ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. MTL, Sloopt wel eens echte treintjes Fred Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal Socios Grootste treinliefhebber die niet met de trein durft te reizen.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
aanstaande vrijdag gaat de muller tours tanzzug weer rijden, tussen Venlo en Alkmaar verzorgt RailXperts de tractie middels een 1700 e-loc. Sinds DDM1 en DDAR uit dienst zijn was er geen 1700 loc meer in Alkmaar te bekennen. Ik dacht dat dinnertrain Haarlem op een goederenspoor in Uitgeest omkeert.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Leuk! Zonde van het weer alleen... Eind oktober, na op de dag ervoor van Tirano naar Chur met de Bernina Express, van Zürich tot aan Münster in het panoramarijtuig van de EC8 (en hoogstwaarschijnlijk in het Bordrestaurant)
Afgelopen weekend mijn kerstvakantie geboekt voor de Nightjet naar Wenen. En ik verheug me eigenlijk net zoveel voor de treinreis zelf als het verblijf in die stad. Die nachttrein stond al op mijn bucketlist voordat ze 'm een paar jaar geleden opdoekten. Ik ben benieuwd.
Ze hebben in Nijmegen ook een heel stuk rangeerterrein weggehaald. Dat zal te maken hebben met dat er een derde spoor bij komt en een nieuwe ingang aan de westkant van het station. Dat stuk rangeerterrein stonden eerst de oude diesels die op de Maaslijn reden toen die nog van NS was. Ik kan er niet helemaal achter komen wat ze willen gaan bouwen op de zandvlakte die rangeerterrein was, het is niet dicht genoeg bij het station om onderdeel te worden van de westelijke ingang en het derde spoor, maar wel dicht genoeg dat er wonen niet comfortabel zal zijn.
[..] Ze hebben in Nijmegen ook een heel stuk rangeerterrein weggehaald. Dat zal te maken hebben met dat er een derde spoor bij komt en een nieuwe ingang aan de westkant van het station. Dat stuk rangeerterrein stonden eerst de oude diesels die op de Maaslijn reden toen die nog van NS was. Ik kan er niet helemaal achter komen wat ze willen gaan bouwen op de zandvlakte die rangeerterrein was, het is niet dicht genoeg bij het station om onderdeel te worden van de westelijke ingang en het derde spoor, maar wel dicht genoeg dat er wonen niet comfortabel zal zijn.
Het moet een vrij grootschalig project worden. Het oude UWV-gebouw dat achter het station staat en al jaren niet meer in gebruik is moet ook worden gesloopt. Dan heb je wel aardig wat ruimte. Er moet in elk geval nog een hotel komen aan die kant, en voor studentenhuisvesting lijkt me dat braakliggende stuk ook nog wel enigszins geschikt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
[..] Het moet een vrij grootschalig project worden. Het oude UWV-gebouw dat achter het station staat en al jaren niet meer in gebruik is moet ook worden gesloopt. Dan heb je wel aardig wat ruimte. Er moet in elk geval nog een hotel komen aan die kant, en voor studentenhuisvesting lijkt me dat braakliggende stuk ook nog wel enigszins geschikt.
Ik ben benieuwd wat ze ervan gaan maken. Als voorbereiding op de werkzaamheden die pas over een jaar of twee gaan beginnen hebben ze nu alvast de stationsingang vanuit Nijmegen-West afgesloten, waardoor ik nu helemaal moet omlopen via de voorkant van het station. Vrij ellendig als je het mij vraagt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Ik ben benieuwd wat ze ervan gaan maken. Als voorbereiding op de werkzaamheden die pas over een jaar of twee gaan beginnen hebben ze nu alvast de stationsingang vanuit Nijmegen-West afgesloten, waardoor ik nu helemaal moet omlopen via de voorkant van het station. Vrij ellendig als je het mij vraagt.
Die tweede trap in de tunnel is ook altijd zo goor, en er hangen vaak mensen rond. Ik heb in het begin een klacht ingediend bij de gemeente omdat het er zo vies was, en toen beloofden ze het vaker te laten schoonmaken, maar ik heb er nu al zo vaak in dubieuze vloeistoffen gestaan.
En dat stomme bordje over "maar 70 meter extra, 1% van je dagelijkse stappen" alsof dat me iets boeit als ik m'n trein moet halen.
[..] Die tweede trap in de tunnel is ook altijd zo goor, en er hangen vaak mensen rond. Ik heb in het begin een klacht ingediend bij de gemeente omdat het er zo vies was, en toen beloofden ze het vaker te laten schoonmaken, maar ik heb er nu al zo vaak in dubieuze vloeistoffen gestaan.
En dat stomme bordje over "maar 70 meter extra, 1% van je dagelijkse stappen" alsof dat me iets boeit als ik m'n trein moet halen.
Nou ja, dit dus.
Dat schoonmaken komt gewoon neer op een bult chloor en een hogedrukspuit van bovenaf in dat gat zetten, dus alle fecaliën eindigen alsnog beneden op de onderste paar treden. De trap naar de perrons was in elk geval dicht 's nachts, daar had je dat probleem een stuk minder. Ik snap nog steeds niet dat iemand dit een goed idee heeft gevonden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
het is niet dicht genoeg bij het station om onderdeel te worden van de westelijke ingang en het derde spoor, maar wel dicht genoeg dat er wonen niet comfortabel zal zijn.
Ik was in de veronderstelling dat de Müller-touristik tanzzug zou rijden naar Alkmaar. In de bijzonderheden zie ik de ritten niet staan.
toen ik toch aan het kijken was, zag ik dat deze Tanzzug in 2019 naar Zandvoort aan Zee gereden heeft. Met een machinist in de achterste coupé, aangezien de trein door de loc geduwd werd.
@Dr_Flash de nieuwe dienstregeling van de HSH (Hekurudha Shqiptare) staat online. Niet schrikken van de magnifiek aantal treinen hoor
nog maar 1 treinpaar op Kashar helaas, en de Shkoder lijn nog steeds niet gereactiveerd na de herfst. En Elbasan - Librazhd ligt er ook al 4 jaar uit, maar daar is geld voor beschikbaar gekomen vanuit Europese fondsen, om die zelfs door te trekken naar het Pogradec aan het Meer van Ohrid
Nee ik weet het. Maar Liejsen heeft al wel iets gereden daar, Durrës - Kashar geloof ik. Misschien even een speerpuntje voor volgend jaar maken om ALLES EN ALLES EN ALLES te rijden daar. Kost nog steeds 2 dagen waarschijnlijk
Op vrijdag 8 oktober 2021 19:48 schreef Dr_Flash het volgende: Nee ik weet het. Maar Liejsen heeft al wel iets gereden daar, Durrës - Kashar geloof ik. Misschien even een speerpuntje voor volgend jaar maken om ALLES EN ALLES EN ALLES te rijden daar. Kost nog steeds 2 dagen waarschijnlijk
ik heb Dürres-Kashar vlak na de reactivering gedaan, toen ze daar 9x/dag per richting nog reden.. Toen was het geld voor diesel op dus viel de trein uit, en sindsdien is het terug gegaan naar 4x, toen 2x en nu 1x/dag per richting...
[..] ik heb Dürres-Kashar vlak na de reactivering gedaan, toen ze daar 9x/dag per richting nog reden.. Toen was het geld voor diesel op dus viel de trein uit, en sindsdien is het terug gegaan naar 4x, toen 2x en nu 1x/dag per richting...
Vanaf maandag 5 omlopen met SNG7(3+4) in de 3600 (Zwolle - Roosendaal), ten koste van VIRM en ICM daar. Maar er is een tekort aan SNG door defecten dus dat gaat doffe ellende worden. Vandaag waren er al stuk of 5 SNG's tekort om de geplande inzetten te verzekeren, en vanaf maandag hebben ze er 11 extra nodig voor de 3600 serie.
nouja, er is vele miljoenen euro's aan Albanië toegezegd door fondsen in de EU om de spoorlijnen op te knappen, en nieuw spoor aan te leggen. Zo moet het treinverkeer weer naar Tirana Centrum komen, met een aftakking naar Tirana Airport. Maar ook de spoorlijn tussen Elbasan en Librazhd (in 2017 gesloten door aardverschuivingen en nog niet hersteld) en Librazhd - Pogradec (aan het meer van Ohrid) weer in dienst komen, waarbij Librazhd - Pogradec al sinds 2012 buiten dienst is gegaan en in 2013 het spoor deels is verwijderd om te kunnen gebruiken voor andere spoorlijnen op te knappen.
[..] nouja, er is vele miljoenen euro's aan Albanië toegezegd door fondsen in de EU om de spoorlijnen op te knappen, en nieuw spoor aan te leggen. Zo moet het treinverkeer weer naar Tirana Centrum komen, met een aftakking naar Tirana Airport. Maar ook de spoorlijn tussen Elbasan en Librazhd (in 2017 gesloten door aardverschuivingen en nog niet hersteld) en Librazhd - Pogradec (aan het meer van Ohrid) weer in dienst komen, waarbij Librazhd - Pogradec al sinds 2012 buiten dienst is gegaan en in 2013 het spoor deels is verwijderd om te kunnen gebruiken voor andere spoorlijnen op te knappen.
Ja alles goed en best en mooi en prachtig, maar jij EN Liesje hebben ondertussen trein gereden in Albi EN IK NIET
Op vrijdag 8 oktober 2021 19:51 schreef greavy het volgende: Vanaf maandag 5 omlopen met SNG7(3+4) in de 3600 (Zwolle - Roosendaal), ten koste van VIRM en ICM daar. Maar er is een tekort aan SNG door defecten dus dat gaat doffe ellende worden. Vandaag waren er al stuk of 5 SNG's tekort om de geplande inzetten te verzekeren, en vanaf maandag hebben ze er 11 extra nodig voor de 3600 serie.
ja, nogal lekker gewerkt bij NS. Gewoon al het SGM zo snel mogelijk uitfaseren en afvoeren, en geen reserve hebben. DDZ wordt hem zoals het nu staat dit jaar ook niet meer.
[..] ja, nogal lekker gewerkt bij NS. Gewoon al het SGM zo snel mogelijk uitfaseren en afvoeren, en geen reserve hebben. DDZ wordt hem zoals het nu staat dit jaar ook niet meer.
ik heb laatst het stukje Groningen Europapark - Assen met SNG gedaan. Dat vond ik eigenlijk al lang genoeg
[..] ja, nogal lekker gewerkt bij NS. Gewoon al het SGM zo snel mogelijk uitfaseren en afvoeren, en geen reserve hebben. DDZ wordt hem zoals het nu staat dit jaar ook niet meer.
Ik dacht dat er nu 6 DDZ treinstellen zijn goedgekeurd dus heel snel gaat het nog niet.
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
geen idee of de maatregelen ervoor zorgen dat deze trein op 't laatste moment niet doorgaat. tevens neem ik aan dat Dinnertrain een soort uitzondering voor het mondkapje als maatregel heeft, beetje lastig zo.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Dinnertrain is besloten vervoer waarvoor het Coronatoegangsbewijs geldt, net als voor alle horeca.
Het mondkapje is verplicht in het OV omdat ze het OV voor iedereen open willen houden, en er dus geen CTB gevraagd wordt. Dat gaat voor de Dinnertrain niet op.
Freightliner (VK) heeft hun vloot elektrische locs tijdelijk aan de kant gezet, en gaat al hun treinen met diesellocs rijden. De reden hiervoor is dat de prijs voor tractiestroom met 210% is gestegen waardoor het vervoer niet meer economisch rendabel is uit te voeren met e-locs.
Toen ik een paar weken geleden in Parijs was viel me op dat in Frankrijk de QR-Code gescand wordt als je de TGV wilt nemen. Voor RER en metro was het niet nodig, hoe het zit met normale Franse InterCity's zou ik niet weten.
Op woensdag 13 oktober 2021 12:36 schreef James1988 het volgende: Freightliner (VK) heeft hun vloot elektrische locs tijdelijk aan de kant gezet, en gaat al hun treinen met diesellocs rijden. De reden hiervoor is dat de prijs voor tractiestroom met 210% is gestegen waardoor het vervoer niet meer economisch rendabel is uit te voeren met e-locs.
DRS heeft t ook al gedaan, de Class88 staan aan de kant.
GBRf 92’s blijven waarschijnlijk wel voor de Sleeper, zeker gezien GBRf een lokkentekort heeft en nog wacht op een dertiental Class66’s die vanuit Europa naar Engeland op export gaan. Ze wilden ook al minstens 5 stuks 66’s bij Freightliner huren, maar gezien Freightliner de loks zelf nodig heeft nu is de deal niet doorgegaan.
De Office of Road and Rail (ORR) van de Britse overheid beslist de tarieven voor gebruik elektrische tractie, en in deze ‘update’ is het dus meer dan verdubbeld.
In Nederland gaat een biomassacentrale tijdelijk uit vanwege een te hoge uitstoot van ammoniak. Het Nederlandse treinverkeer gaat volgens de marketingprietpraat volledig op windenergie.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op donderdag 14 oktober 2021 19:24 schreef derLudolf het volgende: Biomassa is natuurlijk ook wel discutabel... Maar je moet wat zolang je geen werkende kernreactor hebt.
Wat 't voor mij nogal ongeloofwaardig maakt is dat de co2- en andere schadelijke uitstoot van biomassacentrales niet worden meegeteld in de uitstootcijfers. Al voor de opening van biomassacentrales was al duidelijk dat deze verbrandingsovens niet bepaald een verbetering zijn als het gaat om een milieubewuste oplossing.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
[..] Wat 't voor mij nogal ongeloofwaardig maakt is dat de co2- en andere schadelijke uitstoot van biomassacentrales niet worden meegeteld in de uitstootcijfers. Al voor de opening van biomassacentrales was al duidelijk dat deze verbrandingsovens niet bepaald een verbetering zijn als het gaat om een milieubewuste oplossing.
Als er rest/afvalhout in wordt gestookt, of bomen die vrijkomen bij infrastructurele projecten, dan kan het nuttig zijn. Maar schepen vol uit de baltische staten laten komen, dat is natuurlijk kolder. Kun je net zo goed bruinkool laten komen.
Op donderdag 14 oktober 2021 19:24 schreef derLudolf het volgende: Biomassa is natuurlijk ook wel discutabel... Maar je moet wat zolang je geen werkende kernreactor hebt.
Op donderdag 14 oktober 2021 16:58 schreef J.B. het volgende: Toen ik een paar weken geleden in Parijs was viel me op dat in Frankrijk de QR-Code gescand wordt als je de TGV wilt nemen. Voor RER en metro was het niet nodig, hoe het zit met normale Franse InterCity's zou ik niet weten.
Vanaf dienstregeling 2022 eindigt in Denemarken de diensten voor de dieselloks ME, dit tot teleurstelling van veel treinliefhebbers. Er is in Denemarken een flink aantal trajecten geëlektrificeerd waardoor de inzet van de dieselloks ME niet meer nodig is.
Op donderdag 14 oktober 2021 16:58 schreef J.B. het volgende: Toen ik een paar weken geleden in Parijs was viel me op dat in Frankrijk de QR-Code gescand wordt als je de TGV wilt nemen. Voor RER en metro was het niet nodig, hoe het zit met normale Franse InterCity's zou ik niet weten.
Krijg je in Frankrijk/Italië nog een polsbandje om als je een vaccinatie- of herstelbewijs laat zien voordat je een HSL-trein instap?
Rossíya, Rossíya - V étom slóve ogón' i síla, V étom slóve pobédy plámya! Podnimáem Rossí známya!
Woensdagavond begint de NVBS Twente eindelijk weer met de presentaties (de laatste was in februari 2020). Voor wie geïnteresseerd is in treinen en in de tweede wereldoorlog een mooi onderwerp:
quote:
De bevrijding van Europa zou niet mogelijk zijn geweest zonder de inzet en het materiaal van de Military Railway Services (MRS) of op zijn Nederlands: de Geallieerde Spoorwegen.
Na de aanval op Pearl Harbor raakte Amerika vanaf 7 december 1941 betrokken bij de Tweede Wereldoorlog. Vrijwel direct is men aan de slag gegaan om op vele fronten de vijand te keren. De Amerikaanse industrie werd op grote schaal ingeschakeld om militaire voertuigen te ontwikkelen en te produceren, waaronder spoorwegmaterieel. Want men had reeds bedacht was dat de spoorwegen de ruggengraat van alle militaire operaties in de diverse gebieden zouden gaan vormen. De enorme hoeveelheden goederen konden alleen per spoor door de te bevrijden landen worden getransporteerd. Men had berekend 100.000 stuks materieel nodig te hebben voor die taak en men ging er niet vanuit dat ter plaatse aanwezig materieel nog bruikbaar zou zijn. In samenwerking met Engeland werd de productie van MRS-materieel vormgegeven.
Na de oorlog hadden vele landen behoefte aan spoorwegmaterieel, waardoor overnames werden gedaan uit de legerdumps die na de oorlog aanwezig waren in diverse landen. De Nederlandse Spoorwegen kochten op die wijze ook diverse stoom- en diesellocomotieven en diverse wagentypen. Een bekend type vormt de Whitcomb-diesellocomotief, annex NS 2000, waarvan sinds 2018 twee exemplaren weer in Nederland aanwezig zijn.
Presentator Hans Altena was nauw betrokken bij de repatriëring van beide locomotieven en kan uit de eerste hand vertellen hoeveel logistieke voeten dit in aarde had. Daarnaast is hij de voorzitter van de Stichting 162 ( www.stichting162.nl ). Een stichting die materieel van de Geallieerde Spoorwegen in bezit heeft en gerestaureerd heeft. Aan de hand van historische en dus ook recente beelden belicht hij dit vergeten stuk geschiedenis.
Zie hier voor meer info. Iedereen is welkom, je hoeft geen lid van de NVBS te zijn. Wel moet je een werkende QR-code van jezelf in de Coronacheck-app kunnen laten zien.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
De eerste GreenCityTrip-chartertrein is zojuist, met een vertraging van ongeveer anderhalve minuut, uit Breda vertrokken. Dit ding gaat een rondje NL doen om morgenochtend in Praag te arriveren, de retourrit is een paar dagen later.
[..] Krijg je in Frankrijk/Italië nog een polsbandje om als je een vaccinatie- of herstelbewijs laat zien voordat je een HSL-trein instap?
ik heb voor het instappen niets hoeven laten zien toen ik in Italië was. Online ingecheckt voor de trein en in de trein zelf kwam een conducteur na vertrek de green pass controleren.
Op vrijdag 15 oktober 2021 18:25 schreef James1988 het volgende: De eerste GreenCityTrip-chartertrein is zojuist, met een vertraging van ongeveer anderhalve minuut, uit Breda vertrokken. Dit ding gaat een rondje NL doen om morgenochtend in Praag te arriveren, de retourrit is een paar dagen later.
Dat zou best eens kunnen. Volgens de website van Euro Express Sonderzüge zijn de slaapwagens van het type CIWL AB30, dat zijn slaaprijtuigen van Wagons-Lits die halverwege de jaren '50 zijn gebouwd. Vanaf begin jaren '90 hebben zulke rijtuigen voor NS gereden, tot NS Internationaal ze in 2004 aan EETC verkocht.
Vraagje: doordat ik door enkele minuten vertraging m'n overstap op de icd heb gemist, heb ik in totaal minimaal een kwartier vertraging opgelopen. Dat is toch voldoende om een gtbv claim in te dienen omdat ik met de icd heb gereisd?
Op dinsdag 19 oktober 2021 14:48 schreef DJMO het volgende: [ afbeelding ] Wat is dit dan? rijdt er tussen 3 en kwart voor vier geen normale ic tussen Rotterdam en Amsterdam?
Het 'probleem' is dus dat de planner alleen de snelste verbindingen laat zien. Pas als je de optie verberg treinen met reservering aanvinkt komen de normale adviezen tevoorschijn
Treinen met reservering laten zien zou een opt in moeten zijn ipv een opt out. Welke normale forens of reiziger kiest er nou ad hoc voor een trein met reservering? En de mensen met een reservering hebben doorgaans de planner niet nodig om te weten hoe laat hun trein zou moeten vertrekken.
Zo zijn er wel meer gekke dingen. Als je vanaf Roosendaal komt reis je normaal gesproken via Rotterdam naar Zwolle. Ligt de verbinding met Rotterdam er uit dan wordt als enige de rechtstreekse trein naar Zwolle weergegeven.
De optie om in Den Bosch uit te stappen en via Utrecht te reizen wordt niet weergegeven, terwijl het enkele minuten sneller is én je hebt onderweg nog tijd om even iets te halen op Den Bosch of Utrecht.
Op dinsdag 19 oktober 2021 19:51 schreef Peterselieman het volgende: Zo zijn er wel meer gekke dingen. Als je vanaf Roosendaal komt reis je normaal gesproken via Rotterdam naar Zwolle. Ligt de verbinding met Rotterdam er uit dan wordt als enige de rechtstreekse trein naar Zwolle weergegeven.
De optie om in Den Bosch uit te stappen en via Utrecht te reizen wordt niet weergegeven, terwijl het enkele minuten sneller is én je hebt onderweg nog tijd om even iets te halen op Den Bosch of Utrecht.
Tenzij Sprinter materieel zou ik niet de moeite nemen denk ik. De kans dat er met overstappen wat verkeerd gaat of je een zitplaats verliest is aanwezig.
[..] Tenzij Sprinter materieel zou ik niet de moeite nemen denk ik. De kans dat er met overstappen wat verkeerd gaat of je een zitplaats verliest is aanwezig.
ik heb het zo wel een keer gedaan. Ergens tijdens de rit moest ik even wat eten en dat slaagde op deze manier prima, terwijl ik bij de rechtstreekse trein met een lege maag thuis zou komen
Op dinsdag 19 oktober 2021 15:51 schreef DJMO het volgende: Het 'probleem' is dus dat de planner alleen de snelste verbindingen laat zien. Pas als je de optie verberg treinen met reservering aanvinkt komen de normale adviezen tevoorschijn
Treinen met reservering laten zien zou een opt in moeten zijn ipv een opt out. Welke normale forens of reiziger kiest er nou ad hoc voor een trein met reservering? En de mensen met een reservering hebben doorgaans de planner niet nodig om te weten hoe laat hun trein zou moeten vertrekken.
/rant
Ik heb vrij veel foto's van fuckups op de digitale reisinformatieborden die blindelings de computerinformatie met treinnummers volgen. Prima dat dat ergens op te vragen is maar een reiziger hoeft niet op een telefoon in de planner drie uitgevallen treinen en een rijdende trein te zien als er daarvan voor hen maar één relevant is. Eén oorspronkelijke, plus vervangende die enkele stations later ingezet werden. Twee keer dus, zal wel Tilburg en Nijmegen en Arnhem geweest zijn waar die van startten. En dat lukte alsnog niet, maar in Deventer kon de trein uit Zwolle direct weer terug zonder vertraging want daar lag (nog) geen sneeuw.
Voor reizigers uit Deventer is dan de oude methode met CTA-flapbakken en ouder die de vermenselijkte treininzet volgden in plaats van "Trein 3667 rijdt niet verder dan Tb, vervangende trein 303667 rijdt van Tb, kan niet verder okay, vervangende trein 403667 van Ah naar Zl en strandt in Zutphen. Trein 3672 keert op zichzelf te Dv."
Softwareontwikkelaars zijn echt gewoon geen mensen.
Op dinsdag 19 oktober 2021 19:51 schreef Peterselieman het volgende: Zo zijn er wel meer gekke dingen. Als je vanaf Roosendaal komt reis je normaal gesproken via Rotterdam naar Zwolle. Ligt de verbinding met Rotterdam er uit dan wordt als enige de rechtstreekse trein naar Zwolle weergegeven.
De optie om in Den Bosch uit te stappen en via Utrecht te reizen wordt niet weergegeven, terwijl het enkele minuten sneller is én je hebt onderweg nog tijd om even iets te halen op Den Bosch of Utrecht.
Dat heb ik hier in Alkmaar. Als de de boel er tussen Alkmaar en Uitgeest uitligt, duurt het vaak ruim een uur voor de NS met vervangend vervoer of een alternatieve reis komt. Tegen die tijd ben ik al vanaf Alkmaar noord via Hoorn in Amsterdam. Ligt de boel tussen Sloterdijk en Amsterdam CS er uit, ga ik via schiphol en Zaandam naar huis.
De optie om van Rotterdam via Utrecht naar Amsterdam te reizen is er ook eentje die standaard in m'n systeem zit, omdat ik elke twee weken naar / van Alexander reis. Dat de reisplanner die optie weigerde weer te geven omdat hij de prio gaf aan verbindingen met verplichte reserveringen en/of toeslag voor de ICD was nieuw voor me.
Ja, ja, alleen als er serieuze problemen zijn Ik stap liever op utrecht over om iets te drinken kunnen halen dan rucktsichlos anderhalf uur in een sprinter te moeten bivakkeren
[..] Tenzij Sprinter materieel zou ik niet de moeite nemen denk ik. De kans dat er met overstappen wat verkeerd gaat of je een zitplaats verliest is aanwezig.
Ja maar dat kan NS geen fuck schelen dusdat is geen argument
[..] ik heb het zo wel een keer gedaan. Ergens tijdens de rit moest ik even wat eten en dat slaagde op deze manier prima, terwijl ik bij de rechtstreekse trein met een lege maag thuis zou komen
Ik moest een keer van Den Haag Centraal naar Roosendaal, en qua tijd kwam het het beste uit met de destijds nog doorrijdende sprinter.
Maar dat was SLT en daar zat toen nog geen toilet in, en ik moest onderweg naar de wc.
Ik ben toen in Rotterdam uitgestapt, in de 1900 richting Venlo gestapt, naar de wc gegaan, en in Dordrecht uitgestapt om weer in de sprinter naar Roosendaal te gaan zitten.
De spoorbranche doet altijd huilen want geen belasting voor kerosine voor vliegtuigen. Als de branche nou eens niet naar een ander wijst maar naar zichzelf kijkt, wat zijn dan mogelijkheden om kosten voor treinvervoer te verlagen om een concurrerender tarief te kunnen overleggen aan klanten?
[..] Denk niet dat al die moderne emissiemeuk dat leuk vind.
In Buffels of Wadlopers kun je wel Heizöl gooien.
Stookolie heet die meuk gewoon in normaal Nederlands. En ik vraag me dat ten zeerste af.
Anyway, men wil wel maar er is infra nodig en dus geld. Vliegtuigen hebben geen last van rivieren en bergen enzo. En ze hebben in dit geval ook gewoon echt wel een punt. Als vliegen duurder wordt en de mobiliteit verslechtert omdat minder mensen het kunnen betalen, dan wordt de roep om meer internationale treinen ook weer groter en daarmee hopelijk ook de bereidheid van overheden om te investeren.
[..] Stookolie heet die meuk gewoon in normaal Nederlands. En ik vraag me dat ten zeerste af.
Anyway, men wil wel maar er is infra nodig en dus geld. Vliegtuigen hebben geen last van rivieren en bergen enzo. En ze hebben in dit geval ook gewoon echt wel een punt. Als vliegen duurder wordt en de mobiliteit verslechtert omdat minder mensen het kunnen betalen, dan wordt de roep om meer internationale treinen ook weer groter en daarmee hopelijk ook de bereidheid van overheden om te investeren.
Bij stookolie denk ik aan zwart stroperig spul, Heizöl is een vloeibaar iets dat ruikt als diesel en een rode kleur heeft. Ik denk niet dat een Buffel al common rail techniek heeft. Diesels van voor 2000 lopen daar prima op. Mag niet overigens, want ja, economisch delict dit-dat.
Op woensdag 20 oktober 2021 16:43 schreef b2py het volgende: De spoorbranche doet altijd huilen want geen belasting voor kerosine voor vliegtuigen. Als de branche nou eens niet naar een ander wijst maar naar zichzelf kijkt, wat zijn dan mogelijkheden om kosten voor treinvervoer te verlagen om een concurrerender tarief te kunnen overleggen aan klanten?
Gebruik van lichter materieel met een lager energieverbruik, daardoor kan de kilometervergoeding en de energierekening omlaag. Eenmansbediening, of invoering van automatisch rijden: verlaagt personeelskosten (een beetje).
Veel meer opties zie ik niet.
Een stap die de rijksoverheid zou kunnen maken is het afschaffen van het heffen van BTW op treinkaartjes. Die is nu 9%, maar zou naar 0% kunnen. In het VK doet men dat bijvoorbeeld al.
Hoewel treinen in de loop der jaren steeds meer op veredelde trams zijn gaan lijken is het volgens niet per se lichter geworden.
Plan V is per persoon lichter als SLT-4 bijvoorbeeld.
Trekt wel sneller op, maar niet comfortabeler. Afgelopen zondag reden ze de sneltrein van Arnhem naar Zwolle. Kon mijn smartphone nauwelijks bedienen tijdens de rit.
Vliegmaatschappijen zijn kampioen in het verleiden van reizigers, zaken als skyscanner zijn retepopulair. Nou, probeer maar eens in de spoorwereld een kaartje verder dan 3 maanden vooruit te kopen, hilariteit alom.
Op woensdag 20 oktober 2021 22:41 schreef b2py het volgende: Vliegmaatschappijen zijn kampioen in het verleiden van reizigers, zaken als skyscanner zijn retepopulair. Nou, probeer maar eens in de spoorwereld een kaartje verder dan 3 maanden vooruit te kopen, hilariteit alom.
Überhaupt, een prijs weergeven is al lastig lijkt het.
Zou je een stoomloc op stroom kunnen laten rijden? Gewoon stroomafnemer op de kabine en een groot verwarmingselement in de ketel in plaats van een vuurkist. Oke, niet zinvol en waardeloos rendement waarschijnlijk maar vroeg me af of het technisch mogelijk zou zijn.
Een bijzondere actie van NS International vandaag: IC Berlijn 240 (06:34 uit Berlijn, aankomst Amsterdam 13:00) heeft een grote hoeveelheid voetbalsupporters aan boord die onderweg zijn naar Rotterdam voor een wedstrijd Feyenoord - FC Union Berlin. Deze trein is met een ruime +90 de grens over gekomen.
Na Amersfoort is de trein omgeleid en deze is nu via Utrecht, 's-Hertogenbosch, Tilburg, Breda en Dordrecht onderweg naar Rotterdam Stadion. Ik zag 'm zojuist (5 minuten geleden) door Breda komen.
Op woensdag 20 oktober 2021 22:41 schreef b2py het volgende: Vliegmaatschappijen zijn kampioen in het verleiden van reizigers, zaken als skyscanner zijn retepopulair. Nou, probeer maar eens in de spoorwereld een kaartje verder dan 3 maanden vooruit te kopen, hilariteit alom.
Kaartje kopen, een prijs opzoeken, überhaupt iets opzoeken op de planner van NS international. Het is zelfs zo erg dat ze voor de NightJet een heel stappenplan op de site hebben staan hoe je die moet boeken. Want er is natuurlijk niet een vinkje of optie "nachttrein". Nee, je moet in de reisplanner de verbinding zoeken die dan de NightJet blijkt te zijn.
Ze kunnen in het internationale treinverkeer nog echt wel een hoop dingen verbeteren aan de dienstverlening, eh sorry: de customer journey, voor ze gaan wijzen naar de belastingvrije vliegtuigkerosine. (Waar overigens ook gewoon een bak accijns op geheven zou moeten worden, daar niet van.)
Google Flights geeft je vluchten over de hele wereld en helpt je meteen met het boeken van tickets.
NS kan je niet eens een kaartje verkopen van Hengelo naar Bad Bentheim zonder het je moeilijk te maken:
Ik zag hierover onlangs een discussie op Twitter. Kennelijk is Hengelo-Bad Bentheim een tarief dat door DB wordt vastgesteld, waardoor NS Int. voor de stoptrein van Eurobahn niet de juiste prijs kan tonen. Dus wordt het probleem nu maar over de schutting gegooid bij de klant met dit soort kolder.
Op vrijdag 22 oktober 2021 07:58 schreef derLudolf het volgende: Ik vind het sowieso vreemd dat je om een reis Coevorden-Neuenhaus te plannen al niet bij NS terecht kunt, maar naar NSI moet.
Terwijl ik via DB moeiteloos een reis van Roodeschool naar Barcelona uit kan stippelen.
Onze ns internationaal is zo speciaal.
Ik ga komende week wat interrailen naar Italië, geen een verbinding via ns internationaal kunnen vinden na 10 minuten idd naar de Deutsche bahn en de SBB site van de Zwitsers gegaan. Wat een aanfluiting dat ns internationaal geklungel.
Het is dat ik vind dat op een afstand tot Wenen ik vliegen een beetje onzin vind. Maar vooral dat die nachttrein gewoon een bucketlist ding is dat ik eens wil ervaren. Vliegen is goedkoper, zeker als ik met alleen handbagage zou reizen en veel makkelijker te boeken.
Nou kan ik niet een week leven uit een carry-on. De laatste keren dat ik vloog boekte ik altijd tickets met ruimbaggage en dan wordt het op die korte afstanden wel snel duurder. Want zelfs de premium airlines rekenen op die korte afstanden toeslag voor een koffer.
Voor mij is dit een vakantietrip dus ik kan me nog wel zetten over de moeite van boeken, dat hoort een beetje bij de vakantievoorpret. Maar de moeite als je gewoon een paar stations over de grens wil is echt te groot. Ik herinner me nog de frustratie van de Benelux missen omdat het gewone loket in Brussel me geen kaartje naar Breda wilde verkopen, en me verwees naar het de balie voor internationale tickets, waar een lange rij stond. Datzelfde kaartje kon je wel bij het gewone loket halen als de balie voor Internationaal gesloten was.
Er is echt zoveel te winnen in internationale treinreizen. Ik hoop dat ze dat een beetje in gaan zien nu vliegen op korte afstanden steeds meer een maatschappelijk issue wordt.
Op vrijdag 22 oktober 2021 08:51 schreef Fixers het volgende: Ik herinner me nog de frustratie van de Benelux missen omdat het gewone loket in Brussel me geen kaartje naar Breda wilde verkopen, en me verwees naar het de balie voor internationale tickets, waar een lange rij stond. Datzelfde kaartje kon je wel bij het gewone loket halen als de balie voor Internationaal gesloten was.
Er is echt zoveel te winnen in internationale treinreizen. Ik hoop dat ze dat een beetje in gaan zien nu vliegen op korte afstanden steeds meer een maatschappelijk issue wordt.
Maar dit is al tientallen jaren zo. Waarom zou het nu ineens anders worden?
Ik ga komende week wat interrailen naar Italië, geen een verbinding via ns internationaal kunnen vinden na 10 minuten idd naar de Deutsche bahn en de SBB site van de Zwitsers gegaan. Wat een aanfluiting dat ns internationaal geklungel.
Combinatie van Hafas (de blauwe, niet de fake NSInternational Hafas) en Bahn.de is de goede combi. Voor morgen Tirano - Enschede (met 14:00 overstap in Zürich) geboekt met bahn.de. zelfs de Bernina Express reservering ging automatisch. Het kan dus wel op een goede manier, makkelijk is het echter niet nee als je geen ervaring hebt met zulke boekingen
Daar moet handbagage staan maar aangezien Danny Roodbol het nodig vindt om z'n forum onbruikbaar te maken (als je een paar trackers en ad-netwerken blokkeert werkt de edit-functie niet meer) blijft er gewoon ruimbagage staan.
[..] Ja, ja, alleen als er serieuze problemen zijn Ik stap liever op utrecht over om iets te drinken kunnen halen dan rucktsichlos anderhalf uur in een sprinter te moeten bivakkeren
Het is nu allebei SLT. Sorry voor je rug.
[ Bericht 0% gewijzigd door Duvel op 22-10-2021 14:19:03 ]
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
M'n beste vriendinnetje is van Kopenhagen naar Amsterdam onderweg met de trein, 7:00 vertrokken aldaar, had een half uur geleden ongeveer in Amsterdam aan moeten komen, staat nog steeds in Hamburg. Eerst was er een boom op het spoor, daarna volgt er een totale afwezigheid aan informatie. Er komen 4 bussen voor alle IC/ICE-reizigers, en wie de beste ellebogen heeft mag mee.
Als ik haar was nam ik de laatste trein naar Kopenhagen zometeen terug naar huis. Dan maar geen verjaardag morgen.
Ja, wiens vinding is dat in vredesnaam? Ik zat laatst ook al in de Sprinter van Nijmegen naar Zwolle, samen met een paar honderd anderen die er toch niet helemaal in pasten. Ellende.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
[..] Ja, wiens vinding is dat in vredesnaam? Ik zat laatst ook al in de Sprinter van Nijmegen naar Zwolle, samen met een paar honderd anderen die er toch niet helemaal in pasten. Ellende.
ze hebben op dit moment sprinters over en een tekort aan materieel voor de Intercity's. Het DDZ is nog niet terug, waardoor ze een oplossing moesten verzinnen. De schrootlijn is daar het slachtoffer van.
Op zaterdag 23 oktober 2021 20:18 schreef Mr_Klaasje het volgende: Niet alleen DDZ wat aan de kant staat maar ook een abnormaal hoge defectenstand bij VIRM en ICM.
[..] ze hebben op dit moment sprinters over en een tekort aan materieel voor de Intercity's. Het DDZ is nog niet terug, waardoor ze een oplossing moesten verzinnen. De schrootlijn is daar het slachtoffer van.
Meh. Als ze ze over hebben kunnen ze in elk geval zorgen dat de treinen lang genoeg zijn lijkt me. Of is het probleem dan dat er in Olst en Wijhe een paar mensen in het gras kukelen?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Op zaterdag 23 oktober 2021 20:18 schreef Mr_Klaasje het volgende: Niet alleen DDZ wat aan de kant staat maar ook een abnormaal hoge defectenstand bij VIRM en ICM.
ook dat nog ja. Kan morgen wel eens kijken wat er in Onnen staat
[..] Meh. Als ze ze over hebben kunnen ze in elk geval zorgen dat de treinen lang genoeg zijn lijkt me. Of is het probleem dan dat er in Olst en Wijhe een paar mensen in het gras kukelen?
nee, kan best zijn dat het te maken heeft met het inzetten van een extra conducteur
[..] nee, kan best zijn dat het te maken heeft met het inzetten van een extra conducteur
Zou het iemand opvallen dat er eentje ontbreekt? Je ziet ze sowieso al bijna nooit meer valt me op. Ik heb vijf van de afgelopen zes zaterdagen in de trein gezeten en ik ben geloof ik 1x gecontroleerd.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
[..] Zou het iemand opvallen dat er eentje ontbreekt? Je ziet ze sowieso al bijna nooit meer valt me op. Ik heb vijf van de afgelopen zes zaterdagen in de trein gezeten en ik ben geloof ik 1x gecontroleerd.
Ik ben de afgelopen 2 jaar in 20 reizen met NS nul keer gecontroleerd.
Op zaterdag 23 oktober 2021 20:42 schreef Dr_Flash het volgende: Het staat er zelfs op de TBP bij. "Sprinter rijdt als Intercity" Alsof ze zelf ook wel begrijpen dat dit niet kan
mwah, er zijn serieus mensen die anders niet instappen omdat ze denken dat het niet klopt. Ze denken dat het een vertraagde stoptrein is en niet een intercity
[..] mwah, er zijn serieus mensen die anders niet instappen omdat ze denken dat het niet klopt. Ze denken dat het een vertraagde stoptrein is en niet een intercity
ja dat klopt. Maar toch, bijzonder. In Den Bosch stond het er nog niet bij trouwens.
Dat hangt geloof ik samen met de uitrol van een nieuwe versie van het reisinformatiesysteem die nog gaande is.
In het InfoPlus-systeem kan er (als ik het me goed herinner) alleen voor de hele treinserie een opmerking worden ingegeven, en daarom staat er in Rotterdam bij de ICd naar Breda "Toeslag Schiphol - Rotterdam v.v." terwijl dat helemaal niet relevant is voor dat trajectdeel.
De Regio FruitDelta Rivierenland (wie kent het niet?) wil dat de stoptrein Arnhem - Tiel in de toekomst gaat doorrijden naar Geldermalsen. Daarmee zou het, volgens de regio, mogelijk moeten zijn om tot 10 minuten sneller in Utrecht te komen vanaf de stations tussen Tiel en Elst.
[..] Ja, wiens vinding is dat in vredesnaam? Ik zat laatst ook al in de Sprinter van Nijmegen naar Zwolle, samen met een paar honderd anderen die er toch niet helemaal in pasten. Ellende.
In af afwachting van de terugkeer van DDZ zul je dit soort shit blijven zien...
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op zaterdag 23 oktober 2021 20:18 schreef Mr_Klaasje het volgende: Niet alleen DDZ wat aan de kant staat maar ook een abnormaal hoge defectenstand bij VIRM en ICM.
Bij VIRM heb je ook nog eens de revisie van VIRM2/3. ICM lijkt een beetje op z'n laatste benen te lopen.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op zondag 24 oktober 2021 01:07 schreef James1988 het volgende: De Regio FruitDelta Rivierenland (wie kent het niet?) wil dat de stoptrein Arnhem - Tiel in de toekomst gaat doorrijden naar Geldermalsen. Daarmee zou het, volgens de regio, mogelijk moeten zijn om tot 10 minuten sneller in Utrecht te komen vanaf de stations tussen Tiel en Elst.
Wat ieder weldenkend mens honderd jaar geleden al geregeld had bedoel je.
Op zondag 24 oktober 2021 01:07 schreef James1988 het volgende: De Regio FruitDelta Rivierenland (wie kent het niet?) wil dat de stoptrein Arnhem - Tiel in de toekomst gaat doorrijden naar Geldermalsen. Daarmee zou het, volgens de regio, mogelijk moeten zijn om tot 10 minuten sneller in Utrecht te komen vanaf de stations tussen Tiel en Elst.
Die 3 km spoor opnieuw aanleggen naar Rhenen is te veel moeite...
[..] Bij VIRM heb je ook nog eens de revisie van VIRM2/3. ICM lijkt een beetje op z'n laatste benen te lopen.
Probleem met de vloeren van het ICM toch?
3 stellen staan definitief terzijde en het ICNG gaat maar een deel vervangen. De rest moet nog wel even mee tot er een opvolger is voor de binnenlandse IC-diensten.
[..] Die 3 km spoor opnieuw aanleggen naar Rhenen is te veel moeite...
Ik denk serieus dat de kosten-baten verhouding daarvan groter is dan de stopper doortrekken naar Geldermalsen, meer reistijdwinst, minder lege treinen die extra kilometers maken. Buiten Elst om wonen er heel weinig mensen in dit gebied dicht op de stations, de winst zit in Elst.
3 stellen staan definitief terzijde en het ICNG gaat maar een deel vervangen. De rest moet nog wel even mee tot er een opvolger is voor de binnenlandse IC-diensten.
Weleens zoiets opgevangen ja, volgens mij zag ik laatst in Haarlem ook wat ICM rondhangen. Dat komt daar niet voor niets. Die terzijde staande stellen, is dat van die klapper in Zutphen?
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Ik zie ook niet echt wat voor winst je zou kunnen behalen door de overstap van de Betuwelijnstoptrein van Tiel naar Geldermalsen te verplaatsen.
Als dat gaat gebeuren zal dat waarschijnlijk inhouden dat de sprinter Utrecht-Tiel v.v. voortaan eindigt in Geldermalsen, en die zal dan waarschijnlijk keren langs het eilandperron. De stoptrein uit Arnhem zal dan wel komen te keren langs zijperron 1, zodat deze niets hoeft te kruisen.
Dan ga je van een gelijkvloerse overstap in Tiel, naar een overstap waarbij reizigers in Geldermalsen door de tunnel moeten om hun aansluitende trein te halen. Of je daar nou mee gebaat bent als reiziger is ook maar de vraag.
En dat is dan met de aanname dat het pas-omgebouwde Geldermalsen voorzien wordt van een paar extra wissels om een nieuwe spooropstelling mogelijk te maken.
ergens wel lollig. Ik reis grotendeels voor m'n lol met de NS en heb er totaal geen problemen mee om een halve dag in de trein te zitten. Vaak las ik ook een extra tussenstop in of sla ik een trein over omdat ik een peuk wil roken, dus ben merendeel langer onderweg dan nodig is om m'n reis te voltooien. Vorige week een IC direct gemist vanwege wat korte vertragingen richting Amsterdam, dus een claim ingediend omdat ik ca 15 minuten vertraging had in totaal. Normaal gesproken maal ik totaal niet om dat kwartiertje, maar ik moest op tijd in Rotterdam zijn voor familiebezoek.
quote:
Wij hebben uw aanvraag voor Geld terug bij vertraging met als reisdatum 19 oktober 2021 en claimnummer ****** behandeld. Uw claim is toegewezen en u heeft recht op een terugbetaling van ¤ 5,52. Wij zullen dit binnen twee weken overmaken op het door u opgegeven rekeningnummer NL** **** **** ***7 35. Onze excuses voor de vertraging die u heeft opgelopen.
[..] Bij VIRM heb je ook nog eens de revisie van VIRM2/3. ICM lijkt een beetje op z'n laatste benen te lopen.
Op Treinposities kan je aardig zien welk materieel niet en wel wordt ingezet.
Qua ICMm 3-delig rijden deze ochtendspits van de serie 4011-4097 18 van de 87 stellen niet. 3 zijn er afgevoerd, 15 staan al dan niet gepland aan de kant.
ICMm 4-delig 6 van de 50 niet.
DDZ staan 30 viertjes en 21 zesjes aan de kant.
VIRM is mij niet helemaal duidelijk maar lijken zo'n 37 van de 178 stammen aan de kant te staan.
[ Bericht 4% gewijzigd door Bitlord op 25-10-2021 10:14:34 ]
Op zondag 24 oktober 2021 12:26 schreef Peterselieman het volgende: 3 stellen staan definitief terzijde en het ICNG gaat maar een deel vervangen. De rest moet nog wel even mee tot er een opvolger is voor de binnenlandse IC-diensten.
Dat ligt eraan hoeveel NS nog extra gaat bestellen, het raamcontract voor ICNG is ruim genoeg om de hele ICM-vloot te kunnen vervangen.
Dan ga je van een gelijkvloerse overstap in Tiel, naar een overstap waarbij reizigers in Geldermalsen door de tunnel moeten om hun aansluitende trein te halen. Of je daar nou mee gebaat bent als reiziger is ook maar de vraag.
met een overstaptijd van 16 minuten waardoor de winst meteen teniet gedaan is
Op zondag 24 oktober 2021 22:35 schreef James1988 het volgende: Ik zie ook niet echt wat voor winst je zou kunnen behalen door de overstap van de Betuwelijnstoptrein van Tiel naar Geldermalsen te verplaatsen.
Als dat gaat gebeuren zal dat waarschijnlijk inhouden dat de sprinter Utrecht-Tiel v.v. voortaan eindigt in Geldermalsen, en die zal dan waarschijnlijk keren langs het eilandperron. De stoptrein uit Arnhem zal dan wel komen te keren langs zijperron 1, zodat deze niets hoeft te kruisen.
Dan ga je van een gelijkvloerse overstap in Tiel, naar een overstap waarbij reizigers in Geldermalsen door de tunnel moeten om hun aansluitende trein te halen. Of je daar nou mee gebaat bent als reiziger is ook maar de vraag.
En dat is dan met de aanname dat het pas-omgebouwde Geldermalsen voorzien wordt van een paar extra wissels om een nieuwe spooropstelling mogelijk te maken.
Betuwe ri Den Bosch / Dordt wordt robuuster want 1 overstap minder dus 1 ding minder wat fout kan gaan.
Op zondag 24 oktober 2021 01:07 schreef James1988 het volgende: De Regio FruitDelta Rivierenland (wie kent het niet?) wil dat de stoptrein Arnhem - Tiel in de toekomst gaat doorrijden naar Geldermalsen. Daarmee zou het, volgens de regio, mogelijk moeten zijn om tot 10 minuten sneller in Utrecht te komen vanaf de stations tussen Tiel en Elst.
Met zulke uitspraken is de regio vast bereid om de exploitatieverliezen te vergoeden aan Arriva inclusief de kosten van een extra omloop. Verder uiteraard handig om dit in te brengen tijdens het ontwerp van PHS Geldermalsen en niet nadat het zojuist is opgeleverd.
Op Somda had iemand het erover dat er opnieuw problemen zijn geconstateerd en daarmee uitstel mogelijk afstel van 't opnieuw in dienst komen maar geen bron erbij verder dat ik me herinner. We gaan het meemaken.
7521 en 7621 staan allebei in de lijst, dat kan in elk geval al niet. De 7524 is gesloopt na een botsing met een vrachtwagen tussen Deventer en Zwolle. Dus inderdaad 49.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
[..] 7521 en 7621 staan allebei in de lijst, dat kan in elk geval al niet. De 7524 is gesloopt na een botsing met een vrachtwagen tussen Deventer en Zwolle. Dus inderdaad 49.
Twee bakken van de 7524 zijn volgens mij gebruikt om de 7521 te verlengen naar de 7621. Daar zal de verwarring wel vandaan komen
Ik ga over twee weken even naar München, heeft iemand tips voor een mooie spoorlijn in de omgeving die ik nog niet ken? Ik ben naar meerdere keren naar Priem am Chiemsee geweest en naar de Tegernsee, en Salzburg en Linz hebben we ook al eens geluncht.
Garmisch-Partenkirchen en dan met de tandradbaan naar de Zugspitze? Of eventueel vanuit daar door naar Innsbruck via Seefeld in Tirol; het laatste stuk naar Innsbruck toe heeft volgens mij wel een fantastisch uitzicht over de vallei.
Ik ga met een Brit en had even niet aan COVID-restricties gedacht. De Zugspitze was 't door hem voorgestelde plan en daar had ik zelf niet zoveel trek in maar had het expres niet genoemd omdat je nog weleens leuke suggesties krijgt zoals hierboven; ik had al een rondje gepland over dat traject en dan via Innsbruck terug voor ik me realiseerde dat het in Oostenrijk ligt en dat Britten daar pas na 10 dagen zomaar naar binnen mogen vanuit Duitsland.
Dus het wordt denk ik alleen ff Zugspitze heen en weer dan. Bedankt voor de suggestie, die ga ik zeker voor de toekomst opslaan, kom er wel vaker.
Je zou eventueel op en neer kunnen naar Mittenwald om daar met de Karwendelbahn even op de berg te kijken; Mittenwald heeft ook wel een geinig centrum mocht dat wat zijn.
Op dinsdag 26 oktober 2021 13:49 schreef Mambo_No5 het volgende: Garmisch-Partenkirchen en dan met de tandradbaan naar de Zugspitze? Of eventueel vanuit daar door naar Innsbruck via Seefeld in Tirol; het laatste stuk naar Innsbruck toe heeft volgens mij wel een fantastisch uitzicht over de vallei.
Toen ik er 5 jaar geleden langs kwam, stonden er redelijk wat bomen en struiken die het uitzicht belemmerden, maar desondanks was het wel de moeite waard. In november zal het meeste blad wel weg zijn en dan heb je vast ook beter uitzicht.
Op maandag 25 oktober 2021 21:27 schreef DeaDLocK2K het volgende: Op Somda had iemand het erover dat er opnieuw problemen zijn geconstateerd en daarmee uitstel mogelijk afstel van 't opnieuw in dienst komen maar geen bron erbij verder dat ik me herinner. We gaan het meemaken.
Aaaaaargh, fucking hell Fok, het is een HTML-formulier en functionaliteit zou niet afhankelijk moeten zijn van javascript die dusdanig gevaarlijk wordt geacht door m'n systeem dat het uitgeschakeld wordt.
Ik lees uit de post/tussen de regels door eigenlijk dat het eerder op afstel dan uitstel lijkt.
Volgens mij spelen er twee dingen wat zich een beetje met elkaar vermengt. Het gaat om vreemde trillingen in de cabine, maar ook om betere remmen. Als de trillingen weinig kwaad blijken te kunnen, en de remmen zorgen voor minder slijtage, dan hoeft het toch geen probleem te zijn? Dan hoeft het maar maanden te duren voordat DDZ weer op baan kan.
Het is oorspronkelijk ook nooit gebouwd als IC-treinstel.
Dat DDZ niet meer terug zou komen gaat er bij mij niet in. De afvoer van SGM blijft volgens planning doorgaan. 2022 zal het laatste jaar zijn dat er SGM op de baan rijd. Dan moet er haast gemaakt worden met ICNG en SNG.
DDZ is al bijna een jaar uit dienst. In het artikel op treinreiziger van afgelopen juni staat duidelijk vermeld wat de grondslag is van de buitendienststelling; https://www.treinreiziger(...)jtage-aan-de-wielen/
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op dinsdag 26 oktober 2021 12:24 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik ga over twee weken even naar München, heeft iemand tips voor een mooie spoorlijn in de omgeving die ik nog niet ken? Ik ben naar meerdere keren naar Priem am Chiemsee geweest en naar de Tegernsee, en Salzburg en Linz hebben we ook al eens geluncht.
Heeft er iemand tips? Is Kufstein iets?
Er rijden nog altijd een aantal treinen naar Kempten vanuit München bestaande uit BR218/BR245 en Dosto-rijtuigen. Ik weet niet welke ritten gereden worden met BR218/BR245 met Dosto-rijtuigen, maar ik denk dat die composities voornamelijk in de spits rijden.
Naar Ingolstadt en Nürnberg rijdt 1x/2 uur een RE met een Skoda BR102 met Skoda-Dosto's. Unieke treincomposities in Duitsland. Tussen Ingolstadt en Nürnberg maken deze treindiensten gebruik van de hogesnelheidslijn. Nog zo'n 13,5 maand de snelste regionale trein van Duitsland voordat in december 2022 een IRE Stuttgart-Ulm gaat rijden over de nieuwe hogesnelheidslijn.
Naar Landshut en Regensburg rijdt Die Länderbahn met een BR183 (Siemens Taurus) met Alex- en CD-rijtuigen, waaronder een dubbeldekker. In Regensburg wordt de BR183 afgekoppeld en komt er een BR223 (Siemens Eurorunner) aangehangen, die de treindiest verder rijdt naar Hof en Tsjechië. In Schandorf wordt de trein gesplitst in een gedeelte naar Hof en een gedeelte naar Tsjechië. Ook uniek treinmaterieel in Duitsland.
Naar Mühldorf rijdt de BR245 en soms een BR218 met Dosto-rijtuigen. In Mühldorf starten allerlei treindiensten die met BR628 worden gereden. Één van laatste BR628-bastions in Duitsland.
Qua steden zijn met name Regensburg en Nürnberg een aanrader om te bezichtigen vanuit München. Beide steden zijn te bereiken met uniek treinmaterieel en de Bayern-tickets zijn geldig in deze treindiensten.
Rossíya, Rossíya - V étom slóve ogón' i síla, V étom slóve pobédy plámya! Podnimáem Rossí známya!
Regensburg wil ik vermijden, eigenlijk de hele Oberpfal, ik wil 't liefste richting de Alpen want die kans krijg ik niet zo vaak. De omgeving van Regensburg/Amberg/Weiden kom ik al twee keer per jaar en dan probeer ik daar in de omgeving iedere keer iets nieuws te doen.
Mühldorf... @Dr_Flash was dat niet dat plaatsje waar we toen zijn overgestapt toen we naar Prien am Chiemsee geweest zijn? Eerste overstap ná München? Daar hing toen nog geen waslijn geloof ik maar het station zelf zag eruit alsof het net twee dagen open was. Ik heb nog wel ergens foto's. Goeie suggestie voor een volgende keer; dat bewaar ik liever om dan ook een paar uur te gaan zitten en heen en weer te lopen op het station zelf.
Op donderdag 28 oktober 2021 20:05 schreef DeaDLocK2K het volgende: Regensburg wil ik vermijden, eigenlijk de hele Oberpfal, ik wil 't liefste richting de Alpen want die kans krijg ik niet zo vaak. De omgeving van Regensburg/Amberg/Weiden kom ik al twee keer per jaar en dan probeer ik daar in de omgeving iedere keer iets nieuws te doen.
Mühldorf... @:Dr_Flash was dat niet dat plaatsje waar we toen zijn overgestapt toen we naar Prien am Chiemsee geweest zijn? Eerste overstap ná München? Daar hing toen nog geen waslijn geloof ik maar het station zelf zag eruit alsof het net twee dagen open was. Ik heb nog wel ergens foto's. Goeie suggestie voor een volgende keer; dat bewaar ik liever om dan ook een paar uur te gaan zitten en heen en weer te lopen op het station zelf.
Het is wel lastig dat je reisgenoot niet Oostenrijk in mag, maar vanaf München rijden er 's ochtends (vertrek 8:13 en 9:13 dacht ik) twee RE-treinen naar Garmasch-Partenkirchen die met een BR111 en Dosto-rijtuigen worden gereden. In Garmisch-Partenkirchen kun je overstappen op de treindienst van de Bayrische Zugspitzbahn of eventueel met de bus naar de kabelliften die je naar hoger gelegen gebieden vervoeren.
Rossíya, Rossíya - V étom slóve ogón' i síla, V étom slóve pobédy plámya! Podnimáem Rossí známya!
Naar Nördlingen rijden van die standaard Continental-treinen met redelijk krappe beenruimte. Over 13,5 maand komt daar Go Ahead met Desiro HC en Mireo te rijden.
Rossíya, Rossíya - V étom slóve ogón' i síla, V étom slóve pobédy plámya! Podnimáem Rossí známya!
Vroeger werd er nog minachtend gesproken over het kopen van een "toonbankloc" in plaats van iets dat bij NS in huis ontwikkeld had. Inmiddels zie je de plastic troep over heel Europa uitgekotst worden.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op vrijdag 29 oktober 2021 09:41 schreef Duvel het volgende: Vroeger werd er nog minachtend gesproken over het kopen van een "toonbankloc" in plaats van iets dat bij NS in huis ontwikkeld had. Inmiddels zie je de plastic troep over heel Europa uitgekotst worden.
En welke loc heeft volgens jou de ns zelf ontwikkeld? 1000 serie kwam van de zwitserse plank afgeleid van een zwitserse loc, de laatste paar zijn als bouwpakketje naar nederland gekomen, en inelkaar geschroefd door werkspoor. De ns 1100 is een product van de alstom plank, net als de 1300, 1600 en 1700 serie. De 1500 serie waren tweedehandjes uit de uk die geïmporteerd zijn. De 1200 is in de vs ontworpen, en daar zijn ook de draaistellen vandaan gekomen, werkspoor/ns heeft ook daarvan niks ontworpen, alleen maar de handleiding hoeven volgen.
Met diesels is het niet veel anders. 600/700/800 zijn britse import, waarvan een deel zonder motor geleverd zijn. 2000 serie was Amerikaanse import. 2200 en 2400 serie zijn eveneens franse import die rechtstreeks van de alstom plank komen. Dan is er nog de 6400 serie, komt van de plank van MaK.
Blijven nog over de 2800 serie, die wel idd voor een groot deel door werkspoor en heemaf ontworpen is, en zo'n succes was dat er maar liefst 1 gebouwd is, en na 6 jaar ellende weer weg ging, en tot slot de beelen, ns 2600 serie, een door werkspoor ontworpen succesverhaal in een serie van het ongelooflijke aantal van 6 machines die het een hele 5 jaren op de het spoor uitgehouden hebben, wat je inderdaad met recht een succesverhaal kan noemen.
[..] En welke loc heeft volgens jou de ns zelf ontwikkeld? 1000 serie kwam van de zwitserse plank afgeleid van een zwitserse loc, de laatste paar zijn als bouwpakketje naar nederland gekomen, en inelkaar geschroefd door werkspoor. De ns 1100 is een product van de alstom plank, net als de 1300, 1600 en 1700 serie. De 1500 serie waren tweedehandjes uit de uk die geïmporteerd zijn. De 1200 is in de vs ontworpen, en daar zijn ook de draaistellen vandaan gekomen, werkspoor/ns heeft ook daarvan niks ontworpen, alleen maar de handleiding hoeven volgen.
Met diesels is het niet veel anders. 600/700/800 zijn britse import, waarvan een deel zonder motor geleverd zijn. 2000 serie was Amerikaanse import. 2200 en 2400 serie zijn eveneens franse import die rechtstreeks van de alstom plank komen. Dan is er nog de 6400 serie, komt van de plank van MaK.
Blijven nog over de 2800 serie, die wel idd voor een groot deel door werkspoor en heemaf ontworpen is, en zo'n succes was dat er maar liefst 1 gebouwd is, en na 6 jaar ellende weer weg ging, en tot slot de beelen, ns 2600 serie, een door werkspoor ontworpen succesverhaal in een serie van het ongelooflijke aantal van 6 machines die het een hele 5 jaren op de het spoor uitgehouden hebben, wat je inderdaad met recht een succesverhaal kan noemen.
Nee, in locs ontwerpen waren we niet zo goed. Weten jullie waar wel in? Het bouwen van bussen!!
*gauw weg rent
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
Ik dacht gezien de leeftijd van die loc dat ik de aankondiging van het Großes Bahnhofsfest gemist had. En ieder moment ergens verscholen vanuit de bosjes een hoop paparazzi-treinspotters tevoorschijn zouden komen. Maar blijkt dat die 600 nog helemaal niet met pensioen is en dit tafereel in 2021 helemaal niet bijzonder is.
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
Op zaterdag 30 oktober 2021 08:23 schreef Eix het volgende: Bij deze dan maar een treinenplaatje. Quiz vraag: raad het jaartal waarin de foto genomen is.
Op zaterdag 30 oktober 2021 09:53 schreef Dr_Flash het volgende: Maar het is op zich wel het seizoen voor Eisenbahnfeste eigenlijk. Is er binnenkort weer wat misschien?
Volgens mij is dit jaar alles zo'n beetje weer afgezegd.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Mijn hemel, ProRail krijgt al twee dagen de roosters niet rond dus flikkeren ze de treinen Arnhem - Utrecht er uit. En vervangende bussen? Nee, de tering voor iedereen op dat traject, ga maar lekker via Den Bosch.
Echt, hoe bedenken ze het...
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
Op dinsdag 2 november 2021 21:12 schreef Kentekenplaat het volgende: Mijn hemel, ProRail krijgt al twee dagen de roosters niet rond dus flikkeren ze de treinen Arnhem - Utrecht er uit. En vervangende bussen? Nee, de tering voor iedereen op dat traject, ga maar lekker via Den Bosch.
Echt, hoe bedenken ze het...
ho
zojuist bekend geworden dat het rooster rond is, en morgen de treinen normaal gaan rijden
zojuist bekend geworden dat het rooster rond is, en morgen de treinen normaal gaan rijden
Ja, lekker tijdstip om dat bekend te maken. Terwijl misschien een meerderheid van de reizigers al afspraken heeft verzet, andere collega's laat werken of een auto heeft gehuurd?
[..] Ja, lekker tijdstip om dat bekend te maken. Terwijl misschien een meerderheid van de reizigers al afspraken heeft verzet, andere collega's laat werken of een auto heeft gehuurd?
Dat klopt, maar ik denk dat ze niet eerder een ander beschikbaar hadden voor de dienst. Diegene is misschien toch wel de "held van de dag" morgen, want dat zal vast 1 geweest zijn die anders vrij was of iets dergelijks..
[..] Dat klopt, maar ik denk dat ze niet eerder een ander beschikbaar hadden voor de dienst. Diegene is misschien toch wel de "held van de dag" morgen, want dat zal vast 1 geweest zijn die anders vrij was of iets dergelijks..
Wat boeit dat nou? Begin gewoon niet met "ho", het is één grote faal. Dat het nét geen tweede dag nodig is nadat het al aangekondigd was maakt het niet beter, dat maakt het *erger*.
Jij kan er misschien in werken maar wij moeten iedere dag onvrijwillig in die fucking stront rollen zonder alternatief.
[..] Dat klopt, maar ik denk dat ze niet eerder een ander beschikbaar hadden voor de dienst. Diegene is misschien toch wel de "held van de dag" morgen, want dat zal vast 1 geweest zijn die anders vrij was of iets dergelijks..
Het is natuurlijk totaal kansloos dat het van één man die al of niet zijn voicemail afluistert, afhangt of er in een deel van het land treinen rijden ja of nee. Dat snap je toch zelf ook wel mag ik hopen.
Op zondag 31 oktober 2021 22:07 schreef James1988 het volgende: Er is een trein ontspoord in een tunnel bij Salisbury, en daarna heeft een tweede trein de eerste trein geraakt
De machinist van de trein (1L53) die zijdelings op de andere trein (1F30) is ingereden, heeft geprobeerd om te remmen voor sein SY31 dat rood toonde. 12 seconden nadat de machinist de remming inzette, heeft deze een noodremming ingezet. Dit had geen effect. Een tweede noodremming die bij het passeren van SY31 werd ingezet door het beveiligingssysteem TPWS, had ook geen effect.
Uit onderzoek van de datarecorder bleek dat de trein gedurende de gehele remming over de sporen gleed, wat vrijwel zeker een gevolg is van een gladde sporen.
De afhandeling gaat nog de hele week duren. De British Transport Police is nog met hun onderzoek bezig, daarna moeten de treinen worden weggehaald en moet de infrastructuur worden hersteld. De treindienst wordt naar verwachting op 9 november hervat.
Ik weet niet of het klopt, maar ik hoorde dat daar zo goed als geen enkele trein met magneetremmen is uitgerust. Als dat inderdaad zo is, waarom willen ze daar dan niet aan? Die dingen zijn uiteraard geen heilige graal, maar hadden wellicht wel zoiets als dit kunnen voorkomen of in ieder geval de snelheid bij het botsen iets omlaag kunnen brengen.
Wellicht problemen met zwerfstromen rond de magneetrem icm de 3e rail stroomvoorziening die daar veel gebruikt word? Geen idee wat er iig aan waar is, maar zo'n magneetrem had zeker een hoop geholpen.
RSSB-accounts zijn gratis, ik heb er eentje aangemaakt toen ze al hun standaarden achter een loginmuur gooiden.
quote:
Key Findings The net expected benefit of fitting MTBs as standard on all new rolling stock for Great Britain mainline rail is £3.5m per year or £1.8m on a Net Present Value basis on costs of £9.8m. However, as the costs are definite and up front, this may not meet some businesses’ criteria for investment as the benefits emerge from performance improvements and incident avoidance.
It is suggested that the key to the decision lies in the ability of MTBs to potentially avoid a very serious multiple-fatality accident. In terms of operations, the project recommends the use of MTBs should be restricted so they are deployed infrequently and not concentrated in specific locations. This could be achieved by restricting MTB use as a supplementary brake in emergency braking scenarios or where a manual MTB application could avoid an emergency brake deployment.
MTBs should not be used for normal service braking, or on track incapable of resisting longitudinal forces generated by trains braking at 2.5m/s2. There should also be restrictions on the type of switch (more commonly known as points) MTBs can be deployed on. Only the high suspension type of MTB – with at least 40mm clearance between the device and the rail -should be used to ensure compatibility with signalling systems.
Conclusions / Benefits This research project did not identify any significant technical incompatibilities (between MTB equipped rolling stock and GB mainline railway infrastructure) which cannot be mitigated. The project identified that an economic case exists for full-fleet fitting of MTBs as standard on all new rolling stock builds for GB mainline rail. The project therefore endorses the development of a Railway Group Standard to enable the introduction of MTBs to GB mainline rail.
Next Steps A compatibility assessment between specific types of MTBs and signalling systems on routes it is proposed to deploy it on should be undertaken, including four types of track circuit, all types of axle counter and three types of signalling assets. The dynamic performance of vehicles equipped with MTBs should be assessed in the worst condition, as the downward pre-load applied by MTB actuators can adversely affect wheel unloading performance.
Ofwel, "ja eigenlijk wel een goed idee, moeten we iets mee doen."
De machinist van het ongeluk in Salisbury handelde volgens SWR volgens het boekje. De machinist is een man van 74 die al bijna een halve eeuw daar rondrijdt als machinist.
Wel apart. In Nederland hebben we op een gegeven moment bestaand materieel uitgerust met magneetremmen (zoals ICM), in het VK lopen ze niet voorop... Misschien omdat ze denken dat sandite de boel wel redt?
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Ik heb één van de bestanden van de RSSB-website gedownload, en helemaal aan het einde staat er een lijstje van baangebonden systemen waarvan nog niet is vastgesteld dat ze compatibel zijn met magneetremmen zoals ze in het Verenigd Koninkrijk worden gebruikt.
En die lijst is vrij lang. Het gaat om 4 soorten spoorstroomlopen, alle types assenteller die in gebruik zijn, een bepaald type wissel, ATP-loops en heteaspotdetectors. Dat betekent niet dat het niet zal werken, maar wel dat er meer onderzoek nodig is.
Ik kan me voorstellen dat Network Rail daar liever geen geld aan uitgeeft als er geen noodzaak voor is. Ernstige ongevallen als gevolg van gladde sporen zijn relatief zeldzaam. Maar misschien verandert dit ongeval wel wat.
[ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 04-11-2021 19:42:44 ]
Voor zover ik het kan beoordelen gaat het document "Magnetic Track Brakes T1099" (125 pagina's) voornamelijk over elektromagneten, permanente magneten worden slechts zijdelings genoemd. Maar ik heb er alleen even snel doorheen gekeken, ik heb nu niet de tijd om alles te lezen. 😅
In de SLT waar ik gisteren in zat komt de vloer omhoog. je kent het wel van voet- en fietspaden als er boomwortels het pad omhoog drukken. apart verschijnsel, met zulke drempels ga je nog eens gestrekt.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op donderdag 4 november 2021 19:20 schreef spectrumanalyser het volgende: In de SLT waar ik gisteren in zat komt de vloer omhoog. je kent het wel van voet- en fietspaden als er boomwortels het pad omhoog drukken. apart verschijnsel, met zulke drempels ga je nog eens gestrekt.
Op donderdag 4 november 2021 16:27 schreef James1988 het volgende: Ik heb één van de bestanden van de RSSB-website gedownload, en helemaal aan het einde staat er een lijstje van baangebonden systemen waarvan nog niet is vastgesteld dat ze compatibel zijn met magneetremmen zoals ze in het Verenigd Koninkrijk worden gebruikt.
En die lijst is vrij lang. Het gaat om 4 soorten spoorstroomlopen, alle types assenteller die in gebruik zijn, een bepaald type wissel, ATP-loops en heteaspotdetectors. Dat betekent niet dat het niet zal werken, maar wel dat er meer onderzoek nodig is.
Ik kan me voorstellen dat Network Rail daar liever geen geld aan uitgeeft als er geen noodzaak voor is. Ernstige ongevallen als gevolg van gladde sporen zijn relatief zeldzaam. Maar misschien verandert dit ongeval wel wat.
Derdewereldland is gonna derdewereldland. Net als de VS.
Morgen gaat er een project op transport naar het VK. Wat een hoop extra gezeik. Moesten nog wat informatie hebben van de klant. In de reactie mailt die knakker terloops dat ze thankfully niet meer in de EU zitten.
Flikker ook maar lekker op. Als er iets niet goed is met de papieren los je het zelf maar op.
Gelukkig hebben we wel een redelijk uniek product/"oplossing" en daarvoor willen ze betalen. Al dat extra "gezeik" wordt met een leuke marge doorberekend.
Nee, niet aan gedacht. misschien let ik wel teveel op dat soort dingen.
Net zoals het dak bij station Heiloo. Dat is al jaren zo doorgeroest dat tot voor kort een spanband het vast hield. Inmiddels zitten er complete houten blokken en ijzeren platen, doordat het dak teveel is verroest.
dat valt mij gewoon op.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
[..] Nee, niet aan gedacht. misschien let ik wel teveel op dat soort dingen.
Net zoals het dak bij station Heiloo. Dat is al jaren zo doorgeroest dat tot voor kort een spanband het vast hield. Inmiddels zitten er complete houten blokken en ijzeren platen, doordat het dak teveel is verroest.
Valt nog mee. Leeuwarden en Groningen hebben op dit moment vrijwel geen perronoverkappingen meer. Pas over enkele jaren komen de overkappingen terug. Ze worden nu hersteld.
[..] Valt nog mee. Leeuwarden en Groningen hebben op dit moment vrijwel geen perronoverkappingen meer. Pas over enkele jaren komen de overkappingen terug. Ze worden nu hersteld.
"Daar zijn speciale ambachtelijke golfplaten uit Brazilië voor nodig. De onderhandelingen over het onteigenen van wat sloppenwijken verlopen moeizaam. Vanwege corona."
[..] Nee, niet aan gedacht. misschien let ik wel teveel op dat soort dingen.
Net zoals het dak bij station Heiloo. Dat is al jaren zo doorgeroest dat tot voor kort een spanband het vast hield. Inmiddels zitten er complete houten blokken en ijzeren platen, doordat het dak teveel is verroest.
Op zondag 7 november 2021 13:10 schreef Duvel het volgende: Ik was gisteren klimaatmarsen en ProRail weet van het treinverkeer een epische bende te maken. Nou ja, het was het waard!
Zo erg was het toch niet? Ik heb zelf ook in de trein van Amsterdam richting Uitgeest gezeten. Ik vond het wel lollig om een keer in een ic te zitten die ook op Zaandam stopte en in een sprinter die tussen sloterdijk en hoorn via Uitgeest en alkmaar pendelde.
Dat jij er geen last van hebt wil niet zeggen dat er geen overlast is. Er zijn zo ongeveer ieder weekend werkzaamheden rond Amsterdam, waardoor het bijna een wonder is als bijvoorbeeld de IC tussen Zwolle en Den Haag Centraal de normale route kan rijden zonder last te hebben van enige arbeid aan de spoorbaan.
Op zondag 7 november 2021 14:02 schreef Peterselieman het volgende: Dat jij er geen last van hebt wil niet zeggen dat er geen overlast is. Er zijn zo ongeveer ieder weekend werkzaamheden rond Amsterdam, waardoor het bijna een wonder is als bijvoorbeeld de IC tussen Zwolle en Den Haag Centraal de normale route kan rijden zonder last te hebben van enige arbeid aan de spoorbaan.
Majh, waarschijnlijk stap ik met een andere intentie in de trein dan veel normale reizigers. Van geplande werkzaamheden heb ik inderdaad geen last, want ik weet het van te voren en dus kan ik er op anticiperen. Van springers, defecte sporen en ongeplande uitval heb ik wel last omdat ik me er niet op voor kan bereiden.
[..] Zo erg was het toch niet? Ik heb zelf ook in de trein van Amsterdam richting Uitgeest gezeten. Ik vond het wel lollig om een keer in een ic te zitten die ook op Zaandam stopte en in een sprinter die tussen sloterdijk en hoorn via Uitgeest en alkmaar pendelde.
Jawel, vanaf de middag reed ook Utrecht - Arnhem niet meer en dat is natuurlijk best wel kut. Iemand op Twitter maakte de vergelijking met de F1: daar mocht alles voor wijken, maar een klimaatmars is natuurlijk veel minder belangrijk dan een prinselijk feestje van auto's die rondjes rijden over een stuk asfalt in een natuurgebied.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op zondag 7 november 2021 13:15 schreef derLudolf het volgende: Al die hippies zijn toch met hun Mercedes 407D gekomen dus die hebben er weinig last van.
Niet iedereen is een boerenlul.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
[..] Jawel, vanaf de middag reed ook Utrecht - Arnhem niet meer en dat is natuurlijk best wel kut. Iemand op Twitter maakte de vergelijking met de F1: daar mocht alles voor wijken, maar een klimaatmars is natuurlijk veel minder belangrijk dan een prinselijk feestje van auto's die rondjes rijden over een stuk asfalt in een natuurgebied.
Hmm, ik ben dit keer niet verder geweest dan Amsterdam en had daarvan weinig meegekregen. Dat is idd best wel kut ja.
[..] Jawel, vanaf de middag reed ook Utrecht - Arnhem niet meer en dat is natuurlijk best wel kut. Iemand op Twitter maakte de vergelijking met de F1: daar mocht alles voor wijken, maar een klimaatmars is natuurlijk veel minder belangrijk dan een prinselijk feestje van auto's die rondjes rijden over een stuk asfalt in een natuurgebied.
, wanneer is die mars georganiseerd? Ergo, hoeveel voorbereidingstijd hadden ze kunnen hebben?