Je bedoeld een fractie die een niet functionerende minister heeft geholpen om de juiste keuze te maken?quote:Op woensdag 29 september 2021 20:09 schreef JohnBercow het volgende:
Maar zou Kaag het overwegen met een fractie samen te werken die onlangs een dolk in haar rug heeft gestoken?
GL en PvdA stemden ook voor die motie, he?quote:Op woensdag 29 september 2021 20:09 schreef JohnBercow het volgende:
Maar zou Kaag het overwegen met een fractie samen te werken die onlangs een dolk in haar rug heeft gestoken?
Koolmees zal wel aanblijven maar die is vrij breed inzetbaar. Dan is Vijlbrief meet wat voor financien.quote:Op woensdag 29 september 2021 20:11 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als ik D66 was zou ik echt een aantal bekende progressieve namen willen en minstens het ministerie van klimaat en natuurlijk financiën (Koolmees is perfect voor financiën, maar misschien te saai qua imago).
Praten zie ik ze sowieso nog wel doen, maar aan het einde daarvan zit natuurlijk een evaluatiemoment (en waarschijnlijk ook een congres dat akkoord moet gaan met kabinetsdeelname) en dat kan nog wel eens een heikel moment worden.quote:Op woensdag 29 september 2021 20:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Klopt, maar dan heb je in elk geval nog profijt gehad van je aantal zetels op je hoogtepunt. Er zullen best een flink aantal goede punten voor D66 in een regeerakkoord komen en anders kun je dan altijd nog de stekker er uit trekken (dat wordt meer begrepen dan niet eens willen beginnen met praten).
En dat is terecht en ook het moment om te beslissen of je het doet. Niet nu.quote:Op woensdag 29 september 2021 20:13 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Praten zie ik ze sowieso nog wel doen, maar aan het einde daarvan zit natuurlijk een evaluatiemoment (en waarschijnlijk ook een congres dat akkoord moet gaan met kabinetsdeelname) en dat kan nog wel eens een heikel moment worden.
Hij en zijn twee medewerkers hebben natuurlijk ook een kantoortje nodig.quote:Op woensdag 29 september 2021 20:18 schreef capricia het volgende:
Omtzigt zit nu bij Volt?
https://twitter.com/PieterOmtzigt/status/1443244357491036160?s=19
In die vleugel. Ja, hij zal vast geen bureau meer hebben bij het CDA, dat zou wel lastig zijn. Ik zie hem niet aansluiten bij Volt, zo verschrikkelijk fan van de EU is hij ook weer niet.quote:Op woensdag 29 september 2021 20:18 schreef capricia het volgende:
Omtzigt zit nu bij Volt?
https://twitter.com/PieterOmtzigt/status/1443244357491036160?s=19
Je kunt vanalles zeggen, natuurlijk. Dat maakt het nog niet waar.quote:Op woensdag 29 september 2021 20:21 schreef Immerdebestebob het volgende:
Kunnen we al zeggen dat we in een teringland wonen en we nooit van Rutte en z'n vriendjes af gaan komen?
Dat verbaasde me dan ook. Ik zie hem zich daar niet aansluiten qua ideologie. Maar hij zit er fysiek nu dus wel.quote:Op woensdag 29 september 2021 20:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
In die vleugel. Ja, hij zal vast geen bureau meer hebben bij het CDA, dat zou wel lastig zijn. Ik zie hem niet aansluiten bij Volt, zo verschrikkelijk fan van de EU is hij ook weer niet.
Achterhaald? De rotzooi is eerder erger geworden dan beter, elkaar messen in de rug steken en het CDA dat zwalktquote:Op woensdag 29 september 2021 20:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat gevallen is natuurlijk al achterhaald. Daar heeft de kiezer over gesproken en die heeft de 4 partijen beloond met meer zetels. Als je toen in 1 of 2 weken had besloten om gewoon door te gaan was dat prima verdedigbaar met de uitslag in de hand.
Inmiddels zijn we wel wat stappen verder en lijken meer mensen het huidige kabinet zat. Al halen ze nog 71 zetels in de laatste peiling en is het alleen dankzij CDA dat ze zo ver zakken.
Ze kunnen elkaars bloed wel drinken, dat wordt een leuke samenwerking de komende 3,5 jaar. Als ze het al uitzitten.quote:Op woensdag 29 september 2021 20:23 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Achterhaald? De rotzooi is eerder erger geworden dan beter, elkaar messen in de rug steken en het CDA dat zwalkt
Maar dat heeft dus niks meer met dat vallen te maken.quote:Op woensdag 29 september 2021 20:23 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Achterhaald? De rotzooi is eerder erger geworden dan beter, elkaar messen in de rug steken en het CDA dat zwalkt
Dat moeten ze dus ook in de overweging meenemen. Er is grote kans dat het kabinet Rutte IV vroegtijdig valt en dan moet D66 zich afvragen welk risico ze nemen als ze nu komen aanzetten met de oude coalitie onder leiding van de oude premier. We hebben de afgelopen maanden al gezien dat de bestuurscultuur en leiderschap van Rutte echt niet gaat veranderen. D66 neemt een risico als ze voor nieuwe verkiezingen kiezen, maar is dat risico groter dan wel instemmen met de huidige coalitie. Ik vraag mij dat af.quote:Op woensdag 29 september 2021 20:25 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Ze kunnen elkaars bloed wel drinken, dat wordt een leuke samenwerking de komende 3,5 jaar. Als ze het al uitzitten.
Een ander punt is dat je met nieuwe verkiezingen een jaar voorbij laat gaan: je kunt dan de begrotingen 2022 niet echt meer aanpassen. Wil D66 dat?quote:Op woensdag 29 september 2021 20:29 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Dat moeten ze dus ook in de overweging meenemen. Er is grote kans dat het kabinet Rutte IV vroegtijdig valt en dan moet D66 zich afvragen welk risico ze nemen als ze nu komen aanzetten met de oude coalitie onder leiding van de oude premier. We hebben de afgelopen maanden al gezien dat de bestuurscultuur en leiderschap van Rutte echt niet gaat veranderen. D66 neemt een risico als ze voor nieuwe verkiezingen kiezen, maar is dat risico groter dan wel instemmen met de huidige coalitie. Ik vraag mij dat af.
Diezelfde vraag zou je aan de VVD kunnen stellen.quote:Op woensdag 29 september 2021 20:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Een ander punt is dat je met nieuwe verkiezingen een jaar voorbij laat gaan: je kunt dan de begrotingen 2022 niet echt meer aanpassen. Wil D66 dat?
Tot nu heb ik nog geen zaken gezien waaruit uit mij bleek dat “nieuwe bestuurscultuur” meer was dan een loze kreet om Kaag te profileren als de Anti-Rutte. Maar dat zal wel aan mij liggen.quote:Op woensdag 29 september 2021 20:29 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Dat moeten ze dus ook in de overweging meenemen. Er is grote kans dat het kabinet Rutte IV vroegtijdig valt en dan moet D66 zich afvragen welk risico ze nemen als ze nu komen aanzetten met de oude coalitie onder leiding van de oude premier. We hebben de afgelopen maanden al gezien dat de bestuurscultuur en leiderschap van Rutte echt niet gaat veranderen. D66 neemt een risico als ze voor nieuwe verkiezingen kiezen, maar is dat risico groter dan wel instemmen met de huidige coalitie. Ik vraag mij dat af.
Klopt, als er nu idd ook nog over de 6 partijencoalitie wordt gepraat. Tegen verdergaan met CU zegt VVD sowieso ja.quote:Op woensdag 29 september 2021 20:35 schreef alpeko het volgende:
[..]
Diezelfde vraag zou je aan de VVD kunnen stellen.
Ze willen een nieuwe visie, dan maak je je niet zo druk over het aanpassen van een begroting. Het zal eerder de VVD zijn die zich daar druk over maakt.quote:Op woensdag 29 september 2021 20:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Een ander punt is dat je met nieuwe verkiezingen een jaar voorbij laat gaan: je kunt dan de begrotingen 2022 niet echt meer aanpassen. Wil D66 dat?
Ze willen ook snel veel doen voor het klimaat, dan is het aanpassen van de begrotingen wel ontzettend belangrijk. Zonder begrotingsaanpassingen kan je niks meer doen voor het klimaat dan er in de plannen van prinsjesdag staat.quote:Op woensdag 29 september 2021 20:39 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ze willen een nieuwe visie, dan maak je je niet zo druk over het aanpassen van een begroting. Het zal eerder de VVD zijn die zich daar druk over maakt.
Eens in de zoveel tijd hebben politici de illusie dat ze best zonder al dat gekonkel in de achterkamertjes kunnen.quote:Op woensdag 29 september 2021 20:37 schreef Joop_W het volgende:
[..]
Tot nu heb ik nog geen zaken gezien waaruit uit mij bleek dat “nieuwe bestuurscultuur” meer was dan een loze kreet om Kaag te profileren als de Anti-Rutte. Maar dat zal wel aan mij liggen.
Wat natuurlijk onzin is. In een debat met hooguit interrupties in drieën en altijd een tegen een ipv samen overleggen, kun je niet echt grote aanpassingen doen. Nog los van het feit dat je niet altijd dingen voor kunt stellen in het openbaar, dan gaat men met de helft van je compromis waarin je je tegenstander tegemoet wil komen er vandoor en doet dan alsof je daar plots voor bent.quote:Op woensdag 29 september 2021 20:42 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Eens in de zoveel tijd hebben politici de illusie dat ze best zonder al dat gekonkel in de achterkamertjes kunnen.
Als ze niet het idee hebben dat ze voldoende voor elkaar kunnen krijgen zullen ze die gok wel willen nemen. Zij krijgen als partij van de potentiële achterban nou eenmaal geen bonus puur en alleen voor het verantwoordelijkheid nemen en mee regeren, als ze niet willen decimeren zullen ze toch echt moeten leveren (of in ieder geval geloofwaardig genoeg verandering kunnen beloven).quote:Op woensdag 29 september 2021 20:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |