abonnement Unibet Coolblue
pi_201409872
Ik vraag mij het volgende af:

Wat is de interesse hierin? Is het een geniaal plan waar tot zover helaas nog niemand aan dacht?

Iedereens inkomen en positie hetzelfde. Het heeft niets te maken met links, rechts of midden. Dit is puur zakelijk bedoeld en meer. Bijvoorbeeld de veiligheid.

Zie bijvoorbeeld het nieuws van gisteren. Over jongeren in Amsterdam die geworven worden voor drugshandel. Enorm vaak komen ze eraan te overlijden door een dosis lood, een kogel.
Dit is een totaal minivoorbeeld van alle onveiligheid en ellende die geld veroorzaakt.

Geld en positie zijn net lichaamsdelen. Er zijn geen gecompliceerde redenaties en excuses mogelijk dat dit niet zou werken, kunnen werken, niet veel beter zou werken enzovoort.
pi_201409903
Dat werkt niet, want mensen willen altijd meer meer meer. En vooral meer dan de buurman of kennis.

Je krijgt er dus alleen maar meer criminaliteit door.

De auto van de buurman kan natuurlijk niet net zo groot zijn.

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 18-09-2021 09:07:16 ]
pi_201409923
Een voorstander van het communisme, dat zie je niet iedere dag.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  Moderator zaterdag 18 september 2021 @ 09:13:21 #4
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_201409979
Dan gaat niemand meer een flikker uitvoeren
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_201410034
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 09:06 schreef PS. het volgende:
Dat werkt niet, want mensen willen altijd meer meer meer. En vooral meer dan de buurman of kennis.

Je krijgt er dus alleen maar meer criminaliteit door.

De auto van de buurman kan natuurlijk niet net zo groot zijn.
Nee, ik denk niet dat dit zo is. Omdat iedereen de beschikking heeft over alles wat er is, is meer niet interessant. Het is winstmaximalisatie voor iedereen. De prijzen van een Ferrari zakken bijvoorbeeld enorm, en het ding zou het voor de verandering moeten blijven doen. (Bijv een week na aankoop). Hoe miraculeus het ook klinkt.

Het komt erop neer dat je niet meer kan wensen als je alles al hebt. Zeker in vergelijking tot hoe alles nu is.

Als iemand een streber wil zijn, dan wordt het voortaan in ieder geval niet meer door voor anderen onbereikbare dingen. Misschien zou je je huis leuker kunnen verven.

Meer door criminaliteit is ook niet mogelijk. Omdat als je alles hebt wat je moet hebben dan heb je daar niets aan. Als iemand zich zou willen onderscheiden dan is dat niet mogelijk door criminaliteit.

[ Bericht 0% gewijzigd door OttoJan op 18-09-2021 15:35:02 ]
pi_201410043
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 09:13 schreef Plompzakker het volgende:
Dan gaat niemand meer een flikker uitvoeren
Iemands geld is nog wel afhankelijk van werk. Ik zei nooit dat dat niet meer zo zou zijn.
pi_201410046
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 09:17 schreef OttoJan het volgende:

[..]
Nee, ik denk niet dat dit zo is. Omdat iedereen de beschikking heeft over alles wat er is, is meer niet interessant. Het is winstmaximalisatie voor iedereen. De prijzen van een Ferrari zakken bijvoorbeeld enorm, en het ding zou het voor de verandering moeten blijven doen. (Bijv een week na aankoop). Hoe miraculeus het ook klinkt.

Het komt erop neer dat je niet meer kan wensen als je alles al hebt. Zeker in vergelijking tot hoe alles nu is.

Als iemand een streber wil zijn, dan wordt het voortaan in ieder geval niet meer door voor anderen onbereikbare dingen. Misschien zou je je huis leuker kunnen verven.

Meer criminaliteit is ook niet mogelijk. Omdat als je alles hebt wat je moet hebben dan heb je daar niets aan. Als iemand zich zou willen onderscheiden dan is dat niet mogelijk door criminaliteit.
Zo werkt de economie niet.
pi_201410057
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 09:18 schreef OttoJan het volgende:

[..]
Iemands geld is nog wel afhankelijk van werk. Ik zei nooit dat dat niet meer zo zou zijn.
Jawel, dat is letterlijk de topictitel.

en dat gaat nooit werken
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_201410061
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 09:18 schreef PS. het volgende:

[..]
Zo werkt de economie niet.
Wat bedoel je hier?
  zaterdag 18 september 2021 @ 09:22:25 #10
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_201410094
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 09:03 schreef OttoJan het volgende:
Is het een geniaal plan waar tot zover helaas nog niemand aan dacht?
De genialiteit hiervan kun je wellicht meten aan het succes van de (voormalig) communistische landen

Edit: dat is gelijk antwoord op je vraag of iemand er al aan gedacht heeft
pi_201410118
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 09:19 schreef gianni61 het volgende:

[..]
Jawel, dat is letterlijk de topictitel.

en dat gaat nooit werken
Hoe kom je erbij dat dit de letterlijke topictitel is? Het is de titel niet. Hoe kom je erbij dat ik werk uitsluit? Bovendien zei ik net van niet. Sorry, ik zie de logica niet. Op de eerste plaats niet om te suggereren dat bepaalde verplichtingen opeens uitgesloten zijn.
pi_201410154
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 09:22 schreef Sheffield het volgende:

[..]
De genialiteit hiervan kun je wellicht meten aan het succes van de (voormalig) communistische landen
Nee, want dit heeft niets te maken met hoe het werkt in communistische landen. Pasgeleden zag ik nog een documentaire over een immigrant uit Amerika die zich aangetrokken voelde tot het communisme en in Rusland ging wonen.

Naast dat hoe dat eruit zag niets te maken heeft met wat ik in de OP-post schreef, mocht ie geloof ik nog van geluk spreken dat hij niet opgepakt werd, zwaar gestraft om niets of zelfs vermoord. Of stierf aan één of andere rare omstandigheid.
pi_201410167
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 09:23 schreef OttoJan het volgende:

[..]
Hoe kom je erbij dat dit de letterlijke topictitel is? Het is de titel niet. Hoe kom je erbij dat ik werk uitsluit? Bovendien zei ik net van niet. Sorry, ik zie de logica niet. Op de eerste plaats niet om te suggereren dat bepaalde verplichtingen opeens uitgesloten zijn.
Wat bedoel je dan met "Iedereens inkomen en positie hetzelfde" en "Iemands geld is nog wel afhankelijk van werk."?
Krijgt iedereen dat een basisinkomen waar naast je ook nog inkomen uit werk kan krijgen?
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_201410196
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 09:17 schreef OttoJan het volgende:

[..]
Nee, ik denk niet dat dit zo is. Omdat iedereen de beschikking heeft over alles wat er is, is meer niet interessant. Het is winstmaximalisatie voor iedereen. De prijzen van een Ferrari zakken bijvoorbeeld enorm, en het ding zou het voor de verandering moeten blijven doen. (Bijv een week na aankoop). Hoe miraculeus het ook klinkt.

Het komt erop neer dat je niet meer kan wensen als je alles al hebt. Zeker in vergelijking tot hoe alles nu is.

Als iemand een streber wil zijn, dan wordt het voortaan in ieder geval niet meer door voor anderen onbereikbare dingen. Misschien zou je je huis leuker kunnen verven.

Meer criminaliteit is ook niet mogelijk. Omdat als je alles hebt wat je moet hebben dan heb je daar niets aan. Als iemand zich zou willen onderscheiden dan is dat niet mogelijk door criminaliteit.
We zitten vanuit natuur anders in elkaar. Voor reproductie wordt gekeken naar de beste genenset. Die set moet gezien worden en daarom tot uiting komen. Waarmee er een natuurlijke drang is om verschil te maken tussen elkaar.
pi_201410209
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 09:08 schreef Ridocar het volgende:
Een voorstander van het communisme, dat zie je niet iedere dag.
Sorry, nee, sowizo wat ik in de OP-post beschrijf heeft niets, maar dan werkelijk niets te maken met hoe het in communistische landen werkt. En dan is de locatie nu ook nog West-Europa.
pi_201410238
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 09:31 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
We zitten vanuit natuur anders in elkaar. Voor reproductie wordt gekeken naar de beste genenset. Die set moet gezien worden en daarom tot uiting komen. Waarmee er een natuurlijke drang is om verschil te maken tussen elkaar.
Nee, want bijvoorbeeld lichaamsdelen, zoals ik zei in de Op-post.
pi_201410245
Het is al geprobeerd door diverse figuren zoals Mao. Het haalt alle motivatie weg om te presteren want je krijgt toch allemaal hetzelfde. Het resultaat is stagnatie en werknemers die niet hun best doen.
pi_201410257
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 09:35 schreef OttoJan het volgende:

[..]
Nee, want bijvoorbeeld lichaamsdelen, zoals ik zei in de Op-post.
Dan zijn wij het daar niet over eens :)
pi_201410320
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 09:35 schreef Peppert het volgende:
Het is al geprobeerd door diverse figuren zoals Mao. Het haalt alle motivatie weg om te presteren want je krijgt toch allemaal hetzelfde. Het resultaat is stagnatie en werknemers die niet hun best doen.
Kappe nou over Mao en communisme, ik heb daar niets mee te maken.

Inkomen hangt nog steeds af van goed werk leveren. En leven als een ongeïnteresseerde blaukous maakt ontzettend ongelukkig.
pi_201410327
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 09:36 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Dan zijn wij het daar niet over eens :)
Hoezo zou dat dan niet zo zijn?
pi_201410333
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 09:13 schreef Plompzakker het volgende:
Dan gaat niemand meer een flikker uitvoeren
Dit idd, het eerste wat ik dan doe is m'n kantoorbaan opzeggen.
Wat een dom plan :')
pindazakje
pi_201410339
Top idee, als ik al plannen had om te emigreren zou dit de absolute druppel zijn.
pi_201410347
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 09:35 schreef Peppert het volgende:
Het is al geprobeerd door diverse figuren zoals Mao. Het haalt alle motivatie weg om te presteren want je krijgt toch allemaal hetzelfde. Het resultaat is stagnatie en werknemers die niet hun best doen.
Bovendien, waarom zou het niet magisch veel beter werken? Onvergelijkbaar met hoe het nu is. Omdat alle ellende die nu veroorzaakt wordt, is er niet meer.
pi_201410354
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 09:35 schreef Peppert het volgende:
Het is al geprobeerd door diverse figuren zoals Mao. Het haalt alle motivatie weg om te presteren want je krijgt toch allemaal hetzelfde. Het resultaat is stagnatie en werknemers die niet hun best doen.
Dit. Er is geen extra motivatie om iets te doen behalve het grotere belang. Dat is voor de meeste mensen niet voldoende om in beweging te komen.
Whatever...
pi_201410357
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 09:42 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Dit idd, het eerste wat ik dan doe is m'n kantoorbaan opzeggen.
Wat een dom plan :')
Hoezo? Ik zei toch, inkomen is nog steeds afhankelijk van werk.
pi_201410365
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 09:41 schreef OttoJan het volgende:

[..]
Kappe nou over Mao en communisme, ik heb daar niets mee te maken.

Inkomen hangt nog steeds af van goed werk leveren. En leven als een ongeïnteresseerde blaukous maakt ontzettend ongelukkig.
Ja wat wil je nou, iedereen hetzelfde of toch naar resultaten belonen? En hoe ga je dat dan centraal regelen?
Whatever...
pi_201410372
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 09:46 schreef Spanky78 het volgende:

[..]
Dit. Er is geen extra motivatie om iets te doen behalve het grotere belang. Dat is voor de meeste mensen niet voldoende om in beweging te komen.
Nee, want niets doen leidt tot onrust door inkomen. Dat nog steeds gekoppeld is aan werk.
pi_201410383
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 09:47 schreef OttoJan het volgende:

[..]
Nee, want niets doen leidt tot onrust door inkomen. Dat nog steeds gekoppeld is aan werk.
Dus mensen gaan werken, maar dan zoals de pkantsoenendienst hier. Die staan vaker te leunen op hun schoffel dan dat ze hem gebruiken. ‘Goed werk leveren ze’.
Whatever...
pi_201410388
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 09:46 schreef Spanky78 het volgende:

[..]
Ja wat wil je nou, iedereen hetzelfde of toch naar resultaten belonen? En hoe ga je dat dan centraal regelen?
Als iemand onacceptabel werk levert, dan kan dit nog steeds invloed hebben op inkomen. Net als nu.
  zaterdag 18 september 2021 @ 09:50:37 #30
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_201410410
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 09:48 schreef OttoJan het volgende:

[..]
Als iemand onacceptabel werk levert, dan kan dit nog steeds invloed hebben op inkomen. Net als nu.
en als iemand heel goed werk levert?
Of bijvoorbeeld mensen weet aan te sturen en zo ook er voor zorgt dat zij beter werk leveren?
Krijgt die dan meer?
pi_201410411
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 09:46 schreef OttoJan het volgende:

[..]
Hoezo? Ik zei toch, inkomen is nog steeds afhankelijk van werk.
Ja dan ga ik wel iets doen wat me leuker lijkt, maar normaal gesproken geen reet verdient.
Post rondbrengen ofzo, 2 middagen in de week.
pindazakje
pi_201410431
Dus een, met alle respect, schoonmaker heeft dan evenveel inkomen als, laten we zeggen, een cardioloog?

Beide 40 uur p/w werkzaam.
pi_201410435
Ik bedoel, hoe dom is het om grotere huizen, auto's en al die dingen meer te accepteren? Iedereen hier die zegt er niet op te willen schieten liegt. Iedereen hier die zegt geen zelfmoord te willen plegen op die grond, liegt.

Zover niet dan ligt het in dat veel meer mensen op ongeveer hetzelfde niveau zitten.

zelfmoord - Misschien overdreven, maar overdrijven geeft soms meer zicht.

En dan hebben we het nog niet eens gehad over alle stress, ellende en onveiligheid die dat wel toestaan veroorzaakt.
pi_201410444
Je verhaal en uitleg neemt nu wat sociopathische vormen aan. Dat maakt het niet sterker
  Moderator zaterdag 18 september 2021 @ 09:54:36 #35
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_201410446
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 09:18 schreef OttoJan het volgende:

[..]
Iemands geld is nog wel afhankelijk van werk. Ik zei nooit dat dat niet meer zo zou zijn.
Hoeveel mensen verwacht je dan dat zullen gaan investeren in een beroep als arts waar je jarenlang voor moet studeren, met hoge werkdruk en veel verantwoordelijkheid. Als stratenvegen net zoveel verdient?
En wat zal dat dan voor invloed hebben op de kwaliteit van de zorg?
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_201410469
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 09:54 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Je verhaal en uitleg neemt nu wat sociopathische vormen aan. Dat maakt het niet sterker
Wat sociopaat en "ik". Als ik het woord opzoek, wat is dan precies het probleem? Ik sta open voor kritiek. Dus, zeg maar.
pi_201410473
Waarom zou ik geld inleveren na een studie van een vijf jaar, dan loop ik vijf jaar(en nog het verschil qua duur van de middelbare school) inkomen achter op iemand die gelijk is gaan werken.

En wat is dan de motivatie om jezelf verder te ontwikkelen; nee matig plan.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_201410475
Erg goed topic otto jan
  Moderator zaterdag 18 september 2021 @ 09:57:03 #39
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_201410476
En zouden er überhaupt nog bedrijven zijn, als ondernemen toch niet meer loont.
TS heeft teveel Das Kapital gelezen :')
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_201410493
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 09:57 schreef Plompzakker het volgende:
En zouden er überhaupt nog bedrijven zijn, als ondernemen toch niet meer loont.
TS heeft teveel Das Kapital gelezen :')
Jij hebt geen enkele visie maat
  Moderator zaterdag 18 september 2021 @ 09:59:04 #41
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_201410501
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 09:58 schreef scrupuleus het volgende:

[..]
Jij hebt geen enkele visie maat
Ok Vladimir
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_201410525
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 09:54 schreef Plompzakker het volgende:

[..]
Hoeveel mensen verwacht je dan dat zullen gaan investeren in een beroep als arts waar je jarenlang voor moet studeren, met hoge werkdruk en veel verantwoordelijkheid. Als stratenvegen net zoveel verdient?
En wat zal dat dan voor invloed hebben op de kwaliteit van de zorg?
Dit soort dingen zijn geen enkel probleem. Dat soort beroepen kunnen opgedeeld worden in meerdere beroepen. Of als iets een lange studie vraagt dan kan dat betaald zo zijn. Maar een beroep als dokter, dat is net een beroep waar iets mee is. Waar ik hier niet opin kan gaan. Waardoor er helemaal niet meer van dat soort beroepen zijn. Waarbij dat zo sterk zo zou werken. Het beroep van dokter is misschien wel het sterkste voorbeeld van wat je bedoelt.
pi_201410536
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 09:56 schreef scrupuleus het volgende:
Erg goed topic otto jan
Bedankt. Alleen mijn avatar...

sorry
pi_201410550
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 10:01 schreef OttoJan het volgende:

[..]
Dit soort dingen zijn geen enkel probleem. Dat soort beroepen kunnen opgedeeld worden in meerdere beroepen. Of als iets een lange studie vraagt dan kan dat betaald zo zijn. Maar een beroep als dokter, dat is net een beroep waar iets mee is. Waar ik hier niet opin kan gaan. Waardoor er helemaal niet meer van dat soort beroepen zijn. Waarbij dat zo sterk zo zou werken. Het beroep van dokter is misschien wel het sterkste voorbeeld van wat je bedoelt.
Waarom kun je daar niet 'opin' gaan? Wil je nou je absurde statement verdedigen of niet?
  Moderator zaterdag 18 september 2021 @ 10:03:58 #45
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_201410554
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 10:01 schreef OttoJan het volgende:

[..]
Dit soort dingen zijn geen enkel probleem. Dat soort beroepen kunnen opgedeeld worden in meerdere beroepen. Of als iets een lange studie vraagt dan kan dat betaald zo zijn. Maar een beroep als dokter, dat is net een beroep waar iets mee is. Waar ik hier niet opin kan gaan. Waardoor er helemaal niet meer van dat soort beroepen zijn. Waarbij dat zo sterk zo zou werken. Het beroep van dokter is misschien wel het sterkste voorbeeld van wat je bedoelt.
Wat heb ik net gelezen?
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_201410563
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 10:02 schreef OttoJan het volgende:

[..]
Bedankt. Alleen mijn avatar...

sorry
Jij bedankt, grote leider
pi_201410587
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 09:54 schreef Plompzakker het volgende:

[..]
Hoeveel mensen verwacht je dan dat zullen gaan investeren in een beroep als arts waar je jarenlang voor moet studeren, met hoge werkdruk en veel verantwoordelijkheid. Als stratenvegen net zoveel verdient?
En wat zal dat dan voor invloed hebben op de kwaliteit van de zorg?
Bovendien naast wat ik al noemde in ellende, onveiligheid, moord en doodslag:

Puur in het zakelijke segment, ook beroepen, worden problemen gecreëerd. In veel gevallen is een enkele beschrijving voldoende. Die nog veel beter gaat werken ook. Hoewel ik hier niet het medische bedoel, daar waar dat niet veilig is.

Neem bijvoorbeeld de automatisering. Ik zeg niet dat ik dat in de alinea hierboven in het bijzonder bedoelde. Een geschenk uit de hemel voor de mensheid. Maar daar moet sterk over gezeurd worden omdat het zinloze slavenbestaan niet geraakt mag worden.
pi_201410597
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 09:46 schreef OttoJan het volgende:

[..]
Hoezo? Ik zei toch, inkomen is nog steeds afhankelijk van werk.
Als jij elke keer een uitleg moet geven omdat mensen je verkeerd begrijpen, misschien moet je dan even je OP aanpassen.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_201410612
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 10:06 schreef OttoJan het volgende:

[..]
Bovendien naast wat ik al noemde in ellende, onveiligheid, moord en doodslag:

Puur in het zakelijke segment, ook beroepen, worden problemen gecreëerd. In veel gevallen is een enkele beschrijving voldoende. Die nog veel beter gaat werken ook. Hoewel ik hier niet het medische bedoel, daar waar dat niet veilig is.

Neem bijvoorbeeld de automatisering. Ik zeg niet dat ik dat in de alinea hierboven in het bijzonder bedoelde. Een geschenk uit de hemel voor de mensheid. Maar daar moet sterk over gezeurd worden omdat het zinloze slavenbestaan niet geraakt mag worden.
Snap jij zelf überhaupt wat je typt?
pi_201410649
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 10:08 schreef Rekkie het volgende:

[..]
Snap jij zelf überhaupt wat je typt?
Ik denk het niet, dit is zijn eerste post op FOK!

Of het is een kloon met schaamte, of het is een Zwitsal.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_201410737
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 10:07 schreef schommelstoel het volgende:

[..]
Als jij elke keer een uitleg moet geven omdat mensen je verkeerd begrijpen, misschien moet je dan even je OP aanpassen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 10:11 schreef schommelstoel het volgende:

[..]
Ik denk het niet, dit is zijn eerste post op FOK!

Of het is een kloon met schaamte, of het is een Zwitsal.
Dit is onzin. Ik zou het liever nog een keer typen, omdat communicatie niet zo werkt.
pi_201410741
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 09:32 schreef OttoJan het volgende:

[..]
Sorry, nee, sowizo wat ik in de OP-post beschrijf heeft niets, maar dan werkelijk niets te maken met hoe het in communistische landen werkt. En dan is de locatie nu ook nog West-Europa.
Oh, sorry. Dan heb ik het verkeerd begrepen. Want omdat we in West-Europa wonen heet het natuurlijk geen communisme. Sterker, de inkomensgelijkheid, wat één van de kenmerken van communisme is, is natuurlijk niet hoe jouw inkomensgelijkheid werkt. Of zo.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_201410757
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 10:19 schreef Ridocar het volgende:

[..]
Oh, sorry. Dan heb ik het verkeerd begrepen. Want omdat we in West-Europa wonen heet het natuurlijk geen communisme. Sterker, de inkomensgelijkheid, wat één van de kenmerken van communisme is, is natuurlijk niet hoe jouw inkomensgelijkheid werkt. Of zo.
Nee, ik bedoel precies wat ik zeg. Niet allemaal van die vage dingen die communisme kenmerken.
pi_201410770
Heil Ottojan

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-09-2021 10:22:29 ]
pi_201410778
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 10:22 schreef scrupuleus het volgende:
Heil Ottojan
Even je kloon weer ophemelen?
pi_201410803
Ik weet niet wat de meeste mensen hier denken. Maar graag een teken van bekering. Zooon slecht plan is het toch zeker niet?

Ik bedoel een serieus iets. Dus nu graag een serieuze reactie.
pi_201410809
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 10:19 schreef OttoJan het volgende:

[..]
[..]
Dit is onzin. Ik zou het liever nog een keer typen, omdat communicatie niet zo werkt.
Wat? :?
Doe dan, edit je post.
Of bedoel je dat ook niet?
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  Leukste jonkie 2022 zaterdag 18 september 2021 @ 10:24:34 #58
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_201410813
Iedereen die niet doorheeft dat TS jullie de moeder aan het trollen is. :')
Je maintiendrai -XOXO-
pi_201410817
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 10:24 schreef OttoJan het volgende:
Ik weet niet wat de meeste mensen hier denken. Maar graag een teken van bekering. Zooon slecht plan is het toch zeker niet?
Absoluut wel, scrupuleus
pi_201410819
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 10:24 schreef OttoJan het volgende:
Ik weet niet wat de meeste mensen hier denken. Maar graag een teken van bekering. Zooon slecht plan is het toch zeker niet?
In jou hoofd niet nee.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_201410834
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 10:21 schreef OttoJan het volgende:

[..]
Nee, ik bedoel precies wat ik zeg. Niet allemaal van die vage dingen die communisme kenmerken.
Okee, ik probeer je gedachten te volgen, maar het is wel lastig. Hoe zie jij inkomensgelijkheid in de praktijk dan? Een basisinkomen? een vast salaris, onafhankelijk van het opleidinganiveau? Eén groot cao waar heel werkend Nederland onder valt? En wat wordt de hoogte van de uitkeringen?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_201410873
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 10:24 schreef schommelstoel het volgende:

[..]
In jou hoofd niet nee.
Dit is wel zo vreemd.

Die frontale negatieve reactie van posters vertrouw ik niet. Op een enkele na dan. Ik bedoel niet noodzakelijk de geciteerde.
pi_201410884
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 10:24 schreef OttoJan het volgende:
Ik weet niet wat de meeste mensen hier denken. Maar graag een teken van bekering. Zooon slecht plan is het toch zeker niet?

Ik bedoel een serieus iets. Dus nu graag een serieuze reactie.
Als je op een zaterdagochtend iets bedenkt, zorg dan dat je op z'n minst erover hebt nagedacht in plaats van je brainfart meteen te posten. Je op is gewoon ruk.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_201410885
DUS

De echte reactie graag. Of overval ik hier een tikje mee? Andere keer opnieuw?
pi_201410894
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 10:31 schreef Ridocar het volgende:

[..]
Je op is gewoon ruk.
Ach welnee, ik zou em gewoon zo weer plaatsen.
pi_201410925
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 09:03 schreef OttoJan het volgende:
Er zijn geen gecompliceerde redenaties en excuses mogelijk dat dit niet zou werken
Inflatie, huizenmarkt, economie an sich.

Geld is een manier om waarde aan te duiden. Vroeger ging dat met ruil, of ruildiensten.
Geld héb je niet, dat geef je uit. En anders doet iemand anders het wel voor je (lees: banken).
Het móét rollen. Met iedereen evenveel geld verliest de munt zijn waarde, omdat er in de vraag en aanbod een waarde aangeduid wordt. Die waarde moet een vast gegeven zijn. Vaak is dit de Amerikaanse dollar waar van uit gegaan wordt.
Met iedereen evenveel geld is er geen vraag en aanbod meer, en kun je de waarde, aangezien het aanbod de vraag niet meer beantwoordt, zien dalen. En dat zorgt voor inflatie. Hierdoor wordt alles duurder.
De economie in huidige vorm gaat dan kapot, huizenprijzen stijgen enorm, een brood valt niet meer te betalen.
Google is your friend, abuse your friends
pi_201410926
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 10:32 schreef OttoJan het volgende:

[..]
Ach welnee, ik zou em gewoon zo weer plaatsen.
Daar twijfel ik geen moment aan.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_201410995
Hoe is dit acceptabel?

Grotere bankrekeningen, huizen en auto's accepteren. Dat soort dingen. Voor mogelijke aanstaande partners ben je al snel een poeponderbroek als er mensen zijn die meer hebben.

Voor de volledige financiële vrijheid wordt doorgaans zwaar geleden of hoe erg het ook is. Of als het zou kunnen leiden tot een kans daarop. Wat ik zei in de OP-post is die volledige vrijheid.
pi_201411076
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 september 2021 10:35 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Inflatie, huizenmarkt, economie an sich.

Geld is een manier om waarde aan te duiden. Vroeger ging dat met ruil, of ruildiensten.
Geld héb je niet, dat geef je uit. En anders doet iemand anders het wel voor je (lees: banken).
Het móét rollen. Met iedereen evenveel geld verliest de munt zijn waarde, omdat er in de vraag en aanbod een waarde aangeduid wordt. Die waarde moet een vast gegeven zijn. Vaak is dit de Amerikaanse dollar waar van uit gegaan wordt.
Met iedereen evenveel geld is er geen vraag en aanbod meer, en kun je de waarde, aangezien het aanbod de vraag niet meer beantwoordt, zien dalen. En dat zorgt voor inflatie. Hierdoor wordt alles duurder.
De economie in huidige vorm gaat dan kapot, huizenprijzen stijgen enorm, een brood valt niet meer te betalen.
Nee, de meest onbetaalbare goederen worden betaalbaar. Omdat er geen "pakketten" meer nodig zijn. Lage inkomens pakketten en hoge inkomens pakketten. Voor een groot deel vertegenwoordigen die niet de werkelijke waarde om producten te maken.

quote:
Met iedereen evenveel geld is er geen vraag en aanbod meer
Dit is een belangrijke crux van wat je zegt. Dit staat nergens op. Iedereen heeft geld, genoeg geld als het goed is, en er bestaat nog steeds vraag en aanbod naar goederen.

Alleen, de vraag is veel belangrijker. Wat iedereen wil is veel belangrijker. Dit hangt ook nergens meer af van strategieën die alles verzieken en een ziekte zijn.
pi_201411128
Bovendien wordt wat iedereen echt moet hebben veel belangrijker. Smaakvolheid in merk kleur en creativiteit betekent ook niet meer ¤ 500 meer betalen. Of doe het zelf. Als wat iedereen wil belangrijk is, en niet wat iedereen eindeloos aan de lijn houdt met betalen, dan is alles opeens wel mogelijk.

Ik bedoel hier geen moeilijke dingen maar iets "leuks" zoals creativiteit. Bijv kleur, patroon of afbeelding op een koelkast. Of vloerbedekking. In vinyl zit nu gif. Dat soort dingen hebben ook veel grotere prioriteit of alle prioriteit als het aan de lijn houden met betalen niet meer voorop staat.
pi_201411171
Het levensgeluk van de mens staat voorop. En duurzaamheid. Meer vrije tijd is ook niet uitgesloten. Terwijl er misschien zelfs meer geproduceerd en gedaan wordt. Of zeker. De automatisering zou opeens wel een irrieel moderne hoge vlucht mogen nemen.

Wie niet verdient wat Buffet verdient kan hier allemaal niet niet mee instemmen.
pi_201411239
Als jij niet meer of evenveel verdient als Buffet dan ben je het aan jezelf verplicht hiermee in te stemmen.

Bovendien kunnen zij dan mooi bepalen hoe alles eruit moet komen te zien. In die zin, we zouden toch niet willen dat zij zich niet langer thuis zouden voelen in zo'n wereld?
pi_201411250
Maar ik bedoel dit alles serieus. Wat is de gedachte erover?
pi_201411259
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 10:51 schreef OttoJan het volgende:

[..]
Nee, de meest onbetaalbare goederen worden betaalbaar. Omdat er geen "pakketten" meer nodig zijn. Lage inkomens pakketten en hoge inkomens pakketten. Voor een groot deel vertegenwoordigen die niet de werkelijke waarde om producten te maken.
De 'werkelijke waarde' wordt berekend door productiekosten, arbeidersloon, winstmarge en belasting.
- Met iedereen evenveel geld zal de waarde van de grondstof stijgen, omdat mensen vaker thuisblijven, want ja, werken is niet meer nodig. Hierdoor ontstaat schaarste, en dat zorgt voor een duurder product.
- Een arbeider zal meer moeten zweten omdat zijn collega's niet meer op het werk komen, hierdoor vermindert de productie maar stijgen de lonen. Een baas mag blij zijn dat er een werknemer op komt dagen.
- Grondstofprijzen omhoog, arbeidersloon omhoog. Komt het dan nog wel uit met de winstmarge? In de huidige vorm niet, dus die ook maar omhoog. Het bovengenoemde moet wel betaald worden en het bedrijf wil ook winst maken om de toekomstvisie te kunnen garanderen.
- Een duurder nettoproduct betekent meer te betalen belasting. Simpel zat.

quote:
[..]
Dit is een belangrijke crux van wat je zegt. Dit staat nergens op. Iedereen heeft geld, genoeg geld als het goed is, en er bestaat nog steeds vraag en aanbod naar goederen.
Maar alles is wél stukken duurder. En op een gegeven moment valt alles niet meer te betalen omdat iederéén hetzelfde inkomen heeft.

quote:
Alleen, de vraag is veel belangrijker. Wat iedereen wil is veel belangrijker.
Als het aanbod de vraag niet beantwoordt, zal de vraag kleiner worden.

quote:
Dit hangt ook nergens meer af van strategieën die alles verzieken en een ziekte zijn.
Volgens mij ben je uit op iets wat voor jou onbereikbaar is op het moment.

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 11:10 schreef OttoJan het volgende:
Als jij niet meer of evenveel verdient als Buffet dan ben je het aan jezelf verplicht hiermee in te stemmen.

Bovendien kunnen zij dan mooi bepalen hoe alles eruit moet komen te zien. In die zin, we zouden toch niet willen dat zij zich niet langer thuis zouden voelen in zo'n wereld?
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 11:12 schreef OttoJan het volgende:
Maar ik bedoel dit alles serieus. Wat is de gedachte erover?
Na de drie laatste posts weet ik het zeker: je bent jaloers op rijke mensen. Lees: mensen die veel geld tot hun beschikking hebben.
Let wel, geld maakt niet gelukkig. Wel makkelijker, dat wel.
Maar, de mens is niet gemaakt om het leven voorgeschoteld te krijgen. We moeten er op uit, ontdekken, loswrikken wat vast zit en het op de meest gangbare manier weer vastmaken, ontdekken wie we zelf zijn en leren hoe we ons willen voortbewegen om onszelf een toekomstperspectief te kunnen garanderen.
Dat kan met én zonder geld.

[ Bericht 5% gewijzigd door Metalfrost op 18-09-2021 11:18:01 ]
Google is your friend, abuse your friends
  zaterdag 18 september 2021 @ 11:13:00 #75
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_201411261
Misschien moet je wat van de drugs afblijven, het lijkt of je in een trip bent blijven hangen.
pi_201411317
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 september 2021 11:12 schreef Metalfrost het volgende:

werken is niet meer nodig.

Hier ben ik even gestopt met lezen. Hoe kom je erbij dat ik zou zeggen dat werken niet meer nodig zou zijn?
pi_201411325
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 11:17 schreef OttoJan het volgende:

[..]
Hier ben ik even gestopt met lezen. Hoe kom je erbij dat ik zou zeggen dat werken niet meer nodig zou zijn?
Omdat iedereen evenveel geld heeft. Lees je eigen OP.
Google is your friend, abuse your friends
pi_201411328
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 11:13 schreef Jan_Lul het volgende:
Misschien moet je wat van de drugs afblijven, het lijkt of je in een trip bent blijven hangen.
Dit is belachelijk en staat helemaal nergens op.
pi_201411343
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 11:18 schreef OttoJan het volgende:

[..]
Dit is belachelijk en staat helemaal nergens op.
Tenzij je drugs een schaarste is en je bestelling door de ontdekking van die 4000 kilo in de haven van Rotterdam teniet is gedaan, heeft @Jan_Lul wel een punt.
Google is your friend, abuse your friends
pi_201411353
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 september 2021 11:18 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Omdat iedereen evenveel geld heeft. Lees je eigen OP.
Dat staat niet in de OP-post. Bovendien, hoe concludeer jij dat niemand meer werkt als geld en positie voor iedereen hetzelfde is, als lichaamsdelen?

Dat staat als een lul op een gebakje.
  zaterdag 18 september 2021 @ 11:21:18 #81
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_201411354
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 09:46 schreef OttoJan het volgende:

[..]
Hoezo? Ik zei toch, inkomen is nog steeds afhankelijk van werk.
Waarom zou ik gaan lopen stressen op kantoor? Met verantwoordelijkheden en overuren en lastige klanten, terwijl ik ook gewoon nachtbewaker kan worden en de hele nacht kan Netflixen in een verlaten bedrijfspand.
  zaterdag 18 september 2021 @ 11:21:52 #82
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_201411363


[ Bericht 100% gewijzigd door Hahug13 op 18-09-2021 11:22:18 ]
pi_201411383
als iedereen evenveel inkomen krijgt, is er juist een motivatie om illegaal meer te genereren.
pi_201411385
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 11:21 schreef Hahug13 het volgende:

[..]
Waarom zou ik gaan lopen stressen op kantoor. Met verantwoordelijkheden en overuren en lastige klanten, terwijl ik ook gewoon nachtbewaker kan worden en de hele nacht kan Netflixen in een verlaten bedrijfspand.
Het kan best zijn dat er dan nog steeds minder gewilde banen zijn en meer gewilde banen. Het zou een goed idee zijn om banen uit te wisselen. De ziekte van geld en positie geldt niet meer. Dat leidt tot goede innovatie.

Maar of zo'n luie baan wat jij bedoelt meer gewild zal zijn is de vraag.
pi_201411424
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 11:21 schreef OttoJan het volgende:

[..]
Dat staat niet in de OP-post. Bovendien, hoe concludeer jij dat niemand meer werkt als geld en positie voor iedereen hetzelfde is, als lichaamsdelen?
Je noemt een Buffett in je posts. Ik neem aan Warren Buffett, een van de rijkste mensen op aardt?

Met meer dan 70 miljard op je naam hoef je niet meer te werken. Dat staat vast, want vaak werk je niet voor je plezier, maar voor het geld.
Google is your friend, abuse your friends
pi_201411440
Innovatie

Ik sluit niet uit dat mensen zich wel laten leiden wat ze moeten gaan doen. Het gewicht van werk is wel aan te passen voor een groot deel. Bijvoorbeeld door voor hetzelfde werk meer mensen te hebben. Als dat nodig is....

Of bijvoorbeeld niet gaan doen wat gezegd is dat je moet gaan doen leidt tot een verlaging van inkomen.
pi_201411474
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 september 2021 11:27 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
hoef je niet meer te werken.
Precies. dus geen gezeur meer over dat wat ik zeg gelijk staat aan geen verplichtingen meer.

Bovendien, wat is het punt op de eerste plaats. Alles wat werk inkomen en positie nu is, staat gelijk aan zo snel mogelijk niets meer hoeven te doen.
pi_201411496
,,Bovendien, wat is het punt op de eerste plaats. Alles wat werk inkomen en positie nu is, staat gelijk aan zo snel mogelijk niets meer hoeven te doen.''

Het is allemaal ook totaal ontmoedigend. De reden hierboven is slechts één reden op dat punt. Er zijn er nog veel en veel meer.
pi_201411498
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 11:31 schreef OttoJan het volgende:

[..]
Precies. dus geen gezeur meer over dat wat ik zeg gelijk staat aan geen verplichtingen meer.

Bovendien, wat is het punt op de eerste plaats. Alles wat werk inkomen en positie nu is, staat gelijk aan zo snel mogelijk niets meer hoeven te doen.
En dus zal de waarde van een product toenemen en door de vraag naar het product, het product schaarser worden omdat het aanbod de vraag niet meer kan beantwoorden.
En zo wordt een brood onbetaalbaar. Mensen gaan letterlijk dood door de inflatie.

Hel op aarde.
Google is your friend, abuse your friends
pi_201411571
quote:
15s.gif Op zaterdag 18 september 2021 11:33 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
En dus zal de waarde van een product toenemen en door de vraag naar het product, het product schaarser worden omdat het aanbod de vraag niet meer kan beantwoorden.
En zo wordt een brood onbetaalbaar. Mensen gaan letterlijk dood door de inflatie.

Hel op aarde.
Dit en wat je eerder zei, dan zou je wat ik zei bewust moeten willen afkraken.

Maar inhoudelijk wat bijvoorbeeld jij hier zegt klopt ook niet.

Ik vind reacties niet zo betrouwbaar overkomen. Ik denk niet dat dit meningen zijn waar ik van opaan kan tot zover.

Dus graag serieuzere reacties.
  zaterdag 18 september 2021 @ 11:43:50 #91
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201411608
Dit is in alle landen waar het geprobeerd is mislukt dus we kunnen concluderen dat het geen goed idee is.

Sowieso zou ik in zo'n land graag het simpelste baantje willen hebben met de minste afbreukrisico.
  zaterdag 18 september 2021 @ 11:45:34 #92
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201411631
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 11:33 schreef OttoJan het volgende:
,,Bovendien, wat is het punt op de eerste plaats. Alles wat werk inkomen en positie nu is, staat gelijk aan zo snel mogelijk niets meer hoeven te doen.''

Het is allemaal ook totaal ontmoedigend. De reden hierboven is slechts één reden op dat punt. Er zijn er nog veel en veel meer.
Maar waarom zou iemand nog een zware baan met veel afbreukrisico nemen als die ook gewoon pallets kan gaan sorteren voor hetzelfde geld
pi_201411665
Ik vraag me trouwens af of er nog wel inflatie kan bestaan met dat idee in de OP-post. Want alles werkt zo recht toe recht aan. Geen rare omwegen of ruimte voor corrupties. Corruptie en misdaad loont niet meer. Want iedereen heeft overal toegang toe. Prijzen van producten moeten zich aanpassen aan wat iedereen heeft aan inkomen. Zelfs producttypen die voorheen onbetaalbaar waren. Bijvoorbeeld design auto's. Kan (in het begin) wat langer duren voordat die rijklaar is (als iemand het zelf gaat doen). Alles gewoon in makkelijke sjablonen. Alles moet zich aanpassen wat iedereen wil. Dat is nog het enige dat belangrijk is.

De hogere kosten in producten liggen in financiële mechanismen. Als je meer grote Mercedessen kan verkopen in plaats van gewilde auto's waar iedereen tevreden mee is maar niet die hoge prijs hebben......

[ Bericht 0% gewijzigd door OttoJan op 18-09-2021 11:54:39 ]
pi_201411722
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 11:43 schreef Hexagon het volgende:
Dit is in alle landen waar het geprobeerd
Dit is nog nooit geprobeerd. Bovendien, de stelling van de OP-post is wat de OP-post stelt. Op grond waarvan zeg jij dat dit niet lukt? Daarnaast bedoel ik ook planning. Zoiets moet ook goed voorbereid worden.
  zaterdag 18 september 2021 @ 11:55:26 #95
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201411738
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 11:54 schreef OttoJan het volgende:

[..]
Dit is nog nooit geprobeerd. Bovendien, de stelling van de OP-post is wat de OP-post stelt. Op grond waarvan zeg jij dat dit niet lukt? Daarnaast bedoel ik ook planning. Zoiets moet ook goed voorbereid worden.
In de communistische landen is dat geprobeerd
pi_201411806
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 11:55 schreef Hexagon het volgende:

[..]
In de communistische landen is dat geprobeerd
Communisme moet echt vergeten worden met wat ik zeg in de OP-post. Communisme is slecht. Daarom bestond er zoveel weerstand tegen. Het heeft niets te maken met wat in de OP-post staat. Dat iemand mij ermee zou kunnen lastig vallen als een reactie op wat in de OP-post staat getuigt al van het feit dat het communisme corrupt is. Bovendien, ik bedoel echt feitelijk wat er staat. Geen politieke kleuren.

Communisme is of was niet wat in de OP-post staat. Niet in de praktijk en ook niet in de theorie.
pi_201411888
Ik bedoel feitelijk wat in de OP-post staat. De macht van het volk zal ook toenemen. Althans, mensen in het algemeen zullen ook meer ethisch-realistisch moeten gaan denken.

quote:
mensen in het algemeen zullen ook meer ethisch-realistisch moeten gaan denken
Dus begin daar eens even mee hier.

Als je niet verdient en bent wat Buffet verdient en is, dan ben je aan jezelf verplicht te willen wat ik in de OP-post zei.
pi_201411934
quote:
mensen in het algemeen zullen ook meer ethisch-realistisch moeten gaan denken
En daarvoor onderwezen worden. Dat kan echt wel. En/of zelfs dat is het enige dat kan en werkt.

Hoe dit onderwerp tot zover gaat vind ik een beetje vreemd. Ik snap die volhardendheid niet goed.
pi_201411966
Een geldige grond zou kunnen zijn dat ik kennelijk suggereer dat mensen onteigend zullen moeten worden?

Nee, dit is niet zo. Alle bestaande contracten, om het zo maar te noemen moeten voldoende nagekomen worden. Daarna wordt alles pas meer echt zoals het zou moeten zijn. Het is het beste om zo snel mogelijk te beginnen. In de tussentijd levert het wel genoeg op dat eraan begonnen is.
pi_201411986
Het zijn allemaal stuk voor stuk wurgcontracten, maar we hebben het onszelf aangedaan. Daarom moet dat snel stoppen.
Misschien zeg ik dat maar niet.

Snel een begin aan anders, is in ieder geval wel goed.

Wat zijn echt eerlijke meningen erover? Of zeg anders dat het een andere keer een onderwerp is als nodig.
pi_201412043
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 11:39 schreef OttoJan het volgende:

[..]
Dit en wat je eerder zei, dan zou je wat ik zei bewust moeten willen afkraken.
Je noemt inflatie afkraken? Was het maar waar.

quote:
Maar inhoudelijk wat bijvoorbeeld jij hier zegt klopt ook niet.
Qua economie ben ik niet zo van de sprookjes. Het is wel geld waar je over praat.

quote:
Ik vind reacties niet zo betrouwbaar overkomen.
Tja, FOK! heeft (nog) geen spraakfunctie, dus je moet het hier mee doen.

quote:
Dus graag serieuzere reacties.
Ik ben de hele tijd al serieus. :')
Google is your friend, abuse your friends
pi_201412112
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 10:31 schreef OttoJan het volgende:
DUS

De echte reactie graag. Of overval ik hier een tikje mee? Andere keer opnieuw?
Dit is al net zo onduidelijk als de OP.
pi_201412118
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 september 2021 12:20 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Je noemt inflatie afkraken? Was het maar waar.
[..]
Qua economie ben ik niet zo van de sprookjes. Het is wel geld waar je over praat.
[..]
Tja, FOK! heeft (nog) geen spraakfunctie, dus je moet het hier mee doen.
[..]
Ik ben de hele tijd al serieus. :')
Goed, ok, inflatie is, als geld minder waard wordt, omdat er meer van in de omloop wordt gebracht. Correct of niet?

Om te beginnen, met wat ik in de OP-post zeg zou iedereen evenveel geld krijgen (als ze hun verplichtingen ook goed nakomen). Dat is dan een vast bedrag dat de hele economie waard is, gedeeld door het aantal inwoners. Dat bedrag zou soms wat kunnen stijgen of dalen.

Waarom zou de hoeveelheid geld toenemen volgens jou? Zo erg dat er echt sprake is van inflatie.
pi_201412135
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 12:26 schreef Rekkie het volgende:

[..]
Dit is al net zo onduidelijk als de OP.
Dit vind ik een typisch rare reactie. De meeste reacties komen vreemd onbetrouwbaar over hier.
pi_201412153
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 12:27 schreef OttoJan het volgende:

[..]
Goed, ok, inflatie is, als geld minder waard wordt, omdat er meer van in de omloop wordt gebracht. Correct of niet?
Niet correct. Inflatie betekent dat de waarde van het geld minder wordt. Dan kan meerdere oorzaken hebben.
Dat wat jij zegt kán, maar hoeft niet de reden te zijn.
Google is your friend, abuse your friends
pi_201412173
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 september 2021 12:29 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Niet correct. Inflatie betekent dat de waarde van het geld minder wordt. Dan kan meerdere oorzaken hebben.
Dat wat jij zegt kán, maar hoeft niet de reden te zijn.
Wat kan dan nog meer een reden zijn dat geld minder waard wordt?
pi_201412186
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 12:30 schreef OttoJan het volgende:

[..]
Wat kan dan nog meer een reden zijn dat geld minder waard wordt?
Lees mijn reacties.
Google is your friend, abuse your friends
pi_201412202
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 12:32 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Lees mijn reacties.
Wat bedoel je precies? Welke post? Of kopieer en plak het in een nieuwe post wat een andere reden is.
pi_201412228
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 12:33 schreef OttoJan het volgende:

[..]
Wat bedoel je precies? Welke post? Of kopieer en plak het in een nieuwe post wat een andere reden is.
Mijn reacties. In dit topic.
Google is your friend, abuse your friends
pi_201412262
quote:
15s.gif Op zaterdag 18 september 2021 12:35 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Mijn reacties. In dit topic.
Herhaal wat je bedoelt. Dingen die jij zei waren ontzettend incoherent. En dat soort reacties op wat ik zei. Kan zijn dat het nu opeens beter wordt.
pi_201412272
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 12:37 schreef OttoJan het volgende:

[..]
Herhaal wat je bedoelt. Dingen die jij zei waren ontzettend incoherent. En dat soort reacties op wat ik zei. kan zijn dat het nu opeens beter wordt.
Nooit van teruglezen gehoord?
Ik ga al mijn reacties niet herhalen. Wat een desinteresse.

Je zoekt het maar uit.
Google is your friend, abuse your friends
pi_201412408
Goed, punt blijft:

Eerlijke reacties op wat ik zei in de OP-post.
pi_201412450
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 12:50 schreef OttoJan het volgende:
Goed, punt blijft:

Eerlijke reacties op wat ik zei in de OP-post.
Zorg dan voor een fatsoenlijke op en wat minder tunnelvisie.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_201412455
Ja, dit gaat hem denk ik niet meer worden OttoJan.
pi_201412501
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 12:54 schreef Ridocar het volgende:

[..]
Zorg dan voor een fatsoenlijke op en wat minder tunnelvisie.
Ik wou er net nog bijschrijven: of kan iemand mij vertellen of ik dit onderwerp een andere keer zou moeten maken of iets dergelijks.

Dit is wel heel chagrijnig. En wel door de meeste mensen hier. Dus nee, deze twee dingen zijn het niet.
pi_201412526
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 12:50 schreef OttoJan het volgende:
Goed, punt blijft:

Eerlijke reacties op wat ik zei in de OP-post.
Ik denk niet dat jij de gene bent die bepaalt wat eerlijke reacties zijn.
Het lijkt er sterk op dat als een comment niet overeen komt jou denkwijze het maar onzin is.

Moeilijk figuur.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  zaterdag 18 september 2021 @ 13:03:43 #117
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201412548
Net van de basisschool af?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_201412555
Er zou even over nagedacht moeten worden. Is dat het? Ik vind reacties echt vaak vreemd overeenstemmend negatief.

Zal ik dit onderwerp een andere keer opnieuw maken?
pi_201412560
Je zou een basisinkomen kunnen invoeren en aanvullend daarop werk, wat er voor zorgt dat je boven dat basis inkomen komt. Dat laatste heeft als voordeel dat de mensen die toch wat meer willen, vakantie of een duurdere bak ofzo het toch kunnen bekostigen. Wat je dan wel kunt doen is het uurloon verlagen omdat iedereen toch een basisinkomen heeft. Zo kan iedereen zijn vaste lasten betalen maar verdwijnt de motivatie om te werken niet.
pi_201412570
quote:
Zal ik dit onderwerp een andere keer opnieuw maken?
Graag veel reacties hierop. Want dan is het goed duidelijk.
pi_201412582
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 13:04 schreef OttoJan het volgende:
Er zou even over nagedacht moeten worden. Is dat het? Ik vind reacties echt vaak vreemd overeenstemmend negatief.

Zal ik dit onderwerp een andere keer opnieuw maken?
Gast…
  zaterdag 18 september 2021 @ 13:10:04 #122
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_201412609
Basisinkomen lijkt mij prima. Maar het is onzin dat een kassamedewerker hetzelfde zou verdienen als iemand die een baan heeft met veel meer stress/verantwoordelijkheden, waarom zouden mensen dan nog door studeren? Door studeren zou dan financieel nadeliger zijn.
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_201412628
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 13:04 schreef OttoJan het volgende:
Er zou even over nagedacht moeten worden. Is dat het? Ik vind reacties echt vaak vreemd overeenstemmend negatief.

Zal ik dit onderwerp een andere keer opnieuw maken?
Ben jij totaal nieuw met FOK! ?

Je kan zo veel vinden, maar dat zal ook niet betekenen dat wat jij van mening bent ook de waarheid is.
Het is hoe jij het leest/opvat.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_201412699
Ik zou het wel interessant vinden om het onderwerp vaker opnieuw te maken. De OP-post zal dan ook wel veranderen ten opzichte van nu.

Of zou iemand zeggen: vooral niet doen?

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 13:10 schreef Rodgrod het volgende:
Basisinkomen lijkt mij prima. Maar het is onzin dat een kassamedewerker hetzelfde zou verdienen als iemand die een baan heeft met veel meer stress/verantwoordelijkheden, waarom zouden mensen dan nog door studeren? Door studeren zou dan financieel nadeliger zijn.
In ieder geval: uiteindelijke banen zouden evenveel verdienen. Als het ene zwaarder is dan het andere dan kan het zo gemaakt worden dat dit niet meer zo is. Bijvoorbeeld opgedeeld in meerdere functies. En meer mensen voor het werk.

Als uiteindelijke banen of echt werk dat mensen hun leven lang doen evenveel verdienen, waarom zou kassamedewerker dan minder verdienen? Dat kan ook een permanent werk zijn. Daarnaast, innovatie waar meer ruimte voor is. Dezelfde persoon zou meerdere functies kunnen hebben op meerdere plaatsen. Dit werkt ook prettiger. En dan is er nog de automatisering die meer ruimte krijgt. Want niemand hoeft meer bang te zijn werk te verliezen. Alles wat gedaan moet worden, wordt ook gedeeld door het aantal inwoners. Net als geld en positie.
pi_201412717
Ik sta absoluut open voor problemen die mensen zien met wat ik zei in de OP-post.
pi_201412818
Er is trouwens grote kans dat alles wat beduidend simpel is geautomatiseerd kan worden. En dat dit nu tegengehouden wordt. Maw de mensheid is bezig zichzelf iets aan te doen. Ook in beroepen die bekend staan als "gecompliceerd" is er waarschijnlijk heel veel te automatiseren. Maar veel dingen zullen ook gewoon eenvoudiger worden als al het gedoe over geld en positie ophoudt.
pi_201412939
Stress?

Zonder al het gedoe over werk en geld en alle complicaties die dat veroorzaakt, dit zou misschien ook wel 40% of veel meer kunnen schelen in stress.

Zo'n systeem kan ook leiden tot allerlei voordelen. Bijvoorbeeld reizen per vliegtuig. Als iedereen echt iets wil hebben, dan is het veel en veel meer aannemelijk dat dat eraan moet gaan voldoen. Dat het bereikbaar wordt. Hoe het ook zei. Iedereen is veel groter en veel meer mensen kunnen ook bijdragen aan de tot totstandkoming van zoiets. Nu geldt bij alles dat dit afhankelijk is van heel weinig mensen die er zoveel mogelijk uit willen halen op grond van eigen belang. Niemand anders heeft invloed.
pi_201412980
quote:
Als iedereen echt iets wil hebben
Let wel, waar het dan mee van doen heeft, waar het vanaf hangt. (Ik bedoel hier geen onvriendelijkheid tegen mensen en al helemaal niet tegen de verkeerde mensen). Maar wel: waar het probleem op zo'n punt dan mee van doen heeft.
  zaterdag 18 september 2021 @ 13:46:44 #129
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_201412991
Voor driekwart van de Nederlanders is dit al de realiteit. Effectief is er tenslotte niet of nauwelijks verschil tussen bijstand en modaal.
pi_201413004
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 september 2021 13:46 schreef Nobu het volgende:
Voor driekwart van de Nederlanders is dit al de realiteit. Effectief is er tenslotte niet of nauwelijks verschil tussen bijstand en modaal.
Maar met het verschil dat de ene groep wel een potentieel beter perspectief heeft.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zaterdag 18 september 2021 @ 13:51:35 #131
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_201413067
quote:
16s.gif Op zaterdag 18 september 2021 13:47 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Maar met het verschil dat de ene groep wel een potentieel beter perspectief heeft.
Hoezo? De kans dat de gemiddelde arbeider veel meer bereikt is nihil. Het risico om in de goot te belanden als je gekke dingen gaat doen is wel veel groter dan in de bijstand.

Of bedoelde je ook dat het perspectief in de bijstand beter is dan voor de loonslaaf?
pi_201413079
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 september 2021 13:51 schreef Nobu het volgende:

[..]
Hoezo? De kans dat de gemiddelde arbeider veel meer bereikt is nihil. Het risico om in de goot te belanden als je gekke dingen gaat doen is wel veel groter dan in de bijstand.

Of bedoelde je ook dat het perspectief in de bijstand beter is dan voor de loonslaaf?
Nee veel mensen gaan na een tijd wel meer verdienen toch?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_201413423
quote:
16s.gif Op zaterdag 18 september 2021 13:47 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Maar met het verschil dat de ene groep wel een potentieel beter perspectief heeft.
Ja, en eigenlijk ook wel meer volgens mij. Ik zie ze niet zo op het vliegtuig naar één of ander oord stappen.
pi_201413464
En nog veel meer dingen. Behuizing, partner, volgens mij alles. De staat van zelfmoord of acute destructiviteit naar anderen toe is er volgens mij nog maar net mee afgewend.
  zaterdag 18 september 2021 @ 14:31:21 #135
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201413484
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 september 2021 13:51 schreef Nobu het volgende:

[..]
Hoezo? De kans dat de gemiddelde arbeider veel meer bereikt is nihil. Het risico om in de goot te belanden als je gekke dingen gaat doen is wel veel groter dan in de bijstand.

Of bedoelde je ook dat het perspectief in de bijstand beter is dan voor de loonslaaf?
Ga er gewoon eens lekker in zitten. Zeg je baan op en ga naar de Sociale Dienst.
Over een paar jaar spreken we elkaar weer.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_201413493
Tot zover zag ik zeker nog geen argument dat dit versloeg. En ik bedoel ook geen strijd met dit onderwerp.

Het genoemde in de OP-post lost op dat slavenarbeid de voorkeur heeft boven automatisering.
  zaterdag 18 september 2021 @ 14:37:41 #137
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_201413557
quote:
16s.gif Op zaterdag 18 september 2021 13:52 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Nee veel mensen gaan na een tijd wel meer verdienen toch?
Welnee, dat zijn voornamelijk de mensen met 30+cm, die zijn echt niet representatief voor de samenleving.
pi_201413564
En wie besluit wie welk beroep doet? Want als je iedereen het zelfde gaat betalen dan wilt niemand meer vuilnisman zijn. Of gevaarlijke beroepen etc. En beroepen waar je jaren voor moet studeren heeft dan ook niemand meer zin in. Waarom zou ik 8 jaar naar de uni gaan om chirurg te worden als ik ook gewoon zonder een opleiding wat kan gaan doen en het zelfde krijg.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_201413592
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 september 2021 14:37 schreef Nobu het volgende:

[..]
Welnee, dat zijn voornamelijk de mensen met 30+cm, die zijn echt niet representatief voor de samenleving.
Nou als je in wgr salaristopic kijkt lijkt er zelfs bijna niemand modaal te verdienen. :o
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_201413601
Iedereen is totaal in de maling genomen.

En dit soort dingen werken op basis van eigen verantwoordelijkheid. Voor sommige dingen moet de duidelijke meerderheid zich uitspreken. Politiek gezien kan niet alles bedacht worden. Zo werkt het niet. En zo wel dan is het waarschijnlijk redelijk dat een duidelijke meerderheid eerst laat weten dat dit zo zou moeten worden.

Aan het punt van automatisering is te zien hoe iedereen in de maling genomen wordt. ik bedoel, wat echt een voordeel zou kunnen zijn in het algemeen, wordt onder het huidige systeem een groot verdriet. Kort gezegd, stel het basisinkomen. Dan nog zou iedereen moeten gaan huilen om slavenarbeid. En nog lang en ongelukkig moeten leven met een elite die ontstaat. Ook nu een minderheid.
  zaterdag 18 september 2021 @ 14:41:43 #141
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_201413608
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 14:31 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ga er gewoon eens lekker in zitten. Zeg je baan op en ga naar de Sociale Dienst.
Over een paar jaar spreken we elkaar weer.
Helaas, geen sociale huurhut. Onder de brug wonen is nog net iets kutter dan kantoor.
pi_201413757
quote:
Iedereen is totaal in de maling genomen.
En dan kan iemand dit nog even gaan zeggen.

quote:
7s.gif Op zaterdag 18 september 2021 14:41 schreef Nobu het volgende:

[..]
Helaas, geen sociale huurhut. Onder de brug wonen is nog net iets kutter dan kantoor.
Acute destructiviteit nog net afgewend.

Eigenlijk niet. Maar wat kan ermee? Als je gaat lopen scheten dan wordt je ingerekend. Waarschijnlijk is het nog net iets beter dan de gevangenis. Waar al helemaal niets meer kan.

In andere landen houden ze het totaal niet uit. Wie kan probeert te ontsnappen. Om economische redenen vluchten werkt niet. Niet, dat betekent dus niet. En hoe erg alles ook is, ook daar laat iedereen zich in de maling nemen of misschien kunnen ze er echt niets aan doen zover ze zien. Er zijn ook wel ontwikkelingen.
pi_201413842
Gewoon een basisinkomen. Iedereen krijgt deel bedrag.. Je mag gaan werken, maar werken wordt wel hoger belast dan nu.

Heel simpel en iedereen kan zo parttime werken en leuks van leven genieten. Zonder stress.. of werken voor je leven..
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_201413864
quote:
kantoor
Acute destructiviteit nog net afgewend en eigenlijk niet.

Toch is het wel waar dat het vaak op hetzelfde neerkomt.
  zaterdag 18 september 2021 @ 15:08:20 #145
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_201413957
Ik krijg marx gevoelens bij dit topic.
  zaterdag 18 september 2021 @ 15:13:54 #146
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_201414005
Iedereen een basisinkomen is nog niet eens zo'n heel wereldvreemd idee. Goede start. Daarna komt het lastige gedeelte van het opnieuw ontwerpen van de consumenten economie. Geen tv's meer met een ingebouwde levensduur (planned absolesence ) maar zoveel mogelijk modulair en geen voedsel bergen die maar wegrotten om de prijs acceptabel te houden. Meer gericht op de mens en minder op de spookachtige economie. Maar wel op zo'n manier dat we niet in een of andere restrictieve overheid terecht komen die wel ff beslissen wat goed voor je is.

Hopelijk komen de zelfrijdende auto's snel van de grond en kunnen we in ieder geval de hoeveelheid auto's per gezin terugbrengen tot 0,3 zonder dat mensen beperkt zijn in hun bewegingsvrijheid.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_201414014
Maar waarschijnlijk is een enorm probleem ook het medische. En meer takken of onderdelen van wetenschap. Inclusief het juridische, wat niet echt een wetenschap heet.

Maar daar kan niet zomaar over gepraat worden, tenzij duidelijk is dat het wel zo is.

En er bestaan ook rare complottheorieën zoals de platte aarde. 5G is waarschijnlijk minimaal een stap te ver. Bij niet inenten is het ZEER GOED dat er iets gezegd is, maar tenzij je het probleem succesvol aan kan brengen bij de autoriteiten kan het tegen werken. En het kan zeker succesvol aangebracht worden. En dat moet ook ABSOLUUT gebeuren. Dus simpelweg, onverslaanbare gronden. En die zijn er. Maar dat is tot zover nog niet gelukt.

Realiteit, pragmatisme. Persoonlijk, ik ga niet op irriele visies. Zaken moeten aangetoond worden. En correct beredeneerd. Dat kan ook een probleem zijn, dat het tot zover nog niet gelukt is met het medische.

[ Bericht 3% gewijzigd door OttoJan op 18-09-2021 15:20:12 ]
  zaterdag 18 september 2021 @ 15:16:29 #148
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_201414030
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 15:00 schreef Captain_Ghost het volgende:
Gewoon een basisinkomen. Iedereen krijgt deel bedrag.. Je mag gaan werken, maar werken wordt wel hoger belast dan nu.

Heel simpel en iedereen kan zo parttime werken en leuks van leven genieten. Zonder stress.. of werken voor je leven..
Hoeft nog niet eens hoger belast te worden, basis inkomen blind voor iedereen is uiteindelijk goedkoper dan de constructie die we nu hebben. Het hele uwv kan opgeheven worden en nog meer van dat soort instanties. Werk moet wel blijven lonen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_201414927
Corona is veroorzaakt door de medische organisatie. Het is vastgesteld dat een medisch bedrijf dat verhuisde erbij betrokken was. Ik beschuldig nu niet in een bepaalde zin, maar er zijn meer mensen dingen aan het zeggen over het medische.......

Ik vertrouw China als het medische er ook bij betrokken is.

Als ze falen dan wil dat niet zeggen dat het geen poging is.

In het geval van ernstige oorlogen, kan er niet meer gelult worden over het medische. Ook corona op zichzelf heeft dat soort gevolgen. Op verschillende manieren. Ookal is het bijvoorbeeld "slechts" het verplegend personeel.
pi_201415067
Zelfs als je iedereen hetzelfde inkomen zou geven, zou de een een beter leven leiden dan de ander. Mensen zijn nu eenmaal niet gelijk.

Daarnaast begrijp ik niet helemaal hoe iedereen dezelfde positie kan hebben.
pi_201415453
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 17:10 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Zelfs als je iedereen hetzelfde inkomen zou geven, zou de een een beter leven leiden dan de ander. Mensen zijn nu eenmaal niet gelijk.

Daarnaast begrijp ik niet helemaal hoe iedereen dezelfde positie kan hebben.
Iedereen dezelfde positie hebben, gaat nooit lukken. Wel kan je de verschil kleiner maken.
Met de basisinkomen zorg dat je 1e basisbehoefte weet voldoen. Alles wat daarboven op gaat, mag je zelf doen wat je wilt. Daarin zal men een verschil maken.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_201417189
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 10:01 schreef OttoJan het volgende:

[..]
Dit soort dingen zijn geen enkel probleem. Dat soort beroepen kunnen opgedeeld worden in meerdere beroepen. Of als iets een lange studie vraagt dan kan dat betaald zo zijn. Maar een beroep als dokter, dat is net een beroep waar iets mee is. Waar ik hier niet opin kan gaan. Waardoor er helemaal niet meer van dat soort beroepen zijn. Waarbij dat zo sterk zo zou werken. Het beroep van dokter is misschien wel het sterkste voorbeeld van wat je bedoelt.
je verdedigt je stelling niet echt. En zeker niet met steekhoudende argumenten. Probeer het nog eens?

Zonder raaskallen aub.

[ Bericht 1% gewijzigd door Spanky78 op 18-09-2021 20:12:02 ]
Whatever...
pi_201417272
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 september 2021 15:13 schreef jogy het volgende:
Iedereen een basisinkomen is nog niet eens zo'n heel wereldvreemd idee. Goede start. Daarna komt het lastige gedeelte van het opnieuw ontwerpen van de consumenten economie. Geen tv's meer met een ingebouwde levensduur (planned absolesence ) maar zoveel mogelijk modulair en geen voedsel bergen die maar wegrotten om de prijs acceptabel te houden. Meer gericht op de mens en minder op de spookachtige economie. Maar wel op zo'n manier dat we niet in een of andere restrictieve overheid terecht komen die wel ff beslissen wat goed voor je is.

Hopelijk komen de zelfrijdende auto's snel van de grond en kunnen we in ieder geval de hoeveelheid auto's per gezin terugbrengen tot 0,3 zonder dat mensen beperkt zijn in hun bewegingsvrijheid.
Basisinkomen is een lief idee. Met slechte uitwerking. Dit omdat de inflatie stijgt en mensen daarom niet meer kunnen leven van dat basisinkomen. Er is tenslotte gewoon nog steeds schaarste namelijk.

Mensen met hoog inkomen of vermogen krijgen met dat basisinkomen gewoon een bonus. Die werkt in het nadeel van de lage inkomens door de inflatie. Ik denk niet dat het ons daarmee gaat helpen.

In de lokale proeven zijn gedaan krijg je geen inflatie door de beperkte schaal. Als dat wel zou werken zou ik er best voor kunnen zijn. Maar niemand heeft tot tot nu toe voor mij goed kunnen beargumenteren of bewijzen.
Whatever...
  zaterdag 18 september 2021 @ 20:46:00 #154
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_201417836
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 20:11 schreef Spanky78 het volgende:

[..]
Basisinkomen is een lief idee. Met slechte uitwerking. Dit omdat de inflatie stijgt en mensen daarom niet meer kunnen leven van dat basisinkomen. Er is tenslotte gewoon nog steeds schaarste namelijk.

Mensen met hoog inkomen of vermogen krijgen met dat basisinkomen gewoon een bonus. Die werkt in het nadeel van de lage inkomens door de inflatie. Ik denk niet dat het ons daarmee gaat helpen.

In de lokale proeven zijn gedaan krijg je geen inflatie door de beperkte schaal. Als dat wel zou werken zou ik er best voor kunnen zijn. Maar niemand heeft tot tot nu toe voor mij goed kunnen beargumenteren of bewijzen.
Heel goed punt ja, dat is eenn beetje vergelijkbaar met de hypotheek die voor de helft terugkrijgt. Gewoon teringdure huizen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_201418711
Als iedereen hetzelfde inkomen krijgt geef je de mensen die meer zouden horen te verdienen niet bepaald krediet.

De gelijkheid wat tegenwoordig steeds meer nagestreeft wordt zie ik als iets ziekelijks. Terwijl ik modaal verdien en gewoon fulltime werk. Ik wil ondernemer worden, het liefst binnen een jaar, daar steek ik tijd en moeite in. Als de hoop dat ik wat meer kan gaan verdienen met al die moeite direct al de kop in wordt gedrukt dan hoeft het voor mij ook niet meer. Het idee dat iedereen hetzelfde zou moeten verdienen is voor mij vergelijkbaar met vergif

[ Bericht 67% gewijzigd door #ANONIEM op 18-09-2021 21:34:38 ]
pi_201419117
Maar ook aan TS de vraag, wat ga je doen met de beroepen met bepaalde extra risico's? Je wil een spion hetzelfde gaan betalen als een vuilnisman.. wie gaat dan nog spion worden? Altijd wel een paar mensen maar je snapt het idee, er ontstaan nogal tekorten als je mensen niet behoorlijk betaalt
pi_201424051
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 september 2021 20:46 schreef jogy het volgende:

[..]
Heel goed punt ja, dat is eenn beetje vergelijkbaar met de hypotheek die voor de helft terugkrijgt. Gewoon teringdure huizen.
Inderdaad, en de mensen die dat basisinkomen dan echt nodig hebben zien dat hun koopkracht enorm is gedaald. En kunnen dan niet rondkomen.

Probleem is dat dit niet in kleine proeven (dorp ofzo) kan worden getest. Want de inflatie is niet zo lokaal, zeker niet van basisbenodigdheden. En anders rijd je een dorp verder waar de supermarkt gewone prijzen hanteert.
Whatever...
  zondag 19 september 2021 @ 14:10:05 #158
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_201426630
Klein dorp, stad en zelfs een klein land zou niet zo'n drama hoeven zijn. NL alleen zou er zelfs nog wel ok uit kunnen komen zolang het omringt wordt door landen die het niet doen. Mocht het populairder worden dan zou de hele constructie van inflatie wel aangepakt moeten worden ( geen idee hoe maar er zal wel een grote overheidsinstantie voor nodig zijn ;( )
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_201427083
Kan alleen werken als we ook producten en diensten kunnen printen. Aangezien daarvoor echter daadwerkelijk arbeid geleverd moet worden door een grote groep mensen is dit een kansloos plan.
pi_201429050
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 09:48 schreef OttoJan het volgende:

[..]
Als iemand onacceptabel werk levert, dan kan dit nog steeds invloed hebben op inkomen. Net als nu.
Beschrijf dan eens hoe dit geregeld gaat worden.
Hoe wil je 'hetzelfde inkomen' verenigen met 'inkomen afhankelijk van werk'?
Hoe wil je voorkomen dat een elite alsnog meer rijkdom naar zich toe trekt?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  zondag 19 september 2021 @ 18:21:12 #161
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201430269
Zelf Communisten vonden dit een slecht idee.
pi_201431164
Klinkt wel heel erg als communisme.
pi_201433179
Absoluut tegen. Ik heb niet voor niets een studie gedaan en me daarna jarenlang in een bepaald onderwerp gespecialiseerd, waardoor ik nu redelijk gewild ben in mijn sector.

Waarom zou men dat doen als iedereen toch net zoveel inkomen zou krijgen?

Dit idee zou zoveel vooruitgang kosten, want waarom zou je je specialiseren en waarom zou je je kop boven het maaiveld willen steken zonder de waardering die daarbij zou moeten horen?
  maandag 20 september 2021 @ 09:56:09 #164
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201437825
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 19:44 schreef GerryDV het volgende:
Klinkt wel heel erg als communisme.
Nee, dit klinkt vooral als iemand die zelf nooit wat gedaan heeft er wat van te maken, het anderen daarom misgunt en geen idee heeft hoe de wereld werkt.
pi_201440509
Je klinkt heel erg als een goede vriend van mij toen hij in een psychose zat. Toen stuurde hij de hele dag ook dit soort berichten en zag hij zelf niet in wat een onzin hij uitkraamt.

Zoek hulp.
pi_201441618
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 09:52 schreef OttoJan het volgende:
Ik bedoel, hoe dom is het om grotere huizen, auto's en al die dingen meer te accepteren? Iedereen hier die zegt er niet op te willen schieten liegt. Iedereen hier die zegt geen zelfmoord te willen plegen op die grond, liegt.

Zover niet dan ligt het in dat veel meer mensen op ongeveer hetzelfde niveau zitten.

zelfmoord - Misschien overdreven, maar overdrijven geeft soms meer zicht.

En dan hebben we het nog niet eens gehad over alle stress, ellende en onveiligheid die dat wel toestaan veroorzaakt.
Hoe oud ben je?
pi_201441852
quote:
83s.gif Op zondag 19 september 2021 21:57 schreef JochemSjakie het volgende:
Absoluut tegen. Ik heb niet voor niets een studie gedaan en me daarna jarenlang in een bepaald onderwerp gespecialiseerd, waardoor ik nu redelijk gewild ben in mijn sector.

Waarom zou men dat doen als iedereen toch net zoveel inkomen zou krijgen?

Dit idee zou zoveel vooruitgang kosten, want waarom zou je je specialiseren en waarom zou je je kop boven het maaiveld willen steken zonder de waardering die daarbij zou moeten horen?
Haha, precies. Ik denk dat beroepen als arts waar je echt voor gestudeerd moet hebben dan ook kwalitatief achteruit zouden gaan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')