quote:Op donderdag 16 september 2021 17:00 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Ik heb ook het een en ander opgezocht in mijn papieren versie. Jouw blz. 175 komt overeen met mijn blz. 253. (Is dat normaal? Hebben e-books langere pagina's?)
Een opvallende opmerking op mijn blz. 253 is zie vetgedrukt:
Er zijn dus twee opties: óf de foto is werkelijk door een expert met een computer verwijderd, óf memorycard A is na het nemen van foto 508 uit de camera gehaald waarna memorycard B erin is gegaan.
Even later op blz. 253, spreken de schrijvers zichzelf tegen -> De vraag of Lisanne twee memory cards heeft meegenomen blijkt zeven jaar na dato lastig te beantwoorden, maar het past wel in het beeld dat we van haar hebben: een jonge vrouw die alles tot in de puntjes voorbereidde.
Staat die passage ook in jouw e-book?
Info in het boek over het Panamese politiedossier:
In het najaar van 2020 ontvingen de schrijvers het 2656 pagina's tellende Panamese politiedossier van B. Pittí.
Ook beschikken ze over het complete NFI-rapport (blz. 272).
Het politiedossier moest worden vertaald en dat is voor een groot deel gedaan door een native speaker Spaans en medewerker van het NLse Rode Kruis.
Opvallend is dat er in het boek gesproken wordt van: "Politiedossier - deel 1".
Alsof de schrijvers de intentie hebben om een "Politiedossier - deel 2" te gaan schrijven!
Verder staat er op blz. 326; De Nederlandse politie is nauwer betrokken geweest bij de onderzoeken dan uit de pers naar voren is gekomen. Er waren verschillende mensen van de politie aanwezig die voortdurend in contact stonden met het Panamese OM en die actief deelnamen aan de zoektochten. Zo was er ook politie aanwezig bij het in ontvangst nemen van onder meer het bekken en de rugzak.
Blz. 196; Op verzoek van het Nederlandse Forensisch Insituut hebben we de rugzak met een deel van de inhoud aan Wim Perlot meegegeven om deze in Nederland te analyseren.
Oftewel, een deel van de inhoud van de rugzak is in Panama achtergebleven?
Dus:
• Klopt het dat de rugzak in Alto Romero in ontvangst is genomen in het bijzijn van vertegenwoordigers van de Nederlandse politie? Zo ja, wie was dat? Heeft diegene de inhoud van de rugzak vastgesteld?
• Een deel van de inhoud van de rugzak is niet naar Nederland gebracht.
• De Inventaris Lijst op blz. 226 beschrijft de inhoud van de rugzak, maar beschrijft niet welk deel daarvan naar NL is gebracht en welk deel achter is gebleven in Panama.
• Het siert de schrijvers niet dat ze geen verhaal hebben gehaald bij de autoriteiten over die vermeende tweede SD kaart.
• Klopt het dat er een tweede deel komt over Het Politiedossier?
(Edit: die twee memory cards die vastzitten aan de devices (in jouw post), zijn volgens mij de memory cards van de telefoons.)
quote:Op donderdag 16 september 2021 22:11 schreef Natski79 het volgende:
[..]
Ja, dat staat ook in de Engelse e-versie (p. 176 van in totaal 327 pagina's). Gevolgd door: "Moreover, a police officer involved in the investigation spoke to us about "two rolls of film". [..] With the implicit (!) information that there were indeed two cards, drawing the conclusion that Lisanne changed her card just before taking photo 0509, is obvious."
Ondanks dat er eerder zomaar gecorrigeerd is in het verhaal dat er dus geen tweede geheugenkaart gevonden is. En dat verhaal van die anonieme politie officier, staat ook niet in het dossier. Dat moeten we dus maar gewoon aannemen, omdat zij het zeggen.
[..]
Scherp
[..]
Bedankt!
quote:Op donderdag 30 september 2021 16:38 schreef RapaNui het volgende:
Imperfect Plan heeft haar expeditie in Panama volbracht en is alle verzamelde data aan het verwerken.
https://imperfectplan.com(...)omplete-team-update/
Ben benieuwd naar hun bevindingen.
Op hun site staan foto's van o.a. de vermoedelijke shorts van Kris. Zou best kunnen, maar ik vraag me af of die shorts dezelfde zijn als het broekje dat Kris op 1 april droeg:
- de zoom boven de kontzakken is even breed als de ruimte tussen die zoom en de rand (zoom) van de kontzakken.
Terwijl op foto 507 heel duidelijk te zien is dat er twee keer zoveel ruimte zit tussen de zoom boven de kontzakken en de rand van de kontzakken.
De foto van de gevonden broek is in zwart-wit genomen, waarom? Alle camera's/mobieltjes van tegenwoordig maken toch kleurenfoto's?
Het broekje dat Kris op 1 april droeg was heel lichtblauw.
In de reportage film van Telemetro (juni 2014), verklaarde Angel dat hij de broek had gevonden.
Zo beschreef hij de kleur van het broekje:
Angel fue quien hizo gran parte de los hallazgos. Pero nos reveló algo que la fiscalía no ha dicho: también se encontró ropa, según él, de Kris.
TM (Telemetro): encontró ropa?
Angel: Sí, encontré ropa
TM: qué tipo de ropa era?
Angel: era color claro, mmmmm, ni...*, color claro. Eso lo incontramos ese día ya llegando al segundo cable arriba.
*Angel wilde er iets aan toevoegen, maar bedacht zich en kapte af.
Ik denk wel dat het de broek is, van het merk H&M namelijk. Dit jaar opende de eerste H&M in Panama,quote:Op donderdag 30 september 2021 16:38 schreef RapaNui het volgende:
Imperfect Plan heeft haar expeditie in Panama volbracht en is alle verzamelde data aan het verwerken.
https://imperfectplan.com(...)omplete-team-update/
Ben benieuwd naar hun bevindingen.
Op hun site staan foto's van o.a. de vermoedelijke shorts van Kris. Zou best kunnen, maar ik vraag me af of die shorts dezelfde zijn als het broekje dat Kris op 1 april droeg:
- de zoom boven de kontzakken is even breed als de ruimte tussen die zoom en de rand (zoom) van de kontzakken.
Terwijl op foto 507 heel duidelijk te zien is dat er twee keer zoveel ruimte zit tussen de zoom boven de kontzakken en de rand van de kontzakken.
De foto van de gevonden broek is in zwart-wit genomen, waarom? Alle camera's/mobieltjes van tegenwoordig maken toch kleurenfoto's?
Het broekje dat Kris op 1 april droeg was heel lichtblauw.
In de reportage film van Telemetro (juni 2014), verklaarde Angel dat hij de broek had gevonden.
Zo beschreef hij de kleur van het broekje:
Angel fue quien hizo gran parte de los hallazgos. Pero nos reveló algo que la fiscalía no ha dicho: también se encontró ropa, según él, de Kris.
TM (Telemetro): encontró ropa?
Angel: Sí, encontré ropa
TM: qué tipo de ropa era?
Angel: era color claro, mmmmm, ni...*, color claro. Eso lo incontramos ese día ya llegando al segundo cable arriba.
*Angel wilde er iets aan toevoegen, maar bedacht zich en kapte af.
Ik ben er nog niet van overtuigd dat dat broekje op de zwart-wit foto hetzelfde broekje is dat Kris op 1 april aan had. Althans, het broekje zichtbaar op de ons bekende foto's van 1 april.quote:Op dinsdag 5 oktober 2021 10:28 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik denk wel dat het de broek is, van het merk H&M namelijk. Dit jaar opende de eerste H&M in Panama,
https://about.hm.com/news(...)open-in-panama-.html
Zwart/wit omdat het mogelijk uit een kopie van het dossier komt.
Opmerkelijk weer dat de officiële conclusie is dat ze van die tweede kabelbrug gevallen zijn, terwijl die broek een eind voor de brug gevonden is.
Die scheur aan de zijkant van de broek is interessant, zeker in combinatie met de gedachte dat er geen bloed op de broek zat. Dat kan dus niet van een val zijn, als een broek scheurt doordat het achter een tak blijft hangen, heb je zeker een flinke schaafwond. Die broek zat namelijk heel strak.
Dat gebroken bekken bot, zat toch aan dezelfde kant als de scheur? Dus rechts?
Zo wie zo rijmt die scheur niet met dat gebroken bot.
Harde val VS glijpartij.
Ze zijn pas na 8 april verongelukt, dus hebben ze zich 7/8 dagen opgehouden tussen het gebied Mirador en tweede kabelbrug. Geloof jij het?quote:Op donderdag 7 oktober 2021 14:36 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Ik ben er nog niet van overtuigd dat dat broekje op de zwart-wit foto hetzelfde broekje is dat Kris op 1 april aan had. Althans, het broekje zichtbaar op de ons bekende foto's van 1 april.
Ja, het is een H&M merk.
Op foto 507 kun je zien dat de afstand (ruimte) tussen de rand van de kontzak en de naad van de broek twee keer zo breed is als die op de zwart-wit foto.
Op de zwart-wit foto raakt de rand van de kontzak bijna de naad van de broek. Die twee naden/randen raken elkaar bijna aan.
Op foto 507 is dat niet het geval.
En het is inderdaad vreemd dat die broek zich 10 weken lang niet zou hebben verroerd. Terwijl er kilometers verderop vondsten zijn gedaan.
En helemaal vreemd als de VidJ-nachtplek 100-200m ten zuiden van de brug zou moeten liggen.
Zat Kris dan zonder broek aan op de VidJ-nachtplek?
Of had ze haar broek toen nog aan en is de broek bij de brug terechtgekomen, maar de lichaamsresten kilometers verderop.
Dus in dat korte traject van 100-200m is de broek losgeraakt van het lichaam?
En wat het nóg ongeloofwaardiger maakt: op nog geen 150 meter afstand van de brug staat een enorme finca. Zichtbaar op beelden uit het verleden en nog steeds zichtbaar.
Wie het pad vervolgt na de brug te hebben overgestoken, loopt pal langs die enorme finca.
Ik vermoed nog steeds dat de spullen zijn geplant op de plekken waar ze zijn gevonden. Niet zozeer om te laten zien waar Kris en Lisanne zouden zijn geweest, maar vooral om te laten zien waar ze niet kunnen zijn geweest;
als ze vóór of tijdens het oversteken van de brug zouden zijn verongelukt, dan kunnen ze nooit die enorma finca* hebben bereikt.
Ook kunnen ze nooit finca Laureano of finca Feliciano hebben bereikt.
Daarom lag die broek dáár.
* maar de bewoners van die enorme finca hebben nooit doorgehad dat twee Europese meiden 150 meter verderop waren verongelukt?
Ik herken er geen grot in. De collage klopt wel in grote lijnen, maar de conclusie dat het een grot zou zijn, daar geloof ik niet in.quote:Op donderdag 7 oktober 2021 15:51 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ze zijn pas na 8 april verongelukt, dus hebben ze zich 7/8 dagen opgehouden tussen het gebied Mirador en tweede kabelbrug. Geloof jij het?
Die broek kan inderdaad een andere broek zijn, Joost mag weten waar die foto ineens vandaan komt.
Er wordt de laatste tijd wel veel gelekt.
Ik heb me de laatste dagen eens verdiept in die site en hun bevindingen ook van de nachtfoto’s.
Interessant.
De man in de onderstaande video kan de foto met de tak met rode zakjes ook in de serie plaatsen, je ziet vervolgens een grot. De ronde steen is het dak van de grot.om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.Night Photos of Kris Kremers and Lisanne Froon (video)
Wat vind jij van deze fotocollage?
Ik heb denk ik alle beschikbare foto’s van die plek bij de waterval bekeken, daar hangen kaarsrechte liaan-achtigen. Ook ik denk dat het een recht stuk is en geen grot. Die foto’s zijn Schots en scheef genomen en in een tijdsbestek van een paar uur. Natuurlijk past het, maar niet zoals een grot.quote:Op donderdag 7 oktober 2021 17:50 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Ik herken er geen grot in. De collage klopt wel in grote lijnen, maar de conclusie dat het een grot zou zijn, daar geloof ik niet in.
De rots met rode zakjes hangt volgens mij niet hoog boven de grond o.i.d. Die rots ligt m.i. min of meer naast de rots 542. Die kleine stukjes papier zijn niet in inkepingen van die rots gestoken, maar liggen gewoon op de rots.
Waar ik het wél met die man eens ben: er hangen géén kabels. Die zijn nooit zichtbaar geweest. Toen niet en nu ook niet. De hoogte waar de zogenaamde "kabels" zouden hangen is veel te laag t.o.v. de rotsen. Op die hoogte kunnen geen kabels hangen, bovendien zijn ze niet eens zichtbaar op die foto.
Iemand (op WS?) heeft die kabels erbij bedacht om een kabelbrug erbij te betrekken.
Wat ik toch verontrustend vind is de nabijheid van die enorme finca.
Op WS werd destijds gesteld dat de kabelbrug op deze plek (plek 2) hing:
[ afbeelding ]
De zogenaamde route langs plek 2, voert namelijk niet langs de enorme finca (die rechtsboven in beeld is).
Maar Imperfect Plan heeft drone beelden van de 2eKB. Als je deze afbeelding uitvergroot dan zie je de kabels zelfs hangen:
[ afbeelding ]
Ook zie volgens mij wat bananenboompjes staan aan de linkeroeverzijde.
De preciese plek van ImpPlan is hier:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Terug naar "plek 2":
[ afbeelding ]
Omdat het om een grote finca gaat die slechts 150 meter verwijderd is van die brug.quote:Op donderdag 7 oktober 2021 18:01 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik heb denk ik alle beschikbare foto’s van die plek bij de waterval bekeken, daar hangen kaarsrechte liaan-achtigen. Ook ik denk dat het een recht stuk is en geen grot. Die foto’s zijn Schots en scheef genomen en in een tijdsbestek van een paar uur. Natuurlijk past het, maar niet zoals een grot.
De tweede kabelbrug is inderdaad een stuk terug, dus zuidwaarts. Waarom vind je die Finca verontrustend?
Daar staan inderdaad bananenbomen.
Goed gevonden trieste!quote:Op maandag 11 oktober 2021 16:13 schreef Trieste het volgende:
Lonely Planet heeft ook niet goed hun werk gedaan
ze hebben El Pianista als save bestempeld.
Miguel Angel Gonzalez Suarez verklaarde juist tegenovergestelde. al in 2012. waren de toeristen op de El Pianista bedreigd met een mes (volgens mij waren dat amerikanen)
[ afbeelding ]
in 2013.gebeurde hetzelfde .toen waren toeristen ook met een mes bedreigd op de El Pianista
nalatigheid van Lonely planet
ze zijn eigenlijk ook medeschuldig aan deze drama
Nee, dat denk ik ook niet, maar bewijs het maar, zelfs met alle nieuwe info. Bewijs het maar.quote:Op maandag 11 oktober 2021 17:33 schreef THEFXR het volgende:
ik snap niet dat jullie bezig blijven met de nachtfoto's?
zij waren in strandkleding vertrokken, zonder slaapspullen, s'nachts werd het koud, je overleeft dat echt geen 7 nachten in het donker, met onderkoeling en dan ook nog gevaarlijke insecten/dieren.
Die nachtfoto's zijn niet door hun gemaakt.
dat is ook zoiets, het was voor hun de 3de dag in Boquete. de meeste mensen die ze ontmoet hadden, zijn overleden/vermoord/verdwenen.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 00:28 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, dat denk ik ook niet, maar bewijs het maar, zelfs met alle nieuwe info. Bewijs het maar.
Er is net een compleet nieuw team naar toe gegaan op zoek naar antwoorden.
Heel interessant, dus blijf het volgen.
Ik zelf denk, dat de foto van de haren gemaakt is door derden.![]()
Hup staart afgeknipt en gebruikt op die nacht dat de foto’s gemaakt zijn. Gelukkig zitten we in BNW.
Maar ik denk dat echt, Kris had heel lang haar. Op de foto lijkt het korter, opgestoken maar schoon.
Ik vergeet een post hier nooit, van een user die lijken opbaarde, dode mensen hebben schoon glad haar.
Heel verhaal over het waarom dan, zij dacht dat het het haar van een dode vrouw was, luguber dus.
Ik denk echt dat die nachtfoto’s in scène zijn gezet bij de waterval met de v boom op 20 meter afstand.
Die boom is trouwens vorig jaar omgevallen maar daar zijn nog shots van bewaard.
Maar iedereen daar is ondertussen dood, dus wie gaan ze berechten dan?
Je kan de OP tot maximaal x uur (2 dagen meen ik) na de laatste wijziging veranderen.quote:Op zondag 17 oktober 2021 11:45 schreef RapaNui het volgende:
Wie weet waarom ik niet bij de OP kan komen?
Ik zie alleen een Quote knop, geen Bewerk (o.i.d.) knop?
Ja maar je kan een mod vragen om een aanpassing te doen daarna.quote:Op zondag 17 oktober 2021 12:04 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Je kan de OP tot maximaal x uur (2 dagen meen ik) na de laatste wijziging veranderen.
welk nieuw team is dat? en wat valt er nog te onderzoeken na de corruptie van de Panamese justitie.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 00:28 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, dat denk ik ook niet, maar bewijs het maar, zelfs met alle nieuwe info. Bewijs het maar.
Er is net een compleet nieuw team naar toe gegaan op zoek naar antwoorden.
Heel interessant, dus blijf het volgen.
Ik zelf denk, dat de foto van de haren gemaakt is door derden.![]()
Hup staart afgeknipt en gebruikt op die nacht dat de foto’s gemaakt zijn. Gelukkig zitten we in BNW.
Maar ik denk dat echt, Kris had heel lang haar. Op de foto lijkt het korter, opgestoken maar schoon.
Ik vergeet een post hier nooit, van een user die lijken opbaarde, dode mensen hebben schoon glad haar.
Heel verhaal over het waarom dan, zij dacht dat het het haar van een dode vrouw was, luguber dus.
Ik denk echt dat die nachtfoto’s in scène zijn gezet bij de waterval met de v boom op 20 meter afstand.
Die boom is trouwens vorig jaar omgevallen maar daar zijn nog shots van bewaard.
Maar iedereen daar is ondertussen dood, dus wie gaan ze berechten dan?
Nee.quote:
Nou vooruit maar weer.quote:Op maandag 18 oktober 2021 15:31 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Nee.
Bibliografische gegevens kunnen in de OP: auteurs, uitgever, ISBN-nummer, een korte samenvatting etc.
De OP is voor algemene info. Discussie over het boek kan in het topic.
misschien dat ze om 14.00 al in gevaar waren en dat de rest van de foto's gefotoshopt waren?quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 14:12 schreef RapaNui het volgende:
Overigens heeft ook iemand van de Imperfect Plan groep uitgebreid onderzoek gedaan naar de ontbrekende foto 509.
Zijn conclusie is dat 509 ten gevolge van Camera Malfunction is gesneuveld.
Het blijft echter een misterie waarom Kris en Lisanne tussen 14:00 uur en 16:39 geen foto met mobiel hebben genomen. Terwijl ze dat daarvoor met herkenbare regelmaat wel hebben gedaan.
De Camera Malfunction verklaart dit dus ook niet.
Nee, dat denken er meerdere hier. Maar in de tig topics moest je dat onderbouwen.quote:Op maandag 11 oktober 2021 17:33 schreef THEFXR het volgende:
ik snap niet dat jullie bezig blijven met de nachtfoto's?
zij waren in strandkleding vertrokken, zonder slaapspullen, s'nachts werd het koud, je overleeft dat echt geen 7 nachten in het donker, met onderkoeling en dan ook nog gevaarlijke insecten/dieren.
Die nachtfoto's zijn niet door hun gemaakt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop