Waarom persé rechts?quote:Op woensdag 29 september 2021 09:34 schreef Duiveltja het volgende:
Lekker nieuwe verkiezingen
Rechtse partijen aan de macht. Geen Kaag meer.
Volgens mij duren kabinetsformaties in Nederland wel vaker zo lang, of niet longer.....quote:Op woensdag 29 september 2021 11:22 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Waarom persé rechts?
Ik ben eigenlijk zo klaar met deze poppenkast dat bij nieuwe verkiezingen ik mijn stem weg trek van midden/rechts en voor het eerst een keer stevig links wil stemmen.
We zitten nu op dag 200 van de kabinetsformatie en er zijn nog niet eens onderhandelingen geweest over inhoudelijke zaken (dus we zijn er nog lang niet).quote:Op woensdag 29 september 2021 11:24 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Volgens mij duren kabinetsformaties in Nederland wel vaker zo lang, of niet longer.....
Mooi, dit zouden meer mensen moeten doen. Op dat moment hebben nieuwe verkiezingen ook enig nut.. Bij1 en PvDD zijn goede opties. Wat mij betreft moeten ze eigenlijk wel minimaal inhoudelijke gesprekken voeren voordat er nieuwe verkiezingen uitgeschreven worden.quote:Op woensdag 29 september 2021 11:22 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Waarom persé rechts?
Ik ben eigenlijk zo klaar met deze poppenkast dat bij nieuwe verkiezingen ik mijn stem weg trek van midden/rechts en voor het eerst een keer stevig links wil stemmen.
Ze hebben in demissionaire status meer macht dus er is geen haast om een nieuwe coalitie te vormen.quote:Op woensdag 29 september 2021 11:42 schreef Makrelis het volgende:
Waar zouden ze op uit zijn? Na 200 dagen nog niets voor elkaar, geen formatie en voor geen enkele crisis ook niets.
Begint toch tijd te worden voor pek met veren lijkt het.
Zo een beetje door blijven akkeren. Bevalt ze prima.quote:Op woensdag 29 september 2021 11:42 schreef Makrelis het volgende:
Waar zouden ze op uit zijn? Na 200 dagen nog niets voor elkaar, geen formatie en voor geen enkele crisis ook niets.
Begint toch tijd te worden voor pek met veren lijkt het.
Lekker makkelijk om GL en PvdA de schuld te geven. Ik vind het volkomen logisch dat zij samen willen omdat ze anders onvoldoende macht hebben hun doelen te verwezenlijken.quote:Op woensdag 29 september 2021 11:51 schreef Mondkapje het volgende:
Als GL niet met PvdA was samengegaan, hadden we al een jaar een kabinet gehad.
Misschien een idee om niet meer toe te staan dat partijen samengaan. Dat saboteert de boel. De kiezers hebben daar helemaal geen invloed op, dus het is ook niet democratisch.
Er is niets democratisch aan, de kiezers hebben er geen invloed op en het gevolg kan zijn dat een land onbestuurbaar wordt.quote:Op woensdag 29 september 2021 12:01 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Lekker makkelijk om GL en PvdA de schuld te geven. Ik vind het volkomen logisch dat zij samen willen omdat ze anders onvoldoende macht hebben hun doelen te verwezenlijken.
CCD en CDA houden elkaar ook vast. Pietje wil niet met Klaasje, Keesje wil persé met Jantje etc.
Je zou als kiezer natuurlijk ook niet kunnen stemmen op de bakkeleiende "middenpartijen".quote:Op woensdag 29 september 2021 12:03 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Er is niets democratisch aan, de kiezers hebben er geen invloed op en het gevolg kan zijn dat een land onbestuurbaar wordt.
lol. PvdA heeft wel vaker gezwalkt. Niks nieuws onder de zon.quote:Op woensdag 29 september 2021 12:03 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Er is niets democratisch aan, de kiezers hebben er geen invloed op en het gevolg kan zijn dat een land onbestuurbaar wordt.
Dat GL en PvdA samengaan is ook helemaal niet zo logisch, als je ziet dat de PvdA bijna het broertje of het zusje van het CDA aan het worden was. En nu wordt de PvdA opeens een milieupartij?
PvdA en GL zijn grote partijen waar je als kiezer denkt goed mee te zitten. Wanneer zijn ze gefuseerd, na de verkiezingen?quote:Op woensdag 29 september 2021 12:06 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je zou als kiezer natuurlijk ook niet kunnen stemmen op de bakkeleiende "middenpartijen".
Of op populisten die sowieso niet gaan meeregeren. Mijn voorkeur heeft een brede middencoalitie, maar als dat niet gaat dan maar een extra-parlementair kabinet.quote:Op woensdag 29 september 2021 12:06 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je zou als kiezer natuurlijk ook niet kunnen stemmen op de bakkeleiende "middenpartijen".
Dan stem je op een van deze middenpartijen en neem je dit gebakkelei voor lief.quote:Op woensdag 29 september 2021 12:08 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Of op populisten die sowieso niet gaan meeregeren. Mijn voorkeur heeft een brede middencoalitie, maar als dat niet gaat dan maar een extra-parlementair kabinet.
Klopt. Politieke partijen bestaan dan ook bij gratie van de leden van die partijen, niet bij gratie van kiezers.quote:Op woensdag 29 september 2021 11:51 schreef Mondkapje het volgende:
Misschien een idee om niet meer toe te staan dat partijen samengaan. Dat saboteert de boel. De kiezers hebben daar helemaal geen invloed op,
Dit slaat nergens op en heeft er niks mee te maken.quote:dus het is ook niet democratisch.
Uh, ze zijn niet gefuseerd?quote:Op woensdag 29 september 2021 12:07 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
PvdA en GL zijn grote partijen waar je als kiezer denkt goed mee te zitten. Wanneer zijn ze gefuseerd, na de verkiezingen?
Dat komt misschien nog. 'Formatiefractie' lees ik bij de Volkskrant.quote:
Ja, natuurlijk. Als kleine linkse fractie tussen grote rechtse partijen heb je gewoon niks in te brengen. Daar is de kiezer ook niet bij gebaat.quote:Op woensdag 29 september 2021 12:41 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Bang dat er te rechtse besluiten worden genomen?
De grondwet kent helemaal geen partijen. Maar Kamerleden mogen overleggen en samenwerken met wie ze willen. Dat aan banden leggen is gewoon dictatoriaal, dat moet je niet willen.quote:Op woensdag 29 september 2021 11:51 schreef Mondkapje het volgende:
Misschien een idee om niet meer toe te staan dat partijen samengaan. Dat saboteert de boel. De kiezers hebben daar helemaal geen invloed op, dus het is ook niet democratisch.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |