Ik snap dat ook niet en ik vind dat ook heel frustrerend. Ik begrijp dat ze jullie tegemoet willen komen, maar stop er dan een waardebon bij voor een volgende keer ofzo. Niet door 3 keer zo veel eten te geven als dat je besteld hadquote:Op zondag 19 september 2021 23:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind het ook heel knapHet was zó verleidelijk om al etend de rest ook op te eten. Het voelt ook als zonde om het weg te gooien, maar eigenlijk wil ik ook niet meer. Ook niet morgen. Honger in de wereld en ik weet niet wat ik met die broodjes (waar ik niet om had gevraagd) moet.
Beterschap!quote:Op maandag 20 september 2021 10:25 schreef SilverEyes het volgende:
Rugaids hier. Gisteren vond ik mezelf heul zielig, dus broodjes met roomboter en hagelslag gegeten. En nog meer. Nou ja, vandaag nieuwe dag.
Lijstje: veel pijnstilling en rondjes rondom huis lopen en kijken wat erin blijft (word beetje misselijk van de pillen).
Kutzooi.
Balen hè en zo demotiverend!quote:Op maandag 20 september 2021 09:56 schreef SQ het volgende:
En verder merk ik dat ik alweer hevig gefrustreerd begin te raken omdat ik al 2 weken prima keurig eet EN ER NIKS AF GAAT en ja rationeel weet ik heel goed dat het meer tijd nodig heeft en blah maar gevoelsmatig ben ik nu even geneigd mezelf iets meer te restricten, naar een calorietje of 1500 per dag, om gewoon even die boost weer te krijgen en de zin vol te houden. Denk dat ik het gewoon maar even doe ook.
Ik motiveer me maar door te denken dat vet in spieren worden omgezet in zulke periodenquote:Op maandag 20 september 2021 09:56 schreef SQ het volgende:
En verder merk ik dat ik alweer hevig gefrustreerd begin te raken omdat ik al 2 weken prima keurig eet EN ER NIKS AF GAAT en ja rationeel weet ik heel goed dat het meer tijd nodig heeft en blah maar gevoelsmatig ben ik nu even geneigd mezelf iets meer te restricten, naar een calorietje of 1500 per dag, om gewoon even die boost weer te krijgen en de zin vol te houden. Denk dat ik het gewoon maar even doe ook.
Dat sporten doet zeker goed en niet alleen voor je gewicht en vetpercentage. Ik was last bij de huisarts na bloedcontrole en allerlei bloedwaarden waren ook sterk verbeterd, erg blij mee. Ik was vaak geneigd erg naar de cijfers te kijken op de weegschaal, maar het gaat om zoveel meer dan dat!quote:Op maandag 20 september 2021 10:39 schreef miss_sly het volgende:
Ik was vrijdag 2 ons kwijt. En ik heb de weegschaal toch maar weer gelinkt aan de app op mijn telefoon, zodat bij iedere keer dat ik weeg het hele riedeltjes van gewicht, bmi, vetpercentage, spiermassa, etc. wordt gelogd. Ik weet wel dat dat niet heel betrouwbaar is, maar ik kan er wellicht wel een lijntje in ontdekken als ik het iedere vrijdag vastleg. Twee weken geleden heb ik ook gemeten, dus dat ga ik vrijdag ook weer eens doen. Al dat sporten moet toch ergens effect hebben, zou je denken.
De maiswafels ingeruild voor 2 k&k cheddar/tomaten/spinazie wrapjes van de AHquote:Op maandag 20 september 2021 07:16 schreef Declan-Harp het volgende:
Isa, heb je geen weggeefhoek in de buurt? Ik zet er ook wel eens wat op wat ik van TGTG krijg, gaat altijd als een speerJij blij, zij blij
O: Proteïnereep
L: Kwark met ananas + 3 maiswafels eiersalade
D: Opbakaardappeltjes, sla met Bieze rauwkost en een vega burger
Haha ja zou dat het zijnquote:Op maandag 20 september 2021 14:36 schreef MCH het volgende:
[..]
Ik motiveer me maar door te denken dat vet in spieren worden omgezet in zulke perioden
Kun je mij als beginner eens uitleggen hoe dat werkt (en hoelang je dat dan doet)?quote:Op maandag 20 september 2021 09:56 schreef SQ het volgende:
Hoezo? Gewoon even een paar dagen wat minder eten, gewicht zakt, SQ blij, SQ weer doorzetmojo. Allerminst raketwetenschapquote:Op maandag 20 september 2021 15:09 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Kun je mij als beginner eens uitleggen hoe dat werkt (en hoelang je dat dan doet)?
Ik pies me vandaag een ongeluk, dus ik ga er maar vanuit dat het vocht vasthouden was waardoor mijn gewicht omhoog was gegaan.
Er werken vooral heel jonge mensen. Ik denk dat die vooral bezig zijn met 'ooooh meer eten!'. Of zoquote:Op maandag 20 september 2021 09:54 schreef SQ het volgende:
Ik snap dat ook niet en ik vind dat ook heel frustrerend. Ik begrijp dat ze jullie tegemoet willen komen, maar stop er dan een waardebon bij voor een volgende keer ofzo. Niet door 3 keer zo veel eten te geven als dat je besteld hadDa's toch gewoon feederij?
Dat van die liefst dalende lijn had ik ook bedacht. En in hoeverre het dan ook maar remotely in de buurt van kloppende waarden zit, vind ik dan minder belangrijk.quote:Op maandag 20 september 2021 10:49 schreef IJsdraakje het volgende:
@:miss_sly Da's zeker prima.Alleen aan m'n maandagmetingen hecht ik nooit zoveel waarde, toch vaak net wat zouter/meer zooi in het weekend, dat heeft altijd even wat tijd nodig om te verwerken.
En zo'n weegschaal heb ik ook, de getallen an sich (vetpercentage enzo) neem ik met een korreltje zout, maar je kan ze wél prima met elkaar vergelijken. Zo is m'n vetpercentage standaard volgens mij wat hoger (meeste zit op m'n onderste helft, dus dat zo'n weegschaal met alleen contactpunten bij de voeten daar wat van maakt, is niet gek), maar dalende lijn = dalende lijn. Of stijgend, uiteraard.![]()
Voor het complete wil ik eigenlijk ook m'n omtrekken weer gaan bijhouden, even kijken of ik m'n oude boekje nog kan vinden. Heupomtrek zal wel tegenvallen.
Ja, daar heb je helemaal gelijk in!quote:Op maandag 20 september 2021 14:38 schreef Sangha het volgende:
[..]
Dat sporten doet zeker goed en niet alleen voor je gewicht en vetpercentage. Ik was last bij de huisarts na bloedcontrole en allerlei bloedwaarden waren ook sterk verbeterd, erg blij mee. Ik was vaak geneigd erg naar de cijfers te kijken op de weegschaal, maar het gaat om zoveel meer dan dat!
Maar volharden in je doelen zorgt er voor dat dat ook gaat lukken. Het is denk ik niet zozeer het 1 of het ander, maar heel breed. Maar dat is wat ik tegen mezelf zeg steeds.quote:Op maandag 20 september 2021 18:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, daar heb je helemaal gelijk in!
En dat is ook de belangrijkste motivatie. Stiekem zou ik het toch ook wel leuk vinden als kleding weer mooier valt. Maar is zeker minder belangrijk, dat klopt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |