Misschien is de OP niet duidelijk genoeg, maar zij hebben een website waarop ze aangeven wat ze verhuren, jij kiest het soort bootje, het aantal, voor welke tijd, daar komt een bedrag uit en dat betaal je direct via iDeal op hun site, daarna komt de bevestigingsmail binnen met de factuur.quote:Op donderdag 9 september 2021 16:44 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Hoe heb je dan geboekt?
Ik neem aan dat jij contact hebt gezocht met de verhuurder en hebt gevraagd of je dan en dan wat kano's mag huren?
Als de verhuurder daarop zijn prijs noemde en jij daarop ja zei dan heb je een overeenkomst en niet een 'overeenkomst'.
Ik eis ook niets, zoals ik in de OP ook zei ben ik op zoek naar antwoorden mbt in hoeverre er zonder voorwaarden een recht op terugbetaling is wanneer ik daarom vraag, gezien de omstandigheden.quote:Op donderdag 9 september 2021 18:43 schreef BE het volgende:
[..]
Maar jij hebt toch ook gehuurd onder die voorwaarden? Namelijk dat er, ogenschijnlijk, geen voorwaarden zijn. Daar ging jij mee akkoord toen je 'ja' zei en het geld overmaakte.
En dus heb je nu hooguit recht op coulance maar je hebt weinig te eisen.
Dus aanbod en aanvaarding daarvan; overeenkomst gesloten, zonder dat er over en weer afspraken gemaakt zijn over annuleren, enz.quote:Op donderdag 9 september 2021 19:47 schreef chiren het volgende:
[..]
Misschien is de OP niet duidelijk genoeg, maar zij hebben een website waarop ze aangeven wat ze verhuren, jij kiest het soort bootje, het aantal, voor welke tijd, daar komt een bedrag uit en dat betaal je direct via iDeal op hun site, daarna komt de bevestigingsmail binnen met de factuur.
Ben je dan niet een beetje laat om nog te cancellen? Had nou vanochtend even gebeldquote:
In dit geval nul. Het regent.quote:Op donderdag 9 september 2021 19:50 schreef chiren het volgende:
[..]
Ik eis ook niets, zoals ik in de OP ook zei ben ik op zoek naar antwoorden mbt in hoeverre er zonder voorwaarden een recht op terugbetaling is wanneer ik daarom vraag, gezien de omstandigheden.
Als ik daar niet zomaar recht op heb en overgeleverd ben aan de coulance van de verhuurder, is dat ook een antwoord waar ik mee kan leven
Voor een dag en misschien een week wel in het late seizoen. Maar niet voor een half jaar of zo, dan kan hij het makkelijk weer aan een ander verhuren.quote:Op vrijdag 10 september 2021 00:05 schreef danzazlol het volgende:
Bij slecht weer de boeking verplaatsen naar een ander moment lijkt me best redelijk. De verhuurder houdt z'n geld en een tevreden klant, jij krijgt gelegenheid om de dienst te gebruiken. Het weer is nou eenmaal lastig te voorspellen soms, kan jij niks aan doen maar de verhuurder ook niet.
Eind goed al goed, het weer was top en konden afnemen wat we hadden gereserveerd en betaald.quote:Op vrijdag 10 september 2021 14:43 schreef Holenbeer het volgende:
De vraag is nu: hoe is het afgelopen? Het is vandaag immers 'morgen'
Ik snap dit wel een beetje. Het is online vaak makkelijk te betLensowieso , en als je een dagje dingen plant en reserveert en dan ook nog eens alles betaalt, dan kan je alvast tikkies uitdelen bij je vrienden en op de dag zelf hoef je geen seconde aan geld te denken. Dat gemak neem ik zelf nu ook mee naar momenten en uitjes waarbij het niet per se nodig is, dat sluipt er wel in.quote:Op vrijdag 10 september 2021 10:09 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Voor een dag en misschien een week wel in het late seizoen. Maar niet voor een half jaar of zo, dan kan hij het makkelijk weer aan een ander verhuren.
Ik vraag me af waarom je die kano's gaat reserveren en vooruit betalen buiten het seizoen. Je had een belletje kunnen doen of ie op die datum nog open is en dan een dag tevoren gaan boeken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |