abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201271547

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Er wordt flink gevaccineerd.
Welke geboortejaren mogen afspraak maken en vanaf wanneer mocht dit precies?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
quote:
#Vaccinatie

➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Dagelijkse ziekenhuiscijfers
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

SPOILER
pi_201271557
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 21:34 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Lijkt me eerlijk gezegd nog aan de hoge kant. Maar goed het zijn wel trouwe rakkers natuurlijk.

Al zal een deel zich nog wel “achter het gordijn” laten inenten. De rest niet. Maar of dat voldoende is om ze uit te sluiten van deelname aan de samenleving? We hebben hier wel nog altijd vrijheid van religie.
Het was meer om het absurde achter 'er zijn 2 miljoen fanatieke christenen die zich niet laten vaccineren' te laten zien.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2021 21:36:43 ]
pi_201271567
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 21:33 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
Nee, hij doet het goed, er staat ene heer Rutte achter met een vreemde woordkeuze, waardoor de ene na de andere vertrekt. Als Hugo wijs is stapt ie op vanwege de heer Rutte.
Que?
  woensdag 8 september 2021 @ 21:38:22 #4
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201271584
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 21:28 schreef christmastsunami het volgende: [..] Waar slaat dit nou op? Jij krijgt dit super virus toch wel, daar heeft god geen invloed op.
Op de voorgaande posts en het mijn inziens onterecht neerleggen van de schuld bij een bepaalde groep.

Zeker wordt iedereen blootgesteld en waarschijnlijk ook besmet, dat ben ik eens.

Ik vertrouw niet op god om mij te redden, maar op m’n immuunsysteem, zeker na vaccinatie.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_201271619
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 21:36 schreef chratnox het volgende:

[..]
Het was meer om het absurde achter 'er zijn 2 miljoen fanatieke christenen die zich niet laten vaccineren' te laten zien.
Ik weet niet hoor, maar ik heb het sterke vermoeden dat als ik zondagmorgen ga enquêteren bij de plaatselijke PKN-kerk en ik datzelfde doe op zaterdagmorgen bij de supermarkt ik niet een wezenlijk ander beeld krijg.

Het zijn bepaalde stromingen die zo eigenwijs zijn.
zie email 27 oktober
pi_201271626
quote:
1s.gif Op woensdag 8 september 2021 21:38 schreef GemMagic het volgende:

[..]
Op de voorgaande posts en het mijn inziens onterecht neerleggen van de schuld bij een bepaalde groep.

Zeker wordt iedereen blootgesteld en waarschijnlijk ook besmet, dat ben ik eens.

Ik vertrouw niet op god om mij te redden, maar op m’n immuunsysteem, zeker na vaccinatie.
In een pandemie, met een totaal onbekend nieuw super virus, laat je je gewoon vaccineren, voordat we straks ik de 25ste golf zitten, met geen ziekenhuis personeel meer.
pi_201271642
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 21:41 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
In een pandemie, met een totaal onbekend nieuw super virus, laat je je gewoon vaccineren, voordat we straks ik de 25ste golf zitten, met geen ziekenhuis personeel meer.
Waarom staat lichamelijke integriteit precies in de grondwet? Is dat misschien omdat we het in dit land belangrijk vinden dat eenieder de baas is over wat er in zijn lijf gebeurt? Ik vind dat nog steeds een heel belangrijk uitgangspunt. Het lichaam is een overheidsvrije sfeer en dat moet ook zo blijven.
zie email 27 oktober
pi_201271645
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 21:41 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik weet niet hoor, maar ik heb het sterke vermoeden dat als ik zondagmorgen ga enquêteren bij de plaatselijke PKN-kerk en ik datzelfde doe op zaterdagmorgen bij de supermarkt ik niet een wezenlijk ander beeld krijg.

Het zijn bepaalde stromingen die zo eigenwijs zijn.
Ik ontken ook zeker niet dat die er zijn, zelfs in wat flinkere aantallen. Ik ontken wel dat er 2 miljoen zijn, dat komt gewoon niet overeen met de cijfers.
  woensdag 8 september 2021 @ 21:44:08 #9
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201271653
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 21:41 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
Uh, prima, van mij je mag daar voor kiezen. Wanneer komt dit nieuwe super virus?

Edit: laat maar, ik geloof dat we dit niet eens zijn en het weinig nut heeft vanuit mijn kant zo te reageren🙏
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_201271728
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 21:43 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Waarom staat lichamelijke integriteit precies in de grondwet? Is dat misschien omdat we het in dit land belangrijk vinden dat eenieder de baas is over wat er in zijn lijf gebeurt? Ik vind dat nog steeds een heel belangrijk uitgangspunt. Het lichaam is een overheidsvrije sfeer en dat moet ook zo blijven.
Waar houdt dat op?

Lichamelijke integriteit wat heeft dat in vredesnaam te maken met medische bescherming van jezelf en anderen?
Echt zo'n kul argument is dat. Als iets gewoon medisch bewezen is een goed hulpmiddel te zijn en ook belangrijk te zijn voor de samenleving.....

Dan slaat dat toch niet op iets belachelijks zoals ''lichamelijke integriteit''?
Het is niet alsof er iets raars in je gespoten wordt wat gevaarlijk kan zijn, wat je doet veranderen, of wat tegen wat voor principe dan ook is.
pi_201271743
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 21:48 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Waar houdt dat op?

Lichamelijke integriteit wat heeft dat in vredesnaam te maken met medische bescherming van jezelf en anderen?
Echt zo'n kul argument is dat. Als iets gewoon medisch bewezen is een goed hulpmiddel te zijn en ook belangrijk te zijn voor de samenleving.....

Dan slaat dat toch niet op iets belachelijks zoals ''lichamelijke integriteit''?
Het is niet alsof er iets raars in je gespoten wordt wat gevaarlijk kan zijn, wat je doet veranderen, of wat tegen wat voor principe dan ook is.
Lichamelijke integriteit is er niet zodat anderen kunnen bepalen wat wel of niet gevaarlijk is, dat bepaal je zelf. Waar dat ophoudt? Niet. Tuurlijk zijn er beperkingen, maar dit vaccin is er niet één van.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2021 21:50:12 ]
pi_201271758
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 21:48 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Waar houdt dat op?

"Zoiets belachelijks als lichamelijke integriteit." man man man. Leg mij even uit waarom dat in onze grondwet staat dan als dat zo belachelijk is. Het zal daar toch niet zomaar terecht zijn gekomen.
zie email 27 oktober
pi_201271768
quote:

[..]
Nee, dat is volgens mij niet zo.

Het is filosofisch, maar ik wil het "middelmatigheids principe' erbij halen, Jij bent geen albert einstein of madam curie, die daadwerkelijk van betekenis waren, Jij bent net als ik als je geluk hebt, gewoon maar middelmatig gemiddeld, Je bent niet speciaal.

Het idee dat we vrij zijn om te doen wat we willen is achterhaald, zo werkt deze wereld niet, we zijn een legioen en daar kan je het niet mee eens zijn, omdat je een princes bent, maar dat is niet zo, we moeten het samen doen, religie is ondergeschikt.
  woensdag 8 september 2021 @ 21:52:30 #14
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201271777
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 21:51 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

Het is filosofisch, maar ik wil het "middelmatigheids principe' erbij halen, Jij bent geen albert einstein of madam curie, die daadwerkelijk van betekenis waren, Jij bent net als ik als je geluk hebt, gewoon maar middelmatig gemiddeld, Je bent niet speciaal.

Het idee dat we vrij zijn om te doen wat we willen is achterhaald, zo werkt deze wereld niet, we zijn een legioen en daar kan je het niet mee eens zijn, omdat je een princes bent, maar dat is niet zo, we moeten het samen doen, religie is ondergeschikt.
Wat heb jij eigenlijk gebruikt?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201271787
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 21:51 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

Haha, je maakt het wel steeds mooier. Nu doen mensen er niet toe omdat ze geen Einstein of Madame Curie zijn en moeten ze zich maar schikken naar de meerderheid?

Ik moet het je nageven, het is wel origineel.

Ik voel me nu wel stom. Mijn mama zei altijd dat ik speciaal was :+.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2021 21:54:28 ]
pi_201271788
quote:

[..]

Ik ben zo middelmatig dat ik geen enkel idee heb wat hier staat.
zie email 27 oktober
pi_201271857
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 21:53 schreef chratnox het volgende:

[..]
Haha, je maakt het wel steeds mooier. Nu doen mensen er niet toe omdat ze geen Einstein of Madame Curie zijn en moeten ze zich maar schikken naar de meerderheid?

Ik moet het je nageven, het is wel origineel.

Ik voel me nu wel stom. Mijn mama zei altijd dat ik speciaal was :+.
Je kunt het nog goedmaken door dat in ieder geval nooit tegen je eigen kinderen te zeggen. Gaan zij zich nooit zo stom voelen als jij nu :P
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201271864
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 21:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Je kunt het nog goedmaken door dat in ieder geval nooit tegen je eigen kinderen te zeggen. Gaan zij zich nooit zo stom voelen als jij nu :P
Zie je, daarom ben ik middelmatig. Daar had ik dus nooit zelf aan gedacht :P
  woensdag 8 september 2021 @ 21:59:09 #19
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201271870
Ok, ik wacht nog op m'n testuitslag, maar volgens mij heb ik nu verder alles voor een verblijf van een paar uur in Engeland:

- ticket voor de tunnel
- account bij gov.uk
- passenger locator form
- Franse gezondheidsverklaring
- internationaal vaccinatiebewijs
- quarantaineverklaring voor Nederland

En natuurlijk een paspoort en geel boekje.

Volgens mij heb je voor een reis naar Noord-Korea minder papieren nodig _O-
pi_201271892
quote:

[..]
Amen!
pi_201271919
quote:
10s.gif Op woensdag 8 september 2021 21:59 schreef Tijn het volgende:
Ok, ik wacht nog op m'n testuitslag, maar volgens mij heb ik nu verder alles voor een verblijf van een paar uur in Engeland:

- ticket voor de tunnel
- account bij gov.uk
- passenger locator form
- Franse gezondheidsverklaring
- internationaal vaccinatiebewijs
- quarantaineverklaring voor Nederland

En natuurlijk een paspoort en geel boekje.

Volgens mij heb je voor een reis naar Noord-Korea minder papieren nodig _O-
Dat hangt er sterk vanaf of je nog terug wil kunnen vanuit Noord-Korea. Maar het zal wel aardig overeen komen.
pi_201271934
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 21:58 schreef chratnox het volgende:

[..]
Zie je, daarom ben ik middelmatig. Daar had ik dus nooit zelf aan gedacht :P
Geeft niet, hoor, je bent gewoon deel van het legioen. Is ook waardevol.

*geeft zacht klopje op de schouder
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201271943
Goo Horeca! Helemaal mee eens

Horeca ziet niets in plan voor testen voor toegang

De horeca ziet niets in plannen van het kabinet om toegang tot cafés en restaurants alleen toe te staan voor mensen die gevaccineerd zijn of een negatieve coronatest kan laten zien. Branchevereniging Koninklijke Horeca Nederland (KHN) vindt dat het kabinet de sector gebruikt om mensen onder druk te zetten zich te laten vaccineren en stelt dat ondernemen zo moeilijker wordt gemaakt.

KHN-voorzitter Robèr Willemsen: "Als sector hebben we nog steeds te maken met restricties, er is door alle onzekerheid een enorm personeelstekort en de schuldenberg is enorm. Ik ben echt laaiend want het is onacceptabel dat de horeca constant politieagent moet spelen." Behalve het testen voor toegang zou de overheid voor horeca die na 22.00 uur open is kaartverkoop verplicht willen stellen. Dat zou dan ook gaan gelden voor clubs en discotheken, die nu nog gesloten moeten blijven. Ook zou daarmee een extra steunpakket voor de nachthoreca kunnen worden voorkomen. Willemsen is fel over de plannen. "Dit is onacceptabel. In plaats van dat het kabinet haar ongelijk toegeeft, kiest men er voor het regime voor de hele horeca te verzwaren." KHN zet het kort geding, waarin het gelijktrekking van de eisen voor de nachthoreca met die van andere horecazaken eist, door. Dat dient volgende week dinsdag.
pi_201271945
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 21:52 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Wat heb jij eigenlijk gebruikt?
waar slaat dit nou weer op, is dat een dreigement?
pi_201271996
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 22:04 schreef Johannes788 het volgende:

(...)
Sowieso, ik zie het echt niet gebeuren dat er voor elke kroeg een leger met beveiligers staat die alle 'kaartjes' gaan zitten scannen. Bovendien helpt je dat niets met voorkomen van besmettingen, want die ontstaan dan gewoon in de mensenmassa op straat, in de rijen vóór de deur.

Leuk idee op papier maar uitvoerbaarheid laat weer eens te wensen over.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_201271998
quote:

De horeca ziet niets in plannen van het kabinet om toegang tot cafés en restaurants alleen toe te staan voor mensen die gevaccineerd zijn of een negatieve coronatest kan laten zien. Branchevereniging Koninklijke Horeca Nederland (KHN) vindt dat het kabinet de sector gebruikt om mensen onder druk te zetten zich te laten vaccineren en stelt dat ondernemen zo moeilijker wordt gemaakt.

KHN-voorzitter Robèr Willemsen: "Als sector hebben we nog steeds te maken met restricties, er is door alle onzekerheid een enorm personeelstekort en de schuldenberg is enorm. Ik ben echt laaiend want het is onacceptabel dat de horeca constant politieagent moet spelen." Behalve het testen voor toegang zou de overheid voor horeca die na 22.00 uur open is kaartverkoop verplicht willen stellen. Dat zou dan ook gaan gelden voor clubs en discotheken, die nu nog gesloten moeten blijven. Ook zou daarmee een extra steunpakket voor de nachthoreca kunnen worden voorkomen. Willemsen is fel over de plannen. "Dit is onacceptabel. In plaats van dat het kabinet haar ongelijk toegeeft, kiest men er voor het regime voor de hele horeca te verzwaren." KHN zet het kort geding, waarin het gelijktrekking van de eisen voor de nachthoreca met die van andere horecazaken eist, door. Dat dient volgende week dinsdag.
Dat kan je vrij makkelijk oplossen, of je laat je vaccineren of je blijft in angst leven, testen heeft imho geen zin, niet voor jou, dit rot virus heeft een paar eigenschappen dat testen leuk is voor de data, om het te kunnen analysen, maar voor jou persoonlijk, zegt die test eigenlijk niks.
pi_201272017
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 21:50 schreef trein2000 het volgende:

[..]
"Zoiets belachelijks als lichamelijke integriteit." man man man. Leg mij even uit waarom dat in onze grondwet staat dan als dat zo belachelijk is. Het zal daar toch niet zomaar terecht zijn gekomen.
Er is ook andere vrijheid en niet alleen die lichamelijke integriteit van die ongevaccineerden. Ik wel OOK de vrijheid hebben om naar een festival en discotheek te gaan, en dan moeten die ongevaccineerde ziekenhuis patiënten dan ook niet gaan piepen vind ik.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_201272027
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 22:08 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
Dat kan je vrij makkelijk oplossen, of je laat je vaccineren of je blijft in angst leven, testen heeft imho geen zin, niet voor jou, dit rot virus heeft een paar eigenschappen dat testen leuk is voor de data, om het te kunnen analysen, maar voor jou persoonlijk, zegt die test eigenlijk niks.
Nee. Gewoon zoals in Denemarken alles open gooien nadat 80% van Nederlan vaccin status is bereid.
Iedereen mag zelf weten of hij een vaccin in zijn lichaam wilt. En de gevaccineerden hoeven niet bang te zijn voor besmetting, want zijn gevaccineerd. Alles open gooien is het enige echte advies nu.
pi_201272032
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 22:09 schreef StarmanFR het volgende:

[..]
Er is ook andere vrijheid en niet alleen die lichamelijke integriteit van die ongevaccineerden. Ik wel OOK de vrijheid hebben om naar een festival en discotheek te gaan, en dan moeten die ongevaccineerde ziekenhuis patiënten dan ook niet gaan piepen vind ik.
En de ongevaccineerden die niet in het ziekenhuis terecht komen? De meerderheid van de ongevaccineerden zegmaar?
pi_201272042
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 22:10 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Nee. Gewoon zoals in Denemarken alles open gooien nadat 80% van Nederlan vaccin status is bereid.
Iedereen mag zelf weten of hij een vaccin in zijn lichaam wilt. En de gevaccineerden hoeven niet bang te zijn voor besmetting, want zijn gevaccineerd. Alles open gooien is het enige echte advies nu.
Ja, en die ongevaccineerden die in het ziekenhuis belanden met corona moeten dan wel vooral hun muil houden
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
  woensdag 8 september 2021 @ 22:12:38 #31
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201272058
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 22:08 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Sowieso, ik zie het echt niet gebeuren dat er voor elke kroeg een leger met beveiligers staat die alle 'kaartjes' gaan zitten scannen.
Nee, dat is al vanaf het begin iets dat ik niet zie gebeuren. Voor een groot evenement geloof ik best dat ze je QR-code gaan scannen, maar voor je stamkroeg of de lokale pizzeria? No way dat zo'n tent klanten gaat weigeren.
pi_201272061
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 22:10 schreef chratnox het volgende:

[..]
En de ongevaccineerden die niet in het ziekenhuis terecht komen? De meerderheid van de ongevaccineerden zegmaar?
Als je ongevaccineerd bent en je bent onder de 50 is de kan op ziekenhuisopname heel klein, daar heb je een punt. Die leveren de maatschappij niet heel veel last op. Maar als je ver boven de 50 bent is niet vaccineren ronduit dom.
pi_201272066
Die ongevaccineerden, net als die gevaccineerden, lopen dit super virus uiteindelijk op, Maar er is wel een verschil tussen een ziekenhuis opname en een paar dagjes je ziek voelen.
  Moderator woensdag 8 september 2021 @ 22:13:35 #34
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_201272073
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 22:11 schreef StarmanFR het volgende:

[..]
Ja, en die ongevaccineerden die in het ziekenhuis belanden met corona moeten dan wel vooral hun muil houden
Mensen die op de IC liggen doen dat sowieso meestal.
  woensdag 8 september 2021 @ 22:14:18 #35
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201272082
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 22:12 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Maar als je ver boven de 50 bent is niet vaccineren ronduit dom.
Dat zijn er op zich maar weinig. De vaccinatiegraad voor mensen boven de 40 is meer dan 80%.
pi_201272090
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 22:12 schreef StarmanFR het volgende:

[..]
Als je ongevaccineerd bent en je bent onder de 50 is de kan op ziekenhuisopname heel klein, daar heb je een punt. Die leveren de maatschappij niet heel veel last op. Maar als je ver boven de 50 bent is niet vaccineren ronduit dom.
Ik ben al een paar keer aan 't proberen te peilen hoe groot dat probleem nu echt is, want ik heb het idee dat mensen vooral denken dat die groep van 1,8 miljoen ongevaccineerden bestaat uit 2 miljoen gelovigen, 1 miljoen ouderen, 2 miljoen kinderen en ook nog 2 miljoen anti-vaxxers.

Als ik kijk naar de vaccinatiecijfers gok ik dat zo'n 400.000 tot 500.000 60+ ongevaccineerd zijn. Als we even aannemen dat de helft daarvan niet gevaccineerd kan worden hou je dus zo'n 200.000 tot 300.000 60+ over die niet gevaccineerd is zonder gegronde reden.
pi_201272111
quote:
2s.gif Op woensdag 8 september 2021 22:14 schreef Tijn het volgende:

[..]
Dat zijn er op zich maar weinig. De vaccinatiegraad voor mensen boven de 40 is meer dan 80%.
Boven de 70 zijn het er heel weinig. Ik lees vrijwel niks meer over 80+ers in het ziekenhuis. De gemiddelde leeftijd van die ziekenhuispatienten is nu wel iets van 54 jaar. Dus veel eigenwijze 50 en 60ers.
  woensdag 8 september 2021 @ 22:17:45 #38
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201272147
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 22:15 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Boven de 70 zijn het er heel weinig. Ik lees vrijwel niks meer over 80+ers in het ziekenhuis. De gemiddelde leeftijd van die ziekenhuispatienten is nu wel iets van 54 jaar. Dus veel eigenwijze 50 en 60ers.
Ook de vaccinatiegraad van 50-plussers is best hoog. Het RIVM houdt hier gegevens over bij: https://www.rivm.nl/covid(...)-vaccinatieprogramma

Als je naar beneden scrollt, zie je een grafiekje per geboortejaar.
  woensdag 8 september 2021 @ 22:18:37 #39
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201272163
quote:
2s.gif Op woensdag 8 september 2021 22:12 schreef Tijn het volgende:

[..]
Nee, dat is al vanaf het begin iets dat ik niet zie gebeuren. Voor een groot evenement geloof ik best dat ze je QR-code gaan scannen, maar voor je stamkroeg of de lokale pizzeria? No way dat zo'n tent klanten gaat weigeren.
Ik ben al in meerdere betaald voetbalstadions geweest en zelfs daar is de QR-controle uiterst amateuristisch opgezet. Van de 4 controles ben ik er 1x zonder check binnengekomen, 1x vergat de controleur naast het gewone ticket de corona-QR bijna (volgens mij glipten anderen zonder controle binnen achter zijn rug), slechts 2x ging het zonder gestuntel.

Maar ja wat wil je ook dat zijn van die sociaal werkers in gele hesjes bij die stadions, en die moeten dan met hun eigen mobieltje jouw telefoon scannen. What could possibly go wrong?
pi_201272323
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 22:18 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Ik ben al in meerdere betaald voetbalstadions geweest en zelfs daar is de QR-controle uiterst amateuristisch opgezet. Van de 4 controles ben ik er 1x zonder check binnengekomen, 1x vergat de controleur naast het gewone ticket de corona-QR bijna (volgens mij glipten anderen zonder controle binnen achter zijn rug), slechts 2x ging het zonder gestuntel.

Maar ja wat wil je ook dat zijn van die sociaal werkers in gele hesjes bij die stadions, en die moeten dan met hun eigen mobieltje jouw telefoon scannen. What could possibly go wrong?
En stel je nu voor dat er voor de deur van elk café op Stratumseind zo'n pipo staat.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_201272419
twitter

Lekker man.
Zonder wrijving geen glans
  woensdag 8 september 2021 @ 22:41:06 #42
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201272430
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 22:40 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]

Lekker man.
Jeetje wat erg voor die mensen
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 8 september 2021 @ 22:42:09 #43
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_201272449
quote:
[ twitter ]

Lekker man.
De komende 2 weken zijn cruciaal.
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_201272461
quote:
[ twitter ]

Lekker man.
Vervelend. Zijn die mensen wat later thuis.
zie email 27 oktober
  woensdag 8 september 2021 @ 22:43:38 #45
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201272470
quote:
[ twitter ]

Lekker man.
IC weer vol over twee weken :(
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 8 september 2021 @ 22:46:38 #46
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201272507
quote:
[ twitter ]

Lekker man.
Erg mooi.
pi_201272512
quote:

Kansloos kort geding, in ieder geval op dit moment.

Maar inhoudelijk wel met de beste meneer eens. Dit is geen manier van doen.
zie email 27 oktober
pi_201272543
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 22:46 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Erg mooi.
(erg) mooi
Go hard or go home
pi_201272546
quote:
[ twitter ]

Lekker man.
Klap in het gezicht van de NS. Op die 2e foto zie je heel goed waarom mondkapjes niet helpen. Er is één verdwaald iemand die zijn mondkapje goed draagt, de rest heeft 'm onder de kin, onder de neus of in elk geval niet op de juiste manier op.

Als zulke foto's enigzins de norm zijn kun je denk wel stellen dat het afschaffen van de mondkapjes in het OV niet tot volle IC's leidt. Dat zeg ik uiteraard wel met de nodige voorzichtigheid.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2021 22:52:12 ]
  woensdag 8 september 2021 @ 22:52:48 #50
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_201272574
Binnenkort dus ook TvT om de tram in te komen.
pi_201272576
Wtf is het probleem van mensen hier? Neem je prikkie, ik heb 'm al, maar wat boeit het als iemand 'm niet neemt? Moeten ze toch zelf weten? Wat heb ik te vrezen in een nachtclub met 50 niet gevaccineerden? Ik ben toch beschermd of niet? Waarom pushen we dat vaccineren zo? Dat is echt overheidspropaganda. Je hebt niks te vrezen als individu, het heeft alleen betrekking op het collectieve. Het enige argument is zorgbelasting, wat IMO wel mee gaat vallen denk ik.

Ik heb mijn vaccin en als het aan mij ligt geef ik iedereen weer een hand, ga ik naar nachtclubs, etc. Waarom zou ik mij druk maken om het feit dat iemand niet gevaccineerd is? Ze hebben al lang en breed de mogelijkheid gehad. En ik respecteer hun keuze want lichamelijke integriteit, waarom zou ik ze uitsluiten? Het is echt een beetje een propagandaverhaal aan het worden. Of nee, dat is het gewoon écht al.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator woensdag 8 september 2021 @ 22:58:38 #52
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_201272615
quote:
[ twitter ]

Lekker man.
Dat dit ook gewoon als "nieuws" gebracht wordt anno 2021 :')
pi_201272677
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 22:50 schreef chratnox het volgende:

[..]
Klap in het gezicht van de NS. Op die 2e foto zie je heel goed waarom mondkapjes niet helpen. Er is één verdwaald iemand die zijn mondkapje goed draagt, de rest heeft 'm onder de kin, onder de neus of in elk geval niet op de juiste manier op.

Als zulke foto's enigzins de norm zijn kun je denk wel stellen dat het afschaffen van de mondkapjes in het OV niet tot volle IC's leidt. Dat zeg ik uiteraard wel met de nodige voorzichtigheid.
N=1 maar dit kan ik als redelijk frequente treinreiziger wel bevestigen ;)

Het draagvlak onder reizigers is er niet meer en ov-boeren willen hun personeel niet meer laten handhaven vanwege al het gezeik, zeker op de late avond. Ja dan is het redelijk kansloos natuurlijk.
  woensdag 8 september 2021 @ 23:09:08 #54
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_201272700
quote:
[ twitter ]

Lekker man.
Nou, weer twee omaatjes dood.

Bedankt tramreizigers!
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_201272731
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 21:49 schreef chratnox het volgende:

[..]
Lichamelijke integriteit is er niet zodat anderen kunnen bepalen wat wel of niet gevaarlijk is, dat bepaal je zelf. Waar dat ophoudt? Niet. Tuurlijk zijn er beperkingen, maar dit vaccin is er niet één van.
Dat bepaal je niet zelf.
Dat doen de feiten wel voor je.

Soms is iets een twijfelgeval sure. Vaak genoeg echter niet.

quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 21:50 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat moet je niet aan mij vragen wie dat nou weer verzonnen heeft.
In dit gekke land weet je het maar nooit.

Nee, laten we iets wat bewezen effectief is en werkzaam is wat voor de hele samenleving goed is maar niet gaan verplichten!!
Nee hoor want dit landje moet super soft zijn want stel je voor iemand is op zijn pik getrapt 8)7 8)7 8)7
En laten we dat ook even in 1 of ander gaar wetje zetten, want stel je voor dat je iets krijgt wat belangrijk is voor je gezondheid en de samenleving. Stel je voor!
pi_201272759
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 22:50 schreef chratnox het volgende:

[..]

Word je toch gek van?

Wat is dit toch een ongelofelijk schijt land aan het worden.
Een hele hele simpele regel dat je even een mondkapje moet dragen in het OV is al te veel gevraagd van die schijt Nederlanders.

Gedraag je toch gewoon eens een keer. Echt zet al die mafketels gewoon op de foto, zet ze op de schandpaal en zorg ervoor dat de rechter met terug werkende kracht dat soort mafketels een bekeuring van 1.000 euro mag geven met een strafblad.

Kansloos land :r
Hou je gewoon eens aan de zeer simpele regels.
  woensdag 8 september 2021 @ 23:16:04 #57
346939 Janneke141
pi_201272760
quote:
Het ministerie van Volksgezondheid verlengt een garantieregeling met zeven grote coronatestlaboratoria tot het einde van dit jaar. Zij krijgen hierdoor tot 31 december gegarandeerd betaald voor het analyseren van tienduizenden coronatests, ook als die tests niet worden afgenomen door de GGD.

De verlenging kost maximaal 13,5 miljoen euro, blijkt uit stukken die naar de Tweede Kamer zijn gestuurd. Volgens het ministerie is het nodig omdat een aanbestedingstraject ter waarde van honderden miljoenen euro's voor de analyse van coronatests in het najaar uitloopt.
https://nos.nl/artikel/23(...)-voor-coronatestlabs
  woensdag 8 september 2021 @ 23:18:50 #58
3542 Gia
User under construction
pi_201272789
Ik gaf, vanavond een nieuw lid, per ongeluk, een hand om me voor te stellen.

Om me heen werd geschokt gereageerd, neuzen opgetrokken, en 'gatver', geroepen.

Nou ja!!!!
  woensdag 8 september 2021 @ 23:19:58 #59
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_201272796
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 23:15 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Word je toch gek van?

Een hele hele simpele regel dat je even een mondkapje moet dragen in het OV is al te veel gevraagd van die schijt Nederlanders.

Gedraag je toch gewoon eens een keer. Echt zet al die mafketels gewoon op de foto, zet ze op de schandpaal en zorg ervoor dat de rechter met terug werkende kracht dat soort mafketels een bekeuring van 1.000 euro mag geven met een strafblad.

Gaat het verder wel goed met je?
pi_201272823
quote:

[..]
Word je toch gek van?

Ja laten we allemaal n nutteloos kapje opzetten, niet omdat t werkt maar omdat n paar mensen in Den Haag dat zeggen.
  woensdag 8 september 2021 @ 23:29:54 #61
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201272855
quote:
Middel betaald, doel is daarmee ook weer bepaald ^O^ :')

N.b.
Goed dat er testmogelijkheden zijn hoor. Maar het soort contract is wel veel op af te dingen natuurlijk
  woensdag 8 september 2021 @ 23:31:24 #62
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_201272867
quote:

[..]
Word je toch gek van?

:')
Zuiger van het FOK!-OMT
  woensdag 8 september 2021 @ 23:31:44 #63
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201272871
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 23:18 schreef Gia het volgende:

Nou ja!!!!
Ligt er natuurlijk wel aan wat voor 'lid' 😏😏😏
pi_201272882
quote:

[..]
Word je toch gek van?

En iedereen die iets steelt een hand af hakken? Iemand die denkt aan een moord plegen preventief ruimen?

Ik denk dat Duterte nog wel goede ministers zoekt.
  woensdag 8 september 2021 @ 23:32:46 #65
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201272885
quote:

Nou ja!!!!
Tijd om een andere club op te zoeken die wat minder veroordelend is....... hier schudden, kussen, knuffelen zitten we bovenop bijelkaar wanneer (beide) partijen dat zelf willen. Anderen die dat niet wensen, krijgen gewoon hun (eigen desnoods club)ruimte. Moet wel zeggen dat die groep die apart wil zijn, wat buiten de boot begint te vallen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_201272895
quote:
Ik lees dit als: Voor 1 januari stoppen we niet met tvt. 1 november was een grapje van ons.

Is dat raar?
  woensdag 8 september 2021 @ 23:34:33 #67
346939 Janneke141
pi_201272901
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 23:33 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik lees dit als: Voor 1 januari stoppen we niet met tvt. 1 november was een grapje van ons.

Is dat raar?
Nee.

Maar dat wisten we toch al? Er is veel te veel tijd, geld en energie in geïnvesteerd om het maar een paar weken te laten draaien.
pi_201272902
quote:

[..]

Is dat raar?
We moeten de uitgaven van Stichting Open Nederland natuurlijk wel verantwoorden.
  woensdag 8 september 2021 @ 23:35:28 #69
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201272908
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 23:34 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Nee.

Maar dat wisten we toch al? Er is veel te veel tijd, geld en energie in geïnvesteerd om het maar een paar weken te laten draaien.
Net als bij de corona melder app

"Het kost een hoop geld, maar het is het waard". Nodig _O_
No questions asked
pi_201272932
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 22:52 schreef Discombobulate het volgende:
Wtf is het probleem van mensen hier? Neem je prikkie, ik heb 'm al, maar wat boeit het als iemand 'm niet neemt? Moeten ze toch zelf weten? Wat heb ik te vrezen in een nachtclub met 50 niet gevaccineerden? Ik ben toch beschermd of niet? Waarom pushen we dat vaccineren zo? Dat is echt overheidspropaganda. Je hebt niks te vrezen als individu, het heeft alleen betrekking op het collectieve. Het enige argument is zorgbelasting, wat IMO wel mee gaat vallen denk ik.

Ik heb mijn vaccin en als het aan mij ligt geef ik iedereen weer een hand, ga ik naar nachtclubs, etc. Waarom zou ik mij druk maken om het feit dat iemand niet gevaccineerd is? Ze hebben al lang en breed de mogelijkheid gehad. En ik respecteer hun keuze want lichamelijke integriteit, waarom zou ik ze uitsluiten? Het is echt een beetje een propagandaverhaal aan het worden. Of nee, dat is het gewoon écht al.
Eey, iemand die het snapt. Hulde!
  woensdag 8 september 2021 @ 23:49:42 #71
8369 speknek
Another day another slay
pi_201273013
quote:

tiktok

https://www.tiktok.com/@s(...)/6992891922859740422
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 8 september 2021 @ 23:55:11 #72
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201273051
quote:
Heftig dat, en knap dat hij dat filmpje zo maakt

Dit gaat op voor de bewuste anti vaxxers

Mensen die bang zijn voor vaccins/vaccineren, het niet snappen, het afgeraden is door artsen etc zijn wmb wel echt een andere groep. En we weten eigenlijk niet hoe groot elke groep is

De allochtone laag opgeleide obese Rotterdammers van 60 die bijvoorbeeld nu in het ziekenhuis liggen met Covid, zonder vaccinaties...

Nou ja, you get nu point

Informeren informeren, op niveau en doelgroepgericht. Ik mis die shit
pi_201273077
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 23:13 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Dat bepaal je niet zelf.
Dat doen de feiten wel voor je.

Soms is iets een twijfelgeval sure. Vaak genoeg echter niet.
[..]
Dat moet je niet aan mij vragen wie dat nou weer verzonnen heeft.
In dit gekke land weet je het maar nooit.

Nee, laten we iets wat bewezen effectief is en werkzaam is wat voor de hele samenleving goed is maar niet gaan verplichten!!
Nee hoor want dit landje moet super soft zijn want stel je voor iemand is op zijn pik getrapt 8)7 8)7 8)7
En laten we dat ook even in 1 of ander gaar wetje zetten, want stel je voor dat je iets krijgt wat belangrijk is voor je gezondheid en de samenleving. Stel je voor!
Ik weet niet hoor, nee eigenlijk weet ik het wel. Dondersgoed zelfs. De hele gedachte van grondrechten is juist de bescherming tegen dit soort absurde redeneringen. De gedachte dat de mens in de basis vrij is om zijn eigen leven in te richten. Natuurlijk heb je landen waar het collectief boven alles gaat (China) maar dat zijn nou niet bepaald prettige landen. En dat heeft een reden.

Die individuele vrijheid is een groot goed en die moeten we koesteren.
zie email 27 oktober
pi_201273080
quote:

Nou ja!!!!
Ik heb vorige week een 'hoera corona is voorbij!' toespraak gehouden. Shoot me.
zie email 27 oktober
pi_201273093
quote:

[..]
Word je toch gek van?

Ah het fenomeen rechtstaat is ook maar maf en idioot begrijp ik? Ga lekker naar China of zo. Daar doen ze wat jij wil. Dan houden we hier in Nederland onze liberale, rechtsstatelijke traditie in ere.
zie email 27 oktober
pi_201273107
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 23:34 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Nee.

Dat hadden een aantal mensen hier wel direct gezien ja. Maar dan was je wappie enzo.
zie email 27 oktober
  donderdag 9 september 2021 @ 00:12:18 #77
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201273132
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 00:04 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat hadden een aantal mensen hier wel direct gezien ja. Maar dan was je wappie enzo.
Waar komt dat woord vandaan eigenlijk :D

Ik werd vandaag ook wappie genoemd. Ik vind dat... Bijzonder _O-
pi_201273140
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201273143
quote:
Ook als je gevaccineerd bent kun je het virus verspreiden, er is geen verschil in viral load bij de delta variant. Wie weet is die vrouw wel besmet door een zuster die het virus bij zich droeg, ziektelast is alleen veel minder als je wel gevaccineerd bent. Het is schijnveiligheid.
  donderdag 9 september 2021 @ 00:17:49 #80
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201273165
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 00:14 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ook als je gevaccineerd bent kun je het virus verspreiden, er is geen verschil in viral load bij de delta variant. Wie weet is die vrouw wel besmet door een zuster die het virus bij zich droeg, ziektelast is alleen veel minder als je wel gevaccineerd bent. Het is schijnveiligheid.
Die vrouw heeft kanker, geen Covid
  donderdag 9 september 2021 @ 00:18:56 #81
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_201273172
quote:

De nachtclubs zijn dicht. Waar heb jij het over.
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
pi_201273175
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 00:17 schreef Molo het volgende:

[..]
Die vrouw heeft kanker, geen Covid
Oh ik dacht hij stuurt weer zo'n zeikverhaal van een immuungecomprimiteerde die besmet is met corona doordat ze kanker heeft. Eerste paar seconden maar gezien, daarna dacht ik van oh het is weer zoiets.
  donderdag 9 september 2021 @ 00:20:27 #83
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201273180
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 00:19 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Oh ik dacht hij stuurt weer zo'n zeikverhaal van een immuungecomprimiteerde die besmet is met corona doordat ze kanker heeft. Eerste paar seconden maar gezien, daarna dacht ik van oh het is weer zoiets.
In dit geval sla je dan de plank daardoor nogal mis ;)
  donderdag 9 september 2021 @ 00:20:32 #84
8369 speknek
Another day another slay
pi_201273181
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 00:14 schreef Discombobulate het volgende:
Ook als je gevaccineerd bent kun je het virus verspreiden, er is geen verschil in viral load bij de delta variant.
God niet deze desinformatie weer.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201273183
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 00:18 schreef gniffie het volgende:

[..]
De nachtclubs zijn dicht. Waar heb jij het over.
Ik zeg nergens dat ze open zijn? :')

En altijd fijn, cynisch reageren als inhoudelijk je te moeilijk is. :)
pi_201273195
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 00:20 schreef speknek het volgende:

[..]
God niet deze desinformatie weer.
Is geen desinformatie, zal morgen even artikelen zoeken, nu mobiel. Ga gerust je eigen dingen geloven overigens.
pi_201273200
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 00:20 schreef Molo het volgende:

[..]
In dit geval sla je dan de plank daardoor nogal mis ;)
Maakt niet uit, want het is toch een pauper irritante user waar ik m'n energie eigenlijk niet aan moet verspillen. :)
  donderdag 9 september 2021 @ 00:25:10 #88
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_201273204
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 00:20 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik zeg nergens dat ze open zijn? :')

En altijd fijn, cynisch reageren als inhoudelijk je te moeilijk is. :)
En die gaan ook niet open voor niet-gevaccineerden, omdat de druk op de zorg nu al te hoog is. Wachttijden lopen op.

Scholen zijn weer open, de zomer is voorbij, priktempo gaat omlaag en aantal verzorgers nokt ermee.
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
  donderdag 9 september 2021 @ 00:25:58 #89
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201273209
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 00:24 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Maakt niet uit, want het is toch een pauper irritante user waar ik m'n energie eigenlijk niet aan moet verspillen. :)
Oh dan kan allemaal, maar dat filmpje is wel ook gewoon een waarheid en een beleving van iemand.
Vreselijk verhaal, al is de conclusie van die partner van weggestuurde kankerpatiënt niet compleet en/of juist
pi_201273219
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 00:25 schreef Molo het volgende:

[..]
Oh dan kan allemaal, maar dat filmpje is wel ook gewoon een waarheid en een beleving van iemand.
Vreselijk verhaal, al is de conclusie van die partner van weggestuurde kankerpatiënt niet compleet en/of juist
Als een andere user het had gepost had ik het wel gekeken en idd je hebt gelijk. Maar @speknek is gewoon een pauper irritant ventje, vandaar dat ik dacht laat maar.

My bad! Weltrusten iedereen hier.
pi_201273227
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 00:25 schreef gniffie het volgende:

[..]
En die gaan ook niet open voor niet-gevaccineerden, omdat de druk op de zorg nu al te hoog is. Wachttijden lopen op.

Scholen zijn weer open, de zomer is voorbij, priktempo gaat omlaag en aantal verzorgers nokt ermee.
Waar heb jij het over man? -O_

Daar heb ik het helemaal niet over, is een andere vraag. Ik ben toch gevaccineerd. "Als het aan mij lag..." gebruikte ik in een zin.
pi_201273232
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 00:12 schreef Molo het volgende:

[..]
Waar komt dat woord vandaan eigenlijk :D

Ik werd vandaag ook wappie genoemd. Ik vind dat... Bijzonder _O-
Het is vooral erg makkelijk. Tegenwoordig is iedereen in de ogen van wat andere personen een wappie. Niet eens met iemand? Geen argumenten meer? Andere partij een wappie of schaap noemen. Als ik een wappie of schaap genoemd word is dat voor mij enkel een teken dat ik het argument gewonnen heb. Of nou ja, de andere partij heeft in ieder geval de discussie verloren.

quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 00:04 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Als je niet meteen naar BNW verwezen werd.
pi_201273242
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 00:32 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Het is vooral erg makkelijk. Tegenwoordig is iedereen in de ogen van wat andere personen een wappie. Niet eens met iemand? Geen argumenten meer? Andere partij een wappie of schaap noemen. Als ik een wappie of schaap genoemd word is dat voor mij enkel een teken dat ik het argument gewonnen heb. Of nou ja, de andere partij heeft in ieder geval de discussie verloren.
[..]
Als je niet meteen naar BNW verwezen werd.
Moet je voor de gein op1 terug kijken van vanavond. Daar zat Roland Pierik. Die noemende iedereen die zich niet liet vaccineren een wappie of dom. Later begon die toch wat terug te krabbelen over bijvoorbeeld allochtonen met een taal achterstand.
pi_201273254
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 00:35 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Moet je voor de gein op1 terug kijken van vanavond. Daar zat Roland Pierik. Die noemende iedereen die zich niet liet vaccineren een wappie of dom. Later begon die toch wat terug te krabbelen over bijvoorbeeld allochtonen met een taal achterstand.
Dat soort mensen wegzetten als wappies...tja, zegt meer over degene die dat roept dan de groep waar het om gaat. Sneu dat er best wat mensen zijn die zo denigrerend denken.
pi_201273258
quote:
Horeca 'wil niet voor politieagentje spelen'
Koninklijke Horeca Nederland (KHN) is fel tegen plannen van het kabinet om toegang tot cafés en restaurants alleen toe te staan aan mensen met een vaccinatie- of testbewijs. De branchevereniging vindt dat het kabinet de sector "oneigenlijk" gebruikt om mensen onder druk te zetten zich te laten vaccineren.

Het opkrikken van de vaccinatiegraad "is niet een opdracht die je bij de horeca neer mag leggen", zegt KHN-directeur Dirk Beljaarts tegen Nieuwsuur. "Dat moet je echt als kabinet zelf doen. De maatschappelijke discussie moet je in de samenleving voeren. De horeca heeft al lang genoeg politieagentje gespeeld."

Hij verwijt het kabinet "zwabberend beleid". Hij wijst erop dat de kans groot is dat de mondkapjesplicht in het openbaar vervoer vervalt. "Dadelijk mag je 2,5 uur in de trein zonder mondkapje zitten, maar heb je een testbewijs of vaccinatiebewijs nodig in een restaurant."

Beljaarts vindt dat het kabinet moet stoppen met "onnodig onderscheid maken". Hij wil dat ook clubs en discotheken weer open mogen, zonder beperkingen. "Kom met een eerlijk beleid. De sector heeft klap na klap na klap ontvangen, het moet wel eens klaar zijn."

Dinsdag maakt het kabinet bekend of het vaccinatie- of testbewijs een verplichting wordt vanaf 25 september. De maatregel geldt dan waarschijnlijk ook voor andere uitgaansgelegenheden en kunst- en cultuurvoorstellingen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201273262
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 00:36 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Dat soort mensen wegzetten als wappies...tja, zegt meer over degene die dat roept dan de groep waar het om gaat. Sneu dat er best wat mensen zijn die zo denigrerend denken.
Die man zit in de gezondheidsraad dat is nog veel erger. Voor de rest heeft die totaal geen verstand van infectieziekte of vaccins want het is een rechtsfilosoof.
pi_201273271
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 00:35 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Die Pierik is sowieso best wel extreem in zn opvattingen als je het mij vraagt.

Kijk ik erken dat het een lastig dilemma is, we kunnen de samenleving ook niet tot in lengte van jaren laten gijzelen door mensen die zich tegen elke vorm van rationaliteit in weigeren te laten vaccineren. Tegelijkertijd ben ik zeer pro individuele vrijheid en vind ik, en dat is voor mij echt een principieel punt, dat het lichaam een overheidsvrije sfeer is.

Komt bij dat ik dat getreiter en die woordspelletjes bijzonder kinderachtig vind. Zeg wat je wil en ga daar gewoon open het debat over aan en kom niet met tig proefballonetjes, drogredenen en treitermaatregelen.
zie email 27 oktober
pi_201273274
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 00:37 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Misschien moeten ze daar eens een kort geding tegen aanspannen, in plaats van al die kut zaken van ze. Het wordt wel steeds gekker namelijk.
zie email 27 oktober
  donderdag 9 september 2021 @ 00:46:42 #99
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201273294
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 00:40 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Die Pierik is sowieso best wel extreem in zn opvattingen als je het mij vraagt.

Kijk ik erken dat het een lastig dilemma is, we kunnen de samenleving ook niet tot in lengte van jaren laten gijzelen door mensen die zich tegen elke vorm van rationaliteit in weigeren te laten vaccineren. Tegelijkertijd ben ik zeer pro individuele vrijheid en vind ik, en dat is voor mij echt een principieel punt, dat het lichaam een overheidsvrije sfeer is.

Komt bij dat ik dat getreiter en die woordspelletjes bijzonder kinderachtig vind. Zeg wat je wil en ga daar gewoon open het debat over aan en kom niet met tig proefballonetjes, drogredenen en treitermaatregelen.
Er zit een wereld van mogelijkheden tussen de samenleving dicht moeten houden omdat er een virus raast en mensen niet kiezen voor vaccineren en het impliciet of expliciet onmogelijk maken deel te nemen aan de samenleving als je niet gevaccineerd bent.

Bijvoorbeeld: stimuleringscampagnes, informatie op doelgroepen, onderzoek naar beweegredenen en gesprek daarmee aangaan. Etc.

Ik snap werkelijk niet dat voor het Rijksvaccinatieprogramma, roken, drank etc dat wel opgetuigd wordt, en voor tal van andere eigenlijk onwenselijke maar wel mogelijke eigen keuzes dat wel opgetuigd wordt.
En voor corona is dat een soort van onmogelijke route ofzo.
pi_201273304
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 00:46 schreef Molo het volgende:

[..]
Er zit een wereld van mogelijkheden tussen de samenleving dicht moeten houden omdat er een virus raast en mensen niet kiezen voor vaccineren en het impliciet of expliciet onmogelijk maken deel te nemen aan de samenleving als je niet gevaccineerd bent.

Bijvoorbeeld: stimuleringscampagnes, informatie op doelgroepen, onderzoek naar beweegredenen en gesprek daarmee aangaan. Etc.

Ik snap werkelijk niet dat voor het Rijksvaccinatieprogramma, roken, drank etc dat wel opgetuigd wordt, en voor tal van andere eigenlijk onwenselijke maar wel mogelijke eigen keuzes dat wel opgetuigd wordt.
En voor corona is dat een soort van onmogelijke route ofzo.
Als die Paul Blokhuis op die positie zit, gaat de beste man met zijn beleid een spoor van vernieling achterlaten. De beste man is een halve zool.
pi_201273308
quote:

https://nos.nl/artikel/23(...)-voor-coronatestlabs

Is dat raar?
Uit die link:

Met de garantie houdt Nederland voorlopig de mogelijkheid om maximaal 120.700 coronatests per dag te laten analyseren.

Hmz...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')