Dan houden ze je aan de overeenkomst die je bent aangegaan bij de reservering.quote:Op donderdag 9 september 2021 10:54 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Zij hebben helemaal geen voorwaarden begrijp ik, dan zou ik ook niet zo snel weten waaraan ze je willen houden.
Den Bosch.quote:Op donderdag 9 september 2021 11:20 schreef qajariaq het volgende:
Geen idee eigenlijk.
De verhuurder kan ook stellen dat de boot ter beschikking voor je is. Ook al kan je er niet mee varen kan je natuurlijk wel aan de kade een kopje thee gaan drinken in dat ding.
In ieder geval is niet mooi weer geen reden voor annuleren. Als het naar normale maatstaven te gevaarlijk is wel te varen dan zal dat mogelijk anders zijn. Maar eh, in Giethoorn kan je rustig de sloten op en neer varen met behoorlijk veel wind.
Edit: Dat code geel is voorlopig alleen voor vrijdag.
Als hij geen AV heeft, waarop wil hij dat dan doen?quote:Op donderdag 9 september 2021 10:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik vermoed dat dit onder gezond verstand valt. Als je een bootje huurt, zeker na de zomer, weet je dat er kans op minder weer is en is het risico dat je niet kunt varen voor jou. Dus je kunt fluiten naar je centjes, hoor. De verhuurder zal zich hierop beroepen.
Er is een overeenkomst gesloten.quote:Op donderdag 9 september 2021 11:35 schreef Gunner het volgende:
[..]
Als hij geen AV heeft, waarop wil hij dat dan doen?
Waarin, als je een dienst verleent, ook wel ontbindende voorwaarden stelt.quote:Op donderdag 9 september 2021 11:37 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Er is een overeenkomst gesloten.
Of niet.quote:Op donderdag 9 september 2021 11:38 schreef Gunner het volgende:
Waarin, als je een dienst verleent, ook wel ontbindende voorwaarden stelt.
De verhuurder zal dan dat bootje beschikbaar moeten stellen of voorstellen om de overeenkomst te ontbinden.quote:probleem is dat er al een betaling heeft plaatsgevonden dus TS is volledig overgeleverd aan wat de verhuurder wil
Maw zijn ze verzekerd als ze TS dat bootje meegeven met code geel.quote:Op donderdag 9 september 2021 10:54 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Meestal is het zo dat de verhuurder ook moet bekijken of op de dag zelf verhuur van een boot kan, kijkend naar de weersomstandigheden.
Daarop gebaseerd kun je meestal kosteloos annuleren.
Zij hebben helemaal geen voorwaarden begrijp ik, dan zou ik ook niet zo snel weten waaraan ze je willen houden.
Ik heb via een vereniging weleens sporadisch bootjes verhuurt. Als ik het me goed herinner zaten daar vanaf de verzekeraar wel eisen aan. Zoals iemand met CWO3 aan boord. En bij bepaalde weersomstandigheden geen dekking. Ik dacht boven windkracht 6 of 7 en bij onweer.quote:Op donderdag 9 september 2021 11:32 schreef kanovinnie het volgende:
Ik kreeg een tijdje terug bij het huren van een zeilboot 70% terug omdat we door de storm niet uit konden varen. In plaats daarvan hebben we een weekend in de haven gezeten
CWO2 is meestal wel voldoende volgens mij. Het gaat er meer om dat het verhuurbedrijf er een goed gevoel bij heeft. Althans, dat werd mij daar verteld. Hangt er ook een beetje vanaf hoe groot de boot is.quote:Op donderdag 9 september 2021 12:29 schreef borbit het volgende:
[..]
Ik heb via een vereniging weleens sporadisch bootjes verhuurt. Als ik het me goed herinner zaten daar vanaf de verzekeraar wel eisen aan. Zoals iemand met CWO3 aan boord. En bij bepaalde weersomstandigheden geen dekking. Ik dacht boven windkracht 6 of 7 en bij onweer.
Lijkt mij ook niet meer dan redelijk dat je dan een deel van de huur terug krijgt ofzo. Al kan de verhuurder er natuurlijk ook weinig aan doen. Een beetje regen of wat wind is zeker geen reden om niet te kunnen varen.
Voor morgen of zaterdag?quote:Op donderdag 9 september 2021 16:40 schreef chiren het volgende:
De ‘overeenkomst’ is niets meer dan een email waarin staat: bedankt voor de reservering, dit heb je gehuurd op deze datum op deze tijd, we zien je dan! In de bijlage een factuur, waar niets anders op staat dan het gehuurde en het bedrag met de vermelding dat het bedrag reeds betaald is.
Overigens gaat het om de huur van meerdere kano’s.
Hoe heb je dan geboekt?quote:
Maar jij hebt toch ook gehuurd onder die voorwaarden? Namelijk dat er, ogenschijnlijk, geen voorwaarden zijn. Daar ging jij mee akkoord toen je 'ja' zei en het geld overmaakte.quote:Op donderdag 9 september 2021 16:40 schreef chiren het volgende:
De ‘overeenkomst’ is niets meer dan een email waarin staat: bedankt voor de reservering, dit heb je gehuurd op deze datum op deze tijd, we zien je dan! In de bijlage een factuur, waar niets anders op staat dan het gehuurde en het bedrag met de vermelding dat het bedrag reeds betaald is.
Overigens gaat het om de huur van meerdere kano’s.
Misschien is de OP niet duidelijk genoeg, maar zij hebben een website waarop ze aangeven wat ze verhuren, jij kiest het soort bootje, het aantal, voor welke tijd, daar komt een bedrag uit en dat betaal je direct via iDeal op hun site, daarna komt de bevestigingsmail binnen met de factuur.quote:Op donderdag 9 september 2021 16:44 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Hoe heb je dan geboekt?
Ik neem aan dat jij contact hebt gezocht met de verhuurder en hebt gevraagd of je dan en dan wat kano's mag huren?
Als de verhuurder daarop zijn prijs noemde en jij daarop ja zei dan heb je een overeenkomst en niet een 'overeenkomst'.
Ik eis ook niets, zoals ik in de OP ook zei ben ik op zoek naar antwoorden mbt in hoeverre er zonder voorwaarden een recht op terugbetaling is wanneer ik daarom vraag, gezien de omstandigheden.quote:Op donderdag 9 september 2021 18:43 schreef BE het volgende:
[..]
Maar jij hebt toch ook gehuurd onder die voorwaarden? Namelijk dat er, ogenschijnlijk, geen voorwaarden zijn. Daar ging jij mee akkoord toen je 'ja' zei en het geld overmaakte.
En dus heb je nu hooguit recht op coulance maar je hebt weinig te eisen.
Dus aanbod en aanvaarding daarvan; overeenkomst gesloten, zonder dat er over en weer afspraken gemaakt zijn over annuleren, enz.quote:Op donderdag 9 september 2021 19:47 schreef chiren het volgende:
[..]
Misschien is de OP niet duidelijk genoeg, maar zij hebben een website waarop ze aangeven wat ze verhuren, jij kiest het soort bootje, het aantal, voor welke tijd, daar komt een bedrag uit en dat betaal je direct via iDeal op hun site, daarna komt de bevestigingsmail binnen met de factuur.
Ben je dan niet een beetje laat om nog te cancellen? Had nou vanochtend even gebeldquote:
In dit geval nul. Het regent.quote:Op donderdag 9 september 2021 19:50 schreef chiren het volgende:
[..]
Ik eis ook niets, zoals ik in de OP ook zei ben ik op zoek naar antwoorden mbt in hoeverre er zonder voorwaarden een recht op terugbetaling is wanneer ik daarom vraag, gezien de omstandigheden.
Als ik daar niet zomaar recht op heb en overgeleverd ben aan de coulance van de verhuurder, is dat ook een antwoord waar ik mee kan leven
Voor een dag en misschien een week wel in het late seizoen. Maar niet voor een half jaar of zo, dan kan hij het makkelijk weer aan een ander verhuren.quote:Op vrijdag 10 september 2021 00:05 schreef danzazlol het volgende:
Bij slecht weer de boeking verplaatsen naar een ander moment lijkt me best redelijk. De verhuurder houdt z'n geld en een tevreden klant, jij krijgt gelegenheid om de dienst te gebruiken. Het weer is nou eenmaal lastig te voorspellen soms, kan jij niks aan doen maar de verhuurder ook niet.
Eind goed al goed, het weer was top en konden afnemen wat we hadden gereserveerd en betaald.quote:Op vrijdag 10 september 2021 14:43 schreef Holenbeer het volgende:
De vraag is nu: hoe is het afgelopen? Het is vandaag immers 'morgen'
Ik snap dit wel een beetje. Het is online vaak makkelijk te betLensowieso , en als je een dagje dingen plant en reserveert en dan ook nog eens alles betaalt, dan kan je alvast tikkies uitdelen bij je vrienden en op de dag zelf hoef je geen seconde aan geld te denken. Dat gemak neem ik zelf nu ook mee naar momenten en uitjes waarbij het niet per se nodig is, dat sluipt er wel in.quote:Op vrijdag 10 september 2021 10:09 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Voor een dag en misschien een week wel in het late seizoen. Maar niet voor een half jaar of zo, dan kan hij het makkelijk weer aan een ander verhuren.
Ik vraag me af waarom je die kano's gaat reserveren en vooruit betalen buiten het seizoen. Je had een belletje kunnen doen of ie op die datum nog open is en dan een dag tevoren gaan boeken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |