abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 16 september 2021 @ 17:58:28 #1
408813 crew  trein2000
pi_201386999
]De evacuaties van tolken en andere mensen uit Afghanistan staan centraal in het debat dat de Tweede Kamer op woensdag 15 september voert met de minister-president en drie andere demissionaire bewindspersonen. Ook de vraag hoe het kabinet de Kamermoties over dit onderwerp de afgelopen maanden heeft opgepakt, komt aan de orde.

Het debat is aangevraagd door PvdA-Kamerlid Kati Piri. Zij deed dit op dinsdag 7 september, nadat minister van Buitenlandse Zaken Sigrid Kaag een feitenrelaas naar de Tweede Kamer had gestuurd over de evacuaties. Dit relaas beschrijft de gang van zaken vanaf de eerste periode van visumverstrekking aan Afghaanse tolken tot en met het einde van de evacuatieoperatie op 27 augustus. Volgens het PvdA-Kamerlid roept dit feitenrelaas veel vragen op. Dertien fracties steunden haar verzoek om een debat. (https://www.tweedekamer.n(...)acuaties-afghanistan)

Behalve minister-president Mark Rutte en minister Sigrid Kaag, komen minister Ank Bijleveld van Defensie en staatssecretaris Broekers-Knol van Justitie en Veiligheid naar de Kamer voor het debat. Het begint om 11.30 uur en duurt naar schatting tot 22.00 uu

Debat gaat van start om 11:30 en is te volgen via onder andere: tweedekamer.nl en Politiek24.

___________________________________________________________________________________________

Een pittig debat lijkt mij, zeker gelet op de berichten van de Volkskrant deze ochtend waarin een reconstructie werd gemaakt van de ontwikkelingen in Afghanistan. Daar komt nog bij dat de informatie uit het VK-artikel niet met de Kamer is gedeeld en dat de informatie bovendien pas gisteravond werd verstuurd.

Volgens de website van de Tweede Kamer zijn Rutte, Kaag, Bijleveld en Broekers-Knol allen aanwezig maar volgens mij is Kaag in New York voor een vergadering van de VN. Blok zou wat mij betreft ook in het rijtje horen maar dat is denk ik niet mogelijk of wel?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 16 september 2021 @ 17:58:35 #2
408813 crew  trein2000
pi_201387000
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 17:56 schreef Hanca het volgende:
Ze gingen trouwens toch na het coronadebat stemmen? Om dan iedereen daar tot vannacht te laten zitten is ook weer zo wat. Hoofdelijk stemmen zouden ze alleen op dinsdag moeten doen, bij de reguliere stemming.
Nee ze gaan eerder stemmen. Verzoek van D66.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 16 september 2021 @ 18:02:01 #3
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201387046
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 17:54 schreef Hanca het volgende:

[..]
Omdat de oppositie niet voltallig is en CDA/VVD/D66 wel? Dan zou je zo geen meerderheid halen...
Maar die hoofdelijke stemming was er natuurlijk om met soortgelijke redenen toch per ongeluk een meerderheid te kunnen krijgen. Het is hinderlijk opportunisme.
pi_201387066
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 18:02 schreef VoMy het volgende:

[..]
Maar die hoofdelijke stemming was er natuurlijk om met soortgelijke redenen toch per ongeluk een meerderheid te kunnen krijgen. Het is hinderlijk opportunisme.
Dit is inderdaad echt puur om Kaag (en Bijleveld) een hak te zetten.
pi_201387163
Kaag blijft gewoon zitten. Ze zal denk ik redeneren dat de motie van afkeuring tegen het kabinetsbeleid is gericht, niet zozeer tegen haarzelf. Zoiets zal wel de verdedigingslijn worden.
pi_201387217
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 18:09 schreef Breekfast het volgende:
Kaag blijft gewoon zitten. Ze zal denk ik redeneren dat de motie van afkeuring tegen het kabinetsbeleid is gericht, niet zozeer tegen haarzelf. Zoiets zal wel de verdedigingslijn worden.
Ik denk dat ze gaat eigenlijk, een betere mogelijkheid om je af te zetten tegen de politiek van Rutte krijg je niet...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_201387219
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 18:09 schreef Breekfast het volgende:
Kaag blijft gewoon zitten. Ze zal denk ik redeneren dat de motie van afkeuring tegen het kabinetsbeleid is gericht, niet zozeer tegen haarzelf. Zoiets zal wel de verdedigingslijn worden.
Dan jaag je iedereen tegen je in het harnas denk ik, hoewel je de motie wel op die manier kan lezen. Beter is denk ik om door het stof te gaan en vervolgens zeggen dat je je volledig in wil zetten om de achtergeblevenen hierheen te halen.
  donderdag 16 september 2021 @ 18:13:30 #8
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_201387223
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 17:49 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Eerst zien dan geloven. Wie weet hebben we haar volstrekt verkeerd begrepen in april toen ze reageerde op het aanblijven van Rutte na de aangenomen motie van afkeuring. D66/Kaag zal nu druk bezig zijn met hoe dit te spinnen zonder schipbreuk te leiden.
Dan is ze nu dermate vleugellam dat er wel snel een coalitie zal komen. Die grote mond zal ze nu wel wat minder hebben.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_201387259
Het lijkt me electoraal verstandiger als ze haar ministerspost opgeeft als de motie aangenomen wordt. Wat voor voordeel zou het voor haar hebben om te blijven in het kabinet?
  donderdag 16 september 2021 @ 18:17:33 #10
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201387284
Ik zou ook opstappen idd.
pi_201387307
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 18:15 schreef SnertMetChoco het volgende:
Het lijkt me electoraal verstandiger als ze haar ministerspost opgeeft als de motie aangenomen wordt. Wat voor voordeel zou het voor haar hebben om te blijven in het kabinet?
Het enige wat ik me kan bedenken is dat ze dan minister Buit. Z. kan blijven in het volgende kabinet, maar ik zou nu even op decblaren zitten en vanuit de kamer wachten tot het torentje vrijkomt...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_201387318
Ik weet 't niet. Opstappen kan voor electoraal gewin wellicht goed zijn maar tegelijkertijd ben je dan toch ook een beetje onderdeel van de Haagse spelletjes waar je mee wilt afrekenen? Ik hoop dat ze net als Bijleveld blijft en alles op alles zet voor de achtergebleven mensen in Afghanistan.
pi_201387345
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 18:20 schreef Raw85 het volgende:
Ik weet 't niet. Opstappen kan voor electoraal gewin wellicht goed zijn maar tegelijkertijd ben je dan toch ook een beetje onderdeel van de Haagse spelletjes waar je mee wilt afrekenen? Ik hoop dat ze net als Bijleveld blijft en alles op alles zet voor de achtergebleven mensen in Afghanistan.
Het volk zal het juist als Haags spelletje zien als ze blijft zitten...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_201387354
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 18:22 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Het volk zal het juist als Haags spelletje zien als ze blijft zitten...
'Het volk' stemt denk ik sowieso niet op haar :D
pi_201387374
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 18:20 schreef Raw85 het volgende:
Ik weet 't niet. Opstappen kan voor electoraal gewin wellicht goed zijn maar tegelijkertijd ben je dan toch ook een beetje onderdeel van de Haagse spelletjes waar je mee wilt afrekenen? Ik hoop dat ze net als Bijleveld blijft en alles op alles zet voor de achtergebleven mensen in Afghanistan.
Met de VVD in de regering? Heb je Van Wijngaarden horen praten?

Voor de echt progressieve D66er met de hoop op nieuw leiderschap en de Afghaanse ambassademedewerkers is er één sprankje hoop... Nieuwe verkiezingen, een faliekante afrekening met de VVD door de Nederlanders, en een minderheidskabinet met CU, PvdA, GL, PvdD en Volt.

Gaat alleen nooit gebeuren in dit gave land.
pi_201387378
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 18:23 schreef Raw85 het volgende:

[..]
'Het volk' stemt denk ik sowieso niet op haar :D
Nee maar het kan haar nu wel verlossen van het politieke juk van Rutte, wat dat betreft is deze motie dan wel een uitkomst
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_201387388
twitter

Heeft Van der Plas met het intrekken van het verzoek om een hoofdelijke stemming toch wel een hele goede keuze gemaakt. :+
  donderdag 16 september 2021 @ 18:29:58 #18
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201387424
In geval van opstappen zou ik ook sterk overwegen als D66 om alle ministers terug te trekken.
Laat de CU maar met de xenofoben van VVD en CDA zich inzetten voor de afghanen en dan kun je jezelf ook beter profileren als partij
  donderdag 16 september 2021 @ 18:30:13 #19
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_201387426
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 18:17 schreef VoMy het volgende:
Ik zou ook opstappen idd.
Enige oplossing imo. Het alternatief is dat ze totaal ongeloofwaardig is bij eventuele nieuwe verkiezingen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 16 september 2021 @ 18:31:22 #20
408813 crew  trein2000
pi_201387438
twitter

Normaalgesproken als je op een dag als deze een reactie aankondigt dan…
Maar goed niks is nog normaal tegenwoordig, dus we gaan het zien.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 16 september 2021 @ 18:32:16 #21
408813 crew  trein2000
pi_201387449
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 18:29 schreef VoMy het volgende:
In geval van opstappen zou ik ook sterk overwegen als D66 om alle ministers terug te trekken.
Laat de CU maar met de xenofoben van VVD en CDA zich inzetten voor de afghanen en dan kun je jezelf ook beter profileren als partij
Laat je je dan niet heel erg kennen als partij? Formeel bestaat de coalitie niet meer en het was ook een inhoudelijke en geen primair politieke afweging van de CU…
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201387451
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 18:30 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Enige oplossing imo. Het alternatief is dat ze totaal ongeloofwaardig is bij eventuele nieuwe verkiezingen.
Ik mag toch hopen dat als ze opstapt als minister ook gelijk de Nederlandse politiek verlaat.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 16 september 2021 @ 18:32:59 #23
408813 crew  trein2000
pi_201387462
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 18:32 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Ik mag toch hopen dat als ze opstapt als minister ook gelijk de Nederlandse politiek verlaat.
Dat acht ik zeer onwaarschijnlijk.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201387477
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 18:29 schreef VoMy het volgende:
In geval van opstappen zou ik ook sterk overwegen als D66 om alle ministers terug te trekken.
Laat de CU maar met de xenofoben van VVD en CDA zich inzetten voor de afghanen en dan kun je jezelf ook beter profileren als partij
Mja, dat valt te begrijpen... maar, aan de andere kant zie ik niet echt wat daar mee opgeschoten wordt. Zo zitten ze tenminste nog in de ministerraad.

Het geeft een gelegenheid om èn 'the high road' èn verantwoordelijkheid te nemen. Zou dus opstappen als Kaag zijnde en de rest laten zitten al dan niet met een D66 vervanger in het kabinet.
pi_201387479
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 18:32 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat acht ik zeer onwaarschijnlijk.
We gaan het zien. Het zou de enige juiste beslissing zijn als de motie de meerderheid krijgt.
Dan heb je gewoon afgedaan in de Nederlandse politiek. Zoek een leuk baantje bij de EU of VN.
pi_201387482
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 18:32 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat acht ik zeer onwaarschijnlijk.
Nieuw Leiderschap in de praktijk
  donderdag 16 september 2021 @ 18:35:01 #27
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_201387483
Echt absurd dat we het hebben over "opstappen" terwijl al deze debielen gewoon nog demissionair zijn.
pi_201387494
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 18:29 schreef VoMy het volgende:
In geval van opstappen zou ik ook sterk overwegen als D66 om alle ministers terug te trekken.
Laat de CU maar met de xenofoben van VVD en CDA zich inzetten voor de afghanen en dan kun je jezelf ook beter profileren als partij
Je wil het evacueren van die mensen over laten aan politici die je omschrijft als ‘xenofoben’ om je daarna als partij beter te kunnen profileren?
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 16 september 2021 @ 18:36:27 #29
408813 crew  trein2000
pi_201387496
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 18:34 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Nieuw Leiderschap in de praktijk
Hoezo? Ze zou dan toch stoppen als minister. En ze kan gewoon door als kamerlid, dat is ook helemaal niet ongebruikelijk. Een Mark Harbers bijvoorbeeld zit ook gewoon nog in de kamer. Fred Teeven heeft na zijn staatssecretariaat ook nog een tijd in de Kamer gezeten. Ze is gekozen en kan dus gewoon in de Kamer plaatsnemen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201387523
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 18:29 schreef VoMy het volgende:
In geval van opstappen zou ik ook sterk overwegen als D66 om alle ministers terug te trekken.
Laat de CU maar met de xenofoben van VVD en CDA zich inzetten voor de afghanen en dan kun je jezelf ook beter profileren als partij
Misschien trekt ze wat kiezers aan de linkerkant, maar volgens mij zit de bulk van NL helemaal niet te wachten op Afghanen hier
pi_201387562
CU biedt de uitweg voor Kaag:

quote:
In een toelichting benadrukt Ceder dat de moties het beleid afkeuren. De vertrouwensvraag ligt volgens hem niet op tafel. Een motie van wantrouwen die door de SP is ingediend zal zijn fractie dan ook niet steunen.
https://nos.nl/collectie/(...)eleid-afghanistan-af

De meerderheid vindt het dus helemaal niet nodig dat ze af gaat treden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201387591
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 18:41 schreef Hanca het volgende:
CU biedt de uitweg voor Kaag:
[..]
https://nos.nl/collectie/(...)eleid-afghanistan-af

De meerderheid vindt het dus helemaal niet nodig dat ze af gaat treden.
De vraag of ze wel/niet gaat aftreden komt denk ik vooral door wat Kaag heeft gezegd toen Rutte een motie van afkeuring kreeg denk ik toch?
pi_201387600
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 18:36 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Hoezo? Ze zou dan toch stoppen als minister. En ze kan gewoon door als kamerlid, dat is ook helemaal niet ongebruikelijk. Een Mark Harbers bijvoorbeeld zit ook gewoon nog in de kamer. Fred Teeven heeft na zijn staatssecretariaat ook nog een tijd in de Kamer gezeten. Ze is gekozen en kan dus gewoon in de Kamer plaatsnemen.
Daar ben ik me van bewust. Dat is het nu net. Gewezen bestuurders die met een gerust hart 'verantwoordelijkheid' kunnen nemen en lachend via de kamer weer bestuurder worden. Een grotere middelvinger naar het volk bestaat er eigenlijk niet. Precies wat we mochten verwachten van nieuw (d66) elan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2021 18:45:38 ]
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 16 september 2021 @ 18:46:56 #34
408813 crew  trein2000
pi_201387636
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 18:43 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Daar ben ik me van bewust. Dat is het nu net. Gewezen bestuurders die met een gerust hart 'verantwoordelijkheid' kunnen nemen en lachend via de kamer weer bestuurder worden. Een grotere middelvinger naar het volk bestaat er eigenlijk niet. Precies wat we mochten verwachten van nieuw elan
Ik denk toch dat we onderscheid moeten maken tussen een kabinetspost(dan wil ik wel een eind met je meegaan) of een rol als volksvertegenwoordiger. Die laatste komt iedereen toe die voldoende stemmen heeft gehaald.

Als kabinetslid vertegenwoordig je de kroon en gelden er ook een stuk meer eisen, zowel aan je persoon als aan je gedrag. Voor kamerleden geldt dat allemaal niet. Ook dat is een representatieve democratie.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201387668
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 18:43 schreef Raw85 het volgende:

[..]
De vraag of ze wel/niet gaat aftreden komt denk ik vooral door wat Kaag heeft gezegd toen Rutte een motie van afkeuring kreeg denk ik toch?
Ja, maar dat was toch echt een ander soort motie. Een motie tegen een persoon voor oa het niet willen informeren van de kamer of een motie voor een afkeurenswaardig onderdeel van het beleid.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201387720
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 18:43 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Daar ben ik me van bewust. Dat is het nu net. Gewezen bestuurders die met een gerust hart 'verantwoordelijkheid' kunnen nemen en lachend via de kamer weer bestuurder worden. Een grotere middelvinger naar het volk bestaat er eigenlijk niet. Precies wat we mochten verwachten van nieuw (d66) elan.
Laten we niet op de zaken vooruit lopen en eerst even afwachten wat er gaat gebeuren. Ik ben zeer benieuwd.
pi_201387726
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 18:46 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik denk toch dat we onderscheid moeten maken tussen een kabinetspost(dan wil ik wel een eind met je meegaan) of een rol als volksvertegenwoordiger. Die laatste komt iedereen toe die voldoende stemmen heeft gehaald.

Als kabinetslid vertegenwoordig je de kroon en gelden er ook een stuk meer eisen, zowel aan je persoon als aan je gedrag. Voor kamerleden geldt dat allemaal niet. Ook dat is een representatieve democratie.
Als de verkiezingen nu na deze vertoning geweest zouden zijn kan ik mij in die argumentatie inleven. Maar waarom zouden we uberhaupt toestaan dan afgetreden bestuurders een nieuwe kans zouden krijgen? Als men dat weet voorafgaand aan verkiezingen krijg je een heel andere situatie
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 16 september 2021 @ 18:54:52 #38
408813 crew  trein2000
pi_201387741
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 18:53 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Als de verkiezingen nu na deze vertoning geweest zouden zijn kan ik mij in die argumentatie inleven. Maar waarom zouden we uberhaupt toestaan dan afgetreden bestuurders een nieuwe kans zouden krijgen? Als men dat weet voorafgaand aan verkiezingen krijg je een heel andere situatie
Het is geen nieuwe kans. Het is het innemen van de positie van volksvertegenwoordiger waarin ze gekozen zijn. Dat is geen nieuwe kans. De positie van bewindspersoon of volksvertegenwoordiger zijn echt fundamenteel verschillend.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 16 september 2021 @ 18:58:04 #39
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201387775
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 18:32 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Laat je je dan niet heel erg kennen als partij? Formeel bestaat de coalitie niet meer en het was ook een inhoudelijke en geen primair politieke afweging van de CU…
Juist niet. Je zegt zelf dat je als minister niet achter het kabinetsbeleid staat, je moet opstappen. In dit geval kun je zeggen dat je verantwoordelijk bent en opstapt, en tegelijk dat je geen vertrouwen hebt dat het binnen de coalitie mogelijk is om de Afghanistankwestie naar behoeve op te lossen.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 16 september 2021 @ 19:00:51 #40
408813 crew  trein2000
pi_201387814
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 18:58 schreef VoMy het volgende:

[..]
Juist niet. Je zegt zelf dat je als minister niet achter het kabinetsbeleid staat, je moet opstappen. In dit geval kun je zeggen dat je verantwoordelijk bent en opstapt, en tegelijk dat je geen vertrouwen hebt dat het binnen de coalitie mogelijk is om de Afghanistankwestie naar behoeve op te lossen.
Dat kan, vind ik ook geen gekke redenering. Maar dat is iets anders dan “onze leider moet weg dus dan trekken wij de stekker er uit”. Ben wel heel benieuwd of ze dat goed uitgelegd krijgen. Want het frame van weglopers ligt wel op de loer.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201387829
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 18:54 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Het is geen nieuwe kans. Het is het innemen van de positie van volksvertegenwoordiger waarin ze gekozen zijn. Dat is geen nieuwe kans. De positie van bewindspersoon of volksvertegenwoordiger zijn echt fundamenteel verschillend.
Als men volksvertegenwoordiger zou blijven en niet in aanmerking zou komen voor een bestuurderspositie dan ben ik het met je eens
pi_201387846
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 18:13 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ik denk dat ze gaat eigenlijk, een betere mogelijkheid om je af te zetten tegen de politiek van Rutte krijg je niet...
Dat denk ik ook. Dus als een meerderheid de motie aanneemt en er wordt niet duidelijk bij gezegd dat ze wel willen dat Kaag blijft, dan zou ik de kans zeker aangrijpen om de oppositie in te gaan. Het is voor D66 een fantastisch excuus om te ontsnappen aan Rutte IV. Daarbij denk ik dat er over een paar maanden heel anders wordt aangekeken tegen deze motie.
pi_201387873
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 19:02 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Als men volksvertegenwoordiger zou blijven en niet in aanmerking zou komen voor een bestuurderspositie dan ben ik het met je eens
Zie je Kaag al als volksvertegenwoordiger? Ik niet eigenlijk. En dan zeg ik het heel netjes.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2021 19:05:34 ]
pi_201387895
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 19:05 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Zie je Kaag al als volksvertegenwoordiger? Ik niet eigenlijk. En dan zeg ik het heel netjes.
Kaag is volksvertegenwoordiger, daar is ze toe verkozen. Dat is geen kwestie van wel of niet zo zien. Of ze het kan is een tweede, ik moet zeggen dat ze de formatiedebatten wat mij betreft beter doet dan ik had verwacht.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201387945
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 19:06 schreef Hanca het volgende:

[..]
Kaag is volksvertegenwoordiger, daar is ze toe verkozen. Dat is geen kwestie van wel of niet zo zien.
Je hebt mensen op de lijst staan om Kamerlid te worden en daarmee volksvertegenwoordigers. En je hebt mensen op de lijst staan die in de verste verte geen volksvertegenwoordiger zijn maar erop zijn gekomen om politieke redenen en doorgeschoven worden naar een ministerspost. Oa Kaag valt in die laatste categorie.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2021 19:11:12 ]
  donderdag 16 september 2021 @ 19:20:10 #46
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_201388072
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 19:10 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Je hebt mensen op de lijst staan om Kamerlid te worden en daarmee volksvertegenwoordigers. En je hebt mensen op de lijst staan die in de verste verte geen volksvertegenwoordiger zijn maar erop zijn gekomen om politieke redenen en doorgeschoven worden naar een ministerspost. Oa Kaag valt in die laatste categorie.
Wie ben jij om te bepalen of iemand wel of geen volksvertegenwoordiger is. De miljoen mensen die op haar gestemd hebben om hen te vertegenwoordigen bepalen dat zelf wel en hebben jouw hulp daar niet bij nodig
Laffe huichelaar
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 16 september 2021 @ 19:20:27 #47
408813 crew  trein2000
pi_201388077
twitter

Hier wordt ook nog even afgerekend…
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 16 september 2021 @ 19:22:16 #48
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201388094
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 19:10 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Je hebt mensen op de lijst staan om Kamerlid te worden en daarmee volksvertegenwoordigers. En je hebt mensen op de lijst staan die in de verste verte geen volksvertegenwoordiger zijn maar erop zijn gekomen om politieke redenen en doorgeschoven worden naar een ministerspost. Oa Kaag valt in die laatste categorie.
De fabeltjeskaravaan is weer vertrokken zo te lezen. Geobsedeerd.
  donderdag 16 september 2021 @ 19:22:57 #49
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201388106
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 19:20 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Hier wordt ook nog even afgerekend…
Dus tóch ook Bijleveld. Interessant.
pi_201388120
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 19:10 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Je hebt mensen op de lijst staan om Kamerlid te worden en daarmee volksvertegenwoordigers. En je hebt mensen op de lijst staan die in de verste verte geen volksvertegenwoordiger zijn maar erop zijn gekomen om politieke redenen en doorgeschoven worden naar een ministerspost. Oa Kaag valt in die laatste categorie.
Wat een raar onderscheid. Kaag is gewoon volksvertegenwoordiger. Ze vertegenwoordigt jou misschien niet, maar jij bent dan ook niet het hele volk.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')