Haha oké, nou er zijn weinig hoge mensen (''Engelsen'') die belangen hebben uit die hoek. De FIA niet, de sponsoren niet, de constructeurs niet, de uitzendrechten niet. Dus echt geen idee waar je dit vandaan haalt.quote:Op zondag 10 oktober 2021 01:35 schreef koosbasterd het volgende:
[..]
Omdat het een Engels spelletje is. Plus ze zijn in staat en hebben de macht om alles wat met F1 te maken heeft te manipuleren.
Zo moeilijk is het niet hoor.
Dat is wat ze ons wijsmaken.Nou ja, zo denk ik erover. Ik kan het niet bewijzen, ik weet dat ze (lees: 1of meerdere partijen) de macht hebben om alles wat met F1 te maken heeft te controleren en evt.manipuleren..quote:Op zondag 10 oktober 2021 01:41 schreef PS. het volgende:
[..]
Haha oké, nou er zijn weinig hoge mensen (''Engelsen'') die zich nog met deze sport bezig houden. De FIA niet, de sponsoren niet, de constructeurs niet, de uitzendrechten niet. Dus echt geen idee waar je dit vandaan haalt.
Eens, maar als puur kijkt naar berichtgeving (media) is het wel grotendeels in handen van de Engelsen.quote:Op zondag 10 oktober 2021 01:41 schreef PS. het volgende:
[..]
Haha oké, nou er zijn weinig hoge mensen (''Engelsen'') die belangen hebben uit die hoek. De FIA niet, de sponsoren niet, de constructeurs niet, de uitzendrechten niet. Dus echt geen idee waar je dit vandaan haalt.
+ de "officiele" F1 podcast F1 nation door engelsen en de persconferenties geleid door dezelfde britt + een scala aan britse media die vragen stellen.quote:Op zondag 10 oktober 2021 02:19 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Eens, maar als puur kijkt naar berichtgeving (media) is het wel grotendeels in handen van de Engelsen.
Ben bijvoorbeeld even naar F1.com gegaan en daar, totaal willekeurig, vijf artikelen bekeken. De schrijvers waren
Chris Medland, Becky Hart, Lawrence Barretto en Sean Kelly. Die komen allemaal uit Engeland.
Sky F1 wordt overal ter wereld gevolgd. F1TV Pro wordt ook veel in het Engels gevolgd met dezelfde commentatorer (o.a. David Croft, Paul Di Resta, Johnny Herbert, Karun Chandhok, Anthony Davidson, Martin Brundle). Deze lui hebben allemaal social media met in totaal miljoenen volgers. Dit zijn "gangmakers" en kunnen heel erg makkelijk publieke opinie een bepaalde kant op sturen. Daarnaast heb je ook nog figuren zoals Damon Hill, David Coulthard en Jackie Stewart die altijd hun plasje moeten doen.
Dat is ook een beetje waar Alonso bijvoorbeeld op doelt. Media kan het heel erg sturen en een groot deel van "mainstream media" is in de handen van de Britten. Een Britse coureur maakt een fout > krijgt geen straf > media stelt nauwelijks vragen. Alonso maakt een fout > krijgt geen straf > media stelt vragen.
Denk dat het FIA zelf weinig boeit en dat ze daar ook niet echt mee bezig zijn, maar dat de Britten in ieder geval invloed uitoefenen is wat mij betreft een feit.
Edit: Ik geloof absoluut niet in dingen zoals "opeens een postieve test voor Max" ofzo. Laat ik dat even duidelijk gezegd hebben. Dat kan niet en daar heeft niemand wat aan.
Precies! En die fucking Engelse teams als Mercedes en Ferrari worden ook altijd al voorgetrokken in de F1. Dat ik nog kijk eigenlijk, belachelijkquote:Op zondag 10 oktober 2021 01:35 schreef koosbasterd het volgende:
[..]
Omdat het een Engels spelletje is. Plus ze zijn in staat en hebben de macht om alles wat met F1 te maken heeft te manipuleren.
Zo moeilijk is het niet hoor.
Het grote probleem van de F1 is dat het voor 80% politiek is. Daardoor is het hele circus niet transparant en wordt er veel in achterkamertjes bekonkelt. Daardoor is er al snel de neiging van supporters van de één om de organisatie te betichten van het voortrekken van de ander. Ik geloof niet zo in één lievelingsteam van de FIA.quote:Op zondag 10 oktober 2021 11:57 schreef flipsen het volgende:
[..]
Precies! En die fucking Engelse teams als Mercedes en Ferrari worden ook altijd al voorgetrokken in de F1. Dat ik nog kijk eigenlijk, belachelijk
Welke potentie?quote:Op zondag 10 oktober 2021 12:14 schreef raptorix het volgende:
Het zou mij trouwens niet verbazen als volgend jaar Gasly een nieuwe kans krijgt en dat Perez geruilt word, ik vind het wel jammer, Perez had zeker de potentie maar levert gewoon te weinig.
Potentie dat Perez gewoon wat meer durfde dan Albon, geef toe dat ik het aanvankelijk ook in hem zag zitten, maar van Gasly heb ik wel idee dat hij gegroeid is, daarnaast is Pierre 25, en Perez 31, kortom daar zit nog wat in.quote:Op zondag 10 oktober 2021 12:16 schreef daNpy het volgende:
[..]
Welke potentie?
Vorig jaar moeite met Stroll in de winnende auto van 2019. Dit jaar regelmatig achter Gasly in een langzamere auto in de kwali's. Ik denk dat "hoe goed Perez is" en "hoe goed we denken/dachten dat Perez is" gewoon te verschillend is.
We hebben nog teveel de Perez in het achterhoofd die een voorcontract bij Ferrari tekende en de interesse van Mercedes genoot. Daarna is het een stuk minder indrukwekkend geworden inderdaad. Helaasquote:Op zondag 10 oktober 2021 12:16 schreef daNpy het volgende:
[..]
Welke potentie?
Vorig jaar moeite met Stroll in de winnende auto van 2019. Dit jaar regelmatig achter Gasly in een langzamere auto in de kwali's. Ik denk dat "hoe goed Perez is" en "hoe goed we denken/dachten dat Perez is" gewoon te verschillend is.
Het staat gewoon vast dat dit gebeurt. In 2006 vond men het niet zo leuk dat Renault zo snel was dus werd de massademper van Renault verboden omdat dit een "beweegbaar aerodynamisch onderdeel" zou zijn. Terwijl die demper zich binnenin de neus bevond. (https://nl.motorsport.com(...)van-renault/4790836/) Afijn, de Renault R26 werd door deze ingreep van de FIA plotsklaps een stuk langzamer, Ferrari (Schumacher) kon de achterstand in het kampioenschap inlopen en zo kregen we alsnog een "spannende" ontknoping van het kampioenschap. Hoe kunstmatig wil je het hebben?quote:Op zondag 10 oktober 2021 12:09 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het grote probleem van de F1 is dat het voor 80% politiek is. Daardoor is het hele circus niet transparant en wordt er veel in achterkamertjes bekonkelt. Daardoor is er al snel de neiging van supporters van de één om de organisatie te betichten van het voortrekken van de ander. Ik geloof niet zo in één lievelingsteam van de FIA.
Ik denk wel dat er achter de schermen heel veel gebeurt en gebeurd is om bepaalde personen en teams binnenboord en tevreden te houden, maar ook om de competitie te bevorderen en teams naar elkaar toe te brengen en kampioenschappen spannender te maken. Echt hard maken is lastig, maar het blijft een schimmig politiek gedreven spel. Hoe Mercedes destijds binnenboord is gehouden door ze met een voorsprong aan een tijdperk te laten beginnen, heeft de sport wel echt getekend en dat zal voor de niet blind Hamilton-adepten altijd een smet blijven op zijn dominantie.
Hetzelfde geldt voor de Ferrari motordeal 2 jaar terug. Politiek, niemand boos maken, want we hebben al zo weinig leveranciers.
Wacht, ik pak even mijn kristallen bolquote:Op donderdag 14 oktober 2021 09:35 schreef tja77 het volgende:
Geruchten gaan rond dat Hamilton nog een straf gaat incasseren vanwege een twijfels over een krachtbron waarin onderdelen vervangen zouden moeten worden. Zou gaan om 5 plekken inleveren op de startgrid.
Zijn dit slechts geruchten of is dit best concreet?
Zijn voornamelijk F1 roddelsites die het plaatsen.
Toto weer bezig?quote:Op donderdag 14 oktober 2021 09:35 schreef tja77 het volgende:
Geruchten gaan rond dat Hamilton nog een straf gaat incasseren vanwege een twijfels over een krachtbron waarin onderdelen vervangen zouden moeten worden. Zou gaan om 5 plekken inleveren op de startgrid.
Zijn dit slechts geruchten of is dit best concreet?
Zijn voornamelijk F1 roddelsites die het plaatsen.
Kristal?quote:Op donderdag 14 oktober 2021 09:45 schreef opreis het volgende:
[..]
Wacht, ik pak even mijn kristallen bol
Hoort die bij Gordon in Dubai te zitten.quote:
Als hij de ICE vervangt zal het gewoon 10 plekken zijn.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 09:35 schreef tja77 het volgende:
Geruchten gaan rond dat Hamilton nog een straf gaat incasseren vanwege een twijfels over een krachtbron waarin onderdelen vervangen zouden moeten worden. Zou gaan om 5 plekken inleveren op de startgrid.
Zijn dit slechts geruchten of is dit best concreet?
Zijn voornamelijk F1 roddelsites die het plaatsen.
Nee, dit is NIET waar. De eerste keer is 10, al de volgende keren blijft het op 5 steken. Art. 23.3 b in het regelement.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 10:59 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Als hij de ICE vervangt zal het gewoon 10 plekken zijn.
Zou mij niks verbazen, ik vond het heel raar dat ze bij Bottas alles al 5x hebben gewisseld (min 1x wegens de crash) en bij Lewis de meeste onderdelen pas 3x. Lijkt mij dus niet gek als ze nog een keer wat pijn moeten pakken op een later circuitquote:Op donderdag 14 oktober 2021 09:35 schreef tja77 het volgende:
Geruchten gaan rond dat Hamilton nog een straf gaat incasseren vanwege een twijfels over een krachtbron waarin onderdelen vervangen zouden moeten worden. Zou gaan om 5 plekken inleveren op de startgrid.
Zijn dit slechts geruchten of is dit best concreet?
Zijn voornamelijk F1 roddelsites die het plaatsen.
Roddelsites zoals Sky Sports?quote:Op donderdag 14 oktober 2021 09:35 schreef tja77 het volgende:
Geruchten gaan rond dat Hamilton nog een straf gaat incasseren vanwege een twijfels over een krachtbron waarin onderdelen vervangen zouden moeten worden. Zou gaan om 5 plekken inleveren op de startgrid.
Zijn dit slechts geruchten of is dit best concreet?
Zijn voornamelijk F1 roddelsites die het plaatsen.
Leuk bedacht. Het was McLaren die de klacht bij de FIA hadden ingediend.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 09:21 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Het staat gewoon vast dat dit gebeurt. In 2006 vond men het niet zo leuk dat Renault zo snel was dus werd de massademper van Renault verboden omdat dit een "beweegbaar aerodynamisch onderdeel" zou zijn. Terwijl die demper zich binnenin de neus bevond. (https://nl.motorsport.com(...)van-renault/4790836/) Afijn, de Renault R26 werd door deze ingreep van de FIA plotsklaps een stuk langzamer, Ferrari (Schumacher) kon de achterstand in het kampioenschap inlopen en zo kregen we alsnog een "spannende" ontknoping van het kampioenschap. Hoe kunstmatig wil je het hebben?
Prima redenatie.quote:The FIA International Court of Appeal deemed the mass damper illegal.It was deemed to be illegal, because the mass was not rigidly attached to the chassis and, due to the influence it had on the pitch attitude of the car, which in turn significantly affected the gap under the car and hence the ground effects of the car, to be a movable aerodynamic device and hence illegally influencing the performance of the aerodynamics.
Red Bull Powertrains een loods noemen is zelfs voor jou heel sneu.quote:Maar wat dacht je van het huidige motorenreglement? Red Bull is hun Honda deal kwijt en dus moeten ze uit pure wanhoop hun motorenprogramma vanuit een loods in de UK voortzetten.
RBR is niet zielig, die waren gewoon uitgestapt. En dus ook TR/AT.quote:Omdat dit een beetje zielig is voor RBR
Om de F1 te behouden.quote:Kortom, de technische reglementen van de sport worden aangepast om de twee Red Bull teams tegemoet te komen.
Omdat de F1 anders, op zijn best, zou zijn gereduceerd tot een Mickey Mouse klasse, maar het mogelijk niet eens zou overleven.quote:Dat zou je in geen enkele serieuze sport zien, dat de reglementen worden aangepast om een specifieke deelnemer in het zadel te houden. Het is mij overigens een raadsel waarom de andere teams hiermee akkoord zijn gegaan,
Dat jij er een sport van gemaakt hebt om het met mij oneens te zijn dat weten we nu zo onderhand wel. Dat hoef je echt niet dagelijks ten toon te spreiden. Als Red Bull 'uit de F1 stapt', waar jij zo bang voor bent, dan worden die teams gewoon door een andere partij overgenomen. Jij denkt dat Red Bull in een dergelijk scenario 1500+ man op straat zet, de deuren van twee fabrieken sluit, honderden miljoenen aan equipment afschrijft en de F1 met 16 auto's verder moet?quote:Op donderdag 14 oktober 2021 12:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Leuk bedacht. Het was McLaren die de klacht bij de FIA hadden ingediend.
[..]
Prima redenatie.
[..]
Red Bull Powertrains een loods noemen is zelfs voor jou heel sneu.
[..]
RBR is niet zielig, die waren gewoon uitgestapt. En dus ook TR/AT.
[..]
Om de F1 te behouden.
[..]
Omdat de F1 anders, op zijn best, zou zijn gereduceerd tot een Mickey Mouse klasse, maar het mogelijk niet eens zou overleven.
Zal wel komen door de bullshit die je opschrijft inhoud van je reacties.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 13:05 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Dat jij er een sport van gemaakt hebt om het met mij oneens te zijn dat weten we nu zo onderhand wel. Dat hoef je echt niet dagelijks ten toon te spreiden.
Te koop aangeboden: 4 x F1-chassis' zonder motor. Tegen elk aannemelijk bod.quote:Als Red Bull 'uit de F1 stapt', waar jij zo bang voor bent, dan worden die teams gewoon door een andere partij overgenomen.
Renault staat te springen om klantenteams, kleutertje. Een nieuwe partij heeft niks te maken met het oud zeer wat er tussen Red Bull en Renault zit.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 13:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Zal wel komen door de bullshit die je opschrijft inhoud van je reacties.
[..]
Te koop aangeboden: 4 x F1-chassis' zonder motor. Tegen elk aannemelijk bod.
Sure, pik. Whatever.
De reden dat andere fabrikanten niet wilden inspringen, waren juist de motorregels. Die zijn nu veranderd (onder druk van de situatie) en ineens willen Audi en Porsche gaan deelnemen en wil Andretti Sauber overnemen. Dus jank jij maar lekker verder over hoe veel je wel niet denkt te weten, je faalt toch wel.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 13:14 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Renault staat te springen om klantenteams, kleutertje. Een nieuwe partij heeft niks te maken met het oud zeer wat er tussen Red Bull en Renault zit.
Je begrijpt er gewoon niet zo veel van.
Waar heb je het nou weer allemaal over? Ik had het over de engine freeze die in het leven is geroepen om Red Bull in het zadel te houden en te voorkomen dat Mateschitz zijn speelgoed uit de wieg gooit. Porsche of Audi gaan helemaal geen motor bouwen onder het huidige reglement.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 13:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
De reden dat andere fabrikanten niet wilden inspringen, waren juist de motorregels. Die zijn nu veranderd (onder druk van de situatie) en ineens willen Audi en Porsche gaan deelnemen en wil Andretti Sauber overnemen. Dus jank jij maar lekker verder over hoe veel je wel niet denkt te weten, je faalt toch wel.
En Renault. Really?
In welk opzicht toonde Verstappen deze race weer eens zijn mentale ongeschiktheid om een Formule 1 wagen te besturen?quote:Op donderdag 14 oktober 2021 13:41 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Er zijn vandaag nog geen twintig posts in dit forum geplaatst of het wordt "moderator" Nattekat allemaal alweer teveel en verwijst hij gebruikers naar de DM. Ik weet niet of je het kunt zien, maar we hebben het gewoon over Formule 1. Als je perse niks te doen wilt hebben dan kun je er beter mee stoppen.
quote:Op donderdag 14 oktober 2021 13:14 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Renault staat te springen om klantenteams, kleutertje. Een nieuwe partij heeft niks te maken met het oud zeer wat er tussen Red Bull en Renault zit.
Je begrijpt er gewoon niet zo veel van. Ik heb je al eerder geadviseerd om user TagForce het woord voor je te laten voeren.
“If there was a good project being mounted with someone with financing and good and a clever approach to building a new team then we are open to discussion and consider supporting that operation with an engine or powertrain supply"quote:Op donderdag 14 oktober 2021 13:49 schreef Dven het volgende:
[..]
Anderen een kleuter noemen terwijl je zelf niet op de hoogte bent dat Renault absoluut niet zit te wachten op klantenteams
Je komt er echt nooit meer overheen dat ik een dergelijk topic over je grote idool Max Verstappen geopend heb he? Probeer het los te laten en verder te gaan met je leven.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 13:48 schreef Dven het volgende:
[..]
In welk opzicht toonde Verstappen deze race weer eens zijn mentale ongeschiktheid om een Formule 1 wagen te besturen?
Max is mijn grote idool absoluut niet, maak jij je daar maar niet zo druk over. Ben vooral benieuwd hoe lang het duurt voordat jij gewoon erkent dat je een bijzonder matige troll (of écht een ontzettende mongool, dat kan natuurlijk ook) bent.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 13:57 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
“If there was a good project being mounted with someone with financing and good and a clever approach to building a new team then we are open to discussion and consider supporting that operation with an engine or powertrain supply"
- Marcin Budkowski, Alpine executive director
https://the-race.com/form(...)ential-new-f1-teams/
Domme basisschool smileys gaan je echt niet helpen om gelijk te krijgen.
[..]
Je komt er echt nooit meer overheen dat ik een dergelijk topic over je grote idool Max Verstappen geopend heb he? Probeer het los te laten en verder te gaan met je leven.
Dus wat je eigenlijk zegt is dat user Dven van het Fok forum beter weet hoe de vork in de steel zit en wat Renault wel of niet wilt dan de executive director van Alpine? Jij zegt dat ze "absoluut geen klantverhouding meer willen hebben maar partnerships". Dat is gewoon niet waar. Dat is iets wat je zelf in het leven geroepen hebt. Met McLaren wilden ze inderdaad een partnership aangaan maar in dat artikel zegt meneer Budkowski dat ze zelfs een "engine supplier" willen zijn voor eventuele compleet nieuwe F1 teams. Dus een klantenteam relatie. Een Haas of Caterham achtig nieuw F1 team heeft Alpine helemaal niks te bieden in de vorm van een partnership. McLaren wel maar dat ging dus niet door.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 14:22 schreef Dven het volgende:
[..]
Max is mijn grote idool absoluut niet, maak jij je daar maar niet zo druk over. Ben vooral benieuwd hoe lang het duurt voordat jij gewoon erkent dat je een bijzonder matige troll (of écht een ontzettende mongool, dat kan natuurlijk ook) bent.
Dat Alpine openstaat om partnerships aan te gaan is ook al een jaar of wat bekend. Bijna even lang dus als dat bekend is dat ze absoluut geen klantverhouding meer willen hebben. Wat jij zegt is dus niet correct. En zélfs in het geval dat ze wél open zouden staan voor een klantenteam, dan dat ze - zoals jij dat noemt - staan te springen om een klant. Je zit er dus nog erger naast dan dat je zelf in al je dapperheid probeert te weerleggen.
Nee, je maakt weer een bizar slechte beurt.
Nou ja, als we user Dven mogen geloven dan heeft Renault geen behoefte aan het geld en de data van een klantenteam.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 15:14 schreef Tarado het volgende:
Geweldige discussie weer, al ben ik wel voor meer spreiding qua motorenleveranciers, de huidige verhouding van 4-3-2-1 is niet helemaal de juiste, Mercedes heeft wel erg veel invloed hierdoor en Alpine/Renault maakt in verhouding wel veel kosten, ik begrijp ook wel dat 1 klant dan niet super veel helpt maar toch.
Renault had destijds vooral geen zin om weer met RB en AT in zee te gaan vanwege minder dan optimale historie.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 15:16 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Nou ja, als we user Dven mogen geloven dan heeft Renault geen behoefte aan het geld en de data van een klantenteam.
Waarom had BOT in Rusland dan wel 10 plekken?quote:Op donderdag 14 oktober 2021 11:05 schreef Dven het volgende:
[..]
Nee, dit is NIET waar. De eerste keer is 10, al de volgende keren blijft het op 5 steken. Art. 23.3 b in het regelement.
Omdat hij meer dan alleen de verbrandingsmotor verving misschien?quote:Op donderdag 14 oktober 2021 15:35 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Waarom had BOT in Rusland dan wel 10 plekken?
Dat weet ik. Dit hele verhaal begon ermee dat user Captain_Jack_Sparrow deed voorkomen dat de Red Bull teams onverkoopbaar zouden zijn omdat er geen motoren beschikbaar zouden zijn, wat klinkklare onzin is.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 15:34 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Renault had destijds vooral geen zin om weer met RB en AT in zee te gaan vanwege minder dan optimale historie.
Ik denk dat hij daar een prima punt heeft als de coureurs en overig personeel bij het team zouden blijven.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 15:37 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Dat weet ik. Dit hele verhaal begon ermee dat user Captain_Jack_Sparrow deed voorkomen dat de Red Bull teams onverkoopbaar zouden zijn omdat er geen motoren beschikbaar zouden zijn, wat klinkklare onzin is.
dat lijkt me wel heel vlot, denk nog wel tot 2025quote:Op donderdag 14 oktober 2021 15:34 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Ik denk zelfs dat de kans nu groot is dat ze hooguit een jaar met de RB-motor gaan rijden, of dat de inbreng van Honda in dat bedrijf heel snel wordt vervangen door Volkswagen.
Ja, ik bedoelde eigenlijk 1 jaar met de nieuwe motor die ze gaan ontwikkelen na de freeze.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 15:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat lijkt me wel heel vlot, denk nog wel tot 2025
Het doet toch niet ter zake wat de koffiejuffrouw in Faenza van Renault vindt? Als Alpha Tauri ooit verkocht wordt dan bepaalt de nieuwe eigenaar gewoon met welke engine supplier ze in zee gaan. Wie betaalt bepaalt.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 15:41 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik denk dat hij daar een prima punt heeft als de coureurs en overig personeel bij het team zouden blijven.
Als dat niet zo is, is het een ander verhaal denk ik. Al is het dan de vraag wat er precies verkocht wordt, buiten de chassis en het plekje op de grid. Want zodra het personeel dat zo kritisch was op de Renault blijft, is die samenwerking nog altijd onwaarschijnlijk. En andere motoren zijn niet beschikbaar.
Maar het team zou dan sowieso niet meer dit Redbull zijn, uiteraard.
Nogmaals, dat ligt er aan wie er aan het team verbonden blijven natuurlijk.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 15:46 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Het doet toch niet ter zake wat de koffiejuffrouw in Faenza van Renault vindt? Als Alpha Tauri ooit verkocht wordt dan bepaalt de nieuwe eigenaar gewoon met welke engine supplier ze in zee gaan. Wie betaalt bepaalt.
dat zou wel zonde zijn dus dat ze voor die nieuwe al gaan samenwerken met een VW merk lijkt me aannemelijkerquote:Op donderdag 14 oktober 2021 15:44 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ja, ik bedoelde eigenlijk 1 jaar met de nieuwe motor die ze gaan ontwikkelen na de freeze.
Dat meen je toch niet of wel? "Ja jongens, 700+ man zijn nu werkloos. De verkoop van het team is afgeketst omdat manager Joe Blow niet meer met Renault in zee wilt gaan".quote:Op donderdag 14 oktober 2021 15:49 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Nogmaals, dat ligt er aan wie er aan het team verbonden blijven natuurlijk.
Als de teammanager mee gaat dan zie ik ook met een nieuwe eigenaar geen Renault in de RB gelepeld worden.
Maar het is allemaal totaal hypothetisch, want het is niet gebeurt en ik zie het ook niet snel gebeuren.
Nou ja, heel eerlijk, als ik het geld zou hebben om een top team in de F1 te kopen en daar dus de hoofdprijs voor zou betalen, dan zou ik mezelf wel een paar keer achter de oren krabben als de enige beschikbare krachtbron die van Renault was.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 15:57 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Dat meen je toch niet of wel? "Ja jongens, 700+ man zijn nu werkloos. De verkoop van het team is afgeketst omdat manager Joe Blow niet meer met Renault in zee wilt gaan".
Zo werkt het natuurlijk niet. Dan vliegt zo'n manager gewoon de laan uit.
Officieel of onofficieel. Ik was in de veronderstelling dat de engine freeze t/m 2024 was en pas 2026 de nieuwe motorenleveranciers zouden toetreden. Maar dat is natuurlijk niet logisch, dat moment zullen ze wel gelijk laten vallen. Al zou zo'n tussenjaar ook wel interessant zijn, maar het is natuurlijk pure verspilling om voor één jaar een motor te ontwikkelen.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 15:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat zou wel zonde zijn dus dat ze voor die nieuwe al gaan samenwerken met een VW merk lijkt me aannemelijker
Gewoon back to A1GPquote:Op donderdag 14 oktober 2021 16:15 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Hoe dan ook, interessante tijden. Engine freeze, chassis met minder mogelijkheden voor de teams. Gaan we langzaam toch naar een situatie waar we coureurs kunnen gaan ranken.
RTquote:Op donderdag 14 oktober 2021 16:29 schreef flipsen het volgende:
Nee, die FormulaE is het niet voor mij...
Aah, ik dacht alleen ICE.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 15:36 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Omdat hij meer dan alleen de verbrandingsmotor verving misschien?
5th Internal Combustion Unit (ICE)quote:Op donderdag 14 oktober 2021 15:35 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Waarom had BOT in Rusland dan wel 10 plekken?
Ik denk zelfs dat de nieuwe partner van RBR de RedBull Powertrains divisie overneemt en daar zijn eigen ding gaat doen. En ik denk dat die mogelijkheid allang en breed besproken is door RBR met een mogelijke leverancier.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 15:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat zou wel zonde zijn dus dat ze voor die nieuwe al gaan samenwerken met een VW merk lijkt me aannemelijker
Zou kunnen maar vind het ook helemaal niet zo gek als Red Bull dat deels in eigen hand wil houden, dat afhankelijk zijn van derden qua motoren is toch wel een bottleneck gebleken als je een topteam wil zijn dus een joint venture is ook een mogelijkheid.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 16:47 schreef TagForce het volgende:
[..]
Ik denk zelfs dat de nieuwe partner van RBR de RedBull Powertrains divisie overneemt en daar zijn eigen ding gaat doen. En ik denk dat die mogelijkheid allang en breed besproken is door RBR met een mogelijke leverancier.
15? Ik dacht dat hij van 7 naar 17 ging..! Of hadden de rijders achter hem meer straf?quote:Op donderdag 14 oktober 2021 16:41 schreef TagForce het volgende:
[..]
5th Internal Combustion Unit (ICE)
5th Turbo Charger (TC)
5th Motor Generator Unit – Heat (MGU-H)
Breach of Article 23.2 a) of the FIA Formula One Sporting Regulations.
Drop of 15 grid positions.
Max, Leclerc en Latifi hadden ook gridstraffenquote:Op donderdag 14 oktober 2021 19:21 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
15? Ik dacht dat hij van 7 naar 17 ging..! Of hadden de rijders achter hem meer straf?
Ferstandige woorden.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 22:11 schreef Fer het volgende:
Voorlopig zal de Redbull Powertrains motor gewoon een door Honda gebouwde, geassembleerde en gemanagede motor zijn en in 2023 wellicht door RPT geassembleerde motor door ex Honda personeel met componenten uit de Honda fabriek, die dan misschien Mugen of RPT heet, of gewoon Honda. Wie weet.
Honda wil trouwens blijven mee vergaderen over de nieuwe motor, dus wellicht dat ze in 2026 weer willen meedoen, als de nieuwe motor betaalbaar en interessant is.
Lijkt meer voor de hand liggend, dan dat Audi/Porsche met een voornamelijk Japanse crew in Engeland gaat opereren.
Rebadge. Net zoals de Renault die een Tag Heuer was.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 16:15 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Officieel of onofficieel. Ik was in de veronderstelling dat de engine freeze t/m 2024 was en pas 2026 de nieuwe motorenleveranciers zouden toetreden. Maar dat is natuurlijk niet logisch, dat moment zullen ze wel gelijk laten vallen. Al zou zo'n tussenjaar ook wel interessant zijn, maar het is natuurlijk pure verspilling om voor één jaar een motor te ontwikkelen.
En anders zal er wel onofficieel samengewerkt worden. Volgens mij heeft Volkswagen al een motor op de plank liggen die grotendeels binnen het voorgestelde motoren reglement valt.
Hoe dan ook, interessante tijden. Engine freeze, chassis met minder mogelijkheden voor de teams. Gaan we langzaam toch naar een situatie waar we coureurs kunnen gaan ranken.
TAG Heuer, dat is toch niet vergelijkbaar? Jij denkt dat Porsche of Audi hun naam op het hobbyproject van een frisdrankfabrikant willen plakken?quote:Op donderdag 14 oktober 2021 23:09 schreef fathank het volgende:
[..]
Rebadge. Net zoals de Renault die een Tag Heuer was.
Met dit soort teksten serieus genomen willen worden.quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 06:57 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
TAG Heuer, dat is toch niet vergelijkbaar? Jij denkt dat Porsche of Audi hun naam op het hobbyproject van een frisdrankfabrikant willen plakken?
Dat eerder dan dat ze voor 1 jaar een complete motor ontwikkelen.quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 06:57 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
TAG Heuer, dat is toch niet vergelijkbaar? Jij denkt dat Porsche of Audi hun naam op het hobbyproject van een frisdrankfabrikant willen plakken?
Porsche gaat toch nooit een Honda motor rebadgen, dat begrijp je toch hopelijk zelf ook wel. Audi kan ik me ook niet voorstellen.quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 07:01 schreef fathank het volgende:
[..]
Dat eerder dan dat ze voor 1 jaar een complete motor ontwikkelen.
Of denk jij dat een frisdrankfabrikant op nog zo'n debacle als met Renault Tag Heuer zit te wachten?
Klopt. Ze lepelen gewoon die motor erin die ze op de plank hebben liggen om de periode tot 2026 te overbruggen.quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 07:03 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Porsche gaat toch nooit een Honda motor rebadgen, dat begrijp je toch hopelijk zelf ook wel. Audi kan ik me ook niet voorstellen.
Ach, ze hebben hun motoren ook wel eens in een Fiat Uno gelepeld.quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 07:03 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Porsche gaat toch nooit een Honda motor rebadgen, dat begrijp je toch hopelijk zelf ook wel. Audi kan ik me ook niet voorstellen.
Ik kan je hele gedachtegang eigenlijk niet volgen. De VAG merken gaan helemaal geen motor bouwen onder het huidige reglement. Tot en met 2025 rijdt RBR met hun Honda hobbyproject, wat ze eventueel door een sponsor kunnen laten rebadgen zoals ze met TAG Heuer gedaan hebben.quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 07:16 schreef fathank het volgende:
[..]
Klopt. Ze lepelen gewoon die motor erin die ze op de plank hebben liggen om de periode tot 2026 te overbruggen.
Kloptquote:Op vrijdag 15 oktober 2021 08:22 schreef Tarado het volgende:
Het nieuwe motorenreglement is toch een jaar naar voren gehaald? Vanaf 2025 dacht ik.
Dat is geheel wederzijds.quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 08:12 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Ik kan je hele gedachtegang eigenlijk niet volgen.
Zou je ons misschien uit kunnen leggen waarom Porsche een Honda motor zou willen rebadgen of gaat dat niet lukken?quote:
Als VAG voor de nieuwe motoren in zou willen stappen (dat is al een hele grote Als);dan zou het eventueel een mogelijkheid zijn. Want zelf bouwen gaat em niet meer worden he.quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 09:20 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Zou je ons misschien uit kunnen leggen waarom Porsche een Honda motor zou willen rebadgen of gaat dat niet lukken?
Dat slaat echt nergens op en is volledig gestoeld op vooringenomen aannames.quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 09:33 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Oké dat slaat dus echt helemaal nergens op.
"Red Bull Powertrains" is op dit moment niks meer dan een hobbyproject in een loods van een frisdrankfabrikant. Wat valt daar niet aan te snappen? Waarom denk je dat Red Bull op een engine freeze aangestuurd heeft? Hun DIY motorenproject was anders compleet weggeblazen door Renault, Mercedes en Ferrari.
Je zit nu in een soort verdedigende modus waarin je je ongelijk niet meer toe kunt geven, en daar heb ik ook wel begrip voor. Maar laat ik nog dit zeggen: Red Bull had zo ontzettend veel vertrouwen in hun DIY motorenproject dat het hele feest zonder een engine freeze geeneens doorgegaan was. Laat dat maar eens even goed op je inwerken.quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 10:18 schreef fathank het volgende:
[..]
Dat slaat echt nergens op en is volledig gestoeld op vooringenomen aannames.
Bedankt, fathank. Leuk je even gesproken te hebben en alvast een prettig weekend gewenst.quote:
Ik heb al weekend .quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 10:39 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Bedankt, fathank. Leuk je even gesproken te hebben en alvast een prettig weekend gewenst.
Red Bull heeft zoveel vertrouwen in de Honda krachtbron dat ze er ettelijke honderden miljoenen tegenaan willen gooien om dat ding te kunnen blijven gebruiken, en verwachten die kosten weer redelijk terug te kunnen verdienen tot de nieuwe reglementen.quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 10:32 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Je zit nu in een soort verdedigende modus waarin je je ongelijk niet meer toe kunt geven, en daar heb ik ook wel begrip voor. Maar laat ik nog dit zeggen: Red Bull had zo ontzettend veel vertrouwen in hun DIY motorenproject dat het hele feest zonder een engine freeze geeneens doorgegaan was. Laat dat maar eens even goed op je inwerken.
Leuke uitleg, en ik heb dan ook zeker waardering voor je creativiteit. De realiteit was echter dat ze geen keuze hadden. 'Beter iets dan niets' is een meer accurate beschrijving van dit DIY project.quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 12:53 schreef TagForce het volgende:
[..]
Red Bull heeft zoveel vertrouwen in de Honda krachtbron dat ze er ettelijke honderden miljoenen tegenaan willen gooien om dat ding te kunnen blijven gebruiken, en verwachten die kosten weer redelijk terug te kunnen verdienen tot de nieuwe reglementen.
Je lijkt te vergeten dat 'niets' weldegelijk een grote optie was voor Red Bull. De andere motoren waren in ieder geval geen optie. Een nieuwe leverancier was ook geen optie. Wat blijft er dan over? Met de huidige motor verder gaan en hem zelf doorontwikkelen of pleite gaan. En pleite gaan was een serieuze overweging, en was ook gebeurt als de FOM niet had ingestemd met een engine-freeze, en als er geen nieuwe leveranciers zouden komen na 2024, dan is dat nog steeds een optie.quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 13:16 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Leuke uitleg, en ik heb dan ook zeker waardering voor je creativiteit. De realiteit was echter dat ze geen keuze hadden. 'Beter iets dan niets' is een meer accurate beschrijving van dit DIY project.
Maar kun je misschien nog even uitleggen hoe ze de "ettelijke honderden miljoenen" die het opzetten van hun motorenprogramma kost de komende jaren terug gaan verdienen?
Dat is natuurlijk een politiek spel. Montezemolo dreigde tien keer per jaar dat Ferrari haar biezen zou pakken maar daar kwam in de praktijk ook nooit wat van terecht. Ik kan me zelfs nog herinneren dat een stuk of acht teams zich wilden afsplitsen van de F1 maar uiteindelijk trokken ze die keutel ook weer in. Dus dat gedreig van over het paard getilde miljardairs zoals Mateschitz neem ik persoonlijk niet zo serieus, als je het niet erg vindt. Tevens heb ik gisteren van je secondant Captain_Jack_Sparrow begrepen dat de Red Bull teams onverkoopbaar zouden zijn.quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 14:31 schreef TagForce het volgende:
[..]
Je lijkt te vergeten dat 'niets' weldegelijk een grote optie was voor Red Bull. De andere motoren waren in ieder geval geen optie. Een nieuwe leverancier was ook geen optie. Wat blijft er dan over? Met de huidige motor verder gaan en hem zelf doorontwikkelen of pleite gaan. En pleite gaan was een serieuze overweging, en was ook gebeurt als de FOM niet had ingestemd met een engine-freeze, en als er geen nieuwe leveranciers zouden komen na 2024, dan is dat nog steeds een optie.
Door niet achteraan te rijden, en dus extra inkomsten van de FOM krijgen voor hun deelname. Door niet achteraan te rijden en dus meer sponsorinkomsten van derden te krijgen (of denk je dat je logo op de zijkant van de neus bij Red Bull net zoveel kost als bij Williams?).
Hoe is het motorproject van Red Bull minder dan dat van bv. Renault? Die laatste krijgt nog niet een enkel klantenteam geïnteresseerd in wat ze produceren. Hoe is dat wel een serieuze onderneming, maar de doorontwikkeling van Honda een megalomane hobby?quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 15:04 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Dat verhaal over hoe ze geld gaan verdienen aan hun motorenprogramma begrijp ik overigens nog steeds niet. Het prijzengeld van de FOM kun je toch niet aan het Red Bull Powertrains project toeschrijven? Met eender welke andere motor zou RBR ook niet achteraan rijden. Ze zullen de naamrechten wel verkopen aan een sponsor maar dan is dat megalomane DIY project nog lang niet kostendekkend, dunkt me. Nou ja, het zal ook allemaal wel.
Nou ja, ik heb gelezen dat ze de loods van Red Bull Powertrains nog aan het bouwen zijn? Hoe lang ontwikkelt Renault al Formule 1 motoren in Viry-Châtillon? Het is natuurlijk redelijk megalomaan om als frisdrankfabrikant een motorenproject uit de grond te stampen zodat je vier Formule 1 auto's aan kan drijven (in de Honda F1 fabriek is bijvoorbeeld ook het Honda Super GT programma gehuisvest). Dit alles omdat het ego van je over het paard getilde eigenaar het niet toestaat om bij een bestaande fabrikant aan te kloppen. Zelfs McLaren heeft zich hier nooit aan gewaagd.quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 15:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hoe is het motorproject van Red Bull minder dan dat van bv. Renault? Die laatste krijgt nog niet een enkel klantenteam geïnteresseerd in wat ze produceren. Hoe is dat wel een serieuze onderneming, maar de doorontwikkeling van Honda een megalomane hobby?
Uiteindelijk is het gebrek aan motorleveranciers ook een probleem van de F1 als geheel. Leuk dat je McLaren noemt, maar zij kunnen bij Mercedes aankloppen. Red Bull krijgt bij voorbaat al nee op het rekest. Idem voor Ferrari lijkt me. Of denk je dat ze het in Maranello niet erg vinden dat een ander team met hun motor rondjes om de prancing ponies rijdt?quote:Ze hebben van het probleem van Red Bull het probleem van de Formule 1 gemaakt. Ik zou zeggen, laat ze lekker in hun eigen sop gaarkoken met hun DIY project. Het is hun eigen keuze om niet met Renault of Ferrari in zee gegaan.
Wie zegt dat Red Bull zijn teams wil verkopen?quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 15:04 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een politiek spel. Montezemolo dreigde tien keer per jaar dat Ferrari haar biezen zou pakken maar daar kwam in de praktijk ook nooit wat van terecht. Ik kan me zelfs nog herinneren dat een stuk of acht teams zich wilden afsplitsen van de F1 maar uiteindelijk trokken ze die keutel ook weer in. Dus dat gedreig van over het paard getilde miljardairs zoals Mateschitz neem ik persoonlijk niet zo serieus, als je het niet erg vindt. Tevens heb ik gisteren van je secondant Captain_Jack_Sparrow begrepen dat de Red Bull teams onverkoopbaar zouden zijn.
Nee, maar als het alternatief een negatief saldo van 100 miljoen per jaar is (omdat je achteraan rijdt), dan is over 3 jaar verspreid 250 miljoen uitgeven om je eigen motor te doen nog altijd beter.quote:Dat verhaal over hoe ze geld gaan verdienen aan hun motorenprogramma begrijp ik overigens nog steeds niet. Het prijzengeld van de FOM kun je toch niet aan het Red Bull Powertrains project toeschrijven? Met eender welke andere motor zou RBR ook niet achteraan rijden. Ze zullen de naamrechten wel verkopen aan een sponsor maar dan is dat megalomane DIY project nog lang niet kostendekkend, dunkt me. Nou ja, het zal ook allemaal wel.
Nee, jij maakt van het probleem van de F1 nu het probleem van Red Bull... Red Bull heeft geen probleem zonder F1... F1 heeft een probleem zonder Red Bull. Daarom is de engine freeze er, en daarom zijn de nieuwe reglementen gewijzigd om nieuwe leveranciers toe te laten treden. Om de F1 te redden na 2024. De huidige fabrikanten zijn geen optie voor RB, niet omdat RB niet wil, maar omdat de fabrikanten dat liever niet hebben. Renault is gewoon te frans, Mercedes wil winnen, en Ferrari wil in ieder geval niet door hun eigen motor verslagen worden. Dus... Geen optie. F1 wil geen 16 auto's op de grid, die er wel gaan komen zolang er geen nieuwe fabrikanten komen, en Red Bull ophoepelt... Dus... Extra tijd voor fabrikanten om toe te treden en een wijziging in de reglementen om het zinvol voor ze te maken om dat ook te doen. Engine freeze zodat Red Bull de komende jaren tot de nieuwe fabrikanten komen het uit kan zingen en blijft. Et voila. Alle F1 problemen opgelost, voor de komende 5 jaar.quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 15:38 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Ze hebben van het probleem van Red Bull het probleem van de Formule 1 gemaakt. Ik zou zeggen, laat ze lekker in hun eigen sop gaarkoken met hun DIY project. Het is hun eigen keuze om niet met Renault of Ferrari in zee te gegaan.
Hey, fathank! Tijd niet gesproken!quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 15:56 schreef fathank het volgende:
Je bent het er niet mee eens.
De rest van de F1 wel. En nu?
Ja dat mag zeker. Ik vermaak me kostelijk. Ik ga weer verder weekend houden. Misschien kom ik later nog ff langs voor een lachbui.quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 16:08 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Hey, fathank! Tijd niet gesproken!
Nu niets. Ik ventileer slechts mijn mening over Formule 1 op een Formule 1 internetforum, als het mag van je.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |