abonnement Unibet Coolblue
pi_201399413
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 13:27 schreef Galvez het volgende:
Meer inzetten op preventie/ lifestyle zal zeker helpen, maar aan banden leggen excessieve prijsstijgingen van de pharmaceutical industry ook.
Nee, die gezonde levensstijl is juist de oorzaak. Gezond levende mensen maken zo'n 20% meer zorgkosten doordat ze ouder worden. Een groot deel daarvan is omzet voor de farmaceutische industrie.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_201399542
Maar dan is de vergrijzing voorbij dus wat lullen ze nou? Iedere zoveel jaar bedenken ze wel weer wat anders waarom de premies moeten stijgen.
pi_201399671
Het is op lange termijn natuurlijk wel onzinnig om mensen steeds meer te belasten wanneer ze in hun fitte jonge jaren zijn, zodat ze vervolgens langer in leven gehouden kunnen worden wanneer ze eigenlijk niets meer kunnen. Uiteindelijk zit er gewoon geen limiet aan hoeveel je kan uitgeven aan gezondheidszorg. Dan vind ik het zinniger om de levenskwaliteit over de gehele lengte van iemand leven te verhogen in plaats van enkel het laatste kleine stukje.

Dat gezegd hebbende valt er ook vast veel te hervormen om het systeem efficiënter te maken.
pi_201399738
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 11:12 schreef koffiekoekjes het volgende:
Grote kans dat we in 2060 gewoon zelfstandige robots hebben die een hoop kunnen opvangen. Het gaat tegenwoordig vrij hard met AI etc.

Denk juist dat we straks minder mensen nodig hebben, zeker voor simpele dingen.
Tot nu toe vallen de beloftes van zelfstandige machines en ai nogal tegen.
pi_201399889
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 14:37 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Tot nu toe vallen de beloftes van zelfstandige machines en ai nogal tegen.
En toch groeit het exponentieel en dat kan hard gaan.
Pas sinds de opkomst van hele snelle GPU's met OpenCL en CUDA zie je dat daar versnelling in komt en hoe lang is dat geleden?

Je ziet het met de ontwikkeling van DOJO door Tesla, daar worden grote stappen gezet in korte tijd.
pi_201399935
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 14:47 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
En toch groeit het exponentieel en dat kan hard gaan.

Je ziet het met de ontwikkeling van DOJO door Tesla, daar worden grote stappen gezet in korte tijd.
Tesla is de ene vaporware na de andere.
pi_201400087
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 14:49 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Tesla is de ene vaporware na de andere.
Dat moet je niet te hard zeggen.

Al gelanceerd:
- Powerwall
- Powerpack
- Megapack + Autobid (uitverkocht tot 2023)
- Megacasting
- Solar
- Supercharger network
- Roadster
- Model S
- Model 3
- Model X
- Model Y
- Autopilot / FSD bèta V10.x maakt stappen

Wat komt er:
- 4680 tabless battery
- Semi
- Cybertruck
- DOJO AI (om FSD verder te ontwikkelen)
- HVAC's
- robots

Welke fabrieken (zijn er / komen er): https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Tesla_factories
Gigafactory bij Berlijn en Austin zijn bijna klaar, ieder weer zo'n 400.000 auto's per jaar vanaf 2022.

Geleverde auto's per jaar / kwartaal:


Kwartaalomzet:


Productiecijfers / omzet / winst:


[ Bericht 0% gewijzigd door TheFreshPrince op 17-09-2021 15:35:38 ]
pi_201400188
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 14:56 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat moet je niet te hard zeggen.

Al gelanceerd:
- Powerwall
- Powerpack
- Megapack (uitverkocht tot 2023)
- Megacasting
- Solar
- Roadster
- Model S
- Model 3
- Model X
- Model Y
- Autopilot / FSD maakt stappen

Wat komt er:
- 4680 tabless battery
- Semi
- Cybertruck
- DOJO AI
- robots

Welke fabrieken (zijn er / komen er): https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Tesla_factories

Kwartaalomzet:
[ afbeelding ]

Productiecijfers / omzet / winst:
[ afbeelding ]
-Autopilot kan nog steeds niet wat voor 2016 was beloofd. Veel van de batterijclaims van Tesla zijn hilarisch. We hebben onze batterijen 20% groter gemaakt en er past 20% extra in per cel!! W00t w00t!
-Solar daken is ook vaporware. Er zijn een paar daken aangelegd, maar daar is gelogen over de kosten en de installatie. Grootschalige uitrol zou ook al een jaar geleden gedaan moeten zijn, maar we wachten.
-Cybertruck zou ook al meer dan een jaar oud moeten zijn. Er zijn daar bovendien claims gemaakt die autopilot niet gaat aankunnen. In de communicatie zijn ook voornamelijk claims gemaakt waar de logistieke industrie niks aan heeft zoals 0 naar 100 in X seconden!!!
-Ik durft 100 euro te wedden dat we volgend jaar geen robot hebben zoals was aangekondigd.
pi_201400305
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 15:03 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
-Autopilot kan nog steeds niet wat voor 2016 was beloofd.
Autopilot wel, FSD nog niet.

quote:
Veel van de batterijclaims van Tesla zijn hilarisch. We hebben onze batterijen 20% groter gemaakt en er past 20% extra in per cel!! W00t w00t!
16% hogere energiedichtheid, geen tabs meer nodig, lagere interne weerstand, 40% goedkoper te produceren door een sterk vereenvoudigd productieproces.
Dat zijn toch wel interessante vorderingen.

quote:
-Solar daken is ook vaporware. Er zijn een paar daken aangelegd, maar daar is gelogen over de kosten en de installatie. Grootschalige uitrol zou ook al een jaar geleden gedaan moeten zijn, maar we wachten.
Tesla heeft meerdere solarproducten, ook "gewone" panelen.
Elon Musk heeft voor z'n solarroof al toegegeven dat er ontwerpfouten zijn gemaakt waar ze achter kwamen bij het installeren waardoor het zeer arbeidsintensief is.

Dat maakt het geen "vaporware".
Ze steken hun nek uit, proberen het, terug naar de tekentafel als het niet goed is.

quote:
-Cybertruck zou ook al meer dan een jaar oud moeten zijn. Er zijn daar bovendien claims gemaakt die autopilot niet gaat aankunnen. In de communicatie zijn ook voornamelijk claims gemaakt waar de logistieke industrie niks aan heeft zoals 0 naar 100 in X seconden!!!
-Ik durft 100 euro te wedden dat we volgend jaar geen robot hebben zoals was aangekondigd.
Volgens mij is er nergens aangekondigd dat die robot er volgend jaar is, AI day was vooral om engineers naar Tesla te lokken om daar aan te gaan werken.

En natuurlijk kan je het hebben over producten die hun deadline niet halen, dat is niet uniek voor Tesla.
Voorlopig zie je dat zowel Tesla als SpaceX de industrie overhoop gooien.

En vaporware? Ik had in 2002 al een schaalmodel van wat nu de Volkswagen Buzz is die volgend jaar moet uitkomen... Toen bestond Tesla nog niet eens ;)

Je reactie was dat "Tesla de ene vaporware na de andere" is, dat gaat niet op voor een bedrijf dat zowel groei qua productie, omzet en winst maakt met producten die ze leveren. Neemt niet weg dat een deel van de producten langer duurt dan gehoopt.

Overigens vergat ik in die lijst nog het Supercharger netwerk, dat binnenkort ook open gaat voor andere automerken.

twitter


[ Bericht 3% gewijzigd door TheFreshPrince op 17-09-2021 15:35:22 ]
pi_201400639
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 14:21 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Maar dan is de vergrijzing voorbij dus wat lullen ze nou? Iedere zoveel jaar bedenken ze wel weer wat anders waarom de premies moeten stijgen.
Ze 'verzinnen' niet dat we veel meer zorg nodig gaan hebben.
Dat heet anticiperen en als ze dat niet zouden doen dan zou jij nog harder schreeuwen als we ineens voor verrassingen komen te staan.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 17 september 2021 @ 15:37:33 #61
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_201400703
Als we nou eens beginnen met afspreken dat alles wat aan de zorg verkocht wordt max 1x over de kop mag gaan.
Laffe huichelaar
pi_201401084
Personeelskosten is niet het probleem, maar de dure behandelingen van (chronisch) zieke mensen.

- er wordt veel behandeld maar weinig genezen; hoge kosten door langdurigheid (chronische patiënten)
- wordt er wel genezen zijn de kosten van de medicijnen extreem hoog (behandelingen voor kanker)

En verder zijn het gewoon de powers that be. Te veel clubjes en belangengroepen die uit de ruif mee vreten.
Nog maar te zijgen van de jaarlijkse miljardenfraude met PGB budgetten voornamelijk door Turken.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)n-beschouwen-pgb-als
pi_201402718
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 12:36 schreef torentje het volgende:

[..]
Volgens mij willen mooie mensen niet in de zorg werken, want de zieken zijn lelijkerds. Waarschijnlijk vinden de mooie mensen dat die zieke lelijkerds zich maar door lelijkerds moeten laten helpen.
Mijn verpleegsters waren gewoon knap vorig jaar maart en niet te beroerd om even te vragen of ze moest helpen douchen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_201402770
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 11:10 schreef Janneke141 het volgende:
We willen dat iedereen honderd wordt, ook al zit er geen origineel onderdeel meer aan en moeten we familiebezoek verbieden omdat ze anders geïnfecteerd raken met een virus. Dan telt het wel op inderdaad.

Er zit een weeffout in ons huidige systeem waardoor de zorg duurder is dan het zou moeten zijn (en de handen aan het bed er nog te weinig aan overhouden ook), maar de enige manier om de zorgkosten echt te drukken is minder gaan zorgen.
Maar dat gaat het electoraat niet pikken, want een groot deel is grijs of richting grijs. WIJ hebben een groot probleem.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201402799
Gewoon ophouden met levens verlengen. Als je daar zelf voor wil betalen, ga je gang. Maar de publieke middelen zijn daarvoor niet bedoeld.
pi_201402868
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 18:59 schreef VEM2012 het volgende:
Gewoon ophouden met levens verlengen. Als je daar zelf voor wil betalen, ga je gang. Maar de publieke middelen zijn daarvoor niet bedoeld.
Het is heel onredelijk als de mensen die al het minste zorg nodig hebben omdat ze veilige beroepen kunnen uitvoeren ook nog eens langer kunnen leven door dergelijke maatregelen.

Dat zijn maatregelen voor een Google-maatschappij.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 17 september 2021 @ 19:14:16 #67
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201403017
Leuk, al dat sociaal darwinisme in dit topic.
Schept hoop voor de toekomst.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_201403038
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 11:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Daadwerkelijk gekwalificeerd zorgpersoneel uit het buitenland halen is iets heel anders dan alle migranten maar binnenlaten. Dat verschil zien jullie hopelijk ook wel.
Nee sorry dat zie ik niet. Ik begin te schuimbekken bij het woord migranten en dat maakt goed lezen heel lastig.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_201403130
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 19:04 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Het is heel onredelijk als de mensen die al het minste zorg nodig hebben omdat ze veilige beroepen kunnen uitvoeren ook nog eens langer kunnen leven door dergelijke maatregelen.

Dat zijn maatregelen voor een Google-maatschappij.
Ik zou het makkelijk kunnen betalen, maar er zelf niet voor willen kiezen. Wat heb je eraan, die laatste jaren als een half kasplantje?
pi_201403183
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 19:21 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik zou het makkelijk kunnen betalen, maar er zelf niet voor willen kiezen. Wat heb je eraan, die laatste jaren als een half kasplantje?
Oh ja in dat soort situaties prima, maar als je op je 90e nog redelijk fit bent maar wel af en toe zorgbehoevende vind ik dat wel anders dan een kasplantje. Overigens zijn er genoeg kasplantjes die nog een stuk jonger zijn dan dat, dus dan speelt leeftijd ook niet zo heel erg mee.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201405028
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 19:04 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Het is heel onredelijk als de mensen die al het minste zorg nodig hebben omdat ze veilige beroepen kunnen uitvoeren ook nog eens langer kunnen leven door dergelijke maatregelen.

Dat zijn maatregelen voor een Google-maatschappij.
Daar heb je wel een punt, dat is een terechte zorg. Maar steeds meer welvaart opofferen niet zodat mensen een goed leven hebben maar enkel zodat ze niet dood gaan heeft mijns inziens ook niets met menselijke waardigheid van doen.
pi_201405083
Wat ik mij ook afvraag: is die 16.000 dan ten opzichte van het huidige prijspeil of gecompenseerd voor de verwachte inflatie?
  vrijdag 17 september 2021 @ 21:30:02 #73
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201405279
Alle boomers zijn dan dood, generatie X is dan hoogbejaard, AI waarschijnlijk gemeengoed in het gemiddelde huishouden, het zal allemaal wel loslopen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201405430
Als mensen kappen met viesdik zijn, teveel in de zon bakken, overmatig drinken en roken, en wat meer van hun luie reet komen; dat zou ook schelen.
  vrijdag 17 september 2021 @ 21:49:10 #75
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201405597
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 september 2021 21:39 schreef Cockwhale het volgende:
Als mensen kappen met viesdik zijn, teveel in de zon bakken, overmatig drinken en roken, en wat meer van hun luie reet komen; dat zou ook schelen.
Jij bent vast gezellig op feestjes.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 17 september 2021 @ 22:22:53 #76
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_201406178
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 september 2021 21:39 schreef Cockwhale het volgende:
Als mensen kappen met viesdik zijn, teveel in de zon bakken, overmatig drinken en roken, en wat meer van hun luie reet komen; dat zou ook schelen.
Eigenlijk niet. Die worden dan veel ouder en duurder
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_201406230
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 22:22 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Eigenlijk niet. Die worden dan veel ouder en duurder
Inderdaad, als we de kosten echt willen drukken moeten we peuken uitdelen op het schoolplein.
pi_201406665
quote:
FNV-onderzoek: zorgmedewerkers lopen op hun tandvlees
Mensen die in de zorg werken, lopen op hun tandvlees, zegt vakbond FNV Zorg & Welzijn. Bijna twee op de vijf zorgmedewerkers hebben in de afgelopen anderhalf jaar collega's zien vertrekken. En een op de vijf mensen overweegt zelf om de zorg te verlaten. Dat constateert de vakbond na een onderzoek onder 12.218 leden. De FNV voert de rondvraag elke twee jaar uit. De nieuwste versie is de eerste sinds het uitbreken van de coronapandemie.

Volgens de bond loopt de zorgsector leeg. "Zorgmedewerkers zijn op. Al voor de pandemie was de werkdruk enorm hoog en dat is door corona nog eens verergerd. Heel veel momenten om bij te tanken hadden veel werknemers dan ook niet", zegt FNV-bestuurder Bert de Haas. De vertrekkers werkten vooral in de jeugdzorg, in een verzorgingshuis of verpleeghuis, of in een academisch ziekenhuis.

Een op de drie zorgmedewerkers zegt meerdere keren per week met te weinig mensen op de werkvloer te staan. "Door het tekort aan personeel worden operaties afgezegd, afdelingen gesloten en nemen wachtlijsten zorgelijk toe", aldus de FNV. Bovendien kunnen zorgmedewerkers minder verlof opnemen om af en toe even op adem te komen. Volgens de bond hebben maatregelen om het vele papierwerk tegen te gaan weinig effect gehad.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)gommers-coronabewijs
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 17 september 2021 @ 23:47:54 #79
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_201407268
quote:
11s.gif Op vrijdag 17 september 2021 10:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:

De Raad vindt dat er een 'collectieve kern' moet zijn van zorg die sowieso door moet gaan: langdurige ouderenzorg, jeugdzorg en geestelijke gezondheidszorg. Als zorg daarbuiten valt, zouden mensen zelf meer moeten bijdragen.
Dus een gezond levend iemand van 40 met behandelbare kanker helpen valt niet onder zorg die sowieso door moet gaan? En als je die extra kosten niet kunt betalen, laten creperen in navolging van de Amerikaanse situatie?

Als je de economie zo sterk mogelijk wilt houden moet je toch andere prioriteiten stellen dan deze. Nog even los van de menselijke kant.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_201407269
Ik heb twijfels of ik 2060 nog ga meemaken, ik hoop t wel :s)
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_201407282
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 22:22 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Eigenlijk niet. Die worden dan veel ouder en duurder
Maar minder zorg nodig.
pi_201407334
Tot medio de jaren 90 was de zorg geen zorgenkindje (in de zin zoals die nu is en in de toekomst nog veel erger dreigt te worden).

What happened?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_201407359
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 23:54 schreef Montagui het volgende:
Tot medio de jaren 90 was de zorg geen zorgenkindje (in de zin zoals die nu is en in de toekomst nog veel erger dreigt te worden).

What happened?
Vergrijzing, dure technologie.
  vrijdag 17 september 2021 @ 23:57:44 #84
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_201407367
Fucking hell. Ouderenzorg onbelast laten doorgaan? Laten we juist op die derde kunstheup eens gaan bezuinigen. Of mensen zonder enig nog origineel onderdeel in leven houden.
  vrijdag 17 september 2021 @ 23:58:21 #85
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_201407372
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 23:54 schreef Montagui het volgende:
Tot medio de jaren 90 was de zorg geen zorgenkindje (in de zin zoals die nu is en in de toekomst nog veel erger dreigt te worden).

What happened?
Migranten met een slechte gezondheid (achetrstand sowieso). Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen?
pi_201407526
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 23:57 schreef Richestorags het volgende:
Fucking hell. Ouderenzorg onbelast laten doorgaan? Laten we juist op die derde kunstheup eens gaan bezuinigen. Of mensen zonder enig nog origineel onderdeel in leven houden.
Elk leven is het waard te behouden.

Wie ben jij om te bepalen wie wel en wie niet?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_201407549
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 23:57 schreef Niek92 het volgende:

[..]
Vergrijzing, dure technologie.
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 23:58 schreef Stray_cat het volgende:

[..]
Migranten met een slechte gezondheid (achetrstand sowieso). Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen?
Allebei zijn van invloed, maar m.i. is de farmaceutische industrie de grootste boosdoener, De onaantastbaarheid leidt tot ontastbaar hoge bedragen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 18 september 2021 @ 00:27:57 #88
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_201407723
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 00:08 schreef Montagui het volgende:

[..]
Elk leven is het waard te behouden.

Wie ben jij om te bepalen wie wel en wie niet?
Zij stellen (impliciet) dat dat ten koste moet gaan van mensen die niet jong noch oud zijn.

Elk leven is het waard maar moet elk leven oneindig worden verlengd?
pi_201407889
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 00:27 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Zij stellen (impliciet) dat dat ten koste moet gaan van mensen die niet jong noch oud zijn.

Elk leven is het waard maar moet elk leven oneindig worden verlengd?
Wat mij betreft niet, maar dat mag (menselijk gezien) nooit de keuze zijn van iemand anders dan het individu.

Op het moment dat je bent aangeland op de keuze van het individu t.o.v. van het algeheel dan ben je beland op de keuze voor 'het leven' of de ' vooruitgang/wteenschap'.

DAT is op dit moment de keuze/het dilemma op alle gebieden.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_201408049
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 23:54 schreef Montagui het volgende:
Tot medio de jaren 90 was de zorg geen zorgenkindje (in de zin zoals die nu is en in de toekomst nog veel erger dreigt te worden).

What happened?
Eén van de oorzaken is dat er veel meer mogelijk is dan voorheen. Kanker is een goed voorbeeld: er zijn diverse vormen van kanker die nu veel beter behandeld kunnen worden dan twintig jaar geleden.

Zo ken ik een vrouw van begin 40, met ver uitgezaaide kanker in de lever. Die zou twintig jaar geleden waarschijnlijk binnen een paar maanden overleden zijn. Nu is het al twee jaar. Het is wel duidelijk dat ze niet meer beter wordt, maar het kan nu veel langer gerekt worden dan voorheen. Wel tegen forse kosten. Tegenover die forse kosten stat echter een gezin met twee kinderen in de basisschoolleeftijd, waarvoor elke extra maand met hun moeder een geschenk uit de hemel is.
pi_201408075
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 01:05 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Eén van de oorzaken is dat er veel meer mogelijk is dan voorheen. Kanker is een goed voorbeeld: er zijn diverse vormen van kanker die nu veel beter behandeld kunnen worden dan twintig jaar geleden.

Zo ken ik een vrouw van begin 40, met ver uitgezaaide kanker in de lever. Die zou twintig jaar geleden waarschijnlijk binnen een paar maanden overleden zijn. Nu is het al twee jaar. Het is wel duidelijk dat ze niet meer beter wordt, maar het kan nu veel langer gerekt worden dan voorheen. Wel tegen forse kosten. Tegenover die forse kosten stat echter een gezin met twee kinderen in de basisschoolleeftijd, waarvoor elke extra maand met hun moeder een geschenk uit de hemel is.
Heb je dan niet het idee dat (individeel voor deze persoon) de kosten opwegen maar dat in het algemeen de zorgkosten belachelijk de pan uit rijzen?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_201408077
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 00:27 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Zij stellen (impliciet) dat dat ten koste moet gaan van mensen die niet jong noch oud zijn.

Elk leven is het waard maar moet elk leven oneindig worden verlengd?
Nee, maar dat gebeurt ook niet. Mijn oma is bijv. overleden aan een lekkende hartklep. Dat is iets wat bij een jong, gezond iemand goed te opereren valt. Mijn oma was te broos om een narcose te overleven, laat staan dat ze zo'n operatie dan nog doen.
pi_201408126
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 01:10 schreef Montagui het volgende:

[..]
Heb je dan niet het idee dat (individeel voor deze persoon) de kosten opwegen maar dat in het algemeen de zorgkosten belachelijk de pan uit rijzen?
Dat worden uiteindelijk hele cynische discussies. Je kunt makkelijk in grote getallen praten, maar die getallen zijn natuurlijk opgebouwd uit miljoenen kleine postjes.

De vrouw waar ik het over had draagt - in financiële zin - niks meer bij. Ze kan niet meer werken, ze kost alleen maar geld. Behoorlijk veel geld zelfs, met allerlei experimentele behandelingen om de kanker onder controle proberen te houden. Ze wordt echter nooit meer beter. Ik wil niet eens beginnen aan een discussie over de vraag hoeveel geld nog opweegt tegen een maand extra met haar gezin - ik word daar alleen maar verdrietig van.
  zaterdag 18 september 2021 @ 02:15:27 #94
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_201408404
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 01:10 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Nee, maar dat gebeurt ook niet. Mijn oma is bijv. overleden aan een lekkende hartklep. Dat is iets wat bij een jong, gezond iemand goed te opereren valt. Mijn oma was te broos om een narcose te overleven, laat staan dat ze zo'n operatie dan nog doen.
Maar dan zit je aan de extreme kant van het spectrum. Niet iedereen is nog op te lappen.
  zaterdag 18 september 2021 @ 02:17:17 #95
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_201408411
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 01:19 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Dat worden uiteindelijk hele cynische discussies. Je kunt makkelijk in grote getallen praten, maar die getallen zijn natuurlijk opgebouwd uit miljoenen kleine postjes.

De vrouw waar ik het over had draagt - in financiële zin - niks meer bij. Ze kan niet meer werken, ze kost alleen maar geld. Behoorlijk veel geld zelfs, met allerlei experimentele behandelingen om de kanker onder controle proberen te houden. Ze wordt echter nooit meer beter. Ik wil niet eens beginnen aan een discussie over de vraag hoeveel geld nog opweegt tegen een maand extra met haar gezin - ik word daar alleen maar verdrietig van.
Waar. Het zijn echter wel discussies die je moet voeren omdat dit beleid ook slachtoffers zal maken en mogelijk nog veel meer (onbedoeld). The road to hell is paved with good intentions. Ik heb echter ook niet de waarheid in pacht.
pi_201409483
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 18:59 schreef VEM2012 het volgende:
Gewoon ophouden met levens verlengen. Als je daar zelf voor wil betalen, ga je gang. Maar de publieke middelen zijn daarvoor niet bedoeld.
Men doet toch al veel decennia niets om het leven van de jongere generaties te verlengen? De meeste mensen moeten hun vrije tijd inleveren om te werken onder erbarmelijke omstandigheden om de eerste levensbehoeften en bescherming tegen de slechte lucht te kunnen betalen aan de ondernemers.
pi_201409640
Oplossing: Covid 19 zijn vrije gang laten gaan. Vergrijzing gaat dan hard terug. Natuurlijke selectie op zijn best. Maar ik zal wel weer geen gevoel hebben.
pi_201409728
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 08:41 schreef Fietsenrek het volgende:
Oplossing: Covid 19 zijn vrije gang laten gaan. Vergrijzing gaat dan hard terug. Natuurlijke selectie op zijn best. Maar ik zal wel weer geen gevoel hebben.
En het neigt naar racisme, want de vaccinatiegraad ligt beduidend lager onder bevolkingsgroepen met een niet-westerse achtergrond
  zaterdag 18 september 2021 @ 08:57:07 #99
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_201409802
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 08:49 schreef sol1taire het volgende:

[..]
En het neigt naar racisme, want de vaccinatiegraad ligt beduidend lager onder bevolkingsgroepen met een niet-westerse achtergrond
Daar kiezen mensen zelf voor, dus nee dat is geen racisme.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zaterdag 18 september 2021 @ 09:00:01 #100
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_201409836
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 18:59 schreef VEM2012 het volgende:
Gewoon ophouden met levens verlengen. Als je daar zelf voor wil betalen, ga je gang. Maar de publieke middelen zijn daarvoor niet bedoeld.
Elk leven dat je redt geeft per definitie alleen een verlenging.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')