Ik ben al een tijdje gestopt met WoW, na het maar liefst 19 jaar lang gespeeld te hebben. Maar toch mis ik 2005, het jaar dat ik begon zo erg. Ik denk dat het deels komt omdat ik toen nog jong was, maar WoW Vanilla in 2005 voelde echt magisch. We hadden so much fun. WoW zit voor altijd in mijn herinneringen. Soms zou ik echt even terug willen met een tijdmachine.
Het was zo tof dat je geen idee had wat je precies aan het doen was. Je vroeg gewoon onderweg aan andere spelers waar Ironforge lag. En oh wat mis ik de muziek. De avonturen die we beleefden, onder andere met mijn beste IRL vriend die helaas is overleden, waren onvergetelijk. Hij gaf mij WoW cadeau in de lente van 2005. Samen deden we dungeons en raids en ontmoetten we allerlei toffe mensen. De 90s spirit was toen nog volop aanwezig, iedereen hielp elkaar. De servers waren klein maar actief en iedereen kende elkaar.
Ik mis Teldrassil, waar ik in 2005 begon. Gvd wat mis ik die tijd. Darkshore daarna was ook zo gaaf, en de quest met de cave mushrooms is me altijd bijgebleven. Duskwood en Westfall waren geweldig, en natuurlijk Deadmines en zelfs dat was een hele uitdaging in 2005. Scarlet Monastery was ook zo’n heerlijke, uitdagende dungeon, zeker omdat iedereen in early 2005 nog een noob was. En dan de eeuwige ganking in Stranglethorn Vale, complete oorlogen werden daar uitgevochten. Zelfs een 10 man Stratholme was moeilijk. En Molten Core, wat was dat vet in 2005. Ik heb ook Classic gespeeld, maar niets evenaart 2005. Ik mis 2005 zo erg.
ik word gedreven door krachten die voor de meesten onbekend zijn.
I have not come to unite, but to divide." ~Jesus Christ