Daar lopen mensen over het algemeen ook meer risico om in 't ziekenhuis terecht te komen met corona dan in het nachtleven.quote:Op woensdag 8 september 2021 15:21 schreef Galvez het volgende:
[..]
Daar gedragen mensen zich over het algemeen wel beter dan in het nachtleven.
Weekendje Parijsquote:Op woensdag 8 september 2021 14:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dochter wil heel graag weer eens een weekend London doen, maar ik denk dat we dat tot nader orde nog maar even uitstellen
quote:Op woensdag 8 september 2021 15:25 schreef Mammietje het volgende:
Je kan er eventueel ook zelf mee komen he?
Behalve QR vaccinatiebewijs bij ingang restaurants etc. geen gedoe met testen en quarantaine en 100 formulieren daar?quote:
Klopt, aan de andere kant is een voorzichtige stijging in de jongste groepen alweer te zien..quote:Op woensdag 8 september 2021 15:30 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Percentage positief getest loopt wel hard terug. Vandaag 9%. Week geleden was dat nog 11,8%.
Ik blijf ook met je hopen dat het wel toeneemtquote:
Maar dat is niet zo heel problematisch. Liever een stijging in die groepen dan in de kwetsbare groepen.quote:Op woensdag 8 september 2021 15:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Klopt, aan de andere kant is een voorzichtige stijging in de jongste groepen alweer te zien..
Dat is het aantal opnames. De eerdere grafiek is het aantal mensen dat er ligt. Het aantal opnames wordt trouwens continu bijgewerkt en geeft eigenlijk pas na een paar dagen een compleet beeld.quote:Op woensdag 8 september 2021 15:30 schreef Za het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
https://www.stichting-nice.nl/covid-19-op-de-zkh.jsp
Man en dochter hebben me in de onhandige positie gemanouvreerd dat ik afscheid moet nemen van mijn principe dat ik geen gebruik wil maken van mijn QR-codequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
37 gemeentes met 0 besmettingen
57 gemeentes met 1 besmettingen
111 gemeentes met 2-4 besmettingen
20 gemeentes met 5 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.php
Open de schuilkelders maar weerwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
En dan?quote:Op woensdag 8 september 2021 15:25 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Of je doet het allebei niet, ook prima.
Het is nog niet eens 12 september, en de grafiek wordt 2 keer per week bewerkt...quote:Op woensdag 8 september 2021 15:30 schreef Za het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
https://www.stichting-nice.nl/covid-19-op-de-zkh.jsp
https://www.interieur.gou(...)r-l-honneur-vert.pdfquote:Op woensdag 8 september 2021 15:30 schreef Momo het volgende:
[..]
Behalve QR vaccinatiebewijs bij ingang restaurants etc. geen gedoe met testen en quarantaine en 100 formulieren daar?
En dus nog steeds geen dwang?quote:Op woensdag 8 september 2021 15:33 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Dan hoef je niet zo te piepen over een groot neusgat of een stijf armpje.
Ook alleen beschikbaar in Frans natuurlijkquote:Op woensdag 8 september 2021 15:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.interieur.gou(...)r-l-honneur-vert.pdf
Alleen dit. Maar ook gewoon een erg leuke stad.
Nee, niemand verplicht je om die prik te halen.quote:Op woensdag 8 september 2021 15:34 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
En dus nog steeds geen dwang?
Die leuke reacties zijn wel lollig hoor trouwens.
Mooie oefening voor dochterquote:Op woensdag 8 september 2021 15:34 schreef Momo het volgende:
[..]
Ook alleen beschikbaar in Frans natuurlijk, maar daar kom je nog wel uit het middelbare school Frans en google translate.
Klinkt wat minder maar anders een weekendje Kopenhagen. In Denemarken schaffen ze alle maatregels af op 10 september. Alleen voor het inreizen van Denemarken zijn nog beperkingen dus waarschijnlijk gevaccineerd of negatief getest.quote:Op woensdag 8 september 2021 15:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Man en dochter hebben me in de onhandige positie gemanouvreerd dat ik afscheid moet nemen van mijn principe dat ik geen gebruik wil maken van mijn QR-codeZe willen inderdaad een weekendje Parijs doen als dochter dadelijk ook volledig gevaccineerd is (in de herfstvakantie dus).
En ik wil ook echt met ze mee! Dus tja, hoe was het ook alweer? Principes zijn er om aan de kant gezet te worden?
Klopt, maar op papier zal het weer voor de nodige reuring gaan zorgen..quote:Op woensdag 8 september 2021 15:31 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Maar dat is niet zo heel problematisch. Liever een stijging in die groepen dan in de kwetsbare groepen.
Kopenhagen, maar ook Stockholm zijn geweldige steden om een weekendje in rond te struinenquote:Op woensdag 8 september 2021 15:37 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Klinkt wat minder maar anders een weekendje Kopenhagen. In Denemarken schaffen ze alle maatregels af op 10 september. Alleen voor het inreizen van Denemarken zijn nog beperkingen dus waarschijnlijk gevaccineerd of negatief getest.
Een ziekenhuisopname is een gevolg van een ernstige complicatie.quote:Op woensdag 8 september 2021 15:00 schreef Za het volgende:
[..]
Het betrof de verwijzing ernstige complicaties.
Ligt eraan in welke wijk je komtquote:Op woensdag 8 september 2021 15:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.interieur.gou(...)r-l-honneur-vert.pdf
Alleen dit. Maar ook gewoon een erg leuke stad.
Dat klopt, daarom zei ik ook wij benaderen andere grafieken.quote:Op woensdag 8 september 2021 15:31 schreef Tijn het volgende:
Dat is het aantal opnames. De eerdere grafiek is het aantal mensen dat er ligt.
Nogmaals, het betrof ernstige complicaties, vandaar mijn verwijzing naar de IC waar er 4 zijn opgenomen de afgelopen week in de leeftijd <29.quote:Het aantal opnames wordt trouwens continu bijgewerkt en geeft eigenlijk pas na een paar dagen een compleet beeld.
Nog meer cijfers:quote:Op woensdag 8 september 2021 15:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Een ziekenhuisopname is een gevolg van een ernstige complicatie.
[ afbeelding ]
Misschien kan Alfa nog een transfer maken naar een zwakkere competitie. Die gaat op deze manier weinig speelminuten maken hier.quote:
Kopenhagen vinden we tof, zijn we ook al eens geweest!quote:Op woensdag 8 september 2021 15:37 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Klinkt wat minder maar anders een weekendje Kopenhagen. In Denemarken schaffen ze alle maatregels af op 10 september. Alleen voor het inreizen van Denemarken zijn nog beperkingen dus waarschijnlijk gevaccineerd of negatief getest.
Staan hier allebei nog op ons lijstjequote:Op woensdag 8 september 2021 15:39 schreef chratnox het volgende:
[..]
Kopenhagen, maar ook Stockholm zijn geweldige steden om een weekendje in rond te struinen
Wij gingen met de trein en alleen onze QR code (en natuurlijk onze trein ticketsquote:Op woensdag 8 september 2021 15:30 schreef Momo het volgende:
[..]
Behalve QR vaccinatiebewijs bij ingang restaurants etc. geen gedoe met testen en quarantaine en 100 formulieren daar?
Dat zou je verwachten toch? Kinderen zijn bij besmetting bijna altijd asymptomatisch en zullen dus in de vakantie nauwelijks getest worden. Nu ze weer naar school gaan worden er weer meer kinderen getest, dus meer asymptomatische positieve tests en percentage positief getest omlaag. Volgens mij klopt het zoquote:Op woensdag 8 september 2021 15:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Klopt, aan de andere kant is een voorzichtige stijging in de jongste groepen alweer te zien..
Graag een link voor het door jou genoemde directe medische voordeel dat het vaccin biedt voor jongeren.quote:
Je vergeet af te sluiten met BVD.quote:Op woensdag 8 september 2021 15:46 schreef Za het volgende:
[..]
Graag een link voor het door jou genoemde directe medische voordeel voor jongeren.
Ik heb er net twee gegeven.quote:Op woensdag 8 september 2021 15:46 schreef Za het volgende:
[..]
Graag een link voor het door jou genoemde directe medische voordeel dat het vaccin biedt voor jongeren.
Inderdaad. Excuseer.quote:Op woensdag 8 september 2021 15:46 schreef dick_laurent het volgende:
Je vergeet af te sluiten met BVD.
quote:Op woensdag 8 september 2021 15:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Een ziekenhuisopname is een gevolg van een ernstige complicatie.
[ afbeelding ]
Hier een derde:quote:Op woensdag 8 september 2021 15:46 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik heb er net twee gegeven.
Het feit dat er 4 jongeren op een IC zijn opgenomen afgelopen week, is niet hetzelfde als jouw bewering dat jongeren een direct medisch voordeel hebben bij een prik.quote:
quote:Op woensdag 8 september 2021 15:46 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Je vergeet af te sluiten met BVD.
Een vierde:quote:Op woensdag 8 september 2021 15:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hier een derde:
[ afbeelding ]
Dat zijn geen cijfers man.quote:Op woensdag 8 september 2021 15:43 schreef DireStraits7 het volgende:
Nog meer cijfers:
[ afbeelding ]
https://blogs.bmj.com/bmj(...)nes-and-blood-clots/
Scholen.quote:Op woensdag 8 september 2021 15:56 schreef _serial_ het volgende:
Zo dan, er zijn maandag(30K testen) 10K testen meer uitgevoerd dan de dagen ervoor.
[ afbeelding ]
Waarschijnlijk 5 dagen na de eerste schoolbesmettingenquote:Op woensdag 8 september 2021 15:56 schreef _serial_ het volgende:
Zo dan, er zijn maandag(30K testen) 10K testen meer uitgevoerd dan de dagen ervoor.
[ afbeelding ]
Ik heb nog steeds de indruk dat ze helemaal niet op buitenlanders zitten te wachten daar. Ik hoopte dit jaar ook nog een korte trip te kunnen doen naar UK maar heb het eigenlijk al afgeschreven. Dan maar Ierland. Vergelijkbaar qua sfeer en die doen niet moeilijk met peperdure testen.quote:Op woensdag 8 september 2021 15:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ze merken het vanzelf in de portemonnee daar. Hoop ik. Het is ons favoriete vakantie land binnen Europa, dus we willen graag weer een keer die kant op, maar inderdaad niet op deze manier.
Dus als het je niet aanstaat zijn het geen cijfers, terwijl je zelf al weken/maanden aan komt zetten met dubieuze twitteraars en bronnen over je Israel-fetisjquote:
Volgens mij had ik het over testen en prikken.quote:Op woensdag 8 september 2021 15:35 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Nee, niemand verplicht je om die prik te halen.
Toevallig. Wij hadden dezelfde gedachten voor het najaar of in de winter. Mits toerisme dan nog steeds kan.quote:Op woensdag 8 september 2021 15:57 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds de indruk dat ze helemaal niet op buitenlanders zitten te wachten daar. Ik hoopte dit jaar ook nog een korte trip te kunnen doen naar UK maar heb het eigenlijk al afgeschreven. Dan maar Ierland. Vergelijkbaar qua sfeer en die doen niet moeilijk met peperdure testen.
Lekker St. Patricksday vierenquote:Op woensdag 8 september 2021 15:57 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds de indruk dat ze helemaal niet op buitenlanders zitten te wachten daar. Ik hoopte dit jaar ook nog een korte trip te kunnen doen naar UK maar heb het eigenlijk al afgeschreven. Dan maar Ierland. Vergelijkbaar qua sfeer en die doen niet moeilijk met peperdure testen.
quote:
Maar waarom dan nu opeens? Noord is al twee weken begonnen (geen piek te zien), Midden net een week, en Zuid is deze week pas begonnen. Dat zou betekenen dat deze piek puur door Midden zou komen en er geen effect te zien zou zijn van Noord.quote:Op woensdag 8 september 2021 15:57 schreef speknek het volgende:
[..]
Waarschijnlijk 5 dagen na de eerste schoolbesmettingen
Dublin ben ik al 2x geweest, erg geslaagd voor een weekendje maar dan heb je het ook wel gezien imo. Dus wellicht een auto huren en dan al spookrijdend richting Cork of de westkust denk ik. County Wicklow zou naar t schijnt ook erg de moeite zijn!quote:Op woensdag 8 september 2021 15:59 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Toevallig. Wij hadden dezelfde gedachten voor het najaar of in de winter. Mits toerisme dan nog steeds kan.
Ik weet niet precies hoe de verdeling is, maar is Midden niet een vele malen grotere cohort dan Noord? Je hebt vrijwel de volledige randstad en gelderland.quote:Op woensdag 8 september 2021 15:59 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
[..]
Maar waarom dan nu opeens? Noord is al twee weken begonnen (geen piek te zien), Midden net een week, en Zuid is deze week pas begonnen. Dat zou betekenen dat deze piek puur door Midden zou komen en er geen effect te zien zou zijn van Noord.
edit: Misschien toch een piek van Noord.
Toch wel een beetje wat ik dacht gezien het (licht) dalende percentage positief. Ik zou zeggen dat de stijging onder basisschoolleerlingen (van 5% naar 15%) de daling in de rest van de samenleving tenietdoet.quote:
Wicklow mountains is zeker de moeite waard!quote:Op woensdag 8 september 2021 16:01 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dublin ben ik al 2x geweest, erg geslaagd voor een weekendje maar dan heb je het ook wel gezien imo. Dus wellicht een auto huren en dan al spookrijdend richting Cork of de westkust denk ik. County Wicklow zou naar t schijnt ook erg de moeite zijn!
In Noord beginnen nu de besmettingen op scholen toe te nemen volgens mij.quote:Op woensdag 8 september 2021 15:59 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
[..]
Maar waarom dan nu opeens? Noord is al twee weken begonnen (geen piek te zien), Midden net een week, en Zuid is deze week pas begonnen. Dat zou betekenen dat deze piek puur door Midden zou komen en er geen effect te zien zou zijn van Noord.
edit: Misschien toch een piek van Noord.
Midden is inderdaad wel wat groter, maar ook weer niet overdreven groter dan Noord. Vooral Zuid is een stuk kleiner geloof ik.quote:Op woensdag 8 september 2021 16:03 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik weet niet precies hoe de verdeling is, maar is Midden niet een vele malen grotere cohort dan Noord? Je hebt vrijwel de volledige randstad en gelderland.
Maar ze worden nu getest en in de vakanties niet.quote:Op woensdag 8 september 2021 16:04 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Toch wel een beetje wat ik dacht gezien het (licht) dalende percentage positief. Ik zou zeggen dat de stijging onder basisschoolleerlingen (van 5% naar 15%) de daling in de rest van de samenleving tenietdoet.
Ja ja.quote:
Bij Noord horen ook Amsterdam en (delen van) het Gooi, volgens mij. Dat zijn er best veel.quote:Op woensdag 8 september 2021 16:03 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik weet niet precies hoe de verdeling is, maar is Midden niet een vele malen grotere cohort dan Noord? Je hebt vrijwel de volledige randstad en gelderland.
Sowieso is de kans om besmet te raken voor kinderen ook veel groter. Je zit met meer kinderen in de klas, je zit vaker binnen etc.quote:Op woensdag 8 september 2021 16:06 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Maar ze worden nu getest en in de vakanties niet.
Een schatting kun je niet opvoeren als zijnde "hier nog meer cijfers".quote:Op woensdag 8 september 2021 15:56 schreef DireStraits7 het volgende:
Ze komen niet uit Israël, dat klopt.
Toch schijnt het zo te zijn dat ze besmettingen vooral thuis opdoen.quote:Op woensdag 8 september 2021 16:08 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Sowieso is de kans om besmet te raken voor kinderen ook veel groter. Je zit met meer kinderen in de klas, je zit vaker binnen etc.
Nee, die conclusie klopt niet.quote:Op woensdag 8 september 2021 16:06 schreef Za het volgende:
[..]
Ja ja.
2000 ziekenhuisopnames per miljoen vaccinaties op <30 voorkomen.
Maw, anders lagen er nu pakweg 6000 <30 ers in het ziekenhuis hier.
De UK heb ik ook afgeschreven voor dit jaar. Heb Familie wonen in de buurt van Londen. Dus voor corona ging ik elk jaar wel in december een paar dagen daar heen om familie te bezoeken en naar Londen te gaan. Hopelijk gaan ze volgend jaar weer normaal doen.quote:Op woensdag 8 september 2021 15:57 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Hoe weet je dat? Bij mijn weten wordt de setting niet per leeftijdscategorie bekendgemaakt.quote:Op woensdag 8 september 2021 16:08 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Toch schijnt het zo te zijn dat ze besmettingen vooral thuis opdoen.
Klap in het gezicht van mijn usernamequote:Op woensdag 8 september 2021 15:44 schreef OProg het volgende:
[..]
Misschien kan Alfa nog een transfer maken naar een zwakkere competitie. Die gaat op deze manier weinig speelminuten maken hier.
Daar was van de weer een item over op tv. Diversen directeuren noemden dat als ervaring van de afgelopen periodequote:Op woensdag 8 september 2021 16:12 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hoe weet je dat? Bij mijn weten wordt de setting niet per leeftijdscategorie bekendgemaakt.
En scholen worden ook steeds vaker de setting van de besmetting (daar had de NOS van de week nog een artikel over).
Weer een winter met reisbeperkingen. Grote kans althans. Zo'n fijn vooruitzichtquote:Op woensdag 8 september 2021 16:12 schreef Spablauw214 het volgende:
Op de Balkan beginnen de aantallen exponentieel te stijgen dus binnenkort zal het wel oranje reisadviezen en quarantaineplichten regenen.
We vliegen via Charleroi en de Belgen doen nergens moeilijk over. Dat scheelt weer.
Het is het enige land in Europa dat zo debiel streng is. Dat is ook de reden dat ik denk dat ze er gewoon niet op zitten te wachten en dat de pandemie slechts een excuus is.quote:Op woensdag 8 september 2021 16:10 schreef ipa84 het volgende:
[..]
De UK heb ik ook afgeschreven voor dit jaar. Heb Familie wonen in de buurt van Londen. Dus voor corona ging ik elk jaar wel in december een paar dagen daar heen om familie te bezoeken en naar Londen te gaan. Hopelijk gaan ze volgend jaar weer normaal doen.
Gewoon via België vliegen. Die hebben voor geen enkel land nog een quarantaineplicht als je gevaccineerd bent.quote:Op woensdag 8 september 2021 16:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Weer een winter met reisbeperkingen. Grote kans althans. Zo'n fijn vooruitzicht
Mja, dat vind ik wel een beetje dun bewijs eerlijk gezegd. Dan hecht ik meer waarde aan de BCO-cijfers die het RIVM/GGD rapporteert.quote:Op woensdag 8 september 2021 16:14 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Daar was van de weer een item over op tv. Diversen directeuren noemden dat als ervaring van de afgelopen periode
Als er een besmetting was, dan was er nauwelijks een andere andere leerling betrokken (vrijwel iedereen werd negatief getest)
Alsof ze ooit goed BCO hebben kunnen uitvoerenquote:Op woensdag 8 september 2021 16:16 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Mja, dat vind ik wel een beetje dun bewijs eerlijk gezegd. Dan hecht ik meer waarde aan de BCO-cijfers die het RIVM/GGD rapporteert.
Totdat Nederland en Belgie elkaar als risico gebied noterenquote:Op woensdag 8 september 2021 16:15 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Gewoon via België vliegen. Die hebben voor geen enkel land nog een quarantaineplicht als je gevaccineerd bent.
Ik ga er vanuit dat er voor reizen binnen Europa niets veranderd.quote:Op woensdag 8 september 2021 16:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Weer een winter met reisbeperkingen. Grote kans althans. Zo'n fijn vooruitzicht
The good 'ol daysquote:Op woensdag 8 september 2021 16:16 schreef Noek het volgende:
Ja dat scholen haarden zijn is geen verrassing he. Vorig jaar ook niet alleen bleven wat mensen volhouden in t feit dat kinderen geen geen rol speelden. Als je dan opperde dat scholen wél een probleem waren, was je 6 uren verder en was je brein gefrituurd. Dat was ook net als corona ontkennen. Weet je nog, @:alwayshappy?
Wanneer ik met schattingen zou komen aanzetten zou je mij daarop aanvallen, echter kom ik altijd met cijfers van overheden, ookal staan die cijfers jou niet aan.quote:Op woensdag 8 september 2021 15:58 schreef DonDruiper het volgende:
Dus als het je niet aanstaat zijn het geen cijfers, terwijl je zelf al weken/maanden aan komt zetten met dubieuze twitteraars en bronnen over je Israel-fetisj
Ga asjeblieft iets anders doen. BVD.
RIP @Dvenquote:Op woensdag 8 september 2021 16:12 schreef Spablauw214 het volgende:
Op de Balkan beginnen de aantallen exponentieel te stijgen dus binnenkort zal het wel oranje reisadviezen en quarantaineplichten regenen.
We vliegen via Charleroi en de Belgen doen nergens moeilijk over. Dat scheelt weer.
Wel beter dan drie schooldirecteuren.quote:Op woensdag 8 september 2021 16:16 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Alsof ze ooit goed BCO hebben kunnen uitvoeren
Jawel hoor, ik kan er ook niets aan doen dat je niet weet hoe statistisch onderzoek gedaan wordt.quote:Op woensdag 8 september 2021 16:17 schreef Za het volgende:
"Jongeren hebben een direct medisch voordeel van een prik!" Ik heb nog steeds geen bewijs gezien van deze lichtzinnige uitspraak.
Ik denk dat schooldirecteuren over het algemeen beter op de hoogte zijn over hun eigen leerlingen dan de GGD in die gevallen.quote:Op woensdag 8 september 2021 16:18 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wel beter dan drie schooldirecteuren.
Volgens mij worden er door het kabinet binnen de EU geen reisbeperkingen meer ingevoerd.quote:Op woensdag 8 september 2021 16:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Totdat Nederland en Belgie elkaar als risico gebied noteren
Oké, dan zijn we uitgepraat.quote:Op woensdag 8 september 2021 16:21 schreef _serial_ het volgende:
Ik denk dat schooldirecteuren over het algemeen beter op de hoogte zijn over hun eigen leerlingen dan de GGD in die gevallen.
Ik hoop dat ik het fout heb, en zal het dan ook direct toegeven, maar ik acht het nog steeds waarschijnlijker dat ze ook binnen de EU straks gewoon reis-beperkingen in gaan voeren. Maar we gaan het zien, vooralsnog is er gelukkig best veel mogelijk en we zijn sowieso al twee keer weg geweest; daar had ik ook geen rekening meer mee gehouden.quote:Op woensdag 8 september 2021 16:23 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Volgens mij worden er door het kabinet binnen de EU geen reisbeperkingen meer ingevoerd.
quote:Op woensdag 8 september 2021 16:25 schreef dick_laurent het volgende:
Dit topic blijft toch wel goud. 😍
[ afbeelding ]
Het zou sowieso zinvoller zijn om een dashboard te hebben met de ziekenhuislast per land (per 100k inwoners). Dat zegt veel meer dan de hoeveelheid positieve testen.quote:Op woensdag 8 september 2021 16:24 schreef Spablauw214 het volgende:
Montenegro heeft met 700 cases per 100k inwoners per 7 dagen wel echt een flinke uitbraak te pakken. Mocht iemand nog denken dat vaccinaties niks doen…
Ter vergelijking, wij zitten op 100.
Dat denk ik niet want veel plekken in de UK hebben ook gewoon baat bij toerisme uit Europa en ondanks de Brexit werken en wonen nog steeds behoorlijk wat EU burgers in de UK die ook hun familie willen zien of is willen laten overkomen. Maar je hebt wel behoorlijk wat politici (vooral van Labour) die strenge grenscontroles willen vanwege Delta. Dus denk dat het vooral daardoor komt.quote:Op woensdag 8 september 2021 16:15 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is het enige land in Europa dat zo debiel streng is. Dat is ook de reden dat ik denk dat ze er gewoon niet op zitten te wachten en dat de pandemie slechts een excuus is.
Idd.quote:Op woensdag 8 september 2021 16:24 schreef Spablauw214 het volgende:
Montenegro heeft met 700 cases per 100k inwoners per 7 dagen wel echt een flinke uitbraak te pakken.
Dat is toch ook geen doen. Hobbelen van de ene quarantaine naar de andere.quote:Op woensdag 8 september 2021 16:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In Noord beginnen nu de besmettingen op scholen toe te nemen volgens mij.
Halve voetbalteam van dochter is alweer in quarantaine geweest en getest, er zijn al wat klassen van een andere VO-school naar huis gestuurd.
Vorige week was de eerste volle, normale schoolweek.
Ja, en soms zo enorm pedant dat ik alleen ..quote:Op woensdag 8 september 2021 16:25 schreef dick_laurent het volgende:
Dit topic blijft toch wel goud. 😍
[ afbeelding ]
Nee gewoon mee stoppen.quote:Op woensdag 8 september 2021 16:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is toch ook geen doen. Hobbelen van de ene quarantaine naar de andere.
Probeer daar maar eens een lesprogramma op te schrijven.quote:Op woensdag 8 september 2021 16:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is toch ook geen doen. Hobbelen van de ene quarantaine naar de andere.
Dit is een grapje.quote:Op woensdag 8 september 2021 16:35 schreef ipa84 het volgende:
Zit je opgesloten in je appartement in Sidney omdat er een besmetting was in je gebouw. Denk je ach ik bestel wel wat alcohol zodat ik het tenminste nog wat te drinken heb in de tussen tijd en dan krijg je dit.
[ twitter ]
De Zero Covid-wappies in Down Under slaan weer toe.quote:Op woensdag 8 september 2021 16:35 schreef ipa84 het volgende:
Zit je opgesloten in je appartement in Sidney omdat er een besmetting was in je gebouw. Denk je ach ik bestel wel wat alcohol zodat ik het tenminste nog wat te drinken heb in de tussen tijd en dan krijg je dit.
[ twitter ]
niet alleen zero covidquote:Op woensdag 8 september 2021 16:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De Zero Covid-wappies in Down Under slaan weer toe.
Dan maar aan de coke.quote:Op woensdag 8 september 2021 16:35 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |