Uh, wut? Die kerel zit al minstens 10 jaar lang elke dag uren te simracen. Ik mag hopen dat hij een beetje kan meekomen dan, mijn godquote:Op zaterdag 11 september 2021 21:38 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Jimmy Broadbent is gewoon een boerenlul zoals jij en ik.
Nee, F1 teams investeren voor de grap miljoenen in simulatoren.quote:Op zaterdag 11 september 2021 21:39 schreef Monolith het volgende:
Ja, want simracen is exact hetzelfde als daadwerkelijk over een circuit rijden.
Dat iets een goed trainingsmiddel is betekent nog niet dat je ook goed op het circuit presteert als je leuk mee kan in een simulator.quote:Op zaterdag 11 september 2021 21:44 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Nee, F1 teams investeren voor de grap miljoenen in simulatoren.
Dit is exact mijn punt. Jimmy Broadbent zit iedere dag uren te simracen dus is hij goed geworden in simracen. Max Verstappen en het zoontje van Kimi Räikkönen spenderen uren per dag in karts en raceauto's dus worden ze goed in autoracen. Het verschil wordt gemaakt door hoeveel geld je tot je beschikking hebt en niet de hoeveelheid talent. Tot de Formule 2 dringen vrijwel louter rich kids en 'zoontjes van' door, daarom is autosport nauwelijks serieus te nemen als sport.quote:Op zaterdag 11 september 2021 21:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Uh, wut? Die kerel zit al minstens 10 jaar lang elke dag uren te simracen. Ik mag hopen dat hij een beetje kan meekomen dan, mijn god
Jann Mardenborough.quote:Op zaterdag 11 september 2021 21:45 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat iets een goed trainingsmiddel is betekent nog niet dat je ook goed op het circuit presteert als je leuk mee kan in een simulator.
Één zwaluw maakt nog geen zomer, maar heeft die nou zo'n flitsende autosport carrière volgens jou?quote:
Ik snap niks van deze conclusie. Mensen die jarenlang een sport beoefenen worden er goed in, ja. Zoals dat gaat met alle sporten en eigenlijk elke soort vaardigheid. Maar waarom drijven mensen die geld hebben dan naar de top? Natuurlijk opent geld bepaalde deuren, maar je zult alsnog de tijd moeten investeren om op niveau mee te kunnen doen, toch? Je kunt er zoveel geld in pompen als je wil, maar daar win je geen enkele klasse mee, hoor. Zeker geen spec-series als Formule 3 en 2.quote:Op zaterdag 11 september 2021 21:50 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Dit is exact mijn punt. Jimmy Broadbent zit iedere dag uren te simracen dus is hij goed geworden in simracen. Max Verstappen en het zoontje van Kimi Räikkönen spenderen uren per dag in karts en raceauto's dus worden ze goed in autoracen. Het verschil wordt gemaakt door hoeveel geld je tot je beschikking hebt en niet de hoeveelheid talent.
Jij snapt niet dat er veel geld voor nodig is om voldoende vlieguren te kunnen maken in karts en Formule auto's? Om veel te kunnen tennissen heb je geen tonnen per jaar nodig.quote:Op zaterdag 11 september 2021 21:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik snap niks van deze conclusie. Mensen die jarenlang een sport beoefenen worden er goed in, ja. Zoals dat gaat met alle sporten en eigenlijk elke soort vaardigheid. Maar waarom drijven mensen die geld hebben dan naar de top? Natuurlijk opent geld bepaalde deuren, maar je zult alsnog de tijd moeten investeren om op niveau mee te kunnen doen, toch? Je kunt er zoveel geld in pompen als je wil, maar daar win je geen enkele klasse mee, hoor. Zeker geen spec-series als Formule 3 en 2.
Ah zo. Ja, natuurlijk. Dat is niet echt nieuws, toch? Autosport is nooit een bijzonder toegankelijke sport geweest wat dat betreft. Maar dat betekent niet dat de mensen die er uiteindelijk een carrière van weten te maken geen talent hebben. De een wat meer dan de ander, kijk naar zo'n Mick Schumacher bijvoorbeeld. Daar worden bakken geld tegenaan gesmeten, maar de kans dat hij ooit voor het WK meedoet is toch bijzonder klein, omdat-ie simpelweg het talent niet lijkt te hebben. Geld brengt je uiteindelijk ook maar zo ver.quote:Op zaterdag 11 september 2021 21:59 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Jij snapt niet dat er veel geld voor nodig is om voldoende vlieguren te maken in karts en Formule auto's? Om veel te kunnen tennissen heb je geen tonnen per jaar nodig.
Zie ook dit verhaal van McLaren simracer Rudy van Buren. Hij komt uit een goed gezin en zelfs voor hem was karten niet te bekostigen dus is hij noodgedwongen gaan simracen: https://www.ad.nl/esports(...)het-ciruit~a4ba2958/
Blijkbaar wil het maar niet tot je botte hersens doordringen dat je niet over uitzonderlijke talenten hoeft te beschikken om mee te draaien in de racerij. Vrijwel ieder 'zoontje van' kan het. Iedere ondernemer met genoeg geld kan deelnemen aan de 24 uur van Le Mans. Iedere debiele paydriver die Giancarlo Minardi ooit uit wanhoop in zijn auto gezet heeft kon het. Giovanni Lavaggi, Alex Yoong, Zsolt Baumgartner, you name it. Een Jean-Denis Deletraz was geeneens fit. Jij denkt dat dit allemaal super getalenteerde mensen waren waar de gemiddelde fokker niet aan kan tippen?quote:Op zaterdag 11 september 2021 23:10 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Mensen die in een inferieure wagen 2 seconde per rondje langzamer zijn dan Hamilton en Verstappen hebben net zoveel racetalent als Lokale_Notabele.
U leest het hier echt, mensen.
Die paydrivers kwamen pas nadat Giancarlo al weg was dacht ik (halverwege jaren 90 ergens). Voor zover ik weet was Giancarlo zelf juist tegen paydrivers.quote:Op zaterdag 11 september 2021 23:39 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Iedere debiele paydriver die Giancarlo Minardi ooit uit wanhoop in zijn auto gezet heeft kon het.
Op racepace ziet max er prima uit hoorquote:Op zondag 12 september 2021 00:23 schreef TAV74 het volgende:
https://www.skysports.com(...)foot-for-sunday-race
Lewis is alvast bezig een eventuele overwinning een mythische status te geven.
Wat een onzin dit. Met zoveel snelheid kan hij met een beetje pitstop strategie nog makkelijk voor de overwinning rijden.
"it's a marathon, not a sprint race" dacht ie vast, ging ie vorige keer ook de mist mee in.quote:Op zondag 12 september 2021 00:23 schreef TAV74 het volgende:
https://www.skysports.com(...)foot-for-sunday-race
Lewis is alvast bezig een eventuele overwinning een mythische status te geven.
Wat een onzin dit. Met zoveel snelheid kan hij met een beetje pitstop strategie nog makkelijk voor de overwinning rijden.
Nee Paul Stoddard verscheen pas in 2001 op het toneel. Giancarlo Minardi was niet vies van paydrivers. Hij heeft in 1996 Fisichella zelfs uit de auto gezet ten faveure van de talentloze Lavaggi.quote:Op zaterdag 11 september 2021 23:55 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Die paydrivers kwamen pas nadat Giancarlo al weg was dacht ik (halverwege jaren 90 ergens). Voor zover ik weet was Giancarlo zelf juist tegen paydrivers.
Stoddart daarentegen was er niet vies van.
Behoorlijk goed, maar nog steeds minder dan Mercedes. Lewis stelt zich aan me5 zijn easy win for Max.quote:Op zondag 12 september 2021 00:41 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Op racepace ziet max er prima uit hoor
Misschien traint Kimi ook de schoolvriendjes van zoonlief, en krijgen die ook een kans op zijn baan. Weet jij veel.quote:Op zaterdag 11 september 2021 21:59 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Jij snapt niet dat er veel geld voor nodig is om voldoende vlieguren te kunnen maken in karts en Formule auto's? Om veel te kunnen tennissen heb je geen tonnen per jaar nodig.
Zie ook dit verhaal van McLaren simracer Rudy van Buren. Hij komt uit een goed gezin maar zelfs voor hem was karten niet te bekostigen dus is hij noodgedwongen gaan simracen: https://www.ad.nl/esports(...)het-ciruit~a4ba2958/
Het zoontje van Kimi Räikkönen heeft een fucking kartbaan in zijn fucking achtertuin. Dan sta je al 20-0 achter als eenvoudige boerenlul zijnde. Je kunt nu al uittekenen dat Räikkönen Jr minimaal de Formule 2 gaat halen. Het is gewoon een elitair wereldje. Prima verder, maar geen aanleiding denk ik om een Lewis Hamilton of Max Verstappen koninklijke onderscheidingen op te spelden of uit te roepen tot sportman van het jaar. Zo bijzonder is het namelijk niet wat ze presteren.
Lekker downplayen, zodat een eventueele winst of misschien podium EPIC!!! is voor Ham, die toch maar wéér het hele veld door moest ploegen.quote:Op zondag 12 september 2021 09:04 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Behoorlijk goed, maar nog steeds minder dan Mercedes. Lewis stelt zich aan me5 zijn easy win for Max.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |