abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 6 oktober 2021 @ 13:05:01 #1
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201658026
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 13:04 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik zal me gaan inlezen, maar het doel van de CU lijkt me toch wel helder in deze.
Het doel is het versimpelen van het belastingstelsel en het afschaffen van de toeslagen. En het meer belasten van bedrijven tov burgers. Maar gezinnen gaan er dus minder op vooruit dan mensen zonder kinderen.

De kloof tussen één- en tweeverdieners wordt wel iets kleiner, maar dat is ook conform een aangenomen motie: https://www.tweedekamer.n(...)detail?id=2021P16044
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 6 oktober 2021 @ 13:09:12 #3
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201658032
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 13:08 schreef Hanca het volgende:
Het doel is het versimpelen van het belastingstelsel en het afschaffen van de toeslagen.
Dit doel ondersteun ik trouwens zonder meer.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201658407
Het lijkt er helaas op dat VVD, CDA en D66 niet iets willen doen aan het feit dat door de stijgende WOZ waarden er voor zorgen dat de verhuurdersheffing alsnog omhoog gaat. Valt me echt tegen. Hoe moeilijk is het de directe koppeling van het totaalbedrag aan de WOZ waarden los te laten, het totaalbedrag te gaan bevriezen en dan de percentuele verdeling wel via de totale WOZ waarden te laten lopen (zodat de rijkste verhuurders wel het meeste betalen)?

Al komt het vast terug bij de begroting wonen, misschien durven de woordvoerders financiën gewoon niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 6 oktober 2021 @ 14:03:41 #5
408813 crew  trein2000
pi_201658544
https://www.nieuwnieuws.n(...)welijks-beschikbaar/
Ondertussen gaat Carola ook formeren. Hebben we nog een kabinet of vormt Koning Pils straks in z’n eentje de regering?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201658616
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 14:03 schreef trein2000 het volgende:
https://www.nieuwnieuws.n(...)welijks-beschikbaar/
Ondertussen gaat Carola ook formeren. Hebben we nog een kabinet of vormt Koning Pils straks in z’n eentje de regering?
Schouten had toch al niet zo veel te doen. Alles wat betreft landbouw, natuur en stikstof is controversieel verklaard. Die was echt puur op de winkel aan het passen. En sowieso is dit natuurlijk niet anders dan bij Hoekstra of Rutte, die gaan het ook combineren.

De kleine fractie van de CU kan natuurlijk verder ook niet echt iemand missen en sowieso is ze met Segers het enige ervaren kamerlid.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201658706
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 14:03 schreef trein2000 het volgende:
Koning Pils
Wat is Nederland toch een gaaf land.

Vrouw moet 43 jaar cel in voor beledigen Thaise koning
https://www.standaard.be/cnt/dmf20210119_94181434
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
pi_201658721
quote:
1s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 14:07 schreef Hanca het volgende:

[..]
Schouten had toch al niet zo veel te doen. Alles wat betreft landbouw, natuur en stikstof is controversieel verklaard. Die was echt puur op de winkel aan het passen. En sowieso is dit natuurlijk niet anders dan bij Hoekstra of Rutte, die gaan het ook combineren.

De kleine fractie van de CU kan natuurlijk verder ook niet echt iemand missen en sowieso is ze met Segers het enige ervaren kamerlid.
Schouten is een zwakke vrouw, gezwicht en gevlucht voor de boze boeren.
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 6 oktober 2021 @ 14:16:05 #9
408813 crew  trein2000
pi_201658731
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 14:15 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
Schouten is een zwakke vrouw, gezwicht en gevlucht voor de boze boeren.
Hierop past maar een reactie: :')
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201658773
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 14:14 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
Wat is Nederland toch een gaaf land.

Vrouw moet 43 jaar cel in voor beledigen Thaise koning
https://www.standaard.be/cnt/dmf20210119_94181434
Zwollenaar krijgt celstraf en tbs met dwangverpleging voor stalken prinses Amalia

https://www.rtvoost.nl/ni(...)alken-prinses-Amalia

Gaaf!
pi_201658802
quote:
1s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 13:48 schreef Hanca het volgende:
Het lijkt er helaas op dat VVD, CDA en D66 niet iets willen doen aan het feit dat door de stijgende WOZ waarden er voor zorgen dat de verhuurdersheffing alsnog omhoog gaat. Valt me echt tegen. Hoe moeilijk is het de directe koppeling van het totaalbedrag aan de WOZ waarden los te laten, het totaalbedrag te gaan bevriezen en dan de percentuele verdeling wel via de totale WOZ waarden te laten lopen (zodat de rijkste verhuurders wel het meeste betalen)?

Al komt het vast terug bij de begroting wonen, misschien durven de woordvoerders financiën gewoon niet.
Is inderdaad erg jammer weer, is de eerste bevestiging dat er weinig veranderd aan de oude manier van politiek voeren helaas
pi_201658837
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 14:22 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Is inderdaad erg jammer weer, is de eerste bevestiging dat er weinig veranderd aan de oude manier van politiek voeren helaas
Dit heeft niks met politiek voeren te maken.
pi_201658850
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 14:19 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Zwollenaar krijgt celstraf en tbs met dwangverpleging voor stalken prinses Amalia

https://www.rtvoost.nl/ni(...)alken-prinses-Amalia

Gaaf!
Het stalken, zeker van een minderjarige, is altijd strafbaar, dit is niet omdat ze prinses is. Zeker als het ook nog eens om geweldadige en seksuele berichten gaat.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201658877
quote:
1s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 14:26 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het stalken, zeker van een minderjarige, is altijd strafbaar, dit is niet omdat ze prinses is. Zeker als het ook nog eens om geweldadige en seksuele berichten gaat.
Bij het gewone voetvolk was het niet eens tot een zaak gekomen.
pi_201658878
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 14:22 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Is inderdaad erg jammer weer, is de eerste bevestiging dat er weinig veranderd aan de oude manier van politiek voeren helaas
Heeft denk ik niet zo zeer iets met oude politiek te maken. Ik heb nog wel hoop dat Hoekstra straks in het antwoord meer toe zegt of dat er bij de begroting wonen meer komt. Wie weet zijn de 4 partijen hun woonwoordvoerders al in overleg over een totaalpakket, dan is het ook weer gek als de woordvoerders financiën er door heen gaan fietsen. Kan me niet voorstellen dat ze de verhuurdersheffing 2022 uiteindelijk hoger laten zijn dan die van 2021.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201658889
quote:
9s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 14:29 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Bij het gewone voetvolk was het niet eens tot een zaak gekomen.
Zelfde site, zelfde stad: https://www.rtvoost.nl/ni(...)ts-mis-in-mijn-hoofd
En ook toen gewoon 3 maanden cel, bij een willekeurig meisje uit Zuidlaren. Exact evenveel als bij Amalia dus.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201658898
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 14:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
Zelfde site, zelfde stad: https://www.rtvoost.nl/ni(...)ts-mis-in-mijn-hoofd
En ook toen gewoon 3 maanden cel, bij een willekeurig meisje uit Zuidlaren. Exact evenveel als bij Amalia dus.
Waar is de tbs met dwangverpleging dan?
pi_201658904
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 14:33 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Waar is de tbs met dwangverpleging dan?
Die bij Amalia was schizofreen, voor een TBS moet je wel een ontwikkelingsstoornis hebben.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201658928
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 14:34 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die bij Amalia was schizofreen, voor een TBS moet je wel een ontwikkelingsstoornis hebben.
Dat hebben ze toch allemaal, anders doe je zoiets niet.
pi_201658944
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 14:36 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Dat hebben ze toch allemaal, anders doe je zoiets niet.
Dat kun je vinden, maar bij die ander was er blijkbaar niks vastgesteld. Als je het bericht leest vraagt hij er nu zelf om.

Maar hier zie je dat een andere schizofreen ook gewoon TBS krijgt voor hetzelfde vergrijp (stalken van een minderjarige): https://www.rtlnieuws.nl/(...)ang-en-krijgt-nu-tbs
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201658984
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 14:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
Zelfde site, zelfde stad: https://www.rtvoost.nl/ni(...)ts-mis-in-mijn-hoofd
En ook toen gewoon 3 maanden cel, bij een willekeurig meisje uit Zuidlaren. Exact evenveel als bij Amalia dus.
Nee, dit was een bekende van de familie. Als een vreemde mij via Faceboek/Instagram gaat stalken doet de politie niks.
  woensdag 6 oktober 2021 @ 14:44:37 #22
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201659014
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 14:41 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Nee, dit was een bekende van de familie. Als een vreemde mij via Faceboek/Instagram gaat stalken doet de politie niks.
https://uitspraken.rechts(...)levance&ps%5B%5D=ps1
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201659031
quote:
De eerste 2 uitspraken gaat het al om bekenden. Ik check er nog 2.

Edit: 3 en 4 gaat het ook om bekenden.

Edit: U raadt het al...zaak 5 en 6 ook bekenden.

Laatste edit: Bij alle zaken ging het om bekenden. Alleen zaak 9 en 10 waren anders. Daar ging het niet om exen die stalkten.

[ Bericht 4% gewijzigd door potjecreme op 06-10-2021 15:10:29 ]
pi_201659032
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 14:41 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Nee, dit was een bekende van de familie. Als een vreemde mij via Faceboek/Instagram gaat stalken doet de politie niks.
Wel als je het langdurig bij een minderjarige met geweldadige en/of seksueel getintte berichten doet, hoor. Tenminste, als ze je kunden vinden (dat is vaak een probleem).

Maar het gaat er gewoon om dat de stalker van Amalia exact dezelfde straf krijgt, er is hier dus geen extra straf omdat het om de koninklijke familie gaat.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201659057
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 14:46 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wel als je het langdurig bij een minderjarige met geweldadige en/of seksueel getintte berichten doet, hoor. Tenminste, als ze je kunden vinden (dat is vaak een probleem).

Maar het gaat er gewoon om dat de stalker van Amalia exact dezelfde straf krijgt, er is hier dus geen extra straf omdat het om de koninklijke familie gaat.
Het vinden is dus een probleem en hierdoor blijven vaak die zaken liggen. Maar goed ik kan niet bewijzen dat er voor Amalia meer moeite is gedaan om te achterhalen om wie het ging. Het valt mij wel op. Genoeg commentaar in kranten gestaan dat je vaak machteloos staat en dat de politie niet veel kan.
pi_201659069
Zo, even een motie van wantrouwen tussendoor op een doordeweekse woensdagmiddag...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 6 oktober 2021 @ 14:51:31 #27
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201659084
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 14:50 schreef Hanca het volgende:
Zo, even een motie van wantrouwen tussendoor op een doordeweekse woensdagmiddag...
Wie nu weer :D
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201659087
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 14:51 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Wie nu weer :D
SP voor Broekers-Knol. GL steunt niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201659109
Begin er ondertussen een beetje Oprah vibes bij te krijgen. "You get a motie van wantrouwen! You get a motie van wantrouwen! Everyone gets a motie van wantrouwen!!

  woensdag 6 oktober 2021 @ 14:54:39 #30
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201659118
quote:
1s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 14:51 schreef Hanca het volgende:

[..]
SP voor Broekers-Knol. GL steunt niet.
:')
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201659133
quote:
9s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 14:53 schreef Tocadisco het volgende:
Begin er ondertussen een beetje Oprah vibes bij te krijgen. "You get a motie van wantrouwen! You get a motie van wantrouwen! Everyone gets a motie van wantrouwen!!
Ja, een motie van wantrouwen in een tweeminutendebat (voorheen VAO) over de JBZ raad... dan strooi je er wel heel makkelijk mee (al had Broekers-Knol natuurlijk gewoon weg gemoeten tegelijk met Kaag).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201659367
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 14:50 schreef Hanca het volgende:
Zo, even een motie van wantrouwen tussendoor op een doordeweekse woensdagmiddag...
Het Wilders effect zie je ook bij de SP. Als je altijd boos en verontwaardigd bent neemt de impact daarvan af.
  woensdag 6 oktober 2021 @ 15:22:36 #33
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201659390
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 14:03 schreef trein2000 het volgende:
https://www.nieuwnieuws.n(...)welijks-beschikbaar/
Ondertussen gaat Carola ook formeren. Hebben we nog een kabinet of vormt Koning Pils straks in z’n eentje de regering?
Er is altijd nog Stef Blok.
  woensdag 6 oktober 2021 @ 15:23:39 #34
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201659406
quote:
1s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 14:51 schreef Hanca het volgende:

[..]
SP voor Broekers-Knol. GL steunt niet.
ABK is wel de eerste om weg te sturen na het Afghanistandebacle. Helaas zijn er al 2 eerder weggestuurd, dus de eerste wordt moeilijk, maar de eerste sindsdien.
pi_201659450
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 15:23 schreef VoMy het volgende:

[..]
ABK is wel de eerste om weg te sturen na het Afghanistandebacle. Helaas zijn er al 2 eerder weggestuurd, dus de eerste wordt moeilijk, maar de eerste sindsdien.
Volgende week is er weer een Afghanistandebat.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201659468
Ben benieuwd hoe het formatie-experiment van Koolmees en Remkes uitpakt. GL en PvdA zullen neem ik aan niet ingaan op de uitnodiging om inbreng te leveren. Enerzijds begrijpelijk, anderzijds bereik je denk ik meer door wel mee te denken.
pi_201659502
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 15:29 schreef Raw85 het volgende:
Ben benieuwd hoe het formatie-experiment van Koolmees en Remkes uitpakt. GL en PvdA zullen neem ik aan niet ingaan op de uitnodiging om inbreng te leveren. Enerzijds begrijpelijk, anderzijds bereik je denk ik meer door wel mee te denken.
Ben benieuwd of GL en PvdA ook weg blijven als Volt, SGP, JA21, De Haan, BBB wel langs komen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 6 oktober 2021 @ 15:32:05 #38
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201659510
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 14:03 schreef trein2000 het volgende:
https://www.nieuwnieuws.n(...)welijks-beschikbaar/
Hebben we nog een kabinet of vormt Koning Pils straks in z’n eentje de regering?
Willem Bier schijnt nog wel een neefje te hebben die VROM graag nieuw leven in zou blazen met zichzelf aan het hoofd.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201659591
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 14:19 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Zwollenaar krijgt celstraf en tbs met dwangverpleging voor stalken prinses Amalia

https://www.rtvoost.nl/ni(...)alken-prinses-Amalia

Gaaf!
Dus jij vindt stalken prima?
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
pi_201659632
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 15:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ben benieuwd of GL en PvdA ook weg blijven als Volt, SGP, JA21, De Haan, BBB wel langs komen.
twitter

Vooralsnog klinkt het niet erg welwillend..
pi_201659639
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 15:29 schreef Raw85 het volgende:
Ben benieuwd hoe het formatie-experiment van Koolmees en Remkes uitpakt. GL en PvdA zullen neem ik aan niet ingaan op de uitnodiging om inbreng te leveren. Enerzijds begrijpelijk, anderzijds bereik je denk ik meer door wel mee te denken.
Zal er ook wel deels van af hangen hoe diep de formerende partijen toch nog de details in willen gaan. Als dat echt alleen maar bij heel algemene doelstellingen blijft valt er voor andere partijen helemaal niet zo veel te halen. Zeker niet als die doelstellingen uiteindelijk niet gehaald blijken te zijn, want dan kleeft dat ook nog eens aan hen.
  woensdag 6 oktober 2021 @ 15:47:23 #42
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201659686
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 15:42 schreef Raw85 het volgende:

[..]
[ twitter ]
Vooralsnog klinkt het niet erg welwillend..
Terechte houding, wmb.
pi_201659702
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 15:43 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Zal er ook wel deels van af hangen hoe diep de formerende partijen toch nog de details in willen gaan. Als dat echt alleen maar bij heel algemene doelstellingen blijft valt er voor andere partijen helemaal niet zo veel te halen. Zeker niet als die doelstellingen uiteindelijk niet gehaald blijken te zijn, want dan kleeft dat ook nog eens aan hen.
Juist wel is het idee toch?
pi_201659708
Grinwis mag eindelijk eens los, die schrijft al jaren een heleboel over het slechte belastingstelsel en de vrij vreemde koopkrachtpraktijk.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 6 oktober 2021 @ 15:52:17 #45
408813 crew  trein2000
pi_201659738
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 15:47 schreef VoMy het volgende:

[..]
Terechte houding, wmb.
Niet erg constructief als je het mij vraagt. Zo blijven hangen in boosheid.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 6 oktober 2021 @ 15:58:25 #46
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201659793
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 15:52 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Niet erg constructief als je het mij vraagt. Zo blijven hangen in boosheid.
Het is geen boosheid, maar het is een kwestie van niet meegaan in de VVD/CDA-spelletjes. Dit soort vage constructies optuigen nadat ze een half jaar lang geweigerd hebben om serieus te praten over een echte regering, je moet dat gewoon negeren. Rutte en Hoekstra maken die regering maar helemaal zelf en je zou als GL heel terughoudend moeten zijn met welke vorm van steun dan ook.
pi_201659842
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 15:58 schreef VoMy het volgende:

[..]
Het is geen boosheid, maar het is een kwestie van niet meegaan in de VVD/CDA-spelletjes. Dit soort vage constructies optuigen nadat ze een half jaar lang geweigerd hebben om serieus te praten over een echte regering, je moet dat gewoon negeren. Rutte en Hoekstra maken die regering maar helemaal zelf en je zou als GL heel terughoudend moeten zijn met welke vorm van steun dan ook.
Ligt er aan wat je doel is. Zetels bij de volgende verkiezing? Prima plan wat jij zegt. Zo snel mogelijk op een voor GL goede wijze de grote problemen aanpakken? Tja, dan is meepraten misschien toch niet zo gek. Voor je het weet zitten ze er toch tot 2025 en ben je weer een heleboel jaar verder.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201659946
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 16:01 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ligt er aan wat je doel is. Zetels bij de volgende verkiezing? Prima plan wat jij zegt. Zo snel mogelijk op een voor GL goede wijze de grote problemen aanpakken? Tja, dan is meepraten misschien toch niet zo gek. Voor je het weet zitten ze er toch tot 2025 en ben je weer een heleboel jaar verder.
Ja of je mag VVD beleid gaan uitvoeren en je wordt bij de volgende verkiezingen daarop duidelijk afgerekend(zie PVDA)
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 6 oktober 2021 @ 16:09:34 #49
408813 crew  trein2000
pi_201659951
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 15:58 schreef VoMy het volgende:

[..]
Het is geen boosheid, maar het is een kwestie van niet meegaan in de VVD/CDA-spelletjes. Dit soort vage constructies optuigen nadat ze een half jaar lang geweigerd hebben om serieus te praten over een echte regering, je moet dat gewoon negeren. Rutte en Hoekstra maken die regering maar helemaal zelf en je zou als GL heel terughoudend moeten zijn met welke vorm van steun dan ook.
Gefeliciteerd weer minstens 2 jaar niets bereikt. Je kunt net zo goed je stembiljet in het kanaal flikkeren dus.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 6 oktober 2021 @ 16:10:21 #50
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201659961
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 16:01 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ligt er aan wat je doel is. Zetels bij de volgende verkiezing? Prima plan wat jij zegt. Zo snel mogelijk op een voor GL goede wijze de grote problemen aanpakken? Tja, dan is meepraten misschien toch niet zo gek. Voor je het weet zitten ze er toch tot 2025 en ben je weer een heleboel jaar verder.
Maar dat gaat ervanuit dat je significante aanpassingen kunt bereiken die ook daadwerkelijk goed geimplementeerd en uitgevoerd gaan worden. Dat is natuurlijk niet het geval, ze (VVD/CDA) willen gewoon graag de namen van GL/PvdA bij het aanstaande shitbeleid kunnen plakken zodat er geen geloofwaardig alternatief is als we over 4 jaar toch niet verder blijken te zijn gekomen dan het overmaken van geld aan KLM/Shell/Tata Steel/De boeren zonder dat daar echt wat tegenover heeft gestaan.

Het wordt weer een grote exercitie in traineren en over 4 jaar liegt Rutte de boel weer bijeen dat ook hij heus wel inziet dat er nu echt dingen moeten gebeuren en er fouten zijn gemaakt en de klimaatlasten inderdaad volledig bij het armere deel van de samenleving terecht zijn gekomen (wat dan de schuld is van links, natuurlijk) maar dat hij toch echt wel de juiste man is om die problemen op te lossen. Daar moet je je als oppositiepartij verre van houden, ik zou dus in tegenstelling tot de 5 jaar hiervoor vooral obstructief oppositievoeren. Als onze rechtse regering stemmen nodig hebben gaan ze maar bij Forum en de PVV langs.

[ Bericht 0% gewijzigd door VoMy op 06-10-2021 16:39:30 ]
pi_201659967
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 16:01 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ligt er aan wat je doel is. Zetels bij de volgende verkiezing? Prima plan wat jij zegt. Zo snel mogelijk op een voor GL goede wijze de grote problemen aanpakken? Tja, dan is meepraten misschien toch niet zo gek. Voor je het weet zitten ze er toch tot 2025 en ben je weer een heleboel jaar verder.
Maar als er alleen maar een akkoord op hoofdlijnen komt is er toch geen enkele manier voor GL om af te dwingen dat het op een voor hen goede wijze gebeurd? Het is allemaal wel leuk een aardig om mee te praten over bijv. meer stikstofreductie maar als de VVD en het CDA het 3 jaar lang kunnen traineren met allerlei nep oplossingen sta je aan het eind van de rit alsnog met lege handen én straalt het slecht op je af omdat jouw naam eronder staat.

[ Bericht 14% gewijzigd door Tocadisco op 06-10-2021 17:37:02 ]
  woensdag 6 oktober 2021 @ 16:14:26 #52
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201660010
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 16:09 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Gefeliciteerd weer minstens 2 jaar niets bereikt. Je kunt net zo goed je stembiljet in het kanaal flikkeren dus.
Het bijsturen van een matige regering zodat ze heel misschien ietsiepietsie minder matig zijn is ook geen bijster nuttige toevoeging. Dan kun je beter je los daarvan profileren, proberen te groeien in de lokale verkiezingen met een verhaal dat zich afzet tegen de rechtse koers, in plaats van je laten besmetten voor een grijpstuiver.
pi_201660073
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 16:14 schreef VoMy het volgende:

[..]
Het bijsturen van een matige regering zodat ze heel misschien ietsiepietsie minder matig zijn is ook geen bijster nuttige toevoeging. Dan kun je beter je los daarvan profileren, proberen te groeien in de lokale verkiezingen met een verhaal dat zich afzet tegen de rechtse koers, in plaats van je laten besmetten voor een grijpstuiver.
Helemaal mee eens, hier valt geen winst te boeken, met afzetten tegen de rechtse koers wel
  woensdag 6 oktober 2021 @ 16:32:33 #54
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201660295
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 16:19 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Helemaal mee eens, hier valt geen winst te boeken, met afzetten tegen de rechtse koers wel
Ik heb niet het idee dat die strategie de afgelopen jaren erg goed gewerkt heeft, als ik de uitslag van de meest recente verkiezingen eens bekijk.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 6 oktober 2021 @ 16:40:35 #55
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201660399
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 16:32 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik heb niet het idee dat die strategie de afgelopen jaren erg goed gewerkt heeft, als ik de uitslag van de meest recente verkiezingen eens bekijk.
Omdat ze die strategie juist niet hebben toegepast. PvdA likt nog steeds de wonden van Rutte II en heeft samen met GroenLinks heeft 4 jaar lang 'constructief' geopponeerd.
pi_201660573
Misschien denken ze hiermee punten te scoren voor de gemeenteraadsverkiezingen.
  woensdag 6 oktober 2021 @ 16:58:07 #57
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201660645
Er is gewoon een dikke rechtse kamermeerderheid. Rutte dealt maar over rechts. Ik snap wel dat hij erop geilt om de serieuze oppositie in te kunnen kapselen maar dat lijkt me voor de pluriformiteit en het dualisme geen goed idee.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201661137
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 16:58 schreef -XOR- het volgende:
Er is gewoon een dikke rechtse kamermeerderheid. Rutte dealt maar over rechts. Ik snap wel dat hij erop geilt om de serieuze oppositie in te kunnen kapselen maar dat lijkt me voor de pluriformiteit en het dualisme geen goed idee.
er is ook een liberale meerderheid en rutte gaat over die koers, en niet over de nationalistsiche koers.

want er is geen meerderheid voor minder eu, meer nationalisme etc. de partij programma's van VVD en CDA gaan over klimaataanpakkken, meer eu samenwerking etc.

[ Bericht 10% gewijzigd door Korenfok op 06-10-2021 18:14:00 ]
pi_201661275
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 16:14 schreef VoMy het volgende:

[..]
Het bijsturen van een matige regering zodat ze heel misschien ietsiepietsie minder matig zijn is ook geen bijster nuttige toevoeging. Dan kun je beter je los daarvan profileren, proberen te groeien in de lokale verkiezingen met een verhaal dat zich afzet tegen de rechtse koers, in plaats van je laten besmetten voor een grijpstuiver.
Wat een ongelofelijk belabberde analyse. De Nederlandse kiezer heeft in maart de linkse partijen keihard afgestraft. Zo lang die partijen nog steeds willen dat de grenzen voor 'vluchtelingen' open moeten en het woke-denken door iedereen in de strot duwen, mogen ze lekker nutteloos wezen in de oppositiebankjes.
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
pi_201661377
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 16:10 schreef VoMy het volgende:

[..]
Maar dat gaat ervanuit dat je significante aanpassingen kunt bereiken die ook daadwerkelijk goed geimplementeerd en uitgevoerd gaan worden. Dat is natuurlijk niet het geval...
Je kunt het natuurlijk wel proberen, als het dan niks is kun je gewoon vertrekken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 6 oktober 2021 @ 18:19:59 #61
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201661477
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 17:57 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
Wat een ongelofelijk belabberde analyse. De Nederlandse kiezer heeft in maart de linkse partijen keihard afgestraft. Zo lang die partijen nog steeds willen dat de grenzen voor 'vluchtelingen' open moeten en het woke-denken door iedereen in de strot duwen, mogen ze lekker nutteloos wezen in de oppositiebankjes.
Ga je ergens in je fokcarriere het niveau van het repeteren van onzinnige oneliners nog ontstijgen zodat ook jij in staat zou zijn om te reageren op de posts die je quote, of is dat ijdele hoop?
  woensdag 6 oktober 2021 @ 18:24:09 #62
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201661515
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 18:10 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je kunt het natuurlijk wel proberen, als het dan niks is kun je gewoon vertrekken.
Ja, dat was de afgelopen 4 jaar en dat heeft amper iets opgeleverd en voor GroenLinks voor een enorm stigma gezorgd als braaf meestemmend met rechts beleid met zetelverlies als gevolg. Zeker na de afgelopen formatie periode verdient een nieuw rechts kabinet niet veel meer dan een dichte deur bij 'constructief' links. Ze mogen zelf een keer hun broek ophouden in TK en EK.
pi_201661584
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 18:24 schreef VoMy het volgende:

[..]
Ja, dat was de afgelopen 4 jaar en dat heeft amper iets opgeleverd en voor GroenLinks voor een enorm stigma gezorgd als braaf meestemmend met rechts beleid met zetelverlies als gevolg. Zeker na de afgelopen formatie periode verdient een nieuw rechts kabinet niet veel meer dan een dichte deur bij 'constructief' links. Ze mogen zelf een keer hun broek ophouden in TK en EK.
Jij weet ook dat ze geen meerderheid hebben in de EK. En ja, ik vind het ook een schande dat GL en PvdA zo zijn weggejaagd, maar soms moet je ook beslissen dat problemen als klimaat, stikstof, huizenmarkt e.d. het partijbelang overstijgen. Natuurlijk zag ik ook liever de 6 partijencoalitie en snap ik dat links chagrijnig is. Maar ik hoop wel dat ze dat chagrijn ooit laten varen, omdat ze zelf ook niet het land 4 jaar lang slechter willen laten worden, toch?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 6 oktober 2021 @ 18:39:57 #64
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201661652
quote:
1s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 17:47 schreef Korenfok het volgende:

[..]
er is ook een liberale meerderheid en rutte gaat over die koers, en niet over de nationalistsiche koers.

want er is geen meerderheid voor minder eu, meer nationalisme etc. de partij programma's van VVD en CDA gaan over klimaataanpakkken, meer eu samenwerking etc.
We have always been at war with Eastasia.
  woensdag 6 oktober 2021 @ 18:43:45 #65
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201661693
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 18:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jij weet ook dat ze geen meerderheid hebben in de EK.
Er zitten genoeg andere partijen in de EK. Laat ze maar langsgaan bij GO, JA21, PVV, SGP, SP, PvdD? etcetera. Altijd maar matig beleid stutten zorgt ervoor dat Rutte cs weg kunnen komen met halfbakken werk terwijl je zelf geen echt alternatief bent. Zo word je ook nooit groter en dan blijft de situatie zoals ie nu is - onwenselijk.
pi_201661935
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 18:39 schreef -XOR- het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Tegenwoordig zit ze bij de onderhandelingen van klimaatpaus Timmermans. De plannen vallen niet zo lekker in midden en oost Europa, maar Timmermans heeft al een plan; een grote zak met geld ter compensatie. Drie maal raden wie dat mogen opbrengen.

https://www.telegraaf.nl/(...)idden-en-oost-europa
pi_201661937
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 18:39 schreef -XOR- het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

zucht, lees gewoon hun recente partij programma. Dat vvd conservatieve leden heeft lijkt me evident. Maar de koers van de VVD is liberaal, vanaf het moment Rutte werd gekozen ipv Verdonk.
pi_201662088
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 18:19 schreef VoMy het volgende:

[..]
Ga je ergens in je fokcarriere het niveau van het repeteren van onzinnige oneliners nog ontstijgen zodat ook jij in staat zou zijn om te reageren op de posts die je quote, of is dat ijdele hoop?
Ik vind het niet erg als je voor de verandering eens argumenten gebruikt.
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
pi_201662154
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 19:06 schreef Korenfok het volgende:

[..]
zucht, lees gewoon hun recente partij programma. Dat vvd conservatieve leden heeft lijkt me evident. Maar de koers van de VVD is liberaal, vanaf het moment Rutte werd gekozen ipv Verdonk.
Hun hele klimaatprogramma bestaat, even heel gechargeerd gezegd, uit een overdreven focus op een oplossing waarvan ze zelf ook wel weten dat hij er niet gaat komen (namelijk kernenergie) plus wat boterzachte doelstellingen waar niks bij afgedwongen kan worden. Wat je hier dus ziet is de klimaatscepticus 2.0, zodra het niet meer sociaal acceptabel is om gewoon glashard te ontkennen dat er een probleem is kun je nog altijd de boel traineren door gewoon met onzinoplossingen te komen.
pi_201662447
De VVD heeft dit land langzaam kapotgemaakt. De problemen in de zorg, de energiecrisis, de wooncrisis, allemaal een gevolg van de liberalisatie op die markten.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_201662534
quote:
9s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 19:25 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Hun hele klimaatprogramma bestaat, even heel gechargeerd gezegd, uit een overdreven focus op een oplossing waarvan ze zelf ook wel weten dat hij er niet gaat komen (namelijk kernenergie) plus wat boterzachte doelstellingen waar niks bij afgedwongen kan worden. Wat je hier dus ziet is de klimaatscepticus 2.0, zodra het niet meer sociaal acceptabel is om gewoon glashard te ontkennen dat er een probleem is kun je nog altijd de boel traineren door gewoon met onzinoplossingen te komen.
Het omhelst iets meer dan dat.

Hun visie:
quote:
▶ Klimaatbeleid is geen ideologie. Het gaat om het pragmatisch oplossen van problemen om de
uitstoot van broeikasgassen te verminderen, economisch te kunnen blijven groeien en zoveel
mogelijk je leven te blijven leiden zoals je wilt.
▶ Investeren in doordachte duurzaamheid is nodig voor strategische onafhankelijkheid. Kern-
energie is daarbij onmisbaar. Zonder deze CO2-neutrale energievorm zijn klimaatdoelstellingen
niet haalbaar.
▶ Bij de verdeling van de lasten gaat de vervuiler meer betalen. Daarbij moeten vervuilende
industrieën meer betalen voor de uitstoot van broeikasgassen en worden middeninkomens en
mkb zo veel mogelijk ontzien.
Een van de oplossingen voor 2030 is inderdaad Kernenergie (ben ik geen voorstander van!).

Maar goed de rest getuigd dat ze een meer pro eu koers varen, als voor heen (nog lang geen D66 of Volt): meer eu grensbewaking, energie in Eu opwekken ipv per lid staat, meer defensie op eu niveau etc.
  woensdag 6 oktober 2021 @ 20:09:14 #72
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_201662972
Blijkbaar gaat het goed, de VVD steekt met kop en schouders boven de rest uit qua verkiezingsresultaten, de coalitie heeft een meerderheid. Dus waarom iets veranderen?

Bottomline is bij de huidige versnippering met 1 grote en 2 partijen waar niemand mee wil regeren nauwelijks keuze. Rechts is stevig aan de macht met nog 25 zetels (pvv/FvD) over, dus rechts beleid met alles wat daarbij hoort is wat we als maatschappij willen.
pi_201663288
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 19:45 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Het omhelst iets meer dan dat.

Hun visie:
[..]
Een van de oplossingen voor 2030 is inderdaad Kernenergie (ben ik geen voorstander van!).

Maar goed de rest getuigd dat ze een meer pro eu koers varen, als voor heen (nog lang geen D66 of Volt): meer eu grensbewaking, energie in Eu opwekken ipv per lid staat, meer defensie op eu niveau etc.
Op de kernenergie na is dat toch precies het beleid van nu? Vervuilende industrie betaalt nu al voor de uitstoot die ze uitstoten middels het ETS en dat zo veel mogelijk je leven leiden zoals je wilt zijn we ook vrij goed mee bezig. Dus hoe is wat daar staat precies nieuw?
pi_201663602
Een kerncentrale gaat 'm niet worden. Te duur om te financièren, duurt te lang om te bouwen, voor kernafval is er nog steeds geen oplossing en er bestaat geen kerncentrale in de wereld die winst maakt.
pi_201663902
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 20:45 schreef Makrelis het volgende:
Een kerncentrale gaat 'm niet worden. Te duur om te financièren, duurt te lang om te bouwen, voor kernafval is er nog steeds geen oplossing en er bestaat geen kerncentrale in de wereld die winst maakt.
Te lang om te bouwen? Over 10 jaar wanneer het ding klaar zou zijn is het energieprobleem nog groter dan nu.
  woensdag 6 oktober 2021 @ 21:08:02 #76
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201663941
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 17:57 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
Wat een ongelofelijk belabberde analyse. De Nederlandse kiezer heeft in maart de linkse partijen keihard afgestraft. Zo lang die partijen nog steeds willen dat de grenzen voor 'vluchtelingen' open moeten en het woke-denken door iedereen in de strot duwen, mogen ze lekker nutteloos wezen in de oppositiebankjes.
De partijen die grenzen dicht willen gooien zijn nog steeds in de minderheid hoor.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Moderator woensdag 6 oktober 2021 @ 21:13:18 #77
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201664032
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 21:04 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Te lang om te bouwen? Over 10 jaar wanneer het ding klaar zou zijn is het energieprobleem nog groter dan nu.
De hele procedure kost meer dan 10 jaar, he?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_201664089
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 21:08 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
De partijen die grenzen dicht willen gooien zijn nog steeds in de minderheid hoor.
Ja, moties als dit worden gelukkig nog steeds met ruime meerderheid aangenomen: https://www.tweedekamer.n(...)14357&did=2021D30647

(Eigenlijk 88-62)
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201664129
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 21:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
De hele procedure kost meer dan 10 jaar, he?
Over 15, 20 of 25 jaar is de energieproblematiek ook nog niet opgelost. Onze energiebehoefte neemt gigantisch toe en we willen fossiele brandstoffen koste wat kost afbouwen. Dat ga je niet opvangen met wind en zonne-energie.
pi_201664153
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 21:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
De hele procedure kost meer dan 10 jaar, he?
En een volgend kabinet kan de bouw weer stil leggen. Veel succes met het vinden van een investeerder.
  woensdag 6 oktober 2021 @ 21:19:54 #81
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201664155
quote:
9s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 19:25 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Hun hele klimaatprogramma bestaat, even heel gechargeerd gezegd, uit een overdreven focus op een oplossing waarvan ze zelf ook wel weten dat hij er niet gaat komen (namelijk kernenergie) plus wat boterzachte doelstellingen waar niks bij afgedwongen kan worden. Wat je hier dus ziet is de klimaatscepticus 2.0, zodra het niet meer sociaal acceptabel is om gewoon glashard te ontkennen dat er een probleem is kun je nog altijd de boel traineren door gewoon met onzinoplossingen te komen.
Waarom maken ze van kernenergie geen speerpunt?
Ik zie ook weinig andere alternatieven.

Het is duurzaam, wekt enorm veel energie op, maar weinig CO2 uitstoot, en goedkope grondstoffen (want uranium is overal wel te vinden).
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_201664186
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 21:19 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Waarom maken ze van kernenergie geen speerpunt?
Ik zie ook weinig andere alternatieven.

Het is duurzaam, wekt enorm veel energie op, maar weinig CO2 uitstoot, en goedkope grondstoffen (want uranium is overal wel te vinden).
Nee, niet duurzaam en de hoeveelheid economisch winbaar uranium is beperkt.
pi_201664192
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 21:04 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Te lang om te bouwen? Over 10 jaar wanneer het ding klaar zou zijn is het energieprobleem nog groter dan nu.
Nu eerst een vergunning verlenen (aanbesteden?), dan alle bezwaren voor de rechter laten komen. En dan bouwen. De Finnen zijn in 2005 begonnen en nog niet klaar. En ze zijn al 11 miljard kwijt. Frankrijk 2007 begonnen, waarschijnlijk 2023 klaar. En dat voor 19 miljard (was 3 miljard begroot). En de Britten verwachten er minsten 13 tot 15 jaar over te doen voor 24 miljard.

https://www.trouw.nl/verd(...)instgevend~b296a078/

Reken maar niet dat Nederland voor 2040 een kerncentrale operationeel kan hebben.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201664216
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 21:19 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
(want uranium is overal wel te vinden).
Over 85 jaar is de huidige wereldvoorraad op, als het verbruik gelijk blijft aan nu: https://www.natuurenmilieu.nl/blog/kernenergie/
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201664223
quote:
1s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 21:16 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, moties als dit worden gelukkig nog steeds met ruime meerderheid aangenomen: https://www.tweedekamer.n(...)14357&did=2021D30647

(Eigenlijk 88-62)
denk die tegen stemt 😂.

Wat is vvd zijn rede om tegen te stemmen? Of waren er genoeg stemmen en konden ze een beetje rechts doen?
pi_201664248
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 21:23 schreef Korenfok het volgende:

[..]
denk die tegen stemt 😂.

Wat is vvd zijn rede om tegen te stemmen? Of waren er genoeg stemmen en konden ze een beetje rechts doen?
VVD was gewoon tegen, de coalitie stemt al sinds 1 april niet meer hetzelfde.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201664325
quote:
1s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 21:21 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nu eerst een vergunning verlenen (aanbesteden?), dan alle bezwaren voor de rechter laten komen. En dan bouwen. De Finnen zijn in 2005 begonnen en nog niet klaar. En ze zijn al 11 miljard kwijt. Frankrijk 2007 begonnen, waarschijnlijk 2023 klaar. En dat voor 19 miljard (was 3 miljard begroot). En de Britten verwachten er minsten 13 tot 15 jaar over te doen voor 24 miljard.

https://www.trouw.nl/verd(...)instgevend~b296a078/

Reken maar niet dat Nederland voor 2040 een kerncentrale operationeel kan hebben.
Mooi, want ook dan hebben we hem hard nodig.
Langer uitstel kan dus echt niet meer.
pi_201664388
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 21:28 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Mooi, want ook dan hebben we hem hard nodig.
Langer uitstel kan dus echt niet meer.
Ik denk niet dat we hem dan nodig hebben. Ik heb dan nog liever dat we elektriciteit inkopen uit Noorwegen (de grootste netto-exporteur en ze zijn nog meer waterkracht aan het bijbouwen, al hun energie is al groen). Lijkt me ook een stuk goedkoper.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201664499
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 21:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik denk niet dat we hem dan nodig hebben. Ik heb dan nog liever dat we elektriciteit inkopen uit Noorwegen (de grootste netto-exporteur en ze zijn nog meer waterkracht aan het bijbouwen, al hun energie is al groen). Lijkt me ook een stuk goedkoper.
Ze zullen zelf ook meer energie nodig hebben, ook in Noorwegen worden nog veel fossiele brandstoffen gebruikt. En dan gaat eigen gebruik zeker voor export als het een keer tegenzit.

Ik weet wel zeker dat we hem nodig hebben, en wel meer dan 1 ook.
pi_201664771
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 21:36 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Ze zullen zelf ook meer energie nodig hebben, ook in Noorwegen worden nog veel fossiele brandstoffen gebruikt. En dan gaat eigen gebruik zeker voor export als het een keer tegenzit.
Hun elektriciteit is al 100% schoon, natuurlijk zal er nog wel industrie zijn op gas/kolen en ook de auto's en ander vervoer moeten nog over.

Maar Noorwegen wil de grote Energie-exporteur (en ook batterij) van Europa worden. Betrouwbaar land, veel ruimte, veel mogelijkheden om energie op te wekken... ik zou niet weten waarom we er geen gebruik van zouden maken. Energie importeren is echt geen schande.

Maar wellicht redden we het gewoon zelf:

We zitten nu in NL op 27% duurzame electriciteit (zonder de biomassa, die is discutabel): https://www.klimaatakkoor(...)erde-van-alle-stroom
Het is nu maar 6% wind op zee.

In 2030 moet dat alleen al 60% van de electriciteit van wind op zee zijn: https://www.rijksoverheid(...)ektriciteitsverbruik. Die contracten zijn er al dus dat gaat lukken.

Daar komt dan dus de rest nog bovenop, want zon en wind op land gaan ook alleen nog maar groeien. Natuurlijk zal het electriciteitsverbruik ook groeien, maar de duurzame bronnen groeien zo snel dat dat eigenlijk gewoon haalbaar moet zijn.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201664947
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 13:08 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het doel is het versimpelen van het belastingstelsel en het afschaffen van de toeslagen. En het meer belasten van bedrijven tov burgers. Maar gezinnen gaan er dus minder op vooruit dan mensen zonder kinderen.

De kloof tussen één- en tweeverdieners wordt wel iets kleiner, maar dat is ook conform een aangenomen motie: https://www.tweedekamer.n(...)detail?id=2021P16044
Als je denkt dat het afschaffen van de Toeslagen na de Toeslagenaffaire en de afhandeling ervan waarvan 10% nog niet eens gelukt is bedrijven serieus echt meer belasting gaan betalen ipv de burger heb ik een brug voor je te koop
pi_201665093
quote:
9s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 14:53 schreef Tocadisco het volgende:
Begin er ondertussen een beetje Oprah vibes bij te krijgen. "You get a motie van wantrouwen! You get a motie van wantrouwen! Everyone gets a motie van wantrouwen!!

[ afbeelding ]
Oneens. Van mij mag het gehele kabinet Rutte 3 een motie van wantrouwen krijgen elke dag. Zeker als je erbij meeneemt dat de Tweede Kamer de gehele tijd tijdens kabinet Rutte 3 is beflikkerd en zo min mogelijk informatie kreeg wat een schendig is van de grondwet.

Nieuwe bestuurscultuur my ass. Als er echt een nieuwe bestuurscultuur moet komen moet het volk niet op good old Rutte stemmen (hetzelfde geldt voor Kaag en Hoekstra) en mag de oppositie echt oppositie gaan voeren in plaats voor de buhne en achteraf slijmen bij Rutte.
pi_201665261
Dat gedweep met kernenergie altijd. Het is niet rendabel, het is niet duurzaam het is niet tijdig te regelen, je hebt een gigantisch nimby probleem. Echt typisch rechts om voor zon onrealistisch luchtkasteel als kernpunt te gaan.
Maar goed ik snap ook dat in een land met VVD als grootste partij hebben mensen gewoon geen zin om iets aan problemen te doen die steeds erger worden en volgende generaties gaan raken. Zo lang wij het nú maar prima hebben toch.
  woensdag 6 oktober 2021 @ 23:35:19 #94
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201665926
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 19:20 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
Ik vind het niet erg als je voor de verandering eens argumenten gebruikt.
Je quote mijn post en ipv op die post in te gaan kom je met je uitgekauwde oneliners die totaal ergens anders over gaan. Als je niet in staat bent om te lezen waar je op reageert, en dat is het geval, quote me dan niet en blijf lekker voor je eenpersoonsbubbel posten.
pi_201666619
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 22:12 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Als je denkt dat het afschaffen van de Toeslagen na de Toeslagenaffaire en de afhandeling ervan waarvan 10% nog niet eens gelukt is bedrijven serieus echt meer belasting gaan betalen ipv de burger heb ik een brug voor je te koop
Ik linkte het voorstel van de CU, waar Grinwis gister ook herhaaldelijk naar verwees:

quote:
Het beleidspakket van de ChristenUnie verhoogt de overheidsuitgaven in 2025 met 4,8 mld euro (tabel 1).3 De verhoging van de overheidsuitgaven zit volledig in het domein van de sociale zekerheid. Verder verlaagt de ChristenUnie de beleidsmatige lasten per saldo met 3,3 mld euro in 2025 (tabel 2). Dit is de optelling van een lastenverlichting voor gezinnen van 11,4 mld euro en een lastenverzwaring voor bedrijven van 8,1 mld euro.
Ik heb nergens gezegd dat ze exact dit voorstel gaan invoeren.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201666753
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 22:35 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Zo lang wij het nú maar prima hebben toch.
Daarom vooral niet nadenken over kernenergie. Morgen gaat de zon ook op en hoe we dan aan onze energie komen zien we vanzelf wel. Of niet natuurlijk.
pi_201666875
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 07:21 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Daarom vooral niet nadenken over kernenergie. Morgen gaat de zon ook op en hoe we dan aan onze energie komen zien we vanzelf wel. Of niet natuurlijk.
Het loket voor kernenergie staat al sinds Balkenende open: https://www.trouw.nl/nieu(...)-nederland~b0574c3c/
En dat loket is nooit dicht gegaan: https://www.trouw.nl/nieu(...)te-sluiten~b8db2bc5/

Maar zoals Wiebes zei: “Het is niet druk aan het loket, maar er is ruimte om vergunningen af te geven.”

Dus ondanks dat er ruimte is, is er geen enkele belangstelling. Niemand wil zo'n ding bouwen. Kun je op de grond gaan liggen jammeren dat je er toch één wil, of je kunt gaan kijken maar de alternatieven waar wel bedrijven interesse in hebben om ze zelfs zonder subsidie te bouwen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201666955
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 07:50 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het loket voor kernenergie staat al sinds Balkenende open: https://www.trouw.nl/nieu(...)-nederland~b0574c3c/
En dat loket is nooit dicht gegaan: https://www.trouw.nl/nieu(...)te-sluiten~b8db2bc5/

Maar zoals Wiebes zei: “Het is niet druk aan het loket, maar er is ruimte om vergunningen af te geven.”

Dus ondanks dat er ruimte is, is er geen enkele belangstelling. Niemand wil zo'n ding bouwen. Kun je op de grond gaan liggen jammeren dat je er toch één wil, of je kunt gaan kijken maar de alternatieven waar wel bedrijven interesse in hebben om ze zelfs zonder subsidie te bouwen.
Met de juiste subsidie staan ze in de rij. Net zoals bij zonneparken en windmolenparken dus.
pi_201667079
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 08:05 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Met de juiste subsidie staan ze in de rij. Net zoals bij zonneparken en windmolenparken dus.
Elke kerncentrale maakt verlies: https://www.ad.nl/economi(...)o-verlies~a91ca77d5/
Borssele ook: https://wisenederland.nl/hoe-groot-is-het-verlies-van-borssele/

Maar inderdaad, als je ze miljarden bouwsubsidie geeft, een vaste leveringsprijs (omdat electriciteitskosten met de praktisch gratis energie van wind en zon regelmatig gaan dalen) en ook transport en opslag van afval gaat betalen, wil vast iemand wel die miljarden gebruiken.

Alleen: wind op zee kan zonder subsidie: https://www.rijksoverheid(...)-zee-zonder-subsidie
En ja, windparken hebben momenteel nog wel subsidie, maar dat is tot nu toe rond de 1 miljard: https://www.ad.nl/economi(...)onneparken~a3f41bf9/
Dat geef ik je, dat gaat momenteel nog met subsidie.

Maar als je dan ziet dat meer dan 13,5% van de elektriciteit momenteel zonne-energie is en dat Borssele maar goed is voor 4% van de elektriciteit (https://www.rijksoverheid(...)pwekking-kernenergie)... hoeveel subsidie zal een 3 keer zo grote kerncentrale als Borssele kosten (als je al een plek kunt vinden om hem te bouwen)?

En dan is kernenergie door het afgraven van uranium ook nog eens gewoon zeer vervuilend.

Kernenergie is dus duur, vervuilend en ook pas vanaf over een jaar of 20 inzetbaar als je nu begint (en wie weet is zo'n ding dan al achterhaald). Klinkt gewoon als een slecht plan. Enige waar ik eventueel kernenergie als oplossing zie, is de productie van waterstof voor een bedrijf als hoogovens. Daar is de constante stroom energie wellicht zo belangrijk, dat de prijs er veel minder toe doet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201667084
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 08:28 schreef Hanca het volgende:

[..]
Elke kerncentrale maakt verlies:
Of het verlies maakt of niet doet er weinig toe als straks de keuze is tussen stroom en stroomuitval.
pi_201667126
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 08:29 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Of het verlies maakt of niet doet er weinig toe als straks de keuze is tussen stroom en stroomuitval.
En daar gaat de keuze dus helemaal niet tussen. Voor alle huidige gebruikte energie (let op, niet elektriciteit, energie) zouden we 800km2 zonnepanelen nodig hebben. We hebben al 600km2 aan dak. Dan ben je er dus al bijna je heb je nog helemaal geen wind op zee, wind op land, zonneparken of zonne-energie langs wegen en dingen als blue energy meegerekend.
En dit is allemaal sneller te realiseren dan kernenergie en nog veel goedkoper ook. En we zijn niet afhankelijk van Kazachstan, de grootste uraniumproducent.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201667191
twitter


En we krijgen deze leugenaar gewoon weer als premier. :')
Daar kun je toch niet in vertrouwen mee in een kabinet gaan zitten?
pi_201667232
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 08:50 schreef Aurelius het volgende:
En we krijgen deze leugenaar gewoon weer als premier. :')
Daar kun je toch niet in vertrouwen mee in een kabinet gaan zitten?
En wat is jouw alternatief? Zo lang Rutte steun heeft van de VVD en de VVD de steun heeft van de kiezer, zitten we helaas aan hem vast. Kun je leuk of niet leuk vinden, maar er is gewoon niets aan te doen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201667240
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 08:56 schreef Hanca het volgende:
En wat is jouw alternatief? Zo lang Rutte steun heeft van de VVD en de VVD de steun heeft van de kiezer, zitten we helaas aan hem vast. Kun je leuk of niet leuk vinden, maar er is gewoon niets aan te doen.
Laat die andere partijen maar eens stelling nemen tegen de VVD. Een cordon sanitaire is ondertussen wel op zijn plaats. :{ Ondertussen voel ik meer voor een regering zonder VVD. Ook al zijn ze grootste, het is niet dat ze 51% van de stemmen hebben gehaald.
pi_201667262
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 08:58 schreef Aurelius het volgende:

[..]
Laat die andere partijen maar eens stelling nemen tegen de VVD. Een cordon sanitaire is ondertussen wel op zijn plaats. :{
Een kabinet met D66, CDA, CU, PvdA, GL, SP, PvdD, Volt, Denk? De beroemde sociale meerderheid van Klaver? Hoe zie je dat pallet nu serieus regeren?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 7 oktober 2021 @ 09:04:33 #106
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_201667271
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 08:58 schreef Aurelius het volgende:

[..]
Laat die andere partijen maar eens stelling nemen tegen de VVD. Een cordon sanitaire is ondertussen wel op zijn plaats.
Ik gok dat die partijen vroeger wel rekenles hebben gekregen op de basisschool.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_201667283
Nieuwe verkiezingen dan maar. :Y
pi_201667286
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 09:07 schreef Aurelius het volgende:
Nieuwe verkiezingen dan maar. :Y
Wat zou dat oplossen?
pi_201667298
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 08:36 schreef Hanca het volgende:

[..]
En daar gaat de keuze dus helemaal niet tussen. Voor alle huidige gebruikte energie (let op, niet elektriciteit, energie) zouden we 800km2 zonnepanelen nodig hebben. We hebben al 600km2 aan dak. Dan ben je er dus al bijna je heb je nog helemaal geen wind op zee, wind op land, zonneparken of zonne-energie langs wegen en dingen als blue energy meegerekend.
En dit is allemaal sneller te realiseren dan kernenergie en nog veel goedkoper ook. En we zijn niet afhankelijk van Kazachstan, de grootste uraniumproducent.
Als je daadwerkelijk denkt dat je voor zonne en wind energie geen zware backup nodig hebt dan zijn we wel uitgesproken. Als je daadwerkelijk denkt dat we alle daken kunnen bedekken met zonnepanelen dan zijn we wel uitgesproken. Volstrekt niet realistisch allemaal. Die energie uitval gaat er komen en sneller dan wij denken.
pi_201667301
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 09:07 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Wat zou dat oplossen?
Kaag en Hoekstra kunnen daarna in elk geval wieberen.
2 van de 3 teken ik nu ook voor.
pi_201667307
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 09:07 schreef Aurelius het volgende:
Nieuwe verkiezingen dan maar. :Y
Waarbij VVD nog groter gaat worden en je dus nog meer partijen nodig hebt voor jouw cordon sanitaire (en trouwens, ook voor een normale coalitie met VVD heb je dan minstens 5 partijen nodig, waarschijnlijk)?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201667346
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 09:09 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Als je daadwerkelijk denkt dat je voor zonne en wind energie geen zware backup nodig hebt dan zijn we wel uitgesproken. Als je daadwerkelijk denkt dat we alle daken kunnen bedekken met zonnepanelen dan zijn we wel uitgesproken. Volstrekt niet realistisch allemaal. Die energie uitval gaat er komen en sneller dan wij denken.
We zijn met name uitgesproken omdat jij je ogen sluit voor wat wel kan. Zoals ik liet zien heb je niet alle daken nodig: wind op zee is in 2030 al 60% van de elektriciteit, dan heb je dus lang die 800km2 niet nodig. En dan hebben we dus ook nog wind op land, zonneparken, zonnepanelen langs wegen (elke geluidswal kan in principe energie gaan leveren) en blue energy.

En we hebben wellicht back-up nodig: een lijn naar het buitenland om te importeren, ik noemde Noorwegen al. En elk zonne-park, windpark maar ook gewoon de huizen met zonnepanelen kunnen gewoon zoutwaterbatterijen krijgen. Voor het formaat van een CV ketel heb je al een behoorlijke opslag. Heb je dus helemaal niet zo veel back-up nodig verder.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201667357
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 09:09 schreef Aurelius het volgende:

[..]
Kaag en Hoekstra kunnen daarna in elk geval wieberen.
2 van de 3 teken ik nu ook voor.
Dus nu is het niet Rutte, maar 2 anderen. Kaag gaat sowieso niet weg, D66 gaat haar kip met gouden eieren echt niet slachten. D66 met Kaag is groter dan D66 zonder Kaag zou zijn.

Hoekstra kan misschien wel verdwijnen. Bijna heel CDA verdwijnt namelijk als je nu verkiezingen gaat houden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201667371
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 09:16 schreef Hanca het volgende:
Hoekstra kan misschien wel verdwijnen. Bijna heel CDA verdwijnt namelijk als je nu verkiezingen gaat houden.
1 van de 3 dan. Beter iets dan niets. Glas halfvol enzo.
pi_201667373
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 09:14 schreef Hanca het volgende:

[..]
We zijn met name uitgesproken omdat jij je ogen sluit voor wat wel kan.
Wat wel kan weet ik wel. Daar redden we het niet mee. Daar sluit jij je ogen voor.
pi_201667375


[ Bericht 100% gewijzigd door Hanca op 07-10-2021 09:18:13 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201667387
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 09:17 schreef Aurelius het volgende:

[..]
1 van de 3 dan. Beter iets dan niets. Glas halfvol enzo.
Dus als Hoekstra weg is, is de geloofwaardigheid van Rutte plots geen probleem meer?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201667393
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 09:19 schreef Hanca het volgende:
geloofwaardigheid
Dat zeg ik niet.
pi_201667409
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 09:09 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Als je daadwerkelijk denkt dat je voor zonne en wind energie geen zware backup nodig hebt dan zijn we wel uitgesproken. Als je daadwerkelijk denkt dat we alle daken kunnen bedekken met zonnepanelen dan zijn we wel uitgesproken. Volstrekt niet realistisch allemaal. Die energie uitval gaat er komen en sneller dan wij denken.
Je hebt je er niet erg in verdiept is het wel? Wetenschappelijke tijdschriften, uitgebreide artikelen op internet, sowieso technologie, een opleiding energietechniek/elektronica/mechatronica wellicht?

Prima, maar kom niet met kerncentrales zijn noodzakelijk voor onze energievoorziening. Daar zijn hierboven ook zat argumenten voor aangedragen, ga ik niet opnieuw uitleggen.

Zo, zijn wij er ook over uitgesproken. :)
pi_201667416
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 09:19 schreef Aurelius het volgende:

[..]
Dat zeg ik niet.
Maar jouw oplossing voor "En we krijgen deze leugenaar (Rutte) gewoon weer als premier. :') Daar kun je toch niet in vertrouwen mee in een kabinet gaan zitten?" is: Hoekstra weg. Nogal vreemd, toch?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201667482
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 09:21 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Je hebt je er niet erg in verdiept is het wel?
Vrij veel, ik heb ook collega's bij oa Essent en TenneT.
pi_201667484
Ik heb trouwens eens gesolliciteerd bij de centrale in Borssele. Een groot nadeel daar als werknemer is dat je geen hypotheek kunt krijgen ivm baanzekerheid. De tent kan door kabinetsbeleid gesloten worden is de vrees van hypotheekverstrekkers.
pi_201667877
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 09:09 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Als je daadwerkelijk denkt dat je voor zonne en wind energie geen zware backup nodig hebt dan zijn we wel uitgesproken. Als je daadwerkelijk denkt dat we alle daken kunnen bedekken met zonnepanelen dan zijn we wel uitgesproken. Volstrekt niet realistisch allemaal. Die energie uitval gaat er komen en sneller dan wij denken.
Het aantal blackouts zal wel toenemen ja. Da's nog altijd beter dan een verkloot klimaat. Op die manier kunnen de meeste argumenten tegen klimaatmaatregelen sowieso alvast recht de prullenbak in.

Zo zwaar hoeft die backup ook weer niet te zijn trouwens, met name gas kun je prima snel op en afschalen en bovendien is wind op zee, getijdestroom en eventueel geïmporteerde waterkracht behoorlijk stabiel.

Ik ben er overigens wel voor om vast te beginnen aan een kerncentrale naast daadwerkelijke groene energie. Misschien niet nodig, maar het gaat sowieso weer te lang duren allemaal en daarnaast denk ik echt dat we op het punt van komen dat we actief CO2 uit de lucht moeten gaan verwijderen, en dat kost gruwelijk veel energie. Dan is een kerncentrale meer dan welkom.


Er kan veel meer dan je denkt. We leven niet meer in 1930. Dat gegeven schijnt er maar heel moeilijk in te gaan bij CDA'ers. Altijd naar die hakken in het zand, waarom in godsnaam :')
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  Moderator donderdag 7 oktober 2021 @ 10:56:43 #124
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201668351
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 09:07 schreef Aurelius het volgende:
Nieuwe verkiezingen dan maar. :Y
Dan wordt de VVD met Rutte aan het roer nog groter. Volgens mij levert dat het tegenovergestelde op van wat jij wil bereiken.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_201668535
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 08:56 schreef Hanca het volgende:

[..]
En wat is jouw alternatief? Zo lang Rutte steun heeft van de VVD en de VVD de steun heeft van de kiezer, zitten we helaas aan hem vast. Kun je leuk of niet leuk vinden, maar er is gewoon niets aan te doen.
In Israel zijn ze ook van Netanyahu afgekomen doordat de gehele kamer ging samenwerken. Van de fascisten tot de sociaaldemocraten.

Ik zie niet in waarom dat niet in Nederland zou kunnen gebeuren. De gehele linkse oppositie met de gehele rechtse oppositie, D66 en CU erbij en elk jaar een nieuwe minister-president. In plaats van te zeuren bij de interruptiemicrofoon dat alles kut is en achter de schermen slijmen bij ome Mark.
pi_201668569
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 08:58 schreef Aurelius het volgende:

[..]
Laat die andere partijen maar eens stelling nemen tegen de VVD. Een cordon sanitaire is ondertussen wel op zijn plaats. :{ Ondertussen voel ik meer voor een regering zonder VVD. Ook al zijn ze grootste, het is niet dat ze 51% van de stemmen hebben gehaald.
Lekker democratisch ben jij. Ik vind het heerlijk amusant te zien dat links Nederland momenteel zo gefrustreerd door het leven gaat
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
  Moderator donderdag 7 oktober 2021 @ 11:29:11 #127
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_201668649
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 11:22 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
Lekker democratisch ben jij. Ik vind het heerlijk amusant te zien dat links Nederland momenteel zo gefrustreerd door het leven gaat
Je reageert op een rechtse user.
  donderdag 7 oktober 2021 @ 11:38:04 #128
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_201668745
@DarkwingDuck gebruikt wel érg veel woorden voor bijzonder weinig onderbouwing
Laffe huichelaar
pi_201668951
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 11:38 schreef timmmmm het volgende:
@:darkwingduck gebruikt wel érg veel woorden voor bijzonder weinig onderbouwing
Het is wat. Wie weet kan je een TR indienen om een ongewenste mening weg te krijgen.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2021 12:02:01 ]
  donderdag 7 oktober 2021 @ 12:01:47 #130
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_201668968
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 12:00 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Het is wat.
Nou nee, het is juist helemaal niks. Wanneer een user met allerlei cijfers, feiten en argumenten komt en jij niet verder komt dan 'het is niet zo' is het precies niks. De moeite niet waard om er je toetsenbord voor aan te raken.
Laffe huichelaar
pi_201668992
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 12:01 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Nou nee, het is juist helemaal niks. Wanneer een user met allerlei cijfers, feiten en argumenten komt en jij niet verder komt dan 'het is niet zo' is het precies niks. De moeite niet waard om er je toetsenbord voor aan te raken.
En toch doe je dat. Andere meningen, je kan er maar moeilijk mee omgaan. Dat er blackouts gaan komen is algemeen bekend daar hoef je geen bronnen voor aan te dragen. Water is nat. Wij hebben een energieprobleem en dat wordt steeds groter. Ontken gerust, we maken het vanzelf mee.
  donderdag 7 oktober 2021 @ 12:06:14 #132
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_201669026
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 12:03 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
En toch doe je dat.
Ik had het over jou, maar ik begrijp dat het lezen al even lastig blijkt als argumenteren. Je posts waar je met heel veel woorden geen enkel argument geeft en geen seconde ingaat op de feiten en cijfers die je gegeven worden, was je reactie de moeite niet eens waard om je toetsenbord aan te raken.
Laffe huichelaar
pi_201669087
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 12:06 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Ik had het over jou, maar ik begrijp dat het lezen al even lastig blijkt als argumenteren. Je posts waar je met heel veel woorden geen enkel argument geeft en geen seconde ingaat op de feiten en cijfers die je gegeven worden, was je reactie de moeite niet eens waard om je toetsenbord aan te raken.
Zoals gezegd, doen een TR in of verwijder het zelf. En maak er dan gelijk een note voor aan als je toch bezig bent. Andere meningen, al dan niet beknopt verwoord, vindt je toch maar ongewenst en eng.
  donderdag 7 oktober 2021 @ 12:12:34 #134
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_201669124
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 12:10 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Zoals gezegd, doen een TR in of verwijder het zelf. En maak er dan gelijk een note voor aan als je toch bezig bent. Andere meningen, al dan niet beknopt verwoord, vindt je toch maar ongewenst en eng.
Waarom zou het weg moeten? Je mag zo zwak argumenteren als je zelf wil en ik wijs je daar enkel op in de hoop dat je een manier vindt om ooit op een normale manier een discussie te voeren op dit forum
Laffe huichelaar
  Moderator / Redactie Sport donderdag 7 oktober 2021 @ 12:13:35 #135
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201669138
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 11:22 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
Lekker democratisch ben jij. Ik vind het heerlijk amusant te zien dat links Nederland momenteel zo gefrustreerd door het leven gaat
Wat is er niet democratisch aan de meerderheid van Nederland vertegenwoordigen in de regering? Als je alles gaat omdraaien naar een "op welke partij zou je absoluut niet stemmen?", dan steekt de VVD met kop en schouders boven de rest uit, zelfs met de PVV en FvD als concurrenten. Dan is het toch democratisch om de VVD juist uit te sluiten? Of zeg ik nu wat fouts?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  donderdag 7 oktober 2021 @ 12:22:53 #136
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201669268
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 12:13 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Wat is er niet democratisch aan de meerderheid van Nederland vertegenwoordigen in de regering? Als je alles gaat omdraaien naar een "op welke partij zou je absoluut niet stemmen?", dan steekt de VVD met kop en schouders boven de rest uit, zelfs met de PVV en FvD als concurrenten. Dan is het toch democratisch om de VVD juist uit te sluiten? Of zeg ik nu wat fouts?
Ja, ik snap dat ook nooit zo, dat mensen het 'ondemocratisch' vinden als partij A niet met partij B wil samenwerken. Terwijl er zat mensen zijn die juist op partij A stemmen omdat ze weten dat die niet met partij B gaat samenwerken.
pi_201669282
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 12:12 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Waarom zou het weg moeten?
Om dezelfde reden dat jij een reeds afgesloten gesprek nog van commentaar voorziet. Schijnbaar heb jij daar behoefte aan.
pi_201669552
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 12:13 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Wat is er niet democratisch aan de meerderheid van Nederland vertegenwoordigen in de regering? Als je alles gaat omdraaien naar een "op welke partij zou je absoluut niet stemmen?", dan steekt de VVD met kop en schouders boven de rest uit, zelfs met de PVV en FvD als concurrenten. Dan is het toch democratisch om de VVD juist uit te sluiten? Of zeg ik nu wat fouts?
Vind jij een cordon sanitair tegen de VVD dan een goed idee om uit de formatiecrisis te komen?
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
  donderdag 7 oktober 2021 @ 12:58:03 #139
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_201669602
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 12:53 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
Vind jij een cordon sanitair tegen de VVD dan een goed idee om uit de formatiecrisis te komen?
De VVD achter een fictief slot en grendel is per definitie een briljant plan.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_201669617
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 12:53 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
Vind jij een cordon sanitair tegen de VVD dan een goed idee om uit de formatiecrisis te komen?
Dat denk ik niet. Daarvoor is de VVD te groot of de anderen te klein. Helaas. Hoeveel partijen zouden dan wel niet moeten formeren met elkaar?
  donderdag 7 oktober 2021 @ 13:01:33 #141
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201669639
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 12:59 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Dat denk ik niet. Daarvoor is de VVD te groot of de anderen te klein. Helaas. Hoeveel partijen zouden dan wel niet moeten formeren met elkaar?
Ja veel, en over een te breed spectrum. Dat laatste is eigenlijk het grootste probleem.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201669651
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 12:59 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Dat denk ik niet. Daarvoor is de VVD te groot of de anderen te klein. Helaas. Hoeveel partijen zouden dan wel niet moeten formeren met elkaar?
Theoretisch heb je aan 6 genoeg: D66/PVV/CDA/SP/PvdA/GL voor 81 zetels.

Zonder PVV kom je met 7 (-PVV +PvdD/CU of FVD) aan 75 zetels... als Omtzigt nog bij het CDA had gezeten had je dan een meerderheid gehad...
pi_201669994
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 12:13 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Wat is er niet democratisch aan de meerderheid van Nederland vertegenwoordigen in de regering? Als je alles gaat omdraaien naar een "op welke partij zou je absoluut niet stemmen?", dan steekt de VVD met kop en schouders boven de rest uit, zelfs met de PVV en FvD als concurrenten. Dan is het toch democratisch om de VVD juist uit te sluiten? Of zeg ik nu wat fouts?
Dat ligt eraan. Als je dan ook maar 1 partij mag noemen waar je absoluut niet op zou stemmen, is denk ik de FvD veruit de grootste.
Als je een hele lijst op zou mogen noemen denk ik nog steeds dat meer mensen absoluut niet op PVV of FvD zouden stemmen dan op de VVD. Een deel van de CDA, JA21 en D66 stemmers zou de VVD nog wel overwegen terwijl dat een veel kleiner deel daarvan PVV of FvD overweegt vermoed ik.
  donderdag 7 oktober 2021 @ 14:51:15 #144
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201670613
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 19:06 schreef Korenfok het volgende:

[..]
zucht, lees gewoon hun recente partij programma. Dat vvd conservatieve leden heeft lijkt me evident. Maar de koers van de VVD is liberaal, vanaf het moment Rutte werd gekozen ipv Verdonk.
Welnee, de VVD heeft ook een grote conservatieve achterban. Die geven GL/PvdA echt niets extra's op milieugebied. Er wordt niet meer gedaan dan waaraan men zich internationaal gecommitteerd heeft, en dat met tegenzin. Rutte wil alleen graag dat GL/PvdA de klimaatplannen onderschrijven zodat de kiezerspijn wegens de kosten afgewenteld kan worden op GL door te roepen dat Klaver er ook zo nodig zijn zegje over moest doen maar dat gelukkig de VVD-onderhandelaars zo bij de pinken waren om de snode plannetjes van klimaatdrammer Jesse een beetje te af te kunnen remmen en zo de gewone man een hoop centjes bespaard hebben. Tegelijkertijd wordt richting de kiezer in het midden gecommuniceerd dat de VVD weer het groenste kabinetsbeleid ooit ( :') )uitvoert. Terecht dat Klaver en Ploumen voor de scapegoatrol passen.

[ Bericht 2% gewijzigd door -XOR- op 07-10-2021 14:57:29 ]
We have always been at war with Eastasia.
pi_201670804
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 14:51 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Tegelijkertijd wordt richting de kiezer in het midden gecommuniceerd dat de VVD weer het groenste kabinetsbeleid ooit ( :') )uitvoert.
Dit kabinet heeft toch echt iets goed gedaan: https://www.ad.nl/wonen/n(...)nnepanelen~a791b799/
https://solarmagazine.nl/(...)oom-uit-zonnepanelen

Nederland is tijdens deze kabinetsperiode koploper van de EU geworden op zonne-energie. Eigenlijk best wel groen, dus.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201670989
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:13 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dit kabinet heeft toch echt iets goed gedaan: https://www.ad.nl/wonen/n(...)nnepanelen~a791b799/
https://solarmagazine.nl/(...)oom-uit-zonnepanelen

Nederland is tijdens deze kabinetsperiode koploper van de EU geworden op zonne-energie. Eigenlijk best wel groen, dus.
Rutte maakt dus dit gave land nog gaver.
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
pi_201671470
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:13 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dit kabinet heeft toch echt iets goed gedaan: https://www.ad.nl/wonen/n(...)nnepanelen~a791b799/
https://solarmagazine.nl/(...)oom-uit-zonnepanelen

Nederland is tijdens deze kabinetsperiode koploper van de EU geworden op zonne-energie. Eigenlijk best wel groen, dus.
Één goede regeling is niet voldoende om het hele scala aan slechte (of vaker nog ontbrekende) regelingen te compenseren, ook met die grote groei in zonnepanelen blijft Nederland nog steeds een van de slechtste jongetjes in de klas.
  donderdag 7 oktober 2021 @ 16:15:28 #148
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201671550
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:07 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Één goede regeling is niet voldoende om het hele scala aan slechte (of vaker nog ontbrekende) regelingen te compenseren, ook met die grote groei in zonnepanelen blijft Nederland nog steeds een van de slechtste jongetjes in de klas.
Bovendien is het met zonnepanelen zo dat de persoonlijke opbrengsten terecht komen bij mensen met geld+daken om panelen op te leggen, terwijl de kosten die nodig zijn om het elektriciteitsnet aan te passen, over de hele samenleving worden uitgesmeerd. Zie ook elektrische auto's.
pi_201672194
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:15 schreef VoMy het volgende:

[..]
Bovendien is het met zonnepanelen zo dat de persoonlijke opbrengsten terecht komen bij mensen met geld+daken om panelen op te leggen, terwijl de kosten die nodig zijn om het elektriciteitsnet aan te passen, over de hele samenleving worden uitgesmeerd. Zie ook elektrische auto's.
De meeste zonnepanelen liggen op sociale huurwoningen volgens mij, hoor. Tenminste: meer dan 10% van de sociale huurwoningen had in 2020 zonnepanelen, heb niet het idee dat ook meer dan 10% van de koopwoningen al zonnepanelen heeft.

https://solarmagazine.nl/(...)-72-000-huurwoningen


En ja, er valt heel veel af te dingen op klimaatbeleid van 10 jaar Rutte, maar juist de laatste 4 jaar is er wel een inhaalslag gemaakt tov de rest van de EU.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201672900
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:13 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dit kabinet heeft toch echt iets goed gedaan: https://www.ad.nl/wonen/n(...)nnepanelen~a791b799/
https://solarmagazine.nl/(...)oom-uit-zonnepanelen

Nederland is tijdens deze kabinetsperiode koploper van de EU geworden op zonne-energie. Eigenlijk best wel groen, dus.
Inderdaad. Maar zoals voor de FvD en PVV er elke asielzoeker er 1 te veel is, elk incident met iemand met islamistische geloof en allochtoonse afkomst ook als is het 5e generatie het land uit moet en als het niet gebeurd vaalt de regering.

Zo zijn de groenen populisten ook nooit te vreden. Alle dierenproducten hebben 1*, niet genoeg met naar 3*, niet genoeg.... iedereen zonnepanelen, niet genoeg. Het is de zelfde populisme.


Blijkbaar hoor ik bij de groep (30%, dacht ik) die blij is dat het huidge kabinet weer doorgaat. ik vond die saaie politiek zonder al te veel gedoe (voor covid), heel prettig.
pi_201673013
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 15:29 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
Rutte maakt dus dit gave land nog gaver.
Ja geweldig, alles naar de kloten
pi_201673028
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 18:35 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Inderdaad. Maar zoals voor de FvD en PVV er elke asielzoeker er 1 te veel is, elk incident met iemand met islamistische geloof en allochtoonse afkomst ook als is het 5e generatie het land uit moet en als het niet gebeurd vaalt de regering.

Zo zijn de groenen populisten ook nooit te vreden. Alle dierenproducten hebben 1*, niet genoeg met naar 3*, niet genoeg.... iedereen zonnepanelen, niet genoeg. Het is de zelfde populisme.

Blijkbaar hoor ik bij de groep (30%, dacht ik) die blij is dat het huidge kabinet weer doorgaat. ik vond die saaie politiek zonder al te veel gedoe (voor covid), heel prettig.
Klimaatbeleid wordt niet uitgevoerd om 'groenen populisten' ( :')) tevreden te houden maar om onder een grens te blijven waarvan klimaatwetenschappers zeggen dat er een redelijke kans dat er geen ernstige runoff effecten ontstaan. En de reductie die nodig is om onder die grens te blijven wordt bij lange na niet gehaald als er niet fors meer ondernomen wordt.
pi_201673104
quote:
10s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 18:46 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Klimaatbeleid wordt niet uitgevoerd om 'groenen populisten' ( :')) tevreden te houden maar om onder een grens te blijven waarvan klimaatwetenschappers zeggen dat er een redelijke kans dat er geen ernstige runoff effecten ontstaan. En de reductie die nodig is om onder die grens te blijven wordt bij lange na niet gehaald als er niet fors meer ondernomen wordt.
Zo is dat inderdaad maar dat krijg je bij die VVD gasten er hier toch niet in,
pi_201673255
quote:
10s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 18:46 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Klimaatbeleid wordt niet uitgevoerd om 'groenen populisten' ( :')) tevreden te houden maar om onder een grens te blijven waarvan klimaatwetenschappers zeggen dat er een redelijke kans dat er geen ernstige runoff effecten ontstaan. En de reductie die nodig is om onder die grens te blijven wordt bij lange na niet gehaald als er niet fors meer ondernomen wordt.
Maar als je eerlijk bent komt die achterstand wel van voor Rutte 3 en is tijdens Rutte 3 er echt wel een inhaalslag gemaakt op een heleboel terreinen. Weliswaar deels gedwongen door de rechter, maar toch. Sluiten kolencentrale en verbod op kolencentrales van 2030, veel zonnepanelen en wind op zee. En dan daarnaast bijvoorbeeld het zeer snel sluiten van het Groningerveld, wat natuurlijk niet door klimaat kwam maar uiteindelijk wel effect gaat hebben. Het urgendavonnis werd uiteindelijk ook gewoon uitgevoerd.

Zie ook dit artikel: https://www.trouw.nl/duur(...)enste-ooit~bd7c83d9/


Ja, ik had ook liever gehad dat we verder waren. Maar die schuld moet je toch grotendeels voor Rutte 3 (en misschien zelfs voor Rutte 2) zoeken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 7 oktober 2021 @ 19:22:15 #155
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_201673516
In 60 jaar heeft Nederland het grootste aardgasveld van Europa en een van de grootsten ter wereld leeggehaald en er precies 0 euro van gestoken in een fonds voor toekomstige generaties.

Liever werd gas naar Rusland en Turkije verkocht voor centen per m3, want die landen hadden het toch zo moeilijk en zo kon je jezelf als salonsocialist tenminste nog eens op de borst kloppen om hoe goed bezig je wel niet was. Nu is het gas op, geld is weg, sterker nog zijn schulden voor in de plaats gekomen, we kopen het gas terug van Rusland voor tientallen keren meer dan zij betaald hebben voor ons gas, huizenprijzen zijn onbetaalbaar, energieprijzen exploderen en de klimaatrekening moet opgehoest worden door degenen die er niet verantwoordelijk voor zijn. Wat een schandalige middelvinger naar de komende generaties.

Nu.nl reactie
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_201673595
quote:
14s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 19:22 schreef cherrycoke het volgende:
In 60 jaar heeft Nederland het grootste aardgasveld van Europa en een van de grootsten ter wereld leeggehaald en er precies 0 euro van gestoken in een fonds voor toekomstige generaties.

Liever werd gas naar Rusland en Turkije verkocht voor centen per m3, want die landen hadden het toch zo moeilijk en zo kon je jezelf als salonsocialist tenminste nog eens op de borst kloppen om hoe goed bezig je wel niet was. Nu is het gas op, geld is weg, sterker nog zijn schulden voor in de plaats gekomen, we kopen het gas terug van Rusland voor tientallen keren meer dan zij betaald hebben voor ons gas, huizenprijzen zijn onbetaalbaar, energieprijzen exploderen en de klimaatrekening moet opgehoest worden door degenen die er niet verantwoordelijk voor zijn. Wat een schandalige middelvinger naar de komende generaties.

Nu.nl reactie
Alleen België en Duitsland kochten ons gas, Rusland kon niks met ons laagcalorische gas.

En sowieso: verreweg het grootste gasveld ligt onder de Perzische Golf (te bereiken vanuit Syrië, nu snap je de Russische belangen). Dat is 35.000 km3, Groningen maar 2100 km3. Groningen is het 9e veld, Rusland heeft de nummer 2, 3 en 5.


Kortom: leuk als je een reactie kopieert, maar controleer voortaan even de feiten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 7 oktober 2021 @ 19:53:59 #157
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201674041
quote:
14s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 19:22 schreef cherrycoke het volgende:
In 60 jaar heeft Nederland het grootste aardgasveld van Europa en een van de grootsten ter wereld leeggehaald en er precies 0 euro van gestoken in een fonds voor toekomstige generaties.

Liever werd gas naar Rusland en Turkije verkocht voor centen per m3, want die landen hadden het toch zo moeilijk en zo kon je jezelf als salonsocialist tenminste nog eens op de borst kloppen om hoe goed bezig je wel niet was. Nu is het gas op, geld is weg, sterker nog zijn schulden voor in de plaats gekomen, we kopen het gas terug van Rusland voor tientallen keren meer dan zij betaald hebben voor ons gas, huizenprijzen zijn onbetaalbaar, energieprijzen exploderen en de klimaatrekening moet opgehoest worden door degenen die er niet verantwoordelijk voor zijn. Wat een schandalige middelvinger naar de komende generaties.

Nu.nl reactie
hEt Is De ScHuLd VaN LiNkS eN vAn De TuRkEn!1
We have always been at war with Eastasia.
pi_201674044
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 18:45 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ja geweldig, alles naar de kloten
?

Nederlandse economie groeit nog harder dan gedacht
https://www.rtlnieuws.nl/(...)d-groei-economie-cbs

En dat allemaal dankzij de VVD en Rutte.
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
pi_201674123
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 18:52 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Zo is dat inderdaad maar dat krijg je bij die VVD gasten er hier toch niet in,
Klopt. En de toeslagenaffaire vinden we ook niet belangrijk. Het land moet goed bestuurd worden. Dat is wel belangrijk. En gelukkig zitten bijna alle linkse partijen lekker nutteloos te zijn in de oppositie.

Wat hoor ik toch voor tandengeknars?
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
pi_201674135
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 19:54 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
?

Nederlandse economie groeit nog harder dan gedacht
https://www.rtlnieuws.nl/(...)d-groei-economie-cbs

En dat allemaal dankzij de VVD en Rutte.
Het zou fijn zijn als ook de lage inkomens daar ook eens mee zouden van profiteren en dat er geen mensen voor iets meer dan 10 euro netto per uur aan het werk zijn
pi_201674157
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 19:58 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Het zou fijn zijn als ook de lage inkomens daar ook eens mee zouden van profiteren en dat er geen mensen voor iets meer dan 10 euro netto per uur aan het werk zijn
Minimumloon schijnt te worden verhoogd, naar verluidt.
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
pi_201674166
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 19:59 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
Minimumloon schijnt te worden verhoogd, naar verluidt.
Dat zou heel prettig zijn
  donderdag 7 oktober 2021 @ 20:00:48 #163
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201674177
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 19:59 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
Minimumloon schijnt te worden verhoogd, naar verluidt.
Goed voor het aantal zzp'ers.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 7 oktober 2021 @ 20:04:17 #164
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201674232
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 19:59 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
Minimumloon schijnt te worden verhoogd, naar verluidt.
Bron?
Dat zouden ze trouwens alleen doen als ze de uitkeringen loskoppelen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_201674261
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:04 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Bron?
Dat zouden ze trouwens alleen doen als ze de uitkeringen loskoppelen.
Hoezo zouden ze dat los koppelen?
  donderdag 7 oktober 2021 @ 20:08:52 #166
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201674291
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:06 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Hoezo zouden ze dat los koppelen?
Weet niet hoe het precies zit, maar als ze het minimumloon verhogen zijn ze verplicht om de uitkeringen ook te verhogen. Dat laatste wil de VVD niet.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_201674309
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:04 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Bron?
Dat zouden ze trouwens alleen doen als ze de uitkeringen loskoppelen.
De bron zijn alle verkiezingsprogramma's, zelfs de VVD verhoogt het minimumloon. Die koppelen inderdaad wel de uitkeringen los, maar ik denk dat de andere 3 partijen daar echt niet in mee gaan (en dat er geen meerderheid voor is in de eerste kamer).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 7 oktober 2021 @ 20:13:29 #168
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201674386
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:09 schreef Hanca het volgende:

[..]
De bron zijn alle verkiezingsprogramma's, zelfs de VVD verhoogt het minimumloon. Die koppelen inderdaad wel de uitkeringen los, maar ik denk dat de andere 3 partijen daar echt niet in mee gaan (en dat er geen meerderheid voor is in de eerste kamer).
Ja er staat genoeg in verkiezingsprogramma's dat de eindstreep niet zal halen.
Ik dacht dat de user dit vernomen had uit die formatiegesprekken.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_201674429
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:13 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ja er staat genoeg in verkiezingsprogramma's dat de eindstreep niet zal halen.
Ik dacht dat de user dit vernomen had uit die formatiegesprekken.
Als alle 4 de partijen dit vinden, zal het toch wel goed komen?

Alhoewel: D66 dacht dat ook met onderwijs voor Rutte 3, daar waren de 4 partijen het in principe ook eens... maar uiteindelijk was er dus niemand die er zich echt voor heeft ingezet tijdens de formatiebesprekingen en kwam onderwijs er in het regeerakkoord vrij bekaaid vanaf. Er is wel een partij nodig die het op de agenda zet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201674706
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:08 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Weet niet hoe het precies zit, maar als ze het minimumloon verhogen zijn ze verplicht om de uitkeringen ook te verhogen. Dat laatste wil de VVD niet.
Nou ja, dat doen ze in principe elk jaar.
pi_201674776
quote:
10s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 18:46 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Klimaatbeleid wordt niet uitgevoerd om 'groenen populisten' ( :')) tevreden te houden maar om onder een grens te blijven waarvan klimaatwetenschappers zeggen dat er een redelijke kans dat er geen ernstige runoff effecten ontstaan. En de reductie die nodig is om onder die grens te blijven wordt bij lange na niet gehaald als er niet fors meer ondernomen wordt.
Totale onzin dit. Een wetenschapper zegt niet dat iets "een redelijke kans" heeft. Dat is borrelpraat.
  Moderator donderdag 7 oktober 2021 @ 21:33:17 #172
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201675574
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 19:57 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
Klopt. En de toeslagenaffaire vinden we ook niet belangrijk. Het land moet goed bestuurd worden. Dat is wel belangrijk. En gelukkig zitten bijna alle linkse partijen lekker nutteloos te zijn in de oppositie.

Wat hoor ik toch voor tandengeknars?
De toeslagenaffaire is een schoolvoorbeeld van slecht en onbehoorlijk bestuur. Dat de slachtoffers geen mensen zijn waar VVD stemmers veel om geven is ook duidelijk.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_201675766
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:36 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Totale onzin dit. Een wetenschapper zegt niet dat iets "een redelijke kans" heeft. Dat is borrelpraat.
Het IPCC heeft het constant over high, medium of low confidence. Als het je OCD tevreden stelt mag je er ook wel een andere vertaling voor voorstellen maar het punt verandert er niet door.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 7 oktober 2021 @ 21:48:28 #174
408813 crew  trein2000
pi_201675789
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:00 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Goed voor het aantal zzp'ers.
Dat probleem moet ook eens gefixt worden, prima als je wil ZZP'en. Ik heb daar niks tegen, maar postbezorgers met logo van postNL, in een bus met PostNL logo, met alleen PostNL pakketjes voor een hongerloontje zijn geen ondernemers om maar eens een voorbeeld te noemen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 7 oktober 2021 @ 21:48:57 #175
408813 crew  trein2000
pi_201675793
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:09 schreef Hanca het volgende:

[..]
De bron zijn alle verkiezingsprogramma's, zelfs de VVD verhoogt het minimumloon. Die koppelen inderdaad wel de uitkeringen los, maar ik denk dat de andere 3 partijen daar echt niet in mee gaan (en dat er geen meerderheid voor is in de eerste kamer).
Kan ook niet met goed fatsoen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 7 oktober 2021 @ 21:50:24 #176
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201675814
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 21:48 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat probleem moet ook eens gefixt worden, prima als je wil ZZP'en. Ik heb daar niks tegen, maar postbezorgers met logo van postNL, in een bus met PostNL logo, met alleen PostNL pakketjes voor een hongerloontje zijn geen ondernemers om maar eens een voorbeeld te noemen.
Ben ik met je eens, maar ik denk dat een verhoging van het minimumloon eerder tot een stijging dan een daling van het aantal zzp'ers zal leiden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201675842
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 21:48 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat probleem moet ook eens gefixt worden, prima als je wil ZZP'en. Ik heb daar niks tegen, maar postbezorgers met logo van postNL, in een bus met PostNL logo, met alleen PostNL pakketjes voor een hongerloontje zijn geen ondernemers om maar eens een voorbeeld te noemen.
Ik heb dit debat vandaag gemist, maar dat ging daar eigenlijk ook over: https://www.tweedekamer.n(...)viteit?id=2021A05547
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201675857
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 21:50 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ben ik met je eens, maar ik denk dat een verhoging van het minimumloon eerder tot een stijging dan een daling van het aantal zzp'ers zal leiden.
Behalve als ze dat dus ook eens gelijk goed verankeren. Al heeft Rutte 3 wel een poging gedaan.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201675949
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 21:46 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Het IPCC heeft het constant over high, medium of low confidence. Als het je OCD tevreden stelt mag je er ook wel een andere vertaling voor voorstellen maar het punt verandert er niet door.
Ze kwantificeren die termen overigens wel. Ter verduidelijking, want ik heb niet de indruk dat deze user die rapporten gelezen heeft.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 7 oktober 2021 @ 22:02:37 #180
408813 crew  trein2000
pi_201675964
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 21:50 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ben ik met je eens, maar ik denk dat een verhoging van het minimumloon eerder tot een stijging dan een daling van het aantal zzp'ers zal leiden.
Dat weet ik wel zeker. Maar daar moet dus ook eens tegen opgetreden worden. En dan graag niet op een manier die neerkomt op ZZP'ertje pesten.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201676012
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 21:46 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Het IPCC heeft het constant over high, medium of low confidence. Als het je OCD tevreden stelt mag je er ook wel een andere vertaling voor voorstellen maar het punt verandert er niet door.
Ook totale onzin. "Hoog, gemiddeld of laag vertrouwen." Dit is geen wetenschap maar religie.
pi_201676112
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 22:07 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Ook totale onzin. "Hoog, gemiddeld of laag vertrouwen." Dit is geen wetenschap maar religie.
Het wordt gewoon letterlijk tientallen keren in het rapport genoemd, overigens zijn die termen inderdaad gekwantificeerd in het rapport zoals @SnertMetChoco al aangaf. Kun je allemaal hier nalezen als je er zin in hebt:

https://www.ipcc.ch/sr15/

En je kan wel de hele tijd op minimale details blijven hameren maar dat veranderd helemaal niets aan het grotere punt: Die doelstellingen die voor klimaat worden gesteld zijn gebaseerd op harde wetenschap, niet op iets dat door GL of de PvdD (of wie de groen populisten dan ook mogen zijn) uit de duim is gezogen.
pi_201676923
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 22:15 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Het wordt gewoon letterlijk tientallen keren in het rapport genoemd, overigens zijn die termen inderdaad gekwantificeerd in het rapport zoals @:SnertMetChoco al aangaf. Kun je allemaal hier nalezen als je er zin in hebt:

https://www.ipcc.ch/sr15/

En je kan wel de hele tijd op minimale details blijven hameren maar dat veranderd helemaal niets aan het grotere punt: Die doelstellingen die voor klimaat worden gesteld zijn gebaseerd op harde wetenschap, niet op iets dat door GL of de PvdD (of wie de groen populisten dan ook mogen zijn) uit de duim is gezogen.
Hier is overigens een overzichtje van het IPCC waarin het direct staat:


Om maar te verduidelijken dat het om de leesbaarheid gaat bij het gebruik van die termen voor mensen die de rapporten niet lezen.
pi_201677970
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 21:33 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
De toeslagenaffaire is een schoolvoorbeeld van slecht en onbehoorlijk bestuur. Dat de slachtoffers geen mensen zijn waar VVD stemmers veel om geven is ook duidelijk.
De toeslagenaffaire is een groot schandaal maar alleen de VVD daar de schuld van geven is achterlijk en leugenachtig. Het is allemaal politiek gekonkel in Den Haag zonder dat de slachtoffers geholpen worden.
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
pi_201679246
Goed artikel van het NRC over de tien grootste problemen die er op de onderhandelingstafel liggen: https://www.nrc.nl/nieuws(...)t=&utm_term=20211008
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201679474
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 04:34 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
De toeslagenaffaire is een groot schandaal maar alleen de VVD daar de schuld van geven is achterlijk en leugenachtig. Het is allemaal politiek gekonkel in Den Haag zonder dat de slachtoffers geholpen worden.
De toeslagenaffaire is eigenlijk juist hét schoolvoorbeeld van VVD-beleid, VVD-denken in de praktijk. Hard, streng en rücksichloss straffen bij de minste twijfel van onrechtmatigheden bij de onderkant van de samenleving, en beleidsmakers laten wegkomen met gedraai, opzichtige leugens en traag in de hulpverlening van de uiteindelijke slachtoffers. Die hebben duidelijk geen prioriteit.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_201679517
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 09:41 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
De toeslagenaffaire is eigenlijk juist hét schoolvoorbeeld van VVD-beleid, VVD-denken in de praktijk. Hard, streng en rücksichloss straffen bij de minste twijfel van onrechtmatigheden bij de onderkant van de samenleving, en beleidsmakers laten wegkomen met gedraai, opzichtige leugens en traag in de hulpverlening van de uiteindelijke slachtoffers. Die hebben duidelijk geen prioriteit.
Volgens mij stonden er wel meer partijen dan enkel de VVD te bleren tijdens het vragen uurtje toen er bekend werd dat er bepaalde groepen in binnen en buitenland ten onrechte toeslagen opstreken. En er moest keihard worden opgetreden....... Maar goed, dat was tijdens het vragen uurtje :), komt nu wel goed uit om enkel de VVD te straffen hiervoor....
Honey ! Take me drunk, i am home !
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:01:38 #188
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201680852
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 09:41 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
De toeslagenaffaire is eigenlijk juist hét schoolvoorbeeld van VVD-beleid, VVD-denken in de praktijk. Hard, streng en rücksichloss straffen bij de minste twijfel van onrechtmatigheden bij de onderkant van de samenleving, en beleidsmakers laten wegkomen met gedraai, opzichtige leugens en traag in de hulpverlening van de uiteindelijke slachtoffers. Die hebben duidelijk geen prioriteit.
Ah, dus daarom werd het uitgevoerd door een PvdA-minister van Sociale Zaken.

De toeslagenaffaire heeft drie slachtoffers geëist, namelijk Wiebes, Snel en Asscher. Netjes verdeeld over de drie verantwoordelijke partijen dus. Er had alleen nog een CDA'er moeten struikelen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201681355
twitter

Of is dit in strijd met de POL-regels? ;)
pi_201682606
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 09:41 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
De toeslagenaffaire is eigenlijk juist hét schoolvoorbeeld van VVD-beleid, VVD-denken in de praktijk. Hard, streng en rücksichloss straffen bij de minste twijfel van onrechtmatigheden bij de onderkant van de samenleving, en beleidsmakers laten wegkomen met gedraai, opzichtige leugens en traag in de hulpverlening van de uiteindelijke slachtoffers. Die hebben duidelijk geen prioriteit.
Waarom is er dan een PvdA-kopstuk (Asscher) gevallen? Waarom heeft de heilige Omtzigt (CDA) destijds moties ingediend voor streng toezien op fraude? Waarom deed Hoekstra (CDA) niets?

Hoezo VVD-beleid? VVD heeft altijd moeten doen wat zijn coalitiepartners wilden om mee te mogen regeren.

Dus klets niet zo dom man, iedereen heeft boter op zijn hoofd.
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
pi_201682656
Ben wel benieuwd wie het Toeslagendossier op zich gaat nemen in een nieuw te vormen kabinet, mocht Van Huffelen het niet meer doen.
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 15:57:08 #192
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201682749
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 12:55 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]
Of is dit in strijd met de POL-regels? ;)
Heeft 'ie toch een beter gevoel voor humor dan ik dacht.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201682775
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 15:57 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Heeft 'ie toch een beter gevoel voor humor dan ik dacht.
Oh, zijn bijdrages tijdens zo'n debat, zeker de AFB, zitten al vanaf de eerste keer (toen hij net minister was) al redelijk vol grappen. Een debat met hem is echt wel leuk om te volgen (itt bijvoorbeeld Grapperhaus, niet te volgen).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 16:00:32 #194
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201682786
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 15:36 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
Waarom is er dan een PvdA-kopstuk (Asscher) gevallen? Waarom heeft de heilige Omtzigt (CDA) destijds moties ingediend voor streng toezien op fraude? Waarom deed Hoekstra (CDA) niets?

Hoezo VVD-beleid? VVD heeft altijd moeten doen wat zijn coalitiepartners wilden om mee te mogen regeren.

Dus klets niet zo dom man, iedereen heeft boter op zijn hoofd.
Het jagen op 'fraude' aan de onderkant van de samenleving is typisch VVD-beleid. Toegegeven, de rest van de kamer deed daar indertijd ook erg hard aan mee (iedereen was in de neoliberale val gelopen) en het was als ik het me goed herinner uitgerekend VVD'er Weekers die zich afvroeg of de klopjacht op toeslagenfraude wel zo handig was.
We have always been at war with Eastasia.
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 16:01:08 #195
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201682792
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 15:41 schreef Raw85 het volgende:
Ben wel benieuwd wie het Toeslagendossier op zich gaat nemen in een nieuw te vormen kabinet, mocht Van Huffelen het niet meer doen.
Sander Dekker.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 16:01:57 #196
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201682802
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 15:59 schreef Hanca het volgende:

[..]
Oh, zijn bijdrages tijdens zo'n debat, zeker de AFB, zitten al vanaf de eerste keer (toen hij net minister was) al redelijk vol grappen. Een debat met hem is echt wel leuk om te volgen (itt bijvoorbeeld Grapperhaus, niet te volgen).
Ik zal eens meer op 'm letten, al zie ik sowieso weinig debatten integraal.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201682850
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 15:41 schreef Raw85 het volgende:
Ben wel benieuwd wie het Toeslagendossier op zich gaat nemen in een nieuw te vormen kabinet, mocht Van Huffelen het niet meer doen.
Zou het nou echt verstandig zijn Van Huffelen weer van het dossier af te trekken en weer iemand anders aan te stellen? Zou het nou echt onwil zijn van Van Huffelen dat het wat langer duurt?

Waarbij moet worden opgemerkt dat iedereen binnen een half jaar te horen krijgt of hij/zij onder de regeling valt, dat vind ik nog best redelijk. Al mag het nog wat sneller. Dat van de mensen die nu inschrijven 80% dat onterecht doet helpt natuurlijk ook niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201683019
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 16:08 schreef Hanca het volgende:

[..]
Zou het nou echt verstandig zijn Van Huffelen weer van het dossier af te trekken en weer iemand anders aan te stellen? Zou het nou echt onwil zijn van Van Huffelen dat het wat langer duurt?

Waarbij moet worden opgemerkt dat iedereen binnen een half jaar te horen krijgt of hij/zij onder de regeling valt, dat vind ik nog best redelijk. Al mag het nog wat sneller. Dat van de mensen die nu inschrijven 80% dat onterecht doet helpt natuurlijk ook niet.
Wat mij betreft blijft Van Huffelen het gewoon doen inderdaad.
pi_201683151
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 16:01 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Sander Dekker.
God helpe die mensen :') kan de ChristenUnie dan mooi regelen. Die hebben daar wel contacten geloof ik.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_201683178
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 12:01 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ah, dus daarom werd het uitgevoerd door een PvdA-minister van Sociale Zaken.

De toeslagenaffaire heeft drie slachtoffers geëist, namelijk Wiebes, Snel en Asscher. Netjes verdeeld over de drie verantwoordelijke partijen dus. Er had alleen nog een CDA'er moeten struikelen.
De PvdA heeft wel meerdere verschrikkelijke dingen gedaan onder Rutte 2. Dat was in alle opzichte een vermomd VVD-only kabinet.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 17:21:34 #201
436222 Japepk
Padvinder
pi_201683547
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 12:55 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]
Of is dit in strijd met de POL-regels? ;)
Hoorde Azarkan bij Jaïr geloof ik ook reageren op superdry met 'Och Woppert, wat heb je nu weer aan'.
't Echte en 't ware!
pi_201684129
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 15:42 schreef Raw85 het volgende:

[..]
[ twitter ]
Vooralsnog klinkt het niet erg welwillend..
Ze zouden wel gek zijn om nog een keer te happen. Ze zijn al ruimschoots publiekelijk gefopt met het 'document op hoofdlijnen'.

Ik snap die houding heel goed.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_201684964
Volt gaf in ieder geval wel aan bereid te zijn om aan te schuiven, zeiden ze tijdens de AFB.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201690740
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 16:48 schreef BlackLining het volgende:

[..]
De PvdA heeft wel meerdere verschrikkelijke dingen gedaan onder Rutte 2. Dat was in alle opzichte een vermomd VVD-only kabinet.
Onzin. Rutte 2 was hardcore PvdA-beleid. De VVD mocht van de PvdA niet:
- een zeer streng vluchtelingenbeleid voeren
- niet de uitkeringen fors verlagen
- niet de winstbelastingen voor bedrijven verlagen
- niet de toeslagen fors verlagen
- niet de defensieuitgaven fors verhogen
- etc, etc.

De VVD moest tekenen bij het kruisje om mee te mogen doen.

:')
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
  zaterdag 9 oktober 2021 @ 07:55:16 #205
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201690785
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 07:33 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
Onzin. Rutte 2 was hardcore PvdA-beleid. De VVD mocht van de PvdA niet:
- een zeer streng vluchtelingenbeleid voeren
- niet de uitkeringen fors verlagen
- niet de winstbelastingen voor bedrijven verlagen
- niet de toeslagen fors verlagen
- niet de defensieuitgaven fors verhogen
- etc, etc.

De VVD moest tekenen bij het kruisje om mee te mogen doen.

:')
_O- _O-
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zaterdag 9 oktober 2021 @ 09:50:06 #206
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_201691420
De PvdA heeft zich gewoon zelf onsterfelijk belachelijk gemaakt in Rutte 2, daar hadden ze de VVD helemaal niet voor nodig. Enerzijds behoorlijk hard financieel-economisch beleid voeren (wie was er ook alweer minister van Financiën?) en anderzijds hardcore socialisme etaleren ("nivelleren is een feestje"). Dan jaag je zo'n beetje alle potentiële kiezers die je hebt wel weg ja, dat is ze met mij ook gelukt. Rutte heeft niets anders gedaan dan wat hij altijd doet: achterover leunen en kijken hoe de ander over zijn eigen voeten struikelt. En dan nog een zetje geven als niemand kijkt.
Never explain, never apologize.
pi_201693435
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 09:50 schreef Lurf het volgende:
De PvdA heeft zich gewoon zelf onsterfelijk belachelijk gemaakt in Rutte 2, daar hadden ze de VVD helemaal niet voor nodig.
Klopt. En het hypocriete is dat ze de VVD en Rutte de schuld geven van dat beleid. ZE WAREN ER GVD ZELF BIJ!!!!
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
pi_201694274
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 13:44 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
Klopt. En het hypocriete is dat ze de VVD en Rutte de schuld geven van dat beleid. ZE WAREN ER GVD ZELF BIJ!!!!
Volgens mij heeft de PvdA redelijk wat zelfreflectie gedaan over die periode en hebben ze er ook een rapport oid over geschreven.
pi_201694797
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 14:57 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Volgens mij heeft de PvdA redelijk wat zelfreflectie gedaan over die periode en hebben ze er ook een rapport oid over geschreven.
En toch blijven ze de VVD bashen.
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
pi_201694876
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 16:08 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
En toch blijven ze de VVD bashen.
Natuurlijk. Er valt ook veel te bashen.
  zaterdag 9 oktober 2021 @ 17:02:52 #211
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201695246
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 07:33 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
Onzin. Rutte 2 was hardcore PvdA-beleid. De VVD mocht van de PvdA niet:
- een zeer streng vluchtelingenbeleid voeren
- niet de uitkeringen fors verlagen
- niet de winstbelastingen voor bedrijven verlagen
- niet de toeslagen fors verlagen
- niet de defensieuitgaven fors verhogen
- etc, etc.

De VVD moest tekenen bij het kruisje om mee te mogen doen.

:')
Er zou moderatiebeleid moeten zijn om figuren die herhaaldelijk zonder enige moeite totale onzin verkondigen tegen te gaan.
pi_201697055
Ik las net dat Kurz in Oostenrijk is opgestapt. Interessante beschuldigingen. Zou omkoping van de media met belastinggeld ook in Nederland mogelijk zijn?
pi_201697144
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 20:55 schreef Jojoke het volgende:
Ik las net dat Kurz in Oostenrijk is opgestapt. Interessante beschuldigingen. Zou omkoping van de media met belastinggeld ook in Nederland mogelijk zijn?
Enerzijds denk ik dat het naïef zou zijn om te denken dat iets dat in Oostenrijk gebeurt hier niet zou kunnen gebeuren. Anderzijds kan ik me niet voorstellen dat serieuze Nederlandse media geld aan zouden nemen van een minister, dat moet dan ook wel om heeel veel geld gaan.
pi_201697235
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 20:55 schreef Jojoke het volgende:
Ik las net dat Kurz in Oostenrijk is opgestapt. Interessante beschuldigingen. Zou omkoping van de media met belastinggeld ook in Nederland mogelijk zijn?
Natuurlijk kan dat. Wat daar kan, kan hier ook.

Maar het Nederlandse medialandschap is natuurlijk best breed (je kunt onmogelijk Trouw, De Volkskrant, AD, NRC, Telegraaf, FD, ND, NOS, RTL allemaal omkopen, toch?), hoeveel effect zou het hebben als je er maar één om koopt? En het ging ook om peilingbureaus en wellicht kun je die ook omkopen, maar dat zijn in Nederland ook wel verschillende bureaus natuurlijk. Ik heb geen idee hoe dat in Oostenrijk precies zit.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201697422
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 21:02 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Enerzijds denk ik dat het naïef zou zijn om te denken dat iets dat in Oostenrijk gebeurt hier niet zou kunnen gebeuren. Anderzijds kan ik me niet voorstellen dat serieuze Nederlandse media geld aan zouden nemen van een minister, dat moet dan ook wel om heeel veel geld gaan.
Tsja, en vaak hebben politieke partijen en de media die elkaar opzoeken gemeenschappelijke belangen. Dus dit zou vooral gevoelig zijn omdat er belastinggeld gebruikt is voor de omkoping. Je zou zeggen dat de ambtenaren (die ook allemaal hun eigen politieke voorkeuren hebben) een barrière vormen tussen belastinggeld en omkoping uit politieke overwegingen.

quote:
1s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 21:09 schreef Hanca het volgende:

[..]
Natuurlijk kan dat. Wat daar kan, kan hier ook.

Maar het Nederlandse medialandschap is natuurlijk best breed (je kunt onmogelijk Trouw, De Volkskrant, AD, NRC, Telegraaf, FD, ND, NOS, RTL allemaal omkopen, toch?), hoeveel effect zou het hebben als je er maar één om koopt? En het ging ook om peilingbureaus en wellicht kun je die ook omkopen, maar dat zijn in Nederland ook wel verschillende bureaus natuurlijk. Ik heb geen idee hoe dat in Oostenrijk precies zit.
Ik heb ook geen idee hoe dat daar precies zit. Het enige wat ik ooit met gefronste wenkbrauwen heb bekeken, is de toelating van WNL tot de publieke omroep. Dat was ook vooral omdat ze eigenlijk voortkomen uit de commerciële krant De Telegraaf.
  zaterdag 9 oktober 2021 @ 21:44:53 #216
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201697670
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 07:33 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]

- een zeer streng vluchtelingenbeleid voeren
- niet de uitkeringen fors verlagen
- niet de winstbelastingen voor bedrijven verlagen
- niet de toeslagen fors verlagen
- niet de defensieuitgaven fors verhogen
- etc, etc.

Een streng vluchtelingenbeleid snap ik nog wel. Maar belastingverlaging voor bedrijven, verlagen van toeslagen en uitkeringen lijkt me geen goed plan. Mocht het ooit er door komen hoop ik dat de minima jouw huis gaat leegroven ipv de mijne. :')
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zaterdag 9 oktober 2021 @ 22:07:35 #217
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201698053
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 21:25 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Tsja, en vaak hebben politieke partijen en de media die elkaar opzoeken gemeenschappelijke belangen. Dus dit zou vooral gevoelig zijn omdat er belastinggeld gebruikt is voor de omkoping. Je zou zeggen dat de ambtenaren (die ook allemaal hun eigen politieke voorkeuren hebben) een barrière vormen tussen belastinggeld en omkoping uit politieke overwegingen.
[..]
Ik heb ook geen idee hoe dat daar precies zit. Het enige wat ik ooit met gefronste wenkbrauwen heb bekeken, is de toelating van WNL tot de publieke omroep. Dat was ook vooral omdat ze eigenlijk voortkomen uit de commerciële krant De Telegraaf.
90% van de totale Nederlandse krantenoplage is in handen van 2 Belgische mediahuizen als het goed is.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201698340
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 22:07 schreef -XOR- het volgende:

[..]
90% van de totale Nederlandse krantenoplage is in handen van 2 Belgische mediahuizen als het goed is.
Dat is eigenlijk ook niet goed. Hoewel het de Belgen waarschijnlijk vooral om goede verkoopcijfers gaat.
  zaterdag 9 oktober 2021 @ 22:44:29 #219
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201698554
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 22:28 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Dat is eigenlijk ook niet goed. Hoewel het de Belgen waarschijnlijk vooral om goede verkoopcijfers gaat.
Dat mediaoligopolie is vrij kwetsbaar wat betreft ontvankelijkheid voor corruptie en clientalisme en een risicofactor binnen onze democratie.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201698793
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 22:44 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat mediaoligopolie is vrij kwetsbaar wat betreft ontvankelijkheid voor corruptie en clientalisme en een risicofactor binnen onze democratie.
De Persgroep heeft idd AD, Volkskrant en Trouw, maar NRC, Telegraaf (mediahuis), FD (FD mediahuis), ND (ND), RD (erdee) zijn daar nog allemaal los van, de meeste regionale kranten zijn wel gekoppeld. En we hebben ook nog NOS en RTL, beide ook los van de kranten en los van elkaar. En dan heb je alle losse omroepen nog, die ook geen van allen onder een krantenlabel vallen en waarvan er echt nog wel een aantal nieuws en onderzoek doen. En ook nog bladen als Elsevier en diverse sites, al is nu.nl natuurlijk onderdeel van De Telegraaf.

Ik denk dat ondanks dat inderdaad de Persgroep een grote slag geslagen heeft, het medialandschap echt nog wel redelijk goed in verschillende handen is.

[ Bericht 2% gewijzigd door Hanca op 09-10-2021 23:08:11 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201698809
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 22:44 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat mediaoligopolie is vrij kwetsbaar wat betreft ontvankelijkheid voor corruptie en clientalisme en een risicofactor binnen onze democratie.
Goed punt. Al zouden de huidige eigenaars geen slechte bedoelingen hebben en alles keurig naar eer en geweten doen, dan is het alsnog onwenselijk dat er een monopolie is. We weten immers niet wie de opvolgers zullen zijn.
  zaterdag 9 oktober 2021 @ 23:00:56 #222
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201698815
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 20:55 schreef Jojoke het volgende:
Ik las net dat Kurz in Oostenrijk is opgestapt. Interessante beschuldigingen. Zou omkoping van de media met belastinggeld ook in Nederland mogelijk zijn?
Is het nodig? De Telegraaf fabriceert dagelijks al een propagandafolder bijvoorbeeld.
pi_201698906
Hier is het antwoord van Slob op vragen over de hoge concentratie van media bij DPG en Mediahuis:

https://www.tweedekamer.n(...)detail?id=2019D34001
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zaterdag 9 oktober 2021 @ 23:08:06 #224
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201698930
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 22:59 schreef Hanca het volgende:

[..]
De Persgroep heeft idd AD, Volkskrant en Trouw, maar NRC (mediahuis), Telegraaf (Telegraaf media groep), FD (FD mediahuis), ND (ND), RD (erdee) zijn allemaal los, hooguit gekoppeld met wat regionale kranten. En zo ook NOS en RTL, beide ook los van de kranten en los van elkaar. En dan heb je alle losse omroepen nog, die ook geen van allen onder een krantenlabel vallen en waarvan er echt nog wel een aantal nieuws en onderzoek doen. En ook nog bladen als Elsevier en diverse sites, al is nu.nl natuurlijk onderdeel van De Telegraaf.

Ik denk dat ondanks dat inderdaad de Persgroep een grote slag geslagen heeft, het medialandschap echt nog wel redelijk goed in verschillende handen is.
Ja, ik denk zeker dat zeker door de omroepen het totale mediabestel wel divers genoeg is. Dat de vijf grote landelijke dagbladen onder twee aanpalende daken gehuisvest zijn (TMG valt ook onder Mediahuis) vind ik toch wat minder prettig, al heb ik niet de indruk dat het momenteel problemen geeft.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201698988
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 23:08 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ja, ik denk zeker dat zeker door de omroepen het totale mediabestel wel divers genoeg is. Dat de vijf grote landelijke dagbladen onder twee aanpalende daken gehuisvest zijn (TMG valt ook onder Mediahuis) vind ik toch wat minder prettig, al heb ik niet de indruk dat het momenteel problemen geeft.
Klopt. Maar kranten worden natuurlijk steeds minder belangrijk in het medialandschap (helaas). Ik denk dat het Nederlandse systeem met de vele omroepen waar ook echt nog wel onderzoeksjournalisten werken sterk genoeg is.

Een probleem wordt het wel wanneer iemand besluit de publieke omroep op te heffen, natuurlijk. Dat willen toch wel wat partijen en die hebben niet door hoe belangrijk die omroepen ook in de controle van elkaar als media zijn. Als Rutte DPG om koopt, zullen Trouwjournalisten daar vast niet achteraan gaan. Maar bijvoorbeeld Nieuwsuur wel.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201699853
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 21:44 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Een streng vluchtelingenbeleid snap ik nog wel. Maar belastingverlaging voor bedrijven, verlagen van toeslagen en uitkeringen lijkt me geen goed plan. Mocht het ooit er door komen hoop ik dat de minima jouw huis gaat leegroven ipv de mijne. :')
1. Belastingverlaging voor bedrijven betekent hogere winsten en dus meer investeringen en dus meer werkgelegenheid en dus minder werkloosheid en dus minder uitkeringen en toeslagen

2. Verlaging van toeslagen en uitkeringen is een stimulans om te gaan werken ipv een slaaf van een uitkeringsinstantie te zijn.
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
  Moderator zondag 10 oktober 2021 @ 00:27:41 #227
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201700021
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 00:13 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
1. Belastingverlaging voor bedrijven betekent hogere winsten en dus meer investeringen en dus meer werkgelegenheid en dus minder werkloosheid en dus minder uitkeringen en toeslagen

2. Verlaging van toeslagen en uitkeringen is een stimulans om te gaan werken ipv een slaaf van een uitkeringsinstantie te zijn.
We hebben een tekort aan werknemers dus dat argument is onzin en waarom kan ik in het VVD programma deze punten niet terugvinden? Jij doet alsof dit VVD beleid is maar dat is het dus niet en dan vraag ik mij af waarom jij zo'n fan bent vzn de VVD.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zondag 10 oktober 2021 @ 00:35:09 #228
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201700094
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 00:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
We hebben een tekort aan werknemers dus dat argument is onzin en waarom kan ik in het VVD programma deze punten niet terugvinden? Jij doet alsof dit VVD beleid is maar dat is het dus niet en dan vraag ik mij af waarom jij zo'n fan bent vzn de VVD.
Je kunt dit soort halve garen ook gewoon van je forum af trappen hoor.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201700989
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 00:13 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]

2. Verlaging van toeslagen en uitkeringen is een stimulans om te gaan werken ipv een slaaf van een uitkeringsinstantie te zijn.
Toeslagen krijg je als je werkt, he? Een verlaging van de kinderopvangtoeslag zonder compensatie zal eerder voor minder werkenden zorgen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201701041
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 00:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
We hebben een tekort aan werknemers dus dat argument is onzin en waarom kan ik in het VVD programma deze punten niet terugvinden? Jij doet alsof dit VVD beleid is maar dat is het dus niet en dan vraag ik mij af waarom jij zo'n fan bent vzn de VVD.
1. Er zijn zat uitkeringstrekkers die niet willen werken of zich willen omscholen
2. VVD heeft deze punten altijd gepropageerd. Nu staat het niet expliciet in hun programma.

Het grote verschil tussen VVD en linkse partijen is dat de VVD als uitgangspunt heeft dat bedrijven zorgen voor werkgelegenheid, links ziet bedrijven als immorele organisaties die het proletariaat uitbuiten. Ik geef toe, dit is wat aangezet maar in de kern is het waar. Volg gewoon de tweede kamer debatten en lees/hoor hoe links te keer gaat tegen onze bronnen van welvaart.

Is dit getrol? Nee, gewoon mijn liberaal-conservatieve mening die duidelijk hier op weerstanden stuit.
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
pi_201701052
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 00:35 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Je kunt dit soort halve garen ook gewoon van je forum af trappen hoor.
Jouw soort mensen vind zich ontzettend deugen en moreel superieur.
Jouw soort mensen zijn tenenkrommend irritant.
Jouw soort mensen mag ik gewoon niet.
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
pi_201701500
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 08:23 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
1. Er zijn zat uitkeringstrekkers die niet willen werken of zich willen omscholen
2. VVD heeft deze punten altijd gepropageerd. Nu staat het niet expliciet in hun programma.

Het grote verschil tussen VVD en linkse partijen is dat de VVD als uitgangspunt heeft dat bedrijven zorgen voor werkgelegenheid, links ziet bedrijven als immorele organisaties die het proletariaat uitbuiten. Ik geef toe, dit is wat aangezet maar in de kern is het waar. Volg gewoon de tweede kamer debatten en lees/hoor hoe links te keer gaat tegen onze bronnen van welvaart.

Is dit getrol? Nee, gewoon mijn liberaal-conservatieve mening die duidelijk hier op weerstanden stuit.
Links ziet bedrijven niet als immorele organisaties die het proletariaat uitbuiten. Links ziet (grote) bedrijven als organisaties die structureel te weinig belasting betalen/ontduiken, waardoor het proletariaat steeds hogere lasten krijgt in de vorm van belastingen.
pi_201701997
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 08:23 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
1. Er zijn zat uitkeringstrekkers die niet willen werken of zich willen omscholen
2. VVD heeft deze punten altijd gepropageerd. Nu staat het niet expliciet in hun programma.

Het grote verschil tussen VVD en linkse partijen is dat de VVD als uitgangspunt heeft dat bedrijven zorgen voor werkgelegenheid, links ziet bedrijven als immorele organisaties die het proletariaat uitbuiten. Ik geef toe, dit is wat aangezet maar in de kern is het waar. Volg gewoon de tweede kamer debatten en lees/hoor hoe links te keer gaat tegen onze bronnen van welvaart.

Is dit getrol? Nee, gewoon mijn liberaal-conservatieve mening die duidelijk hier op weerstanden stuit.
Ondertussen bewierookt de VVD de ondernemer (degene die geld verdient in plaats van geld krijgt, zoals zorgmedewerkers, bibliothecarissen en brandweerlieden) zodanig, dat ze bijna vrijgesteld zijn van de belastingen en als buitenlands bedrijf hier een brievenbusje kunnen openen om hier de belasting in eigen land te ontduiken.
pi_201702106
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 23:00 schreef VoMy het volgende:

[..]
Is het nodig? De Telegraaf fabriceert dagelijks al een propagandafolder bijvoorbeeld.
Samen met GS cucken ze hard voor de PVV.

Beetje a la Fox News en Newsmax voor de Republikeinen

Maar goed Omtzigt vond het ook geen goed idee in een van zijn lezingen dat 90% van de media in Nederland in handen is van twee eigenaars,
pi_201702109
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 08:26 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
Jouw soort mensen vind zich ontzettend deugen en moreel superieur.
Jouw soort mensen zijn tenenkrommend irritant.
Jouw soort mensen mag ik gewoon niet.
Grappig, ze is volgens mij een van de meer liberale mensen op dit forum.

Ze moet alleen terecht niets hebben van jouw achterlijke gelul.
"Pools are perfect for holding water"
pi_201702121
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 08:23 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
1. Er zijn zat uitkeringstrekkers die niet willen werken of zich willen omscholen
2. VVD heeft deze punten altijd gepropageerd. Nu staat het niet expliciet in hun programma.

Het grote verschil tussen VVD en linkse partijen is dat de VVD als uitgangspunt heeft dat bedrijven zorgen voor werkgelegenheid, links ziet bedrijven als immorele organisaties die het proletariaat uitbuiten. Ik geef toe, dit is wat aangezet maar in de kern is het waar. Volg gewoon de tweede kamer debatten en lees/hoor hoe links te keer gaat tegen onze bronnen van welvaart.

Is dit getrol? Nee, gewoon mijn liberaal-conservatieve mening die duidelijk hier op weerstanden stuit.
En nog meer achterlijke onzin. Pleur op naar je JOVD avondjes?
"Pools are perfect for holding water"
  zondag 10 oktober 2021 @ 11:26:00 #237
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201702236
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 10 oktober 2021 @ 11:29:15 #238
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201702270
Verder de laatste peilingen:



VVD teruggezakt naar huidig zetelaantal, nog steeds flink verlies voor D66 en CDA.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201702550
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 00:13 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
1. Belastingverlaging voor bedrijven betekent hogere winsten en dus meer investeringen en dus meer werkgelegenheid en dus minder werkloosheid en dus minder uitkeringen en toeslagen

2. Verlaging van toeslagen en uitkeringen is een stimulans om te gaan werken ipv een slaaf van een uitkeringsinstantie te zijn.
Trickle down economics is een fabeltje en het is wetenschappelijk bewezen dat het alleen in theorie werkt, maar niet in de praktijk.

https://www.bloomberg.com(...)ted-statistical-test

Vooral dit onderzoek heeft dit fabeltje keihard onderuit gehaald. Het zorgt niet voor meer werkgelegenheid en verbetering van de economie. Het zorgt alleen voor meer inkomens en vermogensongelijheid.

Het merendeel van de mensen in de bijstand is (deels) arbeidsongeschikt en kan niet (meer) werken. Door verlaging van toeslagen komen vele werkende armen in de knel.

[ Bericht 17% gewijzigd door Jaeger85 op 10-10-2021 12:16:18 ]
pi_201702596
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 08:26 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
Jouw soort mensen vind zich ontzettend deugen en moreel superieur.
Jouw soort mensen zijn tenenkrommend irritant.
Jouw soort mensen mag ik gewoon niet.
Janneke is een behoorlijke rechtse user op de forum. Dat iemand niet gelooft in jouw libertopia maakt haar nog geen 'deuger'.
pi_201702614
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 11:29 schreef Drekkoning het volgende:
Verder de laatste peilingen:

[ afbeelding ]

VVD teruggezakt naar huidig zetelaantal, nog steeds flink verlies voor D66 en CDA.
Waarmee de beoogde coalitie virtueel op slechts 63 zetels komt ipv de huidige 77. Dat moet toch een kleine indicatie zijn dat Nederland hier niet meer op zit te wachten.
  zondag 10 oktober 2021 @ 12:05:44 #242
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201702620
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 12:04 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Waarmee de beoogde coalitie virtueel op slechts 63 zetels komt ipv de huidige 77. Dat moet toch een kleine indicatie zijn dat Nederland hier niet meer op zit te wachten.
En dus ook een grote reden voor D66 en CDA om deze formaties te laten slagen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201702626
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 12:05 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
En dus ook een grote reden voor D66 en CDA om deze formaties te laten slagen.
Wordt wel lastig als ze beiden een andere definitie van slagen hanteren.
  zondag 10 oktober 2021 @ 12:09:28 #244
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201702640
quote:
9s.gif Op zondag 10 oktober 2021 12:07 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Wordt wel lastig als ze beiden een andere definitie van slagen hanteren.
Nou, slagen als in, geen herverkiezingen. :P

Overigens is iedereen dan fucked hoor, niet alleen die twee partijen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201702641
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 12:05 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
En dus ook een grote reden voor D66 en CDA om deze formaties te laten slagen.
En dus nog een sterkere onderhandelingspositie voor de VVD. Nog minder kans voor D66 en CDA om een eigen stempel te zetten de komende regeringsperiode. En een grote kans om nog meer te verliezen de eerstvolgende verkiezingen.
pi_201702689
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 12:04 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Waarmee de beoogde coalitie virtueel op slechts 63 zetels komt ipv de huidige 77. Dat moet toch een kleine indicatie zijn dat Nederland hier niet meer op zit te wachten.
De meeste coalities in NL staan op dik verlies bij aan gaan, je laten leiden door peilingen zou wel heel slecht zijn.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201702700
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 12:15 schreef Hanca het volgende:

[..]
De meeste coalities in NL staan op dik verlies bij aan gaan, je laten leiden door peilingen zou wel heel slecht zijn.
Je laten leiden door angst en je daarmee een coalitie in laten ronselen nog meer.
pi_201702723
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 12:09 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
En dus nog een sterkere onderhandelingspositie voor de VVD. Nog minder kans voor D66 en CDA om een eigen stempel te zetten de komende regeringsperiode. En een grote kans om nog meer te verliezen de eerstvolgende verkiezingen.
Dan kom je op de vraag waar het tijdens de AFB even over ging, waartoe zijn politici op aarde?

Hoekstra verwoordde het zo: Omdat je gewoon zo veel mogelijk welzijn voor zo veel mogelijk burgers in je land wilt realiseren. Dat is uiteindelijk waar politici voor op aarde moeten zijn.

Politici zijn toch niet op aarde om de volgende verkiezingen te proberen winnen?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201702746
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 12:16 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Je laten leiden door angst en je daarmee een coalitie in laten ronselen nog meer.
Niemand laat zich uit angst in een coalitie ronselen. Tenminste, dat idee heb ik helemaal niet. Deze coalitie is bij elkaar gekomen omdat het nou eenmaal in het belang van iedereen in Nederland is dat er weer een regering komt die besluiten kan nemen. Dat proef je iig heel erg uit de woorden van Kaag en Segers, de meest uitgesproken in deze vraag (omdat die beide akkoord gaan met een niet voorkeurscoalitie).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201702755
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 12:04 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Waarmee de beoogde coalitie virtueel op slechts 63 zetels komt ipv de huidige 77. Dat moet toch een kleine indicatie zijn dat Nederland hier niet meer op zit te wachten.
>Verlies van ongeveer 20%
>Nederland zit hier niet meer op te wachten

kek
pi_201702781
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 12:22 schreef Derrazi het volgende:

[..]
>Verlies van ongeveer 20%
>Nederland zit hier niet meer op te wachten

kek
pi_201702813
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 12:24 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
>Coalitie
>Mark Rutte

kek
pi_201702833
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 12:21 schreef Hanca het volgende:

[..]
Niemand laat zich uit angst in een coalitie ronselen. Tenminste, dat idee heb ik helemaal niet. Deze coalitie is bij elkaar gekomen omdat het nou eenmaal in het belang van iedereen in Nederland is dat er weer een regering komt die besluiten kan nemen. Dat proef je iig heel erg uit de woorden van Kaag en Segers, de meest uitgesproken in deze vraag (omdat die beide akkoord gaan met een niet voorkeurscoalitie).
Natuurlijk niet, het gaat voornamelijk om het belang van deze partijen. D66 en CDA staan op flink verlies. VVD wil regeren. Christenunie kan in deze coalitie ook weer langer traineren op bijvoorbeeld medisch ethische zaken. Met het belang van iedereen heet deze coalitie werkelijk niets te maken.
pi_201702840
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 12:24 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Bij eenvandaag is er wel een ruime meerderheid van de D66 stemmers voor dit kabinet: https://eenvandaag.avrotr(...)ije-kwesties-worden/

quote:
Lang niet alle D66-kiezers reageren direct begripvol op de plotse draai partijleider Sigrid Kaag. Toch kan driekwart van hen leven met een doorstart van Rutte III. Op voorwaarde dat medisch-ethische thema’s vrije kwesties worden.
Ik krijg zo maar het gevoel dat De Hond weer eens zijn eigen mening aan het propageren is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201702842
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 12:29 schreef Derrazi het volgende:

[..]
>Coalitie
>Mark Rutte

kek
Je verwacht serieus dat Rutte geen MP wordt in een coalitie VVD/D66/CDA/CU?
ROLFLOL

kek
pi_201702849
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 12:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
Bij eenvandaag is er wel een ruime meerderheid van de D66 stemmers voor dit kabinet: https://eenvandaag.avrotr(...)ije-kwesties-worden/
[..]
Ik krijg zo maar het gevoel dat De Hond weer eens zijn eigen mening aan het propageren is.
Ik krijg zo het gevoel dat De Hond weer eens iets gepeild heeft wat jou niet aanstaat en dat het dan weer aan De Hond moet liggen.
pi_201702856
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 12:32 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Ik krijg zo het gevoel dat De Hond weer eens iets gepeild heeft wat jou niet aanstaat en dat het dan weer aan De Hond moet liggen.
Nee, hoor. Ik vind alles best, ook dat er een meerderheid tegen Rutte is. Ik zie liever Rutte ook verdwijnen. Alleen de getallen die hij presenteert zijn nogal ongeloofwaardig. Denk ook niet dat er veel D66 stemmers in zijn database zitten, eigenlijk...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201703015
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 12:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Natuurlijk niet, het gaat voornamelijk om het belang van deze partijen. D66 en CDA staan op flink verlies. VVD wil regeren. Christenunie kan in deze coalitie ook weer langer traineren op bijvoorbeeld medisch ethische zaken. Met het belang van iedereen heet deze coalitie werkelijk niets te maken.
Mijn belangen zijn anders prima vertegenwoordigd.
pi_201703317
Ik ben niet zo van het cancellen maar ik zie niet in waarom we nog steeds platgegooid worden met peilingen van Maurice de Hond na alles wat hij geflikt heeft.
pi_201703428
quote:
1s.gif Op zondag 10 oktober 2021 11:56 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Trickle down economics is een fabeltje en het is wetenschappelijk bewezen dat het alleen in theorie werkt, maar niet in de praktijk.

https://www.bloomberg.com(...)ted-statistical-test

Vooral dit onderzoek heeft dit fabeltje keihard onderuit gehaald. Het zorgt niet voor meer werkgelegenheid en verbetering van de economie. Het zorgt alleen voor meer inkomens en vermogensongelijheid.

Het merendeel van de mensen in de bijstand is (deels) arbeidsongeschikt en kan niet (meer) werken. Door verlaging van toeslagen komen vele werkende armen in de knel.
Los daarvan wordt werken ook niet echt beloond, het minimumloon moet fors omhoog
  zondag 10 oktober 2021 @ 13:31:14 #261
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201703437
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 13:21 schreef Raw85 het volgende:
Ik ben niet zo van het cancellen maar ik zie niet in waarom we nog steeds platgegooid worden met peilingen van Maurice de Hond na alles wat hij geflikt heeft.
We kunnen ook ipsos gebruiken hoor, maar die loopt wat achter en heeft niet van die makkelijk kopieerbare plaatjes ;)

https://www.ipsos.com/nl-nl/politieke-barometer
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201706853
quote:
1s.gif Op zondag 10 oktober 2021 11:56 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Trickle down economics is een fabeltje en het is wetenschappelijk bewezen dat het alleen in theorie werkt, maar niet in de praktijk.

https://www.bloomberg.com(...)ted-statistical-test

Vooral dit onderzoek heeft dit fabeltje keihard onderuit gehaald. Het zorgt niet voor meer werkgelegenheid en verbetering van de economie. Het zorgt alleen voor meer inkomens en vermogensongelijheid.

Het merendeel van de mensen in de bijstand is (deels) arbeidsongeschikt en kan niet (meer) werken. Door verlaging van toeslagen komen vele werkende armen in de knel.
Waar zeg ik dat allemaal? Nergens dus. Dit is dus een flauwekul tegenargument.

Maar goed, jij wil dus beweren dat GL en PvdA geweldig slim zijn om de winstbelastingen fors te willen verhogen ZODAT bedrijven dan meer gaan investeren en de werkgelegenheid toeneemt. Uit welk sprookjesbos kom jij gekropen?
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
pi_201706879
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 13:21 schreef Raw85 het volgende:
Ik ben niet zo van het cancellen maar ik zie niet in waarom we nog steeds platgegooid worden met peilingen van Maurice de Hond na alles wat hij geflikt heeft.
Ik raad iedereen de podcast De Deventer Mediazaak aan. De Hond gaat finaal door het ijs als betrouwbaar persoon.

https://www.nporadio1.nl/podcasts/de-deventer-mediazaak
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
pi_201707182
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 17:07 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
Waar zeg ik dat allemaal? Nergens dus. Dit is dus een flauwekul tegenargument.

Maar goed, jij wil dus beweren dat GL en PvdA geweldig slim zijn om de winstbelastingen fors te willen verhogen ZODAT bedrijven dan meer gaan investeren en de werkgelegenheid toeneemt. Uit welk sprookjesbos kom jij gekropen?
Je zegt het letterlijk in de post van je die ik citeerde. Nogmaals dan:

quote:
1. Belastingverlaging voor bedrijven betekent hogere winsten en dus meer investeringen en dus meer werkgelegenheid en dus minder werkloosheid en dus minder uitkeringen en toeslagen
Dit is de trickle down leugen. Dat extra geld eindigt volgens wetenschappelijk onderzoek in de zakken van aandeelhouders en CEO's die het stallen op rekeningen in belastingparadijzen. Dat geld onttrekken ze aan de economie. Het leidt niet tot meer werkgelegenheid zoals jij denkt en stelt.

Vervolgens kom je met een stropop van een aanname die ik helemaal niet stel. Om daar op in te gaan, ja ik vind wel degelijk dat er ruimte is om de belastinglast eerlijker te verdelen. Maandag nog bij Radar, consumenten en MKB betalen 50% belasting over hun energieverbruik, terwijl vervuilers als Tata steel en chemiebedrijven vrijwel niets tot geen belasting hierover betalen. Zo zijn er nog wel meer voorbeelden te bedenken..
  zondag 10 oktober 2021 @ 18:19:36 #265
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201707591
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 17:07 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
Waar zeg ik dat allemaal? Nergens dus. Dit is dus een flauwekul tegenargument.

Maar goed, jij wil dus beweren dat GL en PvdA geweldig slim zijn om de winstbelastingen fors te willen verhogen ZODAT bedrijven dan meer gaan investeren en de werkgelegenheid toeneemt. Uit welk sprookjesbos kom jij gekropen?
Wat is daar zo gek aan? er bestaat gewoon een optimum. Bij te hoge winstbelastingen zullen bedrijven gaan uitwijken, maar als het gunstiger wordt voor bedrijven om winsten te herinvesteren dan om ze uit te keren zal de werkgelegenheid (of kwaliteit) toenemen.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201707987
quote:
10s.gif Op zondag 10 oktober 2021 17:35 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Maandag nog bij Radar, consumenten en MKB betalen 50% belasting over hun energieverbruik, terwijl vervuilers als Tata steel en chemiebedrijven vrijwel niets tot geen belasting hierover betalen. Zo zijn er nog wel meer voorbeelden te bedenken..
Natuurlijk kunnen bedrijven daar meer betalen, maar ze die 50% laten betalen is natuurlijk ook geen optie. Voor een consument of MKBer gaat dat om 50 euro in de maand, voor een grootverbruiker kan dat in de tienduizenden euro's per maand lopen. Ik vrees dat het kabinet nu ook die bedrijven flink moet helpen, anders vallen ze wellicht om (en dat zijn vaak bedrijven die niet makkelijk weer opstarten en waarvan het personeel niet makkelijk een andere baan kan vinden).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201708003
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 18:54 schreef Hanca het volgende:

[..]
Natuurlijk kunnen bedrijven daar meer betalen, maar ze die 50% laten betalen is natuurlijk ook geen optie. Voor een consument of MKBer gaat dat om 50 euro in de maand, voor een grootverbruiker kan dat in de tienduizenden euro's per maand lopen. Ik vrees dat het kabinet nu ook die bedrijven flink moet helpen, anders vallen ze wellicht om (en dat zijn vaak bedrijven die niet makkelijk weer opstarten en waarvan het personeel niet makkelijk een andere baan kan vinden).
Natuurlijk pleit ik er niet voor om ze 50% te laten betalen. Maar waarom Tata Steel 0% betaalt valt voor mij niet uit te leggen. Dat mag best wat meer.
pi_201708117
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 18:55 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Natuurlijk pleit ik er niet voor om ze 50% te laten betalen. Maar waarom Tata Steel 0% betaalt valt voor mij niet uit te leggen. Dat mag best wat meer.
Het is geen 0, het is ¤ 0,01281 voor alles boven de 10 miljoen m3. 1 tot 10 miljoen is ¤ 0,02386, 0,17 tot 1 miljoen is ¤ 0,06547. Voor alles tot 170.000 is het ¤ 0,34856.

https://www.belastingdien(...)en_milieubelastingen

Het is dus inderdaad wel fors minder. Maar of dat terecht is zou ik meer gegevens voor willen hebben. Wat betreft de concurrentiepositie tov de hele wereld. En ik vrees dat verhogingen van die belasting uiteindelijk namelijk toch bij de consument terecht komen, dat wordt waarschijnlijk 1 op 1 doorgerekend (wat niet per sé slecht is, het principe van de vervuiler, wat uiteindelijk de consument is, betaalt vind ik prima).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator zondag 10 oktober 2021 @ 22:03:27 #269
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201710433
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 19:03 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het is geen 0, het is ¤ 0,01281 voor alles boven de 10 miljoen m3. 1 tot 10 miljoen is ¤ 0,02386, 0,17 tot 1 miljoen is ¤ 0,06547. Voor alles tot 170.000 is het ¤ 0,34856.

https://www.belastingdien(...)en_milieubelastingen

Het is dus inderdaad wel fors minder. Maar of dat terecht is zou ik meer gegevens voor willen hebben. Wat betreft de concurrentiepositie tov de hele wereld. En ik vrees dat verhogingen van die belasting uiteindelijk namelijk toch bij de consument terecht komen, dat wordt waarschijnlijk 1 op 1 doorgerekend (wat niet per sé slecht is, het principe van de vervuiler, wat uiteindelijk de consument is, betaalt vind ik prima).
Concurrentie positie van een Indiaas bedrijf. Laten we wel even in de gaten houden waar de winst van Tata heen gaat.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_201710784
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 22:03 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Concurrentie positie van een Indiaas bedrijf. Laten we wel even in de gaten houden waar de winst van Tata heen gaat.
Bij Tata gaat het er natuurlijk om dat zo ongeveer iedereen die daar in de buurt werkt zijn baan (deels) te danken heeft aan Tata. Dat is net zoiets als het sluiten van de mijnen in Limburg.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201710894
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 18:54 schreef Hanca het volgende:

[..]
Natuurlijk kunnen bedrijven daar meer betalen, maar ze die 50% laten betalen is natuurlijk ook geen optie. Voor een consument of MKBer gaat dat om 50 euro in de maand, voor een grootverbruiker kan dat in de tienduizenden euro's per maand lopen. Ik vrees dat het kabinet nu ook die bedrijven flink moet helpen, anders vallen ze wellicht om (en dat zijn vaak bedrijven die niet makkelijk weer opstarten en waarvan het personeel niet makkelijk een andere baan kan vinden).
Waar moet een burger dat vandaan halen dan, die 50 euro in de maand??
Zeker voor mensen met het minimumloon is dat niet op te brengen want het zijn zoals vaak niet de enige kosten die stijgen
  zondag 10 oktober 2021 @ 22:42:42 #272
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201710936
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 22:25 schreef Hanca het volgende:

[..]
Bij Tata gaat het er natuurlijk om dat zo ongeveer iedereen die daar in de buurt werkt zijn baan (deels) te danken heeft aan Tata. Dat is net zoiets als het sluiten van de mijnen in Limburg.
Als de mijnen in het westen hadden gelegen dan waren ze nooit zo makkelijk gesloten. Wat dat aangaat hebben de werknemers van de hoogovens en ondersteunende werkgevers weinig te vrezen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 10 oktober 2021 @ 22:46:12 #273
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201710948
Tata Steel mag nokken in IJmuiden en verscheept worden naar andere landen. Als de productie op een fatsoenlijke manier zou gebeuren zou het hier niet meer rendabel zijn.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201710987
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 22:37 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Waar moet een burger dat vandaan halen dan, die 50 euro in de maand??
Zeker voor mensen met het minimumloon is dat niet op te brengen want het zijn zoals vaak niet de enige kosten die stijgen
Ik had het er over dat 50 euro in de maand bij normale tarieven het belastingdeel is. Niet over de stijging nu.

Maar het klopt, ze moeten en gaan dan ook wat doen aan de gasprijzen. Dat is al 100% zeker toegezegd door Hoekstra in de AFB.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201711016
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 22:46 schreef -XOR- het volgende:
Tata Steel mag nokken in IJmuiden en verscheept worden naar andere landen. Als de productie op een fatsoenlijke manier zou gebeuren zou het hier niet meer rendabel zijn.
Tja, dan zet je wel duizenden mensen op straat en vallen er vele toeleveranciers om. Het redden van banen is toch ook wat waard (natuurlijk moet Tata wel heel snel veel schoner worden).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 10 oktober 2021 @ 22:56:50 #276
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201711033
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 22:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
Tja, dan zet je wel duizenden mensen op straat en vallen er vele toeleveranciers om. Het redden van banen is toch ook wat waard (natuurlijk moet Tata wel heel snel veel schoner worden).
Je hoeft de boel niet meteen te sluiten maar dit is gewoon een onrendabele industrie in Nederland en die moet je uitfaseren. Het is aan de overheid om vervangende werkgelegenheid aan te trekken.
We have always been at war with Eastasia.
  zondag 10 oktober 2021 @ 23:05:22 #277
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_201711116
Zo'n groot bedrijf kan je niet verslepen. Dan moet alles nieuw gebouwd worden en dat kost ontzettend veel. De reden dat ze er nog zitten.
  maandag 11 oktober 2021 @ 00:16:04 #278
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_201711595
quote:
1s.gif Op zondag 10 oktober 2021 23:05 schreef Immerdebestebob het volgende:
Zo'n groot bedrijf kan je niet verslepen. Dan moet alles nieuw gebouwd worden en dat kost ontzettend veel. De reden dat ze er nog zitten.
nee dat maakt de bedrijf zel f wel uit waar en of ze die produktie elders uitbreiden of niet
https://www.nhnieuws.nl/n(...)nel-mogelijk-sluiten
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 22:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
Tja, dan zet je wel duizenden mensen op straat en vallen er vele toeleveranciers om. Het redden van banen is toch ook wat waard (natuurlijk moet Tata wel heel snel veel schoner worden).
de recreaitie aan de kust levert net zoveel schone banen op

quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 22:46 schreef -XOR- het volgende:
Tata Steel mag nokken in IJmuiden en verscheept worden naar andere landen. Als de productie op een fatsoenlijke manier zou gebeuren zou het hier niet meer rendabel zijn.
Tata heeft tientalle fabrieken die maken de beetje staal wel elders
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_201712602
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 00:16 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
de recreaitie aan de kust levert net zoveel schone banen op
Zou het? Tata Steel heeft ongeveer 13.000 werknemers in Nederland, waarvan 9.000 in IJmuiden, komen nog toeleveranciers bij.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Tata_Steel_Europe
pi_201712680
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 08:02 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Zou het? Tata Steel heeft ongeveer 13.000 werknemers in Nederland, waarvan 9.000 in IJmuiden, komen nog toeleveranciers bij.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Tata_Steel_Europe
Tata houdt 40.000 banen overeind: https://www.bnr.nl/nieuws(...)moet-snel-vergroenen
Dat is onvervangbaar, als Tata weg is zijn er gewoon velen werkloos. En een deel heeft dan ook nog eens een zo specifieke opleiding/ervaring dat een andere baan vinden vrij kansloos is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201713363
Vandaag om 11:30 beginnen Hermans, Jetten, Heerma en Schouten, om 13:30 schuiven de fractievoorzitters aan. Wat NRC in hun nieuwsbrief zegt: het lijkt er op dat de secondanten het beter met elkaar kunnen vinden, deze zomer was er bijna een doorbraak toen de fractievoorzitters weg waren en de secondanten het over namen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 11 oktober 2021 @ 11:01:39 #282
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201714136
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 09:46 schreef Hanca het volgende:
Vandaag om 11:30 beginnen Hermans, Jetten, Heerma en Schouten, om 13:30 schuiven de fractievoorzitters aan. Wat NRC in hun nieuwsbrief zegt: het lijkt er op dat de secondanten het beter met elkaar kunnen vinden, deze zomer was er bijna een doorbraak toen de fractievoorzitters weg waren en de secondanten het over namen.
De secondanten kennen elkaar bijna allemaal vanuit de kamer, terwijl Kaag/Rutte/Hoekstra/Segers enkel bestuurlijke overleggen hebben gevoerd met elkaar. Ik snap dat wel. Er zit ook een stuk minder gehaaidheid in de secondantenploeg.
  maandag 11 oktober 2021 @ 13:06:10 #283
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201715570
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 08:20 schreef Hanca het volgende:

[..]
Tata houdt 40.000 banen overeind: https://www.bnr.nl/nieuws(...)moet-snel-vergroenen
Dat is onvervangbaar, als Tata weg is zijn er gewoon velen werkloos. En een deel heeft dan ook nog eens een zo specifieke opleiding/ervaring dat een andere baan vinden vrij kansloos is.
Dan moet Tata echt zwaar vergroenen en moet je op Europees niveau inzetten om de importheffingen wat betreft staal ook op langere termijn te behouden.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201715619
Ben zeer benieuwd wat de overheid uiteindelijk van plan is. Het schijnt dat er binnenkort een nieuwe regering is. Die zullen dan vast hun plannen met Tata steel wel presenteren.
pi_201717187
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 13:06 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dan moet Tata echt zwaar vergroenen en moet je op Europees niveau inzetten om de importheffingen wat betreft staal ook op langere termijn te behouden.
Ik weet niet of ze ook specifiek iets voor staal van plan zijn maar er zijn in ieder geval wel al, vergevorderde, plannen om een grensbelasting voor uitstoot op Europees niveau in te voeren.
pi_201717256
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:41 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Ik weet niet of ze ook specifiek iets voor staal van plan zijn maar er zijn in ieder geval wel al, vergevorderde, plannen om een grensbelasting voor uitstoot op Europees niveau in te voeren.
Tata heeft zelf al aangekondigd te gaan vergroenen: https://www.trouw.nl/econ(...)tata-steel~b774b80c/
Ze willen in 2030 over zijn op gas, dat is al een stuk schoner. En dan voor 2050 op waterstof.

Natuurlijk heeft het daarbij wel de hulp van de overheid nodig. Maar met 40.000 banen lijkt me dat zeker een optie. En staal zal ook na 2050 nodig zijn, dus elke staalfabriek moet vergroenen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 11 oktober 2021 @ 16:47:45 #287
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_201718131
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 08:02 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Zou het? Tata Steel heeft ongeveer 13.000 werknemers in Nederland, waarvan 9.000 in IJmuiden, komen nog toeleveranciers bij.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Tata_Steel_Europe
werk zat voor technische mensen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_201718351
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 16:47 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
werk zat voor technische mensen
Juist niet voor mensen die specifiek op zijn geleid als die van Tata, het werken met grote, zware machines kan in Nederland verder bijna nergens. Dit zijn geen mensen die CVs vervangen of zonnepanelen leggen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201718458
Al dat gezever over Tata Steel en het kunstmatig in leven houden van bedrijven voor banen. De vrije markt lost het wel op. Mensen die bij Tata Steel werken kunnen prima in een restaurant gaan werken, in de retail of bij Bol lekker Chinese meuk inpakken. We hebben het hier niet over artsen of wetenschappers.
  maandag 11 oktober 2021 @ 17:20:20 #290
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_201718462
quote:
1s.gif Op maandag 11 oktober 2021 17:09 schreef Hanca het volgende:

[..]
Juist niet voor mensen die specifiek op zijn geleid als die van Tata, het werken met grote, zware machines kan in Nederland verder bijna nergens. Dit zijn geen mensen die CVs vervangen of zonnepanelen leggen.
Dan gaan ze dat leren , dat is geen rocket science
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_201718473
Overigens werk genoeg te vinden. De horeca smeekt om personeel
pi_201718507
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 17:21 schreef Derrazi het volgende:
Overigens werk genoeg te vinden. De horeca smeekt om personeel
Ja, laten die laaggeschoolde HBO'ers van Tata-steel maar glazen limonade serveren .....
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
pi_201718561
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 17:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dan gaan ze dat leren , dat is geen rocket science
In 2017 was 35% 55+, dat zal nu niet veel anders zijn: https://www.gezondewerkvloer.nl/artikelen/voorbeeld-tata-steel

Nee, Tata Nederland is een prima bedrijf wat gewoon geholpen moet worden om die duurzaamheidsslag te maken. Ik hoop dat de overheid daarbij kan helpen zonder tegen staatssteun verboden aan te lopen. Het zou zonde zijn dit type banen, waar al schaarste is, te verliezen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 11 oktober 2021 @ 17:36:34 #294
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_201718614
quote:
1s.gif Op maandag 11 oktober 2021 17:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
In 2017 was 35% 55+, dat zal nu niet veel anders zijn: https://www.gezondewerkvloer.nl/artikelen/voorbeeld-tata-steel

Nee, Tata Nederland is een prima bedrijf wat gewoon geholpen moet worden om die duurzaamheidsslag te maken. Ik hoop dat de overheid daarbij kan helpen zonder tegen staatssteun verboden aan te lopen. Het zou zonde zijn dit type banen, waar al schaarste is, te verliezen.
Ik heb er geen enkel probleem mee als we de mooie nederlandse kust ontdoen van zulke bedrijven
En dit zeker niet stimuleren mtet miljarden aan belastinggeld
Leg van dat geld een treinverbinding aan van Groningen naar de randstad
Deze locatie is goud waard
voor toerisme en woningbouw



[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 11-10-2021 18:43:08 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 11 oktober 2021 @ 17:37:33 #295
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201718621
quote:
1s.gif Op maandag 11 oktober 2021 17:09 schreef Hanca het volgende:

[..]
Juist niet voor mensen die specifiek op zijn geleid als die van Tata, het werken met grote, zware machines kan in Nederland verder bijna nergens. Dit zijn geen mensen die CVs vervangen of zonnepanelen leggen.
Dan laten ze zich omscholen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 11 oktober 2021 @ 17:47:52 #296
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_201718674
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 17:21 schreef Derrazi het volgende:
Overigens werk genoeg te vinden. De horeca smeekt om personeel
Dat blijkt niet echt uit het loon dat ze aanbieden.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_201719161
Cu leden voor onderhandelen: https://www.christenunie.(...)noemd-als-prioriteit

Grootste deel zelfs een 10 op de score van 1 tot 10.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201720038
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 17:23 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
Ja, laten die laaggeschoolde HBO'ers van Tata-steel maar glazen limonade serveren .....
Ik ken een hele goede horeca vakman die hbo heeft gedaan :P
pi_201720056
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 17:47 schreef Caland het volgende:

[..]
Dat blijkt niet echt uit het loon dat ze aanbieden.
Tjahhh ze zijn dan ook bijna een jaar dicht geweest. Geld groeit niet in tuinen. En sommige kampen nu met schulden en geen spaargeld.
  maandag 11 oktober 2021 @ 19:51:31 #300
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201720118
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 19:48 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Tjahhh ze zijn dan ook bijna een jaar dicht geweest. Geld groeit niet in tuinen. En sommige kampen nu met schulden en geen spaargeld.
40 uur werken voor 1500 euro per maand terwijl je een hypotheek en twee schoolgaande kinderen hebt lijkt me ook niet echt een duurzame oplossing.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201720196
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 19:51 schreef -XOR- het volgende:

[..]
40 uur werken voor 1500 euro per maand terwijl je een hypotheek en twee schoolgaande kinderen hebt lijkt me ook niet echt een duurzame oplossing.
Betaalt Tata Steel dan zoveel beter :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')