abonnement Unibet Coolblue
pi_201568276
pi_201568307
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_201568308
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 18:53 schreef Kaatje1 het volgende:
Hier is het nog 22 binnen
Hier ook nog, even wat zon op de ramen en het warmt zo weer op.
pi_201568337
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 18:56 schreef Cat-astrophe het volgende:

En vergeet niet toe te voegen hoeveel testen je in totaal afneemt.
Want dat was toch het probleem van de VS? Er zou veel minder covid zijn geweest als ze minder hadden getest o|O
Als je naar per 100.000 mensen kijkt dan heb je veel minder besmettingen in de VS dan in Nederland :+ Maar daar zit dan weer een heleboel achter :Y Dus het is eigenlijk sowieso wat moeilijk om getallen tussen landen te vergelijken.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201568364
quote:
Ja, heel leuk die motiefjes, maar ik vind eigenlijk alle sokken vreselijk zitten sinds ik Falke sokken draag :X
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201568477
Zijn er weer Alzheimersokken @Memento-Mori ? O+

Ik heb die van vorig jaar en die van het jaar ervoor. Waarschijnlijk komt de Sint wel weer met een paar of twee O+
pi_201568484
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 19:02 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ja, heel leuk die motiefjes, maar ik vind eigenlijk alle sokken vreselijk zitten sinds ik Falke sokken draag :X
Dan ga ik daar maar niet aan beginnen want O+ motiefjes O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_201568520
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 19:08 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Dan ga ik daar maar niet aan beginnen want O+ motiefjes O+
Je wordt er echt happy van :Y
Ik kan niet kiezen welke ik deze keer wil kopen.
pi_201568544
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 19:08 schreef Tele6 het volgende:
Zijn er weer Alzheimersokken @:Memento-Mori ? O+

Ik heb die van vorig jaar en die van het jaar ervoor. Waarschijnlijk komt de Sint wel weer met een paar of twee O+
:Y, ik heb ze van vorig jaar en dit jaar nu :)
pi_201568664
ik had vanmiddag teambuilding. en het was VET leuk!
we gingen kleiduif schieten

dus 2 dames en 8 heren...

en ik won *O* *O* *O* *O* *O*
de mannen toonden zich slechte verliezers _O-

" ja jij kreeg een speciale behandeling" uhuh..... 8)7
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_201568737
quote:
7s.gif Op woensdag 29 september 2021 19:18 schreef Barreltje het volgende:
ik had vanmiddag teambuilding. en het was VET leuk!
we gingen kleiduif schieten

dus 2 dames en 8 heren...

en ik won *O* *O* *O* *O* *O*
de mannen toonden zich slechte verliezers _O-

" ja jij kreeg een speciale behandeling" uhuh..... 8)7
Woah _O_ Jij kleiduifschietwonderkind! Wat leuk dat het leuk was O+ En nòg leuker dat je van al die kerels hebt gewonnen *O*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator woensdag 29 september 2021 @ 19:25:30 #12
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201568773
quote:
7s.gif Op woensdag 29 september 2021 19:18 schreef Barreltje het volgende:
ik had vanmiddag teambuilding. en het was VET leuk!
we gingen kleiduif schieten

dus 2 dames en 8 heren...

en ik won *O* *O* *O* *O* *O*
de mannen toonden zich slechte verliezers _O-

" ja jij kreeg een speciale behandeling" uhuh..... 8)7
Kleiduifschieten is een belangrijk onderdeel van de jachtakte. Je kunt direct door ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator woensdag 29 september 2021 @ 19:28:06 #13
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201568811
Ha, "nieuwe" monitor thuis.
Op het werk zijn we enige tijd terug overgegaan naar 43" schermen. De 'oude' 24" schermen zouden naar een nog te openen Belgische locatie gaan. Maar daarvoor zijn nu ook 43" schermen aangeschaft, nadat bleek dat 49" niet praktisch is voor ons werk.

Dus voor een bijdrage in de patatpot mocht ik een scherm mee naar huis. Wat een verschil is 16:10 ipv 16:9 toch :Y
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 29 september 2021 @ 19:33:48 #14
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_201568914
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 18:59 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Hier ook nog, even wat zon op de ramen en het warmt zo weer op.
Hier na de zon van vanmiddag toch weer bijna 20 graden. Dus verwarming nog niet aan *O*
pi_201568990
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 19:33 schreef gcjoel het volgende:

Hier na de zon van vanmiddag toch weer bijna 20 graden. Dus verwarming nog niet aan *O*
Zon? Vandaag? :?

quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 19:28 schreef derLudolf het volgende:
Ha, "nieuwe" monitor thuis.
Op het werk zijn we enige tijd terug overgegaan naar 43" schermen. De 'oude' 24" schermen zouden naar een nog te openen Belgische locatie gaan. Maar daarvoor zijn nu ook 43" schermen aangeschaft, nadat bleek dat 49" niet praktisch is voor ons werk.

Dus voor een bijdrage in de patatpot mocht ik een scherm mee naar huis. Wat een verschil is 16:10 ipv 16:9 toch :Y
Wat een mazzel! En van die patatpot eet je verdorie zelf ook nog eens mee :P
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201569008
quote:
7s.gif Op woensdag 29 september 2021 19:18 schreef Barreltje het volgende:
ik had vanmiddag teambuilding. en het was VET leuk!
we gingen kleiduif schieten

dus 2 dames en 8 heren...

en ik won *O* *O* *O* *O* *O*
de mannen toonden zich slechte verliezers _O-

" ja jij kreeg een speciale behandeling" uhuh..... 8)7
Netjes _O_
pi_201569020
Een van onze kittens is knettergek. Ze wil me constant likken. Zodra mijn hand in haar buurt komt om te aaien slaat ze haar poot uit om m'n hand te grijpen, en wil dan m'n hand likken.. Erg irritant, want ik ben constant om m'n hand aan het vechten....
pi_201569114
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 19:38 schreef Jagärtrut het volgende:
Een van onze kittens is knettergek. Ze wil me constant likken. Zodra mijn hand in haar buurt komt om te aaien slaat ze haar poot uit om m'n hand te grijpen, en wil dan m'n hand likken.. Erg irritant, want ik ben constant om m'n hand aan het vechten....
Ze is dol op je (ik heb er ook zo een)

Drie redenen waarom katten mensen likken
Katten passen dat wat ze van de interactie met soortgenoten kennen toe op mensen. Daaruit kunnen we dus de volgende redenen afleiden die verklaren waarom je kat je likt.

Genegenheid tonen
De mooiste en meest waardevolle reden waarom katten mensen likken: de kat wil een grote genegenheid uitdrukken. Als je je kat aait en die als antwoord al spinnend je hand likt, mag je jezelf gelukkig prijzen. Je kat vindt je aardig en vind het fijn om samen te zijn. Als je kat je hand nooit likt, is dit echter geen reden om verdrietig te zijn. Katten doen dit namelijk veel minder vaak dan honden. Het is dus letterlijk een kwestie van smaak of je kat je likt.

Territorium afbakenen
Genegenheid gaat hand in hand met de volgende reden tot likken. Omdat je kat je zo aardig vindt, krijg je ook meteen een labeltje: “dit mens is van mij!” Katten hebben namelijk veel gevoeligere neuzen dan wij hebben. Wij krijgen dus niet mee dat wanneer onze katten ons likken ze ook minuscule geurdeeltjes achterlaten. Die maken soortgenoten en honden kenbaar dat je bij het territorium van je kat hoort. Likken bakent zo ook het eigendom af. Zo werkt het dus ook als je een andere kat of hond hebt geaaid voordat je je eigen kat weer ziet. Je kat ruikt de mogelijke concurrentie. Doordat je kat je likt verwijdert ze niet alleen de concurrerende geurdeeltjes, maar bedekt ze die tegelijkertijd met de eigen geur.

Zweet
Ben je bij warm weer aan het zonnebaden en likt je kat ondertussen je hand? Misschien vindt ze de smaak wel lekker. Het licht zoute aroma is voor veel dieren interessant. Ook als je van te voren wat lekkers hebt gegeten, is het goed mogelijk dat de kat de geur daarvan op je hand waarneemt. Het is dus niet zo gek dat je kat dat zich niet laat ontzeggen.

Wat moet je doen als je kat je likt?
Als je kat je uit genegenheid likt, wil je misschien ook een tegengebaar maken. Aai je kat met je vrije hand. Veel katten vinden het daarnaast fijn om met een zachte borstel of massagehandschoen gekamd te worden. Als dat ook voor jouw kat geldt, verwen je haar door de vacht met een borstel extra te kammen. Zo versterk je de band tussen jou en je kat.
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator woensdag 29 september 2021 @ 19:43:16 #19
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201569124
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 19:37 schreef Isabeau het volgende:
Wat een mazzel! En van die patatpot eet je verdorie zelf ook nog eens mee
Alleen audio nog aan de loop krijgen. Moet ook via display poort gaan toch?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_201569350
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 19:43 schreef derLudolf het volgende:

Alleen audio nog aan de loop krijgen. Moet ook via display poort gaan toch?
Ja, dat kan, of HDMI. Als je het inplugt dan moet het een optie zijn bij de windowssettings. Rechtsklikken op speaker rechtsonder en dan moet het een mogelijkheid zijn bij output device. Maar dat had je neem ik aan al wel gedaan :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201569399
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 19:42 schreef Kaatje1 het volgende:

Ze is dol op je (ik heb er ook zo een)

Drie redenen waarom katten mensen likken
Katten passen dat wat ze van de interactie met soortgenoten kennen toe op mensen. Daaruit kunnen we dus de volgende redenen afleiden die verklaren waarom je kat je likt.

Genegenheid tonen
De mooiste en meest waardevolle reden waarom katten mensen likken: de kat wil een grote genegenheid uitdrukken. Als je je kat aait en die als antwoord al spinnend je hand likt, mag je jezelf gelukkig prijzen. Je kat vindt je aardig en vind het fijn om samen te zijn. Als je kat je hand nooit likt, is dit echter geen reden om verdrietig te zijn. Katten doen dit namelijk veel minder vaak dan honden. Het is dus letterlijk een kwestie van smaak of je kat je likt.

Territorium afbakenen
Genegenheid gaat hand in hand met de volgende reden tot likken. Omdat je kat je zo aardig vindt, krijg je ook meteen een labeltje: “dit mens is van mij!” Katten hebben namelijk veel gevoeligere neuzen dan wij hebben. Wij krijgen dus niet mee dat wanneer onze katten ons likken ze ook minuscule geurdeeltjes achterlaten. Die maken soortgenoten en honden kenbaar dat je bij het territorium van je kat hoort. Likken bakent zo ook het eigendom af. Zo werkt het dus ook als je een andere kat of hond hebt geaaid voordat je je eigen kat weer ziet. Je kat ruikt de mogelijke concurrentie. Doordat je kat je likt verwijdert ze niet alleen de concurrerende geurdeeltjes, maar bedekt ze die tegelijkertijd met de eigen geur.

Zweet
Ben je bij warm weer aan het zonnebaden en likt je kat ondertussen je hand? Misschien vindt ze de smaak wel lekker. Het licht zoute aroma is voor veel dieren interessant. Ook als je van te voren wat lekkers hebt gegeten, is het goed mogelijk dat de kat de geur daarvan op je hand waarneemt. Het is dus niet zo gek dat je kat dat zich niet laat ontzeggen.

Wat moet je doen als je kat je likt?
Als je kat je uit genegenheid likt, wil je misschien ook een tegengebaar maken. Aai je kat met je vrije hand. Veel katten vinden het daarnaast fijn om met een zachte borstel of massagehandschoen gekamd te worden. Als dat ook voor jouw kat geldt, verwen je haar door de vacht met een borstel extra te kammen. Zo versterk je de band tussen jou en je kat.
Poes doet dit veel als hij zich op mijn schoot aan het wassen is. Dan wisselt hij af tussen zichzelf wassen en mij wassen. Ik vraag me dan altijd af of ik vies ben in zijn ogen :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201569420
Mijn poezen wassen mij nooit.
Ben ik schoon of vinden ze me niet aardig? Kittens vinden me wel altijd vies. Of aardig.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_201569771
Nika doet het nooit, en Elin altijd. Ook als ik op de bank zit en zij op de rugleuning erachter, dan moet mijn haar er aan geloven. Maar ook als er iemand anders zit doet ze dat. Ik waarschuw altijd wel even wat het is een aparte gewaarwording
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator woensdag 29 september 2021 @ 20:24:08 #24
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201570079
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 19:52 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ja, dat kan, of HDMI. Als je het inplugt dan moet het een optie zijn bij de windowssettings. Rechtsklikken op speaker rechtsonder en dan moet het een mogelijkheid zijn bij output device. Maar dat had je neem ik aan al wel gedaan :+
Uiteraard...

D'r is wel geluid. Bijzonder
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_201570090
Ik moest alweer een heleboel foto's maken bij de avondwandeling.
De voorraad wordt veel te groot zo. Dus maar even een figuurlijke narcissus:
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_201570153
:D Helemaal goed!

Ik heb niet ge-avondwandeld maar heb wel een alternatief van mijn museumbezoek van vanmiddag.



De katvogel van Corneille. (met eckte eendjes eromheen)
pi_201570225
Er is een nieuwe smilie voor de Belgen :D
:BE
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 september 2021 @ 20:33:12 #28
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_201570253
Leuke dag in Eindhoven. :)
Van de stad niet zo veel gezien :P. Van CS naar BCN en weer terug :+. Wel fijn overleg met de mensen van de Belastingdienst. Diverse uren nerden over begrippen, wetteksten, en jurisprudentie.
Terug via Mierlo waar onze directeur woont en ons nog op de thee vroeg.

Toen ik thuis kwam eerst nog uurtje RPM gedaan. Nu dus nog wat lichts eten :+ Wel heerlijk geluncht met div salades en een kroket :P
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_201570254
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 20:32 schreef Blues het volgende:
Er is een nieuwe smilie voor de Belgen :D
:BE
Dit vind ik lief O+

En de katvogel ook al!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201570319
Avond :W

Ik heb even teruggelezen en ik von de discussie over Waku wat tekort door de bocht gaan:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator woensdag 29 september 2021 @ 20:37:01 #31
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201570326
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 20:32 schreef Blues het volgende:
Er is een nieuwe smilie voor de Belgen :D
:BE
:DE
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator woensdag 29 september 2021 @ 20:37:18 #32
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201570331
Das arbeitet nicht :(
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_201570349
Oh en ik wilde nog even *O* voor Sarabi en haar bierimperium!
  Moderator woensdag 29 september 2021 @ 20:38:17 #34
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201570359
quote:
7s.gif Op woensdag 29 september 2021 20:36 schreef Candaasje het volgende:
Avond :W

Ik heb even teruggelezen en ik von de discussie over Waku wat tekort door de bocht gaan:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens betrekt DP die tent nergens in d'r verhaal maar is dit meer algemeen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_201570391
En... verder..... ben ik gaar. Ik heb mijn portie Serval wel weer gehad afgelopen 2 dagen (vandaag viel het mee, gisteren was het wel even een schietgebedje doen, kruisje slaan, Onze Vader opdreunen en vooral hopen dat de handschoenen/handdoeken het zouden houden en de kat net te traag was om een oog uit te meppen)

:P

Dus euh... haaai! Avond allen! :D
pi_201570431
quote:
7s.gif Op woensdag 29 september 2021 20:39 schreef Candaasje het volgende:
En... verder..... ben ik gaar. Ik heb mijn portie Serval wel weer gehad afgelopen 2 dagen (vandaag viel het mee, gisteren was het wel even een schietgebedje doen, kruisje slaan, Onze Vader opdreunen en vooral hopen dat de handschoenen/handdoeken het zouden houden en de kat net te traag was om een oog uit te meppen)

:P

Dus euh... haaai! Avond allen! :D
Serval mag toch niet in Nederland?
We have far more in common than that which devides us..
pi_201570444
quote:
7s.gif Op woensdag 29 september 2021 20:39 schreef Candaasje het volgende:
En... verder..... ben ik gaar. Ik heb mijn portie Serval wel weer gehad afgelopen 2 dagen (vandaag viel het mee, gisteren was het wel even een schietgebedje doen, kruisje slaan, Onze Vader opdreunen en vooral hopen dat de handschoenen/handdoeken het zouden houden en de kat net te traag was om een oog uit te meppen)

:P

Dus euh... haaai! Avond allen! :D
Hoi!

Heb je serieus met bijna-tijgers moeten worstelen de afgelopen dagen? :o

ben ik even blij dat ik jouw baan niet heb :@
pi_201570485
quote:
7s.gif Op woensdag 29 september 2021 20:36 schreef Candaasje het volgende:
Avond :W

Ik heb even teruggelezen en ik von de discussie over Waku wat tekort door de bocht gaan:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het leest wat lastig, maar die quote ging niet over WakuWaku, maar over die artiesten die van alles over corona/vaccineren (aan de ongeïnformeerde steegclown kant) roepen en van alles kunnen betalen en doen om hun lichaam in tiptop conditie te houden en dus een coronabesmetting waarschijnlijk makkelijk kunnen handelen (als ze een beetje mazzel hebben). Artiesten die dusdanig vermogend zijn dat ze daar ook niet tot de doelgroep behoren. Een Douwebob misschien wel, maar Depay en Doutzen kwamen geloof ik voorbij in de quote waar ik op reageerde.

Al zie ik het zo gebeuren dat ze allemaal, bij eerste gelegenheid, wel pontificaal bij WakuWaku te gaan zitten dineren en circle jerken om ze te bedanken voor wie ze zijn.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_201570589
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 20:41 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Serval mag toch niet in Nederland?
Jawel, Caracal mag niet meer in NL. Serval (helaas) nog wel. In België mag het overigens weer niet.

quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 20:41 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Hoi!

Heb je serieus met bijna-tijgers moeten worstelen de afgelopen dagen? :o

ben ik even blij dat ik jouw baan niet heb :@
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_201570609
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 20:43 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Het leest wat lastig, maar die quote ging niet over WakuWaku, maar over die artiesten die van alles over corona/vaccineren (aan de ongeïnformeerde steegclown kant) roepen en van alles kunnen betalen en doen om hun lichaam in tiptop conditie te houden en dus een coronabesmetting waarschijnlijk makkelijk kunnen handelen (als ze een beetje mazzel hebben). Artiesten die dusdanig vermogend zijn dat ze daar ook niet tot de doelgroep behoren. Een Douwebob misschien wel, maar Depay en Doutzen kwamen geloof ik voorbij in de quote waar ik op reageerde.

Al zie ik het zo gebeuren dat ze allemaal, bij eerste gelegenheid, wel pontificaal bij WakuWaku te gaan zitten dineren en circle jerken om ze te bedanken voor wie ze zijn.
Oh :D :@ My bad. Sorry!

Ja die artiesten... ik vind het wel sneu voor alle mensen (band, geluidstechnici, licht, etc etc.) eromheen die niet een vette bankrekening hebben.
pi_201570628
Zo naar, die mensen die nog steeds wilde dieren in een huis(elijke) omgeving houden. :(

*G* voor de sedatie dan maar!
pi_201570688
quote:
7s.gif Op woensdag 29 september 2021 20:48 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Jawel, Caracal mag niet meer in NL. Serval (helaas) nog wel. In België mag het overigens weer niet.
[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ach die arme beesten. Heb in Afrika, dacht Botswana, er één gezien in een soort opvang. Beest had in een strik gezeten en moest herstellen. Maar die was al indrukwekkend agressief in z'n kooi.
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator woensdag 29 september 2021 @ 20:57:00 #43
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201570769
quote:
7s.gif Op woensdag 29 september 2021 20:48 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Jawel, Caracal mag niet meer in NL. Serval (helaas) nog wel. In België mag het overigens weer niet.

Vrienden van me hebben zo'n ding.
Punt 1, ik zou nooit ¤5000 voor een best betalen die alleen maar geld kost
Punt 2, wat is de lol van zo'n beest? Je kunt hem feitelijk niets mee wat je met een kat of desnoods hond kunt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_201570782
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 29 september 2021 @ 21:01:20 #45
63722 z80
I fink you freaky
pi_201570875
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 19:00 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Als je naar per 100.000 mensen kijkt dan heb je veel minder besmettingen in de VS dan in Nederland :+ Maar daar zit dan weer een heleboel achter :Y Dus het is eigenlijk sowieso wat moeilijk om getallen tussen landen te vergelijken.
Deze site is lekker duidelijk en wordt constant bijgewerkt.
https://www.worldometers.info/coronavirus/
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  woensdag 29 september 2021 @ 21:02:15 #46
63722 z80
I fink you freaky
pi_201570893
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 20:24 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Uiteraard...

[ afbeelding ] D'r is wel geluid. Bijzonder
Monitor zelf op mute staan? Of heel zacht? Dus in het menu van de monitor zelf.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_201570898
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 20:57 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Vrienden van me hebben zo'n ding.
Punt 1, ik zou nooit ¤5000 voor een best betalen die alleen maar geld kost
Punt 2, wat is de lol van zo'n beest? Je kunt hem feitelijk niets mee wat je met een kat of desnoods hond kunt.
Ik zie het ook niet nee. Niet zozeer omdat ze geld kosten - veel dieren kosten dat, een kind kost dat ook :P - maar euh ja, het zijn wilde dieren die ruimte en uitdaging nodig hebben. Dat kun je gewoon niet bieden hier. Dus je stelt je eigen geluk echt mijlenver boven dat van de kat (En dan bedoel ik niet dat er helemaal geen mensen zijn die ze wel goede voeding en medische zorg weten te geven, (al zijn die geloof ik wat zeldzaam..) maar qua leefomgeving boet je altijd in.
pi_201571016
quote:
7s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:02 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ik zie het ook niet nee. Niet zozeer omdat ze geld kosten - veel dieren kosten dat, een kind kost dat ook :P - maar euh ja, het zijn wilde dieren die ruimte en uitdaging nodig hebben. Dat kun je gewoon niet bieden hier. Dus je stelt je eigen geluk echt mijlenver boven dat van de kat (En dan bedoel ik niet dat er helemaal geen mensen zijn die ze wel goede voeding en medische zorg weten te geven, (al zijn die geloof ik wat zeldzaam..) maar qua leefomgeving boet je altijd in.
Nou ja, en welk eigen geluk dan ook nog. Hoe word je gelukkig van een sterke, ongelukkige, verveelde bijna-tijger in je appartement?

Dat zou voor mij iig een manier zijn om intens ongelukkig te worden.
pi_201571043
Misschien bewaken ze wel de geldkamer :o
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_201571126
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:07 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Nou ja, en welk eigen geluk dan ook nog. Hoe word je gelukkig van een sterke, ongelukkige, verveelde bijna-tijger in je appartement?

Dat zou voor mij iig een manier zijn om intens ongelukkig te worden.
Ik heb geen idee of de diva's hier heel erg gelukkig zijn. Maar ik kan nu mijn sporttas niet opruimen want Elin ligt erop. En als ik straks in bed ligt komt ze ook meteen en dan wil ze op mijn heup liggen en ergens vannacht word ik wakker en ligt haar pootje op mijn wang (niet altijd maar wel regelmatig). En Nika de bangerd ligt op de harde vloer voor mijn slaapkamer deur of zit op de kast in de slaapkamer naar me te kijken (en ligt ook wel eens op bed als ze denkt dat ik slaap). Dus ze zoeken me beiden wel op. Als ze een hekel (kan dat) aan me hadden zouden ze dat vast niet doen.
We have far more in common than that which devides us..
pi_201571331
quote:
7s.gif Op woensdag 29 september 2021 20:57 schreef Candaasje het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gotsamme -O-
pi_201571440
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:12 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik heb geen idee of de diva's hier heel erg gelukkig zijn. Maar ik kan nu mijn sporttas niet opruimen want Elin ligt erop. En als ik straks in bed ligt komt ze ook meteen en dan wil ze op mijn heup liggen en ergens vannacht word ik wakker en ligt haar pootje op mijn wang (niet altijd maar wel regelmatig). En Nika de bangerd ligt op de harde vloer voor mijn slaapkamer deur of zit op de kast in de slaapkamer naar me te kijken (en ligt ook wel eens op bed als ze denkt dat ik slaap). Dus ze zoeken me beiden wel op. Als ze een hekel (kan dat) aan me hadden zouden ze dat vast niet doen.
Ik heb geen verstand van kattengedrag, maar als ze ongelukkig zouden zijn zouden ze zich vast anders gedragen. Dit klinkt alsof jullie het best gezellig hebben samen :D
En i.t.t. zo'n serval hebben jouw diva's geen savanne waar ze thuishoren. Jouw huis is de plek waar ze voor gefokt zijn.
pi_201571467
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:12 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik heb geen idee of de diva's hier heel erg gelukkig zijn. Maar ik kan nu mijn sporttas niet opruimen want Elin ligt erop. En als ik straks in bed ligt komt ze ook meteen en dan wil ze op mijn heup liggen en ergens vannacht word ik wakker en ligt haar pootje op mijn wang (niet altijd maar wel regelmatig). En Nika de bangerd ligt op de harde vloer voor mijn slaapkamer deur of zit op de kast in de slaapkamer naar me te kijken (en ligt ook wel eens op bed als ze denkt dat ik slaap). Dus ze zoeken me beiden wel op. Als ze een hekel (kan dat) aan me hadden zouden ze dat vast niet doen.
Er zit toch wel een heeeeeeel groot, en enorm pricipieel verschil tussen het in/bij huis laten leven van een gedomesticeerd (what's in a word) dier, en een wild dier.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator woensdag 29 september 2021 @ 21:28:55 #54
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201571502
quote:
7s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:02 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ik zie het ook niet nee. Niet zozeer omdat ze geld kosten - veel dieren kosten dat, een kind kost dat ook :P -
Als je op natuurlijke weg een kind krijgt kost dat geen geld. En zo'n beest kost het als een kind ook geld.

Ik snap niet waarom een kat van zeg ¤1000 leuker is dan een HTK kitten die je voor een flesje wijn krijgt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_201571556
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:28 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Als je op natuurlijke weg een kind krijgt kost dat geen geld. En zo'n beest kost het als een kind ook geld.

Ik snap niet waarom een kat van zeg ¤1000 leuker is dan een HTK kitten die je voor een flesje wijn krijgt.
Het voeden, kleden, vermaken, gezond houden etc van een kind kost natuurlijk wel heel veel geld bij elkaar. Dan kan het wel zijn dat seks met je partner gratis is, maar als het kind er eenmaal is ben je alsnog al het geld kwijt.
  Moderator woensdag 29 september 2021 @ 21:33:04 #56
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_201571594
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 18:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
Die klinkt heerlijk :9 Ik doe dit keer even de makkelijke versie van @:tele6, die past beter bij de nasi waar de tempeh bij of door moet. Die van jou maal ik zeker als ik de Indonesische kant op ga.
Ik ben benieuwd of mijn man tempeh accepteert als voedsel.
Die uit mijn Indo-voedsel-bijbel is ook best makkelijk. In een kwartier klaar. Ik vind tempeh vooral een bijgerecht, maar bij nasi zonder vlees vind ik als vleeseter tempeh wel essentieel. :).

quote:
Leuk je hier te zien. Lees je vaker mee?
Ik post wel vaker in CUL. Misschien niet in de SC, maar dat doe ik ook niet vaak in mijn eigen fora.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_201571665
quote:
7s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:33 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]
Die uit mijn Indo-voedsel-bijbel is ook best makkelijk. In een kwartier klaar. Ik vind tempeh vooral een bijgerecht, maar bij nasi zonder vlees vind ik als vleeseter tempeh wel essentieel. :).
[..]
Ik post wel vaker in CUL. Misschien niet in de SC, maar dat doe ik ook niet vaak in mijn eigen fora.
Ik ga ook een nasi maken. Maar dan zo'n Hollandse, wegens redenen.
Die van jou is ook niet ingewikkeld maar ik zit bijzonder slecht in de toko-ingrediënten momenteel.

Ik zoek trouwens ook nog iets leuks met Chinese kool, al dan niet lekker bij nasi. Wie biedt?
Spoilers!
pi_201571697
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:31 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Het voeden, kleden, vermaken, gezond houden etc van een kind kost natuurlijk wel heel veel geld bij elkaar. Dan kan het wel zijn dat seks met je partner gratis is, maar als het kind er eenmaal is ben je alsnog al het geld kwijt.
En in NL (en vrijwel heel EU) is niet alleen het maken van een kind niet duur, het bevallen ervan ook niet.
In de USA kost het ouders gemiddeld drieduizend dollar (dat is dus wat het de ouders nog kost ná vergoeding door verzekering). Per bevalling. Gemiddeld. Dus bij een tamelijk gemiddelde bevalling. Na verrekening van wat de verzekering betaalt - dus enkel als je verzekert bent.
Drieduizend. Dollar.

https://www.economist.com(...)ivering-a-royal-baby
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator woensdag 29 september 2021 @ 21:39:49 #59
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_201571708
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:37 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik ga ook een nasi maken. Maar dan zo'n Hollandse, wegens redenen.
Die van jou is ook niet ingewikkeld maar ik zit bijzonder slecht in de toko-ingrediënten momenteel.

Ik zoek trouwens ook nog iets leuks met Chinese kool, al dan niet lekker bij nasi. Wie biedt?
Orak arik! Maak ik meestal met spitskool, maar soms ook met Chinese kool.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_201571713
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:37 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik ga ook een nasi maken. Maar dan zo'n Hollandse, wegens redenen.
Die van jou is ook niet ingewikkeld maar ik zit bijzonder slecht in de toko-ingrediënten momenteel.

Ik zoek trouwens ook nog iets leuks met Chinese kool, al dan niet lekker bij nasi. Wie biedt?
Sichuan spitsChinese kool
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_201571718
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:28 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Als je op natuurlijke weg een kind krijgt kost dat geen geld. En zo'n beest kost het als een kind ook geld.

Ik snap niet waarom een kat van zeg ¤1000 leuker is dan een HTK kitten die je voor een flesje wijn krijgt.
Status.

Daarbij kost fokken ook veel geld. Omdat de fokker er zelf veel aan wil verdienen, of in het geval van de wat meer verantwoorde fok omdat het fokken zelf bakken met geld kost. (van de juiste dieren bij elkaar zoeken tot genetische testen ditdat).
Ik ben zelf meer fan van kruisingen, wegens bredere genenpoel. Hoewel ik dan weer vaak niet zo'n fan ben van de gratis pret/oepsnestjes. (Vaak erg veel onwetendheid/onkunde, en niet zelden teveel nonchalance/ gemakzucht.)

Oh en ik doelde meer op de kosten van een kind gedurende het leven. Een babykamer inrichten kan ook al zo een paar duizend euro kosten :P De geboorte zelf kost niet zoveel nee (los van de mogelijke lichamelijke complicaties die je als vrouw kunt oplopen. Dat is alleen niet echt in geld uit te drukken ;) En als man die grijze haren natuurlijk, als je een dochter krijgt ;) )
pi_201571753
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:39 schreef UIO_AMS het volgende:


Orak arik! Maak ik meestal met spitskool, maar soms ook met Chinese kool.
Dat is zoooo lekker!! :9
pi_201572007
Poeh, de eigenaar van mijn eerste sportschool is vanmorgen overleden aan covid. 62 jaar. Super fit. Was in 1995 'Sterkste man van Nederland'. Zijn zoon is gisteren in coma gebracht op de ic. Allemaal uiteraard niet gevaccineerd. Wat een vermijdbaar leed is dat :{
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator woensdag 29 september 2021 @ 22:02:44 #64
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201572094
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:58 schreef Isabeau het volgende:
Poeh, de eigenaar van mijn eerste sportschool is vanmorgen overleden aan covid. 62 jaar. Super fit. Was in 1995 'Sterkste man van Nederland'. Zijn zoon is gisteren in coma gebracht op de ic. Allemaal uiteraard niet gevaccineerd. Wat een vermijdbaar leed is dat :{
Ik hoorde het vanmiddag al. Zoon die in coma is gebracht had al profielfoto met FvD kader en toen had ik al mijn vermoedens.

Tja, er gaan altijd wat mensen dood aan corona. Misschien zorgt dit voor een paar extra prikafspraken in Hoogeveen :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_201572106
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:02 schreef derLudolf het volgende:
Ik hoorde het vanmiddag al. Zoon die in coma is gebracht had al profielfoto met FvD kader en toen had ik al mijn vermoedens.

Tja, er gaan altijd wat mensen dood aan corona. Misschien zorgt dit voor een paar extra prikafspraken in Hoogeveen :)
Nou, hij was best wel een heel bekend gezicht in Hoogeveen. Dus wie weet.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201572117
Dussss
Ik stap de bus in. Terwijl ik bliep, zegt de chauffeur
quote:
Wij stoppen vanavond niet bij waku waku hoor, wij rijden gewoon door
Wtf
Zie ik eruit als een wakuwappie? :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_201572151
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:03 schreef Vanyel het volgende:
Dussss
Ik stap de bus in. Terwijl ik bliep, zegt de chauffeur
[..]
Wtf
Zie ik eruit als een wakuwappie? :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
Ja, duidelijk. Ik zou me zorgen maken. Kijk nog maar eens goed in de spiegel. wappiewannabee
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201572161
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:05 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ja, duidelijk. Ik zou me zorgen maken. Kijk nog maar eens goed in de spiegel. wappiewannabee
qft
Sterkheidsbaas van alles.
pi_201572173
Ik heb pijn in mn heupen en eigenlijk wil ik Hele Sterke Pijnstillers, maar Dora voelt zich mweh dus als die er vannacht uit moet dan wil ik wel graag wakker worden dus dan is Hele Sterke Pijnstillers geen goed idee dus nu voel ik me ellendig.

Top.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_201572184
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:03 schreef Vanyel het volgende:
Dussss
Ik stap de bus in. Terwijl ik bliep, zegt de chauffeur
[..]
Wtf
Zie ik eruit als een wakuwappie? :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
:D

Als ze weer nieuwe sloten hebben ga ik daar weer gewoon Chai Latte halen hoor :9 Of genieten van hun borrelplank. Goed voer hebben ze namelijk wel.
Ik kijk iedereen die binnen mijn 1,5m komt wel boos aan. Ik geloof namelijk dat die maatregel zinvol is. Die hou ik toch hier en daar liever nog even vast voorlopig.

(Op mijn werk en met familie lukt dat al niet. Hoewel ik dat gekus van familie nu alweer zat ben, dus dat ga ik ook weer eens proberen af te houden heb ik zojuist besloten. )
pi_201572188
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:03 schreef Vanyel het volgende:
Dussss
Ik stap de bus in. Terwijl ik bliep, zegt de chauffeur
[..]
Wtf
Zie ik eruit als een wakuwappie? :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
_O-

Ik ga even orak arik opzoeken.
Spoilers!
pi_201572189
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:03 schreef Vanyel het volgende:
Dussss
Ik stap de bus in. Terwijl ik bliep, zegt de chauffeur
[..]
Wtf
Zie ik eruit als een wakuwappie? :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
Geen idee hoe je eruit ziet, maar het zou me enorm verbazen als het wel zo was.
Aan de andere kant, mijn fysio, van wie ik het echt nooit had verwacht, blijkt er wel een te zijn.
We have far more in common than that which devides us..
pi_201572220
quote:
7s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:07 schreef Candaasje het volgende:

[..]
:D

Als ze weer nieuwe sloten hebben ga ik daar weer gewoon Chai Latte halen hoor :9 Of genieten van hun borrelplank. Goed voer hebben ze namelijk wel.
Ik kijk iedereen die binnen mijn 1,5m komt wel boos aan. Ik geloof namelijk dat die maatregel zinvol is. Die hou ik toch hier en daar liever nog even vast voorlopig.

(Op mijn werk en met familie lukt dat al niet. Hoewel ik dat gekus van familie nu alweer zat ben, dus dat ga ik ook weer eens proberen af te houden heb ik zojuist besloten. )
Ik verkondigde gisteren op de verjaardag van mijn schoonmoeder dat ik zoenen heb afgeschaft. Ik werd wel gek aangekeken. Ze denken maar wat ze willen, ze kunnen een boks krijgen of niets.
Ik wil best mensen zoenen maar geen mensen die ik maar eens per jaar zie.
Spoilers!
pi_201572226
Grappig dat iedereen bij wappie een stereotype beeld heeft dat dus lang niet altijd klopt.
Ik bedoel, van die linksdraaiende vega(n) hippies die wappie zijn, zijn er genoeg, maar er zijn er ook meer dan zat, zelfs in de medische wereld, die net zo hard wappie zijn :D .

Deze linksdraaiende vegan hippie is natuurlijk geen wappie. En mijn vriend gelukkig ook niet, want dan kreeg 'ie een wappie voor z'n hoofd van me :{w
pi_201572250
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:09 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik verkondigde gisteren op de verjaardag van mijn schoonmoeder dat ik zoenen heb afgeschaft. Ik werd wel gek aangekeken. Ze denken maar wat ze willen, ze kunnen een boks krijgen of niets.
Ik wil best mensen zoenen maar geen mensen die ik maar eens per jaar zie.
Ja goede, ik moet dat toch maar weer herintroduceren. Iets teveel laten meeslepen door de 'langlevewehebbeneenvaccinenzijnnuonsterfelijk'-modus de laatste tijd vrees ik.
Hoewel met tegenzin en meer door sociale druk, dan dat ik zelf zo graag wilde zoenen.
  Moderator woensdag 29 september 2021 @ 22:12:49 #76
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_201572284
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
_O-

Ik ga even orak arik opzoeken.
Meest simpele: https://www.indischegerechten.com/recept/orak-arik/
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_201572288
quote:
7s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:10 schreef Candaasje het volgende:
Grappig dat iedereen bij wappie een stereotype beeld heeft dat dus lang niet altijd klopt.
Ik bedoel, van die linksdraaiende vega(n) hippies die wappie zijn, zijn er genoeg, maar er zijn er ook meer dan zat, zelfs in de medische wereld, die net zo hard wappie zijn :D .

Deze linksdraaiende vegan hippie is natuurlijk geen wappie. En mijn vriend gelukkig ook niet, want dan kreeg 'ie een wappie voor z'n hoofd van me :{w
Dit is inderdaad een linksdraaiende vega/vegan hippie. Maar kon zich volkomen vinden in de uitspraken van Gideon van meijeren over de holocaust en de opmerkingen van baudet. Wil geen vaccin maar ook geen pcr want daar zitten gevaarlijke vloeistoffen in. En gelooft dat BPOC een relevante organisatie is.
We have far more in common than that which devides us..
pi_201572382
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:12 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Dit is inderdaad een linksdraaiende vega/vegan hippie. Maar kon zich volkomen vinden in de uitspraken van Gideon van meijeren over de holocaust en de opmerkingen van baudet. Wil geen vaccin maar ook geen pcr want daar zitten gevaarlijke vloeistoffen in. En gelooft dat BPOC een relevante organisatie is.
Ohja, dat soort lui zijn geen goede reclame }:|

Bekende van ons heeft bij de demonstratie gestaan in Utrecht, (geen idee of ze gevaccineerd is, of voor of tegen de corona-pas is verder hoor) met borden met 'anti fascisme uitspraken, om duidelijk te maken dat ze, vegan dieren-en mensenrechtenactiviste zijnde in geen geval geassocieerd wil worden met dergelijke denkbeelden van rechtste koekwausen. Op zich vond ik dat wel tof.
pi_201572389
quote:
Ik wilde net komen vragen of dat een acceptabel recept is :) Dat is van de eerste 10 recepten de enige die me lekker lijkt.
Spoilers!
pi_201572425
We zijn Squid Game aan het kijken op Netflix. Vrij euh.... zieke geest wel, die dit bedacht heeft :')
pi_201572437
quote:
7s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:18 schreef Candaasje het volgende:
We zijn Squid Game aan het kijken op Netflix. Vrij euh.... zieke geest wel, die dit bedacht heeft :')
Ik vond het hoogst fascinerend.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201572489
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:19 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik vond het hoogst fascinerend.
Ja dat wel. Psychologisch experiment ten top. Maar wel een tikkie heul erg morbide. :D
  Moderator woensdag 29 september 2021 @ 22:28:30 #83
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201572633
Zal Koeman z'n LinkedIn al aan het bijwerken zijn?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_201572889
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_201572907
Je mag geen wappie zeggen want anders!!! Tenminste zo’n ‘dreigende’ tweet kreeg ik vanmiddag :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  Moderator woensdag 29 september 2021 @ 22:39:37 #86
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201572962
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:38 schreef Tally het volgende:
Je mag geen wappie zeggen want anders!!! Tenminste zo’n ‘dreigende’ tweet kreeg ik vanmiddag :')
Randdebiel of verstandloze zijn prima alternatieven.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_201573008
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:39 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Randdebiel of verstandloze zijn prima alternatieven.
Ik vind wappie best joh.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  Moderator woensdag 29 september 2021 @ 22:43:08 #88
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_201573044
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik wilde net komen vragen of dat een acceptabel recept is :) Dat is van de eerste 10 recepten de enige die me lekker lijkt.
Simpel en lekker. Ik snij er meestal nog een rood pepertje door.

quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:37 schreef Tally het volgende:
@:uio_ams O+
Tally O+
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_201573108
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:43 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]
Simpel en lekker. Ik snij er meestal nog een rood pepertje door.
[..]
Tally O+
Alles goed?
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  Moderator woensdag 29 september 2021 @ 22:51:23 #90
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201573215
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:41 schreef Tally het volgende:

[..]
Ik vind wappie best joh.
Ik ook hoor, zou ook niet zo snel zwichten voor zulke "bedreigingen" maar het is natuurlijk altijd leuk om dat als alternatief aan te dragen :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_201573222
Naar repetitie met laptop (want zoom), tablet (want daar staat de muziek op) en telefoon (want telefoon). Het werkte allemaal *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_201573247
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:51 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ik ook hoor, zou ook niet zo snel zwichten voor zulke "bedreigingen" maar het is natuurlijk altijd leuk om dat als alternatief aan te dragen :+
Hoe minder aandacht hoe minder leuk ze het vinden. Mijn antwoord was dan ook: Pech. Worden ze bozer. Jammer alleen dat ik het antwoord daarop niet meer kon lezen want geblokkeerd :D
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_201573306
Ik test mijn kinderen zelf om de 2 dagen (witte jassenangst) de afgelopen week want coronauitbraak op school. De jongste vertoond alle symptomen en de oudste geen. Beide nog negatief (maar het kan nog zo’n 5 dagen duren voor positief) en we gaan een weekendje weg dit weekend en ik zou niet willen dat we iets of iemand besmetten.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  Moderator woensdag 29 september 2021 @ 22:59:31 #94
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_201573366
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:46 schreef Tally het volgende:

[..]
Alles goed?
Meer grijze haren, minder kilo's. Word nog een gedistingeerde oude man zo.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_201573381
quote:
14s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:59 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]
Meer grijze haren, minder kilo's. Word nog een gedistingeerde oude man zo.
Klinkt goed O+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_201573478
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:55 schreef Tally het volgende:
Ik test mijn kinderen zelf om de 2 dagen (witte jassenangst) de afgelopen week want coronauitbraak op school. De jongste vertoond alle symptomen en de oudste geen. Beide nog negatief (maar het kan nog zo’n 5 dagen duren voor positief) en we gaan een weekendje weg dit weekend en ik zou niet willen dat we iets of iemand besmetten.
Verstandig.
Ik heb haar ook de zelftest aangeraden, als ze echt niet officieel wil gaan testen met het kind. En gewaarschuwd voor vals-negatieve uitslagen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_201573483
quote:
14s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:59 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]
Meer grijze haren, minder kilo's. Word nog een gedistingeerde oude man zo.
Dineer in het donker meneer :W
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_201573485
quote:
7s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:10 schreef Candaasje het volgende:
Grappig dat iedereen bij wappie een stereotype beeld heeft dat dus lang niet altijd klopt.
Ik bedoel, van die linksdraaiende vega(n) hippies die wappie zijn, zijn er genoeg, maar er zijn er ook meer dan zat, zelfs in de medische wereld, die net zo hard wappie zijn :D .

Deze linksdraaiende vegan hippie is natuurlijk geen wappie. En mijn vriend gelukkig ook niet, want dan kreeg 'ie een wappie voor z'n hoofd van me :{w
Ik ben iig geen wappie en ik zie er ook niet zo uit }:|
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  Moderator woensdag 29 september 2021 @ 23:09:49 #99
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_201573509
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 23:00 schreef Tally het volgende:
Klinkt goed O+
Vrijdag vlieg ik naar Sevilla voor een weekje terras pakken met vrienden. Dus tel daar ook maar een gezonde blos bij op.

Hoe is het met jou?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator woensdag 29 september 2021 @ 23:12:29 #100
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_201573547
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 23:07 schreef Cat-astrophe het volgende:
Dineer in het donker meneer :W
Catwoman! O+
Zeg ik met een kat op schoot.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_201573665
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 23:12 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]
Catwoman! O+
Zeg ik met een kat op schoot.
Goed bezig ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_201574271
Goedemorgen!
Op een overwinning slaap ik prima ^O^ 6 uur achter elkaar *O*

Vandaag maar eens beginnen aan nieuw schildklier medicijn.. ze hebben geen euthyrox in mn nieuwe land :o
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_201574348
Mogguh :O Alweer een uurtje op kantoor. Ze doen wel hier hun best om je thuis te laten blijven.....ik heb het idee dat ik verkouden aan het worden ben van de airco :')
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  donderdag 30 september 2021 @ 08:15:19 #104
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_201574683
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 06:57 schreef PdeHoog het volgende:
Mogguh :O Alweer een uurtje op kantoor. Ze doen wel hier hun best om je thuis te laten blijven.....ik heb het idee dat ik verkouden aan het worden ben van de airco :')
Pas maar op, ik zit nu al 2 dagen met een snotkop en tranende oogjes door de aircos en vliegen _O-
pi_201574866
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 23:09 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]
Vrijdag vlieg ik naar Sevilla voor een weekje terras pakken met vrienden. Dus tel daar ook maar een gezonde blos bij op.

Hoe is het met jou?
Oe ik zou best willen ruilen. Ik ga maar naar zo'n kinderpark een weekendje :) Voor de kinderen ook leuk.
Ik wilde luxe mja ;(

Ja goed hoor. Roerige tijd achter de rug. Krabbelen weer wat op (vandaar ook het weekendje weg). Hij gaat op dit moment best lekker! Over 2 weken zie ik Sjeen eindelijk weer eens (laatste keer was oud en nieuw 2019/2020) dus ik kan niet wachten O+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  donderdag 30 september 2021 @ 08:52:26 #106
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201575006
quote:
7s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:10 schreef Candaasje het volgende:
Grappig dat iedereen bij wappie een stereotype beeld heeft dat dus lang niet altijd klopt.
Ik bedoel, van die linksdraaiende vega(n) hippies die wappie zijn, zijn er genoeg, maar er zijn er ook meer dan zat, zelfs in de medische wereld, die net zo hard wappie zijn :D .

Deze linksdraaiende vegan hippie is natuurlijk geen wappie. En mijn vriend gelukkig ook niet, want dan kreeg 'ie een wappie voor z'n hoofd van me :{w
Filosoof Cees Zweistra schreef een boek over deze complotdenkers: Ze zijn niet gek, ze zijn niet dom. Ze zijn slecht
quote:
Wat hem opviel: dat het publiek zo gemêleerd was. “Van links tot rechts, wat je vroeger bomenknuffelaars noemde tot aan FvD’ers die waarschuwen voor het groene geloof en de grote ‘reset’.” En met een rijkdom aan ideeën die elkaar achteloos tegenspreken. De opgevoerde feiten deden Zweistra de wenkbrauwen fronsen. “Willem-Alexander draagt een enkelband en Poetin is een échte waarheidspreker.
pi_201575115
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 08:15 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Pas maar op, ik zit nu al 2 dagen met een snotkop en tranende oogjes door de aircos en vliegen _O-
Goed excuus om weer thuis te werken 8-)
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_201575182
Oh, ik had me alweer totaal verloren in het werk |:(

Terwijl ik nog zoveel foto's aan jullie kwijt moet!

Een paddestoel voor @Kaatje1


Kastanjemineermotschade voor iedereen die zich wat mottig voelt vandaag.
De mineermotschade is laat dit jaar, fijn voor de kastanjes!


Nou, en dan nog maar even een vrolijk blauwe cichorei voor wie het wel toe heeft aan koffie.
Geen wilde cichorei trouwens, maar een restant van de kweek op deze akker vorig jaar; inuline-kweek
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_201575262
Ik zou best eens chicorei willen proeven :D Vooral om mijn "ik drink alles, als het maar een beetje bruinig en heet is" hypothese te testen :D
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_201575275
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:03 schreef Vanyel het volgende:
Dussss
Ik stap de bus in. Terwijl ik bliep, zegt de chauffeur
[..]
Wtf
Zie ik eruit als een wakuwappie? :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
Moest gnorken :D
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_201575370
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 08:52 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Filosoof Cees Zweistra schreef een boek over deze complotdenkers: Ze zijn niet gek, ze zijn niet dom. Ze zijn slecht
[..]

Interessant wel! (Ik heb het interview even gelezen, niet zijn hele boek ;) ) .

Wat ik in mijn omgeving zie, zijn het vooral degenen die al buiten de maatschappij staan (door een minderheid te vormen door een onpopulaire mening/levensvisie te hebben en deze ook uit te spreken/uit te dragen. Waarbij sommigen al verschillende malen zijn opgepakt, of harder gestraft zijn dan grotere groepen die met grover geweld de wet (vaker) overtraden maar toevallig een tractor hadden) die het gevoeligst lijken voor deze covid-complottheorieën. Zij wantrouwden de overheid al door eerdere ervaringen, en dat is nu met de Corona-pas (die er noooooit zou komen, kan ik me heugen) helaas niet minder door geworden.

Daarbij zijn de mensen die ik dus ken vaak heel fitte mensen, die echt bewust bezig zijn met gezond en duurzamer leven, en een vaccin vooral zien als symptoombestrijding.
(Ik denk dat een vaccin op dit moment nu wel nodig is om die problemen aan te kunnen pakken, (als iedereen op de IC ligt is er immers geen tijd/geld/aandacht voor beschikbaar) maar ik deel wel hun visie dat onze eeuwige en grote honger naar consumeren en leven als 'Goden' het daadwerkelijke probleem vormen. En dat het inderdaad niet bij de wortel wordt aangepakt, en dat dit echt heel kwalijk is. )

Zover ik weet geloven ze niet in reptillians en de pizza-gate. Binnen de corona-demonstranten zijn er wel gradaties. En zoals ik gisteren al schreef; er zijn gelukkig ook demonstranten ie aangeven (zichtbaar ook met borden op locatie) dat de extreem rechtse fascisten (met Jodensterren en holocaustvergelijkingen) echt niet welkom horen te zijn op een demonstratie zoals bij dit restaurant. :)

Maar goed, ik sta er dus een beetje tussenin. Ik snap bepaalde argumenten om te demonstreren wel hoor. Ik was deze week nog naar de sauna; enkel voor het restaurant was een QR code nodig, maar het bubbelbad zat ondertussen wel knus vol. Dus euh ja, of overal, of nergens zou ik dan zeggen.
Zelf ben ik dan wel gevaccineerd (heb ze natuurlijk ook bij honderden mensen gezet :D ), zie ook wel dat er ook veel ongevaccineerden zijn die zich al die tijd aan werkelijk geen enkele maatregel hebben gehouden (dat vind ik aso) en ik zou ook graag zien dat het zorgpersoneel eens een seizoen even adem kan halen zonder dat jan-en-alleman op de IC belanden doordat ze zich niet wilden laten vaccineren en ondertussen flink bleven doorknuffelen.

Maar ik zie ook wel de andere kant; we gaan weer hard terug richting het 'oude normaal' en dat is op zo ongelooflijk punten zo verkeerd en vernietigend, dat ik degenen die niet elke 5 jaar weer een nieuw vaccin* tegen de zoveelste te voorkomen ziekte willen, ook wel begrijp.

*Enkel zodat iedereen kan blijven leven zoals we voorheen gewend waren te doen (vooral 'ikke-ikke-ikke'),
pi_201575395
Ohja airco's op kantoor, ondingen. Gisteren heb ik dat kreng uitgezet nadat de dag ervoor 2 collega's en ikzelf met barstende hoofdpijn zijn vertrokken. Gelukkig is niemand van ons team per se heel dol op dat ding, (hooguit in de zomer als het echt klef en warm is) dus over het algemeen is het klimaat prima om in te werken.
  donderdag 30 september 2021 @ 09:27:03 #113
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_201575412
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 08:52 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Filosoof Cees Zweistra schreef een boek over deze complotdenkers: Ze zijn niet gek, ze zijn niet dom. Ze zijn slecht
[..]

Ik werkte ooit een paar maanden in Duitsland op een filiaal van het bedrijf waar ik werkte. Een collega daar was ook een complotdenker, holocaust ontkenner en neonazi. Hij moest en zou altijd een "alternatieve waarheid" aanhangen, niks was te vertrouwen. Echt heel zwart wit. Toen ging overigens dat vooral over 9/11. Wat mij opviel bij deze persoon is dat hij totaal geen controle over zijn leven had. Hij had een ongewenste zoon, en wilde eigenlijk bij z'n vriendin weg. Dat deed hij dan weer niet want hij wilde niet dat zijn zoon zonder vader opgroeide. Dat had hijzelf meegemaakt, en dat wilde hij absoluut niet voor zijn zoon. Hij had niet echt een arbeidsperspectief want strafblad ivm neonazie shit. Hij deed blijkbaar hosting voor dat soort pagina's en toen was er opeens een nachtelijke politie inval. Hij was z'n (vrachtwagen)rijbewijs kwijt, want positief voor drugs bij een controle. Daar deed hij dan een cursus voor, en dat was de schuld van de joden. hij is uiteindelijk ook ontslagen omdat hij iemand op z'n bek sloeg. Ik vraag me af of dit oorzaak of gevolg was.
Siesta & Fiesta!
  donderdag 30 september 2021 @ 09:37:20 #114
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201575518
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 09:27 schreef Bramito het volgende:

[..]
Ik werkte ooit een paar maanden in Duitsland op een filiaal van het bedrijf waar ik werkte. Een collega daar was ook een complotdenker, holocaust ontkenner en neonazi. Hij moest en zou altijd een "alternatieve waarheid" aanhangen, niks was te vertrouwen. Echt heel zwart wit. Toen ging overigens dat vooral over 9/11. Wat mij opviel bij deze persoon is dat hij totaal geen controle over zijn leven had. Hij had een ongewenste zoon, en wilde eigenlijk bij z'n vriendin weg. Dat deed hij dan weer niet want hij wilde niet dat zijn zoon zonder vader opgroeide. Dat had hijzelf meegemaakt, en dat wilde hij absoluut niet voor zijn zoon. Hij had niet echt een arbeidsperspectief want strafblad ivm neonazie shit. Hij deed blijkbaar hosting voor dat soort pagina's en toen was er opeens een nachtelijke politie inval. Hij was z'n (vrachtwagen)rijbewijs kwijt, want positief voor drugs bij een controle. Daar deed hij dan een cursus voor, en dat was de schuld van de joden. hij is uiteindelijk ook ontslagen omdat hij iemand op z'n bek sloeg. Ik vraag me af of dit oorzaak of gevolg was.
Iemand die nogal van het pad af was dus en al zijn problemen vooral zelf veroorzaakte door dat gedrag.
Heb in mijn jonge jaren ook meerdere zulke mensen ontmoet, opgefokt, drugs, overtuigd van de meest geflipte ideeen en agressief. Tref je niet alleen in de Neonazi scene aan maar ook bij het zwarte blok, extreem linkse gekkies verschillen in vrijwel niets van Neonazi gekkies.
pi_201575611
quote:
7s.gif Op donderdag 30 september 2021 09:23 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Interessant wel! (Ik heb het interview even gelezen, niet zijn hele boek ;) ) .

Wat ik in mijn omgeving zie, zijn het vooral degenen die al buiten de maatschappij staan (door een minderheid te vormen door een onpopulaire mening/levensvisie te hebben en deze ook uit te spreken/uit te dragen. Waarbij sommigen al verschillende malen zijn opgepakt, of harder gestraft zijn dan grotere groepen die met grover geweld de wet (vaker) overtraden maar toevallig een tractor hadden) die het gevoeligst lijken voor deze covid-complottheorieën. Zij wantrouwden de overheid al door eerdere ervaringen, en dat is nu met de Corona-pas (die er noooooit zou komen, kan ik me heugen) helaas niet minder door geworden.

Daarbij zijn de mensen die ik dus ken vaak heel fitte mensen, die echt bewust bezig zijn met gezond en duurzamer leven, en een vaccin vooral zien als symptoombestrijding.
(Ik denk dat een vaccin op dit moment nu wel nodig is om die problemen aan te kunnen pakken, (als iedereen op de IC ligt is er immers geen tijd/geld/aandacht voor beschikbaar) maar ik deel wel hun visie dat onze eeuwige en grote honger naar consumeren en leven als 'Goden' het daadwerkelijke probleem vormen. En dat het inderdaad niet bij de wortel wordt aangepakt, en dat dit echt heel kwalijk is. )

Zover ik weet geloven ze niet in reptillians en de pizza-gate. Binnen de corona-demonstranten zijn er wel gradaties. En zoals ik gisteren al schreef; er zijn gelukkig ook demonstranten ie aangeven (zichtbaar ook met borden op locatie) dat de extreem rechtse fascisten (met Jodensterren en holocaustvergelijkingen) echt niet welkom horen te zijn op een demonstratie zoals bij dit restaurant. :)

Maar goed, ik sta er dus een beetje tussenin. Ik snap bepaalde argumenten om te demonstreren wel hoor. Ik was deze week nog naar de sauna; enkel voor het restaurant was een QR code nodig, maar het bubbelbad zat ondertussen wel knus vol. Dus euh ja, of overal, of nergens zou ik dan zeggen.
Zelf ben ik dan wel gevaccineerd (heb ze natuurlijk ook bij honderden mensen gezet :D ), zie ook wel dat er ook veel ongevaccineerden zijn die zich al die tijd aan werkelijk geen enkele maatregel hebben gehouden (dat vind ik aso) en ik zou ook graag zien dat het zorgpersoneel eens een seizoen even adem kan halen zonder dat jan-en-alleman op de IC belanden doordat ze zich niet wilden laten vaccineren en ondertussen flink bleven doorknuffelen.

Maar ik zie ook wel de andere kant; we gaan weer hard terug richting het 'oude normaal' en dat is op zo ongelooflijk punten zo verkeerd en vernietigend, dat ik degenen die niet elke 5 jaar weer een nieuw vaccin* tegen de zoveelste te voorkomen ziekte willen, ook wel begrijp.

*Enkel zodat iedereen kan blijven leven zoals we voorheen gewend waren te doen (vooral 'ikke-ikke-ikke'),
Dat maakt de hele discussie natuurlijk zo ingewikkeld. Overheden stellen grote groepen burgers al jaren en jaren teleur en denken op veel te korte termijn en veel meer in eigen belang. En doordat ze ook de geldstromen grotendeels controleren en beheersen is er een systeem gecreëerd waarbij andersdenkenden nauwelijks nog aan het woord komen en als ze aan het woord komen, nauwelijks gehoord worden.

Die boeren en hun protesteerprivilege zijn om te janken, maar zij zijn volgens mij ook maar jaren en jaren gedwongen om mee te gaan in schaalvergrotingen en leningen aangaan en en en om de kop een beetje boven water te houden. Ik vind dat de overheid (overheden) moet besluiten dat we dat zo niet willen, niet die marteleske manier van omgaan met consumptiedieren die we nu als normaal zijn gaan zien. Maar tegelijkertijd vind ik dan ook dat die boeren wel eerlijk gecompenseerd moeten worden, omdat ze ook binnen de toen geldende wet- en regelgeving hebben gedaan wat op dat moment goed leek, kan ik me zo voorstellen.

En mensen hebben steeds beter door dat wet- en regelgeving een soort net zijn om de kleine vissen te vangen en verder uit te knijpen, terwijl de grote vissen er vrolijk omheen zwemmen, dat gaat op zoveel manieren wringen en broeien, daar gaan mensen op reageren. En agz iedereen zelf maar moet uitzoeken hoe het dan wel zit, is er een hoop ruimte voor koekwausinterpretaties.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_201575620
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 09:27 schreef Bramito het volgende:

[..]
Ik werkte ooit een paar maanden in Duitsland op een filiaal van het bedrijf waar ik werkte. Een collega daar was ook een complotdenker, holocaust ontkenner en neonazi. Hij moest en zou altijd een "alternatieve waarheid" aanhangen, niks was te vertrouwen. Echt heel zwart wit. Toen ging overigens dat vooral over 9/11. Wat mij opviel bij deze persoon is dat hij totaal geen controle over zijn leven had. Hij had een ongewenste zoon, en wilde eigenlijk bij z'n vriendin weg. Dat deed hij dan weer niet want hij wilde niet dat zijn zoon zonder vader opgroeide. Dat had hijzelf meegemaakt, en dat wilde hij absoluut niet voor zijn zoon. Hij had niet echt een arbeidsperspectief want strafblad ivm neonazie shit. Hij deed blijkbaar hosting voor dat soort pagina's en toen was er opeens een nachtelijke politie inval. Hij was z'n (vrachtwagen)rijbewijs kwijt, want positief voor drugs bij een controle. Daar deed hij dan een cursus voor, en dat was de schuld van de joden. hij is uiteindelijk ook ontslagen omdat hij iemand op z'n bek sloeg. Ik vraag me af of dit oorzaak of gevolg was.
:D
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_201576019
Wat een leerzame discussies en meningen teruggelezen gister en vanochtend ook al.

Gister liep anders dan gedacht. Bootje vaart vrijdag terug - weer slecht weer trouwens - en dan kan ik de de vrijdagmiddagfile in om de bemanning naar huis te halen. 8)7
Wel leuk gezongen in een ballad, die begint te klinken.
Foolish games en ik kende alleen het refrein 8)7

@Cat-astrophe heb je al weer een nest? wat een boel tegelijk!

Verdorie, al die streepje in het midden of eronder of niet o|O
pi_201576026
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 09:48 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Dat maakt de hele discussie natuurlijk zo ingewikkeld. Overheden stellen grote groepen burgers al jaren en jaren teleur en denken op veel te korte termijn en veel meer in eigen belang. En doordat ze ook de geldstromen grotendeels controleren en beheersen is er een systeem gecreëerd waarbij andersdenkenden nauwelijks nog aan het woord komen en als ze aan het woord komen, nauwelijks gehoord worden.
Jup, absoluut. Dit soort kleine groepen vechten inderdaad vaak tegen reuzen die gebruik kunnen maken van enorm kapitaal. Naast het voordeel van mannetjes/vrouwtjes in de overheid die er graag nog een bijbaantje naast hebben. Dat de FDF zo'n grote hand boven het hoofd gehouden wordt en dieren/klimaatactivisten dubbel zo hard genaaid worden, hangt o.a. wel samen met onze minister van Justitie en zijn arm die tot aan de schouder in de anus van intensieve varkenshouders zit. (Ja sorry voor deze wat beelden omschrijving).

Dus ja, die teleurgestelde mensen die toch al het gevoel hebben dat er nooit wat beter gaat worden en dat het daadwerkelijke probleem niet aangepakt wordt; die hebben imho wel gelijk. En ik snap hun onvrede dus ook heel goed. Ik snap alleen dan weer niet dat je denkt dat geen vaccin nemen nu echt gaat helpen. Je kunt er een statement mee proberen te maken, maar ondertussen blijft de corona-ellende langer dooretteren, vallen er doden en dat zijn dan 9 van de 10 keer niet diegenen op het pluche, en vallen juist de bedrijven om die nog iets van ethiek kennen, terwijl multinationals in hun handjes wrijven met alle winst, steun, etc.

quote:
Die boeren en hun protesteerprivilege zijn om te janken, maar zij zijn volgens mij ook maar jaren en jaren gedwongen om mee te gaan in schaalvergrotingen en leningen aangaan en en en om de kop een beetje boven water te houden. Ik vind dat de overheid (overheden) moet besluiten dat we dat zo niet willen, niet die marteleske manier van omgaan met consumptiedieren die we nu als normaal zijn gaan zien. Maar tegelijkertijd vind ik dan ook dat die boeren wel eerlijk gecompenseerd moeten worden, omdat ze ook binnen de toen geldende wet- en regelgeving hebben gedaan wat op dat moment goed leek, kan ik me zo voorstellen.
Eh .. nou..ja.. deels eens. Ik vind het prima dat veehouders uitgekocht worden. Want er zijn er inderdaad die hebben geprobeerd aan alle regelgeving te voldoen en dat is bijkans onmogelijk vol te houden. Maar dan moeten ze die steun (en het sluiten van het bedrijf) wel willen aannemen (veel willen dat niet). En je kunt je wel afvragen waarom bijvoorbeeld de pelsdierhouders zo achterlijk grote bedragen hebben gekregen. Die lui zijn nu miljonair, terwijl sommigen al in de Quote 500 stonden met hun fortuin. (En een aantal gaat in Canada gewoon vrolijk verder, gaven ze zelf aan.)

Daarbij stemmen ze zelf voornamelijk op het CDA, SGP (en wellicht VVD). Dat zijn de partijen die al jaaaaaaaaaaren aan de macht staan en mislukte gedrochten zoals de PFAS-regeling bedenken. Dus een beetje hand in eigen boezem steken mag ook wel. Zeker wat de megabedrijven betreft. Er zijn weinig bedrijfstakken die zo beschermd en zo gesubsidieerd worden als de intensieve veehouderij.

En de FDF is echt gewelddadig tuig van de richel. Ze schuwen grof geweld niet (vrienden van mij zijn door de ME met 30 politiepaarden sterk omsingeld ter bescherming totdat de ME aangaf dat ze nu echt hun veiligheid niet meer konden waarborgen door het oprukkende fysieke geweld...) en ze komen overal mee weg. Ok, toen ze inreden op de marechaussee, een paard overhoop reden en een deur ramden werden er wel 2 opgepakt. Toegegeven. Maar verder... dat zelfs het leger (nog een stapje verder dan de ME...) ingezet wordt om nog een beetje orde te houden zegt wel genoeg dunkt me. Dus ik vind wel dat elke veehouder/boer die zichzelf serieus neemt en een uitkoopregeling wil, echt afstand moet doen van dat terroristische clubje. :)

(Ik ben niet vies van wat burgerlijke ongehoorzaamheid, absoluut niet, maar er zijn gewoon grenzen. Ik keur ook echt niet elke actie van dierenactivisten goed. Maar de FDF heeft momenteel wel echt het monopolie op intimidatie en buitensporig grof geweld, waarbij ze lak hebben aan het demonstratierecht en wat dat inhoudt).

Er zijn wel veehouders/boeren die er anders in staan hoor. De varkenshouder die met activisten van ons in gesprek is gegaan, is bijvoorbeeld gestopt, en dat was nog niet zo makkelijk want ze waren volgens de overheid niet vervuilend genoeg (...) . Veel kleinere bedrijven zijn ook echt wel slachtoffer van alle wisselende regelgevingen. De megabedrijven, met hun 80% exportproduct, daar ligt denk ik de kern van het probleem.

quote:
En mensen hebben steeds beter door dat wet- en regelgeving een soort net zijn om de kleine vissen te vangen en verder uit te knijpen, terwijl de grote vissen er vrolijk omheen zwemmen, dat gaat op zoveel manieren wringen en broeien, daar gaan mensen op reageren. En agz iedereen zelf maar moet uitzoeken hoe het dan wel zit, is er een hoop ruimte voor koekwausinterpretaties.
Oh, haha, nouja, jij zegt dus wat ik net met een voorbeeld illustreer :D :Y

Maar goed, kapitalisme... dit is wat het is, en het is voor een klein select groepje winstgevend, en voor een grotere groep vernietigend. En dan zitten wij hier in NL, zelfs als je arm bent, nog steeds bij dat selecte groepje.

Dus... m.a.w. : ik snap wel waar de argwaan richting overheid vandaan komt. Ik snap alleen niet altijd het handelen van de mensen die menen zo inclusief en solidair met iedereen te zijn, terwijl ze anderen toch bewust en onbewust extra in gevaar brengen door pertinent een vaccin te weigeren en zich niet aan maatregelen te houden. Ook al is het allemaal misschien symptoombestrijding, en ook al brengen die anderen zelf ook weer mensen en dieren in gevaar door bijvoorbeeld hun leefstijl die ze niet willen aanpassen.
Ik zet dan zelf toch liever zelf wel een pas vooruit, in de hoop dat ooit bij die anderen ook ooit eens het kwartje valt.
pi_201576281
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 09:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Tref je niet alleen in de Neonazi scene aan maar ook bij het zwarte blok, extreem linkse gekkies verschillen in vrijwel niets van Neonazi gekkies.
Dit lees je vaak. Terwijl je heel, heel zelden leest over extreem links geweld. En er legio onderzoeken zijn die aantonen dat er nauwelijks extreem links geweld is, maar dat extreem rechts geweld hand over hand toeneemt.
Waar komt dat denkbeeld dat beiden kanten eigenlijk als gelijkwaardig moeten worden gezien toch vandaan?
Spoilers!
pi_201576344
quote:
1s.gif Op donderdag 30 september 2021 10:59 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Dit lees je vaak. Terwijl je heel, heel zelden leest over extreem links geweld. En er legio onderzoeken zijn die aantonen dat er nauwelijks extreem links geweld is, maar dat extreem rechts geweld hand over hand toeneemt.
Waar komt dat denkbeeld dat beiden kanten eigenlijk als gelijkwaardig moeten worden gezien toch vandaan?
Men grijpt vaak terug op RaRa en RAF etc als voorbeelden hoe fout links is, en momenteel Antifa. Da's allemaal veel gevaarlijker dan een breivik, tarrant en die meute die het witte huis binnenviel.
We have far more in common than that which devides us..
  donderdag 30 september 2021 @ 11:09:40 #121
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201576406
quote:
1s.gif Op donderdag 30 september 2021 10:59 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Dit lees je vaak. Terwijl je heel, heel zelden leest over extreem links geweld. En er legio onderzoeken zijn die aantonen dat er nauwelijks extreem links geweld is, maar dat extreem rechts geweld hand over hand toeneemt.
Waar komt dat denkbeeld dat beiden kanten eigenlijk als gelijkwaardig moeten worden gezien toch vandaan?
Ligt er een beetje aan hoe je het definieert, was bw de moord op Pim Fortuijn exteem links geweld of door eenling? De AIVD zegt dat extreem links gewelddadiger is.. Waren de krakersrellen, de aanslagen op de Makro, en nog meer van dat soort extreem links geweld?
Welke van de twee nu geweldadiger is, is ook verder niet zo relevant, het punt was dat er nogal wat gestoorde mensen rondlopen die menen dat ze geweld moeten gebruiken om een bepaald punt te maken.
  donderdag 30 september 2021 @ 11:14:15 #122
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201576480
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:04 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Men grijpt vaak terug op RaRa en RAF etc als voorbeelden hoe fout links is, en momenteel Antifa. Da's allemaal veel gevaarlijker dan een breivik, tarrant en die meute die het witte huis binnenviel.
Als je de geschiedenis van de RAF leest (Het Baader-Meinhof Complex, aanrader) dan wordt duidelijk dat de politieke ideologie naar voren werd geschoven door Andreas Baader en Ulrike Meinhof, maar dat het in realiteit veel meer een geflipt sekte van geknakte persoonlijkheden was dan dat ze echt wat met links van doen hadden.
Het doet meer aan Charles Manson denken dan aan Markus Bakker.
  donderdag 30 september 2021 @ 11:14:16 #123
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_201576481
Nieuwe Ottolenghi binnen *O*
pi_201576498
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ligt er een beetje aan hoe je het definieert, was bw de moord op Pim Fortuijn exteem links geweld of door eenling? De AIVD zegt dat extreem links gewelddadiger is.. Waren de krakersrellen, de aanslagen op de Makro, en nog meer van dat soort extreem links geweld?
Welke van de twee nu geweldadiger is, is ook verder niet zo relevant, het punt was dat er nogal wat gestoorde mensen rondlopen die menen dat ze geweld moeten gebruiken om een bepaald punt te maken.
Zullen we het wel gewoon bij dit decennium, of desnoods deze eeuw, houden voor een normale discussie?

Verder heb ik momenteel eigenlijk geen tijd om in het meest recente jaarverslag van de AIVD te duiken. Er was een tijd dat ze standaard leesvoer voor me waren maar ik zit er niet zo diep meer in.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lucky_Strike op 30-09-2021 11:30:50 ]
Spoilers!
pi_201576506
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:14 schreef gcjoel het volgende:
Nieuwe Ottolenghi binnen *O*
Omg :o Vertel.
Spoilers!
pi_201576514
quote:
1s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:15 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Zullen we het wel gewoon in dit decennium, of desnoods deze eeuw, houden voor een normale discussie?

:D
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  donderdag 30 september 2021 @ 11:17:42 #127
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_201576526
quote:
1s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:16 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Omg :o Vertel.
simpele recepten voor elke dag staat er. Ik ben benieuwd _O-
Thema is dus dingen uit de voorraadkast enzo, dat spreekt me wel aan.
Eens kijken wat hij in de voorraadkast heeft :D
pi_201576541
AIVD waarschuwt nu meer voor rechts (en complotdenkers) dan voor links/blm/islam. Tenminste, het laatste verslag (of ik heb er weer een gemist)
We have far more in common than that which devides us..
pi_201576548
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:17 schreef gcjoel het volgende:

[..]
simpele recepten voor elke dag staat er. Ik ben benieuwd _O-
Thema is dus dingen uit de voorraadkast enzo, dat spreekt me wel aan.
Eens kijken wat hij in de voorraadkast heeft :D
Daar ben ik ook benieuwd naar, want ik heb best wel veel kastruimte in de keuken, maar in je uppie krijg je zijn "voorraadkast" nooit netjes op.
We have far more in common than that which devides us..
  donderdag 30 september 2021 @ 11:26:00 #130
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_201576628
Omg ik vind het nu al leuk!

Volgens mij is het idee meer van: ik heb dit, en dan je kan zoeken op dit, in welke recepten kan dit. En dan staan er nog variatie of vervang tips bij recepten voor bepaalde ingrediënten.

Ik heb bijvoorbeeld iedere week een groente pakket en je kan dus gewoon per groente opzoeken in welke recepten het zit.

Maar dit is pas hoofdstuk 1
  donderdag 30 september 2021 @ 11:27:40 #131
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201576654
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:18 schreef Kaatje1 het volgende:
AIVD waarschuwt nu meer voor rechts (en complotdenkers) dan voor links/blm/islam. Tenminste, het laatste verslag (of ik heb er weer een gemist)
Het punt is eigenlijk, er zijn mensen met een nogal geflipte kijk op de wereld en psychische problemen en menen dat ze met geweld daar een punt over moeten maken, en die tref je aan bij religies, politieke stromingen en complottheorieen. Of dat nu ziedende bintjes, religieuze mafklappers, racisten of wat dan ook zijn.
IMHO begint het met de problemen en zoeken ze daar een ideologie bij, dat heet dan radicaliseren.

Zo zijn er ook mensen met een bep machtsstreven die deze "geweldadige idioten" graag voor hun laten werken (variant op nuttige idioten).

[ Bericht 6% gewijzigd door Jan_Onderwater op 30-09-2021 11:34:31 ]
pi_201576660
Ziedende bintjes O+
  donderdag 30 september 2021 @ 11:30:21 #133
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201576695
quote:
10s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:28 schreef Blues het volgende:
Ziedende bintjes O+
Suske en Wiske en de razende rooier
pi_201576708
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:26 schreef gcjoel het volgende:
Omg ik vind het nu al leuk!

Volgens mij is het idee meer van: ik heb dit, en dan je kan zoeken op dit, in welke recepten kan dit. En dan staan er nog variatie of vervang tips bij recepten voor bepaalde ingrediënten.

Ik heb bijvoorbeeld iedere week een groente pakket en je kan dus gewoon per groente opzoeken in welke recepten het zit.

Maar dit is pas hoofdstuk 1
Klinkt goed! Ik krijg hem hopelijk voor mijn verjaardag dus dat duurt nog even.
Spoilers!
pi_201576721
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:30 schreef Jan_Onderwater het volgende:

Suske en Wiske en de razende rooier
Brullende Bintjes
Burlende Boontjes
pi_201576741
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:27 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Het punt is eigenlijk, er zijn mensen met een nogal geflipte kijk op de wereld en psychische problemen en menen dat ze met geweld daar een punt over moeten maken, en die tref je aan bij religies, politieke stromingen en complottheorieen. Of dat nu ziedende bintjes, religieuze mafklappers, racisten of wat dan ook zijn.
IMHO begint het met de problemen en zoeken ze daar een ideologie bij, dat heet dan radicaliseren.
Maar even daar op inhakend; er zijn natuurlijk wel enkele wappies die GGD personeel hebben bedreigd en dat is natuurlijk geweld dat gelijk in de kiem gesmoord moet worden. De meerderheid in NL, echter, gebruikt verder geen geweld. Ze houden er wat imho kromme denkbeelden op na, gebruiken misplaatste vergelijkingen... maar eigenlijk is het verder een tam zooitje bij elkaar. Een beetje op potten en pannen meppen, op straat gaan staan/zitten, liedjes zingen, en goed, teveel tijd op FB spenderen. Het is hinderlijk, mogelijk zelfs wat vandalisme (zendmasten), maar grotendeels geen geweld tegen mensen gericht.

Je zou het nog wel geweld tegen de volksgezondheid kunnen noemen, maar dan zijnd de wappies een pak onschuldiger dan menig groot bedrijf (ik noem een Tatasteel...) dus dat gaat dan ook niet echt op.
pi_201576777
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:26 schreef gcjoel het volgende:
Omg ik vind het nu al leuk!

Volgens mij is het idee meer van: ik heb dit, en dan je kan zoeken op dit, in welke recepten kan dit. En dan staan er nog variatie of vervang tips bij recepten voor bepaalde ingrediënten.

Ik heb bijvoorbeeld iedere week een groente pakket en je kan dus gewoon per groente opzoeken in welke recepten het zit.

Maar dit is pas hoofdstuk 1
Klinkt goed!
pi_201576780
Gebrek aan toegankelijke en betaalbare psychologische ondersteuning en hulp is het geweld tegen de volksgezondheid. Evenals het uitkleden van alle organen die een rol zouden kunnen spelen in vroege detectie.

We stoppen ontspoorde kinderen in fucking gevangenissen. Hoe gaan die ooit weer onontsporen dan?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  donderdag 30 september 2021 @ 11:37:34 #139
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_201576799
quote:
7s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:36 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Klinkt goed!
Ook veel vegan recepten of dat erbij staat hoe je ze vegan kan maken *O*
  donderdag 30 september 2021 @ 11:38:27 #140
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201576807
quote:
7s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:33 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Maar even daar op inhakend; er zijn natuurlijk wel enkele wappies die GGD personeel hebben bedreigd en dat is natuurlijk geweld dat gelijk in de kiem gesmoord moet worden. De meerderheid in NL, echter, gebruikt verder geen geweld. Ze houden er wat imho kromme denkbeelden op na, gebruiken misplaatste vergelijkingen... maar eigenlijk is het verder een tam zooitje bij elkaar. Een beetje op potten en pannen meppen, op straat gaan staan/zitten, liedjes zingen, en goed, teveel tijd op FB spenderen. Het is hinderlijk, mogelijk zelfs wat vandalisme (zendmasten), maar grotendeels geen geweld tegen mensen gericht.

Je zou het nog wel geweld tegen de volksgezondheid kunnen noemen, maar dan zijnd de wappies een pak onschuldiger dan menig groot bedrijf (ik noem een Tatasteel...) dus dat gaat dan ook niet echt op.
Correct, maar niet het punt wat ik maakte over het soort mensen dat zich onder het mom van hun waarheid tot geweld meent over te moeten gaan.
pi_201576808
Reintegratie overpeinzingen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mmmm als het er zo staat, zwart op wit, klopt het ook in hoofd.
:)
  donderdag 30 september 2021 @ 11:45:19 #142
63722 z80
I fink you freaky
pi_201576893
quote:
7s.gif Op donderdag 30 september 2021 09:23 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Interessant wel! (Ik heb het interview even gelezen, niet zijn hele boek ;) ) .

Wat ik in mijn omgeving zie, zijn het vooral degenen die al buiten de maatschappij staan (door een minderheid te vormen door een onpopulaire mening/levensvisie te hebben en deze ook uit te spreken/uit te dragen. Waarbij sommigen al verschillende malen zijn opgepakt, of harder gestraft zijn dan grotere groepen die met grover geweld de wet (vaker) overtraden maar toevallig een tractor hadden) die het gevoeligst lijken voor deze covid-complottheorieën. Zij wantrouwden de overheid al door eerdere ervaringen, en dat is nu met de Corona-pas (die er noooooit zou komen, kan ik me heugen) helaas niet minder door geworden.

Daarbij zijn de mensen die ik dus ken vaak heel fitte mensen, die echt bewust bezig zijn met gezond en duurzamer leven, en een vaccin vooral zien als symptoombestrijding.
(Ik denk dat een vaccin op dit moment nu wel nodig is om die problemen aan te kunnen pakken, (als iedereen op de IC ligt is er immers geen tijd/geld/aandacht voor beschikbaar) maar ik deel wel hun visie dat onze eeuwige en grote honger naar consumeren en leven als 'Goden' het daadwerkelijke probleem vormen. En dat het inderdaad niet bij de wortel wordt aangepakt, en dat dit echt heel kwalijk is. )

Zover ik weet geloven ze niet in reptillians en de pizza-gate. Binnen de corona-demonstranten zijn er wel gradaties. En zoals ik gisteren al schreef; er zijn gelukkig ook demonstranten ie aangeven (zichtbaar ook met borden op locatie) dat de extreem rechtse fascisten (met Jodensterren en holocaustvergelijkingen) echt niet welkom horen te zijn op een demonstratie zoals bij dit restaurant. :)

Maar goed, ik sta er dus een beetje tussenin. Ik snap bepaalde argumenten om te demonstreren wel hoor. Ik was deze week nog naar de sauna; enkel voor het restaurant was een QR code nodig, maar het bubbelbad zat ondertussen wel knus vol. Dus euh ja, of overal, of nergens zou ik dan zeggen.
Zelf ben ik dan wel gevaccineerd (heb ze natuurlijk ook bij honderden mensen gezet :D ), zie ook wel dat er ook veel ongevaccineerden zijn die zich al die tijd aan werkelijk geen enkele maatregel hebben gehouden (dat vind ik aso) en ik zou ook graag zien dat het zorgpersoneel eens een seizoen even adem kan halen zonder dat jan-en-alleman op de IC belanden doordat ze zich niet wilden laten vaccineren en ondertussen flink bleven doorknuffelen.

Maar ik zie ook wel de andere kant; we gaan weer hard terug richting het 'oude normaal' en dat is op zo ongelooflijk punten zo verkeerd en vernietigend, dat ik degenen die niet elke 5 jaar weer een nieuw vaccin* tegen de zoveelste te voorkomen ziekte willen, ook wel begrijp.

*Enkel zodat iedereen kan blijven leven zoals we voorheen gewend waren te doen (vooral 'ikke-ikke-ikke'),
De overheid, OMT en het rivm hebben er dan ook alles aan gedaan om deze onrust te voeden.
Eerst beleven dat er bepaalde zaken nooit ingevoerd gaan worden. Beloven dat er geen vaccinatie komt (wordt nu wel via de achterduur binnen geschoven). De entstof is veilig, tocht niet, toch wel maar voor een beperk aantal mensen niet. Op de markt, er weer vanaf, er weer op, enkel veer een beperkte groep.
Dansen met Jansen. En dan niet vertellen dat dit is om te voorkomen dat er een heleboel entstof vernietigd moet worden. Komt pas veel later uit de hoge hoed.

Daarbij was het voor een digibeet zo goed als onmogelijk een qr-code te krijgen. Maar ook in duidelijk Jip en Janneke taal uitleggen wat deze qr-code is was er ook niet bij.
Als er nu eens met 1 mond gesproken wordt. En duidelijke simpele taal zal dat al veel helpen. Waarbij je dan ook de werking van een RNA vaccinatie uitlegt op een manier dat het voor iedereen te volgen is.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_201576904
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:38 schreef Blues het volgende:
Reintegratie overpeinzingen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mmmm als het er zo staat, zwart op wit, klopt het ook in hoofd.
:)
Niet alleen jouw rug, maar ook jouw buik zijn leidend. Doen wat voor jou goed voelt, en voelt het na de eerste keer goed, ga je door, voelt het niet goed, weer even pas op de plaats.
We have far more in common than that which devides us..
pi_201576960
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:45 schreef z80 het volgende:

[..]
De overheid, OMT en het rivm hebben er dan ook alles aan gedaan om deze onrust te voeden.
Eerst beleven dat er bepaalde zaken nooit ingevoerd gaan worden. Beloven dat er geen vaccinatie komt (wordt nu wel via de achterduur binnen geschoven). De entstof is veilig, tocht niet, toch wel maar voor een beperk aantal mensen niet. Op de markt, er weer vanaf, er weer op, enkel veer een beperkte groep.
Dansen met Jansen. En dan niet vertellen dat dit is om te voorkomen dat er een heleboel entstof vernietigd moet worden. Komt pas veel later uit de hoge hoed.

Daarbij was het voor een digibeet zo goed als onmogelijk een qr-code te krijgen. Maar ook in duidelijk Jip en Janneke taal uitleggen wat deze qr-code is was er ook niet bij.
Als er nu eens met 1 mond gesproken wordt. En duidelijke simpele taal zal dat al veel helpen. Waarbij je dan ook de werking van een RNA vaccinatie uitlegt op een manier dat het voor iedereen te volgen is.
Ja eens, absoluut waar. Zoveel tegenstrijdigheden maken ook onzeker, argwanend :Y .
En niet geheel onterecht imho. Ik heb zelf ook mijn stevige vraagtekens bij die corona-app hoor. Ik vind het nogal wat, moeten bewijzen dat je gezond bent om ergens naar binnen te mogen komen, dat geen enorm festival oid is (terwijl je op andere plekken wel gewoon naar binnen mag). En dat werkgevers mogelijk ook je vaccinatiestatus mogen opvragen.... (ik zag wat topics in NWS voorbijkomen daarover.)

En als je nu zegt dat die app er enkel dit najaar is om de zorg de tijd te geven om te kunnen bijkomen/opschalen waarbij je ondertussen van alles aan doet om de kern van het probleem aan te pakken... (hoewel je daar met 1,5m maatregel ook wel aan kunt voldoen?), ... maar dat is ook wel heel positief/naïef gedacht vrees ik.
pi_201576973
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:38 schreef Blues het volgende:
Reintegratie overpeinzingen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mmmm als het er zo staat, zwart op wit, klopt het ook in hoofd.
:)
Volgens mij heb je het best helder wat je wil, ik zou het voorleggen bij TL :Y
pi_201577027
Lekker bezig Blues! Je hebt iig de capaciteit om onderscheid te maken in wat voor jou wel en niet goed voelt en dat lijkt me al heel wat in een psychische stress situatie! Nu nog overbrengen, voel je je daar ook toe in staat?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_201577032
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 9% gewijzigd door Blues op 30-09-2021 12:02:14 ]
pi_201577115
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:55 schreef DancingPhoebe het volgende:
Lekker bezig Blues! Je hebt iig de capaciteit om onderscheid te maken in wat voor jou wel en niet goed voelt en dat lijkt me al heel wat in een psychische stress situatie! Nu nog overbrengen, voel je je daar ook toe in staat?
Zoals ik me de laatste dagen voel wel ja.
En het is weer een mooie oefening.

Mijn plannetje ook net verteld tegen g om te 'oefenen' hoe het uitgesproken voelt :D
Die het eigenlijk allemaal te vroeg vind, en dat weet ik, maar ik ga meningen van anderen vooral naast me neer leggen, ook een oefening, want ik ben nogal beinvloedbaar en weet dan helemaal niet meer wat ik eigenlijk zelf wil en raakte daar ook vaak van van de leg.
Bedrijfsarts zei ook een aantal dingen die waren zó raak en die neem ik ook weer mee in mijn hele vernieuwde versie van mezelf O+
pi_201577130
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:38 schreef Blues het volgende:
Reintegratie overpeinzingen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mmmm als het er zo staat, zwart op wit, klopt het ook in hoofd.
:)
Zoals het nu is, zou ik werk ook buitenshuis houden! Daar horen dan vast weer telefoontjes bij voor overleg hier en daar. Nee dus. Jouw Thuis en Rust- en Herstelplek. w/

Wat de buik, hart en hoofd nu aangeeft, is leidend in je aanpak. En godenzijdank krijg je er de ruimte voor. Jij oefent hoe het uitpakt. Jij beslist.
pi_201577223
quote:
1s.gif Op donderdag 30 september 2021 12:02 schreef AnneX het volgende:

Zoals het nu is, zou ik werk ook buitenshuis houden! Daar horen dan vast weer telefoontjes bij voor overleg hier en daar. Nee dus. Jouw Thuis en Rust- en Herstelplek. w/

Wat de buik, hart en hoofd nu aangeeft, is leidend in je aanpak. En godenzijdank krijg je er de ruimte voor. Jij beslist.
Ooit had ik wel een token en bovendien kon je toen sowieso altijd in je werkmail.. dat is pas een paar maanden afgesloten wegens privacy.
Toen ik aan dat automatiseringsproject werkte voor het ziekenhuis, had ik totaaaaaaaaal geen limiet aan thuiswerken meer.
Ik zou dan op vrije dagen 2 uurtjes bijvoorbeeld nieuwe spreekuren aanmaken in dat systeem, die uurtjes die ik dan opschreef kreeg je daar vrije uren voor terug.
Wat deed ik; hele middagen thuiswerken en maar 2 uur schrijven, omdat ik het zo leuk vond. :')

Qua werkmail, ik las elke vrije dag en in het weekend 'eventjes' mijn werkmail 'om bij te blijven' en dan kon ik sneller beginnen op werkdagen op het werk.
Ik ken mezelf en ik wil het nu gewoon vanaf begin beter aanpakken. Alles rustig aan, want de boel draait toch wel door en ik heb van iedereen alle begrip, en dat voel ik ook beter dan in het begin.
Ik wil beter worden voor mezelf, niet alleen om weer 'te kunnen werken'.
*G*
  donderdag 30 september 2021 @ 12:08:12 #151
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201577255
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:45 schreef z80 het volgende:

[..]
De overheid, OMT en het rivm hebben er dan ook alles aan gedaan om deze onrust te voeden.
Eerst beleven dat er bepaalde zaken nooit ingevoerd gaan worden. Beloven dat er geen vaccinatie komt (wordt nu wel via de achterduur binnen geschoven). De entstof is veilig, tocht niet, toch wel maar voor een beperk aantal mensen niet. Op de markt, er weer vanaf, er weer op, enkel veer een beperkte groep.
Dansen met Jansen. En dan niet vertellen dat dit is om te voorkomen dat er een heleboel entstof vernietigd moet worden. Komt pas veel later uit de hoge hoed.

Daarbij was het voor een digibeet zo goed als onmogelijk een qr-code te krijgen. Maar ook in duidelijk Jip en Janneke taal uitleggen wat deze qr-code is was er ook niet bij.
Als er nu eens met 1 mond gesproken wordt. En duidelijke simpele taal zal dat al veel helpen. Waarbij je dan ook de werking van een RNA vaccinatie uitlegt op een manier dat het voor iedereen te volgen is.
tja, het zijn mensen en die weten ook niet alles, hebben voortschrijdend inzicht en dan zijn er weer nieuwe feiten. Men gaat om met een veranderende situatie, doet zijn best, maken fouten en gaan verder.
Het is een illusie te denken dat bij de overheid men alles weet en alles van te voren ziet aankomen en daar feilloze plannen voor heeft.
Men bedenkt regels om de risicos te beperken en dan vind iemand ergens een inconsistentie en gaat daar op sociale media een shitstorm over maken. Oh, goh, het acteren op de situatie om de boel onder controle te maken is geen pasgenauw maatwerk voor alle situaties? verbazingwekkend.
intussen zwelgen mensen in zelfmedelijden met hun confirmation bubble en zijn daar zeer luidruchtig over
pi_201577274
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 12:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
tja, het zijn mensen en die weten ook niet alles, hebben voortschrijdend inzicht en dan zijn er weer nieuwe feiten. Men gaat om met een veranderende situatie, doet zijn best, maken fouten en gaan verder.
Het is een illusie te denken dat bij de overheid men alles weet en alles van te voren ziet aankomen en daar feilloze plannen voor heeft.
Men bedenkt regels om de risicos te beperken en dan vind iemand ergens een inconsistentie en gaat daar op sociale media een shitstorm over maken. Oh, goh, het acteren op de situatie om de boel onder controle te maken is geen pasgenauw maatwerk voor alle situaties? verbazingwekkend.
intussen zwelgen mensen in zelfmedelijden met hun confirmation bubble en zijn daar zeer luidruchtig over
_O_
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator donderdag 30 september 2021 @ 12:10:34 #153
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_201577299
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 08:38 schreef Tally het volgende:
Oe ik zou best willen ruilen. Ik ga maar naar zo'n kinderpark een weekendje :) Voor de kinderen ook leuk.
Ik wilde luxe mja ;(
Ook leuk. Denk ik. Geen ervaring mee, want kinderloos.
quote:
Ja goed hoor. Roerige tijd achter de rug. Krabbelen weer wat op (vandaar ook het weekendje weg). Hij gaat op dit moment best lekker!
Fijn dat jullie weer opkrabbelen. Wij hebben onze portie roerige tijd (ver) voor dit hele coronagebeuren gehad en zitten eigenlijk sinds het begin van corona in rustig vaarwater. We leven van dag tot dag en zien verder wel.

quote:
Over 2 weken zie ik Sjeen eindelijk weer eens (laatste keer was oud en nieuw 2019/2020) dus ik kan niet wachten O+
Hmm, jij en Sjeen samen. Mooi beeld. B-). Zijn de hulpdiensten al gewaarschuwd?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_201577328
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 12:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:

tja, het zijn mensen en die weten ook niet alles, hebben voortschrijdend inzicht en dan zijn er weer nieuwe feiten. Men gaat om met een veranderende situatie, doet zijn best, maken fouten en gaan verder.
Het is een illusie te denken dat bij de overheid men alles weet en alles van te voren ziet aankomen en daar feilloze plannen voor heeft.
Men bedenkt regels om de risicos te beperken en dan vind iemand ergens een inconsistentie en gaat daar op sociale media een shitstorm over maken. Oh, goh, het acteren op de situatie om de boel onder controle te maken is geen pasgenauw maatwerk voor alle situaties? verbazingwekkend.
intussen zwelgen mensen in zelfmedelijden met hun confirmation bubble en zijn daar zeer luidruchtig over
Internet heeft ons niets dan goeds gebracht :+
pi_201577466
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:45 schreef z80 het volgende:

[..]
De overheid, OMT en het rivm hebben er dan ook alles aan gedaan om deze onrust te voeden.
Eerst beleven dat er bepaalde zaken nooit ingevoerd gaan worden. Beloven dat er geen vaccinatie komt (wordt nu wel via de achterduur binnen geschoven). De entstof is veilig, tocht niet, toch wel maar voor een beperk aantal mensen niet. Op de markt, er weer vanaf, er weer op, enkel veer een beperkte groep.
Dansen met Jansen. En dan niet vertellen dat dit is om te voorkomen dat er een heleboel entstof vernietigd moet worden. Komt pas veel later uit de hoge hoed.

Daarbij was het voor een digibeet zo goed als onmogelijk een qr-code te krijgen. Maar ook in duidelijk Jip en Janneke taal uitleggen wat deze qr-code is was er ook niet bij.
Als er nu eens met 1 mond gesproken wordt. En duidelijke simpele taal zal dat al veel helpen. Waarbij je dan ook de werking van een RNA vaccinatie uitlegt op een manier dat het voor iedereen te volgen is.
Zo zou je het kunnen zien. Gelukkig zien de meeste mensen een overheid die haar uiterste best doet om het onmogelijke te doen in een onmogelijke situatie en accepteren ze deze shit voor wat het is: shit. En deze shit is de verantwoordelijkheid van ons allemaal. Vingerwijzen is allemaal heel makkelijk maar niemand schiet er iets mee op.
Spoilers!
pi_201577507
Ik vind dit ondanks dat de overheid vast probeert te roeien met de riemen die ze hebben, er best kritiek geuit mag worden op bepaalde beslissingen die nu genomen worden en waarvan je wel kunt afvragen hoe gerechtvaardigd ze zijn gekeken naar de 'kosten' . Het recht om je medische dossier niet op straat te hoeven gooien wordt nu wel echt zwaar aangetast imho.

En dan bedoel ik dus niet kritiek in de zin van pedofielennetwerkpizzagate-kritiek, maar kritiek op de corona-pas heb ik ook wel. En ik ben zover ik weet absoluut geen wappie en ik geloof in het nut van vaccineren.
pi_201577530
quote:
7s.gif Op donderdag 30 september 2021 12:24 schreef Candaasje het volgende:
Ik vind dit ondanks dat de overheid vast probeert te roeien met de riemen die ze hebben, er best kritiek geuit mag worden op bepaalde beslissingen die nu genomen worden en waarvan je wel kunt afvragen hoe gerechtvaardigd ze zijn gekeken naar de 'kosten' . Het recht om je medische dossier niet op straat te hoeven gooien wordt nu wel echt zwaar aangetast imho.

En dan bedoel ik dus niet kritiek in de zin van pedofielennetwerkpizzagate-kritiek, maar kritiek op de corona-pas heb ik ook wel. En ik ben zover ik weet absoluut geen wappie en ik geloof in het nut van vaccineren.
Hoe gooi je dan nu je medisch dossier op straat? Ik zie niet hoe je tot die gedachte komt.
Spoilers!
pi_201577563
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 12:26 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Hoe gooi je dan nu je medisch dossier op straat? Ik zie niet hoe je tot die gedachte komt.
Ik was ook al aan het typen. Er komt een vinkje of je vaccinatie of test hebt gehad. Wanneer je in een restaurant reserveert weten ze meer van je.
We have far more in common than that which devides us..
pi_201577582
quote:
7s.gif Op donderdag 30 september 2021 12:24 schreef Candaasje het volgende:
Ik vind dit ondanks dat de overheid vast probeert te roeien met de riemen die ze hebben, er best kritiek geuit mag worden op bepaalde beslissingen die nu genomen worden en waarvan je wel kunt afvragen hoe gerechtvaardigd ze zijn gekeken naar de 'kosten' .
Het gemak waarmee Toeslagenschandalen, Sywertgate en Blackrock-hoeft-geen-belasting-te-betalen zijn tekenend voor de incompetentie van de overheid.

quote:
7s.gif Op donderdag 30 september 2021 12:24 schreef Candaasje het volgende:
Het recht om je medische dossier niet op straat te hoeven gooien wordt nu wel echt zwaar aangetast imho.

Dit vind ik dan weer zwaar overtrokken voor wat er nu aan de hand is. Er is een pandemie aan de gang, willen we weer dingen kunnen, hoef je alleen aan te tonen dat jij op dit moment zeer waarschijnlijk die ziekte niet verder verspreidt. Doen of je al je opnames, stomaas en gordelroos van de daken moet schreeuwen is een beetje eigenaardig?

En dan NOG heb je het recht om dat te weigeren. Maar dan kun je dus bepaalde dingen niet doen. Net zoals je een prentenboek niet op kunt tillen als je er zelf bovenop zit :?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_201577618
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 11:38 schreef Blues het volgende:
Reintegratie overpeinzingen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mmmm als het er zo staat, zwart op wit, klopt het ook in hoofd.
:)
Ik zou, na alles wat je hebt gedeeld, sowieso vast houden aan huis = thuis, werkplek = werk.
Om zeker te weten dat je brein de juiste patronen kiest als je thuis bent.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_201577834
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 12:26 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Hoe gooi je dan nu je medisch dossier op straat? Ik zie niet hoe je tot die gedachte komt.
Als je voor elk uitje moet aantonen dat je 'gezond' bent, vind ik dat wel een deel van je medisch dossier dat je moet aanreiken. Je bent schuldig tot dat je je onschuld bewezen heb. Hoe lang gaan we dat nog doen? Want corona gaat niet weg hè, dat blijft. Ik vind het best bezwaarlijk dat je voor elk uitje - maar ook weer niet alle, want zie mijn voorbeeld van de sauna - een staaf in je neus moet stoppen als bewijs dat je niks bij je draagt als je echt geen vaccin wil of kan krijgen? Terwijl je als gevaccineerde ook niet gevrijwaard bent van anderen kunnen besmetten. Je zou dan gewoon iedereen moeten laten testen, maar dat is op den duur toch ook geen doen meer?

Het hele dossier was natuurlijk gechargeerd ;) , maar er is een reden dat er het medisch geheim is. En in het geval van naar exotische buitenlandse reizen moet je natuurlijk ook wel eens die informatie verstrekken, maar momenteel gaat het toch over wel heel dagelijkse dingen.
Ik las ook zojuist in NWS dat het ministerie niet kan ingrijpen als werkgevers vragen naar je vaccinatiestatus. Je hoeft niet zelf te antwoorden, maar eigenlijk komt het er op neer dat je zelf naar de rechter moet stappen.
Dat lijkt me toch de omgekeerde wereld.

Ik heb er gewoon mijn vraagtekens bij. Ik begrijp dat de samenleving weer open wil, maar ik vraag me wel af welke prijs we daar op den duur voor betalen. En ik vraag me ook wel af of er niet een termijn aan gehangen moet worden; want gaan we nog jaren die app gebruiken dan? Gaan we nog 20 jaar voor elk uitje testen, of gaan we eens kijken naar de oorzaak van deze problemen en de risico's daar verminderen? We weten immers allemaal dat bepaalde doelgroepen meer risico lopen om de IC's te overbelasten. We weten ook allemaal dat de zorg het niet aan kan door bezuinigingen....

Ik ben niet dus niet volledig tegen, maar ook niet volledig vóór. Want ik vind het een hellend vlak.
  donderdag 30 september 2021 @ 12:54:54 #162
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_201577887
quote:
1s.gif Op donderdag 30 september 2021 10:59 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Dit lees je vaak. Terwijl je heel, heel zelden leest over extreem links geweld. En er legio onderzoeken zijn die aantonen dat er nauwelijks extreem links geweld is, maar dat extreem rechts geweld hand over hand toeneemt.
Waar komt dat denkbeeld dat beiden kanten eigenlijk als gelijkwaardig moeten worden gezien toch vandaan?
In NL misschien niet, maar
In Spanje is zo’ beetje alle geweld links.
Siesta & Fiesta!
pi_201577956
Tijd voor brood met 'kibbeling' :9
  donderdag 30 september 2021 @ 13:08:16 #164
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_201578043
quote:
7s.gif Op donderdag 30 september 2021 13:01 schreef Candaasje het volgende:
Tijd voor brood met 'kibbeling' :9
Heb jij die 'ereburgers' wel eens gehad?
pi_201578138
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 13:08 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Heb jij die 'ereburgers' wel eens gehad?
Van de VS hè? Ik geloof het wel. Ik schaar ze een beetje in het rijtje van de burgers van Garden Gourmet, Beyond Meat en ik geloof dat Vivera er ook een heeft die er wel op lijkt.

Ik gooi ze eigenlijk altijd op een broodje met veel 'toppings'. Kaal vind ik ze wel ok-ish, maar niet per se heel bijzonder.
De beste burger vond ik die van de AH, maar die hebben ze eruit gegooid. (Ik ben de naam ervan kwijt, ze hebben wel een nieuwe die er enigszins op lijkt maar die vind ik minder.)
  donderdag 30 september 2021 @ 13:18:52 #166
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_201578169
quote:
7s.gif Op donderdag 30 september 2021 13:15 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Van de VS hè? Ik geloof het wel. Ik schaar ze een beetje in het rijtje van de burgers van Garden Gourmet, Beyond Meat en ik geloof dat Vivera er ook een heeft die er wel op lijkt.

Ik gooi ze eigenlijk altijd op een broodje met veel 'toppings'. Kaal vind ik ze wel ok-ish, maar niet per se heel bijzonder.
De beste burger vond ik die van de AH, maar die hebben ze eruit gegooid. (Ik ben de naam ervan kwijt, ze hebben wel een nieuwe die er enigszins op lijkt maar die vind ik minder.)
OK, dan gooi ik ze in de vriezer. Had ze net uit de Jumbo bak gehaald voor een euro _O-
maar zo'n bijna-echt-maar-net-niet burger vind ik niet zo lekker los, dan inderdaad een keer op een broodje eten.
pi_201578181
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 13:18 schreef gcjoel het volgende:

[..]
OK, dan gooi ik ze in de vriezer. Had ze net uit de Jumbo bak gehaald voor een euro _O-
maar zo'n bijna-echt-maar-net-niet burger vind ik niet zo lekker los, dan inderdaad een keer op een broodje eten.
Oh maar prima dan toch! Op zo'n broodje vind ik ze vaak echt meer dan prima. En voor een euro is het helemaal leuk :D
  donderdag 30 september 2021 @ 13:25:31 #168
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_201578214
quote:
7s.gif Op donderdag 30 september 2021 13:21 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Oh maar prima dan toch! Op zo'n broodje vind ik ze vaak echt meer dan prima. En voor een euro is het helemaal leuk :D
Ben echt verslaafd aan die bak _O-
liggen heel vaak vega dingen in, die wil de lokale tokkie niet. Dat zijn toch mijn concurrenten bij die bak
pi_201578356
quote:
7s.gif Op donderdag 30 september 2021 12:49 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Als je voor elk uitje moet aantonen dat je 'gezond' bent, vind ik dat wel een deel van je medisch dossier dat je moet aanreiken. Je bent schuldig tot dat je je onschuld bewezen heb. Hoe lang gaan we dat nog doen? Want corona gaat niet weg hè, dat blijft. Ik vind het best bezwaarlijk dat je voor elk uitje - maar ook weer niet alle, want zie mijn voorbeeld van de sauna - een staaf in je neus moet stoppen als bewijs dat je niks bij je draagt als je echt geen vaccin wil of kan krijgen? Terwijl je als gevaccineerde ook niet gevrijwaard bent van anderen kunnen besmetten. Je zou dan gewoon iedereen moeten laten testen, maar dat is op den duur toch ook geen doen meer?

Het hele dossier was natuurlijk gechargeerd ;) , maar er is een reden dat er het medisch geheim is. En in het geval van naar exotische buitenlandse reizen moet je natuurlijk ook wel eens die informatie verstrekken, maar momenteel gaat het toch over wel heel dagelijkse dingen.
Ik las ook zojuist in NWS dat het ministerie niet kan ingrijpen als werkgevers vragen naar je vaccinatiestatus. Je hoeft niet zelf te antwoorden, maar eigenlijk komt het er op neer dat je zelf naar de rechter moet stappen.
Dat lijkt me toch de omgekeerde wereld.

Ik heb er gewoon mijn vraagtekens bij. Ik begrijp dat de samenleving weer open wil, maar ik vraag me wel af welke prijs we daar op den duur voor betalen. En ik vraag me ook wel af of er niet een termijn aan gehangen moet worden; want gaan we nog jaren die app gebruiken dan? Gaan we nog 20 jaar voor elk uitje testen, of gaan we eens kijken naar de oorzaak van deze problemen en de risico's daar verminderen? We weten immers allemaal dat bepaalde doelgroepen meer risico lopen om de IC's te overbelasten. We weten ook allemaal dat de zorg het niet aan kan door bezuinigingen....

Ik ben niet dus niet volledig tegen, maar ook niet volledig vóór. Want ik vind het een hellend vlak.
Je kunt toch geen termijn hangen aan iets waarvan je niet weet hoe het zich gaat ontwikkelen? Ik ben wel meer voor een routekaartmodel ipv dat als los zand aan elkaar hangend "beleid". Dus misschien geen termijn, maar meer een alsditdandat inzichtgever. Nu voelt het alsof we overgeleverd zijn aan idioten die iig niet uitsluitend de volksgezondheid meenemen in hun overwegingen.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_201578581
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 13:40 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Je kunt toch geen termijn hangen aan iets waarvan je niet weet hoe het zich gaat ontwikkelen? Ik ben wel meer voor een routekaartmodel ipv dat als los zand aan elkaar hangend "beleid". Dus misschien geen termijn, maar meer een alsditdandat inzichtgever. Nu voelt het alsof we overgeleverd zijn aan idioten die iig niet uitsluitend de volksgezondheid meenemen in hun overwegingen.
Ik denk dat we het eigenlijk wel grotendeels eens zijn t :Y

Je kunt bijvoorbeeld als overheid een uitgewerkt plan gaan maken en presenteren hoe je de zorg beter op poten gaat zetten, en daar een termijn voor stellen. Want corona gaat nooit weg, het blijft, (er zullen nog wel meer zoönoses gaan volgen, het is niet de vraag of, maar wanneer) en daar moeten we beter op ingericht worden. Dus inderdaad; minder los zand en meer concrete plannen om de oorzaken van de pandemie te erkennen en écht aan te pakken, en ook de oorzaken van compleet afgedraaid zorgpersoneel en enorm oplopende wachtlijsten tijdens corona voor andere behandelingen onder de loupe te nemen. (Iets met bezuinigingen en enorme werkdruk..)

Dat mis ik, en ik denk dat ik voor veel mensen spreek als ik zeg dat hun weerstand tegen deze corona-app daar ook wel deels vandaan komt. Symptoombestrijding is in bepaalde mate goed, maar er moet een punt komen dat we verder en dieper durven te graven. En dus niet enkel de burger hun vaccinatiestatus gaan opeisen. (Naast dus dat het imho niet echt veilig voelt, dit soort gegevens bij een overheid die nog ergens in de Floppy-tijd lijkt te zijn blijven hangen en toe qua kennis en omgang met data :') )

Maar nogmaals; mensen die deze maatregelen vergelijken met Jodenvervolgingen e.d. zijn bij mij ook keihard af hoor. Dat soort kritiek krijg ik ook de rillingen van. Dat zijn rare wappies met fascistische trekjes. Brr.
pi_201578583
Nou, ik hoop dat de idioten waaraan we overgeleverd zijn inderdaad niet uitsluitend de volksgezondheid meenemen in hun overwegingen. Er zijn ook andere belangrijke dingen in de samenleving, en het lijkt me goed als daar ook rekening mee gehouden wordt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_201578650
Als corona endemisch is geworden is het uiteindelijk wel heel vergelijkbaar met griep. Levengevaarlijk, legt groot beslag op de zorg, gemiddeld jaarlijks een slordige zesduizend(!) doden (in Nederland) aan griep.
Op zich kan ons stelsel dat blijkbaar wel aan, in elk geval, daar leven we echt al jaren mee.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_201578716
quote:
7s.gif Op donderdag 30 september 2021 14:03 schreef sigme het volgende:
Als corona endemisch is geworden is het uiteindelijk wel heel vergelijkbaar met griep. Levengevaarlijk, legt groot beslag op de zorg, gemiddeld jaarlijks een slordige zesduizend(!) doden (in Nederland) aan griep.
Op zich kan ons stelsel dat blijkbaar wel aan, in elk geval, daar leven we echt al jaren mee.
Maar als corona bovenop griep komt, kan het stelsel dat wel aan? Afgelopen jaar was er, mede door 1,5 m en andere maatregelen, geen griepgolf. Maar wat als je die 2 tegelijk krijgt?
We have far more in common than that which devides us..
pi_201578859
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 14:07 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Maar als corona bovenop griep komt, kan het stelsel dat wel aan? Afgelopen jaar was er, mede door 1,5 m en andere maatregelen, geen griepgolf. Maar wat als je die 2 tegelijk krijgt?
De griepgolf verschilt ook in intensiteit tussen de jaren, dus hopelijk is een combi griep+corona-golf niet veel meer dan een wat intensere griepgolf zoals we die hebben gekend.
pi_201578912
Ik belde net even met A om wat te doen aan m'n "ik zie hem dit weekend maar heb al 2 weken amper wat van hem gehoord, hoe moet ik me dan gedragen tegen hem" stress. Hij zei dat het iets beter ging dan een paar weken geleden dus dat is fijn. Dat had ik niet meegekregen, want het enige wat ik had gehoord was dat hij en B dinsdag een behoorlijke baaldag hadden gehad, omdat B die avond nogal was ingestort en met mij appte voor wat afleiding.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 30 september 2021 @ 14:31:10 #176
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201578954
quote:
7s.gif Op donderdag 30 september 2021 14:03 schreef sigme het volgende:
Als corona endemisch is geworden is het uiteindelijk wel heel vergelijkbaar met griep. Levengevaarlijk, legt groot beslag op de zorg, gemiddeld jaarlijks een slordige zesduizend(!) doden (in Nederland) aan griep.
Op zich kan ons stelsel dat blijkbaar wel aan, in elk geval, daar leven we echt al jaren mee.
in NL inmiddelds 18168 mensen overleden aan corona, en een grote hoeveelheid mensen die er heel erg ziek van waren/zijn
Griep kan echter ook pieken zoals in 1918, 1957 en 1968
Er wordt niet voor niets ook tegen gevaccineerd.
  donderdag 30 september 2021 @ 14:36:12 #177
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201579013
Een ander gevolg van Corona zijn de mensen die kanker hebben of een andere ziekte en niet tijdig zijn gediagnosticeerd omdat men niet (tijdig) naar het ziekenhuis ging, waardoor de behandeling later start en de kansen slechter worden.
Het IKNL melde al dat er veel minder kankergevallen waren vastgesteld, maar dat dit niet kwam omdat mensen zoveel gezonder waren.
pi_201579080
Nou ja zeg @Tele6, wat een rare reactie

@Jan_Onderwater, en door dat laatste, de inhaalzorg, komen de mensen in de ziekenhuizen niet tot rust. VPK die ik op twitter volg vertelde (en dit was niet de eerste/enige keer) dat iemand een operatie moest ondergaan en daarna een tijd revalideren. Maar hij was ook mantelzorger voor zijn vrouw en omdat daar geen hulp voor te vinden was werd zijn operatie met zeker een maand uitgesteld. Daar knelt het ook al. En misschien niet direct met corona te maken, maar wanneer je met weeën een ziekenhuis met plek moet zoeken lijkt me ook geen pretje.
We have far more in common than that which devides us..
  donderdag 30 september 2021 @ 14:46:16 #179
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201579110
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 14:44 schreef Kaatje1 het volgende:
Nou ja zeg @:Tele6, wat een rare reactie

@:Jan_Onderwater, en door dat laatste, de inhaalzorg, komen de mensen in de ziekenhuizen niet tot rust. VPK die ik op twitter volg vertelde (en dit was niet de eerste/enige keer) dat iemand een operatie moest ondergaan en daarna een tijd revalideren. Maar hij was ook mantelzorger voor zijn vrouw en omdat daar geen hulp voor te vinden was werd zijn operatie met zeker een maand uitgesteld. Daar knelt het ook al. En misschien niet direct met corona te maken, maar wanneer je met weeën een ziekenhuis met plek moet zoeken lijkt me ook geen pretje.
klopt, en omdat er daardoor een hogere capaciteitsvraag is verschuiven er weer zaken naar achter.
pi_201579164
Ja, corona heeft natuurlijk een naijlend effect. Maar het is niet logisch om de zorg anders in te gaan richten voor de corona-patiënten nadat we uit de eerste shit zijn.
Ook de jaarlijkse griepgolf zorgt vaak voor afschalen reguliere zorg, met alle schade van dien.
Dus blijkbaar vinden we dat wel acceptabel. Tenminste, ik kan me niet heugen dat men nou massaal het Nederlandse zorgstelsel zo slecht vond, pre-corona.

Wel werd er, pre-corona, al wel een tijdje dringend geadviseerd om de beslissing om *geen* draaiboeken meer te hebben voor pandemieën weer terug te draaien, want vroeg of laat komt er weer eentje. Helaas dacht men in Den Haag dat besmettelijke ziekten zich wel beperken tot lang geleden en derdewereldlanden.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 30 september 2021 @ 14:56:08 #181
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201579211
quote:
7s.gif Op donderdag 30 september 2021 14:51 schreef sigme het volgende:
Ja, corona heeft natuurlijk een naijlend effect. Maar het is niet logisch om de zorg anders in te gaan richten voor de corona-patiënten nadat we uit de eerste shit zijn.
Ook de jaarlijkse griepgolf zorgt vaak voor afschalen reguliere zorg, met alle schade van dien.
Dus blijkbaar vinden we dat wel acceptabel. Tenminste, ik kan me niet heugen dat men nou massaal het Nederlandse zorgstelsel zo slecht vond, pre-corona.

Wel werd er, pre-corona, al wel een tijdje dringend geadviseerd om de beslissing om *geen* draaiboeken meer te hebben voor pandemieën weer terug te draaien, want vroeg of laat komt er weer eentje. Helaas dacht men in Den Haag dat besmettelijke ziekten zich wel beperken tot lang geleden en derdewereldlanden.
grappig, ik heb bij een groot Pharma bedrijf nog meegewerkt aan draaiboeken ivm pandemieen in 2006/2007 (hoe we de IT overeind zouden houden)
Daarna geprobeerd dat als dienst in de markt te zetten maar daar wilde eigenlijk niemand wat van weten.
pi_201579348
quote:
7s.gif Op donderdag 30 september 2021 14:51 schreef sigme het volgende:
Ja, corona heeft natuurlijk een naijlend effect.
De uitdagingen die ik hier vooral zie is dat de kern van de groep die betrokken is geweest bij de coronazorg ook de kern is van van de OK capaciteit; die mensen hebben een lange periode structureel te weinig rust gehad, en zijn nauwelijks in de gelegenheid geweest hun eigen ritme als mens, niet als medewerker, terug te vinden.

Bijkomend effect is het hoge verloop in deze groep, de zeer beperkte aanmeldingen in de opleiding en de (noodzakelijk) lange doorloop hiervan; 2 jaar minimaal voor zeer ervaren verpleegkundigen, langer voor anderen.

Daar bovenop speelt ook schaarste op het gebied van anesthesisten en anesthesiemedewerkers.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_201579618
geloeiende geloeiende.
Kreeg een bericht van de leverancier van bank/stoel.
Zij hebben te horen gekregen van de producent dat die de stoel niet meer maakt. Moet dus nu op zoek naar een nieuwe stoel :(
We have far more in common than that which devides us..
pi_201579619
@Tele6 A is nu een manipulator geworden? -O-
pi_201579622
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 15:38 schreef Kaatje1 het volgende:
geloeiende geloeiende.
Kreeg een bericht van de leverancier van bank/stoel.
Zij hebben te horen gekregen van de producent dat die de stoel niet meer maakt. Moet dus nu op zoek naar een nieuwe stoel :(
Shit :(
pi_201579631
quote:
14s.gif Op donderdag 30 september 2021 12:10 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]
Ook leuk. Denk ik. Geen ervaring mee, want kinderloos.
[..]
Fijn dat jullie weer opkrabbelen. Wij hebben onze portie roerige tijd (ver) voor dit hele coronagebeuren gehad en zitten eigenlijk sinds het begin van corona in rustig vaarwater. We leven van dag tot dag en zien verder wel.
[..]
Hmm, jij en Sjeen samen. Mooi beeld. B-). Zijn de hulpdiensten al gewaarschuwd?
Ach onze mannen overleven dat al een jaartje of 13/14? Dus ik gok zo dat de hulpdiensten niet nodig zijn hoor ;)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_201579636
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 15:38 schreef Kaatje1 het volgende:
geloeiende geloeiende.
Kreeg een bericht van de leverancier van bank/stoel.
Zij hebben te horen gekregen van de producent dat die de stoel niet meer maakt. Moet dus nu op zoek naar een nieuwe stoel :(
:{
pi_201579643
Afgesproken met TL dat ik a.s. dinsdag op een tijdstip dat t wat rustiger is op de poli (lunchtijd)bij haar langsga. Zij nodigt dan de nieuwe MTL uit op mijn verzoek om even kennis te maken.
Als dat allemaal goed gaat zwaai ik ff op m'n poli en ga daarna lekker ff uitwaaien in het parkje t/o zkh.
Kan ik meteen even kijken hoe het met 'mijn' vogeltjes gaat daar.
O+
pi_201579652
quote:
1s.gif Op donderdag 30 september 2021 15:38 schreef Blues het volgende:
@:Tele6 A is nu een manipulator geworden? -O-
Ik denk niet dat hij zich beseft dat dat is wat hij doet. Z'n inzicht in hoe je rekening houdt met anderen lijkt de laatste tijd een beetje stuk.
pi_201579668
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 15:42 schreef Tele6 het volgende:


Ik denk niet dat hij zich beseft dat dat is wat hij doet. Z'n inzicht in hoe je rekening houdt met anderen lijkt de laatste tijd een beetje stuk.
Zo lastig allemaal voor jullie :*
pi_201579752
quote:
1s.gif Op donderdag 30 september 2021 15:41 schreef Blues het volgende:
Afgesproken met TL dat ik a.s. dinsdag op een tijdstip dat t wat rustiger is op de poli (lunchtijd)bij haar langsga. Zij nodigt dan de nieuwe MTL uit op mijn verzoek om even kennis te maken.
Als dat allemaal goed gaat zwaai ik ff op m'n poli en ga daarna lekker ff uitwaaien in het parkje t/o zkh.
Kan ik meteen even kijken hoe het met 'mijn' vogeltjes gaat daar.
O+
Een plan. Duidelijkheid. En zélf gemaakt. 👍🏼
pi_201579776
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 15:38 schreef Kaatje1 het volgende:
geloeiende geloeiende.
Kreeg een bericht van de leverancier van bank/stoel.
Zij hebben te horen gekregen van de producent dat die de stoel niet meer maakt. Moet dus nu op zoek naar een nieuwe stoel :(
En had de man geen optie of alternatief voor een gelijkende? -O-

quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 15:42 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik denk niet dat hij zich beseft dat dat is wat hij doet. Z'n inzicht in hoe je rekening houdt met anderen lijkt de laatste tijd een beetje stuk.
nou, dan moet dat maar zo. Moet dat?
pi_201579801
Vanmiddag alle toestellen 100% gescoord en afgesloten met een wandeling door een National Park in Seattle.
Ondertussen pratend met een oudmedewerkster umc, want…alle apparaten zijn weer in gebruik naast elkaar w/

En teruggenoten van een Marokkoreis zeven jaar geleden. En dan volgen er nog 2 weken herinneringen. Dan is fb leuk. B-)
pi_201579961
@Blues, dat lijkt me een prima paar uurtjes om een beetje te snuffelen maar niet te ruiken ;)

@AnneX, nee, ik heb op de site gekeken maar er is 1 stoel die in aanmerking komt, maar dat is de stoel die bij de bank hoort. Kan, als ik niets anders kan vinden. Maar ik had me zo verheugd op deze stoel.

Net bij een andere winkel wel wat gezien online. En daar wil ik even kijken, net even een appje naar een vriendin gestuurd of zij even mee wil.

Positief weer wel, heb net toekenning van ww gekregen. Stukken morgen maar eens rustig doorlezen.

En ik heb zojuist een soort sollicitatie de deur uitgedaan. De gemeente heeft een spliksplinter nieuwe functie staan (betreft inburgering). Daar kom ik niet voor in aanmerking, heb de opleiding niet en de jaren ervaring ook niet, en ook de kennis van bepaalde wetgeving ontbreekt mij volledig. Maar misschien hebben ze een ondersteuner nodig. En daar heb ik mezelf voor aangeboden. Je kunt niet weten.
We have far more in common than that which devides us..
pi_201580055
@Kaatje1 én inkomen én solli. Zou te gek zijn.

@Lonaa Heb je deze gezien? Een berekening voor energieprovider electra en gas. https://www.consumentenbo(...)mid=100003369&jb=49&
Voor ons huishouden zou ¤ 6 /maand schelen, 3 jaar vast.

Veel antwoorden onder de ‘meestgestelde vragen’.
Oh, of je had de site zelf al gevonden. My bad. 8-)

[ Bericht 3% gewijzigd door AnneX op 30-09-2021 16:25:56 ]
pi_201580227
Zo, sites van woonwinkels gekeken. Staat ergens een stoel op een site die er veel op lijkt en hetzelfde materiaal.
Vriendin gebeld en we gaan morgen even kijken en misschien gelijk meenemen :D Iets met spijkers en koppen
We have far more in common than that which devides us..
pi_201580301
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 16:30 schreef Kaatje1 het volgende:
Zo, sites van woonwinkels gekeken. Staat ergens een stoel op een site die er veel op lijkt en hetzelfde materiaal.
Vriendin gebeld en we gaan morgen even kijken en misschien gelijk meenemen :D Iets met spijkers en koppen
Aaah, een zg. Toonkamermodel….lukt het om nog iets van de prijs af te praten?

Over de energieprovider nu is Vattenfall:
“Maximale Blijven Loont-korting: 25%
Je houdt 25% korting op de variabele leveringskosten van stroom, zolang je klant blijft. Want we waarderen klanten die bij ons blijven. En daar zetten we graag iets tegenover.”
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_201580343
Nee, op voorraad in het magazijn. Maar we moeten even zien of dat in de auto van vriendin kan.
We have far more in common than that which devides us..
pi_201580360
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 16:40 schreef Kaatje1 het volgende:
Nee, op voorraad in het magazijn. Maar we moeten even zien of dat in de auto van vriendin kan.
Oh, dan je nog kiezen qua kleur of stof? Ben benieuwd.
Klep open, touwtjes of spanbanden mee. Shawl om.
pi_201580379
Kan kiezen uit groen, grijs en camel. Denk dat het het laatste gaat worden. Bank is donkerbruin. De stoel die niet doorgaat was mosgroen, maar de groen van de "nieuwe" stoel lijkt me een soort metalic groen brrr
We have far more in common than that which devides us..
pi_201580598
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 16:08 schreef Kaatje1 het volgende:
@:Blues, dat lijkt me een prima paar uurtjes om een beetje te snuffelen maar niet te ruiken ;)

Precies :)
quote:
Positief weer wel, heb net toekenning van ww gekregen. Stukken morgen maar eens rustig doorlezen.

En ik heb zojuist een soort sollicitatie de deur uitgedaan. De gemeente heeft een spliksplinter nieuwe functie staan (betreft inburgering). Daar kom ik niet voor in aanmerking, heb de opleiding niet en de jaren ervaring ook niet, en ook de kennis van bepaalde wetgeving ontbreekt mij volledig. Maar misschien hebben ze een ondersteuner nodig. En daar heb ik mezelf voor aangeboden. Je kunt niet weten.
Goed nieuws van de ww. Daar geen gedoe over gelukkig.

Je weet gewoon nooit hoe een balletje kan rollen. Wij hebben ook zo vaak mensen vanuit een hele andere kant gekregen die zo lekker pasten in het team en alles is te leren. Ook zonder vooropleiding.
Mensen mét megaveel ter zake doende opleidingen konden er dan soms weer niks van! :)
pi_201580618
quote:
1s.gif Op donderdag 30 september 2021 15:52 schreef AnneX het volgende:

Een plan. Duidelijkheid. En zélf gemaakt. 👍🏼
Ja
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_201580751
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 17:02 schreef Blues het volgende:

[..]
Ja
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We have far more in common than that which devides us..
pi_201580945
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 17:14 schreef Kaatje1 het volgende:


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
No worries.
Ik heb alleen geluisterd en haar veel liefs en sterkte gewenst.
;)
pi_201581118
Nou, ik had een zware werkdag. Dat terzijde, over naar de betere dingen. Ik ga voor een verzamelingetje berenklauw, met 1 engelwortel ertussen, maar kniesoor wie daarop let.




ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_201582495
Hmpf. M'n leverancier van walnotenport is overleden (die bolkop van Lingo), dus nu moet ik dat zelf maar gaan maken. Tenslotte heb ik zelf een walnotenboom. Blijk je walnoten in juni/juli moeten plukken daarvoor. Hmpf.
Bovendien heb je ook daarvoor van die 96%alcohol nodig.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator donderdag 30 september 2021 @ 19:31:40 #207
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201582524
quote:
7s.gif Op donderdag 30 september 2021 19:30 schreef sigme het volgende:
Hmpf. M'n leverancier van walnotenport is overleden (die bolkop van Lingo), dus nu moet ik dat zelf maar gaan maken. Tenslotte heb ik zelf een walnotenboom. Blijk je walnoten in juni/juli moeten plukken daarvoor. Hmpf.
Bovendien heb je ook daarvoor van die 96%alcohol nodig.
Francois Boulangé?

96% alcohol is bij de Edeka te koop :Y
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator / Redactie Sport donderdag 30 september 2021 @ 19:35:37 #208
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_201582640
Avond :W
Weekend. 8-) Na vier lange dagen is de tank wel leeg... Wilde morgen lang aan de wandel, maar sla even over.

Wat de overheid en Covid betreft. Het gebrek aan lerend vermogen en transparantie zijn de grootste faalpunten. En als je fouten maakt prima, maar geef het toe. Laat zien waarom je welke besluiten neemt en niet met 'ja dat doet Italië ook'. Wees transparant. Nu wordt alleen maar wantrouwen gevoed.
Laat zien wat je weet en dan 'de commons' aan de slag en kunnen we met z'n allen leren en kijken hoe we verder kunnen komen.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  donderdag 30 september 2021 @ 19:40:13 #209
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_201582740
quote:
7s.gif Op donderdag 30 september 2021 19:30 schreef sigme het volgende:
Hmpf. M'n leverancier van walnotenport is overleden (die bolkop van Lingo), dus nu moet ik dat zelf maar gaan maken. Tenslotte heb ik zelf een walnotenboom. Blijk je walnoten in juni/juli moeten plukken daarvoor. Hmpf.
Bovendien heb je ook daarvoor van die 96%alcohol nodig.
Dit klinkt als vino de nueces. Dat is rode wijn, suiker en groene walnoten. Die pluk je op San Juan (24 juni) en drink je op kerstavond. Het smaakt een beetje portachtig inderdaad.
Siesta & Fiesta!
pi_201582745
quote:
7s.gif Op donderdag 30 september 2021 19:30 schreef sigme het volgende:
Hmpf. M'n leverancier van walnotenport is overleden (die bolkop van Lingo), dus nu moet ik dat zelf maar gaan maken. Tenslotte heb ik zelf een walnotenboom. Blijk je walnoten in juni/juli moeten plukken daarvoor. Hmpf.
Bovendien heb je ook daarvoor van die 96%alcohol nodig.
Is walnotenport anders dan likeur? Ik heb jonge walnoten geplukt en met een kaneelstok, wat koffieboontjes en rum (of wodka, daar moet ik om liegen) in een weckpot gedaan. Een paar weken geleden heb ik daar nog suiker aan toegevoegd. Nu nog even geduld, en dan schijnt dat met kerst erg lekker te zijn.
  donderdag 30 september 2021 @ 19:50:59 #211
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201583025
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 19:40 schreef Bramito het volgende:

[..]
Dit klinkt als vino de nueces. Dat is rode wijn, suiker en groene walnoten. Die pluk je op San Juan (24 juni) en drink je op kerstavond. Het smaakt een beetje portachtig inderdaad.
:9~ :9~ :9~

Dat klinkt lekker zeg

Kun je dat ook kopen, voor luie vlerken zoals ik?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201583239
quote:
1s.gif Op donderdag 30 september 2021 19:31 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Francois Boulangé?

96% alcohol is bij de Edeka te koop :Y
Ja die ja.

Ik zal kijken bij de Edeka! Het plan was om morgen naar Duitsland te gaan voor boodschappen, maar het logeerhondje komt onverwacht morgen bij ons spelen, dus Duitsland schuift door naar morgen.

Ook iets meer kans dat dan misschien de kunstkrokettenbestelling klaar is, wat voor mij nogal handig combineert. Maar m'n wc-papier kan niet te lang meer wachten :+.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 30 september 2021 @ 19:58:05 #213
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_201583240
Ok meteen gekookt uit de nieuwe otto:



Zou het gerecht normaal niet meteen gekozen hebben maar had 2 maïskolven liggen uit mijn groentepakket van vorige week dus beste keus.

Lekker! Zelf nog cote de boeuf ernaast gelegd. Lekker :9
pi_201583353
@gcjoel Wat leuk, dat je gelijk met otto aan de gang kan. :Y)

Hij komt ook met regelmaat op fb voorbij. Altijd aardige filmpjes. En het ziet er dan simpel uit.
Zelf kook ik nog zelden uit Plenty bijv.
pi_201583533
Ik deed nog een avondwandeling in het donker O+
En ik kwam langs lichtgevende roosjes en een verdwaalde pluizenbol.



pi_201583564
+ vandaag nog op de crosstrainer gestaan en geroeid *)
Beweging galore, maar ik ging een beetje hijgen met traplopen? En dat laat ik me toch niet gebeuren... dus beetje conditie oppoffen.
  donderdag 30 september 2021 @ 20:09:50 #217
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201583565
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 19:58 schreef gcjoel het volgende:
Ok meteen gekookt uit de nieuwe otto:

[ link | afbeelding ]

Zou het gerecht normaal niet meteen gekozen hebben maar had 2 maïskolven liggen uit mijn groentepakket van vorige week dus beste keus.

Lekker! Zelf nog cote de boeuf ernaast gelegd. Lekker :9
Polenta en koriander?

Cote de boeuf erbij is altijd top natuurlijk :9~
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201584142
Is ottolenghi altijd vega eigenlijk?
pi_201584240
Dit vandaag op https://www.lekkerensimpe(...)oemkool-kip-en-spek/

Was lekker. Denk alleen dat ik een volgende keer iets meer saus maak.
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 30 september 2021 @ 20:41:00 #220
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_201584277
quote:
1s.gif Op donderdag 30 september 2021 20:09 schreef Molo het volgende:

[..]
Polenta en koriander?

Cote de boeuf erbij is altijd top natuurlijk :9~
Ja klopt! En pinda's
  donderdag 30 september 2021 @ 20:41:17 #221
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_201584280
quote:
1s.gif Op donderdag 30 september 2021 20:32 schreef Blues het volgende:
Is ottolenghi altijd vega eigenlijk?
Nee maar veel recepten wel.
pi_201584447
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 14:27 schreef Tele6 het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  donderdag 30 september 2021 @ 21:06:21 #223
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_201584713
quote:
1s.gif Op donderdag 30 september 2021 19:50 schreef Molo het volgende:

[..]
:9~ :9~ :9~

Dat klinkt lekker zeg

Kun je dat ook kopen, voor luie vlerken zoals ik?
Wel likeur 20º. Dat is volgens mij hetzelfde maar dan aangelengd met alcohol. https://www.amazon.es/Alm(...)urales/dp/B07XDTG5P7
Siesta & Fiesta!
  donderdag 30 september 2021 @ 21:10:17 #224
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201584811
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 21:06 schreef Bramito het volgende:

[..]
Wel likeur 20º. Dat is volgens mij hetzelfde maar dan aangelengd met alcohol. https://www.amazon.es/Alm(...)urales/dp/B07XDTG5P7

Nu niet verkrijgbaar, maar op verlanglijst gezet. Klinkt als onwijs lekkere combinatie :9
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201584956
Goedenavond :O Mijn collega’s vinden dat ik vaker op kantoor moet komen :’) Beter voor de collegialiteit. Ik krijg ze niet echt uitgelegd dat werken met 8 man in een ruimte kleiner dan mijn woonkamer die continue overleggen, bellen, en lastig gevallen worden door andere collega’s niet echt het meest ideale werkgebied is. De conclusie was dat ik niet zo moest zeuren :’)

Dus dsn gaan we maar wat vaker naar kantoor :{
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_201586306
quote:
1s.gif Op donderdag 30 september 2021 21:15 schreef PdeHoog het volgende:
Goedenavond :O Mijn collega’s vinden dat ik vaker op kantoor moet komen :’) Beter voor de collegialiteit. Ik krijg ze niet echt uitgelegd dat werken met 8 man in een ruimte kleiner dan mijn woonkamer die continue overleggen, bellen, en lastig gevallen worden door andere collega’s niet echt het meest ideale werkgebied is. De conclusie was dat ik niet zo moest zeuren :’)

Dus dsn gaan we maar wat vaker naar kantoor :{
Koptelefoon met ANC op :+
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 30 september 2021 @ 22:23:07 #227
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201586377
quote:
1s.gif Op donderdag 30 september 2021 21:15 schreef PdeHoog het volgende:
Goedenavond :O Mijn collega’s vinden dat ik vaker op kantoor moet komen :’) Beter voor de collegialiteit. Ik krijg ze niet echt uitgelegd dat werken met 8 man in een ruimte kleiner dan mijn woonkamer die continue overleggen, bellen, en lastig gevallen worden door andere collega’s niet echt het meest ideale werkgebied is. De conclusie was dat ik niet zo moest zeuren :’)

Dus dsn gaan we maar wat vaker naar kantoor :{
Heb je ook verteld waar je zorg daarin zit? Corona neem ik aan, of is het drukke werkomgeving qua prikkels en productiviteit?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201586398
Hoi!

Ik heb vanavond eindelijk weer eens gevolleybalt! *O*
Het was zooooo fijn!
Wel alles in de lokale taal, maar daar leer ik ook weer van

*stuitert nog even verder* O+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_201586550
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 22:24 schreef Barreltje het volgende:
Hoi!

Ik heb vanavond eindelijk weer eens gevolleybalt! *O*
Het was zooooo fijn!
Wel alles in de lokale taal, maar daar leer ik ook weer van

*stuitert nog even verder* O+
Ook weer gewonnen?
We have far more in common than that which devides us..
pi_201586608
quote:
1s.gif Op donderdag 30 september 2021 22:23 schreef Molo het volgende:

[..]
Heb je ook verteld waar je zorg daarin zit? Corona neem ik aan, of is het drukke werkomgeving qua prikkels en productiviteit?
Corona is het niet meer. Het zijn de prikkels die me mateloos irriteren.En ja, die meldde ik maar daarvan was de conclusie: niet zeuren :')
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_201586641
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 22:20 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]
Koptelefoon met ANC op :+
Dan krijg ik gezeik over de koptelefoon en gaan ze mijn aandacht trekken door te zwaaien :’)
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_201586648
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 22:24 schreef Barreltje het volgende:
Hoi!

Ik heb vanavond eindelijk weer eens gevolleybalt! *O*
Het was zooooo fijn!
Wel alles in de lokale taal, maar daar leer ik ook weer van

*stuitert nog even verder* O+
Leuk *O*
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  donderdag 30 september 2021 @ 22:39:40 #233
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201586685
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 22:36 schreef PdeHoog het volgende:

[..]
Corona is het niet meer. Het zijn de prikkels die me mateloos irriteren.En ja, die meldde ik maar daarvan was de conclusie: niet zeuren :')
Lekker inlevingsvermogen :')

Wij zijn sinds we weer naar kantoor mogen iig afgestapt van het kantoortuinprincipe. Niet dat het ooit gewerkt heeft, maar we zagen nu allemaal heel erg duidelijk en overtuigend dat het niet werkt.

Samenwerkdingen en kletsen op kantoor, uitwerken en computeren doe je maar thuis. Tenzij je je wel kunt afsluiten maar ik kan dat iig niet :T
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 30 september 2021 @ 22:40:22 #234
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201586697
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 22:37 schreef PdeHoog het volgende:

[..]
Dan krijg ik gezeik over de koptelefoon en gaan ze mijn aandacht trekken door te zwaaien :’)
Waar werk jij dan _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201586782
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 22:37 schreef PdeHoog het volgende:

[..]
Dan krijg ik gezeik over de koptelefoon en gaan ze mijn aandacht trekken door te zwaaien :’)
Nou ja op de momenten dat je even door wilt werken is dat wel begrijpelijk toch? Of staan ze echt iedere 5 minuten aan je bureau. Daar valt ook niet mee te werken.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_201587720
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 22:24 schreef Barreltje het volgende:
Hoi!

Ik heb vanavond eindelijk weer eens gevolleybalt! *O*
Het was zooooo fijn!
Wel alles in de lokale taal, maar daar leer ik ook weer van

*stuitert nog even verder* O+
Wat fijn om te lezen O+ :*


Ik leef ook nog, hoewel ik al een week geen hap door m'n keel krijg. Misselijk, buikpijn, totaal gebrek aan eetlust, rugpijn bovenin m'n rug ter hoogte van bh sluiting. Gisteren twee boterhammen met roomboter en kaas gegeten en als avondeten een half pakje vega balletjes en 200g Hollandse roerbakgroente, en dat was dan een goede dag zegmaar.
Eerdere dagen zelfde overdag en als avondeten dan een kop bouillon of een banaan. Vandaag had ik een banaan en toen ik thuis kwam van even uurtje hockeyen (rond 20.30) nog de andere helft van pakje vega balletjes en daar ben ik nu nog steeds misselijk van. Best vervelend, ook omdat de buikpijn en misselijkheid beetje weer mn angst triggeren waarmee het juist heel goed ging.
Ik dacht eerst gewoon van zenuwen door leuke jongen, maar het is ook op dagen waarvan ik 100% zeker weet dat ik hem niet ga zien oid.. Ondanks shit voelen en angst hem wel twee keer gezien deze week, waar ik best beetje trots op ben dat ik dat wel gewoon gedaan heb en niet heb afgezegd want niet lekker. Dan neemt het meestal ook wel iets af, dus lijkt toch wel iets spanning gerelateerd (of ik word dan gewoon voldoende afgeleid?), maar ik lig er nu dus ook van wakker en nu zou ik nergens spanning voor hoeven hebben.
Wanneer bel je voor zoiets de huisarts eigenlijk? Want heel gezond lijkt het me niet om zo lang zo weinig te eten, maar ik krijg er echt niet meer in.
pi_201587932
Gewoon: vanochtend even bellen voor een bezoek aan de huisarts. Doe maar!
Een week nauwelijks eten en misselijk etc. is voldoende reden.
Vanochtend dus.
Sterkte ondertussen.
pi_201588384
Wauw, je lichaam geeft je miljoen signalen dat je niet ok bent en je ramt gewoon door met business as usual? Ik kan mm emoties en emotionele signalen goed negeren, maar wauw :D
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_201588469
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 06:39 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wauw, je lichaam geeft je miljoen signalen dat je niet ok bent en je ramt gewoon door met business as usual? Ik kan mm emoties en emotionele signalen goed negeren, maar wauw :D
Nou ja, zo simpel is het nou ook weer niet/daar zit wel iets achter.
Ik heb er wel eens hier over verteld maar niet een keer het hele verhaal geloof ik, en mss heb je dat gemist. Beetje veel tekst dus spoiler om het beetje leesbaar te houden verder ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar point taken, ik ga eens bellen zo om 8u.

[ Bericht 6% gewijzigd door vlindertje89 op 01-10-2021 07:36:39 ]
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 07:37:25 #240
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_201588492
Die laatste zin @ fladderbeesje *O*
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_201588508
Gisteren laat alsnog nieuw energiecontract afgeslopten bij, op dat moment, de goedkoopste. 1,06 per kuub gas.
Vandaag kost datzelfde kuub gas 0,40 cent meer :o
Sterkheidsbaas van alles.
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 07:48:39 #242
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_201588544
Mooi is dat @Lonaa

Hier net uk in full blown regenoutfit de deur uit gedaan; zag er buiten uit als "er komt stortregen".

Check ik nu net buienradar; was laatste bui uit een keten. Heeft ze het iig niet koud op de fiets :P
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_201588595
Goedemorgen!

Weegbree


Haagwinde-in-mais
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_201588697
Assistente vond het nog niet zo zorgwekkend, maar wel telefonische afspraak met de huisarts gekregen vanavond, dus maar even kijken wat die zegt en vragen of er iets is wat ik kan doen tegen de misselijkheid, want 't gebrek aan eetlust komt vooral daardoor denk ik. Dank voor jullie aanmoedigingen gewoon even te bellen :)
pi_201588859
Goed dat je gebeld hebt, vlindertje. Bij mij is zulke hoge rugpijn maagzuur, Rennies geven dan wel verlichting. Ik fiets zo ook even langs de drogist om die te halen, ik word er sinds twee dagen 's nachts wakker van }:|
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_201588924
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 07:39 schreef Lonaa het volgende:
Gisteren laat alsnog nieuw energiecontract afgeslopten bij, op dat moment, de goedkoopste. 1,06 per kuub gas.
Vandaag kost datzelfde kuub gas 0,40 cent meer :o
Wow :o
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_201588947
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 07:56 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!
[ afbeelding ]
Weegbree
White men's footprint :Y ik hiu van weegbree omdat het geweldig werkt bij brandnetelprikken.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_201588959
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 08:11 schreef vlindertje89 het volgende:
Assistente vond het nog niet zo zorgwekkend, maar wel telefonische afspraak met de huisarts gekregen vanavond, dus maar even kijken wat die zegt en vragen of er iets is wat ik kan doen tegen de misselijkheid, want 't gebrek aan eetlust komt vooral daardoor denk ik. Dank voor jullie aanmoedigingen gewoon even te bellen :)
Heel stom misschien, maar ik word altijd misselijk van een lege maag. En dat is dan ook een hobbel om wat te eten, dus blijf ik misselijk
We have far more in common than that which devides us..
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 08:46:10 #249
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_201588964
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 07:56 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!
[ afbeelding ]
Weegbree

[ afbeelding ]
Haagwinde-in-mais
Goeie morgen!

Weet je eigenlijk al die planten uit je hoofd?
Siesta & Fiesta!
pi_201588979
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 08:34 schreef Clubsoda het volgende:
Goed dat je gebeld hebt, vlindertje. Bij mij is zulke hoge rugpijn maagzuur, Rennies geven dan wel verlichting. Ik fiets zo ook even langs de drogist om die te halen, ik word er sinds twee dagen 's nachts wakker van }:|
Daar lag ik vannacht ook al aan te denken, goeie. Wilde zo sowieso even naar de supermarkt om wat lichter verteerbaar voer te halen, fruit en soepstengels of mariakaakjes ofzo. Kan ik daar door de dag heen wat van eten tussendoor, precies om wat @Kaatje1 zegt, dat ik iig niet misselijk word van de lege maag. En isotone sportdrank, want merk dat ik ook wel wat moeite heb genoeg te drinken. Dus rennies gaan ook erbij op de lijst, en dan vanavond maar eens zien of de huisarts nog extra tips heeft of dit een prima plan van aanpak vindt.

Oh, en hopelijk helpt het voor jou, vet irritant om daar 's nachts wakker van te worden }:|
pi_201589003
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 08:47 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Daar lag ik vannacht ook al aan te denken, goeie. Wilde zo sowieso even naar de supermarkt om wat lichter verteerbaar voer te halen, fruit en soepstengels of mariakaakjes ofzo. Kan ik daar door de dag heen wat van eten tussendoor, precies om wat @:Kaatje1 zegt, dat ik iig niet misselijk word van de lege maag. En isotone sportdrank, want merk dat ik ook wel wat moeite heb genoeg te drinken. Dus rennies gaan ook erbij op de lijst, en dan vanavond maar eens zien of de huisarts nog extra tips heeft of dit een prima plan van aanpak vindt.
^O^ bouillon is ook fijn om je zouten een beetje aan te vullen, helpt mij ook tegen het slappe gevoel.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_201589055
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 08:46 schreef Bramito het volgende:

[..]
Goeie morgen!

Weet je eigenlijk al die planten uit je hoofd?
Door de fotoserie, die ik ergens eind deze lente begon, heb ik er wel een paar nieuwe bijgeleerd. De meeste wist ik al wel, de meeste nieuwe heb ik wel ingeprent, een paar heb ik opgezocht maar ben ik weer vergeten.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_201589096
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 08:43 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
White men's footprint :Y ik hiu van weegbree omdat het geweldig werkt bij brandnetelprikken.
Dat is eigenlijk net een andere weegbree; dit is smalle ;)

Dat zou werken geen brandnetel heb ik vroeger ook wel gehoord en geprobeerd, maar mij hielp het geloof ik niet erg. Maar sinds ik een jaar of 12 ben geef ik niet meer om brandnetelprikken, dus doe ik ook niks meer met weegbree uitwrijven.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 09:14:47 #254
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_201589270
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 08:47 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Daar lag ik vannacht ook al aan te denken, goeie. Wilde zo sowieso even naar de supermarkt om wat lichter verteerbaar voer te halen, fruit en soepstengels of mariakaakjes ofzo. Kan ik daar door de dag heen wat van eten tussendoor, precies om wat @:Kaatje1 zegt, dat ik iig niet misselijk word van de lege maag. En isotone sportdrank, want merk dat ik ook wel wat moeite heb genoeg te drinken. Dus rennies gaan ook erbij op de lijst, en dan vanavond maar eens zien of de huisarts nog extra tips heeft of dit een prima plan van aanpak vindt.

Oh, en hopelijk helpt het voor jou, vet irritant om daar 's nachts wakker van te worden }:|
Goed zo. Bij mij helpt zo'n bak kant en klare aardappelpuree ook. En stukjes ananas.
Spoilers!
pi_201589277
Aha, ik wist niet dat die witte mannenvoeten kieskeurig waren :D
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_201589288
Goedemorgen :W

Beterschap Vlinder en Clubsoda!
pi_201589392
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 07:39 schreef Lonaa het volgende:
Gisteren laat alsnog nieuw energiecontract afgeslopten bij, op dat moment, de goedkoopste. 1,06 per kuub gas.
Vandaag kost datzelfde kuub gas 0,40 cent meer :o
Ik vroeg me vanmorgen nog af of het gelukt was. Ik was de afgelopen dagen wat druk met dingen regelen en visite, dus had geen tijd voor dat energieding. En toen zag ik vanmorgen bericht dat het per 1 oktober (eh, vandaag dus?) stukken duurder zou zijn 8)7 8)7 Mijn contract nu loopt t/m januari. Dus hopelijk grijpt de regering ergens in, want anders vrees ik in ieder geval het eerste half jaar een enorme toename in kosten :{

Heb je 1 of 3 jaar gedaan?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201589409
Goeiemorgen!

Vervelend zeg lijkt me dat, vlinder. Zo in de knoop zitten met hoe je je voelt fysiek.

Ik slaap de laatste tijd echt belabberd, dat gaat bij mij in fases. Ik lig elke nacht uren wakker. Na nu 5 nachten op rij begint het wel wat op te breken.

Wel positief nieuws vanuit België: Het lijkt erop dat we de combinatie thuis/werk eindelijk wat op orde hebben. Ik werk vanaf vandaag niet meer op woensdagmiddag en vrijdagmiddag, en we hebben een lieve mevrouw gevonden die de kinderen vanaf volgende week 2 dagen van school haalt. Ze moeten dan nog 1 dag in de week naar de opvang. Tot nu toe gaan ze helemaal niet graag naar de opvang, dus blij dat we het zo kunnen oplossen.
pi_201589421
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 07:27 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Nou ja, zo simpel is het nou ook weer niet/daar zit wel iets achter.
Ik heb er wel eens hier over verteld maar niet een keer het hele verhaal geloof ik, en mss heb je dat gemist. Beetje veel tekst dus spoiler om het beetje leesbaar te houden verder ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar point taken, ik ga eens bellen zo om 8u.
Wanneer je lijf al een hele week redalertredalertredalert roept is er toch iets aan de hand? Dan heb je nog steeds een angststoornis, of je lichaam reageert ergens op? Als het angst is (en er dus niets lichamelijks aan de hand is) dan heb je hooguit het denkgedeelte van je angststoornis onder controle, je lichaam denkt dan duidelijk van niet :?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_201589449
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 09:31 schreef DancingPhoebe het volgende:

Wanneer je lijf al een hele week redalertredalertredalert roept is er toch iets aan de hand? Dan heb je nog steeds een angststoornis, of je lichaam reageert ergens op? Als het angst is (en er dus niets lichamelijks aan de hand is) dan heb je hooguit het denkgedeelte van je angststoornis onder controle, je lichaam denkt dan duidelijk van niet :?
Ik vond het verhaal voor de uitleg al klinken als een acute stress reactie van het lichaam. Maar als voor jezelf dan niet zo duidelijk is waar dat vandaan komt, dan is het wel handig om dat met hulp wat verder uit te zoeken. Na uitsluiten van een fysiek probleem natuurlijk.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201589498
quote:
Dit omdat Rutte in zijn ogen medeverantwoordelijk is voor kinderhandel en omdat hij meewerkt, denkt Roy, aan het terugbrengen van de wereldbevolking tot 5 miljoen mensen. Daarvoor wordt corona ingezet, meent hij.
Als corona ingezet zou worden om de wereldbevolking terug te brengen naar 5 miljoen... zouden we het dan niet juist moeten laten wakkeren..?

Ik vind complotdenker inmiddels ook te veel eer hoor...
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_201589517
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 09:28 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik vroeg me vanmorgen nog af of het gelukt was. Ik was de afgelopen dagen wat druk met dingen regelen en visite, dus had geen tijd voor dat energieding. En toen zag ik vanmorgen bericht dat het per 1 oktober (eh, vandaag dus?) stukken duurder zou zijn 8)7 8)7 Mijn contract nu loopt t/m januari. Dus hopelijk grijpt de regering ergens in, want anders vrees ik in ieder geval het eerste half jaar een enorme toename in kosten :{

Heb je 1 of 3 jaar gedaan?
Deze had ik voor oa. Lonaa gepost.
Misschien heb jij er iets aan?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 09:45:08 #263
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_201589526
Ik vind het vooral bijzonder dat een ander EU land (en niet een van de ruifvreters in het oosten) gewoon de gasprijs heeft vastgezet, en dat wij dat dan niet doen.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 09:50:20 #264
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_201589575
En het ruikt hier naar boterham-met-gebakken-eieren-en-spek.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 09:52:35 #265
63722 z80
I fink you freaky
pi_201589598
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 08:47 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Daar lag ik vannacht ook al aan te denken, goeie. Wilde zo sowieso even naar de supermarkt om wat lichter verteerbaar voer te halen, fruit en soepstengels of mariakaakjes ofzo. Kan ik daar door de dag heen wat van eten tussendoor, precies om wat @:Kaatje1 zegt, dat ik iig niet misselijk word van de lege maag. En isotone sportdrank, want merk dat ik ook wel wat moeite heb genoeg te drinken. Dus rennies gaan ook erbij op de lijst, en dan vanavond maar eens zien of de huisarts nog extra tips heeft of dit een prima plan van aanpak vindt.

Oh, en hopelijk helpt het voor jou, vet irritant om daar 's nachts wakker van te worden }:|
Ik zou persoonlijk voor sportdrank met suiker, voor de vocht aanvulling, en eiwitrijk eten gaan.
De lichtverteerbaren dingen zijn voornamelijk snelle koolhydraten. Kun je net zo goed een klontje suiker eten.
Door eiwitrijk eten geef je je maag wat te doen. En een langer geen honger gevoel.
Als je van garnalen hout. Een diepvries zakje halen bij de aldi. De versie zonder iets, dus enkel de schoongemaakte garnaal.
Deze koken en in een bakje in de koelkast. Als je trek hebt een paar er van nemen. Naar wens met wat kruiden of sausje.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_201589599
Ook goeiemorgen trouwens .

De mannen én vrouw gaan dan vandaag met de pont naar de thuishaven over 3 rivieren, éen kanaal en door 4 (?) sluizen in 7/8 uur. En dan haal ik de bemanning weer naar huis met de auto in de vrijdagmiddag file. Hoera.
Eerst een middag werken.
pi_201589608
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 09:31 schreef Jagärtrut het volgende:
Goeiemorgen!

Vervelend zeg lijkt me dat, vlinder. Zo in de knoop zitten met hoe je je voelt fysiek.

Ik slaap de laatste tijd echt belabberd, dat gaat bij mij in fases. Ik lig elke nacht uren wakker. Na nu 5 nachten op rij begint het wel wat op te breken.

Wel positief nieuws vanuit België: Het lijkt erop dat we de combinatie thuis/werk eindelijk wat op orde hebben. Ik werk vanaf vandaag niet meer op woensdagmiddag en vrijdagmiddag, en we hebben een lieve mevrouw gevonden die de kinderen vanaf volgende week 2 dagen van school haalt. Ze moeten dan nog 1 dag in de week naar de opvang. Tot nu toe gaan ze helemaal niet graag naar de opvang, dus blij dat we het zo kunnen oplossen.
Hopen dat je nu ook beter gaat slapen dan :)
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_201589614
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 09:43 schreef AnneX het volgende:

Deze had ik voor oa. Lonaa gepost.
Misschien heb jij er iets aan?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vandaag is te laat. Alles is al stukken duurder.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 09:54:25 #269
63722 z80
I fink you freaky
pi_201589617
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 09:45 schreef fietsie het volgende:
Ik vind het vooral bijzonder dat een ander EU land (en niet een van de ruifvreters in het oosten) gewoon de gasprijs heeft vastgezet, en dat wij dat dan niet doen.
Als je mijn woonland bedoelt. Niet enkel gas. Ook elektra staat hier vast.
Enkel de belastingen die verhoogd worden, worden wel doorgevoerd helaas.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_201589638
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 09:45 schreef fietsie het volgende:
Ik vind het vooral bijzonder dat een ander EU land (en niet een van de ruifvreters in het oosten) gewoon de gasprijs heeft vastgezet, en dat wij dat dan niet doen.
Ik vraag me vooral af hoe de markt daarop gaat reageren. Leveranciers hebben een keuze aan wie ze gas leveren. En volgens mij gaat de meest betalende voor.

Tenzij de Franse staat vervolgens het verschil tussen marktprijs en vraagprijs zelf bijbetaalt aan de leveranciers. Maar dan betalen de Franse inwoners uiteindelijk toch zelf die hoge gasprijs en is het allemaal show.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 09:56:09 #271
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_201589639
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 09:54 schreef z80 het volgende:

[..]
Als je mijn woonland bedoelt. Niet enkel gas. Ook elektra staat hier vast.
Enkel de belastingen die verhoogd worden, worden wel doorgevoerd helaas.
Frankrijk zet ook vast.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_201589640
Wakker worden en belabberd vanwege lege maag, deed ik voor slapengaan wat lepels yoghurt met wat havermout. Wat Zet zegt.

Irritant trouwens, die dokters ass. met hun triage telefoon antwoorden.
Hier wordt de praktijk als een fort bewaakt. En dan kom ik langs en is de P zo goed als leeg. In tegenstelling tot pre crona.
pi_201589646
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 09:56 schreef AnneX het volgende:
Wakker worden en belabberd vanwege lege maag, deed ik voor slapengaan wat lepels yoghurt met wat havermout. Wat Zet zegt.

Irritant trouwens, die dokters ass. met hun triage telefoon antwoorden.
Hier wordt de praktijk als een fort bewaakt. En dan kom ik langs en is de P zo goed als leeg. In tegenstelling tot pre crona.
Oh zelfde hier. Alles is super leeg elke keer.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201589648
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 09:56 schreef AnneX het volgende:
Wakker worden en belabberd vanwege lege maag, deed ik voor slapengaan wat lepels yoghurt met wat havermout. Wat Zet zegt.

Irritant trouwens, die dokters ass. met hun triage telefoon antwoorden. En voor jou beslissen, dat het met een tel. consult afkan.
Voor sommige mensen is de drempel best hoog om te bellen voor een afspraak.
Hier wordt de praktijk als een fort bewaakt. En dan kom ik langs en is de P zo goed als leeg. In tegenstelling tot pre crona.
pi_201589657
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 09:56 schreef AnneX het volgende:
Irritant trouwens, die dokters ass. met hun triage telefoon antwoorden.
Hier wordt de praktijk als een fort bewaakt. En dan kom ik langs en is de P zo goed als leeg. In tegenstelling tot pre crona.
Zo'n assistente hebben we hier ook. En dat is niet de meest (klant)vriendelijke persoon. Hele discussies had ik met haar over het kunnen inzien van mijn eigen dossier omdat ik ergens een bloedwaarde moest invullen waarvan zij de benodigde data niet wilde geven.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_201589683
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 09:58 schreef PdeHoog het volgende:

Zo'n assistente hebben we hier ook. En dat is niet de meest (klant)vriendelijke persoon. Hele discussies had ik met haar over het kunnen inzien van mijn eigen dossier omdat ik ergens een bloedwaarde moest invullen waarvan zij de benodigde data niet wilde geven.
Eh, zij moet je alles geven wat er in je dossier staat als je daar om vraagt. Wettelijk.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 10:00:35 #277
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_201589687
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 08:55 schreef sigme het volgende:

[..]
Door de fotoserie, die ik ergens eind deze lente begon, heb ik er wel een paar nieuwe bijgeleerd. De meeste wist ik al wel, de meeste nieuwe heb ik wel ingeprent, een paar heb ik opgezocht maar ben ik weer vergeten.
Dat is wel gaaf. Ik vind het altijd zo irritant dat ik niet weet wat het is. Vroegah has ik zo’n determineerboekje voor planten. Dan ging ik kijken welke boterbloem het nou precies was. Nostalgie…
Siesta & Fiesta!
pi_201589714
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 09:58 schreef PdeHoog het volgende:

[..]
Zo'n assistente hebben we hier ook. En dat is niet de meest (klant)vriendelijke persoon. Hele discussies had ik met haar over het kunnen inzien van mijn eigen dossier omdat ik ergens een bloedwaarde moest invullen waarvan zij de benodigde data niet wilde geven.
Hier zijn vier ass. met één vacature.
Dokter doet nu zelf vaak de tel. ‘s morgens. Hij werkt 3 dagen. Daarnaast een wisselende waarnemer.
Doet mij eraan denken: dinsdag jl. gemaild met een vraag over lab.uitslag. Nog geen antwoord. En dan wilde ik de praktijktel. niet belasten.

En Eliza heeft de reissom teruggestort. Het hele bedrag *O*

@Bramito daar is ook al een app. voor. @Blues gebruikt die vaak.
pi_201589785
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 10:00 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Eh, zij moet je alles geven wat er in je dossier staat als je daar om vraagt. Wettelijk.
Dat deed ze ook. Nadat ik haar daar subtiel toch duidelijk op gewezen had. Net als dat ik haar wees op het protocol dat op de website staat van de praktijk. Maar ze was goed chagrijnig _O-
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 10:14:17 #280
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_201589819
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 09:56 schreef AnneX het volgende:
Irritant trouwens, die dokters ass. met hun triage telefoon antwoorden.
Hier wordt de praktijk als een fort bewaakt. En dan kom ik langs en is de P zo goed als leeg. In tegenstelling tot pre crona.
Misschien zijn de patiënten wel lopend gekomen. Of staat het parkeerterrein over 5 minuten wel vol. Heeft de huisarts 8 videoconsulten of is hij/zij op huisbezoek.
Spoilers!
pi_201589831
@Isabeau @DancingPhoebe nou ja, in eerste instantie dacht ik dus inderdaad gewoon dat het stress/zenuwen was voor afspreken met leuke jongen. En dankzij prikkelbaar darmsyndroom leidt zenuwen altijd tot misselijkheid en buikpijn, dus dat was verklaarbaar en wat ik zou verwachten, want zo werkt het helaas nou eenmaal met m'n buik.

Pas toen 't niet wegging begon ik t dus wat vreemd te vinden. Kan heel goed alsnog stress zijn gewoon omdat het gek en nieuw en onwennig en spannend is om weer iemand leuk te vinden, kan zijn dat door die eerste dagen, waarvan ik bewust ben dat ik stress had, al de cirkel in gang is gezet van misselijk -> niet eten -> lege maag -> misselijk, of dat er toch weer iets van de angst meespeelt, of een combinatie, of iets heel anders.. maar wel gelijk dat er iig iets is wat de boel ontregelt, anders zou t niet zo lang moeten duren.

@z80 dank voor de tips. Licht verteerbaar voer is wel bewust, eiwitrijk geeft inderdaad langer vol gevoel maar het probleem is juist dat ik sowieso al geen eetlust hebt. Dus ik wil helemaal geen langer vol gevoel, ik wil vooral wat substantiëlere hoeveelheden eten binnen krijgen. Als dat weer beter gaat, schakel ik idd wel over naar wat minder koolhydraten en meer eiwit. Garnalen allergisch voor, maar kip oid kan wel.
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 10:28:07 #282
63722 z80
I fink you freaky
pi_201589937
c_/ c_/
Wel eerst de action bonen uit de machine gehaald. Wat een troep is dat :r . Bitter en ruikt verbrand.
Dit is de eerste keer dat er bonen weer uit de machine gaan en direct met de rest van de verpakking de kliko in.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_201590020
Ik ben een enquete van mijn woningbouwvereniging aan het invullen. Ik probeer de spelfouten te negeren. Maar de vraagstelling is toch wel moeilijk te negeren.

quote:
Betaalt u servicekosten / reparatiefonds en bent u tevreden over de service?

Nee, ik betaal geen servicekosten.
Ja
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201590142
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 10:35 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben een enquete van mijn woningbouwvereniging aan het invullen. Ik probeer de spelfouten te negeren. Maar de vraagstelling is toch wel moeilijk te negeren.
[..]

Bijzonder :D
We have far more in common than that which devides us..
pi_201590361
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 09:28 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik vroeg me vanmorgen nog af of het gelukt was. Ik was de afgelopen dagen wat druk met dingen regelen en visite, dus had geen tijd voor dat energieding. En toen zag ik vanmorgen bericht dat het per 1 oktober (eh, vandaag dus?) stukken duurder zou zijn 8)7 8)7 Mijn contract nu loopt t/m januari. Dus hopelijk grijpt de regering ergens in, want anders vrees ik in ieder geval het eerste half jaar een enorme toename in kosten :{

Heb je 1 of 3 jaar gedaan?
Mijn variabele contract was tot 1 januari, maar ik wilde het er toch niet op gokken.

Heb voor 1 jaar vastgezet. Ik zag in de prijzen van 3 jaar dat die rond de 0,90 oid per kuub zaten dus ik denk dat ze wel een daling verwachten weer. En anders krijgt de overheid wel in, hoop ik.
Sterkheidsbaas van alles.
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 11:08:33 #286
63722 z80
I fink you freaky
pi_201590377
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 10:47 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Bijzonder :D
Komt zeer regelmatig voor dit soort vraagstellingen. Vooral als er een gewenste uitslag uit moet komen.
Twee vragen in1 stelling/antwoord stoppen. Waarbij het antwoordt ja/nee voor/tegen in het eindverslag in het voordeel van de vraagsteller kan worden uitgelegd.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_201590426
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 11:08 schreef z80 het volgende:

[..]
Komt zeer regelmatig voor dit soort vraagstellingen. Vooral als er een gewenste uitslag uit moet komen.
Twee vragen in1 stelling/antwoord stoppen. Waarbij het antwoordt ja/nee voor/tegen in het eindverslag in het voordeel van de vraagsteller kan worden uitgelegd.
Ik heb wel eens zo’n vraagstelling teruggestuurd.
Ook hier in de gemeente eens een enquête gehad over een vernieuwd havengebied, mogelijkheid a, b of c. Blanco of geen extreem dure aanpassing was niet mogelijk.
We have far more in common than that which devides us..
pi_201590451
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 10:15 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Isabeau @:DancingPhoebe nou ja, in eerste instantie dacht ik dus inderdaad gewoon dat het stress/zenuwen was voor afspreken met leuke jongen. En dankzij prikkelbaar darmsyndroom leidt zenuwen altijd tot misselijkheid en buikpijn, dus dat was verklaarbaar en wat ik zou verwachten, want zo werkt het helaas nou eenmaal met m'n buik.

Pas toen 't niet wegging begon ik t dus wat vreemd te vinden. Kan heel goed alsnog stress zijn gewoon omdat het gek en nieuw en onwennig en spannend is om weer iemand leuk te vinden, kan zijn dat door die eerste dagen, waarvan ik bewust ben dat ik stress had, al de cirkel in gang is gezet van misselijk -> niet eten -> lege maag -> misselijk, of dat er toch weer iets van de angst meespeelt, of een combinatie, of iets heel anders.. maar wel gelijk dat er iig iets is wat de boel ontregelt, anders zou t niet zo lang moeten duren.

@:z80 dank voor de tips. Licht verteerbaar voer is wel bewust, eiwitrijk geeft inderdaad langer vol gevoel maar het probleem is juist dat ik sowieso al geen eetlust hebt. Dus ik wil helemaal geen langer vol gevoel, ik wil vooral wat substantiëlere hoeveelheden eten binnen krijgen. Als dat weer beter gaat, schakel ik idd wel over naar wat minder koolhydraten en meer eiwit. Garnalen allergisch voor, maar kip oid kan wel.
Ik zag gister een advertentie voor een (vrij verkrijgbaar) geneesmiddel tegen darmklachten, verkrijgbaar bij de apotheek. Zo te zien niet al te kwakzalverig (want die mogen geen claims doen, zelfs niet als ze kloppen). Zou je daar eventueel interesse in hebben? Dan zoek ik de papierbak even door.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_201590531
@Isabeau Sluiting collectief contract via Consumentenbond is 3 oktober.
https://www.consumentenbo(...)mid=100003369&jb=49&
En een makkelijke berekening. Tuurlijk heb ik het huisnummer van de buren ingevuld.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 1 oktober 2021 @ 11:33:40 #290
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_201590632
Heb nog een contract tot januari. Zie dan wel weer wat de energie doet. En pak weer een leuke cashback mee.
Voordeel is dat ik bijna niet hoef te stoken...

Moet dit jaar mij wel verdiepen in de zorgverzekeringen. Besured is overgenomen door VGZ en mijn oude polis wordt nu rechtgetrokken met de VGZ-polis. Dus dit jaar eens serieus de zorgverzekeringen vergelijken. :s)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_201590760
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 10:14 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Misschien zijn de patiënten wel lopend gekomen. Of staat het parkeerterrein over 5 minuten wel vol. Heeft de huisarts 8 videoconsulten of is hij/zij op huisbezoek.
Ook een mogelijkheid.
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 11:50:23 #292
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_201590786
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 10:35 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben een enquete van mijn woningbouwvereniging aan het invullen. Ik probeer de spelfouten te negeren. Maar de vraagstelling is toch wel moeilijk te negeren.
[..]

Dat is vast een stagiair _O-

Ik had een fijn telefonisch gesprek met een neuroloog. Volgende week vrijdag een live afspraak. Dat gaat lekker snel zo, vorige week vrijdag vroeg ik dit aan bij de huisarts.
Spoilers!
pi_201590902
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 10:03 schreef AnneX het volgende:

[..]
Hier zijn vier ass. met één vacature.
Dokter doet nu zelf vaak de tel. ‘s morgens. Hij werkt 3 dagen. Daarnaast een wisselende waarnemer.
Doet mij eraan denken: dinsdag jl. gemaild met een vraag over lab.uitslag. Nog geen antwoord. En dan wilde ik de praktijktel. niet belasten.

En Eliza heeft de reissom teruggestort. Het hele bedrag *O*

@:Bramito daar is ook al een app. voor. @:Blues gebruikt die vaak.
Sinds niet al te lang heeft onze praktijk een mailadres. Wordt goed en best snel beantwoord door de dokass.
Scheelt weer telefoontjes :)

Plantnet heet de app @Bramito
pi_201590924
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 11:50 schreef Lucky_Strike het volgende:

Ik had een fijn telefonisch gesprek met een neuroloog. Volgende week vrijdag een live afspraak. Dat gaat lekker snel zo, vorige week vrijdag vroeg ik dit aan bij de huisarts.
Fijn snel.. ^O^

Zoon F loopt al maanden met w.s. een hernia (wilde doorlopen tot het vanzelf wegging :+ klinkt zo bekend :D ) kwam nu bij h.a., bijna meteen door naar neuroloog en kan maandag al in de mri. Het kán wel :)
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 12:09:36 #295
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_201590959
Dat type onderzoeken is ook vrijwel altijd onder de noemer " niet geplande zorg is ook planbaar " ad-hoc capaciteit voor opgenomen in de planning. Het kan nl in voorkomende gevallen niet wachten.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_201590989
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 12:09 schreef fietsie het volgende:
Dat type onderzoeken is ook vrijwel altijd onder de noemer " niet geplande zorg is ook planbaar " ad-hoc capaciteit voor opgenomen in de planning. Het kan nl in voorkomende gevallen niet wachten.
Wij weten allebei dat volle poli's/onderzoekskamers niet vol/vol zijn zodat er niets meer bij kan.
Er is altijd ruimte voor spoed/semispoed en patiënten verzetten/omruilen kan ook altijd. :s)
pi_201591002
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 12:05 schreef Blues het volgende:

Fijn snel.. ^O^

Zoon F loopt al maanden met w.s. een hernia (wilde doorlopen tot het vanzelf wegging :+ klinkt zo bekend :D ) kwam nu bij h.a., bijna meteen door naar neuroloog en kan maandag al in de mri. Het kán wel :)
De meeste rugklachten incl hernia's zijn ook gebaat bij wandelen en afwachten. Dus niets raars aan. Juist wel prettig dat hij niet na een weekje rugpijn aan de bel trekt, want vaak trekt het ook gewoon weer weg. Maar ook heel prettig dat als je na een hele tijd afwachten aan de bel trekt je wel vrij vlot kan worden geholpen :Y

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 11:50 schreef Lucky_Strike het volgende:

Ik had een fijn telefonisch gesprek met een neuroloog. Volgende week vrijdag een live afspraak. Dat gaat lekker snel zo, vorige week vrijdag vroeg ik dit aan bij de huisarts.
Ja, dat gaat zeker snel! Echt fijn dat het zo snel kan.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 12:13:40 #298
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_201591011
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 12:12 schreef Blues het volgende:

[..]
Wij weten allebei dat volle poli's/onderzoekskamers niet vol/vol zijn zodat er niets meer bij kan.
Er is altijd ruimte voor spoed/semispoed en patiënten verzetten/omruilen kan ook altijd. :s)
Hoe kan de dokter anders ad hoc op ski vakantie in Aspen :P
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_201591014
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 12:12 schreef Isabeau het volgende:

De meeste rugklachten incl hernia's zijn ook gebaat bij wandelen en afwachten. Dus niets raars aan. Juist wel prettig dat hij niet na een weekje rugpijn aan de bel trekt, want vaak trekt het ook gewoon weer weg. Maar ook heel prettig dat als je na een hele tijd afwachten aan de bel trekt je wel vrij vlot kan worden geholpen :Y

Ja, dat gaat zeker snel! Echt fijn dat het zo snel kan.
Het zit bij hem in lies en rondom scrotum en trekt door via knie naar voet. Zijn voet voelt ie bijna niet meer.
Hij had echt wat eerder aan de bel moeten trekken eigenlijk -O-
Kreeg hij ook te horen van de neuroloog.
pi_201591056
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 12:14 schreef Blues het volgende:

Het zit bij hem in lies en rondom scrotum en trekt door via knie naar voet. Zijn voet voelt ie bijna niet meer.
Hij had echt wat eerder aan de bel moeten trekken eigenlijk -O-
Kreeg hij ook te horen van de neuroloog.
ok, ik ben het ook met neuroloog en moeders eens :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201591058
Ja
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')