abonnement Unibet Coolblue
pi_201296089
Zomaar lapo :o
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_201296131
Ik kan hier echt wel pissig om worden. En verdrietig.

Los van dat de wereld te klein zou zijn als we bij elke derde chemo opnieuw eigen risico zouden rekenen ofzo, denken ze nou echt dat dit op de lange termijn geld scheelt?! Laten we zorgen dat mensen pas psychische hulp zoeken als ze compleet vastgelopen zijn, dat is vast goedkoper dan ze heel laagdrempelig en heel vroeg met een stuk of 3-5 sessies weer op de rit helpen.. :|W
pi_201296157
Gewoon niet zeiken die huilies!
Dat zal ze leren
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_201296200
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 september 2021 18:20 schreef Vanyel het volgende:
In de nieuwe ggz-financiering, onderdeel van het Zorgprestatiemodel dat op 1 januari 2022 ingaat, worden cliënten verplicht om niet alleen in het startjaar, maar ieder jaar zelf voor hun zorg te betalen vanuit het eigen risico.

Hier

Manmanmanmanman
Mensen die GGZ nodig hebben zijn ook eigenlijk maar zeikerds, misschien gaan ze op deze manier sneller weer normaal doen? |:( |:( |:(
Tsja, dat geldt ook voor alle mensen met chronische lichamelijk klachten.
Niet dat het dan goed vind om dit maar daarmee gelijk te trekken, maar voor de chronisch lichamelijk zieken is het (al jaaaaaaaaaren) even onrechtvaardig.

Edoch - verheel en heers! Veruit de meeste mensen zijn *niet* chronisch ziek en dus interesseert het niemand en stemmen we lekker Rutte.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_201296226
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 18:29 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik kan hier echt wel pissig om worden. En verdrietig.

Los van dat de wereld te klein zou zijn als we bij elke derde chemo opnieuw eigen risico zouden rekenen ofzo, denken ze nou echt dat dit op de lange termijn geld scheelt?! Laten we zorgen dat mensen pas psychische hulp zoeken als ze compleet vastgelopen zijn, dat is vast goedkoper dan ze heel laagdrempelig en heel vroeg met een stuk of 3-5 sessies weer op de rit helpen.. :|W
Nou ja, in de somatische gezondheidszorg moet je met een chronische aandoening ook ieder jaar opnieuw eigen risico betalen natuurlijk... Dus ook als je van oktober tot juni chemotherapie krijgt.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_201296268
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 18:34 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Nou ja, in de somatische gezondheidszorg moet je met een chronische aandoening ook ieder jaar opnieuw eigen risico betalen natuurlijk... Dus ook als je van oktober tot juni chemotherapie krijgt.
Misschien denk ik verkeerd, maar wanneer je bv een joekel van een melanoom hebt, de gang naar een arts makkelijker is, dan wanneer je (understatement) geestelijk in de knoop zit.
Het lijkt me dat dit voor GGZ patienten flink drempelverhogend is
We have far more in common than that which devides us..
  vrijdag 10 september 2021 @ 18:41:17 #7
63722 z80
I fink you freaky
pi_201296359
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 18:36 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Misschien denk ik verkeerd, maar wanneer je bv een joekel van een melanoom hebt, de gang naar een arts makkelijker is, dan wanneer je (understatement) geestelijk in de knoop zit.
Indien een beperkt budget en tegen het einde van het jaar?
Uitstellen tot januari is dan een optie, of mogelijk de enige optie ivm geen geld. Niet dat het goed is, maar het gebeurt wel.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_201296360
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 18:36 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Misschien denk ik verkeerd, maar wanneer je bv een joekel van een melanoom hebt, de gang naar een arts makkelijker is, dan wanneer je (understatement) geestelijk in de knoop zit.
Dat weet ik niet per se.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_201296409
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 18:36 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Misschien denk ik verkeerd, maar wanneer je bv een joekel van een melanoom hebt, de gang naar een arts makkelijker is, dan wanneer je (understatement) geestelijk in de knoop zit.
Het lijkt me dat dit voor GGZ patienten flink drempelverhogend is
Dat weet ik niet. Wat ik vooral bedoel te zeggen is dat de vergelijking met de somatische zorg mank gaat, want daar is het juist ook zo geregeld. Het heeft wat mij betreft minder met een stigma op psychische hulp maar alles met de macht van de zorgverzekeraars en hun nare belangen te maken.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_201296444
Voordeel van psychische zorg is wel dat je zo lang op de wachtlijst staat dat je nog makkelijk de tijd hebt om een andere zorgverzekeraar en een lager eigen risico te regelen voordat je daadwerkelijk behandeld wordt :+
pi_201296490
Dat is wel héél erg 'het glas is halfvol' :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_201296536
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 18:46 schreef Tele6 het volgende:
Voordeel van psychische zorg is wel dat je zo lang op de wachtlijst staat dat je nog makkelijk de tijd hebt om een andere zorgverzekeraar en een lager eigen risico te regelen voordat je daadwerkelijk behandeld wordt :+
Of zo lang dat je depressie na 9 maanden hel weer op z'n retour is want "ook dit gaat voorbij". *O*

;(
Sterkheidsbaas van alles.
pi_201296586
Kan iemand kraan daarboven even dicht draaien? Ik zit te wachten in de auto totdat het iets minder heftig tekeer gaat.


Verder heb ik geen goed woord over voor dit soort uitknijperij, maar zoals @sigme al zegt, kennelijk wil de meerderheid van NL dit. Ik snap er geen bal van.
  vrijdag 10 september 2021 @ 18:56:30 #14
63722 z80
I fink you freaky
pi_201296650
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 september 2021 18:53 schreef Candaasje het volgende:
Kan iemand kraan daarboven even dicht draaien? Ik zit te wachten in de auto totdat het iets minder heftig tekeer gaat.

Verder heb ik geen goed woord over voor dit soort uitknijperij, maar zoals @:sigme al zegt, kennelijk wil de meerderheid van NL dit. Ik snap er geen bal van.
Of een meerderheid dit wil is maar de vraag. De meerderheid op zeer goed zittende stoelen wil dit. Of tenmiste heeft er mee ingestemd. Mogelijk als wisselgeld voor iets dat die partij belangrijker vind/vond.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_201296653
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 september 2021 18:53 schreef Candaasje het volgende:
Kan iemand kraan daarboven even dicht draaien? Ik zit te wachten in de auto totdat het iets minder heftig tekeer gaat.

Verder heb ik geen goed woord over voor dit soort uitknijperij, maar zoals @:sigme al zegt, kennelijk wil de meerderheid van NL dit. Ik snap er geen bal van.
Nederland weet vaak niet eens waar voor/tegen ze stemt. Zie dit, zie woningnood zie toeslagen...noem maar op. Maar men stemt al jaren op dezelfde. Je oogst wat je zaait, alleen heeft niet iedereen dat door
We have far more in common than that which devides us..
pi_201296659
Ik heb ook wel eens gehoord "ja dat is goed die wachtlijst, want dan kun je tenminste goed nadenken over wat je hulpvraag nou precies is, in de tussentijd"

die 5 maanden ja. En alsof je je hulpvraag niet al geformuleerd had toen je voor de verwijzing ging. :')
  vrijdag 10 september 2021 @ 19:00:18 #17
63722 z80
I fink you freaky
pi_201296737
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 18:56 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Nederland weet vaak niet eens waar voor/tegen ze stemt. Zie dit, zie woningnood zie toeslagen...noem maar op. Maar men stemt al jaren op dezelfde. Je oogst wat je zaait, alleen heeft niet iedereen dat door
Woningnood. Daar was ook een item over op tv. Dat de er veel geld op de bank staat en er niet gebouwd wordt. En daar dan op blijven hameren.
Maar dat er met dank aan een grote lobby van groen er niet gebouwd mag worden, want daar komt stikstof bij vrij, werd door alle deelnemers vakkundig verzwegen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_201296955
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 19:00 schreef z80 het volgende:

[..]
Woningnood. Daar was ook een item over op tv. Dat de er veel geld op de bank staat en er niet gebouwd wordt. En daar dan op blijven hameren.
Maar dat er met dank aan een grote lobby van groen er niet gebouwd mag worden, want daar komt stikstof bij vrij, werd door alle deelnemers vakkundig verzwegen.
Dat we overal max 100km/h m ogen rijden met z'n allen, en niet mogen bouwen, komt niet 'door de groenen', maar door een immens groot klimaat- en milieuprobleem (ook in de directe omgeving) waarbij 'we' niet willen erkennen dat de veehouderij hier de boel pas écht bij op slot gooit, wat de mogelijkheid tot wat stikstof uitstoten betreft.

Maar die willen we niet aanpakken. Sterker nog, het advies om te minderen met vlees is eerder bewust weggelaten door de regering, vanuit het ministerie van Economische Zaken, gesteund door het ministerie van Landbouw. Dat werd pas écht verzwegen.

https://www.volkskrant.nl(...)%2Fl.facebook.com%2F


EDIT: daarbij is niet enkel bouwen de oplossing. Er zitten ook veel oudere mensen vast in eensgezinswoningen, en dat heeft ook o.a. te maken met niet kunnen doorstromen naar aanleun/verzorgingshuizen. Met dank aan de bezuinigingen in..jawel, de zorg.

[ Bericht 3% gewijzigd door Candaasje op 10-09-2021 19:13:27 ]
pi_201296985
Maar goed, er stemmen nog genoeg mensen VVD die er zelf daardoor ook niet beter van worden.
Ik heb (schoon)familieleden die beter sociaals zouden stemmen, maar Rutte zo'n sympathieke man vinden. En zich daardoor zelf gigantisch in de vingers snijden.

Voor nu: nu wél echt Falafel :9 *O*
pi_201297058
Rutte zo'n sympathieke man :r
pi_201297076
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 19:14 schreef Tele6 het volgende:
Rutte zo'n sympathieke man :r
Die snap ik ook niet. Maar goed, ooit eens iemand gesproken die op Hans Wijers stemde, want hij heeft zulk mooi haar :?
We have far more in common than that which devides us..
pi_201297098
Mijn schoonouders zitten ook vast in hun huurhuis want overal waar ze heen gaan is qua prijs dubbel hun huur. Dus die gaan er pas uit als ze in een verzorgingstehuis moeten (en er is plek) of als ze dood gaan.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_201297112
Op Baudet stemmen als antistem en hij = “baudet komt uit een goed nest.😂”
pi_201297156
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 september 2021 19:16 schreef Tally het volgende:
Mijn schoonouders zitten ook vast in hun huurhuis want overal waar ze heen gaan is qua prijs dubbel hun huur. Dus die gaan er pas uit als ze in een verzorgingstehuis moeten (en er is plek) of als ze dood gaan.
Dat heeft mijn oma ook :Y
Die woont in een heel gezinshuis, 4 slaapkamers. Maar de huur is sinds eeuwig niet veranderd dus heel betaalbaar voor haar.
En ze is nog hartstikke gezond, dus ze zou ook niet in een ouderenwoning gaan wonen nu.

Ondertussen wonen de buren van A en B met z'n achten in een driekamerflat. :X
pi_201297159
Met al het geld van de overheid is er zó onnoemelijk kapotbezuinigd.
Oa. de Zorg. En al die gezellige ervaren Zorgverleners in bijv. de ouderenzorg zijn nooit meer teruggekomen.
pi_201297183
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 september 2021 19:16 schreef Tally het volgende:
Mijn schoonouders zitten ook vast in hun huurhuis want overal waar ze heen gaan is qua prijs dubbel hun huur. Dus die gaan er pas uit als ze in een verzorgingstehuis moeten (en er is plek) of als ze dood gaan.
En ze willen wel ergens anders wonen?
Ik zag op funda een appartement hier. Wel uitkijkend op de Rijn, maar boven een uitgaansgebied (en een heel klein balkon), 94m2, 525.000 euro
Mijn nichtje en vriend hebben vandaag voorlopig koopcontract getekend *O* Een van de huizen waar ze eerder op hebben geboden is 110.000 overboden. Dat zijn echt geen grapjes meer
We have far more in common than that which devides us..
pi_201297194
- stil hier in huis -

(De rest van de familie is op een tripje)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_201297247
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 19:21 schreef fietsie het volgende:
- stil hier in huis -

(De rest van de familie is op een tripje)
Mocht je niet mee?

Oh ja…hoe is Uk de eerste weken bevallen in het middelbaar? En fietsen heen en weer?
pi_201297275
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 september 2021 18:32 schreef sigme het volgende:

[..]
Tsja, dat geldt ook voor alle mensen met chronische lichamelijk klachten.
Niet dat het dan goed vind om dit maar daarmee gelijk te trekken, maar voor de chronisch lichamelijk zieken is het (al jaaaaaaaaaren) even onrechtvaardig.
De regels rondom eigen risico veranderen niet. Het gaat hier om het sneller sturen van facturen, waardoor je ze elk kalenderjaar krijgt en dus elk jaar eigen risico betaalt.

Dit is dus niet iets wat al gold voor lichamelijke klachten en het gaat ook niet gelden voor lichamelijke klachten. Het is (nu) iets wat alleen de GGZ raakt. Voor de volledigheid de hele tekst onder de spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vetgedrukt waar de vergelijking wordt gemaakt.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_201297294
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 september 2021 19:25 schreef AnneX het volgende:

[..]
Mocht je niet mee?

Oh ja…hoe is Uk de eerste weken bevallen in het middelbaar? En fietsen heen en weer?
Nee ik kon niet mee; ze zijn een prijs ophalen (vanmiddag) die ze gewonnen hebben in het verzorgingstehuis waar een dementerende oom woont. En logeren dan bij familie om morgen terug te rijden.

Uk vindt dit helemaal prima, op het huiswerk voor Science na, en baalt van het niet geleverd krijgen van haar boeken Engels. Maar ja, van Dijk is monopolist en interesseert het werkelijk niets, het geld komt toch wel binnen met sloten.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_201297299
Het verschil met somatische zorg is dat daar wel met DBC's gewerkt wordt, en die als ik het goed begrijp nu verdwijnen in de GGZ. Dus als je half november start met een behandeling van 10 sessies, 1 per week, voor een somatische aandoening, hangt daar een DBC traject aan van een x aantal maanden (90 tot 120 dagen), en betaal je eigen risico in het jaar van de start van DBC (of eind, maar in elk geval maar één keer voor het hele DBC, ook als die in twee kalenderjaren viel).
Als je bij GGZ straks half november start met een traject van 10 wekelijkse sessies dat eerder onder één DBC traject viel, betaal je in het startjaar én in het jaar erna eigen risico, ipv alleen in startjaar.

Neemt niet weg dat chronisch zieken inderdaad ook benadeeld worden, bv door kosten van medicatie of doordat meerdere DBC's nodig zijn in verschillende jaren, maar bij trajecten die voor somatische zorg onder een DBC vallen en bij GGZ straks niet meer, is er dus wel degelijk een nadeel van GGZ ten opzichte van somatische zorg straks.

[ Bericht 3% gewijzigd door vlindertje89 op 10-09-2021 19:46:17 ]
pi_201297325
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 september 2021 19:26 schreef Vanyel het volgende:

[..]
De regels rondom eigen risico veranderen niet. Het gaat hier om het sneller sturen van facturen, waardoor je ze elk kalenderjaar krijgt en dus elk jaar eigen risico betaalt.

Dit is dus niet iets wat al gold voor lichamelijke klachten en het gaat ook niet gelden voor lichamelijke klachten. Het is (nu) iets wat alleen de GGZ raakt. Voor de volledigheid de hele tekst onder de spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoezo geldt dit niet voor lichamelijke ziekten? De chronisch zieken die ik ken hebben elk jaar dingen nodig en zijn elk jaar zo rond maart door hun eigen risico heen. Ik ken er geen die hun medicatie of behandeling kunnen 'samenvatten' in een langzame factuur ofzo. Misschien zijn ze er wel hoor, maar dat zijn dan misschien utizonderingen?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_201297337
Ik moest even lachen. Op FB, gratis afhalen pagina hier in de stad. Heeft iemand een tgtg pakket opgehaald. 12!!!!! pakjes hummus _O- _O-
We have far more in common than that which devides us..
pi_201297344
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 18:43 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Dat weet ik niet. Wat ik vooral bedoel te zeggen is dat de vergelijking met de somatische zorg mank gaat, want daar is het juist ook zo geregeld. Het heeft wat mij betreft minder met een stigma op psychische hulp maar alles met de macht van de zorgverzekeraars en hun nare belangen te maken.
Nog eens, omdat dat juist een belangrijk punt is. Dit is anders in de somatische zorg. Als je DBC van oktober tot juni loopt, krijg je daarna 1x een rekening en dán kost het je het eigen risico. Niet al in oktober.

Edit: maar dat zei vlinder al

[ Bericht 2% gewijzigd door Vanyel op 10-09-2021 19:37:57 ]
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_201297361
Ik denk trouwens dat Rutte echt een heel bijzonder ontzettend sympathieke man is. Het is in mijn optiek ook/daarnaast een minister president die namens een partij met een slecht programma de Nederlandse democratie beschadigt. Ik zou dus niet snel op hem stemmen, maar ik zou 'm best op de koffie willen hebben.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_201297363
Ik zie dat @Vanyel en ik weer eens tegelijk hetzelfde proberen te zeggen :D
  Moderator vrijdag 10 september 2021 @ 19:33:17 #37
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201297390
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 19:27 schreef fietsie het volgende:

Uk vindt dit helemaal prima, op het huiswerk voor Science na, en baalt van het niet geleverd krijgen van haar boeken Engels. Maar ja, van Dijk is monopolist en interesseert het werkelijk niets, het geld komt toch wel binnen met sloten.
Of de huidige jeugd is te beroerd om te werken. Van Dijk zit (of zat) in Emmen en toen was er een 'wachtlijst' als je er wilde werken.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_201297392
Voor de record:
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 september 2021 17:39 schreef sigme het volgende:
Ik had rond een uur of twaalf wat plakken lamsbout in bier met siepel en peen de oven in geschoven. Uurtje geleden heb ik er tomaat en courgette aan toegevoegd. Inmiddels heb ik een Duvel op, dus we kunnen bijna eten.
We kozen niet voor eten, maar voor een tweede Duvel. Het eten wacht wel.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_201297402
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 19:30 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik moest even lachen. Op FB, gratis afhalen pagina hier in de stad. Heeft iemand een tgtg pakket opgehaald. 12!!!!! pakjes hummus _O- _O-
Zou hier wel op komen :D
pi_201297416
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 september 2021 19:31 schreef sigme het volgende:
Ik denk trouwens dat Rutte echt een heel bijzonder ontzettend sympathieke man is. Het is in mijn optiek ook/daarnaast een minister president die namens een partij met een slecht programma de Nederlandse democratie beschadigt. Ik zou dus niet snel op hem stemmen, maar ik zou 'm best op de koffie willen hebben.
Ik denk, steeds vaker, dat hij een goed acteur is. Hij doet dingen of laat dingen na en ziet wel wanneer hij er commentaar op krijgt en dan draait hij weer om, zegt sorry, tot de volgende keer.
Vertrouw 'm steeds minder.
We have far more in common than that which devides us..
pi_201297417
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 september 2021 19:33 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Of de huidige jeugd is te beroerd om te werken. Van Dijk zit (of zat) in Emmen en toen was er een 'wachtlijst' als je er wilde werken.
De oplossing is het mailen van een pdf naar de scholen, in afwachting van boeken.. Ingewikkelder is de oplossing niet.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  Moderator vrijdag 10 september 2021 @ 19:36:28 #42
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201297455
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 19:34 schreef fietsie het volgende:

[..]
De oplossing is het mailen van een pdf naar de scholen, in afwachting van boeken.. Ingewikkelder is de oplossing niet.
Of een leraar die even wat kopietjes maakt :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_201297465
quote:
5s.gif Op vrijdag 10 september 2021 19:29 schreef sigme het volgende:

[..]
Hoezo geldt dit niet voor lichamelijke ziekten? De chronisch zieken die ik ken hebben elk jaar dingen nodig en zijn elk jaar zo rond maart door hun eigen risico heen. Ik ken er geen die hun medicatie of behandeling kunnen 'samenvatten' in een langzame factuur ofzo. Misschien zijn ze er wel hoor, maar dat zijn dan misschien utizonderingen?
Voor lichamelijke ziekten wordt er niet volgens jaar een algemene wijziging doorgevoerd die inhoudt dat een behandeling die over meer dan een kalenderjaar doorloopt, meer dan 1x eigen risico kost. Voor de GGZ wel.

Daar gaat deze ophef over. Niet over medicatie etc.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_201297471
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 september 2021 19:36 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Of een leraar die even wat kopietjes maakt :)
Dan zit je weer met copyright.. als de rechtenhouder aanlevert is dat allemaal simpeler.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_201297485
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 19:27 schreef fietsie het volgende:

[..]
Nee ik kon niet mee; ze zijn een prijs ophalen (vanmiddag) die ze gewonnen hebben in het verzorgingstehuis waar een dementerende oom woont. En logeren dan bij familie om morgen terug te rijden.

Uk vindt dit helemaal prima, op het huiswerk voor Science na, en baalt van het niet geleverd krijgen van haar boeken Engels. Maar ja, van Dijk is monopolist en interesseert het werkelijk niets, het geld komt toch wel binnen met sloten.
Hoho, zó zit het niet!
Dankzij onze mooie politiek hebben we
a) "gratis" schoolboeken
b) aanbestedingregels

a maakt dat scholen in 1 keer hun bestelling moeten doen waarmee het bedrag de norm van 'verplichte aanbesteding' passeert
en b maakt dat er enkel partijen kunnen intekenen die voldoen aan de voorwaarden van de tender

Een van de voorwaarden van de tender is dat het een betrouwbare partij is, wat geobjectiveerd wordt door (serieus echt waar) "heeft de afgelopen 5 jaar een vergelijkbare opdracht binnengesleept".

Van Dijk heeft geen monopolie. Iddink is de concurrent (en hoewel Iddink ook viespeuken zijn, heb ik ze *iets* hoger zitten dan van Dijk. Van Dijk zijn echt vieze viespeuken. Ze komen uit dezelfde regio vol viespeuken.)
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_201297497
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 september 2021 19:33 schreef sigme het volgende:
Voor de record:
[..]
We kozen niet voor eten, maar voor een tweede Duvel. Het eten wacht wel.
Nog een paar en dan kan het eten morgen ook wel ^O^
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_201297516
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 september 2021 19:39 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Nog een paar en dan kan het eten morgen ook wel ^O^
Ze gingen per vier. We hebben voor hierna enkel bier lager in alcoholpercentage en omlaagschalen is achteruitgang. Maar anders kreeg je gelijk.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_201297519
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 september 2021 19:38 schreef sigme het volgende:

[..]
Hoho, zó zit het niet!
Dankzij onze mooie politiek hebben we
a) "gratis" schoolboeken
b) aanbestedingregels

a maakt dat scholen in 1 keer hun bestelling moeten doen waarmee het bedrag de norm van 'verplichte aanbesteding' passert
en b maakt dat er enkel partijen kunnen intekenen die voldoen aan de voorwaarden van de tender

Een van de voorwaarden van de tender is dat het een betrouwbare partij is, wat geobjectiveerd wordt door (serieus echt waar) "heeft de afgelopen 5 jaar een vergelijkbare opdracht binnengesleept".

Van Dijk heeft geen monopolie. Iddink is de concurrent (en hoewel Iddink ook viespeuken zijn, heb ik ze *iets* hoger zitten dan van Dijk. Van Dijk zijn echt vieze viespeuken. Ze komen uit dezelfde regio vol viespeuken.)
Iddink doet toch Malmberg boeken? Waar de docenten geen stapels en stapels daarop gebaseerde proefwerken hebben liggen? Die ze van NL uitgevers wel hebben?

En bij die fysieke schoolboeken hoort ook een online leeromgeving. Maar ook die kan niet opengesteld worden zonder boek. Ze leert nu woordjes van foto's van boeken van een ander.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_201297533
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 september 2021 19:40 schreef sigme het volgende:

[..]
Ze gingen per vier. We hebben voor hierna enkel bier lager in alcoholpercentage en omlaagschalen is achteruitgang. Maar anders kreeg je gelijk.
Zonde. Hadden ze ook per 8 kunnen gaan
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_201297618
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 september 2021 19:30 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Nog eens, omdat dat juist een belangrijk punt is. Dit is anders in de somatische zorg. Als je DBC van oktober tot juni loopt, krijg je daarna 1x een rekening en dán kost het je het eigen risico. Niet al in oktober.

Edit: maar dat zei vlinder al
Die rekening krijg je na 90-120 dagen, dan sluit de dbc. En dan kan er een vervolg-dbc geopend worden, die vervolgens ook weer eigen risico kost. Waarbij het volgens mij ook nog kan zijn dat er voor een aandoening meerdere dbc's kunnen lopen die vervolgens dus ook apart gefactureerd kunnen worden.

Dat maakt de ophef niet minder terecht en ik begrijp nu dat het inderdaad anders is dan in de somatiek. Maar het is dus ook niet helemaal waar dat je niet midden in een kankerbehandeling op eens een nieuwe factuur kunt krijgen (daar reageerde ik in eerste instantie op).
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_201297632
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 september 2021 19:41 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Zonde. Hadden ze ook per 8 kunnen gaan
Dit is nieuw en verbeterd. Ze gingen altijd per zes. Dat paste mij beter.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_201297633
Er zijn ook wel ziekenhuis behandelingen waarbij bij aanvang al voor meerdere jaren het eigen risico gefactureerd gaat worden.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_201297656
Overigens weet ik wel weer direct waarom ik niet in de GGZ werk. Onze zorg wordt helemaal niet gefactureerd en ik schaam me al bij een wachtlijst van een maand :D
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_201297671
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 19:46 schreef fietsie het volgende:
Er zijn ook wel ziekenhuis behandelingen waarbij bij aanvang al voor meerdere jaren het eigen risico gefactureerd gaat worden.
?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_201297695
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 september 2021 19:49 schreef Vanyel het volgende:

[..]
?
Operatie in jaar 1, nazorg in jaren 2, 3, 4 en 5 waarbij een jaarlijkse declaratie gedaan wordt bij de zorgverzekeraar groter dan het eigen risico, vallend onder het eigen risico.
Die patiënten tekenen dus in jaar 1 voor het 5 jaar lang kwijt zijn van hun eigen risico, los van enige andere zorg die ze nog ontvangen.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  Moderator vrijdag 10 september 2021 @ 19:52:17 #56
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201297741
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 september 2021 19:38 schreef sigme het volgende:

[..]
Hoho, zó zit het niet!
Dankzij onze mooie politiek hebben we
a) "gratis" schoolboeken
b) aanbestedingregels

a maakt dat scholen in 1 keer hun bestelling moeten doen waarmee het bedrag de norm van 'verplichte aanbesteding' passeert
en b maakt dat er enkel partijen kunnen intekenen die voldoen aan de voorwaarden van de tender

Een van de voorwaarden van de tender is dat het een betrouwbare partij is, wat geobjectiveerd wordt door (serieus echt waar) "heeft de afgelopen 5 jaar een vergelijkbare opdracht binnengesleept".

Van Dijk heeft geen monopolie. Iddink is de concurrent (en hoewel Iddink ook viespeuken zijn, heb ik ze *iets* hoger zitten dan van Dijk. Van Dijk zijn echt vieze viespeuken. Ze komen uit dezelfde regio vol viespeuken.)
Zijn er geen scholen meer met "gewoon" hun eigen boekenfonds?

Levert Van Dijk alle methodes/uitgevers?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_201297743
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 19:45 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Die rekening krijg je na 90-120 dagen, dan sluit de dbc. En dan kan er een vervolg-dbc geopend worden, die vervolgens ook weer eigen risico kost. Waarbij het volgens mij ook nog kan zijn dat er voor een aandoening meerdere dbc's kunnen lopen die vervolgens dus ook apart gefactureerd kunnen worden.

Dat maakt de ophef niet minder terecht en ik begrijp nu dat het inderdaad anders is dan in de somatiek. Maar het is dus ook niet helemaal waar dat je niet midden in een kankerbehandeling op eens een nieuwe factuur kunt krijgen (daar reageerde ik in eerste instantie op).
Daar heb je gelijk in - had m'n voorbeeld wat specifieker moeten maken daarin. Als je pech hebt duurt je kankerbehandeling meer dan 120 dagen en valt de tweede keer 120 dagen net in een volgend jaar (en dat zal vast regelmatig voorkomen), dan ben je inderdaad 2x eigen risico kwijt. Alleen dus wel sowieso max 1x eigen risico per DBC van 120 dagen, wat straks bij de GGZ dus niet meer het geval is. Maar die had je inmiddels al begrepen (maar voor anderen zet ik t toch nog even neer :))
pi_201297754
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 september 2021 19:52 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Zijn er geen scholen meer met "gewoon" hun eigen boekenfonds?

Levert Van Dijk alle methodes/uitgevers?
Ik ken in mijn familie geen gezin die niet alle boeken via Van Dijk heeft.

En nee, volgens mijn informatie alleen Noordhoff en WoltersKluwers..
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_201297760
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 19:48 schreef Clubsoda het volgende:
Overigens weet ik wel weer direct waarom ik niet in de GGZ werk. Onze zorg wordt helemaal niet gefactureerd en ik schaam me al bij een wachtlijst van een maand :D
Niet?
Alles gratiesj?


Wij deden vrijgevestigd + druppel op gloeiende plaat van de aanvullende verzekering, maar daar moet je maar toevallig genoeg geld voor hebben. Dat ging wel lekker snel en precies op maat.
Voor de kinderen kunnen/ konden we gelukkig wel steeds vrij snel terecht
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_201297871
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 september 2021 19:53 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Niet?
Alles gratiesj?

Wij deden vrijgevestigd + druppel op gloeiende plaat van de aanvullende verzekering, maar daar moet je maar toevallig genoeg geld voor hebben. Dat ging wel lekker snel en precies op maat.
Voor de kinderen kunnen/ konden we gelukkig wel steeds vrij snel terecht
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
Nee, volgens mij niet. Gaat wel komen, maar nu nog niet. We registreren onder de dbc van de verwijzend specialist, dat kan dus ook alleen maar als die dbc al loopt. En vrijwel al mijn (behandel)patiënten zijn chronisch dus die dbc's worden niet gesloten tenzij bij overlijden :X Het is een soort lump sum constructie, waarbij alle zorg in die dbc gekwakt wordt. En laten we wel wezen, in alle onderzoeken, scans, opnames, operaties, bestralingen, chemo's, zijn die 10 uurtjes praten met mij de kosten niet natuurlijk :+

Er komen ook steeds meer vrijgevestigenden die geen contracten met verzekeraars willen. Dat geeft inderdaad ruimte voor snelheid en maatwerk.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_201298264
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 september 2021 19:52 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Zijn er geen scholen meer met "gewoon" hun eigen boekenfonds?

Levert Van Dijk alle methodes/uitgevers?
1) nope
2) weet ik niet; ik zit/zat niet in dat stuk inhoud
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_201298290
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 19:52 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ik ken in mijn familie geen gezin die niet alle boeken via Van Dijk heeft.

En nee, volgens mijn informatie alleen Noordhoff en WoltersKluwers..
En dan heb je zeker SOM erbij?
Iddink is eigenaar van Magister.
Van Dijk van Eduarte.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_201298313
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 19:21 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
En ze willen wel ergens anders wonen?
Ik zag op funda een appartement hier. Wel uitkijkend op de Rijn, maar boven een uitgaansgebied (en een heel klein balkon), 94m2, 525.000 euro
Mijn nichtje en vriend hebben vandaag voorlopig koopcontract getekend *O* Een van de huizen waar ze eerder op hebben geboden is 110.000 overboden. Dat zijn echt geen grapjes meer
110k overboden? :o Wat was de vraagprijs dan in godsnaam? :o
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_201298315
quote:
5s.gif Op vrijdag 10 september 2021 20:23 schreef sigme het volgende:

[..]
En dan heb je zeker SOM erbij?
Iddink is eigenaar van Magister.
Van Dijk van Eduarte.
Nee ze gebruiken als leerlingmanagement dan weer Magister...
En Za-nogwat voor acute roosterwijzigingen
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_201298336
T/m 2016 had de middelbare school waar ik op zat nog een eigen boekenfonds, van erna weet ik het niet. En ze gebruikten Magister.

Dat eigen boekenfonds was ook om te huilen, want die boeken waren oud, kapot, en als je pech had schimmelig want de boeken die dit jaar niet nodig waren werden tot volgend jaar in de kelder gezet :r
En jij maar betalen omdat je je boeken aan het eind van het jaar niet tiptop ingeleverd kreeg }:|
pi_201298340
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 20:25 schreef fietsie het volgende:

[..]
Nee ze gebruiken als leerlingmanagement dan weer Magister...
En Za-nogwat voor acute roosterwijzigingen
Zitten de boeken dan ook in Magister?

Magister is veel groter dan SOM, en van Dijk groter dan Iddink, en ik weet eigenlijk niet hoe het werkt als school een en ander niet gesynchroniseerd gebruikt.

Ik heb een paar jaar bij Magister gewerkt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_201298357
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 september 2021 20:27 schreef sigme het volgende:

[..]
Zitten de boeken dan ook in Magister?

Magister is veel groter dan SOM, en van Dijk groter dan Iddink, en ik weet eigenlijk niet hoe het werkt als school een en ander niet gesynchroniseerd gebruikt.

Ik heb een paar jaar bij Magister gewerkt.
Nee de boeken die digitaal beschikbaar zijn zitten in een app op een ipad die ik niet ken / waar ik niet bij kan.
Managed iPad eigendom van de ouders van de leerling maar beheerd door school.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_201298358
Oh, een school mag trouwens nog best een 'eigen boekenfonds' hebben, maar inkoop gaat dan via aanbesteding, lees: via van Dijk of Iddink. Dat zei ik misschien eerder niet goed.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_201298368
quote:
5s.gif Op vrijdag 10 september 2021 20:23 schreef sigme het volgende:

[..]
En dan heb je zeker SOM erbij?
Iddink is eigenaar van Magister.
Van Dijk van Eduarte.
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 20:25 schreef PdeHoog het volgende:

[..]
110k overboden? :o Wat was de vraagprijs dan in godsnaam? :o
Zij zochten tot max 400.000. Als ik het goed onthouden heb ging het om een rijtjeshuis is candaasjecity
We have far more in common than that which devides us..
pi_201298373
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 20:27 schreef Tele6 het volgende:

En jij maar betalen omdat je je boeken aan het eind van het jaar niet tiptop ingeleverd kreeg }:|
Dit heb ik maar gewoon vooraf afgekocht, dat gezeik zit ik niet op te wachten. Genaaid wordt je toch, linksom of rechtsom.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_201298382
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 20:28 schreef fietsie het volgende:

[..]
Nee de boeken die digitaal beschikbaar zijn zitten in een app op een ipad die ik niet ken / waar ik niet bij kan.
Managed iPad eigendom van de ouders van de leerling maar beheerd door school.
Aha, dus dan lekker dubbele softwarelicenties kwijt zijn. Magister is een all-in pakket met een standaardprijs per leerling, ongeachte welke modules de school gebruikt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_201298416
Bij ons gebruikten ze Magister alleen om de aanwezigheid en cijfers in bij te houden, en Itslearning voor huiswerk, bestanden inleveren etc. Dat zal licentietechnisch dan ook wel lachen zijn geweest :')
pi_201298433
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 september 2021 20:30 schreef sigme het volgende:

[..]
Aha, dus dan lekker dubbele softwarelicenties kwijt zijn. Magister is een all-in pakket met een standaardprijs per leerling, ongeachte welke modules de school gebruikt.
Ik zie nergens boeken:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_201298440
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 20:34 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ik zie nergens boeken:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, maar voor de licentiekosten maakt dat dus niet uit.

Ouders hebben trouwens al snel geen inzage in boeken.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_201298467
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 september 2021 20:34 schreef sigme het volgende:

[..]
Nee, maar voor de licentiekosten maakt dat dus niet uit.

Ouders hebben trouwens al snel geen inzage in boeken.
Ja dat zou ook nog eens kunnen maar ik heb A gehoord over een ander pakket alleen niet onthouden hoe en wat. Het waren twee volle dagen voor de hele mentorklas hun iPad juist had ingerichht
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_201298666
Studieboeken. 8-) Studente vanmiddag is officieel begonnen op de taalschool en heeft de laatste versie studieboek Nedl. taal en les van één van de auteurs.🤪

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Affijn, ik kwam alleen nog even vanavond hier om @Lonaa veel succes te wensen. Morgen. Zet hem op, meid. B:)B
pi_201298696
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 september 2021 20:48 schreef AnneX het volgende:
Studieboeken. 8-) Studente vanmiddag is officieel begonnen op de taalschool en heeft de laatste versie studieboek Nedl. taal en les van één van de auteurs.🤪

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Affijn, ik kwam alleen nog even vanavond hier om @:Lonaa veel succes te wensen. Morgen. Zet hem op, meid. B:)B
Dat is helemaal geen simpel zinnetje inderdaad :')
ik zeg regelmatig spiegeloog, maar dat is meer als een soort van grapje. Zo verklaar ik mezelf ook regelmatig ingelitent. :7
pi_201298832
Het is hier warm
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_201299001
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 19:21 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
En ze willen wel ergens anders wonen?
Ik zag op funda een appartement hier. Wel uitkijkend op de Rijn, maar boven een uitgaansgebied (en een heel klein balkon), 94m2, 525.000 euro
Mijn nichtje en vriend hebben vandaag voorlopig koopcontract getekend *O* Een van de huizen waar ze eerder op hebben geboden is 110.000 overboden. Dat zijn echt geen grapjes meer
Nee hoor. Ruimte zat zo voor de kleinkinderen.
Maar betalen nu net geen 600 euro en de flatjes waar ze terecht konden waren de goedkoopste 900. Werken beide niet meer. Dus die huursverhoging is een beetje te hoog. Dus blijven ze lekker zitten.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_201299265
Lief @AnneX ! O+ O+
Sterkheidsbaas van alles.
pi_201299527
Mijn zoon zegt puh-sycholoog :') met heel veel moeite afgeleerd. En hij zegt HaarLEM en ArnHEM (verkeerde klemtoon) en hoort gewoon echt het verschil niet :?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_201299866
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 20:29 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
[..]
Zij zochten tot max 400.000. Als ik het goed onthouden heb ging het om een rijtjeshuis is candaasjecity
Oh dat verbaast me niet echt hier.
Het gaat er hier zo absurd aan toe.


Ik had nog wel een berichtje geduurd naar een makelaar. Een bepaald huis is niet zo bijzonder, maar de prijs laat wel ruimte over tot verbouwen en de ligging lijkt ook best ok. (Ik ben nog niet dolenthousiast, maar eens kijken kan altijd). Ik had s avonds laat gemaild, werd ik ochtends bijtijds al gebeld. Inwoners van de betreffende gemeente krijgen voorrang, maar ze zouden ons op de reservelijst zetten.

Ik had niet verwacht zo snel reactie te krijgen. Of hooguit even kort via de mail ofzo. :D

Niet dat ik er nog iets van verwacht. Maar wel netjes.
pi_201299903
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 21:33 schreef Clubsoda het volgende:
Mijn zoon zegt puh-sycholoog :') met heel veel moeite afgeleerd. En hij zegt HaarLEM en ArnHEM (verkeerde klemtoon) en hoort gewoon echt het verschil niet :?
Ik schijn de klemtoon van Veenendaal verkeerd te leggen. En st. Michielsgestel krijg ik ook niet echt goed mijn mond uit :D

Er is ook een enorm verschil tussen de collega's die in Belgie hebben gestudeerd, en die in Nederland.
(Ik spreek al die anatomische termen op z'n team België uit.)
pi_201300020
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 20:49 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Dat is helemaal geen simpel zinnetje inderdaad :')
ik zeg regelmatig spiegeloog, maar dat is meer als een soort van grapje. Zo verklaar ik mezelf ook regelmatig ingelitent. :7
Ik denk steeds aan jou bij die 🤗 emotiecon.

J en ik zijn beiden opgegroeid in een plaats aan de Merwede. In zijn plaats zegt men MerWEde. In mijn plaats zeggen we het goed, namelijk MERwede.

Mijn moeder noemt elke JOhan, JoHAN.
Spoilers!
  Moderator vrijdag 10 september 2021 @ 22:07:21 #85
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201300059
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 september 2021 22:03 schreef Lucky_Strike het volgende:


Mijn moeder noemt elke JOhan, JoHAN.
Oh, dan is Jan Boskamp niet de enige dus :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_201300120
Mijn dat was eerst hartstikke goed. Ik ging lekker kokkerellen. De laatste echte dag van mijn conserveringsproject. Ik had er zin in. 3 Hot sauces, hummus en 2 currypasta's. Appeltje eitje.

Het ging lekker. Tot dat ik in een neverending clusterfuck terecht kwam wat betreft problemen met zowel de staafmixer als de keukenmachine. Het heeft echt 2 uur langer geduurd dan gepland (ex schoonmaak van alle spetters, dat moet nog ooit). Toen was ik moe maar moest nog een courgettequiche maken. Bij het courgette kaasschaven ging de kaasschaaf in mijn vinger. Diep. En toen was het allemaal nog kutter. Dokter J was wel onderweg gelukkig.
Quiche viel tegen ook. En ik laat nu alles vallen, loop overal tegenaan. Ik was ook nog vergeten te douchen dus dat moest ook.
Nu ben ik moe en heb ik hoofdpijn.

Dit had allemaal veel soepeler moeten lopen :D
Spoilers!
pi_201300151
Oh ja douchen, dat wilde ik ook nog. Doe ik dat nu, dan slaap. Joe joe.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_201300159
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 september 2021 22:07 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Oh, dan is Jan Boskamp niet de enige dus :D
Ik ging even opzoeken wie dat ook alweer is. Een voetbaltrainer dus.
Maar nu ik zijn naam, Johannes, zie staan, snap ik de logica achter JoHAN ineens. Gewoon de afkorting van JoHANnes.
Spoilers!
pi_201300263
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 september 2021 22:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mijn dat was eerst hartstikke goed. Ik ging lekker kokkerellen. De laatste echte dag van mijn conserveringsproject. Ik had er zin in. 3 Hot sauces, hummus en 2 currypasta's. Appeltje eitje.

Het ging lekker. Tot dat ik in een neverending clusterfuck terecht kwam wat betreft problemen met zowel de staafmixer als de keukenmachine. Het heeft echt 2 uur langer geduurd dan gepland (ex schoonmaak van alle spetters, dat moet nog ooit). Toen was ik moe maar moest nog een courgettequiche maken. Bij het courgette kaasschaven ging de kaasschaaf in mijn vinger. Diep. En toen was het allemaal nog kutter. Dokter J was wel onderweg gelukkig.
Quiche viel tegen ook. En ik laat nu alles vallen, loop overal tegenaan. Ik was ook nog vergeten te douchen dus dat moest ook.
Nu ben ik moe en heb ik hoofdpijn.

Dit had allemaal veel soepeler moeten lopen :D
Jeetje Lucky... Blijf vooral zitten nu. Ik hoop dat de snee meevalt en de sauzen heerlijk zijn geworden. :*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201300271
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 september 2021 22:15 schreef Lonaa het volgende:
Oh ja douchen, dat wilde ik ook nog. Doe ik dat nu, dan slaap. Joe joe.
Slaap lekker en zet hem op morgen! Onze powergirl O+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201300426
VEENendaal toch gewoon? :o Overigens doet de rest van Nederland de Groningse klemtonen standaard fout :7
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_201300464
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 september 2021 22:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mijn dat was eerst hartstikke goed. Ik ging lekker kokkerellen. De laatste echte dag van mijn conserveringsproject. Ik had er zin in. 3 Hot sauces, hummus en 2 currypasta's. Appeltje eitje.

Het ging lekker. Tot dat ik in een neverending clusterfuck terecht kwam wat betreft problemen met zowel de staafmixer als de keukenmachine. Het heeft echt 2 uur langer geduurd dan gepland (ex schoonmaak van alle spetters, dat moet nog ooit). Toen was ik moe maar moest nog een courgettequiche maken. Bij het courgette kaasschaven ging de kaasschaaf in mijn vinger. Diep. En toen was het allemaal nog kutter. Dokter J was wel onderweg gelukkig.
Quiche viel tegen ook. En ik laat nu alles vallen, loop overal tegenaan. Ik was ook nog vergeten te douchen dus dat moest ook.
Nu ben ik moe en heb ik hoofdpijn.

Dit had allemaal veel soepeler moeten lopen :D
Oei :* Kaasschaven -O-

Bij een gebbetje met mijn wederhelft zwaaide ik vol met mijn vingers richting haar arm en het was al een paar dagen tijd dat ik mijn nagels zou knippen. Ik heb er een indrukwekkende hoeveelheid flinterdun vel afgeschraapt :X ik heb haar nu maar een Cars-pleister gegeven :'(
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_201300565
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 22:21 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Jeetje Lucky... Blijf vooral zitten nu. Ik hoop dat de snee meevalt en de sauzen heerlijk zijn geworden. :*
Mijn vinger doet niet heel zeer meer, al is het wel een flinke snee. Deze pleister is er nog niet van af gebloed dus dan zal het wel goed zijn. Al was het met een heuse Carspleister vast sneller goed gegaan.

Volgens mij is alles lekker geworden, al kon ik van een hot sauce het niet goed meer proeven.

Ik heb wel echt weer zin om een curry te maken. Dat kan ik al zo lang niet. Ik vind het net niet lekker genoeg om er een pil voor in te nemen maar mis het toch een beetje.
Spoilers!
pi_201300609
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 22:38 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Oei :* Kaasschaven -O-

Bij een gebbetje met mijn wederhelft zwaaide ik vol met mijn vingers richting haar arm en het was al een paar dagen tijd dat ik mijn nagels zou knippen. Ik heb er een indrukwekkende hoeveelheid flinterdun vel afgeschraapt :X ik heb haar nu maar een Cars-pleister gegeven :'(
Zo'n pleister helpt :Y

Dit wordt mijn vierde en grootste kaasschaaflitteken. Ach ja.
Spoilers!
pi_201300622
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 22:35 schreef Clubsoda het volgende:
VEENendaal toch gewoon? :o Overigens doet de rest van Nederland de Groningse klemtonen standaard fout :7
Van welke plaatsen doen we het fout?

VEENendaal ja. En Sint MichelsGEStel.
Spoilers!
pi_201300638
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 september 2021 22:47 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Van welke plaatsen doen we het fout?

VEENendaal ja. En Sint MichelsGEStel.
Hoogkerk en de Korreweg, bijvoorbeeld.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_201300704
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 22:49 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Hoogkerk en de Korreweg, bijvoorbeeld.
Nooit van gehoord. Maar ik gok HOOGkerk en DE KORreweg. Maar dat is dan vast fout.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Spoilers!
  Moderator vrijdag 10 september 2021 @ 22:54:04 #98
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201300725
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 september 2021 22:15 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik ging even opzoeken wie dat ook alweer is. Een voetbaltrainer dus.
Maar nu ik zijn naam, Johannes, zie staan, snap ik de logica achter JoHAN ineens. Gewoon de afkorting van JoHANnes.
Hij zit bij Veronica Inside en spreekt Johan Derksen standaard aan met JoHAN
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_201300731
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 september 2021 22:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mijn dat was eerst hartstikke goed. Ik ging lekker kokkerellen. De laatste echte dag van mijn conserveringsproject. Ik had er zin in. 3 Hot sauces, hummus en 2 currypasta's. Appeltje eitje.

Het ging lekker. Tot dat ik in een neverending clusterfuck terecht kwam wat betreft problemen met zowel de staafmixer als de keukenmachine. Het heeft echt 2 uur langer geduurd dan gepland (ex schoonmaak van alle spetters, dat moet nog ooit). Toen was ik moe maar moest nog een courgettequiche maken. Bij het courgette kaasschaven ging de kaasschaaf in mijn vinger. Diep. En toen was het allemaal nog kutter. Dokter J was wel onderweg gelukkig.
Quiche viel tegen ook. En ik laat nu alles vallen, loop overal tegenaan. Ik was ook nog vergeten te douchen dus dat moest ook.
Nu ben ik moe en heb ik hoofdpijn.

Dit had allemaal veel soepeler moeten lopen :D
Oh shoot.
Kortsluiting. 8)7
Balen joh, niks meer aanraken en naar bed?
  Moderator vrijdag 10 september 2021 @ 22:54:40 #100
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201300735
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 september 2021 22:52 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Nooit van gehoord. Maar ik gok HOOGkerk en DE KORreweg. Maar dat is dan vast fout.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Grunn
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_201300758
Ellen ten Damme _O_ _O_ _O_ x 100
my god, op haar leeftijd en en en.. gewoon wow.

De band had afscheid genomen, zij eigenlijk ook... ze lopen het podium af.. ze komt naar 'ons' op de tribune, vraagt aan iemand of die haar rits van d'r jurk open wil ritsen, ze stapt eruit in een soort oma-ondergoed (haar woorden), en gaat zo in het grachtje vóór het podium zwemmen :D :D wat een vrouw O+
pi_201300775
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 september 2021 22:52 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Nooit van gehoord. Maar ik gok HOOGkerk en DE KORreweg. Maar dat is dan vast fout.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:N HoogKERK en de KorreWEG. En de HereSTRAAT bijvoorbeeld.

Je spoiler klopt wel :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_201300800
Oeh @Lucky_Strike, wat een gedoe. Als er dan iets misgaat blijft ook van alles mis gaan. Straks rustig naar bed zodat er niet nog meer ellende kan gebeuren.

Grappig al die andere uitspraken.

Wat een vreemde zin @AnneX, meteen al zo aan het begin.
We have far more in common than that which devides us..
pi_201300806
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 september 2021 22:54 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Grunn
En dat :D
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_201300934
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 september 2021 22:57 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
:N HoogKERK en de KorreWEG. En de HereSTRAAT bijvoorbeeld.

Je spoiler klopt wel :+
Oh, die Korreweg is een weg. Ik dacht een plaatsnaam :D Hier in de omgeving zeggen mensen De *plaatsnaam*. Best verwarrend.
Spoilers!
pi_201300992
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 september 2021 22:54 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Hij zit bij Veronica Inside en spreekt Johan Derksen standaard aan met JoHAN
Ah zo. Hij zal het wel weten, als eigenaar van die naam :D

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 22:54 schreef Blues het volgende:

[..]
Oh shoot.
Kortsluiting. 8)7
Balen joh, niks meer aanraken en naar bed?
Ik was voorbij het point of no return toen ik doorhad dat ik beter weg had kunnen lopen van alles ja. Maar goed, we hebben het weer overleefd.

Nu lekker naar bed. Morgen hebben we een leuke lijst zaterdagklusjes. Zin in *;
Spoilers!
pi_201301035
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 22:59 schreef Kaatje1 het volgende:
Oeh @:Lucky_Strike, wat een gedoe. Als er dan iets misgaat blijft ook van alles mis gaan. Straks rustig naar bed zodat er niet nog meer ellende kan gebeuren.

Grappig al die andere uitspraken.

Wat een vreemde zin @:AnneX, meteen al zo aan het begin.
Nu weet ik de zin niet meer, maar ik keek in de bibliotheek eens in een boekje Nederlands leren voor anderstaligen en daar stond ook iets op de eerste pagina waar ik van moest fronsen. Waren ook best moeilijke woorden bij die je niet direct nodig hebt.

En Ellen ten Damme :o Wat tof haha! _O_
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201301052
@Kaatje1 In een ander boek waarmee wij werkten in de Bieb: hoofdstuk 2.
Slecht getekend plaatjes van 4x 4 cm: een gesluierde vrouw zit in de bus…haar tas staat op de grond…een man loopt langs…en steelt de tas.
Idem in een heel ander boekje met simpele zinnetjes in hoofdstuk 3: diefstal en de dief heet Mohammed. 8)7 8)7 8)7

Leuk joh, Nederlands leren.🇳🇱

Fijn Blues, dat het een belevenis was. De filmpjes zag ik al voorbij komen.
Het is ook een uniek openlucht theater.👍🏼
pi_201301064
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 september 2021 23:16 schreef AnneX het volgende:
@:Kaatje1 In een ander boek waarmee wij werkten in de Bieb: hoofdstuk 2.
Slecht getekend plaatjes van 4x 4 cm: een gesluierde vrouw zit in de bus…haar tas staat op de grond…een man loopt langs…en steelt de tas.
Idem in een heel ander boekje met simpele zinnetjes in hoofdstuk 3: diefstal en de dief heet Mohammed. 8)7 8)7 8)7

Leuk joh, Nederlands leren.🇳🇱

Fijn Blues, dat het een belevenis was. De filmpjes zag ik al voorbij komen.
Het is ook een uniek openlucht theater.👍🏼
...serieus? |:(
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201301099
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 23:14 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Nu weet ik de zin niet meer, maar ik keek in de bibliotheek eens in een boekje Nederlands leren voor anderstaligen en daar stond ook iets op de eerste pagina waar ik van moest fronsen. Waren ook best moeilijke woorden bij die je niet direct nodig hebt.

En Ellen ten Damme :o Wat tof haha! _O_
Oh, had ik al genoemd, dat het in hoofdstuk 1 vanmiddag over de Museumjaarkaart ging, inclusief 3 afbeeldingen.
De vrouw heeft nog nooit van Rembrandt, Vincent van Gogh of de Nachtwacht gehoord. :R Dat kan en wil ik wel laten zien - lang leve google - en het zegt haar he.le.maal.niks.
Zij staarde beleefd naar de talloze afbeeldingen van zonnebloemen van Vincent.

De pagina ervoor ging het nog over Y , dat is helemaal geen Nederlandse alfabet letter volgens mij. IJ wèl.
pi_201301120
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 22:56 schreef Blues het volgende:
Ellen ten Damme _O_ _O_ _O_ x 100
my god, op haar leeftijd en en en.. gewoon wow.

De band had afscheid genomen, zij eigenlijk ook... ze lopen het podium af.. ze komt naar 'ons' op de tribune, vraagt aan iemand of die haar rits van d'r jurk open wil ritsen, ze stapt eruit in een soort oma-ondergoed (haar woorden), en gaat zo in het grachtje vóór het podium zwemmen :D :D wat een vrouw O+
Wat gaaf _O_ Ik zou haar ook nog wel eens willen zien spelen. Ik weet niet eens precies wat ze doet maar ik wil het zien.
Spoilers!
pi_201301133
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 september 2021 23:16 schreef AnneX het volgende:
@:Kaatje1 In een ander boek waarmee wij werkten in de Bieb: hoofdstuk 2.
Slecht getekend plaatjes van 4x 4 cm: een gesluierde vrouw zit in de bus…haar tas staat op de grond…een man loopt langs…en steelt de tas.
Idem in een heel ander boekje met simpele zinnetjes in hoofdstuk 3: diefstal en de dief heet Mohammed. 8)7 8)7 8)7

Leuk joh, Nederlands leren.🇳🇱

Fijn Blues, dat het een belevenis was. De filmpjes zag ik al voorbij komen.
Het is ook een uniek openlucht theater.👍🏼
Wat idioot :( Ik weet dat zulke dingen wel in "normale" schoolboeken tegenkomen. Maar boeken die worden gebruikt bij inburgering tsss. Ben dat in geen van de boeken en systemen waar ik mee gewerkt heb tegengekomen gelukkig.
Moet nu wel denken aan één van de mannen, die kreeg het maar niet voor elkaar om het woord "kapstok" uit te spreken. Hij woont volgens mij nu in Barneveld maar ik zag 'm laatst en hij zei het weer meteen (en weer fout _O- ). Dat woord ga ik nooit leren maar ik heb er wel één :D
We have far more in common than that which devides us..
pi_201301136
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 september 2021 23:20 schreef AnneX het volgende:

Oh, had ik al genoemd, dat het in hoofdstuk 1 vanmiddag over de Museumjaarkaart ging, inclusief 3 afbeeldingen.
De vrouw heeft nog nooit van Rembrandt, Vincent van Gogh of de Nachtwacht gehoord. :R Dat kan en wil ik wel laten zien - lang leve google - en het zegt haar he.le.maal.niks.

De pagina ervoor ging het nog over Y , dat is helemaal geen Nederlandse alfabet letter volgens mij. IJ wèl.
Volgens mij is het toch echt xyz en niet xijz.

Ja, jeetje, museumjaarkaart. Wat moet je met die info als je hier nog maar net bent. Ik herinner me nog toen ik dat boek met Nederlands in de handen had dat ik 'wie schrijft dit in hemelsnaam??' dacht. Maar dat is dus een beetje de standaard.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201301145
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 september 2021 22:47 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Van welke plaatsen doen we het fout?

VEENendaal ja. En Sint MichielsGEStel.
En KERKrade, niet kerkRAde, zoals ze het op tv graag zeggen (Limburg, maar toch).
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_201301202
Door de onweersklap in Enschede gisteren ben ik wat gaan zoeken over verwondingen door blikseminslag (met name de Lichtenberg figure huidtekening) en leuk artikel gevonden.

Lifetime risk voor een gemiddelde Amerikaan om door de bliksem getroffen te worden is 1 op de 3000. Ik vind dat bizar veel eigenlijk :o En een kans van 1 op 35000 dat je dan ook overlijdt.

linkje
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201301322
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 september 2021 23:16 schreef AnneX het volgende:
@:Kaatje1 In een ander boek waarmee wij werkten in de Bieb: hoofdstuk 2.
Slecht getekend plaatjes van 4x 4 cm: een gesluierde vrouw zit in de bus…haar tas staat op de grond…een man loopt langs…en steelt de tas.
Idem in een heel ander boekje met simpele zinnetjes in hoofdstuk 3: diefstal en de dief heet Mohammed. 8)7 8)7 8)7

Leuk joh, Nederlands leren.🇳🇱

Whut :{
pi_201301617
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 18:46 schreef Tele6 het volgende:
Voordeel van psychische zorg is wel dat je zo lang op de wachtlijst staat dat je nog makkelijk de tijd hebt om een andere zorgverzekeraar en een lager eigen risico te regelen voordat je daadwerkelijk behandeld wordt :+
:o :D
pi_201302187
Arme @Lucky_Strike ! Maar snel gaan slapen.

@Lonaa heel veel succes morgen! Of nou ja, vandaag dus. You can do it *O*

Ik had een leuke avond. Ging rond kwart over 9 nog even naar de hockey om wat spullen om te wisselen, daar blijven hangen met deel van mannenteam, was leuk. Ik ging rond half 1 naar huis, zij vroegen wat ik dan thuis ging doen op m'n vrijdagavond. Slapen :z . Ze vonden me maar een oude muts geloof ik toen :+ (waren stuk jonger ook). Maar was leuk en gezellig en beter dan alleen thuis tv kijken. Wel koud aan t eind. Me braaf gedragen, wel tweemaal een van hen aangeboden gekregen van z'n teamgenoten :D :') maar toch maar vriendelijk bedankt. Hij was wel nog nét van voor 2000 :')

/Liefdagboek
pi_201302624
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 september 2021 01:15 schreef vlindertje89 het volgende:
Arme @:Lucky_Strike ! Maar snel gaan slapen.

@:Lonaa heel veel succes morgen! Of nou ja, vandaag dus. You can do it *O*

Ik had een leuke avond. Ging rond kwart over 9 nog even naar de hockey om wat spullen om te wisselen, daar blijven hangen met deel van mannenteam, was leuk. Ik ging rond half 1 naar huis, zij vroegen wat ik dan thuis ging doen op m'n vrijdagavond. Slapen :z . Ze vonden me maar een oude muts geloof ik toen :+ (waren stuk jonger ook). Maar was leuk en gezellig en beter dan alleen thuis tv kijken. Wel koud aan t eind. Me braaf gedragen, wel tweemaal een van hen aangeboden gekregen van z'n teamgenoten :D :') maar toch maar vriendelijk bedankt. Hij was wel nog nét van voor 2000 :')

/Liefdagboek
Van voor 2000 is een mooi criterium _O- "Ik wil alleen een 20ste eeuwse man!"
Maar mooi dat het gezellig was O+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201302755
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 03:05 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Van voor 2000 is een mooi criterium _O- "Ik wil alleen een 20ste eeuwse man!"
Maar mooi dat het gezellig was O+
Hahaha mooi criterium idd *)

Het voelde ook echt gek, ik voelde me jong en oud tegelijk :') . Aan de ene kant zit ik daar dan bij en vind ik het echt een mindfuck dat ik 10 jaar ouder ben dan de helft van die gasten, want zo voel ik me echt niet. Aan de andere kant hoor ik dan dat een paar dus uit 1999 of 2000 komen (2000 zat er ook eentje van bij) en dan voel ik me zooo oud want in mijn hoofd zijn die echt 5 ofzo :+ en daarbij dan het het hele zuipen om het zuipen en tot 4u doorgaan enzo, daar ben ik ook wel voorbij.

Maar ik heb wel steeds meer het gevoel dat ik mezelf terugvind, of zo O+ . Ik heb eigenlijk een half jaar een 'normaal' studentenleven gehad en daarna werd ik lichamelijk ziek en kreeg ik vervolgens als gevolg daarvan m'n angststoornis, dus voor mijn gevoel is een 'echte' studententijd me daarmee behoorlijk afgenomen. Alleen met hockeykampen leiden heb ik me af en toe echt (redelijk) 'vrij' gevoeld. En toen ik vanavond daar zo zat, dat was echt zo'n situatie waar ik vroeger heel 'goed' in was, in tot m'n recht kwam, waarin ik mezelf echt leuk vond. In n groep mannen gezellig chillen, beetje flirten, beetje bijdehand doen, uitdagen. Ik voelde me echt weer een beetje zoals vroeger, zoals ik eigenlijk echt ben O+ .

@Vanyel beschreef eens heel treffend dat er 'een kind in haar kind zit, die er niet uit kan' en zo heb ik me ook heel lang gevoeld over mezelf. Echt een prachtige beschrijving vind ik het (van een heel verdrietige situatie). En de laatste tijd merk ik dat dat 'opgesloten' meisje, zoals ik was vóór al die angst, steeds vaker de weg naar buiten weet te vinden. Alleen voelt het alsof zij ook nog steeds ongeveer even oud is als toen ze werd 'opgesloten', maar het 'omhulsel' is wel 11 jaar ouder geworden.. mindfuck en ik heb dat nog niet echt samen weten te brengen in mijn hoofd, of zo. Want de afgelopen 11 jaar ben ik óók iemand geweest, en wie ben ik dan echt? Ik identificeer me eigenlijk met allebei niet helemaal op het moment. Als ik het hier zo beschrijf weet ik bv ook niet wat beter past, is het zoals ik eigenlijk 'ben' of 'was' zonder angst? Wie ben ik eigenlijk nu, zonder angst?

En aan de ene kant ben ik natuurlijk heel blij dat dat 'opgesloten' meisje steeds vaker de weg naar buiten vindt, maar aan de andere kant maakt het me soms ook verdrietig, omdat het me ook nog duidelijker maakt wat ik allemaal heb gemist de afgelopen jaren.

Nachtelijke overpeinzingen :+
Morgen maar eens kijken of het dan nog zo filosofisch en diepzinnig voelt als ik het teruglees :D

[ Bericht 1% gewijzigd door vlindertje89 op 11-09-2021 05:04:18 ]
pi_201302870
Mogge! Wat een boel nachtelijkheden :D

Buiten was het zojuist nog donker. En vochtig en warm. Ik ga eens kijken of ik lief zo ver kan krijgen om espresso te zetten.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 11 september 2021 @ 06:35:47 #122
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201302890
Goedemorgen:W
Over 5 minuten inchecken *O*
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_201302906
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 september 2021 06:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
Goedemorgen:W
Over 5 minuten inchecken *O*
Goede vakantie!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 11 september 2021 @ 06:49:28 #124
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201302944
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 september 2021 06:39 schreef sigme het volgende:

[..]
Goede vakantie!
Dank je! Helaas is de check in toch nog niet open en zitten de koffers ook nog niet in het vliegtuig. We halen 7:10 vertrek echt nooit -O-
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_201302962
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 september 2021 06:49 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dank je! Helaas is de check in toch nog niet open en zitten de koffers ook nog niet in het vliegtuig. We halen 7:10 vertrek echt nooit -O-
Waarheen gaat de vlucht?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 11 september 2021 @ 07:02:56 #126
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201302976
quote:
5s.gif Op zaterdag 11 september 2021 06:55 schreef sigme het volgende:

[..]
Waarheen gaat de vlucht?
Faro :)
Inmiddels wel in het vliegtuig. Maar de helft vd passagiers nog niet.

Zo maar eens op vliegtuigstand zetten.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 11 september 2021 @ 07:23:00 #127
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_201303029
Het is vakantie toch..relax!! Dat apparaat vliegt wel, of je nou 10 of 20 minuten later aankomt :+

Ik vlieg vandaag ook.. en heb de luxe om vandaag m'n auto van lang parkeren op te kunnen halen.. even een week lang een auto O+

En met een beetje mazzel lukt het om.sarabi bier overhandigt te krijgen *O*
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_201303050
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 07:23 schreef Barreltje het volgende:
Het is vakantie toch..relax!! Dat apparaat vliegt wel, of je nou 10 of 20 minuten later aankomt :+

Ik vlieg vandaag ook.. en heb de luxe om vandaag m'n auto van lang parkeren op te kunnen halen.. even een week lang een auto O+

En met een beetje mazzel lukt het om.sarabi bier overhandigt te krijgen *O*
Yes :D ik hoop het ook. Zo'n dag laat zich altijd lastig plannen.
pi_201303056
:W
Sterkheidsbaas van alles.
pi_201303072
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 september 2021 07:27 schreef Lonaa het volgende:
:W
:W
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201303077
Zet 'm op Lonaa! *O*
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zaterdag 11 september 2021 @ 07:37:26 #132
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_201303086
Vandaag weer naar huis rijden ;(

Maar eerst straks nog lekker croissantjes eten O+

Gelukkig over 2 weken alweer weg _O-
pi_201303139
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 september 2021 23:23 schreef Vanyel het volgende:

[..]
En KERKrade, niet kerkRAde, zoals ze het op tv graag zeggen (Limburg, maar toch).
Oeh, goeie, dat doe ik dan altijd verkeerd :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door Clubsoda op 11-09-2021 07:53:07 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_201303173
Overigens is het officieel ook vaGIna en niet VAgina :+ #goedemorgen :P

Goede reis naar huis @gcjoel . Mooi vooruitzicht wel, die vakantie over twee weken :D
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_201303271
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 september 2021 04:41 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Vanyel beschreef eens heel treffend dat er 'een kind in haar kind zit, die er niet uit kan' en zo heb ik me ook heel lang gevoeld over mezelf. Echt een prachtige beschrijving vind ik het (van een heel verdrietige situatie). En de laatste tijd merk ik dat dat 'opgesloten' meisje, zoals ik was vóór al die angst, steeds vaker de weg naar buiten weet te vinden. Alleen voelt het alsof zij ook nog steeds ongeveer even oud is als toen ze werd 'opgesloten', maar het 'omhulsel' is wel 11 jaar ouder geworden.. mindfuck en ik heb dat nog niet echt samen weten te brengen in mijn hoofd, of zo. Want de afgelopen 11 jaar ben ik óók iemand geweest, en wie ben ik dan echt? Ik identificeer me eigenlijk met allebei niet helemaal op het moment. Als ik het hier zo beschrijf weet ik bv ook niet wat beter past, is het zoals ik eigenlijk 'ben' of 'was' zonder angst? Wie ben ik eigenlijk nu, zonder angst?

En aan de ene kant ben ik natuurlijk heel blij dat dat 'opgesloten' meisje steeds vaker de weg naar buiten vindt, maar aan de andere kant maakt het me soms ook verdrietig, omdat het me ook nog duidelijker maakt wat ik allemaal heb gemist de afgelopen jaren.
In gesprek met elkaar en aan de slag om die twee te integreren :s)
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_201303297
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 07:57 schreef Clubsoda het volgende:
Overigens is het officieel ook vaGIna en niet VAgina :+ #goedemorgen :P
Dit vind ik zo erg en onacceptabel. Ik blijf gewoon overtuigd dat het een leugen is.
De van Dale gelukkig ook. Artsenbelangrijkdoenerij :Y

Anders was het ook wel paGIna geweest. En paraMEter.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_201303317
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 september 2021 08:18 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Dit vind ik zo erg en onacceptabel. Ik blijf gewoon overtuigd dat het een leugen is.
De van Dale gelukkig ook. Artsenbelangrijkdoenerij :Y

Anders was het ook wel paGIna geweest. En paraMEter.
Ik ken dus iemand die zowel vaGIna als paGina zegt. ;(
Sterkheidsbaas van alles.
pi_201303319
kende. :7
Sterkheidsbaas van alles.
pi_201303321
want dat kan dus echt niet.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_201303331
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 september 2021 08:18 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Dit vind ik zo erg en onacceptabel. Ik blijf gewoon overtuigd dat het een leugen is.
De van Dale gelukkig ook. Artsenbelangrijkdoenerij :Y

Anders was het ook wel paGIna geweest. En paraMEter.
Ik vind het ook debiel hoor :Y

Volgend dilemma: ie-tem of ai-tem?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_201303344
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 07:37 schreef gcjoel het volgende:
Vandaag weer naar huis rijden ;(

Maar eerst straks nog lekker croissantjes eten O+

Gelukkig over 2 weken alweer weg _O-
Goede reis!
Waar gaan jullie over 2 weken naartoe?
  zaterdag 11 september 2021 @ 08:27:43 #142
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_201303355
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 september 2021 08:22 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ik ken dus iemand die zowel vaGIna als paGina zegt. ;(
Ja hier hetzelfde, kende.
Ik kan dat echt niet aanhoren _O-
  zaterdag 11 september 2021 @ 08:28:04 #143
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_201303359
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 08:25 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Goede reis!
Waar gaan jullie over 2 weken naartoe?
Spanje, naar mijn zusje een lang weekend O+
pi_201303395
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 08:28 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Spanje, naar mijn zusje een lang weekend O+
Lekker :)
pi_201303425
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 08:23 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik vind het ook debiel hoor :Y

Volgend dilemma: ie-tem of ai-tem?
Ai-tem :D

Een al langer lopend verschil van mening: stug volhoudend: orthodonTie of orthodonTsie
Vertel please
pi_201303462
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 08:23 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik vind het ook debiel hoor :Y

Volgend dilemma: ie-tem of ai-tem?
Ie-tem als ik een reactie van mijn man wil :')
pi_201303498
In de wetenschap is het dus ie-tem, als in 'items op een vragenlijst'. Daar ben je echt af als je ai-tem zegt :D

Ik zeg orthondontsie, net als spatie of relatie. Ik kan ook niet zo goed tegen therapEUt ipv therapUIt, hoewel dat eerste van OnzeTaal ook mag.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_201303518
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 08:38 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Ie-tem als ik een reactie van mijn man wil :')
Wordt ie dan blij of boos? :D
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_201303576
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 08:44 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Wordt ie dan blij of boos? :D
Boos :D
pi_201303605
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 september 2021 08:22 schreef Lonaa het volgende:
want dat kan dus echt niet.
:N
Ril ril ril
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_201303608
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 08:23 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik vind het ook debiel hoor :Y

Volgend dilemma: ie-tem of ai-tem?
AItem!
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_201303636
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 september 2021 08:35 schreef AnneX het volgende:

[..]
Ai-tem :D

Een al langer lopend verschil van mening: stug volhoudend: orthodonTie of orthodonTsie
Vertel please
Sie
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_201303649
Ietem :{w Idioterie.

Tevens orthodontsie, net als vakantsie.

TherapUIt. Al is pEUt wel een bestaande afkorting in mijn omgeving. Peut voor psycholoog en psych voor psychiater. Geen idee of dat standaard is in die scene, zo gebruikt mijn vriendin het in elk geval.

Hockeyperikelen O+ Ik vind het leuk om te lezen. Het klinkt allemaal zo heerlijk als een hockeycliché, ik hou er van. Tevens mooie ontdekkingstocht voor Vlinder, dat is je ook erg gegund.

Mijn slaap was kut. Twee uur wakker gelegen om niets. Gewoon omdat het kan.
Maar het is wel mooi weekend! Things to do, life to live *O*
Spoilers!
pi_201303657
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 08:41 schreef Clubsoda het volgende:
In de wetenschap is het dus ie-tem, als in 'items op een vragenlijst'. Daar ben je echt af als je ai-tem zegt :D

Ik zeg orthondontsie, net als spatie of relatie. Ik kan ook niet zo goed tegen therapEUt ipv therapUIt, hoewel dat eerste van OnzeTaal ook mag.
Is dat het? Ik heb als student onze docente weetikhoedatvakheette (oh misschien was het wel gestructureerde vragenlijsten ontwerpen, fijn die zinnige kennis 30 jaar later) oneindig belachelijk gemaakt omdat ze stug ietem zei terwijl wij ALLEMAAL aitem volhielden.

Tevens therapuit :Y
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_201303667
Maar niemand reageerde op paRAmeter of paraMEter?

Het moet uiteraard duidelijk het eerste zijn.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_201303679
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 september 2021 09:00 schreef Vanyel het volgende:
Maar niemand reageerde op paRAmeter of paraMEter?

Het moet uiteraard duidelijk het eerste zijn.
Die weet ik ook nooit. PArameter kan ook nog.
Spoilers!
pi_201303713
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 september 2021 08:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Peut voor psycholoog en psych voor psychiater. Geen idee of dat standaard is in die scene, zo gebruikt mijn vriendin het in elk geval.
Wij noemen het praatdokter ;)
quote:
Hockeyperikelen O+ Ik vind het leuk om te lezen. Het klinkt allemaal zo heerlijk als een hockeycliché, ik hou er van. Tevens mooie ontdekkingstocht voor Vlinder, dat is je ook erg gegund.
:Y
Ik hockey al 26 jaar niet meer en het klinkt precies zoals het was :Y
Alleen tongden wij dus niet alleen ongegeneerd achter het clubhuis, maar ook naast, voor en in, tijdens hockeyfeestjes.
quote:
Mijn slaap was kut. Twee uur wakker gelegen om niets. Gewoon omdat het kan.
Maar het is wel mooi weekend! Things to do, life to live *O*
Weekend O+
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_201303724
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 september 2021 09:01 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Die weet ik ook nooit. PArameter kan ook nog.
Oh ja dat is wat ze vaak zeggen. PAraMEter zelfs denk ik.
Nee joh.
Het is een paRAmeter. Al het andere klinkt alsof je para's gaat meten met je para meter.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_201303749
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 september 2021 09:06 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Oh ja dat is wat ze vaak zeggen. PAraMEter zelfs denk ik.
Nee joh.
Het is een paRAmeter. Al het andere klinkt alsof je para's gaat meten met je para meter.
Ik ga het onthouden. Ik krijg het nooit vloeiend mijn mond uit.
Spoilers!
pi_201303754
Môgge.

Succes @Lonaa

En goede reis @gcjoel
We have far more in common than that which devides us..
  zaterdag 11 september 2021 @ 09:19:15 #161
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_201303823
Succes @Lonaa O+ *O* *G*
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_201303925
Ik heb al 3 weken lang door de week vegetarisch gegeten. Ik heb het vaak geprobeerd maar dan was er toch vaak een restje vlees dat op moest, of toch een karbonaadje voor J. Nu dus echt vega. En regelmatig vegan ook, afgelopen week twee keer.
Spoilers!
pi_201303993
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 september 2021 09:04 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Wij noemen het praatdokter ;)
[..]
:Y
Ik hockey al 26 jaar niet meer en het klinkt precies zoals het was :Y
Alleen tongden wij dus niet alleen ongegeneerd achter het clubhuis, maar ook naast, voor en in, tijdens hockeyfeestjes.
[..]
Weekend O+
Oh ja, dat gaat hier ongetwijfeld ook gebeuren hoor. Is meer een praktisch puntje, er is nog geen vergunning om eten/drinken te mogen verkopen dus het clubhuis is nog dicht en er zijn nog geen hockeyfeestjes geweest :D
pi_201304187
:W

Goedemorgen!

Succes @Lonaa en veel plezier *G*

Ik heb 10 km gerend in het bos. Op het laatste stukje haalde ik een hardloopgroep in die rustig aan het uitlopen was. Ze dachten dat ik een van hen was dus gingen meteen sneller lopen om me bij te houden _O- en toen ik bij mijn fiets stopte waren ze in de war O+ Groepen O+
Komende week is week 13 van de 15 in mijn halvemarathonschema. Er staan 4 loopjes van 40-60 minuten op het programma, wat veel minder en makkelijker is dan de afgelopen weken. Misschien is het "taperen" begonnen om energie op te doen voor de wedstrijd. Ik heb daar eigenlijk helemaal geen zin in, want ik vond 40 km per week rennen wel fijn en nu moet het ineens minder :')
pi_201304190
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 september 2021 09:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb al 3 weken lang door de week vegetarisch gegeten. Ik heb het vaak geprobeerd maar dan was er toch vaak een restje vlees dat op moest, of toch een karbonaadje voor J. Nu dus echt vega. En regelmatig vegan ook, afgelopen week twee keer.
En hoe bevalt het?

De neurochirurgen en neurologen zeggen graag Nuiro. Dit in vervolg op therapuiten. w/
Oh en in de koffiekamer hele discussies over Olumpische of Olimpische Spelen. :D

Dank voor de vergelijking vakantsie en orthodontsie. *O*
pi_201304202
@vlindertje89 ik herken het ook wel, dat opgesloten kind. Dat is bij mij eerder begonnen en tot recent pas doorgegaan. Ik ben altijd zo bezig geweest met wat er van me verwacht werd, en wat ik moest doen om iedereen tevreden te maken, en hoe ik kon zorgen dat niemand kwaad op me werd. Simpelweg lol maken komt er dan ook niet echt van.
pi_201304206
Oh jee, @Tele6 nu ‘moet’ je je inhouden.😎 in het nieuwe schema.
Is het symbolisch?

Tevens moest ik nog altijd kwijt hóe leuk ik het vind, dat je samen met je broer kunt sporten!
pi_201304214
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 september 2021 08:59 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Is dat het? Ik heb als student onze docente weetikhoedatvakheette (oh misschien was het wel gestructureerde vragenlijsten ontwerpen, fijn die zinnige kennis 30 jaar later) oneindig belachelijk gemaakt omdat ze stug ietem zei terwijl wij ALLEMAAL aitem volhielden.

Tevens therapuit :Y
Waarschijnlijk maakte ze jullie diep van binnen net zo belachelijk met jullie blue-e aitems :+

Item is een leenwoord uit het Latijn en wordt al heel lang gebruikt. Logischerwijs zoals bij alle woorden uit het Latijn, fonetisch uitgesproken. Eigelnijk is het raarder dat het in de loop der tijd hip is verengelst O-)

En paRAmeter.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_201304224
Ik durf geloof ik niks meer te zeggen, ik typ wel :P

Ik maakte er Veen -èn- daal van, en Miechels-gèstel .

Verder vind ik de ui ipv oe - klank maar een moeilijk ding.

Maar ik zeg geen vaGina.

Ik leerde laatst dat hysterie niet als histeeeeerie wordt uitgesproken, (Wat ik altijd heen gedacht, omdat 'histeeeeriesch' wel gebruikt wordt), maar het is dus officieel histèr-ie. Wat op zich weer niet heel vreemd is als je kijkt naar termen zoals hysterectomie.

(Ik dacht dat Baudet de plank missloeg met z'n interessantdoenderij... Maar toch niet)
pi_201304246
Succes en veel plezier vandaag @Loona !
pi_201304292
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 10:02 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Waarschijnlijk maakte ze jullie diep van binnen net zo belachelijk met jullie blue-e aitems :+

Item is een leenwoord uit het Latijn en wordt al heel lang gebruikt. Logischerwijs zoals bij alle woorden uit het Latijn, fonetisch uitgesproken. Eigelnijk is het raarder dat het in de loop der tijd hip is verengelst O-)
:o
Mijn hartje :'(
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_201304298
Klinkt als een gezellige avond @vlindertje89 :Y

Fijne vakantie @Whiskers .


Ik ga eens ontbijten. En konijntjes voeren.
pi_201304304
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 september 2021 10:00 schreef AnneX het volgende:

[..]
En hoe bevalt het?

De neurochirurgen en neurologen zeggen graag Nuiro. Dit in vervolg op therapuiten. w/
Oh en in de koffiekamer hele discussies over Olumpische of Olimpische Spelen. :D

Dank voor de vergelijking vakantsie en orthodontsie. *O*
Er zijn ook mensen die een euro een uiro noemen. Dat zal daar dan wel weer mee te maken hebben. Ik heb een neuroloog nog nooit nuirologie horen zeggen trouwens. Wellicht ga ik daar binnenkort weer naartoe, ik ga er op letten.

Vega bevalt prima hoor, het is geen grote opgave. Ons eten is zelden om vlees gecentreerd, meestal alleen als er gebarbecued wordt. Ik zit nog een beetje in dubio om wel sporadisch vis te doen door de week. Voor volgende week heb ik in elk geval een pakje zalmfilet. Ik probeer ook te minderen met kaas maar dat vind ik moeilijk. De lijst van dingen die ik niet mag is al zo lang.
Spoilers!
pi_201304346
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 september 2021 10:03 schreef Candaasje het volgende:
Ik durf geloof ik niks meer te zeggen, ik typ wel :P

Ik maakte er Veen -èn- daal van, en Miechels-gèstel .
Veen en daal? :?

Gestel deed je goed :Y
quote:
maar het is dus officieel histèr-ie.
HisteRIE, volgens mij hoe het hoort, spreek ik anders uit dan wat jij schrijft. Jouwe maak ik hystUHrie van?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_201304431
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 10:11 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Er zijn ook mensen die een euro een uiro noemen. Dat zal daar dan wel weer mee te maken hebben. Ik heb een neuroloog nog nooit nuirologie horen zeggen trouwens. Wellicht ga ik daar binnenkort weer naartoe, ik ga er op letten.

Vega bevalt prima hoor, het is geen grote opgave. Ons eten is zelden om vlees gecentreerd, meestal alleen als er gebarbecued wordt. Ik zit nog een beetje in dubio om wel sporadisch vis te doen door de week. Voor volgende week heb ik in elk geval een pakje zalmfilet. Ik probeer ook te minderen met kaas maar dat vind ik moeilijk. De lijst van dingen die ik niet mag is al zo lang.
Mijn neurologen en neurochirurgen doen dat ook niet hoor.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_201304437
:o :o :o :o

Ik heb 223 potjes conserven gemaakt, 183 dit jaar. Het zijn 75 verschillende dingen.

:o :o :o :o
Spoilers!
pi_201304466
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 september 2021 10:15 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Veen en daal? :?

Gestel deed je goed :Y
[..]
HisteRIE, volgens mij hoe het hoort, spreek ik anders uit dan wat jij schrijft. Jouwe maak ik hystUHrie van?
Nee volgens mij bedoelen we hetzelfde :P

Ik sprak het uit met een lange 'e' (zoals euh, in ministerie ). Maar dat moet dus kennelijk niet.
pi_201304489
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 10:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
:o :o :o :o

Ik heb 223 potjes conserven gemaakt, 183 dit jaar. Het zijn 75 verschillende dingen.

:o :o :o :o
:D Je begint een prepper te worden Lucky, haha .

Oh en lekker bezig met het koken 8-)
pi_201304493
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 10:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
:o :o :o :o

Ik heb 223 potjes conserven gemaakt, 183 dit jaar. Het zijn 75 verschillende dingen.

:o :o :o :o
Je lijkt Teunie wel! O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_201304549
Ja, dit is geloof ik wel een beetje uit de hand gelopen allemaal _O-

Ik ben nog niet eens helemaal klaar ook. Ik moet nog Surinaamse komkommer, groentebouillon en potjes bleekselderij maken. Er komt ook nog wel een potje jalapenos aan zag ik.
Qua gedroogde en ingevroren pepers ben ik ook nog niet op het juiste niveau. Daar gaf de tuin me net niet genoeg voor. Maandag ga ik even wat extra kopen.
Spoilers!
pi_201304564
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 10:29 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Je lijkt Teunie wel! O+
Teunie O+

Wij hebben trouwens in onze vakantie twee uitjes gedaan die ik op Teunies blog heb gelezen. In een Chinese boot over de Giessen varen en naar de Tweede Maasvlakte.
Spoilers!
pi_201304589
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 10:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
De lijst van dingen die ik niet mag is al zo lang.
Waarom voeg je nieuwe/extra beperkingen toe?

Ik ga even een rondje fietsen. Op de elektriek. Eieren en lijm kopen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_201304648
quote:
5s.gif Op zaterdag 11 september 2021 10:39 schreef sigme het volgende:

[..]
Waarom voeg je nieuwe/extra beperkingen toe?

Ik ga even een rondje fietsen. Op de elektriek. Eieren en lijm kopen.
De beperkingen komen voort uit de intoleranties. Dus knoflook, ui, (beperkt) lactose. Omdat ui en knoflook in veel dingen zit, wordt de lijst al snel lang. Vanwege mijn medicatie mag ik maar weinig sojaproducten, in elk geval niet overdag. Als ik dan ook nog geen vlees wil eten kan dat prima. Maar zuivel uitbannen, wordt dan best ingewikkeld. Ik weet niet of ik zo restrictief wil zijn, al vind ik eigenlijk wel dat het zou moeten.
Ik puzzel nog even door in mijn zoektocht naar wat ik wil en ethisch vind :)

We eten vanavond het laatste van je gehakt :9
Spoilers!
pi_201304658
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 10:45 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
De beperkingen komen voort uit de intoleranties. Dus knoflook, ui, (beperkt) lactose. En vanwege mijn medicatie mag ik maar weinig sojaproducten, in elk geval niet overdag. Als ik dan ook nog geen vlees wil eten kan dat prima. Maar zuivel uitbannen, wordt dan best ingewikkeld. Ik weet niet of ik zo restrictief wil zijn, al vind ik eigenlijk wel dat het zou moeten.
Ik puzzel nog even door in mijn zoektocht naar wat ik wil en ethisch vind :)

We eten vanavond het laatste van je gehakt :9
's Nachts kilo's tofu eten? >:O
pi_201304668
Waarom zien zoveel mensen vega(n) als beperkend?
Ik weet het antwoord wel, maar je kunt het ook omdraaien; de meeste mensen die vega(n) gaan/leren koken, leren veel meer keukens, ingrediënten en toepassingen ervan kennen, en brengen veel meer variëteit in hun dagelijkse maal.

Dus dat je een bepaald iets schrapt, betekent niet dat je onder de streep slechter af uitkomt.
(Je kunt natuurlijk wel zeggen maar met vlees en andere dierlijke producten, je nóg meer variatie hebt. True. Maar ik heb dan weer niet zoveel dagen in de week dat ik dat überhaupt allemaal zou kunnen maken, dus niet nodig. Ik heb ook geen 45 paar schoenen nodig, ik red het met 20 ook meer dan prima en naar tevredenheid, dat idee :P )
pi_201304669
Aan de andere kant is je zuivelconsumptie waarschijnlijk toch al niet gruwelijk hoog, als je geen/weinig lactose mag? Of heb je veel van die lactose-wegmaak-melk?
pi_201304682
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 10:46 schreef Tele6 het volgende:

[..]
's Nachts kilo's tofu eten? >:O
:D _O-

@Lucky_Strike : kokos of haver-alternatieven misschien een optie? (Ik zelf moet er eigenlijk ook eens in gaan variëren, want ik eet ook een beetje veel soja. Dat merk ik dan toch ook wel. TE is nooit goed natuurlijk)
pi_201304690
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 september 2021 10:48 schreef Candaasje het volgende:
Waarom zien zoveel mensen vega(n) als beperkend?
Ik weet het antwoord wel, maar je kunt het ook omdraaien; de meeste mensen die vega(n) gaan/leren koken, leren veel meer keukens, ingrediënten en toepassingen ervan kennen, en brengen veel meer variëteit in hun dagelijkse maal.

Dus dat je een bepaald iets schrapt, betekent niet dat je onder de streep slechter af uitkomt.
(Je kunt natuurlijk wel zeggen maar met vlees en andere dierlijke producten, je nóg meer variatie hebt. True. Maar ik heb dan weer niet zoveel dagen in de week dat ik dat überhaupt allemaal zou kunnen maken, dus niet nodig. Ik heb ook geen 45 paar schoenen nodig, ik red het met 20 ook meer dan prima en naar tevredenheid, dat idee :P )
Ik loop zelf de laatste tijd wel tegen wat moeilijkheden aan met vegan eten. Omdat de caloriedichtheid van vegan voedsel (of in ieder geval het vegan voedsel dat ik gewend ben te eten) niet zo hoog is, en nu val ik af, en dat was de bedoeling niet.
Bv als je volle koeienyoghurt vergelijkt met Alpro Mild & Creamy, dan schiet het eigenlijk niet op met de Alpro.
Ik moet waarschijnlijk véél meer noten en avocado's en volvette kokosmelk en zo eten, maar dat zijn niet dingen waar ik graag veel van eet.
Jouw vriend was ook zo'n magere vegan toch? Hoe doet die dat?
pi_201304693
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 10:46 schreef Tele6 het volgende:

[..]
's Nachts kilo's tofu eten? >:O
:D

Dat is denk ik ook te dicht op het innamemoment van de medicijnen. Bij het avondeten zou in theorie met mate mogen. De wetenschap is er nog niet helemaal over uit. Maar tofu en vleesvervangers is een stap te ver voor J. En in vleesvervangers zit meestal weer ui en knoflook. Dan is het eten van paddenstoelen, noten en peulvruchten veel makkelijker en lekkerder.

Ach ja. Als ik echt vegan zou willen, zou ik het wel doen. Blijkbaar wil ik het niet graag genoeg denk ik dan.

Maandag eten we wel weer lekker tofu en tempeh bij de gado gago van de Indonesische toko :9
Spoilers!
pi_201304694
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 10:37 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Teunie O+

Wij hebben trouwens in onze vakantie twee uitjes gedaan die ik op Teunies blog heb gelezen. In een Chinese boot over de Giessen varen en naar de Tweede Maasvlakte.
Toen ik las dat je naar Futureland ging, vermoedde ik al dat je die van Teunie had :D
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_201304718
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 10:50 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
:D

Dat is denk ik ook te dicht op het innamemoment van de medicijnen. Bij het avondeten zou in theorie met mate mogen. De wetenschap is er nog niet helemaal over uit. Maar tofu en vleesvervangers is een stap te ver voor J. En in vleesvervangers zit meestal weer ui en knoflook. Dan is het eten van paddenstoelen, noten en peulvruchten veel makkelijker en lekkerder.

Ach ja. Als ik echt vegan zou willen, zou ik het wel doen. Blijkbaar wil ik het niet graag genoeg denk ik dan.

Maandag eten we wel weer lekker tofu en tempeh bij de gado gago van de Indonesische toko :9
Gado gado O+ :9~
pi_201304757
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 10:50 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik loop zelf de laatste tijd wel tegen wat moeilijkheden aan met vegan eten. Omdat de caloriedichtheid van vegan voedsel (of in ieder geval het vegan voedsel dat ik gewend ben te eten) niet zo hoog is, en nu val ik af, en dat was de bedoeling niet.
Bv als je volle koeienyoghurt vergelijkt met Alpro Mild & Creamy, dan schiet het eigenlijk niet op met de Alpro.
Ik moet waarschijnlijk véél meer noten en avocado's en volvette kokosmelk en zo eten, maar dat zijn niet dingen waar ik graag veel van eet.
Jouw vriend was ook zo'n magere vegan toch? Hoe doet die dat?
Oh Chris is inderdaad niet dik nee, inmiddels wel minder mager (hij krijgt zelf een beetje een buikje :o ).
Maar wij eten inderdaad wel noten, regelmatig een avocado, en vooral veel peulvruchten (kikkererwten zijn hier wel echt favoriet). En ik denk dat we vrij relatief grote porties maken. (Hij eet ook elke ochtend een bak havermout waar ik drie dagen over zou doen).

Hij heeft ook de gewoonte ongeveer de hele groente/peulvruchtenafdeling ergens in te gooien. Dus in mijn nasi vind ik dan ook sperziebonen terug (Surinaamse Nasi, noemde mijn leidinggevende het :P ), en we eten geen pasta met saus, maar bomvolgevulde pastasaus met een beetje pasta (laat de Italianen het maar niet horen).
pi_201304758
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 september 2021 10:48 schreef Candaasje het volgende:
Waarom zien zoveel mensen vega(n) als beperkend?
Ik weet het antwoord wel, maar je kunt het ook omdraaien; de meeste mensen die vega(n) gaan/leren koken, leren veel meer keukens, ingrediënten en toepassingen ervan kennen, en brengen veel meer variëteit in hun dagelijkse maal.

Dus dat je een bepaald iets schrapt, betekent niet dat je onder de streep slechter af uitkomt.
(Je kunt natuurlijk wel zeggen maar met vlees en andere dierlijke producten, je nóg meer variatie hebt. True. Maar ik heb dan weer niet zoveel dagen in de week dat ik dat überhaupt allemaal zou kunnen maken, dus niet nodig. Ik heb ook geen 45 paar schoenen nodig, ik red het met 20 ook meer dan prima en naar tevredenheid, dat idee :P )
Ik zie het niet zo zeer als beperkend. Ik zie het in mijn specifieke geval als te beperkend. En ik geloof wel dat ik aan het toewerken ben naar een keerpunt daar in. Dat ik minder denk over wat ik niet mag dan wat ik wel mag.

Maar neem nou chips. Jij mag (wilt) zeg 25% van het chipsvak eten, ik gok maar wat. Ik mag zo'n 5-10% nu. Als ik vegan zou gaan, zou er 2% over blijven. En ik ben al zo blij met de paar soorten die ik wel kan kopen dat ik me daar nog niet in wil beperken.
Spoilers!
pi_201304782
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 10:48 schreef Tele6 het volgende:
Aan de andere kant is je zuivelconsumptie waarschijnlijk toch al niet gruwelijk hoog, als je geen/weinig lactose mag? Of heb je veel van die lactose-wegmaak-melk?
Ik gebruik veel lactosevrije producten en de meeste kazen kan ik zonder probleem eten. Er bestaan geen biologische lactosevrije producten, dat zou een goede middenweg zijn.

Ik eet elke ochtend kwark. Ik bedacht net dat ik wel een deel daarvan met haverspul ofzo kan eten. Dat scheelt dan toch weer en misschien stap ik uiteindelijk wel over.
Spoilers!
pi_201304805
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 september 2021 10:48 schreef Candaasje het volgende:
Waarom zien zoveel mensen vega(n) als beperkend?
Ik weet het antwoord wel, maar je kunt het ook omdraaien; de meeste mensen die vega(n) gaan/leren koken, leren veel meer keukens, ingrediënten en toepassingen ervan kennen, en brengen veel meer variëteit in hun dagelijkse maal.

Dus dat je een bepaald iets schrapt, betekent niet dat je onder de streep slechter af uitkomt.
(Je kunt natuurlijk wel zeggen maar met vlees en andere dierlijke producten, je nóg meer variatie hebt. True. Maar ik heb dan weer niet zoveel dagen in de week dat ik dat überhaupt allemaal zou kunnen maken, dus niet nodig. Ik heb ook geen 45 paar schoenen nodig, ik red het met 20 ook meer dan prima en naar tevredenheid, dat idee :P )
Vorige week stond er in de Gelderlander een artikel over een nieuw, vegan, restaurant in Nijmegen.
De commentaren daarop waren ongelofelijk. Alsof die mensen anderen zouden verbieden vlees te eten. Het waren echt hele aggressive opmerkingen, niet normaal.
We have far more in common than that which devides us..
pi_201304836
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 10:56 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik zie het niet zo zeer als beperkend. Ik zie het in mijn specifieke geval als te beperkend. En ik geloof wel dat ik aan het toewerken ben naar een keerpunt daar in. Dat ik minder denk over wat ik niet mag dan wat ik wel mag.

Maar neem nou chips. Jij mag (wilt) zeg 25% van het chipsvak eten, ik gok maar wat. Ik mag zo'n 5-10% nu. Als ik vegan zou gaan, zou er 2% over blijven. En ik ben al zo blij met de paar soorten die ik wel kan kopen dat ik me daar nog niet in wil beperken.
Fair point :Y .

Het zou al zoveel schelen als ze niet OVERAL dat vervloekte weipoeder in zouden mieteren }:| .

Wat mij in het begin hielp - toen ik ook echt vooral zag wat ik niet meer 'mocht' (later niet meer 'wilde', maar dat is in jouw geval met je intolerantie niet echt vrije keus) - was bedenken dat ik zoveel minder keuzestress had nu. :+
Toegegeven, het duurde even voordat ik mezelf daarvan écht had overtuigd, (en nog steeds kan ik wel eens grommen als er wel 20 soorten zonnebloemolie staan, maar géén enkel koekje zonder melkpoeder). Maar het hielp op den duur wel. Sort of :P

Ik heb er nu vooral nog last van met kleding. Dat ik winkelstraten vervelend vind om door te lopen, omdat ik heus wel toffe dingen zie, maar er dan weer zo'n irritant stemmetje in mijn hoofd loopt te zeuren.
En dat je weet dat duurzaam/eco/fairtraide/vegan niet alleen vaak veel duurder is, maar ook weer omslachtiger omdat het online moet bij van die kleinere zaakjes die over 3 weken je pakket kunnen verzenden want het moet eerst nog handgeknoopt worden.
(Nee niet allen, maar ik heb wat er wat vervelende ervaringen mee. Ondanks dat de kleding zelf wel echt fantastisch is O+ ).
  zaterdag 11 september 2021 @ 11:06:03 #197
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201304855
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 11:01 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Vorige week stond er in de Gelderlander een artikel over een nieuw, vegan, restaurant in Nijmegen.
De commentaren daarop waren ongelofelijk. Alsof die mensen anderen zouden verbieden vlees te eten. Het waren echt hele aggressive opmerkingen, niet normaal.
dat heeft denk ik meer met de algemene verhuftering van de samenleving te maken dan met vegan, dit zie van alles, van vaccinatie tot mobiele netwerken, van overgewicht tot migratie. Anoniem wat roepen op internet.
pi_201304860
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 11:01 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Vorige week stond er in de Gelderlander een artikel over een nieuw, vegan, restaurant in Nijmegen.
De commentaren daarop waren ongelofelijk. Alsof die mensen anderen zouden verbieden vlees te eten. Het waren echt hele aggressive opmerkingen, niet normaal.
Och ja, die reacties lees ik vaak niet eens. Word je niet vrolijk van.
(Maar er zijn ook wel vegans die er wat van kunnen. Dus ik hou me daar meestal gewoon maar helemaal verre van.)
  zaterdag 11 september 2021 @ 11:07:41 #199
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201304872
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 september 2021 11:06 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Och ja, die reacties lees ik vaak niet eens. Word je niet vrolijk van.
(Maar er zijn ook wel vegans die er wat van kunnen. Dus ik hou me daar meestal gewoon maar helemaal verre van.)
zie de afgelopen 4-5 jaar ook steeds meer kranten die het reactie onder het artikel plaatsen mogelijkheid weer hebben afgeschaft, en terecht.
pi_201304876
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 11:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
dat heeft denk ik meer met de algemene verhuftering van de samenleving te maken dan met vegan, dit zie van alles, van vaccinatie tot mobiele netwerken, van overgewicht tot migratie.
Goede wel ja :Y . Op Facebook zie je dat echt enorm.
Dat is trouwens wel waarom ik liever hier discussieer dan daar; hier zijn er ook genoeg mensen met andere ideeën, maar we schelden elkaar niet de huid vol.
pi_201304878
Het is vagIJN en medaLJe :s)
pi_201304880
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 10:58 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik gebruik veel lactosevrije producten en de meeste kazen kan ik zonder probleem eten. Er bestaan geen biologische lactosevrije producten, dat zou een goede middenweg zijn.

Ik eet elke ochtend kwark. Ik bedacht net dat ik wel een deel daarvan met haverspul ofzo kan eten. Dat scheelt dan toch weer en misschien stap ik uiteindelijk wel over.
Het hoeft ook allemaal niet in een keer, en het hoeft niet allemaal. Dus als je zin hebt om zoiets uit te proberen doe je het lekker, en dan kijk je of het bevalt. :Y
  zaterdag 11 september 2021 @ 11:09:51 #203
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201304896
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 september 2021 11:08 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Goede wel ja :Y . Op Facebook zie je dat echt enorm.
Dat is trouwens wel waarom ik liever hier discussieer dan daar; hier zijn er ook genoeg mensen met andere ideeën, maar we schelden elkaar niet de huid vol.
Ik zit niet, en zat nooit op facebook, twitter, pinintrest etc, ik zie dat als wat vroeger de muur bij de pisbakken was.
pi_201304902
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 september 2021 10:56 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Oh Chris is inderdaad niet dik nee, inmiddels wel minder mager (hij krijgt zelf een beetje een buikje :o ).
Maar wij eten inderdaad wel noten, regelmatig een avocado, en vooral veel peulvruchten (kikkererwten zijn hier wel echt favoriet). En ik denk dat we vrij relatief grote porties maken. (Hij eet ook elke ochtend een bak havermout waar ik drie dagen over zou doen).

Hij heeft ook de gewoonte ongeveer de hele groente/peulvruchtenafdeling ergens in te gooien. Dus in mijn nasi vind ik dan ook sperziebonen terug (Surinaamse Nasi, noemde mijn leidinggevende het :P ), en we eten geen pasta met saus, maar bomvolgevulde pastasaus met een beetje pasta (laat de Italianen het maar niet horen).
Ik weet eigenlijk niet of het helpt om minder pasta te eten en je saus meer te vullen. Of het nou zoden aan de dijk zet om meer groente in je pastasaus te stoppen...? Ik kan wel kijken of ik er meer peulvruchten in gestopt krijg, die zijn wel goed voedzaam :Y

Ik krijg grotere porties niet naar binnen. Vind zelf al dat ik veel eet, maar op vakantie kwam ik erachter dat A en B, die niet iedere dag 800 calorieën rondrennen, even veel eten of zelfs meer dus zo veel is het niet :')
pi_201304920
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 september 2021 11:04 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Fair point :Y .

Het zou al zoveel schelen als ze niet OVERAL dat vervloekte weipoeder in zouden mieteren }:| .

Wat mij in het begin hielp - toen ik ook echt vooral zag wat ik niet meer 'mocht' (later niet meer 'wilde', maar dat is in jouw geval met je intolerantie niet echt vrije keus) - was bedenken dat ik zoveel minder keuzestress had nu. :+
Toegegeven, het duurde even voordat ik mezelf daarvan écht had overtuigd, (en nog steeds kan ik wel eens grommen als er wel 20 soorten zonnebloemolie staan, maar géén enkel koekje zonder melkpoeder). Maar het hielp op den duur wel. Sort of :P

Ik heb er nu vooral nog last van met kleding. Dat ik winkelstraten vervelend vind om door te lopen, omdat ik heus wel toffe dingen zie, maar er dan weer zo'n irritant stemmetje in mijn hoofd loopt te zeuren.
En dat je weet dat duurzaam/eco/fairtraide/vegan niet alleen vaak veel duurder is, maar ook weer omslachtiger omdat het online moet bij van die kleinere zaakjes die over 3 weken je pakket kunnen verzenden want het moet eerst nog handgeknoopt worden.
(Nee niet allen, maar ik heb wat er wat vervelende ervaringen mee. Ondanks dat de kleding zelf wel echt fantastisch is O+ ).
Ik snap wat je bedoelt. Ik kijk naar de meeste dingen in de supermarkt niet eens meer. Maar sommige dingen zijn moeilijker, zoals de chips of die leuke schaaltjes met hapjes op de versafdeling.

Nog een leuke trouwens en dan ga ik echt naar buiten: ik mag geen enkele groentebouillon maar wel 1 merk kip- en runderbouillon.
Spoilers!
pi_201304927
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 11:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
dat heeft denk ik meer met de algemene verhuftering van de samenleving te maken dan met vegan, dit zie van alles, van vaccinatie tot mobiele netwerken, van overgewicht tot migratie. Anoniem wat roepen op internet.
Daar kan het niet meer anoniem ;)
Maar ik hoorde het laatst ook van een vriendin (soort war de boer niet kent vreet die niet), vegan, oh dat lust ik niet. Maar ze had nog nooit (bewust) vegan gegeten en wist niet eens wat sat inhield. Toen ik “plant based” zei was het helemaal klaar, of ze rauwe vergeet-mij-nietjes moest eten _O- .
We have far more in common than that which devides us..
pi_201304978
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 10:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
:o :o :o :o

Ik heb 223 potjes conserven gemaakt, 183 dit jaar. Het zijn 75 verschillende dingen.

:o :o :o :o
_O_
  zaterdag 11 september 2021 @ 11:18:56 #208
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201304985
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 11:13 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Daar kan het niet meer anoniem ;)
Maar ik hoorde het laatst ook van een vriendin (soort war de boer niet kent vreet die niet), vegan, oh dat lust ik niet. Maar ze had nog nooit (bewust) vegan gegeten en wist niet eens wat sat inhield. Toen ik “plant based” zei was het helemaal klaar, of ze rauwe vergeet-mij-nietjes moest eten _O- .
zijn hetzelfde soort mensen die je kan wijsmaken dat de spaghettioogst dit jaar zo slecht is en zich verbazen dat melk uit koeien komt, aardappelen onder de grond groeien en meloenen niet aan bomen. Dit verzin je niet, ik heb volwassen mensen meegemaakt die dit dachten.
pi_201304999
@Lucky_Strike dit is de trailer van die voorstelling van gisteravond.
pi_201305004
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 september 2021 11:08 schreef Blues het volgende:
Het is vagIJN en medaLJe :s)
En vanNIELje en JOGgurt?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_201305020
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 11:10 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik weet eigenlijk niet of het helpt om minder pasta te eten en je saus meer te vullen. Of het nou zoden aan de dijk zet om meer groente in je pastasaus te stoppen...? Ik kan wel kijken of ik er meer peulvruchten in gestopt krijg, die zijn wel goed voedzaam :Y

Ik krijg grotere porties niet naar binnen. Vind zelf al dat ik veel eet, maar op vakantie kwam ik erachter dat A en B, die niet iedere dag 800 calorieën rondrennen, even veel eten of zelfs meer dus zo veel is het niet :')
Nee het is én én :P
Bij de AH heb je bijvoorbeeld Mezelune (van die gevulde pasta is dat), 250 gram. Wij kopen dan 2 van die bakjes, en dan nog rijkgevulde saus. En dat gaat dan wel op. (Chris eet soms wel net iets meer dan ik).
pi_201305040
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 september 2021 11:22 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Nee het is én én :P
Bij de AH heb je bijvoorbeeld Mezelune (van die gevulde pasta is dat), 250 gram. Wij kopen dan 2 van die bakjes, en dan nog rijkgevulde saus. En dat gaat dan wel op. (Chris eet soms wel net iets meer dan ik).
Oh, ik heb ook wel eens van die gevulde pasta, ik doe twee dagen met één zo'n bakje :')
Hmm.
pi_201305073
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 september 2021 11:20 schreef Vanyel het volgende:

En vanNIELje en JOGgurt?
Wat vind je van ChlOresterO
(serieus, ik heb patiënten die het zo noemen)
pi_201305083
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 september 2021 11:12 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik snap wat je bedoelt. Ik kijk naar de meeste dingen in de supermarkt niet eens meer. Maar sommige dingen zijn moeilijker, zoals de chips of die leuke schaaltjes met hapjes op de versafdeling.

Nog een leuke trouwens en dan ga ik echt naar buiten: ik mag geen enkele groentebouillon maar wel 1 merk kip- en runderbouillon.
Ohja, herkenbaar hoor :Y .
In België kon ik 3 soorten chips eten, waarvan 1 de BBQ flavour was :D :')

Mijn ouders gaven ons ooit zo'n zakje: https://www.ah.nl/product(...)ddenstoelen-bouillon
Maar inderdaad, groentebouillon is vaak met ui enzo.
pi_201305084
en mensen,
hou eens op met dat ge- "ZEG MAAR" na elke paar woorden ;(

@ radio
pi_201305091
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 11:27 schreef Blues het volgende:

[..]
Wat vind je van ChlOresterO
(serieus, ik heb patiënten die het zo noemen)
Cholesterol?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_201305092
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 11:27 schreef Blues het volgende:

[..]
Wat vind je van ChlOresterO
(serieus, ik heb patiënten die het zo noemen)
Toen ik opgenomen zat bij psychiatrie, waren daar een paar patiënten die suboxone slikten (een opiaten-afkickmiddel). Dat konden ze ook allemaal totaal niet uitspreken en meestal werd het supersone genoemd _O-
pi_201305120
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 11:29 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Toen ik opgenomen zat bij psychiatrie, waren daar een paar patiënten die suboxone slikten (een opiaten-afkickmiddel). Dat konden ze ook allemaal totaal niet uitspreken en meestal werd het supersone genoemd _O-
Ik heb eindelijk Levetiracetam onder de knie. Duurde ook even :') (Ik moest het echt even op papier zien staan, want ik verstond nauwelijks wat collega's nu precies zeiden).
pi_201305127
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 september 2021 11:22 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Nee het is én én :P
Bij de AH heb je bijvoorbeeld Mezelune (van die gevulde pasta is dat), 250 gram. Wij kopen dan 2 van die bakjes, en dan nog rijkgevulde saus. En dat gaat dan wel op. (Chris eet soms wel net iets meer dan ik).
Volgende week 1 +1 gratis
We have far more in common than that which devides us..
pi_201305132
Net als mensen met psoriAsis ipv psorIasis.

Maar de van Dale zegt nu dat de klemtoon op de A ligt :'( :'( :'( Niet zwichten, woordenboek :'(
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_201305144
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 september 2021 11:31 schreef Vanyel het volgende:
Net als mensen met psoriAsis ipv psorIasis.

Maar de van Dale zegt nu dat de klemtoon op de A ligt :'( :'( :'( Niet zwichten, woordenboek :'(
Ik ken het in het Nederlands met de klemtoon op de A, en in het Engels met de klemtoon op de I.
pi_201305146
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 september 2021 11:08 schreef Blues het volgende:
Het is vagIJN en medaLJe :s)
Doet mij denken aan een familiegrapje n.a.v. een tante die naar MaLLorca ging op vakantie. MaLLorca😉

Mn.X zou af en toe wel een biefstukje willen. En dan eet hij met smaak zijn hf vega groentebordje leeg. De bofkont: deze week een maaltijd met biefstuk.
pi_201305214
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 11:20 schreef Blues het volgende:
@:Lucky_strike dit is de trailer van die voorstelling van gisteravond.
Aan het nagenieten! Wat een power en wat een stem _O_
pi_201305229
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 11:32 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik ken het in het Nederlands met de klemtoon op de A, en in het Engels met de klemtoon op de I.
:N :'(
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_201305241
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 september 2021 11:28 schreef Vanyel het volgende:

Cholesterol?
Ja.

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 11:29 schreef Tele6 het volgende:

Toen ik opgenomen zat bij psychiatrie, waren daar een paar patiënten die suboxone slikten (een opiaten-afkickmiddel). Dat konden ze ook allemaal totaal niet uitspreken en meestal werd het supersone genoemd _O-
:D
pi_201305276
Of de reactie op de opmerking dat ze zo’n lekker ruikend parfum op heeft “ dank je,, van mijn man gekregen, is van Gukkie” (kreeg een collega te horen)
We have far more in common than that which devides us..
pi_201305279
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 september 2021 11:40 schreef Vanyel het volgende:

[..]
:N :'(
De uitspreekfunctie van Google Translate is het met me eens.
pi_201305293
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 11:45 schreef Kaatje1 het volgende:
Of de reactie op de opmerking dat ze zo’n lekker ruikend parfum op heeft “ dank je,, van mijn man gekregen, is van Gukkie” (kreeg een collega te horen)
Nou moet ik toegeven dat ik deze week gnokkie heb gegeten en dat ik ook de moeite niet meer doe om het wel te leren uitspreken. O-)
pi_201305338
Ik gruwel ook van tequilja :N dat is nog fouter dan Marbelja.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_201305340
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 september 2021 11:08 schreef Blues het volgende:
medaLJe :s)
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 september 2021 11:20 schreef Vanyel het volgende:

[..]
En vanNIELje
:@
pi_201305358
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 11:45 schreef Tele6 het volgende:

[..]
De uitspreekfunctie van Google Translate is het met me eens.
Het woord "psoriasis" (met de klemtoon op de eerste " i") is afgeleid van het Griekse woord "psore", dat "schub" betekent.
Medisch centrum dingest
zegt dat je niet naar Google moet luisteren
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  Moderator zaterdag 11 september 2021 @ 12:00:25 #232
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201305465
Ha precies ¤100 bij de Sligro, oftewel twee restaurant zegels. Spaarkaart nummer 9 is dus vol, wat betekent dat ik twv ¤135 waardebonnen om uit eten te kunnen ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 11-09-2021 14:14:29 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 11 september 2021 @ 12:20:45 #233
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_201305686
Heb het CDAcongres aan staan. Het is toch wel weer genieten :+.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_201305746
En wat vinden we van Vreps.
🌯
pi_201305765
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 september 2021 12:25 schreef Blues het volgende:
En wat vinden we van Vreps.
🌯
Dat zijn toch warps 😂
We have far more in common than that which devides us..
pi_201305777
Vreps :{w

Ik ben een verrassingsnachtje weg O+ het thema is eten :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_201305881
Wat eet je?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_201305936
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 september 2021 12:25 schreef Blues het volgende:
En wat vinden we van Vreps.
🌯
Nee, het is vràps, met een dik Venrays accent.
pi_201305952
Mensen. Ik ben muziekjes aan het luisteren via mijn gevreesde versterker O+ _O_

Ik heb een cassettebandje opgevist waarvan de opschriften ergens de afgelopen 30 jaar vervaagd zijn, en nu zit ik Orchestral Manoeuvres In The Dark te luisteren. Ik herinner me nu dat ik ooit het idee had om die dingen eens fatsoenlijker te labelen zodat ik weer weet waar ik aan begin :D
pi_201305994
Ik hou het hier echt niet bij. Dan lees ik even mee, deel ik duimpjes uit, en als ik onderaan ben, ben ik weer vergeten waar ik op wilde reageren.

Bewust verkeerd uitgesproken worden zoals 'vreps' kan ik echt niet tegen. Maar ik heb ook nog steeds moeite met bewust verkeerd schrijven zoals 'play' en 'hont', en loop zelfs vast als een werkwoordvervoeging (onbewust) verkeerd is, omdat de zin dan in mijn hoofd niet klopt.
pi_201306077
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 12:44 schreef Tuindier het volgende:
Ik hou het hier echt niet bij. Dan lees ik even mee, deel ik duimpjes uit, en als ik onderaan ben, ben ik weer vergeten waar ik op wilde reageren.

Bewust verkeerd uitgesproken worden zoals 'vreps' kan ik echt niet tegen. Maar ik heb ook nog steeds moeite met bewust verkeerd schrijven zoals 'play' en 'hont', en loop zelfs vast als een werkwoordvervoeging (onbewust) verkeerd is, omdat de zin dan in mijn hoofd niet klopt.
Ik heb het bij wraps een beetje opgegeven. Ik geloof niet dat die klankencombinatie in mijn mond zit.
Expres verkeerd schrijven snap ik ook niet helemaal. Oprechte spelfouten kan ik wel tegen, mijn broertje is kneiterdyslectisch en komt er na jaren bijles nog steeds niet helemaal uit met jou/jouw, word/wordt etc plus soms een paar echt interessante dingen als "macoranie" en "defirentiaal vergelijkingen" O+

En je hoeft niet alles te lezen om mee te praten! Wat ga je doen dit weekend?
pi_201306107
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 12:44 schreef Tuindier het volgende:
Ik hou het hier echt niet bij. Dan lees ik even mee, deel ik duimpjes uit, en als ik onderaan ben, ben ik weer vergeten waar ik op wilde reageren.

Bewust verkeerd uitgesproken worden zoals 'vreps' kan ik echt niet tegen. Maar ik heb ook nog steeds moeite met bewust verkeerd schrijven zoals 'play' en 'hont', en loop zelfs vast als een werkwoordvervoeging (onbewust) verkeerd is, omdat de zin dan in mijn hoofd niet klopt.
:D ik vergeet ook altijd de helft hoor. En dan denk ik later 'oh ja, shit, die en die vergeten succes te wensen/feliciteren/virtuele knuffel te geven/etc.
pi_201306136
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 september 2021 12:55 schreef Candaasje het volgende:

[..]
:D ik vergeet ook altijd de helft hoor. En dan denk ik later 'oh ja, shit, die en die vergeten succes te wensen/feliciteren/virtuele knuffel te geven/etc.
Ja, ook dat!

Dus succes @Loona, is de eerste helft van het tillen goed gegaan?
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 12:53 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik heb het bij wraps een beetje opgegeven. Ik geloof niet dat die klankencombinatie in mijn mond zit.
Expres verkeerd schrijven snap ik ook niet helemaal. Oprechte spelfouten kan ik wel tegen, mijn broertje is kneiterdyslectisch en komt er na jaren bijles nog steeds niet helemaal uit met jou/jouw, word/wordt etc plus soms een paar echt interessante dingen als "macoranie" en "defirentiaal vergelijkingen" O+

En je hoeft niet alles te lezen om mee te praten! Wat ga je doen dit weekend?
Ik ben aan het werk :'). Volgende week een erg belangrijk event op het werk, en nu ik al mijn collega's heb helpen voorbereiden, heb ik zelf nog een lijstje van open punten. Ik zit op 1/3 van de grote dingen inmiddels.
Morgen hoop ik niks te doen, behalve wat gras maaien en voor het eerst een poging tot stekken doen van de Gelderse Roos in mijn tuin.
pi_201306370
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 september 2021 12:33 schreef Vanyel het volgende:
Wat eet je?
Vanavond bij Rozey en zojuist had ik een hele puike sandwich met tempeh, kimchi en sirachamayo O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_201306554
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 13:19 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Vanavond bij Rozey en zojuist had ik een hele puike sandwich met tempeh, kimchi en sirachamayo O+
Oh dat ziet er lekker uit! Die zet ik op mijn lijstje voor als we een keer in de buurt zijn.
pi_201306599
Reps.
Zo spreek ik het uit. Op.zijn Engels.
Maar alleen als ze echt lekker zijn. }:| :Y)

[ Bericht 2% gewijzigd door Blues op 11-09-2021 14:01:33 ]
pi_201306663
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 september 2021 11:22 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Nee het is én én :P
Bij de AH heb je bijvoorbeeld Mezelune (van die gevulde pasta is dat), 250 gram. Wij kopen dan 2 van die bakjes, en dan nog rijkgevulde saus. En dat gaat dan wel op. (Chris eet soms wel net iets meer dan ik).
wij ook, met z'n 4'en. Met bijvoorbeeld een hele struik broccoli.

Het is de lievelingspasta van m'n oudste O+
pi_201306671
Vanaaf eten we paelJa :D

Morgen Hoge Thee met de nichten. Zus heeft het georganiseerd.
Dus uur heen met auto, high tea-en en babbelen met zijn 4tjes en een uur terugrijden.
Heb er wel zin in en kan na een uur ook gewoon weg als ik bijv niet langer trek *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_201306672
Verder, gruwel de gruwel de gruwel, de gft container stikt van de maden. Zo ongelofelijk vies. Iemand nog tips? Hij wordt op vrijdag pas opgehaald, helaas.
pi_201306778
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 14:01 schreef Jagärtrut het volgende:
Verder, gruwel de gruwel de gruwel, de gft container stikt van de maden. Zo ongelofelijk vies. Iemand nog tips? Hij wordt op vrijdag pas opgehaald, helaas.
@Vanyel ze t altijd: deksel openen en kijken naar het vogelfeestje ^O^
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Moderator zaterdag 11 september 2021 @ 14:13:43 #251
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201306783
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 14:01 schreef Jagärtrut het volgende:
Verder, gruwel de gruwel de gruwel, de gft container stikt van de maden. Zo ongelofelijk vies. Iemand nog tips? Hij wordt op vrijdag pas opgehaald, helaas.
Zout, trekt vocht uit de maden ^O^
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_201306795
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 september 2021 14:13 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Zout, trekt vocht uit de maden ^O^
ik heb er al een hele bus ingestrooid. Alsmede houtkorrels om het vocht te absorberen. Anders is het vast snel vrijdag.
pi_201306803
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 14:13 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
@:Vanyel ze t altijd: deksel openen en kijken naar het vogelfeestje ^O^
hij staat al de hele ochtend in de tuin met deksel open, geen vogel te zien helaas! (tuin is ook niet zo vogelvriendelijk natuurlijk...
  Moderator zaterdag 11 september 2021 @ 14:15:17 #254
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201306807
En anders ga je vissen met de jongens. Aas hoef je niet te kopen :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_201306861
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 14:01 schreef Jagärtrut het volgende:
Verder, gruwel de gruwel de gruwel, de gft container stikt van de maden. Zo ongelofelijk vies. Iemand nog tips? Hij wordt op vrijdag pas opgehaald, helaas.
De deksel open zetten en hopen dat er een vogel met honger voorbij komt. Goed opletten dat je later geen vogel opsluit.

Oh, nevermind.
Spoilers!
pi_201306934
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 12:44 schreef Tuindier het volgende:
Ik hou het hier echt niet bij. Dan lees ik even mee, deel ik duimpjes uit, en als ik onderaan ben, ben ik weer vergeten waar ik op wilde reageren.

Bewust verkeerd uitgesproken worden zoals 'vreps' kan ik echt niet tegen. Maar ik heb ook nog steeds moeite met bewust verkeerd schrijven zoals 'play' en 'hont', en loop zelfs vast als een werkwoordvervoeging (onbewust) verkeerd is, omdat de zin dan in mijn hoofd niet klopt.
Play, hont, etc kan ik ook bijzonder slecht handelen. En het wordt alleen maar erger als er niet hont maar honT van wordt gemaakt :'(

Soberso is wel een uitzondering.
Spoilers!
  Moderator zaterdag 11 september 2021 @ 14:28:40 #257
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201306966
Play en boskippen vind ik een nogal mislukte poging tot humor. Hont en kad zijn gewoon FOK!klassiekers _O_

Alles beter dan onnodig gebruik van Engelse woorden :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zaterdag 11 september 2021 @ 14:31:16 #258
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201306987
Normaal gesproken was ik nu in Barchem (/Lochem) geweest.

Het is ook geen heel geweldig weer voor een optreden gelukkig.

Ah en terwijl ik dit typ krijg ik een agenda herinnering van Google :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_201307005
Ik twijfel over mijn avondeten. Ik kan maken:
- kofte met gegrilde groenten, hummus en ovenaardappels
- kofte met salade, hummus en ovenaardappels
- kofte met gegrilde groenten, hummus en platbrood
- kofte met salade, hummus en platbrood
- Turkse pizza met rauwkost en hummus
- Turkse pizza met rauwkost, hummus en kofte.

Ik heb trek in aardappels. J in platbrood. Platbrood maakt de vriezer leger. Bij aardappels kunnen gegrilde groenten ook in de oven.

[ Bericht 3% gewijzigd door Lucky_Strike op 11-09-2021 14:42:13 ]
Spoilers!
pi_201307007
Ik vind die FOK!verbasteringen wel grappig en uniek.
Ik gebruik ze wel eens met het appen met vriendin, die ze nu ook al soms overneemt :D


En brrr die maden :X :X
pi_201307019
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 september 2021 14:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik twijfel over mijn avondeten. Ik kan maken:
- kofte met gegrilde groenten, hummus en ovenaardappels
- kofte met salade, hummus en ovenaardappels
- kofte met gegrilde groenten, hummus en platbrood
- kofte met salade, hummus en platbrood
- kofte met
- Turkse pizza met rauwkost en hummus
- Turkse pizza met rauwkost, hummus en kofte.

Ik heb trek in aardappels. J in platbrood. Platbrood maakt de vriezer leger.
3 :9
  Moderator zaterdag 11 september 2021 @ 14:42:07 #262
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201307103
We zaten gister eens wat hardop te denken.

-Mensen die de Coronings hebben gehad hebben aan een prik genoeg. --Een derde prik verhoogd zeer waarschijnlijk de immuniteit nog verder
-Eigen immuniteit is het beste/blijft langer.

Zou het nu gunstig zijn voor mij het te krijgen? Of werkt het eerste punt alleen als je Corona hebt gehad zonder vaccinatie?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_201307283
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 september 2021 14:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik twijfel over mijn avondeten. Ik kan maken:
- kofte met gegrilde groenten, hummus en ovenaardappels
- kofte met salade, hummus en ovenaardappels
- kofte met gegrilde groenten, hummus en platbrood
- kofte met salade, hummus en platbrood
- Turkse pizza met rauwkost en hummus
- Turkse pizza met rauwkost, hummus en kofte.

Ik heb trek in aardappels. J in platbrood. Platbrood maakt de vriezer leger. Bij aardappels kunnen gegrilde groenten ook in de oven.
De eerste
We have far more in common than that which devides us..
pi_201307342
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 15:05 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
De eerste
Die wordt het. Met ook een salade. Trek in :9
Spoilers!
pi_201307368
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 10:45 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
De beperkingen komen voort uit de intoleranties. Dus knoflook, ui, (beperkt) lactose. Omdat ui en knoflook in veel dingen zit, wordt de lijst al snel lang. Vanwege mijn medicatie mag ik maar weinig sojaproducten, in elk geval niet overdag. Als ik dan ook nog geen vlees wil eten kan dat prima. Maar zuivel uitbannen, wordt dan best ingewikkeld. Ik weet niet of ik zo restrictief wil zijn, al vind ik eigenlijk wel dat het zou moeten.
Ik puzzel nog even door in mijn zoektocht naar wat ik wil en ethisch vind :)

We eten vanavond het laatste van je gehakt :9
Ja, de beperkingen wegens intolerantie ben ik bekend met de 'waarom'.
Waarom voeg je beperkingen toe die niet uit de intoleranties voortkomen? Gewoon uit nieuwsgierigheid naar de motivatie hoor, niet omdat ik je redenen in twijfel wil trekken ofzo!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_201307377
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 september 2021 15:10 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Die wordt het. Met ook een salade. Trek in :9
Hier worden het ook aardappelen uit de oven en sperziebonen met zongedroogde tomaat en feta
We have far more in common than that which devides us..
pi_201307418
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 september 2021 10:48 schreef Candaasje het volgende:
Waarom zien zoveel mensen vega(n) als beperkend?
Ik weet het antwoord wel, maar je kunt het ook omdraaien; de meeste mensen die vega(n) gaan/leren koken, leren veel meer keukens, ingrediënten en toepassingen ervan kennen, en brengen veel meer variëteit in hun dagelijkse maal.

Dus dat je een bepaald iets schrapt, betekent niet dat je onder de streep slechter af uitkomt.
(Je kunt natuurlijk wel zeggen maar met vlees en andere dierlijke producten, je nóg meer variatie hebt. True. Maar ik heb dan weer niet zoveel dagen in de week dat ik dat überhaupt allemaal zou kunnen maken, dus niet nodig. Ik heb ook geen 45 paar schoenen nodig, ik red het met 20 ook meer dan prima en naar tevredenheid, dat idee :P )
Ik noem iets een beperking als je jezelf oplegt om iets niet meer te doen of te eten. Maar ik bedoel en vind dat helemaal niet negatief, en ik vind het dan ook helemaal niet 'het omdraaien' als je bedenkt dat je dan met andere ingrediënten wil/moet koken. Voor mij is het zelfs de reden om wel eens een tijdje koolhydraatarm of zuivelloos, graanloos, vleesloos etc te koken. Allemaal ook wel gedaan en leuke nieuwe recepten uit overgehouden.
Maar goed, dat is precies de reden waarom ik vráág naar het waarom, in plaats van daar maar gewoon iets over aan te nemen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_201307577
quote:
10s.gif Op woensdag 6 november 2019 09:31 schreef sigme het volgende:
Bij "hont" en "kad" en dat soort spelsels zie ik altijd fok-usertjes voor me met een klein stijfje, helemaal verguld dat ze bij de geheime club horen en de codes kennen . Gnorfgrorfsnuifgiegel :@.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_201307659
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 12:44 schreef Tuindier het volgende:
Maar ik heb ook nog steeds moeite met bewust verkeerd schrijven zoals 'play' en 'hont', en loop zelfs vast als een werkwoordvervoeging (onbewust) verkeerd is, omdat de zin dan in mijn hoofd niet klopt.
:Y :Y
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  zaterdag 11 september 2021 @ 15:46:33 #270
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_201307721
Mijn schrijfsters zitten toch altijd wel vol met taal /autocorrect fouten.. ik kan me er niet druk om maken.. net wel lekker hardop tegen m'n telefoon zitten praten met de uitspraken van jullie..

O+

Nu in huis van ex, hij is op vakantie, zometeen ooit hulp om qat spullen naar nieuwe huis te brengen.. maar .. ik maak me ineens best zorgen.. het is gewoon niet schoon in huis.. het stinkt niet, maar er is gewoon niet gestofzuigd voor ie op vakantie is gegaan en er liggen zelfs kruimels op het aanrecht.. lijkt me niet echt gezond zo..

En dan hebben we het er maar niet over dat dit huis binnenkort ook eens een keer verkocht moet worden.. het schoonmaken mag HIJ dan doen.. :X
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  zaterdag 11 september 2021 @ 15:47:04 #271
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_201307723
En Sarabier in de achterbak van de auto O+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_201307872
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 14:01 schreef Jagärtrut het volgende:
Verder, gruwel de gruwel de gruwel, de gft container stikt van de maden. Zo ongelofelijk vies. Iemand nog tips? Hij wordt op vrijdag pas opgehaald, helaas.
Open zetten voor de vogeltjes. Heel gezellig.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_201307881
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 14:01 schreef Jagärtrut het volgende:
Verder, gruwel de gruwel de gruwel, de gft container stikt van de maden. Zo ongelofelijk vies. Iemand nog tips? Hij wordt op vrijdag pas opgehaald, helaas.
Open zetten voor de vogeltjes. Heel gezellig.
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 14:13 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
@:Vanyel ze t altijd: deksel openen en kijken naar het vogelfeestje ^O^
Ik was al benoemd :D
Echt leuk hoor :Y
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_201307893
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 september 2021 14:28 schreef derLudolf het volgende:
Play en boskippen vind ik een nogal mislukte poging tot humor. Hont en kad zijn gewoon FOK!klassiekers _O_

Alles beter dan onnodig gebruik van Engelse woorden :)
But why? :'(
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_201307923
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 15:47 schreef Barreltje het volgende:
En Sarabier in de achterbak van de auto O+
Ik zag dus echt iemand met een tulband......
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_201307926
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 15:46 schreef Barreltje het volgende:
maar er is gewoon niet gestofzuigd voor ie op vakantie is gegaan en er liggen zelfs kruimels op het aanrecht.. lijkt me niet echt gezond zo..
Maak je nu een grap of meen je dit serieus?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_201307993
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 16:06 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ik zag dus echt iemand met een tulband......
Ik zag een messenset
We have far more in common than that which devides us..
pi_201308023
Hehehehe
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_201308239
Ik overweeg een culinair hoogstandje hier. Opwarmen van een kiloverpakking kant en klaar lasagna. Alleen ik heb nog geen ETA van de dames.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_201308246
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 16:06 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ik zag dus echt iemand met een tulband......
Ik las ook Arabier |:)
pi_201308317
:o
Opeens een blootgewoon onder mijn neus. Maar ze stond pas in die van oktober, of niet?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_201308342
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 15:47 schreef Barreltje het volgende:
En Sarabier in de achterbak van de auto O+
Altijd leuk meeten op een parkeerplaats :D
pi_201308404
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 16:37 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Altijd leuk meeten op een parkeerplaats :D
Barrel kiest de vreemdste plekken :)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_201308422
Ik ben tajine aan het maken maar heb geen kikkererwten meer. Wat zouden jullie kiezen als alternatief: kidneybonen, zwarte bonen, kapucijners, linzen, flagolettes (groene), witte bonen of cannelinibonen?
pi_201308460
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 16:41 schreef Tuindier het volgende:
Ik ben tajine aan het maken maar heb geen kikkererwten meer. Wat zouden jullie kiezen als alternatief: kidneybonen, zwarte bonen, kapucijners, linzen, flagolettes (groene), witte bonen of cannelinibonen?
Linzen. Of anders zwarte bonen.
Spoilers!
pi_201308698
quote:
5s.gif Op zaterdag 11 september 2021 15:13 schreef sigme het volgende:

[..]
Ja, de beperkingen wegens intolerantie ben ik bekend met de 'waarom'.
Waarom voeg je beperkingen toe die niet uit de intoleranties voortkomen? Gewoon uit nieuwsgierigheid naar de motivatie hoor, niet omdat ik je redenen in twijfel wil trekken ofzo!
Ah, zo bedoel je het. Ik vond het al een vreemde vraag voor jou met je olifantengeheugen.

Omdat ik het eten van dierlijke producten in essentie niet nodig vind. Ik ben aan het experimenteren met wat ik acceptabel vind. Ik eet het voor de lekker, uit gewoonte en omdat het makkelijk is. Maar in hoeverre ik dat acceptabel gedrag van mezelf vind weet ik nog niet.
Ik twijfel ook of dierlijke eiwitten gezond zijn.

Voor nu is het: een beetje vlees, veel vega, een beetje vegan, wat te veel zuivel. Die schuifjes gaan al een aantal jaar heen en weer.

Tegelijkertijd kan ik me niet voorstellen om ooit helemaal vega of vegan te worden. Als we ooit die kippen krijgen, ga ik mooi die eieren eten.
Ik verdom het om geen chips met weipoeder te kopen. Maar als ik niet kan kiezen tussen twee smaken, is vegan wel de keuze die ik zou maken.
Ik zou nooit meer een donzen dekbed kopen maar gebruik mijn huidige zo lang het kan (nu zo'n 22 jaar).
Dus ja, schuifjes verschuiven. En dat vind ik wel leuk. Ik ben niet zo conservatief ingesteld en altijd wel op zoek naar verbetering.
Spoilers!
pi_201308727
Maar zou je dan de Big Green Egg ook serieus nooit meer laden met twee stroken spare ribs? Want de zich naar China verplaatsende varkensfokkerij gaat echt niet geremd worden door een dalende Nederlandse binnenlandse vraag...
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_201308811
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 16:40 schreef fietsie het volgende:

[..]
Barrel kiest de vreemdste plekken :)
:9
pi_201308903
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 16:59 schreef fietsie het volgende:
Maar zou je dan de Big Green Egg ook serieus nooit meer laden met twee stroken spare ribs? Want de zich naar China verplaatsende varkensfokkerij gaat echt niet geremd worden door een dalende Nederlandse binnenlandse vraag...
Ik kan me dus niet voorstellen dat ik dat nooit meer doe.

Maar omdat ik soms nog vlees eet, is het des te belangrijker om ethisch om te gaan met de rest van mijn eten.
Spoilers!
pi_201309055
Ik begrijp mijn wasmachine niet.

Ik doe was erin, kies een programma.
Hij doet een tijdsvoorspelling.
Hij gaat een was-analyse doen (dan draait ie, voegt ie water toe, doet ie iets met een weerstandmeting enzo)
Hij geeft een nieuwe tijdsvoorspelling.
En vervolgens is ie 45 minuten eerder klaar dan die voorspelling.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  Moderator zaterdag 11 september 2021 @ 17:17:44 #291
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201309060
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 16:59 schreef fietsie het volgende:
Maar zou je dan de Big Green Egg ook serieus nooit meer laden met twee stroken spare ribs? Want de zich naar China verplaatsende varkensfokkerij gaat echt niet geremd worden door een dalende Nederlandse binnenlandse vraag...
Als je zo ethisch bezig wilt zijn kook je natuurlijk elektrisch met groene stroom. Niet op een fijnstof blakend ding op biomassa :7
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_201309077
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 september 2021 17:17 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Als je zo ethisch bezig wilt zijn kook je natuurlijk elektrisch met groene stroom. Niet op een fijnstof blakend ding op biomassa :7
Ik zou een zonlichtoven als ondergrens verwachten van jouw kant :P
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  Moderator zaterdag 11 september 2021 @ 17:25:16 #293
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201309192
Die kende ik niet. Maar ik ben mild vandaag.

Vanuit ethisch oogpunt is het onwenselijk om tempeh of tofu in mij te stoppen. Daar wordt ik echt niet gelukkig van. :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_201309243
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 september 2021 17:25 schreef derLudolf het volgende:
Die kende ik niet. Maar ik ben mild vandaag.

Vanuit ethisch oogpunt is het onwenselijk om tempeh of tofu in mijn te stoppen. Daar wordt ik echt niet gelukkig van. :P
Ik kan wel wat gaten voorstellen waarbij inbrengen van tofu niet geluksbevorderend is :D
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator zaterdag 11 september 2021 @ 17:31:09 #295
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201309289
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 september 2021 17:28 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ik kan wel wat gaten voorstellen waarbij inbrengen van tofu niet geluksbevorderend is :D
Ook voor de opening dat voor "voedsel" bestemd is, werkt het niet geluksbevorderend.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_201309301
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 september 2021 17:28 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ik kan wel wat gaten voorstellen waarbij inbrengen van tofu niet geluksbevorderend is :D
Daar zijn andere subfora voor :P
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_201309312
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 september 2021 17:31 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ook voor de opening dat voor "voedsel" bestemd is, werkt het niet geluksbevorderend.
Mwoah met de juiste smering weet Cat daar vast een mouw in te passen.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  Moderator zaterdag 11 september 2021 @ 17:35:08 #298
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201309368
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 17:32 schreef fietsie het volgende:

[..]
Mwoah met de juiste smering weet Cat daar vast een mouw in te passen.
Spek(vet) bedoel je? Ja dat maakt veel dingen lekker :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_201309424
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 september 2021 16:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
Omdat ik het eten van dierlijke producten in essentie niet nodig vind.
Mee eens hoor, maar waarom dan het niet meer eten? Graan is in essentie ook niet nodig, bijvoorbeeld, dus er zit nog een reden áchter. Milieu, dierenwelzijn, ...?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_201309700
Ik heb nog steeds enorm spierpijn :')
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_201309703
Vol
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')