Nee gaat nooit gebeuren.quote:Op zondag 12 september 2021 02:34 schreef Tijn het volgende:
Ook door middel van besmetting is er volgens mij nergens op de wereld ooit groepsimmuniteit ontstaan. Wil niet zeggen dat het uiteindelijk niet kan gebeuren, maar vooralsnog is daar voor zover ik weet geen sprake van.
Dan wel.quote:Als het stabiel blijft, liggen er over een week of twee minder mensen in het ziekenhuis met covid dan op dezelfde datum vorig jaar. Als het zo gaat lopen, zou ik zeker niet zeggen dat we er slechter voor staan dan vorig jaar.
[ afbeelding ]

Ik heb echt geen idee. Er gaat denk ik de komende weken meer duidelijk worden over waar het naartoe gaat, het is nu nog te vroeg. De echte stijging gebeurde vorig jaar ook pas eind september.quote:Op zondag 12 september 2021 03:07 schreef Za het volgende:
[..]
Dan wel.
Maar is dat in de lijn der verwachting?

Kriebels.quote:Op zondag 12 september 2021 03:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
de komende weken meer duidelijk worden over waar het naartoe gaat

Hugo lees je mee?quote:Op zondag 12 september 2021 04:06 schreef Za het volgende:
Covid-vaccinpaspoorten geschrapt door Boris Johnson
Boris Johnson zal deze week aankondigen dat hij plannen schrapt waarvoor vaccinpaspoorten nodig waren voor toegang tot nachtclubs, bioscopen en sportterreinen.
Hij zal zeggen dat hij afstand heeft gedaan van het voorgestelde verplichte certificeringsschema, dat locaties zou hebben gedwongen om de vaccinstatus van mensen te controleren.
https://www.thetimes.co.u(...)is-johnson-5g2fdb2zn

Ongevaccineerden zonder onderliggende kwalen zorgen net zo min ervoor dat ziekenhuizen vol lopen. Je hebt elke dag 2000-3000 besmettingen waarvan ongeveer 1% naar de IC moet. Dat zijn veelal mensen zonder vaccinatie maar met overgewicht, astma e.d.quote:Op zondag 12 september 2021 02:33 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Maar ze worden niet meer ernstig ziek en zorgen er dus niet voor dat ziekenhuizen vol lopen.
In tegenstelling tot mensen die niet gevaccineerd zijn.

Ach wel nee... de meeste mensen hebben het vaccin genomen omdat ze op vakantie willen in het buitenland of naar de kroeg, naar concerten, voetbalwedstijden etc. etc. willen, wat ik trouwens heel goed begrijp, daar niet van...quote:Op zaterdag 11 september 2021 18:45 schreef speknek het volgende:
[..]
Als je dit topic leest zou je inderdaad denken dat de meeste mensen het vaccin genomen hebben omdat ze makke schapen zijn onder terreur van de roverheid, maar daar geloof ik geen reet van. De meeste mensen hebben het vaccin genomen omdat ze het gevaarlijk voor zichzelf of de maatschappij vinden en het graag in willen dammen.

Vaccinatiebewijs of testbewijs overal bios en horeca maar testen blijft gratis. Om de mensen tegemoet te komen volgens Hugo. Bron: telegraaf afgelopen week.quote:Op zondag 12 september 2021 08:43 schreef Jor_Dii het volgende:
D-Day.. benieuwd waar men mee gaat komen na het Catshuis overleg

Er is niets gratis aan, helaas. Het kost kapitalen.quote:Op zondag 12 september 2021 09:05 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Vaccinatiebewijs of testbewijs overal bios en horeca maar testen blijft gratis. Om de mensen tegemoet te komen volgens Hugo. Bron: telegraaf afgelopen week.
Is dus al bekend op dat vlak.

Ben benieuwd wat ze met concerten-festival doen die gepland staan de komende tijd. Nog met regels of gewoon ook bijvoorbeeld een uitverkocht Ziggo Dome door laten gaan? Zo lang mensen maar een vaccinatiebewijs/testbewijs hebben.quote:Op zondag 12 september 2021 09:05 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Vaccinatiebewijs of testbewijs overal bios en horeca maar testen blijft gratis. Om de mensen tegemoet te komen volgens Hugo. Bron: telegraaf afgelopen week.

Ik ben heel benieuwd. ..quote:Op zondag 12 september 2021 04:06 schreef Za het volgende:
Boris Johnson zal deze week aankondigen dat hij plannen schrapt waarvoor vaccinpaspoorten nodig waren voor toegang tot nachtclubs, bioscopen en sportterreinen.
Hij zal zeggen dat hij afstand heeft gedaan van het voorgestelde verplichte certificeringsschema, dat locaties zou hebben gedwongen om de vaccinstatus van mensen te controleren.

Weet ik. Alleen al daarom deze flauwekul afschaffen.quote:Op zondag 12 september 2021 09:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er is niets gratis aan, helaas. Het kost kapitalen.

"Dat plezier moet je verdienen. We zijn er nog niet. Nog even volhouden"quote:Op zondag 12 september 2021 09:07 schreef Momo het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat ze met concerten-festival doen die gepland staan de komende tijd. Nog met regels of gewoon ook bijvoorbeeld een uitverkocht Ziggo Dome door laten gaan? Zo lang mensen maar een vaccinatiebewijs/testbewijs hebben.

Ook interessant is dat de overheid daar afstand gaat doen van een aantal noodwetten en bevoegdheden om vergaande maatregelen te nemen. Dus ook het wettelijk kader.quote:Op zondag 12 september 2021 04:06 schreef Za het volgende:

Concerten die niet harder zijn dan 60dB mogen doorgaan.quote:Op zondag 12 september 2021 09:07 schreef Momo het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat ze met concerten-festival doen die gepland staan de komende tijd. Nog met regels of gewoon ook bijvoorbeeld een uitverkocht Ziggo Dome door laten gaan? Zo lang mensen maar een vaccinatiebewijs/testbewijs hebben.

En dansen op je stoel. Klappen mag ook.quote:Op zondag 12 september 2021 09:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Concerten die niet harder zijn dan 60dB mogen doorgaan.

Nee, want dan kom je boven de 60dB uit.quote:Op zondag 12 september 2021 09:49 schreef nostra het volgende:
[..]
En dansen op je stoel. Klappen mag ook.

Handjes in de lucht dan maar.quote:Op zondag 12 september 2021 09:49 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Nee, want dan kom je boven de 60dB uit.

Mag dan wel gewoon de hele tent weer stampvol?quote:Op zondag 12 september 2021 09:05 schreef Johannes788 het volgende:
[..]

En dat terwijl landen als Denemarken en Zweden laten zien dat er geen maatregelen hoeven te zijn. Maar dat alternatief ligt niet eens op tafel. Beschamend.quote:Op zondag 12 september 2021 09:35 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ook interessant is dat de overheid daar afstand gaat doen van een aantal noodwetten en bevoegdheden om vergaande maatregelen te nemen. Dus ook het wettelijk kader.
Het is niet allemaal koek en ei daar, het is soms ook heel moeilijk om te voorspellen welke kant het op gaat. Maar toch wel een belangrijke stap lijkt me.
Zien we hier iets van dat alles? Of nee, wij krijgen dinsdag gewoon weer een persconferentie waarin zal worden uitgesproken dat er geen terugkeer naar normaal komt en ook geen perspectief op wanneer wel. En een aanscherping van de regels als je niet gevaccineerd kunt of wilt worden. Om jou te beschermen natuurlijk. Allemaal dankzij een demissionair kabinet dat vwb corona nog wel demissionair claimt te zijn.

Dus in 18 maand zijn er 204 gezonde mensen overleden. Als alle mensen die niet ingeënt zijn gezond zijn, waar ik eigenlijk van uitga, uitgezonderd de kwetsbaren die geen prik mogen krijgen, zou deze groep toch amper kunnen zorgen voor overvolle ziekenhuizen, wat nu de vrees van velen is waardoor deze groep als 'onverantwoordelijk en zelfs dom' wordt weggezet.quote:Op zondag 12 september 2021 00:11 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wederom een goede samenvatting dat (naar mijn mening wettelijke disclaimer) het wel meevalt en dat relatief een klein deel van kwetsbaren vanwege hun onderliggende aandoening, zorgt voor een enorme overbelasting van ingeperkte zorg.
Tijd dat men de aandacht gaat verschuiven naar daar waar het werkelijk meer zin heeft en mensen die gezond zijn, in pais en vree verder laat leven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |