abonnement Unibet Coolblue
pi_201297075


Welkom in het immer succesvolle make-up-tips-topic!
Professional, nitwit of newbie? Pak je kwasten, je kleurtjes en post gezellig mee!

En weer verder!

[ Bericht 15% gewijzigd door Mylene op 10-09-2021 19:26:21 (plaatje gefixt) ]
pi_201297234
Ja, ik had dus een bestelling geplaatst bij Beauty Bay. Leuk dat ze de invoerrechten voor je betalen. Het gaat om twee supreme gloss van JS. Alleen had de douane de verpakking toch open gemaakt om de inhoud te controleren. Het kwam dus uit Engeland, niet langer onderdeel van de EU.
pi_201649851


Tien rijk gepigmenteerde tinten en zeven formules van de Mothership VI Eyeshadow Palette van Pat McGrath Labs om de ogen te highlighten, omlijnen en definiëren, voor eindeloze luxe en grenzeloze looks. Geef uw artistieke talenten de ruimte met betoverende koperkleuren, gedurfd brons, heerlijk karmozijn, gloeiend goud en giftige paarstinten.

U kunt de kleuren blenden en in laagjes aanbrengen om multidimensionale effecten te creëren. Elke tint geeft oneindig gladde en blendbare pigmenten die zich onbelemmerd laten opbouwen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik maar denken dat de Norvina palette van Aastasia Beverly Hills duur is, maar goed, het is wel heel erg gepigmenteerd. Ik zou het zelf niet kopen.
pi_201649944
Make-up spiegel van Jeffree Star, wie koopt nou zoiets? Spuuglelijk alsof het uit Intertoys komt. Het gekke is dat het goed wordt verkocht, nog eentje op voorraad bij The Make Up Spot.

pi_201649983
Dit vind ik wel weer leuk bedacht door JS, al zou ik het ook niet kopen, te duur, mascara met een zweepje, tegen de 25 euro.

pi_201650157
Onze 'grote vriendin' Nikkie de Jager heeft een huidverzorgingslijn gelanceerd.


quote:
First up is the Cooling Eye Stick ($22) to de-puff and moisturize your under-eyes. Next, the Where Is All Starts Cream ($30) is a moisturizer and primer hybrid that de Jager calls her “baby.” Then you’ve got the License to Glow Serum ($37) with pineapple fruit extract and marula oil to hydrate and reduce redness. Finally, the Set It and Forget It Setting Spray ($25) for a matte finish that makes any makeup lasts — she promises. Oh, and we can’t forget about the cute Blow Before You Go Fan ($15). If you buy all four products, you’ll get the fan for free for a limited time.
pi_201976004
Misschien dat iemand hier iets weet. Mijn KVD lock-it powder foundation is kapot gevallen maar de houder is nog heel. Helaas verkoopt Sephora France de refills niet want... geen idee. -O-

Weet iemand waar ik ze wel kan vinden én het nog zinnig is ipv een geheel nieuwe te kopen?
He puts up with my extravagance and my nonsense
  zondag 31 oktober 2021 @ 22:05:22 #8
365714 Vansschoen
Beetje raar, maar wel lekker!
pi_201977698
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 18:45 schreef Mylene het volgende:
Dit vind ik wel weer leuk bedacht door JS, al zou ik het ook niet kopen, te duur, mascara met een zweepje, tegen de 25 euro.

[ afbeelding ]
Oeehhh, die lijkt me wel wat!

Die JS spiegels begrijp ik ook echt niet nee...
pi_201979551
Als iemand helemaal gek is van Charlotte Tilbury’s pillow talk lippenstift. De kleur “I am smart” van Milani is een goeie dupe.
pi_201979554
quote:
6s.gif Op zondag 31 oktober 2021 20:23 schreef Athenais het volgende:
Misschien dat iemand hier iets weet. Mijn KVD lock-it powder foundation is kapot gevallen maar de houder is nog heel. Helaas verkoopt Sephora France de refills niet want... geen idee. -O-

Weet iemand waar ik ze wel kan vinden én het nog zinnig is ipv een geheel nieuwe te kopen?
Je kan je ook eens wagen aan de facetinity poederfoundation van Max Factor. maar ipv sponsje gebruiken een stevige kwast. Zelfde effect, kost minder knaken. ( bol.com heeft ze vaak in de aanbieding)
pi_201979614
quote:
6s.gif Op zondag 31 oktober 2021 20:23 schreef Athenais het volgende:
Misschien dat iemand hier iets weet. Mijn KVD lock-it powder foundation is kapot gevallen maar de houder is nog heel. Helaas verkoopt Sephora France de refills niet want... geen idee. -O-

Weet iemand waar ik ze wel kan vinden én het nog zinnig is ipv een geheel nieuwe te kopen?
https://www.kvdveganbeaut(...)on-refill/20048.html

Verzenden naar Nederland, invoerrechten nemen zij voor de rekening.

quote:
International Shipping
We ship international orders through DHL Express and DHL eCommerce. Where available, you will be able to select your preferred shipping method at checkout. For DHL eCommerce we offer flat rate $9.95 shipping on orders $50 and over (excluding taxes) and FREE shipping on international orders $100 and over (excluding taxes). For orders under $50, shipping costs are calculated based on the size, weight and destination country/region of your package once you begin the checkout process. For your convenience, the shipping costs provided includes all import duties, taxes and applicable fees.
Alleen betalen kan met PayPal en verder credit card. Dat is wel een nadeel. Bij PayPal moet ik altijd een CC koppelen aan mijn account, schiet ook niet op. Je kan ook een prepaid credit card nemen, een voucher.

Vanaf 2022 is Sephora, het gehele assortiment als het goed is, te koop bij Zalando.

[ Bericht 38% gewijzigd door Mylene op 01-11-2021 07:20:08 ]
pi_201985434
Hey, dat is interessant! Ik vind het nog steeds mutsig dat Sephora France een kleiner assortiment heeft dan Sephora US maar dan ga ik wel direct bij KVD bestellen.

Max Factor gebruik ik niet. :)

Edit: Hoewel... Het scheelt een tientje tov de volledige verpakking en ik heb al een keer gezeik gehad met BPost die besluit dat ¤15,- voor een brievenbuspakket aan administratiekosten een puik plan is. Dat gezeik heb ik ook al met een Revolution order gehad. Dan maar de normale versie kopen dus .

[ Bericht 33% gewijzigd door Athenais op 01-11-2021 15:56:44 ]
He puts up with my extravagance and my nonsense
  maandag 1 november 2021 @ 17:39:09 #13
365714 Vansschoen
Beetje raar, maar wel lekker!
pi_201987114
quote:
6s.gif Op maandag 1 november 2021 15:45 schreef Athenais het volgende:
Hey, dat is interessant! Ik vind het nog steeds mutsig dat Sephora France een kleiner assortiment heeft dan Sephora US maar dan ga ik wel direct bij KVD bestellen.

Max Factor gebruik ik niet. :)

Edit: Hoewel... Het scheelt een tientje tov de volledige verpakking en ik heb al een keer gezeik gehad met BPost die besluit dat ¤15,- voor een brievenbuspakket aan administratiekosten een puik plan is. Dat gezeik heb ik ook al met een Revolution order gehad. Dan maar de normale versie kopen dus .
Persoonlijk vind ik de max factor powder foundation erg goed, ook vaak 1+1 in de aanbieding. Zou het gewoon eens proberen :)
pi_201987822
Max Factor is niet dierproefvrij en daarom gebruik ik het niet. Ik ben verder ook heel tevreden over KVD en ik heb ook geen problemen met de prijs (Behalve als mijn refill duurder uitkomt dan de volledige compact) dus in dat opzicht zie ik geen reden om te switchen.
He puts up with my extravagance and my nonsense
  maandag 1 november 2021 @ 21:39:35 #15
365714 Vansschoen
Beetje raar, maar wel lekker!
pi_201990710
Weet iemand wat de kwaliteit is van JS oogschaduw? Ik heb het cremated pallette op het oog.

Nu gebruik ik trouwens Mac en wil niet op kwaliteit achteruit gaan.
  maandag 1 november 2021 @ 21:41:32 #16
365714 Vansschoen
Beetje raar, maar wel lekker!
pi_201990763
quote:
6s.gif Op maandag 1 november 2021 18:35 schreef Athenais het volgende:
Max Factor is niet dierproefvrij en daarom gebruik ik het niet. Ik ben verder ook heel tevreden over KVD en ik heb ook geen problemen met de prijs (Behalve als mijn refill duurder uitkomt dan de volledige compact) dus in dat opzicht zie ik geen reden om te switchen.
Oh serieus, dat wist ik niet. Ging er eigenlijk vanuit dat vrijwel alle merken al dierproefvrij zouden zijn...
pi_201990895
Naar mijn weten, maar hang me er niet aan op, verkopen ze in China waardoor je niet kan beweren geheel dierproefvrij te zijn gezien de wetgeving aldaar.

Maar zoals gezegd, ik ben heel blij met KVD, behalve dat ik dus dat ding heb laten vallen en mijn poeder kapot is. ;(
He puts up with my extravagance and my nonsense
pi_201990900
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 21:41 schreef Vansschoen het volgende:

[..]
Oh serieus, dat wist ik niet. Ging er eigenlijk vanuit dat vrijwel alle merken al dierproefvrij zouden zijn...
Valt tegen, sowieso valt ieder merk wat in China verkocht wordt al af als je dierproefvrij wil gaan.

Ik gebruik deze site om het te checken, overigens: https://www.crueltyfreekitty.com/
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_201990937
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 21:47 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Valt tegen, sowieso valt ieder merk wat in China verkocht wordt al af als je dierproefvrij wil gaan.

Ik gebruik deze site om het te checken, overigens: https://www.crueltyfreekitty.com/
Ha, ik ook! :s)
He puts up with my extravagance and my nonsense
  dinsdag 2 november 2021 @ 07:11:30 #20
365714 Vansschoen
Beetje raar, maar wel lekker!
pi_201993654
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 21:47 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Valt tegen, sowieso valt ieder merk wat in China verkocht wordt al af als je dierproefvrij wil gaan.

Ik gebruik deze site om het te checken, overigens: https://www.crueltyfreekitty.com/
Dankje! Daar ga ik zeker gebruik van maken!
  vrijdag 5 november 2021 @ 17:12:04 #21
365714 Vansschoen
Beetje raar, maar wel lekker!
pi_202045661
JS cremated palette besteld, vandaag -25% dus nog "maar" ¤48

Ook gekeken of hij op de lijst van crueltyfreekitty staat en dat is het geval 😻.

Super veel zin om uit te gaan proberen!
  vrijdag 5 november 2021 @ 17:58:19 #22
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202046200
Cremated? Goeie naam voor make up _O- 8)7
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_202046255
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2021 17:58 schreef Molo het volgende:
Cremated? Goeie naam voor make up _O- 8)7
Och. Het past bij de rest van z'n merk. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_202046322
Ik kon het niet laten om een beetje retailtherapie te doen en ik heb een aardige bestelling gedaan bij Makeup Revolution. :7 Ik zat toch al een jaartje of zo te twijfelen over de eerste Book of Spells palettes
Hopelijk doet verkloot de post het niet weer.
He puts up with my extravagance and my nonsense
pi_202046419
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2021 17:58 schreef Molo het volgende:
Cremated? Goeie naam voor make up _O- 8)7
Hij heeft ook nog een Orgy palette.
  vrijdag 5 november 2021 @ 18:24:14 #26
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202046482
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 18:19 schreef Mylene het volgende:

[..]
Hij heeft ook nog een Orgy palette.
Klinkt als die kutkaarsen van Serena van Beautylab tijdje terug :')

Met haar Creampie

https://www.beautylab.nl/(...)senlijn-is-een-feit/

:')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_202046917
_O- Die andere namen kan ik nog wel begrijpen maar Creampie, echt? Dat was het meest sensuele dat ze kon bedenken?
He puts up with my extravagance and my nonsense
pi_202046943
FF mijn ontdekking van dit decennium droppen:



Als deodorant.

Niet normaal wat een effect het heeft op zweetgeur. Ik las online dat het niet zo veel doet voor de hoeveelheid zweet, maar agz ik een vredig onzwetend leven leidt op het moment kan ik daar nog niets over zeggen :D
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  Vis een optie? vrijdag 5 november 2021 @ 19:34:36 #29
70532 loveli
N
pi_202047414
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 17:12 schreef Vansschoen het volgende:
JS cremated palette besteld, vandaag -25% dus nog "maar" ¤48

Ook gekeken of hij op de lijst van crueltyfreekitty staat en dat is het geval 😻.

Super veel zin om uit te gaan proberen!
Waarvoor geldt de korting/welke site?
crap in = crap out
  vrijdag 5 november 2021 @ 19:38:57 #30
365714 Vansschoen
Beetje raar, maar wel lekker!
pi_202047486
quote:
6s.gif Op vrijdag 5 november 2021 18:11 schreef Athenais het volgende:
Ik kon het niet laten om een beetje retailtherapie te doen en ik heb een aardige bestelling gedaan bij Makeup Revolution. :7 Ik zat toch al een jaartje of zo te twijfelen over de eerste Book of Spells palettes
Hopelijk doet verkloot de post het niet weer.
Welke heb je precies? Zag dat ze bij zalando ook in de aanbieding zijn.

Ik vind make up revolution echt fijne oogschaduw om aan te brengen, maar bij mij blijft het gewoon niet de hele dag zitten.
  vrijdag 5 november 2021 @ 19:39:42 #31
365714 Vansschoen
Beetje raar, maar wel lekker!
pi_202047499
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 19:34 schreef loveli het volgende:

[..]
Waarvoor geldt de korting/welke site?
Ici paris, single day blijkbaar, maar de keuze is niet heel groot.
  vrijdag 5 november 2021 @ 19:47:10 #32
365714 Vansschoen
Beetje raar, maar wel lekker!
pi_202047657
Heb hardop moeten lachen om de creampie kaars 😥 wtf haha.

Het orgy palette 😍 die vind ik zooo mooi, maar helaas alleen maar matte kleuren, ik moet ook wel echt shimmer/glitter hebben!

@DancingPhoebe, de moeite waard om te proberen ja, ik denk dat glycolzuur ervoor zorgt dat de talgkliertjes vrij komen waardoor er minder bacterien zijn en je daardoor zweet minder ruikt, gokje hoor 😉
pi_202050875
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 19:38 schreef Vansschoen het volgende:

[..]
Welke heb je precies? Zag dat ze bij zalando ook in de aanbieding zijn.

Ik vind make up revolution echt fijne oogschaduw om aan te brengen, maar bij mij blijft het gewoon niet de hele dag zitten.
Love Spells, Fortune and Crystals en Good Luck Charms. Ik ben vrij tevreden over ze, maar het is wel te zien met welke primer ik ze gebruik.
He puts up with my extravagance and my nonsense
  zaterdag 6 november 2021 @ 00:19:54 #34
365714 Vansschoen
Beetje raar, maar wel lekker!
pi_202050929
quote:
6s.gif Op zaterdag 6 november 2021 00:12 schreef Athenais het volgende:

[..]
Love Spells, Fortune and Crystals en Good Luck Charms. Ik ben vrij tevreden over ze, maar het is wel te zien met welke primer ik ze gebruik.
Welke primer gebruik je?

Zelf ben ik fan van mac paintpot.
pi_202050971
Ik heb er nu een van Revolution zelf die ik wel aardig vind, daarvoor een van Essence die ik een stuk minder vind werken maar ook niet enorm slecht. Maar wat voor primer werkt, verschilt ook nogal per persoon en mijn eisen zijn ook wel veranderd. Vroeger kon je alleen aan een HEMA versie komen of je moest echt diep in de buidel tasten (wat als scholier ook weer zoiets was), nu heeft ieder merk er wel een aantal en kan het altijd beter.

En dan heb je nog de verschillende formules van oogschaduw waar de ene primer prima werkt, de ander niet en sommige oogschaduws zijn gewoon kut met peren. :7
He puts up with my extravagance and my nonsense
pi_202085251
Oogschaduw van viséart is goed.
pi_202430429
Tips voor een liquid eyeliner die zich goed laat corrigeren, maar wel goed en lang blijft zitten als ie eenmaal droog is?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_202434340
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 10:10 schreef DancingPhoebe het volgende:
Tips voor een liquid eyeliner die zich goed laat corrigeren, maar wel goed en lang blijft zitten als ie eenmaal droog is?
Ik ben de NYX Epic wear aan het proberen, maar heb het nog maar eenmaal gedragen. Ik heb hooded eyes en ben op zoek naar een die niet aan de bovenkant plakt. Aanbrengen was oke, ik ben een noob. Fijnste die ik ooit heb geprobeerd was de bobby brown in een potje, maar die is moeilijk aan te komen momenteel.

Ik zal het dit weekend nog weer ever verder proberen en (hopelijk aan denken) om het hier terug te koppelen.
pi_202436609
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 14:31 schreef Lyssa het volgende:

[..]
Ik ben de NYX Epic wear aan het proberen, maar heb het nog maar eenmaal gedragen. Ik heb hooded eyes en ben op zoek naar een die niet aan de bovenkant plakt. Aanbrengen was oke, ik ben een noob. Fijnste die ik ooit heb geprobeerd was de bobby brown in een potje, maar die is moeilijk aan te komen momenteel.

Ik zal het dit weekend nog weer ever verder proberen en (hopelijk aan denken) om het hier terug te koppelen.
Ben benieuwd! Bedankt vast :)
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_202437381
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 10:10 schreef DancingPhoebe het volgende:
Tips voor een liquid eyeliner die zich goed laat corrigeren, maar wel goed en lang blijft zitten als ie eenmaal droog is?
Moet het perse een liquid zijn? Ik heb er een met een soort viltstift puntje. Daar kun je hele strakke dunne lijntjes mee trekken. (zoiets als dit https://www.parfumdreams.(...)gEAQYASABEgLNVvD_BwE)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_202437403
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2021 18:01 schreef valentijn101 het volgende:

[..]
Moet het perse een liquid zijn. Ik heb er een met een soort viltstift puntje. Daar kun je hele strakke dunne lijntjes mee trekken. (zoiets als dit https://www.parfumdreams.(...)gEAQYASABEgLNVvD_BwE)
Mja ik vind liquid wel prettiger werken om echt lekker tussen de wimperhaartjes terecht te komen en om te kunnen corrigeren. Ik kan totaal geen strakke lijntjes trekken en corrigeer dus altijd met een wattenstaafje.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_202437428
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 18:02 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Mja ik vind liquid wel prettiger werken om echt lekker tussen de wimperhaartjes terecht te komen en om te kunnen corrigeren. Ik kan totaal geen strakke lijntjes trekken en corrigeer dus altijd met een wattenstaafje.
Dan zou ik zoiets toch eens proberen. Ik ben altijd aan het kliederen met een liquid en met deze kan ik het er netjes op krijgen.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_202440956
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 17:01 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Ben benieuwd! Bedankt vast :)
Ja, volgens mij het liquid, maar het is wel idd zo'n stift-achtig ding :) Misschien heb ik de termen niet juist en is het geen liquid :P
pi_202498839
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 17:01 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Ben benieuwd! Bedankt vast :)
Ik heb wat geprobeerd dit weekend. Ik merk dat ik het redelijk kan aanbrengen, niet super makkelijk tussen de haartjes van de wimperaanzet, maar ben er ook niet ervaren in. Ik heb een wattenstaafje met een beetje Clinique balm gebruikt om bij te werken, dat werkte prima. Een van mijn ogen hangt meer over dan de andere en bij die had ik aan het einde van de dag wel een lichte zwarte waas van transfer. Maar mijn andere oog zat nog prima.

Ik heb de sale van Douglas 8 euro betaald voor dit product en dat is het wat mij betreft wel waard, maar of het is wat je zoekt, weet ik niet :)
pi_202498895
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 16:05 schreef Lyssa het volgende:

[..]
Ik heb wat geprobeerd dit weekend. Ik merk dat ik het redelijk kan aanbrengen, niet super makkelijk tussen de haartjes van de wimperaanzet, maar ben er ook niet ervaren in. Ik heb een wattenstaafje met een beetje Clinique balm gebruikt om bij te werken, dat werkte prima. Een van mijn ogen hangt meer over dan de andere en bij die had ik aan het einde van de dag wel een lichte zwarte waas van transfer. Maar mijn andere oog zat nog prima.

Ik heb de sale van Douglas 8 euro betaald voor dit product en dat is het wat mij betreft wel waard, maar of het is wat je zoekt, weet ik niet :)
Ah wat lief, bedankt voor je moeite!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_202516267
Hoewel ik zelf nooit make-up draag, vind ik het geweldig om make-up tutorials te bekijken O+

Ik kwam deze tegen:

https://www.instagram.com/maeyasunsun/

Beetje apart wel, maar ik vind het bijzonder hoe zij/hij (geen idee welke gender 'het' heeft) zo kan veranderen met make-up op.

Als je wat naar beneden scrolt krijg je filmpjes te zien.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 7 december 2021 @ 21:30:51 #47
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_202517556
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 10:10 schreef DancingPhoebe het volgende:
Tips voor een liquid eyeliner die zich goed laat corrigeren, maar wel goed en lang blijft zitten als ie eenmaal droog is?
Niet echt liquid, maar wel een stift die dit goed doet. Kan even niet op de naam komen.

Ik check morgen m’n make-upbak en laat je weten. Overigens kan je daarnaast altijd een potlood gebruiken om te tightlinen? Zodat het helemaal lijkt alsof het sowieso goed zit tussen je wimpers, :7.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_202517876
Jaa
quote:
17s.gif Op dinsdag 7 december 2021 21:30 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]
Niet echt liquid, maar wel een stift die dit goed doet. Kan even niet op de naam komen.

Ik check morgen m’n make-upbak en laat je weten. Overigens kan je daarnaast altijd een potlood gebruiken om te tightlinen? Zodat het helemaal lijkt alsof het sowieso goed zit tussen je wimpers, :7.
Jaaa jonge ik heb helemaal geen kracht voor van alles en nog wat he. En heb de motorische skills van een 3 jarige. Ik wil met mn gezicht in de eyeliner vallen en dan op een wattenstaafje tuffen om het weg te halen waar ik het niet wil hebben.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 7 december 2021 @ 21:55:25 #49
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_202518066
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 21:46 schreef DancingPhoebe het volgende:
Jaa
[..]
Jaaa jonge ik heb helemaal geen kracht voor van alles en nog wat he. En heb de motorische skills van een 3 jarige. Ik wil met mn gezicht in de eyeliner vallen en dan op een wattenstaafje tuffen om het weg te halen waar ik het niet wil hebben.
Dan kan ik je de hand schudden, :D. Maar tightlinen is gelukkig een seconde (makkelijk) werk. En doet heel veel.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  Vis een optie? dinsdag 7 december 2021 @ 21:55:33 #50
70532 loveli
N
pi_202518069
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 21:46 schreef DancingPhoebe het volgende:
Jaa
[..]
Jaaa jonge ik heb helemaal geen kracht voor van alles en nog wat he. En heb de motorische skills van een 3 jarige. Ik wil met mn gezicht in de eyeliner vallen en dan op een wattenstaafje tuffen om het weg te halen waar ik het niet wil hebben.
Filmpjes van Wayne Goss kijken, imho de beste youtuber voor make-up tips 'n tricks.
crap in = crap out
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 10 december 2021 @ 10:46:59 #51
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_202550801
quote:
17s.gif Op dinsdag 7 december 2021 21:55 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]
Dan kan ik je de hand schudden, :D. Maar tightlinen is gelukkig een seconde (makkelijk) werk. En doet heel veel.
Toch hiero: hypereasy brush tip pen van Maybelline.

Qua tightlinen raad ik eigenlijk Tattoo liner pencil van Maybelline aan.

Edit: godsamme, quote ik mezelf, :'). Bedoelt voor @DancingPhoebe
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 10 december 2021 @ 10:49:31 #52
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_202550827
Trouwens, een tijd terug waren hier mensen die lyrisch waren over een oogschaduwstift. Welke was dat ook alweer? :o
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_202551328
Misschien die van E.L.F?
pi_202551372
quote:
17s.gif Op vrijdag 10 december 2021 10:49 schreef ChipsZak. het volgende:
Trouwens, een tijd terug waren hier mensen die lyrisch waren over een oogschaduwstift. Welke was dat ook alweer? :o
Eyeshadow Stix van Catrice? Maar die zijn dus uit de handel. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  vrijdag 10 december 2021 @ 11:30:24 #55
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202551401
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 11:27 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Eyeshadow Stix van Catrice? Maar die zijn dus uit de handel. :+
Die ja

Dankzij een user hier waarvan ik de naam kwijt ben, heb ik er nog drie

Beste sticks ever, lijers dat ze m uit de handel hebben gehaald :(
Nog niks gevonden wat zo goed werkt
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Vis een optie? vrijdag 10 december 2021 @ 11:33:30 #56
70532 loveli
N
pi_202551442
Ik heb er toen ook een paar aangeschaft, maar nauwelijks gebruikt, niet mijn ding. Liggen hier nog steeds oud te worden..
crap in = crap out
pi_202577666
Nou ja, mn eyeliner was dus opop en ik moest gisteren de kroeg in, dus snel een nieuwe bij de kruidvat meegegrist. Wel weer een andere dan ik normaal had.

Lang verhaal kort word ik net compleet vertieft en verkreukeld wakker MAAR met mn eyeliner nog perfect :')

Tis een potje van essence en das toch net een wat gezelliger prijsje dan veel andere merken. Zal zo even de exacte naam opzoeken, mochten meer mensen geïnteresseerd zijn.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_202577865
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2021 11:30 schreef Molo het volgende:

[..]
Die ja

Dankzij een user hier waarvan ik de naam kwijt ben, heb ik er nog drie

Beste sticks ever, lijers dat ze m uit de handel hebben gehaald :(
Nog niks gevonden wat zo goed werkt
:W
Er zijn mensen lovend over die van Kiko Milano, maar die heb ik nog niet geprobeerd, ik heb nog aardig wat voorraad Catrice
pi_202579637
Kiko Milano en Catrice komen uit dezelfde fabriek volgens mij. Alleen is Kiko duurder.
pi_202579662
Uit dezelfde fabriek betekent niet dat het ook hetzelfde is.

Bron 15 jarige ik die bij de koekjesfabriek leerde dat er heus een hoop verschil in koekjes die van dezelfde band komen zit.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_202580967
quote:
0s.gif Op zondag 12 december 2021 10:21 schreef DancingPhoebe het volgende:
Nou ja, mn eyeliner was dus opop en ik moest gisteren de kroeg in, dus snel een nieuwe bij de kruidvat meegegrist. Wel weer een andere dan ik normaal had.

Lang verhaal kort word ik net compleet vertieft en verkreukeld wakker MAAR met mn eyeliner nog perfect :')

Tis een potje van essence en das toch net een wat gezelliger prijsje dan veel andere merken. Zal zo even de exacte naam opzoeken, mochten meer mensen geïnteresseerd zijn.
Veel blijven best oké zitten, maar de punt is niet precies genoeg om aan te brengen of uit de punt komt na een week amper inkt meer.

Wel leuk om te weten welke je hebt! :)
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_202581443
quote:
0s.gif Op zondag 12 december 2021 13:58 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Veel blijven best oké zitten, maar de punt is niet precies genoeg om aan te brengen of uit de punt komt na een week amper inkt meer.

Wel leuk om te weten welke je hebt! :)


Het is deze. Het is ook een dip, dus geen gedoe met prut die uit de punt moet komen, gewoon dippen en goaaaan!

En, wat voor mij belangrijk is, laat zich prima corrigeren als je een beetje vaart maakt.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zondag 12 december 2021 @ 14:57:25 #63
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202582663
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2021 10:38 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
:W
Er zijn mensen lovend over die van Kiko Milano, maar die heb ik nog niet geprobeerd, ik heb nog aardig wat voorraad Catrice
O+ O+ O+

De Kiko Milano geprobeerd en glijdt direct van mijn bakkes af, stempelt als een malle.

Net als de Collistar stivk eyeshadow

Catrice was gewoon de beste evah
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_202637256
Wie gebruikt hier bareminerals>
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 15 december 2021 @ 21:51:23 #65
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_202639244
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 20:28 schreef Rupibma het volgende:
Wie gebruikt hier bareminerals>
Heb ooit een foundation geprobeerd (gekregen van collega) maar ik vond 't helemaal niks. Dof, mat en poederig. Niet mijn ding. Bovendien kan al het volledig minerale je huid ontzettend uitdrogen dus nope. Maar gezien de populariteit is het bij vele wel geliefd. Hoop dat iemand hier je kan helpen, :).
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_202639418
quote:
17s.gif Op woensdag 15 december 2021 21:51 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]
Heb ooit een foundation geprobeerd (gekregen van collega) maar ik vond 't helemaal niks. Dof, mat en poederig. Niet mijn ding. Bovendien kan al het volledig minerale je huid ontzettend uitdrogen dus nope. Maar gezien de populariteit is het bij vele wel geliefd. Hoop dat iemand hier je kan helpen, :).
Ik wilde het juist bejubelen 😂
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 15 december 2021 @ 22:48:15 #67
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_202640471
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 22:02 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Ik wilde het juist bejubelen 😂
Zo zie je maar, :D!
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  donderdag 16 december 2021 @ 08:46:47 #68
365714 Vansschoen
Beetje raar, maar wel lekker!
pi_202642936
quote:
0s.gif Op zondag 12 december 2021 14:10 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Het is deze. Het is ook een dip, dus geen gedoe met prut die uit de punt moet komen, gewoon dippen en goaaaan!

En, wat voor mij belangrijk is, laat zich prima corrigeren als je een beetje vaart maakt.
Deze is echt top 🥰. Ik heb de matte versie.

Het enige nadeel is de punt (vind ik). Ik heb liever een kwastje dan een vilten tip. Ik hen hooded eyes helaas en dan is een vilten tip wat moeilijker.
  donderdag 16 december 2021 @ 08:52:19 #69
365714 Vansschoen
Beetje raar, maar wel lekker!
pi_202643000
quote:
17s.gif Op vrijdag 10 december 2021 10:46 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]
Toch hiero: hypereasy brush tip pen van Maybelline.

Qua tightlinen raad ik eigenlijk Tattoo liner pencil van Maybelline aan.

Edit: godsamme, quote ik mezelf, :'). Bedoelt voor @:dancingphoebe
Tightlinen krijg ik maar niet onder controle, het kriebelt zo hard en mijn ogen beginnen direct met tranen, zou dat komen omdat ik oogpotlood niet gewend ben?. Op mijn waterlijn lukt het wel daar gebruik ik gel liner voor.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 16 december 2021 @ 09:49:57 #70
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_202643552
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 08:52 schreef Vansschoen het volgende:

[..]
Tightlinen krijg ik maar niet onder controle, het kriebelt zo hard en mijn ogen beginnen direct met tranen, zou dat komen omdat ik oogpotlood niet gewend ben?. Op mijn waterlijn lukt het wel daar gebruik ik gel liner voor.
Echt leuk is het niet inderdaad maar ik vind wel dat het wimpers veel voller doet lijken icm mascara.

Hoe doe je het? Misschien is het de manier waarop dat voor tranen zorgt? Of wellicht het potlood en zou je een andere moeten proberen?
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  donderdag 16 december 2021 @ 11:53:28 #71
365714 Vansschoen
Beetje raar, maar wel lekker!
pi_202645070
quote:
17s.gif Op donderdag 16 december 2021 09:49 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]
Echt leuk is het niet inderdaad maar ik vind wel dat het wimpers veel voller doet lijken icm mascara.

Hoe doe je het? Misschien is het de manier waarop dat voor tranen zorgt? Of wellicht het potlood en zou je een andere moeten proberen?
Ja het is inderdaad veel mooier 🤩.

Ik zal binnenkort eens het potlood kopen dat jij eerder geadviseerd hebt.

Misschien is het ook een combinatie van wennen en een potlood van de juiste kwaliteit.
  Vis een optie? donderdag 16 december 2021 @ 12:10:40 #72
70532 loveli
N
pi_202645313
Iemand nog een tip voor een lichtbruine of bronskleurige mascara? Zwart of donkerbruin doet het toch niet echt goed bij mij. Rond kerst zijn er nog weleens limited editions, ik heb er dit jaar nog geen gevonden.
crap in = crap out
pi_202645380
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 12:10 schreef loveli het volgende:
Iemand nog een tip voor een lichtbruine of bronskleurige mascara? Zwart of donkerbruin doet het toch niet echt goed bij mij. Rond kerst zijn er nog weleens limited editions, ik heb er dit jaar nog geen gevonden.
Kiko Milano misschien? Die hadden altijd een aardig assortiment gekleurde mascara's.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 16 december 2021 @ 15:01:30 #74
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_202648086
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 12:10 schreef loveli het volgende:
Iemand nog een tip voor een lichtbruine of bronskleurige mascara? Zwart of donkerbruin doet het toch niet echt goed bij mij. Rond kerst zijn er nog weleens limited editions, ik heb er dit jaar nog geen gevonden.
Hmm, ik denk dat Chanel Le Volume dan te donker is? Die heb ik (en is waterproof). Is echt een hele mooie.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  Vis een optie? donderdag 16 december 2021 @ 17:27:08 #75
70532 loveli
N
pi_202650501
Nu heb ik de bruine van Dior, ook een fijne (het lukt me met dat borsteltje om mezelf niet in m'n ooghoek te stempelen). Iets lichter zou me beter staan. Jaar of 5 geleden was er een mooie lichtere kerst-editie van Dior, die was perfect voor me.

Kiko heeft er 1 die ik ook wel wil proberen, als die niet te rood is.
crap in = crap out
pi_203214435
Yoo. Ik ben al langere tijd aan het stunten met eyeliner. essence en rimmel/spons is mwah, altijd wiebellijnen. de Mac is zeg maar te droog. De kruidvat huismerk mat is lachwekkend slecht. en de NYX brushstroke die ik vandaag kocht is zo goed dat ik ineens perfect lijntjes maak, huh?

nu vraag ik me alleen af. ik vind zwart hard staan bij mijn blonde haren en wenkbrauwen. maakt het verschil als ik bruine eyeliner zou gebruiken? en zo ja, matcht dit dan wel bij zwarte waterlijnpotlood en mascara?
pi_203226976
Ik heb vandaag op mijn hand de bruine NYX Epic eyeliner getest. En ook gekocht vanwege de Douglas korting die tot vandaag geldt...

Ik ga die denk ik terugbrengen. Volgens mij zit er een rode tint in en ik vind de zwarte toch mooier.

Ter vergelijking: van onderen naar boven
- NYX Epic Eyeliner bruin
- NYX Epic Eyeliner zwart
- MAC Brushstroke eyeliner
- Kruidvat Eyeliner mat

Tweede foto is na meermaals handen wassen. Bijzonder dat de zwarte NYX is blijven zitten en de bruine niet.




[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2022 20:23:43 ]
  zondag 16 januari 2022 @ 20:37:36 #78
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203227229
Terugbrengen?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_203227236
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2022 20:37 schreef Molo het volgende:
Terugbrengen?
Ja hij is opgeopend, die streep op mijn hand is van een tester in de winkel
  zondag 16 januari 2022 @ 20:38:37 #80
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203227245
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 00:43 schreef 09 het volgende:
Yoo. Ik ben al langere tijd aan het stunten met eyeliner. essence en rimmel/spons is mwah, altijd wiebellijnen. de Mac is zeg maar te droog. De kruidvat huismerk mat is lachwekkend slecht. en de NYX brushstroke die ik vandaag kocht is zo goed dat ik ineens perfect lijntjes maak, huh?

nu vraag ik me alleen af. ik vind zwart hard staan bij mijn blonde haren en wenkbrauwen. maakt het verschil als ik bruine eyeliner zou gebruiken? en zo ja, matcht dit dan wel bij zwarte waterlijnpotlood en mascara?
Bruine eyeliner kan prima bij zwart.

Zwarte waterlijn vind ikzelf dan weer erg hard en zie ik vrijwel nooit meer gedragen worden, worden je ogen ook heel klein en scherp van.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_203227255
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2022 20:38 schreef Molo het volgende:

[..]
Bruine eyeliner kan prima bij zwart.

Zwarte waterlijn vind ikzelf dan weer erg hard en zie ik vrijwel nooit meer gedragen worden, worden je ogen ook heel klein en scherp van.
Ik heb vandaag een bruine Mac waterlijn getest maar mijn waterlijn werd er rood van :')
  zondag 16 januari 2022 @ 20:39:49 #82
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203227259
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 20:38 schreef 09 het volgende:

[..]
Ja hij is opgeopend, die streep op mijn hand is van een tester in de winkel
Ah ok.
Ja winkels weer open natuurlijk, dus testers weer mogelijk
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 16 januari 2022 @ 20:40:32 #83
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203227272
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 20:39 schreef 09 het volgende:

[..]
Ik heb vandaag een bruine Mac waterlijn getest maar mijn waterlijn werd er rood van :')
En gewoon waterlijn skippen qua kleur?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_203227273
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2022 20:39 schreef Molo het volgende:

[..]
Ah ok.
Ja winkels weer open natuurlijk, dus testers weer mogelijk
Klopt maar Douglas Leidschendam en Leiden zijn een drama. Hebben beide nauwelijks testers. En personeel vertelde mij dat ze zelf geen testers kunnen "maken".

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2022 20:40:50 ]
pi_203239512
Oh bij ici Paris maken ze wel testers. Doen ze gewoon in een bakje.
pi_203397851
Hoi, ik snap niks van de nieuwe make-up van tegenwoordig, kan iemand me helpen?

Ik pas nog steeds toe wat ik deed toen ik 17 was. Sindsdien zijn er natuurlijk allerlei nieuwe producten op de markt gekomen en nieuwe technieken bedacht, maar dat heb ik allemaal niet gevolgd. Ik koop nog steeds m'n oude vertrouwde spul en smeer dat voornamelijk met m'n vingers op m'n smoel, maar dat kan vast slimmer.

Waar kan ik tips krijgen over geschikte producten en hoe ik die in 10 minuten een beetje leuk kan aanbrengen? Zijn er YouTubers die laten zien hoe iemand van 40 een beetje aardige dag-make-up kan aanbrengen zonder er meteen uit te zien als Nikkie Tutorials (die overigens awesome is, maar niet de look die ik zoek voor op het schoolplein)? Alle hulp is welkom 8-)
  Vis een optie? vrijdag 28 januari 2022 @ 01:55:51 #87
70532 loveli
N
pi_203398021
Wayne Goss op YouTube. Anderen laten zien wat bij hun leuk staat, hij geeft tips voor bv verschillende oogvormen en andere dingen die je wel/niet wilt accentueren.

Foundation doet de jeugd met een beautyblender, maar die hebben meer tijd.

Luminous Silk foundation van Armani, ik zie er instant beter mee uit (en gewoon snel, met vingers).
crap in = crap out
pi_203398097
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 01:15 schreef Amsel het volgende:
Hoi, ik snap niks van de nieuwe make-up van tegenwoordig, kan iemand me helpen?

Ik pas nog steeds toe wat ik deed toen ik 17 was. Sindsdien zijn er natuurlijk allerlei nieuwe producten op de markt gekomen en nieuwe technieken bedacht, maar dat heb ik allemaal niet gevolgd. Ik koop nog steeds m'n oude vertrouwde spul en smeer dat voornamelijk met m'n vingers op m'n smoel, maar dat kan vast slimmer.

Waar kan ik tips krijgen over geschikte producten en hoe ik die in 10 minuten een beetje leuk kan aanbrengen? Zijn er YouTubers die laten zien hoe iemand van 40 een beetje aardige dag-make-up kan aanbrengen zonder er meteen uit te zien als Nikkie Tutorials (die overigens awesome is, maar niet de look die ik zoek voor op het schoolplein)? Alle hulp is welkom 8-)
1. Koop een beautyblender (zo'n eivormige spons). Je hebt ook vet goedkope. Is uiteindelijk veel fijner voor het aanbrengen van foundation en concealer. Dit kan makkelijk in 10 min, gaat vaak nog sneller dan met je vingers en je foundation en concealer zitten gewoon mooier.
2. Over die concealer doe je ook nog wat baking powder. Wel opletten dat het niet in de fijne lijntjes komt (groter risico als je al beetje rimpeltjes hebt of kraaienpootjes etc), dus wel afwerken met poederkwast
3. Zoek op youtube ff een 'contour' tutorial op. Als je dat goed leert, dan is dat echt mooi :)
4. Qua wenkbrauwen: niet meer gewoon 'inkleuren bam' maar echt haartjes tekenen, zachte lijnen en browwax of browgel gebruiken. Ik vind zo'n ingestifte onnatuurlijke wenkbrauw echt niet meer van deze tijd :P
5. Tutorial die ik mooi/fijn vind (moet natuurlijk bij je eigen smaak passen dus geen idee of dit je aanstaat):

- (is ook met die beautyblender, de manier waarop ze haar wenkbrauwen doet, ook best natuurlijke makeup, en denk dat dit ook bij een 40jarige ook erg mooi en natuurlijk is).
- - is op een veeeeel ouder persoon, maar ik vind de manier waarop hij het uitlegt en stap voor stap laat zien ontzettend illustratief; dit is een complete make-up tutorial :)
- - contouren
- - Gina met haar brows O+

Zoals je ziet kan je alles op youtube leren, zowel qua techniek als producten :P

En ik draag amper nog make-up, maar als ik in het weekend uitga doe ik het wel en ook als bovenstaande, want ik hou niet echt van heftige make-up maar wel dat je er net wat frisser uit ziet :)
pi_203398164
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 01:15 schreef Amsel het volgende:
Hoi, ik snap niks van de nieuwe make-up van tegenwoordig, kan iemand me helpen?

Ik pas nog steeds toe wat ik deed toen ik 17 was. Sindsdien zijn er natuurlijk allerlei nieuwe producten op de markt gekomen en nieuwe technieken bedacht, maar dat heb ik allemaal niet gevolgd. Ik koop nog steeds m'n oude vertrouwde spul en smeer dat voornamelijk met m'n vingers op m'n smoel, maar dat kan vast slimmer.

Waar kan ik tips krijgen over geschikte producten en hoe ik die in 10 minuten een beetje leuk kan aanbrengen? Zijn er YouTubers die laten zien hoe iemand van 40 een beetje aardige dag-make-up kan aanbrengen zonder er meteen uit te zien als Nikkie Tutorials (die overigens awesome is, maar niet de look die ik zoek voor op het schoolplein)? Alle hulp is welkom 8-)
pi_203398175
Ik heb een 5 minuten routine.
1 maybelline eraser Concealer op mn kringen onder de ogen ( kan je met je vingers uitwerken of Beautyblender)
2 poeder foundation
3 mascara
4 burts bees gekleurde lipbalm
En wegwezen, zie er dan verzorgd genoeg uit haha.
pi_203398991
Dank dank dank, ik ga het allemaal eens bekijken ^O^
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 28 januari 2022 @ 08:59:12 #92
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_203399091
Beautyblender is super handig en kan heel snel. Zelf gebruikte ik hem jaren, al ga ik toevallig nét over op kwasten want beautyblenders nemen wel allerlei bacteriën en viezigheid op (het is immers een spons). Dus: vaak schoonmaken en regelmatig een nieuwe kopen. Er wordt eigenlijk wel aangeraden elke 3 maanden een nieuwe te kopen, al doet volgens mij vrijwel niemand dat. Ik heb er wel eens eentje gehad die gewoon zwarte (ik denk schimmel?) vlekken kreeg, :@. Dat gaat super snel. Maak ze echt veel schoon en laat ze lekker luchtig opdrogen.

Wilde het tegen even gezegd hebben.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 28 januari 2022 @ 09:01:33 #93
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_203399115
En hoe ouder je bent, hoe minder poeder. Dan ga je beter over op crème of vloeibare producten.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_203399248
quote:
17s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 09:01 schreef ChipsZak. het volgende:
En hoe ouder je bent, hoe minder poeder. Dan ga je beter over op crème of vloeibare producten.
En opletten wat voor soort poeder je gebruikt en op welke plek.
pi_203401935
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 01:55 schreef loveli het volgende:
Wayne Goss op YouTube. Anderen laten zien wat bij hun leuk staat, hij geeft tips voor bv verschillende oogvormen en andere dingen die je wel/niet wilt accentueren.
Deze wil ik even +1'en.

En voor gewoon even wat wakkerder ogen ben ik team tinted moisturizer/cc cream. Snel even opsmeren, beetje afpoederen (maar ik heb een vette huid) en wat mascara, klaarrrr. Het uitgebreide werk komt wel weer zodra er weer daadwerkelijk leuke uitjes zijn. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_203402136
Ik ben ook team bb/cc cream, al dat gedoe met contouren is echt niks voor mij. Als ik puf heb dan poeder ik af en gebruik blush en veeg wat highlighter op mijn jukbeen en onder mijn wenkbrauw. Ogen een beetje aandacht geven met mijn geliefde eyeshadowsticks en wat oogpotlood (mascara hoeft niet vanwege geverfde wimpers).
Maar op de meeste dagen ga ik alleen met wat vervaagd oogpotlood en iets op mijn lippen de deur uit.

Ik heb trouwens dat tightlinen geprobeerd, ik heb wat fijne zachte potloodjes waar dat prima mee gaat maar het stempelt echt enorm onder mijn ogen, na nog geen uurtje ben ik een panda. Afpoederen ga ik echt niet doen, ik heb heel snel last van irritatie in mijn ogen. Dus helaas...
  Moderator vrijdag 28 januari 2022 @ 13:57:04 #97
5428 crew  miss_sly
pi_203402800
Geverfde wimpers heb ik ook eens geprobeerd, maar mijn wimpers zijn niet lang en niet vol en alleen geverfd geeft dan niet voldoende accent, vind ik.
Ik laat tegenwoordig wel iedere 5-6 weken mijn wenkbrauwen verven en harsen, en daar ben ik zo ontzettend blij mee. Ik heb hele blonde, dunne wenkbrauwen en met dit verven heb ik weer echt vorm en dat doet zoveel voor mijn gezicht.

En ik heb nu een dochter (12) die begint te experimenteren met make-up, waardoor mijn oude liefde ervoor ook weer komt bovendrijven. Ik wil ook weer wat meer produkten kopen en uitproberen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Vis een optie? vrijdag 28 januari 2022 @ 14:08:53 #98
70532 loveli
N
pi_203402976
De snelheid van mijn routine is vooral afhankelijk van de producten en niet al te heftig gepigmenteerd. En gecombineerd met koffie zetten/drinken, totaal 15 minuten.

Moisturizer die snel intrekt, mascara met een borsteltje waarmee ik m'n ooghoeken en oogleden niet raak, 2 druppels foundation die zonder vlekken met vingers uitsmeert en geen poeder nodig heeft, blush die licht gepigmenteerd is zodat 'ie niet clownesk wordt, redelijk naturel kleuren oogschaduw met een goede highlight in ooghoek en onder wenkbrauw.
En idd geverfde wenkbrauwen (vorm is goed, maar blond, elke 2 maanden zelf verven). Wimpers begin ik niet (meer) aan, gedoe.
crap in = crap out
pi_203403489
Oh ja, naast het (laten) verven van mijn wimpers gebruik ik dit prijzige wonderspulletje al een jaar of 5 https://www.bol.com/nl/nl(...)um/9200000098796554/. Eerste paar weken elke dag en daarna gemiddeld zo’n 2 keer per week.
  maandag 31 januari 2022 @ 09:07:04 #100
365714 Vansschoen
Beetje raar, maar wel lekker!
pi_203442120
Mijn make-up routine duurt ongeveer 5 minuten in de ochtend.

Eerst dagcrème, dan oogschaduw basis en snel 3 kleuren oogschaduw in elkaar blenden (licht-midden-donker). Dan met gel liner op de waterlijn en tightlinen. Daarna mijn gezicht poederen en als laatste mascara.

Ik las hierboven dat "bijna niemamd" meer waterlijnt met zwart, maar ik ben echt niet compleet zonder, en vind het mijn gezicht echt helemaal niet hard maken.
pi_203814666
Ik zag vandaag bij Prijsmepper bakken vol met restanten van restanten, 2 stuks voor ¤1 en er lagen tot mijn verrassing behoorlijk wat eyeshadowstix van Catrice in diverse kleuren tussen. Misschien een tip voor de liefhebbers hier, dit was in het 2e filiaal in Heerhugowaard. In het andere filiaal er tegenover staan de gebruikelijke bakken met de 50% korting, daar lagen ze in elk geval niet, maar ze zijn natuurlijk ook al een tijdje uit het assortiment.
pi_204348740
Mijn foundation en concealer doen vaak dit. Het lijkt een beetje weg re trekken rond mn poriën. Het gebeurt zowel duurdere als goedkope producten. Een primer en setting spray maken ook geen verschil. Iemand een idee?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_204349121
Heb dit ook weleens, geen idee waarom. Zomaar ineens gebeurt het weleens.
  woensdag 6 april 2022 @ 16:07:10 #104
16715 Mylene
*schatje*
pi_204349787
Het lijkt wel teveel fixeren, droge huid misschien?
pi_204349820
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 16:07 schreef Mylene het volgende:
Het lijkt wel teveel fixeren, droge huid misschien?
Dat sowieso. Nu je het zegt denk ik dat het aan mn poeder ligt idd. Ik had een fijne losse (van Alie :@ ) maar die is op dus nu weer een oude pressed van Catrice oid gepakt.
  woensdag 6 april 2022 @ 16:40:31 #106
16715 Mylene
*schatje*
pi_204350057
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2022 16:11 schreef -Spring het volgende:

[..]
Dat sowieso. Nu je het zegt denk ik dat het aan mn poeder ligt idd. Ik had een fijne losse (van Alie :@ ) maar die is op dus nu weer een oude pressed van Catrice oid gepakt.
En geen setting spray doen.
pi_204350197
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 16:40 schreef Mylene het volgende:

[..]
En geen setting spray doen.
Die zal ik dan ook maar achterwege laten idd.

Ik overweeg sowieso wel eens om helemaal geen poeder meer te gebruiken; ik vind mn huid er mooier uitzien met enkel foundation. Ik twijfel echter omdat ik wel rouge en contour in poedervorm gebruik. Zou dat kunnen of zou je dan teveel structuurverschil zien?
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 6 april 2022 @ 18:20:36 #108
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_204351094
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2022 16:57 schreef -Spring het volgende:

[..]
Die zal ik dan ook maar achterwege laten idd.

Ik overweeg sowieso wel eens om helemaal geen poeder meer te gebruiken; ik vind mn huid er mooier uitzien met enkel foundation. Ik twijfel echter omdat ik wel rouge en contour in poedervorm gebruik. Zou dat kunnen of zou je dan teveel structuurverschil zien?
Ben er zelf geen fan van, maar is denk ik erg persoonlijk. Echt structuurverschil zie je niet; meer een soort ongelijke verdeling van mat en glans?

Zelf gebruik ik nooit poeder. Nooit gedaan ook. Ik vind mat echt he-le-maal niks, plus je lijkt er ouder door. Héél zelden een mini beetje onder m’n ogen (en niet doorgetrokken richting m’n wang of junkbeenderen). Wat ik wel vervelend vind is dat er van die poederproducten bestaan waarvan de claim is dat ze een half-matte of zelfs dewy finish hebben: ze bestaan écht niet.

Heb al m’n andere producten ook in crème of vloeibare vorm. Enige nadeel is dat het wel wat sneller weg kan smelten en eerdergenoemde ‘dewy’ poederproducten geen optie zijn. Maar goed, het zij zo.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_204351588
Ik ga het maar gewoon eens proberen, geen poeder. Het klopt wat je zegt, het maakt je idd ouder.

Dank voor jullie reacties!
pi_204351639
Ik stond vandaag in een lift met 2 jongedames die zo gepoederd waren dat het wel leek of ze van krijt of gips gemaakt waren. Dat zag er echt heeeel raar uit, ik heb ze gefascineerd staan bekijken
  Moderator donderdag 7 april 2022 @ 21:03:15 #111
382129 crew  Donna
pi_204365038
Sinds m'n laatste zwangerschap heb ik erg rode wangen en erg zichtbare poriën op m'n wangen. M'n huid was ook helemaal erg droog, maar sinds ik weer netjes Nivea blauw blik smeer, is dat helemaal weg.
Alleen het rode gezicht blijft.
Nu las ik iets over crèmes of producten met groen tinten? Heeft iemand een goede tip daar voor?
Ik gebruik verder helemaal geen make-up, dus het product moet 'het' wel doen. Ik smeer er daarna geen foundation of iets overheen. Of moet ik nu ook aan de foundation? :D

*Oh, misschien ben ik beter af bij een skincare topic? Is dat er? Hellup.
pi_204366036
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 21:03 schreef Donna het volgende:
Sinds m'n laatste zwangerschap heb ik erg rode wangen en erg zichtbare poriën op m'n wangen. M'n huid was ook helemaal erg droog, maar sinds ik weer netjes Nivea blauw blik smeer, is dat helemaal weg.
Alleen het rode gezicht blijft.
Nu las ik iets over crèmes of producten met groen tinten? Heeft iemand een goede tip daar voor?
Ik gebruik verder helemaal geen make-up, dus het product moet 'het' wel doen. Ik smeer er daarna geen foundation of iets overheen. Of moet ik nu ook aan de foundation? :D

*Oh, misschien ben ik beter af bij een skincare topic? Is dat er? Hellup.
Ik had vroeger dit in de kast staan https://www.eucerin.nl/pr(...)ling-day-care-spf-25 maar ik pak nu liever een BBcream, want die groenige zweem maakte me een beetje doods. Daarom durf ik het (best dure) Rosalique ook niet aan. Het rode regelmatig weg laten laseren werkt wel goed, maar is ook prijzig
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 7 april 2022 @ 23:16:15 #113
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_204367483
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 21:03 schreef Donna het volgende:
Sinds m'n laatste zwangerschap heb ik erg rode wangen en erg zichtbare poriën op m'n wangen. M'n huid was ook helemaal erg droog, maar sinds ik weer netjes Nivea blauw blik smeer, is dat helemaal weg.
Alleen het rode gezicht blijft.
Nu las ik iets over crèmes of producten met groen tinten? Heeft iemand een goede tip daar voor?
Ik gebruik verder helemaal geen make-up, dus het product moet 'het' wel doen. Ik smeer er daarna geen foundation of iets overheen. Of moet ik nu ook aan de foundation? :D

*Oh, misschien ben ik beter af bij een skincare topic? Is dat er? Hellup.
Is het een soort roseaca?

Hoe dan ook: probeer eens een crème met azelaïnezuur (azelaic acid). Dat helpt vaak bij rode huid. Je vindt er eentje bij The Ordinary of bij bijvoorbeeld Uncover Skincare (iets duurder, wel goede kwaliteit).

Er zijn make-upproducten met een groentint maar je moet érg goed weten hoe je daarmee moet omgaan en eigenlijk zijn ze niet echt top. Ik zou het afraden. Je kan beter iets op je gezicht smeren dat je van de roodheid afhelpt* dan het te camoufleren.

*Niet alles werkt voor iedereen natuurlijk en het ligt ook wat aan de onderliggende problematiek of iets kan helpen of niet.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  Vis een optie? donderdag 7 april 2022 @ 23:39:48 #114
70532 loveli
N
pi_204367757
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 21:03 schreef Donna het volgende:
Sinds m'n laatste zwangerschap heb ik erg rode wangen en erg zichtbare poriën op m'n wangen. M'n huid was ook helemaal erg droog, maar sinds ik weer netjes Nivea blauw blik smeer, is dat helemaal weg.
Alleen het rode gezicht blijft.
Nu las ik iets over crèmes of producten met groen tinten? Heeft iemand een goede tip daar voor?
Ik gebruik verder helemaal geen make-up, dus het product moet 'het' wel doen. Ik smeer er daarna geen foundation of iets overheen. Of moet ik nu ook aan de foundation? :D

*Oh, misschien ben ik beter af bij een skincare topic? Is dat er? Hellup.
Misschien is dit iets voor je?
https://www.laroche-posay.nl/rosaliac
Ik gebruik producten van een andere lijn, erg fijn merk.
crap in = crap out
  vrijdag 8 april 2022 @ 09:16:02 #115
16715 Mylene
*schatje*
pi_204369167
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 23:39 schreef loveli het volgende:

[..]
Misschien is dit iets voor je?
https://www.laroche-posay.nl/rosaliac
Ik gebruik producten van een andere lijn, erg fijn merk.
Ja, dit is sowieso een gerenommeerd merk, ook te koop bij de apotheek, misschien hebben ze wel ook proef-monsters.

https://www.paulaschoice.nl is ook heel goed, het merk heeft nu ook verkooppunten.

L'Oréal heeft ook een corrigerende CC crème om roodheid te camoufleren. Nu 1+1 gratis bij het Kruidvat, alleen verschillen de recensies nogal.



En als je wilt experimenteren met make-up, bij de HEMA kost een een groene camouflage-stift geen drol. Dan kun je kijken hoe het staat met foundation. Als je huid dus gevoelig is, verwijderen met rozenwater, sowieso fijn, ook als een toner en goedkoop.
  Moderator vrijdag 8 april 2022 @ 09:31:08 #116
5428 crew  miss_sly
pi_204369294
De tips hierboven over roodheid in het gezicht gaan voornamelijk over roseaca, denk ik? Ik heb zelf flink couperose, daar zullen die zalfjes niet tegen helpen, denk ik?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 8 april 2022 @ 09:41:12 #117
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_204369347
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 april 2022 09:31 schreef miss_sly het volgende:
De tips hierboven over roodheid in het gezicht gaan voornamelijk over roseaca, denk ik? Ik heb zelf flink couperose, daar zullen die zalfjes niet tegen helpen, denk ik?
Mwah, de verbloemende wel. :P Maar als die adertjes eenmaal zichtbaar zijn, wordt het lastig met zalfjes ja.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  Moderator vrijdag 8 april 2022 @ 09:42:30 #118
5428 crew  miss_sly
pi_204369354
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 09:41 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Mwah, de verbloemende wel. :P Maar als die adertjes eenmaal zichtbaar zijn, wordt het lastig met zalfjes ja.
Dat zijn ze al heel lang :') Nou ja, op zich kan ik er wel mee leven, maar ik werd even een klein tikje voorzichtig blij.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 8 april 2022 @ 09:51:24 #119
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_204369413
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 april 2022 09:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat zijn ze al heel lang :') Nou ja, op zich kan ik er wel mee leven, maar ik werd even een klein tikje voorzichtig blij.
Blijkbaar kan je het laten laseren. :+ Maar het zit helaas te diep voor zalfjes.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_204369585
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 april 2022 09:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat zijn ze al heel lang :') Nou ja, op zich kan ik er wel mee leven, maar ik werd even een klein tikje voorzichtig blij.
Ga eens naar een huidtherapeute en vraag wat zij voor je kan doen, zowel qua behandelingen als thuisverzorging als camouflage
  Moderator vrijdag 8 april 2022 @ 10:12:51 #121
382129 crew  Donna
pi_204369588
quote:
17s.gif Op donderdag 7 april 2022 23:16 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]
Is het een soort roseaca?

Hoe dan ook: probeer eens een crème met azelaïnezuur (azelaic acid). Dat helpt vaak bij rode huid. Je vindt er eentje bij The Ordinary of bij bijvoorbeeld Uncover Skincare (iets duurder, wel goede kwaliteit).

Er zijn make-upproducten met een groentint maar je moet érg goed weten hoe je daarmee moet omgaan en eigenlijk zijn ze niet echt top. Ik zou het afraden. Je kan beter iets op je gezicht smeren dat je van de roodheid afhelpt* dan het te camoufleren.

*Niet alles werkt voor iedereen natuurlijk en het ligt ook wat aan de onderliggende problematiek of iets kan helpen of niet.
Ja, het is zoals op dit plaatje



Alleen zie je hier ook al wat adertjes lopen en dat heb ik nog niet en dat wil ik graag zo houden! Oké dus ik moet me verdiepen in skincare speciaal voor rosacea.
pi_204369627
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 10:12 schreef Donna het volgende:

[..]
Ja, het is zoals op dit plaatje

[ afbeelding ]

Alleen zie je hier ook al wat adertjes lopen en dat heb ik nog niet en dat wil ik graag zo houden! Oké dus ik moet me verdiepen in skincare speciaal voor rosacea.
Ook voor jou de tip: ga eens naar een huidtherapeute en laat eens bekijken wat het precies is en wat er aan te doen is. Ik kreeg acnebehandelingen voor acne rosacea vergoed uit mijn aanvullende zorgverzekering.
  Moderator vrijdag 8 april 2022 @ 10:20:14 #123
382129 crew  Donna
pi_204369643
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2022 10:17 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Ook voor jou de tip: ga eens naar een huidtherapeute en laat eens bekijken wat het precies is en wat er aan te doen is. Ik kreeg acnebehandelingen voor acne rosacea vergoed uit mijn aanvullende zorgverzekering.
Zal er eens kijken. Maar ik heb geen acne. En geen aanvullende zorgverzekering, haha. :D
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 8 april 2022 @ 10:24:37 #124
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_204369674
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 10:12 schreef Donna het volgende:

[..]
Ja, het is zoals op dit plaatje

[ afbeelding ]

Alleen zie je hier ook al wat adertjes lopen en dat heb ik nog niet en dat wil ik graag zo houden! Oké dus ik moet me verdiepen in skincare speciaal voor rosacea.
Even snel deze erbij gepakt voor je zodat je zelf ook even je klachten kunt bekijken. Je noemde ook puistjes toch, tijdens je zwangerschap? Uiteindelijk kan je langs een dermatoloog als je precies wilt weten wat je hebt. Of een geregistreerde huidtherapeut maar die worden niet uit de basisverzekering vergoed, de dermatoloog wel (al heb je dan te maken met eigen risico, dus het is afhankelijk van eventuele andere ziektekosten of je iets 'merkt' van die vergoeding). Of het je dat waard is, is een ander verhaal, >:O .
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_204369702
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 10:20 schreef Donna het volgende:

[..]
Zal er eens kijken. Maar ik heb geen acne. En geen aanvullende zorgverzekering, haha. :D
Rosacea wordt soms acne rosacea genoemd
  Moderator vrijdag 8 april 2022 @ 10:44:08 #126
382129 crew  Donna
pi_204369818
quote:
17s.gif Op vrijdag 8 april 2022 10:24 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]
Even snel deze erbij gepakt voor je zodat je zelf ook even je klachten kunt bekijken. Je noemde ook puistjes toch, tijdens je zwangerschap? Uiteindelijk kan je langs een dermatoloog als je precies wilt weten wat je hebt. Of een geregistreerde huidtherapeut maar die worden niet uit de basisverzekering vergoed, de dermatoloog wel (al heb je dan te maken met eigen risico, dus het is afhankelijk van eventuele andere ziektekosten of je iets 'merkt' van die vergoeding). Of het je dat waard is, is een ander verhaal, >:O .
Nee geen puistjes hoor. Alleen zichtbare poriën en droge huid, maar dat laatste heb ik altijd al snel. Heb nog nooit een puistje gehad en had altijd een super mooie huid op het droge na. Maar ik las al dat rosacea ook vaak bij vrouwen rond de 30 begint. Laat ik nou precies 30 geweest zijn ten tijde van m'n laatste zwangerschap. Huilen.

Ik ga het zeker allemaal even uitzoeken. M'n eigen risico staat dit jaar voor het eerst heel hoog, maar ik weet in ieder geval wel wat ik proberen kan.
  Moderator vrijdag 8 april 2022 @ 10:44:15 #127
382129 crew  Donna
pi_204369819
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2022 10:28 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Rosacea wordt soms acne rosacea genoemd
Dat wist ik niet, sorry!
pi_204369867
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 10:44 schreef Donna het volgende:

[..]
Dat wist ik niet, sorry!
Het is ook een beetje vaag en eigenlijk valt het niet onder acne, maar zo kreeg ik het dus vergoed. Wist ik eerst ook niet, ik ging lang geleden op aanraden van een vriendin wat couperose/rosacea weg laten laseren en bij de intake zei de huidtherapeute: wist je dat we daarnaast ook acnebehandelingen voor jouw rosacea kunnen doen?
  Moderator vrijdag 8 april 2022 @ 11:03:14 #129
382129 crew  Donna
pi_204369989
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2022 10:50 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Het is ook een beetje vaag en eigenlijk valt het niet onder acne, maar zo kreeg ik het dus vergoed. Wist ik eerst ook niet, ik ging lang geleden op aanraden van een vriendin wat couperose/rosacea weg laten laseren en bij de intake zei de huidtherapeute: wist je dat we daarnaast ook acnebehandelingen voor jouw rosacea kunnen doen?
Wat slim. Ik zal me er eens in verdiepen.

Ik heb nooit echt veel aan skincare gedaan, niks mis met mijn skin. Maar nu. :'( :'(
Zal er toch aan moeten geloven.
  vrijdag 8 april 2022 @ 11:07:58 #130
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_204370051
Meteen nog even in de herhaling: zon doet veel schade, dus vergeet je zonnebrandmeuk niet!
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  Moderator vrijdag 8 april 2022 @ 11:15:58 #131
382129 crew  Donna
pi_204370164
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 11:07 schreef IJsdraakje het volgende:
Meteen nog even in de herhaling: zon doet veel schade, dus vergeet je zonnebrandmeuk niet!
Ik ben echt een binnenmens, laatst 10 minuutjes met de kinderen in de zon, nou ik heb het geweten. M'n wangen. :'(

Dus ja, daar ben ik wel van genezen en zal er aan moeten geloven om te smeren.
  Moderator vrijdag 8 april 2022 @ 11:16:46 #132
5428 crew  miss_sly
pi_204370174
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 09:51 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Blijkbaar kan je het laten laseren. :+ Maar het zit helaas te diep voor zalfjes.
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2022 10:12 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Ga eens naar een huidtherapeute en vraag wat zij voor je kan doen, zowel qua behandelingen als thuisverzorging als camouflage
Ik heb er, vind ik zelf in ieder geval, ook weer niet voldoende last van om er heel veel moeite voor te doen :+

Mijn huid is ook een heel stuk beter geworden van de gezondere levensstijl die ik al een aantal jaren heb.

Ik hoopte even stiekem op een quick fix om het nog wat te verbeteren, maar helaas.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 8 april 2022 @ 11:17:16 #133
5428 crew  miss_sly
pi_204370180
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 11:07 schreef IJsdraakje het volgende:
Meteen nog even in de herhaling: zon doet veel schade, dus vergeet je zonnebrandmeuk niet!
En een zonnebril dragen zodra je maar enigszins het gevoel hebt dat je met je ogen gaat knijpen :Y
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 8 april 2022 @ 11:38:37 #134
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_204370425
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 11:15 schreef Donna het volgende:

[..]
Ik ben echt een binnenmens, laatst 10 minuutjes met de kinderen in de zon, nou ik heb het geweten. M'n wangen. :'(

Dus ja, daar ben ik wel van genezen en zal er aan moeten geloven om te smeren.
Een "leuke" realisatie: planten overleven binnen en daar hebben ze toch écht zonlicht voor nodig. Ook smeren (of een dagcrème met SPF) als je niet echt naar buiten gaat dus!
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  Moderator vrijdag 8 april 2022 @ 12:25:40 #135
382129 crew  Donna
pi_204370892
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 11:38 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Een "leuke" realisatie: planten overleven binnen en daar hebben ze toch écht zonlicht voor nodig. Ook smeren (of een dagcrème met SPF) als je niet echt naar buiten gaat dus!
Ja, heel nieuwe wereld voor mij. Zal beter voor mezelf zorgen. :Y
  Moderator maandag 18 april 2022 @ 22:29:29 #136
382129 crew  Donna
pi_204478194
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 23:39 schreef loveli het volgende:

[..]
Misschien is dit iets voor je?
https://www.laroche-posay.nl/rosaliac
Ik gebruik producten van een andere lijn, erg fijn merk.
Bedankt nogmaals voor deze tip. Het werkt, ik ben er bijna vanaf! *O*
pi_204478221
Iemand nog een tip voor een fijne dag”creme” met SPF? Ik gebruik altijd hydraterende gels want crèmes zijn vaak te vet en geen parfum toegevoegd :) want daar krijg ik echt last van.
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 19 april 2022 @ 09:33:03 #138
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_204479588
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 22:32 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Iemand nog een tip voor een fijne dag”creme” met SPF? Ik gebruik altijd hydraterende gels want crèmes zijn vaak te vet en geen parfum toegevoegd :) want daar krijg ik echt last van.
Paula's Choice? Ik gebruik zelf de Clear dagcreme, heerlijk licht.

En het skincare-topic is ook gereanimeerd, misschien daar nog wat meer tips. :Y LIF / Skincare #2
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  vrijdag 6 mei 2022 @ 19:42:37 #139
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_204648214
Hoihoi,

Iemand hier toevallig bekend met de lip whip lippenstift van the beauty bakery? Ik zoek een kleurtje wat lijkt op Twig van Mac. Maar bij geen een Douglas bij mij in de buurt lijken ze het te verkopen de winkel :{
I solemnly swear i'm up to no good
  zondag 28 augustus 2022 @ 09:32:12 #140
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205770936
Weet niet of iemand nog kan herinneren dat meerderen hier in het topic nogal not amused waren dat de fantastische Catrice eyeshadow sticks uit de productie waren een hele tijd terug?

Veel onsuccesvol uitgeprobeerd qua sticks en vloeibare producten, teleurstellend. Zeker ook de duurdere merken moet ik zeggen. Hoop geld verbrast daar :')

Heb einnnnndelijk paar dagen terug iets ontdekt wat bijna net zo top is.

Kruidvat eigen merk shadow sticks _O_



Yep, Kruidvat eigen merk... Dat maakt het dus maar liefst ¤3,50 voor zo'n pauperstickje.

Enige nadeel is dat je niet omhoog kunt draaien maar blijkbaar moet slijpen, ookal is het hard plastic. Weird en lees daar veel negatieve reacties over.
Echter, product zelf is fantastisch!!!
Snel en makkelijk aan te brengen en blijft echt bizar goed zitten de hele dag.

Iemand anders ook al geprobeerd?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_205771087
Dank voor de tip, ik ga eens kijken, ik heb nog heel veel voorraad van de sticks van Catrice, maar een ander kleurtje toevoegen wil ik wel.
Oh ja en ik moet nog even gaan kijken bij de Prijsmepper, vorig jaar zag ik er daar nog liggen maar toen geen zin om in de bakken te gaan graaien, het zou me niks verbazen als ze er nog zouden liggen
  zondag 28 augustus 2022 @ 10:00:47 #142
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205771168
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2022 09:50 schreef Doedezemaar het volgende:
Dank voor de tip, ik ga eens kijken, ik heb nog heel veel voorraad van de sticks van Catrice, maar een ander kleurtje toevoegen wil ik wel.
Oh ja en ik moet nog even gaan kijken bij de Prijsmepper, vorig jaar zag ik er daar nog liggen maar toen geen zin om in de bakken te gaan graaien, het zou me niks verbazen als ze er nog zouden liggen
Ik ben bezig aan de aller allerlaatste op dit moment, dus was nodig tijd om weer rond te kijken in eyeshadow stickland hiero :P
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Vis een optie? zondag 28 augustus 2022 @ 13:10:21 #143
70532 loveli
N
pi_205772732
Ik heb nog een paar ongebruikte liggen. Iemand interesse?
crap in = crap out
pi_205777771
ELF heeft ook van die sticks.
  zondag 28 augustus 2022 @ 18:34:48 #145
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205778298
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 17:41 schreef quirina het volgende:
ELF heeft ook van die sticks.
Ja die vond ik drie keer niks

Crease all over
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Licht Ontvlambaar zondag 28 augustus 2022 @ 19:00:33 #146
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_205778608
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 april 2022 11:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]
En een zonnebril dragen zodra je maar enigszins het gevoel hebt dat je met je ogen gaat knijpen :Y
Ik las ook ‘niet in je ogen wrijven’, daar krijg je blijkbaar donkere wallen van.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_205818147
Ik ben erg te spreken over de oogschaduw pallettes van Anastasia Beverly Hills Heb zelf Modern Renaissance, Norvina en Sultry.

Op de tweede plaats Urban Decay , Ultra Violet en Cherry

Voor de meer budget artikelen vind ik NYX ook niet verkeerd. Of het huismerk van Douglas.
pi_205818210
Fijnste oogschaduw vind ik Viséart. Wel duur maar blijft prachtig zitten.
pi_210981684
De laatste documentaire van Shane Dawson, over de datum, gebruikte en beschadigde make-up die wordt teruggebracht bij TK Maxx (zit ook Nederland, o.a. Utrecht, Eindhoven en Amsterdam) en vervolgens gewoon wordt doorverkocht.

Ik vond het niet zo schokkend eigenlijk. Je moet ook wel iets aan je verstand mankeren als je een product dat op het oog beschadigd is, ga kopen zonder de inhoud te controleren. Neemt niet weg dat ze het niet (meer) mogen verkopen. Of helemaal niet door het op te kopen bij grote ketens waarbij het niet helemaal gegarandeerd is dat het ongebruikt is. En dan Jeffree Star. Hij verkoopt zelf ook producten die over de datum zijn en er tegen aan zitten door ze in de mystery boxen zoals recentelijk met Halloween te verkopen.


Ook de mening dat er geen verschil tussen een lipgloss L'Oréal van 2 dollar en YSL van 55 dollar omdat laatst genoemde merk ook van L'Oréal is. Shane deed een swatch op zijn hand en gedeelde lippen en zag geen verschil. Daar bleef het bij. Het zou goed kunnen hoor dat de consument wordt bedonderd. Ik had alleen wat meer onderbouwing verwacht. De duur, hoe lang het blijft op zitten en de mate waarin het afgeeft.

Verder de claim dat een mini mascara beter geformuleerd is dat een grote, met het doel om de consument die laatste te laten kopen. Shane deed opnieuw een test, en van mening dat de kleine beter is, verder niets. Van Too Faced, de Better Than Sex mascara.

Matig allemaal, wel een beetje vermakelijk.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:03:25 #150
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_210981961
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 09:23 schreef Mylene het volgende:
De laatste documentaire van Shane Dawson, over de datum, gebruikte en beschadigde make-up die wordt teruggebracht bij TK Maxx (zit ook Nederland, o.a. Utrecht, Eindhoven en Amsterdam) en vervolgens gewoon wordt doorverkocht.

Ik vond het niet zo schokkend eigenlijk. Je moet ook wel iets aan je verstand mankeren als je een product dat op het oog beschadigd is, ga kopen zonder de inhoud te controleren. Neemt niet weg dat ze het niet (meer) mogen verkopen. Of helemaal niet door het op te kopen bij grote ketens waarbij het niet helemaal gegarandeerd is dat het ongebruikt is. En dan Jeffree Star. Hij verkoopt zelf ook producten die over de datum zijn en er tegen aan zitten door ze in de mystery boxen zoals recentelijk met Halloween te verkopen.


Ook de mening dat er geen verschil tussen een lipgloss L'Oréal van 2 dollar en YSL van 55 dollar omdat laatst genoemde merk ook van L'Oréal is. Shane deed een swatch op zijn hand en gedeelde lippen en zag geen verschil. Daar bleef het bij. Het zou goed kunnen hoor dat de consument wordt bedonderd. Ik had alleen wat meer onderbouwing verwacht. De duur, hoe lang het blijft op zitten en de mate waarin het afgeeft.

Verder de claim dat een mini mascara beter geformuleerd is dat een grote, met het doel om de consument die laatste te laten kopen. Shane deed opnieuw een test, en van mening dat de kleine beter is, verder niets. Van Too Faced, de Better Than Sex mascara.

Matig allemaal, wel een beetje vermakelijk.
Shane is sowieso een eikel eerste klas. Gaat over lijken. Dus dit verbaast me niets.

Wel heeft hij gelijk dat een 2¤ mascara vrijwel hetzelfde kan zijn dan een van 55¤. Zeker als ze uit dezelfde koker komen.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  Vis een optie? dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:26:29 #151
70532 loveli
N
pi_210982136
Duur merk doet research voor een nieuw product op de markt komt, en kosten van derving omdat je 40 ipv 10 kleuren foundation aanbiedt komen ook voor hun rekening. Het goedkopere segment heeft op termijn profijt van de research. Niet meer dan logisch dat ze ook een graantje van de goedkopere markt meepikken.

Een haute couture modemerk heeft ook een prêt à porter collectie om op te verdienen.
crap in = crap out
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')