abonnement Unibet Coolblue
pi_201539530
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_201539557
ja dat van reddit wist ik al.. :P

maar daar kan je tenminste engels praten ;)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_201539563
Sterkheidsbaas van alles.
pi_201539568
quote:
2s.gif Op maandag 27 september 2021 13:01 schreef Lonaa het volgende:
[ afbeelding ]
HENLO DOG! HOW IS YOU!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_201539571
quote:
7s.gif Op maandag 27 september 2021 13:01 schreef Barreltje het volgende:
ja dat van reddit wist ik al.. :P

maar daar kan je tenminste engels praten ;)
En ook Nederlands. lekker through mekaar.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_201539582
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 13:02 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
HENLO DOG! HOW IS YOU!
JUST DID WALKSIES. WALKSIES ARE THE BEST.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_201539600
ik ga vanmiddag mezelf ook een schop onder mn reet geven en een wandeling maken.. ^O^
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_201539604
quote:
2s.gif Op maandag 27 september 2021 13:03 schreef Lonaa het volgende:

[..]
JUST DID WALKSIES. WALKSIES ARE THE BEST.
OMG OMG OMG OMG
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_201539606
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 13:02 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
En ook Nederlands. lekker through mekaar.
Maar daar praat je niet met mij

Een gemis
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_201539617
quote:
1s.gif Op maandag 27 september 2021 13:06 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Maar daar praat je niet met mij

Een gemis
Ik heb nog geen post gezien daar waarvan ik dacht "this has gotta be V"
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_201539621
Dora mocht de route kiezen want dat is goed voor het hondenbrein en gevoel van zelfvertrouwen en shit. Ze koos een kant die we eignelijk nooit gaan. Nou, top, prima. Kwamen we uit op een fietspad en ze wilde rechts maar kon niet want weg afgesloten omdat daar een rotonde + groot kruispunt zit waar ze mee bezig zijn.

Dus ik zeg 'kom we gaan linksaf', komt er met noodgang een scooter op ons af, politie auto met toeters en bellen er achter. Die scooter kan niet verder, politieauto probeert hem met piepende banden klem te rijden, gooit de autodeur open tegen de scooter, de scooter weet te ontkomen en op hoge snelheid passeren ze ons allebei weer rakelings.

Dora helemaal overdonderd, staart tegen de buik, trillen 'IK WIL NAAR HUIS'

Tot zover 'goed voor het zelfvertrouwen'

:')
Sterkheidsbaas van alles.
pi_201539628
quote:
2s.gif Op maandag 27 september 2021 13:07 schreef Lonaa het volgende:
Dora mocht de route kiezen want dat is goed voor het hondenbrein en gevoel van zelfvertrouwen en shit. Ze koos een kant die we eignelijk nooit gaan. Nou, top, prima. Kwamen we uit op een fietspad en ze wilde rechts maar kon niet want weg afgesloten omdat daar een rotonde + groot kruispunt zit waar ze mee bezig zijn.

Dus ik zeg 'kom we gaan linksaf', komt er met noodgang een scooter op ons af, politie auto met toeters en bellen er achter. Die scooter kan niet verder, politieauto probeert hem met piepende banden klem te rijden, gooit de autodeur open tegen de scooter, de scooter weet te ontkomen en op hoge snelheid passeren ze ons allebei weer rakelings.

Dora helemaal overdonderd, staart tegen de buik, trillen 'IK WIL NAAR HUIS'

Tot zover 'goed voor het zelfvertrouwen'

:')
Aggos, tarme kneuzekind. Tzit ook niet mee :'(
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_201539630
quote:
2s.gif Op maandag 27 september 2021 13:07 schreef Lonaa het volgende:
Dora mocht de route kiezen want dat is goed voor het hondenbrein en gevoel van zelfvertrouwen en shit. Ze koos een kant die we eignelijk nooit gaan. Nou, top, prima. Kwamen we uit op een fietspad en ze wilde rechts maar kon niet want weg afgesloten omdat daar een rotonde + groot kruispunt zit waar ze mee bezig zijn.

Dus ik zeg 'kom we gaan linksaf', komt er met noodgang een scooter op ons af, politie auto met toeters en bellen er achter. Die scooter kan niet verder, politieauto probeert hem met piepende banden klem te rijden, gooit de autodeur open tegen de scooter, de scooter weet te ontkomen en op hoge snelheid passeren ze ons allebei weer rakelings.

Dora helemaal overdonderd, staart tegen de buik, trillen 'IK WIL NAAR HUIS'

Tot zover 'goed voor het zelfvertrouwen'

:')
Oh no :'(
pi_201539643
Maar echt. :')

Naja, ze herstelde best wel vlot en we hebben nog wel even gerold in het gras (Dora) en door de zandbak gerend (allebei) maar ze treft het wel hoor, de hele tijd. :')
Sterkheidsbaas van alles.
  maandag 27 september 2021 @ 13:10:12 #16
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_201539652
arme dora ( ik lolde stiekem ook een beetje :@ )
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_201539655
Goed.
Ik neem voor nu ff afscheid van het online zijn want dat slokt echt teveel tijd op van iemand die niet werkt _O-

En ik moet wil nog Lale Gül uitlezen, roeien, pianospelen en wordfeuten :P
pi_201539675
quote:
7s.gif Op maandag 27 september 2021 13:10 schreef Barreltje het volgende:
arme dora ( ik lolde stiekem ook een beetje :@ )
( ik ook :@ na afloop)

Dit was na een minuut of 5/10, na de zandbak en het gras:


vind dit al wel weer een blije Dora.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_201539677
Ach arme Dora!

En die kangaroo hond _O-
We have far more in common than that which devides us..
pi_201539820
Dat is wel echt zo'n stripverhaal-rampendomino dan ja :') Arme Dora .

En dat klinkt als een behoorlijk klote, alleenige situatie @Barrel :* .

En gedoe P. Hopelijk komen G en ex er een beetje uit aan de telefoon!

Wij deden gisteren een rondje 'huizen/omgeving' kijken. O.a. langs een huis(je) waar ik via funda al een berichtje had gestuurd naar de makelaar voor een bezichtiging. Ook al ik dacht ik 5 minuten later: wtf Candaasje, een fucking half miljoen voor een kleine (!) tussenwoning... waar ben je mee bezig? :')

Gisteren er toch even langs gereden, en even los van het feit dat met onze nieuwe berekeningen (die deden we deze ochtend toch maar weer eens even echt goed. De oude waren alweer gedateerd ) het sowieso al financieel niet haalbaar is (we hebben geen ton overwaarde om er tegenaan te smijten om te kunnen overbieden/kk/etc. ), dachten we allebei "mweuh.....' . Niet qua omgeving trouwens, want prachtig. Maar het huis zelf, de ligging tussen de andere huizen....... 'mweuh'......en nog eens 'mweuh'. Een half miljoen mensen, een HALF MILJOEN. Vraagprijs.

Dus we kochten die dag maar een nieuwe stofzuiger :+ en hebben ons momenteel weer ingeschreven voor elke nieuwsbrief over nieuwbouwprojecten die we kunnen vinden.

Vanmiddag/vanavond naar de sauna. En bedenken wat voor gordijnen ik op onze slaapkamer wil, want ik weiger nog een jaar of langer tegen die gedrochten die er nu hangen (ik moet echt ontoerekeningsvatbaar zijn geweest toen ik ze uitzocht... waarom had niemand dat door??) aan te kijken :D
pi_201539848
Een half miljoen?
Dat telt niet man. Schamele 5 ton, hoeveel is dat nou helemaal in de huidige markt?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_201539882
Sterkheidsbaas van alles.
  maandag 27 september 2021 @ 13:37:07 #23
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201539911
quote:
12s.gif Op maandag 27 september 2021 13:29 schreef Vanyel het volgende:
Een half miljoen?
Dat telt niet man. Schamele 5 ton, hoeveel is dat nou helemaal in de huidige markt?
Als je bij de rabobank langsgaat, 90% of meer financiert en het 30 jaar vast zet betaal je 837,50 aan rente per maand, met NHG 645,83.
pi_201539967
quote:
12s.gif Op maandag 27 september 2021 13:29 schreef Vanyel het volgende:
Een half miljoen?
Dat telt niet man. Schamele 5 ton, hoeveel is dat nou helemaal in de huidige markt?
Helemaal niks ;(

Maar op zich is de hypotheek niet eens het probleem :') . Het is meer het overbieden dat we niet kunnen ophoesten.
  maandag 27 september 2021 @ 13:42:43 #25
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_201539976
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 13:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Als je bij de rabobank langsgaat, 90% of meer financiert en het 30 jaar vast zet betaal je 837,50 aan rente per maand, met NHG 645,83.

ik dacht dat nhg ' maar" tot 3 ton ging ofzo ?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  maandag 27 september 2021 @ 13:45:34 #26
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201540024
quote:
7s.gif Op maandag 27 september 2021 13:42 schreef Barreltje het volgende:

[..]
ik dacht dat nhg ' maar" tot 3 ton ging ofzo ?
Dat is dus het verschil tussen alles financieren en max 3 ton met NHG.
  maandag 27 september 2021 @ 13:48:03 #27
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201540055
quote:
7s.gif Op maandag 27 september 2021 13:41 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Helemaal niks ;(

Maar op zich is de hypotheek niet eens het probleem :') . Het is meer het overbieden dat we niet kunnen ophoesten.
Welke regio willen jullie wonen?
Net over de grens zijn huizen veel goedkoper.
pi_201540359
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 13:48 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Welke regio willen jullie wonen?
Net over de grens zijn huizen veel goedkoper.
Net over welke grens wil je gaan wonen om de Randstad nog bereisbaar te maken? :')
  maandag 27 september 2021 @ 14:25:05 #29
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201540395
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 14:20 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Net over welke grens wil je gaan wonen om de Randstad nog bereisbaar te maken? :')
Zoals ik zei
quote:
Welke regio willen jullie wonen?
Als je in Dordrecht werkt is Belgie vlakbij ca 45 Minuten, Utrecht Duitsland is een uurtje
pi_201540417
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 14:20 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Net over welke grens wil je gaan wonen om de Randstad nog bereisbaar te maken? :')
Grens met Fantasialand, waar je ook zelf even 15 jaar gaat studeren wanneer je adequate zorg verwacht :D
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_201540597
@Barreltje wat een dilemma. Je eigen gezondheid is belangrijk, maar ik begrijp ook hoe je kijkt naar het voltooien van het project, je carriere en het expat zijn. Misschien toch ergens een balans gaan vinden waarbij je je eigen geestelijke welzijn niet opzij schuift en je baan kan behouden. Praten met die coach lijkt me een goed begin. En online contacten zijn ook opvulling van leegte/eenzaamheid. Ik heb in ieder geval veel gehad aan WoW en Fok toen ik alleen en regelmatig ook wat eenzaam was. Het is niet iemand naast je op de bank of waar je samen mee eet, dat snap ik. Het is wel beter dan niets. Beterschap gewenst :*

@PdeHoog ik vind het wel belangrijk dat miniG zijn vader blijft zien, maar pa moet zelf ook wat moeite doen hoor :X Jeetje. Ik zou zeggen: kom hem maar halen. Maar ja, het is zo te lezen geen organisatorisch wonder. en ik ken twee Tsjechische en één Slowaakse en ze klagen allemaal over de mannen daar, ook veel klachten over drankgebruik. Nederlandse mannen zien die 3 allemaal als een betere keus.

@Candaasje ik steiger bij het idee een huis te kopen voor een half miljoen, maar realistisch gezien zijn dat wel de leuke huizen die een paar jaar geleden tussen tegen de 3 ton kostten en dat was niet zo raar. Als je nu een huis tussen de 2 en 3 ton wilt, dan koop je een huis dat een paar jaar geleden nog geen 2 ton was. En dan kom je terecht in de rijtjeshuizen. Het lijkt me moeilijk door de schok van de hoge prijzen heen te kijken. Nou ja, hier valt het nog wel mee op zich. Alleen kan me zo voorstellen dat je hier niet wilt wonen :+

Ik had gisteren een fantastische dag in de sauna O+ O+ Ik wist niet dat ik daar zó enorm aan toe was. Laatste keer was eind 2019. Jezus, wat idioot lang geleden als ik dat zo opschrijf. Alles was prima. Het was niet te druk, het personeel was helemaal goed, het eten was super lekker (wel echt bizar grote porties) en de sauna was lekker ontspannend. En mijn gezelschap was *; *;
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201540654
Zo, net even een, geestelijke, drempel genomen en m'n uitkering aangevraagd. Zo stom dat ik daar tegenop zag. Maar het maakt het dan zo definitief.
Zie je op het overzicht staan "u heeft 42 werkjaren". Waar is de tijd dat je dan kon stoppen -O-
We have far more in common than that which devides us..
  maandag 27 september 2021 @ 14:54:21 #33
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_201540717
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 14:48 schreef Kaatje1 het volgende:
Zo, net even een, geestelijke, drempel genomen en m'n uitkering aangevraagd. Zo stom dat ik daar tegenop zag. Maar het maakt het dan zo definitief.
Zie je op het overzicht staan "u heeft 42 werkjaren". Waar is de tijd dat je dan kon stoppen -O-
Hoeveel moet je dan nog?
Siesta & Fiesta!
pi_201540766
quote:
1s.gif Op maandag 27 september 2021 14:54 schreef Bramito het volgende:

[..]
Hoeveel moet je dan nog?
Nog 7 jaar, ben net 60. Vroegah kon je met 40 jaar eruit, tenminste dat deden alle ouders in mijn omgeving.
We have far more in common than that which devides us..
pi_201540790
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 14:59 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Nog 7 jaar, ben net 60. Vroegah kon je met 40 jaar eruit, tenminste dat deden alle ouders in mijn omgeving.
Eerst ff 2 jaar WW, dan heb je er nog maar 5 te gaan :D
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_201540831
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 15:02 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Eerst ff 2 jaar WW, dan heb je er nog maar 5 te gaan :D
En in de 5 jaar nog 3 jaar hypotheek (die toch al niet zo enorm hoog is) en dan zal het 2 jaar weer wat makkelijker worden tot pensioen. Maar, ook al verveel ik me voor geen meter, ik wil toch wel graag wat werk. Golfer heeft van de week mijn CV nagekeken, een vriendin in de HR ook gisteren nog even. Daar ga ik morgen mee aan de gang en voor het eerst in, geen idee hoe lang, sollicitatiebrieven schrijven. Laatste baan hoefde niet, na een telefoontje "oh jij bent heel geschikt, wanneer kan je op gesprek komen". Ik denk dus dat mijn laatste sollicitatiebrief ergens midden jaren 80 heb geschreven (de banen ervoor werd ik ook gevraagd om in dienst te komen tijdens uitzendwerk :D )
We have far more in common than that which devides us..
pi_201540852
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 15:09 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
En in de 5 jaar nog 3 jaar hypotheek (die toch al niet zo enorm hoog is) en dan zal het 2 jaar weer wat makkelijker worden tot pensioen. Maar, ook al verveel ik me voor geen meter, ik wil toch wel graag wat werk. Golfer heeft van de week mijn CV nagekeken, een vriendin in de HR ook gisteren nog even. Daar ga ik morgen mee aan de gang en voor het eerst in, geen idee hoe lang, sollicitatiebrieven schrijven. Laatste baan hoefde niet, na een telefoontje "oh jij bent heel geschikt, wanneer kan je op gesprek komen". Ik denk dus dat mijn laatste sollicitatiebrief ergens midden jaren 80 heb geschreven (de banen ervoor werd ik ook gevraagd om in dienst te komen tijdens uitzendwerk :D )
Ik zou ook weer voor bellen gaan, dat werkt sowieso takkegoed!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  maandag 27 september 2021 @ 15:18:12 #38
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_201540950
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 14:59 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Nog 7 jaar, ben net 60. Vroegah kon je met 40 jaar eruit, tenminste dat deden alle ouders in mijn omgeving.
Wow, en wat is dan de regeling als je niks vindt? Bijstand?
Siesta & Fiesta!
pi_201540965
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 15:10 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Ik zou ook weer voor bellen gaan, dat werkt sowieso takkegoed!
Ja, maar vandaag niet. De wegwerkzaamheden zouden klaar zijn, maar daar denkt iemand anders over. Alles dicht en m'n tanden rammelen nog uit m'n kaak. Was even in het huis van mijn zus in de hoop dat ik daar kon bellen, maar daar zijn schilders aan het werk met zo'n bouwradio _O- De stratenmaker hier zei dat hij na vandaag klaar is.
We have far more in common than that which devides us..
pi_201540977
quote:
1s.gif Op maandag 27 september 2021 15:18 schreef Bramito het volgende:

[..]
Wow, en wat is dan de regeling als je niks vindt? Bijstand?
Ja, na 2 jaar ww wel. Gelukkig, omdat ik ouder ben dan 50 of 55 komen ze niet aan je huis of kapitaal. Zou ook te idioot voor woorden zijn. Moet je je huis verkopen waar je minder hypotheek betaald dan een luxe schuur
We have far more in common than that which devides us..
pi_201541556
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 14:43 schreef Isabeau het volgende:
ook veel klachten over drankgebruik. .

Dat speelt hier ook nog mee.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_201541937
c_/
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_201542106
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 15:21 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ja, na 2 jaar ww wel. Gelukkig, omdat ik ouder ben dan 50 of 55 komen ze niet aan je huis of kapitaal. Zou ook te idioot voor woorden zijn. Moet je je huis verkopen waar je minder hypotheek betaald dan een luxe schuur
Je hebt ook nog een iow uitkering als je op het moment van ww uitkering 60 jaar bent en 4 maanden. Dan kan je ww uitkering langer duren. :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_201542140
quote:
1s.gif Op maandag 27 september 2021 17:06 schreef Tally het volgende:

[..]
Je hebt ook nog een iow uitkering als je op het moment van ww uitkering 60 jaar bent en 4 maanden. Dan kan je ww uitkering langer duren. :)
Oh ja, die was er ook nog. Maar is dat begin WW of einde WW (ik moet je er echt nog in verdiepen, maar ben een beetje aan het struisvogelen)
Edit. Ik voldoe volgens mij aan IOW en dat duurt tot een half jaar voordat ik 67 (aow/pensioen) word. Beetje creatief schuiven, hypotheek aanpassen. Dat zou moeten lukken. Maar ik ga veel liever nog aan het werk

[ Bericht 11% gewijzigd door Kaatje1 op 27-09-2021 17:23:40 ]
We have far more in common than that which devides us..
  maandag 27 september 2021 @ 17:19:33 #45
63722 z80
I fink you freaky
pi_201542260
Aan het wachten op een beetje droog weer. Dan kan ik met de fiets naar de sportschool.
Natregenen naar huis is vervelend. Maar als een verzopen kat aankomen op bestemming vind ik helemaal niets.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_201542286
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 17:19 schreef z80 het volgende:
Aan het wachten op een beetje droog weer. Dan kan ik met de fiets naar de sportschool.
Natregenen naar huis is vervelend. Maar als een verzopen kat aankomen op bestemming vind ik helemaal niets.
Dat is altijd nog erger als je naar het zwembad moet. Dan regen je helemaal nat, hang je je natte kleren in een vochtige kleedkamer, ga je een uur in NAT WATER zwemmen, dan droog je je af om je natte kleren weer aan te trekken en de regen weer in te gaan. :(
  maandag 27 september 2021 @ 17:24:20 #47
63722 z80
I fink you freaky
pi_201542307
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 17:22 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Dat is altijd nog erger als je naar het zwembad moet. Dan regen je helemaal nat, hang je je natte kleren in een vochtige kleedkamer, ga je een uur in NAT WATER zwemmen, dan droog je je af om je natte kleren weer aan te trekken en de regen weer in te gaan. :(
Bijna goed. Terugweg is dan droog maar met koude wind. Vaak genoeg meegemaakt.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_201542313
Ik moet zo training gaan geven.

Hier regent het ook.

Maar het begint wel op te klaren en de buienradar is optimistisch.

Alsnog ga ik de wond op mijn hand niet droog kunnen houden, met nat gras en natte hindernissen. :(
pi_201542343
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 17:24 schreef Tele6 het volgende:
Ik moet zo training gaan geven.

Hier regent het ook.

Maar het begint wel op te klaren en de buienradar is optimistisch.

Alsnog ga ik de wond op mijn hand niet droog kunnen houden, met nat gras en natte hindernissen. :(
Zo'n plastic handschoentje is zeker geen goed idee?
We have far more in common than that which devides us..
pi_201542344
Zeg Tele, huppel je na al die gymnastiek survivaldinges gewoon rond? Zonder spierpijn en/of blessures? _O_

En kaatje de struisvogelpolitiek is voorstelbaar. Het zou toch wat zijn zeg: huis verkopen omdat het niet past bij een ww uitkering. In deze tijd van woningnood en onbetaalbaar wonen. Gelukkig, dat dat is vastgelegd.
pi_201542432
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 17:28 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Zo'n plastic handschoentje is zeker geen goed idee?
Nee, dat schiet niet op.
Ik doe er een pleister over en een stuk leukoplast en dan zal het wel. Het prikt vooral een beetje. Maar het is vandaag al beter dan gisteren, open blaren genezen best snel want er zit al huid onder klaar.

@AnneX het valt me enorm mee! Eerder was ik de dag erna soms echt ellendig, maar nu heb ik alleen een klein beetje gevoelige spieren en veel blauwe plekken :D
Maar goed ook, want komend weekend loop ik meteen nog een run :D
pi_201542436
quote:
1s.gif Op maandag 27 september 2021 17:28 schreef AnneX het volgende:
Zeg Tele, huppel je na al die gymnastiek survivaldinges gewoon rond? Zonder spierpijn en/of blessures? _O_

En kaatje de struisvogelpolitiek is voorstelbaar. Het zou toch wat zijn zeg: huis verkopen omdat het niet past bij een ww uitkering. In deze tijd van woningnood en onbetaalbaar wonen. Gelukkig, dat dat is vastgelegd.
Normaal bij een bijstandsuitkering moet je je huis opeten. Maar blijkt niet zo te zijn wanneer je ouder bent dan....en ik begreep dat de gemeente ook coulant is, vanwege woningnood.
We have far more in common than that which devides us..
  maandag 27 september 2021 @ 17:45:07 #53
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_201542476
Ik deed een wandelingetje

O+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_201542490
De fuck die bleven daar gewoon chill staan?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  maandag 27 september 2021 @ 17:49:14 #55
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_201542511
Ja is een enorm groot hertenkamp.. "midden" in de stad..
Was er nog niet eerder geweest, is 45 min lopen. Dus was een prima wandelingetje.. nu weer terug..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_201542757
Vond veel te oude chili in de vriezer. Toch genuket en nu mn buikje rond aan het vreten :9~
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_201542811
Ik had een grote bak caesar salad met gebakken kalkoenfilet. :9
Sterkheidsbaas van alles.
  Moderator maandag 27 september 2021 @ 18:24:24 #58
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201542832
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 17:45 schreef Barreltje het volgende:
Ik deed een wandelingetje

[ afbeelding ] O+
Eet smakelijk.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_201542939
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 18:18 schreef DancingPhoebe het volgende:
Vond veel te oude chili in de vriezer. Toch genuket en nu mn buikje rond aan het vreten :9~
5 liter chili gemaakt in de instant pot.
Tweede deel van het verhaal is hetzelfde
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_201542947
Nee, geen echte chili. Gewone, met bonen
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_201542952
quote:
1s.gif Op maandag 27 september 2021 18:35 schreef Vanyel het volgende:

[..]
5 liter chili gemaakt in de instant pot.
Tweede deel van het verhaal is hetzelfde
O+ bulk koken O+

O+ verrassingen vinden in de vriezer O+

O+ kwam ook een vergeten eendenborst tegen O+

Volgens mij is het LS die altijd zo verhaalt over haar georganiseerde vriezer en kasten. Ik kan er jaloers van worden, maar tegelijkertijd vind je dan ook nooit verrassingsborst in je vriezer.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_201542999
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 17:08 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Oh ja, die was er ook nog. Maar is dat begin WW of einde WW (ik moet je er echt nog in verdiepen, maar ben een beetje aan het struisvogelen)
Edit. Ik voldoe volgens mij aan IOW en dat duurt tot een half jaar voordat ik 67 (aow/pensioen) word. Beetje creatief schuiven, hypotheek aanpassen. Dat zou moeten lukken. Maar ik ga veel liever nog aan het werk
Dat is aan het einde. Mijn schoonvader ging nooit meer een baan vinden (doof) dus die kon hiermee net zijn AOW halen.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_201543044
WTF is er ook nog steeds mis met de arbeidsmarkt dat je dus blijkbaar geen baan zou kunnen vinden omdat je doof bent?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_201543111
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 18:43 schreef DancingPhoebe het volgende:
WTF is er ook nog steeds mis met de arbeidsmarkt dat je dus blijkbaar geen baan zou kunnen vinden omdat je doof bent?
Mijn schoonvader was timmerman kon door zijn doofheid niet samenwerken. Omdat hij digibeet is was een omscholing niet mogelijk. Bij het UWV was hij nogal nors (zoals altijd als je hem niet kent). En lachtte mevrouw hem een keertje uit (zij zei iets en hij verstond iets anders) daar werd hij boos om en liep weg (nadat hij had uitgelegd waarom hij boos was). En werd nooit meer uitgenodigd bij het uwv om te komen praten :') En dat was maar goed ook joh. Die man was helemaal op. Kapotte rug. Keertje door een glazen dak gevallen waardoor beide armen uit de kom waren en is nooit meer goed gekomen. En nog wat lichamelijke ongemakken. Dus is alleen maar goed geweest.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_201543172
quote:
1s.gif Op maandag 27 september 2021 18:48 schreef Tally het volgende:

[..]
Mijn schoonvader was timmerman kon door zijn doofheid niet samenwerken. Omdat hij digibeet is was een omscholing niet mogelijk. Bij het UWV was hij nogal nors (zoals altijd als je hem niet kent). En lachtte mevrouw hem een keertje uit (zij zei iets en hij verstond iets anders) daar werd hij boos om en liep weg (nadat hij had uitgelegd waarom hij boos was). En werd nooit meer uitgenodigd bij het uwv om te komen praten :') En dat was maar goed ook joh. Die man was helemaal op. Kapotte rug. Keertje door een glazen dak gevallen waardoor beide armen uit de kom waren en is nooit meer goed gekomen. En nog wat lichamelijke ongemakken. Dus is alleen maar goed geweest.
Ahaja, de algehele koek was op. Ontzettend herkenbaar van mijn ouders. Mijn moeder is al een jaar of 5 met pensioen en lijkt nu pas genoeg lichamelijk hersteld om er ook van te kunnen gaan genieten :'( (Inshallahdeovolenteknockonwood)
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_201543175
OH NOES STEENKOLE ARABIES!!!!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_201543225
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 18:51 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Ahaja, de algehele koek was op. Ontzettend herkenbaar van mijn ouders. Mijn moeder is al een jaar of 5 met pensioen en lijkt nu pas genoeg lichamelijk hersteld om er ook van te kunnen gaan genieten :'( (Inshallahdeovolenteknockonwood)
Hij is er alleen ontzettend onzeker van geworden. En kan om elke scheet huilen. Het is niet meer de schoonvader die ik heb leren kennen in het begin. Zo ontzettend jammer. Vanaf vorige (dan zit hij al een jaartje of 10 thuis begint hij wat meer te doen. Afgelopen vakantie hebben ze (schoonmoeder ook) in 6 dagen tijd wat plekjes in NL bezocht door te fietsen (op 3 km na 1000km). Wel met elektrische fiets maar met minimale ondersteuning. Dus ik vind het best knap.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_201543268
quote:
1s.gif Op maandag 27 september 2021 18:54 schreef Tally het volgende:

[..]
Hij is er alleen ontzettend onzeker van geworden. En kan om elke scheet huilen. Het is niet meer de schoonvader die ik heb leren kennen in het begin. Zo ontzettend jammer. Vanaf vorige (dan zit hij al een jaartje of 10 thuis begint hij wat meer te doen. Afgelopen vakantie hebben ze (schoonmoeder ook) in 6 dagen tijd wat plekjes in NL bezocht door te fietsen (op 3 km na 1000km). Wel met elektrische fiets maar met minimale ondersteuning. Dus ik vind het best knap.
Zo sneu he, ik kan zo woedend worden van mensen van die generatie die wel altijd hard gewerkt hebben en kapot gemaakt zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door DancingPhoebe op 27-09-2021 19:06:03 ]
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_201543321
Kapot gemaakt is?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_201543363
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 18:58 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Zo sneu he, ik kan zo woedend worden van die generatie die wel altijd hard gewerkt heeft en kapot gemaakt is.
Ja vind ik ook. Mijn Papa mag einde van dit jaar met vervroegd pensioen want ook bouwvakker. Daar is een regeling voor. En die is ook helemaal op. Maar ook nog te trots om de jonge jongens voor hem te laten lopen :') Dus ik hoop dat hij op tijd uit de bouw stapt om nog iets leuks te kunnen gaan doen.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_201543383
quote:
1s.gif Op maandag 27 september 2021 19:01 schreef Vanyel het volgende:
Kapot gemaakt is?
O god wat een wanstaltige zin.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_201543453
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 19:06 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
O god wat een wanstaltige zin.
Ja.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_201543465
quote:
1s.gif Op maandag 27 september 2021 19:05 schreef Tally het volgende:

[..]
Ja vind ik ook. Mijn Papa mag einde van dit jaar met vervroegd pensioen want ook bouwvakker. Daar is een regeling voor. En die is ook helemaal op. Maar ook nog te trots om de jonge jongens voor hem te laten lopen :') Dus ik hoop dat hij op tijd uit de bouw stapt om nog iets leuks te kunnen gaan doen.
Die troooots ook! Dat is er zo ingestampt ofzo bij die generatie :N
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_201543471
quote:
2s.gif Op maandag 27 september 2021 19:11 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ja.
Lobi!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_201543482
O GOD SURINAAMS

I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_201543503
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 19:12 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Die troooots ook! Dat is er zo ingestampt ofzo bij die generatie :N
Tja. Doe je weinig aan. Hij vind zelf niet dat hij trots is :D
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_201543518
Jungs, ik moet een volwassen beslissing maken over het al dan niet overstappen van energiemaatschappij want we gaan allemaal naar de vinkentering wegens uit de pan rijzende gasprijzen maar ik weet niet wat verstandig is. ;(
Sterkheidsbaas van alles.
pi_201543567
quote:
2s.gif Op maandag 27 september 2021 19:15 schreef Lonaa het volgende:
Jungs, ik moet een volwassen beslissing maken over het al dan niet overstappen van energiemaatschappij want we gaan allemaal naar de vinkentering wegens uit de pan rijzende gasprijzen maar ik weet niet wat verstandig is. ;(
De transportkosten, de opslagkosten en de belastingen zijn overal hetzelfde en daar betaal je het meest voor. De energie zelf is niet zo heel veel ookal wordt dat volgend jaar wel iets meer. }:|
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_201543591
quote:
2s.gif Op maandag 27 september 2021 19:15 schreef Lonaa het volgende:
Jungs, ik moet een volwassen beslissing maken over het al dan niet overstappen van energiemaatschappij want we gaan allemaal naar de vinkentering wegens uit de pan rijzende gasprijzen maar ik weet niet wat verstandig is. ;(
Ik las deze week ergens dat nu overstappen onverstandig is omdat als het goed is je huidige energiemaatschappij nog een contract met je heeft voor lagere prijzen. Dat mogen ze twee keer per jaar aanpassen. Op het moment dat je de nieuwe prijzen krijgt kan je pas goed vergelijken.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201543600
quote:
1s.gif Op maandag 27 september 2021 19:19 schreef Tally het volgende:

[..]
De transportkosten, de opslagkosten en de belastingen zijn overal hetzelfde en daar betaal je het meest voor. De energie zelf is niet zo heel veel ookal wordt dat volgend jaar wel iets meer. }:|
Dat mag zo zijn maar ik betaal nu 0,84 cent per kuub gas en als ik nu wat afsluit gemiddeld 106. (goedkoopste 1,003) Als ik dan het verschil uitreken met het verbruik van afgelopen jaar ga ik 165 euro meer betalen aan gas op jaarbasis (want zoveel verbruiken we niet) en ongeveer 33 euro aan stroom. Dat vind ik toch significant.

Als ik kijk wat het kost als ik nieuwe klant wil worden bij mijn huidige leverancier kost gas 1,35 per kuub :o :o
Sterkheidsbaas van alles.
pi_201543615
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 19:21 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik las deze week ergens dat nu overstappen onverstandig is omdat als het goed is je huidige energiemaatschappij nog een contract met je heeft voor lagere prijzen. Dat mogen ze twee keer per jaar aanpassen. Op het moment dat je de nieuwe prijzen krijgt kan je pas goed vergelijken.
Ja, naja, zie mijn verhaal dus. :7 Ik zit nog tot 1 januari in het huidige tarief. Maar het nieuwe tarief van die maatschappij als je nu afsluit is echt debielhoog en de prijzen van alle andere maatschappijen gaan ook alleen maar stijgen, lijkt het.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_201543633
quote:
2s.gif Op maandag 27 september 2021 19:23 schreef Lonaa het volgende:
Ja, naja, zie mijn verhaal dus. :7 Ik zit nog tot 1 januari in het huidige tarief. Maar het nieuwe tarief van die maatschappij als je nu afsluit is echt debielhoog en de prijzen van alle andere maatschappijen gaan ook alleen maar stijgen, lijkt het.
Ja -O- alle andere maatschappijen zitten met exact hetzelfde probleem. Voor hun is de gasprijs ook enorm gestegen en dat moeten ze wel doorberekenen aan de klant en anders gaan ze failliet.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201543637
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 19:24 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ja -O- alle andere maatschappijen zitten met exact hetzelfde probleem. Voor hun is de gasprijs ook enorm gestegen en dat moeten ze wel doorberekenen aan de klant en anders gaan ze failliet.
Dan zou het dus wel verstandig zijn nu over te stappen.

Het is dat of afwachten wanneer alles instort.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_201543657
Sterkheidsbaas van alles.
pi_201543659
quote:
2s.gif Op maandag 27 september 2021 19:24 schreef Lonaa het volgende:
Dan zou het dus wel verstandig zijn nu over te stappen.

Het is dat of afwachten wanneer alles instort.
Als je verwacht dat het in januari nóg vele malen hoger is, dan is nu een goed moment ja. Denk ik. Weet ik niet. Ik word een beetje verdrietig als ik aan die stijgingen denk :{
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201543670
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 19:26 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Als je verwacht dat het in januari nóg vele malen hoger is, dan is nu een goed moment ja. Denk ik. Weet ik niet. Ik word een beetje verdrietig als ik aan die stijgingen denk :{
Ja :{ Ik ook. Voor ons is het gelukkig somewhat of een luxeprobleem als het meer kost. Is wel kut maar niet onbetaalbaar voor ons. Voor zoveel anderen wel.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_201543712
Maar goed, benzine kost ook gewoon meer dan 2 euro aan de snelweg, een huis kunnen we ook niet betalen, Mojo vraagt 12% van de ticketprijs als je een concertkaatje wil kopen als 'servicekosten' en de helft van de gezondheidszorg die ik nodig heb moet ik uit eigen zak betalen.

Blij dat ik me niet ga voortplanten.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_201543721
quote:
2s.gif Op maandag 27 september 2021 19:15 schreef Lonaa het volgende:
Jungs, ik moet een volwassen beslissing maken over het al dan niet overstappen van energiemaatschappij want we gaan allemaal naar de vinkentering wegens uit de pan rijzende gasprijzen maar ik weet niet wat verstandig is. ;(
Ga niet naar een kleintje want je bent echt enorm gefuckt als je energieleverancier failliet gaat.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_201543725
Om dan nog maar niet te beginnen over het feit dat het klimaat kapot gemaakt is en er niet adequaat gehandeld wordt om dat op te lossen en we niet normaal tegen elkaar kunnen doen. *O*
Sterkheidsbaas van alles.
pi_201543730
quote:
7s.gif Op maandag 27 september 2021 19:30 schreef sigme het volgende:

[..]
Ga niet naar een kleintje want je bent echt enorm gefuckt als je energieleverancier failliet gaat.
Goeden tip, die had ik inderdaad al gelezen. :Y
Sterkheidsbaas van alles.
pi_201543756
Ik ben alwéér naar een bijeenkomst geweest van collega's. Nou nou poeh poeh. Gezellig hoor. Ik kwam allemaal oude bekenden tegen :+.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_201543840
Met die energieprijzen in het vooruitzicht ben ik zo blij dat we uit ons huisje van bordkarton weg zijn :X Straks gaat de kookplaat op gas eruit en dan hebben we vrijwel alleen nog gas nodig voor de verwarming. En hopelijk spelen we quitte op de stroomkosten.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_201543921
Ik geloof dat we nodig meer moeten isoleren.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  maandag 27 september 2021 @ 19:45:32 #95
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_201543977
Ik wandelde bijna 3 uur en had een MC Chicken als avond eten :Y)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  maandag 27 september 2021 @ 19:46:30 #96
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_201544003
En kak.. we moeten een energie label aanvragen voor de verkoop van het huis

}:|
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  maandag 27 september 2021 @ 19:46:51 #97
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201544010
quote:
2s.gif Op maandag 27 september 2021 19:30 schreef Lonaa het volgende:
Maar goed, benzine kost ook gewoon meer dan 2 euro aan de snelweg, een huis kunnen we ook niet betalen, Mojo vraagt 12% van de ticketprijs als je een concertkaatje wil kopen als 'servicekosten' en de helft van de gezondheidszorg die ik nodig heb moet ik uit eigen zak betalen.

Blij dat ik me niet ga voortplanten.
Energie en Wonen zijn duur en gaan alleen maar duurder worden. Fijn overheidsbeleid. Als iedereen zonnepanelen op zijn dak legt ga je waarschijnlijk belasting betalen over de energie die je zelf opwekt en aan jezelf levert. Vraag me af hoeveel van de zorgkosten gaan aan voeten onder bureaus ipv handen aan het bed, voor het maken van rapportages en analyses, maar dat de zorgkosten stijgen door de vergrijzing verbaasd me niet. Ben vorig jaar in verschillende verzorgingstehuizen geweest ivm werk, wat ik zag was keurig en goed, maar zeker geen overdreven luxe. In geen enkel land in Europa heb ik betere ziekenhuizen gezien dan in Nederland, zelfs de oudere gebouwen zijn spik en span. Meest schrikbarende waren een paar ziekenhuizen in Duitsland, ronduit smerig, echt heel vies, geen gordijnen voor de ramen en uitgewoonde kamers. Was stomverbaasd.
pi_201544072
Is dit een idee? @Lonaa https://www.unitedconsumers.com/ en https://www.unitedconsumers.com/energie/
Áls hullie nog een contract voor 3 jaar afsluiten.

Zelf heb ik het nog niet uitgezocht.
pi_201544092
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 19:46 schreef Barreltje het volgende:
En kak.. we moeten een energie label aanvragen voor de verkoop van het huis

}:|
Trek je portomonnee maar!
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_201544125
quote:
1s.gif Op maandag 27 september 2021 19:50 schreef AnneX het volgende:
Is dit een idee? @:Lonaa https://www.unitedconsumers.com/ en https://www.unitedconsumers.com/energie/
Áls hullie nog een contract voor 3 jaar afsluiten.

Zelf heb ik het nog niet uitgezocht.
Ja, ik ken ze. Ik weet niet of ik me voor 3 jaar vast zou willen leggen.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_201544188
quote:
2s.gif Op maandag 27 september 2021 19:53 schreef Lonaa het volgende:

Ja, ik ken ze. Ik weet niet of ik me voor 3 jaar vast zou willen leggen.
Als de energieprijzen de komende jaren nog veel verder gaan stijgen wel.
Als ze over een jaar weer enorm zakken niet.

We hebben een kristallen bol nodig voor dit soort beslissingen :{
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201544191
quote:
2s.gif Op maandag 27 september 2021 19:53 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ja, ik ken ze. Ik weet niet of ik me voor 3 jaar vast zou willen leggen.
Dan doe je het voor 1 jaar?
En wat iemand hiervoor zei: en jij ook wel weet: energiebelasting etc. is overal hetzelfde bedrag. En op het verbruik zal het ook niet veel schelen, is volgens mij een centenkwestie. Het is het wisselen van provider. Daar heb ik geen zin in.

Wij hebben het jarenlang via UC gedaan, totdat zich iets anders voordeed met een beter aanbod. Oh ja, Dat was Nuon. Idem met de Zorgverzekering.
Nu nog alleen de benzine.
Het bedrag was aardig opgelopen tot > ¤ 1000,—
pi_201544291
Het is geen centenwerk AnneX, dat staat hierboven ook. Wij verbruiken veel minder dan een gemiddeld huishouden en zelfs bij ons gaat het minimaal 200 euro schelen op jaarbasis als ik naar de nu goedkoopste overstap. En het wordt alleen maar duurder.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_201544322
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 18:58 schreef DancingPhoebe het volgende:

Zo sneu he, ik kan zo woedend worden van mensen van die generatie die wel altijd hard gewerkt hebben en kapot gemaakt zijn.
Hoi :)
pi_201544337
Ik had een fijne avondwandeling na de regen en in ons lommerrijke bossige gebied ruikt het dan zo lekker O+
Bonusroosmetopendoostegenmooieavondlugg *)



[ Bericht 2% gewijzigd door Blues op 27-09-2021 20:20:03 ]
pi_201544468
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 20:07 schreef Blues het volgende:

[..]
Hoi :)
Nee mopje, jij bent niet die generatie :D

Maar jij hebt duidelijk ook nog wel wat van die misplaatste arbeidsethos :Y

Bedenk me nu wel dat er tussen de (clean) parental unit van Tally en de mijne ook best wat jaren zitten, als haar vader nog met pensioen moet gaan. Misschien pas je daar beter bij :Y
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_201544529
quote:
1s.gif Op maandag 27 september 2021 20:15 schreef DancingPhoebe het volgende:

Nee mopje, jij bent niet die generatie :D

Maar jij hebt duidelijk ook nog wel wat van die misplaatste arbeidsethos :Y

Bedenk me nu wel dat er tussen de (clean) parental unit van Tally en de mijne ook best wat jaren zitten, als haar vader nog met pensioen moet gaan. Misschien pas je daar beter bij :Y
Ik ben de light versie :Y *G*
pi_201544752
quote:
2s.gif Op maandag 27 september 2021 20:04 schreef Lonaa het volgende:
Het is geen centenwerk AnneX, dat staat hierboven ook. Wij verbruiken veel minder dan een gemiddeld huishouden en zelfs bij ons gaat het minimaal 200 euro schelen op jaarbasis als ik naar de nu goedkoopste overstap. En het wordt alleen maar duurder.
Ons verbruik is relatief laag / gemiddeld zegt men, met 630 m3/jaar. Alleen c.v.
Het was ooit het dubbele in m3.
En ieder jaar Tot Nu Toe een maand energiekosten terug.
Dan ga ik ook eens beter kijken of er gewisseld gaat worden van provider. Pffft. Zo geen zin in. Thx voor de tip.
pi_201545175
Ons contract loopt nog tot april. Ik geloof niet dat het nut heeft om actie te ondernemen.

We gaan de komende maanden flink isoleren aan de keukenvloer. Meer is er niet te isoleren aan het huis. Ook zetten we een pomp tussen de vloerverwarming, komt er folie achter de radiatoren en een ventilator onder 1 radiator. De deur krijgt nog een tochtstrip en dan is het klaar. We hebben het toevallig gisteren allemaal besproken.

Ons verbruik is 1100-1200 kuub per jaar. Weinig voor een vrijstaand huis maar hoe dan ook veel natuurlijk.
Spoilers!
pi_201545413
Discussie hier over besparen op gasverbruik. Wassen jullie je handen met warm of koud water?
Spoilers!
pi_201545468
quote:
1s.gif Op maandag 27 september 2021 21:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
Discussie hier over besparen op gasverbruik. Wassen jullie je handen met warm of koud water?
Koud.

Maar als ik mijn tanden poets, dan spoel ik met warm water omdat mijn tanden gevoelig zijn en koud water spoelen gewoon pijn doet :{ Daar baal ik op zich flink van, want twee keer per dag gaat de boiler aan voor een beetje spoelwater voor mijn mond. Vroeg me afgelopen week af of een kopje water opwarmen in de waterkoker goedkoper is dan het water in de kraan via de boiler verwarmen :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201545485
Koud.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_201545516
Tandenpoetsen onder de douche klinkt niet energiezuinig, maar als je het combineert met de tijd die je nodig hebt om jezelf onder een hete straal bijeen genoeg te rapen om weer een dag aan te kunnen is het eigenlijk energiewinst...
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_201545528
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 21:12 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Koud.

Maar als ik mijn tanden poets, dan spoel ik met warm water omdat mijn tanden gevoelig zijn en koud water spoelen gewoon pijn doet :{ Daar baal ik op zich flink van, want twee keer per dag gaat de boiler aan voor een beetje spoelwater voor mijn mond. Vroeg me afgelopen week af of een kopje water opwarmen in de waterkoker goedkoper is dan het water in de kraan via de boiler verwarmen :+
Ik ook koud.

Het zou best kunnen dat die waterkoker goedkoper is. Het hangt misschien van je boiler af. Kan je boiler niet op een timer zodat hij in één keer opwarmt ipv steeds een beetje.
Spoilers!
pi_201545651
's Morgens poets ik m'n tanden onder/naast de douche alvast zodat ik als de douche opgewarmd is er meteen onder kan stappen. Ik douche wel ultra kort.

's Avonds spoel ik na poetsen met koud en laat de kraan niet lopen.
  maandag 27 september 2021 @ 21:32:48 #116
63722 z80
I fink you freaky
pi_201545784
quote:
2s.gif Op maandag 27 september 2021 19:23 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ja, naja, zie mijn verhaal dus. :7 Ik zit nog tot 1 januari in het huidige tarief. Maar het nieuwe tarief van die maatschappij als je nu afsluit is echt debielhoog en de prijzen van alle andere maatschappijen gaan ook alleen maar stijgen, lijkt het.
Ik zou blijven zitten. Als einde huidige tarief de prijs hoger gaat zijn dan de concurrent kun je altijd nog overstappen.
Daarbij tegen die tijd ga je weer richting voorjaar. Met een beetje geluk blijft de gasprijs dan op het niveau van waar deze in je huidige contract zit.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_201545796
quote:
7s.gif Op maandag 27 september 2021 19:30 schreef sigme het volgende:

[..]
Ga niet naar een kleintje want je bent echt enorm gefuckt als je energieleverancier failliet gaat.
Had ik al verteld over dat een van mijn zorgverleners failliet is?
(Ze gaan nu door met een basishoeveelheid zorg verlenen tot de curator een overnemer heeft gevonden of besloten wordt dat wij cliënten naar een andere plek gedumpt mogen. Tot eind oktober weten we waarschijnlijk daar nog niks over. Ik was nu op het punt van behandeling evaluëren en nieuwe dingen plannen, nu schiet dat laatste niet echt meer op als ik niet weet of ik over 5 weken ineens bij een totaal andere instelling loop :') )
  maandag 27 september 2021 @ 21:34:43 #118
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201545812
quote:
1s.gif Op maandag 27 september 2021 21:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
Discussie hier over besparen op gasverbruik.
heb het huis extra geïsoleerd en overal drievoudig glas laten zetten, en voor alle ramen rolluiken. Behalve dat het de warmte goed binnenhoud is het nu ook extreem stil in huis, alsof je in een studio zit.
pi_201545877
quote:
1s.gif Op maandag 27 september 2021 21:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
Discussie hier over besparen op gasverbruik. Wassen jullie je handen met warm of koud water?
Koud.
Warm water voelt raar.
Gezicht ook met koud water. Heb het een tijdje met warm geprobeerd omdat ergens stond dat het beter was voor je huid, maar het was slecht voor m'n geduld en slecht voor m'n humeur.
Je moet dan ook wel ergens wonen waar binnen 10 minuten warm water uit de kraan komt. Nu woon ik met een warmtewisselaar 3 m verderop, maar in mijn vorige huis moest heel de boel altijd eerst nog aanslaan en dan moest het van zolder komen.
pi_201545894
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 21:12 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Koud.

Maar als ik mijn tanden poets, dan spoel ik met warm water omdat mijn tanden gevoelig zijn en koud water spoelen gewoon pijn doet :{ Daar baal ik op zich flink van, want twee keer per dag gaat de boiler aan voor een beetje spoelwater voor mijn mond. Vroeg me afgelopen week af of een kopje water opwarmen in de waterkoker goedkoper is dan het water in de kraan via de boiler verwarmen :+
Moet je spoelen? Ik spoel na het tanden poetsen helemaal niet, kan de fluoride uit de tandpasta mooi nog wat langer intrekken :P
  maandag 27 september 2021 @ 21:38:10 #121
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201545896
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 21:34 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
heb het huis extra geïsoleerd en overal drievoudig glas laten zetten, en voor alle ramen rolluiken. Behalve dat het de warmte goed binnenhoud is het nu ook extreem stil in huis, alsof je in een studio zit.
Hoor je je honden dan ook niet meer? Of zitten die binnen?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201545915
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 21:34 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
heb het huis extra geïsoleerd en overal drievoudig glas laten zetten, en voor alle ramen rolluiken. Behalve dat het de warmte goed binnenhoud is het nu ook extreem stil in huis, alsof je in een studio zit.
Ventileert het dan nog wel een beetje ergens?
  maandag 27 september 2021 @ 21:39:25 #123
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201545927
quote:
1s.gif Op maandag 27 september 2021 21:38 schreef Molo het volgende:

[..]
Hoor je je honden dan ook niet meer? Of zitten die binnen?
Die zijn binnen, als ze in de tuin zijn en ze willen naar binnen kloppen ze aan.
  maandag 27 september 2021 @ 21:40:06 #124
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201545941
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 21:39 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Die zijn binnen, als ze in de tuin zijn en ze willen naar binnen kloppen ze aan.
Doen ze dat met knokkeltje of nageltje op de deur? :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 27 september 2021 @ 21:40:47 #125
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201545954
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 21:38 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ventileert het dan nog wel een beetje ergens?
iedere ochtend alle ramen ff tegen elkaar open, afzuigkap in de keuken kan alleen aan als er een raam op kiep staat.
  maandag 27 september 2021 @ 21:42:02 #126
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201545979
quote:
1s.gif Op maandag 27 september 2021 21:40 schreef Molo het volgende:

[..]
Doen ze dat met knokkeltje of nageltje op de deur? :D
hangende voorpoot, pets,
  maandag 27 september 2021 @ 21:42:18 #127
63722 z80
I fink you freaky
pi_201545982
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 21:12 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Koud.

Maar als ik mijn tanden poets, dan spoel ik met warm water omdat mijn tanden gevoelig zijn en koud water spoelen gewoon pijn doet :{ Daar baal ik op zich flink van, want twee keer per dag gaat de boiler aan voor een beetje spoelwater voor mijn mond. Vroeg me afgelopen week af of een kopje water opwarmen in de waterkoker goedkoper is dan het water in de kraan via de boiler verwarmen :+
Is dat een inbouw boiler op een aparte groep? Zo ja eens rond kijken voor een doorstroomboiler.
Deze gebruikt enkel energie als er warm water gevraagd wordt. Nadeel is enkel dat het water minder heet is.
Een inbouwboiler moet namelijk het water 24 uur per dag heet houden. Dat gaat met een 2KW element. En er gaat dan ook gelijk wat water verloren via de overstort. Dit ivm uitzetten van de watervoorraad.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_201546142
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 21:42 schreef z80 het volgende:

Is dat een inbouw boiler op een aparte groep? Zo ja eens rond kijken voor een doorstroomboiler.
Deze gebruikt enkel energie als er warm water gevraagd wordt. Nadeel is enkel dat het water minder heet is.
Een inbouwboiler moet namelijk het water 24 uur per dag heet houden. Dat gaat met een 2KW element. En er gaat dan ook gelijk wat water verloren via de overstort. Dit ivm uitzetten van de watervoorraad.
Ik woon in een huurhuis hè. Mijn boiler is al lang aan vervanging toe, aldus de laatste reparatiemeneer. Er valt niets 'rond te kijken'. Ik weet ook niet wat voor boiler dit nu is.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201546317
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 21:12 schreef Isabeau het volgende:
Vroeg me afgelopen week af of een kopje water opwarmen in de waterkoker goedkoper is dan het water in de kraan via de boiler verwarmen
De hoeveelheid energie die het kost om 100 ml water op te warmen van 12 naar 18 graden hangt niet af van het apparaat dat die energie naar je water brengt, zolang dat apparaat niet ook een rondje gaat traplopen ofzo.
Dus als beide apparaten op stroom werken, dan is het echt lood om oud ijzer.
Werkt je boiler op gas en je waterkoker op stroom dan is de hoeveelheid energie wel gelijk, maar energie-uit-gas is stukken goedkoper dan energie-uit-stroom.

Helpt dat bij de beraadslagingen?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 27 september 2021 @ 22:03:38 #130
63722 z80
I fink you freaky
pi_201546353
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 21:49 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik woon in een huurhuis hè. Mijn boiler is al lang aan vervanging toe, aldus de laatste reparatiemeneer. Er valt niets 'rond te kijken'. Ik weet ook niet wat voor boiler dit nu is.
Dan schakelklok er tussen. Is wel slecht voor de boiler, maar goed voor jou knip. Zeker als de boiler maar zelden gebruikt wordt.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_201546396
quote:
7s.gif Op maandag 27 september 2021 22:02 schreef sigme het volgende:

De hoeveelheid energie die het kost om 100 ml water op te warmen van 12 naar 18 graden hangt niet af van het apparaat dat die energie naar je water brengt, zolang dat apparaat niet ook een rondje gaat traplopen ofzo.
Dus als beide apparaten op stroom werken, dan is het echt lood om oud ijzer.
Werkt je boiler op gas en je waterkoker op stroom dan is de hoeveelheid energie wel gelijk, maar energie-uit-gas is stukken goedkoper dan energie-uit-stroom.

Helpt dat bij de beraadslagingen?
:Y

Ik dacht dat energie uit gas duurder was. Dank!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator maandag 27 september 2021 @ 22:05:55 #132
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201546401
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 21:12 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Koud.

Vroeg me afgelopen week af of een kopje water opwarmen in de waterkoker goedkoper is dan het water in de kraan via de boiler verwarmen :+
In de magnetron. Was ooit iets dat we met natuurkunde uit moesten rekenen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_201546417
quote:
1s.gif Op maandag 27 september 2021 22:05 schreef derLudolf het volgende:

In de magnetron. Was ooit iets dat we met natuurkunde uit moesten rekenen.
Oh, een optie waar ik echt totaal niet aan heb gedacht :o (het hoeft ook geen heet water te zijn, maar lauw...dat het niet ijskoud meer is)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201546464
Oh, en een doorstroomtoestel is een prachtig elegante oplossing, maar in een Nederlands huis met een 3x25A aansluiting (en groter worden ze niet) niet te combineren met de rest van het leven.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 27 september 2021 @ 22:13:16 #135
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_201546498
quote:
7s.gif Op maandag 27 september 2021 22:10 schreef sigme het volgende:
Oh, en een doorstroomtoestel is een prachtig elegante oplossing, maar in een Nederlands huis met een 3x25A aansluiting (en groter worden ze niet) niet te combineren met de rest van het leven.
Dat het licht uit gaat als de boiler aanslaat? :+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  maandag 27 september 2021 @ 22:16:28 #136
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_201546527
Ohh en vandaag tijdens wandeling de podcast van omdenken geluisterd.. was erg leuk !!
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  maandag 27 september 2021 @ 22:17:26 #137
63722 z80
I fink you freaky
pi_201546536
quote:
1s.gif Op maandag 27 september 2021 22:05 schreef derLudolf het volgende:

[..]
In de magnetron. Was ooit iets dat we met natuurkunde uit moesten rekenen.
Bij het gebruik van de magnetron komen er nog wat randzaken bij. Ja het gaat snel en makkelijk. Maar of dit de goedkoopste oplossing is? Bij kleine hoeveelheden een paar graden verwarmen waarschijnlijk wel. Er hoeft weinig ander materiaal verwarmd te worden. Een pan of waterkoker zelf.
De resonantiefrequentie van watermolecules is veel hoger dan de 2.45GHz van de magnetronbuis. Maar de hogere frequentie komt niet diep genoeg in het eten. Er gaat dus redelijk wat energie verloren.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  maandag 27 september 2021 @ 22:20:30 #138
63722 z80
I fink you freaky
pi_201546565
quote:
7s.gif Op maandag 27 september 2021 22:10 schreef sigme het volgende:
Oh, en een doorstroomtoestel is een prachtig elegante oplossing, maar in een Nederlands huis met een 3x25A aansluiting (en groter worden ze niet) niet te combineren met de rest van het leven.
Die dingen voor in een keukenkastje trekken net zo veel vermogen als een voorraadboiler of vaatwasser.
Die voor de badkamer zijn wel stroomvreters. Ik heb er in beide badkamers 1 hangen van 21KW.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_201546576
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 22:17 schreef z80 het volgende:

[..]
Maar of dit de goedkoopste oplossing is? Bij kleine hoeveelheden een paar graden verwarmen waarschijnlijk wel.
Opgelost dus. Slotje.
Sterkheidsbaas van alles.
  maandag 27 september 2021 @ 22:27:42 #140
63722 z80
I fink you freaky
pi_201546622
quote:
2s.gif Op maandag 27 september 2021 22:21 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Opgelost dus. Slotje.
Mooi kan ik naar bed.
De emom van 30 minuten begint er in te hakken.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_201546810
Er is uitsluitsel :o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_201546961
quote:
1s.gif Op maandag 27 september 2021 22:47 schreef PdeHoog het volgende:
Er is uitsluitsel :o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We have far more in common than that which devides us..
pi_201546967
Toch de magie van even bellen?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_201547006
quote:
1s.gif Op maandag 27 september 2021 20:15 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Nee mopje, jij bent niet die generatie :D

Maar jij hebt duidelijk ook nog wel wat van die misplaatste arbeidsethos :Y

Bedenk me nu wel dat er tussen de (clean) parental unit van Tally en de mijne ook best wat jaren zitten, als haar vader nog met pensioen moet gaan. Misschien pas je daar beter bij :Y
Mijn Papa wordt in december 64. Mijn Mama is vorige week 63 geworden.
Mijn Mama was 20 toen ze mij kreeg O+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_201547102
Had @FutureFairytale vandaag haar eerste werkdag of volgende week?
We have far more in common than that which devides us..
pi_201547148
quote:
1s.gif Op maandag 27 september 2021 22:47 schreef PdeHoog het volgende:
Er is uitsluitsel :o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Duidelijkheid w/
(Wist miniG van de plannen?)
pi_201547169
Tis idd te hopen dat (wat is zijn letter eigenlijk?) zoonlief mini-G, G-DNA of hoe hij ook heet nu _O- hij nog van niks wist -O-
pi_201547715
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 23:01 schreef DancingPhoebe het volgende:
Toch de magie van even bellen?
:Y en opties laten bezinken etc. En dan realiseren dat je opeens heel veel moeite moet doen en je vrije dagen kwijt bent. (Maar als G die tijd kwijt is, maakt het niet uit :’) ).

[ Bericht 11% gewijzigd door PdeHoog op 28-09-2021 05:12:42 ]
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_201547720
En hij had mini-G van de zomer verteld dat hij met kerst weer mocht komen, maar of dat is blijven hangen…..mini-G heeft een geheugen als een vergiet voor dingen die hij minder relevant vind _O-
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_201547722
En ik snap dat hij het het heel veel geld vind :X Hij zegt netto 600 eur te verdienen en daar na kostgeld en alimentatie 200 eur van over te houden.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_201547805
Wel ingewikkeld hoor P.! Uit een eerdere opmerking had ik begrepen, dat vader in de regio woonde.
En hoe bevalt de nieuwe baan van G? in een heel ander soort winkel.
pi_201547894
Goedemorgen :W

Goed dat er duidelijkheid is, P.
pi_201547930
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 06:36 schreef AnneX het volgende:
Wel ingewikkeld hoor P.! Uit een eerdere opmerking had ik begrepen, dat vader in de regio woonde.
En hoe bevalt de nieuwe baan van G? in een heel ander soort winkel.
G vermaakt zich uitstekend in de winkel :D Ik heb kennis gemaakt met iedereen afgelopen zaterdag. Ze past uitstekend in die chaos :7
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_201547990
Goedemorgen! Ik werk maar weer eens vanuit piedaterre. Helaas staat de fiets bij de fietsenmaker, dus met de auto. Jammer, want het is een mooie dag. Helder en fris.

Ik had nog een foto'tje op voorraad; de guldenroede bloeit nog.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_201548524
Het is inderdaad heel mooi buiten @sigme . O+
Ik kom net terug van een rondje hardlopen voorzichtig strompelen. Conclusie: alle onderdelen doen het nog, ik ben alleen ongelofelijk beurs. Sommige blauwe plekken zitten diep :o
pi_201548585
Goedemorgen :W

@Tele6 rustig aan doen staat ook niet in jouw woordenboek he? :D
pi_201548714
Mogge!

Auwww @Tele6, niet fijn

Hopelijk is mini-g niet al te teleurgesteld
We have far more in common than that which devides us..
pi_201548781
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 08:46 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen :W

@:Tele6 rustig aan doen staat ook niet in jouw woordenboek he? :D
Nou, ik heb wel rustig hardgelopen? >:O

Het sporten gaat gewoon lekker de laatste tijd, en als iets goed lukt wil je het vaker doen, en dan doe je het vaker en word je er nog beter in, enzovoort O+
Dan is het wel uitkijken dat je jezelf niet over de kop traint, maar daarom heb ik dus ook voorzichtig gelopen vanochtend. Was te zien in m'n hartslaggegevens, want ik zat voor mijn doen op een heel mooi lage hartslag de hele tijd.
Als de benen het willen ga ik morgen wat snel werk doen, en dan vrijdag nog een heel erg rustig loopje, en dan zondag weer een survivalwedstrijd. O+
pi_201548983
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 09:12 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Nou, ik heb wel rustig hardgelopen? >:O

Het sporten gaat gewoon lekker de laatste tijd, en als iets goed lukt wil je het vaker doen, en dan doe je het vaker en word je er nog beter in, enzovoort O+
Dan is het wel uitkijken dat je jezelf niet over de kop traint, maar daarom heb ik dus ook voorzichtig gelopen vanochtend. Was te zien in m'n hartslaggegevens, want ik zat voor mijn doen op een heel mooi lage hartslag de hele tijd.
Als de benen het willen ga ik morgen wat snel werk doen, en dan vrijdag nog een heel erg rustig loopje, en dan zondag weer een survivalwedstrijd. O+
Je bent goed bezig O+
pi_201548991
Ik ben volgens mij minder goed bezig....ik heb net deeg voor Alfajores gemaakt. Maar het is wel heel bros.
Eens kijken of het zometeen lukt om er koekjes van te steken.
pi_201548997
ach P, wat een gedoe. En ook voor jullie lijkt het me dat het veel kost om daar steeds maar rekening mee te houden, hoe logisch het ook is dat je het doet.

Ik zit op kantoor, en mijn collega's in het kantoor naast mij praten echt de hele dag. Ik ben echt benieuwd hoe die ooit enig werk gedaan krijgen....
pi_201549249
Ik heb al een wandeling in korte broek gemaakt 8-) Laatste keer dit jaar, neem ik aan. Fiets naar de fietsenmaker gebracht. Terug gewandeld.

Zeg, als er in een recept 'semi-sweet chocolate' staat. Wat is dat dan? Er moet ook melkchocolade in, dus dan neem ik aan dat als het apart staat er niet nòg meer melkchocolade in moet.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 28 september 2021 @ 10:20:59 #163
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_201549292
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 21:12 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Koud.

Maar als ik mijn tanden poets, dan spoel ik met warm water omdat mijn tanden gevoelig zijn en koud water spoelen gewoon pijn doet :{ Daar baal ik op zich flink van, want twee keer per dag gaat de boiler aan voor een beetje spoelwater voor mijn mond. Vroeg me afgelopen week af of een kopje water opwarmen in de waterkoker goedkoper is dan het water in de kraan via de boiler verwarmen :+
Kopje water op de wasbak laten staan, dan is het na een paar uur 19 graden?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  Moderator dinsdag 28 september 2021 @ 10:24:42 #164
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201549333
https://www.ndr.de/nachri(...)s,radioaktiv156.html

Een plasje plegen en 130 hulpverleners op de been brengen :o

NL management samenvatting:
Man die contrastvloeistof ingespoten heeft gekregen gaat naar wc bij een afvalverwerking. Geigermeter slaat uit, brandweer, politie, THW en andere instanties rukken uit. Na onderzoek waar ze eerst niets kunnen vinden blijkt het contrastvloeistof.

[ Bericht 24% gewijzigd door derLudolf op 28-09-2021 10:32:22 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_201549348
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 10:20 schreef fietsie het volgende:

Kopje water op de wasbak laten staan, dan is het na een paar uur 19 graden?
Volgens mij is dat te koud :P

Maar sinds ik het schreef al 2x een kopje water 40 seconden in de magnetron gezet, kan mooi tijdens het poetsen. Werkt geweldig _O_ Mijn dank is groot @derLudolf O+ Praktische, makkelijke oplossingen. Ik hou er van.

Oh en @Tele6 je hoeft idd niet te spoelen. Dat schijnt zelfs beter te zijn. Maar ik vind het vies.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201549373
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 10:24 schreef derLudolf het volgende:
https://www.ndr.de/nachri(...)s,radioaktiv156.html

Een plasje plegen en 130 hulpverleners op de been brengen :o
:D :D 'radioactieve urine'

Nu vraag ik me wel af hoe ze dan ontdekt hebben dat hij daar na zijn onderzoek geplast heeft. Zal hij zich gemeld hebben?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201549484
@Lucky_Strike jij wil serieus mijn macro'tje wel hebben? Ik moet even weten hoeveel toelichting je ongeveer nodig hebt; ben je wel bekend met gebruik van macro's in excel?
De VBA zelf is een fluitje van een cent, dat is tamelijk leesbaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door sigme op 28-09-2021 10:43:50 ]
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_201549488
Moeten ook hoognodig eens meer vrouwen journalistiek gaan studeren zeg:

I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_201549492
Weer een lang videoconsult met bedrijfsarts gehad.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 6% gewijzigd door Blues op 28-09-2021 11:21:30 ]
pi_201549572
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 10:37 schreef Blues het volgende:
Weer een lang videoconsult met bedrijfsarts gehad.
()
En hoe voelt je terugblik op het gesprek met de bedrijfsarts?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_201549610
quote:
5s.gif Op dinsdag 28 september 2021 10:45 schreef sigme het volgende:

En hoe voelt je terugblik op het gesprek met de bedrijfsarts?
Ik laat het ff indalen :+
pi_201549629
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 10:25 schreef Isabeau het volgende:

Volgens mij is dat te koud :P

Maar sinds ik het schreef al 2x een kopje water 40 seconden in de magnetron gezet, kan mooi tijdens het poetsen. Werkt geweldig _O_ Mijn dank is groot @:derLudolf O+ Praktische, makkelijke oplossingen. Ik hou er van.

Oh en @:Tele6 je hoeft idd niet te spoelen. Dat schijnt zelfs beter te zijn. Maar ik vind het vies.
Wat een goed idee die mag *G*

Qua spoelen vraag ik advies aan mijn tandartsassistentezus. (inmiddels aankomende zaterdag 76 en nog steeds werkzaam in de praktijk _O_ )
  Moderator dinsdag 28 september 2021 @ 10:54:48 #173
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201549680
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 10:36 schreef DancingPhoebe het volgende:
Moeten ook hoognodig eens meer vrouwen journalistiek gaan studeren zeg:

[ afbeelding ]
Is journalistiek nog een studie dan? Als je sommige artikelen leest :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_201549729
Goedemorgen CULlers. Ik ben weer thuis. Heb Loebes weer lekker bij mij. En nu bijkomen van een best wel stressvolle vakantie :’) wel mooie dingen gezien en goed weer gehad.
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 28 september 2021 @ 11:23:08 #175
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_201549944
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 10:36 schreef DancingPhoebe het volgende:
Moeten ook hoognodig eens meer vrouwen journalistiek gaan studeren zeg:

[ afbeelding ]
Die links achter lijkt Peter Faber. Verder snap ik ‘m niet.
Siesta & Fiesta!
pi_201549968
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 11:23 schreef Bramito het volgende:

[..]
Die links achter lijkt Peter Faber. Verder snap ik ‘m niet.
O daarvoor had je van de week hier moeten zijn toen iemand beweerde dat vrouwen het aan zichzelf te danken hebben dat de medische wetenschap ze negeert.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  dinsdag 28 september 2021 @ 11:26:59 #177
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_201549993
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 11:24 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
O daarvoor had je van de week hier moeten zijn toen iemand beweerde dat vrouwen het aan zichzelf te danken hebben dat de medische wetenschap ze negeert.
Ja dat gedeelte snap ik wel, daar heb ik gezellig meegelurkt. Ik snap ‘m alleen niet ivm deze foto. Boeit niet, niet belangrijk.
Siesta & Fiesta!
pi_201550127
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 10:58 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Goedemorgen CULlers. Ik ben weer thuis. Heb Loebes weer lekker bij mij. En nu bijkomen van een best wel stressvolle vakantie :’) wel mooie dingen gezien en goed weer gehad.
Een stressvolle vakantie klinkt niet erg lekker... :)
Hoe is het met Loebes?
pi_201550399
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 10:37 schreef Blues het volgende:
Weer een lang videoconsult met bedrijfsarts gehad.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En viel het gesprek mee? Fijn, dat je nog een maand kan ‘oefenen’.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Loebes wordt weer vertroeteld thuis. Alleen was de vakantie stressvol vanwege Loebes of andere zaken?

Vanmorgen dringende administratieve zaken heen en weer gemaild. Oa. Eliza om toch maar de reissom terug te betalen. Nog niet de provider zaken uitgezocht.
De magnetron wordt gebruikt om melk op te warmen (moi) / koken (hij) bij de sterke koffie.

Na een weekje weer naar de sportschool. Eens kijken hoe het gaat. Oats en yoghurt staan al in de koelkast. Banaan in de tas om daar even te chillen.
pi_201550458
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 11:26 schreef Bramito het volgende:

[..]
Ja dat gedeelte snap ik wel, daar heb ik gezellig meegelurkt. Ik snap ‘m alleen niet ivm deze foto. Boeit niet, niet belangrijk.
Het gaat hierover: https://www.gelderlander.(...)doorbreken~adc3ed84/

Het gaat er dus om om mensen te motiveren om zich tijdig te laten onderzoeken. Maar blijkbaar geldt dat alleen voor mannen, die een drempel over moeten, en dat komt natuurlijk weer omdat vrouwen meer tv-programma's zouden moeten maken :P
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_201550543
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 12:09 schreef AnneX het volgende:


En viel het gesprek mee? Fijn, dat je nog een maand kan ‘oefenen’.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Loebes wordt weer vertroeteld thuis. Alleen was de vakantie stressvol vanwege Loebes of andere zaken?

Vanmorgen dringende administratieve zaken heen en weer gemaild. Oa. Eliza om toch maar de reissom terug te betalen. Nog niet de provider zaken uitgezocht.
De magnetron wordt gebruikt om melk op te warmen (moi) / koken (hij) bij de sterke koffie.

Na een weekje weer naar de sportschool. Eens kijken hoe het gaat. Oats en yoghurt staan al in de koelkast. Banaan in de tas om daar even te chillen.
Gaat Eliza terugbetalen? Was het een rood land of zo?

Ik zie nu wel in dat mensen mij aan de lopende band anders inschatten dan ik eigenlijk ben :+

Succes met sporten.

Wij stappen zo samen op de fiets voor bieb en choqinn.
pi_201550546
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 11:40 schreef Blues het volgende:

[..]
Een stressvolle vakantie klinkt niet erg lekker... :)
Hoe is het met Loebes?
Loebes eet weer beter. We hebben contact gehad met de dierenarts en die heeft toen andere medicatie naar mijn ouders gestuurd. Het lijkt toch eerder Prednison te zijn waar hij beter op reageert dan antibiotica.

De auto van ons reisgezelschap kreeg stukken en hebben we op moeten laten takelen. Die moet nu nog terug naar Nederland getransporteerd worden. Maar het contact met de anwb verliep moeizaam.
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 28 september 2021 @ 12:28:57 #183
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_201550623
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 12:14 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Het gaat hierover: https://www.gelderlander.(...)doorbreken~adc3ed84/

Het gaat er dus om om mensen te motiveren om zich tijdig te laten onderzoeken. Maar blijkbaar geldt dat alleen voor mannen, die een drempel over moeten, en dat komt natuurlijk weer omdat vrouwen meer tv-programma's zouden moeten maken :P
Volgens mij gaat het om teelbal- en prostaatkanker. Er zouden meer mannen geneeskunde moeten studeren…
Siesta & Fiesta!
pi_201550627
@Blues Lissabon werd alsnog rood 3 weken voor vertrek in sept. 2020.

Ow, dat is een geregel met stukke auto in buitenland. Wij moesten eens met de trein terug met 5 man en ski bagage.😢

Inderdaad vaker meegemaakt, dat mensen zich (laten) onderzoeken n.a.v. een film of tv serie. Ooit: een beginnend assistent chirurg, keek met zijn broer naar een medische serie waar teelbalkanker voorbijkwam. Zichzelf palpeerde en het was foute boel.
Duurde even voordat hij weer terug was.
Edit: @Bramito
pi_201550664
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 12:28 schreef Bramito het volgende:

[..]
Volgens mij gaat het om teelbal- en prostaatkanker. Er zouden meer mannen geneeskunde moeten studeren…
Dat klopt eigenlijk wel, het overgrote deel van de studenten is vrouw.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_201550684
Maar de grap is dat het in dat nieuwsartikel nergens over teelbal- en prostaatkanker gaat.

quote:
Bekende Nederlanders gaan komend najaar opnieuw uit de kleren voor het Net5-programma For One Night Only. Negen BN’ers zullen strippen om voor KWF Kankerbestrijding aandacht te vragen voor de vroege opsporing van kanker.
En dat staat best mal :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 28 september 2021 @ 12:39:47 #187
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_201550710
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 12:36 schreef Clubsoda het volgende:
Maar de grap is dat het in dat nieuwsartikel nergens over teelbal- en prostaatkanker gaat.
[..]
En dat staat best mal :+
Ik moest op het linkje eronder klikken.
Siesta & Fiesta!
pi_201550722
Misschien had Nikkie er wel bij op de foto gekund. En/of Maartje. Weinig inclusief weer hoor. Of moeten misschien juist de bange mannen niet afgeschrikt worden en overlapt de groep bangerds voor A met bangerds voor B?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 28 september 2021 @ 12:42:06 #189
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_201550727
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 12:32 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Dat klopt eigenlijk wel, het overgrote deel van de studenten is vrouw.
Dat weet ik. Mensen moeten gewoon lekker zelf kiezen wat ze studeren.
Siesta & Fiesta!
pi_201550751
Ik hoorde laatst van iemand die heel veel moeite had om zijn diabetes (type I) te accepteren omdat hij het onmannelijk vindt. Nou spreek ik zeer geregeld mensen met acceptatieproblemen maar dit vond ik toch wel een verregaande vorm van jezelf in de weg zitten.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 28 september 2021 @ 12:46:58 #191
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_201550780
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 september 2021 12:41 schreef sigme het volgende:
Misschien had Nikkie er wel bij op de foto gekund. En/of Maartje. Weinig inclusief weer hoor. Of moeten misschien juist de bange mannen niet afgeschrikt worden en overlapt de groep bangerds voor A met bangerds voor B?
Ik weet wie Nikki is en niet wie Maartje is. Ik denk marketingtechnisch niet de beste keuze om bange mannen te overtuigen om naar een arts te gaan.
Siesta & Fiesta!
  dinsdag 28 september 2021 @ 12:50:13 #192
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_201550832
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 12:44 schreef Clubsoda het volgende:
Ik hoorde laatst van iemand die heel veel moeite had om zijn diabetes (type I) te accepteren omdat hij het onmannelijk vindt. Nou spreek ik zeer geregeld mensen met acceptatieproblemen maar dit vond ik toch wel een verregaande vorm van jezelf in de weg zitten.
:')

Soms ben ik zo blij dat ik zo heerlijk open ben opgevoed. Wel gewoon ouderwetse discipline, maar alles bespreekbaar. Ouders beide uit de gezondheidszorg. Nul complexen. Als ik dat met bijvoorbeeld mijn vrouw vergelijk, heb ik echt zoveel geluk gehad.
Siesta & Fiesta!
pi_201550854
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 12:46 schreef Bramito het volgende:

[..]
Ik weet wie Nikki is en niet wie Maartje is. Ik denk marketingtechnisch niet de beste keuze om bange mannen te overtuigen om naar een arts te gaan.
Jij weet wel wie die mannen die wel op die foto staan zijn?
Zo nee, wat maakt het dan uit dat er nog twee jou onbekende mannen op staan?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_201550909
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 12:50 schreef Bramito het volgende:

:')

Soms ben ik zo blij dat ik zo heerlijk open ben opgevoed. Wel gewoon ouderwetse discipline, maar alles bespreekbaar. Ouders beide uit de gezondheidszorg. Nul complexen. Als ik dat met bijvoorbeeld mijn vrouw vergelijk, heb ik echt zoveel geluk gehad.
Best wel uniek :D
  dinsdag 28 september 2021 @ 12:59:59 #195
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_201550941
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 12:44 schreef Clubsoda het volgende:
Ik hoorde laatst van iemand die heel veel moeite had om zijn diabetes (type I) te accepteren omdat hij het onmannelijk vindt. Nou spreek ik zeer geregeld mensen met acceptatieproblemen maar dit vond ik toch wel een verregaande vorm van jezelf in de weg zitten.
Apart. :')

Ik vond het vooral lastig omdat ik nogal jong was om het stempel "ouderdom diabetes" te krijgen. Maar goed, dat is al 10 jaar terug. Zoniet langer. Acceptatie kwam al snel, nadat je ineens een stuk beter voelt.
  dinsdag 28 september 2021 @ 13:02:06 #196
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_201550978
quote:
5s.gif Op dinsdag 28 september 2021 12:52 schreef sigme het volgende:

[..]
Jij weet wel wie die mannen die wel op die foto staan zijn?
Zo nee, wat maakt het dan uit dat er nog twee jou onbekende mannen op staan?
Geen idee wie die mannen zijn. Zoals ik al zei, volgens mij staat Peter Faber links achteraan. Nikki is volgens mij de make up trans dame van youtube. Ik betwijfel of die bange mannen gaat overtuigen. Mij maakt het niet uit hoor. Ik heb geen “rolmodel” nodig om naar de dokter te gaan. Kan ik helemaal zelf.
Siesta & Fiesta!
pi_201551020
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 12:50 schreef Bramito het volgende:

[..]
:')

Soms ben ik zo blij dat ik zo heerlijk open ben opgevoed. Wel gewoon ouderwetse discipline, maar alles bespreekbaar. Ouders beide uit de gezondheidszorg. Nul complexen. Als ik dat met bijvoorbeeld mijn vrouw vergelijk, heb ik echt zoveel geluk gehad.
Met best heel veel mensen vergeleken denk ik zo :D
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  dinsdag 28 september 2021 @ 13:06:02 #198
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_201551023
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 12:57 schreef Blues het volgende:

[..]
Best wel uniek :D
Denk je? Ik hoop het niet.
Siesta & Fiesta!
  dinsdag 28 september 2021 @ 13:08:11 #199
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_201551044
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 13:05 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Met best heel veel mensen vergeleken denk ik zo :D
Wel midlife crisis gehad :')
Siesta & Fiesta!
pi_201551061
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 13:08 schreef Bramito het volgende:

[..]
Wel midlife crisis gehad :')
Die krijgen de meeste mensen mét hangups er ook gewoon bij hoor :D

Edit: Ik weet eigenlijk niet of de meeste mensen een midlife crisis krijgen. Maar ik denk dat je er iig niet van gevrijwaard bent doordat je al vooraan stond in de hangup rij :D
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_201551135
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 12:44 schreef Clubsoda het volgende:
Ik hoorde laatst van iemand die heel veel moeite had om zijn diabetes (type I) te accepteren omdat hij het onmannelijk vindt. Nou spreek ik zeer geregeld mensen met acceptatieproblemen maar dit vond ik toch wel een verregaande vorm van jezelf in de weg zitten.
_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
Deze verdient gewoon een quote voor hilariteit


Waarbij uiteraard alle aandacht voor de andere kant van best treurig dat waarschijnlijk opgevoed met overmatig genderstereotype beeld en verwacht gedrag etc etc.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_201551190
Overigens kan ik me geen vrouw herinneren die ooit liep te moelijken met prikken en meten en gedoe en wel een aantal mannen, dus uit dit wetenschappelijke onderzoek concludeer ik dat het juist een hele mannelijke ziekte is :?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_201551254
Whahaha ik gok elke dag wat of waar mijn dagelijks veranderde bureaublad is.
Dagelijks quizzzzzzzzzzz

Ik dacht: Dit is Nederland! Friesland of zo!
Fout _O-

https://www.bing.com/sear(...):%2220210928_0700%22
pi_201551271
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 13:16 schreef DancingPhoebe het volgende:
Overigens kan ik me geen vrouw herinneren die ooit liep te moelijken met prikken en meten en gedoe en wel een aantal mannen, dus uit dit wetenschappelijke onderzoek concludeer ik dat het juist een hele mannelijke ziekte is :?
Oneens :)
Ik zie op mijn poli heel veel diabeten en alleen degenen die net beginnen met hun diab en het accepteren daarvan doen 'moeilijk' ;)
pi_201551279
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 13:08 schreef Bramito het volgende:

Wel midlife crisis gehad :')
Lekker he :9
pi_201551285
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 13:22 schreef Blues het volgende:

[..]
Oneens :)
Ik zie op mijn poli heel veel diabeten en alleen degenen die net beginnen met hun diab en het accepteren daarvan doen 'moeilijk' ;)
Nee ik bedoel niet, ze doen er moeilijk over, maar meer van ze zijn er mee bezig :D Heb ik dat etuitje bij me, even meten bladiebla. Persoonlijk heb ik geloof ik alleen mannen gekend die daar mee bezig waren.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_201551331
Nou is type I diabetes echt ook wel een nare ziekte met behoorlijke gezondheidsconsequenties, die voor veel mensen moeilijk te accepteren is. Er zijn ook groepen om beter om te leren gaan met diabetes. Maar de relatie met je piemel vind ik zo fascinerend. Maar inderdaad @Vanyel, ik kan me ook echt geen voorstelling maken van wat voor denkbeelden je dan in je leven hebt meegekregen, dat je masculiniteit samenhangt met de werking van je alvleesklier ;(
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_201551549
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 12:29 schreef AnneX het volgende:
@:Blues Lissabon werd alsnog rood 3 weken voor vertrek in sept. 2020.

Ow, dat is een geregel met stukke auto in buitenland. Wij moesten eens met de trein terug met 5 man en ski bagage.😢

Inderdaad vaker meegemaakt, dat mensen zich (laten) onderzoeken n.a.v. een film of tv serie. Ooit: een beginnend assistent chirurg, keek met zijn broer naar een medische serie waar teelbalkanker voorbijkwam. Zichzelf palpeerde en het was foute boel.
Duurde even voordat hij weer terug was.
Edit: @:Bramito
Oh nee dat geleur met ski’s schoenen, kleding en je overige bagage.. wat kak zeg…

Wij hadden gelukkig onze auto nog. Maar zelfs in een ruime station is 5 volwassene erg veel. Vooral als je kijkt dat er twee bomen van kerels bij zitten.

Maargoed we hebben ons vermaakt. Ik als kleinste in het midden achterin _O-

We hebben ze uiteindelijk zaterdag op de trein naar het vliegveld gezet. Konden ze alsnog zelf de tickets regelen want de anwb kon weer eens niks… echt hopeloos.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_201551849
Ik dacht dat het slecht weer zou worden vandaag?
Sterkheidsbaas van alles.
pi_201551860
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 september 2021 14:21 schreef Lonaa het volgende:
Ik dacht dat het slecht weer zou worden vandaag?
Dat dacht ik ook, maar zat/zit lekker op het balkon. Nu vertrouw ik de regenvoorspelling van morgen ook niet
We have far more in common than that which devides us..
pi_201551894
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 14:23 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Dat dacht ik ook, maar zat/zit lekker op het balkon. Nu vertrouw ik de regenvoorspelling van morgen ook niet
Ik voel me bijna verplicht dingen in de tuin te doen ;(
Sterkheidsbaas van alles.
pi_201551916
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 september 2021 14:27 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ik voel me bijna verplicht dingen in de tuin te doen ;(
Ik om het balkon te zuigen want heel veel afgevallen bloemen. Maar er zitten ook nog heel veel bloemen aan de planten die ook nog een keer eraf vallen. Dus dan is er veel meer eer aan te behalen :D
We have far more in common than that which devides us..
pi_201551960
Net lekker gefietst in zonnetje. Heerlijk weer en ook buiten gezeten.
Lekker dik nieuw boek uit de bieb begonnen.
Blijft de hele herfst droog hoor ):O
pi_201552129
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 september 2021 14:21 schreef Lonaa het volgende:
Ik dacht dat het slecht weer zou worden vandaag?
:N
Vandaag zou de mooie dag zijn deze week.
Ik heb dus vrij :Y
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_201552170
Ik ben ziekig *O* :( Ik ben al in mijn neus geroerd, dus we wachten maar weer af.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_201552209
:W

Ik ben weer getekend. O+
Ze vonden het lastig. Kennelijk is het makkelijker om mensen te tekenen die wat voller zijn, want meer cirkels en minder lijnen en hoeken om goed te krijgen. Moeilijke ellebogen heb ik ook. _O-

Beterschap @Clubsoda
En welkom thuis @Thinkk-Pinkk . Vast heel fijn om Loebes weer te zien O+
pi_201552285
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 13:21 schreef Blues het volgende:
Whahaha ik gok elke dag wat of waar mijn dagelijks veranderde bureaublad is.
Dagelijks quizzzzzzzzzzz

Ik dacht: Dit is Nederland! Friesland of zo!
Fout _O-

https://www.bing.com/sear(...):%2220210928_0700%22
Vanwege de molen 😎

En de sportsessie afgesloten met een wandeling uptempo langs de waterfront in Seattle, Washington.

Volgens mij begint morgen het slechtere weer. Mn.X gaat 8/9 uur varen om de pont terug te brengen voor de winterligplaats.
  dinsdag 28 september 2021 @ 14:58:38 #218
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_201552291
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 14:52 schreef Tele6 het volgende:
:W

Ik ben weer getekend. O+
Ze vonden het lastig. Kennelijk is het makkelijker om mensen te tekenen die wat voller zijn, want meer cirkels en minder lijnen en hoeken om goed te krijgen. Moeilijke ellebogen heb ik ook. _O-

Beterschap @:Clubsoda
En welkom thuis @:Thinkk-Pinkk . Vast heel fijn om Loebes weer te zien O+
Ook jij kunt toch wel een pose aannemen met rond als thema? Of is de pose een vooraf vastgestelde parameter?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  dinsdag 28 september 2021 @ 15:04:35 #219
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_201552367
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 14:58 schreef AnneX het volgende:

[..]

En de sportsessie afgesloten met een wandeling uptempo langs de waterfront in Seattle, Washington.
Die heb ik inmiddels 2x in het echt kunnen doen :)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_201552401
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 15:04 schreef fietsie het volgende:

[..]
Die heb ik inmiddels 2x in het echt kunnen doen :)
(Medisch) ICT symposium?
  dinsdag 28 september 2021 @ 15:09:50 #221
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_201552434
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 15:07 schreef AnneX het volgende:

[..]
(Medisch) ICT symposium?
Nee, 1x met Microsoft mee naar Redmond, waarbij overnacht werd in Seattle, en 1 keer met een healthcare reis vanuit de zorgverzekeraars om initiatieven te bezoeken die bij een stelselwijziging in de financiering zouden moeten komen; denk hierbij aan digitaliseren van de thuiszorg, maar ook het combineren van verzorgings met bv kinderdagverblijf en BSO en dagbesteding (wat in NL in allemaal verschillende financiele zuilen zit)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_201552470
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 14:58 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ook jij kunt toch wel een pose aannemen met rond als thema? Of is de pose een vooraf vastgestelde parameter?
Ik mag zelf poses kiezen. De beperkingen daaraan zijn dat het een pose moet zijn die je een uur en drie kwartier vol kunt houden (zitten of liggen dus) en dat het wat interessants moet hebben (iets asymmetrisch).
Op een of andere manier lijken er altijd wel ergens ellebogen, schouderbladen, knieën, etc uit te steken, eigenlijk juist als je probeert wat rondere/vloeiendere lijnen te maken. Als ik me helemaal languit uitstrek is het perspectief een uitdaging, bv de voet die in de richting van de tekenaar ligt is dan een stuk dichterbij en dus groter.
pi_201552560
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 15:13 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik mag zelf poses kiezen. De beperkingen daaraan zijn dat het een pose moet zijn die je een uur en drie kwartier vol kunt houden (zitten of liggen dus) en dat het wat interessants moet hebben (iets asymmetrisch).
Op een of andere manier lijken er altijd wel ergens ellebogen, schouderbladen, knieën, etc uit te steken, eigenlijk juist als je probeert wat rondere/vloeiendere lijnen te maken. Als ik me helemaal languit uitstrek is het perspectief een uitdaging, bv de voet die in de richting van de tekenaar ligt is dan een stuk dichterbij en dus groter.
Voor Frans Hals was jij niet het favoriete model, zal ik maar zeggen.😎
pi_201553438
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 13:16 schreef DancingPhoebe het volgende:
Overigens kan ik me geen vrouw herinneren die ooit liep te moelijken met prikken en meten en gedoe en wel een aantal mannen, dus uit dit wetenschappelijke onderzoek concludeer ik dat het juist een hele mannelijke ziekte is :?
Lol, jij kent user Ferb niet :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_201553462
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 13:24 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Nee ik bedoel niet, ze doen er moeilijk over, maar meer van ze zijn er mee bezig :D Heb ik dat etuitje bij me, even meten bladiebla. Persoonlijk heb ik geloof ik alleen mannen gekend die daar mee bezig waren.
Ooo op die manier. Nee, dat heeft die user juist weer niet :|W
Die maakt(e) haar eigen regeltjes en dan boos zijn als ze ontregeld was.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_201553470
En kiek noh O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_201553626
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 september 2021 14:21 schreef Lonaa het volgende:
Ik dacht dat het slecht weer zou worden vandaag?
Ik heb in korte broek buiten gewandeld *O* Hele ochtend stralend zonnetje.

En net een giant peanutbuttercup gemaakt. Hopelijk ook lekker, maar dat merken we morgen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 13:29 schreef Clubsoda het volgende:
Nou is type I diabetes echt ook wel een nare ziekte met behoorlijke gezondheidsconsequenties, die voor veel mensen moeilijk te accepteren is. Er zijn ook groepen om beter om te leren gaan met diabetes. Maar de relatie met je piemel vind ik zo fascinerend. Maar inderdaad @:Vanyel, ik kan me ook echt geen voorstelling maken van wat voor denkbeelden je dan in je leven hebt meegekregen, dat je masculiniteit samenhangt met de werking van je alvleesklier ;(
Ik denk dat die persoon misschien interne ziektes met aanstellerige vrouwen associeert of zo? Dus dan is diabetes een 'vrouwenziekte'. Of andere kromme hersenspinsels. Dan vraag ik me af wat mannelijke ziektes zijn naast prostaatkanker. Kanker in het algemeen? Hart- en vaatziektes? Gebroken botten?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201553685
Levercirrose :Y
pi_201553696
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 17:00 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik heb in korte broek buiten gewandeld *O* Hele ochtend stralend zonnetje.

En net een giant peanutbuttercup gemaakt. Hopelijk ook lekker, maar dat merken we morgen.
[..]
Ik denk dat die persoon misschien interne ziektes met aanstellerige vrouwen associeert of zo? Dus dan is diabetes een 'vrouwenziekte'. Of andere kromme hersenspinsels. Dan vraag ik me af wat mannelijke ziektes zijn naast prostaatkanker. Kanker in het algemeen? Hart- en vaatziektes? Gebroken botten?
Alles wat je bloedvaten niet treft, denk ik :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 17:05 schreef Tele6 het volgende:
Levercirrose :Y
Goeie! Want Eckte Mannen drinken veel :Y
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_201553710
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 17:05 schreef Tele6 het volgende:
Levercirrose :Y
Ja, dat voelt ook wel 'mannelijk' :+

Maar kom op nou, ziektes indelen als mannelijk en vrouwelijk is toch wel een nieuw soort stupide.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201553735
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 17:08 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ja, dat voelt ook wel 'mannelijk' :+

Maar kom op nou, ziektes indelen als mannelijk en vrouwelijk is toch wel een nieuw soort stupide.
Baarmoederkanker anyone? :P
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_201553746
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 17:11 schreef Vanyel het volgende:

Baarmoederkanker anyone? :P
Ik had het ook al over prostaatkanker :Y Ja, natuurlijk zijn er ziektes die echt alleen voorkomen bij mannen of vrouwen, maar de meeste ziektes zijn niet exclusief voor mannen of voor vrouwen. Mannen met borstkanker zijn er ook genoeg/te veel.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201553812
F. komt zo weer thuis, ik maak panzanella van de laatste ( grapje ) tomaten en ik wilde vanavond nog uurtje yoga maar ben moe als een hond.
Sterkheidsbaas van alles.
  Moderator dinsdag 28 september 2021 @ 17:19:45 #234
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201553838
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 17:13 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik had het ook al over prostaatkanker :Y Ja, natuurlijk zijn er ziektes die echt alleen voorkomen bij mannen of vrouwen, maar de meeste ziektes zijn niet exclusief voor mannen of voor vrouwen. Mannen met borstkanker zijn er ook genoeg/te veel.
En ik wil niet de zielige man uithangen, maar voor mannen is veel dodelijker toch? Of wordt vaker te laat ontdekt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator dinsdag 28 september 2021 @ 17:23:02 #235
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201553879
En ja bij borstkanker denk je vooral aan vrouwen, maar je gaat toch geen medische zorg mijden omdat borstkanker een vrouwenziekte is.

Diabetes vrouwelijk vinden is wel heel vreemd, komt dat zo veel meer voor bij vrouwen dan?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_201553920
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 17:19 schreef derLudolf het volgende:

En ik wil niet de zielige man uithangen, maar voor mannen is veel dodelijker toch? Of wordt vaker te laat ontdekt.
Ja, klopt :Y En niet alleen als het laat wordt ontdekt; dat het dodelijker is gaat ook op bij vroege diagnose.

En als je een ziekte mannelijk of vrouwelijk wilt noemen aan de hand van het voorkomen bij mannen of vrouwen dan is diabetes type II absoluut een mannelijke ziekte. Van type I weet ik dat zo niet.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201553928
Zo, flink deel van middag bezig geweest met m'n CV zo perfect mogelijk te maken. Ik werkte eerst met een template (gekocht) maar daar kan je niets aan de indeling doen.
Dus dan maar in word, ook makkelijk aan te passen en in pdf te versturen.
2 telefoontjes gedaan voor een vacature, beiden voorzien. Hoe dan wanneer ik het maandagochtend in de mail krijg?
Had nog even een eind willen fietsen maar dit moest ook gebeuren. Morgen weliswaar pokkeweer dus goed computerweer maar dan is mijn hulp er ook en dat concentreert niet fijn. En straks een (hopelijk) korte vve bestuursvergadering

Gisteravond had ik eetclubetentje...3 gangen..3x kokos en 2x koriander (als het bij het dessert had gekund was er vast ook daar door gegaan)
Maar het was wel heel gezellig, ook belangrijk.
We have far more in common than that which devides us..
pi_201554056
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 17:26 schreef Kaatje1 het volgende:
Zo, flink deel van middag bezig geweest met m'n CV zo perfect mogelijk te maken. Ik werkte eerst met een template (gekocht) maar daar kan je niets aan de indeling doen.
Dus dan maar in word, ook makkelijk aan te passen en in pdf te versturen.
2 telefoontjes gedaan voor een vacature, beiden voorzien. Hoe dan wanneer ik het maandagochtend in de mail krijg?
Had nog even een eind willen fietsen maar dit moest ook gebeuren. Morgen weliswaar pokkeweer dus goed computerweer maar dan is mijn hulp er ook en dat concentreert niet fijn. En straks een (hopelijk) korte vve bestuursvergadering

Gisteravond had ik eetclubetentje...3 gangen..3x kokos en 2x koriander (als het bij het dessert had gekund was er vast ook daar door gegaan)
Maar het was wel heel gezellig, ook belangrijk.
Ik snap het gebruik van Koriander niet. Ik ben een van die mensen waarbij het echt heel erg smerig smaakt.

Maar wel fijn dat je het gezellig hebt gehad :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_201554111
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 17:38 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]
Ik snap het gebruik van Koriander niet. Ik ben een van die mensen waarbij het echt heel erg smerig smaakt.

Maar wel fijn dat je het gezellig hebt gehad :)
Ik ook niet. Lag een flinke lading op de soep (kleurde wel mooi) en voor het hoofdgerecht was er nog extra ook. Laat maar :D
Maar het dessert was echt erg. Kleefrijst gekookt in kokosmelk met kokos erdoor, daarop mango en daar overheen weer kokos. Waarom???
We have far more in common than that which devides us..
pi_201554598
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 17:43 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik ook niet. Lag een flinke lading op de soep (kleurde wel mooi) en voor het hoofdgerecht was er nog extra ook. Laat maar :D
Maar het dessert was echt erg. Kleefrijst gekookt in kokosmelk met kokos erdoor, daarop mango en daar overheen weer kokos. Waarom???
Niet echt in balans, nee :D

Maakt de gastheer/gastvrouw alle gangen? Dan is het wel netjes en prettig als er meer variatie is.

Ik bedacht me vandaag dat ik vrijdagavond bij Sabero ga eten *O* O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_201554640
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:23 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Niet echt in balans, nee :D

Maakt de gastheer/gastvrouw alle gangen? Dan is het wel netjes en prettig als er meer variatie is.

Ik bedacht me vandaag dat ik vrijdagavond bij Sabero ga eten *O* O+
Gastvrouw maakt alles ja. Dit was blijkbaar thema rijst en kokos :D Nee, het was een thaise kippensoep (met dus rijst, kokos en koriander) een curry (met kokos en koriander en rijst er naast) en kleefrijst met kokos en mango met kokos.
We have far more in common than that which devides us..
pi_201554681
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:28 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Gastvrouw maakt alles ja. Dit was blijkbaar thema rijst en kokos :D Nee, het was een thaise kippensoep (met dus rijst, kokos en koriander) een curry (met kokos en koriander en rijst er naast) en kleefrijst met kokos en mango met kokos.
Ik zou het lusten! :9 O+ Kokosssss O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_201554715
Wat wel een beetje matig is qua kokos: ik heb geregeld (nu ook) kokosshampoo en/of kokoscrèmespoeling en/of kokosdouchegel en nou kocht ik laatst plantaardige kokosyoghurt en ik vind het objectief best lekker maar kan me niet helemaal over het idee heen zetten dat ik een schaaltje vol conditioner zit leeg te lepelen. De textuur is volkomen gelijk :X
Let me see you stripped down to the bone
pi_201554719
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:31 schreef minilot het volgende:

[..]
Ik zou het lusten! :9 O+ Kokosssss O+
+1, maar het is wel veel van hetzelfde lekker :9

Kom er net achter dat Sabero blijkbaar 2 keer lever serveert. En daar houd ik dus niet van. Ze hebben vast een alternatiefje :9
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_201554721
Samen 2 uurtjes in de avondzon de hop geplukt O+ nu alles drogen en dan invriezen
pi_201554726
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 september 2021 17:18 schreef Lonaa het volgende:
F. komt zo weer thuis, ik maak panzanella van de laatste ( grapje ) tomaten en ik wilde vanavond nog uurtje yoga maar ben moe als een hond.
Yoga kan best bij moe, hup! :7 :*
Let me see you stripped down to the bone
pi_201554730
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:34 schreef minilot het volgende:
Wat wel een beetje matig is qua kokos: ik heb geregeld (nu ook) kokosshampoo en/of kokoscrèmespoeling en/of kokosdouchegel en nou kocht ik laatst plantaardige kokosyoghurt en ik vind het objectief best lekker maar kan me niet helemaal over het idee heen zetten dat ik een schaaltje vol conditioner zit leeg te lepelen. De textuur is volkomen gelijk :X
_O-

Mijn conditioner is ook heel kokos-ig.
Gelukkig geen plannen met kokosyoghurt. Pfoe
pi_201554734
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:34 schreef Sarabi het volgende:
Samen 2 uurtjes in de avondzon de hop geplukt O+
Dat klinkt echt weerzinwekkend idyllisch! :D O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_201554739
@Lonaa zoek yin yoga. Dan mag je er gewoon een uur lang als een zoutzak bijliggen, met alle kussens en dekentjes die je maar kan vinden O+
pi_201554758
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:35 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Gelukkig geen plannen met kokosyoghurt.
Jawel, jawel, je moet, want veganist! Nog kudos voor je survivalprestatie trouwens! :* Al helemaal bijgekomen?
Let me see you stripped down to the bone
pi_201554760
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:35 schreef minilot het volgende:

[..]
Dat klinkt echt weerzinwekkend idyllisch! :D O+
Ach het kan slechter :D
pi_201554801
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:37 schreef minilot het volgende:

[..]
Jawel, jawel, je moet, want veganist! Nog kudos voor je survivalprestatie trouwens! :* Al helemaal bijgekomen?
Misschien een keer als het in de aanbieding komt. Maar qua voedingswaarde, smaak en textuur zie ik de winst eigenlijk niet. :@

Nog niet helemaal bijgekomen. Loopje vanochtend ging best lekker, was fijn om te bewegen, maar ik moest erna nog 2x 25 min fietsen en 45 min wandelen en nu verroer ik geen poot meer. Ik blijf ook nieuwe blauwe plekken ontdekken :')
M'n open blaar heelt wel goed. Ergens halverwege vanochtend was ie droog, dus nu hoeft de huid alleen nog wat sterker te worden.

Ik was van plan om morgenochtend een temporun te doen en donderdagavond te gaan survivallen, maar ik weet nog niet of ik dat ga doen. Misschien doe ik morgenochtend weer alleen een rustig loopje. Even kijken hoe beurs de benen morgenochtend zijn. Ik heb een blauwe plek op m'n bovenbeen vlakbij de knie en dat voel ik tot in die spier :X
pi_201554824
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:35 schreef minilot het volgende:

[..]
Yoga kan best bij moe, hup! :7 :*
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:36 schreef Tele6 het volgende:
@:Lonaa zoek yin yoga. Dan mag je er gewoon een uur lang als een zoutzak bijliggen, met alle kussens en dekentjes die je maar kan vinden O+
Ja, ik ga ook.

Dinsdag is "a breath centred yoga class with long holds and slow movements focused to stretch the main muscles of the body.", dus rustig en "in your own pace/if you feel like it" :7 :Y
Sterkheidsbaas van alles.
pi_201554930
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:39 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Misschien een keer als het in de aanbieding komt. Maar qua voedingswaarde, smaak en textuur zie ik de winst eigenlijk niet. :@

Nog niet helemaal bijgekomen. Loopje vanochtend ging best lekker, was fijn om te bewegen, maar ik moest erna nog 2x 25 min fietsen en 45 min wandelen en nu verroer ik geen poot meer. Ik blijf ook nieuwe blauwe plekken ontdekken :')
M'n open blaar heelt wel goed. Ergens halverwege vanochtend was ie droog, dus nu hoeft de huid alleen nog wat sterker te worden.

Ik was van plan om morgenochtend een temporun te doen en donderdagavond te gaan survivallen, maar ik weet nog niet of ik dat ga doen. Misschien doe ik morgenochtend weer alleen een rustig loopje. Even kijken hoe beurs de benen morgenochtend zijn. Ik heb een blauwe plek op m'n bovenbeen vlakbij de knie en dat voel ik tot in die spier :X
Wordt dat ook allemaal meegeschildert? :Y)
pi_201554984
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:48 schreef Blues het volgende:

[..]
Wordt dat ook allemaal meegeschildert? :Y)
Haha, nee, meestal hebben ze geen tijd meer voor dat soort "details". In die 1u45 komen ze meestal niet verder dan grote lijnen + schaduwen + evt kleuren als ze met kleur werken.
Of ze negeren het lekker.
Het feit dat ik bruine armen heb en een witte buik zie je ook niet terug. Best flatterend _O-
pi_201554993
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 14:52 schreef Tele6 het volgende:
:W

Ik ben weer getekend. O+
Ze vonden het lastig. Kennelijk is het makkelijker om mensen te tekenen die wat voller zijn, want meer cirkels en minder lijnen en hoeken om goed te krijgen. Moeilijke ellebogen heb ik ook. _O-

Beterschap @:Clubsoda
En welkom thuis @:Thinkk-Pinkk . Vast heel fijn om Loebes weer te zien O+
Die ervaring deel ik vanaf de andere kant van de schildersezel :Y . Ik vond slankere/dunnere mensen ook echt veel moeilijker, want je ziet het direct wanneer een lijn niet goed staat en/of wat uit verhouding is. Bij voluptueuze dames/heren zijn die rondingen heel wat vergeeflijker :P

Wij delen qua aandoeningen niet zozeer in op mannelijk/vrouwelijk, wel op ras :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_201555013
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:52 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Haha, nee, meestal hebben ze geen tijd meer voor dat soort "details". In die 1u45 komen ze meestal niet verder dan grote lijnen + schaduwen + evt kleuren als ze met kleur werken.
Of ze negeren het lekker.
Het feit dat ik bruine armen heb en een witte buik zie je ook niet terug. Best flatterend _O-
Ik heb wel eens een klasgenootje (middelbare school, met kleding aan) moeten natekenen. En ik was echt nog heel coulant. Maar ze vond toch dat ze er zwanger uitzag op mijn werk :@
pi_201555052
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:54 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ik heb wel eens een klasgenootje (middelbare school, met kleding aan) moeten natekenen. En ik was echt nog heel coulant. Maar ze vond toch dat ze er zwanger uitzag op mijn werk :@
Bij sommige mensen zie ik er dikker uit, en bij sommige mensen hoekiger, en sommige tekeningen zijn duidelijk nog niet af, maar je ziet bij iedereen dat ze het heel respectvol en positief bekeken hebben dus ik blijf het flatterend vinden :D
pi_201555115
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:54 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ik heb wel eens een klasgenootje (middelbare school, met kleding aan) moeten natekenen. En ik was echt nog heel coulant. Maar ze vond toch dat ze er zwanger uitzag op mijn werk :@
- Does this sweater make me look fat?
- no the fact that you're fat makes you look fat, the sweater just makes you look... purple...
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_201555248
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:41 schreef Lonaa het volgende:

[..]
[..]
Ja, ik ga ook.

Dinsdag is "a breath centred yoga class with long holds and slow movements focused to stretch the main muscles of the body.", dus rustig en "in your own pace/if you feel like it" :7 :Y
Slapen is ook ontspannen. Namaste.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_201555262
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 19:07 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Slapen is ook ontspannen. Namaste.
Ook dat was ik vandaag nog wel van plan, ja.

* Lonaa gaapt.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_201555269
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 17:23 schreef derLudolf het volgende:
En ja bij borstkanker denk je vooral aan vrouwen, maar je gaat toch geen medische zorg mijden omdat borstkanker een vrouwenziekte is.

Diabetes vrouwelijk vinden is wel heel vreemd, komt dat zo veel meer voor bij vrouwen dan?
Nee, volgens mij niet. Ik denk dat de persoon in kwestie 'ziek zijn' in het algemeen een teken van zwakte en daarmee iets onmannelijks vond. Het lijkt mij vooral heel menselijk, maar goed, wie ben ik. Interessant genoeg is man flu dan wel weer heel mannelijk :?

Mijn test is negatief, goh. Ik voel me er niet minder beroerd door, overigens :{w
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_201555271
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 19:08 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Nee, volgens mij niet. Ik denk dat de persoon in kwestie 'ziek zijn' in het algemeen een teken van zwakte en daarmee iets onmannelijks vond. Het lijkt mij vooral heel menselijk, maar goed, wie ben ik. Interessant genoeg is man flu dan wel weer heel mannelijk :?

Mijn test is negatief, goh. Ik voel me er niet minder beroerd door, overigens :{w
Zie je wel HOAX!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_201555278
Verder wil ik @Isabeau 's giant peanutbutter cup :o :9
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_201555297
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 19:09 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Zie je wel HOAX!
Dat sowieso. Ik werk daar, waar de lege IC's waren, weetuwel. Allemaal flauwekul :Y
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_201555329
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 19:10 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Dat sowieso. Ik werk daar, waar de lege IC's waren, weetuwel. Allemaal flauwekul :Y
Wacht, ga het even allemaal laten binnenkomen nu...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_201555355
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:31 schreef minilot het volgende:

[..]
Ik zou het lusten! :9 O+ Kokosssss O+
:Y
Ik zou het ook zonder problemen maken als maaltijd.
Geen kokos lusten :{w Dan kom je maar niet eten.
Al is Tom kha hier meestal hoofdgerecht als ik t maak.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_201555357
quote:
Hoe fijn het ook is om te voelen dat de groep groter wordt – het gaat niet om erkenning. We doen dit omdat we willen terugkijken op deze tijd en kunnen zeggen: we hebben het geprobeerd. We hebben alles gedaan. We hebben gestreden. We zijn niet gezwicht voor welke druk dan ook. Ik ben blijven staan.

Ik doe dit omdat ik wil dat mijn kleinkinderen later weten wat oma in 2021 heeft gedaan. Toen de wereld door z’n knieën ging en daarvoor dankjewel zei. Toen dienen de norm werd en verzet de vijand. En burgemeesters opriepen tot verraad.
Oh wauw, wat narcistisch O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_201555369
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 19:15 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Oh wauw, wat narcistisch O+
twitter
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_201555372
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:59 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
- Does this sweater make me look fat?
- no the fact that you're fat makes you look fat, the sweater just makes you look... purple...
O+ Sunday O+
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_201555390
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 19:15 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Oh wauw, wat narcistisch O+
Kin je de rest ook even quoten? Ik kan t niet lezen en ik snák ernaar.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_201555404
quote:
Vandaag brak er iets. Het kwam los, vlak nadat ik me vervuld had gevoeld van blijdschap en dankbaarheid voor afgelopen weekend. Het is eindelijk gelukt. Een massale opkomst van mensen die opstaan voor hun rechten.

Vlak na het gelukzalige gevoel, kwamen de tranen. En ik zoek nog steeds naar de wortels van dit gevoel.

Maar vandaag denk ik aan Door Frankema, die al 20 jaar strijdt en als een oermoeder haar kinderen heeft beschermd. Die ontelbaar veel moeders heeft geïnformeerd over de gecensureerde kant van de koninklijke injectiemedaille. En die nu in mijn ogen de lof krijgt die ze verdient. Maar het altijd zonder heeft gedaan. En met minder dan dat. Die simpelweg met de consequenties van haar waarheid heeft geleefd. Omdat ze wist dat het het juiste was. Voor haar, en haar kinderen. En andermans kinderen.

Hoe fijn het ook is om te voelen dat de groep groter wordt – het gaat niet om erkenning. We doen dit omdat we willen terugkijken op deze tijd en kunnen zeggen: we hebben het geprobeerd. We hebben alles gedaan. We hebben gestreden. We zijn niet gezwicht voor welke druk dan ook. Ik ben blijven staan.

Ik doe dit omdat ik wil dat mijn kleinkinderen later weten wat oma in 2021 heeft gedaan. Toen de wereld door z’n knieën ging en daarvoor dankjewel zei. Toen dienen de norm werd en verzet de vijand. En burgemeesters opriepen tot verraad.

Ik kies voor verzet en ik hou me niet koest. Want dit is groter dan ik ben.

Rug recht, hart open. Af en toe een potje janken. En Door.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_201555423
Kut joh, dat het allemaal niet maakbaar is :'(
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_201555451
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 19:13 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Wacht, ga het even allemaal laten binnenkomen nu...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom kom ik die heks opeens overal tegen.
Eerst nog alleen bij de strijders maar nu ook op Fok :')
pi_201555464
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 19:24 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Waarom kom ik die heks opeens overal tegen.
Eerst nog alleen bij de strijders maar nu ook op Fok :')
Wat doe jij onder de strijders?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_201555471
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 19:22 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Door Frankema, de auteur van het zeer wetenschappelijke boek VACCIN SPATIEFOUT VRIJ!
pi_201555511
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 19:24 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Wat doe jij onder de strijders?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_201555529
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 19:27 schreef Sarabi het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jeetje. Doorvoel je dat vaak genoeg? En ga je er dan even bij zitten?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_201555532
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 19:24 schreef DancingPhoebe het volgende:

Wat doe jij onder de strijders?
Ik vermoed een soort ramptoerisme :+

Ik begrijp de horeca die zo fel tegen die coronapas is ook niet heel goed. Hopelijk kunnen ze dánkzij die pas open blijven. Dat is toch beter dan weer moeten sluiten, toch? Want de besmettingen gaan naar verwachting gewoon weer lekker oplopen deze winter en dan met name in de grote steden met een heel lage vaccinatiegraad.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201555535
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 19:24 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Waarom kom ik die heks opeens overal tegen.
Eerst nog alleen bij de strijders maar nu ook op Fok :')
Vriendinnetje van Doutzen. Dus nog meer exposure
We have far more in common than that which devides us..
pi_201555565
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 19:25 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Door Frankema, de auteur van het zeer wetenschappelijke boek VACCIN SPATIEFOUT VRIJ!
_O-
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_201555582
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 19:27 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik vermoed een soort ramptoerisme :+

Ook dit, het is ook een beetje een trainwreck waar ik maar naar blijf kijken.
pi_201555589
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 19:27 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik vermoed een soort ramptoerisme :+

Ik begrijp de horeca die zo fel tegen die coronapas is ook niet heel goed. Hopelijk kunnen ze dánkzij die pas open blijven. Dat is toch beter dan weer moeten sluiten, toch? Want de besmettingen gaan naar verwachting gewoon weer lekker oplopen deze winter en dan met name in de grote steden met een heel lage vaccinatiegraad.
Ik snap het ook niet joh. Ik zie het ook wel bij vrienden om me heen, die het wel doen, maar wel klagen over dat gedoe met die app. Dan denk ik hou gewoon je muil, dit geklaag kost je meer energie dan dat ding wat je toch al continu in je klauw hebt (EN WAAR TOCH AL VOLGCHIPS INZITTEN) even in een bepaalde richting te wapperen.

En ik hou van klagen he Isa... klagen is life... maar klagen over zoiets futiels als een mondkapje of een wapperapp in een situatie als deze... naaaaaah bitchos!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_201555596
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 19:27 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik vermoed een soort ramptoerisme :+

Ik begrijp de horeca die zo fel tegen die coronapas is ook niet heel goed. Hopelijk kunnen ze dánkzij die pas open blijven. Dat is toch beter dan weer moeten sluiten, toch? Want de besmettingen gaan naar verwachting gewoon weer lekker oplopen deze winter en dan met name in de grote steden met een heel lage vaccinatiegraad.
Omdat de horeca nu het gezeik krijgt, omdat mensen zo stompzinnig zijn om de messenger the shooten, onder anderen.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_201555611
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 september 2021 19:30 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Omdat de horeca nu het gezeik krijgt, omdat mensen zo stompzinnig zijn om de messenger the shooten, onder anderen.
Ja, maar de restaurants in Utrecht en Nijmegen die op de NOS waren, kwamen allebei met een redenering "het is discriminatie dus we doen het niet". Dat is wat anders.

Als ze het te veel gezeik vinden, moeten ze dát zeggen.
pi_201555634
Maar discriminatie is toch per definitie op zaken waar je geen invloed op hebt? Niet op dingen waarmee je je als een lekkere gekkie kunt positioneren maar wat je ook net zo goed zou kunnen laten?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_201555644
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 19:31 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ja, maar de restaurants in Utrecht en Nijmegen die op de NOS waren, kwamen allebei met een redenering "het is discriminatie dus we doen het niet". Dat is wat anders.

Als ze het te veel gezeik vinden, moeten ze dát zeggen.
De hardste schreeuwers krijgen, as usual, de meeste aandacht. :X Om me heen hoor ik dat het gros van de horecapeople's het niet wil om het gedoe, niet om de dIsCrImInAtIe. ( :') )
Sterkheidsbaas van alles.
pi_201555652
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 19:33 schreef DancingPhoebe het volgende:
Maar discriminatie is toch per definitie op zaken waar je geen invloed op hebt? Niet op dingen waarmee je je als een lekkere gekkie kunt positioneren maar wat je ook net zo goed zou kunnen laten?
En behalve dat, kan je je dus ook gewoon laten testen en dan kan je gewoon naar binnen. Je hoeft je niet te laten prikken.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_201555655
Er is overigens niks centraal geregeld om horeca die de regels aan de laars lapt er bij te naaien toch? :@

Deze snitch heeft erg veel overlast van een tent waarbij ze toevallig OOK de scanregels aan hun laars lappen :@
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_201555658
DP :D :')
Sterkheidsbaas van alles.
pi_201555676
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 19:33 schreef DancingPhoebe het volgende:
Maar discriminatie is toch per definitie op zaken waar je geen invloed op hebt? Niet op dingen waarmee je je als een lekkere gekkie kunt positioneren maar wat je ook net zo goed zou kunnen laten?
O+
pi_201555677
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 september 2021 19:34 schreef Lonaa het volgende:

[..]
En behalve dat, kan je je dus ook gewoon laten testen en dan kan je gewoon naar binnen. Je hoeft je niet te laten prikken.
Ik weet dat je in een veel te hellend vlak van zelfbeschikkingsrechtdiscussies terecht komt, maar ik ben helemaal niet zo tegen verplichte vaccinatie. Wil je dat niet, prima, niet in dichtbevolkte gebieden komen.

Kan er trouwens iemand vinden of die Doorvoel StrijdFeeks wel eens in thailand is geweest?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_201555695
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 19:35 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Ik weet dat je in een veel te hellend vlak van zelfbeschikkingsrechtdiscussies terecht komt, maar ik ben helemaal niet zo tegen verplichte vaccinatie. Wil je dat niet, prima, niet in dichtbevolkte gebieden komen.

Kan er trouwens iemand vinden of die Doorvoel StrijdFeeks wel eens in thailand is geweest?
Zonder die discussie aan te willen wakkeren kan ik mezelf daar tot op zekere hoogte best in vinden, ja.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_201555700
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 19:35 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Kan er trouwens iemand vinden of die Doorvoel StrijdFeeks wel eens in thailand is geweest?
Vanwege de prikken? Dat is heel anders volgens de strijders.
pi_201555725
Oh, ik moet naar m'n yoga-klasje.

Joe joe.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_201555737
quote:
Een goed halfuur is het gesprek bezig als Door Frankema van de Stichting Vaccinvrij opeens volschiet. ‘Wij willen als ouders gewoon weten dat het veilig is’, breekt haar stem. Een paar seconden maar. Dan herpakt ze zich. Bliksemende ogen: ‘De ouders hebben er hun buik van vol. Ze pikken het niet meer. We willen weten wat erin zit. Waar is de wetenschap die bewijst dat het rijksvaccinatieprogramma veilig is? Niemand die het kan vinden, en niemand die ons een link naar die wetenschap wil sturen.’
Mooi hoe ze ook voor de O+ ouders O+ in dit topic spreekt :Y
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_201555740
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 19:31 schreef Tele6 het volgende:

Ja, maar de restaurants in Utrecht en Nijmegen die op de NOS waren, kwamen allebei met een redenering "het is discriminatie dus we doen het niet". Dat is wat anders.

Als ze het te veel gezeik vinden, moeten ze dát zeggen.
Juist, dit dus.

Ik vond een paar steden al wel slim met het bundelen van krachten dat er een centraal punt is om een stempel/polsbandje te halen en dan verder geen gedoe meer bij de ingang van cafe/restaurant/bioscoop voor die dag.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201555743
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 september 2021 19:38 schreef Lonaa het volgende:
Oh, ik moet naar m'n yoga-klasje.

Joe joe.
Yoga'ze
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201555768
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 19:30 schreef DancingPhoebe het volgende:

En ik hou van klagen he Isa... klagen is life... maar klagen over zoiets futiels als een mondkapje of een wapperapp in een situatie als deze... naaaaaah bitchos!
Klagen O+ Absoluut een hobby. Héérlijk klagen. En dan een beetje relativeren.

Omdenken is dan ook een soort vijand van het klagen. Dus Barrel moet een beetje oppassen met dat niet te veel etaleren, dat omdenken O-)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201555835
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 19:31 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ja, maar de restaurants in Utrecht en Nijmegen die op de NOS waren, kwamen allebei met een redenering "het is discriminatie dus we doen het niet". Dat is wat anders.

Als ze het te veel gezeik vinden, moeten ze dát zeggen.
Ik denk dat dit de spijker op de kop is. Niemand heeft er zin in. We zijn als Nederlanders ook helemaal niet gewend dat we ineens dingen moeten. We hebben altijd geleefd in de perceptie dat wetten en -al helemaal- regelgeving een soort suggesties zijn en dan vooral voor anderen. Want dat wij door rood lopen is volkomen logisch en het zou wel heel kinderachtig zijn als iemand ons daar voor gaat beboeten, want we hebben toch gewoon gekeken en er kwam toch helemaal niks aan? En nu moet er ineens van alles, omdat er best wat aan de hand is en dan vooeeeeeelen we ons toch aangevallen en in onze persoonlijke vrijheid aangetast :')

Wapenstop op je knieschijf Hanny, kijken hoe snel je die kutapp de goede richting opwappert. En je komt wederom op een hellend vlak terecht, maar van mij mogen ze dat soort volk voor de deur van die groentenbar ook gewoon betraangassen en bewaterkanonnen.

Mensen die in de bosjes liggen te slapen sleep je hardhandig weg en krijgen een por met je wapenstok, en hier gaat bolle Piet de wijkagent aan zn hoofd staan krabben. Ja sorry vriend, ik zou je óók niet serieus nemen...
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_201555889
Of een tasertje links of rechts O+

O+ Leggie hoor, in een plas van je eigen principes op het Vredenburg O+
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')