Dublin ben ik al 2x geweest, erg geslaagd voor een weekendje maar dan heb je het ook wel gezien imo. Dus wellicht een auto huren en dan al spookrijdend richting Cork of de westkust denk ik. County Wicklow zou naar t schijnt ook erg de moeite zijn!quote:Op woensdag 8 september 2021 15:59 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Toevallig. Wij hadden dezelfde gedachten voor het najaar of in de winter. Mits toerisme dan nog steeds kan.
Ik weet niet precies hoe de verdeling is, maar is Midden niet een vele malen grotere cohort dan Noord? Je hebt vrijwel de volledige randstad en gelderland.quote:Op woensdag 8 september 2021 15:59 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
[..]
Maar waarom dan nu opeens? Noord is al twee weken begonnen (geen piek te zien), Midden net een week, en Zuid is deze week pas begonnen. Dat zou betekenen dat deze piek puur door Midden zou komen en er geen effect te zien zou zijn van Noord.
edit: Misschien toch een piek van Noord.
Toch wel een beetje wat ik dacht gezien het (licht) dalende percentage positief. Ik zou zeggen dat de stijging onder basisschoolleerlingen (van 5% naar 15%) de daling in de rest van de samenleving tenietdoet.quote:
Wicklow mountains is zeker de moeite waard!quote:Op woensdag 8 september 2021 16:01 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dublin ben ik al 2x geweest, erg geslaagd voor een weekendje maar dan heb je het ook wel gezien imo. Dus wellicht een auto huren en dan al spookrijdend richting Cork of de westkust denk ik. County Wicklow zou naar t schijnt ook erg de moeite zijn!
In Noord beginnen nu de besmettingen op scholen toe te nemen volgens mij.quote:Op woensdag 8 september 2021 15:59 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
[..]
Maar waarom dan nu opeens? Noord is al twee weken begonnen (geen piek te zien), Midden net een week, en Zuid is deze week pas begonnen. Dat zou betekenen dat deze piek puur door Midden zou komen en er geen effect te zien zou zijn van Noord.
edit: Misschien toch een piek van Noord.
Midden is inderdaad wel wat groter, maar ook weer niet overdreven groter dan Noord. Vooral Zuid is een stuk kleiner geloof ik.quote:Op woensdag 8 september 2021 16:03 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik weet niet precies hoe de verdeling is, maar is Midden niet een vele malen grotere cohort dan Noord? Je hebt vrijwel de volledige randstad en gelderland.
Maar ze worden nu getest en in de vakanties niet.quote:Op woensdag 8 september 2021 16:04 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Toch wel een beetje wat ik dacht gezien het (licht) dalende percentage positief. Ik zou zeggen dat de stijging onder basisschoolleerlingen (van 5% naar 15%) de daling in de rest van de samenleving tenietdoet.
Ja ja.quote:
Bij Noord horen ook Amsterdam en (delen van) het Gooi, volgens mij. Dat zijn er best veel.quote:Op woensdag 8 september 2021 16:03 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik weet niet precies hoe de verdeling is, maar is Midden niet een vele malen grotere cohort dan Noord? Je hebt vrijwel de volledige randstad en gelderland.
Sowieso is de kans om besmet te raken voor kinderen ook veel groter. Je zit met meer kinderen in de klas, je zit vaker binnen etc.quote:Op woensdag 8 september 2021 16:06 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Maar ze worden nu getest en in de vakanties niet.
Een schatting kun je niet opvoeren als zijnde "hier nog meer cijfers".quote:Op woensdag 8 september 2021 15:56 schreef DireStraits7 het volgende:
Ze komen niet uit Israël, dat klopt.
Toch schijnt het zo te zijn dat ze besmettingen vooral thuis opdoen.quote:Op woensdag 8 september 2021 16:08 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Sowieso is de kans om besmet te raken voor kinderen ook veel groter. Je zit met meer kinderen in de klas, je zit vaker binnen etc.
Nee, die conclusie klopt niet.quote:Op woensdag 8 september 2021 16:06 schreef Za het volgende:
[..]
Ja ja.
2000 ziekenhuisopnames per miljoen vaccinaties op <30 voorkomen.
Maw, anders lagen er nu pakweg 6000 <30 ers in het ziekenhuis hier.
De UK heb ik ook afgeschreven voor dit jaar. Heb Familie wonen in de buurt van Londen. Dus voor corona ging ik elk jaar wel in december een paar dagen daar heen om familie te bezoeken en naar Londen te gaan. Hopelijk gaan ze volgend jaar weer normaal doen.quote:Op woensdag 8 september 2021 15:57 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds de indruk dat ze helemaal niet op buitenlanders zitten te wachten daar. Ik hoopte dit jaar ook nog een korte trip te kunnen doen naar UK maar heb het eigenlijk al afgeschreven. Dan maar Ierland. Vergelijkbaar qua sfeer en die doen niet moeilijk met peperdure testen.
Hoe weet je dat? Bij mijn weten wordt de setting niet per leeftijdscategorie bekendgemaakt.quote:Op woensdag 8 september 2021 16:08 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Toch schijnt het zo te zijn dat ze besmettingen vooral thuis opdoen.
Klap in het gezicht van mijn usernamequote:Op woensdag 8 september 2021 15:44 schreef OProg het volgende:
[..]
Misschien kan Alfa nog een transfer maken naar een zwakkere competitie. Die gaat op deze manier weinig speelminuten maken hier.
Daar was van de weer een item over op tv. Diversen directeuren noemden dat als ervaring van de afgelopen periodequote:Op woensdag 8 september 2021 16:12 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hoe weet je dat? Bij mijn weten wordt de setting niet per leeftijdscategorie bekendgemaakt.
En scholen worden ook steeds vaker de setting van de besmetting (daar had de NOS van de week nog een artikel over).
Weer een winter met reisbeperkingen. Grote kans althans. Zo'n fijn vooruitzichtquote:Op woensdag 8 september 2021 16:12 schreef Spablauw214 het volgende:
Op de Balkan beginnen de aantallen exponentieel te stijgen dus binnenkort zal het wel oranje reisadviezen en quarantaineplichten regenen.
We vliegen via Charleroi en de Belgen doen nergens moeilijk over. Dat scheelt weer.
Het is het enige land in Europa dat zo debiel streng is. Dat is ook de reden dat ik denk dat ze er gewoon niet op zitten te wachten en dat de pandemie slechts een excuus is.quote:Op woensdag 8 september 2021 16:10 schreef ipa84 het volgende:
[..]
De UK heb ik ook afgeschreven voor dit jaar. Heb Familie wonen in de buurt van Londen. Dus voor corona ging ik elk jaar wel in december een paar dagen daar heen om familie te bezoeken en naar Londen te gaan. Hopelijk gaan ze volgend jaar weer normaal doen.
Gewoon via België vliegen. Die hebben voor geen enkel land nog een quarantaineplicht als je gevaccineerd bent.quote:Op woensdag 8 september 2021 16:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Weer een winter met reisbeperkingen. Grote kans althans. Zo'n fijn vooruitzicht
Mja, dat vind ik wel een beetje dun bewijs eerlijk gezegd. Dan hecht ik meer waarde aan de BCO-cijfers die het RIVM/GGD rapporteert.quote:Op woensdag 8 september 2021 16:14 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Daar was van de weer een item over op tv. Diversen directeuren noemden dat als ervaring van de afgelopen periode
Als er een besmetting was, dan was er nauwelijks een andere andere leerling betrokken (vrijwel iedereen werd negatief getest)
Alsof ze ooit goed BCO hebben kunnen uitvoerenquote:Op woensdag 8 september 2021 16:16 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Mja, dat vind ik wel een beetje dun bewijs eerlijk gezegd. Dan hecht ik meer waarde aan de BCO-cijfers die het RIVM/GGD rapporteert.
Totdat Nederland en Belgie elkaar als risico gebied noterenquote:Op woensdag 8 september 2021 16:15 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Gewoon via België vliegen. Die hebben voor geen enkel land nog een quarantaineplicht als je gevaccineerd bent.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |