abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201534352
We mogen weer knuffelen O+

Hier verder!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zondag 26 september 2021 @ 21:57:42 #2
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_201534368
Ik knuffel trouwens nooit met mijn ouders en al helemaal niet met mijn schoonouders. :o
Drie zoenen bij binnenkomst. :Y

Vrijdag heb ik wel heel uitgebreid gehugd met de echtgenoot voor wie ik de begrafenis van zijn vrouw regelde en ook met haar dochter. Het was zo’n bijzondere week en zo’n mooi afscheid, daar paste alleen een enorme hug bij. :Y O+
  zondag 26 september 2021 @ 21:58:59 #3
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201534385
quote:
1s.gif Op zondag 26 september 2021 21:57 schreef BE het volgende:
Ik knuffel trouwens nooit met mijn ouders en al helemaal niet met mijn schoonouders. :o
Drie zoenen bij binnenkomst. :Y
Dit dus, en die 3 zoenen ook alleen maar bij verjaardagen, de afgelopen anderhalf jaar dus niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201534488
Mijn vader aait me altijd over de bol. Maar verder zijn mijn ouders ook geen knuffelaars met ons.
Mijn schoonouders doen weleens een soort knuffel.
En kussen met zus of broertje is alleen met oudjaar. Zelfs met een verjaardag hoeft dat niet.
Ik zwaai meestal liever. :P

In ander nieuws: het is weer tijd om winterkleding te bestellen. O+ *O* :Y)
pi_201534875
Ik hou van knuffelen :)

Ik knuffel weer sinds degenen die ik wil knuffelen gevaccineerd zijn. (En ikzelf)
Gisteren mijn neefje van bijna 18 net zo lang geknuffeld tot hij zich ongemakkelijk voelde. Heerlijk. Mijn moeder, mijn zus, mijn vrienden en vriendinnen, pas geleden mijn nichten. Ja hoor, oxytocine overschot meldt zich.
Heb dat echt gemist.
pi_201536271
Knuffelen O+
Ik heb het hele weekend geknuffeld
pi_201536285
Is dit de knuffelopsom? 8-)
  Licht Ontvlambaar maandag 27 september 2021 @ 07:28:06 #8
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_201536310
Ik zag het weerbericht, het wordt weer pantyweer… nu koop ik normaal die dingen bij de Hema, de 40 denier opaque temptech in verschillende kleuren. Heeft iemand betere ideeën waar ik niet failliet op ga?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_201536335
quote:
1s.gif Op maandag 27 september 2021 07:28 schreef Sjeen het volgende:
Ik zag het weerbericht, het wordt weer pantyweer… nu koop ik normaal die dingen bij de Hema, de 40 denier opaque temptech in verschillende kleuren. Heeft iemand betere ideeën waar ik niet failliet op ga?
De markt?
  maandag 27 september 2021 @ 07:41:01 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_201536403
Hier heel groot fan van Snagtights. Niet goedkoop, maar gaan heel lang mee! Ladderen niet! En zoooooo comfortabel! O+
pi_201536423
Ik ben ook dol op Snags. Ik droeg zelden rokken en jurkjes omdat ik panty's en maillots zo'n crime vond, maar met Snags draag ik juist bijna geen broeken meer! O+
  maandag 27 september 2021 @ 08:01:43 #12
319308 Tink89
To live is to dance
pi_201536541
Die van de action
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_201536567
Die snags lijken mij ook fijne panty's, maar wat een irritante reclames daarvan zie ik op Facebook langskomen... :X
pi_201536623
Ik heb al m'n andere panty's weggegooid en draag alleen nog maar Snagtights. As we speak zelfs.
  maandag 27 september 2021 @ 08:13:15 #15
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_201536651
quote:
1s.gif Op maandag 27 september 2021 08:03 schreef MorganLeFay het volgende:
Die snags lijken mij ook fijne panty's, maar wat een irritante reclames daarvan zie ik op Facebook langskomen... :X
Ja, daar zitten echt een paar vreselijke bij. :X Ik blokkeer ze direct en dan komen ze weer een tijdje niet langs.

Maar nooit meer iets anders voor mij!
Ik zit nu alleen nog met smart te wachten tot ze Navy gaan opnemen als kleur.
  maandag 27 september 2021 @ 08:13:58 #16
149959 SQ
snelle trees
pi_201536657
Snagtights dus, ik heb er al zo veel lovends over gehoord dat ik ze ook maar eens ga bestellen.
disclaimer
pi_201536703
Swedish Stockings omdat die gemaakt worden van oude visnetten, maar snags zijn goedkoper en hebben ook een recycle programma ^O^
pi_201536902
Snags ook maar eens proberen ik vind panty's altijd zo'n drama
pi_201537082
Snags O+ ik ben ook fan van de chub rub shorts
  maandag 27 september 2021 @ 09:17:32 #20
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_201537182
quote:
17s.gif Op maandag 27 september 2021 09:06 schreef douche-eendje het volgende:
Snags O+ ik ben ook fan van de chub rub shorts
Ja! Enorm! Heerlijk comfortabel en niet zo heet als een fietsbroekje. :Y
pi_201537415
Wacht…jullie dragen die dingen dan als extra laag onder je spijkerbroek of zijn jullie allemaal jurken/rokken dames?
pi_201537429
Ik kende ze niet, maar heb ze even opgezocht (in incognito venster aangezien jullie het hadden over vervelende reclame hier van :{ )
Maar ze hebben wel hun best gedaan om modellen zo ver mogelijk weg van de standaard te vinden zeg

(Wat overigens helemaal prima is hoor, maar had het niet verwacht voor ik naar die site ging ;) )
pi_201537506
Knuffelen, ik vond het wel prima dat het niet kon en ik heb me voorgenomen om alleen nog maar te knuffelen met mensen met wie ik dat oprecht ok vindt. En dus niet meer omdat het zo hoort.
En ook de 3 zoenen ga ik niet meer standaard doen.
Ik heb tegen de kinderen ook gezegd dat ze zelf de keuze hebben, gedag zeggen moet en de rest is optioneel :Y . Maar dat zei ik al voor corona, nu ga er zelf ook maar eens wat meer bij stil staan wat ik zelf prettig vindt.
Fake it till you make it...
  maandag 27 september 2021 @ 10:00:36 #24
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_201537679
quote:
1s.gif Op maandag 27 september 2021 09:36 schreef vencodark het volgende:
Wacht…jullie dragen die dingen dan als extra laag onder je spijkerbroek of zijn jullie allemaal jurken/rokken dames?
Jurkjes! O+
  maandag 27 september 2021 @ 10:02:01 #25
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_201537694
Mogge c_/ Ik kom gewoon ook weer opsommen. Knuffen heb ik tijdens coronatijd wel gedaan met mijn moeder en uiteraard met man en zoon. De laatste weken knuf ik ook mijn vader en zus weer.

Afgelopen vrijdag kwam er iemand - niet-gevaccineerd - langs en gaf me 3 zoenen :o Sowieso, 3 zoenen, hoewatwanneer was de laatste keer dat we dát deden? (en het is een gewoonte die ik liever skip voor altijd) En dan ook, als je dan kiest je niet te laten vaccineren, hou dan in ieder geval een beetje afstand }:| Het overviel me zo, dat ik niet zo bijdehand was om haar terug te duwen.

En @MsPeel wat een fijn nieuws :s)
pi_201537769
Rokken. O+
Ik heb nog een voorraad Primark panties op te maken, maar daarna wil ik ook wel snagtights proberen. Het moet iig duurzamer worden dan Primark, dat wil ik echt niet meer.

Knuffelen doe ik al een tijdje weer, ook met bepaalde collega’s. En met familie en goede vriendinnen. Wisselt een beetje afhankelijk van hoe mensen er zelf in staan, met een heel aantal heb ik wel gewacht totdat we allebei gevaccineerd waren. Maar met sommigen ook niet.

Sowieso viel me op hoeveel mensen hier zich beter aan de regels hielden dan ik, terwijl mensen ons al heel streng vonden de afgelopen maanden. Best interessant hoe wisselend men daarmee omgaat.
pi_201537773
Wij noemen het overigens geen knuffelen maar kroelen O+

Geen maillot of panty tips, die draag ik alleen met carnaval 8-)

Wij hadden dit weekend ons nichtje te logeren, is een paar weekjes jonger dan B. Ik ben kapot, hoe doen de mensen hier dat met meer dan 2 kinderen? Er was gewoon continu geluid. B is best een rustig kind, maar ons nichtje, pfoeh, en bijdehand. Maar goed, ze vonden het geweldig, ons nichtje vond het een feestweekend. :D
pi_201537787
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 10:09 schreef Vaiana het volgende:
Rokken. O+
Ik heb nog een voorraad Primark panties op te maken, maar daarna wil ik ook wel snagtights proberen. Het moet iig duurzamer worden dan Primark, dat wil ik echt niet meer.

Knuffelen doe ik al een tijdje weer, ook met bepaalde collega’s. En met familie en goede vriendinnen. Wisselt een beetje afhankelijk van hoe mensen er zelf in staan, met een heel aantal heb ik wel gewacht totdat we allebei gevaccineerd waren. Maar met sommigen ook niet.

Sowieso viel me op hoeveel mensen hier zich beter aan de regels hielden dan ik, terwijl mensen ons al heel streng vonden de afgelopen maanden. Best interessant hoe wisselend men daarmee omgaat.
Ligt ook aan je omgeving en jezelf natuurlijk. Ik merkte juist hier dat ik veel mensen ken die in de risicogroep zitten inclusief ikzelf. Mijn broer, zus, moeder, B, mijn schoonouders, 2 goede vriendinnen etc. Allemaal in mijn knuffel inner circle maar echt niet dat ik die knuffelde voor de prik.

Alleen bij mijn moeder kwam ik al die tijd dichtbij, oa met mantelzorg, dat gaat wat lastig op 1,5 meter.
  maandag 27 september 2021 @ 10:11:49 #29
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_201537790
Ja, nu zit ik dus van die snagtights te bestellen ipv te werken }:|
pi_201537796
Als mensen gevaccineerd zijn, kunnen ze ook nog mensen besmetten. Dus liever gewoon nog steeds wat ruimte laten en gezond verstand gebruiken voor iedereen.

Ik merk wel dat mijn familie echt makkelijker is geworden sinds de prikken erin zitten. Mijn vader heeft een longaandoening, dus die was erg voorzichtig. Mijn moeder heeft het niet knuffelen wel een kwartier volgehouden in 2019 :D Mijn vader hield wel wat afstand, maar als mijn moeder dat niet doet, is dat wel riskant. Maar sinds de prikken kunnen we mijn vader ook weer een knuffel geven en geeft mijn zusje weer kringverjaardagen.

Komend weekend daar ook een verjaardag. En dat wordt weer een ouderwets kringetje. Dan kiezen we er wel voor om aan het begin van de verjaardag te gaan als het nog rustig is. Dan kunnen we weer weg als het me te vol wordt.

Mijn schoonzus is altijd heel precies geweest met de regels, vanaf het begin. Die heeft nu, met haar man, long covid. Net voor het prikken toch nog besmet via kind :X
pi_201537866
Zoals jullie wellicht weten (door de eet-kwestie laatst), zijn mijn ouders, broertje en zus niet gevaccineerd. Mijn man en ik wel.
Maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt hen niet te knuffelen omdat…
Iedereen is voor mij nog steeds precies hetzelfde. En van mensen waar ik tóch al vies van was, ben ik dat nog.

Mijn broertje heeft dus jarenlang bij een amateur toneelgroep gezeten en nu je een negatieve test bij elke repetitie moet laten zien óf gevaccineerd moet zijn, heeft hij met pijn in zijn hart besloten ermee te stoppen.
Mijn broertje weigert mee te doen op deze manier van uitsluiting (ik wil hiermee geen discussie ontlokken, dit is zijn standpunt).

Anyway: toen hij bij de laatste ‘normale’ repetitie dit in de groep aangaf, bleek hij de enige ongevaccineerde te zijn. Een gevaccineerde toneel-collega gaf hierbij aan dat als hij dít geweten had, hij mijn broertje anders behandeld zou hebben. Qua afstand houden.
Blijkbaar ging deze man er vanuit dat ook mijn broertje was gevaccineerd.
Dit heeft mijn broertje ontzettend veel pijn gedaan.
Mede daarom zou het echt niet in mij opkomen op deze manier onderscheid tussen mensen, van wie ik hou, te maken.
pi_201537895
quote:
1s.gif Op maandag 27 september 2021 09:36 schreef vencodark het volgende:
Voor onder rokjes/jurkjes. Ook zeer praktisch met een peuter die je jurk nog wel eens omhoog doet |:)
pi_201537909
Knuffelen doe ik niet zo veel, wel met man en kinderen maar verder niet. Drie zoenen alleen met verjaardagen met sommige mensen maar lang niet met iedereen hoor.
Ik ben echt wel een knuffelpersoon maar wel echt alleen met man en kinderen dat hoeft van mij dan weer niet met vrienden of verdere familie (zal ook een stukje in de opvoeding zitten denk ik hoor) ben sowieso niet heel ‘aanrakerig’. Wel om bijvoorbeeld iemand te troosten even een arm op de schouder of aai over de rug of evt een knuffel.

Maar ik vind dat ook moeilijk aanvoelen wie daar wel of niet behoefte aan heeft, aangezien dat voor mijzelf in een dergelijke situatie niet zou hoeven (of maar van een heel klein aantal personen op prijs zou stellen) maar wil ook niet dat mensen denken dat de situatie me koud laat omdat ik geen knuffel of aanraking geef.

@exode met meer kinderen er bij probeer ik te zorgen dat de kinderen elkaar vermaken. Meestal gaat dat best prima, geeft inderdaad soms wel wat volume maar dat probeer ik dan maar te negeren, of ik stuur ze naar buiten (of toen ze jonger waren ging ik mee, maar buiten kan het geluid wat meer weg en kan ik dat beter handelen :P )
pi_201538000
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 10:23 schreef hilliebillie het volgende:
Knuffelen doe ik niet zo veel, wel met man en kinderen maar verder niet. Drie zoenen alleen met verjaardagen met sommige mensen maar lang niet met iedereen hoor.
Ik ben echt wel een knuffelpersoon maar wel echt alleen met man en kinderen dat hoeft van mij dan weer niet met vrienden of verdere familie (zal ook een stukje in de opvoeding zitten denk ik hoor) ben sowieso niet heel ‘aanrakerig’. Wel om bijvoorbeeld iemand te troosten even een arm op de schouder of aai over de rug of evt een knuffel.

Maar ik vind dat ook moeilijk aanvoelen wie daar wel of niet behoefte aan heeft, aangezien dat voor mijzelf in een dergelijke situatie niet zou hoeven (of maar van een heel klein aantal personen op prijs zou stellen) maar wil ook niet dat mensen denken dat de situatie me koud laat omdat ik geen knuffel of aanraking geef.

@:exode met meer kinderen er bij probeer ik te zorgen dat de kinderen elkaar vermaken. Meestal gaat dat best prima, geeft inderdaad soms wel wat volume maar dat probeer ik dan maar te negeren, of ik stuur ze naar buiten (of toen ze jonger waren ging ik mee, maar buiten kan het geluid wat meer weg en kan ik dat beter handelen :P )
Ze vermaakten zich prima, maar dat geluid :o Een weekend lang.
pi_201538033
Ik ben gelukkig sowieso geen knuffelaar, alleen vriend en kind eigenlijk. En geen 3 zoenen aan iedereen bij verjaardagen vond ik 1 van de weinige voordelen van corona. Ik ging er zoveel relaxter naartoe.

In mijn schoonfamilie ligt niet vaccineren wel gevoelig. Enkel mijn schoonzusje en haar vriend zijn ongevaccineerd en ze komen volgende week dan ook niet naar de verjaardag van mijn schoonmoeder. Het gesprek erover eindigde blijkbaar in ruzie. Nu is het sowieso al gedoe want de 2 schoonzussen spreken al een jaar niet met elkaar.
Wij hebben ook het contact een hele tijd gemeden want ze hielden zich vanaf het begin helemaal nergens aan. Nu vind ik het allemaal maar lastig eigenlijk. Enerzijds wil ik geen onderscheid maken en anderzijds wil ik hen liever weghouden van mijn zoon.
  maandag 27 september 2021 @ 10:40:28 #36
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_201538087
quote:
1s.gif Op maandag 27 september 2021 10:20 schreef vencodark het volgende:
Zoals jullie wellicht weten (door de eet-kwestie laatst), zijn mijn ouders, broertje en zus niet gevaccineerd. Mijn man en ik wel.
Maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt hen niet te knuffelen omdat…
Iedereen is voor mij nog steeds precies hetzelfde. En van mensen waar ik tóch al vies van was, ben ik dat nog.

Mijn broertje heeft dus jarenlang bij een amateur toneelgroep gezeten en nu je een negatieve test bij elke repetitie moet laten zien óf gevaccineerd moet zijn, heeft hij met pijn in zijn hart besloten ermee te stoppen.
Mijn broertje weigert mee te doen op deze manier van uitsluiting (ik wil hiermee geen discussie ontlokken, dit is zijn standpunt).

Anyway: toen hij bij de laatste ‘normale’ repetitie dit in de groep aangaf, bleek hij de enige ongevaccineerde te zijn. Een gevaccineerde toneel-collega gaf hierbij aan dat als hij dít geweten had, hij mijn broertje anders behandeld zou hebben. Qua afstand houden.
Blijkbaar ging deze man er vanuit dat ook mijn broertje was gevaccineerd.
Dit heeft mijn broertje ontzettend veel pijn gedaan.
Mede daarom zou het echt niet in mij opkomen op deze manier onderscheid tussen mensen, van wie ik hou, te maken.
Zo sta ik er ook in. Ik mag toch hopen dat elk mens meer is dan alleen de aan- of afwezigheid van die vaccinatie.
pi_201538151
Mijn man appt me net... of ik wel dat ene tasje wat op de piano staat wil brengen...
Zit een cadeautje in voor zn collega en dat heeft hij vandaag nodig... hij mazzel dat ik daar tijd voor heb ;)
Fake it till you make it...
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 27 september 2021 @ 10:54:04 #38
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_201538224
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 10:40 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
Zo sta ik er ook in. Ik mag toch hopen dat elk mens meer is dan alleen de aan- of afwezigheid van die vaccinatie.
Dat en k blijf ik verbazen over het feit dat men er gewoon heel gemakkenlijk voorbij gaat dat je gevaccineerd ook nog gewoon kunt besmetten, vaak zelfs zonder dat je het weet. Alleen dat al zou je dan toch alerter moeten maken?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_201538260
Zolang iedereen de ruimte krijgt om zijn/haar grenzen aan te geven is er volgens mij niet zoveel aan de hand.
Wil je zelf of iemand anders afstand houden dan hou je afstand, is het voor beide oké dan is afstand houden niet nodig. Of iemand nu gevaccineerd is of niet maakt daarin niets uit want gevaccineerde kunnen net zo goed besmettelijk zijn.
pi_201538320
In theorie zijn gevaccineerden nu een groter risico dan niet gevaccineerden, omdat de gevaccineerden met een eventuele besmetting toch restaurants etc. in kunnen zonder eerst te testen.
  maandag 27 september 2021 @ 11:04:38 #41
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_201538351
Hier was zaterdag een soort van buurtfeestje, rillingen over mn rug bij het idee dat er iemand iedereen was gaan knuffelen _O-
Maar goed ik heb een paar mensen even begroet en heb gezegd dat ik weer moest werken, wat ook zo was, gelukkig. :')
Maar de mensen die ik wel knuffel heb ik gewoon geknuffeld, zo vaak zie ik die niet en ik hield met alle andere mensen wel afstand dus eigen risico.
Bij ons heeft in de familie alleen mn oudste nichtje licht covid gehad, en in mijn directe vriendenkring 1 gezin.
Van een vriendin is wel echt letterlijk de halve familie gesneuveld of nog bezig met revalideren, maar die waren en zijn echt zo eigenwijs met contacten, ongekend gewoon...
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_201538402
Ik heb laatst alleen even een keer mijn broertje geknuffeld maar hij doet vanwege zijn immuunsuppresiva ook heel voorzichtig.
Verder blijf ik voorlopig afstand houden, ik heb geen zin om in de laatste weken van mijn zwangerschap besmet te raken en daardoor gedoe te krijgen. Vind het nu al spannend genoeg :X
pi_201538407
Ik maak onderscheid voor de ander. Ik hoop dat ik het goed verwoord, niet omdat iemand die niet gevaccineerd is anders is. Maar als ik mijn moeder neem, die wordt hopelijk minder ziek nu na de prikken als ze het krijgt.
Ik ken niemand in mijn knuffel inner circle die niet gevaccineerd is maar ik zou er geen onderscheid meer op maken. Ik hoop en ga er vanuit dat de vaccinaties die ik heb gehad, mij voldoende beschermen tegen erg ziek worden.

En simpel, heb je symptomen dan knuffel je niet en test je. Ik weet dat je nog steeds kan besmetten, maar wanneer ga je dan weer knuffelen? Als er 0 besmettingen zijn?
  maandag 27 september 2021 @ 11:11:03 #44
176471 oh-oh
pi_201538421
Mijn broertje is niet gevaccineerd, maar die valt wel onder de chosen few die ik zoen en knuffel, blijft ook zo :9
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_201538493
In mijn omgeving houden de gevaccineerden zich aan de maatregelen en zijn nu nog redelijk voorzichtig en de 2 ongevaccineerden hebben nooit ergens naar gekeken. Er is helaas ook geen gesprek over te voeren.
Als ik 38 weken zwanger ben gaan die twee trouwen. De kans is heel klein dat ik ga. Om wat D-E ook aangeeft.
  maandag 27 september 2021 @ 11:21:22 #46
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_201538537
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 11:11 schreef oh-oh het volgende:
Mijn broertje is niet gevaccineerd, maar die valt wel onder de chosen few die ik zoen en knuffel, blijft ook zo :9
Ja hier een Puber die niet gevaccineerd is, die ga ik toch echt geen fysiek contact ontzeggen hoor. O+
pi_201538553
Ik sta daar toch wel wat anders in. Prima dat je perse niet mee wil doen met een vaccinatie, maar dan hou gewoon je afstand.
En de mensen die ik ken die ongevaccineerd zijn hebben daar stuk voor stuk hun evangelie van gemaakt. Preken op Instagram dat we allemaal gelijk zijn, maar ondertussen ook posten dat we ons allemaal af moeten zetten tegen de regering. En dat zíj in ieder geval geen makke schapen zijn (en daarmee dus zeggen dat ik dat wel zou zijn).

Maakt ook wel een verschil dat ik nu alweer dagelijks dit soort gesprekken moet voeren op het werk (horeca). Over hoe belachelijk het allemaal is en hoe ongevaccineerden gediscrimineerd worden. Vergelijkingen met de holocaust :{w
Echt waar mensen, we zitten samen in hetzelfde schuitje, wij kiezen hier zeker niet zelf voor. Laat je vaccineren of blijf thuis, maar kom bij ons niet zeiken please *)
De rek is er een beetje uit op het werk, merk je dat? :')
  maandag 27 september 2021 @ 11:25:18 #48
176471 oh-oh
pi_201538575
Mijn broertje discussieert er niet over. En als ik dan moet kiezen dan heb ik liever wel contact met hem dan met andere mensen, dat is mijn keuze, al die andere mensen kan ik prima op een stukje afstand houden.
( Groucho Marx )
pi_201538588
Ik ben zelf nogal van de maatregelen en schaf voor mezelf de 1.5 meter nog niet af in supermarkten enz. Ik vind het gewoon wel fijn als mensen niet zo dichtbij komen, altijd al eigenlijk. :@

Verder heb ik een hekel aan mensen van buiten mijn inner circle knuffelen en kussen dus dat heb ik niet gemist en ga ik ook niet doen in de toekomst.
De ergste tijd van het jaar vind ik de nieuwjaarstijd. En dan vooral het min of meer verplicht zoenen van allerlei mannelijke collega's die dat maar wat graag doen. :r :r
  maandag 27 september 2021 @ 11:27:59 #50
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_201538604
Mijn ongevaccineerde collega's vroegen me op mijn verjaardag keurig of ik open stond voor een knuffel. Ongevaccineerd staat niet gelijk aan asociale wappie natuurlijk. En verder vind ook ik het nogal heftig worden, bij ons op het werk mogen binnenkort ongevaccineerden niet meer in het personeelsrestaurant zitten. Dan mag je wel naar je werk toe, maar tijdens de pauze mag je apart buiten gaan zitten..? Dat voelt echt niet oke, die tweedeling.
  Licht Ontvlambaar maandag 27 september 2021 @ 11:32:18 #51
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_201538647
Team jurkjes hier :D En ik ga maar eens Snag thights bestellen dan, thanks!
pi_201538661
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 11:27 schreef Nanukerst het volgende:
Mijn ongevaccineerde collega's vroegen me op mijn verjaardag keurig of ik open stond voor een knuffel. Ongevaccineerd staat niet gelijk aan asociale wappie natuurlijk. En verder vind ook ik het nogal heftig worden, bij ons op het werk mogen binnenkort ongevaccineerden niet meer in het personeelsrestaurant zitten. Dan mag je wel naar je werk toe, maar tijdens de pauze mag je apart buiten gaan zitten..? Dat voelt echt niet oke, die tweedeling.
Dat vind ik ook. En tegen zulke dingen loopt mijn broertje nu aan.
Hij heeft respect voor onze keuzes en staat normaal open voor gesprek. Jammer dat die scheiding momenteel nogal hard verloopt.
  maandag 27 september 2021 @ 11:42:28 #53
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_201538766
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 10:12 schreef Deepfreeze het volgende:
Als mensen gevaccineerd zijn, kunnen ze ook nog mensen besmetten. Dus liever gewoon nog steeds wat ruimte laten en gezond verstand gebruiken voor iedereen.

Ik merk wel dat mijn familie echt makkelijker is geworden sinds de prikken erin zitten. Mijn vader heeft een longaandoening, dus die was erg voorzichtig. Mijn moeder heeft het niet knuffelen wel een kwartier volgehouden in 2019 :D Mijn vader hield wel wat afstand, maar als mijn moeder dat niet doet, is dat wel riskant. Maar sinds de prikken kunnen we mijn vader ook weer een knuffel geven en geeft mijn zusje weer kringverjaardagen.

Komend weekend daar ook een verjaardag. En dat wordt weer een ouderwets kringetje. Dan kiezen we er wel voor om aan het begin van de verjaardag te gaan als het nog rustig is. Dan kunnen we weer weg als het me te vol wordt.

Mijn schoonzus is altijd heel precies geweest met de regels, vanaf het begin. Die heeft nu, met haar man, long covid. Net voor het prikken toch nog besmet via kind :X
:'( Covid is juist zo'n mooie reden om dat soort dingen compleet uit ons leven te verbannen.
pi_201538824
quote:
Dat voelt wel echt verkeerd inderdaad, en volgens mij mag het niet eens want als ik me niet vergis mag de werkgever er niet eens naar vragen of je wel of niet gevaccineerd bent. Of is dat veranderd (ik probeer niet alles te volgen want daar wordt ik erg ongelukkig van).

Ik heb zelf ook lang getwijfeld of een vaccinatie een goede keuze was. Uiteindelijk wel gedaan maar snap daarom ook echt wel dat mensen er voor kiezen het niet te doen. Maar die hetze die door sommigen gevoerd wordt daar pas ik voor.
Ik ken mensen die niet gevaccineerd zijn en wel rekening houden met maatregelen en dergelijke en ik ken mensen die niet gevaccineerd zijn en die nergens rekening mee houden, van die laatste houd ik bewust wat afstand. Niks radicaals en overdreven hoor, maar gewoon gepaste afstand.
En heb die persoon ook aangegeven dat ik hem op Facebook momenteel geblokt heb omdat ik geen zin heb in die berichten onder élk nieuwsbericht.

Verder ken ik ook een paar mensen die wel gevaccineerd zijn maar nergens naar kijken (nou ja deels gevaccineerd want na de eerste vaccinatie zat er nog een besmetting tussen dus de tweede moet nog). Maar dat zijn van die personen die al behoorlijk vaak in quarantaine gezeten hebben na contact met, echt een keer of 6. Dus dan kijk je volgens mij nergens naar
pi_201538878
Ik vind die tweedeling ook vreselijk.
Er bestaan helaas genoeg ongevaccineerde wappies, maar niet iedereen die bewust niet gevaccineerd is, is een wappie. Kijk Viola Holt is een toonbeeld van anti vax gekkie, die wil niet eens met gevaccineerden knuffelen want spike eiwitten, parafeen, eng eng eng. (ja ik las weer eens wat op Twitter)

Ik heb echt moeite met het Corona paspoort merk ik. En zoals Nanu aangeeft zelfs in een personeelsrestaurant de tweedeling. Dat vind ik echt heel naar om te lezen.

De splitsing wordt steeds groter in de samenleving en daar springt onze oppergekkie Baudet handig op in.
pi_201539000
Ik heb ook moeite met het paspoort merk ik. Ik heb afgelopen weekend (onbewust) bij 2 restaurants gegeten waar niet om mijn QR code gevraagd werd en ik vond het wel prima eerlijkgezegd. Als ze hem willen zien heb ik hem wel, maar eigenlijk vind ik het veel fijner als iedereen gewoon een gelijke behandeling krijgt, ongeacht wat ons demissionaire kabinet daarvan vind.
pi_201539204
Het kan toch ook niet anders dan dat die QR code toegang heel snel afgeschaft wordt?! Het gaat voor mijn gevoel erg dwars tegen dingen in die wij in Nederland belangrijk vinden.
Met een meidenkwartet
  maandag 27 september 2021 @ 12:31:57 #58
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_201539257
quote:
:o Dat vind ik best bizar. En daarnaast... je werkgever mag niet naar die gegevens vragen dus hoe willen ze dat checken dan? Of mogen ze wel om die QR code vragen omdat het een restaurant is?
Nou ja, dat zou voor mij wel reden zijn om ook gezellig buiten te gaan zitten.

Maar ik snap de vaccinatie-angst echt niet en ben het ook niet eens met al dat ongelijkheidsgeschreeuw. Je kiest er zelf voor jezelf buiten de groep te plaatsen (mensen die op medische gronden niet vaccineren natuurlijk daargelaten!!!).
pi_201539264
Het is wel naar dat van die dagelijkse dingen als een werklunch er ook bij betrokken zijn (neem aan dat het door een derde wordt gecontroleerd, niet door de werkgever zelf?).
Voor "bijzondere" uitjes als restaurants, festivals etc heb ik er iets minder moeite mee, in ruil voor die 1,5 die eraf is. Maar het moet wel echt tijdelijk zijn.
Ik hoop dat ze per 1 november beter kunnen zien hoe de cijfers zich houden voor het najaar. En dan een fatsoenlijk besluit nemen. Mogelijk een tussenvariant waarbij locaties onder de 50-100 man vrij zijn van de QR code. Het is vervelend dat dit allemaal zo kort voor de winter is (meer bij elkaar, maar ook risicogroepen 6+ maand na vaccinatie), dat maakt het verloop van de cijfers toch wat onzekerder.
pi_201539268
Werkgevers mogen er toch wel om vragen? Ze mogen alleen niets doen met die informatie, het zelfs niet registreren. Ik hoop niet dat dat de volgende stap wordt.
  maandag 27 september 2021 @ 12:34:24 #61
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_201539284
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 12:32 schreef exode het volgende:
Werkgevers mogen er toch wel om vragen? Ze mogen alleen niets doen met die informatie, het zelfs niet registreren. Ik hoop niet dat dat de volgende stap wordt.
Voor zover ik weet mag je als werkgever niet naar de medische status van je personeel vragen. Het gaat ze ook gewoon niks aan.
Mijn lieftallige switcht het gesprek dan ook naar aambeien en hevige depressies als het gesprek die kant op dreigt te gaan onder collega's. :D (Hij is wel gevaccineerd hoor, maar het gaat ze gewoon niks aan volgens hem.)
pi_201539298
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 12:34 schreef BE het volgende:

[..]
Voor zover ik weet mag je als werkgever niet naar de medische status van je personeel vragen. Het gaat ze ook gewoon niks aan.
Mijn lieftallige switcht het gesprek dan ook naar aambeien en hevige depressies als het gesprek die kant op dreigt te gaan onder collega's. :D (Hij is wel gevaccineerd hoor, maar het gaat ze gewoon niks aan volgens hem.)
Jawel:
https://www.rijksoverheid(...)0van%20die%20persoon.

En vergeet niet dat je als bedrijf aansprakelijk gesteld kan worden als het goed mis gaat. Dat is echt lastige materie. Een nachtmerrie voor HR en Legal bij bedrijven.
  maandag 27 september 2021 @ 12:41:06 #63
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_201539353
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 12:36 schreef exode het volgende:

[..]
Jawel:
https://www.rijksoverheid(...)0van%20die%20persoon.

En vergeet niet dat je als bedrijf aansprakelijk gesteld kan worden als het goed mis gaat. Dat is echt lastige materie. Een nachtmerrie voor HR en Legal bij bedrijven.
:o Weer wat geleerd!
pi_201539359
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 12:41 schreef BE het volgende:

[..]
:o Weer wat geleerd!
Ja, ik moet het beroepsmatig weten anders had ik het ook niet geweten. Het is recent aangepast.
Je mag dus als werknemer wel antwoorden 'Gaat je geen moer aan'
  maandag 27 september 2021 @ 13:14:17 #65
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_201539695
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 12:25 schreef Cathmar het volgende:
Het kan toch ook niet anders dan dat die QR code toegang heel snel afgeschaft wordt?! Het gaat voor mijn gevoel erg dwars tegen dingen in die wij in Nederland belangrijk vinden.
Volgens het stappenplan zou de QR code worden afgeschaft bij minder dan 40 ziekenhuisopnames per dag (weekgemiddelde). Daar zitten we sinds zaterdag onder, dus ik verwacht dat het elk moment geschrapt gaat worden :7. (Er is morgen een debat over toch?)
KuikenGuppy
pi_201539806
Het was toch voor sommige andere vaccinaties al lang gebruikelijk dat diverse beroepsgroepen die moesten hebben als ze aan het werk wilden?

Daar heb ik nog nooit iemand over horen roepen dat het discriminatie was.
Of over dat je voor weet ik wat gevaccineerd moest zijn voor toffe backpacktrips. Was hoogstens jammer want duur. Ik snap het verschil niet zo.

Wel dat het op heel veel plekken niet relevant is. Niet dat er zo'n enorm probleem van wordt gemaakt waar dat wel zo is.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_201539847
quote:
1s.gif Op maandag 27 september 2021 13:25 schreef Vanyel het volgende:
Het was toch voor sommige andere vaccinaties al lang gebruikelijk dat diverse beroepsgroepen die moesten hebben als ze aan het werk wilden?

Of over dat je voor weet ik wat gevaccineerd moest zijn voor toffe backpacktrips. Was hoogstens jammer want duur. Ik snap het verschil niet zo.

Wel dat het op heel veel plekken niet relevant is. Niet dat er zo'n enorm probleem van wordt gemaakt waar dat wel zo is.
Yes, hepatitis b vaccinatie incl titer-bepaling was hier een voorwaarde om te mogen werken ^O^ . Want ongefixeerd potentieel besmet patiëntenmateriaal.
pi_201539884
Ben ook benieuwd hoe het komende week bij de sportkantine gaat. We zitten na het zwemmen nog even na in de kantine waar op dat moment verder niemand anders is buiten ons groepje. Voelt best krom om wel samen te mogen sporten zonder afstand te houden maar er controle nodig is voor de kantine.

quote:
17s.gif Op maandag 27 september 2021 13:29 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Yes, hepatitis b vaccinatie incl titer-bepaling was hier een voorwaarde om te mogen werken ^O^ . Want ongefixeerd potentieel besmet patiëntenmateriaal.
Ik ook en de mantouxtest zat daar toen ook bij. Na mijn buitenland stage nog gecontroleerd op MRSA en nog iets.

Maar ik had ook twee medestudenten die niet gevaccineerd waren en die zijn niet geweigerd met stage of werk ookal werd daar vooraf wel voor gewaarschuwd.
pi_201539940
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 13:33 schreef Elleska het volgende:
Ben ook benieuwd hoe het komende week bij de sportkantine gaat. We zitten na het zwemmen nog even na in de kantine waar op dat moment verder niemand anders is buiten ons groepje. Voelt best krom om wel samen te mogen sporten zonder afstand te houden maar er controle nodig is voor de kantine.
[..]
In de voetbalkantine hebben ze de stoelen verwijderd, want dan zijn ze ineens een afhaallocatie en is de QR check niet nodig. Wellicht dat zwembaden eenzelfde strategie hebben om toch onder de QR verplichting uit te komen.
pi_201540430
Bij het zwembad hier moet je bij de kantine een QR-code laten zien maar buiten de kantine kan je ook afhalen (blijkbaar)?
  maandag 27 september 2021 @ 14:46:16 #71
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_201540632
quote:
1s.gif Op maandag 27 september 2021 13:25 schreef Vanyel het volgende:

Hep-B had ik nooit aan gedacht, maar idd!

Maar ik bedacht me van de week idd ook dan men met liefde zich vol liet spuiten, incl geel inentingenpaspoort, om maar op reis te kunnen. Geen enkel probleem!
pi_201540676
Een aantal ongevaccineerden die ik ken gaan ook regelmatig naar hardcore-feestjes en zijn daar niet vies van een pilletje hier en daar. Ook zo’n mooie :')
pi_201540935
quote:
1s.gif Op maandag 27 september 2021 14:50 schreef LeSage het volgende:
Een aantal ongevaccineerden die ik ken gaan ook regelmatig naar hardcore-feestjes en zijn daar niet vies van een pilletje hier en daar. Ook zo’n mooie :')
Misschien moet in zo’n vaccin gewoon een lekker pepmiddeltje. :P
  maandag 27 september 2021 @ 15:26:24 #74
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_201541029
quote:
1s.gif Op maandag 27 september 2021 13:39 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]
In de voetbalkantine hebben ze de stoelen verwijderd, want dan zijn ze ineens een afhaallocatie en is de QR check niet nodig. Wellicht dat zwembaden eenzelfde strategie hebben om toch onder de QR verplichting uit te komen.
Heeft onze hockey vereniging ook gedaan idd :).
KuikenGuppy
pi_201542235
Vandaag met Tyler zijn 1e vaccinatie gehaald. Super medewerkers die goed mee denken en alle tijd nemen. Hij vond het sowieso eng om een prik te krijgen. En was bang dat hij door zijn tics raar gevonden zou worden, of dat hij met zijn arm een rare beweging zou maken. Dat had hij zelf verteld. Hij mocht ook alle vragen stellen. Hij wilde de naald wel zien en heeft ook gekeken tijdens het prikken. Ik niet en dat weet hij dat ik de andere kant op kijk.
Was het klaar, Tyler verbaasd want hij had niks gevoeld. 15 minuten wachten uiteraard, toen kwam de prikster nog even kijken. Ik moest naar de wc, ze bleef bij Tyler ook al vond hij dat niet nodig. Ik kan mezelf wel redden hoor zei hij. Toen ik terugkwam waren ze druk aan het kletsen en Tyler helemaal blij want de prikster (skippy werd ze genoemd) volgt hem nu op tiktok!
Waren we weer terug bij de fiets, had Tyler allemaal kleine rode bultjes om een bultje heen. Ik dacht net gestoken , Tyler wilde het toch laten zien, want uitslag kan een bijwerking zijn. Dus wij weer terug, komt Skippy naar ons toe en neemt ons mee naar de dokter. En het lijkt idd op een insectenbeet en soms kun je dan kleine rode bultjes krijgen. Beide armen goed nagekeken en toen was het voor Tyler duidelijk dat het wel goed zat.
En konden we rustig naar de stad gaan.

QR code vind ik helemaal niks. Dat is gewoon uitsluiting van mensen. Mijn buren en nu ook vrienden laten zich niet vaccineren en hebben daar goede redenen voor. Maar als we dan naar de bios willen bijvoorbeeld kan dat niet omdat ze niet gevaccineerd zijn?
  maandag 27 september 2021 @ 17:46:35 #76
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201542486
Ja, ze kunnen wel naar de bios, restaurant, festival of kroeg met een negatieve test.

Niks uitsluiting dus, gewoon eerst laten testen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_201542487
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 17:17 schreef _Ingrid_ het volgende:

QR code vind ik helemaal niks. Dat is gewoon uitsluiting van mensen. Mijn buren en nu ook vrienden laten zich niet vaccineren en hebben daar goede redenen voor. Maar als we dan naar de bios willen bijvoorbeeld kan dat niet omdat ze niet gevaccineerd zijn?
Jawel, dan moeten ze zich laten testen. Met een recente negatieve test krijg je ook een groen vinkje.

-Edit- 1 sec te laat :+
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  maandag 27 september 2021 @ 17:48:16 #78
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201542501
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 17:46 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]
Jawel, dan moeten ze zich laten testen. Met een recente negatieve test krijg je ook een groen vinkje.

-Edit- 1 sec te laat :+
Ik word gewoon zo moe van dat "uitsluiting" gemiep.
Er is geen kwestie van uitsluiting, in het ergste geval sluit je jezelf uit.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_201542506
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 17:48 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik word gewoon zo moe van dat "uitsluiting" gemiep.
Er is geen kwestie van uitsluiting, in het ergste geval sluit je jezelf uit.
Eens :Y
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  Licht Ontvlambaar maandag 27 september 2021 @ 18:14:09 #80
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_201542705
Tsja, ik sta niet achter de Corona check app, niet vanwege uitsluiting maar vanwege de (in mijn ogen enge) glijdende schaal. Nu is het Corona, wat is het straks?
  maandag 27 september 2021 @ 18:23:41 #81
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201542824
quote:
1s.gif Op maandag 27 september 2021 18:14 schreef Sjeen het volgende:
Tsja, ik sta niet achter de Corona check app, niet vanwege uitsluiting maar vanwege de (in mijn ogen enge) glijdende schaal. Nu is het Corona, wat is het straks?
Dat is wat anders maar over uitsluiting praten terwijl een negatieve test ook een vinkje op de app geeft is gewoon populistisch gewauwel napraten, zonder je in te lezen, want dan zou je weten dat een negatieve test ook voldoende is.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 27 september 2021 @ 18:24:12 #82
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_201542829
'Je sluit jezelf uit' vind ik dan weer een dooddoener van jewelste. Mensen maken een keuze (de een wat bewuster dan de ander, zeker) maar niemand verdient de uitsluiting. Dat mensen daar zelf voor hebben gekozen vind ik echt te simplistisch: je zou gewoon in een vrij land als Nederland tegen vaccinaties moeten kunnen zijn zonder dat je daarmee buiten de boot valt. Steeds roepen hoe mensen zichzelf uitsluiten vind ik alleen maar meewerken aan de tweedeling, waarvan ik denk dat het net zo ontwrichtend is voor een maatschappij als een dodelijk virus.

/unpopular opinion
  maandag 27 september 2021 @ 18:25:05 #83
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_201542838
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 18:23 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat is wat anders maar over uitsluiting praten terwijl een negatieve test ook een vinkje op de app geeft is gewoon populistisch gewauwel napraten, zonder je in te lezen, want dan zou je weten dat een negatieve test ook voldoende is.
Maar dan mis je hun punt. Het gaat vooral om het in leven roepen van die coronacheck, en wat voor gevolgen dat heeft.
  maandag 27 september 2021 @ 18:25:17 #84
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_201542840
quote:
1s.gif Op maandag 27 september 2021 18:14 schreef Sjeen het volgende:
Dit.
pi_201543043
Mijn bezwaar zit hem vooral in de locaties waar de coronacheck voor nodig is. Voor een groot evenement kan ik het nog wel begrijpen maar moeten testen om op het werk iets in de kantine te mogen eten of wat te drinken bij het sporten. Daarbij staat het testen gewoon niet in verhouding met het risico.

En ik denk dat dit nog wel een aantal weken zo blijft. Dat de overheid ondanks dat de cijfers nu positief zijn eerst de gevolgen van de huidige versoepelingen willen afwachten voordat de coronacheck stap voor stap wordt afgebouwd.
  maandag 27 september 2021 @ 18:46:55 #86
327807 Mariposas
יה&#14
pi_201543095
Er heerst wel een gezellige ons-scant-ons sfeer cafés en restaurants nu met die QR-code.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  maandag 27 september 2021 @ 18:47:05 #87
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201543096
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 18:25 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
Maar dan mis je hun punt. Het gaat vooral om het in leven roepen van die coronacheck, en wat voor gevolgen dat heeft.
Ja, en met een negatieve test kunnen ze nog steeds overal naar binnen.

Het vervelendste is dat mensen die om wat voor reden dan ook niet gevaccineerd kunnen worden vooral het slachtoffer zijn van de jodensterren dragende schreeuwende meute die vooral een hoop populistisch gebazel napraten maar kennelijk niet doorhebben wat daar voor agenda achter zit, want uiteraard is het de overheid met een agenda waar de schapen in trappen.

Wie niet gevaccineerd wil worden moet dat helemaal zelf weten, maar met het loslaten van de anderhalve meter betekent dat dus dat je een vaccinatiebewijs of een bewijs van een negatieve test moet hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_201543201
quote:
17s.gif Op maandag 27 september 2021 13:29 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Heb ik ook "moeten" doen voor vorige baan :Y ook omdat je daar risico liep om door anderen besmet te raken
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_201543230
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 18:24 schreef Nanukerst het volgende:
'Je sluit jezelf uit' vind ik dan weer een dooddoener van jewelste. Mensen maken een keuze (de een wat bewuster dan de ander, zeker) maar niemand verdient de uitsluiting. Dat mensen daar zelf voor hebben gekozen vind ik echt te simplistisch: je zou gewoon in een vrij land als Nederland tegen vaccinaties moeten kunnen zijn zonder dat je daarmee buiten de boot valt. Steeds roepen hoe mensen zichzelf uitsluiten vind ik alleen maar meewerken aan de tweedeling, waarvan ik denk dat het net zo ontwrichtend is voor een maatschappij als een dodelijk virus.

/unpopular opinion
Eens.
Principe kwestie, voor velen, zonder in extreem gedrag te vervallen.
Die bekende lui die hun shows hiervoor annuleren, laten daarmee de stem horen van degene die ‘uit principe’ ook niet elke keer willen testen.
pi_201543391
quote:
1s.gif Op maandag 27 september 2021 18:55 schreef vencodark het volgende:

[..]
Eens.
Principe kwestie, voor velen, zonder in extreem gedrag te vervallen.
Die bekende lui die hun shows hiervoor annuleren, laten daarmee de stem horen van degene die ‘uit principe’ ook niet elke keer willen testen.
'Bekende' zijn vooral artiesten die te weinig kaarten verkochten. Het zo uitspreken, genereert iig aandacht.
De opper artiest wappie Lange Frans heeft dit weekend op een QR event opgetreden. Geld voor principes.

Ik hoop gewoon dat we er snel vanaf zijn, sowieso Corona maar ook die check.
pi_201543409
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 19:07 schreef exode het volgende:

[..]
'Bekende' zijn vooral artiesten die te weinig kaarten verkochten. Het zo uitspreken, genereert iig aandacht.
De opper artiest wappie Lange Frans heeft dit weekend op een QR event opgetreden. Geld voor principes.

Ik hoop gewoon dat we er snel vanaf zijn, sowieso Corona maar ook die check.
Ik denk dat Douwe Bob, Hans Teeuwen en Jandino zich anders ook wel prima redden.
Deze mensen bedoelde ik in ieder geval.
Lange Frans is totaal gestoord. :{w :P
pi_201543445
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 18:53 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Heb ik ook "moeten" doen voor vorige baan :Y ook omdat je daar risico liep om door anderen besmet te raken
Maar het is imho iets anders om voor een baan te kiezen waarbij je weet dat je daarvoor een bepaalde vaccinatie nodig hebt, dan dat je al een beroep hebt waarvoor ineens een extra vaccinatie/test plicht erbij komt...

Ik ben zelf gevaccineerd, uit groepsgevoel en gemakzucht (mezelf wel ingelezen), maar ik snap mensen die niet gevaccineerd willen worden ergens echt wel. Ik zou ook geen zin hebben in om de/elke dag testen :D

Ik ga er alleen van uit dat het paspoort erg tijdelijk is (ik heb heel naïef nog vertrouwen in de ministers hierover :+ )
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  maandag 27 september 2021 @ 19:12:16 #93
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201543467
quote:
1s.gif Op maandag 27 september 2021 19:08 schreef vencodark het volgende:

[..]
Ik denk dat Douwe Bob, Hans Teeuwen en Jandino zich anders ook wel prima redden.
Douwe Bob kon zich als antivaxer ook niet echt permitteren dat mensen de QR code wel moesten laten scannen om naar zijn concert te kunnen.
Hans Teeuwen was daar al een stuk eerder mee, ook Jandino had al eerder een besluit genomen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 27 september 2021 @ 19:17:48 #94
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_201543542
quote:

[..]
Heel NL weet dat 25 september de regels veranderen maar Douwe Bob stond bij de bioscoop en mocht er niet in zonder bewijs volgens zijn eigen anekdote. Die man kan ik niet serieus nemen en in mijn ogen is het een excuus voor een tegenvallende kaartverkoop.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_201543619
quote:

[..]
Douwe Bob heeft makkelijk praten, die haalt zijn inkomen al lang niet meer uit concerten. Hopelijk betaalt ie zijn crew wel gewoon en heeft hij een spaarpotje om de theaters te compenseren.
Maar zijn shows verkochten niet zo goed, dus prima manier om in de picture te blijven. Hans Teeuwen roept dit al heel lang dus die geloof ik wel.
  maandag 27 september 2021 @ 19:29:10 #96
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_201543694
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 19:11 schreef tombolafan het volgende:

[..]
Ik ga er alleen van uit dat het paspoort erg tijdelijk is (ik heb heel naïef nog vertrouwen in de ministers hierover :+ )
Ik vind dat niet naïef en sta er net zo in. De overheid heeft er geen enkele baat bij om dit op de lange termijn in stand te houden.

Daarbij is de VVD nog steeds de grootste partij en hun speerpunt is al 100 jaar zo min mogelijk overheidsingrijpen. Vandaar ook alle privatiseringen. Kapitalisme boven alles.

[ Bericht 0% gewijzigd door laziness op 27-09-2021 19:51:02 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_201543741
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 19:12 schreef Leandra het volgende:

[..]
Douwe Bob kon zich als antivaxer ook niet echt permitteren dat mensen de QR code wel moesten laten scannen om naar zijn concert te kunnen.
Hans Teeuwen was daar al een stuk eerder mee, ook Jandino had al eerder een besluit genomen.
quote:
1s.gif Op maandag 27 september 2021 19:17 schreef laziness het volgende:

[..]
Heel NL weet dat 25 september de regels veranderen maar Douwe Bob stond bij de bioscoop en mocht er niet in zonder bewijs volgens zijn eigen anekdote. Die man kan ik niet serieus nemen en in mijn ogen is het een excuus voor een tegenvallende kaartverkoop.
Ik heb mij verder niet verdiept in hun eerdere berichten en standpunten.
Dat klopt.

Mijn broertje wilt dus niet elke week testen om te repeteren bij zijn toneel.
Daarbij: al zou hij dat wel gaan doen, als de uitvoering eenmaal gespeeld gaat worden, moet het publiek zich ook laten testen óf gevaccineerd zijn.
Dat wilt hij niet van het publiek vragen, o.a. dus onze ouders die niet gevaccineerd zijn.

Ik volg zijn keuze en weet waar het vandaan komt. Maar ik heb hem wel gevraagd of hij heel zeker weet dat de liefde voor toneel niet (tijdelijk) zwaarder kan wegen dan het standpunt rondom testen/vaccineren etc.
Ik vraag mij soms oprecht af wat ‘deze mensen’ zichzelf enigszins aandoen door op deze manier dingen niet meer te doen. Dingen waar ze van houden.
pi_201543787
Ik ben momenteel ook nog positief dat die testen voor toegang etc. tijdelijk is.
Hopelijk heel tijdelijk. :)
pi_201544320
Ik ben blij dat we nu weer grotendeels normaal kunnen doen, al is het dan dankzij die pas. Anderzijds had ik liever gezien dat iedereen weer normaal kon doen, met of zonder vaccinatie of test. Mensen die niet gevaccineerd zijn, zijn wat mij betreft vrij om ervoor te kiezen risico te lopen op corona.
Nu krijg je idd scheve gezichten tussen vrienden, heel jammer. Mijn man wilde gister naar de film met 2 vrienden, beide niet gevaccineerd. De ene liet zich testen, de ander klaagde verongelijkt ‘ik kan niet mee, want ik mag er niet in.’ Dan sluit je toch echt jezelf uit.

Maar het slaat ook vaak nergens op... wel op een terras zitten, maar niet binnen plassen -terwijl je zonder code wel een winkel in mag, waar je vaak langer binnen bent.
En bij onze zwemles mag je wel blijven zitten kijken met 80 man, maar draai je je om en koop je iets te eten bij de balie, dan moet je je code laten zien 8)7
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  maandag 27 september 2021 @ 20:08:31 #100
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_201544342
quote:
1s.gif Op maandag 27 september 2021 18:47 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja, en met een negatieve test kunnen ze nog steeds overal naar binnen.

Het vervelendste is dat mensen die om wat voor reden dan ook niet gevaccineerd kunnen worden vooral het slachtoffer zijn van de jodensterren dragende schreeuwende meute die vooral een hoop populistisch gebazel napraten maar kennelijk niet doorhebben wat daar voor agenda achter zit, want uiteraard is het de overheid met een agenda waar de schapen in trappen.

Wie niet gevaccineerd wil worden moet dat helemaal zelf weten, maar met het loslaten van de anderhalve meter betekent dat dus dat je een vaccinatiebewijs of een bewijs van een negatieve test moet hebben.
Nee, als ik die mensen goed begrijp is hun bezwaar NIET dat ze niet overal naar binnen kunnen, maar dat we in een wereld leven waarin segregatie nu in de hand wordt gewerkt door dit soort besluiten. Ik ben het helemaal met die mensen eens dat dat niet wenselijk is. Dan kun je wel steeds roepen dat een negatieve test ook volstaat, maar dat is voor de mensen waar ik hier serieuze gesprekken mee heb gevoerd niet het bezwaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')