HENLO DOG! HOW IS YOU!quote:
En ook Nederlands. lekker through mekaar.quote:Op maandag 27 september 2021 13:01 schreef Barreltje het volgende:
ja dat van reddit wist ik al..
maar daar kan je tenminste engels praten
OMG OMG OMG OMGquote:Op maandag 27 september 2021 13:03 schreef Lonaa het volgende:
[..]
JUST DID WALKSIES. WALKSIES ARE THE BEST.
Maar daar praat je niet met mijquote:Op maandag 27 september 2021 13:02 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
En ook Nederlands. lekker through mekaar.
Ik heb nog geen post gezien daar waarvan ik dacht "this has gotta be V"quote:Op maandag 27 september 2021 13:06 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Maar daar praat je niet met mij
Een gemis
Aggos, tarme kneuzekind. Tzit ook niet meequote:Op maandag 27 september 2021 13:07 schreef Lonaa het volgende:
Dora mocht de route kiezen want dat is goed voor het hondenbrein en gevoel van zelfvertrouwen en shit. Ze koos een kant die we eignelijk nooit gaan. Nou, top, prima. Kwamen we uit op een fietspad en ze wilde rechts maar kon niet want weg afgesloten omdat daar een rotonde + groot kruispunt zit waar ze mee bezig zijn.
Dus ik zeg 'kom we gaan linksaf', komt er met noodgang een scooter op ons af, politie auto met toeters en bellen er achter. Die scooter kan niet verder, politieauto probeert hem met piepende banden klem te rijden, gooit de autodeur open tegen de scooter, de scooter weet te ontkomen en op hoge snelheid passeren ze ons allebei weer rakelings.
Dora helemaal overdonderd, staart tegen de buik, trillen 'IK WIL NAAR HUIS'
Tot zover 'goed voor het zelfvertrouwen'
Oh noquote:Op maandag 27 september 2021 13:07 schreef Lonaa het volgende:
Dora mocht de route kiezen want dat is goed voor het hondenbrein en gevoel van zelfvertrouwen en shit. Ze koos een kant die we eignelijk nooit gaan. Nou, top, prima. Kwamen we uit op een fietspad en ze wilde rechts maar kon niet want weg afgesloten omdat daar een rotonde + groot kruispunt zit waar ze mee bezig zijn.
Dus ik zeg 'kom we gaan linksaf', komt er met noodgang een scooter op ons af, politie auto met toeters en bellen er achter. Die scooter kan niet verder, politieauto probeert hem met piepende banden klem te rijden, gooit de autodeur open tegen de scooter, de scooter weet te ontkomen en op hoge snelheid passeren ze ons allebei weer rakelings.
Dora helemaal overdonderd, staart tegen de buik, trillen 'IK WIL NAAR HUIS'
Tot zover 'goed voor het zelfvertrouwen'
( ik ookquote:Op maandag 27 september 2021 13:10 schreef Barreltje het volgende:
arme dora ( ik lolde stiekem ook een beetje)
Als je bij de rabobank langsgaat, 90% of meer financiert en het 30 jaar vast zet betaal je 837,50 aan rente per maand, met NHG 645,83.quote:Op maandag 27 september 2021 13:29 schreef Vanyel het volgende:
Een half miljoen?
Dat telt niet man. Schamele 5 ton, hoeveel is dat nou helemaal in de huidige markt?
Helemaal niksquote:Op maandag 27 september 2021 13:29 schreef Vanyel het volgende:
Een half miljoen?
Dat telt niet man. Schamele 5 ton, hoeveel is dat nou helemaal in de huidige markt?
ik dacht dat nhg ' maar" tot 3 ton ging ofzo ?quote:Op maandag 27 september 2021 13:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Als je bij de rabobank langsgaat, 90% of meer financiert en het 30 jaar vast zet betaal je 837,50 aan rente per maand, met NHG 645,83.
Dat is dus het verschil tussen alles financieren en max 3 ton met NHG.quote:Op maandag 27 september 2021 13:42 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ik dacht dat nhg ' maar" tot 3 ton ging ofzo ?
Welke regio willen jullie wonen?quote:Op maandag 27 september 2021 13:41 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Helemaal niks![]()
Maar op zich is de hypotheek niet eens het probleem. Het is meer het overbieden dat we niet kunnen ophoesten.
Net over welke grens wil je gaan wonen om de Randstad nog bereisbaar te maken?quote:Op maandag 27 september 2021 13:48 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Welke regio willen jullie wonen?
Net over de grens zijn huizen veel goedkoper.
Zoals ik zeiquote:Op maandag 27 september 2021 14:20 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Net over welke grens wil je gaan wonen om de Randstad nog bereisbaar te maken?
Als je in Dordrecht werkt is Belgie vlakbij ca 45 Minuten, Utrecht Duitsland is een uurtjequote:Welke regio willen jullie wonen?
Grens met Fantasialand, waar je ook zelf even 15 jaar gaat studeren wanneer je adequate zorg verwachtquote:Op maandag 27 september 2021 14:20 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Net over welke grens wil je gaan wonen om de Randstad nog bereisbaar te maken?
Hoeveel moet je dan nog?quote:Op maandag 27 september 2021 14:48 schreef Kaatje1 het volgende:
Zo, net even een, geestelijke, drempel genomen en m'n uitkering aangevraagd. Zo stom dat ik daar tegenop zag. Maar het maakt het dan zo definitief.
Zie je op het overzicht staan "u heeft 42 werkjaren". Waar is de tijd dat je dan kon stoppen
Nog 7 jaar, ben net 60. Vroegah kon je met 40 jaar eruit, tenminste dat deden alle ouders in mijn omgeving.quote:
Eerst ff 2 jaar WW, dan heb je er nog maar 5 te gaanquote:Op maandag 27 september 2021 14:59 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Nog 7 jaar, ben net 60. Vroegah kon je met 40 jaar eruit, tenminste dat deden alle ouders in mijn omgeving.
En in de 5 jaar nog 3 jaar hypotheek (die toch al niet zo enorm hoog is) en dan zal het 2 jaar weer wat makkelijker worden tot pensioen. Maar, ook al verveel ik me voor geen meter, ik wil toch wel graag wat werk. Golfer heeft van de week mijn CV nagekeken, een vriendin in de HR ook gisteren nog even. Daar ga ik morgen mee aan de gang en voor het eerst in, geen idee hoe lang, sollicitatiebrieven schrijven. Laatste baan hoefde niet, na een telefoontje "oh jij bent heel geschikt, wanneer kan je op gesprek komen". Ik denk dus dat mijn laatste sollicitatiebrief ergens midden jaren 80 heb geschreven (de banen ervoor werd ik ook gevraagd om in dienst te komen tijdens uitzendwerkquote:Op maandag 27 september 2021 15:02 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Eerst ff 2 jaar WW, dan heb je er nog maar 5 te gaan
Ik zou ook weer voor bellen gaan, dat werkt sowieso takkegoed!quote:Op maandag 27 september 2021 15:09 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
En in de 5 jaar nog 3 jaar hypotheek (die toch al niet zo enorm hoog is) en dan zal het 2 jaar weer wat makkelijker worden tot pensioen. Maar, ook al verveel ik me voor geen meter, ik wil toch wel graag wat werk. Golfer heeft van de week mijn CV nagekeken, een vriendin in de HR ook gisteren nog even. Daar ga ik morgen mee aan de gang en voor het eerst in, geen idee hoe lang, sollicitatiebrieven schrijven. Laatste baan hoefde niet, na een telefoontje "oh jij bent heel geschikt, wanneer kan je op gesprek komen". Ik denk dus dat mijn laatste sollicitatiebrief ergens midden jaren 80 heb geschreven (de banen ervoor werd ik ook gevraagd om in dienst te komen tijdens uitzendwerk)
Wow, en wat is dan de regeling als je niks vindt? Bijstand?quote:Op maandag 27 september 2021 14:59 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Nog 7 jaar, ben net 60. Vroegah kon je met 40 jaar eruit, tenminste dat deden alle ouders in mijn omgeving.
Ja, maar vandaag niet. De wegwerkzaamheden zouden klaar zijn, maar daar denkt iemand anders over. Alles dicht en m'n tanden rammelen nog uit m'n kaak. Was even in het huis van mijn zus in de hoop dat ik daar kon bellen, maar daar zijn schilders aan het werk met zo'n bouwradioquote:Op maandag 27 september 2021 15:10 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik zou ook weer voor bellen gaan, dat werkt sowieso takkegoed!
Ja, na 2 jaar ww wel. Gelukkig, omdat ik ouder ben dan 50 of 55 komen ze niet aan je huis of kapitaal. Zou ook te idioot voor woorden zijn. Moet je je huis verkopen waar je minder hypotheek betaald dan een luxe schuurquote:Op maandag 27 september 2021 15:18 schreef Bramito het volgende:
[..]
Wow, en wat is dan de regeling als je niks vindt? Bijstand?
Dat speelt hier ook nog mee.quote:Op maandag 27 september 2021 14:43 schreef Isabeau het volgende:
ook veel klachten over drankgebruik. .
Je hebt ook nog een iow uitkering als je op het moment van ww uitkering 60 jaar bent en 4 maanden. Dan kan je ww uitkering langer duren.quote:Op maandag 27 september 2021 15:21 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ja, na 2 jaar ww wel. Gelukkig, omdat ik ouder ben dan 50 of 55 komen ze niet aan je huis of kapitaal. Zou ook te idioot voor woorden zijn. Moet je je huis verkopen waar je minder hypotheek betaald dan een luxe schuur
Oh ja, die was er ook nog. Maar is dat begin WW of einde WW (ik moet je er echt nog in verdiepen, maar ben een beetje aan het struisvogelen)quote:Op maandag 27 september 2021 17:06 schreef Tally het volgende:
[..]
Je hebt ook nog een iow uitkering als je op het moment van ww uitkering 60 jaar bent en 4 maanden. Dan kan je ww uitkering langer duren.
Dat is altijd nog erger als je naar het zwembad moet. Dan regen je helemaal nat, hang je je natte kleren in een vochtige kleedkamer, ga je een uur in NAT WATER zwemmen, dan droog je je af om je natte kleren weer aan te trekken en de regen weer in te gaan.quote:Op maandag 27 september 2021 17:19 schreef z80 het volgende:
Aan het wachten op een beetje droog weer. Dan kan ik met de fiets naar de sportschool.
Natregenen naar huis is vervelend. Maar als een verzopen kat aankomen op bestemming vind ik helemaal niets.
Bijna goed. Terugweg is dan droog maar met koude wind. Vaak genoeg meegemaakt.quote:Op maandag 27 september 2021 17:22 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Dat is altijd nog erger als je naar het zwembad moet. Dan regen je helemaal nat, hang je je natte kleren in een vochtige kleedkamer, ga je een uur in NAT WATER zwemmen, dan droog je je af om je natte kleren weer aan te trekken en de regen weer in te gaan.
Zo'n plastic handschoentje is zeker geen goed idee?quote:Op maandag 27 september 2021 17:24 schreef Tele6 het volgende:
Ik moet zo training gaan geven.
Hier regent het ook.
Maar het begint wel op te klaren en de buienradar is optimistisch.
Alsnog ga ik de wond op mijn hand niet droog kunnen houden, met nat gras en natte hindernissen.
Nee, dat schiet niet op.quote:Op maandag 27 september 2021 17:28 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Zo'n plastic handschoentje is zeker geen goed idee?
Normaal bij een bijstandsuitkering moet je je huis opeten. Maar blijkt niet zo te zijn wanneer je ouder bent dan....en ik begreep dat de gemeente ook coulant is, vanwege woningnood.quote:Op maandag 27 september 2021 17:28 schreef AnneX het volgende:
Zeg Tele, huppel je na al die gymnastiek survivaldinges gewoon rond? Zonder spierpijn en/of blessures?![]()
En kaatje de struisvogelpolitiek is voorstelbaar. Het zou toch wat zijn zeg: huis verkopen omdat het niet past bij een ww uitkering. In deze tijd van woningnood en onbetaalbaar wonen. Gelukkig, dat dat is vastgelegd.
Eet smakelijk.quote:Op maandag 27 september 2021 17:45 schreef Barreltje het volgende:
Ik deed een wandelingetje
[ afbeelding ]
5 liter chili gemaakt in de instant pot.quote:Op maandag 27 september 2021 18:18 schreef DancingPhoebe het volgende:
Vond veel te oude chili in de vriezer. Toch genuket en nu mn buikje rond aan het vreten
quote:Op maandag 27 september 2021 18:35 schreef Vanyel het volgende:
[..]
5 liter chili gemaakt in de instant pot.
Tweede deel van het verhaal is hetzelfde
Dat is aan het einde. Mijn schoonvader ging nooit meer een baan vinden (doof) dus die kon hiermee net zijn AOW halen.quote:Op maandag 27 september 2021 17:08 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Oh ja, die was er ook nog. Maar is dat begin WW of einde WW (ik moet je er echt nog in verdiepen, maar ben een beetje aan het struisvogelen)
Edit. Ik voldoe volgens mij aan IOW en dat duurt tot een half jaar voordat ik 67 (aow/pensioen) word. Beetje creatief schuiven, hypotheek aanpassen. Dat zou moeten lukken. Maar ik ga veel liever nog aan het werk
Mijn schoonvader was timmerman kon door zijn doofheid niet samenwerken. Omdat hij digibeet is was een omscholing niet mogelijk. Bij het UWV was hij nogal nors (zoals altijd als je hem niet kent). En lachtte mevrouw hem een keertje uit (zij zei iets en hij verstond iets anders) daar werd hij boos om en liep weg (nadat hij had uitgelegd waarom hij boos was). En werd nooit meer uitgenodigd bij het uwv om te komen pratenquote:Op maandag 27 september 2021 18:43 schreef DancingPhoebe het volgende:
WTF is er ook nog steeds mis met de arbeidsmarkt dat je dus blijkbaar geen baan zou kunnen vinden omdat je doof bent?
Ahaja, de algehele koek was op. Ontzettend herkenbaar van mijn ouders. Mijn moeder is al een jaar of 5 met pensioen en lijkt nu pas genoeg lichamelijk hersteld om er ook van te kunnen gaan genietenquote:Op maandag 27 september 2021 18:48 schreef Tally het volgende:
[..]
Mijn schoonvader was timmerman kon door zijn doofheid niet samenwerken. Omdat hij digibeet is was een omscholing niet mogelijk. Bij het UWV was hij nogal nors (zoals altijd als je hem niet kent). En lachtte mevrouw hem een keertje uit (zij zei iets en hij verstond iets anders) daar werd hij boos om en liep weg (nadat hij had uitgelegd waarom hij boos was). En werd nooit meer uitgenodigd bij het uwv om te komen pratenEn dat was maar goed ook joh. Die man was helemaal op. Kapotte rug. Keertje door een glazen dak gevallen waardoor beide armen uit de kom waren en is nooit meer goed gekomen. En nog wat lichamelijke ongemakken. Dus is alleen maar goed geweest.
Hij is er alleen ontzettend onzeker van geworden. En kan om elke scheet huilen. Het is niet meer de schoonvader die ik heb leren kennen in het begin. Zo ontzettend jammer. Vanaf vorige (dan zit hij al een jaartje of 10 thuis begint hij wat meer te doen. Afgelopen vakantie hebben ze (schoonmoeder ook) in 6 dagen tijd wat plekjes in NL bezocht door te fietsen (op 3 km na 1000km). Wel met elektrische fiets maar met minimale ondersteuning. Dus ik vind het best knap.quote:Op maandag 27 september 2021 18:51 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ahaja, de algehele koek was op. Ontzettend herkenbaar van mijn ouders. Mijn moeder is al een jaar of 5 met pensioen en lijkt nu pas genoeg lichamelijk hersteld om er ook van te kunnen gaan genieten(Inshallahdeovolenteknockonwood)
Zo sneu he, ik kan zo woedend worden van mensen van die generatie die wel altijd hard gewerkt hebben en kapot gemaakt zijn.quote:Op maandag 27 september 2021 18:54 schreef Tally het volgende:
[..]
Hij is er alleen ontzettend onzeker van geworden. En kan om elke scheet huilen. Het is niet meer de schoonvader die ik heb leren kennen in het begin. Zo ontzettend jammer. Vanaf vorige (dan zit hij al een jaartje of 10 thuis begint hij wat meer te doen. Afgelopen vakantie hebben ze (schoonmoeder ook) in 6 dagen tijd wat plekjes in NL bezocht door te fietsen (op 3 km na 1000km). Wel met elektrische fiets maar met minimale ondersteuning. Dus ik vind het best knap.
Ja vind ik ook. Mijn Papa mag einde van dit jaar met vervroegd pensioen want ook bouwvakker. Daar is een regeling voor. En die is ook helemaal op. Maar ook nog te trots om de jonge jongens voor hem te laten lopenquote:Op maandag 27 september 2021 18:58 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Zo sneu he, ik kan zo woedend worden van die generatie die wel altijd hard gewerkt heeft en kapot gemaakt is.
O god wat een wanstaltige zin.quote:
Ja.quote:Op maandag 27 september 2021 19:06 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
O god wat een wanstaltige zin.
Die troooots ook! Dat is er zo ingestampt ofzo bij die generatiequote:Op maandag 27 september 2021 19:05 schreef Tally het volgende:
[..]
Ja vind ik ook. Mijn Papa mag einde van dit jaar met vervroegd pensioen want ook bouwvakker. Daar is een regeling voor. En die is ook helemaal op. Maar ook nog te trots om de jonge jongens voor hem te laten lopenDus ik hoop dat hij op tijd uit de bouw stapt om nog iets leuks te kunnen gaan doen.
Lobi!quote:
Tja. Doe je weinig aan. Hij vind zelf niet dat hij trots isquote:Op maandag 27 september 2021 19:12 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Die troooots ook! Dat is er zo ingestampt ofzo bij die generatie
De transportkosten, de opslagkosten en de belastingen zijn overal hetzelfde en daar betaal je het meest voor. De energie zelf is niet zo heel veel ookal wordt dat volgend jaar wel iets meer.quote:Op maandag 27 september 2021 19:15 schreef Lonaa het volgende:
Jungs, ik moet een volwassen beslissing maken over het al dan niet overstappen van energiemaatschappij want we gaan allemaal naar de vinkentering wegens uit de pan rijzende gasprijzen maar ik weet niet wat verstandig is.
Ik las deze week ergens dat nu overstappen onverstandig is omdat als het goed is je huidige energiemaatschappij nog een contract met je heeft voor lagere prijzen. Dat mogen ze twee keer per jaar aanpassen. Op het moment dat je de nieuwe prijzen krijgt kan je pas goed vergelijken.quote:Op maandag 27 september 2021 19:15 schreef Lonaa het volgende:
Jungs, ik moet een volwassen beslissing maken over het al dan niet overstappen van energiemaatschappij want we gaan allemaal naar de vinkentering wegens uit de pan rijzende gasprijzen maar ik weet niet wat verstandig is.
Dat mag zo zijn maar ik betaal nu 0,84 cent per kuub gas en als ik nu wat afsluit gemiddeld 106. (goedkoopste 1,003) Als ik dan het verschil uitreken met het verbruik van afgelopen jaar ga ik 165 euro meer betalen aan gas op jaarbasis (want zoveel verbruiken we niet) en ongeveer 33 euro aan stroom. Dat vind ik toch significant.quote:Op maandag 27 september 2021 19:19 schreef Tally het volgende:
[..]
De transportkosten, de opslagkosten en de belastingen zijn overal hetzelfde en daar betaal je het meest voor. De energie zelf is niet zo heel veel ookal wordt dat volgend jaar wel iets meer.
Ja, naja, zie mijn verhaal dus.quote:Op maandag 27 september 2021 19:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik las deze week ergens dat nu overstappen onverstandig is omdat als het goed is je huidige energiemaatschappij nog een contract met je heeft voor lagere prijzen. Dat mogen ze twee keer per jaar aanpassen. Op het moment dat je de nieuwe prijzen krijgt kan je pas goed vergelijken.
Jaquote:Op maandag 27 september 2021 19:23 schreef Lonaa het volgende:
Ja, naja, zie mijn verhaal dus.Ik zit nog tot 1 januari in het huidige tarief. Maar het nieuwe tarief van die maatschappij als je nu afsluit is echt debielhoog en de prijzen van alle andere maatschappijen gaan ook alleen maar stijgen, lijkt het.
Dan zou het dus wel verstandig zijn nu over te stappen.quote:Op maandag 27 september 2021 19:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Jaalle andere maatschappijen zitten met exact hetzelfde probleem. Voor hun is de gasprijs ook enorm gestegen en dat moeten ze wel doorberekenen aan de klant en anders gaan ze failliet.
Als je verwacht dat het in januari nóg vele malen hoger is, dan is nu een goed moment ja. Denk ik. Weet ik niet. Ik word een beetje verdrietig als ik aan die stijgingen denkquote:Op maandag 27 september 2021 19:24 schreef Lonaa het volgende:
Dan zou het dus wel verstandig zijn nu over te stappen.
Het is dat of afwachten wanneer alles instort.
Jaquote:Op maandag 27 september 2021 19:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als je verwacht dat het in januari nóg vele malen hoger is, dan is nu een goed moment ja. Denk ik. Weet ik niet. Ik word een beetje verdrietig als ik aan die stijgingen denk
Ga niet naar een kleintje want je bent echt enorm gefuckt als je energieleverancier failliet gaat.quote:Op maandag 27 september 2021 19:15 schreef Lonaa het volgende:
Goeden tip, die had ik inderdaad al gelezen.quote:Op maandag 27 september 2021 19:30 schreef sigme het volgende:
[..]
Ga niet naar een kleintje want je bent echt enorm gefuckt als je energieleverancier failliet gaat.
Energie en Wonen zijn duur en gaan alleen maar duurder worden. Fijn overheidsbeleid. Als iedereen zonnepanelen op zijn dak legt ga je waarschijnlijk belasting betalen over de energie die je zelf opwekt en aan jezelf levert. Vraag me af hoeveel van de zorgkosten gaan aan voeten onder bureaus ipv handen aan het bed, voor het maken van rapportages en analyses, maar dat de zorgkosten stijgen door de vergrijzing verbaasd me niet. Ben vorig jaar in verschillende verzorgingstehuizen geweest ivm werk, wat ik zag was keurig en goed, maar zeker geen overdreven luxe. In geen enkel land in Europa heb ik betere ziekenhuizen gezien dan in Nederland, zelfs de oudere gebouwen zijn spik en span. Meest schrikbarende waren een paar ziekenhuizen in Duitsland, ronduit smerig, echt heel vies, geen gordijnen voor de ramen en uitgewoonde kamers. Was stomverbaasd.quote:Op maandag 27 september 2021 19:30 schreef Lonaa het volgende:
Maar goed, benzine kost ook gewoon meer dan 2 euro aan de snelweg, een huis kunnen we ook niet betalen, Mojo vraagt 12% van de ticketprijs als je een concertkaatje wil kopen als 'servicekosten' en de helft van de gezondheidszorg die ik nodig heb moet ik uit eigen zak betalen.
Blij dat ik me niet ga voortplanten.
Trek je portomonnee maar!quote:Op maandag 27 september 2021 19:46 schreef Barreltje het volgende:
En kak.. we moeten een energie label aanvragen voor de verkoop van het huis
Ja, ik ken ze. Ik weet niet of ik me voor 3 jaar vast zou willen leggen.quote:Op maandag 27 september 2021 19:50 schreef AnneX het volgende:
Is dit een idee? @:Lonaa https://www.unitedconsumers.com/ en https://www.unitedconsumers.com/energie/
Áls hullie nog een contract voor 3 jaar afsluiten.
Zelf heb ik het nog niet uitgezocht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |