Ze hebben jullie kleinere biefstukjes dan op het plaatje gegevenquote:Op zaterdag 18 september 2021 18:35 schreef golfer het volgende:
Voor de laatste keer een maaltijd uit de HF-box. Dit keer kogelbiefstuk met champignonroomsaus en met ovenfrietjes en salade.
Op de foto van de site zag het er zo uit:
[ link | afbeelding ]
En zo zag het er bij ons uit:
[ link | afbeelding ]
Prima te doen, maar daar heb ik geen HF voor nodig. Kan dat zelf ook prima in elkaar flansen.
Inderdaad.quote:Op zaterdag 18 september 2021 18:58 schreef FutureFairytale het volgende:
Ze hebben jullie kleinere biefstukjes dan op het plaatje gegeven
Lekker Karzai! Met aardappel(puree)?quote:
denk met ovenpatatjes, ik heb geen aardappelenquote:Op zondag 19 september 2021 15:46 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Lekker Karzai! Met aardappel(puree)?
Vanmorgen na ontbijt nog nectarine, appeltje en pruimen.
Op terras lekkere appeltaart en groentesoep.
Nu thee en kokosmakronen.
Jazeker. Hoe was de stoofpot?quote:Op zondag 19 september 2021 15:48 schreef Karzai het volgende:
[..]
denk met ovenpatatjes, ik heb geen aardappelen![]()
Jij hebt ook lekker genoten vandaag
Moksi meti met Surinaamse bamiquote:Op zondag 19 september 2021 16:12 schreef golfer het volgende:
Voor vanavond eten bij een Surinaamse toko besteld.
Advocaatquote:
Klinkt absoluut heerlijkquote:Op zondag 19 september 2021 20:04 schreef klappernootopreis het volgende:
Sunday roast. Met een english cut hamrollade 120 minuten in de oven met uien, rode aardappeltjes en bisto gemarineerd in mosterd honing en peper, lekker laten sudderen. Verse spinazie met room en een eitje er door. Vlees was bijzonder sappig en mals. Een genot!
Nee, wel ben & jerry monkey crunchy nutsquote:Op zondag 19 september 2021 21:08 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Klinkt absoluut heerlijk![]()
Had je ook yorkshire puddings?
Gebakken aardappels in eendenvetquote:Op dinsdag 21 september 2021 18:12 schreef Kanaroe het volgende:
Net gegeten: Opperdoezers (met een tikkeltje verse rozemarijn) in eendenvet gebakken, goddelijk lekker!
Vergezeld door gestoomde groene asperges en een tartaartje met gesmooorde rode uitjes
De opperdoezers zijn slecht te vinden. Alleen maar allemansvriend Frieslander.quote:Op woensdag 22 september 2021 15:41 schreef Kanaroe het volgende:
Vanavond nog een keer Opperdoezers in eendenvet want ik had nog piepers over, spruitjes en wederom tartaartjes erbij.
Ja, klopt. Mijn geelgekleurde zak Opperdoezers kocht ik bij Jumbo. Ze hadden allemaal een groenige schil, dus er bleef weinig aardappel over. Maar goed, ik maak de zak op en schil ze extra dik....quote:Op woensdag 22 september 2021 15:51 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
De opperdoezers zijn slecht te vinden. Alleen maar allemansvriend Frieslander.
https://www.aardappelshop.nl/aardappelen/opperdoezer-ronde/quote:Op woensdag 22 september 2021 15:51 schreef -Sigaartje het volgende:
De opperdoezers zijn slecht te vinden. Alleen maar allemansvriend Frieslander.
Zelfs de echte zijn niet zo lekker meer, ik krijg die van een kennis van mijn moeder. Zelfs die hebben niet de specifieke smaak niet (meer)quote:Op woensdag 22 september 2021 17:12 schreef golfer het volgende:
[..]
https://www.aardappelshop.nl/aardappelen/opperdoezer-ronde/
Het is nu dan ook echt wel het einde van het seizoen. Wij eten ze ze voornamelijk in juli en dan zijn ze hier in Noord-Holland goed te verkrijgen.quote:Op woensdag 22 september 2021 17:16 schreef Soury het volgende:
Zelfs de echte zijn niet zo lekker meer, ik krijg die van een kennis van mijn moeder. Zelfs die hebben niet de specifieke smaak niet (meer)
Ja ik ook maar ik vind al jaren de smaak niet zoals het was. En die komen niet uit de supermarkt maar ook werkelijk uit opperdoesquote:Op woensdag 22 september 2021 17:17 schreef golfer het volgende:
[..]
Het is nu dan ook echt wel het einde van het seizoen. Wij eten ze ze voornamelijk in juli en dan zijn ze hier in Noord-Holland goed te verkrijgen.
Ik ga elke week naar de groenteboer voor mijn eten. Die had maar een paar weken opperdoezers. Maar altijd liggen die eeuwige frieslanders er naast, een vrij weke aardappel.quote:Op woensdag 22 september 2021 17:12 schreef golfer het volgende:
[..]
https://www.aardappelshop.nl/aardappelen/opperdoezer-ronde/
Dat is het dus.quote:Op woensdag 22 september 2021 17:17 schreef golfer het volgende:
[..]
Het is nu dan ook echt wel het einde van het seizoen. Wij eten ze ze voornamelijk in juli en dan zijn ze hier in Noord-Holland goed te verkrijgen.
Gelukkig heb je er vitaminewater bijquote:Op donderdag 23 september 2021 11:49 schreef Karzai het volgende:
Lunch, de frituur in de kantine is weer aan na de lockdown
[ afbeelding ]
Kijk ik hou ervanquote:Op vrijdag 24 september 2021 18:49 schreef Karzai het volgende:
Het weekend kan beginnen
[ afbeelding ]
Aussielammy's....dat is wel van heul ver inderdaad.quote:Op vrijdag 24 september 2021 19:01 schreef Karzai het volgende:
ik heb ook lamskoteletten gehaald, kanaroe maakte mij lekker
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 24 september 2021 19:01 schreef Karzai het volgende:
ik heb ook lamskoteletten gehaald, kanaroe maakte mij lekker
[ afbeelding ]
Zo dit is echt lang geleden! Vond t wel altijd lekker.quote:
Lekkerrrr!quote:Op zaterdag 25 september 2021 11:11 schreef mascara-klodder het volgende:
Ontbijt was thee en toast met rosbief en eentje met rookvlees.
Lunch wordt een hotdog.
En vanavond familie-avond bij ouders met alle (klein)kinderen dus mosselen
Een groen gezichtje met vlees en champignons, lekker hoorquote:
De koteletjes komen vanavond aan de beurtquote:Op zaterdag 25 september 2021 21:43 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Een groen gezichtje met vlees en champignons, lekker hoor![]()
Hier hadden we weer eens een kaasfonduetje met aardappelen, broccoli, uien en hamburger, en veel knoflook.
P.S. Hoe waren de lamskoteletjes Karzai?
Hoe maak je die?quote:Op zaterdag 25 september 2021 23:08 schreef FutureFairytale het volgende:
Vanmiddag kerrie-preisoep met broodje aïoli.
Hadden wij ook, met kipfingers en doperwtjesquote:Op zondag 26 september 2021 19:00 schreef Karzai het volgende:
De lamskoteltjes waren lekker ik heb ze even zonder te kruiden 2 minuten per kant gebakken in olijfolie en daarna een kwartiertje laten rusten in zilverpapier, grillpan was beter geweest, moet ik weer eens aanschaffen.
Avocado en tomaatjes erbij met een beetje zwarte peper en olijfolie eroverheen en aviko supercrunch ovenpatat met Belgische mayonaise
[ afbeelding ]
Was op terrasquote:
Mooie slaladequote:Op zondag 26 september 2021 17:20 schreef mascara-klodder het volgende:
Vanavond gemarineerde varkensfiletlapjes, zoete aardappelfriet en salade met gegrilde courgette, tomaatjes uit de oven, bosui, pecannoten en feta. Crema di Balsamico om het af te maken.
[ link | afbeelding ]
Ah jammer. Vind zelf altijd als ik kerrie soep maak altijd toch te korrelig blijft/kerriepoeder blijft proeven. Dacht misschien heb jij een gouden tip/recept.quote:
Had je de meeste patat al op, of krijg je echt maar zo weinig?quote:Op donderdag 23 september 2021 11:49 schreef Karzai het volgende:
Lunch, de frituur in de kantine is weer aan na de lockdown
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |