abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator maandag 27 september 2021 @ 15:51:00 #2
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_201541299
Mr. Als
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  Moderator / Redactie Sport maandag 27 september 2021 @ 16:09:06 #3
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_201541483
Net beetje onboard beelden teruggekeken van o.a. Russell, Max, Norris. Zag toevallig bij Russell dat Tsu zonder achterlicht aan het rijden was. Dat gaat automatisch neem ik aan?

Levensgevaarlijk in ieder geval, Russell klaagt er ook terecht over. Zicht was bizar slecht in de laatste 2-3 ronden en zonder dat knipperend lampje is het echt zoeken naar waar iemand rijdt.
  maandag 27 september 2021 @ 16:17:43 #4
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201541564
quote:
dat Lulu moet je toch een beetje minderen, is jammer en onnodig zeker in een TT
pi_201542018
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 16:17 schreef Tarado het volgende:

[..]
dat Lulu moet je toch een beetje minderen, is jammer en onnodig zeker in een TT
Daar zijn we het over oneens :)
pi_201542076
Ik lees er verder wel overheen, maar elke keer dat Lulu is wel treurig inderdaad
pi_201542245
Onboard Max, de laatste rondjes. Zoef. Bandenwissel en van P7 naar P2.
Hoe dan?
twitter
pi_201542321
quote:
1s.gif Op maandag 27 september 2021 17:18 schreef AnneX het volgende:
Onboard Max, de laatste rondjes. Zoef. Bandenwissel en van P7 naar P2.
Hoe dan?
[ twitter ]
Hoort deze nog voor:
https://streamable.com/aj94ok

Bij de inlap pakt hij Ricciardo en Sainz. Als dat niet was gebeurd had hij ze op inters moeten inhalen.
pi_201542420
quote:
1s.gif Op maandag 27 september 2021 17:18 schreef AnneX het volgende:
Onboard Max, de laatste rondjes. Zoef. Bandenwissel en van P7 naar P2.
Hoe dan?
[ twitter ]
Toffe beelden. Hier zie je mooi hoe goed het teamwork is.
pi_201542423
Wel echt een bizar verschil qua snelheid, zeker met die Aston Martin (?) die hij als 1e inhaalde
  maandag 27 september 2021 @ 18:16:57 #11
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_201542735
quote:
1s.gif Op maandag 27 september 2021 17:18 schreef AnneX het volgende:
Onboard Max, de laatste rondjes. Zoef. Bandenwissel en van P7 naar P2.
Hoe dan?
[ twitter ]
Het valt me ook bij dit soort filmpjes toch wel op dat Lambiase (Verstappen's race engineer) veel meer urgentie in de stem heeft dan Bonnington (de race engineer van Hamilton). Lambiase coacht wel enigszins maar Bonnington lijkt soms haast wel op een omroeper.
  maandag 27 september 2021 @ 18:49:31 #12
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_201543130
quote:
1s.gif Op maandag 27 september 2021 17:18 schreef AnneX het volgende:
Onboard Max, de laatste rondjes. Zoef. Bandenwissel en van P7 naar P2.
Hoe dan?
[ twitter ]
Ik heb de onboard van Max vaak standaard op mijn 2e scherm staan.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_201543219
Wat betekenen die aanwijzingen met nummers in het begin?

Ik ben vergeten wat ie precies zei, maar het was steeds iets van 'goto 12 if possible...' . blah bla 8....
"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
pi_201543271
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 18:54 schreef vaarsuvius het volgende:
Wat betekenen die aanwijzingen met nummers in het begin?

Ik ben vergeten wat ie precies zei, maar het was steeds iets van 'goto 12 if possible...' . blah bla 8....
Meestal motorstanden
pi_201543281
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 15:58 schreef DumpTruck het volgende:
105 lukt in zijn carrière nog wel denk ik, maar ik denk ook met Russel volgend jaar dit wel zijn laatste grote jaar is.
Ik verwacht ook dat Russel hem binnen 5 races de baas is, die jongen is het grootste talent sinds Verstappen
"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
pi_201545006
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 18:58 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]
Ik verwacht ook dat Russel hem binnen 5 races de baas is, die jongen is het grootste talent sinds Verstappen
Dat is niet zo lastig, hij is ook maar 4 maanden jonger. :D

Wat natuurlijk bizar is, als je kijkt naar het verschil in ervaring in de F1.
pi_201545158
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 18:58 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]
Ik verwacht ook dat Russel hem binnen 5 races de baas is, die jongen is het grootste talent sinds Verstappen
Zou het mooi vinden, maar laten we dat toch even afwachten.. hij is voorlopig geniaal op zaterdag, maar op zondag is het toch vaak een stuk minder. En we gaan dan volgend jaar zien of dat de auto is of ook een deel Russell zelf
  maandag 27 september 2021 @ 22:41:29 #18
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_201546738
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 00:37 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Klopt
Ik schat Schumacher ook hoger in dan Hamilton. De 'GOAT'-discussie vind ik echter arbitrair. Het is niet objectief meetbaar, omdat er vele factoren meespelen. Het instrument dat je wel hebt, scores/resultaten, is niet toereikend.

quote:
Nee, dit maak jij er van. Ik heb nergens gezegd dat de auto niet relevant is.Tuurlijk is het relevant, niemand kan winnen zonder een goede auto.

Benetton was niet de beste auto, vooral niet in 1994 en het is zelfs de vraag of de Benetton van 1995 wel de beste auto was.

Schumacher en Ferrari hebben VIJF jaar dag en nacht moeten werken om die dominatie te krijgen. Schumacher heeft een heel groot aandeel in de ontwikkeling van de Ferrari.. Je kan echt niet zeggen dat Lewis veel invloed heeft gehad op de ontwikkeling van Mercedes. Dat heeft Mercedes gewoon helemaal zelf gedaan en Lewis heeft daar dankbaar van geprofiteerd. Lewis wil normaal gesproken niet eens tijd doorbrengen in een simulator.

Daarnaast heeft Hamilton nooit echt hele lastige jaren meegemaakt, zoals Schumacher dit wel had vanaf zijn debuut tot 2001. Hij heeft in die tijd constant met een slechtere wagen gereden en toch races weten te winnen. Daar zit voor mij een heel groot verschil tussen Schumacher en Hamilton. Zodra Lewis het lastig krijgt of er echt voor moet gaan werken gaat hij zeuren, janken en wijzen. Mentaal is hij nog niet eens 25% van wat Schumacher was.

2000 was Ferrari niet dominant en was Mclaren misschien wel de beter auto. 2001 en 2002 waren dominante jaren van Ferrari. 2003 waren ze minder dominant en het was vooral omdat Kimi en Montaya punten van elkaar af aan het snoepen waren dat Schumacher het nipt haalde. 2004 weer dominant en dat was meteen zijn laatste.
Geen lastige jaren? 2009 reed Brawn iedereen uit het niets zoek met de diffuser en daarna was Red Bull vier jaar dominant. Ook toen won Hamilton een aantal races in de McLaren. Waren dat makkelijke jaren?

Daarnaast heb ik verhaal over de simulator vaker gezien. Dat kun je dan toch ook uitleggen als dat de man extreem getalenteerd is? Zonder blijkbaar veel moeite te doen of te trainen, is hij toch in staat om binnen het team vaak de beter te zijn dan zijn teamgenoot met die goede auto.

Het gaat mij ook helemaal niet om die GOAT-discussie. Ik zie ook wel dat Schumacher veel meer een crack was, volledig bezig met de sport en alles eraan doen om het team en de auto beter te maken en te winnen.

Het gaat mij er puur om dat Hamilton vooral sinds vorig jaar als een middelmatige coureur wordt neergezet, waarvan zijn prestaties niet zoveel voorstellen. Ik vind dat gewoon onzin en daarbij decimeer je daarmee ook toekomstige coureur die in een dominante auto komt te rijden.

quote:
Dit klopt inderdaad. Net als Lewis heeft Schumacher nooit echt teamgenoten gehad die het hem moeilijk konden of mochten maken.
Ik vraag me af waarom dit bij Hamilton dan wel een argument blijft om aan te geven dat het allemaal niet zoveel voorstelt.

quote:
Klopt, maar zoals eerder gezegd kwam hij terug met een hele andere instelling, Jij kan dit onzin vinden, maar dat is gewoon hoe het is. Dit haal je ook met gemak uit zijn documentaire. Hij kwam terug omdat hij gewoon weer wilde racen, zonder gezeik, zonder druk, gewoon voor de lol. Voor de lol rijden werkt niet in de F1, kijk maar naar Kimi. Als je geen drang hebt om te winnen kan je zelfs door een matige coureur om de oren worden gereden.
Een team met kampioensaspiraties betaalt een coureur drie jaar lang 8 miljoen per jaar om een beetje lol te hebben? Die het niet zoveel uitmaakt hoeveelste hij wordt? Waar haal je dat uit de documentaire? Ik heb het nog niet gezien, maar ben benieuwd.

quote:
Nee, niet de leeftijd, maar de instelling / drive. Ja, Rosberg is hooguit een gemiddelde coureur.
Waar blijkt dat dan uit in de docu?

quote:
Je kan dit blijven herhalen totdat jij er echt in gaat geloven, maar het is nu wel vaak genoeg uitgelegd hoe dit kwam.
Ik lees toch andere dingen, maar goed. Wellicht kun je aangeven waar dat uit blijkt in de docu.

quote:
Dat hij van Rosberg heeft gewoon is niet knap. Rosberg is, zoals eerder gezegd, hooguit een gemiddelde coureur. Dat hij van Rosberg wint had niks met de auto te maken natuurlijk aangezien ze teamgenoten waren. De Mercedes was echter wel uitermate dominant dat zijn enige tegenstander Rosberg was.
Van welke coureur winnen was wel knap geweest dan?

quote:
Snap echt niet hoe je dit kan ontkennen. Waarom is dit zo moeilijk om toe te geven? Wat klopt hier niet aan volgens jou? Is Bottas een bovengemiddelde coureur of was de Mercedes niet dominant? Hoeveel 1-2 finishes had Mercedes in die vier jaar bijvoorbeeld? Dit is gewoon een feit, accepteer dat gewoon. Niks mis mee, goed gedaan, netjes gereden, maar niks om een stempel GOAT te krijgen.
Ik ontken niet dat de auto een belangrijk onderdeel is daarin. Ik geef alleen aan dat dit bij Schumacher nooit een argument was. Nogmaals: ik vind Hamilton ook niet de GOAT. Ik ben niet eens fan van hem, al wil je dat misschien niet geloven. Ik kan er alleen echt met mijn pet niet bij dat er nu mensen zijn die doen alsof de hele carrière van hem geen fuck voorstelt en hij slechts een gemiddelde coureur is.

quote:
Nou, staat bovenaan in 2021. Een paar uur geleden nog niet, dus?

+25pt die Max had kunnen hebben als Pirelli zijn zaken op orde had gehad in Baku?
Minstens +18pt die Max had kunnen hebben als Lewis niet bewust risico had genomen in Silverstone?

Ja, hij staat bovenaan, maar nu hij onder druk staat ben ik al de tel kwijt van het aantal fouten die hij heeft gemaakt. Alleen dit weekend waren dat er al drie. Als zijn team niet voet bij stuk had gehouden dan was hij samen met Norris de sukkel van de dag geweest. Zelfs in de pit zat hij nog te zeiken dat dit niet de juiste keuze was _O- Fouten in Imola? Hoeveel kwalificaties heeft hij al verneukt? Hoevaak heeft hij al op een verkeerd knopje gedrukt?
[..]
Vershil tussen comeback van Schumacher en Alonso is dat Alonso wel de drive heeft om te winnen. Daarom kan je die twee niet vergelijken. Je blijft het niet consequent noemen, maar je kan niet alles dusdanig makkelijk vergelijken. Hoop dat jij dat begrijpt

Ocon is inderdaad matig en heet simpelweg geluk gehad. Kom op zeg, waarom kan je dit soort makkelijke dingen niet gewoon toegeven? Waarom die drang?

Alonso is en een betere coureur dan Ocon en heeft ook nog eens veel meer drive om te winnen dan dat Schumacher ooit had bij zijn comeback.
[..]
Klopt, net als Gasly vorig jaar of Panis in 1996. Right place, right time.
[..]
Welke verzachtende omstandigheden moeten gelden voor Lewis dan? Heeft hij al jarenlang de beste auto? Yup! Heeft hij hier zelf een bijdrage aan geleverd? Nope! Is het ooit voorgekomen dat een auto zo lang zo dominant was? Nope!
Dit stuk quote ik in een keer. Ik snap ook wel dat Ocon geluk heeft gehad met die overwinning, dat is het punt niet. Wat ik ermee wil aangeven: er werd gezegd dat het niet zo bijzonder is dat Alonso als veteraan na een comeback boven Ocon staat, omdat dat ook maar een hele middelmatige coureur is. Maar wel een middelmatige coureur die in staat is om in een Alpine een GP te winnen. Ondanks dat er veel geluksfactoren meespelen om die overwinning te pakken, moet je wel in staat zijn om in die positie te komen. Dat geeft aan dat je wel iets kunt.

Als je dan de vergelijking maakt met de comebacks van Schumacher en Alsonso: bij Schumacher zegt het niks dat hij het drie seizoenen aflegt tegen middelmatige teamgenoot Rosberg. En in het geval van Alonso is het dan weer niet bijzonder dat hij boven zijn teamgenoot staat, omdat die middelmatig is. Het is toch opvallend dat die tegenstrijdigheden als volkomen logisch worden gepresenteerd, puur en alleen om het narratief dat Hamilton niet zoveel voorstelt in stand te houden?

Argument:
Hamilton heeft een seizoen verloren van Rosberg, een middelmatige coureur. Conclusie: Hamilton stelt niet zoveel voor, zijn track record zegt weinig.

Tegenargument:
Rosberg is helemaal niet zo middelmatig, hij heeft Schumacher (de GOAT volgens velen) na zijn comeback (op 41-jarige leeftijd) in alle seizoenen samen verslagen. Dan kun je wel iets.

Tegenargument:
Dat zegt niks, Schumacher was al wat ouder en het is dus niet vreemd dat hij het volledig aflegt tegen een jongere, middelmatige teamgenoot.

Tegenargument:
Maar Alonso blijft na zijn comeback (op 40-jarige leeftijd) zijn jongere teamgenoot voor, die nota bene zelfs een GP op zijn naam heeft geschreven dit seizoen met een niet-competitieve auto.

Tegenargument:
Dat Alonso zijn teamgenoot voor blijft is niet bijzonder, want dat is maar een middelmatige coureur. Die GP-winst was geluk.

Daar zit toch gewoon geen logica meer in?
  Moderator / Redactie Sport maandag 27 september 2021 @ 22:47:31 #19
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201546805
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 22:41 schreef Repentless het volgende:
Rosberg is helemaal niet zo middelmatig, hij heeft Schumacher (de GOAT volgens velen) na zijn comeback (op 41-jarige leeftijd) in alle seizoenen samen verslagen. Dan kun je wel iets.

Om maar even de knuppel in het hondenhok te gooien: mij inziens was Schumacher de betere in 2012. Hij werd echter gigantisch geplaagd door pech, inclusief de race dat Rosberg won.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_201546828
quote:
1s.gif Op maandag 27 september 2021 17:18 schreef AnneX het volgende:
Onboard Max, de laatste rondjes. Zoef. Bandenwissel en van P7 naar P2.
Hoe dan?
[ twitter ]
Mooi dat ze dit online plaatsen.

Moet toch een heerlijk gevoel zijn als je iedereen voor je ziet glibberen en jij er voorbij raced met de inters eronder :)
  Moderator / Redactie Sport maandag 27 september 2021 @ 23:01:26 #21
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201546964
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 22:50 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Mooi dat ze dit online plaatsen.

Moet toch een heerlijk gevoel zijn als je iedereen voor je ziet glibberen en jij er voorbij raced met de inters eronder :)
Hij haalt Leclerc twee keer in :')

Eerst voor positie, daarna op een ronde.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport maandag 27 september 2021 @ 23:20:41 #22
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_201547155
Er lopen ook meerdere discussies doorelkaar die op een hoop worden gegooid.

Lewis is echt wel meer dan een gemiddelde coureur. Hij is absoluut een topcoureur, want ondanks de dominante auto moet je het toch maar doen om jaar in jaar uit te presteren. Rosberg had er na een paar jaar genoeg van, Bottas kreeg het nooit voor elkaar. Genoeg andere prima coureurs die in de beste auto geen kampioen zijn geworden.

Waar ik vooral over val is dat Lewis gebombardeerd wordt tot de allerbeste ooit door zijn aantal overwinningen en titels. Dat klopt gewoon niet. Je kan niet door alleen te kijken naar het aantal overwinningen, punten, titels etc. roepen dat iemand de aller aller allerbeste ooit is.

Natuurlijk is de term GOAT voor iedereen anders. Ik kan in ieder geval met gemak minstens tien coureurs noemen die bij mij hoger staan dan Lewis :D

On-topic: On-board beelden terugkijken is wel echt genot _O_ Perez zat ook een potje te zwemmen zeg _O-
  maandag 27 september 2021 @ 23:26:49 #23
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_201547195
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 22:47 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Om maar even de knuppel in het hondenhok te gooien: mij inziens was Schumacher de betere in 2012. Hij werd echter gigantisch geplaagd door pech, inclusief de race dat Rosberg won.
Tja, ik heb het seizoen niet meer helder voor de geest, dus moet het doen met informatie online. Daarin lees ik een keer uitvallen door een wiel dat niet goed vast zat, een keer door een hydraulisch probleem met DRS en een keer door een brandstofprobleem. Daarnaast gridstraffen, lekke band door aanrijdingen, aanrijding door missen rempunt, slecht bandenmanagement en zelfs op de verkeerde startpositie gaan staan en de motor af laten slaan.

Maar zo is er altijd wel een verklaring te vinden, in dit geval dan weer pech. Het geeft toch aan hoe subjectief het is, wat mij betreft.
  maandag 27 september 2021 @ 23:29:50 #24
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_201547220
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 23:20 schreef Evenstar het volgende:
Er lopen ook meerdere discussies doorelkaar die op een hoop worden gegooid.

Lewis is echt wel meer dan een gemiddelde coureur. Hij is absoluut een topcoureur, want ondanks de dominante auto moet je het toch maar doen om jaar in jaar uit te presteren. Rosberg had er na een paar jaar genoeg van, Bottas kreeg het nooit voor elkaar. Genoeg andere prima coureurs die in de beste auto geen kampioen zijn geworden.

Waar ik vooral over val is dat Lewis gebombardeerd wordt tot de allerbeste ooit door zijn aantal overwinningen en titels. Dat klopt gewoon niet. Je kan niet door alleen te kijken naar het aantal overwinningen, punten, titels etc. roepen dat iemand de aller aller allerbeste ooit is.

Natuurlijk is de term GOAT voor iedereen anders. Ik kan in ieder geval met gemak minstens tien coureurs noemen die bij mij hoger staan dan Lewis :D

On-topic: On-board beelden terugkijken is wel echt genot _O_ Perez zat ook een potje te zwemmen zeg _O-
Dan zijn we het dus vrijwel helemaal eens. :)
  dinsdag 28 september 2021 @ 00:11:29 #25
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_201547448
quote:
1s.gif Op maandag 27 september 2021 20:53 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Zou het mooi vinden, maar laten we dat toch even afwachten.. hij is voorlopig geniaal op zaterdag, maar op zondag is het toch vaak een stuk minder. En we gaan dan volgend jaar zien of dat de auto is of ook een deel Russell zelf
In de Mercedes was hij op zondag in ieder geval beter dan Bottas :)
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_201548108
Wat is dit nou voor treurige fanboy-TT?
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_201548391
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 22:47 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Om maar even de knuppel in het hondenhok te gooien: mij inziens was Schumacher de betere in 2012. Hij werd echter gigantisch geplaagd door pech, inclusief de race dat Rosberg won.
*hoenderhok
pi_201548393
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 23:01 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Hij haalt Leclerc twee keer in :')

Eerst voor positie, daarna op een ronde.
Je bedoelt tijdens de hele race of gedurende de laatste 5 rondes? Bij de laatste 5 rondes zat hij al voor Charles geloof ik, hij haalt wel Sainz in voor positie
  dinsdag 28 september 2021 @ 08:25:35 #29
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_201548403
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 22:28 schreef Repentless het volgende:

[..]
Probeer je nu een beetje te zoeken? Wat is dit nou voor onzin? Vrijwel alle kampioenen zijn toch eerst testcoureur geweest alvorens een permanent stoeltje te krijgen?
Schumacher, Hamilton, Hakkinen en Raikkonen zijn nooit testcoureur bij een F1 team geweest.

En ik heb nooit iemand Rosberg horen benoemen als toekomstig kampioen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_201548470
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 22:47 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Om maar even de knuppel in het hondenhok te gooien: mij inziens was Schumacher de betere in 2012. Hij werd echter gigantisch geplaagd door pech, inclusief de race dat Rosberg won.
Ben het met je eens hoor. Eigenlijk gold dat al in de tweede helft van 2011. Al waren niet al zijn dnf pech, natuurlijk. De scherpte was er ook niet echt.

Neemt niet weg dat Schumacher in die periode geen schim was van de Schumacher bij Ferrari. Waar dat door komt, leeftijd/drive, is niet eens relevant. Het maakt Rosberg niet ineens een topper.
pi_201548517
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 08:25 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Schumacher, Hamilton, Hakkinen en Raikkonen zijn nooit testcoureur bij een F1 team geweest.

En ik heb nooit iemand Rosberg horen benoemen als toekomstig kampioen.
Rosberg heeft gewoon geluk gehad dat hij bij Mercedes zat toen dat team ineens dominant werd. En dat Hamilton toen nog niet als toekomstige GOAT werd gezien en hij ook een paar seizoenen echt zijn best mocht doen in de eerste races.

Het viel een keer zijn kant op, maar natuurlijk is Hamilton een betere coureur. Rosberg is net iets beter dan Bottas, maar meer ook niet. Nou ja, als pure racer is hij wel een heel stuk beter dan Bottas.
pi_201548680
Rosberg is duidelijk een stuk beter dan Bottas. Hij is van een ander kaliber. En je kunt een keer een race winnen "omdat het een keer jouw kant op viel" maar een titel niet. Daar is een seizoen veel te lang voor. Rosberg heeft Hamilton op waarde geklopt in 2016. De laatste vier races hoefde hij alleen nog maar achter Lewis aan te tuffen en de punten voor P2 op te rapen.

Wie echt geluk gehad heeft en met zijn neus in de boter gevallen is, is Vettel bij RBR. Jarenlang kunnen beschikken over een extreem dominante auto met Mark Webber als teamgenoot. Vervolgens werd hij in seizoen 1 met Ricciardo en Leclerc als teamgenoot gelijk door hun geklopt terwijl hij al veel langer in het team zat en als kopman beschouwd werd. Vettel is pure middelmaat.

[ Bericht 8% gewijzigd door Lokale_Notabele op 28-09-2021 09:06:37 ]
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_201548733
De regie is dit seizoen echt een verschrikking. Elke keer zie je pas na de finish alle gevechten die we waren.
pi_201548786
RBR extreem dominant van 2010 tm 2013. Echt?

Kan iemand die oranje-MaXVeRstApPen-is-fAnTasTiScH-bril van mijn kop rammen want ik zie het niet.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 28-09-2021 09:14:21 ]
pi_201548788
Rosberg wordt nog wel steeds wel echt onderschat, heb ik het idee ja
pi_201548802
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 00:11 schreef Starflyer het volgende:

[..]
In de Mercedes was hij op zondag in ieder geval beter dan Bottas :)
Ja, dat hele weekend was wel sterk inderdaad, ook al kwam het er qua uitslag niet uit.. maar ben allang blij dat Hamilton na Rosberg weer echt concurrentie binnen z'n eigen team gaat krijgen. Ik vind dat er alleen wat te makkelijk wordt gedacht dat Russell "even" Hamilton om de oren gaat rijden.
pi_201548821
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 09:13 schreef Marcoss het volgende:
Rosberg wordt nog wel steeds wel echt onderschat, heb ik het idee ja
Heel veel coureurs worden onderschat tot het moment dat ze in een capabele auto zitten.
pi_201548954
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 08:59 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Rosberg is duidelijk een stuk beter dan Bottas. Hij is van een ander kaliber. En je kunt een keer een race winnen "omdat het een keer jouw kant op viel" maar een titel niet. Daar is een seizoen veel te lang voor. Rosberg heeft Hamilton op waarde geklopt in 2016. De laatste vier races hoefde hij alleen nog maar achter Lewis aan te tuffen en de punten voor P2 op te rapen.

Wie echt geluk gehad heeft en met zijn neus in de boter gevallen is, is Vettel bij RBR. Jarenlang kunnen beschikken over een extreem dominante auto met Mark Webber als teamgenoot. Vervolgens werd hij in seizoen 1 met Ricciardo en Leclerc als teamgenoot gelijk door hun geklopt terwijl hij al veel langer in het team zat en als kopman beschouwd werd. Vettel is pure middelmaat.
RB was toen helemaal niet extreem dominant. Als je extreem dominant bent dan scoor je met regelmaat 1-2, zelfs als Webber je tweede man is. En dat gebeurde niet. Bij extreem.dominant denk ik aan de eerste 6 jaar Hamilton bij Mercedes. Kudos voor Mercedes, want dat is nog nooit vertoond en gaan we hopelijk ook niet meer meemaken.

Vettel vind ik daarbij echt een lastige coureur om te beoordelen. Hij lijkt echt een hele specifieke auto nodig te hebben om te presteren (en daarmee bedoel ik niet dat de wagen verreweg de snelste moet zijn) en ik vind hem mentaal vrij zwak. Maar soms lukt alles bij hem.

In die RB jaren maakte hij weinig fouten en had hij heel wat meer concurrentie op de baan dan Hamilton in de afgelopen 7 jaar. En zeker ook van andere teams.
pi_201548974
Hamilton is bezig aan zijn aftocht. Je merkt aan alles dat de rest dichterbij komt en hij meer een meer steekjes laat vallen. Volgend jaar zal het Russel vs. Verstappen zijn.

Russel heeft al aangetoond dat hij de betere coureur is ivm Bottas.
pi_201549121
Eigenlijk had en zou HAM afscheid moeten nemen op het hoogtepunt van titels en alles.
Nu wordt hij om de oren gereden door de jongere garde.
Dan had hij zijn jetset leven kunnen leiden, mentor kunnen zijn, of gewoon goeie dingen doen met al dat nutteloze geld voor een man alleen met zijn entourage.
pi_201549167
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 09:57 schreef AnneX het volgende:
Eigenlijk had en zou HAM afscheid moeten nemen op het hoogtepunt van titels en alles.
Nu wordt hij om de oren gereden door de jongere garde.
Dan had hij zijn jetset leven kunnen leiden, mentor kunnen zijn, of gewoon goeie dingen doen met al dat nutteloze geld voor een man alleen met zijn entourage.
Lijkt me nogal overdreven, hij staat gewoon P1 in het kampioenschap. Lewis is niet aan het strugglen in het middenveld zoals Schumacher. Niemand rijdt hem momenteel om de oren.

Ik vind het wel opmerkelijk dat zoveel mensen in de excuses en praatjes van Vettel blijven trappen. Er mankeerde zogenaamd altijd wel wat aan de auto. Rijders zoals Schumacher, Alonso, Hamilton en Verstappen gaan gewoon vanaf dag 1 overal hard mee. Maar hier hebben we Sebastian Vettel die ons in jaar vijf en zes van zijn dienstverband bij Ferrari wil laten geloven dat de auto zogenaamd niet bij zijn rijstijl past. Dan bak je er gewoon helemaal niks van.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  dinsdag 28 september 2021 @ 10:08:00 #42
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_201549194
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 10:04 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]
Lijkt me nogal overdreven, hij staat gewoon P1 in het kampioenschap. Lewis is niet aan het strugglen in het middenveld zoals Schumacher. Niemand rijdt hem momenteel om de oren.

Ik vind het wel opmerkelijk dat zoveel mensen in de excuses en praatjes van Vettel blijven trappen. Er mankeerde zogenaamd altijd wel wat aan de auto. Rijders zoals Schumacher, Alonso, Hamilton en Verstappen gaan gewoon vanaf dag 1 overal hard mee. Maar hier hebben we Sebastian Vettel die ons in jaar vijf en zes van zijn dienstverband bij Ferrari wil laten geloven dat de auto zogenaamd niet bij zijn rijstijl past. Dan bak je er gewoon helemaal niks van.
Hij staat niet ‘gewoon’ P1, hij staat net P1 omdat zijn concurrent 70 (!) punten mis is gelopen buiten zijn eigen schuld.
pi_201549201
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 09:40 schreef Duiveltja het volgende:
Russel heeft al aangetoond dat hij de betere coureur is ivm Bottas.
Dat geldt voor de helft van het veld. Hoeveel noemenswaardige weekenden ken je van Bottas in 5 jaar in de kampioenschaps auto?
  dinsdag 28 september 2021 @ 10:36:30 #44
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_201549483
quote:
1s.gif Op maandag 27 september 2021 20:53 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Zou het mooi vinden, maar laten we dat toch even afwachten.. hij is voorlopig geniaal op zaterdag, maar op zondag is het toch vaak een stuk minder. En we gaan dan volgend jaar zien of dat de auto is of ook een deel Russell zelf
Het is idd vooral die Williams die zo goed is. Russel is verder niet zoveel bijzonders.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 september 2021 @ 10:47:47 #45
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201549602
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 september 2021 10:36 schreef fathank het volgende:

[..]
Het is idd vooral die Williams die zo goed is. Russel is verder niet zoveel bijzonders.
:D
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_201549943
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 september 2021 10:36 schreef fathank het volgende:

[..]
Het is idd vooral die Williams die zo goed is. Russel is verder niet zoveel bijzonders.
Ik heb niet zoveel vertrouwen in de kwaliteiten van Latifi en die gaat best hard in de auto (staat ook maar 1 plek achter Russell in het WK 8-) ), dus misschien is die auto inderdaad niet zo slecht als gedacht wordt..

Dat Russell verder niet zoveel bijzonders is, maak jij ervan trouwens, ik zeg alleen dat ik niet weet of hij zo goed is als hij door veel mensen nu wordt neergezet.
  dinsdag 28 september 2021 @ 11:27:09 #47
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_201549998
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 11:23 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Ik heb niet zoveel vertrouwen in de kwaliteiten van Latifi en die gaat best hard in de auto (staat ook maar 1 plek achter Russel in het WK 8-) ), dus misschien is die auto inderdaad niet zo slecht als gedacht wordt..
Die punten zeggen weinig omdat ze voornamelijk buiten de punten rijden imo. Een lucky P6 en verder P15 is niet beter als altijd P11/P10 waarmee punten pakken langer duurt zeg maar.

quote:
Dat Russell verder niet zoveel bijzonders is, maak jij ervan trouwens, ik zeg alleen dat ik niet weet of hij zo goed is als hij door veel mensen nu wordt neergezet.
Volgens mij is het sarcastisch, maar we moeten idd nog wel gaan zien of hij ook consequent top 3 rijdt als het zo ver is.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_201550057
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 11:27 schreef daNpy het volgende:

[..]
Die punten zeggen weinig omdat ze voornamelijk buiten de punten rijden imo. Een lucky P6 en verder P15 is niet beter als altijd P11/P10 waarmee punten pakken langer duurt zeg maar.
[..]
Volgens mij is het sarcastisch, maar we moeten idd nog wel gaan zien of hij ook consequent top 3 rijdt als het zo ver is.
Dat die opmerking licht overdreven was, ging ik al vanuit ja :)

En Latifi had inderdaad geluk in Hongarije dat hij daar flink wat punten scoorde, al had Russell in Spa normaal ook niet zoveel punten gescoord als nu. En dat Latifi een paar klassen minder is dan Russell, is ook wel duidelijk, maar helemaal achteraan staat hij ook niet met die auto.

[ Bericht 1% gewijzigd door Marcoss op 28-09-2021 11:38:32 ]
  dinsdag 28 september 2021 @ 17:28:07 #49
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_201553946
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 08:25 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Schumacher, Hamilton, Hakkinen en Raikkonen zijn nooit testcoureur bij een F1 team geweest.

En ik heb nooit iemand Rosberg horen benoemen als toekomstig kampioen.
Ik zei daarom ook "vrijwel".

Hakkinen was testrijder bij Bennetton, reed daarna een seizoen voor Lotus en werd toen testrijder bij McLaren.

Raikkonen heeft in 2000 op verschillende circuits getest bij Sauber, alvorens hij een stoeltje kreeg.

En hoewel zeer kortstondig, heeft Schumacher een test gedaan bij Jordan en verving hij daarna Gachot voor een GP omdat die niet mocht rijden.

Fernando Alonso was ook eerst testrijder bij Minardi. Daar werd ook geen toekomstig kampioen in gezien, omdat zelfs een middelmatig team hem niet direct een stoeltje gaf? Of een Senna, die ook eerst tests heeft gereden bij verschillende teams en voor wie geen stoeltje beschikbaar was bij McLaren en Williams in '84.

En dan zijn dit natuurlijk allemaal coureurs die legendarischer zijn dan Rosberg. Beetje vreemd om dan te zeggen dat als ze echt een toekomstig kampioen in je zien, je niet eerst testcoureur zou zijn.
pi_201555307
Alonso is na zijn goede debuutseizoen in 2001 bij Minardi zelfs nog een jaar testcoureur geweest bij Renault in 2002. Dat was wel een behoorlijke miskleun van Flavio Briatore, om Trulli dat jaar in de auto te zetten. Wat een overschatte coureur was dat.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')