abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201379666
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_201379745
Goedemorgen!
Spoilers!
pi_201379768
Goedemorgen :W

Ik zit zowaar al in de universiteitsbibliotheek om aan m'n stage te werken. Productiviteit *G*
pi_201379826
Goedemorgen *O*

Lekker bezig @Tele6
pi_201380390
Mogge!
We have far more in common than that which devides us..
pi_201380540
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 08:37 schreef Tele6 het volgende:
Goedemorgen :W

Ik zit zowaar al in de universiteitsbibliotheek om aan m'n stage te werken. Productiviteit *G*
Lekker actief jij!
I solemnly swear i'm up to no good
pi_201380854
Goedemorgen!
Lekker bezig @Tele6!
Ik heb m'n werkkamer even 'opgeruimd' (m'n wasrekken in de hoek van de kamer gezet en alle schone was in een hoek in een lege wasmand gegooid) en zit daar nu ook al ruim een uur best lekker te werken. Toch wel fijn zo.
Al zit kat heel sneu te miauwen nu voor de deur, die ik even dicht had ivm sollicitatiegesprek van een student bij mij voor scriptieplek. Maar even naar binnen laten zo, arm beestje O+
pi_201380856
Mogge!
Nog 1 minuut en dan begint de volgende vergadering.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_201380968
Geen vergaderingen vandaag, maar wel een etentje vanavond met de collega's aan het strand :) Lekker thuis werken nu en dan vanavond richting Hoek van Holland.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_201381036
Mogguh! Ik ben net wakker.

Matige werkdag/avond gehad. Hoewel het s avonds wel iets beter werd gelukkig.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_201381090
Och @Candaasje wat sneu! En heftig voor jullie, en voor het baasje.. :'(
pi_201381100
quote:
7s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:20 schreef Candaasje het volgende:
Mogguh! Ik ben net wakker.

Matige werkdag/avond gehad. Hoewel het s avonds wel iets beter werd gelukkig.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-O- :'(
pi_201381102
Ach wat zielig
pi_201381580
Poes -O-
pi_201381589
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:25 schreef vlindertje89 het volgende:
Och @:Candaasje wat sneu! En heftig voor jullie, en voor het baasje.. :'(
SPOILER
pi_201381643
Wat zielig ;(

Ik ben onrustig en 'n beetje sad. Heb nu dus 'n week vrij want ik had nu in Londen moeten zijn voor festival van Frank Turner maarja oranje reisadvies, quarantaine bij terugkomst wat ik ivm werk me echt niet kan veroorloven, dure testen dus niet gegaan. Ben tot nu toe naar alle edities geweest en veel mensen die ik ken, ook uit NL, zijn wel gegaan. Vandaag is de eerste dag. Heb op fb de "fanpage" al gemute :') maar ik heb dus wel vrij omdat ik weg zou maar geen plannen en ook nergens zin in -O-
pi_201381664
Ach da’s ook jammer MeMo. Verstandig zijn is niet altijd even leuk (en soms ook gewoonweg klote)
pi_201381987
‘Gewoon’ naar buiten, Memo? Fietsen of wandelen om de zinnen te verzetten.

@Kaatje1 zojuist gezien. https://www.gld.nl/tv/programma/gld-doc/952 pfoe.

En de column van Sheila Salsing gelezen. 8)7 Je hoort kaag het zeggen.
(Om het debat te volgen had ik geen trek in).
pi_201382086
@AnneX op dit moment ook niet zoveel zin in om dat in m'n eentje te gaan doen ofzo maar komt wel goed.
pi_201382091
Balen Memo. Kan je iets anders leuks verzinnen?

Edit/al geopperd :P
pi_201382220
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:28 schreef Memento-Mori het volgende:
@:AnneX op dit moment ook niet zoveel zin in om dat in m'n eentje te gaan doen ofzo maar komt wel goed.
Ha, niet vanzelf. Stel je voor dat het een week gaat duren. Zou jammer zijn van je vrije dagen. Jij, die de afgelopen jaren zó veel alleen hebt ondernomen. w/

quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:29 schreef Blues het volgende:
Balen Memo. Kan je iets anders leuks verzinnen?

Edit/al geopperd :P
Ja, hoest met jou vandaag na alle indrukken = prikkels gister?
pi_201382278
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:21 schreef AnneX het volgende:
‘Gewoon’ naar buiten, Memo? Fietsen of wandelen om de zinnen te verzetten.

@:Kaatje1 zojuist gezien. https://www.gld.nl/tv/programma/gld-doc/952 pfoe.

En de column van Sheila Salsing gelezen. 8)7 Je hoort kaag het zeggen.
(Om het debat te volgen had ik geen trek in).
IJzersterkte column ja. Ik heb deels het debat gezien. Manmanman Je zou haast iedereen in Den Haag (niet alleen de bewindslieden maar ook iedereen op het ministerie) naar huis sturen. Grote schoonmaak houden (gas/toeslagen/ind/afghanistan etc) en dan opnieuw beginnen met frisse mensen zonder handjeklap.

Ik was ook onder de indruk van Amir. Ik kende zijn verhaal maar wat hij hier niet vertelde, hij kwam naar huis lopen (toen woonde de familie nog in Damascus) en toen stuurde een buurman hem weg omdat er militairen bij z'n moeder waren (vader was al dood, broers gevlucht) om hem mee te nemen (hij weet niet of het voor ondervraging was of om hem in te lijven in het leger)
pi_201382283
Nou, voor boerenkaas rijden wij speciaal om naar de kaasboerderij. Of bij de lokale spar van een andere kaasboerderij. Er zijn meer kaasmakers in de regio.

We kunnen ook naar dsm rijden. Voor kaas.
Voel mij een beetje bedonderd, naïef als ik (soms) ben, wist ik niet dat zij zo’n dikke vinger in de melk hebben. -O-
En jullie?
https://www.dsm.com/neder(...)urce=dsm-twitter&;utm_medium=cpc&utm_campaign=dsm_nl_alwayson__&utm_content=kaas_image_1009
pi_201382344
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:39 schreef AnneX het volgende:

Ja, hoest met jou vandaag na alle indrukken = prikkels gister?
Prima! Geslapen als een roos O+
Voel me goed.
Zo lekker op de fiets rondje doen en op de terugweg naar de Hema.
pi_201382372
Ik ben qua VK het vaak eens met Sheila Sitalsing en Kustaw Bessems.
pi_201382463
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:44 schreef AnneX het volgende:
Nou, voor boerenkaas rijden wij speciaal om naar de kaasboerderij. Of bij de lokale spar van een andere kaasboerderij. Er zijn meer kaasmakers in de regio.

Voel mij een beetje bedonderd, naïef als ik (soms) ben, wist ik niet dat zij zo’n dikke vinger in de melk hebben. -O-
En jullie?
https://www.dsm.com/neder(...)tent=kaas_image_1009
Je link werkt niet.
Spoilers!
pi_201382510
Amazon customer service belt niet meer met 0044zoveel nrs maar met een 06 nr. Waardoor je toch weer opneemt :')
Op de vaste lijn. 8)7
pi_201382555
quote:

En jullie?
Ik koop altijd dezelfde plakjes 30+ kaas, oud van Milner :D
pi_201382565
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:58 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Je link werkt niet.
Das gek. Bij mij wèl: https://www.dsm.com/neder(...)tent=kaas_image_1009 # nog een keertje.
pi_201382588
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 12:04 schreef Blues het volgende:

[..]
Ik koop altijd dezelfde plakjes 30+ kaas, oud van Milner :D
De variatie hier in huis is Nederlandse gatenkaas, een beetje zoetig. Mn.X is daar dol op. Zelf heb ik X belegen en/of snijdbare oude Boerenkaas.
pi_201382661
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 12:05 schreef AnneX het volgende:

[..]
Das gek. Bij mij wèl: https://www.dsm.com/neder(...)tent=kaas_image_1009 # nog een keertje.
Nu wel :) Ik snap alleen niet zo goed wat je bedoelt. Wist je niet dat er microculturen en aanverwante zaken nodig waren voor kaas?
Spoilers!
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 september 2021 @ 12:12:47 #32
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_201382667
Ik ga altijd naar één de kleinste kaaszaak van Haarlem voor mijn kaas :+
Met de naam 't Kaaswinkeltje in de Koningstraat.
https://www.visithaarlem.(...)1918/t-kaaswinkeltje
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_201382881
Kaaswinkeltjes ben ik wel dol op ja, maar kom er bijna nooit :D
pi_201383061
quote:

En jullie?
Maar wat is je punt?
Je wist niet dat de supermarkten goedkope kaas verkoopt en nu voel je je bedonderd omdat je er speciaal voor naar een boer fietste die je dure kaas verkocht?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_201383549
Vanmorgen training gehad, te weinig gegeten dus hangry en mijn klep weer eens open getrokken over de slechte communicatie :')

SPOILER
Nu dus tijd voor vette loempia, anders loopt mijn volgende afspraak misschien ook niet soepel, terwijl die er niks aan kan doen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_201383599
Ik ben gesloopt.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_201383669
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:39 schreef AnneX het volgende:

[..]
Ha, niet vanzelf. Stel je voor dat het een week gaat duren. Zou jammer zijn van je vrije dagen. Jij, die de afgelopen jaren zó veel alleen hebt ondernomen. w/
Maar waarom moeten vrije dagen nuttig besteed worden? Ik ben dat juist aan het afleren :D
pi_201383747
quote:
2s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:23 schreef Lonaa het volgende:
Ik ben gesloopt.
Ik ook. Te veel gewerkt de afgelopen dagen, dus ik maak me nu klaar voor 4 dagen weekend.
pi_201383766
Ik ben mijn vrije dag ook intens lui aan het beleven. (Even een overleg online bijgewoond, maar dat is niet zo spannend allemaal). Eigenlijk wel prima :D
Zo eens slenterend hooi halen, en misschien dat ik toch nog even naar het bos rij. Huishouden komt van het weekend wel weer.

Ik had alleen 3 dagen, en nu hebben ze op mijn vrije dag een teambuilding ingepland. Ik vind dat an sich niet heel erg, maar ik vind het wel lastig dat ik niet weet wat we gaan doen.

Wat doen mensen op een teambuilding, ervaren werkluitjes?
pi_201383777
Ik wilde nog even naar de dierenwinkel maar ik weet niet of ik dat red. :') Moet ook nog douchen en eten en dingen maar ik zit nu en dat is het hoogst haalbare

F. zit al anderhalf uur telefonisch in de wacht bij de Deutsche Bahn :o
pi_201383843
quote:
7s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:36 schreef Candaasje het volgende:
Ik ben mijn vrije dag ook intens lui aan het beleven. (Even een overleg online bijgewoond, maar dat is niet zo spannend allemaal). Eigenlijk wel prima :D
Zo eens slenterend hooi halen, en misschien dat ik toch nog even naar het bos rij. Huishouden komt van het weekend wel weer.

Ik had alleen 3 dagen, en nu hebben ze op mijn vrije dag een teambuilding ingepland. Ik vind dat an sich niet heel erg, maar ik vind het wel lastig dat ik niet weet wat we gaan doen.

Wij kijken naar een schermpje en krijgen een goedkoop flauw pakket thuisgestuurd :')

Of regelen zelf een goede lunch :Y)
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_201383896
Ik zit op werkdag 9 van 18 *O*
Tussendoor wel twee keer een dag vrij. En sommige dagen in de middag/avond werken dus in theorie zou ik kunnen uitslapen. Maar die blijkt stuk :')
Op mijn vrije momenten ook nog van alles leuks ingepland dus tja.

Morgen is mijn weekend B-)
pi_201383917
quote:
7s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:36 schreef Candaasje het volgende:
Echt bijeenkomen of online?

Voor online: zie Cat.
pi_201383945
Wij gaan straks proberen de schapen te vangen en dan de bokken van de geiten scheiden en daarna gaan de rammen (minus de nazomerverrassingsminirammetjes) uit logeren naar een wei een heel end verderop. Met de kar uit karren dus. Mogen ze daar de winter doorbrengen.
pi_201383951
quote:
5s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:45 schreef sigme het volgende:

[..]
Echt bijeenkomen of online?

Voor online: zie Cat.
Bijeen. Wij hangen elke dag al op 5 cm van elkaars neusgaten zullen we maar zeggen, dus een teambuilding kan dan ook wel samen in real life :P
pi_201383987
quote:
7s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:48 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Bijeen. Wij hangen elke dag al op 5 cm van elkaars neusgaten zullen we maar zeggen, dus een teambuilding kan dan ook wel samen in real life :P
Nou, dan kan het een bonbonworkshop zijn, of klootschieten, of een hele dag opsluiten in een lelijk vergaderhok met systeemplafond. Survivallen, escaperoom, dierentuinbezoek, uit eten in sterrenrestaurant of een allinwereldwokchinees. Al dan niet onder dure professionele begeleiding van iemand die niemand kent en het werk ook niet kent. Of iets daartussenin.
pi_201384021
quote:
7s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:51 schreef sigme het volgende:

[..]
Nou, dan kan het een bonbonworkshop zijn, of klootschieten, of een hele dag opsluiten in een lelijk vergaderhok met systeemplafond. Survivallen, escaperoom, dierentuinbezoek, uit eten in sterrenrestaurant of een allinwereldwokchinees. Al dan niet onder dure professionele begeleiding van iemand die niemand kent en het werk ook niet kent. Of iets daartussenin.
Of een voetbalveld oversteken met een paar ski's, twee cementkuipen en een rol ductape, met 8 man per groep en niemand mag het gras aanraken...
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_201384038
Ik was er al bang voor :P

We beginnen pas om 13 uur. Dus misschien dat dit al wat dingen uitsluit, we hoeven ook geen zwembroek of bikini mee te brengen zover ik weet.
pi_201384076
Ik heb eens een verslagje geschreven van zo'n dag, waarin de groep werd verdeeld in drie groepen en je dus programma-onderdelen moest kiezen om aan mee te doen. Cocktailworkshop of strandvolleybal op indoorstrand of paintball.

quote:
Gezien de keuze-opties was het duidelijk dat er niet te ontsnappen zou zijn aan zwetende, hijgende collega’s. Het leek mij raadzaam om dan maar te kiezen voor alcohol. De cocktailworkshop!

Twee flitsende jonge heren tegenover een kleine 20 ambtenaren. Het werd gezellig.

Veel theorie natuurlijk. Een glas in de vorm van een tornado heet een hurricane, een maatbeker een jigger en een emmer ijs een bucket crushed ice. En nog veel meer, maar dat ben ik ergens tussen de 2e en 3e cocktail vergeten. Want naast theorie werd er ook van alles in praktijk gebracht.

We trapten af met een daiquiri (lang leve google, deze spelling zou ik niet verzonnen hebben).

Nadat het toch de meesten wel gelukt was om rum, vers limoensap en suikerwater geshaked in een martiniglas te schenken via de strainer, was het tijd voor de belangrijkste praktijk. We zijn wel testers natuurlijk. The proof of the pudding is in the eating! Daarbij was het prachtig weer en was de cocktailworkshopbar een donker hol, dus hophop naar buiten, in het zonnetje met die zomerse drankjes! Aldaar was het goed toeven, nippend aan een best lekker drankje, met uitzicht op zwetende hijgende collega’s die pogingen deden elkaar te doodvermoorden met verfpistooltjes.

Daarna maakten we nog een geroerde cocktail, de zogeheten mojito. Ook niet verkeerd.

Als afsluiter zou ‘sex on the beach’ volgen, wat ik redelijk tricky vond, zo met al die zwetende hijgende collega’s en dat binnenstrand, maar het viel mee. <insert plaatje cocktail>

Na de afsluiter volgende nog een uitsmijter, met een vlammend shotje en fikkende rietjes.

Daarna (en na nog wat truukjes van de flitsende cocktailshaker) was het dan toch eindelijk tijd voor serieus werkoverleg met de hele vakgroep en een paar pilsjes en gebakken kip.
pi_201384173
quote:
2s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:56 schreef sigme het volgende:
Ik heb eens een verslagje geschreven van zo'n dag, waarin de groep werd verdeeld in drie groepen en je dus programma-onderdelen moest kiezen om aan mee te doen. Cocktailworkshop of strandvolleybal op indoorstrand of paintball.
[..]

Dat klinkt minder vreselijk dan het bijlwerpen wat mijn vriend moest gaan doen. Ik dacht dat 'ie gewoon een maffe werkgever had. Maar dit soort dingen bestaan dus echt :')

Nouja, we zullen het zien.
pi_201384199
Ben ik blij dat we gewoon uit eten gaan vanavond :Y)
pi_201384228
Wij hebben een Hallo Frips gratis box code over.
Iemand?
pi_201384232
Ja dat hoeft van mij dan weer niet. Van de 45 mensen zijn er 2 veganisten, waarvan 1 een ZZper die vermoedelijk niet bij de teambuilding is. Dat wordt echt awkward. (En ik ben natuurlijk nog een nieuwe, dus ik probeer me niet gelijk buiten de groep te zetten, als het niet hoeft)
pi_201384239
Dat was een reactie op P dus, voor de duidelijkheid.
pi_201384242
Teambuildingen :{w :D
Vreselijk.
pi_201384343
Het scheelt misschien wel dat ons team bestaat uit vrouwen van 22-35 jaar (misschien dat er een paar DA's tegen de 40 zijn, maar niet ouder) en een mannelijke DA van 32. Misschien helpt dat tegen suffe uitjes.

Hoop ik :P
pi_201384371
Nu klinkt het net alsof alle 40plussers suf zijn.

:') sorry .

Ik bedoelde meer dat we redelijk 'normale' teamleden hebben die allen geen al te suffe uitjes zouden verzinnen.
pi_201384489
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 14:05 schreef Blues het volgende:
Vreselijk.
Je wil niet weten hoe vaak dat in vacature teksten staat. Gezellige uitjes met collega's, samen sociale dingen doen. Voorlopig hou ik de luxe om daar maar niet op te solliciteren.
pi_201384612
quote:
7s.gif Op donderdag 16 september 2021 14:01 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Dat klinkt minder vreselijk dan het bijlwerpen wat mijn vriend moest gaan doen. Ik dacht dat 'ie gewoon een maffe werkgever had. Maar dit soort dingen bestaan dus echt :')

Nouja, we zullen het zien.
Je werkt in de zorg he? Die zijn meestal niet zo wild.
Tenminste niet als het om mensen zorgende organisaties gaat. Misschien bij jullie juist wel bij de beesten af :)
pi_201384623
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 14:05 schreef Blues het volgende:
Vreselijk.
Omdat de nachtwerkers er toch niet echt bij horen (wat dan direct wordt tegen gesproken als je dat zegt) hoeven wij nooit mee met dat soort onzin en gaan we gewoon lekker elk jaar uit eten met ons kleine groepje nachtbrakers.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201384640
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 14:34 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Omdat de nachtwerkers er toch niet echt bij horen (wat dan direct wordt tegen gesproken als je dat zegt) hoeven wij nooit mee met dat soort onzin en gaan we gewoon lekker elk jaar uit eten met ons kleine groepje nachtbrakers.
Veel beter ^O^
pi_201384655
Ik lees net dat een 'Sessie' is, gegeven voor een bepaald persoon (waarvan ik geen idee heb wie het is).

Ik denk niet dat we cocktails gaan shaken.

Als we maar niet gezellig samen gaan mediteren of elkaar opvangen om elkaar te leren vertrouwen ofzo.
pi_201384806
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 14:33 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Je werkt in de zorg he? Die zijn meestal niet zo wild.
Tenminste niet als het om mensen zorgende organisaties gaat. Misschien bij jullie juist wel bij de beesten af :)
Nou, ik heb een keer een bedrijfsborrel gedaan van een zorginstelling. Holy fuck. :X :X Inclusief ongewenst aanzit-gedrag naar bediende personeel. :{
pi_201384810
quote:
7s.gif Op donderdag 16 september 2021 14:36 schreef Candaasje het volgende:
Ik lees net dat een 'Sessie' is, gegeven voor een bepaald persoon (waarvan ik geen idee heb wie het is).

Ik denk niet dat we cocktails gaan shaken.

Als we maar niet gezellig samen gaan mediteren of elkaar opvangen om elkaar te leren vertrouwen ofzo.
"Sessie" klinkt wel wat...onheilspellend.
pi_201384812
quote:
2s.gif Op donderdag 16 september 2021 14:47 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Nou, ik heb een keer een bedrijfsborrel gedaan van een zorginstelling. Holy fuck. :X :X Inclusief ongewenst aanzit-gedrag naar bediende personeel. :{
:X
pi_201384850
quote:
2s.gif Op donderdag 16 september 2021 14:47 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Oh nasty. Nah ik heb geloof ik wel redelijk fatsoenlijke collega's. (Ik weet niet hoe ze zijn na wat wijntjes natuurlijk :P )

quote:
2s.gif Op donderdag 16 september 2021 14:48 schreef Lonaa het volgende:

[..]
"Sessie" klinkt wel wat...onheilspellend.
Ja hè? :D

Nou, maandag weten we het.
pi_201384864
Dit was wel na flink drank ja. De baas betaalde. :X
pi_201384882
quote:
2s.gif Op donderdag 16 september 2021 14:53 schreef Lonaa het volgende:
Dit was wel na flink drank ja. De baas betaalde. :X
Does not compute in de zorg :D
pi_201384897
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 14:54 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
:D

Was voor ons ook een first, zo een zorgborrel. Zal ook wel zijn waarom ze zich zo in groten getale misdroegen :')
pi_201384935
Nou, ik moet zeggen, vanuit hogeraf krijgen we regelmatig cadeautjes/aardigheidjes. Dan weer stapels taart (en iedereen die zich maar afvraagt waarom de kleding begint te knellen, want de bedankjes komen ook regelmatig binnen :D ), laatst een Rituals pakketje en binnenkort hebben we met het hele pand een borrel en feest.

En zo lang werk ik er nog niet.
pi_201384936
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 12:12 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Nu wel :) Ik snap alleen niet zo goed wat je bedoelt. Wist je niet dat er microculturen en aanverwante zaken nodig waren voor kaas?
Ja, dat besefte ik wel.
quote:
7s.gif Op donderdag 16 september 2021 12:38 schreef sigme het volgende:

[..]
Maar wat is je punt?
Je wist niet dat de supermarkten goedkope kaas verkoopt en nu voel je je bedonderd omdat je er speciaal voor naar een boer fietste die je dure kaas verkocht?
Alleen niet, dat het (natuurlijk)op zo’n grote schaal gebeurde. 8)7

Terug van fitness, de laatste banaan op. Even bijkomen.
Er was een meetmoment, vonden de apparaten. Alleen kostte mij dat meer moeite bij sommige dan de vorige keer. -O- Zo gelaten, niets forceren. Gewoon verder op de vorige instellingen dan.
pi_201384957
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:28 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Maar waarom moeten vrije dagen nuttig besteed worden? Ik ben dat juist aan het afleren :D
De goedbedoelde opmerking ging mij niet om “nuttig besteden”…hell nee.
Het was bedoeld om uit de treurige stemming te raken. *) : “de zinnen verzetten”
pi_201385423
Ha! Ik lijk nu in een MT mail loop beland te zijn :9
Handig wel, naamgenoot in dienst :+
pi_201385491
Ik heb een keer een teambuilding-dag gedaan met vlotten bouwen, mensen verplaatsen, etc. Dat vind ik dus vet leuk. Ik zou een moord doen voor een dagje paintballen ofzo. Maar niemand wil dat met mij. Net als bingo of Dungeons and Dragons. Wee bucketlist ;(
Spoilers!
pi_201385523
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 15:39 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ha! Ik lijk nu in een MT mail loop beland te zijn :9
Handig wel, naamgenoot in dienst :+
Voor- én achternaam. 8)7 wat een verwarring.

‘Sessie’ klinkt inderdaad onheilspellend. Kan het alleen maar meevallen. w/
pi_201385537
quote:
7s.gif Op donderdag 16 september 2021 14:36 schreef Candaasje het volgende:

Ik voorspel een moderne Emile Ratelband. En dat je dan steeds op de wc ons op de hoogte houdt van hoe verschrikkelijk het is *O*
Spoilers!
pi_201385555
Inderdaad: cocktails maken, alleen niet zo leuk als sigme’s verhaal. Bonbons maken was geweldig! En dat je ze allemaal mee mocht nemen.
Bloemen schikken. En casino spelen. Sushi eten.
Volgende week: gewoon lunch buiten bij kaatje aan de lek, een mooie lokatie.
pi_201385558
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 14:59 schreef AnneX het volgende:
Alleen niet, dat het (natuurlijk)op zo’n grote schaal gebeurde.
Het spijt me, ik snap het nog steeds niet. Hoezo grote schaal? Dat DSM zo enorm is en dat zo'n enorm bedrijf daar iets voor maakt? En ik snap al helemaal niet wat je je bedonderd voelt en wat de kaasboerderij ermee te maken hebben.

Het zal wel aan mij liggen :)
pi_201385583
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 14:54 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ja inderdaad. Meestal hoogstens " 4 papieren bonnetjes" ofzo.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_201385595
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 15:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb een keer een teambuilding-dag gedaan met vlotten bouwen, mensen verplaatsen, etc. Dat vind ik dus vet leuk. Ik zou een moord doen voor een dagje paintballen ofzo. Maar niemand wil dat met mij. Net als bingo of Dungeons and Dragons. Wee bucketlist ;(
Je hebt toch 50% stem bij de bedrijfsvergaderingen? Dan heb je toch al vast de helft van het team zo ver om dat te gaan doen?
pi_201385601
Vlotten bouwen lijkt mij ook wel leuk technisch.

Er komen na 25 km fietsen nu foto’s binnen van het strand en een straf windje in Domburg. w/ Mét pet en factor 50 op de neus.
pi_201385622
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 15:55 schreef fietsie het volgende:

[..]
Je hebt toch 50% stem bij de bedrijfsvergaderingen? Dan heb je toch al vast de helft van het team zo ver om dat te gaan doen?
Mijn collega heeft nooit tijd voor een bedrijfsuitje. We gaan wel binnenkort een keer uit eten met een zakenrelatie waar we ook bevriend mee zijn :9
Spoilers!
pi_201385624
Wij gaan over 2 weken kleiduifschieten als teambuilding activiteit :Y *O* *O*
De vorige teambuilding activiteit was eerst paintball waarbij ik onder de blauwe plekken zat uiteindelijk en daarna gingen we paddeltennissen.. ook erg leuk om te doen..
Maar iig iets actief dus ^O^
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_201385638
Ik heb 1x een ontzettend toffe "team" sessie gehad van Nikki Henderson.
Beroeps (wedstrijd) (planeet rond) zeilster, nog hartstikke jong maar ongelofelijk veel ervaring.

En die vertelde iets over snelle methoden om met een nieuw team wat vanaf de start direct " meaningful results " moet opleveren te helpen, iets wat op een zeilschip wat een snelle tocht ergens heen ( ff de Atlantische Oceaan over in de herfst) geen weken mag duren.
pi_201385646
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 15:57 schreef Barreltje het volgende:
Wij gaan over 2 weken kleiduifschieten als teambuilding activiteit :Y *O* *O*
De vorige teambuilding activiteit was eerst paintball waarbij ik onder de blauwe plekken zat uiteindelijk en daarna gingen we paddeltennissen.. ook erg leuk om te doen..
Maar iig iets actief dus ^O^
Paintball draait toch juist om het zo veel mogelijk blauwe plekken bezorgen? :@
pi_201385652
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 15:59 schreef fietsie het volgende:

[..]
Paintball draait toch juist om het zo veel mogelijk blauwe plekken bezorgen? :@
}:| }:|
Je hoeft maar naar me te kijken en ik krijg een blauwe plek _O- _O-
pi_201385653
Ik ben al uren zin aan het maken om de slowcooker uit te graven zodat er Vietnamees stofvlees in kan.
Spoilers!
pi_201385668
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 16:00 schreef Barreltje het volgende:

[..]
}:| }:|
Je hoeft maar naar me te kijken en ik krijg een blauwe plek _O- _O-
:7
pi_201385672
Ik ben vandaag gewoon op mijn gewone werkplek.
Dat mag ook wel in het nieuws :P
pi_201385679
quote:
7s.gif Op donderdag 16 september 2021 15:52 schreef sigme het volgende:

[..]
Het spijt me, ik snap het nog steeds niet. Hoezo grote schaal? Dat DSM zo enorm is en dat zo'n enorm bedrijf daar iets voor maakt? En ik snap al helemaal niet wat je je bedonderd voelt en wat de kaasboerderij ermee te maken hebben.

Het zal wel aan mij liggen :)
Voor mij is de kaasmaker een kleine ondernemer, die logisch gisten, schimmels, bacteriën gebruikt. Alleen heb ik mij nooit gerealiseerd, dat het bij een dsm vandaan komt. Gewoon, niét geweten. Dat is nu wel duidelijk.
SPOILER
pi_201385710
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 16:02 schreef AnneX het volgende:

[..]
Voor mij is de kaasmaker een kleine ondernemer, die logisch gisten, schimmels, bacteriën gebruikt. Alleen heb ik mij nooit gerealiseerd, dat het bij een dsm vandaan komt. Gewoon, niét geweten. Dat is nu wel duidelijk.
SPOILER
Ah, op die manier.

Ik heb ook wel van die dingen waarvan ik dan later niet begrijp hoe iets nieuwe informatie voor me is. Dat er bedrijven zijn die zich specialiseren in het schoonmaken van benzinestations bijvoorbeeld.
Spoilers!
pi_201385732
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 16:04 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ah, op die manier.

Ik heb ook wel van die dingen waarvan ik dan later niet begrijp hoe iets nieuwe informatie voor me is. Dat er bedrijven zijn die zich specialiseren in het schoonmaken van benzinestations bijvoorbeeld.
Of waar het vet blijft uit vetafscheiders van een restaurant? Of lag die al meer voor de hand?
pi_201385754
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 16:06 schreef fietsie het volgende:

[..]
Of waar het vet blijft uit vetafscheiders van een restaurant? Of lag die al meer voor de hand?
Ik heb genoeg in de horeca gewerkt ^O^
Spoilers!
pi_201385769
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 16:07 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik heb genoeg in de horeca gewerkt ^O^
Ik heb verbaasd gekeken de 1e keer dat ik iemand in plastic gekleed zo'n ding in zag klimmen...
pi_201385794
quote:
Bingo? Als op een vakantiepark of bejaardentehuis? Is een vriend ooit eens overkomen. De man was (is neem ik aan) het schoolvoorbeeld van een snob. Ging naar kennissen in hun vakantiehuis. Hij dacht eigendom, groot en zwembad (daar hadden ze het over). Maar het was een huisje op een vakantiepark, gezamenlijk zwembad en een kantine met een zaaltje waar de bingo was. Hij won een diepvries kip _O-
Hij kon het wel leuk vertellen, volgende dag gewoon spierpijn in m'n buik van het lachen
pi_201385842
Ik begrijp nu dat het waarschijnlijk meer een sessie wordt om elkaar beter te leren kennen en moeilijkheden binnen het team te bespreken.

Dus geen paintball -O-

Wel goed en belangrijk denk ik, maar ik voel me daar als nog wat afhankelijk-van-collega's (qua kennis/vaardigheden opbouwen) toch nog niet zo prettig bij geloof ik. Want er zijn heus wel dingen die ik minder vind gaan onderling, maar of je dat in één zo'n middagje allemaal op tafel moet gooien.... en dan hopen dat het een positieve invloed heeft.... kweenie... :')
pi_201385845
Ik ga zondag klootschieten. Inclusief bier, hark en bolderkar. :D
pi_201385864
quote:
2s.gif Op donderdag 16 september 2021 16:15 schreef Lonaa het volgende:
Ik ga zondag klootschieten. Inclusief bier, hark en bolderkar. :D
Wtf ga je met een hark en bolderkar doen? :D
pi_201385888
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 15:48 schreef AnneX het volgende:

[..]
Voor- én achternaam. 8)7 wat een verwarring.

‘Sessie’ klinkt inderdaad onheilspellend. Kan het alleen maar meevallen. w/
Nee hoor. Zelfde voornaam plus een MT lid die <Cat> intypt en op verzenden ramt. Zonder te kijken of er het juiste mailadres aan geplakt is.

In mijn andere baan heb ik wel twee voor- en achternaam genoten. Mail adressering gaat best goed maar ik beland wel regelmatig in de verkeerde digitale rooster- en overleg groepjes :')
pi_201385895
quote:
7s.gif Op donderdag 16 september 2021 16:16 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Wtf ga je met een hark en bolderkar doen? :D
De bolderkar is voor het bier en de hark is voor als de kloot kwijt is in het kniehoge gras. Ik kan je zeggen dat een hark geen overbodige luxe is bij het klootschieten.

Also begreep ik dat als je de kloot kwijtraakt dat het je een kledingstuk kost. :')
pi_201385897
quote:
7s.gif Op donderdag 16 september 2021 16:14 schreef Candaasje het volgende:
Ik begrijp nu dat het waarschijnlijk meer een sessie wordt om elkaar beter te leren kennen en moeilijkheden binnen het team te bespreken.

Dus geen paintball -O-

Wel goed en belangrijk denk ik, maar ik voel me daar als nog wat afhankelijk-van-collega's (qua kennis/vaardigheden opbouwen) toch nog niet zo prettig bij geloof ik. Want er zijn heus wel dingen die ik minder vind gaan onderling, maar of je dat in één zo'n middagje allemaal op tafel moet gooien.... en dan hopen dat het een positieve invloed heeft.... kweenie... :')
A ja. Als het een praat sessie is om veiligheid te creëren ga je er weinig uithalen. Om wat je al zei.
Als er veiligheid en vertrouwen is dan kan het wel een goed instrument zijn.

Maar cocktails mixen is leuker :P
pi_201385901
quote:
2s.gif Op donderdag 16 september 2021 16:19 schreef Lonaa het volgende:

[..]
De bolderkar is voor het bier en de hark is voor als de kloot kwijt is in het kniehoge gras. Ik kan je zeggen dat een hark geen overbodige luxe is bij het klootschieten.

Also begreep ik dat als je de kloot kwijtraakt dat het je een kledingstuk kost. :')
Laagjes dus, laagjes.
pi_201385920
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 16:20 schreef fietsie het volgende:

[..]
Laagjes dus, laagjes.
Ja, dat is wel de pro-tip geloof ik. :D
pi_201385943
Ik hoop dat morgen e.e.a. voldoende is uitgehard dat ik de voegen van de muur en van de vloer kan gaan uitfrezen / uitzagen / uithakken...

(Ik weet even niet of ik hier had gepost dat mn badkamer op dit moment een openliggende krater met vers beton is)
pi_201385977
Kak. Mijn auto is afgekeurd op twee punten. RIP 400 euro die het kost om op te lossen. Dat is onderhand net zo veel als de auto waard is :')
Spoilers!
pi_201385981
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:28 schreef Tuindier het volgende:

[..]
+1 *O*
pi_201385983
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 16:20 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
A ja. Als het een praat sessie is om veiligheid te creëren ga je er weinig uithalen. Om wat je al zei.

SPOILER
pi_201386009
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 15:55 schreef AnneX het volgende:
Vlotten bouwen lijkt mij ook wel leuk technisch.

Er komen na 25 km fietsen nu foto’s binnen van het strand en een straf windje in Domburg. w/ Mét pet en factor 50 op de neus.
Is mnX aan den boemel? ^O^
Moest net aan hem denken! Ik speelde net Window of my eyes, waar hij ooit mijn voorzichtige gitaarakkoordjes begeleidde op zn mondorgel 🎶🎶
pi_201386029
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 16:24 schreef fietsie het volgende:
Ik hoop dat morgen e.e.a. voldoende is uitgehard dat ik de voegen van de muur en van de vloer kan gaan uitfrezen / uitzagen / uithakken...

(Ik weet even niet of ik hier had gepost dat mn badkamer op dit moment een openliggende krater met vers beton is)
Had je lekkage of ben je aan het opknappen?
Spoilers!
pi_201386059
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 16:36 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Had je lekkage of ben je aan het opknappen?
We hadden periodiek lekkage, soms icm schimmelvorming. Siliconen vervangen hielp dan, leek het, maar -echt- droog werd het nooit.

Het lukte om tot dit punt te komen met alleen een schroevedraaier....
(en een bezempje en een afvalzak)

pi_201386068
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 16:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
Kak. Mijn auto is afgekeurd op twee punten. RIP 400 euro die het kost om op te lossen. Dat is onderhand net zo veel als de auto waard is :')
Shit en nu?
pi_201386074
quote:
Is dit een natuurlijk omslagpunt naar een goedkope benzinebak of toch maar even fixen?
pi_201386301
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 16:02 schreef AnneX het volgende:

[..]
SPOILER
Ik begrijp niet goed hoe je bij de conclusie komt dat DSM dat aan die kaasmaker levert. Ja, DSM maakt dat. Maar niet elke kaasmaker hoeft dat toch bij DSM te kopen? Of zie ik iets over het hoofd?
pi_201386309
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 16:39 schreef fietsie het volgende:

[..]
We hadden periodiek lekkage, soms icm schimmelvorming. Siliconen vervangen hielp dan, leek het, maar -echt- droog werd het nooit.

[ afbeelding ]
Dat is niet helemaal de bedoeling :X
Spoilers!
pi_201386346
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 16:40 schreef Blues het volgende:

[..]
Shit en nu?
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 16:41 schreef fietsie het volgende:

[..]
Is dit een natuurlijk omslagpunt naar een goedkope benzinebak of toch maar even fixen?
Ik heb al een goedkope benzinebak ;)

Maar we laten dit wel repareren want er is geen geld (over) of tijd voor een nieuwe auto. Er stond vorig jaar een andere auto voor mij op het programma maar toen kwam corona.
Spoilers!
pi_201386444
quote:
5s.gif Op donderdag 16 september 2021 17:00 schreef sigme het volgende:

[..]
Ik begrijp niet goed hoe je bij de conclusie komt dat DSM dat aan die kaasmaker levert. Ja, DSM maakt dat. Maar niet elke kaasmaker hoeft dat toch bij DSM te kopen? Of zie ik iets over het hoofd?
Nee hoor. Helemaal goed.😎

quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 16:33 schreef Blues het volgende:

[..]
Is mnX aan den boemel? ^O^
Moest net aan hem denken! Ik speelde net Window of my eyes, waar hij ooit mijn voorzichtige gitaarakkoordjes begeleidde op zn mondorgel 🎶🎶
Cuby 🎼 Blues 🎶🎶

But Lucky, van de auto. -O-
pi_201386466
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 16:39 schreef fietsie het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Putjes. Fietsie. Brrr. Lekkage. o|O
  Moderator donderdag 16 september 2021 @ 17:26:27 #118
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201386629
quote:
Voor ¤400 is het altijd gokken wat je koopt...
Valt opzich ook nog mee toch? Kleine beurt zit je ook al aan ¤150

Waar is ie op afgekeurd?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_201386937
Dat je voor een controle afspraak gaat
SPOILER
Ik moest even schakelen zeg maar..
pi_201387151
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 17:26 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Voor ¤400 is het altijd gokken wat je koopt...
Valt opzich ook nog mee toch? Kleine beurt zit je ook al aan ¤150

Waar is ie op afgekeurd?
We gaan zeker geen auto van 400 euro kopen hoor.

Een wiellager is kapot. En de bijrijdersstoel ook. Dat was al bekend. Die stoel lassen ze vast. Dan kan hij niet meer versteld worden maar kan er iemand op zitten en komt de auto door de keuring.
Spoilers!
pi_201387169
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 16:20 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Beter voor het creëren van veiligheid ook
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_201387214
quote:
2s.gif Op donderdag 16 september 2021 16:19 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik hoop voor jullie dat er niet te veel brandnetels en bramen zijn.
Klootschieten doen we ieder jaar met de kinders bij m'n vrijwilligerswerk en ik denk dat ik van paintball nog beter heel zou blijven :')
pi_201387242
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 17:53 schreef Barreltje het volgende:
Dat je voor een controle afspraak gaat
SPOILER
Ik moest even schakelen zeg maar..
Huuuuuu :X

:* hoe is 't nu?
Dan krijg je ook geen kans om van tevoren vast pijnstillers te slikken :(
pi_201387249
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 18:08 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
We gaan zeker geen auto van 400 euro kopen hoor.

Een wiellager is kapot. En de bijrijdersstoel ook. Dat was al bekend. Die stoel lassen ze vast. Dan kan hij niet meer versteld worden maar kan er iemand op zitten en komt de auto door de keuring.
Ik wist niet dat je verplicht was om een bijrijdersstoel te hebben. :s)
pi_201387456
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 18:15 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Of dat verplicht is weet ik niet maar als je er een hebt moet hij wel in fatsoenlijke toestand zijn. Hij kan nu alleen maar naar achteren liggen en dat is niet veilig als er iemand op zit.
Spoilers!
pi_201387517
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 18:32 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Of dat verplicht is weet ik niet maar als je er een hebt moet hij wel in fatsoenlijke toestand zijn. Hij kan nu alleen maar naar achteren liggen en dat is niet veilig als er iemand op zit.
Dus als je 'm eruit gesloopt had, was het misschien ook goed geweest. Maar een functionerende bijrijdersstoel is ook wel handig. :Y
pi_201387642
Ik heb al in geen eeuwen op de bijrijdersstoel gezeten. Ook nu zit ik op de achterbank :W Net terug uit de Efteling, razend benieuwd hoe ze als doorstroomlocatie vol restaurantgelegenheden om zullen gaan met de versoepelingen + coronapas. Meteen maar even gereserveerd voor 25 september om de mogelijke chaos van dichtbij te zien :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_201387646
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 18:38 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Dus als je 'm eruit gesloopt had, was het misschien ook goed geweest. Maar een functionerende bijrijdersstoel is ook wel handig. :Y
Misschien wel ja. Als ik de keuze heb, heb ik liever wel een stoel inderdaad. Alleen al om er spullen op te leggen tijdens het rijden :s)
Spoilers!
pi_201387658
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 18:47 schreef minilot het volgende:
Ik heb al in geen eeuwen op de bijrijdersstoel gezeten. Ook nu zit ik op de achterbank :W Net terug uit de Efteling, razend benieuwd hoe ze als doorstroomlocatie vol restaurantgelegenheden om zullen gaan met de versoepelingen + coronapas. Meteen maar even gereserveerd voor 25 september om de mogelijke chaos van dichtbij te zien :)
Zodat je naast Günther kunt zitten? Gezellig. :)

En *G* Efteling *G*
pi_201387672
Ik ga vanavond mee naar paaldansles met een vriendin *G*

Heb net een strak kort sportbroekje gekocht in de stad. Dat is daar wel handig voor. (ik ben vorig jaar ook een keertje meegeweest)

Ik heb er echt zin in *G*
pi_201387676
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 18:48 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Zodat je naast Günther kunt zitten? Gezellig. :)

En *G* Efteling *G*
Nee, Günther zit juist in autostoeltje voorin, daarom kan ik niet op die stoel :)
pi_201387690
Paaldansen, wat gaaf! _O_ En verrekte moeilijk/zwaar :Y
pi_201387691
quote:
Jij ramptoerist.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201387694
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 18:49 schreef minilot het volgende:

[..]
Nee, Günther zit juist in autostoeltje voorin, daarom kan ik niet op die stoel :)
Is ie wagenziek? ;(
pi_201387698
quote:

Heb net een strak kort sportbroekje gekocht in de stad. Dat is daar wel handig voor. (ik ben vorig jaar ook een keertje meegeweest)

Dit klinkt geweldig _O_ Veel plezier!
pi_201387730
quote:

Oh da's leuk!
pi_201387776
Veel plezier @Tele6!
Heb dat ooit met de meisjes uit m'n studentenhuis gedaan, was erg leuk. Wel verdomd veel spierpijn de dag erna :D

Ik moet nog werkdingen doen en zit er al de hele dag tegenaan te hikken. Van 8.30 tot 10.30 lekker gewerkt, daarna grootste deel vd dag met koppijn in bed gelegen, dus bijna niks gedaan vandaag. Eén ding moet echt vanavond, de ander kan ik ook morgenochtend nog doen. Zo maar even mezelf schop geven want als ik ervoor ga zitten is 't met een uurtje wel klaar. /Liefdagboek
pi_201387800
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 18:58 schreef vlindertje89 het volgende:
Veel plezier @:Tele6!
Heb dat ooit met de meisjes uit m'n studentenhuis gedaan, was erg leuk. Wel verdomd veel spierpijn de dag erna :D

Ik moet nog werkdingen doen en zit er al de hele dag tegenaan te hikken. Van 8.30 tot 10.30 lekker gewerkt, daarna grootste deel vd dag met koppijn in bed gelegen, dus bijna niks gedaan vandaag. Eén ding moet echt vanavond, de ander kan ik ook morgenochtend nog doen. Zo maar even mezelf schop geven want als ik ervoor ga zitten is 't met een uurtje wel klaar. /Liefdagboek
Succes :*

Misschien jezelf wat leuks/fijns beloven voor als die ene klus af is?
(Mijn recentste favoriet daarvoor is filmpjes van honden die naar de kapper gaan :P als ik geen zin heb om tanden te poetsen en naar bed te gaan, beloof ik mezelf zo'n filmpje voor wanneer ik in bed lig)
pi_201387818
quote:
Hallo, ik ben niemand? D&D heb ik nog een dummies-boek van...
pi_201387820
quote:

Gaaf :D volgens mij ga jij daar wel goed in zijn, met al jouw kracht en klauterkwaliteiten.
pi_201387849
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 19:01 schreef Leintjeuh het volgende:

Ik heb een hele stapel D&D boeken. Daarbij lijkt mij paintballen ook een keer heel leuk. Al geeft lasergamen denk ik minder blauwe plekken 8-)
pi_201387862
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 19:03 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik heb een hele stapel D&D boeken. Daarbij lijkt mij paintballen ook een keer heel leuk. Al geeft lasergamen denk ik minder blauwe plekken 8-)
Ik ben voor! *G* alledrie de activiteiten wel :D
pi_201387867
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 19:01 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Gaaf :D volgens mij ga jij daar wel goed in zijn, met al jouw kracht en klauterkwaliteiten.
De uitdaging ligt erin om het ook nog een beetje elegant/sexy te doen :X
pi_201387868
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 19:04 schreef Tele6 het volgende:

Ik ben voor! *G* alledrie de activiteiten wel :D
Ik zie al 4 man vrouw *O*
pi_201387960
Oh en als we echt Bingo gaan doen, kunnen we mijn oma'tje meenemen. Die heeft een koelkastmagneet: Happiness is telling Bingo! En ze heeft van die Amerikaanse bingo-stempelstiften 😏
pi_201387967
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 19:01 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]
Jaaaa, slachtoffers *O*
Spoilers!
pi_201387972
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 19:11 schreef Leintjeuh het volgende:
Oh en als we echt Bingo gaan doen, kunnen we mijn oma'tje meenemen. Die heeft een koelkastmagneet: Happiness is telling Bingo! En ze heeft van die Amerikaanse bingo-stempelstiften 😏
Omg ja. Jouw oma O+
Spoilers!
pi_201387977
quote:
Ik weet niet of ik wel in ben voor een Bingo :X Vroeger kon je in Ponypark Slagharen meedoen met de Bingo _O-
pi_201388023
quote:
Met bingo ga ik ook mee :Y
pi_201388028
quote:

[..]
Paintballen is enorm tof, vooral in een bos ofzo. Dat staat niet op de bucketlist, maar lasergamen wel.

Ik ben sowieso niet moeilijk, als ik maar met een niet dodelijk wapen op mensen mag schieten >:)
Spoilers!
pi_201388047
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 19:16 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Paintballen is enorm tof, vooral in een bos ofzo. Dat staat niet op de bucketlist, maar lasergamen wel.

Ik ben sowieso niet moeilijk, als ik maar met een niet dodelijk wapen op mensen mag schieten >:)
Ik was een keer mee als fotograaf toen collega's gingen paintballen. Zelfs ik was blauw, verdwaalde balletje (en ik had geen overall aan -O-
pi_201388064
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 19:18 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik was een keer mee als fotograaf toen collega's gingen paintballen. Zelfs ik was blauw, verdwaalde balletje (en ik had geen overall aan -O-
Ik schoot per ongeluk een vriendin van een halve meter afstand in haar knieholte. Ze was niet eens boos.
Spoilers!
pi_201388086
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 19:18 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Was het balletje ook blauw?
Spoilers!
pi_201388088
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 19:19 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik schoot per ongeluk een vriendin van een halve meter afstand in haar knieholte. Ze was niet eens boos.
Ik was ook niet boos, maar wel erg vies :D
pi_201388135
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 19:21 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Was het balletje ook blauw?
haha, nee, dat was wit en de blauwe plekken zag ik 's avonds pas. Was blij dat de verf er zo afgewassen kon worden
  donderdag 16 september 2021 @ 20:21:23 #156
63722 z80
I fink you freaky
pi_201389213
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 18:15 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Niet verplicht. Maar als deze er in zit, moet deze wel aan alle veiligheidsvoorwaarden voldoen.
Zelfde als rechter buitenspiegel. Indien een binnenspiegel aanwezig hoeft rechts niets te zitten. Zit de spiegel er wel, moet deze heel zijn, vast zitten en geen scherpe delen hebben.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  donderdag 16 september 2021 @ 20:24:30 #157
63722 z80
I fink you freaky
pi_201389270
quote:

[..]
Dat hangt van de locatie/speelhal en deelnemende groep af kan ik uit ervaring mededelen. 8}
  donderdag 16 september 2021 @ 20:27:26 #158
63722 z80
I fink you freaky
pi_201389326
Zakje groenen erwten (snoepgoed) een het wegknagen. Daar blijf je ook van eten.
pi_201389391
Wanneer is die bingo-meet? :D _O- *O*
  donderdag 16 september 2021 @ 20:35:14 #160
63722 z80
I fink you freaky
pi_201389475
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 20:30 schreef Blues het volgende:
Wanneer is die bingo-meet? :D _O- *O*
pi_201389555
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 20:21 schreef z80 het volgende:

[..]
Niet verplicht. Maar als deze er in zit, moet deze wel aan alle veiligheidsvoorwaarden voldoen.
Zelfde als rechter buitenspiegel. Indien een binnenspiegel aanwezig hoeft rechts niets te zitten. Zit de spiegel er wel, moet deze heel zijn, vast zitten en geen scherpe delen hebben.
Behalve als ik chauffeur. Ik moet wel een rechter buitenspiegel anders rijd ik met een ongeldig rijbewijs.

quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 20:27 schreef z80 het volgende:
Zakje groenen erwten (snoepgoed) een het wegknagen. Daar blijf je ook van eten.
Misselijkmakend :X O+

Ik heb dat met zachte zoete drop.
pi_201389571
Nog nooit gepaintballed -O-
pi_201390859
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 20:40 schreef Cat-astrophe het volgende:
Nog nooit gepaintballed -O-
Geen idee of ze er zijn hoor, maar een paintball clubje?
pi_201392167
quote:
Als je het weet hoor ik het graag. Dat is ook het eerste weekend dat ik kan reserveren. Maar ik wacht wel ff :+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  Moderator vrijdag 17 september 2021 @ 00:41:05 #165
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201392958
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 18:38 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Een auto wordt ook afgekeurd als de niet verplichte, soms optionele misverlichting voor het niet doet. Als iets er op zit, moet het functioneren.
  Moderator vrijdag 17 september 2021 @ 00:44:56 #166
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201392966
Is met andere instanties (bv Dekra die in Frankrijk veel installaties/fabrieken keurt) Daarom leveren wij de pallet reparatie tafels tegenwoordig af zonder verlichting. Vroeger zat er een tl balk in die, hoe goed je hem ook afschermde, vaak sneuvelde. Dat is afkeur.
pi_201393035
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 18:50 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Is ie wagenziek? ;(
Nee hoor, hij heeft gewoon premium uitzicht :)
pi_201393077
Oh, en ik wil wel op de D&D-lijst, mogelijk ook op de paintball-lijst hoewel dat een pietsje schuurt met mijn pacifische inborst. :7 Van bingo lees ik graag een uitgebreid verslag en wat gaaf, zo'n oma! :D _O_

@Tele6 hoe ging het paaldansen? *O*
pi_201393084
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 22:55 schreef Tally het volgende:

[..]
Als je het weet hoor ik het graag. Dat is ook het eerste weekend dat ik kan reserveren. Maar ik wacht wel ff :+
:Y ^O^ Al lijkt me dit bij uitstek iets waarbij het beleid elke paar dagen weer aangepast wordt..
pi_201393091
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 10:15 schreef PdeHoog het volgende:
Geen vergaderingen vandaag, maar wel een etentje vanavond met de collega's aan het strand :) Lekker thuis werken nu en dan vanavond richting Hoek van Holland.
Strand O+ Hoe was het? :9
pi_201393677
Moggeh! Helemaal geen nachtbrakers?!
pi_201394038
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 01:20 schreef minilot het volgende:

[..]
Strand O+ Hoe was het? :9
Niet onaardig :) Gezellig en ik ging mooi om 20:30 naar huis :P
pi_201394051
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 07:13 schreef PdeHoog het volgende:

[..]
Niet onaardig :) Gezellig en ik ging mooi om 20:30 naar huis :P
Braaf :) Wat at je?
  vrijdag 17 september 2021 @ 07:38:35 #174
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201394168
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 05:36 schreef minilot het volgende:
Hoei je bent wel erg vroeg
pi_201394250
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 september 2021 01:17 schreef minilot het volgende:
Oh, en ik wil wel op de D&D-lijst, mogelijk ook op de paintball-lijst hoewel dat een pietsje schuurt met mijn pacifische inborst. :7 Van bingo lees ik graag een uitgebreid verslag en wat gaaf, zo'n oma! :D _O_

@:Tele6 hoe ging het paaldansen? *O*
Het paaldansen was leuk, maar volgende keer gaan we voor een moeilijker & langer lesje. Ze gingen er nu vanuit dat je het nog nooit gedaan had en dat je nog niet in staat was om aan je armen aan een paal te hangen en dat was allebei bij mij niet het geval.
Vriendin zit zelf bij de paaldansclub en heeft me nog laten zien hoe je ondersteboven in een paal kunt gaan hangen O+ maar we hadden geen tijd meer om het nog te oefenen.
pi_201394265
Maar pohhhh :O
Wat mij betreft mag het wel al weekend zijn, maar ik moet nog een hele dag :(
Vanochtend hardlopen met diezelfde vriendin, dan studie, en vanavond nog 2 uur trainersopleiding. Vooral die trainersopleiding wordt leuk :O
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 17 september 2021 @ 08:15:22 #177
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_201394505
Paintball 2x gedaan hier in Spaarnwoude. Ik vond het leuk, maar het was niet echt mijn ding. Wel iemand vol op zijn mond geschoten :X. Gelukkig bescherming op, maar het eea spatte wel naar binnen O-)
  vrijdag 17 september 2021 @ 08:22:57 #178
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201394563
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 08:15 schreef borisz het volgende:
Paintball 2x gedaan hier in Spaarnwoude. Ik vond het leuk, maar het was niet echt mijn ding. Wel iemand vol op zijn mond geschoten :X. Gelukkig bescherming op, maar het eea spatte wel naar binnen O-)
Nou Borisz toch :o :o :P
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201394606
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 07:17 schreef minilot het volgende:

[..]
Braaf :) Wat at je?
Cajunfrietjes, kipsate en een aubergine-lasagna (die was het minst). Het was een plate sharing concept.
pi_201394619
Ik heb vooral zin in vanochtend, want op kraambezoek O+
Daarna behoorlijk wat dingen op m'n lijst nog, maar ik ga wel zien hoe ver ik kom.
En dan komen vanavond ex en drie leuke/gezellige teamgenoten van m hier eten voor hun training, daar heb ik ook zin in. En daarna bekercompetitie hockey kijken op de club. En dan weekend O+
  vrijdag 17 september 2021 @ 08:29:45 #181
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201394621
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 08:28 schreef PdeHoog het volgende:

[..]
Cajunfrietjes, kipsate en een aubergine-lasagna (die was het minst). Het was een plate sharing concept.
Als in 'schep zelf maar op op je bord'? Niet om je borden te delen toch? :D
  vrijdag 17 september 2021 @ 08:37:53 #182
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_201394716
quote:
Ik was er wel, maar probeerde verder te slapen.. :@
pi_201394734
Wij vertrekken vannacht op vakantie.. en mijn hoofd denkt dan altijd de nachten ervoor … “jaaaa om alles wakker worden” en dus nu al een slaap tekort opgebouwd :’)
pi_201394743
quote:
Jawel, maar douchen, hond uitlaten, hond ontbijt geven en mezelf ontbijt geven.
  vrijdag 17 september 2021 @ 08:42:42 #185
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_201394786
Ik had overigens afgelopen week Vietnamese streetfood frietjes (oid) op de grote markt in Den Haag.. :9~ :9~ :9~ bij de zwarte ruiter.. echt _O_ _O_
pi_201394803
Ik heb hier en daar wat uurtjes slaap gemist dus dat heb ik afgelopen nacht ingehaald door uitstekend te slapen mét een uitstekende droom :)

Ik heb vandaag voor het eerst deze week geen afspraken en kan normaal mijn ding doen. Heb er zin in. Beetje werken, beetje tuinieren.
Spoilers!
pi_201394816
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 07:38 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Hoei je bent wel erg vroeg
Ik was nog een stuk vroeger en om half zes op de bank aan het uitpuffen van een stuk hollen ;)
Hoe gaat het daar bij jou intussen, en met je lief? :*
  vrijdag 17 september 2021 @ 08:44:24 #188
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201394818
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 08:42 schreef Barreltje het volgende:
Ik had overigens afgelopen week Vietnamese streetfood frietjes (oid) op de grote markt in Den Haag.. :9~ :9~ :9~ bij de zwarte ruiter.. echt _O_ _O_
Kijk, dit zijn de betere tips!
pi_201394821
quote:
Dat klinkt goed want De Zwarte Ruiter is :9
Spoilers!
pi_201394839
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 08:39 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Wij vertrekken vannacht op vakantie.. en mijn hoofd denkt dan altijd de nachten ervoor … “jaaaa om alles wakker worden” en dus nu al een slaap tekort opgebouwd :’)
Waar ga je naar toe?
Spoilers!
pi_201394851
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 september 2021 08:22 schreef Molo het volgende:

[..]
:D :s)
pi_201394854
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 08:15 schreef borisz het volgende:
:D
Spoilers!
pi_201394870
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 september 2021 08:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
mét een uitstekende droom :)
Ja, wat dan? *O*
pi_201394887
quote:
Ik ga dit proberen te onthouden voor meerdaags festival in Den Haag in februari waarbij ik op de eerste dag mogelijk nog wel trek in iets heb :+ ^O^
  vrijdag 17 september 2021 @ 08:49:21 #195
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201394920
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 08:47 schreef minilot het volgende:

[..]
Ik ga dit proberen te onthouden voor meerdaags festival in Den Haag in februari waarbij ik op de eerste dag mogelijk nog wel trek in iets heb :+ ^O^
Carnaval nu ook in Den Haag _O_
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 17 september 2021 @ 08:50:18 #196
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_201394937
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 september 2021 08:22 schreef Molo het volgende:

[..]
Ik zat verscholen in een 'hok' Kon dus geen kant uit en de tegenpartij kwam in het vizier. Dus in één keer een grote WTF-schreeuw en een hoop gegorgel :s)
pi_201394957
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 08:46 schreef minilot het volgende:

[..]
Ja, wat dan? *O*
Ik weet het niet precies meer. Iets met Formule 1 en gezelligheid met vrienden. Ik geloof dat ik bevriend was met een monteur van een team ofzo.

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 08:47 schreef minilot het volgende:

[..]
Eerste dag O+
Spoilers!
pi_201394964
Ik had matige droom. Hij duurde heel lang en ik had een doodvonnis gekregen dus ik moest afscheid nemen van alles en iedereen en laatste nacht met alles wat me dierbaar was en naja leuk is anders. :{
pi_201394974
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 08:50 schreef borisz het volgende:

[..]
Ik zat verscholen in een 'hok' Kon dus geen kant uit en de tegenpartij kwam in het vizier. Dus in één keer een grote WTF-schreeuw en een hoop gegorgel :s)
Dude, dit maakt het vunzig omdenken van @Molo niet beter. :')
Of juist wél. 8-)
pi_201395005
Kapper zo. Mijn beste vriend heeft me uitdrukkelijk verboden om weer een pony te laten knippen in het eindelijk helemaal bijgegroeide stuk. Ik gehoorzaam 'm maar. :7
pi_201395026
Goedemorgen!
Precies een jaar geleden heb ik onze brouwerij ingeschreven bij het KVK *O* Vanavond maar vieren met sushi en dure bieren.
pi_201395033
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 08:55 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen!
Precies een jaar geleden heb ik onze brouwerij ingeschreven bij het KVK *O* Vanavond maar vieren met sushi en dure bieren.
O+ Van harte!
  vrijdag 17 september 2021 @ 08:57:21 #203
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201395066
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 september 2021 08:52 schreef minilot het volgende:

[..]
Dude, dit maakt het vunzig omdenken van @:Molo niet beter. :')
Of juist wél. 8-)
Ik heb beeld

Moet nog wel even beetje errorfixen ja :+
pi_201395360
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 08:55 schreef minilot het volgende:

[..]
O+ Van harte!
Dankjewel O+
pi_201395466
Mogge

Wat een rotdroom @Lonaa, dan begin je niet blij aan de dag.

Vannacht geen droom onthouden, gisteren werd ik wakker uit een leuke droom, alleen geen idee meer waarover.
Vanochtend werd ik wakker met een pijnlijke onderrug, zal wel raar gelegen hebben.

Zo even naar de markt en vanavond komt een vriendin eten en gaan we naar de Airborne herdenkingen op tv kijken waar we altijd naar toe gingen
pi_201395529
Mogguh!

Best brak geslapen, dus ik hoop dat ik vanavond nog een beetje helder ben :')

quote:
Noes, wij zouden bijna ook de 25ste gaan! Ware het niet dat vriend bedacht dat 'ie dan meedoet aan een of andere Mudrun. Dus nu gaan we 9 oktober.

Oh en altijd in voor activiteiten 8-)
pi_201395571
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 september 2021 09:23 schreef Candaasje het volgende:
Mogguh!

Best brak geslapen, dus ik hoop dat ik vanavond nog een beetje helder ben :')
[..]
Noes, wij zouden bijna ook de 25ste gaan! Ware het niet dat vriend bedacht dat 'ie dan meedoet aan een of andere Mudrun. Dus nu gaan we 9 oktober.

Oh en altijd in voor activiteiten 8-)
:D Mud Masters in Biddinghuizen? Mijn J. dus ook die dag, met collega's :7 Ik kom dus met Günther middels de trein en heb wat Eftelingvrienden ingeschakeld om samen mee te ramptoeristen, zoals Isa het terecht noemde 8-)

Jammer, anders hadden we wel even zonder onze mannen af kunnen spreken :Y)
pi_201395611
Wij hebben gisteren de grote ramlammeren weggebracht naar de winterweide. Vanaf een uur of 5 vanochtend stond er een ooi te mekkeren dat ze haar lam mistte. Dat kan, dus we hebben ons nog eens omgedraaid.
Toen ik op was en even met de honden eruit ging keek ik welke ooi zo mekkerde. Dat was er een die helemaal geen grote ram heeft afgestaan, maar de laatste met een nazomerlam. Lam zoek. Ik heb het lam wel teruggevonden -O-
pi_201395634
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 09:25 schreef minilot het volgende:

[..]
:D Mud Masters in Biddinghuizen? Mijn J. dus ook die dag, met collega's :7 Ik kom dus met Günther middels de trein en heb wat Eftelingvrienden ingeschakeld om samen mee te ramptoeristen, zoals Isa het terecht noemde 8-)

Jammer, anders hadden we wel even zonder onze mannen af kunnen spreken :Y)
Ja dat ja!
Ik zit hem nu al steeds te plagen, want mijn vriend is bepaald niet sportief. Of althans, niet gericht op krachttrainingen en legdays enzo, om het zo te zeggen :P . Hij heeft wel een goede conditie, (draaft echt met gemak bergen op en af, terwijl ik er dan hijgend achteraan sjok) en hij is de laatste weken druk bezig geweest met die couch-5k run, dus de afstand an sich zal waarschijnlijk niet zozeer het probleem zijn. De hindernissen daarentegen... (Hij heeft nu vrijwillig mijn gewichten/bar uit een stoffige hoek gehaald om toch maar iets aan krachttraining te gaan doen. :D ).

Hij gaat met een aantal vrienden/activisten. Daar zitten wel een stel bloedfanatieken bij, dus ik heb hem al sterkte gewenst.

Maar goed, de 25ste Efteling kon dus niet ;(
pi_201395642
quote:
15s.gif Op vrijdag 17 september 2021 09:29 schreef sigme het volgende:
Wij hebben gisteren de grote ramlammeren weggebracht naar de winterweide. Vanaf een uur of 5 vanochtend stond er een ooi te mekkeren dat ze haar lam mistte. Dat kan, dus we hebben ons nog eens omgedraaid.
Toen ik op was en even met de honden eruit ging keek ik welke ooi zo mekkerde. Dat was er een die helemaal geen grote ram heeft afgestaan, maar de laatste met een nazomerlam. Lam zoek. Ik heb het lam wel teruggevonden -O-
Ach, wat sneu ;(
pi_201395647
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 september 2021 08:51 schreef Lonaa het volgende:
Ik had matige droom. Hij duurde heel lang en ik had een doodvonnis gekregen dus ik moest afscheid nemen van alles en iedereen en laatste nacht met alles wat me dierbaar was en naja leuk is anders. :{
:X dat is zowel slecht als goed wakker worden. Slecht vanwege het gevoel, goed omdat het niet waar was :* wow
pi_201395676
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 09:31 schreef Isabeau het volgende:

[..]
:X dat is zowel slecht als goed wakker worden. Slecht vanwege het gevoel, goed omdat het niet waar was :* wow
Er is wel zo'n gevoel van onmacht en wanhoop dat is blijven hangen. :X Het was ook mijn eigen schuld ofzo, nav eigen beslissingen die ik niet terug kon draaien.
pi_201395686
Dus nu voel ik me labiel *O*
pi_201395711
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 september 2021 09:33 schreef Lonaa het volgende:

Er is wel zo'n gevoel van onmacht en wanhoop dat is blijven hangen. :X Het was ook mijn eigen schuld ofzo, nav eigen beslissingen die ik niet terug kon draaien.
Ja, dat kan nog een tijd blijven hangen. Heb er helaas ervaring mee. Niet per se met de doodstraf :X Maar met dood en dood gaan wel. Qua droom dus.

Ik heb vandaag nergens zin in. Dus ik zit nog steeds FOK te lezen. Al een uur of zo. Vanmiddag een telefonische afspraak en vannacht werken. En daar tussen in zie ik wel.
pi_201395741
quote:
15s.gif Op vrijdag 17 september 2021 09:29 schreef sigme het volgende:
Ow -O-
pi_201395768
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 09:35 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ja, dat kan nog een tijd blijven hangen. Heb er helaas ervaring mee. Niet per se met de doodstraf :X Maar met dood en dood gaan wel. Qua droom dus.

Ik heb vandaag nergens zin in. Dus ik zit nog steeds FOK te lezen. Al een uur of zo. Vanmiddag een telefonische afspraak en vannacht werken. En daar tussen in zie ik wel.
Ik geloof dat ik een euthanasieverklaring had getekend omdat ik niet meer wilde leven maar de dingen veranderde en toen mocht ik niet terugkomen op mijn beslissing. :X

Heb inmiddels de was al opgeruimd en de kattenbak gedaan. Wat in de keuken gerommeld om te kijken wat er gekocht moet worden en ga zo boodschappen doen.

Dan lekker wandelen met Dora, naar de dierenwinkel, de fysio, biertje drinken bij een vriend en dan is het wel zo'n beetje etenstijd. :+
pi_201395796
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 september 2021 09:39 schreef Lonaa het volgende:

Ik geloof dat ik een euthanasieverklaring had getekend omdat ik niet meer wilde leven maar de dingen veranderde en toen mocht ik niet terugkomen op mijn beslissing. :X

Heb inmiddels de was al opgeruimd en de kattenbak gedaan. Wat in de keuken gerommeld om te kijken wat er gekocht moet worden en ga zo boodschappen doen.

Dan lekker wandelen met Dora, naar de dierenwinkel, de fysio, biertje drinken bij een vriend en dan is het wel zo'n beetje etenstijd. :+
Hopelijk vergeet je de droom snel, want je hebt wel akelig veel nog onthouden :*

Verder klinkt je dag wel lekker relaxt O+
pi_201395807
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 09:42 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Hopelijk vergeet je de droom snel, want je hebt wel akelig veel nog onthouden :*

Verder klinkt je dag wel lekker relaxt O+
Laatste "vakantie"-dag. Nog een druk (maar leuk! O+ ) weekend voor de boeg en dan is het maandag weer gewoon maandag.
pi_201395818
Ik moet gewoon weer werken. Vannacht eerste nacht :O Oh ja, mijn werkkleding zit nu in de was, dus dat moet om 21 uur droog zijn 8-) (we hebben geen wasdroger)
pi_201395842
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 09:44 schreef Isabeau het volgende:
Ik moet gewoon weer werken. Vannacht eerste nacht :O Oh ja, mijn werkkleding zit nu in de was, dus dat moet om 21 uur droog zijn 8-) (we hebben geen wasdroger)
Herkenbaar probleem dit. Het wordt wel mooi weer geloof ik met zon dus buiten of binnen in de zon hangen. En dan alleen dat, daar hangen, de rest gewoon op het wasrek. Maar als je het tussen de rest laat hangen droog het minder snel :+
pi_201395946
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 september 2021 09:47 schreef Lonaa het volgende:
Herkenbaar probleem dit. Het wordt wel mooi weer geloof ik met zon dus buiten of binnen in de zon hangen. En dan alleen dat, daar hangen, de rest gewoon op het wasrek. Maar als je het tussen de rest laat hangen droog het minder snel :+
Prompt werkkleding weer van het wasrek gehaald en buiten opgehangen. Niet dat er zon is en het is best koud, maar we wachten af.
pi_201395991
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 09:57 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Prompt werkkleding weer van het wasrek gehaald en buiten opgehangen. Niet dat er zon is en het is best koud, maar we wachten af.
Ja, binnen kan ook, maar in een zo min mogelijk vochtige omgeving. Dus niet in de badkamer en niet in de buurt van de natte was. :+

Ik hoop dat de zon zo gaat schijnen. Geloof dat het ook gewoon 22 graden wordt vandaag :o
pi_201396015
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 september 2021 10:00 schreef Lonaa het volgende:

Ja, binnen kan ook, maar in een zo min mogelijk vochtige omgeving. Dus niet in de badkamer en niet in de buurt van de natte was. :+

Ik hoop dat de zon zo gaat schijnen. Geloof dat het ook gewoon 22 graden wordt vandaag :o
Ik geloof niets van die 22 graden :o Het is hier 15 en koud.

De douche is an sich wel een favoriete plek voor spoed-droog-klussen. Alle radiatoren in het huis uit en die in de douche aan en dan spul voor die radiator hangen. Kleine ruimte, gloedhete radiator: zo droog.
pi_201396019
Mijn werkkleding wordt voor me gewassen, dat is echt ideaal 8-)

(of nouja, ik heb nog geen eigen werkkleding. Het is al wel maanden terug besteld. Dus we moeten er weer even achteraan. Dus nu pak ik steeds kleding uit de reservestapel. Niet zelden ligt mijn maat er niet tussen. :') )

Ik hoop dat mijn dienst vanavond niet te ver uitloopt (ha, ha,...op vrijdag..... ;( ) want ik zie net dat we morgen om 11 uur 's ochtends verwacht worden bij mijn ouders voor de verjaardag van mijn oma.
(Voor een lunch, dus als het echt te laat wordt vannacht, dan app ik wel dat ik toch écht een uurtje later ben. Sorry)
pi_201396027
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 10:02 schreef Isabeau het volgende:

[..]

De douche is an sich wel een favoriete plek voor spoed-droog-klussen. Alle radiatoren in het huis uit en die in de douche aan en dan spul voor die radiator hangen. Kleine ruimte, gloedhete radiator: zo droog.
Oh, ja zo is het inderdaad wel goed plan, de badkamer. Hier is de badkamer altijd vochtig. :+
pi_201396056
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 september 2021 10:02 schreef Candaasje het volgende:
Mijn werkkleding wordt voor me gewassen, dat is echt ideaal 8-)

(of nouja, ik heb nog geen eigen werkkleding. Het is al wel maanden terug besteld. Dus we moeten er weer even achteraan. Dus nu pak ik steeds kleding uit de reservestapel. Niet zelden ligt mijn maat er niet tussen. :') )

Ik hoop dat mijn dienst vanavond niet te ver uitloopt (ha, ha,...op vrijdag..... ;( ) want ik zie net dat we morgen om 11 uur 's ochtends verwacht worden bij mijn ouders voor de verjaardag van mijn oma.
(Voor een lunch, dus als het echt te laat wordt vannacht, dan app ik wel dat ik toch écht een uurtje later ben. Sorry)
Ik kan alles op het werk achter laten voor de stomerij. Maar ik heb maar 1 broek (1 is kapot in het kruis), 1 jasje en 1 gillet en het is mij altijd een raadsel hoe het werkt, want vaak duurt het langer dan een week voor het terug is. En aangezien ik elke week werk :')

Om 11 uur zijn ze allemaal aan het kletsen, niet aan het lunchen :7 Toch?
pi_201396091
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 10:05 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik kan alles op het werk achter laten voor de stomerij. Maar ik heb maar 1 broek (1 is kapot in het kruis), 1 jasje en 1 gillet en het is mij altijd een raadsel hoe het werkt, want vaak duurt het langer dan een week voor het terug is. En aangezien ik elke week werk :')
Oh ja dat schiet niet op. Ik geloof dat de meeste collega's wel iets van 4 stukken van alles hebben. (Dat is ook wel nodig, want bijna elke dag wel smerig. Eergisteren stond ik nog te klooien om mijn shirt uit te krijgen zonder m'n gezicht onder de ontlasting/bloed/sudocrème/natvoer/weetikveelwaternogmeeropleefde te krijgen :')

Maar ook daar gaat er nog wel eens iets mis met het schoon terugkrijgen van alles.
pi_201396112
Oh en ja, lijkt me wel ja. Voordat iedereen binnen is. Koffie heeft gedronken, etc..... :Y

De laatste tijd eindig ik steeds pas om 3 uur in mijn bed, dus dan is 11 uur wel een beetje aan de vroege kant als ik 's ochtends nog even wil douchen en me fatsoenlijk aankleden/toonbaar maken, en een beetje voldoende wil kunnen slapen.
pi_201396122
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 september 2021 10:07 schreef Candaasje het volgende:

Oh ja dat schiet niet op. Ik geloof dat de meeste collega's wel iets van 4 stukken van alles hebben. (Dat is ook wel nodig, want bijna elke dag wel smerig. Eergisteren stond ik nog te klooien om mijn shirt uit te krijgen zonder m'n gezicht onder de ontlasting/bloed/sudocrème/natvoer/weetikveelwaternogmeeropleefde te krijgen :')

Maar ook daar gaat er nog wel eens iets mis met het schoon terugkrijgen van alles.
Ja, bij jou kan ik me zelfs voorstellen dat je je tijdens je dienst nog omkleed in iets schoons :+ Wel mooi dat er dan ook nog stapels met reservekleding aanwezig zijn.
pi_201396151
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 10:05 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Om 11 uur zijn ze allemaal aan het kletsen, niet aan het lunchen :7 Toch?
Geen ophaal systeem? Ziekenhuis hier werkt met pasje. Daar staan je maten in, en wat je uniform is. Padje scannen en er draaien kleerhangers voor met je outfit. Eind van de dag weg donderen in de vuile was boxen en klaar.

Bij mijn huidige zorgbaan moet ik wel zelf wassen. Nu twee jasjes in bezit (en fleece vest overgenomen van collega die vertrok) en dat is voldoende. Jaarlijks krijg je punten bij, volgens mij kan ik inmiddels een hele garderobe aanschaffen _O-

Sigme lam -O- En schapenmoeder ;( Hopelijk vergeet ze het snel.

Vandaag vrije dag hier. Gistermiddag nog telefoon of ik misschien vanochtend kon werken, maar dit is een van mijn twee vrije dagen in een reeks van 18 dus :N Zaterdagochtend sta ik weer paraat.
Uiteraard was mijn uitslaap wel stuk :')
pi_201396202
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 september 2021 10:12 schreef Cat-astrophe het volgende:

Geen ophaal systeem? Ziekenhuis hier werkt met pasje. Daar staan je maten in, en wat je uniform is. Padje scannen en er draaien kleerhangers voor met je outfit. Eind van de dag weg donderen in de vuile was boxen en klaar.

Bij mijn huidige zorgbaan moet ik wel zelf wassen. Nu twee jasjes in bezit (en fleece vest overgenomen van collega die vertrok) en dat is voldoende. Jaarlijks krijg je punten bij, volgens mij kan ik inmiddels een hele garderobe aanschaffen _O-

Sigme lam -O- En schapenmoeder ;( Hopelijk vergeet ze het snel.

Vandaag vrije dag hier. Gistermiddag nog telefoon of ik misschien vanochtend kon werken, maar dit is een van mijn twee vrije dagen in een reeks van 18 dus :N Zaterdagochtend sta ik weer paraat.
Uiteraard was mijn uitslaap wel stuk :')
Mijn kleding gaat naar een andere stomerij dan de witte kleding. Voor de witte kleding is inderdaad een super simpel systeem.

Ik heb niet durven vragen of het lam wel levend terug is gevonden. Ik vrees het ergste met de -O-
pi_201396258
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 september 2021 09:30 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ja dat ja!
Ik zit hem nu al steeds te plagen, want mijn vriend is bepaald niet sportief. Of althans, niet gericht op krachttrainingen en legdays enzo, om het zo te zeggen :P . Hij heeft wel een goede conditie, (draaft echt met gemak bergen op en af, terwijl ik er dan hijgend achteraan sjok) en hij is de laatste weken druk bezig geweest met die couch-5k run, dus de afstand an sich zal waarschijnlijk niet zozeer het probleem zijn. De hindernissen daarentegen... (Hij heeft nu vrijwillig mijn gewichten/bar uit een stoffige hoek gehaald om toch maar iets aan krachttraining te gaan doen. :D ).

Hij gaat met een aantal vrienden/activisten. Daar zitten wel een stel bloedfanatieken bij, dus ik heb hem al sterkte gewenst.

Pehehehehe. Ik wens je veel leedvermaak. O+

Vorige week een mudrun gedaan en ik kwam duidelijk kracht in m'n bovenlichaam/armen tekort. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_201396295
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 10:16 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Mijn kleding gaat naar een andere stomerij dan de witte kleding. Voor de witte kleding is inderdaad een super simpel systeem.

Ik heb niet durven vragen of het lam wel levend terug is gevonden. Ik vrees het ergste met de -O-
Onhandig dat jouw kleding via een andere weg gaat :D

Als lam levend was teruggevonden had sigme dat wel gezegd, denk ik. Lam is jong, nachten zijn koud, misschien een roofdier.. dan is de natuur bruut.
  Moderator vrijdag 17 september 2021 @ 10:41:19 #234
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201396492
Wat betreft lam, ik denk dat de binding tussen ooi en lam pas na enkele dagen komt. Wilde runderen en herten/reeën laten hun kalveren ook achter de eerste dagen als het jong zelf nog niet zo ver kan lopen als moeders doet.

Da's ook de reden dat kalveren op dag 1 al bij moeders weg gaan en niet na een paar dagen.
pi_201396528
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 september 2021 09:30 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ja dat ja!

Als ik hem was zou ik vooral even oefenen met springen en met aan z'n eigen armen hangen ^O^
Komt vast goed. Je mag elkaar helpen, dus dan kunnen z'n bloedfanatieke vrienden hem desnoods overal overheen tillen O-)
  Moderator vrijdag 17 september 2021 @ 10:45:02 #236
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201396539
Volgens mij heb ik een half jaar een gebogen 43" Sam.sung scherm staan.

Baas wou voor elders dezelfde schermen kopen maar is niet meer leverbaar. Nu krijgen wij als engineers maar 49" variant :')
pi_201396559
Qua kleding drogen moet ik enorm wennen aan ons nieuwe huis, want sinds juni is de verwarming helemaal niet meer aan geweest. In ons vorige huis had dat nu zeker alweer gemoeten met nachten van 10 graden. Maar daarmee kan ik dus niet over de verwarming hangen om snel te drogen en de tijd van buiten in de zon drogen is ook voorbij. We hebben wel een droger trouwens, maar die gebruik ik zo min mogelijk.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_201396575
:W 17 km verder...
Ik zou een rondje gaan rennen met een vriendin. Die is aan het trainen voor een 7 km dus het hoefde geen ver rondje te worden. Halfuurtje of zo. En ze loopt niet zo snel als ik.
Touristische route ernaartoe gerend, 7 km.
Met vriendin gerend, verkeerd gelopen in het bos, 40 minuten onderweg: 5 km.
Kortste route naar huis: weer 5 km.
Nu zweterig. :')
pi_201396631
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 10:44 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Als ik hem was zou ik vooral even oefenen met springen en met aan z'n eigen armen hangen ^O^
Komt vast goed. Je mag elkaar helpen, dus dan kunnen z'n bloedfanatieke vrienden hem desnoods overal overheen tillen O-)
Ja, hij gaat nu ook regelmatig naar een parkje hier waar ze zo'n klimrek hebben staan om te hangen/proberen steeds wat verder te komen.
Maar goed, hij heeft er wel lol in dus het zal wel loslopen allemaal. En hij leeft bij mini's zero-fucks , echt , het interesseert hem totaal niet wat anderen van hem vinden.

Hij liever dan ik :D
pi_201396648
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 september 2021 10:51 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ja, hij gaat nu ook regelmatig naar een parkje hier waar ze zo'n klimrek hebben staan om te hangen/proberen steeds wat verder te komen.
Maar goed, hij heeft er wel lol in dus het zal wel loslopen allemaal. En hij leeft bij mini's zero-fucks , echt , het interesseert hem totaal niet wat anderen van hem vinden.

Hij liever dan ik :D
Klinkt als een goede aanpak ^O^

Ik heb de 26e m'n eerste wedstrijd van het seizoen weer. En een week later de volgende, en een week daarna een hardloopwedstrijd, dus ik kan maar beter zorgen dat ik een beetje heel blijf :')
pi_201396785
Ik baal een beetje van mezelf.
Ooit zo'n 'webinair' van een aankoopmakelaar gevolgd (dat de jeuk gelijk over je hele lichaam kruipt zeg maar...) en daarin werd een financiële zekerheidsstelling al als groot voordeel genoemd. Totaal vergeten/verdrongen.

En dan nu plots een tof nieuwbouwproject tegenkomen, waar je al niet zoveel kans maakt (want bewoners van de gemeente krijgen deels voorrang, en er zijn 4 huizen die we ons zouden kunnen veroorloven)...en dan blijkt zo'n zekerheidsstelling eigenlijk al een harde eis om überhaupt kans te maken. (Dat herken ik heel niet meer van de tijd dat we dit huis kochten. Of het altijd al normaal was bij nieuwbouw weet ik niet hoor. Ik wist wel dat je om alles rond te krijgen een gesprekje met de geldverstrekker moet hebben (duh), maar onze berekeningen waren de vorige keer ook piekfijn in orde dus ik dacht dat het vroeg genoeg was als we überhaupt ingeloot zouden worden. )

Dus daar moeten we maar eens achteraan, alleen dat redden we nooit meer voor de sluitingsdatum. Dus nu maar zonder ingeschreven (wel bij opmerkingen ons verzamelinkomen genoemd, maar ja, dat zal wel niet werken met hun filtersysteem vrees ik). }:|

Wat ik trouwens ook wel een beetje nasty vond, is dat je kon aangeven of je met of zonder voorbehoud van financiën wilde inschrijven. Dat mag van mij echt bij wet verboden worden. Veel te veel risico voor mensen die zich toch laten overhalen het zonder te doen, opgenaaid door de gekte op de markt. (Er zullen er zijn die het makkelijk kunnen betalen uit eigen zak, maar ik heb bij familie gezien wat voor onverantwoorde risico's mensen nu willen nemen. )
  vrijdag 17 september 2021 @ 11:24:51 #242
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201397590
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 september 2021 11:03 schreef Candaasje het volgende:
Ik baal een beetje van mezelf.
Ooit zo'n 'webinair' van een aankoopmakelaar gevolgd (dat de jeuk gelijk over je hele lichaam kruipt zeg maar...) en daarin werd een financiële zekerheidsstelling al als groot voordeel genoemd. Totaal vergeten/verdrongen.

En dan nu plots een tof nieuwbouwproject tegenkomen, waar je al niet zoveel kans maakt (want bewoners van de gemeente krijgen deels voorrang, en er zijn 4 huizen die we ons zouden kunnen veroorloven)...en dan blijkt zo'n zekerheidsstelling eigenlijk al een harde eis om überhaupt kans te maken. (Dat herken ik heel niet meer van de tijd dat we dit huis kochten. Of het altijd al normaal was bij nieuwbouw weet ik niet hoor. Ik wist wel dat je om alles rond te krijgen een gesprekje met de geldverstrekker moet hebben (duh), maar onze berekeningen waren de vorige keer ook piekfijn in orde dus ik dacht dat het vroeg genoeg was als we überhaupt ingeloot zouden worden. )

Dus daar moeten we maar eens achteraan, alleen dat redden we nooit meer voor de sluitingsdatum. Dus nu maar zonder ingeschreven (wel bij opmerkingen ons verzamelinkomen genoemd, maar ja, dat zal wel niet werken met hun filtersysteem vrees ik). }:|

Wat ik trouwens ook wel een beetje nasty vond, is dat je kon aangeven of je met of zonder voorbehoud van financiën wilde inschrijven. Dat mag van mij echt bij wet verboden worden. Veel te veel risico voor mensen die zich toch laten overhalen het zonder te doen, opgenaaid door de gekte op de markt. (Er zullen er zijn die het makkelijk kunnen betalen uit eigen zak, maar ik heb bij familie gezien wat voor onverantwoorde risico's mensen nu willen nemen. )
Wat houdt een financiele zekerheidstelling in?

Wel heel jammer van dat nieuwbouwproject. Ik vraag me sowieso al een tijdje af wat al die mensen wel niet verdienen die al die absurd dure huizen aan het kopen zijn. En het huis dat ze achter laten ook niet voor onder de 3 ton op de markt zetten.
pi_201397632
Het lam was dood, anders staat een ooi ook geen uren te blaten want dan antwoordt zo'n lam op een gegeven moment wel. @derLudolf, het lam was precies 3 weken oud. En gewoon gezond, in elk geval gisteravond nog. Ik weet niet wat er is gebeurd maar ik vond het ongeschonden maar morsdood terug. Eenmaal eerder gehad bij een volwassen ram (ene dag niks aan de hand, volgende dag dood), toen zei de vee-arts dat dat gewoonlijk longontsteking is.
pi_201397653
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 12:02 schreef Isabeau het volgende:
Ik vraag me sowieso al een tijdje af wat al die mensen wel niet verdienen die al die absurd dure huizen aan het kopen zijn.
Niet speciaal veel, maar die hebben een huis om te verkopen. De huidige huizencrisis is vooral rampzalig voor starters.
pi_201397783
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 08:54 schreef minilot het volgende:
Kapper zo. Mijn beste vriend heeft me uitdrukkelijk verboden om weer een pony te laten knippen in het eindelijk helemaal bijgegroeide stuk. Ik gehoorzaam 'm maar. :7
Pony's zijn voor niemand leuk en horen in de wei.
pi_201397806
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 12:02 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Wat houdt een financiele zekerheidstelling in?

Wel heel jammer van dat nieuwbouwproject. Ik vraag me sowieso al een tijdje af wat al die mensen wel niet verdienen die al die absurd dure huizen aan het kopen zijn. En het huis dat ze achter laten ook niet voor onder de 3 ton op de markt zetten.
Dat je door een mannetje/vrouwtje (bijvoorbeeld de hypotheekverstrekker als in de bank, of van die zaakjes zoals De Hypotheker) alles qua financiële haalbaarheid al hebt laten doorrekenen. Dus die geeft aan dat Candaasje en vriend bij ongewijzigde omstandigheden de hypotheek kunnen ophoesten.

Ik vind het ergens een beetje 'mwoah', want de vorige keer hebben we gewoon zelf eerst alles doorgerekend en die berekeningen waren beter gedaan dan de berekeningen in één of andere vaag programmaatje van 'De Hypotheker'. We kregen een gratis adviesgesprekje na de koopovereenkomst getekend te hebben (en dus wel nog 3 dagen bedenktijd) en we konden dan een officieel rapport met dat advies krijgen voor het luttele bedrag voor 2,5-3000 euro. Voor ons eigen werk dus als het ware, want aan dat advies hadden we echt geen kont. :') )
De hypotheekverstrekker (bank) heeft uiteindelijk met ons 5 minuten hoeven zitten, want alles was duidelijk en goed doordacht volgens haar. Dat kostte 800 euro om rond te krijgen.

Maar goed, zonde, niks aan te doen. We horen de 21ste of 22ste of we wel of niet een woning toegewezen hebben gekregen. Zo niet, kom je op de reservelijst.

Wat betreft het geld; ons huidige huis gaat niet zo heel veel opleveren. (Voor deze tijd dan....het blijven grote bedragen natuurlijk). . Laten we zeggen dat we zelf 20-30k verwachten over te houden.
De reden dat wij relatief veel kunnen lenen is natuurlijk de enorm lage rente, maar ook dat we tweeverdieners zijn (ik verdien niet bepaald giga, maar een 2e inkomen mag voor zo'n 90% meegerekend worden, oid) en dat mijn vriend gewoon een heel lekker inkomen heeft.
  vrijdag 17 september 2021 @ 12:17:08 #248
63722 z80
I fink you freaky
pi_201397840
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 10:02 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dag begon hier ook fris, Wat goed uitkwam om de voortuin winterklaar te maken. Lees een kliko ongewenst groen er uit halen. Daarna nog de laatste bult wilde braam van dit jaar de kliko in.
Inmiddels een dikke 20 graden.
pi_201397854
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 12:13 schreef Blues het volgende:

Ik heb een keer een pony laten knippen *O* Omdat iemand zei dat dat me heel leuk zou staan.
Instant spijt.
pi_201397873
Ik heb ook een keer een pony laten knippen. Dat stond best aardig, maar dan wel de eerste 5 minuten nadat het in model was gebracht. 1 windvlaag, en het krulde weer alle kanten op en het bleef door een kruin nooit zitten zoals moest :') Dus dat doen we toch maar niet meer.
pi_201397926
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 september 2021 12:15 schreef Candaasje het volgende:

Dat je door een mannetje/vrouwtje (bijvoorbeeld de hypotheekverstrekker als in de bank, of van die zaakjes zoals De Hypotheker) alles qua financiële haalbaarheid al hebt laten doorrekenen. Dus die geeft aan dat Candaasje en vriend bij ongewijzigde omstandigheden de hypotheek kunnen ophoesten.

Ik vind het ergens een beetje 'mwoah', want de vorige keer hebben we gewoon zelf eerst alles doorgerekend en die berekeningen waren beter gedaan dan de berekeningen in één of andere vaag programmaatje van 'De Hypotheker'. We kregen een gratis adviesgesprekje na de koopovereenkomst getekend te hebben (en dus wel nog 3 dagen bedenktijd) en we konden dan een officieel rapport met dat advies krijgen voor het luttele bedrag voor 2,5-3000 euro. Voor ons eigen werk dus als het ware, want aan dat advies hadden we echt geen kont. :') )
De hypotheekverstrekker (bank) heeft uiteindelijk met ons 5 minuten hoeven zitten, want alles was duidelijk en goed doordacht volgens haar. Dat kostte 800 euro om rond te krijgen.

Maar goed, zonde, niks aan te doen. We horen de 21ste of 22ste of we wel of niet een woning toegewezen hebben gekregen. Zo niet, kom je op de reservelijst.

Wat betreft het geld; ons huidige huis gaat niet zo heel veel opleveren. (Voor deze tijd dan....het blijven grote bedragen natuurlijk). . Laten we zeggen dat we zelf 20-30k verwachten over te houden.
De reden dat wij relatief veel kunnen lenen is natuurlijk de enorm lage rente, maar ook dat we tweeverdieners zijn (ik verdien niet bepaald giga, maar een 2e inkomen mag voor zo'n 90% meegerekend worden, oid) en dat mijn vriend gewoon een heel lekker inkomen heeft.
Ah, duidelijk :Y Wat een onzin eigenlijk dat je dan voor iets waar dezelfde conclusies uit komen nog even heel veel geld op tafel moet leggen -O- Zoiets moet toch tzt wel gebeuren als je de hypotheek gaat aanvragen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 12:17 schreef z80 het volgende:

Dag begon hier ook fris, Wat goed uitkwam om de voortuin winterklaar te maken. Lees een kliko ongewenst groen er uit halen. Daarna nog de laatste bult wilde braam van dit jaar de kliko in.
Inmiddels een dikke 20 graden.
17 graden inmiddels. Ik vind het nog steeds niet om toe te juichen. Gisteren liep ik nog in korte broek en t-shirt buiten. Jij bent ook altijd aan het stoeien met de braamstruiken hè. Komen er nog lekkere bramen af of is het echt allemaal prut en overbodig?
  vrijdag 17 september 2021 @ 12:24:05 #252
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201397957
quote:

[..]
Vind het Mini wel erg leuk staan :Y
pi_201397996
quote:

[..]
Mijn hoofd is met pony echt wel beter dan zonder.
Maar het is helaas veel werk -O- dus de helft van de tijd is het een schuine pony.
En nu zelfs geen pony omdat ie weer geknipt moet worden.
  vrijdag 17 september 2021 @ 12:27:34 #255
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201398008
Youtube heeft me deze voorgesteld, het algoritme begrijpt ineens mijn gevoel voor humor
pi_201398013
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 12:22 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ah, duidelijk :Y Wat een onzin eigenlijk dat je dan voor iets waar dezelfde conclusies uit komen nog even heel veel geld op tafel moet leggen -O- Zoiets moet toch tzt wel gebeuren als je de hypotheek gaat aanvragen.
[..]
17 graden inmiddels. Ik vind het nog steeds niet om toe te juichen. Gisteren liep ik nog in korte broek en t-shirt buiten. Jij bent ook altijd aan het stoeien met de braamstruiken hè. Komen er nog lekkere bramen af of is het echt allemaal prut en overbodig?
Ja, ik vind het ook een beetje op wat dubieuze geldtoeschuiverij lijken.
Het is niet 'verplicht', maar je maakt eigenlijk gewoon geen kans, dat is wat er staat.

En het is vast niet zo dat ze niet genoeg reservekandidaten hebben, mocht je tóch ondanks opgeven verzamelinkomen e.d. het niet rond weten te krijgen. Dus die moeten dan misschien 2-3 dagen langer wachten...nou, echt een enorm probleem in deze verkopersmarkt. not.
pi_201398112
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 september 2021 12:19 schreef Candaasje het volgende:
Ik heb ook een keer een pony laten knippen. Dat stond best aardig, maar dan wel de eerste 5 minuten nadat het in model was gebracht. 1 windvlaag, en het krulde weer alle kanten op en het bleef door een kruin nooit zitten zoals moest :') Dus dat doen we toch maar niet meer.
Ik heb ook een kruin op de verkeerde plek :Y
Mijn haar wil daar omhoog of naar de zijkant, niet braaf naar beneden hangen zoals een pony zou moeten doen. En als het bij mij íets langer dan een pony wordt, gaat het ook naar buiten staan, dus de randjes waar de pony overging in de rest van het haar waren altijd erg raar.
Ik ben dus erg blij met mijn huidige gebrek aan pony. Wat een gemak _O_

En shetlanders zijn lelijke beesten. Sorry hoor.
pi_201398141
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 12:36 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Mijn haar wil daar omhoog of naar de zijkant, niet braaf naar beneden hangen zoals een pony zou moeten doen. En als het bij mij íets langer dan een pony wordt, gaat het ook naar buiten staan, dus de randjes waar de pony overging in de rest van het haar waren altijd erg raar.

Hey, alle shetlanders zijn wel pony's, maar niet alle pony's zijn shetlanders hè :P
pi_201398325
Wat een haat jegens shetlanders :o Wat hebben die je ooit misdaan!
pi_201398409
}:| dit is toch niet lelijk? :o

Ik heb er wel een zwak voor hoor, zo klein maar perfect uitgerust om in de ruige natuur te overleven en genoeg eigenwijsheid voor drie rijpaarden O+

Sowieso vind ik dergelijke rassen zoveel boeiender dan van die brave bruine warmbloeden of Arabieren :{w Shetlanders, IJslanders, Fjorden, Dartmoors en Exmoors (die laatste zag ik in het 'wild' O+ ). En alle barokke rassen O+
pi_201398433
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 september 2021 12:06 schreef sigme het volgende:

[..]
Niet speciaal veel, maar die hebben een huis om te verkopen. De huidige huizencrisis is vooral rampzalig voor starters.
Dat, en een bizar lage rente.
pi_201398435
Ik vind shetjes ook tof ja :Y Of van die Haflingers in de bergen O+ En inderdaad fjorden. En Friesen. En toch ook wel bepaalde warmbloeden, maar dan liever van die gelderse stevige paarden dan de petite rassen. En arabieren heb ik qua uiterlijk nooit iets mee gehad, ik vind zo'n deuk in het hoofd ronduit lelijk. Zijn wel pittig qua karakter.
  vrijdag 17 september 2021 @ 12:59:20 #263
63722 z80
I fink you freaky
pi_201398468
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 september 2021 12:15 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Dat je nu moet betalen voor een papiertje, en dat je de kosten hiervoor ziet komt door een wetswijziging een flink aantal jaren terug. Daarvoor zat het weg gemoffeld in de provisie die de makelaar/advizeur van de geldverstrekker en verzekeringmaatschappij
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 12:22 schreef Isabeau het volgende:

[..]
[..]
Ik snoei die zooi voordat er bloesem aan kan komen. Anders is het helemaal niet meer te overzien. Maar het meeste is nu weg. Nog een paar plekken waar wat van die troep op komt.
Toen ik hier kwam wonen was er achter en naast mijn tuin een zee van wilde braam. Gewoon een vlak waar nu 3 huizen met behoorlijke tuin op staan. Die zooi zit diep in de grond en is maar moeilijk weg te krijgen. Zelfde als met de heermoes. Volgens de oude bewoners was er voordat de huizen hier gebouwd werden akkerland dat elke winter wel een keer onderliep. En eind van de zomer een groen vlak met heermoes.
De duik is wat verlegd en verhoogd. De huizen uit die tijd staan allemaal op een terp of OP de kelder. Dus begane grond op ongeveer een meter hoog.
Maar langzaamaan komen we er wel. De braam er uit. Heermoes weinig tot weg en de laurier die elk jaar weer minder wordt.
pi_201398496
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 september 2021 10:41 schreef derLudolf het volgende:
Wat betreft lam, ik denk dat de binding tussen ooi en lam pas na enkele dagen komt. Wilde runderen en herten/reeën laten hun kalveren ook achter de eerste dagen als het jong zelf nog niet zo ver kan lopen als moeders doet.

Da's ook de reden dat kalveren op dag 1 al bij moeders weg gaan en niet na een paar dagen.
Als dat waar zou zijn, zou je elk pasgeboren lam of kalf bij elke ooi onder kunnen brengen. Dat is niet zo. Die twee weten direct bij wie ze horen en houden elkaar vanaf het eerste moment in de gaten.
Je kunt wel weesjes of verstoten lammeren bij een andere moeder plaatsen maar niet zonder er moeite voor te doen zoals lammetjes in nageboorte rollen of een dood lam villen en dat jasje aantrekken bij een ander lam.
Spoilers!
pi_201398520
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 september 2021 12:57 schreef Candaasje het volgende:
Ik vind shetjes ook tof ja :Y Of van die Haflingers in de bergen O+ En inderdaad fjorden. En Friesen. En toch ook wel bepaalde warmbloeden, maar dan liever van die gelderse stevige paarden dan de petite rassen. En arabieren heb ik qua uiterlijk nooit iets mee gehad, ik vind zo'n deuk in het hoofd ronduit lelijk. Zijn wel pittig qua karakter.
Ik kan niet zoveel met KWPN-ers en aanverwante zaken. Oude warmbloedrassen, zoals Gronings en Gelders, vind ik interessanter. En Arabieren zijn wel pittig, maar niet leuk pittig. Hittepetitterige diva's :N Dan liever koppig :P Maar barok, niet alleen Friezen, maar ook Andalusiërs, Berbers, en Lusitano's O+ Dat vind ik echt prachtig. Die worden ook nog veel meer op karakter gefokt dan op uiterlijk en dat merk je :Y
pi_201398534
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 september 2021 12:57 schreef Candaasje het volgende:
Ik hou ook van dat soort rassen, met IJslanders met stip op de eerste plaats. Ik heb wel een zomer op een kruising IJslander en Arabier gereden en dat was het meest geweldige paard ooit O+
Spoilers!
pi_201398568
Sowieso is een paard dat loopt als een kameel briljant natuurlijk O+
pi_201398577
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 13:05 schreef Clubsoda het volgende:
Sowieso is een paard dat loopt als een kameel briljant natuurlijk O+
Absoluut _O_

Dat kon de kruising trouwens dan weer niet.
Spoilers!
pi_201398624
Ik heb met die IJslanders wel echt goed leren rijden. Ik heb heel wat uren zonder teugels moeten rijden.
Spoilers!
pi_201398628
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 12:59 schreef z80 het volgende:

[..]
Dat je nu moet betalen voor een papiertje, en dat je de kosten hiervoor ziet komt door een wetswijziging een flink aantal jaren terug. Daarvoor zat het weg gemoffeld in de provisie die de makelaar/advizeur van de geldverstrekker en verzekeringmaatschappij
[..]
Nouja, bij de koop van ons huidige huis betaalden we ook wel, maar niet zo'n exorbitant bedrag want het kon gewoon bij de bank ten tijde van het daadwerkelijk krabbelen voor de hypotheek. Dat was allemaal vrij helder; 2,500-3000 euro via de "De Hypotheker, en dat was dan los van de kosten voor de bank voor het afsluiten van een hypotheek, of direct 800 betalen aan de bank voor het afsluiten inclusief adviesgesprek. Wij kozen voor dat laatste. (Onze eigen berekeningen waren immers meer dan prima). Nu is dat laatste dus geen optie eigenlijk, wil je kans maken.

In een kopersmarkt zou ik die slag om de arm vanuit de opdrachtgever voor het project nog wel enigszins begrijpen hoor. Want het kost weer een paar dagen voor je écht 100% zekerheid hebt. Maar kom op, iedereen staat in de rij voor die huizen. Dan mag je wel gewoon kijken naar het verzamelinkomen dunkt me. En daarnaast niet ook nog een beetje proberen te sturen op inschrijven zonder voorbehoud van financiën. (Er staat wel 'Let op! bij, maar dat je het überhaupt als criteria wil laten meewegen in wie je een woning toewijst (het is geen loting), dat vind ik ergens niet zo ethisch geloof ik. )
pi_201398679
Voor dat nieuwbouwproject waar ik me destijds inschreef werkten ze samen met een bepaalde hypotheekadviseur, daar hoefde ik alleen werkgeversverklaring/screenshot saldo eigen geld heen te mailen en dan deden zij gratis die financiële check. Misschien dat dat bij dit project ook zo is, @Candaasje ? Al had je dat dan vast op de site al wel gezien. En ik geloof dat je m toen ook wel moest aanvragen al voor de inschrijving sloot.

Ik duim toch voor je!
pi_201398713
Ik merk trouwens wel, nu ik natuurlijk ook heeeeeel veeeeel hondenrassen bij ons zie, dat ik minder waarde hecht aan het ras dan aan het karakter zelf. Ik weet wel dat er raseigenschappen bestaan, maar ik heb inmiddels wel door dat er individueel erg veel variatie is en dat de échte klik vaak komt op momenten dat ik het niet verwacht. Soms val ik echt voor type honden waarvan ik dan denk wtf... :D . (Dat zijn dan lang niet altijd de rustige, lieve en meegaande labradors. Soms wel, maar ik heb inmiddels een zwak voor zichzelf lancerende pommeriaantjes. Van die pluizebollige handtasmoddeletjes die je fikken eraf bijten als je niet uitkijkt, maar verdomme, die hebben karakter :D En ik had deze week een enorme liefde voor een staf. Schatje was dat, ondanks dat ze wat angstig was. )
pi_201398729
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 13:12 schreef vlindertje89 het volgende:
Voor dat nieuwbouwproject waar ik me destijds inschreef werkten ze samen met een bepaalde hypotheekadviseur, daar hoefde ik alleen werkgeversverklaring/screenshot saldo eigen geld heen te mailen en dan deden zij gratis die financiële check. Misschien dat dat bij dit project ook zo is, @:Candaasje ? Al had je dat dan vast op de site al wel gezien. En ik geloof dat je m toen ook wel moest aanvragen al voor de inschrijving sloot.

Ik duim toch voor je!
Ja, ik ga dat niet meer redden door die werkgeversverklaring vrees ik :P . Ik wilde dat gaan regelen als ik iets serieus op het oog had en we überhaupt al hadden kunnen bezichtigen e.d. , maar dat is dus eigenlijk geen optie.
(De reden; ik werk er pas 3 maanden. Het voelt wat voorbarig om te vragen. Hoewel het voor de werkgever niet bindend is)
pi_201398780
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 september 2021 13:17 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ja, ik ga dat niet meer redden door die werkgeversverklaring vrees ik :P . Ik wilde dat gaan regelen als ik iets serieus op het oog had en we überhaupt al hadden kunnen bezichtigen e.d. , maar dat is dus eigenlijk geen optie.
(De reden; ik werk er pas 3 maanden. Het voelt wat voorbarig om te vragen. Hoewel het voor de werkgever niet bindend is)
Ahh ja ik had die inderdaad wel al liggen. Zonder intentieverklaring overigens, maar die had ik niet nodig om aan het benodigde bedrag te komen (met arbeidsmarktscan kwam ik aan benodigde bedrag icm docenten contract waar ik wel intentieverklaring van had).
Snap wel hoor, dat je die nog niet had aangevraagd als je idd die intentieverklaring wel nodig hebt!
  vrijdag 17 september 2021 @ 13:21:28 #275
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201398782
Ik had bij onze hypotheek ook een "adviesgesprek" met een man van de bank, na 2 minuten rekende ik rondjes rond hem heen, en daarna plukte ik een rekenfout uit zijn aanbod. Over de looptijd van de hypotheek scheelde mijn eigen "advies" een slordige 40.000 Euro aan rentelasten met zijn advies.
Zei hem daarna dat we maar niet gingen betalen voor zijn advies.
Het financieel expert mijn broer wist me ook te vertellen dat ik toch vooral aflossingsvrij moest nemen, want dan kan je lekker veel aftrekken. Ja, en tot het einde der tijden rente blijven betalen.
Anyway, nu zijn we bijna 10 jaar verder en hebben volgend jaar de hypotheek afgelost. Hebben de HRA, bonussen en wat meevallers gebruikt om extra af te lossen. Kan ik iedereen aanraden. Beter dan sparen en geen risico zoals bij beleggen. Maar goed, op het moment is de rente laag, bespottelijk laag dus nu is de situatie als je een hypotheek afsluit anders geworden.
pi_201398823
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 13:21 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ahh ja ik had die inderdaad wel al liggen. Zonder intentieverklaring overigens, maar die had ik niet nodig om aan het benodigde bedrag te komen (met arbeidsmarktscan kwam ik aan benodigde bedrag icm docenten contract waar ik wel intentieverklaring van had).
Snap wel hoor, dat je die nog niet had aangevraagd als je idd die intentieverklaring wel nodig hebt!
Ja, het is dat ik voor de hypotheek mijn salaris er wel bij moet leggen, om die te kunnen krijgen. Qua woonlasten dan weer niet, dat redden we op het salaris van vriend (die al wel een vast contract heeft) prima.

Dus nouja, ik moet het toch maar gaan vragen. Misschien doen ze er niet moeilijk over. Hoop ik :D .
pi_201398856
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 13:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik had bij onze hypotheek ook een "adviesgesprek" met een man van de bank, na 2 minuten rekende ik rondjes rond hem heen, en daarna plukte ik een rekenfout uit zijn aanbod. Over de looptijd van de hypotheek scheelde mijn eigen "advies" een slordige 40.000 Euro aan rentelasten met zijn advies.
Het financieel expert mijn broer wist me ook te vertellen dat ik toch vooral aflossingsvrij moest nemen, want dan kan je lekker veel aftrekken. Ja, en tot het einde der tijden rente blijven betalen.
Anyway, nu zijn we bijna 10 jaar verder en hebben volgend jaar de hypotheek afgelost. Hebben de HRA, bonussen en wat meevallers gebruikt om extra af te lossen. Kan ik iedereen aanraden. Beter dan sparen en geen risico zoals bij beleggen. Maar goed, op het moment is de rente laag, bespottelijk laag dus nu is de situatie als je een hypotheek afsluit anders geworden.
Ja zo ging dat eerste adviesgesprek dus ongeveer ook ja :D . Was echt vet gezellig, ik zat er een beetje tussenin van mijn thee te nippen, maar de ergernis van de adviseur en de nog grotere ergernis van mijn vriend waren duidelijk voelbaar in de kamer.

We hebben nu trouwens een annuïteitenhypotheek. Vooral vriend vond het een fijner idee gewoon de boel af te lossen en hij had diverse grafieken en vergelijkingen waarop het onder de streep allemaal niet zoveel verschil maakte op den duur. Ik weet niet wat momenteel het handigste is, dat zullen we weer even moeten uitzoeken.
  vrijdag 17 september 2021 @ 13:30:53 #278
63722 z80
I fink you freaky
pi_201398873
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 13:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik had een aflossingsvrije hypotheek. Mocht 20% van het aanvangsbedrag per jaar boetevrij aflossen.
Hier ook alles dat tegen het einde van het jaar op de spaarrekening stond boven een drempelwaarde in de stenen gestopt. Er zitten behoorlijk wat overuren en storingsdienst uren in dit huis. Na ongeveer 11 jaar was de hypotheek afgelost. Vervolgens sparen voor onderhoud en wat grotere veranderingen. En lekker wat langer alleen op vakantie naar plaatsen waar niet de halve wereld de deur plat loopt.
  vrijdag 17 september 2021 @ 13:38:30 #279
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201398970
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 september 2021 13:28 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ja zo ging dat eerste adviesgesprek dus ongeveer ook ja :D . Was echt vet gezellig, ik zat er een beetje tussenin van mijn thee te nippen, maar de ergernis van de adviseur en de nog grotere ergernis van mijn vriend waren duidelijk voelbaar in de kamer.

We hebben nu trouwens een annuïteitenhypotheek. Vooral vriend vond het een fijner idee gewoon de boel af te lossen en hij had diverse grafieken en vergelijkingen waarop het onder de streep allemaal niet zoveel verschil maakte op den duur. Ik weet niet wat momenteel het handigste is, dat zullen we weer even moeten uitzoeken.
Annuïteitenhypotheek is heel degelijk, vooral als je niet helemaal tot de max wilt lenen, je betaald in geld minder rente omdat het bedrag waarover je rente betaald kleiner wordt, en als je extra aflost en je maandbedrag hetzelfde blijft een steeds groter deel van je maandbedrag aflossing is. Sparen is boven een bepaald bedrag duur, de bank wil dat geld niet en rente levert het niet op (wel verstandig een reserve te hebben). Over spaargeld betaal je een fictief rendement aan de belastingdienst, maar over het geld wat in je huis zit niet.
Ideaal is het natuurlijk als je voor je pensioen je huis hebt afbetaald en geen woonlasten meer hebt muv Energie en water. Kan je bv minder gaan werken.
pi_201399342
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 12:36 schreef Tele6 het volgende:

[..]

:D :D

Mijn enorme kruin in 't midden laat 't ook niet toe.
pi_201399363
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 12:54 schreef Clubsoda het volgende:
}:| dit is toch niet lelijk? :o

[ afbeelding ]

Ik heb er wel een zwak voor hoor, zo klein maar perfect uitgerust om in de ruige natuur te overleven en genoeg eigenwijsheid voor drie rijpaarden O+

Sowieso vind ik dergelijke rassen zoveel boeiender dan van die brave bruine warmbloeden of Arabieren :{w Shetlanders, IJslanders, Fjorden, Dartmoors en Exmoors (die laatste zag ik in het 'wild' O+ ). En alle barokke rassen O+
Ho even. Alle paardachtigen zijn _O_ _O_ O+ O+ }:| ;)
pi_201400068
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 september 2021 14:03 schreef Blues het volgende:

[..]
:D :D

Mijn enorme kruin in 't midden laat 't ook niet toe.
Ik heb dus een kruin aan de linkerkant van m'n voorhoofd. Nu ik m'n haar dus van links naar rechts kam, zit het prima. Een middenscheiding gaat al gauw ook raar.

Ik heb als tiener een hele tijd met een pony en een middenscheiding gelopen. En me maar afvragen wat ik verkeerd deed omdat het nooit zat :')
pi_201400082
@Clubsoda de foto die je post is ook niet lelijk. Die tonnen op pootjes die ze hier overal in van die weitjes hebben staan zijn dat wel. Topzware gedrochten. :6
pi_201400107
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 13:30 schreef z80 het volgende:

[..]
Ik had een aflossingsvrije hypotheek. Mocht 20% van het aanvangsbedrag per jaar boetevrij aflossen.
Hier ook alles dat tegen het einde van het jaar op de spaarrekening stond boven een drempelwaarde in de stenen gestopt. Er zitten behoorlijk wat overuren en storingsdienst uren in dit huis. Na ongeveer 11 jaar was de hypotheek afgelost. Vervolgens sparen voor onderhoud en wat grotere veranderingen. En lekker wat langer alleen op vakantie naar plaatsen waar niet de halve wereld de deur plat loopt.
Heerlijk hoor _O_

Wij hebben een klein deel aflossingsvrij en de rest lineair. Ik vind het geweldig om elke maand weer 1 of 2 euro minder te hoeven betalen O+ Het aflossingsvrije deel lossen we af met toekomstige erfenissen. Of als ze allemaal 95 worden, regelen we het zelf wel eerder. Ook goed.

Ik kan niet wachten tot er geld over is om extra af te lossen. Ik volg een aantal blogs van mensen die dat doen en het lijkt me zo'n enorme kick geven. Maar voorlopig zijn we nog een paar jaar alles in ons huis aan het stoppen en studieschuld en dergelijke af aan het betalen.
Spoilers!
pi_201400197
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 14:57 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Heerlijk hoor _O_

Wij hebben een klein deel aflossingsvrij en de rest lineair. Ik vind het geweldig om elke maand weer 1 of 2 euro minder te hoeven betalen O+ Het aflossingsvrije deel lossen we af met toekomstige erfenissen. Of als ze allemaal 95 worden, regelen we het zelf wel eerder. Ook goed.

Ik kan niet wachten tot er geld over is om extra af te lossen. Ik volg een aantal blogs van mensen die dat doen en het lijkt me zo'n enorme kick geven. Maar voorlopig zijn we nog een paar jaar alles in ons huis aan het stoppen en studieschuld en dergelijke af aan het betalen.
Wat voor blogs zijn dat? Ik hou wel van blogs over verantwoord gedrag :P
  vrijdag 17 september 2021 @ 15:04:54 #286
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201400220
quote:

[..]
Heerlijk hoor _O_

Volgend jaar zijn wij schuldenvrij, heerlijk, en veel minder vaste lasten.
pi_201400237
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 15:03 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Wat voor blogs zijn dat? Ik hou wel van blogs over verantwoord gedrag :P
Ik moet later even in mijn lijst kijken maar deze weet ik uit mijn hoofd:
- https://zuinigaan.blogspot.com/
- https://www.mrmoneymustache.com/
Spoilers!
pi_201400247
quote:
Ik volg een aantal blogs van mensen die dat doen en het lijkt me zo'n enorme kick geven.
Maak ik nou vet indruk als ik zeg dat wij dit jaar de max 10% aflossen O-)

Zo ja, wil ik er best maandelijks over rapporteren :Y
Doe ik voor jou ^)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_201400258
Ik heb ooit wel wat fob gelezen. Meneerfob? Maar geen tijd geen tijd.
pi_201400268
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 15:04 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Geweldig zeg.

Wij hebben vrienden die al actief met vervroegd stoppen met werken bezig zijn. Ik hoop zo dat ons dat op magische wijze ook gaat lukken. Ik vrees het ergste want tot nu toe hebben we tegen die tijd alleen een AOW maar een mens kan altijd hopen :)
Spoilers!
pi_201400278
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 september 2021 15:05 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ja _O_
Spoilers!
pi_201400286
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 15:07 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ja _O_
Ik had m nog ge-edit :P
pi_201400307
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 september 2021 15:07 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik had m nog ge-edit :P
Graag :Y
Spoilers!
  vrijdag 17 september 2021 @ 15:19:06 #294
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_201400473
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 15:08 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Graag :Y
Welk recept gebruik jij om harissa te maken?
Heb nogal wat pepers hangen en de harissa is op dus leek me leuk.
pi_201400487
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 september 2021 15:05 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Zo ja, wil ik er best maandelijks over rapporteren :Y
Doe ik voor jou ^)
+1

Al doe ik niet aan maandelijkse aflossingen.
Afgelopen 2 jaar is me de 10% gelukt. Komend jaar denk ik ook en daarna weet ik het niet. Maar dan ben ik wel al aardig op weg.
  vrijdag 17 september 2021 @ 15:25:24 #296
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201400564
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 15:07 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Geweldig zeg.

Wij hebben vrienden die al actief met vervroegd stoppen met werken bezig zijn. Ik hoop zo dat ons dat op magische wijze ook gaat lukken. Ik vrees het ergste want tot nu toe hebben we tegen die tijd alleen een AOW maar een mens kan altijd hopen :)
Mja, veel aan pensioen heb ik ook niet, moet ik wat aan gaan doen.
  vrijdag 17 september 2021 @ 15:34:41 #297
63722 z80
I fink you freaky
pi_201400672
quote:

[..]
Heerlijk hoor _O_

Ik had er bewust voor gekozen niet elke maand minder af te lossen. Na een extra aflossing, dat wat er per maand minder naar de bank ging op een spaarrekening om aan het einde van het jaar in een keer extra af te lossen. Ik wat toch gewent aan het bedrag dat elke maand zo verdween. Ook na het aflossen is dit bedrag nog maandelijks naar een spaarrekening gegaan. Nu met nul procent rente over het eerste deel en die boeterente een deel in aandeel fondsen gestopt. Eens kijken wat dat brengt.
pi_201400677
Als ik ooit weer in een huis woon waar ik hem/haar aan huis kan stallen komt er een Haflinger.

Het eerste paard waar ik op heb leren rijden was aan halfbloed Arabier. Dat was een hele pittige tante. Heb daar wel op leren blijven zitten :+

Mijn opa keek niet zo naar wat wel geschikt was voor een kind wat begint met rijden :’)
pi_201400685
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 september 2021 08:45 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Waar ga je naar toe?
Italië, Toscane om wat preciezer te zijn. Kijk er naar uit O+
  Moderator vrijdag 17 september 2021 @ 15:37:52 #300
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201400708
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 15:04 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
M'n ouders hoorden gisteren een of ander trucje. Iets met hypotheekgeld dat in een potje zou komen om te beleggen, dit potje zou je voortijds uit kunnen laten keren. Over resterende zeg 50.000 nieuwe aflossingsvrije hypotheek en dan iets van een paar tientjes hypotheek/woonlasten per jaar hebben. Zou voordeliger zijn dan huidige hypotheek helemaal afbetalen als het allemaal klopt zoals ze is verteld.
  vrijdag 17 september 2021 @ 15:51:03 #301
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201400894
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 september 2021 15:37 schreef derLudolf het volgende:

[..]
M'n ouders hoorden gisteren een of ander trucje. Iets met hypotheekgeld dat in een potje zou komen om te beleggen, dit potje zou je voortijds uit kunnen laten keren. Over resterende zeg 50.000 nieuwe aflossingsvrije hypotheek en dan iets van een paar tientjes hypotheek/woonlasten per jaar hebben. Zou voordeliger zijn dan huidige hypotheek helemaal afbetalen als het allemaal klopt zoals ze is verteld.
Mja, altijd zelf narekenen. Als er iets duidelijk is geworden is dat banken vooral in hun voordeel adviseren en mensen vertellen wat ze willen horen. Als ik niet zelf een Excel gemaakt had, en die lul van de bank had gelooft was ik tienduizenden euros meer kwijt geweest. En als ik mensen hoor over hun hypotheek is dat vaker zo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')