abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 22 september 2021 @ 07:14:47 #1
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_201464715
Ik lees dat Spanje geen enkele moeite heeft om duizenden illegale Marokkaanse migranten terug te zetten naar land van herkomst. Hier in Nederland daarentegen moeten wij blijkbaar wachten op een fiat van Marokko om dit te mogen doen? Dit is toch eigenlijk te gek voor woorden? Is dit niet ons land? Bepalen we niet zelf wie hier in komt en wie er uit gaat? Vooralsnog denk ik bij mezelf, wat houdt ons überhaupt tegen om die grote groepen (illegale) Marokkanen die uitgeprocedeerd zijn terug te sturen? Desnoods zet het leger er bij in om ze bij de honderden terug te sturen. Ik denk niet dat wij economisch veel te lijden hebben als Marokko op de achter pootjes gaat staan om de Nederlandse actie om honderden ongewenste Marokkanen af te zetten nabij Marokkaans grondgebied. Waar hebben wij anders die procedures voor? Als ze toch niet uitgevoerd kunnen worden. De Duitsers zitten er net zo mee, alsmede de Italianen die migranten op de Middellandse Zee niet terug naar Libië mogen sturen. Ik denk persoonlijk dat we hier in Europa daarmee een volledig verkeer signaal geven en mensensmokkelaars alleen meer aanmoedigen nog meer van die kansloze types hierheen te halen met alle trammelant van dien. Want die lui die hier uitgeprocedeerd zijn, ook niet terug kunnen, vallen vaak in het criminele circuit. Dus haal die oorlogsbodems tevoorschijn, we hebben 4 fregatten meen ik en dan maar met een beetje passende dwang uitzetten. Als dit eenmaal de 'norm' wordt dan wordt het voor mensensmokkelaars ook steeds minder interessant. Ik snap niet dat wij zo 'huiverig' moeten zijn voor Marokko, en afwachtend moeten zijn op wat HUN zeggen over wat er gebeuren moet met HUN mensen in ONS land.

Onbegrijpelijk.
En het klopt wel wat Wilders zegt over de statistieken want ik zie genoeg ellende terug en dat liegt er niet om. Al die zwakkelingen in onze politiek die politiek correct willen zijn, op Wilders na, daar hebben we niets aan. Nederland nu een keer op 1, en huizen bouwen voor onze mensen en geen asielzoekers meer toelaten.
pi_201464745
WIJ ZIJN WOKE
U MAD?
pi_201465100
Dus het Nederlandse leger gaat uitgeprocedeerde Marokkaanse asielzoekers uitzetten 'nabij' Marokko? Hoe stel je je dat praktisch gezien dan voor? Gaat het leger Algerije binnenvallen en daar Marokkanen droppen? Gooien we ze op de Canarische Eilanden uit die fregatten?
pi_201465262
Hoe kom je erbij dat de duitsers er niet zo mee zitten?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201465288
Spanje heeft blijkbaar betere afspraken met het buurland. Dat is vrij logisch want het zijn buurlanden. Verder gaan wij natuurlijk over wie hier binnenkomt, maar als we ze niet tegenhouden bij binnenkomst, kunnen we wel mensen willen uitzetten, maar als niemand ze wil ontvangen heb je alsnog een probleem.
  woensdag 22 september 2021 @ 10:59:31 #6
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_201466756
Waarschijnlijk betalen de Spanjaarden daar grof geld voor. Dit is een verdienmodel van Marokko.
pi_201466793
Hoe wil je dat doen? Vlak voor de kust ze een boot uit gooien? Stiekem een vlucht kapen en ze daar op zetten?

En ben maar blij dat Spanje dit doet, met een beetje pech reist dat volk door hierheen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 22 september 2021 @ 11:08:41 #8
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201466879
Omdat de Marokkaanse regering ze niet terug wil nemen.
pi_201467002
Zeeeeeeeeer orgineel topic.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_201467064
quote:
14s.gif Op woensdag 22 september 2021 11:14 schreef xpompompomx het volgende:
Zeeeeeeeeer orgineel topic.
Gisteren nog 10x geroepen dat die mensen terugsturen niet zo makkelijk is, maar je bent echt een roepende in de woestijn als je dat zegt.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201467326
Ze weten hoe het er hier aan toe gaat. Ze kunnen net voor het boarden nog een nieuwe asiel procedure starten, zo blijven ze bezig.
pi_201467508
quote:
Ik lees dat Spanje geen enkele moeite heeft om duizenden illegale Marokkaanse migranten terug te zetten naar land van herkomst.
Zin om dat artikel te posten?
"Pools are perfect for holding water"
  Moderator woensdag 22 september 2021 @ 14:16:06 #13
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201469747
TS kent het verschil niet tussen migranten en asielzoekers? Dan is dit topic totaal zinloos.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_201470245
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 11:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hoe wil je dat doen? Vlak voor de kust ze een boot uit gooien?
Goed idee, ik zou ze echter op rubberboten met roeispanen zetten. Ze kunnen vast niet allemaal zwemmen namelijk.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 22-09-2021 14:59:38 ]
  woensdag 22 september 2021 @ 16:04:18 #15
3542 Gia
User under construction
pi_201470994
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 08:48 schreef sjorsie1982 het volgende:
Hoe kom je erbij dat de duitsers er niet zo mee zitten?
Zegt ie toch niet!
  woensdag 22 september 2021 @ 16:05:27 #16
3542 Gia
User under construction
pi_201471007
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 11:08 schreef VoMy het volgende:
Omdat de Marokkaanse regering ze niet terug wil nemen.
Maar ze kunnen er wel op vakantie.
  woensdag 22 september 2021 @ 16:10:57 #17
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201471089
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 16:05 schreef Gia het volgende:

[..]
Maar ze kunnen er wel op vakantie.
???
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 22 september 2021 @ 16:16:16 #18
414785 sirdanilot
pi_201471164
Die lui moeten gewoon op een vlucht naar marokko worden gezet. Marokko betaalt zelf maar een vlucht terug als ze worden geweigerd om het land binnen te komen (b.v. omdat ze een crimineel verleden hebben in Marokko zelf of wat dan ook). We hebben geen controle over wie marokko wel of niet binnenlaat maar we kunnen ze er wel heensturen.

Dan betaalt marokko zelf maar voor ee nvlucht terug, en wij accepteren die illegale migrant dan niet meer dus dan sturen wij hem weer terug etc. Na al dat gepingpong wordt het voor marokko vast te duur.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_201471225
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 14:16 schreef Tijger_m het volgende:
TS kent het verschil niet tussen migranten en asielzoekers? Dan is dit topic totaal zinloos.
Hoezo? Zat marokkanen die asiel aanvragen. Is een van die kansloze groepen die dat doet. En ook een van de meest overlastgevende in de centra.
  woensdag 22 september 2021 @ 16:23:16 #20
3542 Gia
User under construction
pi_201471256
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 16:10 schreef VoMy het volgende:

[..]
???
Zodra ze hier een verblijfsvergunning hebben weten te bemachtigen, gaan ze er gewoon ieder jaar op vakantie. Dus ze komen er wel in.
  woensdag 22 september 2021 @ 16:24:30 #21
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201471276
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 16:23 schreef Gia het volgende:

[..]
Zodra ze hier een verblijfsvergunning hebben weten te bemachtigen, gaan ze er gewoon ieder jaar op vakantie. Dus ze komen er wel in.
Lees de titel nog eens.
  woensdag 22 september 2021 @ 16:26:55 #22
3542 Gia
User under construction
pi_201471308
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 16:24 schreef VoMy het volgende:

Lees de titel nog eens.
Ja? Ze kunnen toch gewoon de grens over. Het zijn Marokkanen, met een Marokkaanse nationaliteit, die gewoon terug gaan naar hun eigen land. Moet toch gewoon kunnen!
Hier niets meer geven, geen uitkering, geen onderdak, niks!
  woensdag 22 september 2021 @ 16:28:18 #23
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201471326
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 16:26 schreef Gia het volgende:

[..]
Ja? Ze kunnen toch gewoon de grens over. Het zijn Marokkanen, met een Marokkaanse nationaliteit, die gewoon terug gaan naar hun eigen land. Moet toch gewoon kunnen!
Hier niets meer geven, geen uitkering, geen onderdak, niks!
Je kunt niet over de inhoud praten en je kunt niet eens een TT lezen. Ik had niets anders van je verwacht.
  woensdag 22 september 2021 @ 16:30:09 #24
3542 Gia
User under construction
pi_201471356
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 16:28 schreef VoMy het volgende:

[..]
Je kunt niet over de inhoud praten en je kunt niet eens een TT lezen. Ik had niets anders van je verwacht.
Waarom is het zo moeilijk om uitgeprocedeerde asielzoekers uit te zetten? Dat is de TT.
En ook mijn vraag. Het hoeft niet moeilijk te zijn, m.i. gewoon terugsturen. Ze zijn Marokkaan en kunnen gewoon dat land in. Wegwezen. Hier nergens recht op geven.

Gelukkig gebeurt het ook steeds vaker. En lukt het gewoon wel. Gewoon blijven volhouden.
pi_201471410
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 16:30 schreef Gia het volgende:

[..]
Waarom is het zo moeilijk om uitgeprocedeerde asielzoekers uit te zetten? Dat is de TT.
En ook mijn vraag. Het hoeft niet moeilijk te zijn, m.i. gewoon terugsturen. Ze zijn Marokkaan en kunnen gewoon dat land in. Wegwezen.
Als je denkt dat je met elke nationaliteit even makkelijk rond kan reizen op de wereld heb je het stevig mis.

quote:
Hier nergens recht op geven.
Gelukkig gebeurt het ook steeds vaker. En lukt het gewoon wel. Gewoon blijven volhouden.
Je weet ook dat mensen die uitgeprocedeerd zijn niks krijgen hè?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_201472123
quote:
2s.gif Op woensdag 22 september 2021 16:33 schreef xpompompomx het volgende:
Je weet ook dat mensen die uitgeprocedeerd zijn niks krijgen hè?
Gratis uitkering, gratis huis, gratis HEMA-kortingsbonnen, toch?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201477244
Dingen lijken vaak onmogelijk als de eigenlijke wil ontbreekt
  woensdag 22 september 2021 @ 22:47:28 #28
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_201477433
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 11:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hoe wil je dat doen? Vlak voor de kust ze een boot uit gooien? Stiekem een vlucht kapen en ze daar op zetten?

En ben maar blij dat Spanje dit doet, met een beetje pech reist dat volk door hierheen.
Paradropping.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_201477455
quote:
1s.gif Op woensdag 22 september 2021 22:47 schreef Catkiller het volgende:

[..]
Paradropping.
Een soort Poch?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 22 september 2021 @ 22:49:27 #30
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_201477482
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 22:48 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Een soort Poch?
Ja maar dan wel met parachutes he.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_201477492
quote:
1s.gif Op woensdag 22 september 2021 22:49 schreef Catkiller het volgende:

[..]
Ja maar dan wel met parachutes he.
Nee, dan is het lekker humaan!
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Knapste mannelijke user 2022 woensdag 22 september 2021 @ 22:50:36 #32
206731 Mortaxx
Doomer
pi_201477502
Omdat de politieke wil in Nederland ontbreekt
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_201482803
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 07:14 schreef TechnoCat het volgende:
Ik lees dat Spanje geen enkele moeite heeft om duizenden illegale Marokkaanse migranten terug te zetten naar land van herkomst. Hier in Nederland daarentegen moeten wij blijkbaar wachten op een fiat van Marokko om dit te mogen doen? Dit is toch eigenlijk te gek voor woorden? Is dit niet ons land? Bepalen we niet zelf wie hier in komt en wie er uit gaat? Vooralsnog denk ik bij mezelf, wat houdt ons überhaupt tegen om die grote groepen (illegale) Marokkanen die uitgeprocedeerd zijn terug te sturen? Desnoods zet het leger er bij in om ze bij de honderden terug te sturen. Ik denk niet dat wij economisch veel te lijden hebben als Marokko op de achter pootjes gaat staan om de Nederlandse actie om honderden ongewenste Marokkanen af te zetten nabij Marokkaans grondgebied. Waar hebben wij anders die procedures voor? Als ze toch niet uitgevoerd kunnen worden. De Duitsers zitten er net zo mee, alsmede de Italianen die migranten op de Middellandse Zee niet terug naar Libië mogen sturen. Ik denk persoonlijk dat we hier in Europa daarmee een volledig verkeer signaal geven en mensensmokkelaars alleen meer aanmoedigen nog meer van die kansloze types hierheen te halen met alle trammelant van dien. Want die lui die hier uitgeprocedeerd zijn, ook niet terug kunnen, vallen vaak in het criminele circuit. Dus haal die oorlogsbodems tevoorschijn, we hebben 4 fregatten meen ik en dan maar met een beetje passende dwang uitzetten. Als dit eenmaal de 'norm' wordt dan wordt het voor mensensmokkelaars ook steeds minder interessant. Ik snap niet dat wij zo 'huiverig' moeten zijn voor Marokko, en afwachtend moeten zijn op wat HUN zeggen over wat er gebeuren moet met HUN mensen in ONS land.

Onbegrijpelijk.
En het klopt wel wat Wilders zegt over de statistieken want ik zie genoeg ellende terug en dat liegt er niet om. Al die zwakkelingen in onze politiek die politiek correct willen zijn, op Wilders na, daar hebben we niets aan. Nederland nu een keer op 1, en huizen bouwen voor onze mensen en geen asielzoekers meer toelaten.
Of het moeilijk of makkelijk is om Marokkanen uit te zetten is geheel afhankelijk van hoeveel miljarden op jaarbasis je overmaakt naar de Marokkaanse overheid. Het erkennen van de Westelijke Sahara als zijnde Marokkaans grondgebied helpt in deze kwestie ook.
pi_201482951
Als Marokko ze niet terug neemt dan zet je ze hier vast en mogen ze vanuit de cel een asiel procedure starten in een ander land of zelf een beroep gaan doen op de Marokkaanse overheid om terug te mogen. Lukt dat niet blijven ze mooi in hun celletje zitten. Misschien dat Marokko van gedachten veranderd als er hier een paar honderd van hun onderdanen vast gezet worden. En anders maar niet he.
  donderdag 23 september 2021 @ 14:16:07 #35
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_201483024
Hoe doet Spanje het dan precies?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_201483066
quote:
7s.gif Op donderdag 23 september 2021 14:16 schreef Scorpie het volgende:
Hoe doet Spanje het dan precies?
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)it-marokko-uitzetten

Blijkbaar, omdat Spanje bukt.

Financiele sancties voor Marokko plz. En als ze de kont tegen de krib in gooien, flink verzwaren. Ontwikkelingshulp, subsidies, leningen, export, hell, mij part desnoods uiteindelijk zelfs de AOW van Marokkaans Nederlanders met pensioen in Marokko.
"Pools are perfect for holding water"
pi_201483559
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 14:18 schreef probeer het volgende:

[..]
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)it-marokko-uitzetten

Blijkbaar, omdat Spanje bukt.

Financiele sancties voor Marokko plz. En als ze de kont tegen de krib in gooien, flink verzwaren. Ontwikkelingshulp, subsidies, leningen, export, hell, mij part desnoods uiteindelijk zelfs de AOW van Marokkaans Nederlanders met pensioen in Marokko.
Gaat hem niet worden. Nederland zit in de zak van het bedrijfsleven. Waarom zouden zij de handel met Marokko ondermijnen als je de kosten van migratie toch kan afwentelen op het volk.
pi_201483566
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 14:18 schreef probeer het volgende:

[..]
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)it-marokko-uitzetten

Blijkbaar, omdat Spanje bukt.

Financiele sancties voor Marokko plz. En als ze de kont tegen de krib in gooien, flink verzwaren. Ontwikkelingshulp, subsidies, leningen, export, hell, mij part desnoods uiteindelijk zelfs de AOW van Marokkaans Nederlanders met pensioen in Marokko.
In 2017 ja.
Inmiddels is er ruzie tussen Spanje en Marokko.
Geen idee of het nu nog zo soepeltjes verloopt.
Definitely not CIA
  donderdag 23 september 2021 @ 18:04:29 #39
3542 Gia
User under construction
pi_201485935
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 14:11 schreef Sjemmert het volgende:
Als Marokko ze niet terug neemt dan zet je ze hier vast en mogen ze vanuit de cel een asiel procedure starten in een ander land of zelf een beroep gaan doen op de Marokkaanse overheid om terug te mogen. Lukt dat niet blijven ze mooi in hun celletje zitten. Misschien dat Marokko van gedachten veranderd als er hier een paar honderd van hun onderdanen vast gezet worden. En anders maar niet he.
Hé, die willen ook eten! Liefst halal. En medische zorg. Wat dat kost!

Maar, we zouden ze in de bak gewoon 40 uur kunnen laten werken, natuurlijk.

Hm, misschien toch een goed plan.
  donderdag 23 september 2021 @ 18:08:25 #40
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201485972
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 14:11 schreef Sjemmert het volgende:
Als Marokko ze niet terug neemt dan zet je ze hier vast en mogen ze vanuit de cel een asiel procedure starten in een ander land of zelf een beroep gaan doen op de Marokkaanse overheid om terug te mogen. Lukt dat niet blijven ze mooi in hun celletje zitten. Misschien dat Marokko van gedachten veranderd als er hier een paar honderd van hun onderdanen vast gezet worden. En anders maar niet he.
Je mag mensen niet vastzetten die niets strafbaars hebben gedaan :')
pi_201485991
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 18:08 schreef VoMy het volgende:

[..]
Je mag mensen niet vastzetten die niets strafbaars hebben gedaan :')
Natuurlijk wel.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  donderdag 23 september 2021 @ 18:13:49 #42
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201486026
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 18:04 schreef Gia het volgende:

[..]
Hé, die willen ook eten! Liefst halal. En medische zorg. Wat dat kost!

Maar, we zouden ze in de bak gewoon 40 uur kunnen laten werken, natuurlijk.

Hm, misschien toch een goed plan.
Een soort slaven dus? :')
pi_201486045
quote:
16s.gif Op donderdag 23 september 2021 18:10 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Natuurlijk wel.
Voor wat dan?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_201486058
quote:
10s.gif Op donderdag 23 september 2021 18:14 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Voor wat dan?
Gewoon omdat je er zin in hebt.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  donderdag 23 september 2021 @ 18:22:02 #45
3542 Gia
User under construction
pi_201486150
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 18:13 schreef VoMy het volgende:

[..]
Een soort slaven dus? :')
Valt wel mee, toch! Ze krijgen een goed bed, een dak boven hun hoofd, goed te eten, medische zorg. Alleen geen salaris. Dat wordt gebruikt om de procedures en de eventuele uitreis te bekostigen.
Willen ze vrijheid, dan moeten ze, met een gratis advocaat, vanuit de gevangenis regelen dat ze asiel krijgen in een ander land, of dat Marokko om hun uitlevering vraagt. Waar wij dan uiteraard aan mee werken.
  donderdag 23 september 2021 @ 18:49:44 #46
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201486514
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 18:22 schreef Gia het volgende:

[..]
Valt wel mee, toch! Ze krijgen een goed bed, een dak boven hun hoofd, goed te eten, medische zorg. Alleen geen salaris. Dat wordt gebruikt om de procedures en de eventuele uitreis te bekostigen.
Willen ze vrijheid, dan moeten ze, met een gratis advocaat, vanuit de gevangenis regelen dat ze asiel krijgen in een ander land, of dat Marokko om hun uitlevering vraagt. Waar wij dan uiteraard aan mee werken.
Je wil mensen zonder proces of misdaad opsluiten en verplicht laten werken. Laat je nakijken.
pi_201486563
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 18:49 schreef VoMy het volgende:

[..]
Je wil mensen zonder proces of misdaad opsluiten en verplicht laten werken. Laat je nakijken.
Als je ze toch opsluit... Zullen ze mss nog beter vinden ook dan die verveling.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  donderdag 23 september 2021 @ 18:52:36 #48
3542 Gia
User under construction
pi_201486564
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 18:49 schreef VoMy het volgende:


Je wil mensen zonder proces of misdaad opsluiten en verplicht laten werken. Laat je nakijken.
Uitgeprocedeerd. Dus illegaal.
Volgens mij mag dat niet, illegaal hier verblijven.
  Moderator donderdag 23 september 2021 @ 18:53:43 #49
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201486588
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 18:52 schreef Gia het volgende:

[..]
Uitgeprocedeerd. Dus illegaal.
Volgens mij mag dat niet, illegaal hier verblijven.
En je kan ze niet deporteren omdat Marokko ze niet toelaat, begin je nu het probleem een beetje te zien?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_201486613
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 18:52 schreef Gia het volgende:

[..]
Uitgeprocedeerd. Dus illegaal.
Volgens mij mag dat niet, illegaal hier verblijven.
Dat is geen misdrijf.
Definitely not CIA
pi_201486627
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 18:55 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat is geen misdrijf.
Kan je het wel maken toch.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_201486640
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 18:22 schreef Gia het volgende:

[..]
Valt wel mee, toch! Ze krijgen een goed bed, een dak boven hun hoofd, goed te eten, medische zorg. Alleen geen salaris. Dat wordt gebruikt om de procedures en de eventuele uitreis te bekostigen.
Willen ze vrijheid, dan moeten ze, met een gratis advocaat, vanuit de gevangenis regelen dat ze asiel krijgen in een ander land, of dat Marokko om hun uitlevering vraagt. Waar wij dan uiteraard aan mee werken.
Mensen zomaar gevangen zetten, moet je eerst wat internationale verdragen over mensenrechten enzo opzeggen.
Definitely not CIA
  Moderator donderdag 23 september 2021 @ 18:57:02 #53
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201486651
quote:
16s.gif Op donderdag 23 september 2021 18:55 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Kan je het wel maken toch.
Nee. Ook de overheid moet zich aan de wet houden en daarbij, gevangenen kosten per dag een veelvoud van wat deze mensen kosten momenteel.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_201486670
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 18:57 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nee. Ook de overheid moet zich aan de wet houden en daarbij, gevangenen kosten per dag een veelvoud van wat deze mensen kosten momenteel.
Maar de wet kan je veranderen toch?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  donderdag 23 september 2021 @ 18:59:06 #55
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201486691
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 18:52 schreef Gia het volgende:

[..]
Uitgeprocedeerd. Dus illegaal.
Volgens mij mag dat niet, illegaal hier verblijven.
Uitgeprocedeerd maakt je niet illegaal.

[ Bericht 21% gewijzigd door capricia op 23-09-2021 19:00:54 ]
pi_201486698
quote:
16s.gif Op donderdag 23 september 2021 18:57 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Maar de wet kan je veranderen toch?
Ik ken alleen wat extremere partijen die daar voor gaan stemmen. Geen meerderheid dus.
Definitely not CIA
pi_201486739
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 18:59 schreef VoMy het volgende:

[..]
Uitgeprocedeerd maakt je niet illegaal.
Sterker nog.
Verblijf zonder geldige documenten is in Nederland geen strafbaar feit.

Al kennen we wel vreemdelingendetetie.
Definitely not CIA
  donderdag 23 september 2021 @ 19:04:10 #58
3542 Gia
User under construction
pi_201486774
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 18:59 schreef VoMy het volgende:

[..]
Uitgeprocedeerd maakt je niet illegaal.
Wel als je niet vertrekt
  donderdag 23 september 2021 @ 19:17:25 #59
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201487006
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 19:04 schreef Gia het volgende:

[..]
Wel als je niet vertrekt
Waarom is alles wat je zegt gelogen?
pi_201487064
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 18:59 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik ken alleen wat extremere partijen die daar voor gaan stemmen. Geen meerderheid dus.
ja nouja dan is het dus wel mogelijk allemaal, als genoeg mensen dat willen?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_201487067
Ik lees trouwens dat illegaal wel strafbaar is:

quote:
In Nederland wordt het verblijf en werk van illegalen bemoeilijkt door wettelijke maatregelen. Ze kunnen worden opgesloten in zogenaamde vreemdelingendetentie (artikel 6 en 59 van de Vreemdelingenwet). Sinds 21 december 2012 is illegaal verblijf ook strafbaar gesteld. Het is als overtreding neergelegd in een nieuw artikel 108a van de Vreemdelingenwet, te sanctioneren met een geldboete van de tweede categorie.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Illegaal_(persoon)

@Gia
Je zou eens kunnen lezen over vreemdelingendetetie. Dat bestaat wel. Maar is/was veel over te doen geweest. Amnesty was er toen nog bij betrokken, weet ik nog.
Definitely not CIA
pi_201487127
quote:
16s.gif Op donderdag 23 september 2021 19:21 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
ja nouja dan is het dus wel mogelijk allemaal, als genoeg mensen dat willen?
Ja. Als de meerderheid vindt dat we mensen zonder geldige verblijfsvergunning op Rottumeroog moeten zetten, kan dat natuurlijk. ;)
Definitely not CIA
pi_201487156
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 19:25 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Als de meerderheid vindt dat we mensen zonder geldige verblijfsvergunning op Rottumeroog moeten zetten, kan dat natuurlijk. ;)
Oke. :)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_201488855
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 18:08 schreef VoMy het volgende:

[..]
Je mag mensen niet vastzetten die niets strafbaars hebben gedaan :')
Ze verblijven hier illegaal. Dat is een strafbaar feit...

Valt momenteel onder een overtreding en wordt dus afgedaan met een boete. Maar met een simpele wetswijziging kun je er ook een misdrijf van maken en dan kan je ze opsluiten. Moet de politiek dat alleen wel willen. Het laatste voorstel hier voor is dit jaar nog verworpen, alleen VVD, PVV, FvD, SGP en JA21 stemde voor. Daarnaast denk ik dat ze in Brussel ook wel gaan lopen janken als je dat invoerd.

Overigens, als iemand meerdere malen een boete krijgt opgelegd voor illegaal verblijf dan kan diegene ook een inreisverbod opgelegd worden en als je dan nog langer in Nederland verblijft bega je een misdrijf en dan kan je zeker wel vastgezet worden.

[ Bericht 5% gewijzigd door Sjemmert op 23-09-2021 20:47:36 ]
  donderdag 23 september 2021 @ 22:17:09 #65
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_201490825
Wat ik me dan afvraag: hoe kan het dat je met een Marokkaans paspoort Marokko niet (meer) in komt? Is het niet zo dat het gaat om gasten die hun paspoort "kwijt" zijn, en dat Marokko niet meewerkt aan het vaststellen van de nationaliteit? Misschien zijn het wel allemaal Tunesiërs of Libiërs.
Never explain, never apologize.
  donderdag 23 september 2021 @ 23:16:33 #66
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201491891
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 20:39 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Ze verblijven hier illegaal. Dat is een strafbaar feit...


Nee. Je kletst uit je nek.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 23 september 2021 @ 23:38:23 #67
408813 crew  trein2000
pi_201492195
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 20:39 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Ze verblijven hier illegaal. Dat is een strafbaar feit...

Valt momenteel onder een overtreding en wordt dus afgedaan met een boete. Maar met een simpele wetswijziging kun je er ook een misdrijf van maken en dan kan je ze opsluiten. Moet de politiek dat alleen wel willen. Het laatste voorstel hier voor is dit jaar nog verworpen, alleen VVD, PVV, FvD, SGP en JA21 stemde voor. Daarnaast denk ik dat ze in Brussel ook wel gaan lopen janken als je dat invoerd.

Overigens, als iemand meerdere malen een boete krijgt opgelegd voor illegaal verblijf dan kan diegene ook een inreisverbod opgelegd worden en als je dan nog langer in Nederland verblijft bega je een misdrijf en dan kan je zeker wel vastgezet worden.
En nu even de artikelen hier bij graag. Want dit is lulkoek.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 23 september 2021 @ 23:40:59 #68
408813 crew  trein2000
pi_201492230
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 19:21 schreef capricia het volgende:
Ik lees trouwens dat illegaal wel strafbaar is:
[..]
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Illegaal_(persoon)

@:gia
Je zou eens kunnen lezen over vreemdelingendetetie. Dat bestaat wel. Maar is/was veel over te doen geweest. Amnesty was er toen nog bij betrokken, weet ik nog.
108a bestaat niet. Is een wetsvoorstel dat nooit wet is geworden.
Vreemdelingendetentie mag alleen als er concreet zicht op uitzetting is.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 23 september 2021 @ 23:42:13 #69
408813 crew  trein2000
pi_201492241
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 18:59 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik ken alleen wat extremere partijen die daar voor gaan stemmen. Geen meerderheid dus.
De VVD is anders voor: https://www.vvd.nl/standpunten/illegaliteit/
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201492643
quote:
Definitely not CIA
  vrijdag 24 september 2021 @ 01:58:48 #71
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_201492872
Volgens mij ben je al illegaal als je je vakantie visa met een paar dagen overschrijdt , meestal mag je 3 maanden of zo blijven, blijf je langer dan ben je illegaal en mag je uitgezet worden, om per ommegaande weer terug te komen voor familiebezoek, dus waarom moeilijk doen, heeft toch allemaal geen nut.
  vrijdag 24 september 2021 @ 02:48:54 #72
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201492952
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 20:39 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Ze verblijven hier illegaal. Dat is een strafbaar feit...

Valt momenteel onder een overtreding en wordt dus afgedaan met een boete. Maar met een simpele wetswijziging kun je er ook een misdrijf van maken en dan kan je ze opsluiten. Moet de politiek dat alleen wel willen. Het laatste voorstel hier voor is dit jaar nog verworpen, alleen VVD, PVV, FvD, SGP en JA21 stemde voor. Daarnaast denk ik dat ze in Brussel ook wel gaan lopen janken als je dat invoerd.

Overigens, als iemand meerdere malen een boete krijgt opgelegd voor illegaal verblijf dan kan diegene ook een inreisverbod opgelegd worden en als je dan nog langer in Nederland verblijft bega je een misdrijf en dan kan je zeker wel vastgezet worden.
Je schiet er niet zo heel veel mee op, het betreft vooral symboolwetgeving. Aangejaagd door partijen die daar normaliter ook niet vies van zijn.
  vrijdag 24 september 2021 @ 09:03:22 #73
3542 Gia
User under construction
pi_201493983
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 19:21 schreef capricia het volgende:
Ik lees trouwens dat illegaal wel strafbaar is:
[..]
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Illegaal_(persoon)

@:gia
Je zou eens kunnen lezen over vreemdelingendetetie. Dat bestaat wel. Maar is/was veel over te doen geweest. Amnesty was er toen nog bij betrokken, weet ik nog.
Wat is het alternatief?
Dat ze dakloos in Nederland verblijven?

Las ergens dat opvangcentra illegale vreemdelingen niet mogen weigeren.
Echter, zijn de plaatsen daar beperkt en kost bed, bad, brood een euro of 5-6 per dag.
Nederlandse daklozen worden wél gewoon geweigerd als ze niet betalen of als het vol is.

Is dan vreemdelingendetentie, werken naar uitzetten, niet beter voor Nederland?
  vrijdag 24 september 2021 @ 09:24:32 #74
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201494207
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 09:03 schreef Gia het volgende:

[..]
Wat is het alternatief?
Dat ze dakloos in Nederland verblijven?

Las ergens dat opvangcentra illegale vreemdelingen niet mogen weigeren.
Echter, zijn de plaatsen daar beperkt en kost bed, bad, brood een euro of 5-6 per dag.
Nederlandse daklozen worden wél gewoon geweigerd als ze niet betalen of als het vol is.

Is dan vreemdelingendetentie, werken naar uitzetten, niet beter voor Nederland?
Ah, het droombeeld van gevangenzetten zonder proces of misdaad met bijbehorende slavernij wordt weer geopperd. Waarom mag dit?
  vrijdag 24 september 2021 @ 09:28:57 #75
3542 Gia
User under construction
pi_201494243
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 09:24 schreef VoMy het volgende:

Ah, het droombeeld van gevangenzetten zonder proces of misdaad met bijbehorende slavernij wordt weer geopperd. Waarom mag dit?
Dan gelijke behandeling bij de daklozenopvang. Betalen of geen toegang. Vol=vol.

Het is letterlijk verboden illegale vreemdelingen te weigeren bij de opvang. Nederlandse daklozen mogen wel geweigerd worden. Is toch krom!
  vrijdag 24 september 2021 @ 09:30:41 #76
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201494269
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 09:28 schreef Gia het volgende:

[..]
Dan gelijke behandeling bij de daklozenopvang. Betalen of geen toegang. Vol=vol.

Het is letterlijk verboden illegale vreemdelingen te weigeren bij de opvang. Nederlandse daklozen mogen wel geweigerd worden. Is toch krom!
Ok prima, doen we dat. Staat mijlenver af van je alternatief.
pi_201494413
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 09:28 schreef Gia het volgende:

[..]
Dan gelijke behandeling bij de daklozenopvang. Betalen of geen toegang. Vol=vol.

Het is letterlijk verboden illegale vreemdelingen te weigeren bij de opvang. Nederlandse daklozen mogen wel geweigerd worden. Is toch krom!
Ik dacht dat dat daklozen weigeren al sinds 2014 verboden was: https://www.bndestem.nl/o(...)r-weigeren~aedc5d63/
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 24 september 2021 @ 09:53:05 #78
3542 Gia
User under construction
pi_201494538
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 09:42 schreef Hanca het volgende:

Ik dacht dat dat daklozen weigeren al sinds 2014 verboden was: https://www.bndestem.nl/o(...)r-weigeren~aedc5d63/
Dit is dus wat ik bedoel. Voor bed, bad, brood moet je als dakloze gewoon betalen. Daarvoor krijg je de daklozenuitkering.
Illegalen krijgen die niet, kunnen dus niet betalen, maar zouden, volgens dit artikel, niet geweigerd mogen worden.

Terwijl ik weet dat er 'reguliere' daklozen wél geweigerd worden als hun geld is opgezopen en ze niet kunnen betalen.
pi_201494557
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 09:53 schreef Gia het volgende:

[..]
Dit is dus wat ik bedoel. Voor bed, bad, brood moet je als dakloze gewoon betalen. Daarvoor krijg je de daklozenuitkering.
Illegalen krijgen die niet, kunnen dus niet betalen, maar zouden, volgens dit artikel, niet geweigerd mogen worden.

Terwijl ik weet dat er 'reguliere' daklozen wél geweigerd worden als hun geld is opgezopen en ze niet kunnen betalen.
Dat laatste zou dus niet mogen gebeuren. Het toelaten van de eerste groep is dus niet het probleem, het weigeren van de tweede groep wel.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 24 september 2021 @ 11:19:04 #80
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_201495502
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 09:28 schreef Gia het volgende:

[..]
Dan gelijke behandeling bij de daklozenopvang. Betalen of geen toegang. Vol=vol.

Het is letterlijk verboden illegale vreemdelingen te weigeren bij de opvang. Nederlandse daklozen mogen wel geweigerd worden. Is toch krom!
Denk dat de meeste 'illegale' Marokkanen wel een familielid of vriend hebben waarbij ze kunnen verblijven.
Een vriend van me had een kebabzaak 100 jaar geleden :+ en had veel 'illegale' Turkse werknemers in de keuken die allemaal bij vrienden of familie verbleven of boven de zaak sliepen, sávonds stappen en hopen een Nederlands meisje te treffen, verliefd te worden en te trouwen, ik ken er 2 die erin geslaagd zijn zo een legale status te verkrijgen, het zijn echt niet allemaal criminelen, maar harde werkers die een beter bestaan willen
Illegaal is niet strafbaar en zou het ook niet moeten zijn, je kan niet iedereen opsluiten die iets langer bij familie verblijft dan afgesproken en iedereen heeft recht asiel aan te vragen

Waar ik wel moeite mee heb zijn diegenen die hier geen banden hebben en de crimineel komen uithangen, op straat ellende bezorgen etc, als hun verzoek wordt afgewezen zou er wel een mogelijkheid moeten zijn om van ze af te komen, het kan niet zo zijn dat elke crimineel uit een ander land hier de boel kan komen verzieken
  vrijdag 24 september 2021 @ 12:09:05 #81
3542 Gia
User under construction
pi_201496186
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 11:19 schreef Flow3r het volgende:

Illegaal is niet strafbaar en zou het ook niet moeten zijn, je kan niet iedereen opsluiten die iets langer bij familie verblijft dan afgesproken en iedereen heeft recht asiel aan te vragen
Het ging hier over uitgeprocedeerden. Die hebben die asielaanvraag al gedaan en zijn afgewezen.
quote:
Waar ik wel moeite mee heb zijn diegenen die hier geen banden hebben en de crimineel komen uithangen, op straat ellende bezorgen etc, als hun verzoek wordt afgewezen zou er wel een mogelijkheid moeten zijn om van ze af te komen, het kan niet zo zijn dat elke crimineel uit een ander land hier de boel kan komen verzieken
Ik vermoed dat de meerderheid van de Nederlandse bevolking hier achter staat.
pi_201496219
Snappen we het nog steeds niet? De VVD wil massa-immigratie, zoveel mogelijk. Legaal onder het mom van vluchtelingen, illegaal onder het mom van niet uit kunnen zetten en Marakesh pact, het maakt niet meer uit.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_201496260
Als Nederland ballen had zouden ze gewoon aangeven dat we stoppen met uitkeringen, toeslagen en andere subsidie over te maken aan Marokkanen die in Marokko wonen, daar een tweede huis hebben, dubbel paspoort hebben enz. Dan zullen ze het wel toelaten. En zo niet dan besparen we ons een hoop geld.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_201496648
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 12:15 schreef Bloemkool het volgende:
Als Nederland ballen had zouden ze gewoon aangeven dat we stoppen met uitkeringen, toeslagen en andere subsidie over te maken aan Marokkanen die in Marokko wonen, daar een tweede huis hebben, dubbel paspoort hebben enz. Dan zullen ze het wel toelaten. En zo niet dan besparen we ons een hoop geld.
Dan heb je een ethische vraag: kan je Nederlanders in Marokko (of andere Marokkanen die recht hebben op een uitkering, daar hard voor hebben gewerkt) straffen voor wat de overheid doet? Ik vind dat moreel niet uit te leggen. Stel je eens voor dat jij degene bent die je inkomen verliest doordat je overheid (die jij zelf wellicht helemaal niet hebt verkozen) ruzie heeft met het land waar je hebt gewerkt. Dat zou jij toch ook niet normaal vinden?

Echt, mensen die zo makkelijk met andermans inkomen om gaan zal ik nooit snappen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201496668
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 11:19 schreef Flow3r het volgende:

[..]
Waar ik wel moeite mee heb zijn diegenen die hier geen banden hebben en de crimineel komen uithangen, op straat ellende bezorgen etc, als hun verzoek wordt afgewezen zou er wel een mogelijkheid moeten zijn om van ze af te komen, het kan niet zo zijn dat elke crimineel uit een ander land hier de boel kan komen verzieken
Als iemand echt crimineel is moet hij/zij gewoon straf krijgen, dat hangt niet van je achtergrond af.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 24 september 2021 @ 15:23:05 #86
3542 Gia
User under construction
pi_201498652
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 12:39 schreef Hanca het volgende:

Dan heb je een ethische vraag: kan je Nederlanders in Marokko (of andere Marokkanen die recht hebben op een uitkering, daar hard voor hebben gewerkt) straffen voor wat de overheid doet? Ik vind dat moreel niet uit te leggen. Stel je eens voor dat jij degene bent die je inkomen verliest doordat je overheid (die jij zelf wellicht helemaal niet hebt verkozen) ruzie heeft met het land waar je hebt gewerkt. Dat zou jij toch ook niet normaal vinden?

Echt, mensen die zo makkelijk met andermans inkomen om gaan zal ik nooit snappen.
Ligt ook aan welk soort uitkering. WW, heb je inderdaad voor gewerkt. WIA, ben je voor verzekerd. AOW bouw je op, 2% per jaar, gedurende 50 jaar, vanaf je 17de? tegenwoordig, indien je in nederland woont.

Maar bijstand, kinderbijslag of ook aanvullende bijstand AIO e.d. kan wmb stoppen als je niet hier woont.
  vrijdag 24 september 2021 @ 22:36:10 #87
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_201505188
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 18:59 schreef VoMy het volgende:

[..]
Uitgeprocedeerd maakt je niet illegaal.
Incorrecte stelling ten dele. Uitgeprocedeerd zijn is niet strafbaar, maar het niet teruggaan naar land van herkomst wel. En dat maakt je automatisch illegaal.

quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 18:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
En je kan ze niet deporteren omdat Marokko ze niet toelaat, begin je nu het probleem een beetje te zien?
Marokko laat ze niet toe, en dat mag dus wel. Ook volgens de VN? Daarin mag wel eens een resolutie worden aangenomen dat elk land verantwoordelijk is voor zijn of haar onderdanen die buiten de landsgrenzen criminele activiteiten uitvoeren. De straf hoort te zijn: terug naar land van oorsprong en daar een passende straf krijgen.

Wat zou hier abnormaal aan zijn? We hebben ook de Dublin akkoorden hier in Europa en mensen gaan wel degelijk terug of worden teruggestuurd naar het land binnen de EU waar ze als 1e zijn binnengekomen/geregistreerd.

Ten aanzien van het landen buiten Europa en met name die in Noord Afrika en het midden Oosten lijkt het wel zo te zijn dat we verlamd zijn of zo. Alles kan, en, ja, ik ZIE dit zelf gebeuren, COA personeel dat wordt bedreigd en mensen die oa daar werken met hun handen in het haar zitten en niet weten wat ze moeten met juist deze groep. Natuurlijk zijn niet alle Marokkaanse immigranten crimineel, maar er moet toch wel iets gebeuren, zeker als je het gedrag van deze mensen niet kunt aanpassen. (Ik krijg heel veel mee daar waar ik zit).

Dan het economische, is Marokko zo belangrijk voor Nederland als economisch partner? Kijk dat we de Duitsers en Amerikanen niet kwijt willen, allah, maar Marokko? Ik kan mij persoonlijk geen enkel artikel noemen dat hier in de winkels ligt waarop (met trots staat): Made in Morocco. Dus, wat valt er er voor Nederland te verliezen? En het uitzetten zou niet mogelijk zijn omdat Marokko niet meewerkt? Dat is dan jammer, ik zeg we hebben een leger, een marine, en zet ze er maar op, en zet ze maar af op een eiland voor de Marokkaanse kust en informeer de Marokkaanse overheid achteraf over de terugplaatsing.

In sommige gevallen kun je beter eerst iets doen en dan toestemming vragen dan andersom.
  vrijdag 24 september 2021 @ 23:15:06 #88
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201505590
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 22:36 schreef TechnoCat het volgende:

[..]
Incorrecte stelling ten dele. Uitgeprocedeerd zijn is niet strafbaar, maar het niet teruggaan naar land van herkomst wel. En dat maakt je automatisch illegaal.
[..]
Marokko laat ze niet toe, en dat mag dus wel. Ook volgens de VN? Daarin mag wel eens een resolutie worden aangenomen dat elk land verantwoordelijk is voor zijn of haar onderdanen die buiten de landsgrenzen criminele activiteiten uitvoeren. De straf hoort te zijn: terug naar land van oorsprong en daar een passende straf krijgen.

Wat zou hier abnormaal aan zijn? We hebben ook de Dublin akkoorden hier in Europa en mensen gaan wel degelijk terug of worden teruggestuurd naar het land binnen de EU waar ze als 1e zijn binnengekomen/geregistreerd.

Ten aanzien van het landen buiten Europa en met name die in Noord Afrika en het midden Oosten lijkt het wel zo te zijn dat we verlamd zijn of zo. Alles kan, en, ja, ik ZIE dit zelf gebeuren, COA personeel dat wordt bedreigd en mensen die oa daar werken met hun handen in het haar zitten en niet weten wat ze moeten met juist deze groep. Natuurlijk zijn niet alle Marokkaanse immigranten crimineel, maar er moet toch wel iets gebeuren, zeker als je het gedrag van deze mensen niet kunt aanpassen. (Ik krijg heel veel mee daar waar ik zit).

Dan het economische, is Marokko zo belangrijk voor Nederland als economisch partner? Kijk dat we de Duitsers en Amerikanen niet kwijt willen, allah, maar Marokko? Ik kan mij persoonlijk geen enkel artikel noemen dat hier in de winkels ligt waarop (met trots staat): Made in Morocco. Dus, wat valt er er voor Nederland te verliezen? En het uitzetten zou niet mogelijk zijn omdat Marokko niet meewerkt? Dat is dan jammer, ik zeg we hebben een leger, een marine, en zet ze er maar op, en zet ze maar af op een eiland voor de Marokkaanse kust en informeer de Marokkaanse overheid achteraf over de terugplaatsing.

In sommige gevallen kun je beter eerst iets doen en dan toestemming vragen dan andersom.
Marokko speelt een sleutelrol in het tegenhouden van de migratiestromen vanuit Afrika. Als je Marokko tegen je in het harnas jaagt maak je het vooral de EU lastig.
  Moderator zaterdag 25 september 2021 @ 00:41:11 #89
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201506304
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 22:36 schreef TechnoCat het volgende:

[..]
Incorrecte stelling ten dele. Uitgeprocedeerd zijn is niet strafbaar, maar het niet teruggaan naar land van herkomst wel. En dat maakt je automatisch illegaal.
[..]
Marokko laat ze niet toe, en dat mag dus wel. Ook volgens de VN? Daarin mag wel eens een resolutie worden aangenomen dat elk land verantwoordelijk is voor zijn of haar onderdanen die buiten de landsgrenzen criminele activiteiten uitvoeren. De straf hoort te zijn: terug naar land van oorsprong en daar een passende straf krijgen.

Wat zou hier abnormaal aan zijn? We hebben ook de Dublin akkoorden hier in Europa en mensen gaan wel degelijk terug of worden teruggestuurd naar het land binnen de EU waar ze als 1e zijn binnengekomen/geregistreerd.

Ten aanzien van het landen buiten Europa en met name die in Noord Afrika en het midden Oosten lijkt het wel zo te zijn dat we verlamd zijn of zo. Alles kan, en, ja, ik ZIE dit zelf gebeuren, COA personeel dat wordt bedreigd en mensen die oa daar werken met hun handen in het haar zitten en niet weten wat ze moeten met juist deze groep. Natuurlijk zijn niet alle Marokkaanse immigranten crimineel, maar er moet toch wel iets gebeuren, zeker als je het gedrag van deze mensen niet kunt aanpassen. (Ik krijg heel veel mee daar waar ik zit).

Dan het economische, is Marokko zo belangrijk voor Nederland als economisch partner? Kijk dat we de Duitsers en Amerikanen niet kwijt willen, allah, maar Marokko? Ik kan mij persoonlijk geen enkel artikel noemen dat hier in de winkels ligt waarop (met trots staat): Made in Morocco. Dus, wat valt er er voor Nederland te verliezen? En het uitzetten zou niet mogelijk zijn omdat Marokko niet meewerkt? Dat is dan jammer, ik zeg we hebben een leger, een marine, en zet ze er maar op, en zet ze maar af op een eiland voor de Marokkaanse kust en informeer de Marokkaanse overheid achteraf over de terugplaatsing.

In sommige gevallen kun je beter eerst iets doen en dan toestemming vragen dan andersom.
Een VN resolutie? Serieus? Als er iets nul komma nul effect heeft is het wel een VN resolutie.

En een oorlog beginnen, want daar heb jij het over, voor een paar illegalen? Dan ben je wel flink van het padje af, denk ik.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_201506358
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 12:39 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dan heb je een ethische vraag: kan je Nederlanders in Marokko (of andere Marokkanen die recht hebben op een uitkering, daar hard voor hebben gewerkt) straffen voor wat de overheid doet? Ik vind dat moreel niet uit te leggen. Stel je eens voor dat jij degene bent die je inkomen verliest doordat je overheid (die jij zelf wellicht helemaal niet hebt verkozen) ruzie heeft met het land waar je hebt gewerkt. Dat zou jij toch ook niet normaal vinden?

Echt, mensen die zo makkelijk met andermans inkomen om gaan zal ik nooit snappen.
Echt rare reactie dit.
Gewoon weg uit NL is uitkering stopzetten. Is toch niet moeilijk?
Vakman pur sang
pi_201506923
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 september 2021 00:51 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Echt rare reactie dit.
Gewoon weg uit NL is uitkering stopzetten. Is toch niet moeilijk?
Uitkering is in bijna alle gevallen AOW. En nee, die neem je gekukkig gewoon mee, daar heb je recht op.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 30 september 2021 @ 21:06:57 #92
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_201584729
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 23:15 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Marokko speelt een sleutelrol in het tegenhouden van de migratiestromen vanuit Afrika. Als je Marokko tegen je in het harnas jaagt maak je het vooral de EU lastig.
Hebben we nu een ruggengraat of niet? We bepalen toch zelf wie hier binnenkomt of niet. Er ligt een mooie plas water tussen Europa en Afrika, en daar kunnen we mooi die migratiestromen tegenhouden en die bootje terug begeleiden naar de Afrikaanse kust. Een land als Japan kan het ook heel goed, daar heb je bijna geen Islam, simpelweg omdat ze het tegenhouden.
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 00:41 schreef Tijger_m het volgende:
En een oorlog beginnen, want daar heb jij het over, voor een paar illegalen? Dan ben je wel flink van het padje af, denk ik.
Wie heeft het over 'oorlog'?
  donderdag 30 september 2021 @ 21:24:15 #93
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201585176
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 21:06 schreef TechnoCat het volgende:

[..]
Hebben we nu een ruggengraat of niet? We bepalen toch zelf wie hier binnenkomt of niet. Er ligt een mooie plas water tussen Europa en Afrika, en daar kunnen we mooi die migratiestromen tegenhouden en die bootje terug begeleiden naar de Afrikaanse kust. Een land als Japan kan het ook heel goed, daar heb je bijna geen Islam, simpelweg omdat ze het tegenhouden.
[..]
Wie heeft het over 'oorlog'?
Ja hoor jongen, het is allemaal zo makkelijk ook eigenlijk hè.

:')
  zondag 3 oktober 2021 @ 02:09:50 #94
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_201612938
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 21:24 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Ja hoor jongen, het is allemaal zo makkelijk ook eigenlijk hè.

:')
Ja, soms moet je gewoon dingen DOEN en niet steeds 'thee blijven zuipen'. Als Japanners en Australiërs het kunnen waarom hier in Europa dan niet? Het oppikken van zgn. "vluchtelingen" in gammele bootjes en naar Europa brengen moet simpelweg niet aangemoedigd worden. En je hoeft ze ook niet letterlijk helemaal te begeleiden naar de Afrikaanse kust, maar gewoon niet oppikken of op sleeptouw nemen en afzetten 'vlakbij' de Afrikaanse kust, pamfletten mee "Illegal entrance in Europe is forbidden". Die mensenhandelaars moeten echt een stevige boodschap te horen krijgen dat het niet meer lucratief is om mensen naar Europa te smokkelen. Afgezien van dat is de Italiaanse bevolking al die immigratie ook meer dan spuugzat, alle ellende die het met zicht meebrengt. En als Nederland wel een bepaalde economische binding met Marokko heeft moeten we dat maar als drukmiddel inzetten en tegelijkertijd zorgen de gehele EU achter ons te krijgen. Maar ik vermoed dat de Nederlandse economie tig keer groter is dan de Marokkaanse dus niemand zal hier er wakker om liggen als we geen Marokkaanse metworsten meer krijgen.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 3 oktober 2021 @ 02:23:56 #95
408813 crew  trein2000
pi_201612949
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 22:36 schreef TechnoCat het volgende:
Incorrecte stelling ten dele. Uitgeprocedeerd zijn is niet strafbaar, maar het niet teruggaan naar land van herkomst wel. En dat maakt je automatisch illegaal.
Artikel graag. Is onzin.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zondag 3 oktober 2021 @ 02:34:40 #96
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201612967
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 02:09 schreef TechnoCat het volgende:

[..]
Ja, soms moet je gewoon dingen DOEN en niet steeds 'thee blijven zuipen'. Als Japanners en Australiërs het kunnen waarom hier in Europa dan niet? Het oppikken van zgn. "vluchtelingen" in gammele bootjes en naar Europa brengen moet simpelweg niet aangemoedigd worden. En je hoeft ze ook niet letterlijk helemaal te begeleiden naar de Afrikaanse kust, maar gewoon niet oppikken of op sleeptouw nemen en afzetten 'vlakbij' de Afrikaanse kust, pamfletten mee "Illegal entrance in Europe is forbidden". Die mensenhandelaars moeten echt een stevige boodschap te horen krijgen dat het niet meer lucratief is om mensen naar Europa te smokkelen. Afgezien van dat is de Italiaanse bevolking al die immigratie ook meer dan spuugzat, alle ellende die het met zicht meebrengt. En als Nederland wel een bepaalde economische binding met Marokko heeft moeten we dat maar als drukmiddel inzetten en tegelijkertijd zorgen de gehele EU achter ons te krijgen.
Steevast loopt dit soort gemekker uit op feitenvrij geleuter, waarbij het credo altijd iets in de trend van 'wE mOeTeN hEt nIeT mEeR pIkKen' is ofzo. 'mEnSeNhAnDeL mOeT nIeT mEeR lUcRaTiEf zIjN!!'

Dit soort claims klinken bij een bepaald publiek misschien leuk, maar het slaat echt helemaal nergens op.

quote:
Maar ik vermoed dat de Nederlandse economie tig keer groter is dan de Marokkaanse dus niemand zal hier er wakker om liggen als we geen Marokkaanse metworsten meer krijgen.
Je hebt geen flauw benul van hoe de verhoudingen liggen dus dit valt dan ook niet heel serieus te nemen.
pi_201624912
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 08:27 schreef Sodemieters het volgende:
Dus het Nederlandse leger gaat uitgeprocedeerde Marokkaanse asielzoekers uitzetten 'nabij' Marokko? Hoe stel je je dat praktisch gezien dan voor? Gaat het leger Algerije binnenvallen en daar Marokkanen droppen? Gooien we ze op de Canarische Eilanden uit die fregatten?
Met een boot naar de Marokkaanse territoriale wateren varen, en ze vervolgens in een rubberboot zetten met de instructie naar het vaste land te pedellen. Het is soms zo simpel mensen.
pi_201624953
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 20:54 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Met een boot naar de Marokkaanse territoriale wateren varen, en ze vervolgens in een rubberboot zetten met de instructie naar het vaste land te pedellen. Het is soms zo simpel mensen.
Ja tuurlijk. Marokko gaat die schepen natuurlijk gewoon toelaten in hun territoriale wateren. :')
pi_201624999
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 18:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
En je kan ze niet deporteren omdat Marokko ze niet toelaat, begin je nu het probleem een beetje te zien?
Misschien dat wij ze dan ook maar eens niet moeten toelaten. Begin jij het licht ondertussen een beetje te zien?
pi_201625023
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 20:56 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ja tuurlijk. Marokko gaat die schepen natuurlijk gewoon toelaten in hun territoriale wateren. :')
Ik zeg naar, dat kan dus ook naar de grens van de territoriale wateren. Ik zeg niet dat je er in hoeft te varen.
pi_201625064
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 20:59 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Ik zeg naar, dat kan dus ook naar de grens van de territoriale wateren. Ik zeg niet dat je er in hoeft te varen.
Oh ja. Dan is het een heel realistisch plan.
pi_201625105
quote:
10s.gif Op zondag 3 oktober 2021 21:01 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Oh ja. Dan is het een heel realistisch plan.
Waarom zou dat niet kunnen dan?

En als het zo vanzelfsprekend is dat Marokko het niet zou toelaten waarom halen wij ze dan op nota bene buiten Europese territoriale wateren?
pi_201625109
quote:
7s.gif Op zondag 3 oktober 2021 02:34 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Steevast loopt dit soort gemekker uit op feitenvrij geleuter, waarbij het credo altijd iets in de trend van 'wE mOeTeN hEt nIeT mEeR pIkKen' is ofzo. 'mEnSeNhAnDeL mOeT nIeT mEeR lUcRaTiEf zIjN!!'

Dit soort claims klinken bij een bepaald publiek misschien leuk, maar het slaat echt helemaal nergens op.
[..]
Je hebt geen flauw benul van hoe de verhoudingen liggen dus dit valt dan ook niet heel serieus te nemen.
Waarom slaat het nergens op?
pi_201625237
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 21:03 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Waarom zou dat niet kunnen dan?
Goed, ik zie hier twee opties:

1. Je meent deze vraag serieus, want je kunt zelf werkelijk niet bedenken waarom dit een kansloos plan is. Als dat zo is, dan beschik je duidelijk niet over de intellectuele capaciteiten om een betekenisvolle discussie over dit onderwerp aan te kunnen gaan.

2. Je stelt deze vraag om te trollen. In dat geval heeft het evenmin zin om hier verder op in te gaan.
pi_201625491
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 21:09 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Goed, ik zie hier twee opties:

1. Je meent deze vraag serieus, want je kunt zelf werkelijk niet bedenken waarom dit een kansloos plan is. Als dat zo is, dan beschik je duidelijk niet over de intellectuele capaciteiten om een betekenisvolle discussie over dit onderwerp aan te kunnen gaan.

2. Je stelt deze vraag om te trollen. In dat geval heeft het evenmin zin om hier verder op in te gaan.
Zo heb je je er wel heel makkelijk van af gemaakt. Als het zo duidelijk is moet het je weinig moeten kosten het even op te schrijven. Dit is nota bene ook nog eens de manier waarop veel ‘vluchtelingen’ in Europa aankomen. Wanneer dit vanuit Europa georganiseerd zou worden, zou dat ook nog eens een stuk gestroomlijnder verlopen.

Maar iedereen hier weet hoe de vork daadwerkelijk in de steel zit: 'kan niet' is zoals altijd weer gewoon 'wil niet'.
pi_201627263
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 21:20 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Zo heb je je er wel heel makkelijk van af gemaakt. Als het zo duidelijk is moet het je weinig moeten kosten het even op te schrijven. Dit is nota bene ook nog eens de manier waarop veel ‘vluchtelingen’ in Europa aankomen. Wanneer dit vanuit Europa georganiseerd zou worden, zou dat ook nog eens een stuk gestroomlijnder verlopen.

Maar iedereen hier weet hoe de vork daadwerkelijk in de steel zit: 'kan niet' is zoals altijd weer gewoon 'wil niet'.
Nou goed, jij je zin. Er zijn allerlei redenen, maar ik zal er een paar uitlichten.

Ik neem aan dat het niet de bedoeling is dat ze verzuipen, dus we zullen elk groepje dat we terugsturen dus in een zeewaardige roeiboot moeten zetten, net buiten de territoriale wateren. Dat is zo'n 20 km uit de kust. Allemaal een zwemvest aan, peddels er bij, de goede richting wijzen en dan... veel succes!

Ten eerste: waarom zouden ze dat doen? Waarom zouden ze in de goede richting gaan roeien? Daar willen ze helemaal niet heen, dus hoe ga jij ze ertoe bewegen om daadwerkelijk te gaan roeien?

Ten tweede: je gaat goede boten cadeau doen aan mensen die per boot naar Europa vluchten. Zelfs al zouden ze wel met die boten terug naar Marokko roeien, wat denk je dat er vervolgens met die boten gebeurt? Die gaan toch rechtstreeks terug de zee op? Het is alsof je een moordenaar een pistool cadeau geeft: je geeft ze het middel om precies datgene te gaan doen dat je niet wilt dat ze doen.
pi_201628971
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 23:03 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Nou goed, jij je zin. Er zijn allerlei redenen, maar ik zal er een paar uitlichten.

Ik neem aan dat het niet de bedoeling is dat ze verzuipen, dus we zullen elk groepje dat we terugsturen dus in een zeewaardige roeiboot moeten zetten, net buiten de territoriale wateren. Dat is zo'n 20 km uit de kust. Allemaal een zwemvest aan, peddels er bij, de goede richting wijzen en dan... veel succes!

Ten eerste: waarom zouden ze dat doen? Waarom zouden ze in de goede richting gaan roeien? Daar willen ze helemaal niet heen, dus hoe ga jij ze ertoe bewegen om daadwerkelijk te gaan roeien?

Ten tweede: je gaat goede boten cadeau doen aan mensen die per boot naar Europa vluchten. Zelfs al zouden ze wel met die boten terug naar Marokko roeien, wat denk je dat er vervolgens met die boten gebeurt? Die gaan toch rechtstreeks terug de zee op? Het is alsof je een moordenaar een pistool cadeau geeft: je geeft ze het middel om precies datgene te gaan doen dat je niet wilt dat ze doen.
Daar lijkt me allemaal wel een mouw aan te passen. Je stuurt ze zelf de goede richting op. Als zij dat niet opvolgen is het hun eigen verantwoordelijkheid. Desnoods ligt je de Marokkaanse autoriteiten in. Zodra ze in hun territoriale wateren liggen, is het hun probleem. Willen ze er niets aan doen, dan lopen ze het risico dat hun eigen burgers op hun wateren verdrinken. Ik zou ze overigens niet laten peddelen maar ze een beperkte hoeveelheid brandstof meegeven, dan kunnen ze sowieso maar een richting op. Desnoods geef je ze een boot die sowieso maar een beperkte draaicirkel heeft. Het andere probleem lijkt me ook nauwelijks onoverkomelijk. Want door ze daadwerkelijk uit te zetten geef je een signaal af dat ze ongewenst zijn.

Het probleem is mijns inziens dan ook niet de middelen – men zou het ook op een veel conventionelere manier kunnen oplossen – maar de politieke wil die ontbreek. Zij hebben dondersgoed door dat het ons aan zelfrespect ontbreekt en daar maken ze misbruik van. Dat is het onderliggende probleem.

Vervolgens zijn er altijd wel gebruikers die willen beweren dat elke voorgestelde oplossing niet mogelijk is, terwijl ze in werkelijkheid gewoon niet willen dat het probleem opgelost wordt.
pi_201629300
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 23:03 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Nou goed, jij je zin. Er zijn allerlei redenen, maar ik zal er een paar uitlichten.

Ik neem aan dat het niet de bedoeling is dat ze verzuipen, dus we zullen elk groepje dat we terugsturen dus in een zeewaardige roeiboot moeten zetten, net buiten de territoriale wateren. Dat is zo'n 20 km uit de kust. Allemaal een zwemvest aan, peddels er bij, de goede richting wijzen en dan... veel succes!

Ten eerste: waarom zouden ze dat doen? Waarom zouden ze in de goede richting gaan roeien? Daar willen ze helemaal niet heen, dus hoe ga jij ze ertoe bewegen om daadwerkelijk te gaan roeien?

Ten tweede: je gaat goede boten cadeau doen aan mensen die per boot naar Europa vluchten. Zelfs al zouden ze wel met die boten terug naar Marokko roeien, wat denk je dat er vervolgens met die boten gebeurt? Die gaan toch rechtstreeks terug de zee op? Het is alsof je een moordenaar een pistool cadeau geeft: je geeft ze het middel om precies datgene te gaan doen dat je niet wilt dat ze doen.
Als jij ze afzet ter hoogte van El Jadida is er werkelijk waar maar 1 richting die ze uit kunnen. Naar het oosten, het Marokkaanse vasteland.

Mochten ze alsnog doorgaan met plan 2 dan herhaal je gewoon het proces, net zo lang totdat de moed ze in de schoenen zinkt en ze het opgeven. De reden dat ze komen is omdat ze weten dat ze een kans hebben. Ik geef ze geen ongelijk trouwens.

Maar veel makkelijker is natuurlijk gewoon het vliegtuig.
pi_201629390
hEt Is AlLeMaAl zO sImPeL.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 4 oktober 2021 @ 21:41:15 #110
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201639113
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 21:03 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Waarom slaat het nergens op?
Een willekeurige opmerking uit die post: "mensenhandelaars vertellen dat wat ze doen illegaal en niet meer lucratief is". :D Moet ik jou nog uit gaan leggen waarom dat nergens op slaat?
pi_201639279
quote:
7s.gif Op maandag 4 oktober 2021 21:41 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Een willekeurige opmerking uit die post: "mensenhandelaars vertellen dat wat ze doen illegaal en niet meer lucratief is". :D Moet ik jou nog uit gaan leggen waarom dat nergens op slaat?
Alsof wij serieus aan het discussiëren zijn. :')
  maandag 4 oktober 2021 @ 22:27:53 #112
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201640007
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 21:03 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Waarom slaat het nergens op?
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 09:25 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Daar lijkt me allemaal wel een mouw aan te passen. Je stuurt ze zelf de goede richting op. Als zij dat niet opvolgen is het hun eigen verantwoordelijkheid. Desnoods ligt je de Marokkaanse autoriteiten in. Zodra ze in hun territoriale wateren liggen, is het hun probleem. Willen ze er niets aan doen, dan lopen ze het risico dat hun eigen burgers op hun wateren verdrinken. Ik zou ze overigens niet laten peddelen maar ze een beperkte hoeveelheid brandstof meegeven, dan kunnen ze sowieso maar een richting op. Desnoods geef je ze een boot die sowieso maar een beperkte draaicirkel heeft. Het andere probleem lijkt me ook nauwelijks onoverkomelijk. Want door ze daadwerkelijk uit te zetten geef je een signaal af dat ze ongewenst zijn.

Het probleem is mijns inziens dan ook niet de middelen – men zou het ook op een veel conventionelere manier kunnen oplossen – maar de politieke wil die ontbreek. Zij hebben dondersgoed door dat het ons aan zelfrespect ontbreekt en daar maken ze misbruik van. Dat is het onderliggende probleem.

Vervolgens zijn er altijd wel gebruikers die willen beweren dat elke voorgestelde oplossing niet mogelijk is, terwijl ze in werkelijkheid gewoon niet willen dat het probleem opgelost wordt.
Daar ging m'n koffie.

"We geven ze een boot met een beperkte draaicirkel". :D Ja, want het waait natuurlijk nooit, stroming in het water is ook iets wat alleen in de buurt van Azië een bekend fenomeen is. Fantastisch.
  maandag 4 oktober 2021 @ 22:28:37 #113
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201640020
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 21:50 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Alsof wij serieus aan het discussiëren zijn. :')
Ah, je had zelf dus ook al door waarom dat vrij onzinnig is.
pi_201640159
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 22:27 schreef Poem_ het volgende:

[..]
[..]
Daar ging m'n koffie.

"We geven ze een boot met een beperkte draaicirkel". :D Ja, want het waait natuurlijk nooit, stroming in het water is ook iets wat alleen in de buurt van Azië een bekend fenomeen is. Fantastisch.
Valt heus wel een mouw aan te passen hoor. Van mij mogen ze overigens ook met het vliegtuig. Punt blijft dat ik jullie nogal huichelaars vind omdat het duidelijk is dat jullie die mensen helemaal niet weg willen hebben en ondertussen net doet alsof het probleem is dat het niet kan.
pi_201640858
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 22:36 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Valt heus wel een mouw aan te passen hoor. Van mij mogen ze overigens ook met het vliegtuig. Punt blijft dat ik jullie nogal huichelaars vind omdat het duidelijk is dat jullie die mensen helemaal niet weg willen hebben en ondertussen net doet alsof het probleem is dat het niet kan.
Ik zou niet eens meer serieus proberen met zo iemand te praten, zijn gedrag zit tegen trollen aan.
  maandag 4 oktober 2021 @ 23:17:25 #116
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201640863
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 22:36 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Valt heus wel een mouw aan te passen hoor. Van mij mogen ze overigens ook met het vliegtuig. Punt blijft dat ik jullie nogal huichelaars vind omdat het duidelijk is dat jullie die mensen helemaal niet weg willen hebben en ondertussen net doet alsof het probleem is dat het niet kan.
In veel opzichten kan dat inderdaad gewoon niet. Terecht ook, het zou heel raar zijn als een regering zich eerst toelegt op allerlei afspraken en die dan ineens aan haar laars lapt. Dan kom je al snel op het niveau bananenrepubliek uit.

Bovendien, feitelijk hebben we het over een vrij verwaarloosbaar aantal. De meeste immigratie komt niet vanuit die hoek.
  Moderator maandag 4 oktober 2021 @ 23:18:29 #117
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201640883
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 22:36 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Valt heus wel een mouw aan te passen hoor. Van mij mogen ze overigens ook met het vliegtuig. Punt blijft dat ik jullie nogal huichelaars vind omdat het duidelijk is dat jullie die mensen helemaal niet weg willen hebben en ondertussen net doet alsof het probleem is dat het niet kan.
Nee, het kan niet, ook niet met een vliegtuig als ze geen toestemming of papieren hebben om het land in te komen.

En het is ronduit ziekelijk dat je anderen ervan bescbuldigt om andere motieven te hebben, letterlijk niemand hier zegt dat ze moeten blijven.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_201640972
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 23:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nee, het kan niet, ook niet met een vliegtuig als ze geen toestemming of papieren hebben om het land in te komen.

En het is ronduit ziekelijk dat je anderen ervan bescbuldigt om andere motieven te hebben, letterlijk niemand hier zegt dat ze moeten blijven.
Het staat een ieder vrij om andere oplossingen aan te dragen. Dat gebeurt echter niet. Zeker opmerkelijk omdat men vanuit een bepaalde hoek vaak kritiek hoort dat het juist de anderen zijn die niet met oplossingen komen.

Ik vind het dan ook niet 'ziekelijk' het is simpelweg gebaseerd op bovenstaande en de bijdragen van deze users elders op dit forum.
pi_201641151
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 23:24 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Het staat een ieder vrij om andere oplossingen aan te dragen. Dat gebeurt echter niet. Zeker opmerkelijk omdat men vanuit een bepaalde hoek vaak kritiek hoort dat het juist de anderen zijn die niet met oplossingen komen.

Ik vind het dan ook niet 'ziekelijk' het is simpelweg gebaseerd op bovenstaande en de bijdragen van deze users elders op dit forum.
Nou, bij deze: uitgeprocedeerde asielzoekers moeten weg en zogenaamde 'veilige-landers' hadden hier überhaupt niet moeten zijn.

Dat laat onverlet dat jouw 'oplossing' flagrante nonsens is.
  Moderator maandag 4 oktober 2021 @ 23:37:53 #120
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201641180
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 23:24 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Het staat een ieder vrij om andere oplossingen aan te dragen. Dat gebeurt echter niet. Zeker opmerkelijk omdat men vanuit een bepaalde hoek vaak kritiek hoort dat het juist de anderen zijn die niet met oplossingen komen.

Ik vind het dan ook niet 'ziekelijk' het is simpelweg gebaseerd op bovenstaande en de bijdragen van deze users elders op dit forum.
Goh, ja, het is geen complex internationaal juridisch probleem natuurlijk, we kunnen het gewoon met een wrak bootje of zo oplossen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_201641239
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 23:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Goh, ja, het is geen complex internationaal juridisch probleem natuurlijk, we kunnen het gewoon met een wrak bootje of zo oplossen.
Er wordt gewoon geen enkele prioriteit aan gegeven. Ik heb het nooit over een wrak bootje gehad overigens. Die gebruiken ze de andere kant op.
pi_201641303
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 23:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Goh, ja, het is geen complex internationaal juridisch probleem natuurlijk, we kunnen het gewoon met een wrak bootje of zo oplossen.
We maken het onszelf moeilijk. Bewust durf ik wel te beweren.
pi_201641326
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 23:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nee, het kan niet, ook niet met een vliegtuig als ze geen toestemming of papieren hebben om het land in te komen.

En het is ronduit ziekelijk dat je anderen ervan bescbuldigt om andere motieven te hebben, letterlijk niemand hier zegt dat ze moeten blijven.
Hou op zeg. Jouw sympathie ligt duidelijk bij het pro-migrate kamp. Je wilt misschien niet half Afrika importeen, maar vervelend vind je het allerminst dat de deur hier open staat.
  maandag 4 oktober 2021 @ 23:47:56 #124
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201641354
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 23:44 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
We maken het onszelf moeilijk. Bewust durf ik wel te beweren.
Neuh, maar dat is natuurlijk wel het makkelijkste om te roepen als je denkt dat de hele wereld maakbaar is en de complexiteit je ontgaat.
  Moderator dinsdag 5 oktober 2021 @ 11:44:03 #125
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201644307
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 23:45 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Hou op zeg. Jouw sympathie ligt duidelijk bij het pro-migrate kamp. Je wilt misschien niet half Afrika importeen, maar vervelend vind je het allerminst dat de deur hier open staat.
Dat is gewoon een leugen. Een nogal ziekelijke, eigenlijk, als je mensen die jij totaal niet kent zo gaat beschuldigen omdat ze het met jouw ideeen oneens zijn.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_201644389
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 11:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat is gewoon een leugen. Een nogal ziekelijke, eigenlijk, als je mensen die jij totaal niet kent zo gaat beschuldigen omdat ze het met jouw ideeen oneens zijn.
Is toch niet heel gek om dat af te leiden uit jouw posts?! Je zegt sowieso nooit wat je wel wilt.
  Moderator dinsdag 5 oktober 2021 @ 11:52:13 #127
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201644409
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 11:50 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Is toch niet heel gek om dat af te leiden uit jouw posts?! Je zegt sowieso nooit wat je wel wilt.
Ja, dat is wel gek omdat ik zoals je zelf al zegt helemaal niet inga op zaken die off topic zijn in dit topic. En ik ga uit van de echte wereld waarin de situatie bestaat zoals we die nu kennen en waar er beperkingen zitten, op wettelijke gronden, op wat Nederland kan doen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_201644445
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 11:52 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ja, dat is wel gek omdat ik zoals je zelf al zegt helemaal niet inga op zaken die off topic zijn in dit topic. En ik ga uit van de echte wereld waarin de situatie bestaat zoals we die nu kennen en waar er beperkingen zitten, op wettelijke gronden, op wat Nederland kan doen.
Je zal iig niet zeggen dat je de wet wilt aanpassen. Dat is het minste wat je kan zeggen.
pi_201644689
Als men de heersende wetten en regels zo belangrijk vindt, waarom stoort het een bepaald deel van het publiek hier dan niet dat ze niet uitgezet worden? Er komt nota bene een rechter aan te pas. De (internationale) rechtsorde wordt dikwijls als een excuus gebruikt voor zaken die men toch al wilde. Komt deze echter even niet uit, dan kijkt men net zo graag de andere kant op. Een ander voorbeeld is het verdrag van Dublin dat men gerust met voeten kan treden als het erom draait meer immigranten binnen te halen.

Tevens lijkt me het principe dat achter iemands woorden een andere bedoeling kan schuilen het begin van elke vorm van tekstkritiek.
pi_201645201
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 12:19 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Als men de heersende wetten en regels zo belangrijk vindt, waarom stoort het een bepaald deel van het publiek hier dan niet dat ze niet uitgezet worden? Er komt nota bene een rechter aan te pas. De (internationale) rechtsorde wordt dikwijls als een excuus gebruikt voor zaken die men toch al wilde. Komt deze echter even niet uit, dan kijkt men net zo graag de andere kant op. Een ander voorbeeld is het verdrag van Dublin dat men gerust met voeten kan treden als het erom draait meer immigranten binnen te halen.

Tevens lijkt me het principe dat achter iemands woorden een andere bedoeling kan schuilen het begin van elke vorm van tekstkritiek.
Wat een merkwaardige conclusie toch weer. Hoe kom je er bij dat men zich er niet stoort? Omdat men er niet mee instemt als je flagrante nonsens voorstelt? Kom eerst maar eens met een haalbaar voorstel, dan praten we verder.
pi_201645428
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 13:00 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Wat een merkwaardige conclusie toch weer. Hoe kom je er bij dat men zich er niet stoort? Omdat men er niet mee instemt als je flagrante nonsens voorstelt? Kom eerst maar eens met een haalbaar voorstel, dan praten we verder.
Pushbacks zijn al een goed begin. Als dat kan moet terugvliegen of droppen bij de territoriale wateren ook kunnen.
pi_201645501
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 13:00 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Wat een merkwaardige conclusie toch weer. Hoe kom je er bij dat men zich er niet stoort? Omdat men er niet mee instemt als je flagrante nonsens voorstelt? Kom eerst maar eens met een haalbaar voorstel, dan praten we verder.
Als iedereen zich er aan stoort, waarom komt dan niet iedereen met een oplossing? Dit topic staat vol met reacties van gebruikers die alle voorstellen afschieten, zelf niets aandragen en vooral geen kritiek willen horen op het huidige beleid. Daar baseer ik mijn 'merkwaardige' conclusies op. Waar baseer jij jouw conclusies op?

Van mij mag men ook een diplomatieke oplossing zoeken. Er wordt gewoon geen prioriteit aan gegeven.
pi_201645945
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 13:27 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Als iedereen zich er aan stoort, waarom komt dan niet iedereen met een oplossing?
Omdat er geen eenvoudige oplossing voor bestaat.

Zeker bij een land als Marokko is het ook geen op zichzelf staand onderwerp. We hebben op veel meer beleidsterreinen te maken met Marokko en daarbij is het niet heel handig om de relatie volledig te verpesten.

Om een willekeurig voorbeeld te noemen: Marokkaanse Nederlanders, die hier wonen, hier een uitkering hebben, maar in Marokko stiekem nog vastgoed bezitten. Om dat soort fraude te bewijzen zul je vaak de medewerking van de Marokkaanse autoriteiten nodig hebben.

En dat is slechts één van de vele voorbeelden.
pi_201646198
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 13:53 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Omdat er geen eenvoudige oplossing voor bestaat.

Zeker bij een land als Marokko is het ook geen op zichzelf staand onderwerp. We hebben op veel meer beleidsterreinen te maken met Marokko en daarbij is het niet heel handig om de relatie volledig te verpesten.

Om een willekeurig voorbeeld te noemen: Marokkaanse Nederlanders, die hier wonen, hier een uitkering hebben, maar in Marokko stiekem nog vastgoed bezitten. Om dat soort fraude te bewijzen zul je vaak de medewerking van de Marokkaanse autoriteiten nodig hebben.

En dat is slechts één van de vele voorbeelden.
Dan heeft het met het handhaven van de wet of regels dus niets te maken. Ik zou willen dat we in andere gevallen ook zo makkelijk over de uitspraak van een rechter heen konden stappen onder het mom van eenvoudige oplossingen bestaan niet.

We laten ons gewoon ringeloren en dat komt doordat we willen dat anderen voor ons de kastanjes uit het vuur halen. In plaats van dat wij zelf duidelijk maken wie zich wel en niet op ons grondgebied mogen bevinden, sluiten we allemaal halfslachtige deals met andere partijen die dan maar moeten doen waar het ons aan daadkracht voor ontbreekt.

Overigens onderstreept dat allemaal nogmaals de problematiek van de multiculturele samenleving en dubbele paspoorten.
pi_201646257
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 14:06 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Dan heeft het met het handhaven van de wet of regels dus niets te maken. Ik zou willen dat we in andere gevallen ook zo makkelijk over de uitspraak van een rechter heen konden stappen onder het mom van eenvoudige oplossingen bestaan niet.

We laten ons gewoon ringeloren en dat komt doordat we willen dat anderen voor ons de kastanjes uit het vuur halen. In plaats van dat wij zelf duidelijk maken wie zich wel en niet op ons grondgebied mogen bevinden, sluiten we allemaal halfslachtige deals met andere partijen die dan maar moeten doen waar het ons aan daadkracht voor ontbreekt.
Wat stel je dan voor? De Marokkaanse overheid heeft nou eenmaal weinig te maken met de uitspraak van een Nederlandse rechter. Wat wil je doen op het moment dat wij iemand willen uitzetten naar Marokko, maar Marokko die persoon niet binnen wil laten? Een oorlog beginnen of zo?

quote:
Overigens onderstreept dat allemaal nogmaals de problematiek van de multiculturele samenleving en dubbele paspoorten.
Hoezo? Wat hebben dubbele paspoorten er mee te maken?
pi_201646513
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 14:11 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Wat stel je dan voor? De Marokkaanse overheid heeft nou eenmaal weinig te maken met de uitspraak van een Nederlandse rechter. Wat wil je doen op het moment dat wij iemand willen uitzetten naar Marokko, maar Marokko die persoon niet binnen wil laten? Een oorlog beginnen of zo?
[..]
Hoezo? Wat hebben dubbele paspoorten er mee te maken?
Ik stel voor: geen deals sluiten, geen opvang voor uitgeprocedeerden, veel harder je grenzen aangeven, letterlijk en figuurlijk. Wij hebben onszelf in de nesten gewerkt door een verwachtingspatroon te creëren bij buitenlandse individuen en overheden. Het is tijd dat we daar zelf ook weer uitkomen.

Overigens verleent de Marokkaanse overheid nauwelijks medewerking wat betreft huizen van Nederlandse Marokkanen in Marokko. Dus wat zijn we uiteindelijk opgeschoten met deze politiek van zwakte?

https://www.ewmagazine.nl(...)astingdienst-813237/
pi_201646600
Spanje heeft het geografisch wel wat makkelijker, want het is een uurtje per ferry. Vanuit Nederland is het een dag of wat varen, en vliegtuigen kan je als land een stuk makkelijker weigeren.

Ook zijn er internationale verdragen in het spel, die jou en mij als Nederlander beschermen in het buitenland, maar die werken meestal wel twee kanten op.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_201646765
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 14:26 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Ik stel voor: geen deals sluiten, geen opvang voor uitgeprocedeerden, veel harder je grenzen aangeven, letterlijk en figuurlijk. Wij hebben onszelf in de nesten gewerkt door een verwachtingspatroon te creëren bij buitenlandse individuen en overheden. Het is tijd dat we daar zelf ook weer uitkomen.
Hoe gaat ons dat helpen met het uitzetten van uitgeprocedeerde asielzoekers?
pi_201646791
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 14:39 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Hoe gaat ons dat helpen met het uitzetten van uitgeprocedeerde asielzoekers?
Ze weten dat ze hier kunnen blijven plakken doordat we een bepaald verwachtingspatroon geschapen hebben. Zoals ik ook al schreef.
pi_201647155
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 14:40 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Ze weten dat ze hier kunnen blijven plakken doordat we een bepaald verwachtingspatroon geschapen hebben. Zoals ik ook al schreef.
En hoe gaat ons dat helpen om ze uit te zetten? Wil Marokko ze dan opeens wel toelaten?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 05-10-2021 14:58:17 ]
pi_201647562
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 14:57 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
En hoe gaat ons dat helpen om ze uit te zetten? Wil Marokko ze dan opeens wel toelaten?
Het zou op verschillende vlakken helpen. Ten eerste door preventie. Als men weet dat er niets te halen valt, komt men ook niet. Ten tweede, zijn we minder kwetsbaar als we gewoon onze eigen boontjes kunnen dopen en ons niet langer overleveren aan de medewerking van anderen.

Maar wat is nu precies het voordeel van het huidige beleid? Die belastinggegevens krijgen we ook niet?
pi_201647689
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 15:27 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Het zou op verschillende vlakken helpen. Ten eerste door preventie. Als men weet dat er niets te halen valt, komt men ook niet. Ten tweede, zijn we minder kwetsbaar als we gewoon onze eigen boontjes kunnen dopen en ons niet langer overleveren aan de medewerking van anderen.
Je denkt dat Marokkaanse asielzoekers nu niet weten dat ze geen kans maken? De reden dat met name de 'veilige-landers' zich vaak misdragen is nou juist dat ze zelf ook weten dat ze geen kans hebben. Ze hebben dus niks te verliezen.

En hoezo zijn we niet meer afhankelijk van de medewerking van anderen wanneer we jouw voorstel volgen? Wat gebeurt er dan met uitgeprocedeerde Marokkaanse asielzoekers?
pi_201647845
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 15:36 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Je denkt dat Marokkaanse asielzoekers nu niet weten dat ze geen kans maken? De reden dat met name de 'veilige-landers' zich vaak misdragen is nou juist dat ze zelf ook weten dat ze geen kans hebben. Ze hebben dus niks te verliezen.

En hoezo zijn we niet meer afhankelijk van de medewerking van anderen wanneer we jouw voorstel volgen? Wat gebeurt er dan met uitgeprocedeerde Marokkaanse asielzoekers?
Waarom hebben we dan alsnog bed bad brood en soortgelijke regelingen? In mijn beleid sturen we ze sowieso terug, desnoods unilateraal. Dat Marokko haar eigen burgers niet terugneemt is natuurlijk zelf al een bizarre unilaterale actie. Wij laten ons echter misbruiken. Je gaat er echt geen betere deal uithalen omdat je je zwak opstelt. Zij voelen die zwakte aan en weten dat ze het kunnen misbruiken.

Ik geef alleen telkens netjes antwoord op jouw vragen, maar jij hebt mijne nog steeds niet beantwoord: welke voordelen hebben onze huidige diplomatieke banden met Marokko nu precies?
pi_201648429
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 15:47 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
In mijn beleid sturen we ze sowieso terug, desnoods unilateraal. Dat Marokko haar eigen burgers niet terugneemt is natuurlijk zelf al een bizarre unilaterale actie. Wij laten ons echter misbruiken.
Unilateraal uitzetten? Hoe werkt dat, praktisch gezien? Dan zetten wij dus een persoon uit, maar Marokko laat die persoon niet toe. Waar is die persoon op dat moment dan? Kennelijk niet meer in Nederland, ook niet in Marokko, maar waar wel?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 05-10-2021 16:40:42 ]
pi_201648524
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 16:40 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Unilateraal uitzetten? Hoe werkt dat, praktisch gezien? Dan zetten wij dus een persoon uit, maar Marokko laat die persoon niet toe. Waar is die persoon op dat moment dan? Kennelijk niet meer in Nederland, ook niet in Marokko, maar waar wel?
Ga je me voordat ik jouw vraag wéér beantwoord nog vertellen welke voordelen we precies kunnen 'verpesten'? (Bovendien, waarom zou Marokko niet bang moeten zijn dat ze de relatie met ons verpesten door een brutale actie zoals het niet aannemen van de eigen burgers?)
pi_201648869
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 16:48 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Ga je me voordat ik jouw vraag wéér beantwoord nog vertellen welke voordelen we precies kunnen 'verpesten'? (Bovendien, waarom zou Marokko niet bang moeten zijn dat ze de relatie met ons verpesten door een brutale actie zoals het niet aannemen van de eigen burgers?)
Dat zouden ze ook moeten zijn, het is geven en nemen in diplomatieke relaties.
pi_201649086
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 17:15 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Dat zouden ze ook moeten zijn, het is geven en nemen in diplomatieke relaties.
Toch lijken ze zich daar geen zorgen om te maken en voelen ze zich ook vrij om daarnaast óók geen gegevens te verstrekken met betrekking tot belastingen. Nederland staat met lege handen en geeft anderen de ruimte haar slecht te behandelen.
pi_201651440
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 17:33 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Toch lijken ze zich daar geen zorgen om te maken en voelen ze zich ook vrij om daarnaast óók geen gegevens te verstrekken met betrekking tot belastingen. Nederland staat met lege handen en geeft anderen de ruimte haar slecht te behandelen.
Jij weet helemaal niet hoe die diplomatieke contacten verlopen en wat er wel of niet lukt.

Afijn, dat 'unilateraal uitzetten', hoe werkt dat nou eigenlijk?
pi_201651619
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 20:23 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Jij weet helemaal niet hoe die diplomatieke contacten verlopen en wat er wel of niet lukt.

Afijn, dat 'unilateraal uitzetten', hoe werkt dat nou eigenlijk?
Je hebt nog steeds niet gezegd welke voordelen onze huidige diplomatieke contacten met Marokko nou opleveren? En dit is volgens mij de vijfde keer dat ik ernaar vraag.

Maar goed, ik ben de kwaadste niet: het unilateraal uitzetten gebeurt simpelweg door een voertuig - bijvoorbeeld op boot, dan al niet op afstand bestuurbaar – richting Marokko te sturen. Je mag van mij ook iets creatievers verzinnen. Misschien kunnen we het op een akkoordje gooien met Spanje, Portugal of GB.

Dat ik niet weet wat niet lukt is simpelweg niet waar. Zo weet ik bijvoorbeeld dat het niet lukt om bilateraal Marokkaanse burgers naar hun eigen land (!) uit te zetten (lijkt me toch wel het minimale wat men kan verwachten in normale diplomatieke relaties) en dat het niet lukt om belastingontduiking te voorkomen.
pi_201651711
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 20:37 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Maar goed, ik ben de kwaadste niet: het unilateraal uitzetten gebeurt simpelweg door een voertuig - bijvoorbeeld op boot, dan al niet op afstand bestuurbaar – richting Marokko te sturen.
_O- :D :! 8)7
pi_201651784
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 20:44 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
_O- :D :! 8)7
Heb je de voordelen van onze diplomatieke relaties met Marokko nu al opgezocht? Dit is de zesde keer dat ik het vraag. Ik vind het ook mooi overigens hoe direct nadat het erover ging dat een bepaald deel van de gebruikers zelf helemaal geen positie lijkt te verdedigen, je pertinent weigert je eigen standpunt te verduidelijken. Op de rest – bijvoorbeeld dat je gewoon onzin praat dat we niets over de uitkomst weten – zeg je verder ook in het geheel niets.
pi_201652027
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 20:49 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Heb je de voordelen van onze diplomatieke relaties met Marokko nu al opgezocht? Dit is de zesde keer dat ik het vraag. Ik vind het ook mooi overigens hoe direct nadat het erover ging dat een bepaald deel van de gebruikers zelf helemaal geen positie lijkt te verdedigen, je pertinent weigert je eigen standpunt te verduidelijken. Op de rest – bijvoorbeeld dat je gewoon onzin praat dat we niets over de uitkomst weten – zeg je verder ook in het geheel niets.
Op afstand bestuurbare boten zegt-ie. :D

Ik geef het toe, je had me tuk. Ik heb echt een tijdje gedacht dat je reacties serieus waren. Heb je knap gespeeld.
pi_201652068
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 21:06 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Op afstand bestuurbare boten zegt-ie. :D

Ik geef het toe, je had me tuk. Ik heb echt een tijdje gedacht dat je reacties serieus waren. Heb je knap gespeeld.
Welke voordelen kunnen we het ons nu niet permitteren om te verpesten?
pi_201652117
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 21:09 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Welke voordelen kunnen we het ons nu niet permitteren om te verpesten?
Op afstand bestuurbare boten om de uitgeprocedeerden terug naar Marokko te varen, hahahaha. Hij is wel echt goed hoor. :D
  donderdag 7 oktober 2021 @ 02:11:35 #155
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201666343
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 12:19 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Als men de heersende wetten en regels zo belangrijk vindt, waarom stoort het een bepaald deel van het publiek hier dan niet dat ze niet uitgezet worden? Er komt nota bene een rechter aan te pas. De (internationale) rechtsorde wordt dikwijls als een excuus gebruikt voor zaken die men toch al wilde. Komt deze echter even niet uit, dan kijkt men net zo graag de andere kant op. Een ander voorbeeld is het verdrag van Dublin dat men gerust met voeten kan treden als het erom draait meer immigranten binnen te halen.
Het gaat er kennelijk maar gewoon niet in dat deze materie iets complexer is dan de "iLleGaLeN hEt lAnD uIt, hurdurrrr!".
pi_201667165
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 02:11 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Het gaat er kennelijk maar gewoon niet in dat deze materie iets complexer is dan de "iLleGaLeN hEt lAnD uIt, hurdurrrr!".
Jullie doen werkelijk waar geen enkele poging jullie positie en wereldbeeld te verdedigen
  donderdag 7 oktober 2021 @ 16:34:45 #157
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201671801
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 08:45 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Jullie doen werkelijk waar geen enkele poging jullie positie en wereldbeeld te verdedigen
Er valt weinig te verdedigen. Jij snapt de problematiek niet en schiet vervolgens in de verwijten naar degenen die niet in de veronderstelling verkeren dat deze problematiek heel maakbaar is. Zoals ook nu weer.
pi_201671866
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 10:59 schreef detaris het volgende:
Waarschijnlijk betalen de Spanjaarden daar grof geld voor. Dit is een verdienmodel van Marokko.
Integendeel. Nederland is al een tijd bezig om te onderhandelen met Turkije en Marokko zodat Nederland bijvoorbeeld info krijgt over uitkeringsfraude. Nederland wilt voor een dubbeltje op de eerste rij zitten terwijl de twee andere landen geen gegevens kunnen uitwisselen omdat ze anders toerisme mislopen en laat dat nou een van hun belangrijke sectoren te zijn om de inwoners in het land gelukkig te houden.
pi_201671889
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 16:16 schreef sirdanilot het volgende:
Die lui moeten gewoon op een vlucht naar marokko worden gezet. Marokko betaalt zelf maar een vlucht terug als ze worden geweigerd om het land binnen te komen (b.v. omdat ze een crimineel verleden hebben in Marokko zelf of wat dan ook). We hebben geen controle over wie marokko wel of niet binnenlaat maar we kunnen ze er wel heensturen.

Dan betaalt marokko zelf maar voor ee nvlucht terug, en wij accepteren die illegale migrant dan niet meer dus dan sturen wij hem weer terug etc. Na al dat gepingpong wordt het voor marokko vast te duur.
Nederland heeft geen controle over wie Marokko binnen laat dus moeten we ze daar maar naar toe sturen in de hoop dat ze worden binnengelaten?
pi_201671915
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 16:30 schreef Gia het volgende:

[..]
Waarom is het zo moeilijk om uitgeprocedeerde asielzoekers uit te zetten? Dat is de TT.
En ook mijn vraag. Het hoeft niet moeilijk te zijn, m.i. gewoon terugsturen. Ze zijn Marokkaan en kunnen gewoon dat land in. Wegwezen. Hier nergens recht op geven.

Gelukkig gebeurt het ook steeds vaker. En lukt het gewoon wel. Gewoon blijven volhouden.
Omdat het land ze niet binnen laat. Je kan moeilijk Marokko binnenvallen met een leger en hun onderdanen.
pi_201671931
quote:
1s.gif Op woensdag 22 september 2021 22:47 schreef Catkiller het volgende:

[..]
Paradropping.
Effe een luchtruim binnenvliegen zonder toestemming. Misschien wilt Willem Alexander wel vliegen.
pi_201672010
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 14:18 schreef probeer het volgende:

[..]
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)it-marokko-uitzetten

Blijkbaar, omdat Spanje bukt.

Financiele sancties voor Marokko plz. En als ze de kont tegen de krib in gooien, flink verzwaren. Ontwikkelingshulp, subsidies, leningen, export, hell, mij part desnoods uiteindelijk zelfs de AOW van Marokkaans Nederlanders met pensioen in Marokko.
Duidelijk iemand die zich niet heeft ingelezen. Financiële sancties tegen een van de rijkste families in de wereld heeft geen zin. En al helemaal niet als het uit een klein land als Nederland komt.
pi_201672012
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:34 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Er valt weinig te verdedigen. Jij snapt de problematiek niet en schiet vervolgens in de verwijten naar degenen die niet in de veronderstelling verkeren dat deze problematiek heel maakbaar is. Zoals ook nu weer.
Nee- deze casus vormt een groot probleem voor een ieder die de liberale wereldorde zoals die verondersteld wordt te bestaan probeert te verdedigen. Daarin heb ik diverse aspecten aangestipt en tegenstrijdigheden blootgelegd. Het antwoord daarop blijven jullie nog steeds schuldig.
pi_201672072
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 12:11 schreef Weltschmerz het volgende:
Snappen we het nog steeds niet? De VVD wil massa-immigratie, zoveel mogelijk. Legaal onder het mom van vluchtelingen, illegaal onder het mom van niet uit kunnen zetten en Marakesh pact, het maakt niet meer uit.
Ja dat wil de VVD echt. Ik dacht dat de VVD alleen de centjes interessant vond?
pi_201672096
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 12:39 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dan heb je een ethische vraag: kan je Nederlanders in Marokko (of andere Marokkanen die recht hebben op een uitkering, daar hard voor hebben gewerkt) straffen voor wat de overheid doet? Ik vind dat moreel niet uit te leggen. Stel je eens voor dat jij degene bent die je inkomen verliest doordat je overheid (die jij zelf wellicht helemaal niet hebt verkozen) ruzie heeft met het land waar je hebt gewerkt. Dat zou jij toch ook niet normaal vinden?

Echt, mensen die zo makkelijk met andermans inkomen om gaan zal ik nooit snappen.
Doet mij denken aan een Nederlander die in Thailand zat waarvan de Nederlandse overheid de Thaise overheid wijs maakte dat het een drugsdealer was.

Gevolg: Levenslang en ook voor zijn Thaise vrouw.
pi_201672158
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 14:26 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Ik stel voor: geen deals sluiten, geen opvang voor uitgeprocedeerden, veel harder je grenzen aangeven, letterlijk en figuurlijk. Wij hebben onszelf in de nesten gewerkt door een verwachtingspatroon te creëren bij buitenlandse individuen en overheden. Het is tijd dat we daar zelf ook weer uitkomen.

Overigens verleent de Marokkaanse overheid nauwelijks medewerking wat betreft huizen van Nederlandse Marokkanen in Marokko. Dus wat zijn we uiteindelijk opgeschoten met deze politiek van zwakte?

https://www.ewmagazine.nl(...)astingdienst-813237/
Kan. Dan wordt je een tweede Hongarije of VK. Uitgesloten van de wereld met alle maatschappelijke problemen van dien.
pi_201672181
Eerst maar eens Ceuta, Melilla, Gibraltar (de rots van Tariq ibn Ziyad) en de Canarische (Berber) Eilanden teruggeven voordat je hier hypocriet komt doen :)

Verder zijn Marokkanen / Noord Afrikanen Berbers (Amazigh)

De betekenis van Imazighen = vrij mens, omdat we van oudsher nomaden waren/zijn. Dus overal staan en gaan waar we willen. https://nl.wikipedia.org/wiki/Berbers

Willen we meer of minder Marokkanen ? MEER, MEER, MEER *O*



_O_ _O_ _O_
pi_201672214
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 17:05 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Kan. Dan wordt je een tweede Hongarije of VK. Uitgesloten van de wereld met alle maatschappelijke problemen van dien.
Hongarije heeft ondanks zijn moeizame relatie met sommige EU landen juist jarenlang achtereen grote hoeveelheden EU gelden binnen geharkt (en datzelfde geldt voor Polen). Vergelijk dat eens met Nederland. De VK is ook geenszins buitengesloten en was laatst nog betrokken bij de onderzeeërdeal tussen de VS en Australië. De wens blijkt weer eens de vader van de gedachte.

Juist wanneer men zich zwak en inschikkelijk opstelt, krijgt men weinig resultaat uit onderhandelingen. Dat is zo op microniveau in het persoonlijke leven en op macroniveau tussen landen onderling geldt dat net zo.
pi_201672220
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 15:27 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Ten eerste door preventie.
Wat je omschrijft is repressie. Repressie heeft nooit geholpen. Niet bij drugs, niet bij misdaad, en al helemaal niet bij illegaliteit.

Het is een beetje alsof je (belasting)fraude wilt aanpakken door voorbeeld te stellen aan gepakte daders. Alsof mensen geen (belastingfraude) meer gaan plegen.
pi_201672225
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:51 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Duidelijk iemand die zich niet heeft ingelezen. Financiële sancties tegen een van de rijkste families in de wereld heeft geen zin. En al helemaal niet als het uit een klein land als Nederland komt.
Want de Marokkaanse koninklijke familie gaat de rekening oppakken van een ingestorte export door handelsembargo's met de EU?

Dat zou ik graag zien.
"Pools are perfect for holding water"
pi_201672246
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 15:47 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Waarom hebben we dan alsnog bed bad brood en soortgelijke regelingen? In mijn beleid sturen we ze sowieso terug, desnoods unilateraal. Dat Marokko haar eigen burgers niet terugneemt is natuurlijk zelf al een bizarre unilaterale actie. Wij laten ons echter misbruiken. Je gaat er echt geen betere deal uithalen omdat je je zwak opstelt. Zij voelen die zwakte aan en weten dat ze het kunnen misbruiken.

Ik geef alleen telkens netjes antwoord op jouw vragen, maar jij hebt mijne nog steeds niet beantwoord: welke voordelen hebben onze huidige diplomatieke banden met Marokko nu precies?
Wie is wij en ons? En wie is zij?
pi_201672248
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 17:08 schreef PSVCL het volgende:

Willen we meer of minder Marokkanen ? MEER, MEER, MEER *O*
Meer Marokkanen in Marokko is precies waar dit topic over gaat inderdaad
pi_201672259
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 08:45 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Jullie doen werkelijk waar geen enkele poging jullie positie en wereldbeeld te verdedigen
Wie is jullie?

Ik denk dat je een psycholoog moet bezoeken.
pi_201672277
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 17:18 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Wie is jullie?

Ik denk dat je een psycholoog moet bezoeken.
Een bepaald aantal waar ik op reageerde en welke discussie je toch uitgebreid kan lezen in dit topic. Ik heb geen behoefte aan een psycholoog, maar dank voor de zorgen.
pi_201672278
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 17:13 schreef probeer het volgende:

[..]
Want de Marokkaanse koninklijke familie gaat de rekening oppakken van een ingestorte export door handelsembargo's met de EU?

Dat zou ik graag zien.
Naja als Marokko geen fosfaat meer exporteert naar de EU wat zeer belangrijk is voor de landbouwproductie stort de Europese economie in.

En dat voor zoiets onbenulligs.
pi_201672309
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 17:12 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Hongarije heeft ondanks zijn moeizame relatie met sommige EU landen juist jarenlang achtereen grote hoeveelheden EU gelden binnen geharkt (en datzelfde geldt voor Polen). Vergelijk dat eens met Nederland. De VK is ook geenszins buitengesloten en was laatst nog betrokken bij de onderzeeërdeal tussen de VS en Australië. De wens blijkt weer eens de vader van de gedachte.

Juist wanneer men zich zwak en inschikkelijk opstelt, krijgt men weinig resultaat uit onderhandelingen. Dat is zo op microniveau in het persoonlijke leven en op macroniveau tussen landen onderling geldt dat net zo.
Ja leuk zo'n deal waar niemand wat aan heeft behalve de wapenlobby (hebben wij uberhaupt onze straaljagers al gebruikt). En goed dat je Australie erbij haalt Boris want het is wel het land dat met moeite vaccins heeft gekregen en nu een groot probleem heeft met lockdowns, maatschappelijke onrust en de helft van het continent die zich niet willen laten vaccineren vanwege de politiek.
pi_201672319
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 17:27 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Ja leuk zo'n deal waar niemand wat aan heeft behalve de wapenlobby (hebben wij uberhaupt onze straaljagers al gebruikt). En goed dat je Australie erbij haalt Boris want het is wel het land dat met moeite vaccins heeft gekregen en nu een groot probleem heeft met lockdowns, maatschappelijke onrust en de helft van het continent die zich niet willen laten vaccineren vanwege de politiek.
Jij zei dat deze landen geïsoleerd waren, wat simpelweg niet zo is.
pi_201672324
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 17:12 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Wat je omschrijft is repressie. Repressie heeft nooit geholpen. Niet bij drugs, niet bij misdaad, en al helemaal niet bij illegaliteit.

Het is een beetje alsof je (belasting)fraude wilt aanpakken door voorbeeld te stellen aan gepakte daders. Alsof mensen geen (belastingfraude) meer gaan plegen.
Nee, dat is geen repressie. Een land moet zijn grenzen kunnen verdedigen. En in Nederland faciliteren we illegaliteit ook nog eens. Laten we daar eerst mee ophouden.
pi_201672438
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:56 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Ja dat wil de VVD echt. Ik dacht dat de VVD alleen de centjes interessant vond?
Die 1 miljoen per statushouder zijn ook centjes. Centjes voor wie is hier de cruciale vraag. Die massa-immigratie draagt gewoon bij aan de stijging van het BNP hoor, en dat noemen ze dan economische groei, maar de economie wordt gewoon uitgebreid met het onderhouden van buitenlanders.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 7 oktober 2021 @ 18:14:13 #180
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201672698
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:51 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Nee- deze casus vormt een groot probleem voor een ieder die de liberale wereldorde zoals die verondersteld wordt te bestaan probeert te verdedigen.
Illegalen vormen al veel langer een probleem, alleen wil het er maar niet in dat dat niet eenvoudig op te lossen valt. Dat jij daar maar van maakt dat mensen die jouw simplistische veronderstellingen niet delen ook automatisch van mening zijn dat het prima is dat illegalen hier verblijven is echter vooral jouw probleem. En dat geldt net zo goed voor het niet begrijpen van deze problematiek.
  donderdag 7 oktober 2021 @ 18:16:54 #181
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201672721
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 17:16 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Meer Marokkanen in Marokko is precies waar dit topic over gaat inderdaad
Marokkanen vormen nauwelijks een aandeel binnen de groep illegalen. Die zijn hier al praktisch 3 generaties of langer en boeren in de regel prima en ook steeds beter.
pi_201673428
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 18:14 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Illegalen vormen al veel langer een probleem, alleen wil het er maar niet in dat dat niet eenvoudig op te lossen valt. Dat jij daar maar van maakt dat mensen die jouw simplistische veronderstellingen niet delen ook automatisch van mening zijn dat het prima is dat illegalen hier verblijven is echter vooral jouw probleem. En dat geldt net zo goed voor het niet begrijpen van deze problematiek.
Je hebt er gewoon geen antwoord op :)
Al je posts hebben feitelijk gezien geen enkele inhoud.
  donderdag 7 oktober 2021 @ 19:21:00 #183
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201673498
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 19:17 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Je hebt er gewoon geen antwoord op :)
Verrassing: vrijwel niemand heeft hier een antwoord op. Jij beweert echter steeds dat dat antwoord er wel is zonder een antwoord te geven. Of tenminste, een realistisch antwoord. Want veel verder dan wat trollerige en onrealistische voorstellen zoals op afstand bestuurbare bootjes of bootjes zonder roer komt het niet.

Dus leuke one-liner, maar die gaat dus met name ook voor jezelf op.
pi_201673549
quote:
7s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 19:21 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Verrassing: vrijwel niemand heeft hier een antwoord op. Jij beweert echter steeds dat dat antwoord er wel is zonder een antwoord te geven. Of tenminste, een realistisch antwoord. Want veel verder dan wat trollerige en onrealistische voorstellen zoals op afstand bestuurbare bootjes of bootjes zonder roer komt het niet.

Dus leuke one-liner, maar die gaat dus met name ook voor jezelf op.
Naast die oplossing - die jij ongemakkelijk lijkt te vinden maar dat is een geheel ander verhaal - ging het toch ook vrij lang over internationale verhoudingen. Alleen weiger jij – en anderen met jou – daar op in te gaan. Zo weet ik bijvoorbeeld nog steeds niet wat de voordelen zijn van onze huidige banden met Marokko (informatie over belasting is het in ieder geval niet) of waarom Marokko zelf niet bang zou moeten zijn de diplomatieke verhoudingen te verpesten.
  donderdag 7 oktober 2021 @ 19:32:05 #185
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201673662
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 19:25 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Naast die oplossing - die jij ongemakkelijk lijkt te vinden maar dat is een geheel ander verhaal - ging het toch ook vrij lang over internationale verhoudingen.
Nou ja, het is vooral dat de oplossing die jij voorstelt linea recta afgeschoten gaat worden. :D

quote:
Alleen weiger jij – en anderen met jou – daar op in te gaan. Zo weet ik bijvoorbeeld nog steeds niet wat de voordelen zijn van onze huidige banden met Marokko (informatie over belasting is het in ieder geval niet) of waarom Marokko zelf niet bang zou moeten zijn de diplomatieke verhoudingen te verpesten.
Marokko vormt een sleutelrol in het tegenhouden van de migratiestromen van een vrij groot gedeelte in Afrika. Verder is Nederland afhankelijk van informatie over Nederlandse burgers die nog vermogen of kapitaal hebben in Marokko, bijvoorbeeld. Of informatie vanuit de veiligheidsdiensten. En Derrazi noemde al de productie van fosfaat.

Het is echt een gotspe dat veel mensen nog lijken te denken dat andere landen vooral afhankelijk zijn van ons en wij wel even de toon kunnen zetten wereldwijd. Dan heb je echt bijzonder weinig kaas gegeten van de wereld.
pi_201674114
quote:
7s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 19:32 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Nou ja, het is vooral dat de oplossing die jij voorstelt linea recta afgeschoten gaat worden. :D
[..]
Marokko vormt een sleutelrol in het tegenhouden van de migratiestromen van een vrij groot gedeelte in Afrika. Verder is Nederland afhankelijk van informatie over Nederlandse burgers die nog vermogen of kapitaal hebben in Marokko, bijvoorbeeld. Of informatie vanuit de veiligheidsdiensten. En Derrazi noemde al de productie van fosfaat.

Het is echt een gotspe dat veel mensen nog lijken te denken dat andere landen vooral afhankelijk zijn van ons en wij wel even de toon kunnen zetten wereldwijd. Dan heb je echt bijzonder weinig kaas gegeten van de wereld.
Daar heb ik voorheen al op gereageerd (meermaals zelfs); dat doen ze nu juist net niet. Daar heb ik bovendien ook al een artikel over gepost. Dit bewijst alleen maar dat je niet inhoudelijk leest en reageert. En dat het nodig is dat iemand anders dan wij de immigrantenstroom moet tegenhouden is te wijten aan onze eigen houding rond deze problematiek; daar ben ik ook al uitgebreid op ingegaan. Blijft toch frappant dat Marokko zoiets brutaals kan doen als het niet terugnemen van de eigen burgers en de internationale verhoudingen niet verpest.
pi_201674192
quote:
7s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 19:32 schreef Poem_ het volgende:
Het is echt een gotspe dat veel mensen nog lijken te denken dat andere landen vooral afhankelijk zijn van ons en wij wel even de toon kunnen zetten wereldwijd. Dan heb je echt bijzonder weinig kaas gegeten van de wereld.
Zelfs daar ben ik als antwoord op Derrazi ook al op ingegaan! Het lijkt me ook dat er tussen 'dat wij de toon wereldwijd zetten' en dat Marokko zoiets basaals doet als het terugnemen van de eigen burgers een nogal groot verschil zit!
  donderdag 7 oktober 2021 @ 20:20:29 #188
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201674502
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 19:57 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Daar heb ik voorheen al op gereageerd (meermaals zelfs); dat doen ze nu juist net niet.
Nee, dat snap ik, maar jij denkt kennelijk dat met de hakken nog verder in het zand te steken ze dat ineens wel gaan doen? :D En dat ze daar niet zo happig op zijn is logisch ook.

quote:
En dat het nodig is dat iemand anders dan wij de immigrantenstroom moet tegenhouden is te wijten aan onze eigen houding rond deze problematiek; daar ben ik ook al uitgebreid op ingegaan.
Nou nee, dat is gewoon te 'wijten' aan de geografische ligging van Marokko. Daar heb je domweg niet zoveel invloed op.

quote:
Blijft toch frappant dat Marokko zoiets brutaals kan doen als het niet terugnemen van de eigen burgers en de internationale verhoudingen niet verpest.
Het is vooral frappant dat jij nog steeds niet lijkt te begrijpen dat Marokko ook een flink aantal jokers in de hand heeft en Nederland dus wel heel veel kan wensen maar er nauwelijks incentives zijn om die in te willigen zonder de relaties nog verder te bemoeizamen.
pi_201674582
Illegalen oppakken en vastzetten in een streng bewaakt kamp waaruit ontsnappen onmogelijk is. En als enige uitweg bieden het vertrek naar Marokko.

Laat vervolgens de Marokkanen en Marokko zelf maar uitzoeken hoe dit geregeld kan worden en wie de reiskosten betaalt. Lukt dat niet, dan opgesloten houden voor altijd.

Probleem opgelost.
  donderdag 7 oktober 2021 @ 20:26:49 #190
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201674596
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:01 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Zelfs daar ben ik als antwoord op Derrazi ook al op ingegaan! Het lijkt me ook dat er tussen 'dat wij de toon wereldwijd zetten' en dat Marokko zoiets basaals doet als het terugnemen van de eigen burgers een nogal groot verschil zit!
Deze post bedoel je?

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 14:26 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Ik stel voor: geen deals sluiten,
:D

Dit is dus precies wat ik bedoelde: je hebt geen enkel benul van hoe dit soort betrekkingen werken en er allerlei wederkerige belangen zijn die 'gEeN dEaLs sLuItEn' onmogelijk maakt.

quote:
geen opvang voor uitgeprocedeerden
Zodat de overlast op straat, voor ondernemers en pandjesbazen toeneemt met een factor 50? :')

quote:
veel harder je grenzen aangeven, letterlijk en figuurlijk. Wij hebben onszelf in de nesten gewerkt door een verwachtingspatroon te creëren bij buitenlandse individuen en overheden. Het is tijd dat we daar zelf ook weer uitkomen.
Ja, weer van die nietszeggende zogenaamd ferme taal waar je niets mee opschiet. Tjongejonge, wat zal de rest van de wereld daarvan onder de indruk raken. Oh nee, toch niet. :')
  donderdag 7 oktober 2021 @ 20:27:58 #191
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201674613
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:26 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Illegalen oppakken en vastzetten in een streng bewaakt kamp waaruit ontsnappen onmogelijk is. En als enige uitweg bieden het vertrek naar Marokko.

Laat vervolgens de Marokkanen en Marokko zelf maar uitzoeken hoe dit geregeld kan worden en wie de reiskosten betaalt. Lukt dat niet, dan opgesloten houden voor altijd.

Probleem opgelost.
Ga jij die repressieve instellingen betalen? En dan ook de rechtszaken die gevoerd worden? En de dwangsommen die daarmee gepaard gaan? Dat wordt een leuk kostenplaatje.
pi_201674660
quote:
7s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:20 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Nee, dat snap ik, maar jij denkt kennelijk dat met de hakken nog verder in het zand te steken ze dat ineens wel gaan doen? :D En dat ze daar niet zo happig op zijn is logisch ook.
[..]
Nou nee, dat is gewoon te 'wijten' aan de geografische ligging van Marokko. Daar heb je domweg niet zoveel invloed op.
[..]
Het is vooral frappant dat jij nog steeds niet lijkt te begrijpen dat Marokko ook een flink aantal jokers in de hand heeft en Nederland dus wel heel veel kan wensen maar er nauwelijks incentives zijn om die in te willigen zonder de relaties nog verder te bemoeizamen.
Nu doen ze het allebei niet, dus wat maakt het uit? Wij creëren zelf de mogelijkheid tot die migrantenstroom door mensen de mogelijkheid te bieden zich hier op die manier te vestigen. En precies daardoor leveren we onszelf over aan landen zoals Marokko en Turkije. Sowieso blijken die keer op keer onbetrouwbaar te zijn.
pi_201674663
quote:
7s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:27 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Ga jij die repressieve instellingen betalen? En dan ook de rechtszaken die gevoerd worden? En de dwangsommen die daarmee gepaard gaan? Dat wordt een leuk kostenplaatje.
Instellingen vallen onder het rijk. Dit is meer dan kostendekkend wegens de enorme besparingen door afname criminaliteit e.d.

Geen rechtszaken. Geen dwangsommen.
pi_201674731
quote:
7s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:27 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Ga jij die repressieve instellingen betalen? En dan ook de rechtszaken die gevoerd worden? En de dwangsommen die daarmee gepaard gaan? Dat wordt een leuk kostenplaatje.
Haha- ik bekritiseerde je er net om dat je het niet erg leek te vinden dat een rechterlijke uitspraak niet opgevolgd werd. Maar nu is de rechtstaat plots weer heel belangrijk? Dat bevestigt alleen maar weer mijn punt dat bij jou überhaupt de wil ontbreekt om tot een oplossing te komen.
pi_201674758
quote:
7s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:26 schreef Poem_ het volgende:
Ja, weer van die nietszeggende zogenaamd ferme taal waar je niets mee opschiet. Tjongejonge, wat zal de rest van de wereld daarvan onder de indruk raken. Oh nee, toch niet. :')
Nee gewoon elke keer inschikken. Dat zal ze leren om rekening met ons te houden!
  donderdag 7 oktober 2021 @ 20:36:33 #196
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201674787
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:30 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Nu doen ze het allebei niet, dus wat maakt het uit?
Ze houden geen migratiestromen tegen wil je nu beweren? :D

quote:
Wij creëren zelf de mogelijkheid tot die migrantenstroom door mensen de mogelijkheid te bieden zich hier op die manier te vestigen.
Nou ja, strikt gezien klopt dat, ja. Daar is al een paar decennia geleden mee begonnen, want goedkope arbeiders.

quote:
En precies daardoor leveren we onszelf over aan landen zoals Marokko en Turkije. Sowieso blijken die keer op keer onbetrouwbaar te zijn.
Neuh, dat valt wel mee. Veel zaken zijn vrij eenvoudig te verklaren. Marokko is niet zo happig op het delen van o.a. bankgegevens, nee. Logisch ook, want dat is vooral een belang van een andere partij, Nederland in dit geval, wat strijdig is met de eigen belangen, omdat economie.
pi_201674868
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:36 schreef Poem_ het volgende:
Ze houden geen migratiestromen tegen wil je nu beweren? :D
Ja, omdat wij onszelf in die situatie gebracht hebben. Daar ben ik al meermaals op ingegaan.

quote:
Nou ja, strikt gezien klopt dat, ja. Daar is al een paar decennia geleden mee begonnen, want goedkope arbeiders.
Alsof ze dat voor mij (of de Nederlandse bevolking) gedaan hebben.

quote:
Logisch ook, want dat is vooral een belang van een andere partij, Nederland in dit geval, wat strijdig is met de eigen belangen, omdat economie.
Zouden wij ook eens moeten doen. Voor ons eigen belang opkomen.
  donderdag 7 oktober 2021 @ 20:43:28 #198
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201674885
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:34 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Nee gewoon elke keer inschikken. Dat zal ze leren om rekening met ons te houden!
Je hebt nogal de neiging om de materie in een een kader te drukken van een verticale machtsverhouding waarbij Nederland wel even met enkel ferme taal wat af zou kunnen dwingen. Dat is niet hoe het werkt, voor de zoveelste keer. Hoe kom je daar toch bij? Marokko is niet afhankelijk van Nederland, dus ook al heb je nog zo'n grote bek, je staat met lege handen.

En wellicht een verrassing voor je, maar landen zijn niet groot geworden door dat soort holle retoriek te bezigen. Die zijn dat juist geworden door pragmatisch te handelen. De retoriek waar jij op doelt is vrij recent nog geprobeerd door een niet nader te noemen oranje gekleurde eh, man, en de gevolgen daarvan zijn nou niet bepaald effectief te noemen. :D
pi_201674942
quote:
7s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:43 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Je hebt nogal de neiging om de materie in een een kader te drukken van een verticale machtsverhouding waarbij Nederland wel even met enkel ferme taal wat af zou kunnen dwingen. Dat is niet hoe het werkt, voor de zoveelste keer. Hoe kom je daar toch bij? Marokko is niet afhankelijk van Nederland, dus ook al heb je nog zo'n grote bek, je staat met lege handen.
Jij blijft doen alsof Nederland Marokko in dat geval probeert te knechten maar dat is een bizarre gevolgtrekking. Alsof we het over een soort kolonialisme hebben wanneer Marokko haar burgers terug neemt. Sterker nog, men kan veel makkelijker het tegenovergestelde beweren.

quote:
En wellicht een verrassing voor je, maar landen zijn niet groot geworden door dat soort holle retoriek te bezigen. Die zijn dat juist geworden door pragmatisch te handelen. De retoriek waar jij op doelt is vrij recent nog geprobeerd door een niet nader te noemen oranje gekleurde eh, man, en de gevolgen daarvan zijn nou niet bepaald effectief te noemen. :D
Dit is precies wat Durrazi ook zei en waarop ik al uitgebreid op in ben gegaan. In een eerder stadium ook al trouwens.
  donderdag 7 oktober 2021 @ 20:49:15 #200
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201674963
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:42 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Ja, omdat wij onszelf in die situatie gebracht hebben. Daar ben ik al meermaals op ingegaan.
Dat doen ze wel degelijk, tot ook ergernis van de inwoners in Marokko. Exacte cijfers zijn er niet maar Marokko heeft wel wat meer illegalen op eigen bodem rondlopen dan Nederland. :D

quote:
Alsof ze dat voor mij gedaan hebben.
De realiteit is dat dat in het verleden is gebeurd en je dan met zowel de lasten als de lusten te maken krijgt.

quote:
Zouden wij ook eens moeten doen. Voor ons eigen belang opkomen.
Als je je om zoiets futiels als dat handjevol Marokkanen al zo druk maakt schiet je vooral jezelf in de voet. Maar ieder z'n ding natuurlijk.
pi_201675071
quote:
7s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:49 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Dat doen ze wel degelijk, tot ook ergernis van de inwoners in Marokko. Exacte cijfers zijn er niet maar Marokko heeft wel wat meer illegalen op eigen bodem rondlopen dan Nederland. :D
Ja en voor een deel is dat onze schuld omdat wij de verwachting gecreëerd hebben dat ze naar Nederland (en andere Europese landen) kunnen komen.

quote:
De realiteit is dat dat in het verleden is gebeurd en je dan met zowel de lasten als de lusten te maken krijgt.
Fijn vooruitzicht dat ik de lusten nog te goed heb
  donderdag 7 oktober 2021 @ 20:58:20 #202
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201675101
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:30 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Instellingen vallen onder het rijk. Dit is meer dan kostendekkend wegens de enorme besparingen door afname criminaliteit e.d.

Geen rechtszaken. Geen dwangsommen.
Aha, het rijk tovert geld uit een boom om dagelijks miljoenen uit te geven aan de detentie van illegalen? Dat is toch een stuk duurder dan de BBB-regeling. En dan nog los van de juridische onhoudbaarheid. :D
  donderdag 7 oktober 2021 @ 20:58:50 #203
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201675112
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:47 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Jij blijft doen alsof Nederland Marokko in dat geval probeert te knechten maar dat is een bizarre gevolgtrekking.
Neuh, ik stel enkel dat je in een alternatief universum lijkt te leven waarin je met een grote bek de dienst wel uit zou kunnen maken. Geen idee waar je die inspiratie op hebt gedaan, wellicht kun je even wat voorbeelden opnoemen van enorm succesvolle mensen, of entiteiten, die vooral succesvol zijn geworden door ferme taal.

quote:
Alsof we het over een soort kolonialisme hebben wanneer Marokko haar burgers terug neemt. Sterker nog, men kan veel makkelijker het tegenovergestelde beweren.
quote:
Dit is precies wat Durrazi ook zei en waarop ik al uitgebreid op in ben gegaan. In een eerder stadium ook al trouwens.
Hongarije en Polen, bedoel je? :D Nou, wat een bakens van hoop.
  donderdag 7 oktober 2021 @ 21:01:19 #204
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201675162
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:56 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Ja en voor een deel is dat onze schuld omdat wij de verwachting gecreëerd hebben dat ze naar Nederland (en andere Europese landen) kunnen komen.
Die verwachting creëeren wij niet, dat is inherent aan zo welvarend zijn terwijl een groot deel van de mensheid met een paar schamele euro's per dag moet leven.

quote:
Fijn vooruitzicht dat ik de lusten nog te goed heb
Als je Marokkanen zo'n naar volk vindt valt het met de lusten wel wat tegen. Of je moet de immer uitbreidende economische groei een lust vinden, dan valt het wel misschien nog mee.
pi_201675268
quote:
10s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 21:01 schreef Poem_ het volgende:

Als je Marokkanen zo'n naar volk vindt valt het met de lusten wel wat tegen. Of je moet de immer uitbreidende economische groei een lust vinden, dan valt het wel misschien nog mee.
Als het geen groei per capita is, wat heb ik er dan aan? En dan heb ik het nog niet eens over de overlast en criminaliteit.

quote:
Die verwachting creëeren wij niet, dat is inherent aan zo welvarend zijn terwijl een groot deel van de mensheid met een paar schamele euro's per dag moet leven.
Wij faciliteren dat gewoon door het in veel gevallen toe te laten en zelfs aan te moedigen met gratis huizen en dergelijke. Ik gun die mensen ook een goed leven maar dit is niet de oplossing.
pi_201675291
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:58 schreef Poem_ het volgende:
Hongarije en Polen, bedoel je? :D Nou, wat een bakens van hoop.
Ik heb nooit gezegd dat ik achter hun politiek sta. Maar ze trekken wel veel voordeel uit hun EU lidmaatschap terwijl ze tegelijkertijd met diverse EU landen overhoop liggen. Quod erat demonstrandum.
  zaterdag 9 oktober 2021 @ 10:54:46 #207
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_201691961
Omdat Marokko geen enkel belang heeft om die jongens terug te nemen

Het zijn potentiele geld naar huis stuurders
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  User die het meest klaagt 2022 zondag 10 oktober 2021 @ 16:47:16 #208
414785 sirdanilot
pi_201706652
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:42 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Nederland heeft geen controle over wie Marokko binnen laat dus moeten we ze daar maar naar toe sturen in de hoop dat ze worden binnengelaten?
Ja precies , puik plan kerel
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')