abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201401588
Welkom in de FOK-dieetclub!

De dieetclub is er voor mensen die graag af willen vallen of op gewicht willen blijven. Hier vind en geef je elkaar steun, tips en motivatie!

Probeer elkaar niet af te branden, en sta ook open voor tips en nieuwe inzichten. We streven allemaal naar een gezond(er) lichaam en leven en proberen dat op de voor ons meest aangename manier te bereiken. Er zijn tenslotte vele wegen die naar Rome leiden!

SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde recepten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_201401591
Laatste post:

SilverEyes
Ik was mijn Fitbit laatst kwijt. Overal gekocht, nergens te vinden. Uiteindelijk een nieuwe gekocht.
Dag later: oude Fitbit terecht :')
Just dance
pi_201401726
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 16:58 schreef SilverEyes het volgende:
Laatste post:

SilverEyes
Ik was mijn Fitbit laatst kwijt. Overal gekocht, nergens te vinden. Uiteindelijk een nieuwe gekocht.
Just dance
_O-
Je kunt ook een ''test trilling'' versturen via de app, misschien had je hem dan gehoord ;)
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_201401984
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 15:58 schreef Hupje het volgende:

[..]
Nog steeds hetzelfde exemplaar? Ik ben inmiddels aan mijn 5e bezig _O-
Ja! De eerste Versa. :D
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_201402532
Burrrrrrp. Dat bleek bijna 1500 kcals aan alleen een portie nacho's met alles :9 Was wel feestelijk avondeten zo, maar die chocoladevla (gekocht voor bezoek) die op moest had er niet per se nog achteraan gehoeven..
Let me see you stripped down to the bone
pi_201402610
quote:
Laatste post:

SilverEyes
Just dance
Dit is gewoon een natuurwet bij alle dingen die kwijt raken :Y -O-
pi_201402989
quote:
Ik was mijn Fitbit laatst kwijt.
Hóe?! :o Was mijn eerste gedachte. Maar niet iedereen heeft dat ding 24/7 om de pols natuurlijk :')
pi_201405159
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 19:12 schreef Hupje het volgende:

[..]
Hóe?! :o Was mijn eerste gedachte. Maar niet iedereen heeft dat ding 24/7 om de pols natuurlijk :')
Vijf minuten afgedaan voor het douchen. Spoorloos verdwenen ;(
pi_201406653
Grr, volgens mij heb ik hielspoor. Ga volgende week nog wel langs de huisarts om nog even te checken, maar kan bijna niet anders als ik het zo bekijk. Kl*te. Mensen ervaringen ermee?
  zaterdag 18 september 2021 @ 00:13:52 #10
149959 SQ
snelle trees
pi_201407586
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 22:58 schreef SilverEyes het volgende:
Grr, volgens mij heb ik hielspoor. Ga volgende week nog wel langs de huisarts om nog even te checken, maar kan bijna niet anders als ik het zo bekijk. Kl*te. Mensen ervaringen ermee?
yes, ging vanzelf over hier. Niet te veel lopen. Fietsen en zwemmen gaan wel prima.
disclaimer
pi_201407713
quote:
Ja, ging vanzelf over. Heb toen ook zooltjes gekocht voor in mijn schoenen, dat hielp wat tegen de pijn want lopen moet je vaak toch wel.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201409522
Meh, klinkt pijnlijk - sterkte ermee @SilverEyes! :*

Lijst:
B: Rustdag, alleen Perfect Posture-app en korte stukjes fietsen en wandelen. Denk ik. Indien toch teveel zin erin nog acht kilometer hardlopen :+
T: Koffie
D: Spaghetti bolognese met spinaziesalade, stoofpeertjes met kaneel toe
pi_201409595
quote:
Ja, ik ook. Ging vanzelf over, maar het is mooi pijnlijk :X
pi_201411044
Net gewogen, donderdag was niet mijn echte weegdag, en ben sinds vorige week 2,4 kg afgevallen, ben er erg blij mee. Des te meer omdat ik de week ervoor niet of nauwelijks was afgevallen.

Heb geen extreme dingen gedaan of gelaten, maar gewoon stug verder met mijn plan en doelen. Wel wat meer bewogen en ook gestopt met anti-depressiva. Nu zien of dat niet de verkeerde kant op gaat. ;)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_201411065
quote:
Laatste post:

SilverEyes
Just dance
Ohw wat irritant zeg, ik had hetzelfde een paar maanden terug met mijn stappenteller. Nieuwe besteld want ik kon hem niet vinden, de dag erop vond ik hem in de schuur. Maar goed, de nieuwe is beter. :)
  zaterdag 18 september 2021 @ 12:57:39 #16
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_201412487
Ik heb ook zo´n armband maar heb hem eigenlijk nooit om. Stappenteller is minimaal 2000 stappen wat je kan instellen en dat haal ik niet en verder gebruikte ik hem ook nooit veel dus hij ligt nu ergens in de kast te verstoffen. Ergens best zonde.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  zaterdag 18 september 2021 @ 13:41:31 #17
149959 SQ
snelle trees
pi_201412928
Ik heb dat ook gehad met mijn dure Serengeti zonnebril. Ding kwijt, stad en land afgebeld en gezocht, niet meer gevonden. Zelfde model opnieuw gekocht voor 300 euro :X

Paar dagen later vond ik m terug. In mijn andere tas. :@ :')!
disclaimer
pi_201414904
De B: werd ruim een uur fietsen en tweeënhalf uur rondbanjeren in natuurgebied. Extra T: was koffie met melk en suiker in bijbehorend bezoekerscentrum :)
pi_201416479
Ik ben weer aan de betere hand, werd tijd ook, want pijn gaat hier samen met ''moeilijk'' eten. Ik wil het niet slecht of ongezond noemen, maar het kan een stuk netter allemaal.
Vanaf morgen de draad weer oppakken.

Vandaag het hele huis gepoetst van boven naar beneden, dat is ook een flinke valkuil :') Van een week niets doen naar ALLESCHH MOET NU!!1!
Wel 35 zoneminuten en 10k 'stappen' er aan overgehouden, it's something ;)
pi_201423039
Wakker worden in een schoon huis is vast wel lekker @Declan-Harp en ik duim dat je last ervan meevalt ^O^

Lijst:
O: Koffie, drie gedroogde abrikozen
B: Zo naar uur krachttraining. Vaste trainer is een weekje wielrennen in Duitsland dus meh, geen idee wie ik nu krijg }:|
T: Misschien wat bosvruchten-skyr
B: Ongetwijfeld wandelen/fietsen/zoiets met lief en kind
D: Uit de vriezer: vegan chili met vijf verschillende bonen. Banaan toe.
pi_201423400
Oke. Ik heb een beetje een domme vraag maar misschien hebben jullie nog leuke tips. In het weekend sport ik genoeg (vrijdag + zaterdag volleybal en zondag boksen). Voorheen deed ik door de week 2x per week krachttraining fullbody. Maar door drukte op het werk kan ik niet altijd consistent 2x per week naar de gym (voordat mensen gaan zeggen dan moet je daar wat aan doen, dat kan helaas niet. Is ook voor max 4 maanden). Ook oa omdat ie al om 21 uur dicht is. Maar goed, ik sport wel gratis door het werk.
Maar als ik nu wel ga voelt het een soort van nutteloos om bijv maar 1x per week krachttraining te doen. Voor mijn gevoel zet dat geen zoden aan de dijk. Wat zou ik qua sport nog meer kunnen doen wat heel erg flexibel is en wat je alleen kan doen ? Oja, hardlopen vind ik stom :P
pi_201423542
Oja. Nog even gewogen na 2 weken vakantie. Slechts 0.8 kg erbij. Dat geeft de burger weer moed.
Al heb ik wel besloten dat ik door mijn drukke schema tot het einde van het jaar even niet specifiek ga focussen op afvallen maar gewoon op gezond eten en sporten. En qua gewicht gewoon stabiel blijven en als er iets af gaat is dat altijd fijn natuurlijk.
  zondag 19 september 2021 @ 09:27:14 #23
149959 SQ
snelle trees
pi_201423612
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 09:02 schreef Pinuts het volgende:
Oke. Ik heb een beetje een domme vraag maar misschien hebben jullie nog leuke tips. In het weekend sport ik genoeg (vrijdag + zaterdag volleybal en zondag boksen). Voorheen deed ik door de week 2x per week krachttraining fullbody. Maar door drukte op het werk kan ik niet altijd consistent 2x per week naar de gym (voordat mensen gaan zeggen dan moet je daar wat aan doen, dat kan helaas niet. Is ook voor max 4 maanden). Ook oa omdat ie al om 21 uur dicht is. Maar goed, ik sport wel gratis door het werk.
Maar als ik nu wel ga voelt het een soort van nutteloos om bijv maar 1x per week krachttraining te doen. Voor mijn gevoel zet dat geen zoden aan de dijk. Wat zou ik qua sport nog meer kunnen doen wat heel erg flexibel is en wat je alleen kan doen ? Oja, hardlopen vind ik stom :P
Justdance op je spelcomputer :P
disclaimer
pi_201423733
Ik heb eeuwen lang thuis gesport met behulp van YouTube. In het begin met gevulde waterflessen, maar uiteindelijk heb ik ook zelf wat gewichtjes aangeschaft. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_201424584
@minilot ja dat is zeker fijn, op een was draaien/drogen/vouwen hoef ik vandaag gewoon helemaal NIKS! :o
Ik ga vanmiddag lekker lang te wandelen.

O: Proteïnereep
L: Kwark/fruit/lijnzaad en 2 roggebrood boter/kaas
T: Peer
D: Bakje risotto uit de vriezer
pi_201425594
quote:
. Wat zou ik qua sport nog meer kunnen doen wat heel erg flexibel is en wat je alleen kan doen ? Oja, hardlopen vind ik stom :P
Virtuagym
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zondag 19 september 2021 @ 12:30:21 #27
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_201425637
Er is heel veel op Youtube te vinden inderdaad. Daar heb ik mijn stoeloefeningen ook vandaan :Y

Ik ga straks even lekker stukje fietsen O+ Eindelijk na anderhalf week zonder fiets gezeten te hebben :o

Ik gebruik nu ook nog waterflesjes als gewichtjes maar ben al aan het rondkijken naar iets anders.
  zondag 19 september 2021 @ 12:30:44 #28
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_201425644
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 10:50 schreef Declan-Harp het volgende:
@:minilot ja dat is zeker fijn, op een was draaien/drogen/vouwen hoef ik vandaag gewoon helemaal NIKS! :o
Ik ga vanmiddag lekker lang te wandelen.

L: Kwark/fruit/lijnzaad en 2 roggebrood boter/kaas
T: Peer
D: Bakje risotto uit de vriezer
Heerlijk! Wandelse!
  zondag 19 september 2021 @ 12:37:08 #29
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_201425706
Lijstje:

L: 2 broodjes met pindakaas en hummus
T: 2 babybels en een banaan
D: Vegaballetjes met gevulde groene kool met champignons en ui.
T: Bakje kwark
pi_201425917
quote:
Ik heb een tijdje m'n sporten aangevuld met 1x per week krachttraining en ik zag alsnog vooruitgang. :P Niet heel snel, maar als het toch tijdelijk is, is dat ook niet echt een punt lijkt me.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_201425925
Ik vind meedoen met Nederland in beweging al te hoog gegrepen
pi_201426050
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 12:25 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Virtuagym
Kan je daar ook mee sporten dan? Ik gebruik het alleen als aanmeldsysteem voor mijn bokstrainingen...
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 12:59 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Ik heb een tijdje m'n sporten aangevuld met 1x per week krachttraining en ik zag alsnog vooruitgang. :P Niet heel snel, maar als het toch tijdelijk is, is dat ook niet echt een punt lijkt me.
Ja misschien moet ik me er ook gewoon niet te druk om maken. Progressie over perfectie :P
pi_201426078
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 13:14 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Kan je daar ook mee sporten dan? Ik gebruik het alleen als aanmeldsysteem voor mijn bokstrainingen...
[..]
Ja misschien moet ik me er ook gewoon niet te druk om maken. Progressie over perfectie :P
En zie het anders als onderhoud. :Y :D
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_201426532
quote:
Geen domme vraag! :) Zo te lezen ben je al erg sportief bezig, top! ^O^

Heb je wat met fietsen? Het is mijn passie, daarnaast zwem ik in de zomers (buiten), doe ook aan kickboksen en bokszak-training en fitness. Heb een gym thuis, wel zo handig. Heb een hometrainer en spinningbike. Als ik nog zin heb in sport en behoefte voel om nog wat te verbranden dan duik ik nog even op 1 van deze bikes, tablet erbij aan met een spinning-les bv en racen maar. :Y

Voor mij werkt dat perfect, en handig dat het thuis is. Ben je moe of het gaat wat minder, hoef je niet naar huis te biken, je stapt gewoon af! :D
pi_201426551
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 09:20 schreef Pinuts het volgende:
Oja. Nog even gewogen na 2 weken vakantie. Slechts 0.8 kg erbij. Dat geeft de burger weer moed.
Al heb ik wel besloten dat ik door mijn drukke schema tot het einde van het jaar even niet specifiek ga focussen op afvallen maar gewoon op gezond eten en sporten. En qua gewicht gewoon stabiel blijven en als er iets af gaat is dat altijd fijn natuurlijk.
Oh prima toch en 0,8 kilo zegt ook niks, kan makkelijk vocht zijn. Stabiel blijven kan ook een goed doel zijn en als je goed oplet qua gezond eten en sporten / bewegen, zal je gewicht zich vast daaraan aanpassen ten positieve. ^O^
pi_201427154
quote:
Ik doe dit, met de vr-bril:
https://fitxr.com/

iedere dag, behalve op woensdag. Ongeveer een half uur boksen en een half uur HIIT training. Soms top ik het af met een paar rondjes tafeltennis met een andere app. Bevalt me echt heel erg goed.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 19 september 2021 @ 15:36:50 #37
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_201427732
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 14:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]

iedere dag, behalve op woensdag. Ongeveer een half uur boksen en een half uur HIIT training. Soms top ik het af met een paar rondjes tafeltennis met een andere app. Bevalt me echt heel erg goed.
Dat klinkt wel tof ja.
pi_201427808
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 13:14 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Ik heb er een abo voor weinig, dan kun je workouts met nepmensen voor thuis doen, waarbij je zelf invoert welk materiaal je wel en niet hebt, of filmpjes kijken met echte mensen die je pogen op te zwepen.
Met dingen als x minuten traplopen enzo, echt heel passend voor de thuiswerker :D
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_201428126
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 15:36 schreef LPFAN het volgende:

[..]
Dat klinkt wel tof ja.
Heb jouw tip van een paar weken terug (was van jou dacht ik) gecheckt, die man die oefeningen op de stoel laat zien. Is voor mij zeer handig omdat staan en lopen lastig is. Jammer dat hij gestopt is met dat type oefeningen, maar met wat hij heeft gepost kan ik voorlopig vooruit. Thanx for sharing! ^O^
pi_201428810
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 14:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ziet er wel tof uit ! :D
  zondag 19 september 2021 @ 16:31:27 #41
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_201428825
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 16:02 schreef Sangha het volgende:

[..]
Heb jouw tip van een paar weken terug (was van jou dacht ik) gecheckt, die man die oefeningen op de stoel laat zien. Is voor mij zeer handig omdat staan en lopen lastig is. Jammer dat hij gestopt is met dat type oefeningen, maar met wat hij heeft gepost kan ik voorlopig vooruit. Thanx for sharing! ^O^
Ja was ik inderdaad. Ik kan ook heel weinig lopen en staan dus voor mij ook heel ideaal. Ik doe het nu elke dag en merk echt verschil. Wel jammer inderdaad maar staan gelukkig genoeg op om vooruit te kunnen inderdaad :Y en er staan ook andere op youtube!
pi_201431254
Vriend zou koken, had geen zin, heeft Subway besteld voor ons. Ok, geen ramp. Maar het duurt maar en duurt maar en toen we uiteindelijk maar eens belden waar de bestelling bleef kregen we te horen dat er een storing was geweest in het systeem en de bestelling niet binnen was gekomen. Nou ja, dan maar wat langer wachten.

We hadden 2 halve broodjes besteld.

Na meer dan 1,5 uur wachten kregen we 3 hele broodjes, 3 cookies en 6 van die mini donuts. Dat is allemaal leuk en aardig, maar ik probeer af te vallen jongens :') Half broodje gegeten, rest in koelkast gelegd.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201432557
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 19:54 schreef Isabeau het volgende:
Vriend zou koken, had geen zin, heeft Subway besteld voor ons. Ok, geen ramp. Maar het duurt maar en duurt maar en toen we uiteindelijk maar eens belden waar de bestelling bleef kregen we te horen dat er een storing was geweest in het systeem en de bestelling niet binnen was gekomen. Nou ja, dan maar wat langer wachten.

We hadden 2 halve broodjes besteld.

Na meer dan 1,5 uur wachten kregen we 3 hele broodjes, 3 cookies en 6 van die mini donuts. Dat is allemaal leuk en aardig, maar ik probeer af te vallen jongens :') Half broodje gegeten, rest in koelkast gelegd.
Holy moly! :o Wel knap dat je het dan ook bij een halve kunt laten ^O^
pi_201434332
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 21:17 schreef Declan-Harp het volgende:

Holy moly! :o Wel knap dat je het dan ook bij een halve kunt laten ^O^
Ik vind het ook heel knap :') Het was zó verleidelijk om al etend de rest ook op te eten. Het voelt ook als zonde om het weg te gooien, maar eigenlijk wil ik ook niet meer. Ook niet morgen. Honger in de wereld en ik weet niet wat ik met die broodjes (waar ik niet om had gevraagd) moet.
pi_201435881
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 23:06 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik vind het ook heel knap :') Het was zó verleidelijk om al etend de rest ook op te eten. Het voelt ook als zonde om het weg te gooien, maar eigenlijk wil ik ook niet meer. Ook niet morgen. Honger in de wereld en ik weet niet wat ik met die broodjes (waar ik niet om had gevraagd) moet.
Och Isa! O+ :D
pi_201435889
Lijscht!

T: Zwarte koffie, drie gedroogde abrikozen
B: 8 km temporun hardgelopen, zo nog Perfect Posture-appje
D: Pastei met kruidige vulling van knolgroenten (Ottolenghi-recept), skyr en druiven toe :9

Misschien vandaag nog naar grote speeltuin, in dat geval een extra B van een uur fietsen en een extra T van koffie en een ijsje :)
pi_201436124
quote:

[..]
Dat is idd knap :Y Weet niet of ik dat had gekunt, met ongevraagd eten krijgen. En je weet dit zelf ook allemaal wel, maar even ter herinnering, de honger in de wereld lost niet op als jij die broodjes opeet. Als je ze oprecht wil eten, doe dat en geniet er van. Maar ik vind het meer zonde om je lijf vol te stoppen met cookies en broodjes terwijl het daar geen behoefte aan heeft, alleen vanwege de gedachte dat eten weggooien niet klopt. Je lijf is geen prullenbak.
pi_201436150
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 05:42 schreef minilot het volgende:
Lijscht!

T: Zwarte koffie, drie gedroogde abrikozen
B: 8 km temporun hardgelopen, zo nog Perfect Posture-appje
D: Pastei met kruidige vulling van knolgroenten (Ottolenghi-recept), skyr en druiven toe :9

Misschien vandaag nog naar grote speeltuin, in dat geval een extra B van een uur fietsen en een extra T van koffie en een ijsje :)
Ah ik mis de heul vroege loopjes! Hopelijk mag ik over een paar weken weer opbouwen. Opstaan, haar in klem, lichtjes aan polsen, evt koffie en gaaaaan O+ Hoe gaat PP app?
pi_201436245
Isa, heb je geen weggeefhoek in de buurt? Ik zet er ook wel eens wat op wat ik van TGTG krijg, gaat altijd als een speer :Y Jij blij, zij blij O+

L: Kwark met ananas + 3 maiswafels eiersalade
D: Opbakaardappeltjes, sla met Bieze rauwkost en een vega burger
pi_201437372
O: kwark met meloen, cranberry, havermout, lijnzaad
T: beschuit met selleriesalade
L: koolsalade met linzen, gegrilde courgette en gerookte zalm
T: cracker met hummus, 2 pruimen
A: sobanoedels met veel groente
T: 2 stukjes chocolade
Spoilers!
pi_201437540
Terug van vakantie. Waar ik naartoe ging met de gedachte dat ik wel netjes zou blijven eten, maar niet dus. Al moet ik zeggen dat het wel netter was dan eerdere vakanties. De zak koekjes die we aan het begin van de vakantie kochten ging bijvoorbeeld op de terugweg naar huis pas op. Al klinkt dat beter dan het is, we hadden vaak gewoon geen trek meer omdat we al genoeg hadden gegeten. :D

Wel weer even wennen aan niet ontbijten. Als het inbegrepen zit, kan ik dat toch niet overslaan. :')

Vandaag:
L: Bulgur/broccoli/tomaat/komkommer/hummus salade
T: Blokje pure chocolade en een banaan
D: Verse springrolls met tofu, wortel, kool en koriander.
pi_201437582
O: mandarijn
L: Broodje, gegrilde groente, pesto, geitenkaas, tomaat.
D: Quiche Lorraine met veldsla
S: zware-dingen-til-training
T: skyr, fruit, vlokken.
Sterkheidsbaas van alles.
  maandag 20 september 2021 @ 09:54:13 #53
149959 SQ
snelle trees
pi_201437804
quote:

[..]
Ik snap dat ook niet en ik vind dat ook heel frustrerend. Ik begrijp dat ze jullie tegemoet willen komen, maar stop er dan een waardebon bij voor een volgende keer ofzo. Niet door 3 keer zo veel eten te geven als dat je besteld had :? Da's toch gewoon feederij?
disclaimer
  maandag 20 september 2021 @ 09:56:50 #54
149959 SQ
snelle trees
pi_201437830
En verder merk ik dat ik alweer hevig gefrustreerd begin te raken omdat ik al 2 weken prima keurig eet EN ER NIKS AF GAAT en ja rationeel weet ik heel goed dat het meer tijd nodig heeft en blah maar gevoelsmatig ben ik nu even geneigd mezelf iets meer te restricten, naar een calorietje of 1500 per dag, om gewoon even die boost weer te krijgen en de zin vol te houden. Denk dat ik het gewoon maar even doe ook.
disclaimer
pi_201438124
Rugaids hier. Gisteren vond ik mezelf heul zielig, dus broodjes met roomboter en hagelslag gegeten. En nog meer. Nou ja, vandaag nieuwe dag.

Lijstje: veel pijnstilling en rondjes rondom huis lopen en kijken wat erin blijft (word beetje misselijk van de pillen).

Kutzooi.
  maandag 20 september 2021 @ 10:29:06 #56
149959 SQ
snelle trees
pi_201438159
Sterkte met je rug. Heb je er vaker last van?
disclaimer
pi_201438192
2,5 jaar geleden voor het laatst. Lage rugpijn met uitstraling naar bil/bovenbeen. Meestal binnen 2 dagen weer over. Hopelijk nu ook }:|
pi_201438206
Sterkte met je rug @SilverEyes :{

Hier lijkt het mee te vallen, niet eens een "na het weekend piek". En met op 6 september 86kg en vandaag 84.6kg ben ik op zich niet ontevreden. Gewoon doorgaan dus. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_201438272
Beterschap @SilverEyes!

Balen is dat, @SQ. Als dat voor jou nu even goed voelt, is dat misschien inderdaad een goed idee.

@IJsdraakje, dat is heel prima toch, 1,4 kg in 2 weken?

Ik was vrijdag 2 ons kwijt. En ik heb de weegschaal toch maar weer gelinkt aan de app op mijn telefoon, zodat bij iedere keer dat ik weeg het hele riedeltjes van gewicht, bmi, vetpercentage, spiermassa, etc. wordt gelogd. Ik weet wel dat dat niet heel betrouwbaar is, maar ik kan er wellicht wel een lijntje in ontdekken als ik het iedere vrijdag vastleg. Twee weken geleden heb ik ook gemeten, dus dat ga ik vrijdag ook weer eens doen. Al dat sporten moet toch ergens effect hebben, zou je denken.
pi_201438404
@miss_sly Da's zeker prima. :Y Alleen aan m'n maandagmetingen hecht ik nooit zoveel waarde, toch vaak net wat zouter/meer zooi in het weekend, dat heeft altijd even wat tijd nodig om te verwerken.

En zo'n weegschaal heb ik ook, de getallen an sich (vetpercentage enzo) neem ik met een korreltje zout, maar je kan ze wél prima met elkaar vergelijken. Zo is m'n vetpercentage standaard volgens mij wat hoger (meeste zit op m'n onderste helft, dus dat zo'n weegschaal met alleen contactpunten bij de voeten daar wat van maakt, is niet gek), maar dalende lijn = dalende lijn. Of stijgend, uiteraard. :')

Voor het complete wil ik eigenlijk ook m'n omtrekken weer gaan bijhouden, even kijken of ik m'n oude boekje nog kan vinden. Heupomtrek zal wel tegenvallen. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_201438555
Sterkte Silver! :*
  maandag 20 september 2021 @ 11:41:08 #62
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_201438979
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 10:25 schreef SilverEyes het volgende:
Rugaids hier. Gisteren vond ik mezelf heul zielig, dus broodjes met roomboter en hagelslag gegeten. En nog meer. Nou ja, vandaag nieuwe dag.

Lijstje: veel pijnstilling en rondjes rondom huis lopen en kijken wat erin blijft (word beetje misselijk van de pillen).

Kutzooi.
Beterschap!
pi_201439234
Thx. Aangezien zitten en liggen uiterst pijnlijk is, schuifel ik als een oud vrouwtje door huis/tuin. Die 10000 stappen lukt zo wel :')
pi_201440956
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 09:56 schreef SQ het volgende:
En verder merk ik dat ik alweer hevig gefrustreerd begin te raken omdat ik al 2 weken prima keurig eet EN ER NIKS AF GAAT en ja rationeel weet ik heel goed dat het meer tijd nodig heeft en blah maar gevoelsmatig ben ik nu even geneigd mezelf iets meer te restricten, naar een calorietje of 1500 per dag, om gewoon even die boost weer te krijgen en de zin vol te houden. Denk dat ik het gewoon maar even doe ook.
Balen hè en zo demotiverend! ;( Maar misschien wel goed om 'n beetje te duiken met calorieën of als het lukt wat te gaan verhogen met sport om het plateau te doorbreken. Lukte mij afgelopen week erg goed met ineens min 2,4 in een week. :Y
pi_201440985
quote:
Ik motiveer me maar door te denken dat vet in spieren worden omgezet in zulke perioden :')
pi_201441015
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 10:39 schreef miss_sly het volgende:
Ik was vrijdag 2 ons kwijt. En ik heb de weegschaal toch maar weer gelinkt aan de app op mijn telefoon, zodat bij iedere keer dat ik weeg het hele riedeltjes van gewicht, bmi, vetpercentage, spiermassa, etc. wordt gelogd. Ik weet wel dat dat niet heel betrouwbaar is, maar ik kan er wellicht wel een lijntje in ontdekken als ik het iedere vrijdag vastleg. Twee weken geleden heb ik ook gemeten, dus dat ga ik vrijdag ook weer eens doen. Al dat sporten moet toch ergens effect hebben, zou je denken.
Dat sporten doet zeker goed en niet alleen voor je gewicht en vetpercentage. Ik was last bij de huisarts na bloedcontrole en allerlei bloedwaarden waren ook sterk verbeterd, erg blij mee. Ik was vaak geneigd erg naar de cijfers te kijken op de weegschaal, maar het gaat om zoveel meer dan dat! :)
pi_201441165
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 07:16 schreef Declan-Harp het volgende:
Isa, heb je geen weggeefhoek in de buurt? Ik zet er ook wel eens wat op wat ik van TGTG krijg, gaat altijd als een speer :Y Jij blij, zij blij O+

L: Kwark met ananas + 3 maiswafels eiersalade
D: Opbakaardappeltjes, sla met Bieze rauwkost en een vega burger
De maiswafels ingeruild voor 2 k&k cheddar/tomaten/spinazie wrapjes van de AH
En door de kwark nog een handje gedroogd fruit en noten.
Anders werd het allemaal wel héél mager...
  maandag 20 september 2021 @ 15:08:59 #68
149959 SQ
snelle trees
pi_201441418
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 14:36 schreef MCH het volgende:

[..]
Ik motiveer me maar door te denken dat vet in spieren worden omgezet in zulke perioden :')
Haha ja zou dat het zijn :D #wishfulthinking
disclaimer
pi_201441421
quote:
Kun je mij als beginner eens uitleggen hoe dat werkt (en hoelang je dat dan doet)?

Ik pies me vandaag een ongeluk, dus ik ga er maar vanuit dat het vocht vasthouden was waardoor mijn gewicht omhoog was gegaan.
  maandag 20 september 2021 @ 15:10:34 #70
149959 SQ
snelle trees
pi_201441440
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 15:09 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Kun je mij als beginner eens uitleggen hoe dat werkt (en hoelang je dat dan doet)?

Ik pies me vandaag een ongeluk, dus ik ga er maar vanuit dat het vocht vasthouden was waardoor mijn gewicht omhoog was gegaan.
Hoezo? Gewoon even een paar dagen wat minder eten, gewicht zakt, SQ blij, SQ weer doorzetmojo. Allerminst raketwetenschap ;)

Dat vocht kan ook echt een bitch zijn ja.
disclaimer
  maandag 20 september 2021 @ 16:48:33 #71
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_201442738
Vocht vasthouden is echt een bitch ja :Y
pi_201443075
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 09:54 schreef SQ het volgende:

Ik snap dat ook niet en ik vind dat ook heel frustrerend. Ik begrijp dat ze jullie tegemoet willen komen, maar stop er dan een waardebon bij voor een volgende keer ofzo. Niet door 3 keer zo veel eten te geven als dat je besteld had :? Da's toch gewoon feederij?
Er werken vooral heel jonge mensen. Ik denk dat die vooral bezig zijn met 'ooooh meer eten!'. Of zo :')

Hier gaat het afvallen weer prima. Heb voor de 100ste keer een schema uitgeprint met de body weight planner _O- https://www.niddk.nih.gov/bwp (houdt rekening met het feit dat je basaametabolisme daalt als je afvalt). Dus volgend jaar ben ik slank *O* Heb voor elke dag 2000 kcal eten ingevuld en dat berekent het programma mbv hoeveel ik beweeg wat ik kan wegen over x dagen. (met een upper en lower grens)

SQ, het wachten is gewoon op de volgende flush :7
pi_201443550
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 10:49 schreef IJsdraakje het volgende:
@:miss_sly Da's zeker prima. :Y Alleen aan m'n maandagmetingen hecht ik nooit zoveel waarde, toch vaak net wat zouter/meer zooi in het weekend, dat heeft altijd even wat tijd nodig om te verwerken.

En zo'n weegschaal heb ik ook, de getallen an sich (vetpercentage enzo) neem ik met een korreltje zout, maar je kan ze wél prima met elkaar vergelijken. Zo is m'n vetpercentage standaard volgens mij wat hoger (meeste zit op m'n onderste helft, dus dat zo'n weegschaal met alleen contactpunten bij de voeten daar wat van maakt, is niet gek), maar dalende lijn = dalende lijn. Of stijgend, uiteraard. :')

Voor het complete wil ik eigenlijk ook m'n omtrekken weer gaan bijhouden, even kijken of ik m'n oude boekje nog kan vinden. Heupomtrek zal wel tegenvallen. :')
Dat van die liefst dalende lijn had ik ook bedacht. En in hoeverre het dan ook maar remotely in de buurt van kloppende waarden zit, vind ik dan minder belangrijk.

Dat meten vind ik trouwens ook maar lastig, met name hoe ik ervoor zorg dat ik het altijd op dezelfde plek op mijn lichaam doe en daardoor dus de metingen met elkaar te vergelijken zijn.
pi_201443579
quote:
14s.gif Op maandag 20 september 2021 14:38 schreef Sangha het volgende:

[..]
Dat sporten doet zeker goed en niet alleen voor je gewicht en vetpercentage. Ik was last bij de huisarts na bloedcontrole en allerlei bloedwaarden waren ook sterk verbeterd, erg blij mee. Ik was vaak geneigd erg naar de cijfers te kijken op de weegschaal, maar het gaat om zoveel meer dan dat! :)
Ja, daar heb je helemaal gelijk in!
En dat is ook de belangrijkste motivatie. Stiekem zou ik het toch ook wel leuk vinden als kleding weer mooier valt. Maar is zeker minder belangrijk, dat klopt.
pi_201443912
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 18:06 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ja, daar heb je helemaal gelijk in!
En dat is ook de belangrijkste motivatie. Stiekem zou ik het toch ook wel leuk vinden als kleding weer mooier valt. Maar is zeker minder belangrijk, dat klopt.
Maar volharden in je doelen zorgt er voor dat dat ook gaat lukken. Het is denk ik niet zozeer het 1 of het ander, maar heel breed. Maar dat is wat ik tegen mezelf zeg steeds. ;)

Net weer voor het eerst sinds 5 maanden een lange broek aan gedaan omdat het wat fris was en die gleed weer naar beneden, natuurlijk werd ik daar ook heel blij van! O-)
pi_201445923
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 18:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat van die liefst dalende lijn had ik ook bedacht. En in hoeverre het dan ook maar remotely in de buurt van kloppende waarden zit, vind ik dan minder belangrijk.

Dat meten vind ik trouwens ook maar lastig, met name hoe ik ervoor zorg dat ik het altijd op dezelfde plek op mijn lichaam doe en daardoor dus de metingen met elkaar te vergelijken zijn.
Ja, voor dat meten gebruik ik een paar moedervlekken als oriëntatie. _O-
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_201449668
Meten - wellicht leuk ook eens te gaan doen.. :) Welke omtrekken meten jullie allemaal?

Lijst!
T: Koffie, paar gedroogde abrikozen
B: Sprintintervallen hardlopen zodadelijk, ik denk drie kwartier
D: Preistamppot met dille, mosterd en warmgerookte zalm. Meloen en skyr toe

@Holyme Ik sta op het punt over te stappen naar de moeilijkste categorie in de app, maar ik durf niet :') Jij?

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 21-09-2021 08:43:28 ]
pi_201450503
@minilot ik meet vooral heup, buik (direct op mijn navel, want makkelijk en toch zo ongeveer m'n smalste punt) en bovenbenen. Bovenarmen neem ik mee als ik er zin in heb (niet vaak) en de rest boeit me niet zo.

Het is in ieder geval niet geheel toevallig dat ik de meeste kledingmaatgetallen meepak. _O-

Over kledingmaten gesproken, ik heb bij heel veel nu standaard een L nodig, wat heerlijk simpel shoppen is dat. _O_
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_201450748
Vandaag:
O: -
L: smoothie met banaan, havermelk, dadels, pindakaas, kaneel
T: appel & nootjes
D: sperziebonen, aardappelpuree & vega ding
B: bokszaktraining & wandelen

Dit weekend weer beginnen met hardlopen, ik moet daar altijd weer even moed voor verzamelen als ik even gestopt ben :)
  dinsdag 21 september 2021 @ 08:42:38 #80
149959 SQ
snelle trees
pi_201450770
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 september 2021 08:16 schreef IJsdraakje het volgende:
@:minilot ik meet vooral heup, buik (direct op mijn navel, want makkelijk en toch zo ongeveer m'n smalste punt) en bovenbenen. Bovenarmen neem ik mee als ik er zin in heb (niet vaak) en de rest boeit me niet zo.

Het is in ieder geval niet geheel toevallig dat ik de meeste kledingmaatgetallen meepak. _O-

Over kledingmaten gesproken, ik heb bij heel veel nu standaard een L nodig, wat heerlijk simpel shoppen is dat. _O_
Behalve dan nog steeds dat ik in elke kledingwinkel meestal alleen nog XS, S en XL in het rek zie hangen _O-

Gelukkig een klein dropje op de weegschaal, had ik ff nodig. Denk dat ik nog 2 dagen streng doe en dan weer normaal ga doen ;)

Meten doe ik liever niet, mijn buik is tamelijk extreem momenteel, ik hoop echt dat het nog een beetje bijtrekt.
disclaimer
pi_201450808
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 september 2021 08:42 schreef SQ het volgende:

[..]
Behalve dan nog steeds dat ik in elke kledingwinkel meestal alleen nog XS, S en XL in het rek zie hangen _O-

Gelukkig een klein dropje op de weegschaal, had ik ff nodig. Denk dat ik nog 2 dagen streng doe en dan weer normaal ga doen ;)

Meten doe ik liever niet, mijn buik is tamelijk extreem momenteel, ik hoop echt dat het nog een beetje bijtrekt.
Ik shop alleen nog online en dan filter ik op maat. :+ :7

Struisvogelen. O+ Maar hey, als het nu negeren helpt om het niet op te geven. :P
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 21 september 2021 @ 09:04:09 #82
149959 SQ
snelle trees
pi_201450985
Ik weet niet of het struisvogelen is, zonder meetlint zie ik immers ook wel dat mijn buik morbide obesitas heeft en de rest van mijn lichaam niet :')!
disclaimer
pi_201451149
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 september 2021 09:04 schreef SQ het volgende:
Ik weet niet of het struisvogelen is, zonder meetlint zie ik immers ook wel dat mijn buik morbide obesitas heeft en de rest van mijn lichaam niet :')!
Hehehe. Al kan ik me wel voorstellen dat niet weten hoe "erg" het precies is wat helpt bij de moed erin houden.

Tenminste, ik kan het me bij mezelf goed voorstellen. Zolang ik niet met m'n neus op de feiten wordt gedrukt, is het heus niet zó erg en nog makkelijk te redden. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_201451296
O: kwark, kruisbessen, havermout, lijnzaad
T: beschuit met selleriesalade
L: linzensalade met kool, mozzarella, zalm
T: salmiaklolly, pruimen, misschien cracker
A: witlofstamppot met witte bonen, piccalilly en feta
T: 2 stukjes chocolade
Spoilers!
pi_201451476
Meld! Na een slapeloze nacht :')

O: havermout met frambozen
T: crunchy bar
L: mango hummus salade
T: speltboterham pindakaas
D: geen idee nog
B: waggelen met brakke rug
pi_201453863
Autopech, ANWB, garage, allesch :r Ben er beroerd van. Snel wat kwark met ananas naar binnen gewerkt, vanmiddag krijg ik nog een stukje gebak van een jarige vriendin en vanavond eten we ''Chicken'' Tonight met volkorenrijst, wokvleesjes en Chinese groente.

#Kutdag
pi_201457788
290,- lichter en een hand vol pindarotsjes en fudge zwaarder :')
Vroeg op bed en morgen ben ik het weer vergeten.
  dinsdag 21 september 2021 @ 18:29:09 #88
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_201458451
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 13:00 schreef Declan-Harp het volgende:
Autopech, ANWB, garage, allesch :r Ben er beroerd van. Snel wat kwark met ananas naar binnen gewerkt, vanmiddag krijg ik nog een stukje gebak van een jarige vriendin en vanavond eten we ''Chicken'' Tonight met volkorenrijst, wokvleesjes en Chinese groente.

#Kutdag
Wat kut zeg!
pi_201458477
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 18:29 schreef LPFAN het volgende:

[..]
Wat kut zeg!
Ben wel een kilo aan angstzweet kwijt denk ik _O-
Godverdegodver.
  dinsdag 21 september 2021 @ 18:32:25 #90
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_201458512
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 18:30 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]
Ben wel een kilo aan angstzweet kwijt denk ik _O-
Godverdegodver.
Kan ik me voorstellen ja. :*
pi_201458520
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 18:32 schreef LPFAN het volgende:

[..]
Kan ik me voorstellen ja. :*
Begin niet aan een auto ;) Tip van Flip.
  dinsdag 21 september 2021 @ 18:36:34 #92
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_201458581
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 18:33 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]
Begin niet aan een auto ;) Tip van Flip.
Haha goeie tip ja, Ik vond mijn fiets al erg genoeg _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door LPFAN op 21-09-2021 18:42:18 ]
  dinsdag 21 september 2021 @ 18:37:22 #93
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_201458591
Deze week weer 3 dagen eetdagboek bijhouden. Wat is dat kut zeg _O-
pi_201458717
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 18:36 schreef LPFAN het volgende:

[..]
Haha goeie tip ja, Ik vond mijn fiets al erg genoeg _O-
En dan heb je geeneens wegenbelasting/verzekering/benzine :D
Als je eenmaal een auto gewend bent wil je ook niet anders meer, dus wat je niet weet kun je niet missen :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 18:37 schreef LPFAN het volgende:
Deze week weer 3 dagen eetdagboek bijhouden. Wat is dat kut zeg _O-
Waarom, je eet toch hartstikke goed nu? O+
  dinsdag 21 september 2021 @ 18:50:01 #95
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_201458764
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 18:46 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]
En dan heb je geeneens wegenbelasting/verzekering/benzine :D
Als je eenmaal een auto gewend bent wil je ook niet anders meer, dus wat je niet weet kun je niet missen :D
[..]
Haha true!

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 18:46 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]
Waarom, je eet toch hartstikke goed nu? O+
Ja dat wel maar het programma waar op ik het moet invoeren werkt slecht en maakt het lastig. Kent bijvoorbeeld heel veel dingen niet. _O-
pi_201458778
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 18:50 schreef LPFAN het volgende:

[..]
Haha true!
[..]
Ja dat wel maar het programma waar op ik het moet invoeren werkt slecht en maakt het lastig. Kent bijvoorbeeld heel veel dingen niet. _O-
Och ja dat had je verteld, dat is lullig.. dan maar een beetje gokken en verder toelichten als er naar gevraagd wordt ;)
  dinsdag 21 september 2021 @ 18:52:43 #97
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_201458812
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 18:50 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]
Och ja dat had je verteld, dat is lullig.. dan maar een beetje gokken en verder toelichten als er naar gevraagd wordt ;)
Ja precies :Y

Merkt wel iig al een groot verschil met vorige keer dus das wel positief *O*
pi_201459069
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 18:50 schreef LPFAN het volgende:

Dat probleem komt niet zo vaak meer voor bij mij. Gebruik al járen hetzelfde programma en alle basisdingen en bekende merken staan er sowieso wel in en de rest wat ik regelmatig koop/eet dat heb ik allemaal al lang toegevoegd. Héél soms moet ik nog iets zelf toevoegen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')