abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201267250
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 15:59 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Toevallig. Wij hadden dezelfde gedachten voor het najaar of in de winter. Mits toerisme dan nog steeds kan.
Dublin ben ik al 2x geweest, erg geslaagd voor een weekendje maar dan heb je het ook wel gezien imo. Dus wellicht een auto huren en dan al spookrijdend richting Cork of de westkust denk ik. County Wicklow zou naar t schijnt ook erg de moeite zijn!
pi_201267269
Aantal DON/DOO/DPL per dag inclusief correcties en RIVM gemeld

Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/dpl.php

Aantal besmettingen zoals nu bekend en RIVM gemeld:

Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/cases.php

Aantal DON/DOO/DPL per dag

Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/dplperday.php

Datavertraging:

Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/vertraging.php

Dagelijks getest vs percentage positief:

Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/positief.php

Aantal positief per leeftijdsgroep:

Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/leeftijd.php

% positief per leeftijdsgroep:

Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/leeftijdperc.php

Bedden verpleegafdeling

Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/bedden.php

Bedden IC

Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/beddenic.php
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  woensdag 8 september 2021 @ 16:03:46 #153
8369 speknek
Another day another slay
pi_201267283
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 15:59 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
[..]
Maar waarom dan nu opeens? Noord is al twee weken begonnen (geen piek te zien), Midden net een week, en Zuid is deze week pas begonnen. Dat zou betekenen dat deze piek puur door Midden zou komen en er geen effect te zien zou zijn van Noord.

edit: Misschien toch een piek van Noord.
Ik weet niet precies hoe de verdeling is, maar is Midden niet een vele malen grotere cohort dan Noord? Je hebt vrijwel de volledige randstad en gelderland.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201267285
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 16:02 schreef _serial_ het volgende:
% positief per leeftijdsgroep:
Toch wel een beetje wat ik dacht gezien het (licht) dalende percentage positief. Ik zou zeggen dat de stijging onder basisschoolleerlingen (van 5% naar 15%) de daling in de rest van de samenleving tenietdoet.
pi_201267300
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 16:01 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dublin ben ik al 2x geweest, erg geslaagd voor een weekendje maar dan heb je het ook wel gezien imo. Dus wellicht een auto huren en dan al spookrijdend richting Cork of de westkust denk ik. County Wicklow zou naar t schijnt ook erg de moeite zijn!
Wicklow mountains is zeker de moeite waard!
Je kan een hele mooie tourboeken die vanuit Dublin met een minibus gaat, dat is leuker dan zelf rijden vind ik.

https://www.hilltoptreks.(...)-wicklow-glendalough
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201267303
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 15:59 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
[..]
Maar waarom dan nu opeens? Noord is al twee weken begonnen (geen piek te zien), Midden net een week, en Zuid is deze week pas begonnen. Dat zou betekenen dat deze piek puur door Midden zou komen en er geen effect te zien zou zijn van Noord.

edit: Misschien toch een piek van Noord.
In Noord beginnen nu de besmettingen op scholen toe te nemen volgens mij.
Halve voetbalteam van dochter is alweer in quarantaine geweest en getest, er zijn al wat klassen van een andere VO-school naar huis gestuurd.
Vorige week was de eerste volle, normale schoolweek.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201267311
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 16:03 schreef speknek het volgende:

[..]
Ik weet niet precies hoe de verdeling is, maar is Midden niet een vele malen grotere cohort dan Noord? Je hebt vrijwel de volledige randstad en gelderland.
Midden is inderdaad wel wat groter, maar ook weer niet overdreven groter dan Noord. Vooral Zuid is een stuk kleiner geloof ik.
pi_201267314
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 16:04 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Toch wel een beetje wat ik dacht gezien het (licht) dalende percentage positief. Ik zou zeggen dat de stijging onder basisschoolleerlingen (van 5% naar 15%) de daling in de rest van de samenleving tenietdoet.
Maar ze worden nu getest en in de vakanties niet.
pi_201267315
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 15:49 schreef DireStraits7 het volgende:

Hier een derde:

[ afbeelding ]
Ja ja.
2000 ziekenhuisopnames per miljoen vaccinaties op <30 voorkomen.
Maw, anders lagen er nu pakweg 6000 <30 ers in het ziekenhuis hier.
pi_201267316
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 16:03 schreef speknek het volgende:

[..]
Bij Noord horen ook Amsterdam en (delen van) het Gooi, volgens mij. Dat zijn er best veel.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201267327
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 16:06 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Maar ze worden nu getest en in de vakanties niet.
Sowieso is de kans om besmet te raken voor kinderen ook veel groter. Je zit met meer kinderen in de klas, je zit vaker binnen etc.
pi_201267330
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 15:56 schreef DireStraits7 het volgende:

Ze komen niet uit Israël, dat klopt.
Een schatting kun je niet opvoeren als zijnde "hier nog meer cijfers".

:')
pi_201267336
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 16:08 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Sowieso is de kans om besmet te raken voor kinderen ook veel groter. Je zit met meer kinderen in de klas, je zit vaker binnen etc.
Toch schijnt het zo te zijn dat ze besmettingen vooral thuis opdoen.
pi_201267342
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 16:06 schreef Za het volgende:

[..]
Ja ja.
2000 ziekenhuisopnames per miljoen vaccinaties op <30 voorkomen.
Maw, anders lagen er nu pakweg 6000 <30 ers in het ziekenhuis hier.
Nee, die conclusie klopt niet.
pi_201267352
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 15:57 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik heb nog steeds de indruk dat ze helemaal niet op buitenlanders zitten te wachten daar. Ik hoopte dit jaar ook nog een korte trip te kunnen doen naar UK maar heb het eigenlijk al afgeschreven. Dan maar Ierland. Vergelijkbaar qua sfeer en die doen niet moeilijk met peperdure testen.
De UK heb ik ook afgeschreven voor dit jaar. Heb Familie wonen in de buurt van Londen. Dus voor corona ging ik elk jaar wel in december een paar dagen daar heen om familie te bezoeken en naar Londen te gaan. Hopelijk gaan ze volgend jaar weer normaal doen.
pi_201267372
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 16:08 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Toch schijnt het zo te zijn dat ze besmettingen vooral thuis opdoen.
Hoe weet je dat? Bij mijn weten wordt de setting niet per leeftijdscategorie bekendgemaakt.

En scholen worden ook steeds vaker de setting van de besmetting (daar had de NOS van de week nog een artikel over).
pi_201267377
Op de Balkan beginnen de aantallen exponentieel te stijgen dus binnenkort zal het wel oranje reisadviezen en quarantaineplichten regenen.

We vliegen via Charleroi en de Belgen doen nergens moeilijk over. Dat scheelt weer.
pi_201267393
quote:
9s.gif Op woensdag 8 september 2021 15:44 schreef OProg het volgende:

[..]
Misschien kan Alfa nog een transfer maken naar een zwakkere competitie. Die gaat op deze manier weinig speelminuten maken hier.
Klap in het gezicht van mijn username
pi_201267398
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 16:12 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Hoe weet je dat? Bij mijn weten wordt de setting niet per leeftijdscategorie bekendgemaakt.

En scholen worden ook steeds vaker de setting van de besmetting (daar had de NOS van de week nog een artikel over).
Daar was van de weer een item over op tv. Diversen directeuren noemden dat als ervaring van de afgelopen periode
Als er een besmetting was, dan was er nauwelijks een andere andere leerling betrokken (vrijwel iedereen werd negatief getest)
pi_201267416
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 16:12 schreef Spablauw214 het volgende:
Op de Balkan beginnen de aantallen exponentieel te stijgen dus binnenkort zal het wel oranje reisadviezen en quarantaineplichten regenen.

We vliegen via Charleroi en de Belgen doen nergens moeilijk over. Dat scheelt weer.
Weer een winter met reisbeperkingen. Grote kans althans. Zo'n fijn vooruitzicht :'(
pi_201267418
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 16:10 schreef ipa84 het volgende:

[..]
De UK heb ik ook afgeschreven voor dit jaar. Heb Familie wonen in de buurt van Londen. Dus voor corona ging ik elk jaar wel in december een paar dagen daar heen om familie te bezoeken en naar Londen te gaan. Hopelijk gaan ze volgend jaar weer normaal doen.
Het is het enige land in Europa dat zo debiel streng is. Dat is ook de reden dat ik denk dat ze er gewoon niet op zitten te wachten en dat de pandemie slechts een excuus is.
pi_201267426
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 16:15 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Weer een winter met reisbeperkingen. Grote kans althans. Zo'n fijn vooruitzicht :'(
Gewoon via België vliegen. Die hebben voor geen enkel land nog een quarantaineplicht als je gevaccineerd bent.
pi_201267432
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 16:14 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Daar was van de weer een item over op tv. Diversen directeuren noemden dat als ervaring van de afgelopen periode
Als er een besmetting was, dan was er nauwelijks een andere andere leerling betrokken (vrijwel iedereen werd negatief getest)
Mja, dat vind ik wel een beetje dun bewijs eerlijk gezegd. Dan hecht ik meer waarde aan de BCO-cijfers die het RIVM/GGD rapporteert.
pi_201267439
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 16:16 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Mja, dat vind ik wel een beetje dun bewijs eerlijk gezegd. Dan hecht ik meer waarde aan de BCO-cijfers die het RIVM/GGD rapporteert.
Alsof ze ooit goed BCO hebben kunnen uitvoeren _O-
pi_201267440
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 16:15 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Gewoon via België vliegen. Die hebben voor geen enkel land nog een quarantaineplicht als je gevaccineerd bent.
Totdat Nederland en Belgie elkaar als risico gebied noteren :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')