abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201271061
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 20:58 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
De bedoeling is dat je je laat vaccineren, dan is er geen probleem, probleem opgelost, foetsie.

Er lopen gewoon heel veel te domme mensen rond die niet mee willen werken omdat ze zo speciaal zijn, die mogen wat mij betreft lekker elkaar blijven besmetten en hopelijk doodziek worden, win win situatie.
Hoe veel domme mensen zijn dat?
pi_201271143
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 20:59 schreef chratnox het volgende:

[..]
Hoe veel domme mensen zijn dat?
in NL 2 miljoen, religieus fanatiek zoals een zelot
pi_201271184
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 21:06 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
in NL 2 miljoen, religieus fanatiek zoals een zelot
Ik had al zo'n vermoeden dat je met dat getal zou komen. Het gaat niet om 2 miljoen maar om 1,8 miljoen, op een totaal van ~15 miljoen mensen. Dat zijn geen 1,8 miljoen religieuze fanatieken, daar zitten mensen die niet gevaccineerd kunnen worden in, daar zitten kinderen in en nog een hoop andere groepen.

Ik snap dat het populistisch gezien leuker is om te zeggen dat er 2 miljoen domme mensen zijn omdat ze zich niet hebben laten vaccineren, maar feitelijk klopt dat gewoon niet.
  woensdag 8 september 2021 @ 21:10:44 #279
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201271194
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 20:58 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
De bedoeling is dat je je laat vaccineren, dan is er geen probleem, probleem opgelost, foetsie.

Er lopen gewoon heel veel te domme mensen rond die niet mee willen werken omdat ze zo speciaal zijn, die mogen wat mij betreft lekker elkaar blijven besmetten en hopelijk doodziek worden, win win situatie.
Wel of niet vaccineren heeft allemaal weinig te maken met toegangskaarten na een bepaald tijdstip.
pi_201271220
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 21:10 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Wel of niet vaccineren heeft allemaal weinig te maken met toegangskaarten na een bepaald tijdstip.
Daar ga je de fout in. We hebben hier te maken met een doortrapt virus dat toeslaat wanner je het het minst verwacht. Wanneer je niet oplet en wanneer je op zijn kwetsbaarst bent. Klaarblijkelijk is dat na 10 uur 's avonds, dus volledig begrijpelijk.
  woensdag 8 september 2021 @ 21:13:38 #281
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201271235
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 21:12 schreef chratnox het volgende:

[..]
Daar ga je de fout in. We hebben hier te maken met een doortrapt virus dat toeslaat wanner je het het minst verwacht. Wanneer je niet oplet en wanneer je op zijn kwetsbaarst bent. Klaarblijkelijk is dat na 10 uur 's avonds, dus volledig begrijpelijk.
Om Wim Kieft te citeren: ik word er zo moe van.
pi_201271238
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 21:09 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik had al zo'n vermoeden dat je met dat getal zou komen. Het gaat niet om 2 miljoen maar om 1,8 miljoen, op een totaal van ~15 miljoen mensen. Dat zijn geen 1,8 miljoen religieuze fanatieken, daar zitten mensen die niet gevaccineerd kunnen worden in, daar zitten kinderen in en nog een hoop andere groepen.

Ik snap dat het populistisch gezien leuker is om te zeggen dat er 2 miljoen domme mensen zijn omdat ze zich niet hebben laten vaccineren, maar feitelijk klopt dat gewoon niet.
mensen met een medische reden gaan vrijuit, daar laat ik mij voor inenten. Maar de religieuze fanatiekeling die vertragen de boel alleen maar, zodat wij niet in vrijheid kunnen leven.
pi_201271251
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 21:13 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
mensen met een medische reden gaan vrijuit, daar laat ik mij voor inenten. Maar de religieuze fanatiekeling die vertragen de boel alleen maar, zodat wij niet in vrijheid kunnen leven.
Hoeveel religieuze fanatiekelingen die zich niet laten vaccineren zijn er?
pi_201271297
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 21:13 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
Moet je nou echt zo door de bocht scheuren joh. Niet iedereen die ergens in gelooft is meteen een SGP’er of een of andere haatbaard :')
pi_201271301
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 21:14 schreef chratnox het volgende:

[..]
2 miljoen
pi_201271327
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 21:18 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
2 miljoen
Dat is niet correct. Je kunt niet die hele groep onder dat kopje scharen. Lees je wel wat anderen posten?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201271329
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 21:18 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
2 miljoen
Ik heb denk ik gemist dat het Christendom zo hard in opkomst is onder de kinderen van 12 tot 17. BRB, ik ga me even inlezen :)

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2021 21:20:51 ]
  woensdag 8 september 2021 @ 21:20:42 #288
109485 Sirolf
001100110100011001001101
pi_201271331
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 21:14 schreef chratnox het volgende:

[..]
Genoeg om op deze kaart duidelijk de biblebelt zichtbaar te krijgen:
twitter
pi_201271344
quote:

[..]
2 miljoen
Ik denk dat je met moeite 2 miljoen serieus praktiserende christenen vindt. En daarvan hangt misschien 5% een orthodoxe stroming aan. Dus of je bent een troll, of je lult uit je nek.
  woensdag 8 september 2021 @ 21:23:43 #290
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201271374
Dat er nog mensen zijn die zich laten overtuigen dat de beperkingen de schuld van ongevaccineerden zijn :’)

Het is natuurlijk ook wel wat Hugo uitdraagt door het demoniseren van ongevaccineerden, wordt er weer op het zoveelste onderwerp gepolariseerd. Expres aansturen op het creëren van sociale druk om maar zo veel mogelijk mensen vrijwillig te laten vaccineren..

Ik begrijp wel dat het lukt, de meeste mensen hebben sterke behoefte om een schuldpartij aan te wijzen voor de situatie waar we ons nu in bevinden. Dan is het slim om de ongevaccineerden aan te wijzen, voordat mensen hun peilen op het overheidsbeleid zouden richten.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_201271379
Het frame dat we door refo’s in de pandemie blijven hangen is veel te kort door de bocht. Het probleem is veel breder en niet zomaar aan 1 groep op te hangen die ook nog eens zeer beperkt van omvang is.
pi_201271384
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 21:20 schreef Sirolf het volgende:

[..]
Genoeg om op deze kaart duidelijk de biblebelt zichtbaar te krijgen:
[ twitter ]
Interessant kaartje, dank je wel.

Urk: 21.000 inwoners (~14.000 ongevaccineerden)
Staphorst: 17.000 inwoners (~8000 ongevaccineerden)

Ik denk niet dat we daar het probleem mee oplossen. In Amsterdam wonen zo'n 900.000 mensen waarvan ~74% volledig gevaccineerd is. Dan mis je dus zo'n 230.000 mensen. Daar gaat 't dus een stuk harder dan in de biblebelt.
pi_201271392
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 21:24 schreef Spablauw214 het volgende:
Het frame dat we door refo’s in de pandemie blijven hangen is veel te kort door de bocht. Het probleem is veel breder om aan 1 groep op te hangen die ook nog eens zeer beperkt van omvang is.
Het is makkelijk en 'veilig'. Lekker een groep aanwijzen waar je zelf geen onderdeel van bent om aan te geven dat het probleem echt bij een ander zit.
pi_201271418
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 21:24 schreef chratnox het volgende:

[..]
Interessant kaartje, dank je wel.

Urk: 21.000 inwoners (~14.000 ongevaccineerden)
Staphorst: 17.000 inwoners (~8000 ongevaccineerden)

Ik denk niet dat we daar het probleem mee oplossen. In Amsterdam wonen zo'n 900.000 mensen waarvan ~74% volledig gevaccineerd is. Dan mis je dus zo'n 230.000 mensen. Daar gaat 't dus een stuk harder dan in de biblebelt.
Dat zijn ook allemaal refo’s. Vandaar dat de SGP de dienst uitmaakt in de Stopera.

Oh wacht.
pi_201271432
quote:
1s.gif Op woensdag 8 september 2021 21:23 schreef GemMagic het volgende:
Dat er nog mensen zijn die zich laten overtuigen dat de beperkingen de schuld van ongevaccineerden zijn :’)

Het is natuurlijk ook wel wat Hugo uitdraagt door het demoniseren van ongevaccineerden, wordt er weer op het zoveelste onderwerp gepolariseerd. Expres aansturen op het creëren van sociale druk om maar zo veel mogelijk mensen vrijwillig te laten vaccineren..

Ik begrijp wel dat het lukt, de meeste mensen hebben sterke behoefte om een schuldpartij aan te wijzen voor de situatie waar we ons nu in bevinden. Dan is het slim om de ongevaccineerden aan te wijzen, voordat mensen hun peilen op het overheidsbeleid zouden richten.
Waar slaat dit nou op? Jij krijgt dit super virus toch wel, daar heeft god geen invloed op.
pi_201271467
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 21:27 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat zijn ook allemaal refo’s. Vandaar dat de SGP de dienst uitmaakt in de Stopera.

Oh wacht.
Ik kwam dit net tegen, vond ik wel een interessante: https://nl.wikipedia.org/wiki/Religie_in_Nederland

Als we de wat strengere pakken kom je met wat moeite op 200k, misschien 300k mensen die in de wat orthodoxere stromingen zitten. De groep die mogelijkerwijs vaccinatie als tegen gods wil zien enzo.
  woensdag 8 september 2021 @ 21:30:54 #297
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201271473
quote:
1s.gif Op woensdag 8 september 2021 21:23 schreef GemMagic het volgende:

Hugo had sowieso al lang zijn biezen moeten pakken, dat die nog steeds mag aanklooien op die post is ook ongekend.
pi_201271502
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 21:28 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
Waar slaat dit nou op? Jij krijgt dit super virus toch wel, daar heeft god geen invloed op.
Misschien moet je je eens verdiepen in de uitgangspunten van het orthodox christendom, want het wordt er niet beter op zo.

En nee, ik ben geen refo.
pi_201271509
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 21:30 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Hugo had sowieso al lang zijn biezen moeten pakken, dat die nog steeds mag aanklooien op die post is ook ongekend.
Nee, hij doet het goed, er staat ene heer Rutte achter met een vreemde woordkeuze, waardoor de ene na de andere vertrekt. Als Hugo wijs is stapt ie op vanwege de heer Rutte.
pi_201271532
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 21:30 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik kwam dit net tegen, vond ik wel een interessante: https://nl.wikipedia.org/wiki/Religie_in_Nederland

Als we de wat strengere pakken kom je met wat moeite op 200k, misschien 300k mensen die in de wat orthodoxere stromingen zitten. De groep die mogelijkerwijs vaccinatie als tegen gods wil zien enzo.
Lijkt me eerlijk gezegd nog aan de hoge kant. Maar goed het zijn wel trouwe rakkers natuurlijk.

Al zal een deel zich nog wel “achter het gordijn” laten inenten. De rest niet. Maar of dat voldoende is om ze uit te sluiten van deelname aan de samenleving? We hebben hier wel nog altijd vrijheid van religie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')