ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. MTL, Sloopt wel eens echte treintjes Fred Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal Socios Grootste treinliefhebber die niet met de trein durft te reizen.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
aanstaande vrijdag gaat de muller tours tanzzug weer rijden, tussen Venlo en Alkmaar verzorgt RailXperts de tractie middels een 1700 e-loc. Sinds DDM1 en DDAR uit dienst zijn was er geen 1700 loc meer in Alkmaar te bekennen. Ik dacht dat dinnertrain Haarlem op een goederenspoor in Uitgeest omkeert.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Leuk! Zonde van het weer alleen... Eind oktober, na op de dag ervoor van Tirano naar Chur met de Bernina Express, van Zürich tot aan Münster in het panoramarijtuig van de EC8 (en hoogstwaarschijnlijk in het Bordrestaurant)
Afgelopen weekend mijn kerstvakantie geboekt voor de Nightjet naar Wenen. En ik verheug me eigenlijk net zoveel voor de treinreis zelf als het verblijf in die stad. Die nachttrein stond al op mijn bucketlist voordat ze 'm een paar jaar geleden opdoekten. Ik ben benieuwd.
Ze hebben in Nijmegen ook een heel stuk rangeerterrein weggehaald. Dat zal te maken hebben met dat er een derde spoor bij komt en een nieuwe ingang aan de westkant van het station. Dat stuk rangeerterrein stonden eerst de oude diesels die op de Maaslijn reden toen die nog van NS was. Ik kan er niet helemaal achter komen wat ze willen gaan bouwen op de zandvlakte die rangeerterrein was, het is niet dicht genoeg bij het station om onderdeel te worden van de westelijke ingang en het derde spoor, maar wel dicht genoeg dat er wonen niet comfortabel zal zijn.
[..] Ze hebben in Nijmegen ook een heel stuk rangeerterrein weggehaald. Dat zal te maken hebben met dat er een derde spoor bij komt en een nieuwe ingang aan de westkant van het station. Dat stuk rangeerterrein stonden eerst de oude diesels die op de Maaslijn reden toen die nog van NS was. Ik kan er niet helemaal achter komen wat ze willen gaan bouwen op de zandvlakte die rangeerterrein was, het is niet dicht genoeg bij het station om onderdeel te worden van de westelijke ingang en het derde spoor, maar wel dicht genoeg dat er wonen niet comfortabel zal zijn.
Het moet een vrij grootschalig project worden. Het oude UWV-gebouw dat achter het station staat en al jaren niet meer in gebruik is moet ook worden gesloopt. Dan heb je wel aardig wat ruimte. Er moet in elk geval nog een hotel komen aan die kant, en voor studentenhuisvesting lijkt me dat braakliggende stuk ook nog wel enigszins geschikt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
[..] Het moet een vrij grootschalig project worden. Het oude UWV-gebouw dat achter het station staat en al jaren niet meer in gebruik is moet ook worden gesloopt. Dan heb je wel aardig wat ruimte. Er moet in elk geval nog een hotel komen aan die kant, en voor studentenhuisvesting lijkt me dat braakliggende stuk ook nog wel enigszins geschikt.
Ik ben benieuwd wat ze ervan gaan maken. Als voorbereiding op de werkzaamheden die pas over een jaar of twee gaan beginnen hebben ze nu alvast de stationsingang vanuit Nijmegen-West afgesloten, waardoor ik nu helemaal moet omlopen via de voorkant van het station. Vrij ellendig als je het mij vraagt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Ik ben benieuwd wat ze ervan gaan maken. Als voorbereiding op de werkzaamheden die pas over een jaar of twee gaan beginnen hebben ze nu alvast de stationsingang vanuit Nijmegen-West afgesloten, waardoor ik nu helemaal moet omlopen via de voorkant van het station. Vrij ellendig als je het mij vraagt.
Die tweede trap in de tunnel is ook altijd zo goor, en er hangen vaak mensen rond. Ik heb in het begin een klacht ingediend bij de gemeente omdat het er zo vies was, en toen beloofden ze het vaker te laten schoonmaken, maar ik heb er nu al zo vaak in dubieuze vloeistoffen gestaan.
En dat stomme bordje over "maar 70 meter extra, 1% van je dagelijkse stappen" alsof dat me iets boeit als ik m'n trein moet halen.
[..] Die tweede trap in de tunnel is ook altijd zo goor, en er hangen vaak mensen rond. Ik heb in het begin een klacht ingediend bij de gemeente omdat het er zo vies was, en toen beloofden ze het vaker te laten schoonmaken, maar ik heb er nu al zo vaak in dubieuze vloeistoffen gestaan.
En dat stomme bordje over "maar 70 meter extra, 1% van je dagelijkse stappen" alsof dat me iets boeit als ik m'n trein moet halen.
Nou ja, dit dus.
Dat schoonmaken komt gewoon neer op een bult chloor en een hogedrukspuit van bovenaf in dat gat zetten, dus alle fecaliën eindigen alsnog beneden op de onderste paar treden. De trap naar de perrons was in elk geval dicht 's nachts, daar had je dat probleem een stuk minder. Ik snap nog steeds niet dat iemand dit een goed idee heeft gevonden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
het is niet dicht genoeg bij het station om onderdeel te worden van de westelijke ingang en het derde spoor, maar wel dicht genoeg dat er wonen niet comfortabel zal zijn.
Ik was in de veronderstelling dat de Müller-touristik tanzzug zou rijden naar Alkmaar. In de bijzonderheden zie ik de ritten niet staan.
toen ik toch aan het kijken was, zag ik dat deze Tanzzug in 2019 naar Zandvoort aan Zee gereden heeft. Met een machinist in de achterste coupé, aangezien de trein door de loc geduwd werd.
@Dr_Flash de nieuwe dienstregeling van de HSH (Hekurudha Shqiptare) staat online. Niet schrikken van de magnifiek aantal treinen hoor
nog maar 1 treinpaar op Kashar helaas, en de Shkoder lijn nog steeds niet gereactiveerd na de herfst. En Elbasan - Librazhd ligt er ook al 4 jaar uit, maar daar is geld voor beschikbaar gekomen vanuit Europese fondsen, om die zelfs door te trekken naar het Pogradec aan het Meer van Ohrid
Nee ik weet het. Maar Liejsen heeft al wel iets gereden daar, Durrës - Kashar geloof ik. Misschien even een speerpuntje voor volgend jaar maken om ALLES EN ALLES EN ALLES te rijden daar. Kost nog steeds 2 dagen waarschijnlijk
Op vrijdag 8 oktober 2021 19:48 schreef Dr_Flash het volgende: Nee ik weet het. Maar Liejsen heeft al wel iets gereden daar, Durrës - Kashar geloof ik. Misschien even een speerpuntje voor volgend jaar maken om ALLES EN ALLES EN ALLES te rijden daar. Kost nog steeds 2 dagen waarschijnlijk
ik heb Dürres-Kashar vlak na de reactivering gedaan, toen ze daar 9x/dag per richting nog reden.. Toen was het geld voor diesel op dus viel de trein uit, en sindsdien is het terug gegaan naar 4x, toen 2x en nu 1x/dag per richting...
[..] ik heb Dürres-Kashar vlak na de reactivering gedaan, toen ze daar 9x/dag per richting nog reden.. Toen was het geld voor diesel op dus viel de trein uit, en sindsdien is het terug gegaan naar 4x, toen 2x en nu 1x/dag per richting...
Vanaf maandag 5 omlopen met SNG7(3+4) in de 3600 (Zwolle - Roosendaal), ten koste van VIRM en ICM daar. Maar er is een tekort aan SNG door defecten dus dat gaat doffe ellende worden. Vandaag waren er al stuk of 5 SNG's tekort om de geplande inzetten te verzekeren, en vanaf maandag hebben ze er 11 extra nodig voor de 3600 serie.
nouja, er is vele miljoenen euro's aan Albanië toegezegd door fondsen in de EU om de spoorlijnen op te knappen, en nieuw spoor aan te leggen. Zo moet het treinverkeer weer naar Tirana Centrum komen, met een aftakking naar Tirana Airport. Maar ook de spoorlijn tussen Elbasan en Librazhd (in 2017 gesloten door aardverschuivingen en nog niet hersteld) en Librazhd - Pogradec (aan het meer van Ohrid) weer in dienst komen, waarbij Librazhd - Pogradec al sinds 2012 buiten dienst is gegaan en in 2013 het spoor deels is verwijderd om te kunnen gebruiken voor andere spoorlijnen op te knappen.
[..] nouja, er is vele miljoenen euro's aan Albanië toegezegd door fondsen in de EU om de spoorlijnen op te knappen, en nieuw spoor aan te leggen. Zo moet het treinverkeer weer naar Tirana Centrum komen, met een aftakking naar Tirana Airport. Maar ook de spoorlijn tussen Elbasan en Librazhd (in 2017 gesloten door aardverschuivingen en nog niet hersteld) en Librazhd - Pogradec (aan het meer van Ohrid) weer in dienst komen, waarbij Librazhd - Pogradec al sinds 2012 buiten dienst is gegaan en in 2013 het spoor deels is verwijderd om te kunnen gebruiken voor andere spoorlijnen op te knappen.
Ja alles goed en best en mooi en prachtig, maar jij EN Liesje hebben ondertussen trein gereden in Albi EN IK NIET
Op vrijdag 8 oktober 2021 19:51 schreef greavy het volgende: Vanaf maandag 5 omlopen met SNG7(3+4) in de 3600 (Zwolle - Roosendaal), ten koste van VIRM en ICM daar. Maar er is een tekort aan SNG door defecten dus dat gaat doffe ellende worden. Vandaag waren er al stuk of 5 SNG's tekort om de geplande inzetten te verzekeren, en vanaf maandag hebben ze er 11 extra nodig voor de 3600 serie.
ja, nogal lekker gewerkt bij NS. Gewoon al het SGM zo snel mogelijk uitfaseren en afvoeren, en geen reserve hebben. DDZ wordt hem zoals het nu staat dit jaar ook niet meer.
[..] ja, nogal lekker gewerkt bij NS. Gewoon al het SGM zo snel mogelijk uitfaseren en afvoeren, en geen reserve hebben. DDZ wordt hem zoals het nu staat dit jaar ook niet meer.
ik heb laatst het stukje Groningen Europapark - Assen met SNG gedaan. Dat vond ik eigenlijk al lang genoeg
[..] ja, nogal lekker gewerkt bij NS. Gewoon al het SGM zo snel mogelijk uitfaseren en afvoeren, en geen reserve hebben. DDZ wordt hem zoals het nu staat dit jaar ook niet meer.
Ik dacht dat er nu 6 DDZ treinstellen zijn goedgekeurd dus heel snel gaat het nog niet.
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+