abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201447151
Nou. Demissionair dan maar. :')

twitter
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_201447845
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 21:57 schreef capricia het volgende:

[ twitter ]
En tegen de tijd dat er eindelijk weer eens een missionair kabinet zit komt dat Groningen-rapport en kunnen ze weer meteen aftreden.
pi_201447864
quote:
10s.gif Op maandag 20 september 2021 22:37 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
En tegen de tijd dat er eindelijk weer eens een missionair kabinet zit komt dat Groningen-rapport en kunnen ze weer meteen aftreden.
Wat een clusterfuck.
Alsof er niets te doen is.
- Goethe, “Faust”
pi_201447876
quote:

[ twitter ]
Dit is toch een overbodige onhandige regel. Dit kunnen we wel wegmanagen met een noodwet/crisiswet/landsbelang.
pi_201447909
quote:

[ twitter ]
Ik heb de indruk dat Wim het niet helemaal snapt. Dit gaat over “reguliere” verkiezingen. Niet over verkiezingen na ontbinding.
zie email 27 oktober
pi_201447935
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 22:40 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Dit is toch een overbodige onhandige regel. Dit kunnen we wel wegmanagen met een noodwet/crisiswet/landsbelang.
Dit is een uiterst nuttige regel die voorkomt dat de gemeenteraadsverkiezingen (en nog belangrijker Statenverkiezingen en daar mee EK verkiezen) en de Kamerverkiezingen tegelijk zijn. Alleen Voermans zit te slapen of te stoken.
zie email 27 oktober
pi_201447955
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 22:41 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik heb de indruk dat Wim het niet helemaal snapt. Dit gaat over “reguliere” verkiezingen. Niet over verkiezingen na ontbinding.
Wim is hoogleraar staatsrecht.
Ik wil geen argument op autoriteit maken. :D

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Wim_Voermans
- Goethe, “Faust”
pi_201447957
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 22:43 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dit is een uiterst nuttige regel die voorkomt dat de gemeenteraadsverkiezingen (en nog belangrijker Statenverkiezingen en daar mee EK verkiezen) en de Kamerverkiezingen tegelijk zijn. Alleen Voermans zit te slapen of te stoken.
Waarom vinden we dat ook alweer erg trouwens als die gelijktijdig zijn?
pi_201448006
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 22:44 schreef capricia het volgende:

[..]
Wim is hoogleraar staatsrecht.
Ik wil geen argument op autoriteit maken. :D

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Wim_Voermans
Ja ik ken hem wel. Halve politicus overigens.
Maar als ie hoogleraar staatsrecht is kan hij vast ook een memorie van toelichting boven water halen. Want dat kan ik ook. Ik vond het namelijk al wat vreemd…
https://repository.overhe(...)19831984_0006766.pdf
Paragraaf 1.1 tweede volzin.
zie email 27 oktober
pi_201448021
quote:
11s.gif Op maandag 20 september 2021 22:44 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Waarom vinden we dat ook alweer erg trouwens als die gelijktijdig zijn?
Provinciale Staten kiezen de eerste kamer. Als je die twee van gelijke politieke samenstelling hebt dan heb je de facto een een-kamer systeem.
zie email 27 oktober
pi_201448111
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 22:47 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Maar als ie hoogleraar staatsrecht is kan hij vast ook een memorie van toelichting boven water halen. Want dat kan ik ook. Ik vond het namelijk al wat vreemd…
Navigator aangeslingerd om het te dubbelchecken. Wim is abuis. Zou ook strijdig zijn met de grondwet overigens.
quote:
Artikel 64 1
1 Elk der kamers kan bij koninklijk besluit worden ontbonden.

2 Het besluit tot ontbinding houdt tevens de last in tot een nieuwe verkiezing voor de ontbonden kamer en tot het samenkomen van de nieuw gekozen kamer binnen drie maanden.

3 De ontbinding gaat in op de dag waarop de nieuw gekozen kamer samenkomt.

4 De wet stelt de zittingsduur van een na ontbinding optredende Tweede Kamer vast; de termijn mag niet langer zijn dan vijf jaren. De zittingsduur van een na ontbinding optredende Eerste Kamer eindigt op het tijdstip waarop de zittingsduur van de ontbonden kamer zou zijn geëindigd.
Zie lid 2.
zie email 27 oktober
pi_201448115
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 22:47 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik ben er niet zo in thuis. Ik geloof je op je blauwe ogen.

Uit den oude doos:
twitter

"Klaver mishandeld door Kaag". _O-
- Goethe, “Faust”
  maandag 20 september 2021 @ 22:57:50 #163
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_201448186
quote:
12s.gif Op maandag 20 september 2021 22:53 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik ben er niet zo in thuis. Ik geloof je op je blauwe ogen.

Uit den oude doos:
[ twitter ]

"Klaver mishandeld door Kaag". _O-
Niet laten uitpraten tijdens de ministerraad of iemand willen laten deporteren. Vind het wel van een andere orde ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_201448204
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 22:57 schreef zalkc het volgende:

[..]
Niet laten uitpraten tijdens de ministerraad of iemand willen laten deporteren. Vind het wel van een andere orde ;)
Dan moeten we de namen veranderen.
"Wilders handgemeen met Baudet" _O-
- Goethe, “Faust”
  maandag 20 september 2021 @ 23:26:31 #165
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201448481
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 22:59 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat wint straatvechter Geert met twee vingers in de neus.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_201448621
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 18:15 schreef Hanca het volgende:

[..]
Precies 75, genoeg om elk debat en elke onwelvallige motie tegen te houden.
Maar niet voldoende om in leven te blijven. Krijg je taferelen dat er een begroting weggestemd wordt en dat werk.
zie email 27 oktober
pi_201450028
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 22:59 schreef capricia het volgende:

[..]
Leuk, een racist die een nazi mishandelt.
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
pi_201450111
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 23:42 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Maar niet voldoende om in leven te blijven. Krijg je taferelen dat er een begroting weggestemd wordt en dat werk.
Dat hadden de afgelopen kabinetten ook allemaal in de eerste kamer, dat gaat dus prima.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_201450383
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 18:27 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Waarom zou je als links een rechts kabinet in het zadel gaan helpen?
Waarom zou je als succesvol liberaal je laten koeioneren door 2 mislukte linkse politici?
pi_201450545
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 08:01 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
Waarom zou je als succesvol liberaal je laten koeioneren door 2 mislukte linkse politici?
Wat is in jouw ogen succesvol? Is dat financieel? Moreel lijkt me onmogelijk. Dat koeioneren en mislukt mag je ook even uitleggen.

:)
pi_201450570
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 08:01 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
Succesvol liberaal. Dat is op een onbedoelde manier erg grappig. Een succesvol liberaal breekt de democratie, goed bestuur en bestaanszekerheid dus langzaam af. Waarom willen wij dan überhaupt nog liberalen in de volksvertegenwoordiging?
pi_201450972
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 17:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dit is het programma van de PVV:

• De Nederlandse grens(bewaking) wordt in ere hersteld
• Niet de EU, maar Nederland is weer baas over eigen grenzen en eigen vreemdelingenbeleid
• Restrictief immigratiebeleid om nog meer overbevolking te voorkomen
• Migranten uit islamitische landen komen Nederland niet meer in
• Volledige asielstop en dus sluiting asielzoekerscentra
• De islam is geen godsdienst maar een totalitaire ideologie
• Verbod verspreiden islamitische ideologie (islamitische scholen, moskeeën, koran)
• Verbod op het dragen van hoofddoekjes in overheidsgebouwen inclusief de StatenGeneraal
• Bij dubbele nationaliteit geen stemrecht en geen politieke functies • Opzeggen van het gedateerde vluchtelingenverdrag
• Strafbaar stellen illegaliteit: illegalen vastzetten en uitzetten • Nooit meer generaal-pardonregelingen
• Vrijwillige remigratie wordt bevorderd
• Tijdelijke asielvergunningen van Syriërs worden ingetrokken
• Criminelen raken hun verblijfsvergunning kwijt of (in geval van een dubbele nationaliteit) hun Nederlanderschap
• Er komt een nieuw Ministerie van Immigratie, Remigratie en De-islamisering (IRD)

Al deze punten, op misschien het op normale wijze (bijvoorbeeld financieel) bevorderen van remigratie, zou hij volledig moeten laten vallen wegens gewoon niet mogelijk.
Dit is 1 pagina uit het 50 pagina tellende verkiezingsprogramma. Er staan nog talloze pagina's met puntsgewijze opsomming in met lang niet allemaal ongrondwettelijke plannen. Het zijn grotendeels ook niet mijn plannen, maar om de PVV op voorhand af te serveren omdat ze toch niet met een uitvoerbaar plan kunnen komen is feitelijk een niet valide argumentatie. Ik vind het ook niet overtuigen dat de PVV op voorhand zelf niet zou willen. Waarom al die moeite?

Wat jij suggereert te willen is een democratie in de gedachte van Henry Ford: "Any customer can have a car painted any color that he wants, as long as it is black."

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-09-2021 09:07:26 ]
pi_201451018
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 08:23 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Succesvol liberaal. Dat is op een onbedoelde manier erg grappig. Een succesvol liberaal breekt de democratie, goed bestuur en bestaanszekerheid dus langzaam af. Waarom willen wij dan überhaupt nog liberalen in de volksvertegenwoordiging?
Een 'succesvol' linkse politicus zet de grenzen wijd open, zet op elke straathoek een AZC, jaagt het bedrijfsleven naar het buitenland, zorgt ervoor dat er minder rijken zijn maar dat het aantal paupers vertienvoudigd, zet vernieuwing en innovatie op een laag pitje en zorgt voor depressiviteit en voortijdige vrijwillige levensbeëindigingen. Kortom, een dystopisch toekomstbeeld.

Waarom willen we nog linkse politici in de volksvertegenwoordiging?
pi_201451113
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 september 2021 09:03 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Dit is 1 pagina uit het 50 pagina tellende verkiezingsprogramma. Er staan nog talloze pagina's met puntsgewijze opsomming in met lang niet allemaal ongrondwettelijke plannen. Het zijn grotendeels ook niet mijn plannen, maar om de PVV op voorhand af te serveren omdat ze toch niet met een uitvoerbaar plan kunnen komen is feitelijk onjuist. Ik vind het ook niet overtuigen dat de PVV op voorhand zelf niet zou willen.

Wat jij suggereert te willen is een democratie in de gedachte van Henry Ford: "Any customer can have a car painted any color that he wants, as long as it is black."
Als je de politiek goed volgt dan zie je dat elke keer als men dichter bij de PVV dreigt te komen, Wilders bewust nog absurdere dingen gaat verzinnen. Denk aan de kopvoddentax, het koranverbod, of hier het sluiten van alle moskeeën en het verbod op het verspreiden van een religie. Wilders is als de dood om compromissen te moeten doen, want dan laat hij een gat achter voor een nieuwe schreeuwer. Je zag dat ook bij de europese verkizeingen en de 2/3 maanden daarna: Wilders zijn grootste angst is dat er een nieuwe volksmenner komt die hem overbodig maakt.

Met Wilders gaan praten is trouwens niet alleen tijdverspilling, het is ook tegen de zin van leden en kiezers van de andere partijen. Zelfs VVDers willen niet meer met PVV samenwerken. Als pakweg Kaag ook maar zou overwegen om met de PVV te gaan overleggen, is dat echt 100% kiezersbedrog.

En om in jouw metafoor te blijven, van mij hoeft niet elke auto zwart. Maar het moet wel een kleur zijn die wettelijk gezien mag. En de kleur die de PVV kiest mag niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  dinsdag 21 september 2021 @ 09:20:23 #175
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_201451201
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 09:06 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
Een 'succesvol' linkse politicus zet de grenzen wijd open, zet op elke straathoek een AZC, jaagt het bedrijfsleven naar het buitenland, zorgt ervoor dat er minder rijken zijn maar dat het aantal paupers vertienvoudigd, zet vernieuwing en innovatie op een laag pitje en zorgt voor depressiviteit en voortijdige vrijwillige levensbeëindigingen. Kortom, een dystopisch toekomstbeeld.

Waarom willen we nog linkse politici in de volksvertegenwoordiging?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')