abonnement Unibet Coolblue
pi_201268188
Kan het weer een beetje over de inhoud gaan aub?

Edit: Er is zéker sprake van seksisme.

Bronnen genoeg: https://www.google.com/search?q=seksisme+in+tweede+kamer

[ Bericht 40% gewijzigd door Makrelis op 08-09-2021 17:26:41 ]
pi_201268338
Er is zeker sprake van seksisme.
pi_201268352
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 17:15 schreef Makrelis het volgende:
Kan het weer een beetje over de inhoud gaan aub?

Edit: Er is zéker sprake van seksisme.

Bronnen genoeg: https://www.google.com/search?q=seksisme+in+tweede+kamer
Het moest toch weer over de inhoud gaan? En volgens mij beweert ook vrijwel niemand dat er geen sprake is van seksisme jegens Kaag. En ook niet ten opzichte van andere vrouwen in de politiek. Ik vind alleen dat er geen sprake is van seksisme als je van mening bent dat Kaag in haar (prima) speech hier en daar wat sneertjes uitdeelde aan voornamelijk Rutte.
  woensdag 8 september 2021 @ 17:38:48 #5
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201268398
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 17:15 schreef Makrelis het volgende:

Kan het weer een beetje over de inhoud gaan aub?
Dat is een beetje lastig, aangezien volgens Remkes de formatie nog moet beginnen :')

quote:
Remkes heeft zichzelf geen absolute deadline opgelegd, "maar in de loop van oktober moet wel heel veel duidelijk zijn." De informateur hoopt dat al op korte termijn over de inhoud kan worden gepraat. Over de vele eerdere langdurige gesprekken, die uiteindelijk niets hebben opgeleverd, zei hij: "Als dat de houding blijft, ben ik er snel mee klaar."

Remkes heeft er wel vertrouwen in dat in de formatie partijen elkaar uiteindelijk weten te vinden en over hun eigen schaduw heen kunnen stappen. Volgens hem moeten "verantwoordelijke politici als dat nodig is hun persoonlijke gevoelens aan de kant zetten." Hij hoopt dat het Kamerdebat van gisteren een gevoel van urgentie heeft overgebracht.

De informateur vindt dat de formatie eigenlijk nog moet beginnen. "Op sommige momenten kwam op mijn netvlies het beeld van een processie van Echternach", zei Remkes, verwijzend naar de drie stappen vooruit, twee achteruit waarmee die processie geassocieerd wordt.
https://nos.nl/artikel/23(...)-gesteld-in-formatie
  Knapste mannelijke user 2022 woensdag 8 september 2021 @ 17:41:11 #6
206731 Mortaxx
Doomer
pi_201268431
Half jaar na de verkiezingen. De formatie kan beginnen!
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
pi_201268442
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 17:15 schreef Makrelis het volgende:
Kan het weer een beetje over de inhoud gaan aub?

Edit: Er is zéker sprake van seksisme.

Bronnen genoeg: https://www.google.com/search?q=seksisme+in+tweede+kamer
Dat er sprake is van seksisme in het algemeen, daar ging het niet om. Het ging erom dat het door de media benoemen dat Kaag tijdens haar speech kritiek uitte op Rutte niet zonder onderbouwing zomaar weggezet kan worden als seksisme.
pi_201268454
quote:
1s.gif Op woensdag 8 september 2021 17:41 schreef Mortaxx het volgende:
Half jaar na de verkiezingen. De formatie kan beginnen!
Eerst zien dan geloven. Al met al een beschamende vertoning die het aanzien en het vertrouwen van de politiek geen goed doet.
pi_201268581
Gewoon schandalig er is nog amper over inhoud gesproken alleen over Jantje Pietje en Keesje die niet met elkaar of zonder elkaar willen spelen
pi_201268604
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 17:57 schreef Cupfighter het volgende:
Gewoon schandalig er is nog amper over inhoud gesproken alleen over Jantje Pietje en Keesje die niet met elkaar of zonder elkaar willen spelen
Dan heb je het eindverslag van Mariëtte niet gelezen. Hadden ze het gister nog over in het Praathuis.
pi_201268661
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 18:00 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
Dan heb je het eindverslag van Mariëtte niet gelezen. Hadden ze het gister nog over in het Praathuis.
Klopt maar ik heb gisteren wel een groot deel van het debat gezien waar duidelijk te zien was dat men geen milimeter op schiet
pi_201268687
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 18:04 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Klopt maar ik heb gisteren wel een groot deel van het debat gezien waar duidelijk te zien was dat men geen milimeter op schiet
Dan heb je dus niet gezien dat er op hoofdlijnen een akkoord tussen Rutte en Kaag klaarligt.
pi_201268699
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 18:06 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
Dan heb je dus niet gezien dat er op hoofdlijnen een akkoord tussen Rutte en Kaag klaarligt.
Dat heb ik dan inderdaad gemist
pi_201268741
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 17:41 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Dat er sprake is van seksisme in het algemeen, daar ging het niet om. Het ging erom dat het door de media benoemen dat Kaag tijdens haar speech kritiek uitte op Rutte niet zonder onderbouwing zomaar weggezet kan worden als seksisme.
En dan met name niet omdat het eerste bericht (de NOS was de snelste) van Dominique van der Heijden kwam. Juist ja, de politiek hoofdrecateur van de NOS is een vrouw.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201268765
Ik moet wel zeggen dat als er 1 iemand dit op kan lossen, dat het Remkes is. Hij is nu echt wel de juiste persoon op de juiste plek. Of hij het op kan lossen weet ik ook niet, al denk ik wel gezien de teksten van Kaag gister dat er gewoon een minderheidskabinet komt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 8 september 2021 @ 18:13:28 #16
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201268768
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 18:10 schreef Hanca het volgende:

[..]
En dan met name niet omdat het eerste bericht (de NOS was de snelste) van Dominique van der Heijden kwam. Juist ja, de politiek hoofdrecateur van de NOS is een vrouw.
Dat maakt voor seksisme dan weer niet uit.
pi_201268769
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 18:07 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Dat heb ik dan inderdaad gemist
Volgens mij was dat "langs de lijnen van de inhoud". Wat dat dan ook moge betekenen in gewone mensen taal.
pi_201268803
Ik geloof er niks van dat ze nu met Remkes er wčl uit gaan komen. Het is niet zo dat Remkes een toverstokje heeft en de partijen hebben zich alleen maar meer ingegraven. Nieuwe verkiezingen gaat 'm ook niet worden ivm nog meer versplintering en dus blijft de huidige club zitten.

Denk ik.
pi_201268813
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 18:07 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Dat heb ik dan inderdaad gemist
https://www.kabinetsforma(...)t+op+hoofdlijnen.pdf
pi_201268835
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 18:16 schreef Makrelis het volgende:
Ik geloof er niks van dat ze nu met Remkes er wčl uit gaan komen. Het is niet zo dat Remkes een toverstokje heeft en de partijen hebben zich alleen maar meer ingegraven. Nieuwe verkiezingen gaat 'm ook niet worden ivm nog meer versplintering en dus blijft de huidige club zitten.

Denk ik.
Een directeur is ook niet beter dan een leraar qua lesgeven, maar als die binnenkomt en de les bijwoont, is het menens in het lokaal.
pi_201268864
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 18:17 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
Een directeur is ook niet beter dan een leraar qua lesgeven, maar als die binnenkomt en de les bijwoont, is het menens in het lokaal.
Ja man. Rutte en Kaag die strafregels moeten gaan schrijven, Wilders en Baudet moeten ieder in een andere hoek gaan staan.
pi_201268877
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 18:20 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Ja man. Rutte en Kaag die strafregels moeten gaan schrijven, Wilders en Baudet moeten ieder in een andere hoek gaan staan.
Het is een beeldende manier om te illustreren waar het om gaat.
pi_201269052
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 18:17 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
Een directeur is ook niet beter dan een leraar qua lesgeven, maar als die binnenkomt en de les bijwoont, is het menens in het lokaal.
Remkes zo neerzetten als schooldirecteur gaat wel erg ver vind je niet?
pi_201269082
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 18:22 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
Het is een beeldende manier om te illustreren waar het om gaat.
Het is een vergelijking die nergens over gaat.

Maar dat daargelaten kan het gewoon zijn dat een nieuw persoon, een nieuw karakter in het proces een elementair verschil gaat maken. Remkes met de opdracht 'minderheidskabinet' kan best gaan werken, nu Kaag dit niet langer definitief uitsluit.

Wel zonder cda dan waarschijnlijk
  woensdag 8 september 2021 @ 18:42:33 #25
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201269124
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 18:16 schreef Makrelis het volgende:
Ik geloof er niks van dat ze nu met Remkes er wčl uit gaan komen.
Ik weet niet hoe veel er de afgelopen weken al is voorgekookt tussen Remkes, Rutte, Hoekstra en eventueel nog anderen. Hij werd natuurlijk al vooruitgeschoven als informateur toen Hamer haar eindverslag nog niet eens gepresenteerd had. Ze waren dus toen al op een ander front bezig.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 8 september 2021 @ 18:44:24 #26
408813 crew  trein2000
pi_201269149
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 18:13 schreef Hanca het volgende:
Ik moet wel zeggen dat als er 1 iemand dit op kan lossen, dat het Remkes is. Hij is nu echt wel de juiste persoon op de juiste plek. Of hij het op kan lossen weet ik ook niet, al denk ik wel gezien de teksten van Kaag gister dat er gewoon een minderheidskabinet komt.
Of gaat D66 voor de stembus? Want anders kan ik die speech echt totaal niet plaatsen. En de NRC schreef ook al zoiets.
Ik denk dat een minderheidsvariant voor Kaag ook helemaal niet aantrekkelijk is.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201269199
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 18:44 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Of gaat D66 voor de stembus? Want anders kan ik die speech echt totaal niet plaatsen. En de NRC schreef ook al zoiets.
Ik denk dat een minderheidsvariant voor Kaag ook helemaal niet aantrekkelijk is.
Kaag heeft zich wel tegen die minderheidavariant uitgesproken maar de agenda lijkt idd verkiezingen te zijn. Daar moet wel eerst nog even wat momentum voor worden gecreeerd. Politici / partijen willen niet graag 'de schuld' krijgen van het mislukken van de formatie. Dus eerst moet de peiling weer wat omslaan čn een ander het formeren onmogelijk gemaakt hebben. Daarna kan het land weer verder

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2021 18:50:53 ]
  Moderator woensdag 8 september 2021 @ 18:50:56 #28
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201269212
quote:
1s.gif Op woensdag 8 september 2021 18:49 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Kaag heeft zich wel tegen die minderheidavariant uitgesproken maar de agenda lijkt idd verkiezingen te zijn. Daar moet wel eerst nog even wat momentum voor worden gecreeerd. Politici / partijen willen niet graag 'de schuld' krijgen van het mislukken van de formatie
Een meerderheid krijgen voor nieuwe verkiezingen gaat nu iig niet lukken.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 8 september 2021 @ 18:54:16 #29
408813 crew  trein2000
pi_201269252
quote:
1s.gif Op woensdag 8 september 2021 18:49 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Kaag heeft zich wel tegen die minderheidavariant uitgesproken maar de agenda lijkt idd verkiezingen te zijn. Daar moet wel eerst nog even wat momentum voor worden gecreeerd. Politici / partijen willen niet graag 'de schuld' krijgen van het mislukken van de formatie. Dus eerst moet de peiling weer wat omslaan čn een ander het formeren onmogelijk gemaakt hebben. Daarna kan het land weer verder
Het begint er op te lijken ja. Gegokt en verloren wat mij betreft. Ze hadden die eerste april Rutte ten val moeten brengen. Dan was CDA (Omtzigt!) ongetwijfeld meegegaan en had hij helemaal geďsoleerd gezeten. Had je een heel ander speelveld gehad. Dan had de VVD ook niet zo kunnen traineren.

Maar de eerlijkheid gebied wel te zeggen dat ik dat zelf op dat moment ook niet zo heel scherp had. Wel is het natuurlijk een algemeen geldende wet dat als je een coup wil plegen je de machtshebber moet uitschakelen of op zn minst isoleren om enige kans van slagen te hebben. En dat geldt ook voor een politieke coup ;)
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 8 september 2021 @ 18:56:03 #30
408813 crew  trein2000
pi_201269276
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 18:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Een meerderheid krijgen voor nieuwe verkiezingen gaat nu iig niet lukken.
De vraag is of dat nodig is.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201269423
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 18:44 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Of gaat D66 voor de stembus? Want anders kan ik die speech echt totaal niet plaatsen. En de NRC schreef ook al zoiets.
Ik denk dat een minderheidsvariant voor Kaag ook helemaal niet aantrekkelijk is.
Totaal niet aantrekkelijk voor Kaag want je kunt je vingers erop natellen dat bepaalde impopulaire maatregelen die moeten gebeuren door de meerderheid van zo'n minderheidskabinet haar in te schoenen wordt geschoven.

Dan is het verstandiger Rutte en Hoekstra het zelf maar te laten uitzoeken. Iets dat uiteraard ook niet gaat werken. Dat wordt gewoon prijsschieten voor de rest van de kamer en dat weten ze zelf ook wel dus blijft de huidige club zitten.

Niets anders dan logica.
  woensdag 8 september 2021 @ 19:06:14 #32
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_201269430
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 18:54 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Het begint er op te lijken ja. Gegokt en verloren wat mij betreft. Ze hadden die eerste april Rutte ten val moeten brengen. Dan was CDA (Omtzigt!) ongetwijfeld meegegaan en had hij helemaal geďsoleerd gezeten. Had je een heel ander speelveld gehad. Dan had de VVD ook niet zo kunnen traineren.

Maar de eerlijkheid gebied wel te zeggen dat ik dat zelf op dat moment ook niet zo heel scherp had. Wel is het natuurlijk een algemeen geldende wet dat als je een coup wil plegen je de machtshebber moet uitschakelen of op zn minst isoleren om enige kans van slagen te hebben. En dat geldt ook voor een politieke coup ;)
Ze kunnen ook wachten tot de eerste nieuwe grote affaire met Rutte en hem dan ten val brengen. Wel de ultieme slow game dan :')
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 8 september 2021 @ 19:06:41 #33
408813 crew  trein2000
pi_201269435
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 19:05 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Totaal niet aantrekkelijk voor Kaag want je kunt je vingers erop natellen dat bepaalde impopulaire maatregelen die moeten gebeuren door de meerderheid van zo'n minderheidskabinet haar in te schoenen wordt geschoven.

Dan is het verstandiger Rutte en Hoekstra het zelf maar te laten uitzoeken. Iets dat uiteraard ook niet gaat wereken. Dat wordt gewoon prijsschieten voor de rest van de kamer.
Concreet bedoel je dan een minderheid CDA-VVD? Dat wordt of binnen no-time naar de koning of veel te afhankelijk van racistisch-rechts. Dat gaat echt mis hoor.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201269454
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 19:06 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Concreet bedoel je dan een minderheid CDA-VVD? Dat wordt of binnen no-time naar de koning of veel te afhankelijk van racistisch-rechts. Dat gaat echt mis hoor.
Precies.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 8 september 2021 @ 19:07:58 #35
408813 crew  trein2000
pi_201269456
quote:
1s.gif Op woensdag 8 september 2021 19:06 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Ze kunnen ook wachten tot de eerste nieuwe grote affaire met Rutte en hem dan ten val brengen. Wel de ultieme slow game dan :')
De kans dat deze formatie 'gered' moet worden door een externe gebeurtenis acht ik sowieso wel groot eerlijk gezegd. Men zit zo ingegraven, zelfs al wil je draaien dan heb je bijna een ramp, crisis of affaire nodig om dat te verkopen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201269601
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 18:44 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Of gaat D66 voor de stembus? Want anders kan ik die speech echt totaal niet plaatsen. En de NRC schreef ook al zoiets.
Ik denk dat een minderheidsvariant voor Kaag ook helemaal niet aantrekkelijk is.
Als D66 voor de stembus gaat, klopt haar opstelling gister in het debat niet.

Ik denk echt dat die speech was om zich beter te positioneren voor de onderhandelingen met Remkes. Ze had met haar aanval op de verkeerde, CU, haar positie behoorlijk verpest en dit leek me een wanhoopspoging om die positie te verbeteren.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201269858
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 19:07 schreef trein2000 het volgende:

[..]
De kans dat deze formatie 'gered' moet worden door een externe gebeurtenis acht ik sowieso wel groot eerlijk gezegd. Men zit zo ingegraven, zelfs al wil je draaien dan heb je bijna een ramp, crisis of affaire nodig om dat te verkopen.
Of een spannend congres zaterdag met volgens sommigen zelfs een kans op het einde van Hoekstra, waarna CDA zich terug trekt en VVD en D66 samen een kabinet vormen. Dat congres kan wel eens heel belangrijk gaan worden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201269892
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 19:33 schreef Hanca het volgende:

[..]
Of een spannend congres zaterdag met volgens sommigen zelfs een kans op het einde van Hoekstra, waarna CDA zich terug trekt en VVD en D66 samen een kabinet vormen. Dat congres kan wel eens heel belangrijk gaan worden.
De kans dat Hoekstra al dan niet gedwongen opstapt is bijzonder klein. Wie zou hem moeten opvolgen?
pi_201269978
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 19:35 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
De kans dat Hoekstra al dan niet gedwongen opstapt is bijzonder klein. Wie zou hem moeten opvolgen?
Geen idee. Maar het gaat wel rond op sommige twitteraccounts van journalisten. Een deel van de CDA achterban is echt boos op Hoekstra, die de partij alleen maar verder uit elkaar trekt volgens hen.

Maar je hebt gelijk dat er geen opvolger klaar staat. Al is dat als ze oppositie worden natuurlijk minder spannend, Pieter Heerma kan prima weer even fractievoorzitter worden (sowieso is het kiezen van een voorzitter aan de fractie).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator woensdag 8 september 2021 @ 19:41:05 #40
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201269999
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 19:35 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
De kans dat Hoekstra al dan niet gedwongen opstapt is bijzonder klein. Wie zou hem moeten opvolgen?
Heh, de #2 van de leiderschapsverkieizingen? ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 8 september 2021 @ 19:47:16 #41
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201270119
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 19:41 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Heh, de #2 van de leiderschapsverkieizingen? ;)
Die is geen lid meer.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 8 september 2021 @ 19:48:30 #42
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201270138
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 18:56 schreef trein2000 het volgende:

[..]
De vraag is of dat nodig is.
Hoe had je het anders in gedachten? De Kamer moet zichzelf ontbinden en verkiezingen uitschrijven toch?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201270162
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 19:48 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Hoe had je het anders in gedachten? De Kamer moet zichzelf ontbinden en verkiezingen uitschrijven toch?
Ja, er is echt een meerderheid van de kamer nodig voor verkiezingen, in deze situatie.

Maar goed, als Remkes concludeert dat verkiezingen het beste zijn, zal die meerderheid er ook wel zijn
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 8 september 2021 @ 19:53:05 #44
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_201270214
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 19:39 schreef Hanca het volgende:

[..]
Geen idee. Maar het gaat wel rond op sommige twitteraccounts van journalisten. Een deel van de CDA achterban is echt boos op Hoekstra, die de partij alleen maar verder uit elkaar trekt volgens hen.

Maar je hebt gelijk dat er geen opvolger klaar staat. Al is dat als ze oppositie worden natuurlijk minder spannend, Pieter Heerma kan prima weer even fractievoorzitter worden (sowieso is het kiezen van een voorzitter aan de fractie).
Probleem is toch dat de top veel rechtser is en veel dieper in de lobby uit het bedrijfsleven zit. Willen ze dat recht trekken dan moeten ze iemand kiezen met een wat linksere en onafhankelijke te signatuur.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 8 september 2021 @ 19:54:02 #45
408813 crew  trein2000
pi_201270227
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 19:48 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Hoe had je het anders in gedachten? De Kamer moet zichzelf ontbinden en verkiezingen uitschrijven toch?
Kamerontbinding is een zelfstandig recht van de regering. Maar goed dit is allemaa schemergebied.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201270234
quote:
1s.gif Op woensdag 8 september 2021 19:53 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Probleem is toch dat de top veel rechtser is en veel dieper in de lobby uit het bedrijfsleven zit. Willen ze dat recht trekken dan moeten ze iemand kiezen met een wat linksere en onafhankelijke te signatuur.
Ja, maar dat kan richting de volgende verkiezingen, Heerma voldoet prima als tussenpaus. Niet spannend, maar maakt ook geen fouten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201270263
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 19:54 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Kamerontbinding is een zelfstandig recht van de regering. Maar goed dit is allemaa schemergebied.
Ik denk dat het wel op de meer dan 30 pagina's aan verboden onderwerpen voor het kabinet staat en anders er wel op komt...

Maar goed: als het kabinet het wil, heb je ook wel een meerderheid in de kamer. Dan zijn VVD, D66 en CDA het er blijkbaar mee eens.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 8 september 2021 @ 20:06:25 #48
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_201270377
Overigens zou De Jonge opnieuw lijsttrekker maken de meest logische keus zijn. En dat ie dan stopt als minister als het rustig blijft met corona.
pi_201270449
quote:
1s.gif Op woensdag 8 september 2021 20:06 schreef Immerdebestebob het volgende:
Overigens zou De Jonge opnieuw lijsttrekker maken de meest logische keus zijn. En dat ie dan stopt als minister als het rustig blijft met corona.
Volgens mij zou De Jonge het helemaal geen probleem vinden om over links te gaan.
pi_201270597
quote:
1s.gif Op woensdag 8 september 2021 20:06 schreef Immerdebestebob het volgende:
Overigens zou De Jonge opnieuw lijsttrekker maken de meest logische keus zijn. En dat ie dan stopt als minister als het rustig blijft met corona.
De Jonge kan natuurlijk geen fractievoorzitter worden, hij stond niet op de lijst. Ik zou hem wel absoluut toejuichen (al zou het CU wellicht stemmen kosten). Hij is het type CDAer dat ik zeer kan waarderen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201270610
Tijd voor een kabaudet dan maar?
Incelfrikandel
  woensdag 8 september 2021 @ 20:31:45 #52
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_201270695
quote:
6s.gif Op woensdag 8 september 2021 20:25 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Tijd voor een kabaudet dan maar?
Tijd voor linksom met de PVV en zo de VVD en CDA buiten spel zetten. Sociaal op economische thema’s, conservatief richting immigratie en Europa. Dat wordt dus SP+PvdA+GL+CU+PvdD+D66+PVV. Kortom een zakenkabinet om voor de gewone man de zaken te fixen en op alle andere gebieden een status quo.
pi_201270735
D66 conservatief op Europa, ik wacht wel op de derde wederopstanding van Christus
pi_201270763
quote:
1s.gif Op woensdag 8 september 2021 20:31 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Tijd voor linksom met de PVV en zo de VVD en CDA buiten spel zetten. Sociaal op economische thema’s, conservatief richting immigratie en Europa. Dat wordt dus SP+PvdA+GL+CU+PvdD+D66+PVV. Kortom een zakenkabinet om voor de gewone man de zaken te fixen en op alle andere gebieden een status quo.
Of we wachten op het net zo waarschijnlijke minderheidskabinet Denk-FvD.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 8 september 2021 @ 20:40:29 #55
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_201270818
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 20:36 schreef Hanca het volgende:

[..]
Of we wachten op het net zo waarschijnlijke minderheidskabinet Denk-FvD.
Dan gaan we een linkse leider aanstellen na het congres van het CDA en wordt het een fantastische combi van CDA+SP+GL+PvdA+PvdD+CU+GL _O_

Kan niet mis gaan. Voor D66 vast links en progressief genoeg :7 De issues met de CU poetsen we wel weg. En de PvdD wordt ineens pragmatisch qua CDA beleid en vice versa.
pi_201271098
Zit even het debat te kijken over de kamerleden die tot het kabinet toetraden.
Mogen we alsjeblieft een nieuwe Minister-president, deze is stuk en aan vervanging toe.

Snap wel dat de kamer helemaal klaar met hem is, ondanks dat het zo'n aardige vent is.

Edit; en mevrouw van der Plas maakt het hele debat dood omdat ze niet goed heeft opgelet bij maatschappijleer.

[ Bericht 18% gewijzigd door papert op 08-09-2021 21:09:05 ]
pi_201271454
quote:
1s.gif Op woensdag 8 september 2021 21:02 schreef papert het volgende:

Edit; en mevrouw van der Plas maakt het hele debat dood omdat ze niet goed heeft opgelet bij maatschappijleer.
Krachtige vrouw die een heel debat helemaal alleen kan doodslaan met een bijdrage. Geen idee wat ze gezegd heeft maar het moet de rest compleet uit het veld geslagen hebben zo te lezen.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 8 september 2021 @ 21:47:10 #58
408813 crew  trein2000
pi_201271701
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 20:24 schreef Hanca het volgende:

[..]
De Jonge kan natuurlijk geen fractievoorzitter worden, hij stond niet op de lijst. Ik zou hem wel absoluut toejuichen (al zou het CU wellicht stemmen kosten). Hij is het type CDAer dat ik zeer kan waarderen.
Dan heb je een leider die niet de kamer in kan en dus wel het kabinet in moet. Weg onderhandelingspositie. Kan niet.

Als ik de fractie nu bekijk dan denk ik dat Knops of Kuik het meest voor de hand ligt in het geval dat. Of eventueel weer Heerma.

[ Bericht 0% gewijzigd door trein2000 op 08-09-2021 22:59:30 ]
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201271938
-

[ Bericht 84% gewijzigd door Raw85 op 08-09-2021 22:05:51 ]
pi_201272557
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 21:29 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Krachtige vrouw die een heel debat helemaal alleen kan doodslaan met een bijdrage. Geen idee wat ze gezegd heeft maar het moet de rest compleet uit het veld geslagen hebben zo te lezen.
Het was een vrij scherp debat waar Rutte om zowel ethische, als feitelijke overwegingen werd gevraagd wat betreft het aanstellen van kamerleden in het kabinet. Rutte kwam hier niet goed uit, hij deed best rare uitspraken, en kon niet goed antwoord geven op de vragen.

Toen kwam van der Plas met een vraag in de trant van, hoe kan je het fractievoorzitterschap combineren met het zijn van demissionair minister-president en hoeveel invloed heb je op wat de VVD fractie stemt.

Rutte kon hier natuurlijk makkelijk antwoord op geven, herpakte zich, en kon de dynamiek weer wat verschuiven. Heb hem daarna uitgezet, dus weet niet of de andere kamerleden nog hebben kunnen doorbijten. Maar de inbreng van van der Plas was echt tenenkrommend.
  woensdag 8 september 2021 @ 22:59:04 #61
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201272619
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 21:47 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dan heb je een leider die niet de kamer in kan en dus wel het kabinet in moet. Weg onderhandelingspositie. Kan niet.

Als ik de fractie nu bekijk dan denk ik dat Knops of Kuik het meest voor de hand licht in het geval dat. Of eventueel weer Heerma.
Knops heeft ooit net als Omtzigt een succesvolle voorkeursstemcampagne gevoerd, dus die kan mensen aanspreken. Alleen hij zat wel dicht bij het vuur tijdens alle perikelen afgelopen jaar.
pi_201273728
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 22:50 schreef papert het volgende:

[..]
Het was een vrij scherp debat waar Rutte om zowel ethische, als feitelijke overwegingen werd gevraagd wat betreft het aanstellen van kamerleden in het kabinet. Rutte kwam hier niet goed uit, hij deed best rare uitspraken, en kon niet goed antwoord geven op de vragen.

Toen kwam van der Plas met een vraag in de trant van, hoe kan je het fractievoorzitterschap combineren met het zijn van demissionair minister-president en hoeveel invloed heb je op wat de VVD fractie stemt.

Rutte kon hier natuurlijk makkelijk antwoord op geven, herpakte zich, en kon de dynamiek weer wat verschuiven. Heb hem daarna uitgezet, dus weet niet of de andere kamerleden nog hebben kunnen doorbijten. Maar de inbreng van van der Plas was echt tenenkrommend.
Dit bedoel je.
twitter


Vervelend voor je, maar de vraag was terecht en gepast.
pi_201273926
Remkes begint in elk geval duidelijk en geeft zichzelf een maand: https://www.nrc.nl/nieuws(...)t=&utm_term=20210909

Geen langgerekt proces zoals bij Hamer.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201273945
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 06:14 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Dit bedoel je. [ twitter ]

Vervelend voor je, maar de vraag was terecht en gepast.
Tuurlijk is die vraag niet terecht en gepast, het is puur vragen naar de bekende weg. Iedereen weet dat Rutte alleen in naam fractievoorzitter is, zodat hij bij debatten over de formatie het woord kan voeren. Precies ook wat het voorstel van de CU is: bewindslieden moeten uit de kamer, behalve als ze fractievoorzitter zijn omdat ze dan het woord moeten kunnen voeren over de formatie. Iedereen weet ook dat Hermans verder fractievoorzitter is op alle andere onderwerpen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201273965
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 07:35 schreef Hanca het volgende:

[..]
Tuurlijk is die vraag niet terecht en gepast, het is puur vragen naar de bekende weg. Iedereen weet dat Rutte alleen in naam fractievoorzitter is, zodat hij bij debatten over de formatie het woord kan voeren. Precies ook wat het voorstel van de CU is: bewindslieden moeten uit de kamer, behalve als ze fractievoorzitter zijn omdat ze dan het woord moeten kunnen voeren over de formatie. Iedereen weet ook dat Hermans verder fractievoorzitter is op alle andere onderwerpen.
Leuk voorstel. Is het inmiddels al aangenomen en wet?

Kamerleden mogen vragen wat ze nodig achten. Die vrijheid hebben ze.
pi_201273969
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 07:40 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Leuk voorstel. Is het inmiddels al aangenomen en wet?
Voorstel is gister ingediend, je volgt het echt allemaal niet, of wel?

Dit voorstel: https://www.volkskrant.nl(...)s-kamerlid~b6153fa0/
Leverde deze motie op: https://www.tweedekamer.n(...)15159&did=2021D32506
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201273999
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 07:41 schreef Hanca het volgende:

[..]
Voorstel is gister ingediend, je volgt het echt allemaal niet, of wel?

Dit voorstel: https://www.volkskrant.nl(...)s-kamerlid~b6153fa0/
Leverde deze motie op: https://www.tweedekamer.n(...)15159&did=2021D32506
Moet ik elke scheet in de politiek volgen? Zo belangrijk zijn ze nou ook weer niet.
Het is al lachwekkend dat ze het niet jaren geleden geregeld hebben. Sowieso zijn ze in Den Haag nogal bezig met achterstallig onderhoud als het gaat om zaken die belangrijk zijn voor het functioneren van de democratie.

En verlof opnemen als kamerlid? Wat een onzin. Je verliest gewoon je kamerlidmaatschap als je aangesteld wordt als staatssecretaris of minister. Weer zo'n halfzacht voorstel dus. En natuurlijk weer het instellen van een commissie...

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2021 07:51:36 ]
pi_201274014
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 07:47 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
En verlof opnemen als kamerlid? Wat een onzin. Je verliest gewoon je kamerlidmaatschap als je aangesteld wordt als staatssecretaris of minister. Weer zo'n halfzacht voorstel dus.
Je leest dus niet eens. Bijvoorbeeld Schouten zou nu dus verplicht verlof moeten opnemen gelijk na installatie van de Kamer, om na de formatie terug te kunnen komen in de Kamer. Zij is verkozen, het is haar zetel. Maar zolang ze minister is moet Van der Graaf als volgende op de lijst (of als zij weigert, degene daarna) haar plek dan innemen.

Wat jij voorstelt is verkozen volksvertegenwoordigers hun zetel afpakken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201274035
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 07:50 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je leest dus niet eens.
Zeker wel. Weer een commissie, weer eindeloos zeveren.
quote:
Wat jij voorstelt is verkozen volksvertegenwoordigers hun zetel afpakken.
Nee wat ik voorstel is dat als een kamerlid een functie elders accepteert hij/zij definitief vervangen wordt door de eerstvolgende op de kieslijst. Dus dat je handelen ook gevolgen heeft. Simpel. Als ik een functie elders accepteer dan kan ik na een paar maandjes ook niet terug naar mijn oude functie, die is dan namelijk door een ander ingenomen.
pi_201274052
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 07:56 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Nee wat ik voorstel is dat als een kamerlid een functie elders accepteert hij/zij definitief vervangen wordt door de eerstvolgende op de kieslijst. Dus dat je handelen ook gevolgen heeft. Simpel. Als ik een functie elders accepteer dan kan ik na een paar maandjes ook niet terug naar mijn oude functie, die is dan namelijk door een ander ingenomen.
Het gaat om mensen die al minister zijn tijdens de verkiezingen.

Ik begin te begrijpen waarom jij Van der Plas zo kan waarderen...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201274117
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 07:58 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het gaat om mensen die al minister zijn tijdens de verkiezingen.

Ik begin te begrijpen waarom jij Van der Plas zo kan waarderen...
Oww, dus het is niet eens een oplossing voor de tot voor kort lopende problematiek met staatssecretarisen. Lol. Dat kunnen we nog verwachten van de CU? Of komt dat pas na de volgende verkiezing wanneer het probleem zich weer voor doet?

Je persoonlijke aanvallen mag je fijn achterwege laten. Anders heb ik nog wel genoeg om jou af te zeiken.
pi_201274130
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 08:09 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Oww, dus het is niet eens een oplossing voor de tot voor kort lopende problematiek met staatssecretarisen. Lol. Dat kunnen we nog verwachten van de CU? Of komt dat pas na de volgende verkiezing wanneer het probleem zich weer voor doet?
Het is beide. En als je ook maar iets van de reactie van de RvS had belezen, wist je dat die geen onderscheid maakten tussen het geval Schouten en de nieuwe staatssecretarisen, beide even onwenselijk.

Maar goed, blijkbaar wil jij dat niet snappen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 9 september 2021 @ 08:10:48 #73
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201274135
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 08:09 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Oww, dus het is niet eens een oplossing voor de tot voor kort lopende problematiek met staatssecretarisen. Lol. Dat kunnen we nog verwachten van de CU? Of komt dat pas na de volgende verkiezing wanneer het probleem zich weer voor doet?

Je persoonlijke aanvallen mag je fijn achterwege laten. Anders heb ik nog wel genoeg om jou af te zeiken.
Waarom zou het geen oplossing voor hetgeen wat jij zegt zijn?
pi_201274207
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 08:10 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het is beide. En als je ook maar iets van de reactie van de RvS had belezen, wist je dat die geen onderscheid maakten tussen het geval Schouten en de nieuwe staatssecretarisen, beide even onwenselijk.

Maar goed, blijkbaar wil jij dat niet snappen.
Maar natuurlijk, als jij gewoon een duidelijk en beknopt verhaal had geschreven aan het begin waren we al veel sneller en met minder frustratie op dit punt.

Wat jij schijnbaar niet begrijpt vanuit je ivoren toren is dat anderen geen tijd hebben om alles en elke Haagse motie te volgen, te bestuderen en bijkomende documenten door te spitten. Heel fijn dat jij die tijd in overvloed hebt en dat het je hobby is, neem dan ook je verantwoordelijkheid om het in een paar zinnen duidelijk te maken voor mensen zoals ik.
pi_201274341
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 08:20 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Maar natuurlijk, als jij gewoon een duidelijk en beknopt verhaal had geschreven aan het begin waren we al veel sneller en met minder frustratie op dit punt.

Wat jij schijnbaar niet begrijpt vanuit je ivoren toren is dat anderen geen tijd hebben om alles en elke Haagse motie te volgen, te bestuderen en bijkomende documenten door te spitten. Heel fijn dat jij die tijd in overvloed hebt en dat het je hobby is, neem dan ook je verantwoordelijkheid om het in een paar zinnen duidelijk te maken voor mensen zoals ik.
In het artikel ging het over mensen die tijdens verkiezingen bewindspersoon zijn. Ik ga de bronnen in de post niet herhalen, die bronnen maken deel uit van de post. En als dat niet duidelijk was: in mijn post daarna ging het over Schouten. Ik mag aannemen dat iedereen die hier post weet dat zij al 4 jaar minister en zelfs vicepremier is. Die tweede post was ook exact wat jij vraagt: een samenvatting van het voorstel.

[ Bericht 4% gewijzigd door Hanca op 09-09-2021 08:58:57 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201274560
Ach ja. Sophie Hermans als woordvoerder bij formatiegesprekken moet je ook niet willen. Die hangt hijgend aan telefoon bij Mark Rutte om te horen wat ze moet zeggen.

Rob Jetten kan het dan wellicht nog zelf doen.
pi_201274599
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 07:31 schreef Hanca het volgende:
Remkes begint in elk geval duidelijk en geeft zichzelf een maand: https://www.nrc.nl/nieuws(...)t=&utm_term=20210909

Geen langgerekt proces zoals bij Hamer.
Ik vermoed zo dat Hamer, toen ze begon, er ook wel voor getekend had om het binnen een maand af te ronden.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_201275020
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 09:05 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Ik vermoed zo dat Hamer, toen ze begon, er ook wel voor getekend had om het binnen een maand af te ronden.
Klopt. Maar Hamer is vanuit haar functie bij de SER gewend om het gesprek op zijn beloop te laten en net zo lang door te praten tot ze er uit zijn. Ze doet veel mee aan poldergesprekken. Daar is dat ook gewoon nuttig.
Remkes zit er duidelijk heel anders in. Ook in Limburg wilde hij geen lange praatsessies. Gewoon knopen doorhakken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201275651
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 09:05 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Ik vermoed zo dat Hamer, toen ze begon, er ook wel voor getekend had om het binnen een maand af te ronden.
Het moest voor haar verjaardag op 7 juni geregeld zijn.

Remkes is meer een man die door het geouwehoer heenkijkt en heenprikt. Geen gewauwel over vertrouwen maar zaken doen en afspraken maken en verantwoordelijkheid nemen.
Over vertrouwen kun je achteraf ouwehoeren, in hoeverre vertrouwen heeft geholpen of niet, maar als je vooraf begint met discussies over vertrouwen, is dat in feite vooraf je wantrouwen uitspreken en de boel blokkeren.

[ Bericht 6% gewijzigd door Mondkapje op 09-09-2021 10:47:58 ]
pi_201276249
Ploumen en Klaver willen geen minderheidskabinet, willen niet zonder elkaar en vinden het heel vervelend dat Rutte alle opties blokkeert. :+
pi_201276262
PvdA en GroenLinks herhalen: geen minderheidskabinet

Lees: Links wil gewoon koste wat het kost een progressief links kabinet, ondanks dat de meerderheid van Nederland voor een rechtse partij heeft gestemd. Je zou het bijna een coup kunnen noemen _O-
  donderdag 9 september 2021 @ 11:34:17 #82
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201276283
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 11:32 schreef Scrummie het volgende:
PvdA en GroenLinks herhalen: geen minderheidskabinet

Lees: Links wil gewoon koste wat het kost een progressief links kabinet, ondanks dat de meerderheid van Nederland voor een rechtse partij heeft gestemd. Je zou het bijna een coup kunnen noemen _O-
Want elk meerderheidskabinet is automatisch linksprogressief? Je zou bijna denken dat je niet kan lezen _O-
pi_201276290
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 11:34 schreef VoMy het volgende:

[..]
Want elk meerderheidskabinet is automatisch linksprogressief? Je zou bijna denken dat je niet kan lezen.
Elk meerderheidskabinet met GL en PVDA; ja, dat is automatisch linksprogressief.

Je zou bijna denken dat je een steek onder water probeert te geven, maar ik zal het maar negeren.
pi_201276305
Wat is nou eigenlijk de reden dat er nu niet serieus gekeken wordt naar VVD+D66+CDA+ Volt of Ja21 of de SP?

Ik bedoel daar is in het begin 3 seconden naar gekeken en geconcludeerd dat het niet de meest logische opties zijn, maar nu de route via PVDA/GL gesloten is lijkt het me dat dat dan toch de eerste stap nu zou moeten zijn geweest om te kijken of er toch niet nog een meerderheidskabinet mogelijk is met 1 van die 3.

edit: bedenk me net dat door Omtzigt zijn vertrek Volt en Ja21 in principe niet meer kunnen (75 zetels).

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2021 11:38:23 ]
  donderdag 9 september 2021 @ 11:36:47 #85
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201276306
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 11:34 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Elk meerderheidskabinet met GL en PVDA; ja, dat is automatisch linksprogressief.

Je zou bijna denken dat je een steek onder water probeert te geven, maar ik zal het maar negeren.
PvdA en GroenLinks blijven erbij dat een meerderheidskabinet de voorkeur verdient en dat ze de vorming van een minderheidskabinet niet steunen. Dat hebben de partijleiders Ploumen en Klaver vanochtend ook verteld aan de nieuwe informateur Remkes. De opdracht van de Kamer aan Remkes is juist om zo'n minderheidskabinet te onderzoeken.

Ploumen en Klaver zeiden dat ze voor zichzelf geen rol zien in gesprekken over een minderheidskabinet en dat ze zo'n kabinet ook niet zullen gedogen. Als er een minderheidskabinet komt, zullen ze de voorstellen beoordelen op het moment dat die naar de Kamer komen. Ploumen voegde eraan toe dat het land "gewoon een stabiel meerderheidskabinet nodig heeft".

De twee herhaalden dat ze in de formatie één fractie vormen en dat ze nog bekijken hoe PvdA en GroenLinks de verdere samenwerking later precies vormgeven.

Hamer: gebruik maken van eerdere gesprekken
Na Ploumen en Klaver ontving Remkes ook zijn voorganger als informateur, Hamer. Die benadrukte voordat ze naar binnen ging dat er onder haar leiding wel degelijk veel over de inhoud is gepraat, maar dat er niet echt is onderhandeld. "Ik hoop dat er gebruik wordt gemaakt van alles wat er al ligt, anders zijn we nog meer tijd kwijt."

Hamer zei dat er nu echt een andere fase in de formatie is aangebroken. "Het is logisch om nu snel beslissingen te nemen over de partijen die een


Nergens staat dat PvdA+GL zeggen dat een meerderheidskabinet PvdA+GL moet bevatten. Maar goed, je kwam hier om te laten zien dat je niet in staat bent om een nieuwsartikel te lezen en je bent glansrijk geslaagd in die opzet. Applaus.
pi_201276322
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 11:36 schreef dz5b604 het volgende:
Wat is nou eigenlijk de reden dat er nu niet serieus gekeken wordt naar VVD+D66+CDA+ Volt of Ja21 of de SP?

Ik bedoel daar is in het begin 3 seconden naar gekeken en geconcludeerd dat het niet de meest logische opties zijn, maar nu de route via PVDA/GL gesloten is lijkt het me dat dat dan toch de eerste stap nu zou moeten zijn geweest om te kijken of er toch niet nog een meerderheidskabinet mogelijk is met 1 van die 3.
Volt en SP willen niet, D66 heeft (naast FvD, PVV en feitelijk ook CU) JA21 uitgesloten.

Volt wil sowieso niet regeren, SP niet in een kabinet onder Rutte.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201276372
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 11:34 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Elk meerderheidskabinet met GL en PVDA; ja, dat is automatisch linksprogressief.

Je zou bijna denken dat je een steek onder water probeert te geven, maar ik zal het maar negeren.
Als je naar Kaag luistert - doe dat vooral, Schoo-lezing, leer je haar kennen - dan zie je dat zij links van het midden zit. Doe je daar GL en PvdA bij, dan krijg je een behoorlijk links kabinet. Alleen GL of PvdA erbij is helemaal niet onredelijk, raar dat ze dat blokkeren en het is wederom een kink in de kabel, niet door Rutte, maar door GL en PvdA.
pi_201276386
Gedoogsteun lijkt me overigens niet echt nodig als je met VVD+D66+CDA een minderheidskabinet vormt dan zit je zo dicht tegen een meerderheid dat je altijd wel steun voor je plannen vindt (en zo niet dan is het sowieso een kutplan dat er nooit had moeten komen). Enige gevaar is moties van wantrouwen, zeker nu ook de SGP heeft laten zien niet meer automatisch tegen te stemmen.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2021 11:44:01 ]
pi_201276389
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 11:36 schreef VoMy het volgende:

[..]
PvdA en GroenLinks blijven erbij dat een meerderheidskabinet de voorkeur verdient en dat ze de vorming van een minderheidskabinet niet steunen. Dat hebben de partijleiders Ploumen en Klaver vanochtend ook verteld aan de nieuwe informateur Remkes. De opdracht van de Kamer aan Remkes is juist om zo'n minderheidskabinet te onderzoeken.

Ploumen en Klaver zeiden dat ze voor zichzelf geen rol zien in gesprekken over een minderheidskabinet en dat ze zo'n kabinet ook niet zullen gedogen. Als er een minderheidskabinet komt, zullen ze de voorstellen beoordelen op het moment dat die naar de Kamer komen. Ploumen voegde eraan toe dat het land "gewoon een stabiel meerderheidskabinet nodig heeft".

De twee herhaalden dat ze in de formatie één fractie vormen en dat ze nog bekijken hoe PvdA en GroenLinks de verdere samenwerking later precies vormgeven.

Hamer: gebruik maken van eerdere gesprekken
Na Ploumen en Klaver ontving Remkes ook zijn voorganger als informateur, Hamer. Die benadrukte voordat ze naar binnen ging dat er onder haar leiding wel degelijk veel over de inhoud is gepraat, maar dat er niet echt is onderhandeld. "Ik hoop dat er gebruik wordt gemaakt van alles wat er al ligt, anders zijn we nog meer tijd kwijt."

Hamer zei dat er nu echt een andere fase in de formatie is aangebroken. "Het is logisch om nu snel beslissingen te nemen over de partijen die een


Nergens staat dat PvdA+GL zeggen dat een meerderheidskabinet PvdA+GL moet bevatten. Maar goed, je kwam hier om te laten zien dat je niet in staat bent om een nieuwsartikel te lezen en je bent glansrijk geslaagd in die opzet. Applaus.
Prima Vomy, wat jij wil.
  donderdag 9 september 2021 @ 11:44:23 #90
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201276394
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 11:43 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Prima Vomy, wat jij wil.
Je gaat weer eens nat. Jammer joh. Maar je hebt wel even kunnen lachen.
  donderdag 9 september 2021 @ 11:44:46 #91
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_201276402
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 11:32 schreef Scrummie het volgende:
PvdA en GroenLinks herhalen: geen minderheidskabinet

Lees: Links wil gewoon koste wat het kost een progressief links kabinet, ondanks dat de meerderheid van Nederland voor een rechtse partij heeft gestemd. Je zou het bijna een coup kunnen noemen _O-
Progressief links ? GL is extreem links.
quote:
Ploumen voegde eraan toe dat het land "gewoon een stabiel meerderheidskabinet nodig heeft".
Extreem en stabiel gaan volgens mij niet erg goed samen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_201276419
Ik ben wel benieuwd wat Remkes uit zijn hoge hoed tovert.
pi_201276422
Aan de andere kant zie ik wel veel meer redelijkheid bij Kaag dan bij Gl en PvdA, wat betekent dat D66 meer bereid is tot compromissen in een kabinet.
pi_201276423
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 11:42 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Alleen GL of PvdA erbij is helemaal niet onredelijk, raar dat ze dat blokkeren en het is wederom een kink in de kabel, niet door Rutte, maar door GL en PvdA.
Tja, ze mogen niet van hun leden. Kun je wel gaan onderhandelen, maar dan weet je dat het resultaat afgeschoten gaat worden bij de ledenvergadering. Nutteloos, dus.

Verder vind ik de eis van PvdA en GL helemaal niet gek. Kaag heeft dan misschien 1 wat linksere toespraak gehouden, tot nu toe was D66 economisch gewoon behoorlijk rechts en hun programma was dat ook gewoon.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201276430
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 11:46 schreef Jojoke het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat Remkes uit zijn hoge hoed tovert.
Daar moeten flink wat konijnen in zitten om nog tot een werkbaar iets te komen.
pi_201276439
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 11:44 schreef VoMy het volgende:

[..]
Je gaat weer eens nat. Jammer joh. Maar je hebt wel even kunnen lachen.
Ik ga helemaal niet nat, maar als jij dat wil geloven, wat ik zei; prima :).

Ik lach inderdaad wat af hier, vooral om jou.
pi_201276443
Rutte weet natuurlijk niet in hoeverre Kaag echt tot compromissen bereid is, straks zit ie in een kabinet waar D66, GL en PvdA bij alles voet bij stuk houden en niet willen toegeven. Iedereen wil hem nu al weghebben dus dan komt ie helemaal klem te zitten.
pi_201276479
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 11:46 schreef Mondkapje het volgende:
Aan de andere kant zie ik wel veel meer redelijkheid bij Kaag dan bij Gl en PvdA, wat betekent dat D66 meer bereid is tot compromissen in een kabinet.
Als ik Kaag dinsdag zo hoorde, dan is daar vrij weinig redelijkheid te vinden en heeft ze een erg hoog 'my way or the highway' gehalte. Maar goed misschien is het achter de schermen heel anders, we weten natuurlijk ook niet in hoeverre dat VVD/D66 document makkelijk/moeilijk tot stand is gekomen, of wat daar überhaupt in staat.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2021 11:51:37 ]
pi_201276491
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 11:51 schreef dz5b604 het volgende:

[..]
Als ik Kaag dinsdag zo hoorde, dan is daar vrij weinig redelijkheid te vinden en heeft ze een erg hoog 'my way or the highway' gehalte. Maar goed misschien is het achter de schermen heel anders, we weten natuurlijk ook niet in hoeverre dat VVD/D66 document makkelijk/moeilijk tot stand is gekomen.
Dat vond ik juist helemaal niet, ze hield zelfs een tien minuten lang betoog tegen fanatisme in de poltiek. Fanaten vind je bij GL en PvdA.
pi_201276495
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 11:48 schreef Mondkapje het volgende:
Rutte weet natuurlijk niet in hoeverre Kaag echt tot compromissen bereid is, straks zit ie in een kabinet waar D66, GL en PvdA bij alles voet bij stuk houden en niet willen toegeven. Iedereen wil hem nu al weghebben dus dan komt ie helemaal klem te zitten.
Als je begint met praten zit je nog niet in een kabinet. Beginnen met praten om te zien hoeveel compromissen iedereen wil sluiten lijkt me toch het minste.

En verder zijn de verschillen allemaal helemaal niet zo groot. 1 miljoen huizen bouwen, afschaffen toeslagen, veel meer doen voor klimaat, stikstof aanpakken via allereerst vrijwillige uitkoop van boeren en als het moet verplicht... allemaal dingen waar alle 6 de partijen het redelijk over eens zijn. Natuurlijk zitten er nuances tussen en zijn invullingen soms anders, maar als je niet gaat praten weet je niet of je er uit komt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201276496
twitter


Ofwel, de oplossing is beiden geen comfort (minderheidskabinet van VVD en D66) of beiden wel comfort (VVD, D66, CDA, GL-PvdA)?
pi_201276515
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 11:52 schreef Jojoke het volgende:
[ twitter ]

Ofwel, de oplossing is beiden geen comfort (minderheidskabinet van VVD en D66) of beiden wel comfort (VVD, D66, CDA, GL-PvdA)?
Die 5 partijen is weer geen comfort voor VVD/CDA, het is 'jammer' dat GL/PVDA zo aan elkaar vast houden anders hadden we nu al wel een nieuw kabinet gehad.
  donderdag 9 september 2021 @ 11:54:54 #103
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201276524
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 11:53 schreef dz5b604 het volgende:

[..]
Die 5 partijen is weer geen comfort voor VVD/CDA, het is 'jammer' dat GL/PVDA zo aan elkaar vast houden anders hadden we nu al wel een nieuw kabinet gehad.
Het CDA is niet nodig als je met GL/PvdA instapt, dan zit je ook al op 75 namelijk. Dan zijn het ook geen 5 partijen maar maar 4, iedereen blij toch?
pi_201276532
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 11:54 schreef VoMy het volgende:

[..]
Het CDA is niet nodig als je met GL/PvdA instapt, dan zit je ook al op 75 namelijk. Dan zijn het ook geen 5 partijen maar maar 4, iedereen blij toch?
Iedereen behalve de kiezer die daar absoluut niet voor heeft gestemd.
pi_201276538
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 11:53 schreef dz5b604 het volgende:

[..]
Die 5 partijen is weer geen comfort voor VVD/CDA, het is 'jammer' dat GL/PVDA zo aan elkaar vast houden anders hadden we nu al wel een nieuw kabinet gehad.
Sorry, maar echt nonsens. Die zijn samen even groot als het CDA (-2) en moeten vrezen voor hun voortbestaan.
pi_201276546
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 11:54 schreef VoMy het volgende:

[..]
Het CDA is niet nodig als je met GL/PvdA instapt, dan zit je ook al op 75 namelijk. Dan zijn het ook geen 5 partijen maar maar 4, iedereen blij toch?
Nee, dan is D66/GL/PVDA blij en VVD niet. Om exact dezelfde redenen waarom jij het CDA er niet bij wil. Maar dat is VVD en dat is niet links, dus dan maakt VoMy het geen reet uit.
  donderdag 9 september 2021 @ 11:56:06 #107
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201276547
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 11:55 schreef dz5b604 het volgende:

[..]
Iedereen behalve de kiezer die daar absoluut niet voor heeft gestemd.
75 zetels = 75 zetels. Welke kiezer heb jij het precies over dan? Die groep die niet op kwam dagen ofzo?
pi_201276548
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 11:52 schreef Jojoke het volgende:
[ twitter ]

Ofwel, de oplossing is beiden geen comfort (minderheidskabinet van VVD en D66) of beiden wel comfort (VVD, D66, CDA, GL-PvdA)?
Ja, lijkt me wel. VVD-D66-CDA is gewoon verlies voor D66. Ook ten opzichte van de huidige coalitie.

Ik neig trouwens ondertussen wel meer naar een sterke voorkeur voor de 5 partijenvariant, omdat GL en PvdA zich zo star opstellen momenteel dat er gewoon een kans is dat de minderheidsvariant altijd over rechts moet (waarbij de huidige coalitie natuurlijk nog steeds met de minderheid in de Eerste Kamer zit).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201276551
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 11:55 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Sorry, maar echt nonsens. Die zijn samen even groot als het CDA.
Je punt is? Rutte met enkel 3 (min of meer) linkse partijen was nooit een realistisch scenario.
pi_201276558
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 11:53 schreef dz5b604 het volgende:

[..]
Die 5 partijen is weer geen comfort voor VVD/CDA, het is 'jammer' dat GL/PVDA zo aan elkaar vast houden anders hadden we nu al wel een nieuw kabinet gehad.
GL/PVDA houden elkaar ook vast omdat ze comfort zoeken.
pi_201276564
PvdA schuurde de afgelopen jaren aan bij het CDA, maar heeft nu haar koers naar GL verlegd waarschijnlijk omdat ze maatregelen tegen de stikstof willen.
pi_201276571
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 11:56 schreef VoMy het volgende:

[..]
75 zetels = 75 zetels. Welke kiezer heb jij het precies over dan? Die groep die niet op kwam dagen ofzo?
Die kiezers die links hebben gemarginaliseerd naar minder dan 20 zetels met zijn drieën.
pi_201276572
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 11:56 schreef dz5b604 het volgende:

[..]
Je punt is? Rutte met enkel 3 (min of meer) linkse partijen was nooit een realistisch scenario.
D66 is niet links maar centrum-rechts en progressief. Verder, wat doet het aantal partijen er precies toe? De verhoudingen lijken me belangrijker.
  donderdag 9 september 2021 @ 11:58:47 #114
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201276588
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 11:57 schreef dz5b604 het volgende:

[..]
Die kiezers die links hebben gemarginaliseerd naar minder dan 20 zetels met zijn drieën.
Maar links heeft veel meer dan 20 zetels. En 75 zetels blijft 75 zetels, als die een regering vormen heeft de helft van het land daarop gestemd.
Kun je even uit de raaskalmodus stappen en wat concreter en feitelijker gaan reageren?
pi_201276594
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 11:57 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
D66 is niet links maar centrum-rechts en progressief. Verder, wat doet het aantal partijen er precies toe?
Sorry maar D66 centrumrechts noemen is gewoon pure onzin, dat is het probleem met links tegenwoordig, alles wat je ook maar een beetje niet bevalt wegzetten als extreem rechts en alles wat je een beetje bevalt ook maar meteen wegzetten als centrumrechts.
pi_201276629
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 11:59 schreef dz5b604 het volgende:

[..]
Sorry maar D66 centrumrechts noemen is gewoon pure onzin, dat is het probleem met links tegenwoordig, alles wat je ook maar een beetje niet bevalt wegzetten als extreem rechts en alles wat je een beetje bevalt ook maar meteen wegzetten als centrumrechts.
Pechtold noemde zelf de partij zelfs 'rechts-progressief'. Dat het onder Kaag anders zou kunnen zijn, dat moeten we eerst maar eens zien. De laatste 10 jaar was D66 gewoon rechts.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201276630
Ik vond de afgelopen jaren de verschillen tussen D66 en GL miniem. Kaag komt rechtser over door haar deftige taalgebruik en eloquentie, maar de vraag is of de D66 achterban wel zo is. Gedeeltelijk wel maar de afgelopen jaren hebben ook veel GL'ers de overstap naar D66 gemaakt.
D66, GL en PvdA is één grote melting pot.
  donderdag 9 september 2021 @ 12:02:11 #118
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201276634
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 11:59 schreef dz5b604 het volgende:

[..]
Sorry maar D66 centrumrechts noemen is gewoon pure onzin, dat is het probleem met links tegenwoordig, alles wat je ook maar een beetje niet bevalt wegzetten als extreem rechts en alles wat je een beetje bevalt ook maar meteen wegzetten als centrumrechts.
Net zeg je nog dat links minder dan 20 zetels heeft en nu is D66 (zelf al 24 zetels) links volgens jou. Echt, kant noch wal.
pi_201276656
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 11:59 schreef dz5b604 het volgende:

[..]
Sorry maar D66 centrumrechts noemen is gewoon pure onzin, dat is het probleem met links tegenwoordig, alles wat je ook maar een beetje niet bevalt wegzetten als extreem rechts en alles wat je een beetje bevalt ook maar meteen wegzetten als centrumrechts.
Op Kieskompas zien we ook gewoon dat D66 net links van het midden zit en extreem progressief is. Schijnbaar hebben heel wat mensen moeite met die indeling omdat het een totaalplaatje is en een gemiddelde weergeeft van verschillende onderdelen.
pi_201276676
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 12:03 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Op Kieskompas zien we ook gewoon dat D66 net links van het midden zit en extreem progressief is. Schijnbaar hebben heel wat mensen moeite met die indeling omdat het een totaalplaatje is en een gemiddelde weergeeft van verschillende onderdelen.
Dat komt omdat D66 met Van Mierlo is begonnen als progressief rechts, elite, maar afgelopen jaren is de partij steeds linkser geworden.
pi_201276692
D66 is gewoon een middenpartij. Linkse mensen vinden D66 rechts en rechtse mensen vinden D66 links. Dat is anders dan bij het CDA die claimt een middenpartij te zijn, daar vinden ook veel rechtse mensen het CDA rechts.
pi_201276711
Kaag noemde Van Mierlo als haar voorbeeld, - Schoo-lezing - ik denk dat zij meer terug naar de progressief-rechtse richting wil, met uitzondering als het om vluchtelingen gaat maar dat is voor een deel persoonlijk vanwege haar gezinssituatie, ik denk dat ze dat zelf inziet en tot compromissen bereid is op dat vlak.

Kaag is in elk geval iemand die niet fanatiek is, dus daar kun je mee regeren. Ideaal persoon voor een kabinet. GL en PvdA samen zouden elkaar kunnen opjutten tot fanatiek gedrag, ik kan me voorstellen dat Rutte daar vrees voor heeft. Apart zullen ze redelijker zijn.
pi_201276729
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 12:06 schreef Jojoke het volgende:
D66 is gewoon een middenpartij. Linkse mensen vinden D66 rechts en rechtse mensen vinden D66 links. Dat is anders dan bij het CDA die claimt een middenpartij te zijn, daar vinden ook veel rechtse mensen het CDA rechts.
Ja, redelijk midden, maar ook Elsevier (toch niet een links blad) zegt dat D66 onder Pechtold gewoon naar rechts is opgeschoven: https://www.ewmagazine.nl(...)r-geworden-1728027W/

Of ze weer terugschuiven moeten we zien. Ik zou er als ik Klaver of Ploumen was ook niet op gokken als enige mogelijk wat linkse partner in een kabinet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201276730
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 12:05 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Dat komt omdat D66 met Van Mierlo is begonnen als progressief rechts, elite, maar afgelopen jaren is de partij steeds linkser geworden.
Zelfs al zou het een nauwkeurige weergave zijn dat ze supermarginaal links over het middenlijntje liggen, dan nog is doen alsof ze economisch links zijn, zoals PvdA en GL dat zijn, onzin.
pi_201276863
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 12:09 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, redelijk midden, maar ook Elsevier (toch niet een links blad) zegt dat D66 onder Pechtold gewoon naar rechts is opgeschoven: https://www.ewmagazine.nl(...)r-geworden-1728027W/

Of ze weer terugschuiven moeten we zien. Ik zou er als ik Klaver of Ploumen was ook niet op gokken als enige mogelijk wat linkse partner in een kabinet.
Met de links-rechts duiding kom je er niet bij D66. Dat is namelijk een middenpartij op die schaal.

D66 is wel enorm progressief. Dat progressieve wordt door velen als 'links' ervaren omdat de meeste linkse partijen ook progressief zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2021 12:22:52 ]
pi_201276904
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 12:22 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Met de links-rechts duiding kom je er niet bij D66. Dat is namelijk een middenpartij op die schaal.

D66 is wel enorm progressief. Dat progressieve wordt door velen als 'links' ervaren omdat de meeste linkse partijen ook progressief zijn.
Ik denk dat ze in elk geval de laatste 10 jaar gewoon rechts-progressief waren. Dat kan gewoon. CU is links-conservatief. Links staat niet gelijk aan progressief en rechts niet aan conservatief.

De signalen zijn er wel dat Kaag linkser is dan Pechtold. Maar hoe dat uitwerkt moet je altijd nog zien. Stel dat er dan een vrij rechtse D66er fractievoorzitter wordt, dan zal die de partij weer wat naar rechts trekken tov Kaag. En Kaag is natuurlijk economisch nog lang geen PvdA of GL.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201276908
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 11:52 schreef Jojoke het volgende:
[ twitter ]

Ofwel, de oplossing is beiden geen comfort (minderheidskabinet van VVD en D66) of beiden wel comfort (VVD, D66, CDA, GL-PvdA)?
D66 kan dat comfort via de liberale lijn bij VVD ophalen. Vandaar ook dat CDA niet voor de hand ligt in een minderheidskabinet.
pi_201276984
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 12:25 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik denk dat ze in elk geval de laatste 10 jaar gewoon rechts-progressief waren. Dat kan gewoon. CU is links-conservatief. Links staat niet gelijk aan progressief en rechts niet aan conservatief.
Zeker. Zo is Volt bv een nog net wat meer rechts maar zeker zo progressieve partij als D66.

Verder zijn niet alle progressieve partijen links. Maar de legere plekken in het spectrum liggen wel rechts-progressief en links-conservatief. Vandaar dat velen die duidingen door elkaar halen.

quote:
De signalen zijn er wel dat Kaag linkser is dan Pechtold. Maar hoe dat uitwerkt moet je altijd nog zien. Stel dat er dan een vrij rechtse D66er fractievoorzitter wordt, dan zal die de partij weer wat naar rechts trekken tov Kaag. En Kaag is natuurlijk economisch nog lang geen PvdA of GL.
Mijn gevoel zegt dat Kaag niet erg bepalend gaat zijn voor de focus van de partij. Zoals ik het zie wil ze vooral een coalitiesamenstelling met de minste afbreukrisico's voor haar partij. Derhalve over de linkse lijn met brede aansluiting van linkse partijen. Maar goed, dat schip is inmiddels vetrokken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2021 12:33:07 ]
pi_201277146
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 12:32 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

Mijn gevoel zegt dat Kaag niet erg bepalend gaat zijn voor de focus van de partij.
Hoezo niet?
pi_201277198
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 12:02 schreef VoMy het volgende:

[..]
Net zeg je nog dat links minder dan 20 zetels heeft en nu is D66 (zelf al 24 zetels) links volgens jou. Echt, kant noch wal.
Waar heb ik D66 links genoemd? D66 is voor mij nou echt wat je een middenpartij noemt.

[ Bericht 11% gewijzigd door capricia op 09-09-2021 12:50:30 ]
pi_201277252
Is D66 links of rechts?
https://www.startpagina.n(...)07/d66-links-rechts/

D66 zit links van het midden.
  donderdag 9 september 2021 @ 12:56:15 #132
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201277298
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 12:49 schreef dz5b604 het volgende:

[..]
Waar heb ik D66 links genoemd? D66 is voor mij nou echt wat je een middenpartij noemt.
Waarom ga je dan zo tekeer tegen de benaming centrumrechts?
pi_201277314
twitter


:')
pi_201277374
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 12:58 schreef Jojoke het volgende:
[ twitter ]

:')
Deze reactie op die tweet is wel treffend;

twitter
pi_201277590
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 12:45 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Hoezo niet?
Ik vind haar niet bepalend. Ze stuntelt regelmatig. Neemt geen bepalende besluiten. Ze had het Rutte in april al onmogelijk kunnen maken maar zo dierbaar was de wens voor nieuw leiderschap (in de partij) dus ook weer niet. Qua presentatie doet ze het wel aardig voor de D66 doelgroep. Het neerbuigende toontje staat aan de andere kant veel mensen niet aan. Dit alles bij elkaar doet mij vermoeden dat ze vooral gezicht is en niet zozeer beleidsbepalend. Een deftige spinoff van Lousewies.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2021 13:25:40 ]
pi_201277667
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 13:21 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Ik vind haar niet bepalend. Ze stuntelt regelmatig. Neemt geen bepalende besluiten. Ze had het Rutte in april al onmogelijk kunnen maken maar zo dierbaar was de wens voor nieuw leiderschap (in de partij) dus ook weer niet. Qua presentatie doet ze het wel aardig voor de D66 doelgroep. Het neerbuigende toontje staat aan de andere kant veel mensen niet aan. Dit alles bij elkaar doet mij vermoeden dat ze vooral gezicht is en niet zozeer beleidsbepalend. Een deftige spinoff van Lousewies.
Het is juist goed dat ze niet fanatiek is en niet meedoet aan het anti-Rutte spektakel. Dat bewijst dat ze een onafhankelijk denker is. Ze is soms wat snel op de teentjes getrapt als het niet hoeft, andere momenten denk ik: zeg hier nou eens duidelijk wat van. Ik denk dat ze in haar loopbaan heel wat seksisme heeft ervaren, wat dacht je in het buitenland, zo'n mooie blonde vrouw, dat zal opmerkingen aan de lopende band gegeven hebben. Dat ze daar allemaal doorheen gekomen is, bewijst dat ze supersterk is. Ik heb daarom wel enige hooggespannen verwachtingen.
En de Schoo-speech was super. Had er helemaal niets op aan te merken.
pi_201277699
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 13:21 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Ik vind haar niet bepalend. Ze stuntelt regelmatig. Neemt geen bepalende besluiten. Ze had het Rutte in april al onmogelijk kunnen maken maar zo dierbaar was de wens voor nieuw leiderschap (in de partij) dus ook weer niet. Qua presentatie doet ze het wel aardig voor de D66 doelgroep. Het neerbuigende toontje staat aan de andere kant veel mensen niet aan. Dit alles bij elkaar doet mij vermoeden dat ze vooral gezicht is en niet zozeer beleidsbepalend. Een deftige spinoff van Lousewies.
Ik vond haar antwoord op een vraag bij haar lezing anders aardig beeldbepalend. In het antwoord gaf ze aan dat de tijd er niet meer is om op gangbare manieren verandering bij het volk te bewerkstelligen mbt klimaat en dat er iets radicaals nodig was.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2021 13:33:08 ]
pi_201277751
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 13:31 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Ik vond haar antwoord op een vraag bij haar lezing anders aardig beeldbepalend. In het antwoord gaf ze aan dat de tijd er niet meer is om op gangbare manieren verandering bij het volk te bewerkstelligen mbt klimaat en dat er iets radicaals nodig was.
Dat is een feit en misschien hebben de partijen koudwatervrees want er moeten enorme knopen doorgehakt worden. Misschien zien ze de trekkers alweer bij de voordeur staan, het is niet niks om nu in een kabinet plaats te nemen.
pi_201277778
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 13:35 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Dat is een feit en misschien heeft het nieuwe kabinet koudwatervrees want er moeten echt enorme knopen doorgehakt worden. Misschien zien ze de trekkers alweer bij de voordeur staan, het is niet niks om nu in een kabinet plaats te nemen.
Als je radicaal beleid gaat voeren krijg je radicale reacties. Ik weet niet waar ze op uit is, maar een volksopstand loopt zelden goed af voor de politieke kaste.
  Moderator donderdag 9 september 2021 @ 13:38:12 #140
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201277781
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 11:57 schreef dz5b604 het volgende:

[..]
Die kiezers die links hebben gemarginaliseerd naar minder dan 20 zetels met zijn drieën.
Eerst noem je D66 links en als het je uitkomt tel je ineens D66 niet mee met links? Leuk.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_201277801
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 13:38 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Eerst noem je D66 links en als het je uitkomt tel je ineens D66 niet mee met links? Leuk.
Waar heb ik D66 links genoemd? Je bent nou al de tweede die dat zegt, ofwel ik mis iets, ofwel je legt me woorden in de mond.
  Moderator donderdag 9 september 2021 @ 13:39:58 #142
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201277806
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 13:37 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Als je radicaal beleid gaat voeren krijg je radicale reacties. Ik weet niet waar ze op uit is, maar een volksopstand loopt zelden goed af voor de politieke kaste.
Een paar honderd boeren met trekkers is geen volksopstand.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_201277835
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 13:39 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Een paar honderd boeren met trekkers is geen volksopstand.
Je denkt toch niet dat als de overheid radicaal veranderingen gaat bewerkstelligen dat het enkel bij een paar boeren blijft. Lol.
pi_201277838
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 12:56 schreef VoMy het volgende:

[..]
Waarom ga je dan zo tekeer tegen de benaming centrumrechts?
Omdat centrumrechts in het midden van rechts betekend, niet een beetje rechts van het midden.
  Moderator donderdag 9 september 2021 @ 13:43:57 #145
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201277861
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 13:41 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Je denkt toch niet dat als de overheid radicaal veranderingen gaat bewerkstelligen dat het enkel bij een paar boeren blijft. Lol.
Het volk komt dan in opstand? Omdat boeren voor miljarden uitgekocht worden? Dat lijkt mij een fantasie.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_201277874
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 13:37 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Als je radicaal beleid gaat voeren krijg je radicale reacties. Ik weet niet waar ze op uit is, maar een volksopstand loopt zelden goed af voor de politieke kaste.
Een volksopstand in Nederland? Nooit, zijn wel met zijn allen veel te nuchter voor (gelukkig). En boeren uitkopen die 70% van hun product exporteren is geen radicaal beleid.

Een staalfabriek sluiten met een paar duizend ontslagen tot gevolg is vele malen radicaler met een vele malen kleiner effect, dus dan liever een paar honderd boeren voor veel te veel geld uitkopen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2021 13:50:24 ]
pi_201277880
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 13:35 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Dat is een feit en misschien hebben de partijen koudwatervrees want er moeten enorme knopen doorgehakt worden. Misschien zien ze de trekkers alweer bij de voordeur staan, het is niet niks om nu in een kabinet plaats te nemen.
Klopt, er moeten flinke knopen worden doorgehakt. Maar de hoeveelheid protest zal echt wel meevallen. Bijna alle Nederlanders willen gewoon forse klimaatmaatregelen: https://www.tudelft.nl/tbm/pwe/case-studies/klimaatraadpleging

En verder gaat het om het veranderen van het belastingstelsel zodat de toeslagen weg kunnen, maar dat gaat echt geen opstand opleveren omdat ze zoiets meestal zo doen dat letterlijk iedereen er op vooruit gaat, ze gebruiken wat miljarden als smeerolie zoals ze dat noemen.

Huizen bouwen zal ook op weinig bezwaren kunnen leveren.

Hoe je dus alleen nog wat boze boeren over. Maar die groep is al niet groot en het gaat ook nog om een klein percentage van de boeren.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201277885
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 13:31 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Ik vond haar antwoord op een vraag bij haar lezing anders aardig beeldbepalend. In het antwoord gaf ze aan dat de tijd er niet meer is om op gangbare manieren verandering bij het volk te bewerkstelligen mbt klimaat en dat er iets radicaals nodig was.
Dat kan, maar ik vraag mij af of het van haar afkomt of vanuit de burelen van d66. Ik weet niet of zij dit als persoonlijke visie heeft. Daarnaast roepen dat er iets radicaals nodig is mbt het klimaat is op t moment redelijk gratuit naar mijn mening.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2021 13:50:28 ]
pi_201277928
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 13:29 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Het is juist goed dat ze niet fanatiek is en niet meedoet aan het anti-Rutte spektakel. Dat bewijst dat ze een onafhankelijk denker is. Ze is soms wat snel op de teentjes getrapt als het niet hoeft, andere momenten denk ik: zeg hier nou eens duidelijk wat van. Ik denk dat ze in haar loopbaan heel wat seksisme heeft ervaren, wat dacht je in het buitenland, zo'n mooie blonde vrouw, dat zal opmerkingen aan de lopende band gegeven hebben. Dat ze daar allemaal doorheen gekomen is, bewijst dat ze supersterk is. Ik heb daarom wel enige hooggespannen verwachtingen.
En de Schoo-speech was super. Had er helemaal niets op aan te merken.
Dat seksisme verhaal is wel een enorme aanname die je doet. Alsof zoiets haar zou vrijpleiten. Dat komt eerder over als zoeken naar indekmateriaal. Je bent een leider of niet. Nieuw leiderschap prediken en de oude leider niet naar huis sturen bij de eerste de beste gelegenheid is gewoon. Ja gewoon niet zo geloofwaardig.
  donderdag 9 september 2021 @ 13:53:29 #150
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201277981
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 13:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Het volk komt dan in opstand? Omdat boeren voor miljarden uitgekocht worden? Dat lijkt mij een fantasie.
Misschien omdat zij ook miljonair willen worden?
pi_201278001
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 13:29 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Het is juist goed dat ze niet fanatiek is en niet meedoet aan het anti-Rutte spektakel. Dat bewijst dat ze een onafhankelijk denker is. Ze is soms wat snel op de teentjes getrapt als het niet hoeft, andere momenten denk ik: zeg hier nou eens duidelijk wat van. Ik denk dat ze in haar loopbaan heel wat seksisme heeft ervaren, wat dacht je in het buitenland, zo'n mooie blonde vrouw, dat zal opmerkingen aan de lopende band gegeven hebben. Dat ze daar allemaal doorheen gekomen is, bewijst dat ze supersterk is. Ik heb daarom wel enige hooggespannen verwachtingen.
En de Schoo-speech was super. Had er helemaal niets op aan te merken.
Ik denk dan vrij weinig mensen iets hadden aan te merken op de Schoo-speech, de kritiek is er juist op gericht dat ze dit zegt en het tegenovergestelde doet. Je kan niet zo'n speech houden om daarna lachend met Rutte in een minderheidskabinet te stappen.

Maar dat is überhaupt het hele vreemde tot nog toe met D66/Kaag het is constant kritiek leveren op Rutte ("hier scheiden onze wegen") om dan op de momenten dat je er wat aan kan doen braaf achter Rutte/VVD aan te lopen. Nu heb je ook geen keus als D66 zijnde met de verkiezingsuitslag en de peilingen, maar dan moet je ook gewoon stoppen met het afgeven (direct of indirect) op Rutte.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2021 13:55:43 ]
pi_201278007
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 13:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Het volk komt dan in opstand? Omdat boeren voor miljarden uitgekocht worden? Dat lijkt mij een fantasie.
Lol. Je denkt toch niet dat het blijft bij het onteigenen van wat boerenbedrijven. Kaag geeft verder niet prijs wat dat radicaal dan zou zijn, maar het gelekte onteigenen van boerenbedrijven lijkt mij slechts het topje van de ijsberg.
pi_201278028
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 13:55 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Lol. Je denkt toch niet dat het blijft bij het onteigenen van wat boerenbedrijven. Kaag geeft verder niet prijs wat dat radicaal dan zou zijn, maar het gelekte onteigenen van boerenbedrijven lijkt mij slechts het topje van de ijsberg.
Onteigenen gaat niet gebeuren en is ook nergens voor nodig, genoeg boeren die zich meteen laten uitkopen bij een goed bod (en als je las hoeveel geld ze opzij leggen, gaan dat goede prijzen zijn). Dat onteigenen is een stok achter de deur, alleen na dit lek een stok die mooi misbruikt wordt door de boeren om complottheorieën mee te verzinnen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2021 13:59:54 ]
pi_201278035
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 13:29 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Het is juist goed dat ze niet fanatiek is en niet meedoet aan het anti-Rutte spektakel. Dat bewijst dat ze een onafhankelijk denker is. Ze is soms wat snel op de teentjes getrapt als het niet hoeft, andere momenten denk ik: zeg hier nou eens duidelijk wat van. Ik denk dat ze in haar loopbaan heel wat seksisme heeft ervaren, wat dacht je in het buitenland, zo'n mooie blonde vrouw, dat zal opmerkingen aan de lopende band gegeven hebben. Dat ze daar allemaal doorheen gekomen is, bewijst dat ze supersterk is. Ik heb daarom wel enige hooggespannen verwachtingen.
En de Schoo-speech was super. Had er helemaal niets op aan te merken.
Ik denk dan vrij weinig mensen iets hadden aan te merken op de Schoo-speech, de kritiek is er juist op gericht dat ze dit zegt en het tegenovergestelde doet. Je kan niet zo'n speech houden om daarna lachend met Rutte in een minderheidskabinet te stappen.

Maar dat is überhaupt het hele vreemde tot nog toe met D66/Kaag het is constant kritiek leveren op Rutte ("hier scheiden onze wegen") om dan op de momenten dat je er wat aan kan doen braaf achter Rutte/VVD aan te lopen. Nu heb je ook geen keus als D66 zijnde (met de verkiezingsuitslag en peilingen), maar dan moet je ook gewoon stoppen met het afgeven (direct of indirect) op Rutte.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2021 13:58:27 ]
  donderdag 9 september 2021 @ 13:57:45 #155
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201278042
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 13:55 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Lol. Je denkt toch niet dat het blijft bij het onteigenen van wat boerenbedrijven. Kaag geeft verder niet prijs wat dat radicaal dan zou zijn, maar het gelekte onteigenen van boerenbedrijven lijkt mij slechts het topje van de ijsberg.
Wat heeft Kaag met het onteigenen van de boeren te maken? Is dat ook al buitenlands beleid?
pi_201278078
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 13:57 schreef VoMy het volgende:

[..]
Wat heeft Kaag met het onteigenen van de boeren te maken? Is dat ook al buitenlands beleid?
70% export :+

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2021 14:00:20 ]
pi_201278135
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 13:55 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Lol. Je denkt toch niet dat het blijft bij het onteigenen van wat boerenbedrijven. Kaag geeft verder niet prijs wat dat radicaal dan zou zijn, maar het gelekte onteigenen van boerenbedrijven lijkt mij slechts het topje van de ijsberg.
Ja, er komt nog het sluiten van kolencentrales bij. Het verleiden en later dwingen van bedrijven om groen te worden. Wat eng allemaal.

Je kunt ook gewoon het D66 verkiezingsprogramma lezen, in plaats van zelf allemaal enge dingen te verzinnen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator donderdag 9 september 2021 @ 14:04:25 #158
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201278144
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 13:55 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Lol. Je denkt toch niet dat het blijft bij het onteigenen van wat boerenbedrijven. Kaag geeft verder niet prijs wat dat radicaal dan zou zijn, maar het gelekte onteigenen van boerenbedrijven lijkt mij slechts het topje van de ijsberg.
Het is wel een obsessie, he, die Kaag? Kaag had niets te maken met de studies over onteigening. CU en VVD wel.

Maar vertel, welke snode radicale plannen meen jij bij Kaag verder nog te bespeuren?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_201278165
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 13:56 schreef dz5b604 het volgende:

[..]
Onteigenen gaat niet gebeuren en is ook nergens voor nodig, genoeg boeren die zich meteen laten uitkopen bij een goed bod (en als je las hoeveel geld ze opzij leggen, gaan dat goede prijzen zijn). Dat onteigenen is een stok achter de deur, alleen na dit lek een stok die mooi misbruikt wordt door de boeren om complottheorieën mee te verzinnen.
Klopt, dit bleek ook duidelijk uit de antwoorden in het vragenuur van Schouten. Onteigenen doen ze nu trouwens ook al wel (bijvoorbeeld voor snelwegen e.d.). Als er nu een boer vlak bij een natuurgebied zit en echt met geen stok weg te krijgen is, dan gaan ze misschien over tot onteigenen. Maar dat gaat echt om individuele gevallen waarmee ze eerst een heel traject hebben gedaan.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201278182
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:03 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, er komt nog het sluiten van kolencentrales bij. Het verleiden en later dwingen van bedrijven om groen te worden. Wat eng allemaal.
Er komt nog veel meer bij. Wacht maar rustig af.
Het D66 verkiezingsprogramma? Als ze hun kroonjuwelen al bij regeringsdeelname bij het grof vuil zetten, dan zal dat programma ook wel van weinig waarde zijn.

Kaag benoemd niet voor niets 'radicaal' in haar antwoord waarbij ze al een heleboel zaken opnoemt om op normale manier verandering teweeg te brengen. Tenzij ze natuurlijk gewoon wat uit haar grote teen zat te zuigen. Kan ook.
pi_201278193
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:04 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Het is wel een obsessie, he, die Kaag?
Dat op de man spelen mag je gewoon achterwege laten.
pi_201278203
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:08 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Er komt nog veel meer bij. Wacht maar rustig af.
Het D66 verkiezingsprogramma? Als ze hun kroonjuwelen al bij regeringsdeelname bij het grof vuil zetten, dan zal dat programma ook wel van weinig waarde zijn.

Kaag benoemd niet voor niets 'radicaal' in haar antwoord waarbij ze al een heleboel zaken opnoemt om op normale manier verandering teweeg te brengen. Tenzij ze natuurlijk gewoon wat uit haar grote teen zat te zuigen. Kan ook.
Dit is gewoon pure fantasie van jouw kant, met een rare logica dat in Nederland 1 partij alle macht heeft en allerlei enge (onduidelijke) plannen kan uitvoeren. Plannen die je zelf niet kan benoemen.

We mogen blij zijn als een kabinet straks überhaupt nog iets van nieuw beleid kan maken met deze compleet versplinterde kamer.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2021 14:10:54 ]
pi_201278209
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:08 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Er komt nog veel meer bij. Wacht maar rustig af.
Het D66 verkiezingsprogramma? Als ze hun kroonjuwelen al bij regeringsdeelname bij het grof vuil zetten, dan zal dat programma ook wel van weinig waarde zijn.

Kaag benoemd niet voor niets 'radicaal' in haar antwoord waarbij ze al een heleboel zaken opnoemt om op normale manier verandering teweeg te brengen. Tenzij ze natuurlijk gewoon wat uit haar grote teen zat te zuigen. Kan ook.
Radicaal is gewoon een snelle grote omslag. Dat jij er gelijk bang van wordt en allemaal enge dingen lijkt te verzinnen waardoor er volksopstanden zouden komen, daar kan zij niks aan doen. De verkiezingsprogramma's van D66 en GL zijn gewoon radicaal op klimaatbeleid, zonder dat er echt dingen in staan die voor enorme protesten zouden zorgen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator donderdag 9 september 2021 @ 14:11:26 #164
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201278225
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:08 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Dat op de man spelen mag je gewoon achterwege laten.
Ik constateer een feit, je hebt nog nooit enig bewijs aangedragen dat Kaag op wat voor wijze dan ook betrokken was bij de plannen over onteigening en je blijft dat beweren alsof het waar is en nu kom je weer met vage beschuldigingen over radicale plannen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_201278236
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:09 schreef dz5b604 het volgende:

[..]
Dit is gewoon pure fantasie van jouw kant, met een rare logica dat in Nederland 1 partij alle macht heeft en allerlei enge (onduidelijke) plannen kan uitvoeren. Plannen die je zelf niet kan benoemen.
Prima, dan zal ik de woorden van Kaag gewoon bij het grof vuil zetten. Als jullie zo aandringen. Ze zei radicaal nadat ze een hele zooi gangbare zaken opnoemde maar het zal wel gewoon dronkenmanspraat geweest zijn. Een soort van Baudet dus.
pi_201278241
Enige wat Kaag tot nu toe bereikt heeft, is het besef bij veel mensen dat Rutte aan de macht misschien toch de betere optie is.
pi_201278252
Wat een beetje onderbelicht is gebleven is de echte reden waarom D66 zo moeilijk doet. Dit zijn waanzinnige fanatici die de Europese Unie als een heilstaat zien. Een institutie waaraan wij onze trouw moeten zweren door het in de Nederlandse Grondwet op te nemen. Zeker de elitaire achterban is meer met de EU bezig dan met binnenlandse problemen.

Met VVD en CDA gaat het je niet lukken om allerlei bevoegdheden zonder enige voorwaarden op te geven en te verkopen, zoals het vetorecht.
pi_201278256
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:12 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Prima, dan zal ik de woorden van Kaag gewoon bij het grof vuil zetten. Als jullie zo aandringen. Ze zei radicaal nadat ze een hele zooi gangbare zaken opnoemde maar het zal wel gewoon dronkenmanspraat geweest zijn. Een soort van Baudet dus.
Context...

Anders ga ik ook gewoon willekeurig woorden uit jouw reacties halen om een punt te maken.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2021 14:14:36 ]
pi_201278258
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:11 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik constateer een feit,
Wat jij wil jho. Kaag heeft in haar antwoord op een vraag van een de na de lezing gewoon wat op zijn Baudets gedaan. Houden we het daarop. Er gaat helemaal niets radicaals gebeuren als het aan Kaag ligt ook al zei ze dat wel.
pi_201278275
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:13 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Wat jij wil jho. Kaag heeft in haar antwoord op een vraag van een de na de lezing gewoon wat op zijn Baudets gedaan. Houden we het daarop. Er gaat helemaal niets radicaals gebeuren als het aan Kaag ligt ook al zei ze dat wel.
Alle kolencentrales binnen 4 jaar dicht is bijvoorbeeld radicaal. Maar voorzie jij daarom een volksopstand?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201278285
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:13 schreef Confetti het volgende:
Wat een beetje onderbelicht is gebleven is de echte reden waarom D66 zo moeilijk doet. Dit zijn waanzinnige fanatici die de Europese Unie als een heilstaat zien. Een institutie waaraan wij onze trouw moeten zweren door het in de Nederlandse Grondwet op te nemen. Zeker de elitaire achterban is meer met de EU bezig dan met binnenlandse problemen.

Met VVD en CDA gaat het je niet lukken om allerlei bevoegdheden zonder enige voorwaarden op te geven en te verkopen, zoals het vetorecht.
Liep Rutte laatst niet ergens te oreren tegen dat vetorecht?

edit: Ah hier
https://www.bnr.nl/nieuws(...)-af-van-vetorecht-eu

quote:
Mark Rutte en zijn Spaanse collega Pedro Sanchez pleiten voor een systeem waarin de stem van een gekwalificeerde meerderheid doorslaggevend is.


[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2021 14:17:32 ]
pi_201278307
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:13 schreef Confetti het volgende:
Wat een beetje onderbelicht is gebleven is de echte reden waarom D66 zo moeilijk doet. Dit zijn waanzinnige fanatici die de Europese Unie als een heilstaat zien. Een institutie waaraan wij onze trouw moeten zweren door het in de Nederlandse Grondwet op te nemen. Zeker de elitaire achterban is meer met de EU bezig dan met binnenlandse problemen.

Met VVD en CDA gaat het je niet lukken om allerlei bevoegdheden zonder enige voorwaarden op te geven en te verkopen, zoals het vetorecht.
:')
  Moderator donderdag 9 september 2021 @ 14:19:26 #173
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201278325
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:18 schreef Raw85 het volgende:

[..]
:')
Ik ben zo'n elitaire achterban lid en de dagen dat ik mij met de EU bezig hou, zijn per jaar, op een hand te tellen :D
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 9 september 2021 @ 14:20:16 #174
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201278334
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:13 schreef Confetti het volgende:
Wat een beetje onderbelicht is gebleven is de echte reden waarom D66 zo moeilijk doet. Dit zijn waanzinnige fanatici die de Europese Unie als een heilstaat zien. Een institutie waaraan wij onze trouw moeten zweren door het in de Nederlandse Grondwet op te nemen. Zeker de elitaire achterban is meer met de EU bezig dan met binnenlandse problemen.

Met VVD en CDA gaat het je niet lukken om allerlei bevoegdheden zonder enige voorwaarden op te geven en te verkopen, zoals het vetorecht.
Aha.
pi_201278365
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:13 schreef dz5b604 het volgende:

[..]
Context...

Anders ga ik ook gewoon willekeurig woorden uit jouw reacties halen om een punt te maken.
Helaas geen goede bron kunnen vinden die de vragen en antwoorden ook heeft geregistreerd, maar het gaat om het fragment in het bovenste filmpje waarin ene Jente een vraag stelt en Kaag het beantwoord; https://www.geenstijl.nl/(...)rmt-is-het-kaag-wel/
pi_201278392
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:22 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Helaas geen goede bron kunnen vinden die de vragen en antwoorden ook heeft geregistreerd, maar het gaat om het fragment in het bovenste filmpje waarin ene Jente een vraag stelt en Kaag het beantwoord; https://www.geenstijl.nl/(...)rmt-is-het-kaag-wel/
Radicaal is gewoon een normaal woord, zie hier Klaver ook: https://groenlinks.nl/nie(...)klimaat-jesse-klaver

En daar doelt hij gewoon op deze plannen: https://www.groenlinks.nl/standpunten/klimaat

Radicale keuzes voor het klimaat, maar echt zonder dat het heel gekke keuzes zijn.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201278410
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:25 schreef Hanca het volgende:

[..]
Radicaal is gewoon een normaal woord,
Radicaal is idd gewoon een Nederlands woord. In de context waarin zij het zegt staat het haaks op alles wat we gewoon zijn om gedragsverandering te bewerkstelligen. Dus niet via onderwijs, niet via subsidies enzovoort.
pi_201278413
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:25 schreef Hanca het volgende:
Radicale keuzes voor het klimaat, maar echt zonder dat het heel gekke keuzes zijn.
quote:
Betekenis 'radicaal'
Je hebt gezocht op het woord: radicaal.

1raˇdiˇcaal (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord)
1
geheel en al; = totaal
2
strevend naar ingrijpende hervormingen
2raˇdiˇcaal (de; m,v; meervoud: radicalen)
1
iem. die verregaande hervormingen wil
pi_201278426
Overigens vaat ik "radicaal" op dat de vrijwilligheid/vrijblijvendheid eraf gaat,
pi_201278437
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 13:50 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Dat seksisme verhaal is wel een enorme aanname die je doet. Alsof zoiets haar zou vrijpleiten. Dat komt eerder over als zoeken naar indekmateriaal. Je bent een leider of niet. Nieuw leiderschap prediken en de oude leider niet naar huis sturen bij de eerste de beste gelegenheid is gewoon. Ja gewoon niet zo geloofwaardig.
Misschien moet je hier een vrouw voor zijn om te begrijpen, maar zij heeft kritiek zonder dat zij personen afserveert. Dus zij kan prima met Rutte zaken doen. Dat anderen haar woorden verdraaien en op hun manier interpreteren kan zij niets aan doen.
En het is typisch mannelijk om niet te luisteren en er zelf een draai aan te geven, zegt een vrouw dít, dan zal ze wel dát bedoelen.
pi_201278440
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:26 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Radicaal is idd gewoon een Nederlands woord. In de context waarin zij het zegt staat het haaks op alles wat we gewoon zijn om gedragsverandering te bewerkstelligen. Dus niet via onderwijs, niet via subsidies enzovoort.
Maar welke radicale plannen in de verkiezingsprogramma's van D66 (en bijv GL) verwacht jij dan volksopstanden van? Want dat is wat jij ongegrond roept.

En ja, ze bedoelen met radicaal gewoon de al gepresenteerde plannen. Maar dan wel nu radicaal kiezen voor die plannen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201278463
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:29 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar welke radicale plannen in de verkiezingsprogramma's van D66 (en bijv GL) verwacht jij dan volksopstanden van? Want dat is wat jij ongegrond roept.

En ja, ze bedoelen met radicaal gewoon de al gepresenteerde plannen. Maar dan wel nu radicaal kiezen voor die plannen.
We gaan het zien. Mijn inziens kies je dan andere woorden.
pi_201278468
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:29 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
En het is typisch mannelijk om niet te luisteren en zelf een verhaal van te maken, zegt een vrouw dít, dan zal ze wel dát bedoelen.
Nogmaals en de laatste keer: Dominique van der Heijden is een vrouw.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201278481
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nogmaals en de laatste keer: Dominique van der Heijden is een vrouw.
Nou, bijna een man.
pi_201278489
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:32 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Nou, bijna een man.
Dit is pas een seksistische opmerking.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201278503
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:29 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Misschien moet je hier een vrouw voor zijn om te begrijpen, maar zij heeft kritiek zonder dat zij personen afserveert. Dus zij kan prima met Rutte zaken doen. Dat anderen haar woorden verdraaien en op hun manier interpreteren kan zij niets aan doen.
En het is typisch mannelijk om niet te luisteren en er zelf een draai aan te geven, zegt een vrouw dít, dan zal ze wel dát bedoelen.
Dat is volgens mij precies wat jij doet. Niet ik.
pi_201278505
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nogmaals en de laatste keer: Dominique van der Heijden is een vrouw.
Nou, bijna een man.

Als er al wat nuance is, komt het van vrouwen vandaan, bij Nieuwsuur zag ik presentatrice aarzelen, bedoelde ze dat wel wat jullie zeggen? En ook bij radio 1, Ghislaine Plag was de enige die er vraagtekens bij zette.
  donderdag 9 september 2021 @ 14:34:28 #188
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201278512
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:26 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Radicaal is idd gewoon een Nederlands woord. In de context waarin zij het zegt staat het haaks op alles wat we gewoon zijn om gedragsverandering te bewerkstelligen. Dus niet via onderwijs, niet via subsidies enzovoort.
Het klimaat aanpakken via het onderwijs? Hmmhmmm, zeer interessant.

Radicaal is een vrij normaal woord in de politieke context. Radicale plannen voor het klimaat betekent in dit geval dus niet meer het halfslachtig ontkennen van het probleem, zoals dat bij VVD/CDA nogal populair is.
  donderdag 9 september 2021 @ 14:39:54 #189
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_201278577
Als Segers nieuwe verkiezingen niet meer uitsluit, kunnen we ons wel op gaan maken voor een nieuwe gang naar de stembus, hoor :s)
twitter
pi_201278582
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:29 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Misschien moet je hier een vrouw voor zijn om te begrijpen, maar zij heeft kritiek zonder dat zij personen afserveert. Dus zij kan prima met Rutte zaken doen. Dat anderen haar woorden verdraaien en op hun manier interpreteren kan zij niets aan doen.
En het is typisch mannelijk om niet te luisteren en er zelf een draai aan te geven, zegt een vrouw dít, dan zal ze wel dát bedoelen.
Had een man deze onzin opgeschreven dan had je hem van seksisme beticht.
pi_201278592
quote:
11s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:39 schreef Hamlapjes het volgende:
Als Segers nieuwe verkiezingen niet meer uitsluit, kunnen we ons wel op gaan maken voor een nieuwe gang naar de stembus, hoor :s)
[ twitter ]
Echt sneu dat zelfs Seegers niet naar de woorden van Kaag luistert maar naar het geroddel eromheen.
  donderdag 9 september 2021 @ 14:42:14 #192
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201278613
quote:
11s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:39 schreef Hamlapjes het volgende:
Als Segers nieuwe verkiezingen niet meer uitsluit, kunnen we ons wel op gaan maken voor een nieuwe gang naar de stembus, hoor :s)
[ twitter ]
Betekent dit niet zoiets als dat hij het niet voor onmogelijk acht? Hij geeft niet aan dat ie zelf voor nieuwe verkiezingen is toch?
pi_201278633
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:40 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Echt sneu dat zelfs Seegers niet naar de woorden van Kaag luistert maar naar het geroddel eromheen.
Er zeggen zoveel mensen dat Nederland een gaaf land is :')
pi_201278641
Misschien zijn de radicale plannen van Kaag wel net zo radicaal zijn als de radicale ideeën van Rutte over de nieuwe bestuurscultuur bij Nieuwsuur ;)
pi_201278651
Bewust of onbewust Kaag heeft er wel een gigantische puinhoop van gemaakt met die speech. Juist nu we dachten relatief smooth naar een oplossing toe te gaan voor de impasses en de puinhopen die anderen al hadden gemaakt.

Wat dat betreft is deze hele formatie 1 grote Murphy's law.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2021 14:49:00 ]
pi_201278658
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:44 schreef Raw85 het volgende:
Misschien zijn de radicale plannen van Kaag wel net zo radicaal zijn als de radicale ideeën van Rutte over de nieuwe bestuurscultuur bij Nieuwsuur ;)
:D

Dan blijft dus alles bij het oude.
pi_201278659
twitter
:D
  donderdag 9 september 2021 @ 14:50:51 #198
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_201278710
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:42 schreef VoMy het volgende:

[..]
Betekent dit niet zoiets als dat hij het niet voor onmogelijk acht? Hij geeft niet aan dat ie zelf voor nieuwe verkiezingen is toch?
Zo lees ik 'm ook wel, ja, maar ik vind het wel een signaal dat er nu dus het eerste geluid begint te komen uit het 'brede politieke midden' wat beweegt richting nieuwe verkiezingen. Een week of twee geleden zouden ze het allemaal nog absoluut hebben uitgesloten.
Zou het zelf nog altijd een ontzettend zwaktebod vinden als we nieuwe verkiezingen nodig hebben, maar weet nog niet wie daar dan precies 'afgestraft' voor zou moeten worden.
  donderdag 9 september 2021 @ 14:51:35 #199
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201278720
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:45 schreef dz5b604 het volgende:
Bewust of onbewust Kaag heeft er wel een gigantische puinhoop van gemaakt met die speech. Juist nu we dachten relatief smooth naar een oplossing toe te gaan voor de impasses en de puinhopen die anderen al hadden gemaakt.

Wat dat betreft is deze hele formatie 1 grote Murphy's law.
Welke oplossing gingen we heen dan?
pi_201278737
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:51 schreef VoMy het volgende:

[..]
Welke oplossing gingen we heen dan?
Vvd d66
pi_201278747
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:53 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Vvd d66
Dat wilden de VVD en het CDA toch niet?
  donderdag 9 september 2021 @ 14:56:09 #202
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201278780
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:53 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Vvd d66
En omdat D66 daar geen zin in heeft, gaat het opeens helemaal mis? Of gingen we er dan eigenlijk al helemaal niet zo vanzelfsprekend heen als wordt gedacht... Als D66 geen zin had en heeft in VVD+D66, dan verandert die speech van Kaag daar ook weinig aan. En ik kan me goed voorstellen dat de D66-fractie geen zin heeft in een dergelijk minderheidskabinet.
pi_201278788
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:53 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Vvd d66
Dus ze heeft de optie VVD-D66-CDA-CU geblokkeerd, de minderheidsoptie VVD-D66-CDA en met de speech ook VVD-D66. En VVD heeft enkel (qua reële opties) een combinatie met GroenLinks EN PvdA geblokkeerd.

Wellicht wil Kaag wel gewoon nieuwe verkiezingen.
  donderdag 9 september 2021 @ 14:59:11 #204
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201278832
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:56 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Dus ze heeft de optie VVD-D66-CDA-CU geblokkeerd, de minderheidsoptie VVD-D66-CDA en met de speech ook VVD-D66. En VVD heeft enkel (qua reële opties) een combinatie met GroenLinks EN PvdA geblokkeerd.

Wellicht wil Kaag wel gewoon nieuwe verkiezingen.
En de VVD blokkeert ook alles waar ze niet inzitten samen met het CDA. Die was je even vergeten.
  donderdag 9 september 2021 @ 14:59:37 #205
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201278840
Alles zit op slot. Wat nu?
Gewoon lekker jaren demissionair blijven zeker. :')
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_201278886
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:59 schreef VoMy het volgende:

[..]
En de VVD blokkeert ook alles waar ze niet inzitten samen met het CDA. Die was je even vergeten.
VVD-D66 is toch niet geblokkeerd door de VVD?
pi_201278932
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:59 schreef Harvest89 het volgende:
Alles zit op slot. Wat nu?
Gewoon lekker jaren demissionair blijven zeker. :')
Nee, dat gaat CU zeker niet doen. Die trekken echt op een gegeven moment wel de stekker uit dit demissionaire kabinet door verkiezingen te opperen.


Ik denk dat de uitspraak van Segers in die zin gewoon druk zetten is: als jullie er niet uit komen schuwen wij verkiezingen niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201278964
Deze week is natuurlijk ook wel weer wachten op het CDA congres, dat zou een gamechanger kunnen worden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 9 september 2021 @ 15:11:32 #209
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_201279022
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 15:07 schreef Hanca het volgende:
Deze week is natuurlijk ook wel weer wachten op het CDA congres, dat zou een gamechanger kunnen worden.
God wat hoop ik dat Hoekstra de formatie uit gedwongen wordt. Laat Rutte het alleen maar rooien. Het CDA heeft echt geen reden om de VVD staande te houden.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_201279052
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 15:03 schreef Raw85 het volgende:

[..]
VVD-D66 is toch niet geblokkeerd door de VVD?
Nog niet officieel maar hun hele handelen tijdens de formatie tot nu toe is erop gericht het CDA er bij te hebben.

Dat zullen ze ook wel weer bij de formateur vertellen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_201279064
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 15:11 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
God wat hoop ik dat Hoekstra de formatie uit gedwongen wordt. Laat Rutte het alleen maar rooien. Het CDA heeft echt geen reden om de VVD staande te houden.
Ik zou het nog mooier vinden als hij wordt gedwongen met GL en PvdA te gaan praten, maar dat is vast ijdele hoop.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201279142
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:51 schreef VoMy het volgende:

[..]
Welke oplossing gingen we heen dan?
Minderheid VVD/D66 en misschien CDA, daar komen we waarschijnlijk nog steeds wel bij uit, maar dit soort dingen maken het er (weer) niet makkelijker op.

Goed uiteindelijk is dit toch maar een tussenkabinet dus even 2 jaar lief tegen elkaar doen totdat de eerste parlementaire enquęte afgerond is (maakt eigenlijk niet uit welke) aftreden en hopen op een veranderd landschap in de peilingen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2021 15:19:03 ]
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 9 september 2021 @ 15:19:09 #213
408813 crew  trein2000
pi_201279150
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 15:07 schreef Hanca het volgende:
Deze week is natuurlijk ook wel weer wachten op het CDA congres, dat zou een gamechanger kunnen worden.
Zeker. Maar als dat het niet wordt dan moet iemand als Remkes wat mij betreft ook gewoon alles constructieve partijen bij elkaar zetten en zeggen “jongens dit is een schandalige vertoning. Jullie hebben een uur om er uit te komen en anders geef ik mijn opdracht terug/beveel ik nieuwe verkiezingen aan”. Dit geëmmer moet stoppen. En snel.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201279165
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:56 schreef VoMy het volgende:

[..]
En omdat D66 daar geen zin in heeft, gaat het opeens helemaal mis? Of gingen we er dan eigenlijk al helemaal niet zo vanzelfsprekend heen als wordt gedacht... Als D66 geen zin had en heeft in VVD+D66, dan verandert die speech van Kaag daar ook weinig aan. En ik kan me goed voorstellen dat de D66-fractie geen zin heeft in een dergelijk minderheidskabinet.
Volgens mij heeft Kaag deze variant nog niet getorpedeerd. Blijkens het debat
pi_201279173
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 15:19 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Zeker. Maar als dat het niet wordt dan moet iemand als Remkes wat mij betreft ook gewoon alles constructieve partijen bij elkaar zetten en zeggen “jongens dit is een schandalige vertoning. Jullie hebben een uur om er uit te komen en anders geef ik mijn opdracht terug/beveel ik nieuwe verkiezingen aan”. Dit geëmmer moet stoppen. En snel.
Beetje vreemd om de PVV in zijn eentje daar te laten bepalen hoe ze eruit moeten komen. :P
pi_201279182
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:56 schreef VoMy het volgende:

[..]
En omdat D66 daar geen zin in heeft, gaat het opeens helemaal mis? Of gingen we er dan eigenlijk al helemaal niet zo vanzelfsprekend heen als wordt gedacht... Als D66 geen zin had en heeft in VVD+D66, dan verandert die speech van Kaag daar ook weinig aan. En ik kan me goed voorstellen dat de D66-fractie geen zin heeft in een dergelijk minderheidskabinet.
Als dat zo is dan mag ze dat ook gewoon zeggen, want dan heeft alles wat we nu doen ook geen zin.

Wordt gewoon tijd dat Kaag zich duidelijk uitspreekt over minderheidskabinet want daar zijn we nu of we het nou leuk vinden of niet mee bezig, de andere mogelijkheden (op nieuwe verkiezingen na) hebben we nu afgerond.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2021 15:22:31 ]
pi_201279189
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 15:20 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Volgens mij heeft Kaag deze variant nog niet getorpedeerd. Blijkens het debat
Sterker: tijdens het debat gaf Kaag heel duidelijk aan open te staan voor een minderheidskabinet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201279208
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:56 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Dus ze heeft de optie VVD-D66-CDA-CU geblokkeerd, de minderheidsoptie VVD-D66-CDA en met de speech ook VVD-D66. En VVD heeft enkel (qua reële opties) een combinatie met GroenLinks EN PvdA geblokkeerd.

Wellicht wil Kaag wel gewoon nieuwe verkiezingen.
Van laatste ben ik ook overtuigd. D66 zoekt denk ik naar positief momentum in de peilingen. Iets wat nu nog bij VVD ligt. Maar als we het over een oplossing hebben zonder nieuwe verkiezingen geef ik de VVD D66 variant nog de hoogste kansen
pi_201279214
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 15:21 schreef Hanca het volgende:

[..]
Sterker: tijdens het debat gaf Kaag heel duidelijk aan open te staan voor een minderheidskabinet.
Ja maar dan toch erbij zeggen dat ze meerderheidskabinet ook niet uitsluit, terwijl we dat volgensmij nu juist hebben afgerond met Hamers.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2021 15:23:33 ]
pi_201279226
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 15:21 schreef Hanca het volgende:

[..]
Sterker: tijdens het debat gaf Kaag heel duidelijk aan open te staan voor een minderheidskabinet.
Precies. De vraag is alleen of het om oprechte motieven gaat of dat ze nog zoekt naar momentum om nieuwe verkiezingen positief in te kunnen gaan..
pi_201279235
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 15:23 schreef dz5b604 het volgende:

[..]
Ja maar dan toch erbij zeggen dat ze meerderheidskabinet ook niet uitsluit, terwijl we dat volgensmij nu juist hebben afgerond met Hamers.
Remkes zegt ook dat hij een meerderheid niet uit sluit. Ik sluit ook niet uit dat Remkes gewoon Rutte en Hoekstra op hun falie geeft dat ze gewoon met GL-PvdA moeten overleggen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201279242
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 15:22 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Van laatste ben ik ook overtuigd. D66 zoekt denk ik naar positief momentum in de peilingen. Iets wat nu nog bij VVD ligt. Maar als we het over een oplossing hebben zonder nieuwe verkiezingen geef ik de VVD D66 variant nog de hoogste kansen
Ja, minderheidskabinet met enkel D66 en VVD. Mensen hebben massaal op liberale partijen gestemd, dus die mogen het eens proberen.
pi_201279253
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 15:23 schreef dz5b604 het volgende:

[..]
Ja maar dan toch erbij zeggen dat ze meerderheidskabinet ook niet uitsluit, terwijl we dat volgensmij nu juist hebben afgerond met Hamers.
Dat klopt toch ook? D66 sluit dat meerderheidskabinet niet uit. Dat doen VVD / CDA enerzijds en PVDA / GL anderzijds
pi_201279313
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 15:24 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Ja, minderheidskabinet met enkel D66 en VVD. Mensen hebben massaal op liberale partijen gestemd, dus die mogen het eens proberen.
Precies. En er is door hen al een proeve gedaan om een eindje op schot te komen. Inhoudelijk moeten deze partijen er prima uit kunnen komen. En via de wat lastiger lijnen van CU en / of PVDA GL is er voldoende gedoogsteun op te halen lijkt mij. Ideaal? Nee. Maarja wel een enigszins werkbare oplossing.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2021 15:28:46 ]
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 9 september 2021 @ 15:34:55 #225
408813 crew  trein2000
pi_201279399
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 15:28 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Precies. En er is door hen al een proeve gedaan om een eindje op schot te komen. Inhoudelijk moeten deze partijen er prima uit kunnen komen. En via de wat lastiger lijnen van CU en / of PVDA GL is er voldoende gedoogsteun op te halen lijkt mij. Ideaal? Nee. Maarja wel een enigszins werkbare oplossing.
Persoonlijke verhoudingen zijn behoorlijk verzuurd hč? Of het zo werkbaar is weet ik eerlijk gezegd niet.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201279644
Ze moeten denk ik ook eens een andere omgeving opzoeken. Ga een weekendje varen, wat drinken en eierballen eten bij Remkes in Groningen ofzo.
pi_201280147
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 15:58 schreef Raw85 het volgende:
Ze moeten denk ik ook eens een andere omgeving opzoeken. Ga een weekendje varen, wat drinken en eierballen eten bij Remkes in Groningen ofzo.
De belangrijkste hoofddrolspeler is nou juist van het 'zakelijke'. Sowieso spelen er veel meer belangen mee dan de relatie tussen Kaag en Rutte. Bij zo'n D66 zitten natuurlijk ook talloze lobbyisten die invloed uitoefenen en bij de VVD al helemaal.
pi_201280202
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 16:44 schreef Confetti het volgende:

[..]
De belangrijkste hoofddrolspeler is nou juist van het 'zakelijke'. Sowieso spelen er veel meer belangen mee dan de relatie tussen Kaag en Rutte. Bij zo'n D66 zitten natuurlijk ook talloze lobbyisten die invloed uitoefenen en bij de VVD al helemaal.
De invloed van lobbyisten op/binnen VVD en/of D66 buiten beschouwing latend zijn beide partijen er in het verleden vaak genoeg in allerlei samenstellingen uit gekomen.
  donderdag 9 september 2021 @ 16:53:14 #229
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201280264
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 15:24 schreef Hanca het volgende:

[..]
Remkes zegt ook dat hij een meerderheid niet uit sluit. Ik sluit ook niet uit dat Remkes gewoon Rutte en Hoekstra op hun falie geeft dat ze gewoon met GL-PvdA moeten overleggen.
Als ze er als partijen niet uitkomen, dan is het het risico waar Remkes de schuld in hoofdzaak neerlegt. Dat zal hij dan waarschijnlijk niet onder stoelen of banken steken, dus dat is een risico dat de partijen wel lopen. Qua hang, 'zijn' VVD en CDA staan er bij hem niet heel best op vanuit het stikstofdossier - daar schijnt ie behoorlijk geďrriteerd over te zijn, hun weigering om het probleem goed aan te pakken en zijn aanbevelingen over te nemen , en dan komt er ook nog eens het CDA-Limburg bij, waar Remkes nu de puinhopen van aan het opruimen is. Aan de andere kant is Remkes gewoon een VVD'er, dus hij zal toch wel gevoelig zijn voor de argumenten van rechts in deze.
  donderdag 9 september 2021 @ 16:54:20 #230
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201280279
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 15:58 schreef Raw85 het volgende:
Ze moeten denk ik ook eens een andere omgeving opzoeken. Ga een weekendje varen, wat drinken en eierballen eten bij Remkes in Groningen ofzo.
Groningen? Doe dan direct Slochteren!
  donderdag 9 september 2021 @ 16:55:04 #231
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201280289
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 16:54 schreef VoMy het volgende:

[..]
Groningen? Doe dan direct Slochteren!
Precies, hoog tijd om de boel een beetje op te schudden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201280348
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 16:54 schreef VoMy het volgende:

[..]
Groningen? Doe dan direct Slochteren!
Daar is Rutte 4 weken geleden nog geweest, zo veel hielp dat niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 9 september 2021 @ 17:00:34 #233
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201280380
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 16:58 schreef Hanca het volgende:

[..]
Daar is Rutte 4 weken geleden nog geweest, zo veel hielp dat niet.
Het CDA toch ook?
We have always been at war with Eastasia.
  donderdag 9 september 2021 @ 17:03:00 #234
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201280414
Ik zou met alle betrokkenen de Fyra nemen naar de nieuwe marinierskazerne in Vlissingen. Dan voel je waar politieke moed tot in staat is. Werkt vast inspirerend.
pi_201280427
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 16:54 schreef VoMy het volgende:

[..]
Groningen? Doe dan direct Slochteren!
Tja, er wordt vaak gedaan alsof ze de VVD in de gemeenten waar men te maken heeft met aardbevingsproblematiek allemaal het liefst zien hangen, maar verrassend genoeg is de VVD in bijna al die gemeenten de grootste.
pi_201280487
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 17:04 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Tja, er wordt vaak gedaan alsof ze de VVD in de gemeenten waar men te maken heeft met aardbevingsproblematiek allemaal het liefst zien hangen, maar verrassend genoeg is de VVD in bijna al die gemeenten de grootste.
Klopt niet helemaal. Eigenlijk gaat het allemaal om 2 gemeentes: Midden-Groningen (daar ligt Slochteren) en Eemsdelta (daar ligt Loppersum). En dan nog de gemeente Groningen zelf, met oa Ten Boer.

In Midden-Groningen is VVD de 6e partij (3 van de 33 raadsleden), in Eemsdelta de 4e (3 van de 29 raadsleden). In Groningen wonen de meeste stemmers natuurlijk in stad en die hebben geen last van aardbevingen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201280506
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 17:09 schreef Hanca het volgende:

[..]
Klopt niet helemaal. Eigenlijk gaat het allemaal om 2 gemeentes: Midden-Groningen (daar ligt Slochteren) en Eemsdelta (daar ligt Loppersum). En dan nog de gemeente Groningen zelf, met oa Ten Boer.

In Midden-Groningen is VVD de 6e partij, in Eemsdelta de 4e. In Groningen wonen de meeste stemmers natuurlijk in stad en die hebben geen last van aardbevingen.
In de Stad scoort de VVD over het algemeen helemaal niet zo best.
  donderdag 9 september 2021 @ 17:12:19 #238
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201280525
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 17:04 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Tja, er wordt vaak gedaan alsof ze de VVD in de gemeenten waar men te maken heeft met aardbevingsproblematiek allemaal het liefst zien hangen, maar verrassend genoeg is de VVD in bijna al die gemeenten de grootste.
Ja, zo gaat dat.

In de regio rond Tata Steel stemmen ze in meerderheid gewoon PVV/FvD/CDA/VVD - allemaal partijen die strengere regelgeving tegenwerken of überhaupt afwijzen want 'onnodig'. Maarja, nu blijkt het toch allemaal heel giftig en dan wordt er geklaagd dat het al zo lang bekend is. Als je jarenlang stemt volgens het adagium Liever kanker dan links moet je niet verbaasd zijn als je bij het eerste uitkomt.
Nu mag heel Nederland weer die fabriek gaan uitkopen voor ettelijke miljarden en kunnen we allemaal schrijnende reportages met ervaringen uit de omgeving verwachten hoe het zo mis heeft kunnen gaan, waaronder natuurlijk Wierd Duk die iemand gaat interviewen die zegt dat het allemaal de schuld is van woke-gedachtegoed bij de linkse partijen.
Geen zin in. Als die lui in IJmuiden eo zo begaan waren met hun eigen gezondheid hadden ze misschien een keer niet moeten stemmen op partijen die in hun verkiezingsprogramma en in de Tweede Kamer vooral aangeven dat je juist géén belemmeringen moet opwerpen voor Tata.
pi_201280530
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 17:11 schreef Raw85 het volgende:

[..]
In de Stad scoort de VVD over het algemeen helemaal niet zo best.
Klopt, ook maar 4 zetels, GL 11.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 9 september 2021 @ 17:14:07 #240
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_201280546
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 17:12 schreef Hanca het volgende:

[..]
Klopt, ook maar 4 zetels, GL 11.
Tja, Groningen is een studentenstad
pi_201280557
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 17:14 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]
Tja, Groningen is een studentenstad
Ja, daarom nam ik die eerst ook niet mee, want de gemeenteraad van Groningen zegt erg weinig over hoe er gestemd is in Ten Boer e.d. Daarom keek ik naar Midden-Groningen en Eemsdelta. In beide gemeentes scoort VVD gewoon slecht.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 9 september 2021 @ 17:19:28 #242
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_201280590
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 17:15 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, daarom nam ik die eerst ook niet mee, want de gemeenteraad van Groningen zegt erg weinig over hoe er gestemd is in Ten Boer e.d. Daarom keek ik naar Midden-Groningen en Eemsdelta. In beide gemeentes scoort VVD gewoon slecht.
VVD heeft daar nooit goed gescoord. Oost-Groningen is altijd een rood bolwerk geweest.
pi_201280700
Dat CDA congres belooft toch ook weer een pareltje te worden he.

Je wilt niet regeren met GL/PvdA, 'want instabiel', vervolgens houd je een congres omdat je eigen partij bijna in elkaar dondert en daar spreek je uit meer richting het midden te willen. Maar niet met GL/PvdA, want die zijn instabiel.

_O-
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_201280746
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 17:29 schreef BlackLining het volgende:
Dat CDA congres belooft toch ook weer een pareltje te worden he.

Je wilt niet regeren met GL/PvdA, 'want instabiel', vervolgens houd je een congres omdat je eigen partij bijna in elkaar dondert en daar spreek je uit meer richting het midden te willen. Maar niet met GL/PvdA, want die zijn instabiel.

_O-
Ik zie voor CDA wel meerdere redenen dan enkel instabiliteit (bij een 6 partijen coalitie) om niet met D66 en GroenLinks en PvdA in zee te gaan. Jij niet?

Het congres kan leuk worden ja. Hoop dat de motie mbt voltooid leven wordt aangenomen. Die wordt inmiddels ook aangeraden door het bestuur, maakt dus veel kans.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2021 17:34:54 ]
pi_201280761
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 17:33 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Ik zie voor CDA wel meerdere redenen dan enkel instabiliteit (bij een 6 partijen coalitie) om niet met D66 en GroenLinks en PvdA in zee te gaan. Jij niet?
Ja, alleen die benoemen ze niet.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 9 september 2021 @ 17:40:34 #246
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_201280825
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 16:53 schreef VoMy het volgende:

[..]
Als ze er als partijen niet uitkomen, dan is het het risico waar Remkes de schuld in hoofdzaak neerlegt. Dat zal hij dan waarschijnlijk niet onder stoelen of banken steken, dus dat is een risico dat de partijen wel lopen. Qua hang, 'zijn' VVD en CDA staan er bij hem niet heel best op vanuit het stikstofdossier - daar schijnt ie behoorlijk geďrriteerd over te zijn, hun weigering om het probleem goed aan te pakken en zijn aanbevelingen over te nemen , en dan komt er ook nog eens het CDA-Limburg bij, waar Remkes nu de puinhopen van aan het opruimen is. Aan de andere kant is Remkes gewoon een VVD'er, dus hij zal toch wel gevoelig zijn voor de argumenten van rechts in deze.
Ik heb Remkes altijd een van de meer redelijke en meer intelligente VVD'ers gevonden. Hij behoort wat mij betreft niet tot het type bier-en-bitterballendomoren waar de partij zo rijkelijk mee gevuld is.
pi_201281024
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 17:33 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Ik zie voor CDA wel meerdere redenen dan enkel instabiliteit (bij een 6 partijen coalitie) om niet met D66 en GroenLinks en PvdA in zee te gaan. Jij niet?

Het congres kan leuk worden ja. Hoop dat de motie mbt voltooid leven wordt aangenomen. Die wordt inmiddels ook aangeraden door het bestuur, maakt dus veel kans.
Hier een PDF met alle resoluties die in stemming komen
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201281094
Ik ben wel benieuwd naar hoe CDA resolutie 22 gaat invullen als die wordt aangenomen:

Resolutie: Rentmeesterschap! Het realiseren van de klimaatdoelstellingen voor 2030 wordt voor het CDA een topprioriteit!
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 9 september 2021 @ 18:11:31 #249
408813 crew  trein2000
pi_201281312
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 17:58 schreef Hanca het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar hoe CDA resolutie 22 gaat invullen als die wordt aangenomen:

Resolutie: Rentmeesterschap! Het realiseren van de klimaatdoelstellingen voor 2030 wordt voor het CDA een topprioriteit!
Is dat de hele tekst?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201281341
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 17:15 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, daarom nam ik die eerst ook niet mee, want de gemeenteraad van Groningen zegt erg weinig over hoe er gestemd is in Ten Boer e.d. Daarom keek ik naar Midden-Groningen en Eemsdelta. In beide gemeentes scoort VVD gewoon slecht.
Huh? De VVD is bij de afgelopen verkiezingen in die twee regio's groter dan andere partijen: https://www.verkiezingsui(...)il/TK20210317/687078
pi_201281372
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 18:11 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Is dat de hele tekst?
Nee:
quote:
Resolutie: Rentmeesterschap! Het realiseren van de klimaatdoelstellingen voor 2030 wordt voor het CDA een topprioriteit!
Resolutie ingediend door: CDA Fryslân
Het CDA partijcongres op 11 september, bijeen te ‘s-Hertogenbosch,

Constateert dat:
● Er een wereldwijde klimaatcrisis bestaat (zie ook het IPCC rapport van augustus jl.)
● De leefbaarheid van onze kinderen en kleinkinderen wordt door de klimaatcrisis negatief beďnvloed.
● Vele burgers, en vooral ook jonge mensen, in NL erg ongerust zijn over de klimaatcrisis en zij verwachten meer concrete acties van de politiek.
● Het CDA al jaren worstelt met een onduidelijk programma qua heldere prioriteiten (Gevolg: electoraal neerwaarts)
● Dat het CDA jaren heeft beloofd om prioriteit te geven aan Rentmeesterschap (de christelijke wortels van het CDA) en “Een land doorgeven waar je zelf graag zou willen wonen”.

Overweegt dat:
● Het roer qua beleid en bestuur om moet met focus op het halen van de klimaatdoelstellingen. Zowel voor de overheden als voor het CDA.
● Ik al jaren lid ben van het CDA en nu voor de eerste keer een resolutie indien. Ik voel de urgentie van de crisis in het CDA en de klimaatcrisis voor onze kinderen en kleinkinderen.

Spreekt uit dat:
● Het CDA duidelijk verantwoordelijkheid neemt ten aanzien van de urgente klimaatcrisis.
● Het halen van klimaatdoelstellingen vraagt om meer bestuurlijke invloed. Denk bijvoorbeeld aan een Klimaat-minister en Klimaat-gedeputeerden.
En gaat over tot de orde van de dag.

Preadvies: overnemen
Maar dus geen invulling en waar bij sommige resoluties er 4 pagina's aan onderbouwing van het pre-advies zijn, is er hier dus maar 1 woord.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 9 september 2021 @ 18:36:03 #252
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201281701
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 18:15 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee:
[..]
Maar dus geen invulling en waar bij sommige resoluties er 4 pagina's aan onderbouwing van het pre-advies zijn, is er hier dus maar 1 woord.
Ah, men stelt een klimaatminister aan van VVD-huize die een evenwicht probeert te vinden tussen duurzaamheid en economische groei (lees Dilan "geen tijd voor klimaatdrammers" Yesilgoz), en die goede daad kan ook weer afgevinkt worden.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201281852
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 18:36 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ah, men stelt een klimaatminister aan van VVD-huize die een evenwicht probeert te vinden tussen duurzaamheid en economische groei (lees Dilan "geen tijd voor klimaatdrammers" Yesilgoz), en die goede daad kan ook weer afgevinkt worden.
Even meegaand in je cynisme is het dan natuurlijker logischer om een D66’er aan te stellen die zich bezig houdt met klimaat, dan kan je die vervolgens ook nog eens de schuld geven.
pi_201281903
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 18:36 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ah, men stelt een klimaatminister aan van VVD-huize die een evenwicht probeert te vinden tussen duurzaamheid en economische groei (lees Dilan "geen tijd voor klimaatdrammers" Yesilgoz), en die goede daad kan ook weer afgevinkt worden.
Daarom ben ik benieuwd naar de invulling, want het sluit niet echt aan op hun programma: https://www.pbl.nl/public(...)programmas-2021-2025
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201282049
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 17:12 schreef VoMy het volgende:

[..]
Ja, zo gaat dat.

In de regio rond Tata Steel stemmen ze in meerderheid gewoon PVV/FvD/CDA/VVD - allemaal partijen die strengere regelgeving tegenwerken of überhaupt afwijzen want 'onnodig'. Maarja, nu blijkt het toch allemaal heel giftig en dan wordt er geklaagd dat het al zo lang bekend is. Als je jarenlang stemt volgens het adagium Liever kanker dan links moet je niet verbaasd zijn als je bij het eerste uitkomt.
Nu mag heel Nederland weer die fabriek gaan uitkopen voor ettelijke miljarden en kunnen we allemaal schrijnende reportages met ervaringen uit de omgeving verwachten hoe het zo mis heeft kunnen gaan, waaronder natuurlijk Wierd Duk die iemand gaat interviewen die zegt dat het allemaal de schuld is van woke-gedachtegoed bij de linkse partijen.
Geen zin in. Als die lui in IJmuiden eo zo begaan waren met hun eigen gezondheid hadden ze misschien een keer niet moeten stemmen op partijen die in hun verkiezingsprogramma en in de Tweede Kamer vooral aangeven dat je juist géén belemmeringen moet opwerpen voor Tata.
Ik zou dit weleens verder uitgezocht willen zien. Of de mensen die daadwerkelijk direct rondom Tata Steel of in aardbevingsgebied wonen zo massaal VVD stemmen. Heb toch de indruk dat dit afkomstig is van meer gegoede wijken in betere gebieden.
Incelfrikandel
pi_201282309
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 19:02 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Ik zou dit weleens verder uitgezocht willen zien. Of de mensen die daadwerkelijk direct rondom Tata Steel of in aardbevingsgebied wonen zo massaal VVD stemmen. Heb toch de indruk dat dit afkomstig is van meer gegoede wijken in betere gebieden.
De betere wijken/gebieden in die probleemgebieden of de betere wijken/gebieden van NL?

In de gemeente Velsen, waar IJmuiden onder valt, was de VVD bij de TK-verkiezingen het afgelopen jaar het grootst.
pi_201282350
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 19:19 schreef Raw85 het volgende:

[..]
De betere wijken/gebieden in die probleemgebieden of de betere wijken/gebieden van NL?

In de gemeente Velsen, waar IJmuiden onder valt, was de VVD bij de TK-verkiezingen het afgelopen jaar het grootst.
De betere wijken in/nabij probleemgebieden. Zeg maar de huizen die net geen of weinig last van aardbevingen ondervinden of niet in de directe neerslag.
Incelfrikandel
pi_201282427
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 19:21 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
De betere wijken in/nabij probleemgebieden. Zeg maar de huizen die net geen of weinig last van aardbevingen ondervinden of niet in de directe neerslag.
Ah oké, zo specifiek heb ik het nog niet bekeken. Maar aangezien de VVD in veel van die gemeenten de grootste partij was bij de TK-verkiezingen van dit jaar kan ik me niet voorstellen dat dat alleen maar geluksvogels zijn die er niets mee te maken hebben. Ik ken genoeg mensen in die regio die in gebieden met problemen wonen die VVD stemmen en nog veel meer Stadjers die nergens last van hebben maar zich wel solidair voelen met benadeelden en daar bij het stemmen ook rekening mee houden.
pi_201282597
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 19:26 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Ah oké, zo specifiek heb ik het nog niet bekeken. Maar aangezien de VVD in veel van die gemeenten de grootste partij was bij de TK-verkiezingen van dit jaar kan ik me niet voorstellen dat dat alleen maar geluksvogels zijn die er niets mee te maken hebben. Ik ken genoeg mensen in die regio die in gebieden met problemen wonen die VVD stemmen en nog veel meer Stadjers die nergens last van hebben maar zich wel solidair voelen met benadeelden en daar bij het stemmen ook rekening mee houden.
Tsja, tegen anekdotisch bewijs kan ik niet op ;)

Het zou eens uitgezocht moeten worden. Als ik het zo zie is een SP bijvoorbeeld ook groot rond IJmuiden. Als de zaken inderdaad redelijk zo in elkaar steken als VoMy stelt dan ja... Dan blijft dit land me verbazen :D
Incelfrikandel
pi_201282718
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 19:35 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Tsja, tegen anekdotisch bewijs kan ik niet op ;)

Het zou eens uitgezocht moeten worden. Als ik het zo zie is een SP bijvoorbeeld ook groot rond IJmuiden. Als de zaken inderdaad redelijk zo in elkaar steken als VoMy stelt dan ja... Dan blijft dit land me verbazen :D
Nou ja, m’n commentaar is ook weer niet 100% anekdotisch toch :D Je kan als je wat tijd hebt vrij nauwkeurig zien wie, wat, waar gestemd heeft. Maar het beeld dat men in zulke gebieden een massale hekel heeft aan de VVD lijkt mij op het eerste oog gewoon niet te kloppen. Maar goed, als je het hebt bekeken en tot andere conclusies komt hoor ik het ook graag, ben wel benieuwd
pi_201282918
Stembureau Slochteren was VVD de tweede partij: https://allecijfers.nl/verkiezingsuitslagen/midden-groningen/ (even klikken op gemeentehuis Slochteren).

Maar daar zie je dat de helft van de plaats in aarbevingsbestendige nieuwbouw woont, die zijn de afgelopen kabinetten misschien wel heel dankbaar.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 9 september 2021 @ 20:07:27 #262
408813 crew  trein2000
pi_201283192
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 18:36 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ah, men stelt een klimaatminister aan van VVD-huize die een evenwicht probeert te vinden tussen duurzaamheid en economische groei (lees Dilan "geen tijd voor klimaatdrammers" Yesilgoz), en die goede daad kan ook weer afgevinkt worden.
Het vinden van dat evenwicht lijkt me ook heel belangrijk...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201285162
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 17:33 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Ik zie voor CDA wel meerdere redenen dan enkel instabiliteit (bij een 6 partijen coalitie) om niet met D66 en GroenLinks en PvdA in zee te gaan. Jij niet?

Het congres kan leuk worden ja. Hoop dat de motie mbt voltooid leven wordt aangenomen. Die wordt inmiddels ook aangeraden door het bestuur, maakt dus veel kans.
Tuurlijk wel. Maar draai er dan niet omheen met zo'n smoesje als binnen de eigen partij men elkaar evengoed de tent uit vecht :')
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_201285456
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 21:57 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Tuurlijk wel. Maar draai er dan niet omheen met zo'n smoesje als binnen de eigen partij men elkaar evengoed de tent uit vecht :')
Volgens mij draait er binnen het cda Nieman omheen dat het intern knettert. Dat is de reden dat er morgen en overmorgen een extra congres is.
pi_201285813
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 22:13 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Volgens mij draait er binnen het cda Nieman omheen dat het intern knettert. Dat is de reden dat er morgen en overmorgen een extra congres is.
Waarin je vervolgens wat meer naar links zegt te willen gaan (al hebben ze dat vaker gezegd natuurlijk en die partij wordt rechtser en rechtser) en geen instabiliteit meer willen.

Je gaat dus eigenlijk een congres houden waarmee je de kant op wil van de partijen die je net hebt afgeschoten :')
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_201285979
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 22:32 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Waarin je vervolgens wat meer naar links zegt te willen gaan (al hebben ze dat vaker gezegd natuurlijk en die partij wordt rechtser en rechtser) en geen instabiliteit meer willen.

Je gaat dus eigenlijk een congres houden waarmee je de kant op wil van de partijen die je net hebt afgeschoten :')
Er zit wel even een wereld van verschil tussen iets meer naar links opschuiven (als dat al de wens is) als centrum conservatieve partij en links progressieve partijen als PvdA en GroenLinks. :')
pi_201286497
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 22:40 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Er zit wel even een wereld van verschil tussen iets meer naar links opschuiven (als dat al de wens is) als centrum conservatieve partij en links progressieve partijen als PvdA en GroenLinks. :')
Het zou het allicht makkelijker moeten maken om wel samen te werken, maar zelfs alleen al onderhandelen ging te ver, nota bene zelfs als de twee partijen bereid waren om als 1 partij aan de onderhandelingstafel plaats te nemen... want stel je toch voor hoe dat zou ogen.

Je zult overigens denk ik sowieso een coalitie moeten willen die met reële oplossingen komt voor zaken als stikstofcrisis, klimaat, woningmarkt. Als het aan mij zou liggen zou een 6-partijen coalitie dat prima kunnen doen, omdat je dan een coalitie hebt waarin echt zo'n beetje alles vertegenwoordigd is en je wellicht makkelijker kunt omgaan met maatschappelijke frictie .

Echter, zou ik me voor kunnen stellen dat met name het CDA dan liever even aan de zijlijn plaats neemt dan serieus te acteren op met name stikstof/woningmarkt (boeren uitkopen maakt in principe land vrij wat o.a. gebruikt kan worden voor woningen). Lijkt me electoraal verstandig zelfs. Kan me voorstellen dat dit een van de redenen is waarom de VVD Hoekstra zo erg omhelst.

[ Bericht 4% gewijzigd door SnertMetChoco op 09-09-2021 23:39:14 ]
pi_201286945
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 22:40 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Er zit wel even een wereld van verschil tussen iets meer naar links opschuiven (als dat al de wens is) als centrum conservatieve partij en links progressieve partijen als PvdA en GroenLinks. :')
Voor een individuele partij wel ja. Voor een coalitie met twee grote (centrum)rechtse liberale partijen en een paar vervangbare dwergjes, waaronder het CDA zelf, valt dat verschil in de praktijk wel mee.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_201287653
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 23:59 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Voor een individuele partij wel ja. Voor een coalitie met twee grote (centrum)rechtse liberale partijen en een paar vervangbare dwergjes, waaronder het CDA zelf, valt dat verschil in de praktijk wel mee.
Je vergeet de lijn conservatief-progressief.
pi_201288119
Groenlinks en PvdA willen niet meedoen los van elkaar, en willen niet gedogen maar dat het vastloopt is allemaal de schuld van Rutte hoor.
pi_201288175
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 08:29 schreef Mondkapje het volgende:
Groenlinks en PvdA willen niet meedoen los van elkaar, en willen niet gedogen maar dat het vastloopt is allemaal de schuld van Rutte hoor.
Beide toch niet raar. Ze werken richting een fusie, dat gaat nooit met 1 van de 2 partijen in een kabinet.
Rutte wil niet met ze praten, maar verwacht wel dat ze gaan gedogen. Als er niet met je gepraat wil worden, ga je die ander toch ook niet steunen?

Rutte had namens de VVD toch in ieder geval het gesprek aan kunnen gaan, mochten de plannen te links voor de VVD worden, had ie er toch alsnog uit kunnen stappen?
pi_201288188
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 08:29 schreef Mondkapje het volgende:
Groenlinks en PvdA willen niet meedoen los van elkaar, en willen niet gedogen maar dat het vastloopt is allemaal de schuld van Rutte hoor.
Dat GL en PvdA niet los van elkaar willen komt natuurlijk ook door ervaringen van vorige keren met Rutte. En het komt ook omdat Rutte bij de achterban zo impopulair is dat ze niet de enige linkse partij willen zijn die Rutte in het zadel houdt.

En ik denk trouwens dat we dat 'gedogen' eens moeten vergeten. Een minderheidskabinet moet geen gedoogpartners zoeken, dat is juist funest. Er is ook nauwelijks verschil tussen vaste gedoogpartner zijn en meeregeren. Nee, een minderheidskabinet moet met al zijn plannen de markt op om een meerderheid te vinden in beide kamers. En de oppositie wordt dus geacht elk plan te beoordelen op de inhoud. Dan stem je dus de ene keer met het kabinet mee en de andere keer tegen. Dat 'gedogen' is eigenlijk een hele vervelende constructie.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201288200
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 september 2021 08:39 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat GL en PvdA niet los van elkaar willen komt natuurlijk ook door ervaringen van vorige keren met Rutte. En het komt ook omdat Rutte bij de achterban zo impopulair is dat ze niet de enige linkse partij willen zijn die Rutte in het zadel houdt.

Valt reuze mee, de Rutte-haat zit vooral in Den Haag en Hilversum.

Er moeten heel belangrijke besluiten genomen worden, waarom nu per se fuseren, doe dat een paar jaar later. Als CDA en VVD nu zouden fuseren zou ook iedereen zeggen Ho Ho!

PvdA zwalkt enorm. Jarenlang leken ze de zusterpartij van het CDA, en nu moet het opeens GroenLInks zijn, ze sturen een van hun meest ervaren leiders zelf weg en zetten daar Ploumen voor in de plaats die nog te dom is om te poepen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Mondkapje op 10-09-2021 08:47:36 ]
pi_201288259
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 08:41 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Valt reuze mee, de Rutte-haat zit vooral in Den Haag en Hilversum.

Er moeten heel belangrijke besluiten genomen worden, waarom nu per se fuseren, doe dat een paar jaar later. Als CDA en VVD nu zouden fuseren zou ook iedereen zeggen Ho Ho!
GL en PVDA kunnen ook gewoon nu fuseren als ze echt deze periode niet zonder elkaar gaan, en dan aan de volgende verkiezingen los mee doen :P maar dat gaan ze echt niet doen.
pi_201288261
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 08:41 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Valt reuze mee, de Rutte-haat zit vooral in Den Haag en Hilversum.
Waarom zie je dan steeds dit soort artikelen:
https://www.ad.nl/politie(...)e-het-niet~a3051a07/
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)r-twijfel-over-rutte


En was er zelfs een motie bij PvdA (niet in stemming gebracht) om een kabinet onder Rutte onmogelijk te maken?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201288280
quote:
Zie je wie het schrijft?
En ik denk dat die PvdA leden geen andere menng durven te hebben dan de belangrijkste roeptoeters in die partij.

Ik denk dat het Rutte alleen met GroenLInks wil, omdat die partij vrij consistent is, niet zwalkt, een leider heeft die al een tijd aan het roer staat, dat geeft de meeste zekerheid tot een succesvol kabinet. Bovendien zou links te veel gaan overheersen in een kabinet met D66, Groenlinks én PvdA.

[ Bericht 6% gewijzigd door Mondkapje op 10-09-2021 08:55:14 ]
pi_201288337
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 08:49 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Zie je wie het schrijft?
En ik denk dat die PvdA leden geen andere menng durven te hebben dan de belangrijkste roeptoeters in die partij.

Onzin. Rutte is inmiddels buiten de VVD achterban gewoon zeer impopulair. Dat blijkt toch ook duidelijk op dit forum.

En mensen in Nederland zijn echt wel zelf in staat een mening te vormen over de minister-president, daar hebben ze geen hulp van de partijtop bij nodig.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201288350
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 08:49 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Ik denk dat het Rutte alleen met GroenLInks wil, omdat die partij vrij consistent is, niet zwalkt, een leider heeft die al een tijd aan het roer staat, dat geeft de meeste zekerheid tot een succesvol kabinet. Bovendien zou links te veel gaan overheersen in een kabinet met D66, Groenlinks én PvdA.
En daar heeft Rutte dus pech, want zijn smaak koekje wordt niet gebakken. En rechts zou teveel gaan overheersen in een kabinet met VVD, D66 en CDA. Daar kan 1 linkse partij zich onmogelijk bij aansluiten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201288362
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 08:55 schreef Hanca het volgende:

[..]

En mensen in Nederland zijn echt wel zelf in staat een mening te vormen over de minister-president, daar hebben ze geen hulp van de partijtop bij nodig.
Ik heb het over de PvdA-leden. Als je daar op het congres bent, is het best lastig iets aardigs over Rutte te zeggen kan ik me zo voorstellen.
pi_201288385
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 08:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
Onzin. Rutte is inmiddels buiten de VVD achterban gewoon zeer impopulair. Dat blijkt toch ook duidelijk op dit forum.

Uit de peilingen blijkt keer op keer iets anders. Hoe meer HIlversum Rutte aanvalt, hoe hoger hij in de peilingen komt.
pi_201288410
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 08:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
En daar heeft Rutte dus pech, want zijn smaak koekje wordt niet gebakken. En rechts zou teveel gaan overheersen in een kabinet met VVD, D66 en CDA. Daar kan 1 linkse partij zich onmogelijk bij aansluiten.
Ik ben dan ook niet voor CDA-deelname in het kabinet, aan de andere kant, als het CDA er niet inzit en er moeten knopen doorgehakt worden over stikstof, is het misschien beter dat ze ook zelf deelnemen en verantwoordelijkheid nemen.
pi_201288418
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 08:58 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Ik heb het over de PvdA-leden. Als je daar op het congres bent, is het best lastig iets aardigs over Rutte te zeggen kan ik me zo voorstellen.
Ik heb het ook over PvdA leden. En nee, zo lastig is dat niet. Rutte was een jaar of 2 jaar geleden ook gewoon populair onder de PvdA achterban. Maar nu willen ze hem niet meer. Rutte is wat dat betreft best een struikelblok, die heeft zich met een tiental schandalen inmiddels onmogelijk gemaakt bij een heel deel van Nederland. En die mensen zullen echt geen PvdA meer stemmen als Ploumen nu in haar eentje Rutte in het zadel houdt. En hetzelfde gaat op bij GL en Klaver.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201288429
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 09:01 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik heb het ook over PvdA leden. En nee, zo lastig is dat niet. Rutte was een jaar of 2 jaar geleden ook gewoon populair onder de PvdA achterban. Maar nu willen ze hem niet meer.
En masse! Wat apart.

Weet je, mensen in het land kunnen zich best voorstellen dat Rutte voor een NOS-microfoon niet al zijn kaarten uitspeelt. Hij weet dat hij op zijn hoede moet zijn, en dat is terecht.
  vrijdag 10 september 2021 @ 09:08:35 #284
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_201288485
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 08:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
En daar heeft Rutte dus pech, want zijn smaak koekje wordt niet gebakken. En rechts zou teveel gaan overheersen in een kabinet met VVD, D66 en CDA. Daar kan 1 linkse partij zich onmogelijk bij aansluiten.
Het is inmiddels duidelijk dat beide opties onhaalbaar zijn. Het is nu aan Remkes te onderzoeken of er een minderheidskabinet mogelijk is. Hierbij kan gekozen worden tussen 3 verschillende motorblokken.

• Links motorblok (D66/GL/PvdA)
• Rechts motorblok (VVD/CDA)
• Liberaal motorblok (VVD/D66)

Als er niet voldoende (gedoog)steun wordt gevonden bij deze drie opties, dan rest ons alleen nog de gang naar de stembus.
pi_201288495
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 09:03 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
En masse! Wat apart.

Weet je, mensen in het land kunnen zich best voorstellen dat Rutte voor een NOS-microfoon niet al zijn kaarten uitspeelt. Hij weet dat hij op zijn hoede moet zijn, en dat is terecth.
Ik geloof dat jij de toeslagenaffaire hebt gemist. En de zaak 'Omtzigt'. En zijn zeer gebrekkige informeren van de Kamer. Zijn continue geheugenverlies.

Dus ja, de linkse kiezers zijn 'en masse' Rutte zat. En dat is niet apart, dat is een logisch gevolg van een opeenstapeling van schandalen met daaronder 1 van de grootste schandalen uit de Nederlandse geschiedenis, dat de Nederlandse overheid mensen discrimineerde.

Dat jij dat apart noemt is eerder apart.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201288507
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 09:09 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik geloof dat jij de toeslagenaffaire hebt gemist. En de zaak 'Omtzigt'. En zijn zeer gebrekkige informeren van de Kamer. Zijn continue geheugenverlies.

Dus ja, de linkse kiezers zijn 'en masse' Rutte zat. En dat is niet apart, dat is een logisch gevolg van een opeenstapeling van schandalen met daaronder 1 van de grootste schandalen uit de Nederlandse geschiedenis, dat de Nederlandse overheid mensen discrimineerde.

Dat jij dat apart noemt is eerder apart.
Allemaal de schuld van Rutte. Lekker makkelijk!

Hilversum en Den Haag vergeten dat we allemaal op de kleuterschool hebben gezeten en allemaal weten hoe het werkt bij het zwartmaken van mensen.
pi_201288515
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 09:08 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]
Het is inmiddels duidelijk dat beide opties onhaalbaar zijn. Het is nu aan Remkes te onderzoeken of er een minderheidskabinet mogelijk is. Hierbij kan gekozen worden voor 3 verschillende motorblokken.

• Links motorblok (D66/GL/PvdA)
• Rechts motorblok (VVD/CDA)
• Liberaal motorblok (VVD/D66)

Als er niet voldoende (gedoog)steun wordt gevonden bij deze drie opties, dan rest ons alleen nog de gang naar de stembus.
1 van de meest waarschijnlijke opties is gewoon liberaal/rechts: VVD-D66-CDA.
Dat zogenaamde linkse motorblok is helemaal geen optie, met een ruime meerderheid van VVD-CDA-PVV-FvD-JA21-SGP-Van Haga-BBB in de kamer. Die zouden nog geen dag kunnen bestaan, of ze moeten een heel erg rechts beleid willen gaan uitvoeren.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201288529
De Hond peiling: Hoogste aantal VVD zetels in 9 jaar (37 zetels)
https://twitter.com/AllePeilingen

Hilversum moet nu echt stoppen met de haatcampagne, anders wordt de VVD veel te groot.
pi_201288577
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 09:10 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Allemaal de schuld van Rutte. Lekker makkelijk!
Het niet informeren van de Kamer? Ja, dat is zijn eigen schuld. Ook als andere ministers dat doen trouwens, want controleren dat ministers de kamer goed informeren is de hoofdtaak van de minister-president.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 10 september 2021 @ 09:21:30 #290
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_201288633
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 09:12 schreef Hanca het volgende:

[..]
1 van de meest waarschijnlijke opties is gewoon liberaal/rechts: VVD-D66-CDA.
Dat zogenaamde linkse motorblok is helemaal geen optie, met een ruime meerderheid van VVD-CDA-PVV-FvD-JA21-SGP-Van Haga-BBB in de kamer. Die zouden nog geen dag kunnen bestaan, of ze moeten een heel erg rechts beleid willen gaan uitvoeren.
Denk dat Kaag liberaal/rechts niet ziet zitten, want dat is in feite het voortzetten van de huidige coalitie. Dat is haar niet progressief genoeg.

Ik zou een links minderheidskabinet wel interessant vinden. Het is dan aan links om de rechts/conservatieve Kamermeerderheid te overtuigen. Als de verschillen met CDA en VVD, zoals ze blijven beweren, inderdaad overbrugbaar zijn, dan moet dat kunnen lukken.
pi_201288712
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 09:14 schreef Mondkapje het volgende:
De Hond peiling: Hoogste aantal VVD zetels in 9 jaar (37 zetels)
https://twitter.com/AllePeilingen

Hilversum moet nu echt stoppen met de haatcampagne, anders wordt de VVD veel te groot.
Welke haatcampagne?
pi_201288728
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 09:18 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het niet informeren van de Kamer? Ja, dat is zijn eigen schuld. Ook als andere ministers dat doen trouwens, want controleren dat ministers de kamer goed informeren is de hoofdtaak van de minister-president.
Wie zonder zonde is, werpe de eerste steen.

Weet je, mensen in het land willen een kabinet. Wij horen Rutte alleen maar zeggen: ik wil zo snel mogelijk een kabinet. Kaag: ik wil het over de inhoud hebben. Dus krijgt Rutte steeds meer stemmen want wij willen allemaal dat er snel een kabinet komt, buitenlandse investeerders kopen grote steden op, stikstofprobleem houdt alles tegen, docententekort en verpleegkundigentekort, etc etc.

En wat zeggen Groenlinks en PvdA? Ik wil dit niet en ik wil dat niet ondertussen stagneren zij de boel. Dat gaat ze stemmen kosten, dat kan niet anders.
pi_201288732
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 09:14 schreef Mondkapje het volgende:
De Hond peiling: Hoogste aantal VVD zetels in 9 jaar (37 zetels)
https://twitter.com/AllePeilingen

Hilversum moet nu echt stoppen met de haatcampagne, anders wordt de VVD veel te groot.
"Hilversum" voert zeker geen haatcampagne tegen de VVD, je klinkt een beetje als een verontwaardigde PVVer of FvDer als je dat constant roept.

Noem 1 ding waarin Rutte, of de VVD oneerlijk is behandeld door gezaghebbende NPO programma's? (neem aan dat je dat met Hilversum bedoeld)

Als het over de wooncrisis gaat mag Koerhuis gewoon aanschuiven, voor de verkiezingen mocht Rutte keer op keer met Wilders in debat.

Maar je hoeft maar een kamerdebat met Rutte te kijken en je ziet dat een groot gedeelte van de kamer helemaal klaar is met Rutte. Nadat die is gebleven na de ruim aangenomen motie van afkeuring wordt die niet meer vertrouwd. En dat zien de Haagse journalisten ook.

Dan kan je als tegenargument met peilingen aan komen, en hoe treurig dat ook is, die peilingen kloppen ook wel.

Maar dat er meer mensen op de VVD zouden gaan stemmen, betekent niet dat er aan de andere kant steeds meer mensen Rutte niet meer vertrouwen. Het 1 heeft niet perse met het andere te maken.
pi_201288742
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 09:29 schreef papert het volgende:

[..]
"Hilversum" voert zeker geen haatcampagne tegen de VVD, je klinkt een beetje als een verontwaardigde PVVer of FvDer als je dat constant roept.

Noem 1 ding waarin Rutte, of de VVD oneerlijk is behandeld door gezaghebbende NPO programma's? (neem aan dat je dat met Hilversum bedoeld)

Dan ben je echt blind als je dat niet ziet.
pi_201288798
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 09:29 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Wie zonder zonde is, werpe de eerste steen.

Weet je, mensen in het land willen een kabinet. Wij horen Rutte alleen maar zeggen: ik wil zo snel mogelijk een kabinet. Kaag: ik wil het over de inhoud hebben. Dus krijgt Rutte steeds meer stemmen want wij willen allemaal dat er snel een kabinet komt, buitenlandse investeerders kopen grote steden op, stikstofprobleem houdt alles tegen, docententekort en verpleegkundigentekort, etc etc.

En wat zeggen Groenlinks en PvdA? Ik wil dit niet en ik wil dat niet ondertussen stagneren zij de boel. Dat gaat ze stemmen kosten, dat kan niet anders.
"Wie zonder zonde is werpen de eerste steen"

Zo kan je alle politieke fouten wel afdoen.

En op de problemen die je nu noemt,
-opkopen van steden door investeerders
-stikstofprobleem
-docententekort
-verpleegkundigetekort

Denk je echt dat de mensen die zich zorgen maken over deze problemen vertrouwen hebben in de VVD om dit op te lossen?

Dit zijn inderdaad problemen waar ik me erg zorgen over maak, en waar ik (en de meeste linkse kiezers) geen enkel vertrouwen hebben in de VVD dat ze dit goed op gaan lossen.
pi_201288820
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 09:31 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Dan ben je echt blind als je dat niet ziet.
Maak me ziende. Noem voorbeelden. Ik kijk tegenwoordig alleen Nieuwsuur als actualiteiten programma. Die vind ik vrij objectief.

In de periode voor de verkiezingen keek ik wat meer, toen was er echt geen VVD haatcampagne. Verre van.
Is dat daarna veranderd?
pi_201288864
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 09:36 schreef papert het volgende:

[..]
"Wie zonder zonde is werpen de eerste steen"

Zo kan je alle politieke fouten wel afdoen.

En op de problemen die je nu noemt,
-opkopen van steden door investeerders
-stikstofprobleem
-docententekort
-verpleegkundigetekort

Denk je echt dat de mensen die zich zorgen maken over deze problemen vertrouwen hebben in de VVD om dit op te lossen?

Dit zijn inderdaad problemen waar ik me erg zorgen over maak, en waar ik (en de meeste linkse kiezers) geen enkel vertrouwen hebben in de VVD dat ze dit goed op gaan lossen.
Mensen hebben liever dat er eindelijk eens wat gebeurt. Ploumen gaat echt het verschil niet maken met haar gejammer en geklaag.
pi_201288965
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 09:08 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]
Het is inmiddels duidelijk dat beide opties onhaalbaar zijn. Het is nu aan Remkes te onderzoeken of er een minderheidskabinet mogelijk is. Hierbij kan gekozen worden tussen 3 verschillende motorblokken.

• Links motorblok (D66/GL/PvdA)
• Rechts motorblok (VVD/CDA)
• Liberaal motorblok (VVD/D66)

Als er niet voldoende (gedoog)steun wordt gevonden bij deze drie opties, dan rest ons alleen nog de gang naar de stembus.
Gaat de gang naar de stembus dit dan oplossen? (op basis van de peilingen zie ik dat niet zo)
pi_201288979
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 09:52 schreef verbijstering het volgende:

[..]
Gaat de gang naar de stembus dit dan oplossen? (op basis van de peilingen zie ik dat niet zo)
Dan zegt Nederland, VVD, je krijgt onze fiat want er moet nu echt iets gebeuren, dan maar zonder links.
De problemen zijn gewoon te groot.
  vrijdag 10 september 2021 @ 09:56:09 #300
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_201289008
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 09:43 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Mensen hebben liever dat er eindelijk eens wat gebeurt. Ploumen gaat echt het verschil niet maken met haar gejammer en geklaag.
En dn doet het Kabinet iets tegen de stikstofproblematiek, dan gaat die gek Baudet roepen dat iedereen de snelheidsbeperking maar aan zijn laars moet lappen. Wat wil je dan?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_201289044
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 09:43 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Mensen hebben liever dat er eindelijk eens wat gebeurt. Ploumen gaat echt het verschil niet maken met haar gejammer en geklaag.
Je vond dat Kaag seksistisch werd bejegend door de media door te stellen dat ze een sneer uitdeelde aan Rutte, maar stelt dat Ploumen alleen maar jammert en klaagt.

Ik vind dat tweede veel meer naar seksisme neigen dan het eerste.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')