abonnement Unibet Coolblue
  maandag 27 september 2021 @ 14:07:32 #1
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_201540251


Welkom in de ESF-SC

De vernieuwde Slowchat van ESF, voor al uw (non)-esf-gerelateerde dagelijkse beslommeringen.
Hier kan je kwijt wat je vanavond gaat eten, dat je ruzie hebt met de teckel van de tante van je buurvrouw, wat je vakantieplannen zijn, wat er vanavond op tv komt, wat je favoriete ESF-liedje van dit jaar is, wat je midden in de nacht kwijt moet, je slechtste grappen, hoe erg je spinnen haat, je klachten over Gerard Joling óf Huub Stapel, als je sowieso mensen die Gerard of Huub heten stiekem niet vertrouwt, hoeveel meltdowns afgelopen ESF je bezorgd heeft, je laatste ervaring met een airfryer, hoe harig jij het graag ziet, je aanschaf van een canvas met kerstboomprint, dat jij WIDM stiekem ook nooit gezien hebt, wie Mark Rutte moet opvolgen en dat je geen idee hebt wat je moet kopen voor vaderdag.

En uiteraard ook over serieuze zaken die je bezig houden of kwijt wilt. (En daar hoef je sorry voor te zeggen. Nee niet. Geen sorry. Hou op met gesorry. GEEN sorrrrry! ook geen sorrie.)


oO< :B wappertest2.gif w/ 120301_163650_wapperindiaan.gif 120301_163650_bloosindiaan.gif 120301_163650_frownindiaan.gif 120301_163650_redfaceindiaan.gif
Ons eiland Doezepwa Utopia:

Cee's moodboard van Doezepwa Utopia: https://pin.it/ikbu7rgamqkcu3

Handige linkjes naar leuke topics:
http://forum.fok.nl/topic/2442504
http://forum.fok.nl/topic/2424178
http://forum.fok.nl/topic/2382665
http://forum.fok.nl/topic/2428371
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #3
ESF / BEWAARTOPIC - overwinning ESF 2019

Onze top 50 eurovisieliedjes:
staat op Spotify
[2020] ESF Top 2000 Stemlijstjes playlist

ESF_FOK Twitter
https://twitter.com/ESF_FOK

poll

cheerlie-oranje2.gifcheerlie-witgeel.gif *G**O*
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_201540260
Ik ben sowieso wel een beetje klaar met Rutte maar zie hem op de korte termijn nog niet verdwijnen hoor :X
pi_201540282
In een tweestrijd met een Aboutaleb ofzo wint Rutte gewoon hoor. Die zou hooguit de verkiezingen winnen in een tijdperk na Rutte.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  maandag 27 september 2021 @ 14:14:04 #4
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_201540312
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 14:08 schreef molloot200 het volgende:
Ik ben sowieso wel een beetje klaar met Rutte maar zie hem op de korte termijn nog niet verdwijnen hoor :X
Misschien kan Sylvana hem een keer hard genoeg onder de nagels steken dat hij in het openbaar gigantisch uit zijn slof vliegt, zoals hij achter de schermen nog wel eens wil doen. :P

Al vermoed ik wel dat het volgens het publiek dan vooral aan haar zal liggen.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_201540314
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 14:10 schreef Fred_B het volgende:
In een tweestrijd met een Aboutaleb ofzo wint Rutte gewoon hoor. Die zou hooguit de verkiezingen winnen in een tijdperk na Rutte.
Nou, dat weet ik niet. Zoveel stemmen trekt Rutte ook weer niet... maar met zoveel partijen is hij dan alsnog de grootste.
  maandag 27 september 2021 @ 14:15:43 #6
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_201540319
quote:
1s.gif Op maandag 27 september 2021 13:53 schreef Em31 het volgende:

[..]
Iedereen kan het uiteindelijk wel leren, maar de één zal meer invloed kunnen krijgen dan de ander. Was een keer een interview met Charles Michel die zei dat de ene leider daar komt om een blaadje voor te lezen, de ander komt er om te onderhandelen en het ‘spel’ te spelen, daarin was Rutte dan heel goed. Maar hij zal in zijn eerste jaar ook niet zo goed zijn geweest dan 9 jaar later :P
Klopt ook wel. Hij heeft ook absoluut kwaliteiten die anderen niet hebben, die hem juist ook wel een zeer prettige vertegenwoordiger van ons land maken. Maar er wordt vaak net gedaan alsof ons land reddeloos verloren is als hij weg moet.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  maandag 27 september 2021 @ 14:17:45 #7
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_201540338
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 14:14 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Nou, dat weet ik niet. Zoveel stemmen trekt Rutte ook weer niet... maar met zoveel partijen is hij dan alsnog de grootste.
Met bijna een kwart van de stemmen (volgens ipsos begin deze maand) heb je ook met minder partijen een aardige kans de grootste te zijn.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_201540340
quote:
1s.gif Op maandag 27 september 2021 14:15 schreef Redefine het volgende:

[..]
Klopt ook wel. Hij heeft ook absoluut kwaliteiten die anderen niet hebben, die hem juist ook wel een zeer prettige vertegenwoordiger van ons land maken. Maar er wordt vaak net gedaan alsof ons land reddeloos verloren is als hij weg moet.
Hij is eigenlijk Der Mann ohne Eigenschaften. Dat is zijn voornaamste kwaliteit.
  maandag 27 september 2021 @ 14:19:38 #9
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_201540351
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 14:10 schreef Fred_B het volgende:
In een tweestrijd met een Aboutaleb ofzo wint Rutte gewoon hoor. Die zou hooguit de verkiezingen winnen in een tijdperk na Rutte.
Klopt. Al is dat in eerste instantie nu vooral omdat de PvdA marginaal is vergeleken met de VVD.

Maar als het een letterlijke tweestrijd zou zijn, dan wint Rutte denk ik ook gemakkelijk. Dat komt omdat heel veel mensen toch wel blind achter hem blijven staan en/of juist baat hebben bij VVD beleid.

En daarnaast zie ik ook nog een grote groep die zullen zeggen niet op een Marokkaans als premier te willen stemmen. Terwijl het om kwalitateit zou moeten gaan, maar ja.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_201540365
Ik heb tegenwoordig het idee dat links alleen nog de verkiezingen zou winnen als ze een soort "United Left" worden van alle linkse partijen. Beetje zoals United Opposition nu bestaat in Hongarije (en helaas in de peilingen nog steeds niet aan kop gaat). De linkse partijen in NL zijn er inmiddels zo veel geworden en zo klein dat je nooit daar als partij het grootste wordt. VVD heeft ook gewoon geluk dat het geen "grote" concurrenten heeft op dát deel van het politiek spectrum.
  maandag 27 september 2021 @ 14:22:44 #11
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_201540378
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 14:04 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]
Dijkhoff heeft het charisma van een natte aardappel, zelfs als de VVD daarmee onderuit zou gaan hoop ik niet dat hij de volgende lijsttrekker wordt. :@
Dat heb ik dan weer niet. Zijn charisma red hem wel. En hij is adrem waardoor hij zich wel makkelijk kan redden.

Maar ik vind hem vaak wel te nonchalant en ongeïnteresseerd overkomen. Lijkt mij niet heel handig als premier. Zeker niet omdat Rutte dat al een beetje heeft. Waarbij Dijkhoff daarvan de overtreffende trap is.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  maandag 27 september 2021 @ 14:22:58 #12
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_201540380
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 14:21 schreef molloot200 het volgende:
Ik heb tegenwoordig het idee dat links alleen nog de verkiezingen zou winnen als ze een soort "United Left" worden van alle linkse partijen. Beetje zoals United Opposition nu bestaat in Hongarije (en helaas in de peilingen nog steeds niet aan kop gaat). De linkse partijen in NL zijn er inmiddels zo veel geworden en zo klein dat je nooit daar als partij het grootste wordt. VVD heeft ook gewoon geluk dat het geen "grote" concurrenten heeft op dát deel van het politiek spectrum.
Mja, dan krijg je een verkiezingsstrijd zoals in 2012 en dan is rechts toch groter in Nederland dan links, helaas :{
  maandag 27 september 2021 @ 14:24:16 #13
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_201540390
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 14:21 schreef molloot200 het volgende:
Ik heb tegenwoordig het idee dat links alleen nog de verkiezingen zou winnen als ze een soort "United Left" worden van alle linkse partijen. Beetje zoals United Opposition nu bestaat in Hongarije (en helaas in de peilingen nog steeds niet aan kop gaat). De linkse partijen in NL zijn er inmiddels zo veel geworden en zo klein dat je nooit daar als partij het grootste wordt. VVD heeft ook gewoon geluk dat het geen "grote" concurrenten heeft op dát deel van het politiek spectrum.
Klopt deels wel. Maar tegelijkertijd is er dan ook geen echt alternatief als de VVD implodeert (wat alles Rutte weg is, zomaar zou kunnen). Dan krijg je dus wel weer een verschuiving de andere kant op.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  maandag 27 september 2021 @ 14:24:41 #14
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_201540393
Ik ga even de regen in, altijd fijn.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_201540426
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 14:04 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]
Dijkhoff heeft het charisma van een natte aardappel, zelfs als de VVD daarmee onderuit zou gaan hoop ik niet dat hij de volgende lijsttrekker wordt. :@
Ja maar jij bent toch geen VVD-stemmer! :(

En ik denk eigenlijk wat @Redefine ook zegt, dat veel hem wel lekker gewoon vinden.
pi_201540465
quote:
1s.gif Op maandag 27 september 2021 14:19 schreef Redefine het volgende:

[..]
Klopt. Al is dat in eerste instantie nu vooral omdat de PvdA marginaal is vergeleken met de VVD.

Maar als het een letterlijke tweestrijd zou zijn, dan wint Rutte denk ik ook gemakkelijk. Dat komt omdat heel veel mensen toch wel blind achter hem blijven staan en/of juist baat hebben bij VVD beleid.

En daarnaast zie ik ook nog een grote groep die zullen zeggen niet op een Marokkaans als premier te willen stemmen. Terwijl het om kwalitateit zou moeten gaan, maar ja.
Wat dat onderste betreft, zou het op links niet zo’n rol moeten spelen. Al sluit ik niet uit dat dat daar ook wel meespeelt.

Maar als je puur kijkt waar in een tweestrijd zouden ze hun potentieel vandaan halen. Even wat nattevingerwerk (waarbij ik D66 voor het gemak maar in laat storten):

Aboutaleb:
D66: +12
SP: +3
GL: +3
PvdD: +3
CDA: +2
Denk: +1
CU: +1

=25 met de 9 van nu geeft dat 34

Rutte:

CDA: +5
D66: +2
PVV: +2
FVD: +2
JA21: +1
Van Haga: +1

= 13 met de 34 van nu geeft dat 47.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_201540468
quote:
10s.gif Op maandag 27 september 2021 14:28 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ja maar jij bent toch geen VVD-stemmer! :(

En ik denk eigenlijk wat @:Redefine ook zegt, dat veel hem wel lekker gewoon vinden.
Ja, eens. Ik vind hem opzich altijd wel vrij nonchalant en "de man van alledag" overkomen of zo. Je zou niet raden dat hij in de Tweede Kamer zat als je het niet zou weten en je het op basis van foto's aan zou moeten wijzen wie erin zat.

Ik denk dat het zou werken en hij het ook gemakkelijk zou kunnen worden.
  maandag 27 september 2021 @ 14:34:48 #18
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_201540501
quote:
10s.gif Op maandag 27 september 2021 14:28 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ja maar jij bent toch geen VVD-stemmer! :(

En ik denk eigenlijk wat @:Redefine ook zegt, dat veel hem wel lekker gewoon vinden.
Plus de heilige graal. 'Hij zegt wat mensen denken'
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  maandag 27 september 2021 @ 14:36:48 #19
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_201540526
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 14:32 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Ja, eens. Ik vind hem opzich altijd wel vrij nonchalant en "de man van alledag" overkomen of zo. Je zou niet raden dat hij in de Tweede Kamer zat als je het niet zou weten en je het op basis van foto's aan zou moeten wijzen wie erin zat.

Ik denk dat het zou werken en hij het ook gemakkelijk zou kunnen worden.
Denk inderdaad wel dat hij de rol prima kan vervullen. Wat ook waarschijnlijk wel het plan van de VVD was. Totdat die stopte.

Of we als land blij moeten zijn hem als premier is een tweede.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_201540681
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 14:31 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Wat dat onderste betreft, zou het op links niet zo’n rol moeten spelen. Al sluit ik niet uit dat dat daar ook wel meespeelt.

Maar als je puur kijkt waar in een tweestrijd zouden ze hun potentieel vandaan halen. Even wat nattevingerwerk (waarbij ik D66 voor het gemak maar in laat storten):

Aboutaleb:
D66: +12
SP: +3
GL: +3
PvdD: +3
CDA: +2
Denk: +1
CU: +1

=25 met de 9 van nu geeft dat 34

Rutte:

CDA: +5
D66: +2
PVV: +2
FVD: +2
JA21: +1
Van Haga: +1

= 13 met de 34 van nu geeft dat 47.
Samsom won bijna van Rutte. Dan zou je zeggen, dat zou Aboutaleb zeker niet slechter doen. Het politieke landschap is wel meer versplinterd, en Nederland is wel een conservatief land, maar Aboutaleb heeft bij rechts een goed imago. Sterker nog, ik denk dat hij meer moeite krijgt om stemmen te winnen bij echt progressieve kiezers.
pi_201541030
quote:
1s.gif Op maandag 27 september 2021 14:36 schreef Redefine het volgende:

[..]
Denk inderdaad wel dat hij de rol prima kan vervullen. Wat ook waarschijnlijk wel het plan van de VVD was. Totdat die stopte.

Of we als land blij moeten zijn hem als premier is een tweede.
Even 4 jaar (of minder) wat andere dingen en geen schandalen en hup daar is hij weer. :P
  maandag 27 september 2021 @ 15:42:53 #22
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_201541231
quote:
10s.gif Op maandag 27 september 2021 14:28 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ja maar jij bent toch geen VVD-stemmer! :(

En ik denk eigenlijk wat @:Redefine ook zegt, dat veel hem wel lekker gewoon vinden.
Nee, maar dan kan ik nog wel vinden dat die man het charisma van een natte aardappel heeft. :P
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  maandag 27 september 2021 @ 15:47:15 #23
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_201541267
En niet eens echt goed nat, als een net gewassen aardappel of zo. Meer dat vochtige nattige wat supermarktaardappels nog wel eens krijgen als ze te lang in die plastic zak hebben gezeten. Bah. :+
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  maandag 27 september 2021 @ 16:01:06 #24
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_201541391
quote:
1s.gif Op maandag 27 september 2021 15:26 schreef Em31 het volgende:

[..]
Even 4 jaar (of minder) wat andere dingen en geen schandalen en hup daar is hij weer. :P
Gelachen om geen schandalen. Het is een VVD'er Em |:)
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  maandag 27 september 2021 @ 16:02:15 #25
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_201541402
quote:
10s.gif Op maandag 27 september 2021 15:47 schreef Roger_Epiales het volgende:
En niet eens echt goed nat, als een net gewassen aardappel of zo. Meer dat vochtige nattige wat supermarktaardappels nog wel eens krijgen als ze te lang in die plastic zak hebben gezeten. Bah. :+
Als je vandaag boodschappen zou doen, dan waren die aardappels veel natter geweest.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')