abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201364862
quote:
14s.gif Op woensdag 15 september 2021 08:38 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Zoals het merendeel van de medewerkers bij kranten en tv-programma's dus. Die nemen ook gewoon de stukjes van AP en Reuters over.
Ja maar daar hebben we het hier toch niet over?
Dit gaat over fok.

Maar ik zei al zo erg is het allemaal niet.
pi_201369744
Het is dus een interpretatie van openbare bronnen. Geen openbaring van nieuwe info.
dag
  woensdag 15 september 2021 @ 15:27:21 #28
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201370407
quote:
2s.gif Op woensdag 15 september 2021 08:21 schreef Jippie het volgende:

[..]
Zie de definitie van burger journalistiek

Burgerjournalistiek is de handeling van een of meer burgers, die een actieve rol spelen in het proces van het verzamelen, analyseren, meedelen en verspreiden van nieuws en informatie, met de bedoeling onafhankelijk, betrouwbaar, accuraat, uitgebreide en relevante informatie ter beschikking te stellen ter ondersteuning van de democratie (Shayne Bowman & Chris Willis).
Dat vormt nog steeds geen antwoord op de vraag.

Die definitie aanhoudend zou je overigens elk artikel kunnen kopiëren plakken om te verkopen als zijnde 'burgerjournalistiek'. Beetje dubieus dus, op z'n zachtst gezegd.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter woensdag 15 september 2021 @ 19:44:09 #29
485843 crew  Jippie
pi_201373490
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 08:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Nee, ik kan je verzekeren dat meeste verslaggevers van kranten een groot deel van hun dag druk zijn met het afnemen van korte en lange interviews, zowel telefonisch als in persoon.

Berichten van persbureaus worden vooral gebruikt als opvulling.
Buiten kantooruren neemt er niemand meer de telefoon op -O-
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter woensdag 15 september 2021 @ 19:47:54 #30
485843 crew  Jippie
pi_201373554
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 14:41 schreef Peter het volgende:
Het is dus een interpretatie van openbare bronnen. Geen openbaring van nieuwe info.
Voor mij was het in ieder geval 'nieuw nieuws' ^O^

Maar misschien heb je een linkje waar dit nieuws al eerder op FOK! is gedeeld? Schijnbaar heb ik dat gemist.
pi_201373729
quote:
2s.gif Op woensdag 15 september 2021 19:47 schreef Jippie het volgende:

[..]
Voor mij was het in ieder geval 'nieuw nieuws' ^O^

Maar misschien heb je een linkje waar dit nieuws al eerder op FOK! is gedeeld? Schijnbaar heb ik dat gemist.
Ik stel nergens dat het al op FOK! heeft gestaan. Ik stel dat het een verzameling van info is die al openbaar te vinden is. Bij 'journalistiek' verwacht ik enige eigen onderzoek en nieuwe info/bronnen. Dat is mijn kritiek.
dag
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter woensdag 15 september 2021 @ 20:04:07 #32
485843 crew  Jippie
pi_201373797
quote:
1s.gif Op woensdag 15 september 2021 15:27 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Dat vormt nog steeds geen antwoord op de vraag.

Die definitie aanhoudend zou je overigens elk artikel kunnen kopiëren plakken om te verkopen als zijnde 'burgerjournalistiek'. Beetje dubieus dus, op z'n zachtst gezegd.
Tja, ik vind er niets dubieus aan. Het bericht stond in onze submit en ik heb eerst gezocht naar de originele publicatie ivm copyright, maar dit staat nergens zo ge-/omschreven.

Je kan Burgerjournalistiek waarderen of niet. Ik lees bijna nooit de Telegraaf, smaken verschillen nu eenmaal.

Je kan waarderen dat iemand moeite doet voor FOK! door verschillende nieuwsbronnen te gaan raadplegen, hieruit zelf een conclusie trekt dat een CDA'er vol goede bedoelingen in een 'luchtkasteel' dreigt te stappen en ons dat in een stuk 'hapklare' informatie voorlegt.

Of je kan gaan lopen zuren dat het geen 'echte journalistiek' is in jouw ogen. Wat je overigens ook alleen maar weet door mijn inleiding bij het artikel. Had ik er als bron nu.nl bij geplaatst waren er geen vragen over de werkwijze van de 'journalist' geweest.

Bereid je maar voor op nog veel meer Burgerjournalistiek, we zijn nog maar net gestart *O*
pi_201373929
quote:
2s.gif Op woensdag 15 september 2021 19:44 schreef Jippie het volgende:

[..]
Buiten kantooruren neemt er niemand meer de telefoon op -O-
Een beetje journalist beschikt dan ook over mobiele nummers en privé-mailadressen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 15 september 2021 @ 20:13:52 #34
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_201373956
Erik Schouten klinkt zo bekend...niet de voetballer, maar een gladde ondernemer ofzo...
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter woensdag 15 september 2021 @ 20:14:32 #35
485843 crew  Jippie
pi_201373971
quote:
12s.gif Op woensdag 15 september 2021 20:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Een beetje journalist beschikt dan ook over mobiele nummers en privé-mailadressen.
Dat is dan waarschijnlijk geen vrijwilliger, die dit uitpluizen naast een betaalde baan moet doen.
pi_201374000
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 16:09 schreef detaris het volgende:
Dat halve garen zoals Nikko Norte ook mogen aansluiten bij sessies in de Tweede Kamer zegt al genoeg over het niveau van Nederlandse Kamerleden.

Ben ook niet verbaasd dat men hier ook intrapt. :')
Daar ben ik redelijk in gedoken, ik moet zeggen, niet veel leugen kunnen vinden, echter wel allemaal verhalen met een flink korreltje zout, daar zie ik minder kwaad in.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter woensdag 15 september 2021 @ 20:19:40 #37
485843 crew  Jippie
pi_201374048
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 20:16 schreef raptorix het volgende:

[..]
Daar ben ik redelijk in gedoken, ik moet zeggen, niet veel leugen kunnen vinden, echter wel allemaal verhalen met een flink korreltje zout, daar zie ik minder kwaad in.
Leuk dat je ook het nieuws napluist ^O^
pi_201374062
quote:
2s.gif Op woensdag 15 september 2021 20:19 schreef Jippie het volgende:

[..]
Leuk dat je ook het nieuws napluist ^O^
Nou ging wel iets verder, ben ook archieven in gedoken, overigens zou ik hem geen leugenaar of fantast noemen, zijn analyse op Afghanistan was spot on.
pi_201374097
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 20:16 schreef raptorix het volgende:

Nikko Norte verkoopt een shitload aan leugens... Ik weet niet waar jij ingedoken bent maar dat zal niet bij defensie zelf zijn geweest.
pi_201374107
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 20:21 schreef raptorix het volgende:

Nou ging wel iets verder, ben ook archieven in gedoken, overigens zou ik hem geen leugenaar of fantast noemen, zijn analyse op Afghanistan was spot on.
Nikko "Er bestaat geen Taliban" Norte... :') _O-

Nikko met zijn grote verhalen over de slag bij Chora, oh daar was hij helemaal niet bij. Nikko met zijn twee jaar Afghanistan oh nee toch niet, Nikko met zijn jarenlange buitenlandse uitzendingen in allerlei landen voor Nederland oh nee toch niet, Nikko als dipli zijn groene baret gehaald en daarna van de aardbodem verdwenen... Die kerel liegt en bedriegt alles bijelkaar man.
pi_201374189
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 16:09 schreef detaris het volgende:
Dat halve garen zoals Nikko Norte ook mogen aansluiten bij sessies in de Tweede Kamer zegt al genoeg over het niveau van Nederlandse Kamerleden.

Ben ook niet verbaasd dat men hier ook intrapt. :')
Hij zat daar op uitnodiging van Jasper van Dijk... Dat zegt eigenlijk wel genoeg.
  woensdag 15 september 2021 @ 20:37:24 #42
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_201374266
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 14:03 schreef Jippie het volgende:
FOK! burger journalistiek
Het minste wat je nog kunt doen is burgerjournalistiek aan elkaar schrijven zodat er één taalfaal minder is.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter woensdag 15 september 2021 @ 20:37:41 #43
485843 crew  Jippie
pi_201374274
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 19:59 schreef Peter het volgende:

[..]
Ik stel nergens dat het al op FOK! heeft gestaan. Ik stel dat het een verzameling van info is die al openbaar te vinden is. Bij 'journalistiek' verwacht ik enige eigen onderzoek en nieuwe info/bronnen. Dat is mijn kritiek.
Kan een bron niet openbaar zijn? Dus eigenlijk was jij ook niet bekend met de in het artikel gestelde conclusie?
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter woensdag 15 september 2021 @ 20:40:46 #44
485843 crew  Jippie
pi_201374298
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 20:21 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dus jij doet ook aan burgerjournalistiek? Zou je daar ook niet iets mee willen doen voor FOK!?
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter woensdag 15 september 2021 @ 20:41:32 #45
485843 crew  Jippie
pi_201374307
quote:
9s.gif Op woensdag 15 september 2021 20:37 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Het minste wat je nog kunt doen is burgerjournalistiek aan elkaar schrijven zodat er één taalfaal minder is.
Zo check ik stiekem de alertheid van users :P
  woensdag 15 september 2021 @ 20:57:03 #47
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201374564
quote:
2s.gif Op woensdag 15 september 2021 20:04 schreef Jippie het volgende:

[..]
Tja, ik vind er niets dubieus aan. Het bericht stond in onze submit en ik heb eerst gezocht naar de originele publicatie ivm copyright, maar dit staat nergens zo ge-/omschreven.
Dat het in andere woorden wordt omschreven maakt het niet minder dubieus; de inhoud is namelijk nog steeds hetzelfde. Beetje dezelfde, vrij goedkope tactiek als die Rumag gebruikte bijvoorbeeld.

quote:
Je kan Burgerjournalistiek waarderen of niet. Ik lees bijna nooit de Telegraaf, smaken verschillen nu eenmaal.
Dat ligt er dan vooral aan hoe dat er uit ziet. Dit heeft toch verdomd veel weg van knippen plakken en in eigen woorden herschrijven en doen alsof er iets unieks uit komt. Dat kan ik inderdaad niet zo heel erg waarderen.

quote:
Je kan waarderen dat iemand moeite doet voor FOK! door verschillende nieuwsbronnen te gaan raadplegen, hieruit zelf een conclusie trekt dat een CDA'er vol goede bedoelingen in een 'luchtkasteel' dreigt te stappen en ons dat in een stuk 'hapklare' informatie voorlegt.
Dat is elders ook al op te maken. Dus dan is het enige wat er nog te waarderen valt is dat het 'hapklaar' wordt voorgeschoteld.

quote:
Of je kan gaan lopen zuren dat het geen 'echte journalistiek' is in jouw ogen. Wat je overigens ook alleen maar weet door mijn inleiding bij het artikel. Had ik er als bron nu.nl bij geplaatst waren er geen vragen over de werkwijze van de 'journalist' geweest.
Eh, wat? Nu.nl is dan ook gewoon een vrij betrouwbare bron waar niet wordt gekozen voor het kopiëren plakken van artikelen.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter woensdag 15 september 2021 @ 21:02:52 #48
485843 crew  Jippie
pi_201374720
quote:
7s.gif Op woensdag 15 september 2021 20:57 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Dat het in andere woorden wordt omschreven maakt het niet minder dubieus; de inhoud is namelijk nog steeds hetzelfde. Beetje dezelfde, vrij goedkope tactiek als die Rumag gebruikte bijvoorbeeld.
Onzin, waarvoor worden persberichten geschreven? De gemiddelde journalist pikt een onderwerp en maakt daar een verhaal omheen. Alleen onderzoeksjournalisten duiken dieper de materie in.
quote:
[..]
Dat ligt er dan vooral aan hoe dat er uit ziet. Dit heeft toch verdomd veel weg van knippen plakken en in eigen woorden herschrijven en doen alsof er iets unieks uit komt. Dat kan ik inderdaad niet zo heel erg waarderen.
Ik zou je bijna uitdagen om zelf iets te herschrijven. Pik een nieuwsbericht van Erasmus MC en maak daar een eigen verhaal van. Hoe meer 'feiten' in een verhaal hoe lastiger het herschrijven is.
quote:
[..]
Dat is elders ook al op te maken. Dus dan is het enige wat er nog te waarderen valt is dat het 'hapklaar' wordt voorgeschoteld.
[..]
Eh, wat? Nu.nl is dan ook gewoon een vrij betrouwbare bron waar niet wordt gekozen voor het kopiëren plakken van artikelen.
Dus dan had je geen commentaar gehad?

Het zal je overigens zwaar tegenvallen hoe vaak er informatie van andere nieuwsbronnen wordt overgenomen, wat mij betreft niet verkeerd (met bronvermelding) , maar het lijkt erop dat jij alleen nieuws uit eerste hand kan waarderen?

[ Bericht 16% gewijzigd door Jippie op 15-09-2021 21:10:40 ]
pi_201375926
quote:
5s.gif Op woensdag 15 september 2021 20:52 schreef AchJa het volgende:

[..]
Welke dan?

Kijk ook hier of lees de Twitterdraad van Dieuwertje:
[ twitter ]
Thread Reader

[ afbeelding ]
Acteur: Waarschijnlijk kleine bijrolletjes, niet eens IMDB waardig, fotomodel kan ik bevestigen, net zoals zijn oude dienstmaatje, hij had een vliegbrevet naar mijn weten voor lichte vliegtuigjes. Uit oude artikelen kwam hij naar voren dat hij de publiciteit zocht om zijn bedrijfjes te pushen en ook een beetje subsidieruif te pakken.
Stierenvechten: Veel naar gezocht, ik vermoed dat hij zich op 1 tournooi heeft ingekocht.

Het zou me niet verbazen dat hij wellicht wat vuile klusjes heeft gedaan en daar door defensie voor beloont is, het is uiterst vreemd, hij is 20 jaar weg uit leger, duikt dan op als een soort van een mans missie, en word zelfs nog Kapitein, erg raar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')