quote:
Op zondag 5 november 2023 16:47 schreef Isabeau het volgende:[..]
Is dat al 80 euro

Mijn vriend heeft wel eens voor heel veel ingame gold characters van anderen geleveld, die vond dat leuk en was er zo klaar mee.
De warbands is alleen voor retail ja. Er was ook genoeg Classic nieuws. Geen idee hoe ze dat willen doen precies met Cataclysm, want dat was nou net de uitbreiding waar juist de classic spelers zo'n hekel aan hadden. Toch?
Het ligt eraan welke veranderingen ze willen doorbrengen met Cata. Qua content was Cata niet veel slechter dan andere expansions, maar qua gevoel wel.
Waar het bij Cata vooral mis ging was bij raids en dat begon al deels in Wotlk. Een van de dingen die in Wotlk heel vervelend was dat ze elke raid tier een andere format hadden. 10/25 man raids, daarna Ulduar met hardmodes binnen dezelfde lockout. Daarna ToC met 4 lockouts per week, 10N/10HM/25N/25HM, en toen uiteindelijk ICC met 2 lockouts per week kon of HM of niet. Waar Ulduar heel populair was omdat de hardmodes het gevecht veranderde was ToC en ICC dat niet. De hardmodes waren gewoon dezelfde gevechten maar dan met meer stats zonder unieke mechanics. Heel veel mensen voelde er bar weinig voor om dezelfde raid nogmaals te moeten leren/clearen op een hogere moeilijkheidsgraad (of in het geval van ToC zelfs 4x). Hierdoor vielen al een hoop raiders weg (iig op mijn server)
Toen kwam Cata en hebben ze de grootste fout ooit gemaakt. 10 en 25 man raids gelijkstellen, dezelfde loot geven en beloven ze ook even moeilijk te maken. In de praktijk is 10 man gewoon altijd makkelijker, bij spreading mechanics heb je meer ruimte, maar 10 man hoeven een mechanic perfect te doen, 10 man is makkelijker bij elkaar te krijgen. Recruitment werd hierdoor nog moeilijker, met als gevolg dat de meeste 25 man guilds werden gedisband in de loop van Cata, zelfs als die al jaren bestonden. Op mijn server was op het eind van Cata nog maar 1 guild over die 25 man deed. Daarmee ging eigenlijk ook de identiteit van de server verloren. De grote guilds die er al jaren waren, waren er plots niet meer. Dat gepaard met de worldrevamp gaf voor mij toen sterk het gevoel dat die niet meer het WoW was dat ik kende.
Ander dingetje was de dungeons bij launch van Cata. TBC heroics waren voor de tijd erg moeilijk en met Wotlk heroics hadden ze dat makkelijker gemaakt. Vervolgens LFG ingevoerd waardoor men werd geconfronteerd met een hoop slechte spelers die ze normaal nooit zagen. Spelers die bij een wipe de dungeon entrance niet konden vinden, mechanics niet wisten/konden etc. Met Cata launch besloten ze terug te gaan naar moeilijkere dungeontuning ala TBC, maar met het LFG systeem vol slechte spelers. Dat was geen goeie combinatie waardoor de dungeon experience erg onplezierig was voor de massa.
Dat zal iig nu niet het geval zijn, LFG is er geloof ik niet en de dungeons zullen ook niet als even moeilijk worden ervaren. Dat lieten de TBC dungeons wel zien.
Ik denk dat een hoop van die dingen nu niet zullen spelen, maar snap wel dat Cata toen en nu nog steeds wordt gezien als het begin van het einde. Ik vond het iig een verrassende keuze dat de spelers schijnbaar hadden aangegeven Cata classic te willen.
rant over