abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201437540
Terug van vakantie. Waar ik naartoe ging met de gedachte dat ik wel netjes zou blijven eten, maar niet dus. Al moet ik zeggen dat het wel netter was dan eerdere vakanties. De zak koekjes die we aan het begin van de vakantie kochten ging bijvoorbeeld op de terugweg naar huis pas op. Al klinkt dat beter dan het is, we hadden vaak gewoon geen trek meer omdat we al genoeg hadden gegeten. :D

Wel weer even wennen aan niet ontbijten. Als het inbegrepen zit, kan ik dat toch niet overslaan. :')

Vandaag:
L: Bulgur/broccoli/tomaat/komkommer/hummus salade
T: Blokje pure chocolade en een banaan
D: Verse springrolls met tofu, wortel, kool en koriander.
pi_201437582
O: mandarijn
L: Broodje, gegrilde groente, pesto, geitenkaas, tomaat.
D: Quiche Lorraine met veldsla
S: zware-dingen-til-training
T: skyr, fruit, vlokken.
Sterkheidsbaas van alles.
  maandag 20 september 2021 @ 09:54:13 #53
149959 SQ
snelle trees
pi_201437804
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 23:06 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik vind het ook heel knap :') Het was zó verleidelijk om al etend de rest ook op te eten. Het voelt ook als zonde om het weg te gooien, maar eigenlijk wil ik ook niet meer. Ook niet morgen. Honger in de wereld en ik weet niet wat ik met die broodjes (waar ik niet om had gevraagd) moet.
Ik snap dat ook niet en ik vind dat ook heel frustrerend. Ik begrijp dat ze jullie tegemoet willen komen, maar stop er dan een waardebon bij voor een volgende keer ofzo. Niet door 3 keer zo veel eten te geven als dat je besteld had :? Da's toch gewoon feederij?
disclaimer
  maandag 20 september 2021 @ 09:56:50 #54
149959 SQ
snelle trees
pi_201437830
En verder merk ik dat ik alweer hevig gefrustreerd begin te raken omdat ik al 2 weken prima keurig eet EN ER NIKS AF GAAT en ja rationeel weet ik heel goed dat het meer tijd nodig heeft en blah maar gevoelsmatig ben ik nu even geneigd mezelf iets meer te restricten, naar een calorietje of 1500 per dag, om gewoon even die boost weer te krijgen en de zin vol te houden. Denk dat ik het gewoon maar even doe ook.
disclaimer
pi_201438124
Rugaids hier. Gisteren vond ik mezelf heul zielig, dus broodjes met roomboter en hagelslag gegeten. En nog meer. Nou ja, vandaag nieuwe dag.

Lijstje: veel pijnstilling en rondjes rondom huis lopen en kijken wat erin blijft (word beetje misselijk van de pillen).

Kutzooi.
  maandag 20 september 2021 @ 10:29:06 #56
149959 SQ
snelle trees
pi_201438159
Sterkte met je rug. Heb je er vaker last van?
disclaimer
pi_201438192
2,5 jaar geleden voor het laatst. Lage rugpijn met uitstraling naar bil/bovenbeen. Meestal binnen 2 dagen weer over. Hopelijk nu ook }:|
pi_201438206
Sterkte met je rug @SilverEyes :{

Hier lijkt het mee te vallen, niet eens een "na het weekend piek". En met op 6 september 86kg en vandaag 84.6kg ben ik op zich niet ontevreden. Gewoon doorgaan dus. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_201438272
Beterschap @SilverEyes!

Balen is dat, @SQ. Als dat voor jou nu even goed voelt, is dat misschien inderdaad een goed idee.

@IJsdraakje, dat is heel prima toch, 1,4 kg in 2 weken?

Ik was vrijdag 2 ons kwijt. En ik heb de weegschaal toch maar weer gelinkt aan de app op mijn telefoon, zodat bij iedere keer dat ik weeg het hele riedeltjes van gewicht, bmi, vetpercentage, spiermassa, etc. wordt gelogd. Ik weet wel dat dat niet heel betrouwbaar is, maar ik kan er wellicht wel een lijntje in ontdekken als ik het iedere vrijdag vastleg. Twee weken geleden heb ik ook gemeten, dus dat ga ik vrijdag ook weer eens doen. Al dat sporten moet toch ergens effect hebben, zou je denken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201438404
@miss_sly Da's zeker prima. :Y Alleen aan m'n maandagmetingen hecht ik nooit zoveel waarde, toch vaak net wat zouter/meer zooi in het weekend, dat heeft altijd even wat tijd nodig om te verwerken.

En zo'n weegschaal heb ik ook, de getallen an sich (vetpercentage enzo) neem ik met een korreltje zout, maar je kan ze wél prima met elkaar vergelijken. Zo is m'n vetpercentage standaard volgens mij wat hoger (meeste zit op m'n onderste helft, dus dat zo'n weegschaal met alleen contactpunten bij de voeten daar wat van maakt, is niet gek), maar dalende lijn = dalende lijn. Of stijgend, uiteraard. :')

Voor het complete wil ik eigenlijk ook m'n omtrekken weer gaan bijhouden, even kijken of ik m'n oude boekje nog kan vinden. Heupomtrek zal wel tegenvallen. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_201438555
Sterkte Silver! :*
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  maandag 20 september 2021 @ 11:41:08 #62
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_201438979
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 10:25 schreef SilverEyes het volgende:
Rugaids hier. Gisteren vond ik mezelf heul zielig, dus broodjes met roomboter en hagelslag gegeten. En nog meer. Nou ja, vandaag nieuwe dag.

Lijstje: veel pijnstilling en rondjes rondom huis lopen en kijken wat erin blijft (word beetje misselijk van de pillen).

Kutzooi.
Beterschap!
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_201439234
Thx. Aangezien zitten en liggen uiterst pijnlijk is, schuifel ik als een oud vrouwtje door huis/tuin. Die 10000 stappen lukt zo wel :')
pi_201440956
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 09:56 schreef SQ het volgende:
En verder merk ik dat ik alweer hevig gefrustreerd begin te raken omdat ik al 2 weken prima keurig eet EN ER NIKS AF GAAT en ja rationeel weet ik heel goed dat het meer tijd nodig heeft en blah maar gevoelsmatig ben ik nu even geneigd mezelf iets meer te restricten, naar een calorietje of 1500 per dag, om gewoon even die boost weer te krijgen en de zin vol te houden. Denk dat ik het gewoon maar even doe ook.
Balen hè en zo demotiverend! ;( Maar misschien wel goed om 'n beetje te duiken met calorieën of als het lukt wat te gaan verhogen met sport om het plateau te doorbreken. Lukte mij afgelopen week erg goed met ineens min 2,4 in een week. :Y
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_201440985
quote:
Ik motiveer me maar door te denken dat vet in spieren worden omgezet in zulke perioden :')
pi_201441015
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 10:39 schreef miss_sly het volgende:
Ik was vrijdag 2 ons kwijt. En ik heb de weegschaal toch maar weer gelinkt aan de app op mijn telefoon, zodat bij iedere keer dat ik weeg het hele riedeltjes van gewicht, bmi, vetpercentage, spiermassa, etc. wordt gelogd. Ik weet wel dat dat niet heel betrouwbaar is, maar ik kan er wellicht wel een lijntje in ontdekken als ik het iedere vrijdag vastleg. Twee weken geleden heb ik ook gemeten, dus dat ga ik vrijdag ook weer eens doen. Al dat sporten moet toch ergens effect hebben, zou je denken.
Dat sporten doet zeker goed en niet alleen voor je gewicht en vetpercentage. Ik was last bij de huisarts na bloedcontrole en allerlei bloedwaarden waren ook sterk verbeterd, erg blij mee. Ik was vaak geneigd erg naar de cijfers te kijken op de weegschaal, maar het gaat om zoveel meer dan dat! :)
pi_201441165
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 07:16 schreef Declan-Harp het volgende:
Isa, heb je geen weggeefhoek in de buurt? Ik zet er ook wel eens wat op wat ik van TGTG krijg, gaat altijd als een speer :Y Jij blij, zij blij O+

O: Proteïnereep
L: Kwark met ananas + 3 maiswafels eiersalade
D: Opbakaardappeltjes, sla met Bieze rauwkost en een vega burger
De maiswafels ingeruild voor 2 k&k cheddar/tomaten/spinazie wrapjes van de AH
En door de kwark nog een handje gedroogd fruit en noten.
Anders werd het allemaal wel héél mager...
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  maandag 20 september 2021 @ 15:08:59 #68
149959 SQ
snelle trees
pi_201441418
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 14:36 schreef MCH het volgende:

[..]
Ik motiveer me maar door te denken dat vet in spieren worden omgezet in zulke perioden :')
Haha ja zou dat het zijn :D #wishfulthinking
disclaimer
pi_201441421
quote:
Kun je mij als beginner eens uitleggen hoe dat werkt (en hoelang je dat dan doet)?

Ik pies me vandaag een ongeluk, dus ik ga er maar vanuit dat het vocht vasthouden was waardoor mijn gewicht omhoog was gegaan.
  maandag 20 september 2021 @ 15:10:34 #70
149959 SQ
snelle trees
pi_201441440
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 15:09 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Kun je mij als beginner eens uitleggen hoe dat werkt (en hoelang je dat dan doet)?

Ik pies me vandaag een ongeluk, dus ik ga er maar vanuit dat het vocht vasthouden was waardoor mijn gewicht omhoog was gegaan.
Hoezo? Gewoon even een paar dagen wat minder eten, gewicht zakt, SQ blij, SQ weer doorzetmojo. Allerminst raketwetenschap ;)

Dat vocht kan ook echt een bitch zijn ja.
disclaimer
  maandag 20 september 2021 @ 16:48:33 #71
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_201442738
Vocht vasthouden is echt een bitch ja :Y
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_201443075
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 09:54 schreef SQ het volgende:

Ik snap dat ook niet en ik vind dat ook heel frustrerend. Ik begrijp dat ze jullie tegemoet willen komen, maar stop er dan een waardebon bij voor een volgende keer ofzo. Niet door 3 keer zo veel eten te geven als dat je besteld had :? Da's toch gewoon feederij?
Er werken vooral heel jonge mensen. Ik denk dat die vooral bezig zijn met 'ooooh meer eten!'. Of zo :')

Hier gaat het afvallen weer prima. Heb voor de 100ste keer een schema uitgeprint met de body weight planner _O- https://www.niddk.nih.gov/bwp (houdt rekening met het feit dat je basaametabolisme daalt als je afvalt). Dus volgend jaar ben ik slank *O* Heb voor elke dag 2000 kcal eten ingevuld en dat berekent het programma mbv hoeveel ik beweeg wat ik kan wegen over x dagen. (met een upper en lower grens)

SQ, het wachten is gewoon op de volgende flush :7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201443550
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 10:49 schreef IJsdraakje het volgende:
@:miss_sly Da's zeker prima. :Y Alleen aan m'n maandagmetingen hecht ik nooit zoveel waarde, toch vaak net wat zouter/meer zooi in het weekend, dat heeft altijd even wat tijd nodig om te verwerken.

En zo'n weegschaal heb ik ook, de getallen an sich (vetpercentage enzo) neem ik met een korreltje zout, maar je kan ze wél prima met elkaar vergelijken. Zo is m'n vetpercentage standaard volgens mij wat hoger (meeste zit op m'n onderste helft, dus dat zo'n weegschaal met alleen contactpunten bij de voeten daar wat van maakt, is niet gek), maar dalende lijn = dalende lijn. Of stijgend, uiteraard. :')

Voor het complete wil ik eigenlijk ook m'n omtrekken weer gaan bijhouden, even kijken of ik m'n oude boekje nog kan vinden. Heupomtrek zal wel tegenvallen. :')
Dat van die liefst dalende lijn had ik ook bedacht. En in hoeverre het dan ook maar remotely in de buurt van kloppende waarden zit, vind ik dan minder belangrijk.

Dat meten vind ik trouwens ook maar lastig, met name hoe ik ervoor zorg dat ik het altijd op dezelfde plek op mijn lichaam doe en daardoor dus de metingen met elkaar te vergelijken zijn.
pi_201443579
quote:
14s.gif Op maandag 20 september 2021 14:38 schreef Sangha het volgende:

[..]
Dat sporten doet zeker goed en niet alleen voor je gewicht en vetpercentage. Ik was last bij de huisarts na bloedcontrole en allerlei bloedwaarden waren ook sterk verbeterd, erg blij mee. Ik was vaak geneigd erg naar de cijfers te kijken op de weegschaal, maar het gaat om zoveel meer dan dat! :)
Ja, daar heb je helemaal gelijk in!
En dat is ook de belangrijkste motivatie. Stiekem zou ik het toch ook wel leuk vinden als kleding weer mooier valt. Maar is zeker minder belangrijk, dat klopt.
pi_201443912
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 18:06 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ja, daar heb je helemaal gelijk in!
En dat is ook de belangrijkste motivatie. Stiekem zou ik het toch ook wel leuk vinden als kleding weer mooier valt. Maar is zeker minder belangrijk, dat klopt.
Maar volharden in je doelen zorgt er voor dat dat ook gaat lukken. Het is denk ik niet zozeer het 1 of het ander, maar heel breed. Maar dat is wat ik tegen mezelf zeg steeds. ;)

Net weer voor het eerst sinds 5 maanden een lange broek aan gedaan omdat het wat fris was en die gleed weer naar beneden, natuurlijk werd ik daar ook heel blij van! O-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')