abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 21 september 2021 @ 12:42:04 #1
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201453623


Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Er wordt flink gevaccineerd.
Welke geboortejaren mogen afspraak maken en vanaf wanneer mocht dit precies?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
quote:
#Vaccinatie

➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)


Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Dagelijkse ziekenhuiscijfers
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 21 september 2021 @ 12:44:01 #2
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201453646
Anderhalve meter van god los B-)
  dinsdag 21 september 2021 @ 12:46:00 #3
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_201453659
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 12:35 schreef bellamy13 het volgende:
Als niets meer werkt, kunnen we ook nog altijd de geplande maatregelen van Canada proberen:

Health protection Act.

"Apparently Canadian government can “lawfully” send squads / police into your home or private property without a warrant, have you removed, relocated and force you to be jabbed, under the “covid emergency health act”."

https://novascotia.ca/cor(...)fficer-of-health.pdf

Volkomen normaal allemaal.......
In Nederland wel ja, al sinds oktober 2008.

quote:
Artikel 31
De voorzitter van de veiligheidsregio kan een persoon onverwijld ter isolatie in een ziekenhuis doen opnemen, indien:

a.de betrokkene lijdt aan een infectieziekte behorend tot groep A, dan wel de voorzitter van de veiligheidsregio gegronde redenen heeft om aan te nemen dat de betrokkene daaraan lijdt,

b.ernstig gevaar voor de volksgezondheid bestaat door verspreiding van die infectieziekte,

c.dit gevaar niet op andere wijze effectief kan worden afgewend, en

d.de betrokkene niet tot opneming ter isolatie bereid is.
https://wetten.overheid.nl/BWBR0024705/2021-09-01

"force you to be jabbed" is trouwens nergens te vinden in het document. Logisch ook, vaccins werken alleen preventief.

https://novascotia.ca/cor(...)fficer-of-health.pdf
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_201453671
Leuk al die grapjes over de kerk, maar ik vind dat best wel achterlijk dat die godsdienstwaanzinnigen steeds ontzien worden. Terwijl momenteel daar het probleem ligt. Durven ze dat niet aan of zo, om die eens aan te pakken?
pi_201453677
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 12:12 schreef chratnox het volgende:

[..]
De anderhalve meter afschaffen om die te vervangen met het gebruiken van een QR-code om ergens naar binnen te kunnen laat niet echt zien dat het nagenoeg klaar is. Voelt dit voor jou niet als een verzwaring?
Nee. Voor mij verandert er eigenlijk weinig. Op sommige plekken zal ik een QR-code laten scannen, een kleine moeite vind ik. Enige is allicht dat er meer opstoppingen komen en dat ik dus langer moet wachten, dat zou jammer zijn.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201453683
quote:
14s.gif [b]Op [..]
In Nederland wel ja, al sinds oktober 2008.
[..]
https://wetten.overheid.nl/BWBR0024705/2021-09-01
Daar staat nog niks in over iemand op een stoel vast binden en eventjes een prikje toedienen.

Overigens valt die wet bij corona al door de mand bij puntje c.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_201453700
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 12:23 schreef galantis het volgende:
Daarnaast kan het aanhouden van een regel die toch niet echt wordt nageleefd buitengewoon ergerlijk zijn, en wellicht exemplarisch voor meerdere onderdelen van het coronabeleid.
Jij zegt "niet echt nageleefd", ik denk dat dat wel meevalt. Ik zie ook wel hoe vaak het geen enkele rol van betekenis meer heeft. Maar ik denk dat het vaak genoeg nog wel een impact heeft. Maar dat zou allicht dan ook weer mijn bias kunnen zijn.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator dinsdag 21 september 2021 @ 12:49:12 #8
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201453707
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 12:46 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Nee. Voor mij verandert er eigenlijk weinig. Op sommige plekken zal ik een QR-code laten scannen, een kleine moeite vind ik. Enige is allicht dat er meer opstoppingen komen en dat ik dus langer moet wachten, dat zou jammer zijn.
Maar dat bedoel ik eigenlijk. Op dit moment loop je zo naar binnen. Als er geen ruimte is heb je pech, maar je kan zo naar binnen lopen. Vanaf zaterdag moet je je QR-code laten scannen. Of het een kleine moeite is of niet, het is wel een verzwaring van de situatie hoe die nu is.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201453712
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 12:49 schreef chratnox het volgende:

[..]
Maar dat bedoel ik eigenlijk. Op dit moment loop je zo naar binnen. Als er geen ruimte is heb je pech, maar je kan zo naar binnen lopen. Vanaf zaterdag moet je je QR-code laten scannen. Of het een kleine moeite is of niet, het is wel een verzwaring van de situatie hoe die nu is.
Ik heb over een paar weken een (sta)concert, dat is onder de huidige maatregelen niet mogelijk. Het is dus een versoepeling.

Het is maar net waar je je op focust.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator dinsdag 21 september 2021 @ 12:52:34 #10
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201453751
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 12:49 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ik heb over een paar weken een (sta)concert, dat is onder de huidige maatregelen niet mogelijk. Het is dus een versoepeling.

Het is maar net waar je je op focust.
Ja, voor concerten is het een versoepeling, daar heb je gelijk in. Voor restaurants, cafés, terrassen en de Efteling e.d. niet.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  dinsdag 21 september 2021 @ 12:53:30 #11
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201453763
Ergens het is hele QR gebeuren wel elegant, je hoeft nooit meer te testen, kunt overal door kan lopen met je snotneus en bij een uitbraak draai je aan het rad en geef je kinderen, kerkgangers, ongevaccineerden of wappies de schuld.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_201453808
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 11:03 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik snap het ook niet zo goed. Gommers is altijd één van de meer gematigde geweest. Die nog wel 's wilde roepen dat het allemaal zo'n vaart niet zou lopen en dat de IC's het prima aan zouden kunnen zonder additionele maatregelen. Waar zijn verandering ineens vandaan komt is me echt een raadsel.
Mes op de keel van Kuipers/andere OMT leden denk ik. Hij is wel eens eerder teruggefloten.

In het kader als jij loopt te verkondigen dat het in werkelijkheid niet meer z'n vaart loopt, kunnen wij ons verhaal niet meer verkopen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201453860
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 12:53 schreef GemMagic het volgende:
Ergens het is hele QR gebeuren wel elegant, je hoeft nooit meer te testen, kunt overal door kan lopen met je snotneus en bij een uitbraak draai je aan het rad en geef je kinderen, kerkgangers, ongevaccineerden of wappies de schuld.
  dinsdag 21 september 2021 @ 13:01:48 #14
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201453890
quote:
Duitser zonder mondkapje doodt 20-jarige verkoper die hem bier weigert
https://www.telegraaf.nl/(...)die-hem-bier-weigert

Deze man was het duidelijk ook even zat.. Wel 'n trieste zaak.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_201453939
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 12:52 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ja, voor concerten is het een versoepeling, daar heb je gelijk in. Voor restaurants, cafés, terrassen en de Efteling e.d. niet.
De anderhalve meter is formeel nog niet afgeschaft in de horeca. Ik ben wel benieuwd hoeveel zaken effectief nog steeds beperkt zijn door die anderhalve meter. Ik denk ook meer dan je denkt. Misschien niet zozeer door de anderhalve meter binnen een groep, maar tussen groepen?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201453973
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 12:57 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Mes op de keel van Kuipers/andere OMT leden denk ik. Hij is wel eens eerder teruggefloten.

In het kader als jij loopt te verkondigen dat het in werkelijkheid niet meer z'n vaart loopt, kunnen wij ons verhaal niet meer verkopen.
Volgens mij is hij gewoon oprecht bezorgd en is er helemaal niets veranderd in zijn houding. Het is alleen dat hij een boodschap verkondigt die nu niet strookt met wat een aantal graag willen horen. ;)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201454221
Mijn voetbalclub was in de veronderstelling dat de QR code check niet hoefde voor de kantine :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201454360
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 13:01 schreef GemMagic het volgende:

[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)die-hem-bier-weigert

Deze man was het duidelijk ook even zat.. Wel 'n trieste zaak.
de zaak was niet triest, de ondernemer mag gewoon zijn zaak beschermen.
  Moderator dinsdag 21 september 2021 @ 13:33:31 #19
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_201454369
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 13:25 schreef Jor_Dii het volgende:
Mijn voetbalclub was in de veronderstelling dat de QR code check niet hoefde voor de kantine :')
Vraag mij alleen echt af hoe ze dat allemaal gaan handhaven, er zijn best veel plekken waar je nu een QR code nodig gaat hebben.
pi_201454372
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 september 2021 12:44 schreef Tijn het volgende:
Anderhalve meter van god los B-)
in de kerk
  dinsdag 21 september 2021 @ 13:34:39 #21
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201454398
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 12:46 schreef bloodymary1 het volgende:
Leuk al die grapjes over de kerk, maar ik vind dat best wel achterlijk dat die godsdienstwaanzinnigen steeds ontzien worden. Terwijl momenteel daar het probleem ligt. Durven ze dat niet aan of zo, om die eens aan te pakken?
Dat is maar hoe men het wil zien en natuurlijk lekker makkelijk om andersdenkenden als groep weg te zetten.
Dit als weerklank om aan te geven om op te passen met willekeurig mensen oorzakelijk weg te zetten. Het is wat flauw om de vrijheid omtrent godsdienstbeleving onder het mom van een crisis, ter discussie te stellen.

Het probleem is dat mensen die kwetsbaar zijn, soms ziek worden na infectie en dan vanwege hun onderliggende oorzaak, gevolgen ondervinden en zo de (sws reeds) tekortschietende zorg gaan overbelasten.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 21 september 2021 @ 13:34:58 #22
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201454406
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 13:33 schreef Momo het volgende:

[..]
Vraag mij alleen echt af hoe ze dat allemaal gaan handhaven, er zijn best veel plekken waar je nu een QR code nodig gaat hebben.
Vraag me af hoe dat gaat bij bijvoorbeeld voetbalclubs in de Randstad, gok dat er toch heel wat jeugdleden van niet-westerse afkomst geen inenting hebben gehad. Dit kan bijna niet in goede banen geleid worden door wat vrijwilligers.
pi_201454410
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 13:33 schreef Momo het volgende:

[..]
Vraag mij alleen echt af hoe ze dat allemaal gaan handhaven, er zijn best veel plekken waar je nu een QR code nodig gaat hebben.
Zeker, maar bij navraag kreeg ik dus serieus het bericht: deze QR regeling geldt niet voor sportkantines..

Dat zegt voldoende over de enorm onoverzichtelijke brei aan maatregelen die er weer ontstaat vanaf dit weekend.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 21 september 2021 @ 13:36:21 #24
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201454444
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 12:52 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ja, voor concerten is het een versoepeling, daar heb je gelijk in. Voor restaurants, cafés, terrassen en de Efteling e.d. niet.
Het verkopen van beperking als versoepeling, blijft een kunst.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_201454473
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 13:33 schreef Momo het volgende:

[..]
Vraag mij alleen echt af hoe ze dat allemaal gaan handhaven, er zijn best veel plekken waar je nu een QR code nodig gaat hebben.
Net zoals alle andere regels tot nu toe, hooguit steekproefsgewijs.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 21 september 2021 @ 13:37:44 #26
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201454484
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 13:35 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Zeker, maar bij navraag kreeg ik dus serieus het bericht: deze QR regeling geldt niet voor sportkantines..

Dat zegt voldoende over de enorm onoverzichtelijke brei aan maatregelen die er weer ontstaat vanaf dit weekend.
  Moderator dinsdag 21 september 2021 @ 13:38:57 #27
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_201454507
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 13:34 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Vraag me af hoe dat gaat bij bijvoorbeeld voetbalclubs in de Randstad, gok dat er toch heel wat jeugdleden van niet-westerse afkomst geen inenting hebben gehad. Dit kan bijna niet in goede banen geleid worden door wat vrijwilligers.
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 13:35 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Zeker, maar bij navraag kreeg ik dus serieus het bericht: deze QR regeling geldt niet voor sportkantines..

Dat zegt voldoende over de enorm onoverzichtelijke brei aan maatregelen die er weer ontstaat vanaf dit weekend.
Ja, ik voorzie heel erg de #ophef zaterdag.
Benieuwd of gemeentes juist restaurants etc. gaan controleren die nu eerder op social media hebben geroepen er niet aan mee te doen. Zag zelfs een google maps kaart voorbij komen met restaurants/cafes die niet mee willen doen.
pi_201454508
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 13:35 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Zeker, maar bij navraag kreeg ik dus serieus het bericht: deze QR regeling geldt niet voor sportkantines..

Dat zegt voldoende over de enorm onoverzichtelijke brei aan maatregelen die er weer ontstaat vanaf dit weekend.
Het is voor de verandering nu juist een keer wél overzichtelijk. Bij alle niet-overdekte horecagelegenheden met meer dan één bezoeker moet je controleren. Veel duidelijker krijg je het niet toch?

(Nog los van de praktische uitwerking en handhaving)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201454582
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 13:39 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Het is voor de verandering nu juist een keer wél overzichtelijk. Bij alle niet-overdekte horecagelegenheden met meer dan één bezoeker moet je controleren. Veel duidelijker krijg je het niet toch?

(Nog los van de praktische uitwerking en handhaving)
Nee, het is niet duidelijk anders zegt mijn sportvereniging niet dat het voor hun kantine niet geldt. Wat versta je volgens de regels precies onder 'afhalen' bijvoorbeeld? Is dat een luik waarbij consument altijd buiten is of is dat snel even in en uit lopen en welke tijd limiet zit daar dan bijvoorbeeld aan? Bij een drukke snackbar kun je ook wel eens 10-15 minuten zitten wachten op je eten samen met 10-20 andere mensen op 20 m²..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201454672
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 13:43 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Nee, het is niet duidelijk anders zegt mijn sportvereniging niet dat het voor hun kantine niet geldt. Wat versta je volgens de regels precies onder 'afhalen' bijvoorbeeld? Is dat een luik waarbij consument altijd buiten is of is dat snel even in en uit lopen en welke tijd limiet zit daar dan bijvoorbeeld aan? Bij een drukke snackbar kun je ook wel eens 10-15 minuten zitten wachten op je eten samen met 10-20 andere mensen op 20 m²..
Het toont maar weer aan dat ze gewoon de aan sportvereniging gerelateerde kantines buiten beschouwing hadden moeten laten.

Onze sportschool is namelijk ook van mening dat voor de koffiecorner geen QR nodig is, terwijl het formeel gewoon een sportkantine is.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201454674
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 13:43 schreef Jor_Dii het volgende:
Nee, het is niet duidelijk anders zegt mijn sportvereniging niet dat het voor hun kantine niet geldt.
Dat is niet per se een criterium. Ik zou niet weten waar jouw vereniging vandaan heeft dat het niet voor sportkantines zou gelden. Dat staat letterlijk nergens.

Sterker nog, ik vind zo meerdere berichten in de media van de afgelopen dagen:
https://www.hartvannederl(...)de-handhaven-kantine
https://www.1limburg.nl/c(...)orgen-bij-sportclubs
https://www.ed.nl/regio/s(...)rbaar-zijn~a4d8f852/

En op de site van Rijksoverheid:
quote:
Welke ondernemers moeten het coronatoegangsbewijs controleren en in welke situaties?

Het coronatoegangsbewijs geldt voor de gasten van de volgende gelegenheden:

horeca (eet- en drinkgelegenheden), inclusief locaties met een eet- of drinkgelegenheid als onderdeel van de locatie, zoals een koffiebar in een winkel, sportkantine, restaurant, hotel. Buitenterrassen zijn uitgezonderd;
casino’s;
festivals;
evenementen (zowel binnen als buiten, met én zonder vaste zitplaats);
bruiloften op een publieke plaats;
publiek bij een professionele sportwedstrijd;
bioscoop;
theater;
concertzalen;
poppodia.
https://www.rijksoverheid(...)gsbewijs/ondernemers
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201454691
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 13:50 schreef _serial_ het volgende:
Onze sportschool is namelijk ook van mening dat voor de koffiecorner geen QR nodig is, terwijl het formeel gewoon een sportkantine is.
Ook dat staat letterlijk bij Rijksoverheid: "zoals een koffiebar in een winkel, sportkantine, restaurant, hotel."
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201454694
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 13:50 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Dat is niet per se een criterium. Ik zou niet weten waar jouw vereniging vandaan heeft dat het niet voor sportkantines zou gelden. Dat staat letterlijk nergens.

Sterker nog, ik vind zo meerdere berichten in de media van de afgelopen dagen:
https://www.hartvannederl(...)de-handhaven-kantine
https://www.1limburg.nl/c(...)orgen-bij-sportclubs
https://www.ed.nl/regio/s(...)rbaar-zijn~a4d8f852/

En op de site van Rijksoverheid:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)gsbewijs/ondernemers
Die van Limburg1 heb ik ook doorgestuurd naar mijn club..

Aan de andere kant lees je dit op Rijksoverheid:

quote:
Vanaf 25 september verplicht
Vanaf 25 september 2021 is alleen met het coronatoegangsbewijs voor iedereen vanaf 13 jaar toegang mogelijk:

in alle horeca binnen (behalve bij afhalen zoals in sportkantines),
Snap je de verwarring die ontstaat?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201454710
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 13:51 schreef Jor_Dii het volgende:
Snap je de verwarring die ontstaat?
Als je afhaalt hoeft het niet. Als je binnen blijft om het op te drinken/eten wel. Ik snap niet wat daar zo moeilijk aan is.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201454730
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 13:53 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Als je afhaalt hoeft het niet. Als je binnen blijft om het op te drinken/eten wel. Ik snap niet wat daar zo moeilijk aan is.
Zoals ik hierboven al stel: wat is exact afhalen? En heb je zelf een beeld bij een gemiddelde sportkantine? Een continu komen en gaan van mensen en teams, vaak meerdere ingangen (dit is op te lossen uiteraard) en een schrijnend tekort aan vrijwilligers.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 21 september 2021 @ 13:54:40 #36
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201454735
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 13:38 schreef Momo het volgende:
Zag zelfs een google maps kaart voorbij komen met restaurants/cafes die niet mee willen doen.
ze maken het de boa's wel makkelijk
pi_201454741
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 13:53 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Als je afhaalt hoeft het niet. Als je binnen blijft om het op te drinken/eten wel. Ik snap niet wat daar zo moeilijk aan is.
Ik krijg bij de keukenboer een kopje koffie aangeboden, ik loop met hem mee naar hun inpandige koffiebar en loop dan met het kopje koffie naar zijn bureau in de showroom om de offerte op te stellen. Ik verlaat de ruimte niet.

Wel of geen QR?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_201454760
Zie ook KHN:
quote:
Is de inzet van het CTB verplicht bij eet-en drinkgelegenheden als nevenactiviteit, zoals bij een café op een rondvaartboot, pretpark, bibliotheek of winkel?

Ja, de inzet van een CTB is verplicht bij eet- en drinkgelegenheden, tenzij het uitsluitend een afhaalfunctie betreft en bezoekers niet ter plekke (dat wil zeggen: in de eet- en drinkgelegenheid) consumeren. Consumptie bij een sportvereniging buiten de kantine (bijvoorbeeld langs het veld) kwalificeert daardoor als afhaal.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201454761
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 13:54 schreef zalkc het volgende:

[..]
Ik krijg bij de keukenboer een kopje koffie aangeboden, ik loop met hem mee naar hun inpandige koffiebar en loop dan met het kopje koffie naar zijn bureau in de showroom om de offerte op te stellen. Ik verlaat de ruimte niet.

Wel of geen QR?
Volgens de richtlijnen wel, want koffiebar in winkel. Dat soort winkels doen er verstandig aan die onderdelen te sluiten voorlopig.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201454785
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 13:54 schreef zalkc het volgende:

[..]
Ik krijg bij de keukenboer een kopje koffie aangeboden, ik loop met hem mee naar hun inpandige koffiebar en loop dan met het kopje koffie naar zijn bureau in de showroom om de offerte op te stellen. Ik verlaat de ruimte niet.

Wel of geen QR?
Dit is geen verkoop, dus nee.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201454793
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 13:55 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Volgens de richtlijnen wel, want koffiebar in winkel. Dat soort winkels doen er verstandig aan die onderdelen te sluiten voorlopig.
In het kader van afhaal, ik loop bij een snackbar naar binnen, wacht 5 minuten want het is druk en bestel een blikje bier, die drink ik buiten op op zijn terras, daarna ga ik naar binnen om te plassen.

Voor het eerste dus geen QR want afhaal, het tweede dan weer wel.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_201454812
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 13:57 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Dit is geen verkoop, dus nee.
Ik neem er een Snicker bij en betaal er een euro voor.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_201454816
Ik zie alweer gebeuren dat de diversen teams gewoon kratjes bier in de kofferbak laden, om na de wedstrijd op de parkeerplaats op te drinken. Net als tijdens de sluiting van de kantines.

Doei omzet :W
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator dinsdag 21 september 2021 @ 13:59:45 #44
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_201454818
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 13:55 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Volgens de richtlijnen wel, want koffiebar in winkel. Dat soort winkels doen er verstandig aan die onderdelen te sluiten voorlopig.
Ik vraag me af hoe het gaat op een treinstation.
Een kroket halen bij Smullers en koffie halen in een Starbucks mag dan ook niet zonder QR code? De meeste mensen gaan daar niet zitten maar gaan meteen door naar de trein/bus.
  dinsdag 21 september 2021 @ 14:00:20 #45
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201454828
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 13:33 schreef Momo het volgende:

[..]
Vraag mij alleen echt af hoe ze dat allemaal gaan handhaven, er zijn best veel plekken waar je nu een QR code nodig gaat hebben.
Dat gaan "ze" niet handhaven maar laat de overheid in het hoenderhok onderling uitknokken. Probleem hierbij is dat een "bestuur" of "beheerder' formeel aansprakelijk wordt geacht en dus een manier moet bedenken letterlijk te voldoen aan de wet zonder daarin de bezoekers een strobreed in de weg te leggen. Denk aan niet verplichte adresregistratie e.d.

Hier zie ik intussen iets "leuks" gebeuren, net als elders, dat men coronachecks doet als toneelstukje zonder dat het ID wordt gecheckt. Gelukkig is een QRcode (het stippelplaatje) in Nederland niet tot een persoon herleidbaar en kan het 'voorkomen' dat iemand per ongeluk die QR afbeelding heeft verwisseld in de gedachte dat die in orde is. De ondeskundige toonder van een gecodeerd bewijs, is verder niet aansprakelijk voor de strekkende (on)juistheid daarvan. Een uitbater van een gelegenheid kan niet (disfunctioneel) verplicht worden het ID van zijn bezoekers te controleren.

Natuurlijk kan de overheid dan voor of achter die voordeur gaan staan met bevoegde controleurs (BOA's) om wel die controle te doen waarna Leiden in nog meer Last zal raken omdat de overheid dat wil (en kennelijk actief wenst) te handhaven.
In dat geval heeft de uitbater het resulterende probleem dat bezoekers die zich (sws) niet willen laten controleren, dan simpel wegblijven en imo dan de overheid aansprakelijk kan stellen voor het willekeurig geleden omzetverlies. Er zijn immers ook uitbaters (elders) die niet worden gecontroleerd.

#KlaarEnOpgelost.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_201454834
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 13:59 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik vraag me af hoe het gaat op een treinstation.
Een kroket halen bij Smullers en koffie halen in een Starbucks mag dan ook niet zonder QR code? De meeste mensen gaan daar niet zitten maar gaan meteen door naar de trein/bus.
Dat mag dan ook gewoon zonder QR-code, want afhaal.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201454842
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 13:59 schreef zalkc het volgende:

[..]
Ik neem er een Snicker bij en betaal er een euro voor.
Dan is het waarschijnlijk illegaal, want de keukenboer heeft geen horecavergunning. Nou goed? :')
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201454843
Mijn hoofd tolt nu al van de geschetste scenario's hier, laat staan hoe Greet van de plaatselijke bingo dit moet zien te managen.. 8)7
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator dinsdag 21 september 2021 @ 14:02:31 #50
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_201454853
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:00 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Dat mag dan ook gewoon zonder QR-code, want afhaal.
Maar als je wel gaat zitten in de Starbucks moet dat wel officieel
pi_201454854
Gaat lekker in Melbourne met die protesten. Ik snap het heel goed. Keur het natuurlijk af, maar ik lig er niet wakker om.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_201454856
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 13:57 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Dit is geen verkoop, dus nee.
Waar staat dat je expliciet iets moet verkopen / betalen?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 21 september 2021 @ 14:02:38 #53
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201454857
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 13:59 schreef _serial_ het volgende:
Ik zie alweer gebeuren dat de diversen teams gewoon kratjes bier in de kofferbak laden, om na de wedstrijd op de parkeerplaats op te drinken. Net als tijdens de sluiting van de kantines.

Doei omzet :W
maar die voetbalteams zijn toch ook gewoon een doorsnee, dus daar is 80% toch ook gevaccineerd?
pi_201454864
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:01 schreef Jor_Dii het volgende:
Mijn hoofd tolt nu al van de geschetste scenario's hier
Voor letterlijk iedere wet (ook niet coronagerelateerd) kun je het dusdanig in het absurde trekken dat de wet niet meer eenduidig voorziet in een eenduidige interpretatie. Er zijn altijd wel talloze absurde hypothetische situaties te bedenken waarin zus of zo niet meer geldt.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201454868
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:02 schreef Tarado het volgende:

[..]
maar die voetbalteams zijn toch ook gewoon een doorsnee, dus daar is 80% toch ook gevaccineerd?
Daar gaat het niet om, het gaat om de absurditeit van scenario's die je nu krijgt met QR checks op de meest onnavolgbare plekken en situaties.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201454872
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:02 schreef Momo het volgende:

[..]
Maar als je wel gaat zitten in de Starbucks moet dat wel officieel
Als je gaat zitten is het geen afhaal meer natuurlijk.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201454877
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 13:59 schreef _serial_ het volgende:
Ik zie alweer gebeuren dat de diversen teams gewoon kratjes bier in de kofferbak laden, om na de wedstrijd op de parkeerplaats op te drinken. Net als tijdens de sluiting van de kantines.

Doei omzet :W
Ja, dat was stiekem ook altijd een stuk leuker dan dat je met zn allen in de kantine zit.
Al zie ik het eerder gebeuren dat iedereen op het terrasje zit en daarna in de bosjes gaat plassen :')
pi_201454881
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:03 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Voor letterlijk iedere wet (ook niet coronagerelateerd) kun je het dusdanig in het absurde trekken dat de wet niet meer eenduidig voorziet in een eenduidige interpretatie. Er zijn altijd wel talloze absurde hypothetische situaties te bedenken waarin zus of zo niet meer geldt.
Ze hadden dit een stuk eenvoudiger kunnen maken door expliciet te benoemen wat uitgezonderd is een bepaalde limiet te noemen waarbij men wel/niet op QR moet controleren.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201454883
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:02 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Waar staat dat je expliciet iets moet verkopen / betalen?
Het gaat om horeca.

Anders zou ik op het werk al een QR-code moeten scannen, omdat ik vanwege mijn verjaardag rond ga met taart.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201454884
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:01 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Dan is het waarschijnlijk illegaal, want de keukenboer heeft geen horecavergunning. Nou goed? :')
Allemaal in orde qua vergunningen.

Nog een mooi voorbeeld, ik haal een Chinese maaltijd af, om een biertje tijdens het wachten te gaan drinken mag niet binnen zonder QR, als ik het buiten opdrink en naar binnen ga voor het toilet mag ook niet, maar als ik zonder een biertje te bestellen wel naar het toilet ga dan mag het weer wel.

Succes meneer de BOA
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_201454893
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:02 schreef Tarado het volgende:

[..]
maar die voetbalteams zijn toch ook gewoon een doorsnee, dus daar is 80% toch ook gevaccineerd?
Vast wel, maar bij ons is er in elk geval 1 nog niet gevaccineerd, die moet nog even pas op de plaats houden na vanwege een operatie, die zal dus naar huis gaan.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201454895
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:04 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ze hadden dit een stuk eenvoudiger kunnen maken door expliciet te benoemen wat uitgezonderd is een bepaalde limiet te noemen waarbij men wel/niet op QR moet controleren.
De limiet is: meer dan één bezoeker. En de uitzondering is: bij afhaal en/of op een (buiten)terras.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201454905
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:04 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Het gaat om horeca.

Anders zou ik op het werk al een QR-code moeten scannen, omdat ik vanwege mijn verjaardag rond ga met taart.
Wel zo veilig natuurlijk ;) maar inderdaad, het gaat om horeca ja.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 21 september 2021 @ 14:06:07 #64
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201454908
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:04 schreef zalkc het volgende:
maar als ik zonder een biertje te bestellen wel naar het toilet ga dan mag het weer wel.
is dat zo?
pi_201454917
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:04 schreef zalkc het volgende:

[..]
Allemaal in orde qua vergunningen.

Nog een mooi voorbeeld, ik haal een Chinese maaltijd af, om een biertje tijdens het wachten te gaan drinken mag niet binnen zonder QR, als ik het buiten opdrink en naar binnen ga voor het toilet mag ook niet, maar als ik zonder een biertje te bestellen wel naar het toilet ga dan mag het weer wel.

Succes meneer de BOA
Want boa's zijn er natuurlijk om keihard op te treden tegen dit soort situaties.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201454928
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:06 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Want boa's zijn er natuurlijk om keihard op te treden tegen dit soort situaties.
Nee, in de praktijk zal het er op neer komen dat je vrijwel nooit tegen een controle aanloopt als ondernemer of consument.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201454931
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:03 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Voor letterlijk iedere wet (ook niet coronagerelateerd) kun je het dusdanig in het absurde trekken dat de wet niet meer eenduidig voorziet in een eenduidige interpretatie. Er zijn altijd wel talloze absurde hypothetische situaties te bedenken waarin zus of zo niet meer geldt.
Dit zijn absoluut geen absurde situaties. Als ik bij de mcdonalds naar binnen ga en kies voor de optie meenemen dan mag het zonder QR en met de optie hier opeten moet ik hem wel hebben. En als het ijsje eerder klaar is als de hamburger dan moet ik wachten tot ik buiten ben want anders moet ik wel een QR tonen als ik die ondertussen opeet.

Dit zijn geen absurde situaties maar absurde regels.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  dinsdag 21 september 2021 @ 14:07:48 #68
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201454938
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:07 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Nee, in de praktijk zal het er op neer komen dat je vrijwel nooit tegen een controle aanloopt als ondernemer of consument.
als ondernemer nog wel, als consument niet
pi_201454941
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:04 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Het gaat om horeca.

Anders zou ik op het werk al een QR-code moeten scannen, omdat ik vanwege mijn verjaardag rond ga met taart.
Hoe zit het met de bedrijfskantine?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_201454953
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:07 schreef zalkc het volgende:

[..]
Hoe zit het met de bedrijfskantine?
Grijs gebiedje, is het horeca?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201454956
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:06 schreef Tarado het volgende:

[..]
is dat zo?
Waarom zou ik bij afhaal niet naar het toilet mogen?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_201454965
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:07 schreef zalkc het volgende:
Als ik bij de mcdonalds naar binnen ga en kies voor de optie meenemen dan mag het zonder QR en met de optie hier opeten moet ik hem wel hebben. En als het ijsje eerder klaar is als de hamburger dan moet ik wachten tot ik buiten ben want anders moet ik wel een QR tonen als ik die ondertussen opeet.
De politie kan inderdaad hun borst nat maken!
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 21 september 2021 @ 14:09:38 #73
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201454968
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:03 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Daar gaat het niet om, het gaat om de absurditeit van scenario's die je nu krijgt met QR checks op de meest onnavolgbare plekken en situaties.
De vraag wordt wat het doel is van de wet... de regels, de uitvoering daarvan of de bedoeling die elk afzonderlijk al discutabel is.

Een wet die niet zonder aanzien des persoon, proportioneel en eenduidig wordt gehandhaafd, is vooral willekeur als doel uitlokken. Dat mensen creatief worden in hun uitvoering kan verwerpelijk zijn maar in ons land niet verwijtbaar.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_201454985
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:08 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Grijs gebiedje, is het horeca?
Hoezo is dat een grijs gebied?

quote:
In het vierde lid zijn enkele uitzonderingen opgenomen op de plicht voor beheerders van eet- en drinkgelegenheden om met coronatoegangsbewijzen te werken. Deze locaties mogen geopend zijn zonder dat alleen publiek wordt toegelaten met een geldig coronatoegangsbewijs en ook ‘s nachts. Ook voor besloten locaties (bedrijfskantine of lunchbijeenkomsten op kantoor) geldt op basis van de definitie van een eet- en drinkgelegenheid een uitzondering.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201454999
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:11 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Hoezo is dat een grijs gebied?
[..]

Ah oke, ja ik heb niet alle uitzonderingen etc. tot me genomen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201455039
Anyway, deze discussie en potentiële scenario's die geschetst worden, zeggen wmb genoeg, dit is niet te volgen en heel lastig uit te leggen in bepaalde situaties. Hopelijk zijn we snel van het QR gedrocht af.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201455050
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:12 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ah oke, ja ik heb niet alle uitzonderingen etc. tot me genomen.
Dat snap ik (ik ook niet, maar dit vond ik met twee seconden googelen). Het is maar om aan te geven dat het over het algemeen echt wel duidelijk is wat de bedoeling is. En als de situatie niet expliciet voorziet kun je wel redelijkerwijs in de geest van de wet deduceren wat de gedachte is. Het idee dat een wet zwart-wit is en expliciet uitsluitsel zou moeten geven is sowieso wel achterhaald.

Net zoals de 'hoe gaan we dit handhaven?'-opmerking nogal gratuit zijn. Uiteraard is handhaafbaarheid belangrijk, maar bij tal van wetten wordt er niet continu gehandhaafd. Integendeel.

Overigens hier meer uitzonderingen:
quote:
4. Het eerste en tweede lid gelden niet voor een eet- en drinkgelegenheid:
a. in een uitvaartcentrum of in een andere locatie waar een plechtigheid plaatsvindt ten behoeve van een uitvaart;
b. in zorglocaties voor patiënten en cliënten en bezoekers van patiënten en cliënten;
c. die zich bevindt op een luchthaven na de securitycheck;
d. binnen een locatie waar besloten en georganiseerde dagbesteding plaatsvindt voor kwetsbare groepen;
e. op verzorgingsplaatsen langs wegen die behoren tot het hoofdwegennet;
f. waar uitsluitend sprake is van verkoop, aflevering of verstrekking van etenswaren of dranken voor gebruik anders dan ter plaatse, mits de duur van het verblijf van publiek in de inrichting zoveel mogelijk wordt beperkt;
g. in een internationale trein.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator dinsdag 21 september 2021 @ 14:17:05 #78
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_201455057
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:15 schreef Jor_Dii het volgende:
Anyway, deze discussie en potentiële scenario's die geschetst worden, zeggen wmb genoeg, dit is niet te volgen en heel lastig uit te leggen in bepaalde situaties. Hopelijk zijn we snel van het QR gedrocht af.
Als je je echt verdiept in de regels dan kom je er wel uit, maar de gemiddelde Nederlander gaat dat niet doen en je hebt gewoon ook rare situaties die voor kunnen komen.
  dinsdag 21 september 2021 @ 14:20:54 #79
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201455113
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:08 schreef zalkc het volgende:

[..]
Waarom zou ik bij afhaal niet naar het toilet mogen?
als je binnen blijft wachten bedoel je? ik heb geen idee of dat bij het afhalen hoort
pi_201455128
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:20 schreef Tarado het volgende:

[..]
als je binnen blijft wachten bedoel je? ik heb geen idee of dat bij het afhalen hoort
Alsof een afhaalzaak je gaat weigeren naar het toilet te gaan. Of ze moeten uit voorzorg de toiletten sluiten..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201455143
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:21 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Alsof een afhaalzaak je gaat weigeren naar het toilet te gaan. Of ze moeten uit voorzorg de toiletten sluiten..
En mensen in het restaurant moeten de sleutel bij de bar ophalen?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Moderator dinsdag 21 september 2021 @ 14:23:37 #82
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201455159
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:21 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Alsof een afhaalzaak je gaat weigeren naar het toilet te gaan. Of ze moeten uit voorzorg de toiletten sluiten..
Het punt is natuurlijk meer dat een overijverige BOA ervoor kan zorgen dat ze dan een boete krijgen. Dat zullen ze willen voorkomen lijkt me.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  dinsdag 21 september 2021 @ 14:27:44 #83
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201455212
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:23 schreef chratnox het volgende:

[..]
Het punt is natuurlijk meer dat een overijverige BOA ervoor kan zorgen dat ze dan een boete krijgen. Dat zullen ze willen voorkomen lijkt me.
dat zal toch wel loslopen
pi_201455217
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:16 schreef DireStraits7 het volgende:
in een uitvaartcentrum of in een andere locatie waar een plechtigheid plaatsvindt ten behoeve van een uitvaart;
Oke, in elke verenigingsruimte een kist neerzetten, opgelost.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201455254
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:07 schreef zalkc het volgende:

[..]
Dit zijn absoluut geen absurde situaties. Als ik bij de mcdonalds naar binnen ga en kies voor de optie meenemen dan mag het zonder QR en met de optie hier opeten moet ik hem wel hebben. En als het ijsje eerder klaar is als de hamburger dan moet ik wachten tot ik buiten ben want anders moet ik wel een QR tonen als ik die ondertussen opeet.

Dit zijn geen absurde situaties maar absurde regels.
Maar krijgt de bestelpaal dan ook een QR scanner? Of gaat het dienblad met 'hier opeten' bij een geweigerde QR gewoon de vuilnisbak in? :')
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  Moderator dinsdag 21 september 2021 @ 14:31:59 #86
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201455261
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:27 schreef Tarado het volgende:

[..]
dat zal toch wel loslopen
Ik weet het niet. Hier in het dorp heb je een aantal gemeentebeambten die controleren of de hond in het hondenuitlaatveld gepoept heeft en niet 5 meter ernaast, met boetes tot gevolg. Ik zou het niet zomaar uitsluiten.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201455271
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:31 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Maar krijgt de bestelpaal dan ook een QR scanner? Of gaat het dienblad met 'hier opeten' bij een geweigerde QR gewoon de vuilnisbak in? :')
Ik heb het niet verzonnen hè. Misschien een scheidingswandje? Afhalers links, Hier opeters rechts.

En uiteraard een dixi buiten voor de QR-lozen en een echt toilet voor de Q-houders, verder geen sprake van tweedeling ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  dinsdag 21 september 2021 @ 14:33:34 #88
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201455287
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:31 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik weet het niet. Hier in het dorp heb je een aantal gemeentebeambten die controleren of de hond in het hondenuitlaatveld gepoept heeft en niet 5 meter ernaast, met boetes tot gevolg. Ik zou het niet zomaar uitsluiten.
ja dorpen, je moet ervan houden
pi_201455294
als je bij de mac gaat staan wachten op je vreten verdien je ook gewoon een bon
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_201455306
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:31 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik weet het niet. Hier in het dorp heb je een aantal gemeentebeambten die controleren of de hond in het hondenuitlaatveld gepoept heeft en niet 5 meter ernaast, met boetes tot gevolg. Ik zou het niet zomaar uitsluiten.
goed zo, optyfen met die schijtbeesten
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_201455307
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:31 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik weet het niet. Hier in het dorp heb je een aantal gemeentebeambten die controleren of de hond in het hondenuitlaatveld gepoept heeft en niet 5 meter ernaast, met boetes tot gevolg. Ik zou het niet zomaar uitsluiten.
Is dat overijverig?

Ik zie echt wel dat er wat lastige momenten kunnen zijn, hoor, en dat het niet zo eenduidig is als je het liefste zou willen als je bepaalde regels instelt. Of het zo'n vaart zal lopen, betwijfel ik. Tevens zie ik dat als een van de beste bewijzen dat het echt geen heel lang leven beschoren zal zijn en zeker niet, zoals door sommigen wordt gevreesd, voor altijd zo zal blijven.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201455319
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:33 schreef Tarado het volgende:

[..]
ja dorpen, je moet ervan houden
Voordeel is wel dat je niet in de hondenpoep trapt, zoals in de stad regelmatig gebeurde!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 21 september 2021 @ 14:36:53 #93
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201455322
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Is dat overijverig?

Ik zie echt wel dat er wat lastige momenten kunnen zijn, hoor, en dat het niet zo eenduidig is als je het liefste zou willen als je bepaalde regels instelt. Of het zo'n vaart zal lopen, betwijfel ik. Tevens zie ik dat als een van de beste bewijzen dat het echt geen heel lang leven beschoren zal zijn en zeker niet, zoals door sommigen wordt gevreesd, voor altijd zo zal blijven.
Ja, dat vind ik wel overijverig.

Ik hoop dat het geen lang leven beschoren is, maar wat mij betreft is een week ook al te lang.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201455326
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:34 schreef Nielsch het volgende:
als je bij de mac gaat staan wachten op je vreten verdien je ook gewoon een bon
Nu is mijn meest recente ervaring bij de Mac dat er toch al iemand staat om je te ontvangen bij binnenkomst. Vraag me af of ze zullen kiezen voor enkel gevaccineerden/getesten binnen te laten (ook al haal je dus af).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201455344
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:36 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ja, dat vind ik wel overijverig.

Ik hoop dat het geen lang leven beschoren is, maar wat mij betreft is een week ook al te lang.
OK, dan hebben wij een heel ander idee bij overijverig. Ik vind het niet meer dan terecht dat mensen die hun hond buiten de daarvoor bestemde plekken laten poepen en het dan ook nog niet opruimen daarop worden aangesproken of een boete krijgen.

Van mij hoeft dit hele circus ook niet, hoor.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201455345
ik moet zeggen; hondenpoep is een probleem dat best wel goed opgelost is. natuurlijk niet 100% maar weet nog dat toen ik klein was er regelmatig schijt gewoon op de stoep lag, eigenaren niks opruimden en ook voetbalveldjes en dergelijke onder werden gescheten. tegenwoordig zie je dat echt bijna nooit meer en bijna alle hondeneigenaren die ik zie ruimen het ook gewoon op... bepaalde types uitgezonderd... maar die hebben aan wel meer dingen schijt.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator dinsdag 21 september 2021 @ 14:40:58 #97
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201455366
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:38 schreef miss_sly het volgende:

[..]
OK, dan hebben wij een heel ander idee bij overijverig. Ik vind het niet meer dan terecht dat mensen die hun hond buiten de daarvoor bestemde plekken laten poepen en het dan ook nog niet opruimen daarop worden aangesproken of een boete krijgen.

Van mij hoeft dit hele circus ook niet, hoor.
Dit was op momenten dat ze de hond aan het uitlaten waren in het uitrenveld. Geen idee of ze het wel of niet nog op gingen ruimen, Ze werden er dus niet op aangesproken, maar kregen direct een boete.

Maargoed, dit gaat nogal voorbij het punt. Ik geef alleen aan dat er een aantal BOA's zijn die erg blij worden van boetes uitdelen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201455387
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:40 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dit was op momenten dat ze de hond aan het uitlaten waren in het uitrenveld. Geen idee of ze het wel of niet nog op gingen ruimen, Ze werden er dus niet op aangesproken, maar kregen direct een boete.

Maargoed, dit gaat nogal voorbij het punt. Ik geef alleen aan dat er een aantal BOA's zijn die erg blij worden van boetes uitdelen.
Tuurlijk zijn die er. Zoals er ook mensen zijn die niets liever willen dan over het randje acteren, want over het randje.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201455392
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:40 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dit was op momenten dat ze de hond aan het uitlaten waren in het uitrenveld. Geen idee of ze het wel of niet nog op gingen ruimen, Ze werden er dus niet op aangesproken, maar kregen direct een boete.

Maargoed, dit gaat nogal voorbij het punt. Ik geef alleen aan dat er een aantal BOA's zijn die erg blij worden van boetes uitdelen.
Net zoals diegene die ik een paar jaar geleden had, die ze vergeten waren na de bevrijding. Stond al een bon voor parkeren uit te schrijven toen ik nog een kaartje aan het halen was. Moest ik maar bezwaar gaan maken bij de gemeente was de reactie, geschreven is geschreven.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_201455398
quote:
18s.gif Op dinsdag 21 september 2021 13:34 schreef Vallon het volgende:

[..]
Dat is maar hoe men het wil zien en natuurlijk lekker makkelijk om andersdenkenden als groep weg te zetten.
Dit als weerklank om aan te geven om op te passen met willekeurig mensen oorzakelijk weg te zetten. Het is wat flauw om de vrijheid omtrent godsdienstbeleving onder het mom van een crisis, ter discussie te stellen.

Het probleem is dat mensen die kwetsbaar zijn, soms ziek worden na infectie en dan vanwege hun onderliggende oorzaak, gevolgen ondervinden en zo de (sws reeds) tekortschietende zorg gaan overbelasten.
Geen idee wat je bedoelt, maar ik wil alleen maar zeggen dat ik niet begrijp waarom die pas voor toegang tot alles nodig is, behalve tot kerken en gebedshuizen. En dat staat los van de vrijheid van godsdienst, die kun je thuis ook beleven, net als je thuis kunt eten en drinken. Het virus maakt geen onderscheid...
pi_201455404
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:43 schreef zalkc het volgende:

[..]
geschreven is geschreven.
Vaak heeft dat met automatisering etc. te maken. Zoiets kan dan niet meer terplekke terug gedraaid worden.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator dinsdag 21 september 2021 @ 14:46:04 #102
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201455414
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:43 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Tuurlijk zijn die er. Zoals er ook mensen zijn die niets liever willen dan over het randje acteren, want over het randje.
Dit was een reactie op de post van @Tarado waarin hij zei 'zal toch wel loslopen'. Dat er ook mensen zijn die op of net over het randje acteren omdat ze 'tegen het establishment willen schoppen' lijkt me geen argument dat er overijverige BOA's zijn die je met plezier een bon aannaaien.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator dinsdag 21 september 2021 @ 14:47:53 #103
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201455429
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:45 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Vaak heeft dat met automatisering etc. te maken. Zoiets kan dan niet meer terplekke terug gedraaid worden.
Wanneer de bon uitgeschreven is is dat zo inderdaad, maar wanneer deze nog niet gesubmit is kan de informatie nog bijgewerkt/verwijderd worden. Daar niets meer mee willen/kunnen is gewoon onwil.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201455433
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:37 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Nu is mijn meest recente ervaring bij de Mac dat er toch al iemand staat om je te ontvangen bij binnenkomst. Vraag me af of ze zullen kiezen voor enkel gevaccineerden/getesten binnen te laten (ook al haal je dus af).
Die gaan ze niet weigeren, want zo'n 16-jarig joch gaat iemand niet weg sturen met het risico van een doodsbedreiging als er iemand een keer een rood vinkje krijgt.

Of je moet bij elke Mac een paar potige beveiligers voor de deur gaan zetten.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_201455434
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:46 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dit was een reactie op de post van @:Tarado waarin hij zei 'zal toch wel loslopen'. Dat er ook mensen zijn die op of net over het randje acteren omdat ze 'tegen het establishment willen schoppen' lijkt me geen argument dat er overijverige BOA's zijn die je met plezier een bon aannaaien.
Prima, hoor.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201455444
twitter
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201455454
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 13:54 schreef zalkc het volgende:

[..]
Ik krijg bij de keukenboer een kopje koffie aangeboden, ik loop met hem mee naar hun inpandige koffiebar en loop dan met het kopje koffie naar zijn bureau in de showroom om de offerte op te stellen. Ik verlaat de ruimte niet.

Wel of geen QR?
Als je je met dit soort vragen bezig houdt, ben je net zo erg bezig als degene die de regels op stelt. Gewoon je ding doen net als altijd, het wijst zich zelf wel. En dan zal in de praktijk blijken dat er vrijwel nergens om wordt gevraagd...
pi_201455464
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:48 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Of je moet bij elke Mac een paar potige beveiligers voor de deur gaan zetten.
pi_201455491
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:48 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Die gaan ze niet weigeren, want zo'n 16-jarig joch gaat iemand niet weg sturen met het risico van een doodsbedreiging als er iemand een keer een rood vinkje krijgt.

Of je moet bij elke Mac een paar potige beveiligers voor de deur gaan zetten.
Een Mac kan daar nog budget voor neerleggen tenminste..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201455501
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:46 schreef chratnox het volgende:
Dat er ook mensen zijn die op of net over het randje acteren omdat ze 'tegen het establishment willen schoppen' lijkt me geen argument dat er overijverige BOA's zijn die je met plezier een bon aannaaien.
Maar eerlijk, hoe vaak gebeurt dit nou werkelijk? Uiteindelijk hebben de meeste boa's meer last van hun stigma dan de rest van Nederland werkelijk last heeft van overijverige boa's.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 21 september 2021 @ 14:54:23 #111
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_201455505
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:50 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Als je je met dit soort vragen bezig houdt, ben je net zo erg bezig als degene die de regels op stelt. Gewoon je ding doen net als altijd, het wijst zich zelf wel. En dan zal in de praktijk blijken dat er vrijwel nergens om wordt gevraagd...
Allemaal leuk en aardig, maar als je eigenaar bent van zo'n zaak moet je er wel iets mee.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_201455514
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:53 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Een Mac kan daar nog budget voor neerleggen tenminste..
Ongetwijfeld, die leggen de rekening gewoon bij de gasten.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201455516
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:50 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Als je je met dit soort vragen bezig houdt, ben je net zo erg bezig als degene die de regels op stelt. Gewoon je ding doen net als altijd, het wijst zich zelf wel. En dan zal in de praktijk blijken dat er vrijwel nergens om wordt gevraagd...
Opzich een terechte opmerking, maar anderzijds is het van de zotte dat we hier serieus over na moeten denken om bepaalde situaties en dus boetes te voorkomen (als ondernemer). Het is werkelijk waar tot in het absurde getrokken deze hele situatie.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201455551
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:44 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Geen idee wat je bedoelt, maar ik wil alleen maar zeggen dat ik niet begrijp waarom die pas voor toegang tot alles nodig is, behalve tot kerken en gebedshuizen. En dat staat los van de vrijheid van godsdienst, die kun je thuis ook beleven, net als je thuis kunt eten en drinken. Het virus maakt geen onderscheid...
omdat de vrijheid van godsdienst in Nederland enorm ruim is beschreven. Niet alleen moet iedereen elk geloof aan kunnen hangen zonder angst voor vervolging of discriminatie, maar mogen deze mensen zelfs geen strobreedje in de weg worden gelegd om een gebedshuis te betreden...

quote:
1.
Ieder heeft het recht zijn godsdienst of levensovertuiging, individueel of in gemeenschap met anderen, vrij te belijden, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.
2.
De wet kan ter zake van de uitoefening van dit recht buiten gebouwen en besloten plaatsen regels stellen ter bescherming van de gezondheid, in het belang van het verkeer en ter bestrijding of voorkoming van wanordelijkheden.
door lid 2 heeft de wetgever geen enkele grip op wat er in gebedshuizen wel of niet gebeurd...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 21 september 2021 @ 14:57:26 #115
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_201455552
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:54 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Opzich een terechte opmerking, maar anderzijds is het van de zotte dat we hier serieus over na moeten denken om bepaalde situaties en dus boetes te voorkomen (als ondernemer). Het is werkelijk waar tot in het absurde getrokken deze hele situatie.
En het was ook de VVD die geen probleem zag in een glaasje wijn bij de kapper of een kopje koffie in een bakkerij. De meeste ondernemingen zijn niet meer zo rechtlijnig als voreger.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_201455556
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:04 schreef zalkc het volgende:

[..]

Succes meneer de BOA
BOA's zijn de laatste mensen waar ik medelijden mee zal hebben. Als je voor zo'n beroep kiest sta je wat mij betreft het allerlaagste op de ladder. Net als mensen die aan telefonische verkoop doen. En je de hele dag lastig vallen terwijl je druk bezig bent.
  Moderator dinsdag 21 september 2021 @ 14:57:37 #117
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201455558
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:54 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Maar eerlijk, hoe vaak gebeurt dit nou werkelijk? Uiteindelijk hebben de meeste boa's meer last van hun stigma dan de rest van Nederland werkelijk last heeft van overijverige boa's.
Op het moment dat je in jouw dorp/stad die overijverige BOA hebt kan die het je wel bijzonder moeilijk maken. Dat is waar het om gaat.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201455564
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:49 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]
Persoon op het internet vindt coronacheckverplichting verkapte vaccinatiedwang en heeft daar heel veel beeldschermruimte op Twitter voor nodig.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_201455571
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:57 schreef chratnox het volgende:

[..]
Op het moment dat je in jouw dorp/stad die overijverige BOA hebt kan die het je wel bijzonder moeilijk maken. Dat is waar het om gaat.
En hoe is dat anders dan voor letterlijk iedere andere wet?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator dinsdag 21 september 2021 @ 15:00:44 #120
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201455609
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:58 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
En hoe is dat anders dan voor letterlijk iedere andere wet?
Iedere andere wet is over 't algemeen door iets meer haalbaarheidsonderzoek heen gegaan dan deze wet waar dagelijks de eisen veranderen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  dinsdag 21 september 2021 @ 15:00:59 #121
8369 speknek
Another day another slay
pi_201455611
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:49 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]
Wat een aandachtshoer. Ik leg mijn al afgeronde werkzaamheden aan een check neer want ik houd niet van de check. Thanks for the info!
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201455630
Vorig jaar werd er ook gevreesd voor boetes vanwege overijverige boa's. Die werden nauwelijks uitgeschreven... https://www.decafekrant.n(...)-bijna-overal-op-nul

Of in april dit jaar:
https://www.ad.nl/binnenl(...)ssies-hebt~a36a3d8e/

Of in juni: https://www.trouw.nl/binn(...)nt-checken~baa93523/
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201455641
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 15:00 schreef chratnox het volgende:

[..]
Iedere andere wet is over 't algemeen door iets meer haalbaarheidsonderzoek heen gegaan dan deze wet waar dagelijks de eisen veranderen.
Er is adhv een motie van de TK één aanpassing gedaan (uitzondering voor terrassen), welke aanpassingen nog meer dan?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 21 september 2021 @ 15:03:59 #124
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_201455658
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:57 schreef chratnox het volgende:

[..]
Op het moment dat je in jouw dorp/stad die overijverige BOA hebt kan die het je wel bijzonder moeilijk maken. Dat is waar het om gaat.
Voelt ook helemaal niet dubbel als mijn SGP gemeente, met ongevaccineerde burgervader, anderhalf jaar de kerken alles toestaat maar nu wel extra zou gaan handhaven op de horeca.

Besmettingen horeca ongeveer 60 vs. kerk 1000(?)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Moderator dinsdag 21 september 2021 @ 15:04:02 #125
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201455661
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 15:02 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Er is adhv een motie van de TK één aanpassing gedaan (uitzondering voor terrassen), welke aanpassingen nog meer dan?
Een voorbeeld van eerder vandaag: https://www.looopings.nl/(...)siscommunicatie.html
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201455663
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201455703
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 15:04 schreef chratnox het volgende:

[..]
Een voorbeeld van eerder vandaag: https://www.looopings.nl/(...)siscommunicatie.html
En welke aanpassing is er dan precies gedaan?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 21 september 2021 @ 15:06:44 #128
8369 speknek
Another day another slay
pi_201455704
Kinderen in mijn zoons klas moeten dus door een latere besmetting nu weer een paar dagen in quarantaine en dan opnieuw testen. Ga je je toch afvragen wat nou de gedachte erachter is. Of er uberhaupt een gedachte achter zit.
De overheid beslist dat kinderen niet gevaccineerd mogen worden, maar op een natuurlijke manier besmet moeten raken en zo resistent worden. Maar als ze dan op een natuurlijke manier besmet raken moeten ze allemaal in quarantaine en meerdere keren getest worden. Ik bedoel, wat wil je nou.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201455720
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 15:04 schreef chratnox het volgende:

[..]
Een voorbeeld van eerder vandaag: https://www.looopings.nl/(...)siscommunicatie.html
Pff.. :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator dinsdag 21 september 2021 @ 15:08:19 #130
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201455726
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 15:06 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
En welke aanpassing is er dan precies gedaan?
Klaarblijkelijk is de wet zo vaag in welke locaties onder de voorwaarden vallen dat dit door verschillende partijen anders geïnterpreteerd wordt. Als binnenattracties eerst niet hoeven en nu wel is dat dus een verandering.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201455731
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 15:06 schreef speknek het volgende:
De overheid beslist dat kinderen niet gevaccineerd mogen worden, maar op een natuurlijke manier besmet moeten raken en zo resistent worden.
Dit is alleen niet de redenatie. Er is simpelweg geen (goedgekeurd) vaccin voor kinderen. Dat is niet hetzelfde als 'ze moeten maar natuurlijk besmet raken'.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201455742
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 15:08 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Dit is alleen niet de redenatie. Er is simpelweg geen (goedgekeurd) vaccin voor kinderen. Dat is niet hetzelfde als 'ze moeten maar natuurlijk besmet raken'.
Pfizer nu wel toch?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201455745
*doet schoenen uit en neemt tussen de spijkers op laag water plaats om te wachten op de cijfertjes... :M :lijstje:
pi_201455746
twitter
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201455771
:M :lijstje:
pi_201455785
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:54 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Maar eerlijk, hoe vaak gebeurt dit nou werkelijk? Uiteindelijk hebben de meeste boa's meer last van hun stigma dan de rest van Nederland werkelijk last heeft van overijverige boa's.
Dat weet ik niet zo net hoor. Heb in mei of wanneer was het toen de horeca net open was, ook gezien dat ze een terras op kwamen en aan iedereen die met meer dan 4 mensen bij elkaar zaten gingen vragen of ze uit een gezin kwamen. Er zat een groep met 8 collega's. Die moesten dus aan twee verschillende tafels gaan zitten. Terwijl ze op het werk de hele dag bij elkaar kwamen. Om 22.00 ging het toen dicht en toen stonden ze weer te loeren in de straat of iedereen wel was/ging. De eigenaar zei dat dat elke avond zo ging.

Ik word eigenlijk nooit kwaad, kan alles hebben. Maar zulke types als die BOA's brengen echt het slechtste in mij naar boven.
pi_201455786
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 15:08 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Dit is alleen niet de redenatie. Er is simpelweg geen (goedgekeurd) vaccin voor kinderen. Dat is niet hetzelfde als 'ze moeten maar natuurlijk besmet raken'.
De vraag blijft natuurlijk wel waar dat constante getest en quarantaine dan goed voor is. Wat mij betreft moeten we gewoon stoppen met het verplicht testen van kinderen zonder symptomen.
pi_201455787
Present!

:M :lijstje:
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201455788
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 15:09 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Pfizer nu wel toch?
Nee.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201455798
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 15:11 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Dat weet ik niet zo net hoor. Heb in mei of wanneer was het toen de horeca net open was, ook gezien dat ze een terras op kwamen en aan iedereen die met meer dan 4 mensen bij elkaar zaten gingen vragen of ze uit een gezin kwamen. Er zat een groep met 8 collega's. Die moesten dus aan twee verschillende tafels gaan zitten. Terwijl ze op het werk de hele dag bij elkaar kwamen. Om 22.00 ging het toen dicht en toen stonden ze weer te loeren in de straat of iedereen wel was/ging. De eigenaar zei dat dat elke avond zo ging.
Boa's die (zo te horen netjes) vragen of mensen zich aan de regels houden. De horror inderdaad!
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 21 september 2021 @ 15:12:36 #141
8369 speknek
Another day another slay
pi_201455799
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 15:09 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Pfizer nu wel toch?
Mja nee daar zijn ze nog mee bezig, maar ik denk dat het eerder op neer komt dat vrijwel elk kind besmet raakt EN weinig onderwijs geniet tot die tijd.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201455803
quote:
11s.gif Op dinsdag 21 september 2021 15:11 schreef Bliksem92 het volgende:
De vraag blijft natuurlijk wel waar dat constante getest en quarantaine dan goed voor is.
Dat lijkt me evident: proberen de verspreiding te remmen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201455806
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 15:12 schreef speknek het volgende:

[..]
Mja nee daar zijn ze nog mee bezig, maar ik denk dat het eerder op neer komt dat vrijwel elk kind besmet raakt EN weinig onderwijs geniet tot die tijd.
Het is in aanvraag inderdaad.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201455811
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 15:12 schreef speknek het volgende:

[..]
Mja nee daar zijn ze nog mee bezig, maar ik denk dat het eerder op neer komt dat vrijwel elk kind besmet raakt EN weinig onderwijs geniet tot die tijd.
Misschien moeten we maar gewoon stoppen met het kapot testen van jonge kinderen.
Je wordt er toch helemaal simpel van op deze manier. -O-
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201455823
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 15:12 schreef speknek het volgende:

[..]
Mja nee daar zijn ze nog mee bezig, maar ik denk dat het eerder op neer komt dat vrijwel elk kind besmet raakt EN weinig onderwijs geniet tot die tijd.
Overdrijven is ook een vak. Het gemiddelde kind zal hooguit twee weken in een jaar in quarantaine moeten?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201455827
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 15:13 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Het is in aanvraag inderdaad.
Ook dat (nog) niet.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator dinsdag 21 september 2021 @ 15:14:48 #147
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201455830
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 15:12 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Boa's die (zo te horen netjes) vragen of mensen zich aan de regels houden. De horror inderdaad!
Je noemde net dat BOA's vooral last hebben van hun stigma. Dit voorbeeld is daar lijkt me eerder een bevestiging dat het niet hun stigma is maar dat er een aantal zijn die daadwerkelijk zo zijn.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201455839
Prima cijfers
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_201455841
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 15:14 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ook dat (nog) niet.
:{ anders stop je even op iedere slak zout te leggen..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201455842
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 15:14 schreef chratnox het volgende:

[..]
Je noemde net dat BOA's vooral last hebben van hun stigma. Dit voorbeeld is daar lijkt me eerder een bevestiging van.
Het stigma is dat boa's hun werk doen?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')