abonnement Unibet Coolblue
pi_201371021
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 17:02 schreef Ole het volgende:

[..]
Deel met levensverzekering en deel aflossingsvrij, Tweede hypotheek los ik af
Dan heb je geen (pure) overlijdensrisicoverzekering, zoals je in de Op meldt. Want die kun je niet afkopen, maar gewoon beëindigen. Deze premie is ook niet zo duur.

Maar waarschijnlijk heb je een opbouwkapitaalpolis afgesloten, waarschijnlijk een ouderwetse woekerpolis, waarbij jaarlijks de kosten voor premies van overlijden en de maatschappij steeds hoger worden. Die kun je beter gelijk afkopen, en het nu o[gebouwde kapitaal gaan aflossen op je hypotheek, als de hypotheekverstrekker dat zo wenst.
pi_201372068
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 15:59 schreef HMS het volgende:
Oplichters, met hypotheekadviseurs als de grootste.

*O* deze man weet *;
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_201372097
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 16:11 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Dan heb je geen (pure) overlijdensrisicoverzekering, zoals je in de Op meldt. Want die kun je niet afkopen, maar gewoon beëindigen. Deze premie is ook niet zo duur.

Maar waarschijnlijk heb je een opbouwkapitaalpolis afgesloten, waarschijnlijk een ouderwetse woekerpolis, waarbij jaarlijks de kosten voor premies van overlijden en de maatschappij steeds hoger worden. Die kun je beter gelijk afkopen, en het nu o[gebouwde kapitaal gaan aflossen op je hypotheek, als de hypotheekverstrekker dat zo wenst.
Waarschijnlijk 2 verzekeringen, die ernstig overlappen: een levensverzekering die uitkeert bij leven a tig jaar premie (30 meestal) te hebben betaalt en uitkeert bij overlijden. Plus een ORV die alleen bij overlijden uitkeert.

Vraag is inderdaad: wat is nodig en aan wie laat je het kapitaal na. Wil je niks nalaten (zoals ik), dan wordt de schuld met de verkoop van het huis afgelost. Niemand een centje pijn, huis verkocht, hypotheekschuld afgelost en en nabestaanden worden nakijkers.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Moderator / Miss SHO woensdag 15 september 2021 @ 17:43:50 #29
22592 crew  Ole
pi_201372115
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 16:11 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Dan heb je geen (pure) overlijdensrisicoverzekering, zoals je in de Op meldt. Want die kun je niet afkopen, maar gewoon beëindigen. Deze premie is ook niet zo duur.

Maar waarschijnlijk heb je een opbouwkapitaalpolis afgesloten, waarschijnlijk een ouderwetse woekerpolis, waarbij jaarlijks de kosten voor premies van overlijden en de maatschappij steeds hoger worden. Die kun je beter gelijk afkopen, en het nu o[gebouwde kapitaal gaan aflossen op je hypotheek, als de hypotheekverstrekker dat zo wenst.
ja zoiets .., heb ik voor een deel van de hypotheek gedaan.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_201372118
quote:
1s.gif Op woensdag 15 september 2021 11:07 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Een hele verstandige keuze.
Ik heb het minimale van het minimale wat verplicht was als orv bij mijn spaarhypotheek. Zogauw de uitbetaling van de orv lager is fan de waarde van de polis gaat ern alarm af op mijn telefoon zodat ik direct deze orv van 3 eur pet maand kan opzeggen. Anders wordt de uitbetaling van mijn spaarpolis namelijk afgeroomd tot de orv hoogte bij overlijden. De rest is winst van de bank.
Tjonge jonge, jij als acadeem zo'n combi afsluiten?? Is nog op TV geweest bij RAdar of KAssa! vanwege het effect (lees: nadeel) voor de verzekerden. Kwam erop neer dat ze jarenlang premie betaalden met (bij overlijden) niete nada noppes.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_201372178
Voor de TS, als je die orv hebt afgekocht (koopsom polis) dan kun je hem wellicht wel opzeggen (per 5 jaar of zo, opzeggen van koopsompolissen is doorgaans aan veel meer limiterende voorwaarden verbonden dan periodiek betaalde polissen), maar verwacht niet dat je er nog veel geld van terugkrijgt. Het meeste wat je toen betaald hebt is waarschijnlijk de provisie voor de adviseur. Ik zou dat dus eerst uitzoeken voordat ik hem zou opzeggen.
pi_201374039
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 17:44 schreef blomke het volgende:

[..]
Tjonge jonge, jij als acadeem zo'n combi afsluiten?? Is nog op TV geweest bij RAdar of KAssa! vanwege het effect (lees: nadeel) voor de verzekerden. Kwam erop neer dat ze jarenlang premie betaalden met (bij overlijden) niete nada noppes.
Hoe bedoel je?
Bedoel je dat bij overlijden de pot wordt afgeroomd tot het verzekerde bedrag? Je krijgt inderdaad niet en decorv betaling en de pot. Dat wist ik toen en nu ook. Vandaar dat alarm.
Ik heb die orv voor 3 eur pet maand omdat het verplicht was. Ik heb los daarvan nog zelf een orv voor het gehele bedrag afgesloten.

Het stond op de website van nhg dat dit verplicht was, dus ik kon er weinig aan doen. Het alternatief was 100% aflossingsvrij zonder nhg voor nagenoeg hetzelfde bruto maandbedrag en bij afloop geen kapitaalopbouw.
Zogauw je die datum in de gaten houdt en je orv opzegt (eerder mag niet) dan maakt het weinig uit.

[ Bericht 3% gewijzigd door sjorsie1982 op 15-09-2021 21:30:26 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201374370
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 17:02 schreef Ole het volgende:

[..]
Deel met levensverzekering en deel aflossingsvrij, Tweede hypotheek los ik af
Een levensverzekering heb ik toen nooit echt goed begrepen. Ik heb me toendertijd geprobeerd hierin te verdiepen maar echt begrijpen deed ik hem niet. Mijn vraag was altijd: wat heeft de bank hieraan... Toen de woekerpolisaffaire kwam, toen snapte ik hem pas.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201375111
Dit topic is een goede reminder om onze orv eens na te kijken. Het staat al een paar maanden op de to do-lijst.
Spoilers!
  woensdag 15 september 2021 @ 21:27:16 #35
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_201375294
quote:
1s.gif Op woensdag 15 september 2021 21:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dit topic is een goede reminder om onze orv eens na te kijken. Het staat al een paar maanden op de to do-lijst.
Same here
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_201375370
quote:
1s.gif Op woensdag 15 september 2021 21:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dit topic is een goede reminder om onze orv eens na te kijken. Het staat al een paar maanden op de to do-lijst.
Het advies is altijd om alle verzekeringen en abonnementen elk jaar te bekijken.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201375975
quote:
1s.gif Op woensdag 15 september 2021 21:31 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Het advies is altijd om alle verzekeringen en abonnementen elk jaar te bekijken.
Dat doe ik met alle andere verzekeringen wel. Maar van deze wist ik tot voor kort niet dat er iets na te kijken/aan te passen viel.
We hebben geen woekerpolis ofzo hoor. Maar ik wil wel zeker weten dat we het juiste product voor de juiste prijs hebben.
Spoilers!
pi_202110219
quote:
1s.gif Op woensdag 15 september 2021 21:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dit topic is een goede reminder om onze orv eens na te kijken. Het staat al een paar maanden op de to do-lijst.
Ik heb eindelijk de papierhandel er eens bij gezocht. Ik ben altijd heel secuur met verzekeringen en abonnementen maar met de orv zijn we echt niet slim bezig geweest }:|

We betalen zo'n 27 euro per maand voor een verzekering op het leven van mijn vriend, dit is een gelijkblijvende premie voor een gelijkblijvende uitkering van een ton, verpand aan de hypotheekverstrekker.
Als ik nu zou oversluiten voor dezelfde voorwaarden, kunnen we naar 15 euro dus dat scheelt behoorlijk.

Maar er zijn natuurlijk meerdere mogelijkheden:
- Met een variabele premie betalen we nu maar 7 euro per maand, over 26 jaar stijgt dat naar 26 euro per maand.
- Niet verpanden aan de hypotheek maar aan mij.
- Een lineair aflopende uitkering kost 7 euro
- Een annuïtair aflopende premie kost 9 euro.
- Geen verzekering
- Een lagere uitkering
- Een hogere uitkering

Looptijd hypotheek en huidige orv: 26 jaar
Jaren tot pensioen vriend: 21 jaar
Jaren tot mijn pensioen: 26 jaar.
Hypotheekvorm: annuïtair.
Hypotheekbedrag: +/- 200.000

Er is op dit moment ( }:| ) geen pensioenvoorziening en ik ben niet in staat om voor een vast inkomen te zorgen of om de vaste lasten alleen te kunnen dragen.

Wat zouden jullie doen?
Spoilers!
pi_202110268
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 13:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat zouden jullie doen?
Eerst eens aan de hypotheeknemer vragen, wat zij ervan vinden. De huiidige ORV is verpand en dus verbonden aan de hypotheek. Denk dat de hypotheeknemer ook wel wil weten wat ervoor in de plaats komt.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_202110285
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 13:07 schreef blomke het volgende:

[..]
Eerst eens aan de hypotheeknemer vragen, wat zij ervan vinden. De huiidige ORV is verpand en dus verbonden aan de hypotheek. Denk dat de hypotheeknemer ook wel wil weten wat ervoor in de plaats komt.
Oh, dat is wel handige informatie ja. Zowel de orv als de verpanding kunnen worden opgezegd zonder problemen.
Spoilers!
pi_202110361
Als hij nu (en dan bedoel ik echt nu) overlijdt, is die uitkering van ¤100.000 dan genoeg? Wat zijn jouw mogelijkheden dan, kun je daar dan blijven wonen en wil je dat ook?
pi_202110419
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 13:18 schreef Doedezemaar het volgende:
Als hij nu (en dan bedoel ik echt nu) overlijdt, is die uitkering van ¤100.000 dan genoeg? Wat zijn jouw mogelijkheden dan, kun je daar dan blijven wonen en wil je dat ook?
Ik wil hier graag blijven wonen en dat lukt dan hopelijk net qua financieren. Ik verdien wel iets. Met een ton, eventuele aanvullende bijstand (als ik die ton op maak), ons spaargeld en de verkoop van ons bedrijf moet het net lukken. Het wordt wel spannend.
Spoilers!
pi_202110591
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 13:23 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik wil hier graag blijven wonen en dat lukt dan hopelijk net qua financieren. Ik verdien wel iets. Met een ton, eventuele aanvullende bijstand (als ik die ton op maak), ons spaargeld en de verkoop van ons bedrijf moet het net lukken. Het wordt wel spannend.
Dan zou ik het verzekerde bedrag wat verhogen en dan annuitair of lineair met de hypotheek mee laten aflopen. Je bent nu al aan het huidige maandbedrag gewend en dan koop je daarmee wat meer zekerheid voor jezelf. Besparen is leuk, maar meer (zekerheid)voor hetzelfde geld krijgen lijkt me prettiger.
  woensdag 10 november 2021 @ 13:43:28 #44
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_202110704
Wat houdt je tegen om het verzekerde bedrag te verhogen, of desnoods nog een ORV af te sluiten die lineair afloopt?
We hebben zelf recentelijk ook eens wat rekensommetjes gemaakt en de gemoedsrust die je ‘koopt’ met de maandelijkse premie is ons dat wel waard.
The love you take is equal to the love you make.
pi_202111390
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 13:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik wil hier graag blijven wonen en dat lukt dan hopelijk net qua financieren. Ik verdien wel iets. Met een ton, eventuele aanvullende bijstand (als ik die ton op maak), ons spaargeld en de verkoop van ons bedrijf moet het net lukken. Het wordt wel spannend.
Geen mens kan in de toekomst kijkenen uiteraard, maar gezien het feit dat jullie huis ook een soort pensioenvoorziening is, zou ik de uitkering op minimaal de hoogte van de hypotheek houden.

Dus 2 ton verzekerd vermogen en ann. dalend, gelijk aan de hypotheek.

Wat betreft de verpanding: als je de verzekering op jouw leven afsluit, let dan op dat je parner betaalt (kruiselings afsluiten) anders komt de fiscus om de hoek kijken bij uitkering.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_202111553
Ik heb inmiddels 6 jaar geleden een hypotheek afgesloten, in vrijwel dezelfde situatie als TS, en bewust de ORV niet afgesloten. Mijn nabestaanden zoeken het maar lekker uit. Als ze mijn huis verkopen houden ze meer dan voldoende over.

Ik vind zo'n ORV altijd sowieso een beetje inspelen op de semi onterechte emotie dat jouw overlijden een probleem wordt van nabestaanden.
pi_202111797
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 14:32 schreef ZiGZaG3737 het volgende:
Ik vind zo'n ORV altijd sowieso een beetje inspelen op de semi onterechte emotie dat jouw overlijden een probleem wordt van nabestaanden.
Waarom is dat semi onterecht?
  woensdag 10 november 2021 @ 14:47:16 #48
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_202111820
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 14:32 schreef ZiGZaG3737 het volgende:
Ik heb inmiddels 6 jaar geleden een hypotheek afgesloten, in vrijwel dezelfde situatie als TS, en bewust de ORV niet afgesloten. Mijn nabestaanden zoeken het maar lekker uit. Als ze mijn huis verkopen houden ze meer dan voldoende over.

Ik vind zo'n ORV altijd sowieso een beetje inspelen op de semi onterechte emotie dat jouw overlijden een probleem wordt van nabestaanden.
En als je nabestaande nou je partner is?
The love you take is equal to the love you make.
pi_202112112
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 14:32 schreef ZiGZaG3737 het volgende:
Ik heb inmiddels 6 jaar geleden een hypotheek afgesloten, in vrijwel dezelfde situatie als TS, en bewust de ORV niet afgesloten. Mijn nabestaanden zoeken het maar lekker uit. Als ze mijn huis verkopen houden ze meer dan voldoende over.

Ik vind zo'n ORV altijd sowieso een beetje inspelen op de semi onterechte emotie dat jouw overlijden een probleem wordt van nabestaanden.
Voor een alleengaande heb je wel een punt ja, maar in dit geval is er sprake van bijna geen pensioenopboouw, geen vangnet in de zin van partnerpensioen en de draagkracht van de achterblijvende is te laag om hele hypotheek alleen te dragen. Dus alle reden om eens grondig te kijken wat enigge zekerheid biedt.

Verbaasd me btw dat e bank/hypotheeknemer, zo makkelijk afstand doet van de verpanding. Ik heb in gelijke situatie eerst de hypotheekschuld moeten aflossen, voordat de levensverzekering terug kwam (dus niks aan gehad).
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_202112321
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 15:06 schreef blomke het volgende:

[..]
Voor een alleengaande heb je wel een punt ja, maar in dit geval is er sprake van bijna geen pensioenopboouw, geen vangnet in de zin van partnerpensioen en de draagkracht van de achterblijvende is te laag om hele hypotheek alleen te dragen. Dus alle reden om eens grondig te kijken wat enigge zekerheid biedt.

Verbaasd me btw dat e bank/hypotheeknemer, zo makkelijk afstand doet van de verpanding. Ik heb in gelijke situatie eerst de hypotheekschuld moeten aflossen, voordat de levensverzekering terug kwam (dus niks aan gehad).
Bij die van mij was het afhankelijk van de ltv. Mocht daardoor na enkele maanden de aan hen verpande al opzeggen.

De niet verpanden zijn gewoon voldoende om restschulden te dekken (en te begraven)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')