quote:
Op vrijdag 28 januari 2022 01:15 schreef Amsel het volgende:Hoi, ik snap niks van de nieuwe make-up van tegenwoordig, kan iemand me helpen?
Ik pas nog steeds toe wat ik deed toen ik 17 was. Sindsdien zijn er natuurlijk allerlei nieuwe producten op de markt gekomen en nieuwe technieken bedacht, maar dat heb ik allemaal niet gevolgd. Ik koop nog steeds m'n oude vertrouwde spul en smeer dat voornamelijk met m'n vingers op m'n smoel, maar dat kan vast slimmer.
Waar kan ik tips krijgen over geschikte producten en hoe ik die in 10 minuten een beetje leuk kan aanbrengen? Zijn er YouTubers die laten zien hoe iemand van 40 een beetje aardige dag-make-up kan aanbrengen zonder er meteen uit te zien als Nikkie Tutorials (die overigens awesome is, maar niet de look die ik zoek voor op het schoolplein)? Alle hulp is welkom

1. Koop een beautyblender (zo'n eivormige spons). Je hebt ook vet goedkope. Is uiteindelijk veel fijner voor het aanbrengen van foundation en concealer. Dit kan makkelijk in 10 min, gaat vaak nog sneller dan met je vingers en je foundation en concealer zitten gewoon mooier.
2. Over die concealer doe je ook nog wat baking powder. Wel opletten dat het niet in de fijne lijntjes komt (groter risico als je al beetje rimpeltjes hebt of kraaienpootjes etc), dus wel afwerken met poederkwast
3. Zoek op youtube ff een 'contour' tutorial op. Als je dat goed leert, dan is dat echt mooi

4. Qua wenkbrauwen: niet meer gewoon 'inkleuren bam' maar echt haartjes tekenen, zachte lijnen en browwax of browgel gebruiken. Ik vind zo'n ingestifte onnatuurlijke wenkbrauw echt niet meer van deze tijd
5. Tutorial die ik mooi/fijn vind (moet natuurlijk bij je eigen smaak passen dus geen idee of dit je aanstaat):
-
(is ook met die beautyblender, de manier waarop ze haar wenkbrauwen doet, ook best natuurlijke makeup, en denk dat dit ook bij een 40jarige ook erg mooi en natuurlijk is).
-
- is op een veeeeel ouder persoon, maar ik vind de manier waarop hij het uitlegt en stap voor stap laat zien ontzettend illustratief; dit is een complete make-up tutorial

-
- contouren
-
- Gina met haar brows
Zoals je ziet kan je alles op youtube leren, zowel qua techniek als producten
En ik draag amper nog make-up, maar als ik in het weekend uitga doe ik het wel en ook als bovenstaande, want ik hou niet echt van heftige make-up maar wel dat je er net wat frisser uit ziet