abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201275498
Een redelijk eenvoudige case volgens mij. Ik heb een paar weken geleden een bootje gereserveerd en betaald via iDeal (op hun website) in een stad waar ik dit weekend naartoe ga. Code geel is voorspeld, er is een grote kans dat het bootje varen niet door kan gaan.

De website vermeldt geen algemene voorwaarden en deze zijn ook niet meegeleverd bij de bevestiging van de reservering en betaling per mail. Ik ga er daarom vanuit dat deze (kleine) partij ook geen algemene voorwaarden heeft opgesteld.

Wat zijn nu mijn rechten mbt het terugvragen van mijn geld, mocht het varen niet door kunnen gaan? Ben ik afhankelijk van de coulance van de verhuurder, of zit er aan zijn kant nu juridisch ook niet goed waardoor hij niet kan weigeren wanneer ik dit verzoek doe?

Alvast bedankt! :)
(Y)
pi_201275535
Ik heb hier geen antwoord op maar vind het wel een leuke vraag, want dat code geel, is dat iets officieels, iets waar je consequenties aan kan verbinden? Als het op de dag zelf gewoon meevalt, dan lijkt het me weer je eigen probleem.
-nee-
  donderdag 9 september 2021 @ 10:31:08 #3
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_201275547
Ik vermoed dat dit onder gezond verstand valt. Als je een bootje huurt, zeker na de zomer, weet je dat er kans op minder weer is en is het risico dat je niet kunt varen voor jou. Dus je kunt fluiten naar je centjes, hoor. De verhuurder zal zich hierop beroepen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_201275670
Ik vermoed dat je alleen geld terug krijgt als de bootverhuurder zelf alles annuleert wegens slecht weer. Dat jij niet wil gaan varen wegens regen, is niet het risico van de verhuurder. Dat is een risico dat jij zelf hebt genomen enkele weken geleden.
pi_201275743
Volgens mij, maar ik ben slechts een leek, is hier dan enkel de wet van toepassing zonder aanvullingen. Dus dat betekent simpelweg: als de aanbieder niet levert, hoef jij niet te betalen. Net zoals @zweefbij al schrijft.
pi_201275776
Meestal is het zo dat de verhuurder ook moet bekijken of op de dag zelf verhuur van een boot kan, kijkend naar de weersomstandigheden.

Daarop gebaseerd kun je meestal kosteloos annuleren.

Zij hebben helemaal geen voorwaarden begrijp ik, dan zou ik ook niet zo snel weten waaraan ze je willen houden.
pi_201275852
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 10:54 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

Zij hebben helemaal geen voorwaarden begrijp ik, dan zou ik ook niet zo snel weten waaraan ze je willen houden.
Dan houden ze je aan de overeenkomst die je bent aangegaan bij de reservering.
Jij krijgt recht op deze dienst op die datum tegen betaling van x euro. Hoef je verder geen 100 pagina's met algemene voorwaarden aan toe te voegen hoor.
pi_201276115
Geen idee eigenlijk.

De verhuurder kan ook stellen dat de boot ter beschikking voor je is. Ook al kan je er niet mee varen kan je natuurlijk wel aan de kade een kopje thee gaan drinken in dat ding.

In ieder geval is niet mooi weer geen reden voor annuleren. Als het naar normale maatstaven te gevaarlijk is wel te varen dan zal dat mogelijk anders zijn. Maar eh, in Giethoorn kan je rustig de sloten op en neer varen met behoorlijk veel wind.

Edit: Dat code geel is voorlopig alleen voor vrijdag.
pi_201276178
Voorwaarden maken niet heel veel uit in dit geval.
Als jij besluit om niet af te nemen, zal het van de coulance van de verhuurder afhangen of je geld terug krijgt.
Als de verhuurder niet levert, kun je (ook zonder voorwaarden) geld terug vragen.
  donderdag 9 september 2021 @ 11:27:08 #10
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201276189
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 11:20 schreef qajariaq het volgende:
Geen idee eigenlijk.

De verhuurder kan ook stellen dat de boot ter beschikking voor je is. Ook al kan je er niet mee varen kan je natuurlijk wel aan de kade een kopje thee gaan drinken in dat ding.

In ieder geval is niet mooi weer geen reden voor annuleren. Als het naar normale maatstaven te gevaarlijk is wel te varen dan zal dat mogelijk anders zijn. Maar eh, in Giethoorn kan je rustig de sloten op en neer varen met behoorlijk veel wind.

Edit: Dat code geel is voorlopig alleen voor vrijdag.
Den Bosch.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 9 september 2021 @ 11:32:48 #11
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201276260
Ik kreeg een tijdje terug bij het huren van een zeilboot 70% terug omdat we door de storm niet uit konden varen. In plaats daarvan hebben we een weekend in de haven gezeten ;(
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 9 september 2021 @ 11:35:25 #12
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_201276292
quote:
8s.gif Op donderdag 9 september 2021 10:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik vermoed dat dit onder gezond verstand valt. Als je een bootje huurt, zeker na de zomer, weet je dat er kans op minder weer is en is het risico dat je niet kunt varen voor jou. Dus je kunt fluiten naar je centjes, hoor. De verhuurder zal zich hierop beroepen.
Als hij geen AV heeft, waarop wil hij dat dan doen?
Where law ends, tyrrany begins.
pi_201276311
quote:
2s.gif Op donderdag 9 september 2021 11:35 schreef Gunner het volgende:

[..]
Als hij geen AV heeft, waarop wil hij dat dan doen?
Er is een overeenkomst gesloten.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  donderdag 9 september 2021 @ 11:38:06 #14
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_201276318
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 11:37 schreef jeroen25 het volgende:

[..]
Er is een overeenkomst gesloten.
Waarin, als je een dienst verleent, ook wel ontbindende voorwaarden stelt.
probleem is dat er al een betaling heeft plaatsgevonden dus TS is volledig overgeleverd aan wat de verhuurder wil
Where law ends, tyrrany begins.
pi_201276358
quote:
2s.gif Op donderdag 9 september 2021 11:38 schreef Gunner het volgende:
Waarin, als je een dienst verleent, ook wel ontbindende voorwaarden stelt.
Of niet.
En dan moeten beide partijen de overeenkomst nakomen.
quote:
probleem is dat er al een betaling heeft plaatsgevonden dus TS is volledig overgeleverd aan wat de verhuurder wil
De verhuurder zal dan dat bootje beschikbaar moeten stellen of voorstellen om de overeenkomst te ontbinden.

Misschien kan TS eens de overeenkomst posten.

[ Bericht 12% gewijzigd door jeroen25 op 09-09-2021 11:49:01 ]
  donderdag 9 september 2021 @ 11:57:15 #16
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_201276566
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 10:54 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Meestal is het zo dat de verhuurder ook moet bekijken of op de dag zelf verhuur van een boot kan, kijkend naar de weersomstandigheden.

Daarop gebaseerd kun je meestal kosteloos annuleren.

Maw zijn ze verzekerd als ze TS dat bootje meegeven met code geel.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  donderdag 9 september 2021 @ 12:29:50 #17
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_201276955
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 11:32 schreef kanovinnie het volgende:
Ik kreeg een tijdje terug bij het huren van een zeilboot 70% terug omdat we door de storm niet uit konden varen. In plaats daarvan hebben we een weekend in de haven gezeten ;(
Ik heb via een vereniging weleens sporadisch bootjes verhuurt. Als ik het me goed herinner zaten daar vanaf de verzekeraar wel eisen aan. Zoals iemand met CWO3 aan boord. En bij bepaalde weersomstandigheden geen dekking. Ik dacht boven windkracht 6 of 7 en bij onweer.

Lijkt mij ook niet meer dan redelijk dat je dan een deel van de huur terug krijgt ofzo. Al kan de verhuurder er natuurlijk ook weinig aan doen. Een beetje regen of wat wind is zeker geen reden om niet te kunnen varen.
pi_201277385
heb je ze al gebeld ? Misschien kan je het verzetten ?
  donderdag 9 september 2021 @ 13:28:40 #19
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201277661
quote:
7s.gif Op donderdag 9 september 2021 12:29 schreef borbit het volgende:

[..]
Ik heb via een vereniging weleens sporadisch bootjes verhuurt. Als ik het me goed herinner zaten daar vanaf de verzekeraar wel eisen aan. Zoals iemand met CWO3 aan boord. En bij bepaalde weersomstandigheden geen dekking. Ik dacht boven windkracht 6 of 7 en bij onweer.

Lijkt mij ook niet meer dan redelijk dat je dan een deel van de huur terug krijgt ofzo. Al kan de verhuurder er natuurlijk ook weinig aan doen. Een beetje regen of wat wind is zeker geen reden om niet te kunnen varen.
CWO2 is meestal wel voldoende volgens mij. Het gaat er meer om dat het verhuurbedrijf er een goed gevoel bij heeft. Althans, dat werd mij daar verteld. Hangt er ook een beetje vanaf hoe groot de boot is.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_201279962
Algemene voorwaarden zijn niet verplicht. Wat staat er in de overeenkomst?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_201280098
De ‘overeenkomst’ is niets meer dan een email waarin staat: bedankt voor de reservering, dit heb je gehuurd op deze datum op deze tijd, we zien je dan! In de bijlage een factuur, waar niets anders op staat dan het gehuurde en het bedrag met de vermelding dat het bedrag reeds betaald is.

Overigens gaat het om de huur van meerdere kano’s.
(Y)
  donderdag 9 september 2021 @ 16:43:00 #22
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201280124
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 16:40 schreef chiren het volgende:
De ‘overeenkomst’ is niets meer dan een email waarin staat: bedankt voor de reservering, dit heb je gehuurd op deze datum op deze tijd, we zien je dan! In de bijlage een factuur, waar niets anders op staat dan het gehuurde en het bedrag met de vermelding dat het bedrag reeds betaald is.

Voor morgen of zaterdag?
The love you take is equal to the love you make.
pi_201280146
quote:
niets meer dan een email
Hoe heb je dan geboekt?

Ik neem aan dat jij contact hebt gezocht met de verhuurder en hebt gevraagd of je dan en dan wat kano's mag huren?
Als de verhuurder daarop zijn prijs noemde en jij daarop ja zei dan heb je een overeenkomst en niet een 'overeenkomst'.
pi_201281738
Op de Binnendieze kan je toch overdekt kanoën.
  donderdag 9 september 2021 @ 18:43:57 #25
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_201281819
quote:

Maar jij hebt toch ook gehuurd onder die voorwaarden? Namelijk dat er, ogenschijnlijk, geen voorwaarden zijn. Daar ging jij mee akkoord toen je 'ja' zei en het geld overmaakte.
En dus heb je nu hooguit recht op coulance maar je hebt weinig te eisen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')