abonnement Unibet Coolblue
pi_201239440

Crowdfunding is hot!! In 2020 is in Nederland 417 miljoen euro met crowdfunding opgehaald. Dat is 2% minder dan een jaar eerder, toen 424 miljoen euro werd opgehaald. De markt van financiering via crowdfunding lijkt hard op weg om dit jaar te groeien richting de half miljard euro. In het eerste halfjaar werd er al voor 249 miljoen euro opgehaald in Nederland. Lees het meest recente onderzoek naar de status van crowdfunding in Nederland in 2021.

Vormen van crowdfunding
Er zijn 4 vormen van crowdfunding:
• Lening crowdfunding
• Aandelen crowdfunding
• Schenking / Donatie crowdfunding
• Aanschaf (nog te ontwikkelen) product / reward crowdfunding

Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent.

Dit topic gaat voornamelijk over crowdfunding op basis van een lening die wordt terugbetaald. We bespreken projecten van de volgende in Nederland gevestigde crowdfundingplatformen:

Crowdfundingplatformen leningen
Collin Crowdfund (CCF), leningen voor MKB met crowdfundcoach.
Geldvoorelkaar (GVE), leningen voor MKB en particulieren.
Samen In Geld (SIG), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Horeca Crowdfunding Nederland (HCN), leningen voor horeca.
Crowd Real Estate (CRE), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Waarde voor je Geld (WvjG), leningen met een christelijk normen- en waardenkader voor het MKB.
Kapitaal Op Maat (KOM), leningen voor MKB.
NLinvesteert (NLI), een platform voor zakelijke financiering waaronder crowdfunding
New Funding (NF), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Duurzaam Investeren (DI), combinatie van maatschappelijk en financieel rendement.
Lenderspender (LS), peer-to-peer lending
October (OCT), hét platform voor MKB-financieringen in continentaal Europa
One Planet Crowd (OPC), groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc.
Green Crowd (GC), markt plaats voor de financiering van duurzame-energie-projecten.
Voordegroei (VDG), leningen voor MKB.
Crowdpartners (GP), investeren beroepsvaart
Crowd About Now (CAN), leningen voor food, horeca, retail.
Lendahand (LDH), opkomende economieën met rentes van tussen 3 - 6%.

Crowdfundingplatformen zonder nieuw aanbod:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Resultaten crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Exitstrategieën platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Andere crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Buitenlandse platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Webinars zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Effectieve rente
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.

Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_201240201
Ik zie ik de nieuwste betaalverzoeken van sameningeld dat ze de betreffende schijf hebben toegevoegd.

Was een eerder genoemd knelpunt.
pi_201240384
Hier de link van de groente-en fruitvervoerder.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er wordt een eerste hypothecaire inschrijving ter hoogte van ¤ 130.000,- op de aan te kopen industriegrond kadastraal bekend als: sectie N nummer 1515, te Lienden.

Is er meer te vinden van dit kavel? wat is de waarde/koopprijs?

Edit: wel een prachtig vierkant stuk: https://www.planviewer.nl/percelen/LIENDEN/N/1515
pi_201240613
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 14:39 schreef Jaco078 het volgende:
Hier de link van de groente-en fruitvervoerder.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er wordt een eerste hypothecaire inschrijving ter hoogte van ¤ 130.000,- op de aan te kopen industriegrond kadastraal bekend als: sectie N nummer 1515, te Lienden.

Is er meer te vinden van dit kavel? wat is de waarde/koopprijs?

Edit: wel een prachtig vierkant stuk: https://www.planviewer.nl/percelen/LIENDEN/N/1515
Bedankt weer Jaco ruimer ingeschreven
pi_201240619
Bonjour uit la France. Heb nu 3* verzoek gehad om de Quaenoord te betalen. Ook nog geen rentetalingen bijgeschreven op ruim 70 ,projecten. Weinig vorderingen dus ? Au revoir.
pi_201242141
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 14:59 schreef crowder07 het volgende:
Bedankt weer Jaco ruimer ingeschreven
De 10K?
In ieder geval bedankt Jaco.
pi_201242287
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 14:39 schreef Jaco078 het volgende:
Hier de link van de groente-en fruitvervoerder.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is er meer te vinden van dit kavel? wat is de waarde/koopprijs?

Edit: wel een prachtig vierkant stuk: https://www.planviewer.nl/percelen/LIENDEN/N/1515
De waarde wordt niet genoemd. Afgaande van de aankoopprijs is de ltv 86%, maar ik vermoed dat de overdrachtsbelasting ook in de aankoopprijs is opgenomen.
pi_201242729
Een nieuw project bij GvE in twee delen. Inschrijven tot donderdag 15:00
https://www.geldvoorelkaa(...)36HetSmulhuisjedeel1
https://www.geldvoorelkaa(...)76HetSmulhuisjedeel2
pi_201242937
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 18:40 schreef bubbels234 het volgende:
Een nieuw project bij GvE in twee delen. Inschrijven tot donderdag 15:00
https://www.geldvoorelkaa(...)36HetSmulhuisjedeel1
https://www.geldvoorelkaa(...)76HetSmulhuisjedeel2
Als ik op kadasterdata perceelloep kijk mis ik minimaal 1 perceelsnummer in het taxatie rapport.
de nieuwe uitbouw staat op een ander perceelsnummer. dan de 2 genoemde

Het rode vierkantje op de kaart van het taxatierapport staan ook op huisnummer 24 ipv 24 B of 24 C
slordig
pi_201243622
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 14:39 schreef Jaco078 het volgende:
Hier de link van de groente-en fruitvervoerder.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er wordt een eerste hypothecaire inschrijving ter hoogte van ¤ 130.000,- op de aan te kopen industriegrond kadastraal bekend als: sectie N nummer 1515, te Lienden.

Is er meer te vinden van dit kavel? wat is de waarde/koopprijs?

Edit: wel een prachtig vierkant stuk: https://www.planviewer.nl/percelen/LIENDEN/N/1515
Hierbij de link naar het perceel:
https://www.google.com/ma(...)3D100!7i13312!8i6656

Lijkt me toch wel veel geld voor een stuk asfalt. In 2016 was het perceel samen met het perceel van de buurman (Harteman tentenverhuur) 1 terrein. In 2019 staat er een hek tussen en is het perceel gesplitst.

Ik had toch liever gezien dat er een 2e hypotheek op de woning was gevestigd. Nu vind ik de obv de zekerheden te risicovol.

[ Bericht 2% gewijzigd door KrekelJapie op 06-09-2021 19:57:30 ]
pi_201243718
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 19:52 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Hierbij de link naar het perceel:
https://www.google.com/ma(...)3D100!7i13312!8i6656

Lijkt me toch wel veel geld voor een stuk asfalt. In 2016 was het perceel samen met het perceel van de buurman 1 terrein. In 2019 staat er een hek tussen.
Eens.
Als je vierkante meter prijs ziet zou je bijna denken dat Lienden in de randstad ligt.

Denk dat ik hem laat lopen.
pi_201243719
U heeft geïnvesteerd in 1 of meerdere projecten van de heer Van Hoepen. De volgende projecten zijn dankzij crowdfunding investeerders tot stand gekomen; het financieren van 60% van de aandelen van Hypotheken Online B.V. (23936), de herfinanciering van drie verhuurde appartementen in Roermond (23935) en werkkapitaal door middel van de projecten Llexis Beheer B.V. I (24594) en Llexis Beheer B.V. II (24669). De heer Van Hoepen dankt u voor het vertrouwen en werkt na deze succesvolle projecten graag opnieuw met u samen.

Deze aanvraag heeft als doel om de overige zeven appartementen in Roermond te herfinancieren, zoals aangekondigd in project 23935 - Herfinanciering Domicilie Schuitenberg B.V. In 2019 kocht de heer Van Hoepen de besloten vennootschap Domicilie Schuitenberg met daarin tien verhuurde appartementen. Dat was inclusief een bestaande hypothecaire financiering met een relatief hoge rente. Door middel van project 23935 zijn de eerste drie appartementen geherfinancierd. Nu wil de heer Van Hoepen graag de mogelijkheid benutten om ook de hypotheek van de overige zeven appartementen te herfinancieren en zo de maandlasten te verlagen. Een klein deel van de lening wordt aangewend als werkkapitaal.

De belangrijkste kenmerken van het project zijn:

Kredietbedrag: ¤ 650.000
Leenvorm: Vastgoedlening
Rente: 5,3%
Looptijd: 60 maanden
Belangrijkste zekerheden: Eerste hypotheek op 7 verhuurde appartementen te Roermond
Loan-to-Value: 79%

In de pitch treft u meer informatie over het project aan. Het project is nog niet zichtbaar voor de hele crowd. Wanneer u bent ingelogd, kunt u investeren in het project tot woensdag 8 september 15.00 uur: https://www.geldvoorelkaa(...)cileSchuitenbergBVII

Een nieuwe pitch van onze bekende vriend.
pi_201244046
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 14:39 schreef Jaco078 het volgende:
Hier de link van de groente-en fruitvervoerder.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er wordt een eerste hypothecaire inschrijving ter hoogte van ¤ 130.000,- op de aan te kopen industriegrond kadastraal bekend als: sectie N nummer 1515, te Lienden.

Is er meer te vinden van dit kavel? wat is de waarde/koopprijs?

Edit: wel een prachtig vierkant stuk: https://www.planviewer.nl/percelen/LIENDEN/N/1515
De koopprijs kun je voor zo'n ¤ 3,- opvragen bij het Kadaster: https://www.kadaster.nl/producten/woning/koopsominformatie.
pi_201244089
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 19:52 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Ik had toch liever gezien dat er een 2e hypotheek op de woning was gevestigd. Nu vind ik de obv de zekerheden te risicovol.
Zo denk ik er ook over, en daarom laat ik 'm graag aan mij voorbijgaan.
pi_201245061
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 19:59 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Eens.
Als je vierkante meter prijs ziet zou je bijna denken dat Lienden in de randstad ligt.

Denk dat ik hem laat lopen.
Die buurman heeft blijkbaar strak onderhandeld:), Maar maakt het een slechte investering? Misschien groeiden ze uit hun jasje en hebben ze dat extra stukje grond hard nodig. Dat zag de buurman ook wel.

Ik zie het grote risico nog niet direct zo. Natuurlijk was een 2eH op die woning mooier geweest maar als je naar het totale EV kijkt dan zie ik 455K eigen geld minus eventueel een vordering op de balans aan r/ c directie.
Dan is een lening van 130K nog wel te overzien.
Pecunia non olet
pi_201245625
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 21:18 schreef obligataire het volgende:

[..]
Die buurman heeft blijkbaar strak onderhandeld:), Maar maakt het een slechte investering? Misschien groeiden ze uit hun jasje en hebben ze dat extra stukje grond hard nodig. Dat zag de buurman ook wel.

Ik zie het grote risico nog niet direct zo. Natuurlijk was een 2eH op die woning mooier geweest maar als je naar het totale EV kijkt dan zie ik 455K eigen geld minus eventueel een vordering op de balans aan r/ c directie.
Dan is een lening van 130K nog wel te overzien.
Ik zie het grote probleem ook niet. Wel zie ik regelmatig betere voorbij komen.

Ben het wel met je eens dat het totaalplaatje er niet onaardig uitziet.
Toch heb ik soms wel eens zoiets van, mmm heb helemaal niks met dit project.
Ik mis het goede gevoel.

Dit is er voor mij zo een.
pi_201245798
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 21:54 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Ik zie het grote probleem ook niet. Wel zie ik regelmatig betere voorbij komen.

Ben het wel met je eens dat het totaalplaatje er niet onaardig uitziet.
Toch heb ik soms wel eens zoiets van, mmm heb helemaal niks met dit project.
Ik mis het goede gevoel.

Dit is er voor mij zo een.
Begrijp ik. Zou het perceel iets couranter geweest zijn en was er 2eH, dan had ik stevig ingeschreven, nu ongeveer met basisbedrag.
Pecunia non olet
  maandag 6 september 2021 @ 22:16:23 #18
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_201246048
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 19:59 schreef Crowdyfunder het volgende:
U heeft geïnvesteerd in 1 of meerdere projecten van de heer Van Hoepen. De volgende projecten zijn dankzij crowdfunding investeerders tot stand gekomen; het financieren van 60% van de aandelen van Hypotheken Online B.V. (23936), de herfinanciering van drie verhuurde appartementen in Roermond (23935) en werkkapitaal door middel van de projecten Llexis Beheer B.V. I (24594) en Llexis Beheer B.V. II (24669). De heer Van Hoepen dankt u voor het vertrouwen en werkt na deze succesvolle projecten graag opnieuw met u samen.

Deze aanvraag heeft als doel om de overige zeven appartementen in Roermond te herfinancieren, zoals aangekondigd in project 23935 - Herfinanciering Domicilie Schuitenberg B.V. In 2019 kocht de heer Van Hoepen de besloten vennootschap Domicilie Schuitenberg met daarin tien verhuurde appartementen. Dat was inclusief een bestaande hypothecaire financiering met een relatief hoge rente. Door middel van project 23935 zijn de eerste drie appartementen geherfinancierd. Nu wil de heer Van Hoepen graag de mogelijkheid benutten om ook de hypotheek van de overige zeven appartementen te herfinancieren en zo de maandlasten te verlagen. Een klein deel van de lening wordt aangewend als werkkapitaal.

De belangrijkste kenmerken van het project zijn:

Kredietbedrag: ¤ 650.000
Leenvorm: Vastgoedlening
Rente: 5,3%
Looptijd: 60 maanden
Belangrijkste zekerheden: Eerste hypotheek op 7 verhuurde appartementen te Roermond
Loan-to-Value: 79%

In de pitch treft u meer informatie over het project aan. Het project is nog niet zichtbaar voor de hele crowd. Wanneer u bent ingelogd, kunt u investeren in het project tot woensdag 8 september 15.00 uur: https://www.geldvoorelkaa(...)cileSchuitenbergBVII

Een nieuwe pitch van onze bekende vriend.
Herfinanciering tegen lagere maandlasten en werkkapitaal. BLA-BLA-BLA. Ja, Daag.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_201246235
Wat vinden jullie van het Smulhuisj* te P*tten? Pittige financiering. Mij lijkt de 2e tranche nog het meest interessant omdat de
* rente hoger is
* er annuïtair wordt afgelost
* de zekerheid het woonhuis betreft (ook al is zij onvolledig).

Sowieso geen vette inleg van mijn kant....
Pecunia non olet
  maandag 6 september 2021 @ 22:34:10 #20
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_201246325
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 22:27 schreef obligataire het volgende:
Wat vinden jullie van het Smulhuisj* te P*tten? Pittige financiering. Mij lijkt de 2e tranche nog het meest interessant omdat de
* rente hoger is
* er annuïtair wordt afgelost
* de zekerheid het woonhuis betreft (ook al is zij onvolledig).

Sowieso geen vette inleg van mijn kant....
Leuke kaart. Voor ons beetje ver weg.

Waar te investeren?
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_201246415
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 22:34 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Leuke kaart. Voor ons beetje ver weg.

Waar te investeren?
Linkjes:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pecunia non olet
pi_201246695
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 18:40 schreef bubbels234 het volgende:
Een nieuw project bij GvE in twee delen. Inschrijven tot donderdag 15:00
https://www.geldvoorelkaa(...)36HetSmulhuisjedeel1
https://www.geldvoorelkaa(...)76HetSmulhuisjedeel2
Mooie woning. Wie interesse heeft, kan er hier meteen een bod op uitbrengen! Merkwaardig...
pi_201247019
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 22:16 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Herfinanciering tegen lagere maandlasten en werkkapitaal. BLA-BLA-BLA. Ja, Daag.
idem / maar wel 1e hypo v 650k op 7 zei het niet al te grote maar wel courante wooneenheden. Die brengen hun ¤ altijd wel op, geloof niet dat je er uiteindelijk veel risico loopt met de hutjes. Of je het moet doen icm met de rest v zijn financieringen is een afweging, die ik ook nog "moet" maken, of al gedaan heb.
Overigens lukt het me niet om de creditsafe rapporten in te zien, het linkje naar de rapporten stropt.

[ Bericht 7% gewijzigd door peterc op 06-09-2021 23:29:15 ]
pi_201247776
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 14:59 schreef zeeland6 het volgende:
Bonjour uit la France. Heb nu 3* verzoek gehad om de Quaenoord te betalen. Ook nog geen rentetalingen bijgeschreven op ruim 70 ,projecten. Weinig vorderingen dus ? Au revoir.
Vandaag de grote uitbetaaldag van de rentes aldus SIG. Ben benieuwd of er wat binnenkomt op bankrekening vandaag. En welke betalingen er zijn gedaan want op mijn SIG dashboard is bij nog geen enkel project rente bijgeschreven in september.

Zouden ze ook een vergoeding betalen voor de te late betalingen... ;-)
pi_201248868
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 07:02 schreef flexion het volgende:

[..]
Vandaag de grote uitbetaaldag van de rentes aldus SIG. Ben benieuwd of er wat binnenkomt op bankrekening vandaag. En welke betalingen er zijn gedaan want op mijn SIG dashboard is bij nog geen enkel project rente bijgeschreven in september.

Zouden ze ook een vergoeding betalen voor de te late betalingen... ;-)
Moet zeggen dat ik het intussen wel een beetje spannend begin te vinden met SIG. Bij mij is er eveneens bij nog geen enkel project op het dashboard iets bijgeschreven in september, ik kan me dus bijna niet voorstellen dat we één dezer dagen een keurig kloppende overboeking met specificatie gaan zien.

Ik weet dat hier gezegd is dat we een beetje geduld moeten hebben, dat SIG tijd nodig heeft, dat niemand erbij gebaat is als hordes investeerders op hoge poten naar de AFM of naar het Kifid stappen, maar toch... het begint nu wel heel erg te schuren hoor...
  dinsdag 7 september 2021 @ 09:53:21 #26
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_201249144
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 09:29 schreef dbrmnn het volgende:
Ik weet dat hier gezegd is dat we een beetje geduld moeten hebben, dat SIG tijd nodig heeft, dat niemand erbij gebaat is als hordes investeerders op hoge poten naar de AFM of naar het Kifid stappen, maar toch... het begint nu wel heel erg te schuren hoor...
Het is inderdaad natuurlijk bedroevend allemaal. En er is helaas geen enkel crowdfund platform dat smetteloos is.
Het grote probleem is TINA (There Is No Alternative). Beurzen stijgen nog steeds door, ondanks dat ze al op recordhoogtes staan, crypto valuta gaan de lucht in, huizenprijzen exploderen...
Maar "what goes up, must come down...." dus wij proberen zo afgewogen mogelijk ons geld toch maar her en der weg te zetten. Maar ik had eerlijk gezegd een aantal jaren geleden zelf ook niet verwacht dat ik mijn centen zou onderbrengen bij allerlei "clubs" die eigenlijk ondermaats presteren... Maar ja, de veilige spaarrekening vind ik eerlijk gezegd ook geen optie. De toekomst zal het ons gaan leren.

[ Bericht 0% gewijzigd door InVestEerder op 07-09-2021 09:59:07 ]
pi_201249204
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 09:29 schreef dbrmnn het volgende:

[..]
Moet zeggen dat ik het intussen wel een beetje spannend begin te vinden met SIG. Bij mij is er eveneens bij nog geen enkel project op het dashboard iets bijgeschreven in september, ik kan me dus bijna niet voorstellen dat we één dezer dagen een keurig kloppende overboeking met specificatie gaan zien.

Ik weet dat hier gezegd is dat we een beetje geduld moeten hebben, dat SIG tijd nodig heeft, dat niemand erbij gebaat is als hordes investeerders op hoge poten naar de AFM of naar het Kifid stappen, maar toch... het begint nu wel heel erg te schuren hoor...
Ja dat het schuurt is zeker.
Het lijkt SiG enorm boven het hoofd te groeien. Ze zijn nog steeds bezig om investeringen van de projecten van vorige maand te repareren. En dan loopt de klok door en komen de rentebetalingen er nu ook weer bovenop.

Zo moet ik nog voor 2 projecten de toezeggingen betalen, maar ik krijg geen betaalverzoeken. Ik heb hier ondertussen 2x over gebeld en 4x een mailtje gestuurd. Echter wordt op de mail niet gereageerd.

Naar het Kifid rennen heeft inderdaad geen zin. Maar bij mij loopt de ergernis ook steeds verder op.
Een sorry heb ik ook nog niet gehoord van SiG.
pi_201249243
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 09:29 schreef dbrmnn het volgende:

[..]
Moet zeggen dat ik het intussen wel een beetje spannend begin te vinden met SIG. Bij mij is er eveneens bij nog geen enkel project op het dashboard iets bijgeschreven in september, ik kan me dus bijna niet voorstellen dat we één dezer dagen een keurig kloppende overboeking met specificatie gaan zien.

Ik weet dat hier gezegd is dat we een beetje geduld moeten hebben, dat SIG tijd nodig heeft, dat niemand erbij gebaat is als hordes investeerders op hoge poten naar de AFM of naar het Kifid stappen, maar toch... het begint nu wel heel erg te schuren hoor...
Bellen met AFM of Kifid lijkt me inderdaad ook geen goed plan, lost niets op.

Ik heb vandaag gebeld met SIG en een vriendelijke mevrouw aan de telefoon gehad die me bijgepraat heeft.

In de nieuwsbrief is aangekondigd dat de betalingen rondom de 7e zouden plaatsvinden en dat wordt geïnterpreteerd als binnen enkele dagen........ 'Deze week?.........uh.... ja'.

Ze hebben te maken gehad met allerlei kinderziektes, zeer complex geheel, schaduwdraaien was niet mogelijk vanwege het betalingsverkeer, kortom er wordt nog steeds hard gewerkt waarbij prioriteit heeft de juistheid van de financiële data. Afwerken van de (visuele) site komt dan als tweede. Gelijk maar even vermeld dat ik de letters op het scherm van mijn PC belachelijk groot en infantiel vind en dat tegelijkertijd op de mobiel een deel van de scherminhoud dan weer niet zichtbaar is. Wordt ook meegenomen.
Pecunia non olet
pi_201249391
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 10:01 schreef obligataire het volgende:

[..]
Bellen met AFM of Kifid lijkt me inderdaad ook geen goed plan, lost niets op.

Ik heb vandaag gebeld met SIG en een vriendelijke mevrouw aan de telefoon gehad die me bijgepraat heeft.

In de nieuwsbrief is aangekondigd dat de betalingen rondom de 7e zouden plaatsvinden en dat wordt geïnterpreteerd als binnen enkele dagen........ 'Deze week?.........uh.... ja'.

Ze hebben te maken gehad met allerlei kinderziektes, zeer complex geheel, schaduwdraaien was niet mogelijk vanwege het betalingsverkeer, kortom er wordt nog steeds hard gewerkt waarbij prioriteit heeft de juistheid van de financiële data. Afwerken van de (visuele) site komt dan als tweede. Gelijk maar even vermeld dat ik de letters op het scherm van mijn PC belachelijk groot en infantiel vind en dat tegelijkertijd op de mobiel een deel van de scherminhoud dan weer niet zichtbaar is. Wordt ook meegenomen.
Ben het met je eens dat naar de AFM bellen weinig op gaat lossen. Wat mij het meeste verbaasd is dat ze geen (communicatie)plan hebben. Je kunt er op wachten dat met een paar dagen investeerders van zich gaan laten horen. Dan kan zijn omdat er niet betaald is, het bedrag niet klopt of onnavolgbaar is door gebrek aan een specificatie. Als je deze ellende voor wilt zijn moet je of zorgen dat het binnen 1-2 dagen op orde komt of pro actief communiceren met realistische verwachtingen. Dat is nu al meerdere keren aangegeven en uit jouw telefonisch contact maak ik op dat ze daar nog steeds geen goed plan voor hebben. Dus imo zijn ze echt hun eigen problemen aan het organiseren op dit moment.
pi_201249497
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 10:01 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ze hebben te maken gehad met allerlei kinderziektes, zeer complex geheel, schaduwdraaien was niet mogelijk vanwege het betalingsverkeer
Ik heb veel geduld gehad (o.a. omdat ik in frankrijk was en vrijwel geen contact met de buitenwereld had) met sig, maar als ze inderdaad letterlijk hebben gezegd dat er geen test/schaduw systeem gerealiseerd kan/kon worden dan daalt m'n vertrouwen in de implemantatiepartner, de paymentprovider en sig nu toch wel onder het vriespunt! Ik roep altijd dat langdurig schaduwdraaien een zwaktebod is, maar geen fatsoenlijke testomgeving en fall-back scenario hebben is helaas dodelijk voor IT projecten.

Ik heb zelf zo'n 20 jaar o.a. software koppelingen/interfaces gemaakt voor alle (tot ca. 5 jaar geleden) in Nederland te verkrijgbare betaalautomaten die met een kassasysteem koppelbaar zijn. De leveranciers waarmee ik te maken kreeg hadden allemaal verplicht een complete testomgeving waarin het gehele testprotocol (in het begin opgesteld onder supervisie van Interpay) eerst foutloos doorlopen moest worden om live transacties te mogen gaan doen. Als er tijdens de test ergens iets mis ging dan kon je weer naar huis en een nieuwe validatie afspraak maken (en opnieuw betalen!). Als ze dat dus niet gedaan hebben en nu met ons geld de tests in een live situatie aan doen zijn dan vrees ik helaas het ergste.
pi_201250160
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 10:01 schreef obligataire het volgende:
Ze hebben te maken gehad met allerlei kinderziektes, zeer complex geheel, schaduwdraaien was niet mogelijk vanwege het betalingsverkeer
Dit....is echt complete b***t. Dat dit ook hard op gezegd wordt, zegt alles, maar dan ook alles over de partner en de aanpak.

Maar fijn dat ze nu toegeven dat ze zonder schaduwdraaien een betaal systeem hebben overgezet.

Dit is zo tegen alle good practices in, dat dit al genoeg moet zijn voor een toezichthouder om hard in te grijpen.
pi_201250636
Het vertrouwen bij mij helemaal weg. Dit is zo amateuristisch, het is bijna niet voor te stellen.
Er staat een flamingo in mijn gezichtsveld... Rake $3
pi_201250752
Is overdracht Quadenoord vertraagd, want ik kreeg nu een nieuw betaalverzoek met een veel later vervaldatum? (heb ook bij sig die vraag gesteld, maar mogelijk weet iemand van jullie het al?)
pi_201250854
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 12:04 schreef tnhb het volgende:
Is overdracht Quadenoord vertraagd, want ik kreeg nu een nieuw betaalverzoek met een veel later vervaldatum? (heb ook bij sig die vraag gesteld, maar mogelijk weet iemand van jullie het al?)
Nieuwe betaalverzoek komt volgens mij omdat het betaalverzoek welke zondag afliep niet betaald is.
pi_201251003
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 12:13 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Nieuwe betaalverzoek komt volgens mij omdat het betaalverzoek welke zondag afliep niet betaald is.
Ik heb op dit moment twee "aktieve" betaalverzoeken voor dezelfde investering, Scharnerweg 127 schijf 1A.
Eerste betaalverzoek ontvangen op 1 september, vervallen op 5 september.
Tweede betaalverzoek ontvangen op 3 september, vervaldatum 7 september (vandaag).
Derde betaalverzoek ontvangen op 6 september (gisteren), vervaldatum 10 september.
pi_201251061
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 12:13 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Nieuwe betaalverzoek komt volgens mij omdat het betaalverzoek welke zondag afliep niet betaald is.
Nop, betaalverzoek loopt pas vandaag om 13:11 af, gister al nieuwe ontvangen, dus hoe legitiem is die of die eerdere? Ik begrijp dat de gelden wel gewoon vandaag worden overgemaakt naar de notaris, dus dat betekent in theorie dat de derdenrekening hierdoor onderdeel wordt van de bedrijfsvoering/-financiering en niet alleen maar een 1:1 doorgeefluik, dat is iets wat volgens mijn info niet is toegestaan. De ontvangsten dekken namelijk niet volledig het uit te boeken bedrag, voorschieten is ook geen optie want dat betekent dat ze investeringen voorfinancieren wat ook niet mag (daarom duurt het bij gve soms zo lang). Ik begrijp dat ze een serieus probleem hebben gecreeerd. Maar die los je niet zo op, misschien wel als makelaar of huizenhandelaar maar niet als financiele dienstverlener (wat sig toch is).
pi_201251172
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 12:32 schreef tnhb het volgende:

[..]
Nop, betaalverzoek loopt pas vandaag om 13:11 af, gister al nieuwe ontvangen, dus hoe legitiem is die of die eerdere? Ik begrijp dat de gelden wel gewoon vandaag worden overgemaakt naar de notaris, dus dat betekent in theorie dat de derdenrekening hierdoor onderdeel wordt van de bedrijfsvoering/-financiering en niet alleen maar een 1:1 doorgeefluik, dat is iets wat volgens mijn info niet is toegestaan. De ontvangsten dekken namelijk niet volledig het uit te boeken bedrag, voorschieten is ook geen optie want dat betekent dat ze investeringen voorfinancieren wat ook niet mag (daarom duurt het bij gve soms zo lang). Ik begrijp dat ze een serieus probleem hebben gecreeerd. Maar die los je niet zo op, misschien wel als makelaar of huizenhandelaar maar niet als financiele dienstverlener (wat sig toch is).
Ik vrees voor SiG dat als ze dit niet snel op lossen dat de AFM hier zo maar een flinke boete tegenaan kan gaan zetten. Want het niet afdoende scheiden van geldstromen is een stevig vergrijp.
  dinsdag 7 september 2021 @ 12:52:07 #38
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_201251245
Opmerkelijk; zowel CRE project Dongen Oostvleugel alsook Westvleugel staat nog steeds maar op 97%. Ze lijken niet op reguliere manier vol te komen. Dit lijkt mij een mooi signaal van de investeerders.....
pi_201251492
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 12:45 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Ik vrees voor SiG dat als ze dit niet snel op lossen dat de AFM hier zo maar een flinke boete tegenaan kan gaan zetten. Want het niet afdoende scheiden van geldstromen is een stevig vergrijp.
Boetes hebben wij als investeerders niets aan. Men kan beter dat geld in de IT stoppen. Dus hoewel het allemaal knullig gaat en iedereen het beter zou doen want de beste stuurlui staan altijd op de wal. Is het voor iedereen het beste om nog even op de handen te blijven zitten en om naar de instanties :M te houden. SIG weet inmiddels dat wij het allemaal ruk vinden en dat men aan de bak moet om binnen de kortste keren alles op de rit te krijgen. Boete van AFM of extra pottenkijkers van de instanties gaat op dit moment de oplossing niet sneller/dichter bij brengen. Dus naar mijn idee nog even geduld. Of hebben we het idee dat er op dit moment wordt gefraudeerd?

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 07-09-2021 13:59:40 ]
pi_201251639
Vandaag contact opgenomen met SIG en gevraagd of ze weten wanneer de rente betaald gaat worden. Van geen enkel project heb ik namelijk rente ontvangen. Ik werd vervolgens doorverbonden met een andere vriendelijke dame die de indruk wekte verbaasd te zijn dat er niet betaald was. Op mijn reactie dat ze dit toch zouden moeten weten en ik hierin niet alleen sta kwam geen duidelijke reactie. Wel zou ik nog worden teruggebeld om aan te geven wanneer er betaald gaat worden. Ik was erg tevreden over SIG maar laat betaalverzoeken voor nu even voor wat ze zijn.
pi_201251657
Als ze geld van derdenrekening gaan gebruiken om tussentijdse hick ups op te lossen ben je frauduleus bezig. Dat de intentie dat wellicht niet is, doet daar weinig aan af.
Uit goede bedoeling zijn de grootste ongelukken gebeurd…..
pi_201251659
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 22:58 schreef Atlas_ het volgende:

[..]
Mooie woning. Wie interesse heeft, kan er hier meteen een bod op uitbrengen! Merkwaardig...
Beide projecten lopen nog niet bepaald vol. Heeft iemand al gemeld bij GvE dat het onderpand in de verkoop staat?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_201251703
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 13:13 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Boetes hebben wij als investeerders niets aan. Men kan beter dat geld in de IT stoppen. Dus hoewel het allemaal knullig gaat en iedereen het beter zou doen want de beste stuurlui staan altijd op de wal. Is het voor iedereen het beste om nog even op de handen te blijven zitten en om naar de instanties :M te houden. SIG weet inmiddels dat als wij het allemaal ruk vinden en dat men aan de bak moet om binnen de kortste keren alles op de rit te krijgen. Boete van AFM of extra pottenkijkers van de instanties gaat op dit moment de oplossing niet sneller/dichter bij brengen. Dus naar mijn idee nog even geduld. Of hebben we het idee dat er op dit moment wordt gefraudeerd?
Het klopt dat wij niets aan boetes hebben, maar tnhb heeft wel gelijk dat als de rekening courant van SiG en de derdengeldenrekening vermengd zijn om passeren mogelijk te maken dit flink foute boel is. Daarmee is namelijk de vermogensscheiding in het geding en dat zou een financiële instelling nooit moeten willen doen. Als we tegelijkertijd weten dat een deel van de investeerders hier nog niet heeft willen of kunnen betalen en er blijkbaar wel gepasseerd is, is de vervolgvraag waar dat geld dan vandaan is gekomen met behoud van de vermogensscheiding. Zonder te willen zeggen dat we meteen aan fraude moeten denken, klinkt dit helemaal niet goed.
pi_201251706
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 13:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Beide projecten lopen nog niet bepaald vol. Heeft iemand al gemeld bij GvE dat het onderpand in de verkoop staat?
Ik heb een plukje van deel 2 meegenomen, staat nu op zowat 50%. Dat vind ik eigenlijk niet verkeerd voor een voorpublicatie.
Ik heb zelf niks bij GvE gemeld, mocht het onderpand verkocht worden dan krijgen we 10 maanden boeterente.
pi_201251718
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 13:30 schreef ETphonehome het volgende:

[..]
Ik heb een plukje van deel 2 meegenomen, staat nu op zowat 50%. Dat vind ik eigenlijk niet verkeerd voor een voorpublicatie.
Ik heb zelf niks bij GvE gemeld, mocht het onderpand verkocht worden dan krijgen we 10 maanden boeterente.
Maar wat als de geldnemer het niet meld bij GvE of GvE het wel best vind en het project gewoon door laat lopen?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_201251733
Even over SiG.

Ik heb er de afgelopen week bewust hier maar niets meer over gemeld maar de puinhoop gaat onverminderd door. Al weken ligt de boel op zijn gat.

Schandalig!

Ben blij dat ik geen cent meer naar ze heb overgemaakt. Bijzonder trouwens dat ik nog steeds betaalverzoeken krijg van projecten waarvan ik hier op het forum heb begrepen dat ze al bij de notaris gepasseerd zijn en waarbij ik niet meer betaald heb omdat ik eerst mijn twee e mailen beantwoord wil hebben. Dat zou toch helemaal niet moeten kunnen?
Als ik nog een keer een dergelijke betaalverzoek krijg ga ik een twee melding doen bij de AFM. Dit zou gewoon niet mogelijk moeten zijn.
pi_201251897
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 13:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Maar wat als de geldnemer het niet meld bij GvE of GvE het wel best vind en het project gewoon door laat lopen?
De notaris constateert dat er hypothecaire inschrijvingen zijn en zal de leningen aflossen vanuit de opbrengst huis.
Pecunia non olet
pi_201251921
7 projecten/schijven hier: van 6 is de rente niet betaald, 1tje heeft 2 rente betalingen voor september...
pi_201252484
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 13:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Beide projecten lopen nog niet bepaald vol. Heeft iemand al gemeld bij GvE dat het onderpand in de verkoop staat?
Ik ontleen uit de website Huispedia niet dat het huis te koop staat. Status: "Niet beschikbaar". Het huis komt uit 2011 en het energielabel is geldig t/m 2029, dus ik gok dat de leningnemers van GVE het huis in 2019 hebben gekocht en de Fundatekst sindsdien op deze pagina is blijven rondzingen, terwijl het huis allang aan hen is verkocht.
pi_201252487
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 13:13 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
SIG weet inmiddels dat wij het allemaal ruk vinden en dat men aan de bak moet om binnen de kortste keren alles op de rit te krijgen. Boete van AFM of extra pottenkijkers van de instanties gaat op dit moment de oplossing niet sneller/dichter bij brengen. Dus naar mijn idee nog even geduld. Of hebben we het idee dat er op dit moment wordt gefraudeerd?
De mail die ik vanmorgen kreeg blonk helaas nog niet uit in nederigheid, was er eerder eentje in de category "aanval is de beste verdediging". Boetes heeft zeker niemand iets aan, helemaal waar! (vandaar dat ik nog steeds met sig probeer te communiceren). Maar als een van de directieleden me vanmorgen aangeeft dat voor een project waarvan ik zeker weet dat nog niet alle betalingen ontvangen zijn (want daar ging mijn vraag o.a. over) vandaag naar de notaris overmaakt (ik neem aan vanaf de derden rekening) dan gaat het met mijn kennis momenteel wel die richting op. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat ze het met de beste bedoelingen doen, maar daarmee wordt helaas soms wel de grootste schade aangericht.

Oh ja,en vandaag komt er ook weer een nieuw project online was de boodschap.
pi_201252568
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 13:30 schreef Faraday01 het volgende:
dat als de rekening courant van SiG en de derdengeldenrekening vermengd zijn om passeren mogelijk te maken dit flink foute boel is
Dat was mijn conclusie nav de reactie die ik kreeg, namelijk dat de gelden van het betreffende project vandaag naar de notaris gaan, terwijl ik zeker weet dat er minimaal 1 investeerder nog niet betaald heeft. Theoretisch zou dat niet correct kunnen zijn, tenzij de investering van die investeerder wordt geannuleerd en door een ander investeerder wordt ingevuld. Dat ze met de beste intenties bezig zijn de projecten doorgang te laten vinden ben ik nog steeds van overtuigd, alleen dat is naar mijn idee niet voldoende om het correct te doen.

Ik geef het nog tijd (ik ben net ruim een week weggegeweest, loop dus nog wat achter in de emotie :) ) maar verwacht wel gewoon antwoord op simpele vragen hoe het mogelijk is dat ik zomaar (gister nog steeds) verschillende betaalverzoeken krijg en welk betaalverzoek ik nu uiteindelijk moet gebruiken, heb ik het nog niet over de rest.
pi_201252588
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 14:41 schreef djtiesto8 het volgende:

[..]
Ik ontleen uit de website Huispedia niet dat het huis te koop staat.
Hij staat zeker niet actief te koop. Maar het lijkt erop dat Robert wel een poging heeft gedaan om te verkopen eerder dit jaar. Misschien was dat een eerder plan om geld op te halen.
pi_201253241
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 13:26 schreef bleyenburg het volgende:
Als ze geld van derdenrekening gaan gebruiken om tussentijdse hick ups op te lossen ben je frauduleus bezig. Dat de intentie dat wellicht niet is, doet daar weinig aan af.
Uit goede bedoeling zijn de grootste ongelukken gebeurd…..
Kan aangeven dat ik geen project meer heb betaald na de overgang. Status na inloggen: gereserveerd. Meerder van deze projecten inmiddels gepasseerd bij notaris. Aangezien ik nog steeds nieuwe betaalverzoeken krijg van deze projecten, kan ik niets anders concluderen dat er ergens is voorgeschoten. Dat kan en mag niet dus zoals andere hier al hebben aangegeven.

De AFM is juist bedoeld om dit soort uitwassen te voorkomen.... en ik kan je vertellen dat ze de boel serieus oppakken inmiddels... en terecht. Dat het waarschijnlijk nog langer gaat duren voordat ik mijn centjes terug krijg is bijzaak... Het is het zoveelste voorbeeld dat er strenger gereguleerd en toezicht dient te worden gehouden in CF land.
pi_201253652
Status uit te keren rente en (eventuele) aflossingen
Sinds begin dit jaar hebben wij maandelijks rond de 7e de e-Wallets van onze investeerders overgeboekt naar de gekoppelde bankrekening.
Wij streven er naar om vanaf morgen de rentevergoedingen en eventuele aflossingen uit te keren. De komende periode werken we er naar toe om voortaan rond de 1e van de maand de uitbetalingen te doen.

Helaas is er momenteel nog geen duidelijk en eenvoudig overzicht van maandelijkse rentebetalingen. Wij zullen dit op korte termijn realiseren.

Omzetting investeer- en betaalpagina's van onze website
Wat een weg hebben we tot nu toe doorlopen! Een enorm geduld en vertrouwen hebben we helaas moeten vragen van onze investeerders.
Zijn we nu er nu dan? Nee helaas nog niet. De omzetting en alles wat daarbij komt kijken blijkt veel meer omvattend dan alle scenario’s die we verwacht hadden.
We zijn een eind op de goede weg en zijn blij dat we ons ook​ weer kunnen gaan richten op het plaatsen van nieuwe projecten.​ Uiteraard willen we eerst de zaken goed op orde hebben, vooral ten aanzien van betalingen van investeringen. Daarna zullen we nieuwe projecten gaan plaatsen.​
Komende periode blijven we aan ons nieuwe systeem werken, zodat er steeds meer zaken overzichtelijker en beter weergegeven gaan worden.
We danken je voor het begrip en geduld, dat het anders loopt, dan je van ons gewend bent.

Uiteraard zijn wij op kantooruren telefonisch bereikbaar voor eventuele vragen en opmerkingen.
Ook kun je mailen naar;​ info@sameningeld.nl
pi_201253710
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 15:46 schreef Frandderouw het volgende:

[..]
Kan aangeven dat ik geen project meer heb betaald na de overgang. Status na inloggen: gereserveerd. Meerder van deze projecten inmiddels gepasseerd bij notaris. Aangezien ik nog steeds nieuwe betaalverzoeken krijg van deze projecten, kan ik niets anders concluderen dat er ergens is voorgeschoten. Dat kan en mag niet dus zoals andere hier al hebben aangegeven.

De AFM is juist bedoeld om dit soort uitwassen te voorkomen.... en ik kan je vertellen dat ze de boel serieus oppakken inmiddels... en terecht. Dat het waarschijnlijk nog langer gaat duren voordat ik mijn centjes terug krijg is bijzaak... Het is het zoveelste voorbeeld dat er strenger gereguleerd en toezicht dient te worden gehouden in CF land.
Vorige week vernam ik desgevraagd per telefoon van SIG dame dat dit "was voorgeschoten uit de reserves van SIG".
pi_201253984
Ik vraag me ook nog steeds af waarom ze het niet zouden mogen voorschieten uit eigen reserves. Misschien heb ik er over heen gelezen?

Andersom mijn betaling gebruiken om de huur te betalen of een ander project te laten passeren is een ander verhaal.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_201254039
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 16:24 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Vorige week vernam ik desgevraagd per telefoon van SIG dame dat dit "was voorgeschoten uit de reserves van SIG".
Ook ccf doet iets soortgelijks met de rente en aflossing, geld betalen wat er (mogelijk) nog niet is en dus in feite geld wat op de derdenrekening staat (ik neem tenminste aan dat de geldstroom via de derdenrekening loopt) zonder dekking tijdelijk voor iets anders gebruiken. Het voordeel voor ccf is dan wel dat ze het in de meeste gevallen weer via de rc recht trekken. Wat dat betreft doet gve het nog niet zo gek met het volgen van de regeltjes en de depotregeling. Als ik me niet vergis doet sig iets soortgelijks met nieuwe projecten (sinds?) tegenwoordig ook zodat de rente betalingen in beginsel altijd op tijd zijn.
pi_201254067
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 15:46 schreef Frandderouw het volgende:

[..]
Kan aangeven dat ik geen project meer heb betaald na de overgang. Status na inloggen: gereserveerd. Meerder van deze projecten inmiddels gepasseerd bij notaris. Aangezien ik nog steeds nieuwe betaalverzoeken krijg van deze projecten, kan ik niets anders concluderen dat er ergens is voorgeschoten. Dat kan en mag niet dus zoals andere hier al hebben aangegeven.

De AFM is juist bedoeld om dit soort uitwassen te voorkomen.... en ik kan je vertellen dat ze de boel serieus oppakken inmiddels... en terecht. Dat het waarschijnlijk nog langer gaat duren voordat ik mijn centjes terug krijg is bijzaak... Het is het zoveelste voorbeeld dat er strenger gereguleerd en toezicht dient te worden gehouden in CF land.
Als je niet van plan bent te betalen, annuleer je investeringen en ga je ergens anders druk om maken.
Een boete van het AFM heeft niemand wat aan.
pi_201254161
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 september 2021 16:43 schreef CaLeX het volgende:
Ik vraag me ook nog steeds af waarom ze het niet zouden mogen voorschieten uit eigen reserves. Misschien heb ik er over heen gelezen?
Omdat ze de boel dan feitelijk zelf voorfinancieren (dus jouw als investeerder financiering geven) en daarmee een niet toegestaan/ongedekt risico lopen? Dat is mij in elk altijd op die manier uitgelegd, oa. door een notaris waar ik in het verleden veel kwam als software leverancier. Er moest altijd aantoonbaar dekking zijn op de uitgaven/inkomsten van de gelden van de derdenrekening. Vandaar dat er destijds (en mogelijk nog, maar ik zit daar niet meer in die wereld) nogal wat eisen werden gesteld aan de software voor de lokale administratie en het kunnen aantonen dat er altijd directe dekking was voor de uitgaven. Ik ga er gemakshalve vanuit dat die voorwaarden niet soepeler zijn geworden, zo ja dan hoor ik dat graag.
pi_201254163
Ik denk dat mensen zich terecht druk maken
De AFM is niet alleen voor de boetes maar voor toezicht en waar nodig corrigerend optreden. Daar hebben we allemaal wat aan
pi_201254214
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 17:00 schreef tnhb het volgende:

[..]
Omdat ze de boel dan feitelijk zelf voorfinancieren (dus jouw als investeerder financiering geven) en daarmee een niet toegestaan/ongedekt risico lopen? Dat is mij in elk altijd op die manier uitgelegd, oa. door een notaris waar ik in het verleden veel kwam als software leverancier. Er moest altijd aantoonbaar dekking zijn op de uitgaven/inkomsten van de gelden van de derdenrekening. Vandaar dat er destijds (en mogelijk nog, maar ik zit daar niet meer in die wereld) nogal wat eisen werden gesteld aan de software voor de lokale administratie en het kunnen aantonen dat er altijd directe dekking was voor de uitgaven. Ik ga er gemakshalve vanuit dat die voorwaarden niet soepeler zijn geworden, zo ja dan hoor ik dat graag.
Volgens de voorwaarden van investeren is die aantoonbare dekking er. Investeerders hebben 48 uur om hun toezegging te annuleren daarna staat deze vast.

Ik ga er vanuit dat SIG zich coulant opstelt en de niet betalende een belletje doet met het verzoek om toch (kosteloos) hun toezegging te voldoen. Gebeurt dat niet dan zal er tzt wel een incasso bureau met dezelfde strekking (met met bijkomende kosten) bellen.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_201254269
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 september 2021 17:05 schreef CaLeX het volgende:

[..]
Volgens de voorwaarden van investeren is die aantoonbare dekking er. Investeerders hebben 48 uur om hun toezegging te annuleren daarna staat deze vast.

Ik ga er vanuit dat SIG zich coulant opstelt en de niet betalende een belletje doet met het verzoek om toch (kosteloos) hun toezegging te voldoen. Gebeurt dat niet dan zal er tzt wel een incasso bureau met dezelfde strekking (met met bijkomende kosten) bellen.
Volgens hun eigen voorwaarden die golden toen je voor alle huidige projecten in kon tekenen werd er alleen zaken gedaan met het vorige bedrijf dat alle betalingen deed. Ze overtreden daarmee hun eigen voorwaarden.
Een incassobureau inschakelen om alsnog toegezegde gelden te innen is daarmee kansloos.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_201254298
Coulant opstellen?
Iemand die iets toegezegd heeft, heeft in de huidige situatie het volste recht zijn toezegging in te trekken.
pi_201254311
Hoog tijd dat de AFM zich hier eens mee bezig gaat houden.
Na KOM is het laatste wat we kunnen gebruiken nóg zo’n stelletje amateurs
pi_201254340
Bij NLI speelt ook zo’n dingetje.
Heeft iemand hier al eens goed de voorwaarden doorgenomen?
Daar staat letterlijk dat als ze, om wat voor reden ook, geen zin of tijd meer hebben om te incasseren, je het zelf uit mag zoeken.
Toen ik daarover in gesprek was kreeg ik te horen dat ik die bepaling niet zo moest lezen.
Onbegrijpelijke reactie, want het staat er toch echt zo.
Teveel gepruts in deze sector wat helaas ook ten koste gaat van de platforms waar wel (bijna) alles goed gaat.
  dinsdag 7 september 2021 @ 17:24:55 #66
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_201254405
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 17:14 schreef bleyenburg het volgende:
Na KOM is het laatste wat we kunnen gebruiken nóg zo’n stelletje amateurs
Mee eens! Maar wij wisten toch met ons allen al sinds dag 1 van SIG dat dit een stelletje enorme amateurs zijn?!
SIG is een synoniem voor onzorgvuldigheid. Aan nagenoeg iedere pitch rammelt wel wat. "Knip- en plakfouten" zijn door dit platform tot standaard verheven. Meerdere malen is er hier door verschillende mensen op gewezen dat als dit soort eenvoudige zaken al niet foutloos kunnen zijn, je verder dan ook maar niet al te hoge verwachtingen zou moeten hebben.
Oók ik baal natuurlijk van al dit gedoe, maar ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik er door verrast ben. Ik ga er vanuit dat het allemaal wel goed zal komen en geloof absoluut dat deze club niet kwaadwillend is. Daarom heb ik er nog steeds geen kruis doorheen gezet, dat is iets wat ik bij KOM al wel lang geleden heb gedaan.
pi_201254460
Nou, dan des te meer reden om de AFM in te lichten.
pi_201254522
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 17:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Volgens hun eigen voorwaarden die golden toen je voor alle huidige projecten in kon tekenen werd er alleen zaken gedaan met het vorige bedrijf dat alle betalingen deed. Ze overtreden daarmee hun eigen voorwaarden.
Een incassobureau inschakelen om alsnog toegezegde gelden te innen is daarmee kansloos.
Ik kom niet bij de voorwaarden (ik heb ze niet allemaal scherp, SIG ook al over gemaild), het kan best dat ze hun eigen voorwaarden nu overtreden. Daarvoor is iedereen ook geïnformeerd, zij het VEEEL te laat. Hiermee + de sloot aan betaalverzoeken acht ik ze zeker niet kansloos.

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 17:13 schreef bleyenburg het volgende:
Coulant opstellen?
Iemand die iets toegezegd heeft, heeft in de huidige situatie het volste recht zijn toezegging in te trekken.
Toezegging intrekken is natuurlijk wat anders dan je kop in het zand steken en niet betalen. Dan had die intrekking op 27-8 moeten gebeuren toen er over geïnformeerd werd.

Voor de rest ben ik het eens met @InVestEerder . Ik baal hier ook wel van en investeer voorlopig niets extra's. Een maand over een overzetting doen en fouten herstellen is schandalig, maar als een verrassing komt het niet.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_201254561
Alleen het informeren over de nieuwe financiële partner is niet genoeg om de investeerder het recht te ontzeggen een gedane toezegging niet gestand te doen.
Ik begrijp de misplaatste arrogantie ook niet, dat men daar denkt: Dit pikken ze wel.
pi_201254643
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 17:29 schreef bleyenburg het volgende:
Nou, dan des te meer reden om de AFM in te lichten.
Misschien is het een idee om een apart SiG forum te starten? Het meeste wat een aantal personen hier zeggen lees ik nu voor de vierde keer.
pi_201255474
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 september 2021 16:43 schreef CaLeX het volgende:
Ik vraag me ook nog steeds af waarom ze het niet zouden mogen voorschieten uit eigen reserves.
Het zou zomaar kunnen dat grote investeerders uit het netwerk hebben bijgesprongen om de gaatjes te dichten. Daar is weinig illegaals aan.
Pecunia non olet
pi_201255644
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 10:20 schreef tnhb het volgende:

[..]
Ik heb veel geduld gehad (o.a. omdat ik in frankrijk was en vrijwel geen contact met de buitenwereld had) met sig, maar als ze inderdaad letterlijk hebben gezegd dat er geen test/schaduw systeem gerealiseerd kan/kon worden dan daalt m'n vertrouwen in de implemantatiepartner, de paymentprovider en sig nu toch wel onder het vriespunt! Ik roep altijd dat langdurig schaduwdraaien een zwaktebod is, maar geen fatsoenlijke testomgeving en fall-back scenario hebben is helaas dodelijk voor IT projecten.

Ik heb zelf zo'n 20 jaar o.a. software koppelingen/interfaces gemaakt voor alle (tot ca. 5 jaar geleden) in Nederland te verkrijgbare betaalautomaten die met een kassasysteem koppelbaar zijn. De leveranciers waarmee ik te maken kreeg hadden allemaal verplicht een complete testomgeving waarin het gehele testprotocol (in het begin opgesteld onder supervisie van Interpay) eerst foutloos doorlopen moest worden om live transacties te mogen gaan doen. Als er tijdens de test ergens iets mis ging dan kon je weer naar huis en een nieuwe validatie afspraak maken (en opnieuw betalen!). Als ze dat dus niet gedaan hebben en nu met ons geld de tests in een live situatie aan doen zijn dan vrees ik helaas het ergste.
Ik heb ook in de ICT gewerkt en deel je mening en heb de zelfde ervaringen.
De klant betaalde ook pas als tijdens de acceptatietest bleek dat alles aan de vooraf opgestelde specificaties voldeed.
pi_201255705
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 11:10 schreef Frandderouw het volgende:

[..]
Dit....is echt complete b***t. Dat dit ook hard op gezegd wordt, zegt alles, maar dan ook alles over de partner en de aanpak.

Maar fijn dat ze nu toegeven dat ze zonder schaduwdraaien een betaal systeem hebben overgezet.

Dit is zo tegen alle good practices in, dat dit al genoeg moet zijn voor een toezichthouder om hard in te grijpen.
200% mee eens!
pi_201255743
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 september 2021 17:05 schreef CaLeX het volgende:
Volgens de voorwaarden van investeren is die aantoonbare dekking er. Investeerders hebben 48 uur om hun toezegging te annuleren daarna staat deze vast.
Heb je theoretisch mogelijk gelijk in, in mijn beleving zijn echter vorderingen geen garanties (want anders zouden we nooit hoeven afschrijven op leningen, toch?). In dat geval zou de notaris bij een woningoverdracht best vooraf de koopsom kunnen overmaken naar de verkoper, de koper moet tenslotte toch betalen.
pi_201256366
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 september 2021 16:51 schreef Buurman_ het volgende:
Als je niet van plan bent te betalen, annuleer je investeringen en ga je ergens anders druk om maken.
Een boete van het AFM heeft niemand wat aan.
Daar heeft uiteindelijk iedereen wat aan. Het laat zien dat CF een serieuze financiële bezigheid is en dat er geen ruimte is voor partijen die niet volgens de regels werken. Daar wordt CF voor iedereen beter van. Als je dit toelaat, gaat het van kwaad tot erger en kan je wachten op de echt grote problemen. Buiten het investeringsrisico, zou er geen platform risico moet zijn.
pi_201256847
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 september 2021 17:48 schreef Buurman_ het volgende:

[..]
Misschien is het een idee om een apart SiG forum te starten? Het meeste wat een aantal personen hier zeggen lees ik nu voor de vierde keer.
Niet mee eens.

Het aan de kaak stellen van misstanden en fouten is een onderdeel van dit forum. Ook deze problemen met SiG gaan weer voorbij (mag ik toch hopen).
Jammer als het zelfde misschien vier keer of vaker genoemd is. Iedereen mag natuurlijk zijn of haar zegje doen en moet soms zijn of haar frustratie kwijt.
Gelukkig komen we dergelijke excessen maar zelden tegen.
pi_201256923
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 september 2021 19:01 schreef obligataire het volgende:

[..]
Het zou zomaar kunnen dat grote investeerders uit het netwerk hebben bijgesprongen om de gaatjes te dichten. Daar is weinig illegaals aan.
Inderdaad, zat ik ook al te denken. Zolang de administratie van de stichting zekerheden op elk moment maar de actuele lijst bevat van alle partijen die op dat moment de geldgevers van het project zijn, lijkt me dit geen probleem.
pi_201257979
Als blijkt dat de bestuurders van OPP en OPS (deels) dezelfden zijn wordt het wel echt problematisch.
Dan kunnen ze straks qua IT wellicht weer terug naar de tekentafel.
Wat een gepruts zeg…..
pi_201261777
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 21:19 schreef bleyenburg het volgende:
Als blijkt dat de bestuurders van OPP en OPS (deels) dezelfden zijn wordt het wel echt problematisch.
Dan kunnen ze straks qua IT wellicht weer terug naar de tekentafel.
Wat een gepruts zeg…..
Klachten over OPP kunnen naar de DNB
twitter
pi_201261977
Ik heb besloten mijn toegezegde project bij SiG te annuleren en dat gereserveerde geld te gebruiken
voor het restaurant van GvE. Bij SiG ga ik eerst een maandje of 2 kijken of ze alles op orde weten te krijgen voor ik daar weer investeer.
https://www.geldvoorelkaa(...)76HetSmulhuisjedeel2

Nog anderen die het restaurant meepakken?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_201262495
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 21:19 schreef bleyenburg het volgende:
Als blijkt dat de bestuurders van OPP en OPS (deels) dezelfden zijn wordt het wel echt problematisch.
Dan kunnen ze straks qua IT wellicht weer terug naar de tekentafel.
Wat een gepruts zeg…..
Als je dat wil weten is dat heel simpel op te vragen bij de KvK, daar staan de bestuurders gewoon geregistreerd.
pi_201263107
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 08:46 schreef tnhb het volgende:

[..]
Als je dat wil weten is dat heel simpel op te vragen bij de KvK, daar staan de bestuurders gewoon geregistreerd.
De stichting heeft 3 bestuurders waarvan 2 in bestuur OPP zitten

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is met screens al op 26augustus gedeeld door iemand als reactie op Peter Verhaar zijn twitter
pi_201263243
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En het SIG drama gaat door. Hoezo vraagt het betaalplatform nu om nieuwe gegevens.....
Ik heb zelf helemaal geen account geopend en ook geen gegevens aangeleverd bij dit platform. Als ik me al zakelijk moet identificeren is alleen een KVK niet voldoende.

Aanvulling 8 gaat maar weer naar de AFM verstuurd worden. Zit net alles zelf terug te lezen, maar wat een pak inmiddels

[ Bericht 5% gewijzigd door Frandderouw op 08-09-2021 10:08:49 ]
pi_201263283
Het geeft mij sowieso al zorgen dat er ineens een 3e partij is bijgekomen die ook allerlei gegevens van mij is gaan vastleggen (en vragen).
Ik heb een relatie met SiG, niet met OPP (en OPS en weet ik veel wat voor entiteiten er nog meer achter zitten). Ik heb dan ook alleen een verwerkingsovereenkomst met SIG met betrekking tot mijn gegevens. Vanuit de AVG kun je dan niet zomaar deze gegevens doorgeven aan anderen. Daar zijn strenge wetten op van toepassing. En consumenten mogen dit ook weigeren.
Vanuit SIG is er dan ook de verplichting om de AVG met persoonsgegevens goed uit te werken. Op dit moment is er geen enkele indicatie dat dit ook is gebeurd. Sterker nog, ze lijken totaal geen idee te hebben hoe een betaling van OPP normaal verloopt en verwerkt wordt.
pi_201263468
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 10:09 schreef dyna18 het volgende:
Vanuit de AVG kun je dan niet zomaar deze gegevens doorgeven aan anderen
Precies dat lijkt uit deze mail wel te zijn gebeurd. Heb daarover opheldering gevraagd bij SIG. Indien deze gegevens zijn doorgegeven, volgt een klacht mbt AVG. ...

Ze doen waarschijnlijk super hun best, maar schijnen zich (en dat hoop ik dan maar) niet bewust te zijn van de geldende wet en regelgeving.
pi_201263606
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 10:03 schreef Frandderouw het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En het SIG drama gaat door. Hoezo vraagt het betaalplatform nu om nieuwe gegevens.....
Ik heb zelf helemaal geen account geopend en ook geen gegevens aangeleverd bij dit platform. Als ik me al zakelijk moet identificeren is alleen een KVK niet voldoende.

Aanvulling 8 gaat maar weer naar de AFM verstuurd worden. Zit net alles zelf terug te lezen, maar wat een pak inmiddels
Een overschot aan vrije tijd blijkbaar, wat een luxe :P

Ik heb zelf ook een dergelijke mail gehad trouwens. Op zich wel een teken dat er schot in de zaak zit, dat ze "al" met bankrekeningen checks bezig zijn.

Ik heb inderdaad een 2e, zakelijke, account met daaraan gekoppeld een zakelijk banknummer.
Blijkbaar staat die bij SIG ingesteld als een privé account. Heeft het nog nadelen als ze die omzetten naar een zakelijke account? Of heeft dat alleen als voordeel dat er onbeperkt ingelegd kan worden?

Ik heb altijd het standpunt gehad dat de indeling zakelijk/privé, geen effect heeft voor mijn fiscale aangiftes, met andere woorden ik heb privé accounts, die ik voor mijn belastingaangiften wél als zakelijk beschouw. Dat doe ik met effectenrekeningen en sommige bankrekeningen ook en daar is nog nooit iemand over gevallen.
Pecunia non olet
pi_201263874
quote:
Ik heb altijd het standpunt gehad dat de indeling zakelijk/privé, geen effect heeft voor mijn fiscale aangiftes, met andere woorden ik heb privé accounts, die ik voor mijn belastingaangiften wél als zakelijk beschouw. Dat doe ik met effectenrekeningen en sommige bankrekeningen ook en daar is nog nooit iemand over gevallen.
Volgens mij is dat afhankelijk van de bedrijfsvorm, ZZP-er (telt bij het privé vermogen) of een B.V. (Zakelijk vermogen) bijvoorbeeld.
pi_201263907
Vanwege het uitblijven van tijdige en adequate communicatie, van reactie op emails en van betalingen, heb ik me inmiddels ook bij de AFM gemeld mbt SIG. Als mijn indruk van de stand van zaken juist is, zijn betalingen en ontvangsten nauwelijks nog betrouwbaar te reconstrueren nu en straks. En hoe langer dat duurt, hoe groter het probleem.
pi_201264068
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 10:41 schreef obligataire het volgende:
Ik heb zelf ook een dergelijke mail gehad trouwens. Op zich wel een teken dat er schot in de zaak zit, dat ze "al" met bankrekeningen checks bezig zijn.
Laat ik nog even positief denken, zouden er dan ook al investeerders zijn die prive investeren en op hun prive gekoppelde bankrekening rente en/of aflossing hebben ontvangen? Iemand?
pi_201264093
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 11:20 schreef tnhb het volgende:

[..]
Laat ik nog even positief denken, zouden er dan ook al investeerders zijn die prive investeren en op hun prive gekoppelde bankrekening rente en/of aflossing hebben ontvangen? Iemand?
Ik investeer privé en moet je teleurstellen, nog niets ontvangen.

Nu het daar toch over gaat: Wat is jullie overweging om zakelijk te investeren via SiG? Heeft dat te maken met de rechtsvorm van jullie onderneming want als eensmanszaak maakt het geen verschil in fiscale behandeling toch?
pi_201264098
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 11:05 schreef ron6 het volgende:

[..]
Volgens mij is dat afhankelijk van de bedrijfsvorm, ZZP-er (telt bij het privé vermogen) of een B.V. (Zakelijk vermogen) bijvoorbeeld.
Niet helemaal. Als ondernemer maak je de keuze zelf. Het is wel zo dat je de keuze niet naar believen kunt herzien, dus je kunt daar niet mee gaan switchen als dat beter uit zou komen.

Het heeft veel practisch voordeel want aan zakelijke accounts zit vaak extra kosten en informatieplicht verbonden, het komt zelfs voor dat ze een account zomaar opheffen omdat ze vinden (DeGiro bijvoorbeeld) dat het hun te duur wordt.
Pecunia non olet
pi_201264184
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 11:24 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Ik investeer privé en moet je teleurstellen, nog niets ontvangen.

Nu het daar toch over gaat: Wat is jullie overweging om zakelijk te investeren via SiG? Heeft dat te maken met de rechtsvorm van jullie onderneming want als eensmanszaak maakt het geen verschil in fiscale behandeling toch?
Lang verhaal om uit te leggen, maar het is vooral fiscaal gedreven.

Door al dat gemauw van box 3 spaarders, gaat het er naar toe dat alleen spaargeld nog gunstig in box 3 kan blijven. Overige beleggingen zullen/worden zwaarder belast, ongeacht of dat nu staatsobligaties zijn of een huurpandje of crowdfunding.
Mijn gedachte is dat een BV op lange termijn voordeliger is voor normaal renderende beleggingen dus zeg tot 5% omdat het basistarief slechts 15% is van het werkelijke rendement dus na afschrijvingen etc. Plus AB heffing maar dat kun je heel lang uitstellen.
Pecunia non olet
pi_201264366
Van Twitter:


peterverhaar
@peterverhaar
het blijft een puinhoop bij
@SamenInGeld
; nij krijg ik bericht van Online Payments Platform dat ik verkeerde gegevens heb aangeleverd; ik heb helemaal niets aangeleverd aan dit platform
pi_201264446
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 11:48 schreef bleyenburg het volgende:
Van Twitter:


peterverhaar
@:peterverhaar
het blijft een puinhoop bij
@:SamenInGeld
; nij krijg ik bericht van Online Payments Platform dat ik verkeerde gegevens heb aangeleverd; ik heb helemaal niets aangeleverd aan dit platform
Ik denk dat bij SIG in het verleden alle accounts als privé werden gezien🥴
Pecunia non olet
pi_201264663
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 11:20 schreef tnhb het volgende:

[..]
Laat ik nog even positief denken, zouden er dan ook al investeerders zijn die prive investeren en op hun prive gekoppelde bankrekening rente en/of aflossing hebben ontvangen? Iemand?
kleine prive investeerder hier. Gisteren meldde ik dat ik bij 6 van de 7 projecten nog niets had gezien en dat er bij het 7e project een dubbele rente betaling stond. Update: die dubbele betaling is verdwenen, ik sta nu weer op 0 uit 7...

Ik heb aangegeven dat de communicatie van SIG echt beter moet en was daarom ook wel positief verrast door de update die gistermiddag verstuurd werd.

Voor nu hoop ik dat ze alle tijd en energie steken in het op orde brengen van de basisprocessen, als dat eenmaal stabiel is moet nog maar eens goed gekeken worden naar wat meer principiële en fundamentele keuzes die gemaakt zijn.
pi_201264763
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 11:24 schreef Faraday01 het volgende:
Wat is jullie overweging om zakelijk te investeren via SiG? Heeft dat te maken met de rechtsvorm van jullie onderneming want als eensmanszaak maakt het geen verschil in fiscale behandeling toch?
Bij mij is het inderdaad de rechtsvorm, besloten vennootschap.

[ Bericht 0% gewijzigd door tnhb op 08-09-2021 12:27:33 ]
pi_201264829
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 11:55 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik denk dat bij SIG in het verleden alle accounts als privé werden gezien🥴
Niet helemaal, ik heb namelijk een hoop gedoe gehad voordat Intersolve mijn zakelijk account (om die reden) wilde activeren, had o.a. te maken met enig aandeelhouder zijn maar (overigens terecht!) niet als zodanig geregistreerd staan bij de KvK. Als gevolg daarvan heb ik uiteindelijk twee accounts bij sig, maar gebruik alleen het zakelijke.
pi_201265253
Niet blij met de nieuwe werkwijze van NLI bij nieuwe investeringskansen. Het wordt wel belangrijker om alhier elkaar van nieuwe mogelijkheden op de hoogte te houden.
Lees bij Crowdfund pitches vooral dat wat er niet staat!
pi_201265334
Helaas was ik al klaar met NLI.
De bepaling in hun voorwaarden dat ze incasso op elk door hun gewenst moment stop kunnen zetten was voor mij de reden dat ik er niks meer doe.
pi_201265680
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 13:09 schreef bleyenburg het volgende:
Helaas was ik al klaar met NLI.
De bepaling in hun voorwaarden dat ze incasso op elk door hun gewenst moment stop kunnen zetten was voor mij de reden dat ik er niks meer doe.
Ik heb daar een jaar geleden met NLI over gesproken . Dit is alleen indien de werk-bv de activiteiten staakt a.g.v.faillissement.
Zolang de onderneming (NLI) actief is, wordt er geïncasseerd. Ik ben hier niet zo bang voor dus.

Het is hetzelfde als een winkel, waarin in de voorwaarden zou staan: als deze winkel niet meer bestaat, dan kunt u hier geen boodschappen meer doen"
pi_201265712
Complimenten nu voor sig: de verkeerd verwerkte transacties (de boeking Tbv ander project) is door opp terug gestort naar mijn rekening.
pi_201265814
quote:
1s.gif Op woensdag 8 september 2021 13:39 schreef Jaco078 het volgende:
Complimenten nu voor sig: de verkeerd verwerkte transacties (de boeking Tbv ander project) is door opp terug gestort naar mijn rekening.
Dan heb jij primeur denk ik. Eerste betaling terug. Rente nog steeds niks
pi_201265834
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 13:49 schreef flexion het volgende:

[..]
Dan heb jij primeur denk ik. Eerste betaling terug. Rente nog steeds niks
Om misverstanden te voorkomen: dit was een teveel betaalde toezegging.
pi_201265860
@Jaco078: je vergelijk met die winkel gaat m.i. niet op.
Het zou hetzelfde zijn als dat die winkel zou zeggen: als wij dicht gaan en je had wat besteld en betaald bij ons, zie je maar hoe je aan je spullen komt
pi_201265955
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 13:54 schreef bleyenburg het volgende:
@:Jaco078: je vergelijk met die winkel gaat m.i. niet op.
Het zou hetzelfde zijn als dat die winkel zou zeggen: als wij dicht gaan en je had wat besteld en betaald bij ons, zie je maar hoe je aan je spullen komt
Goede. Dat vergelijk past beter inderdaad. Echter stichting derdengelden incasseert en niet de operationele werk bv. Er is vast wel een bestuur te vinden / te vormen die de incasso van het nog openstaande bedrag van ¤ 128.260.311,19 (bron: details op site NLI) wil voortzetten
pi_201265974
quote:
1s.gif Op woensdag 8 september 2021 13:36 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
Ik heb daar een jaar geleden met NLI over gesproken . Dit is alleen indien de werk-bv de activiteiten staakt a.g.v.faillissement.
Zolang de onderneming (NLI) actief is, wordt er geïncasseerd.
Heb je dit zwart-op-wit?
pi_201266032
Ik heb er ook met NLI over gesproken maar bij mij kwamen ze niet verder dan dat ik dat zo niet moest lezen.
Ik heb nog wel gevraagd of ze het dan zo meer konden schrijven hoe ze het bedoelen.
Daar heb ik niks meer op gehoord.
(Dat is wel een algemeen CF kwaaltje)
pi_201266073
Alle rente in dashboard sig staat er nu wel bij
pi_201266173
Ik zie op het dashboard van sig een toename van de rente en dit komt in de buurt van mijn verwachte rentebetaling in mijn excell sheet. Maar het is het nog niet.
Volgende week eens checken als ik van vakantie terug ben.
pi_201266224
Ik zie nu ook een en ander staan. Het zou trouwens handig zijn als je ergens zou kunnen filteren tussen lopend en reeds afgelost.

Als je in je excel sheet de kolommen in dezelfde volgorde zet als op de site dan valt de maandelijkse controle nog wel mee denk ik.
Pecunia non olet
pi_201266387
Vlug even een paar gecontroleerd. De dubbele boekingen van vorige maand zijn nog niet gecorrigeerd. Bij 1 is de rente bijgeschreven bij 3 niet en bij 4 staat de dubbele boekingen er Nog in.


De maandtermijnen wijken meestal 1 cent af Naar boven. Dus mijn excell schema klopt niet meer. Zou ook nog kunnen dat ze het werkelijk aantal dagen in de maand nemen en dan wijken de termijnen elke maand af...


Volgende week verder.
pi_201266426
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 14:34 schreef obligataire het volgende:
Als je in je excel sheet de kolommen in dezelfde volgorde zet als op de site dan valt de maandelijkse controle nog wel mee denk ik.
Ik klik me nog steeds een ongeluk om het e.e.a. te kunnen zien. Met het aantal projecten waar ik in zit, is dat geen doen. Of heeft er al iemand een manier gevonden om op de nieuwe site iets van een overzichtelijk overzicht te creëren?

Overigens komt de vandaag toegevoegde rente aardig in de buurt van wat ik verwacht, maar van de administratie klopt nog weinig. Zo heb ik nog heel wat dubbele betalingen per 02-08-2021. Het gaat m.i. nog wel even duren voordat alles administratief oké is. En daarna ga ik het eens minimaal een half jaartje aankijken met SIG. Toen ze van de week repten over het spoedig publiceren van een nieuw project viel ik toch wel van m'n stoel; dan heb je je prioriteiten echt niet op orde.
pi_201266453
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 14:49 schreef zeeland6 het volgende:
De maandtermijnen wijken meestal 1 cent af Naar boven. Dus mijn excell schema klopt niet meer. Zou ook nog kunnen dat ze het werkelijk aantal dagen in de maand nemen en dan wijken de termijnen elke maand af...

Hier ook 1 ct afwijking, verder alles in orde. (al heb ik maar heel weinig projecten)
pi_201266519
Let wel bij SIG: voorheen zag je bruto rendement minus kosten is netto rendement.
Nu wordt alleen het bruto rendement weergegeven zonder rekening te houden met kosten.
pi_201266535
quote:
1s.gif Op woensdag 8 september 2021 15:03 schreef Jaco078 het volgende:
Let wel bij SIG: voorheen zag je bruto rendement minus kosten is netto rendement.
Nu wordt alleen het bruto rendement weergegeven zonder rekening te houden met kosten.
Klopt ja, dat is jammer
Pecunia non olet
pi_201266567
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 14:53 schreef Incitatus3 het volgende:
Toen ze van de week repten over het spoedig publiceren van een nieuw project viel ik toch wel van m'n stoel; dan heb je je prioriteiten echt niet op orde.
Ik citeer uit een email van L.K. dd 7/9 : "Vandaag gaan wij ook een nieuw project plaatsen en een nieuwsbrief verzenden met daarin informatie over de gestelde vragen".

Het tweede is gedaan, maar het eerste is dus niet waargemaakt. Naar mijn idee wel verstandige keuze, maar dat is even wat anders, communiceer het dan niet, want dan begrijp je nog steeds niet de urgentie die speelt! Wanneer gaan ze "doen wat ze zeggen en zeggen wat ze (gaan) doen", zo moeilijk is dat toch niet?
pi_201267085
Nu ben ik een tijdje niet op dit forum geweest, maar ik vind dat men in deze nogal hard is naar SIG. Uiteindelijk ben ik het wel eens met de opmerkingen die hier zijn geplaatst en is de communicatie nogal slecht geweest. Je ziet wel aan alle kanten dat ze op dit moment bezig zijn dit zoveel mogelijk op te lossen. Afgelopen week heb ik ze zelf gesproken naar aanleiding van mijn mail met klachten, waarbij er netjes en correct en met name schuldbewust werd gecommuniceerd. Wat dat betreft mag je ze absoluut niet vergelijken met een KOM. Inmiddels zijn inderdaad de cijfers bijgewerkt en komt het aardig in de buurt van wat het zou moeten wezen (exact weet ik dit niet omdat ik in mijn excel met het netto rendement reken). De totale investeringen en openstaande investeringen kloppen overigens op de cent. Daarnaast hebben ze me toegezegd dat er op korte termijn een betaalmodule komt op de website, waardoor het niet meer nodig zal zijn om via linkjes te betalen (dit vind ik overigens een must om opnieuw te investeren). Ik geef ze dus op dit moment het voordeel van van de twijfel, waarbij ik het kwalijk vind als een deel van de investeerders niet aan zijn verplichtingen van betalen wil voldoen, of probeert zijn gelijk te halen bij de AFM of het Kivid. Wat schiet je er als investeerder mee op als het platform door deze (grote) fout zou verdwijnen. Het is uniek in zijn soort, heeft lage kosten en het rendement is tot op heden prima. Ik zou zeggen geef ze een kans, en heb je klachten bel ze eens dat werkt soms verhelderend.
pi_201267234
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 15:48 schreef iguana1981 het volgende:
Ik zou zeggen geef ze een kans, en heb je klachten bel ze eens dat werkt soms verhelderend.
Ik geef ze absoluut een kans. Heb zelfs diverse malen mijn hulp aangeboden. Maar ze zijn te druk met de chaos.
Ik heb nu 4x gebedeld zowel per email als telefonisch om een werkende betaallinK van een investering. Is me telefonisch toegezegd een week geleden. Heb er vandaag een laatste email aan gespendeerd. Met de keuze een betaallinK of verwijderen van mijn toezegging.

Het is buitengewoon amateuristisch en ik geef mensen die naar de AFM of DNB stappen om hun beklag te doen geen ongelijk. Al is het maar om een signaal af te geven. Ik hoop ook dat ze inmiddels gevolgd worden door die instanties.
pi_201267247
Er wordt écht niet geklaagd om gelijk te halen.
Het is hier geen kleuterklas
Ik vermoed dat de essentie van de klachten u ontgaat.
pi_201267407
Ik heb de moeite genomen om de betalingen allemaal te controleren, daar ben ik bijna 45 minuten mee bezig geweest. Lezen jullie mee SiG!! Zorg voor een overzicht.

Conclusie: veel aanpassingen van een cent die niet te verklaren zijn, een deel van de administratieve fouten bij de betalingen uit augustus zijn niet gecorrigeerd, de kosten zijn niet in totaal te zien en er is niet meer direct te zien hoeveel geld er over gemaakt wordt. Dat laatste kun je alleen achterhalen door alle maandbetalingen op te tellen.
pi_201267733
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 16:14 schreef Faraday01 het volgende:
Ik heb de moeite genomen om de betalingen allemaal te controleren, daar ben ik bijna 45 minuten mee bezig geweest. Lezen jullie mee SiG!! Zorg voor een overzicht.

Dat laatste kun je alleen achterhalen door alle maandbetalingen op te tellen.
Of het huidige saldo met het vorige saldo te verminderen
pi_201267983
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 16:14 schreef Faraday01 het volgende:
de administratieve fouten bij de betalingen uit augustus zijn niet gecorrigeerd,
Ik kan me voorstellen dat als je in de shit zit deze correctie niet de hoogste prioriteit heeft. Immers het betreft dubbele betalingen, natuurlijk niet goed , maar de investeerder wordt door een dubbele betaling niet tekort gedaan. :) Kan ook wel wat later gecorrigeerd worden.
pi_201268086
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 16:14 schreef Faraday01 het volgende:
Ik heb de moeite genomen om de betalingen allemaal te controleren, daar ben ik bijna 45 minuten mee bezig geweest.
Ik hoop dat het bij mij ook 45 minuten duurt, dat zou sneller zijn dan in het oude systeem ^O^
Pecunia non olet
pi_201268111
Stem ronde Horeca Collin. Aannemelijk verhaal . Ik heb ingestemd met het voorstel ook al heeft hij al eerder uitstel van aflossing gehad.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_201268202
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 16:00 schreef bleyenburg het volgende:
Er wordt écht niet geklaagd om gelijk te halen.
Het is hier geen kleuterklas
Ik vermoed dat de essentie van de klachten u ontgaat.
Zoals ik al aangaf, ben ik het helemaal eens met de klachten die hier op het forum worden benoemd. Ook heb ik ze dit duidelijk gemaakt via de mail en persoonlijk. Echter kunnen we allemaal op onze strepen gaan staan en kun je boetes eisen of je betaling vast houden, maar dan is er een mogelijkheid dat het platform omvalt. De problemen die je dan krijgt zijn mijn inziens groter dan dat je ze de kans geeft alles op te lossen.
pi_201268263
Een klacht neerleggen bij Kifid of AFM is niet per sé vragen om een boete.
Het argument om geen klachten in te dienen of de AFM te wijzen op misstanden vanwege risico voor platform is natuurlijk grote nonsens.
Het verderliggende belang gaat hier vóór.
Het is geen spelletje of zo. Gaat om serieus geld.
En verder neem ik aan dat de horizon van de gemiddelde CF investeerder verder ligt dan de komende 6 maanden
pi_201268341
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 17:06 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik hoop dat het bij mij ook 45 minuten duurt, dat zou sneller zijn dan in het oude systeem ^O^
In het oude systeem was in 5 tot 10 minuten bezig ter vergelijk dus ik vrees dat je een avondje werk hebt :D
pi_201268536
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 17:33 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
In het oude systeem was in 5 tot 10 minuten bezig ter vergelijk dus ik vrees dat je een avondje werk hebt :D
Voor mij ook. Was niet heel veel werk.
Gewoon de gegevens uit de wallet in Excel,
het euroteken verwijderen,
alfabetisch sorteren,
optellen van de stortingen.
Als het bedrag klopte met mijn administratie als ontvangen boeken. Als het niet klopt bekijken wel project niet betaald heeft.
  woensdag 8 september 2021 @ 17:54:27 #129
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_201268562
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 17:50 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Voor mij ook. Was niet heel veel werk.
Gewoon de gegevens uit de wallet in Excel,
het euroteken verwijderen,
alfabetisch sorteren,
optellen van de stortingen.
Als het bedrag klopte met mijn administratie als ontvangen boeken. Als het niet klopt bekijken wel project niet betaald heeft.
Doe wel steekproeven maar ga echt niet alle betalingen tot op de cent controleren.
Met vele 100-de projecten geen doen.

Maar ben wel zo eerlijk als ik denk dat het ergens niet goed zit, wordt mijn steekproef uitgebreid.

Doe CF om wat te verdienen en niet om er een dag-taak aan administratie bij te hebben. Daarvoor heb ik ander hobby's die veel leuker zijn.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_201268855
Werkkapitaal vastgoed
http://www.geldvoorelkaar(...)ten/project?id=24687
5% rente, geen zekerheden
pi_201268941
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 17:25 schreef bleyenburg het volgende:
En verder neem ik aan dat de horizon van de gemiddelde CF investeerder verder ligt dan de komende 6 maanden
Klopt, juist daarom kan je beter in gesprek gaan met SIG om de problemen op te lossen zodat we ook na de komende 6 maanden nog via dit platform via schalen in hypotheken kunnen investeren.

Het SIG team is af en toe wat boers in de communicatie en niet handig/goed toegerust om dit soort projecten planmatig uit te voeren, maar het is niet allemaal kommer en kwel. Tot nu toe zijn alle zekerheden goed vast gelegd, we hebben keurig alle documenten van transacties gekregen inclusief transportaktes etc, als je er om vroeg werd er keurig een taxatie rapport opgestuurd , verder misschien nog wel het belangrijkste, tot nu toe zijn we nooit geld verloren door tekortkomingen van dit platform. Alle aflossingen ,rentes, en boeterentes zijn altijd keurig (en op kleine uitzonderingen na) op tijd betaald. Kortom tot deze traumatische verandering van website, betaalprovider , en achterliggende admin waren we met ze allen behoudens wat kleinere akkevietjes best tevreden!

Er zijn nu substantiële issues en ik zou zeggen geef deze kleine organisatie nog minimaal een maand de tijd om hun eigen shit op te ruimen.
Ellelange vragenlijsten van AFM over de situatie en/of boetes van AFM zullen de oplossing van deze calamiteit niet dichterbij brengen. Sterker het zal er eerder toe leiden dat we langer moeten wachten tot de boel weer genormaliseerd is.

Ik vind dit een heel ander verhaal als bijvoorbeeld KOM waar de investeerder willens en wetens gewoon belazerd werd en communicatie zo goed als onmogelijk was in een lange periode van het bestaan van dit platform.
pi_201268959
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 16:56 schreef NaRegenDeZon het volgende:
dubbele betalingen
En dubbele inhoudingen, maar netto zal investeerder er inderdaad niet geen geld aan tekort komen en er zijn momenteel eerst belangrijkere zaken recht te trekken.
pi_201269100
Er zit een vervroegde aflossing van GVE Project: Aanschaf beleggingspand Amsterdam (14165) aan te komen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_201269505
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 17:50 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Voor mij ook. Was niet heel veel werk.
Gewoon de gegevens uit de wallet in Excel,
het euroteken verwijderen,
alfabetisch sorteren,
optellen van de stortingen.
Als het bedrag klopte met mijn administratie als ontvangen boeken. Als het niet klopt bekijken wel project niet betaald heeft.
misschien een domme vraag, maar waar is de wallet nu te vinden? Ik kan per project een overzicht zien van kosten en gestorte rente. That's it?
pi_201269559
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 19:12 schreef Camogli het volgende:

[..]
Ik kan per project een overzicht zien van kosten en gestorte rente. That's it?
voorlopig wel. sameningeld heeft aangegeven aan de slag te gaan met een specificatie.
pi_201270062
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 18:19 schreef KrekelJapie het volgende:
Werkkapitaal vastgoed
http://www.geldvoorelkaar(...)ten/project?id=24687
5% rente, geen zekerheden
Los van de te lage rente vraag ik me af wat de mannen aan het doen zijn met het financieren van vaste activa met kortlopende kredieten volgens hun balans. Risky business.
pi_201270792
quote:
14s.gif Op woensdag 8 september 2021 19:44 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]
Los van de te lage rente vraag ik me af wat de mannen aan het doen zijn met het financieren van vaste activa met kortlopende kredieten volgens hun balans. Risky business.
Ach, iets met een kruik die te water gaat tot die barst, en dat gaat ongetwijfeld een keer gebeuren. Op het moment dat de kruik barst wil ik goede zekerheden als ik genoegen moet nemen met 5% bruto rente. Ik laat dit dus aan mij voorbijgaan, en snap eigenlijk ook niet waarom zulke proposities meestal toch wel vollopen.

Verder gaat het Collin "weekeind" al beginnen: geen aangekondigde projecten meer, dus er gaat niks meer live deze week bij hen. Wellicht heeft acquisitie op een lager pitje gedraaid in augustus.
pi_201270814
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 17:33 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
In het oude systeem was in 5 tot 10 minuten bezig ter vergelijk dus ik vrees dat je een avondje werk hebt :D
Dat viel nog mee. Nu de andere platformen nog.

Ik miste trouwens wel 4 adresjes als ik het allemaal goed gedaan heb.
Pecunia non olet
pi_201271915
Klopt het dat ik de hypotheekaktes etc niet meer kan vinden/downloaden bij SIG kan enkel de oorspronkelijke pitch in PDF downloaden.
Gelukkig heb ik wel 95% al op mijn eigen pc opgeslagen, maar lijkt me toch geen overbodige luxe als ik deze weer kan downloaden

[ Bericht 0% gewijzigd door Ron1986 op 08-09-2021 22:02:58 (typo) ]
pi_201272138
Nieuwsbrief MC.
Met onder andere de toelichting op de onbereikbaarheid van de site van zaterdag.
Én het investeren van investeerderskapitaal/aandelenkapitaal in publieke leningen ter voorkoming van debetrente.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Jaco078 op 08-09-2021 22:50:24 ]
pi_201272437
Eerste hypotheekrecht op 4 panden:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_201272610
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 22:02 schreef Ron1986 het volgende:
Klopt het dat ik de hypotheekaktes etc niet meer kan vinden/downloaden bij SIG kan enkel de oorspronkelijke pitch in PDF downloaden.
Gelukkig heb ik wel 95% al op mijn eigen pc opgeslagen, maar lijkt me toch geen overbodige luxe als ik deze weer kan downloaden
1). https://legacy.sameningeld.nl/ oude website van SIG / oude manier inloggen, kun je alle docu nog aan.
2). In de Quote v deze maand staat een artikel over Danny van DH property, is eerder gepost hier, dacht vorig hfdstk 305 crowdfnd
pi_201272680
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 22:41 schreef Jaco078 het volgende:
Eerste hypotheekrecht op 4 panden:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heel aardig project, Valkenswaard, Waalre, leuke plaatsjes onder de rook van Eindhoven voor wie wat geld heeft en Eindhoven te druk vindt :) Waar of niet, @peterc?

Langer dan die 24 maanden zal het wel niet duren vrees ik.
Pecunia non olet
pi_201272737
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 23:05 schreef obligataire het volgende:

[..]
Heel aardig project, Valkenswaard, Waalre, leuke plaatsjes onder de rook van Eindhoven voor wie wat geld heeft en Eindhoven te druk vindt :) Waar of niet, @:Peterc?

Langer dan die 24 maanden zal het wel niet duren vrees ik.
De Corridor / maar zeker ook de Eindhovenseweg is een winkelgebied in Valkenswaard waar de winkeltjes niet allemaal meer vol komen. Steeds meer sprake van ombouw van winkelpanden naar wooneenheden. Ter voorkoming van structurele leegstand en afglijden. De pandeigenaren (veelal voorheen de winkeliers) moeten iets met hun pandjes.
Zie je ook op de Leenderweg in Valkenswaard / ref ander projtn van deze geldnemer. Valkenswaard is modaal / gegoede burgerij ; Waalre is nog een treedje hoger.

[ Bericht 4% gewijzigd door peterc op 08-09-2021 23:24:39 ]
pi_201273019
quote:
12s.gif Op woensdag 8 september 2021 23:14 schreef peterc het volgende:

[..]
De Corridor / maar zeker ook de Eindhovenseweg is een winkelgebied in Valkenswaard waar de winkeltjes niet allemaal meer vol komen. Steeds meer sprake van ombouw van winkelpanden naar wooneenheden. Ter voorkoming van structurele leegstand en afglijden. De pandeigenaren (veelal voorheen de winkeliers) moeten iets met hun pandjes.
Zie je ook op de Leenderweg in Valkenswaard / ref ander projtn van deze geldnemer. Valkenswaard is modaal / gegoede burgerij ; Waalre is nog een treedje hoger.
Ik kom wel eens in die omgeving, lijkt me aantrekkelijk om er te wonen, grote stad Eindhoven dichtbij, ook qua werkgelegenheid/brainport niet ver weg. Het lijkt me dat die appartementen niet lang leeg zullen staan.
Pecunia non olet
pi_201273297
De huurinkomsten van 48K gaan nagenoeg volledig op aan de rentelasten voor de lening bij GVE en onderhoud. Waarom zou hij de vier appartementen dan niet direct proberen te verkopen, in plaats van pas na twee jaar? Ik lees op internet iets over een BTW vrijstelling die pas na twee jaar ingaat?

[ Bericht 7% gewijzigd door djtiesto8 op 09-09-2021 00:55:14 ]
pi_201273672
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 00:47 schreef djtiesto8 het volgende:
De huurinkomsten van 48K gaan nagenoeg volledig op aan de rentelasten voor de lening bij GVE en onderhoud. Waarom zou hij de vier appartementen dan niet direct proberen te verkopen, in plaats van pas na twee jaar? Ik lees op internet iets over een BTW vrijstelling die pas na twee jaar ingaat?
Je hebt ook een buy to hold strategie waarbij je vooral wil profiteren van waardestijging. Als de ltv verder daalt, heb je de mogelijkheid de panden bij een andere partij te herfinancieren tegen een lagere rente en dan los je de lening bij Geldvoorelkaar af.
  donderdag 9 september 2021 @ 08:25:45 #148
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_201274250
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 22:41 schreef Jaco078 het volgende:
Eerste hypotheekrecht op 4 panden:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als ik even snel kijk dan zie in in het begeleidende verhaaltje een LTV genoemd van 68%. In het "kopje" met belangrijkste kenmerken van dit project staat echter LTV 76%
pi_201274278
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 00:47 schreef djtiesto8 het volgende:
De huurinkomsten van 48K gaan nagenoeg volledig op aan de rentelasten voor de lening bij GVE en onderhoud. Waarom zou hij de vier appartementen dan niet direct proberen te verkopen, in plaats van pas na twee jaar? Ik lees op internet iets over een BTW vrijstelling die pas na twee jaar ingaat?
2 jaar na de 1e ingebruikneming vervalt de btw. Dat alleen al is zeer aantrekkelijk. Voor de particuliere koper maakt het niet uit.
Pecunia non olet
pi_201275094
Iemand die dit Telegraaf artikel van gisteren over crowdfunding kan posten? Over de VEB die oproept tot meer toezicht en regulering.
https://www.telegraaf.nl/(...)ijker-maar-risicovol
pi_201275417
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 09:46 schreef OpDieFiets het volgende:
Iemand die dit Telegraaf artikel van gisteren over crowdfunding kan posten? Over de VEB die oproept tot meer toezicht en regulering.
https://www.telegraaf.nl/(...)ijker-maar-risicovol
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[voordeel van toegang tot een krantendatabase]
pi_201275438
Dubbel :@

quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 09:46 schreef OpDieFiets het volgende:
Iemand die dit Telegraaf artikel van gisteren over crowdfunding kan posten? Over de VEB die oproept tot meer toezicht en regulering.
https://www.telegraaf.nl/(...)ijker-maar-risicovol
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_201275756
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 22:41 schreef Jaco078 het volgende:
Eerste hypotheekrecht op 4 panden:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 23:05 schreef obligataire het volgende:

[..]
Heel aardig project, Valkenswaard, Waalre, leuke plaatsjes onder de rook van Eindhoven voor wie wat geld heeft en Eindhoven te druk vindt :) Waar of niet, @:Peterc?

Langer dan die 24 maanden zal het wel niet duren vrees ik.
quote:
12s.gif Op woensdag 8 september 2021 23:14 schreef peterc het volgende:

[..]
De Corridor / maar zeker ook de Eindhovenseweg is een winkelgebied in Valkenswaard waar de winkeltjes niet allemaal meer vol komen. Steeds meer sprake van ombouw van winkelpanden naar wooneenheden. Ter voorkoming van structurele leegstand en afglijden. De pandeigenaren (veelal voorheen de winkeliers) moeten iets met hun pandjes.
Zie je ook op de Leenderweg in Valkenswaard / ref ander projtn van deze geldnemer. Valkenswaard is modaal / gegoede burgerij ; Waalre is nog een treedje hoger.
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 23:50 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik kom wel eens in die omgeving, lijkt me aantrekkelijk om er te wonen, grote stad Eindhoven dichtbij, ook qua werkgelegenheid/brainport niet ver weg. Het lijkt me dat die appartementen niet lang leeg zullen staan.
Dank voor de lokale toelichting.

Meegenomen.
pi_201275932
Bitcoins, warmte en ernergie bij collin met 1e hypotheek op woonhuis.
pi_201276852
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 11:06 schreef optrandje het volgende:
Bitcoins, warmte en ernergie bij collin met 1e hypotheek op woonhuis.
Hmm, is er iemand die er inhoudelijk iets over kan zeggen? Ambitieus is het in ieder geval wel.

Het woonhuis:
https://www.google.nl/map(...).2518911!4d4.8676353

187A zou een tot kantoor verbouwde garage kunnen zijn? Achter het woongedeelte.
Pecunia non olet
pi_201277091
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 12:21 schreef obligataire het volgende:

[..]
Hmm, is er iemand die er inhoudelijk iets over kan zeggen? Ambitieus is het in ieder geval wel.

Het woonhuis:
https://www.google.nl/map(...).2518911!4d4.8676353

187A zou een tot kantoor verbouwde garage kunnen zijn? Achter het woongedeelte.
https://www.funda.nl/koop(...)amsteldijk-zuid-187/

Ik vermoed dat eea is opgeknapt en de waarde nu wat hoger is dan de taxatie van vorig jaar.

Als het goed is wordt er na de aflossingsvrije periode van 3 maanden afgelost naar 0. Dat maakt dit project zeer aantrekkelijk
pi_201277102
quote:
14s.gif Op donderdag 9 september 2021 10:51 schreef Horsemen het volgende:

[..]
[..]
[..]
[..]
Dank voor de lokale toelichting.

Meegenomen.
Doe ook mee, voor spreiding ook beter. Jammer dat de tarieven van GVE hoger zijn dan SIG voor dit soort projecten.
pi_201277226
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 11:06 schreef optrandje het volgende:
Bitcoins, warmte en ernergie bij collin met 1e hypotheek op woonhuis.
Aan deze Collin wil ik ook wel meedoen. Ziet er goed uit. Als er een linkje beschikbaar is hou ik me aanbevolen.
pi_201277669
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 12:41 schreef impact9 het volgende:

[..]
https://www.funda.nl/koop(...)amsteldijk-zuid-187/

Ik vermoed dat eea is opgeknapt en de waarde nu wat hoger is dan de taxatie van vorig jaar.

Als het goed is wordt er na de aflossingsvrije periode van 3 maanden afgelost naar 0. Dat maakt dit project zeer aantrekkelijk
Inderdaad.

Maar inhoudelijk begrijp ik het nog niet helemaal, welke activiteit in welke verhouding de inkomsten oplevert.
Minpuntje lijkt me dat ze nogal afhankelijk zijn van dat glastuinbouwbedrijf. Wat als die omvalt?
Pecunia non olet
pi_201277869
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 13:29 schreef obligataire het volgende:

Maar inhoudelijk begrijp ik het nog niet helemaal, welke activiteit in welke verhouding de inkomsten oplevert.

Uit de pitch: De verwachte omzet wordt voor 83% gegenereerd door omzet dataservices, voor 13% aan warmteverkoop en 4% aan elektraverkoop.

Ik begrijp dan dat ze extreem (83%) afhankelijk zijn van het bitcoinwerk.
pi_201277960
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 12:41 schreef impact9 het volgende:

[..]

Als het goed is wordt er na de aflossingsvrije periode van 3 maanden afgelost naar 0. Dat maakt dit project zeer aantrekkelijk
Toch wel weer grappig, als er 10k afgelost wordt en 130k open blijft staat er groot bij dat het lineair is en nu niet :X
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_201277972
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 13:45 schreef optrandje het volgende:

[..]
Uit de pitch: De verwachte omzet wordt voor 83% gegenereerd door omzet dataservices, voor 13% aan warmteverkoop en 4% aan elektraverkoop.

Ik begrijp dan dat ze extreem (83%) afhankelijk zijn van het bitcoinwerk.
Dat lijkt mij ook. Die bitcoin activiteit zal denk ik wel "conjuctuur" gevoelig zijn. Aan de andere kant ken ik de omgeving waar het huis staat goed en ik zie daar voor de combinatie Woonhuis/Omgebouwde garage tot werkruimte met twee adressen niet snel een waarde daling plaats vinden. Schat zelf dat het geheel op dit moment meer dan 750k opbrengt bij verkoop. Geld inclusief rente komt dus wel terug
pi_201278189
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 13:45 schreef optrandje het volgende:

[..]
Uit de pitch: De verwachte omzet wordt voor 83% gegenereerd door omzet dataservices, voor 13% aan warmteverkoop en 4% aan elektraverkoop.

Ik begrijp dan dat ze extreem (83%) afhankelijk zijn van het bitcoinwerk.
Dus 'dataservices' = levering aan bitcoinnetwerk, er worden dus geen websites gehost of clouddiensten of iets dergelijks.
Lekker vaag van Collin door ineens een andere omschrijving te gebruiken dan in het eerste deel van de tekst :D

Andere vraag, dat bitcoin netwerk, wie is dat concreet. Welke partij(en) komt de verplichtingen na van dat netwerk, wie zit daar achter en hoe zeker is dat allemaal.
Pecunia non olet
pi_201278247
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:08 schreef obligataire het volgende:

[..]
Dus 'dataservices' = levering aan bitcoinnetwerk, er worden dus geen websites gehost of clouddiensten of iets dergelijks.
Lekker vaag van Collin door ineens een andere omschrijving te gebruiken dan in het eerste deel van de tekst :D

Andere vraag, dat bitcoin netwerk, wie is dat concreet. Welke partij(en) komt de verplichtingen na van dat netwerk, wie zit daar achter en hoe zeker is dat allemaal.
Niemand, je stelt je rekenkracht ter beschikking voor validatie ed. Hiervoor wordt je beloond in (stukjes) bitcoin.
Hoe ik het zie is dat dit reguliere miners zijn met gespecialiseerde rigs. Echter het restproduct (warmte) wordt innovatief ingezet.
pi_201278265
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 12:42 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Doe ook mee, voor spreiding ook beter. Jammer dat de tarieven van GVE hoger zijn dan SIG voor dit soort projecten.
Voor een project van 4 jaar scheelt dat ongeveer 0,1% rendement als ik het goed gelezen heb. Lagere kosten zijn beter, aan de andere kant valt het ten opzichte van Collin weer erg mee.
pi_201278290
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:13 schreef impact9 het volgende:

[..]
Niemand, je stelt je rekenkracht ter beschikking voor validatie ed. Hiervoor wordt je beloond in (stukjes) bitcoin.
Hoe ik het zie is dat dit reguliere miners zijn met gespecialiseerde rigs. Echter het restproduct (warmte) wordt innovatief ingezet.
En dat kan concurreren met bijvoorbeeld IJsland, waar de benodigde energie zo ongeveer gratis uit de grond komt?
Pecunia non olet
pi_201278322
Nav vraag zojuist bericht dat rentebetalingen sig op z'n vroegst pas morgen en anders begin volgende week op de bankrekening komen.

Helaas weer vertraging.
pi_201278368
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:13 schreef impact9 het volgende:

[..]
Niemand, je stelt je rekenkracht ter beschikking voor validatie ed. Hiervoor wordt je beloond in (stukjes) bitcoin.
Hoe ik het zie is dat dit reguliere miners zijn met gespecialiseerde rigs. Echter het restproduct (warmte) wordt innovatief ingezet.
Een WKK is voor tuinbouw niet (meer) innovatief hoor, sterker: dit is eigenlijk al op zijn retour aan het gaan of ze blijven als backup staan. Ik zou mijn geld eerder op aardwarmte zetten.
pi_201278378
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:19 schreef flexion het volgende:
Nav vraag zojuist bericht dat rentebetalingen sig op z'n vroegst pas morgen en anders begin volgende week op de bankrekening komen.

Helaas weer vertraging.
Top! Dat ik dat hier moet lezen en niet in een nieuwsbrief van SIG is dan weer jammer.
pi_201278441
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:16 schreef obligataire het volgende:

[..]
En dat kan concurreren met bijvoorbeeld IJsland, waar de benodigde energie zo ongeveer gratis uit de grond komt?
In het algemeen is minen in NL niet rendabel, in landen waar energie een stuk goedkoper is (mogelijk) wel;)
pi_201278898
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:19 schreef flexion het volgende:
Nav vraag zojuist bericht dat rentebetalingen sig op z'n vroegst pas morgen en anders begin volgende week op de bankrekening komen.

Helaas weer vertraging.
En dat betekent heel simpel dat zij na alles nu ook hun betalingsverplichting niet nakomen. Heb ze direct in gebreke gesteld en een aanvulling verzonden naar de AFM. :-(
Edit:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ondertussen zelf pushen en termijnen bekorten.... Krijg dit mailtje overigens ondanks dat ik ze al heb laten weten dat ik mijn inverstingstoezeggingen heb ingetrokken.
pi_201279001
sIg
Weer een onduidelijke mail zojuist ontvangen..... Welk project?
_______________________


Vandaag ontvang je van ons een betaallink van het project waarin je hebt toegezegd te investeren. Je hebt tot a.s. maandagochtend 10.00 uur de tijd om deze betaling uit te voeren. Na deze termijn zal jouw toezegging vervallen en overgenomen worden door een andere investeerder. De reden hiervan is, dat de lopende projecten nu afgehandeld moeten worden. Het spijt ons dat dit helaas momenteel noodzakelijk is. Bij toekomstige projecten gaan wij er vanuit dat je de gebruikelijke termijn krijgt om te betalen.

LET OP! De aangegeven termijn van de betaallink van 5 dagen geldt in dit geval niet!

Zijn hier vragen over neem dan gerust contact met ons op.



Alvast bedankt voor je begrip!



Met vriendelijke groet,
pi_201279042
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:19 schreef flexion het volgende:
Nav vraag zojuist bericht dat rentebetalingen sig op z'n vroegst pas morgen en anders begin volgende week op de bankrekening komen.

Helaas weer vertraging.
Dan zal het wel eind volgende week worden :)
pi_201279604
quote:
Vandaag ontvang je van ons een betaallink van het project waarin je hebt toegezegd te investeren. Je hebt tot a.s. maandagochtend 10.00 uur de tijd om deze betaling uit te voeren. Na deze termijn zal jouw toezegging vervallen en overgenomen worden door een andere investeerder. ....................
Ha ha, ik had dus toch wel gelijk dat de gaatjes gedicht zouden worden door investeerders uit hun eigen netwerk :)

Dus geen oneigenlijke vermenging van geldstromen wat hier en daar al gesuggereerd werd.
Pecunia non olet
pi_201279631
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 15:54 schreef obligataire het volgende:
Ha ha, ik had dus toch wel gelijk dat de gaatjes gedicht zouden worden door investeerders uit hun eigen netwerk

Dus geen oneigenlijke vermenging van geldstromen wat hier en daar al gesuggereerd werd.
.... en hoe zit het dan met de projecten die al gepasseerd zijn bij de notaris en bij mij nog de status gereserveerd hebben. Die moeten toch ergens mee betaald zijn toch?
pi_201279664
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 15:56 schreef Frandderouw het volgende:

[..]
.... en hoe zit het dan met de projecten die al gepasseerd zijn bij de notaris en bij mij nog de status gereserveerd hebben. Die moeten toch ergens mee betaald zijn toch?
2 mogelijkheden:

* dezelfde investeerders uit het eigen netwerk
* leningnemer heeft een lager bedrag geaccepteerd.

Stuur de AFM maar naar mij toe als ze vragen hebben ^O^
Pecunia non olet
pi_201279767
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:22 schreef escortmk2 het volgende:

[..]
Een WKK is voor tuinbouw niet (meer) innovatief hoor, sterker: dit is eigenlijk al op zijn retour aan het gaan of ze blijven als backup staan. Ik zou mijn geld eerder op aardwarmte zetten.
Het innovatieve waar @impact9 op doelt is volgens mij het inzetten van de restwarmte uit de mining rig. Dat stukje is wel innovatief.
Vwb het op zijn retour gaan van WKK is dit al ruim 20 jaar een golfbeweging, vooral afhankelijk van de spark spread (verhouding tussen gas- en electriciteits prijs).
Met de vergroening van de energievoorziening is er juist een betere positie voor WKK: het is snel schakelbaar: de onbalans in het electriciteits net wordt alleen maar groter met meer windmolens en zonnepanelen. Dit wordt makkelijker opgevangen door een WKK als door een conventionele elektriciteitscentrale.

De opmerkingen mbt rendement van mining in Nederland kan ik een eind in meegaan, echter wil ik dit project op basis van zekerheden wel meenemen. Ook als het glastuinbouwbedrijf omvalt is er wel weer een buurman die de tent overneemt.

[ Bericht 0% gewijzigd door ETphonehome op 09-09-2021 16:26:09 ]
pi_201279902
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 11:06 schreef optrandje het volgende:
Bitcoins, warmte en ernergie bij collin met 1e hypotheek op woonhuis.
Jammer dat er geen incentive bij zit dat iedere investeerder 1 Bitcoin krijgt :s)
pi_201280659
quote:
7s.gif Op donderdag 9 september 2021 16:23 schreef ron6 het volgende:

[..]
Jammer dat er geen incentive bij zit dat iedere investeerder 1 Bitcoin krijgt :s)
Bij Ponzi Energy had dat zomaar gekund :)
Pecunia non olet
pi_201281110
Vertragingsrente Geldvoorelkaar
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 5% gewijzigd door KrekelJapie op 10-09-2021 10:10:38 ]
pi_201281767
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 15:54 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ha ha, ik had dus toch wel gelijk dat de gaatjes gedicht zouden worden door investeerders uit hun eigen netwerk :)

Dus geen oneigenlijke vermenging van geldstromen wat hier en daar al gesuggereerd werd.
Wel een snelle conclusie, heb je inzage gekregen in de geldstromen van de derdenrekening? Want naar mijnmening is het nog steeds achteraf gaten dichten, iets wat met een derdenrekening volgens mij niet mag.
pi_201281948
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 18:40 schreef tnhb het volgende:

[..]
Wel een snelle conclusie, heb je inzage gekregen in de geldstromen van de derdenrekening? Want naar mijnmening is het nog steeds achteraf gaten dichten, iets wat met een derdenrekening volgens mij niet mag.
Niemand van ons ziet de derdenrekening van dichtbij, alleen mensen die daar werken, en daarom zouden wij daar niet over moeten speculeren.

Ik constateer alleen dat investeerder A niet wenst te betalen (daarmee zijn toezegging intrekkend), en dat iemand anders (investeerder B) zijn plaats inneemt. Daar kun je van alles van vinden, maar het is in ieders belang dat de lening doorgaat dus is het logisch dat men het zo oplost. Ik zie niet in waarom dit misbruik zou zijn van de derdenrekening, er van uitgaande dat meneer B hetzelfde doet als wat meneer A zou hebben gedaan namelijk zijn inleg overmaken, zodat men met een volle beurs naar de notaris kan.
Pecunia non olet
pi_201281967
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 18:40 schreef tnhb het volgende:

[..]
Wel een snelle conclusie, heb je inzage gekregen in de geldstromen van de derdenrekening? Want naar mijnmening is het nog steeds achteraf gaten dichten, iets wat met een derdenrekening volgens mij niet mag.
Het je aanwijzingen dat er gerommeld wordt met de derden rekening? Ik ga er ook vanuit dat bv. de directieleden het ontbrekende bedrag op de derden rekening hebben gestort en nu investeerder zijn in het project.
pi_201282203
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 18:56 schreef KrekelJapie het volgende:
Ik ga er ook vanuit dat bv. de directieleden het ontbrekende bedrag op de derden rekening hebben gestort en nu investeerder zijn in het project.
En dat dus zeker niet, krijg net nog een betaalverzoek voor een bij de notaris gepasseerd project. Kan dus achteraf betalen, dan is er dus voorgeschoten.

Er is genoeg gebeurd en gezegd. Alleen het feit al dat er discussies zijn wat er nu echt gebeurd is zegt genoeg. Vraag het rechtstreeks aan SIG zoals ik gedaan heb en kijk of je wel een antwoord krijgt. Ik heb een viertal lastige vragen gesteld en die worden gewoon niet beantwoord....

Heb het al eerder gezegd, maar hou er nu echt mee op om hier over SIG te posten, maar zal achter de schermen doen wat ik noodzakelijk acht. We gaan het zien hoe het afloopt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Frandderouw op 09-09-2021 19:18:30 ]
pi_201284366
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 18:54 schreef obligataire het volgende:
Niemand van ons ziet de derdenrekening van dichtbij, alleen mensen die daar werken, en daarom zouden wij daar niet over moeten speculeren.

Ik constateer alleen dat investeerder A niet wenst te betalen (daarmee zijn toezegging intrekkend), en dat iemand anders (investeerder B) zijn plaats inneemt. Daar kun je van alles van vinden, maar het is in ieders belang dat de lening doorgaat dus is het logisch dat men het zo oplost. Ik zie niet in waarom dit misbruik zou zijn van de derdenrekening, er van uitgaande dat meneer B hetzelfde doet als wat meneer A zou hebben gedaan namelijk zijn inleg overmaken, zodat men met een volle beurs naar de notaris kan.
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 18:56 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Het je aanwijzingen dat er gerommeld wordt met de derden rekening? Ik ga er ook vanuit dat bv. de directieleden het ontbrekende bedrag op de derden rekening hebben gestort en nu investeerder zijn in het project.
Ik ga zoals ik al verschillende keren gezegd heb, uit van de beste bedoelingen. Op basis van de info die we openbaar zien moet er echter ergens iets wringen. En ja dat komt o.a. omdat er nu openlijk info rondgaat dat er een aantal investeerders niet tijdig hebben betaald, de gelden wel overgeboekt zijn naar notaris en er aan die investeerders opnieuw betalingsverzoeken zijn gedaan, dat lijkt me allemaal feitelijke info.

Als de directieleden in prive nu ook investeeerder zijn (wat op zich goed kan, gebeurd bij o.a. ccf meen ik standaard) hoe kunnen er dan alsnog opnieuw betaalverzoeken verstuurd worden aan de nog niet betaalde investeerders voor een project wat feitelijk loopt? En daar zit ergens de kronkel in het geheel, want dan zijn blijkbaar de investeringen overdraagbaar? Ik ben het met iedereen eens dat er gewoon praktisch, pragmatisch en met de beste bedoelingen door een ieder is gehandeld, maar dat is niet altijd voldoende als het over financiele handelingen gaat die onder toezicht staan cq. onder ontheffing handelen van de AFM en/of DNB.

Wat mij betreft is er voldoende over is gezegd en zijn de standpunten in deze duidelijk.
pi_201284445
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 19:12 schreef Frandderouw het volgende:
En dat dus zeker niet, krijg net nog een betaalverzoek voor een bij de notaris gepasseerd project. Kan dus achteraf betalen, dan is er dus voorgeschoten.
Als dat inderdaad zo is gegaan, dan zou jouw investeerdersnummer op de hypotheekakte moeten staan. Dat is t.z.t. makkelijk te controleren, als het goed is. Als dat er niet staat, is het een andere investeerder geworden en dat lijkt me een legitieme optie.

Als jij achteraf kunt betalen en SIG dat niet terugstort, want dat laatste zou ook nog kunnen, pas dan wordt het volgens mij interessant. Dan meent SIG een vordering op jou te hebben wegens voorschieten, maar kun jij die vordering betwisten op basis van het tijdig intrekken van je investering. Vandaar ook dat voorschieten door een platform zeer onwenselijk is. Maar ik zie SIG er voor aan om geautomatiseerd een betaalverzoek uit te doen achteraf. Dat is mogelijk meer een typische SIG-onhandigheid dan hard bewijs van malversaties.

Zolang SIG je niet in gebreke stelt als je niet betaalt of een achterafbetaling niet terugstort, is er op dat punt niet per se iets aan de hand, zou ik zeggen. Neemt niet weg dat het een puinhoop is en ze voorlopig rente en aflossing nog niet hebben uitbetaald.

[ Bericht 0% gewijzigd door Incitatus3 op 09-09-2021 22:17:19 (niet juist) ]
pi_201284447
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 18:27 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Klopt, juist daarom kan je beter in gesprek gaan met SIG om de problemen op te lossen zodat we ook na de komende 6 maanden nog via dit platform via schalen in hypotheken kunnen investeren.

Het SIG team is af en toe wat boers in de communicatie en niet handig/goed toegerust om dit soort projecten planmatig uit te voeren, maar het is niet allemaal kommer en kwel. Tot nu toe zijn alle zekerheden goed vast gelegd, we hebben keurig alle documenten van transacties gekregen inclusief transportaktes etc, als je er om vroeg werd er keurig een taxatie rapport opgestuurd , verder misschien nog wel het belangrijkste, tot nu toe zijn we nooit geld verloren door tekortkomingen van dit platform. Alle aflossingen ,rentes, en boeterentes zijn altijd keurig (en op kleine uitzonderingen na) op tijd betaald. Kortom tot deze traumatische verandering van website, betaalprovider , en achterliggende admin waren we met ze allen behoudens wat kleinere akkevietjes best tevreden!

Er zijn nu substantiële issues en ik zou zeggen geef deze kleine organisatie nog minimaal een maand de tijd om hun eigen shit op te ruimen.
Ellelange vragenlijsten van AFM over de situatie en/of boetes van AFM zullen de oplossing van deze calamiteit niet dichterbij brengen. Sterker het zal er eerder toe leiden dat we langer moeten wachten tot de boel weer genormaliseerd is.

Ik vind dit een heel ander verhaal als bijvoorbeeld KOM waar de investeerder willens en wetens gewoon belazerd werd en communicatie zo goed als onmogelijk was in een lange periode van het bestaan van dit platform.
Gedeeltelijk mee eens.
Ik wil ze ook een tweede kans geven.
Maar dan moeten ze eerst alles weer op orde hebben (goede overzichten van de betalingen, mogelijkheid te betalen vanaf hun website (i.p.v. via een phishing-achtige e-mail met een een betaallink), alle informatie van mijn investeringen, transacties, e.d. overzichtelijk en correct op hun website), etc.

Als dat dan allemaal ook nog minstens twee maanden stabiel zo blijft, zal ik overwegen weer een investering te doen.
  donderdag 9 september 2021 @ 21:41:00 #188
359381 malleable
a/b should be solve(bx = a)
pi_201284881
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 17:59 schreef KrekelJapie het volgende:
Vertragingsrente Geldvoorelkaar
[..]

Ik weet niet wat het beleid is in dit forum maar deze informatie is als vertrouwelijk gecommuniceerd. Niet zo netjes om zonder spoiler te publiceren.
pi_201284953
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 21:14 schreef Incitatus3 het volgende:

[..]
Als dat inderdaad zo is gegaan, dan zou jouw investeerdersnummer op de hypotheekakte moeten staan. Dat is t.z.t. makkelijk te controleren, als het goed is. Als dat er niet staat, is het een andere investeerder geworden en dat lijkt me een legitieme optie.

Er staan geen investeerdersnummers in de hypotheekakte, de boel staat op "stichting investeerders sameningeld".

Daar kan de directie of aanverwanten best de toezegging hebben vastgelegd om niet betalende investeerders over te nemen. Het roepen dat er gerommeld wordt met de derdenrekening (met de informatie die ons bekend) is geen aanwijzing voor te vinden! Let wel ik zeg niet dat het nooit zal gebeuren, maar het hoort voorlopig in het land der wappies/complot theorieën.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_201286712
Ik zou trouwens een betalingslink krijgen die ik met spoed zou moeten betalen voor maandag10 uur. De mail met de spoedlink is nooit gekomen.....
pi_201287100
Er zijn issues waarvan sommigen vinden dat ze belangrijk genoeg zijn om experts naar te laten kijken.
Iets vermoeden, gebaseerd op omstandigheden, is wat anders dan “roepen”.
Verder vind ik de kwalificaties “wappies/complottheorieën” aanmatigend.
pi_201287187
Het bierproject bij GvE is sinds vandaag actief. Precies 2 weken nadat ik mijn bijdrage voldaan heb. Dat hebben we vaak anders gezien bij dit platform.
Laten we hopen dat dit de norm wordt qua doorlooptijd.
pi_201287239
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 23:35 schreef zeeland6 het volgende:
Ik zou trouwens een betalingslink krijgen die ik met spoed zou moeten betalen voor maandag10 uur. De mail met de spoedlink is nooit gekomen.....
Ook bij mij is dit het geval. Geen betaallink, ondanks dat ik nu al 8 keer hierover contact heb opgenomen met SIG. Elke keer wordt gezegd dat ze opnieuw een email laten sturen door OPP. Maar die komt er dus niet.
Ik wil wel betalen en heb er ook 16 andere betaald waarvan de email prima is ontvangen, maar voor 2 toezeggingen komt er maar geen email met betaallink.

Wel de email ontvangen dat als ik nu niet voor maandag betaal mijn toezegging geannuleerd wordt...
pi_201287324
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 00:20 schreef bleyenburg het volgende:
Er zijn issues waarvan sommigen vinden dat ze belangrijk genoeg zijn om experts naar te laten kijken.
Iets vermoeden, gebaseerd op omstandigheden, is wat anders dan “roepen”.
hoi, je haalt een paar dingen door elkaar.

Ja er zijn issues, nee er hoeft niet met de derdenrekening gerommeld te zijn.

Over het eerste kunnen we wel zeggen dat het een feit is, dat laatste is vooralsnog absoluut nergens op gebaseerd. Aannames en beschuldigingen doen die .... Laat maar voor ik weer aanmatigend over kom....
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_201287384
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 21:41 schreef malleable het volgende:

[..]
Ik weet niet wat het beleid is in dit forum maar deze informatie is als vertrouwelijk gecommuniceerd. Niet zo netjes om zonder spoiler te publiceren.
Ik zie niet in wat er vertrouwelijk is aan dit bericht. Er is niets aan de hand met de ondernemer en netjes dat hij gelijk vertragingsrente betaald. Er is alleen een miscommunicatie geweest tussen Geldvoorelkaar en Rabo over de voorwaarden van de 2e hypotheek, welke nu ook is opgelost.
pi_201287387
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 00:39 schreef ETphonehome het volgende:
Het bierproject bij GvE is sinds vandaag actief. Precies 2 weken nadat ik mijn bijdrage voldaan heb. Dat hebben we vaak anders gezien bij dit platform.
Laten we hopen dat dit de norm wordt qua doorlooptijd.
Klopt sneller dan gemiddeld. De lening is vanaf 19 september rentedragend (eerste uitbetaling 19 oktober). Dus +/- 22 dagen niet rentedragend. Bij andere platformen ligt deze periode op +/- 7 dagen. Ik zie nog niet dat Geldvoorelkaar deze termijn drastisch omlaag brengt door aanpassing van processen.
pi_201288342
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 02:05 schreef CaLeX het volgende:

[..]
hoi, je haalt een paar dingen door elkaar.

Of er worden eenvoudig een paar feiten vergeten die voor sommigen ook niet belangrijk zijn, maar het uiteindelijk wel kunnen zijn...
pi_201288510
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 03:01 schreef KrekelJapie het volgende:
Ik zie niet in wat er vertrouwelijk is aan dit bericht.
Boven het bericht zelf staat in de e-mail: ***Vertrouwelijk***
pi_201289150
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 09:11 schreef Incitatus3 het volgende:

[..]
Boven het bericht zelf staat in de e-mail: ***Vertrouwelijk***
Dat zie ik, maar ik snap niet wat er aan dit bericht vertrouwelijk is. Als het om betalingsproblemen gaat is het duidelijk, maar nu is er niets 'raars' aan de hand.
pi_201289669
Ik had tot vanmorgen van sig steeds geen reactie gekregen pp de vraag over de mail van opp dat er info ontbrak. Maar de aanhouder lijkt uiteindelijk toch te winnen. Ik kreeg vanmorgen (een nette, mag na al het gez*k ook gezegd worden) reactie dat de gevalideerde info van intersolve naar opp geconverteerd had moeten worden (onafhankelijk wat we van privacy vinden) en dat was blijkbaar technisch niet goed gegaan. Alle zakelijk klanten stonden bij de vorige paymentprovider wel correct geregisteerd (ik kan me de moeizame route destijds daravoor nog goed herinneren) en dat ze dit met betrokken partijen aan het oplossen zijn en dat de klant daar niet de dupe van mag zijn.
pi_201289698
Heeft er iemand een linkje van Fonti energie op Collin?
pi_201289798
Van SIG excuus gehad over de ontbrekende betaallink met hun wens 'volgende keer beter'. De reden blijft duister. Ik schrap de investering. Eens kijken of dat ook verwerkt wordt op mijn portfolio pagina.
pi_201289830
is het smulhuisje van GVE al hier langskomen ? Ziet er aardig uit
pi_201290157
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 11:04 schreef zeeland6 het volgende:
is het smulhuisje van GVE al hier langskomen ? Ziet er aardig uit
Is wel al langsgekomen ja.
pi_201290645
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 11:04 schreef zeeland6 het volgende:
is het smulhuisje van GVE al hier langskomen ? Ziet er aardig uit
Afgelopen maandag. Om 18:40 uur. Linkjes naar voorinschrijving. Die voorinschrijving is gisteren gesloten. Doe zelf mee met het 7% deel
pi_201290749
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:01 schreef Crowdyfunder het volgende:

[..]
Afgelopen maandag. Om 18:40 uur. Linkjes naar voorinschrijving. Die voorinschrijving is gisteren gesloten. Doe zelf mee met het 7% deel
Ik heb ook het 2e deel meegenomen. Ben benieuwd of ze allebei vol raken. Forse financiering.....
Pecunia non olet
pi_201291200
Zit ook in deel 2. Leuke incentive ook :Y)
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_201291478
WVJG herfinanciering:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_201292302
Iemand intussen al geld binnen zien komen van SIG? Ik namelijk nog geen cent, en in het dashboard zijn nog niet al mijn projecten bijgewerkt.
pi_201292509
https://www.geldvoorelkaa(...)=23522&code=AK23522i

Nieuw project GVE. Voor GVE korte looptijd 18 maanden. Vastgoed Almere. LTV = 20% !

[ Bericht 2% gewijzigd door Crowdyfunder op 10-09-2021 14:12:47 ]
pi_201292656
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:06 schreef Crowdyfunder het volgende:
https://www.geldvoorelkaa(...)=23522&code=AK23522i

Nieuw project GVE. Voor GVE korte looptijd 18 maanden. Vastgoed Almere. LTV = 20% !

Let op de LTV van 20% is obv de waarde in verhuurde staat.
Omdat de appartementen en de commerciële ruimte nog in ontwikkeling zijn is er een zeker risico tav de feitelijke realisering van het gebouw. Tot medio 2022 is het feitelijke waarde lager en daarmee de TLV hoger.
Desondanks het bekijken meer dan waard.
pi_201292747
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:21 schreef ML45 het volgende:

[..]
Let op de LTV van 20% is obv de waarde in verhuurde staat.
Omdat de appartementen en de commerciële ruimte nog in ontwikkeling zijn is er een zeker risico tav de feitelijke realisering van het gebouw. Tot medio 2022 is het feitelijke waarde lager en daarmee de TLV hoger.
Desondanks het bekijken meer dan waard.
Dit vind ik toch altijd ronduit zo bizar: (HA op dit moment van morele waarde)
Hoe kan je nou privé bijna geen piek hebben op die leeftijd en al zo lang ondernemer zijn..
pi_201292830
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:29 schreef impact9 het volgende:

[..]
Dit vind ik toch altijd ronduit zo bizar: (HA op dit moment van morele waarde)
Hoe kan je nou privé bijna geen piek hebben op die leeftijd en al zo lang ondernemer zijn..
De eigen inbreng van ¤ 1.746.000 in het project zal een aanslag geweest zijn op de cashflow.
Daarnaast denk ik dat er veel in BV's zit die we niet zien.
pi_201292869
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:06 schreef Crowdyfunder het volgende:
https://www.geldvoorelkaa(...)=23522&code=AK23522i

Nieuw project GVE. Voor GVE korte looptijd 18 maanden. Vastgoed Almere. LTV = 20% !

Wie mee wilt doen moet snel zijn, er is reeds voor meer dan 70% ingelegd waaronder een van 200k en een van 300k.
pi_201292961
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:35 schreef ML45 het volgende:

[..]
De eigen inbreng van ¤ 1.746.000 in het project zal een aanslag geweest zijn op de cashflow.
Daarnaast denk ik dat er veel in BV's zit die we niet zien.
Taxatie en creditsafe is ook niet inzichtelijk, of kijk ik verkeerd?
pi_201292976
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:39 schreef ML45 het volgende:

[..]
Wie mee wilt doen moet snel zijn, er is reeds voor meer dan 70% ingelegd waaronder een van 200k en een van 300k.
Ja sorry. Slechte verbinding vanuit Frankrijk. Een nul teveel is zo gezet. 😎
pi_201293485
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:39 schreef ML45 het volgende:

[..]
Wie mee wilt doen moet snel zijn, er is reeds voor meer dan 70% ingelegd waaronder een van 200k en een van 300k.
Net op tijd, tnx😉
Pecunia non olet
pi_201293535
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:39 schreef ML45 het volgende:

[..]
Wie mee wilt doen moet snel zijn, er is reeds voor meer dan 70% ingelegd waaronder een van 200k en een van 300k.
En vol.
Helaas was ik te laat.
pi_201293561
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 12:50 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Aan deze Collin wil ik ook wel meedoen. Ziet er goed uit. Als er een linkje beschikbaar is hou ik me aanbevolen.
Linkje voor deze propositie is mij tot op heden nog niet gelukt helaas.
pi_201293601
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 september 2021 15:29 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
Linkje voor deze propositie is mij tot op heden nog niet gelukt helaas.
Toch bedankt!
pi_201294140
Collin
Vervroegde aflossing De Bleyenhoeve 25529
6 maanden boeterente.
pi_201294551
Heeft Geldvoorelkaar nu de project foto van de tatoeëerders veranderd?

Project liep niet zo best vol.
pi_201294637
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 16:46 schreef KrekelJapie het volgende:
Heeft Geldvoorelkaar nu de project foto van de tatoeëerders veranderd?

Project liep niet zo best vol.
Klopt, eerst stond dat echtpaar voor hun zaak en nu is er een meer neutrale foto van het pand.
Geen idee of GvE denkt dat die foto te maken heeft gehad met de beperkte interesse van investeerders. :P
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_201294638
:-)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_201294827
Ik laat de bitcoins lopen, hoewel ie zonder mij ook wel vol zal komen.

Zekerheden zijn goed maar over het project zelf heb ik geen goed gevoel.
  vrijdag 10 september 2021 @ 17:15:36 #226
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_201294835
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 16:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Klopt, eerst stond dat echtpaar voor hun zaak en nu is er een meer neutrale foto van het pand.
Geen idee of GvE denkt dat die foto te maken heeft gehad met de beperkte interesse van investeerders. :P
Deze foto is wat neutraler.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_201295300
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 16:54 schreef Jaco078 het volgende:
:-)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank! ^O^
Ik heb hem meegenomen.
pi_201295709
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 16:46 schreef KrekelJapie het volgende:
Heeft Geldvoorelkaar nu de project foto van de tatoeëerders veranderd?

Project liep niet zo best vol.
Ze hebben ook de projecttitel aangepast.
Was: Cult Art Shop | Aankoop vastgoed
Nu: Aankoop bedrijfspand Zwolle
pi_201296260
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 16:54 schreef Jaco078 het volgende:
:-)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook meegenomen. Dank Jaco :-)
pi_201296328
Vandaag HCN 144 Sumo Groningen de eindstreep (36+2 mnd agv van Corona) KEURIG
pi_201296562
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 00:39 schreef ETphonehome het volgende:
Het bierproject bij GvE is sinds vandaag actief. Precies 2 weken nadat ik mijn bijdrage voldaan heb. Dat hebben we vaak anders gezien bij dit platform.
Laten we hopen dat dit de norm wordt qua doorlooptijd.
Ik heb even voor de projecten in het laatste jaar gekeken hoeveel dagen er zitten tussen betaling aan het platform en het rentedragend worden van een project (1 maand voor 1e uitbetaling). Hierbij een vergelijk tussen Geldvoorelkaar en de overige platformen (collin, crowdrealestate, horecacrowdfunding, kapitaalopmaat, newfunding, sameningeld en waardevoorjegeld).

De renteloze periode bij geldvoorelkaar is de laatste maanden een klein beetje naar beneden gegaan, maar nog steeds fors hoger van de andere platformen

[ Bericht 0% gewijzigd door KrekelJapie op 11-09-2021 06:25:28 ]
pi_201297584
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 17:15 schreef escortmk2 het volgende:
Ik laat de bitcoins lopen, hoewel ie zonder mij ook wel vol zal komen.

Zekerheden zijn goed maar over het project zelf heb ik geen goed gevoel.
Ook niks voor mij, dit project. Op een inefficiente manier electriciteit omzetten in warmte en dat dan duurzaam noemen, alleen omdat de verstookte energie anders in zijn totaliteit nutteloos verloren zou zijn gegaan (het minen van bitcoins vind ik geen nuttig gebruik van energie).
pi_201297752
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:51 schreef dbrmnn het volgende:
Iemand intussen al geld binnen zien komen van SIG? Ik namelijk nog geen cent, en in het dashboard zijn nog niet al mijn projecten bijgewerkt.
Ik heb net een beetje huiswerk gedaan, en zie inderdaad veel projecten waar 1 cent meer is uitgekeerd. Ook mis ik nog een aantal projecten.

Maastricht Galileastraat 5
Amsterdam L.J.M. Beelstraat 30
Sneek Hanso Mollstraat 4
Hoofddorp Graan voor Visch 18019

Als deze 4 in mijn administratie zijn verwerkt, dan zou de totale rente die ik moet ontvangen een heel eind kloppen.
pi_201298311
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:55 schreef Tjalala het volgende:
WVJG herfinanciering:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cijfers t/m augustus Meneer Verheu*l zijn een bloedbad🤢 maar na herfinanciering wordt blijkbaar alles ineens beter. Fraai exemplaar luchtkasteel? Wordt de omzet en winst zoveel beter van een stuk verliesfinanciering en wat extra artikelen in de winkel?

Die liquiditeitsbegroting rammelt trouwens; ik zie bijvoorbeeld meerdere malen dat het eindsaldo voorgaande maand niet gelijk is aan het beginsaldo lopende maand :? Amateurs.

De borgstelling van de BV (van vader?) biedt daarentegen weer comfort. Daarnaast heeft de man zijn eigen Plus supermarkt die neem ik aan wel gewoon winstgevend is en financieel kan ondersteunen.

Ik pieker nu of ik mijn inschrijving moet handhaven. Graag jullie mening.

[ Bericht 4% gewijzigd door obligataire op 10-09-2021 22:34:10 ]
Pecunia non olet
pi_201298331
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 19:52 schreef quepos het volgende:

[..]
Ik heb net een beetje huiswerk gedaan, en zie inderdaad veel projecten waar 1 cent meer is uitgekeerd. Ook mis ik nog een aantal projecten.

Maastricht Galileastraat 5
Amsterdam L.J.M. Beelstraat 30
Sneek Hanso Mollstraat 4
Hoofddorp Graan voor Visch 18019

Als deze 4 in mijn administratie zijn verwerkt, dan zou de totale rente die ik moet ontvangen een heel eind kloppen.
Ik mis nog:
Enkhuizen Westerstraat 29 en Maastricht Galileastraat 5
Snap niet dat ze dat niet voor elkaar krijgen.
Tis voor hen toch niet zo moeilijk om alle projecten ff langs te lopen en goed in te voeren.
Pffff!11
  vrijdag 10 september 2021 @ 20:50:33 #236
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_201298712
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 20:26 schreef Slijker het volgende:

[..]
Ik mis nog:
Enkhuizen Westerstraat 29 en Maastricht Galileastraat 5
Snap niet dat ze dat niet voor elkaar krijgen.
Tis voor hen toch niet zo moeilijk om alle projecten ff langs te lopen en goed in te voeren.
Pffff!11
Het is wel vrijdagavond.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_201299115
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 20:50 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Het is wel vrijdagavond.
Het is toch niet 2 weken aan één stuk vrijdagavond??
pi_201299358
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 20:50 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Het is wel vrijdagavond.
Wat wou je daar mee zeggen?

Dat het van jou nog wel 4 weken mag duren voordat alles in orde is?
pi_201299949
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 19:43 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]
Ook niks voor mij, dit project. Op een inefficiente manier electriciteit omzetten in warmte en dat dan duurzaam noemen, alleen omdat de verstookte energie anders in zijn totaliteit nutteloos verloren zou zijn gegaan (het minen van bitcoins vind ik geen nuttig gebruik van energie).
Heb wel geïnvesteerd in de WKK:
1. Hypothecaire zekerheid, waarbij ik denk dat de waarde nog wat hoger ligt dan de taxatie (we zijn weer 1,5 jaar prijsstijging verder en de woning heeft vast een opknapbeurt gekregen. Het zou helemaal mooi zijn als je die schuur in woonruimte kunt omzetten)
2. Ze investeren ¤500K in een WKK en ¤600K in dataservers. Die gaan vast nog wel een paar ton opbrengen als het mis gaat
3. Lineaire aflossing zorgt voor snelle daling van het risico
4. Heb de indruk dat dit serieuze ondernemers zijn. Een deel van de business case zit in de besparing op gas. Ze hebben proefgedraaid, dus weten dat het werkt
5. Ben geen fan van bitcoin, maar er zal vast nog wel even gemined kunnen worden (al is dat met bovenstaande niet eens nodig)

Jaco dank voor de link. En ik zal kijken of ik binnenkort eens langs kan fietsen om de woning te bekijken
pi_201300022
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 21:57 schreef Atlas_ het volgende:

[..]
Heb wel geïnvesteerd in de WKK:
1. Hypothecaire zekerheid, waarbij ik denk dat de waarde nog wat hoger ligt dan de taxatie (we zijn weer 1,5 jaar prijsstijging verder en de woning heeft vast een opknapbeurt gekregen. Het zou helemaal mooi zijn als je die schuur in woonruimte kunt omzetten)
2. Ze investeren ¤500K in een WKK en ¤600K in dataservers. Die gaan vast nog wel een paar ton opbrengen als het mis gaat
3. Lineaire aflossing zorgt voor snelle daling van het risico
4. Heb de indruk dat dit serieuze ondernemers zijn. Een deel van de business case zit in de besparing op gas. Ze hebben proefgedraaid, dus weten dat het werkt
5. Ben geen fan van bitcoin, maar er zal vast nog wel even gemined kunnen worden (al is dat met bovenstaande niet eens nodig)

Jaco dank voor de link. En ik zal kijken of ik binnenkort eens langs kan fietsen om de woning te bekijken
Mee eens, het moet wel heel raar lopen wil dit geld gaan kosten in plaats van opleveren. Ik heb hem basis meegenomen en dat was denk ik het dubbele geweest in een andere wat meer bewezen bedrijfstak. Maar zo is het ook goed.
Pecunia non olet
pi_201300068
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 20:26 schreef Slijker het volgende:

[..]
Ik mis nog:
Enkhuizen Westerstraat 29 en Maastricht Galileastraat 5
Snap niet dat ze dat niet voor elkaar krijgen.
Tis voor hen toch niet zo moeilijk om alle projecten ff langs te lopen en goed in te voeren.
Pffff!11
Aan het rijtje van niet bijgewerkte projecten wil ik nog toevoegen de Willem II Singel en Nieuwkoop.

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat men überhaupt nog niet betaald heeft, of dat er sprake is van op handen zijnde vervroegde aflossing. Maar als men wel betaald heeft, dan had het er zo langzamerhand wel eens op mogen staan ~O> :(
Pecunia non olet
pi_201300260
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 16:54 schreef Jaco078 het volgende:
:-)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank.

Ook meegenomen.

De 1e hypotheek zou in dit geval voldoende dekking moeten geven. Als er aanvullend h.a. of een (beperkte) borgstellingen geboden zou zijn dan zou ik hem dubbel hebben meegenomen.
pi_201300795
Jaco, dank voor de link! Lineaire aflossing icm 1e hypotheek, risico lijkt me laag
pi_201302859
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 20:25 schreef obligataire het volgende:

[..]
Cijfers t/m augustus Meneer Verheu*l zijn een bloedbad🤢 maar na herfinanciering wordt blijkbaar alles ineens beter.

Ik pieker nu of ik mijn inschrijving moet handhaven. Graag jullie mening.
Bij twijfel niet doen is altijd een goede spelregel.

[ Bericht 0% gewijzigd door KrekelJapie op 11-09-2021 08:02:55 ]
pi_201303549
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 20:25 schreef obligataire het volgende:

[..]

De borgstelling van de BV (van vader?) biedt daarentegen weer comfort. Daarnaast heeft de man zijn eigen Plus supermarkt die neem ik aan wel gewoon winstgevend is en financieel kan ondersteunen.

Borgstelling is volgens mij van zijn eigen bv.

Verder wat KrekelJapie aangeeft.
pi_201303778
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 08:47 schreef Tjalala het volgende:

[..]
Borgstelling is volgens mij van zijn eigen bv.

Verder wat KrekelJapie aangeeft.
Ik heb inmiddels wat vragen gesteld over de mail.

Die BV zou ook van de vader kunnen zijn. Vader Verheu* heeft destijds de supermarkt opgestart en zou me kunnen voorstellen dat dit pand zijn pensioenvoorziening is.

De exploitatie heeft geresulteerd in een verlies van 61K tot en met augustus en het roept op zijn minst vragen op hoe zo'n abrupte koerswijziging en resultaatverbetering kan worden gerealiseerd. Alleen een zak geld droppen om de crediteuren te betalen, lost naar de toekomst toe weinig op m.i.

Los daarvan is het even de vraag in hoeverre de borgstelling materieel is. Als die comfortabel is dan ligt de druk vooral bij de familie lijkt me.

Ik moest nog even denken aan De Weesper Boekhandel, mijn eerste default bij CCF. Een niet levensvatbaar winkeltje in een dorp en zwaar gefinancierd met geld van dorpsgenoten en (helaas) ook crowdfunders. Helaas deed men bij CCF toen nog niet aan serieuze zekerheden. Het grote verschil met deze casus.
Pecunia non olet
pi_201304051
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 09:13 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik moest nog even denken aan De Weesper Boekhandel, mijn eerste default bij CCF. Een niet levensvatbaar winkeltje in een dorp en zwaar gefinancierd met geld van dorpsgenoten en (helaas) ook crowdfunders. Helaas deed men bij CCF toen nog niet aan serieuze zekerheden. Het grote verschil met deze casus.
Ik begrijp inmiddels dat het pand niet van vader is maar van ondernemer zelf. Dat maakt de borgstelling er zacht gezegd niet beter op en heb daarom geannuleerd. Jammer dat de informatievoorziening zo karig is en de indruk wekt dat er gevoelige delen van het verhaal zijn weggelaten.
Pecunia non olet
pi_201304284
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 09:43 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik begrijp inmiddels dat het pand niet van vader is maar van ondernemer zelf. Dat maakt de borgstelling er zacht gezegd niet beter op en heb daarom geannuleerd. Jammer dat de informatievoorziening zo karig is en de indruk wekt dat er gevoelige delen van het verhaal zijn weggelaten.
Benthuizen is een klein dorp en het pand is te groot voor het aantal klanten.
https://www.ad.nl/zoeterm(...)benthuizen~a30bfaf6/
pi_201304508
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:06 schreef Crowdyfunder het volgende:
https://www.geldvoorelkaa(...)=23522&code=AK23522i

Nieuw project GVE. Voor GVE korte looptijd 18 maanden. Vastgoed Almere. LTV = 20% !

Gelijk deze ook maar geannuleerd.
Het rendement is gewoon te laag, zeker als je rekening houdt met de kosten en de renteloze periode bij GvE.
Geen reflectie van het ontwikkelingsrisico. Wat ik ook apart vind, maar misschien is dat eigen aan de branche, dat je een miljoenen kostend bouwproject opstart, en dan ruim een jaar voor het einde er achter komt dat je een miljoen aan financiering mist. Gunfactor is er al helemaal niet trouwens, dat terzijde.
Pecunia non olet
pi_201309737
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 09:43 schreef obligataire het volgende:
Jammer dat de informatievoorziening zo karig is en de indruk wekt dat er gevoelige delen van het verhaal zijn weggelaten.
Als je de cijfers van het 1e jaar vergelijkt met prognoses uit de vorige lening dan is de omzet prognose en resultaat niet waargemaakt. Ok, afgelopen jaar was een bijzonder jaar, maar met de bloemen ging het wel beter dan de prognose, maar de rest loopt blijkbaar niet goed genoeg. Ik zie nog niet waarom met deze investering de rest ineens wel goed zou gaan lopen.
pi_201332313
Hoe log ik tegenwoordig in op MijnInvestormatch? ik wordt doorgelinkt naar https://app.dealum.com/#/login maar mijn wachtwoord en gebruikersnaam worden niet meer herkend?
pi_201332390
quote:
1s.gif Op zondag 12 september 2021 22:52 schreef Jaco078 het volgende:
Hoe log ik tegenwoordig in op MijnInvestormatch? ik wordt doorgelinkt naar https://app.dealum.com/#/login maar mijn wachtwoord en gebruikersnaam worden niet meer herkend?
https://app.investormatch.nl/bezoekers/Login.jsp
pi_201332950
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 21:57 schreef Atlas_ het volgende:

[..]
En ik zal kijken of ik binnenkort eens langs kan fietsen om de woning te bekijken
Van buitenaf heb ik geen upgrades kunnen ontdekken t.o.v. de foto's van vorig jaar. De vitrage zat nog verder dicht
pi_201335773
Ik heb nog altijd geen cent ontvangen vanuit SiG.
Hebben jullie al wel wat ontvangen? Of wordt dit toch nog ergens in een wallet gestort?
pi_201335880
Nee nog niets op de rekening ontvangen. Krijgen we nu ook een halve maand extra rente uitbetaald?
pi_201335940
Hier ook nog steeds geen geld vanuit SIG.

Extra bezwaarlijk hierbij is dat ik medio vorige week nog iemand van SIG aan de lijn had om door te geven dat ik voorlopig niet meer zou investeren, gezien de huidige situatie. Hierbij gaf ik ook aan dat ik het zorgelijk vond dat de betalingen van september ook al zo laat waren, waarop mij verteld dat de betalingen echt heus diezelfde middag nog de deur uit zouden gaan en dat ik me daar dus echt geen zorgen over hoefde te maken...
pi_201336250
Hier ook nog niets binnen. De frustratie is bij mij heel ver opgelopen. Het is gewoon zo amateuristisch.

Ga mij ook beraden op juridische stappen.
Er staat een flamingo in mijn gezichtsveld... Rake $3
pi_201336258
Horeca in Amsterdam bij Collin, met 2e hypotheek op appartement
pi_201336362
quote:
1s.gif Op maandag 13 september 2021 10:16 schreef drollenvanger het volgende:
Hier ook nog niets binnen. De frustratie is bij mij heel ver opgelopen. Het is gewoon zo amateuristisch.

Ga mij ook beraden op juridische stappen.
Net gebeld. Echt ongelooflijk. Technische problemen met de uitbetalingen. Ze durven geen datum meer te noemen wanneer het wel uitbetaald word en of het deze week gaat lukken.

Weet even niet wat ik hier mee aan moet. Geduldig afwachten of stappen moet ondernemen...

Ze klinken schuldbewust aan telefoon maar daar koop ik niks voor meer.

Mogelijk dat andere er eens een telefoontje aan kunnen wagen en kijken wat die voor reactie krijgen. En hoe consistent ze zijn.

[ Bericht 6% gewijzigd door flexion op 13-09-2021 10:35:30 ]
pi_201336469
Ik heb afgelopen vrijdagmiddag een mailtje gehad van SIG, daarin geven ze aan "naar verwachting in de loop van volgende week".

Als ik een echte update wil dan lees ik hier wel mee.


Iedereen is natuurlijk vrij om al dan niet stappen te ondernemen richting SIG, de voors en tegens daarvan zijn ook al
voldoende besproken. Wat mij wel lastig lijkt is dat er tot nu toe geen "echte" schade is geleden, daarvan is pas sprake als de betaling van de rente niet gaat plaatsvinden. Of wil je een schadevergoeding omdat je geen inzicht hebt in je portefeuille?

[ Bericht 50% gewijzigd door escortmk2 op 13-09-2021 10:59:40 ]
pi_201336541
Bij mij is de ingebrekestelling inmiddels de deur uit naar SIG. Nu nog even mijn rechtsbijstandsverzekering checken of financiele geschillen gedekt worden en zo nodig de dekking wat uitbreiden - voor het geval dat.
pi_201336797
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 10:17 schreef optrandje het volgende:
Horeca in Amsterdam bij Collin, met 2e hypotheek op appartement
Dat is een fijne taxatie op ¤5.3K/m2 in de Bijlmer (58m2, erfpacht afgekocht tot 2051)!

Op Funda nu in de directe omgeving te koop:
- Steenderenstraat 61, 91m2, vraagprijs ¤3.3K/m2, erfpacht afgekocht tot 2051
- Steenderenstraat 72, 102m2, vraagprijs ¤3.1K/m2, erfpacht afgekocht tot 2033
- Steenderenstraat 74, 91m2, vraagprijs ¤3.5K/m2, erfpacht afgekocht tot 2033
- Stoutenburggracht 11, 73m2, vraagprijs ¤3.4K/m2, erfpacht afgekocht tot 2033
- Papendrechtstraat 84, 84m2, vraagprijs ¤3.2K/m2, erfpacht afgekocht tot 2032
Het is een kleiner appartementje en er zal ook wel wat overboden worden, maar in de buurt van ¤5.3K/m2 zul je nooit komen.

Het betreffende pand stond in 2017H1 te koop voor ¤125K. Op basis van de Amsterdamse index zou dat nu rond de ¤175K moeten doen. Edit: dat was toen wel 'casco', zie ik op de foto's. Laat ik er ¤45K bij doen voor een prima keuken, badkamer, vloeren etc, dat maakt ¤220K oftewel ¤3.8K/m2. Hé, dat zit een stuk dichter in de buurt van die benchmarks op Funda, met wat overbieden en een hogere multiple voor de kleinere woning.

Als mijn analyse klopt, dan kan ik hier vrij boos over worden en:
1. Mag deze makelaar/taxateur, die 40% op de werkelijke waarde plust, van mij een beroepsverbod krijgen
2. Mag Collin van mij dergelijke misleidende informatie niet publiceren. Als ik uitga van ¤220K waarde, spreken we niet over de schijf van 50-75% LTV, maar 70-110% LTV. Dat zal voor velen het verschil betekenen tussen wel of niet investeren. Een professioneel platform heeft de verantwoordelijkheid om informatie te controleren en niet klakkeloos over te nemen. En wat mij betreft is van alle informatie op de pagina die ene "¤310K" veruit het belangrijkste datapunt. Hier kan ik het zelf vrij gemakkelijk controleren, maar dat is niet altijd het geval en bovendien kost het aardig wat tijd. Ik vind dat ik Collin hier ook voor betaal.

Als Collin meeleest, hoop ik op een aanpassing in de pitch. Zo niet, dan ga ik erachteraan. Laten we dat gezamenlijk vaker doen bij dergelijke 'taxaties'; dit kan toch gewoon niet?

[ Bericht 3% gewijzigd door Atlas_ op 13-09-2021 11:21:31 ]
pi_201336799
Smulhuisje Putten staat open (voor wie de link eerder gemist had). Zoals verwacht gaat II een stuk harder dan I
pi_201337293
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 11:02 schreef probablyunsure het volgende:
Smulhuisje Putten staat open (voor wie de link eerder gemist had). Zoals verwacht gaat II een stuk harder dan I
Ze hebben gelijk een extra incentive toegevoegd:
quote:
Indien u zowel in lening 23836 investeert, als in lening 24766 ontvangt u aanvullend een voucher voor gratis koffie en gebak voor 2 personen.
Misschien dan ook 100 Euro in dat andere project steken voor die 2x gratis koffie met gebak :Y)
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_201337522
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 20:25 schreef obligataire het volgende:

[..]
Cijfers t/m augustus Meneer Verheu*l zijn een bloedbad🤢 maar na herfinanciering wordt blijkbaar alles ineens beter. Fraai exemplaar luchtkasteel? Wordt de omzet en winst zoveel beter van een stuk verliesfinanciering en wat extra artikelen in de winkel?

Die liquiditeitsbegroting rammelt trouwens; ik zie bijvoorbeeld meerdere malen dat het eindsaldo voorgaande maand niet gelijk is aan het beginsaldo lopende maand :? Amateurs.

De borgstelling van de BV (van vader?) biedt daarentegen weer comfort. Daarnaast heeft de man zijn eigen Plus supermarkt die neem ik aan wel gewoon winstgevend is en financieel kan ondersteunen.

Ik pieker nu of ik mijn inschrijving moet handhaven. Graag jullie mening.
Vanmorgen om 9:45 uur ongevraagd deze mail met toelichting van WvjG gekregen.

quote:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat mij betreft een goede toelichting. Dit zouden meer platforms zo moeten doen.
Ik ben, na het lezen van deze informatie, voornemens om mijn inschrijving te handhaven.
pi_201337768
Update SiG:

quote:
Aanpassing platform SamenInGeld

Beste investeerders,

Via deze weg geven we een update van de stand van zaken.

Helaas is nog steeds in jouw dashboard niet alles op orde en zijn betalingen van de rente en eventuele aflossingen niet uitgevoerd.

Deze en een aantal andere zaken hebben er toe bijgedragen om nu een beslissing te nemen om terug te gaan naar ons vorige systeem.

Onze inzet is dat we op zeer korte termijn weer het vorige systeem laten functioneren. Daarmee heb je dan weer inzicht in je investeringen en betalingen van rente en aflossingen.
Op dit moment worden de gelden overgemaakt van betaaldienstverlener naar betaaldienstverlener waarna wij de rente en aflossing van augustus in de
e-wallets gaan uitbetalen. Daarna heb je weer beschikking over je gelden en kun je die eventueel opnemen van je e-wallet naar je bankrekening.

Dit is een stap die we doen omdat we al te lang een beroep doen op het geduld en vertrouwen van jou als investeerder. We hebben de afgelopen tijd te vaak toezeggingen gedaan die we helaas niet konden waarmaken.

Deze stap terug is van tijdelijke aard totdat wij de bewijzen hebben dat e.e.a. wel volledig op orde is.

Onze excuses aan alle investeerders voor deze heel vervelende onzekere tijd.

Zijn er vragen of opmerkingen dan kunt u ons bereiken via info@sameningeld.nl en via 030-7400035

Met vriendelijke groeten,
het SamenInGeld Team

Helemaal terug naar af dus. Vermoedelijk een veel te late maar goede beslissing.
pi_201337845
quote:
14s.gif Op maandag 13 september 2021 12:24 schreef Horsemen het volgende:
Helemaal terug naar af dus. Vermoedelijk een veel te late maar goede beslissing.
Dit is niet terug naar af. Dat was als je direct een rollback had gedaan. Nu ga je voor de tweede keer converteren. Inmiddels is het nieuwe systeem al een tijd in de lucht en zijn er allerhande transacties gedaan. Gaan ze ook terug naar de oude betaalprovider? Hoe dan.

Afgelopen vrijdag nog mails sturen dat iedereen snel moest betalen, zodat de open projecten door konden gaan. En beloven dat de betalingen over augustus onderweg waren.

Wat een puinbak.....
pi_201337892
quote:
14s.gif Op maandag 13 september 2021 12:24 schreef Horsemen het volgende:
Update SiG:
[..]
Helemaal terug naar af dus. Vermoedelijk een veel te late maar goede beslissing.
Heb ze dit al meteen aangeraden het eerste weeekend. Maar goed inderdaad een goede beslissing.
Er staat een flamingo in mijn gezichtsveld... Rake $3
pi_201337915
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 12:29 schreef Frandderouw het volgende:
Gaan ze ook terug naar de oude betaalprovider?
Ja voorlopig wel dus.
quote:
Op dit moment worden de gelden overgemaakt van betaaldienstverlener naar betaaldienstverlener waarna wij de rente en aflossing van augustus in de
e-wallets gaan uitbetalen.
Het zullen inderdaad wel wat haken en ogen aanzitten aangezien er verscheidenen betaling (nieuwe uitgeboekte projecten) aan de nieuwe betaaldienstverlener hebben plaatsgevonden.

We gaan het weer zien de komen dagen (en hopelijk niet weken).
pi_201337943
quote:
14s.gif Op maandag 13 september 2021 12:24 schreef Horsemen het volgende:
Update SiG:
[..]
Helemaal terug naar af dus. Vermoedelijk een veel te late maar goede beslissing.
Zeker te laat. Het absurdisme van de hele (amateuristische) situatie blijft, maar ben wel blij dat ze nu in ieder geval tot erkenning van de problemen overgaan.
pi_201337993
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 12:36 schreef Nadinarama het volgende:

[..]
Zeker te laat. Het absurdisme van de hele (amateuristische) situatie blijft, maar ben wel blij dat ze nu in ieder geval tot erkenning van de problemen overgaan.
En eindelijk echte excuses gemaakt.

quote:
Onze excuses aan alle investeerders voor deze heel vervelende onzekere tijd.
Was dit nu zo moeilijk :?

Nou ja, ik laat het hier weer even bij en wacht het de komende dagen weer af.
pi_201338059
Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ze dit administratief hebben recht getrokken en naar de kosten van dit hele akkefietje voor SIG zelf. Hopelijk hadden ze wat reserves opgebouwd. De reputatieschade is sowieso enorm. Bij heel wat investereerders, ook bij mij, zal de handrem erop gaan de komende weken/maanden/jaren, en het vertrouwen volledig terugwinnen wordt een flinke uitdaging.
pi_201338290
Zoveelste stemronde biefstukkentoko: 92.08% voor het voorstel.
Ik verbaas mij telkens weer over het gemak waarmee leners wegkomen met alweer een tegemoetkoming.
Lees bij Crowdfund pitches vooral dat wat er niet staat!
  maandag 13 september 2021 @ 13:06:57 #274
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_201338323
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 10:40 schreef Incitatus3 het volgende:
Bij mij is de ingebrekestelling inmiddels de deur uit naar SIG. Nu nog even mijn rechtsbijstandsverzekering checken of financiele geschillen gedekt worden en zo nodig de dekking wat uitbreiden - voor het geval dat.
Jij wilt je huis nog tegen brand verzekeren terwijl de vlammen al uit het dak slaan? ;)
pi_201338366
VEB onderzoek naar crowdfunding platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet heel compleet, maar de kritieken kun je zelf op de niet onderzochte platformen plakken.
Lees bij Crowdfund pitches vooral dat wat er niet staat!
pi_201338577
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 13:06 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Jij wilt je huis nog tegen brand verzekeren terwijl de vlammen al uit het dak slaan? ;)
Nee, ik was al gedekt, maar wilde het voor de zekerheid even checken of SIG daaronder zou vallen, want dat leest best nauw. Was dat niet geval geweest, dan was inderdaad de vraag of het hier gaat om een 'te verwachten conflict'. Maar vooralsnog leek/lijkt het mijn vooral administratief gedonder. Ik heb (nog) geen aanleiding gezien om er serieus aan te twijfelen of het geld uiteindelijk wel terugkomt.
pi_201338595
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 12:43 schreef Incitatus3 het volgende:
Bij heel wat investereerders, ook bij mij, zal de handrem erop gaan de komende weken/maanden/jaren, en het vertrouwen volledig terugwinnen wordt een flinke uitdaging.
Mijn inschatting: Voor het einde van het jaar lees je hier klachten dat men niet kon investeren vanwege de grote toeloop.

Goed trouwens dat SIG eindelijk eieren voor zijn geld kiest en terug gaat naar het oude systeem. Hopelijk gaat het de volgende keer wel getest worden voordat er een systeem aangepast wordt.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_201338648
quote:
99s.gif Op maandag 13 september 2021 13:35 schreef CaLeX het volgende:

[..]
Mijn inschatting: Voor het einde van het jaar lees je hier klachten dat men niet kon investeren vanwege de grote toeloop.

Goed trouwens dat SIG eindelijk eieren voor zijn geld kiest en terug gaat naar het oude systeem. Hopelijk gaat het de volgende keer wel getest worden voordat er een systeem aangepast wordt.
edit: even teruglezen dus
pi_201338794
Intersolve zal wel de hoofdprijs hebben gevraagd, die zitten te glunderen.
Maar goed, 3 weken verspilde energie aan/bij SIG en de investeerders, ben ook benieuwd of ze nog inmiddels een tik op de vingers hebben gehad van de toezichthouder. Het zal haast wel.
pi_201338836
quote:
99s.gif Op maandag 13 september 2021 13:35 schreef CaLeX het volgende:
Mijn inschatting: Voor het einde van het jaar lees je hier klachten dat men niet kon investeren vanwege de grote toeloop.
Dat hoop ik ook.
Veel zal afhangen hoe het uiteindelijk de komende weken/maanden afgewikkeld gaat worden.
pi_201338882
Dit is wel HET moment voor een nieuw of bestaand platform om in het nu ontstane gat te springen en met een vergelijkbaar product te komen.

Ik zou er voor open staan. En dan maar hopen dat hier wel capabele mensen achter zitten.
pi_201339024
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 14:01 schreef Crowd001 het volgende:
Dit is wel HET moment voor een nieuw of bestaand platform om in het nu ontstane gat te springen en met een vergelijkbaar product te komen.

Ik zou er voor open staan. En dan maar hopen dat hier wel capabele mensen achter zitten.
Oome Lex met zijn pas aangekochte platform? Denk dat je dan nog verder van huis bent!!
pi_201339231
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 12:29 schreef Frandderouw het volgende:
Dit is niet terug naar af. Dat was als je direct een rollback had gedaan. Nu ga je voor de tweede keer converteren.
Ik zou zelf in zo'n geval terug gaan naar de backup en de mutaties die bij de nieuwe betaalprovider zijn langsgekomen nogmaals verwerken in het oude systeem (en geld gaat al naar de oude betaaldienstverlener). Een technisch database rollback ga je niet vrolijk van worden, ook niet als je het na een paar dagen had gedaan.
Vervolgens heb je het oude systeem (met mogelijk bekende problemen waar al lang een workaround voor was) weer terug en kun je opnieuw een plan gaan maken en goed gaan testen. Dat plannen maken was niet het sterkste punt van sig of van de implementatie partner (want waarom heeft niemand het over bloqhouse, die heeft zover ik weet het nieuwe platform geleverd?). We lopen hier nu te schelden op sig en opp maar het zou mij niet verbazen dat we gewoon bij bloqhouse moeten zijn die het geheel heeft onderschat waarvan de andere twee technisch "slachtoffer" zijn geworden.
pi_201339655
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 14:01 schreef Crowd001 het volgende:
Dit is wel HET moment voor een nieuw of bestaand platform om in het nu ontstane gat te springen en met een vergelijkbaar product te komen.

Ik zou er voor open staan. En dan maar hopen dat hier wel capabele mensen achter zitten.
Een Fok!-forum CF platform 🤔?!

Volgens mij komen we een heel eind:
- Marktkennis ✔
- IT-kennis ✔
- Ervaring + leergeld betaald ✔
- Capabel ✔
- Investeerdersvermogen ✔
- Weten waar investeerders behoefte aan hebben ✔✔
pi_201339985
Volgens mij is de volgende Collin lening aanvraag nieuw en hier nog niet besproken:

AHDEMA B.V.
Met een 1e hypotheek op zakelijk onroerend goed.
Met een verhoogde inschrijving:
quote:
Er zal een hogere inschrijving op de panden worden genomen zodat een eventuele vervolgfinanciering binnen deze inschrijving zal vallen. Voor de investeerders van deze leningaanvraag geldt dat de eerste zekerheidsrechten hen toekomen bij een eventuele volgende financiering.
Bijzonderheden:
quote:
Op dit moment loopt er een vergunningsaanvraag bij de gemeente Nissewaard om het onroerend goed Vlinderveen 468-478 met een huidige winkelbestemming te mogen transformeren naar wonen.
Ondanks de lage rente lijkt mij dit geen onaardig project om mee te nemen.
pi_201340006
quote:
14s.gif Op maandag 13 september 2021 12:24 schreef Horsemen het volgende:
Update SiG:
[..]
Helemaal terug naar af dus. Vermoedelijk een veel te late maar goede beslissing.
3 uur later en ik heb deze email nog niet ontvangen De nieuwe omgeving is zichtbaar als ik inlog.
pi_201340415
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 14:31 schreef tnhb het volgende:

[..]
Dat plannen maken was niet het sterkste punt van sig of van de implementatie partner (want waarom heeft niemand het over bloqhouse, die heeft zover ik weet het nieuwe platform geleverd?). We lopen hier nu te schelden op sig en opp maar het zou mij niet verbazen dat we gewoon bij bloqhouse moeten zijn die het geheel heeft onderschat waarvan de andere twee technisch "slachtoffer" zijn geworden.
Inderdaad niet zo'n gekke gedachte. Ik denk ook dat bloqhouse hier flink gefaald heeft.
Probleem met dit soort startende IT huizen is dat ze tegen elke klant Ja zeggen. Of ze het nou kunnen of niet.

En ja SiG is daar flink slachtoffer van. Die hebben toch iets te veel vertrouwd op de mooie verhalen dat het allemaal prima kan. Helaas zijn er geen testen uitgevoerd met de conversie, waardoor men pas achter de problemen kwam toen het al te laat was.
pi_201340476
Vastgoedbelegger
https://www.collincrowdfund.nl/c-g-de-kool/
Financiering 880k, waarvan 50k via Collin.
3x Negatieve verklaring van 21k per stuk. Onduidelijk waarop deze lage waarde van toepassing is.
  maandag 13 september 2021 @ 16:16:49 #289
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_201340487
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 12:01 schreef Aster1X het volgende:

[..]
Vanmorgen om 9:45 uur ongevraagd deze mail met toelichting van WvjG gekregen.
[..]
Wat mij betreft een goede toelichting. Dit zouden meer platforms zo moeten doen.
Ik ben, na het lezen van deze informatie, voornemens om mijn inschrijving te handhaven.
Had ook toegezegd bij Meneer Verheul.

Maar betreffende email niet ontvangen.

WvJG telefoon wordt niet opgenomen. Maar even een email gestuurd met de vraag waarop een selectie wordt gemaakt om te informeren.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_201340775
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 16:15 schreef KrekelJapie het volgende:
Vastgoedbelegger
https://www.collincrowdfund.nl/c-g-de-kool/
Financiering 880k, waarvan 50k via Collin.
3x Negatieve verklaring van 21k per stuk. Onduidelijk waarop deze lage waarde van toepassing is.
Dit zijn 3 parkeerplaatsen bij een flat volgens woz waarde loket. Dus gwoon grond met wat stenen erop. Laat madam dan maar eerste hypotheek geven op deze parkeerplaatsen als ze zoals in de pitch staat deze nog niet belast zijn. Ik doe hier niet aan mee.
.
pi_201340869
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 14:31 schreef tnhb het volgende:
(want waarom heeft niemand het over bloqhouse, die heeft zover ik weet het nieuwe platform geleverd?)
Dat lijkt me vrij eenvoudig te verklaren: ik heb als investeerder geen enkele (contractuele) relatie met Bloqhouse. SIG is (eind)verantwoordelijk voor wat het qua dienst aan mij levert.
pi_201340933
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 16:44 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Dit zijn 3 parkeerplaatsen bij een flat volgens woz waarde loket
Als ik perceelloep bekijken lijken het drie garageboxen, niet alleen een parkeerplaats. Als er geen eerste hypotheek is dan kan ze die dus technisch gezien zo los verkopen en is de waarde van het onderpand weg.
pi_201341011
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 16:53 schreef Incitatus3 het volgende:

[..]
Dat lijkt me vrij eenvoudig te verklaren: ik heb als investeerder geen enkele (contractuele) relatie met Bloqhouse. SIG is (eind)verantwoordelijk voor wat het qua dienst aan mij levert.
Klopt technisch helemaal en sig is en blijft einverantwoordelijk naar de investeerders, dat is voor mij helder. Maar we discuseren hier wel over de payment provider maar we hebben het niet over de software developer die voor de hele site, de koppelingen en conversie zorgt, uiterarard beiden zijn dienstverlenend aan sig. Persoonlijk denk ik, mede gebaseerd op mijn eigen ervaring als software developer en implementatie consultant in de IT, dat de software developer operationeel een veel grotere rol speelt dan de payment provider als het mis gaat (al beheert die laatste wel je geld, ook niet onbelangrijk :) ).
pi_201341471
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 16:58 schreef tnhb het volgende:

[..]
Als ik perceelloep bekijken lijken het drie garageboxen, niet alleen een parkeerplaats.0s.gif
Zou inderdaad ook kunnen achter de parkeerplaatsen liggen ook garages volgens maps.

quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 16:58 schreef tnhb het volgende:
Als er geen eerste hypotheek is dan kan ze die dus technisch gezien zo los verkopen en is de waarde van het onderpand weg.
Ook waar, en dan doet ze ook formeel niets verkeerds immers deze verklaring zegt niets over een verbod op verkoop van de garages voordat de lening wordt afgelost.

Dit is een morele verklaring dat er geen aanvullende hypothecaire inschrijving op het onroerend goed wordt gedaan zonder toestemming van Collin Crowdfund. Ook mag de huidige hypothecaire schuld niet verhoogd worden binnen de bestaande hypothecaire inschrijving(en). Op dit moment rust er geen inschrijving op de panden. De WOZ-waarde per pand is ¤ 21.000,-.


Feitelijk dus een lening met geen enkele zekerheid behoudens H.A. van mevrouw.

[ Bericht 10% gewijzigd door NaRegenDeZon op 13-09-2021 18:14:08 ]
pi_201342422
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 17:48 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Zou inderdaad ook kunnen achter de parkeerplaatsen liggen ook garages volgens maps.
[..]
Ook waar, en dan doet ze ook formeel niets verkeerds immers deze verklaring zegt niets over een verbod op verkoop van de garages voordat de lening wordt afgelost.

Dit is een morele verklaring dat er geen aanvullende hypothecaire inschrijving op het onroerend goed wordt gedaan zonder toestemming van Collin Crowdfund. Ook mag de huidige hypothecaire schuld niet verhoogd worden binnen de bestaande hypothecaire inschrijving(en). Op dit moment rust er geen inschrijving op de panden. De WOZ-waarde per pand is ¤ 21.000,-.


Feitelijk dus een lening met geen enkele zekerheid behoudens H.A. van mevrouw.
Ik denk dat er wel een verkoopclausule in de verklaring staat, gve neemt deze ook standaard op.

quote:
a. [omschrijving registergoed] plaatselijk bekend [volledige adres], kadastraal bekend gemeente [plaats],
sectie [sectie letter] nummer [sectie nummer], groot [cijfer] a [cijfer] ca (het “Registergoed”), beperkte
rechten daarop, bestanddelen daarvan en/of de roerende zaken die bestemd zijn het Registergoed
duurzaam te dienen, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de Stichting Zekerheden, niet
geheel of gedeeltelijk te vervreemden, veranderen, weg te nemen, verhuren, verpachten of vervrachten,
of anderszins in gebruik af te staan of het gebruik daarvan door derden te gedogen, of met hypotheek of
andere beperkte rechten te bezwaren; en
b. de pro resto schuld op enig moment bij de huidige houders van hypotheekrecht niet verder te verhogen;
Maar het is geen sterke zekerheid natuurlijk. Gezien de kleine lening snap ik het wel, ze betaalt iets meer rente maar spaart de notaris en taxatie uit. Ik zou wel mee willen doen als er een linkje is.
pi_201342763
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 18:54 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]
Ik denk dat er wel een verkoopclausule in de verklaring staat, gve neemt deze ook standaard op.
[..]
Maar het is geen sterke zekerheid natuurlijk. Gezien de kleine lening snap ik het wel, ze betaalt iets meer rente maar spaart de notaris en taxatie uit. Ik zou wel mee willen doen als er een linkje is.
Ik ook wel. 't Mens bezit 26 panden en is hoofdelijk privé aansprakelijk. Dat geld komt linksom of rechtsom echt wel terug . Annuïtaire aflossing, 7%.
Mooi Fok projectje om vol te storten vóór publicatie?
Pecunia non olet
pi_201342806
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 18:54 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]
Ik denk dat er wel een verkoopclausule in de verklaring staat, gve neemt deze ook standaard op.
[..]
Maar het is geen sterke zekerheid natuurlijk. Gezien de kleine lening snap ik het wel, ze betaalt iets meer rente maar spaart de notaris en taxatie uit. Ik zou wel mee willen doen als er een linkje is.
Ik neem ook aan dat het niet de bedoeling is dat het onderpand zomaar verkocht kan worden, maar wel vreemd dat dit niet in de pitch staat.

Blijft wel dat er een morele verplichtingen geldt, waarbij onmorele ondernemers het onderpand toch kunnen belasten met een hypotheek of kunnen verkopen zonder dat Collin dit voor de transactie kan blokkeren.

Ik neem deze zeker niet mee en verwacht ook niet dat dit een fok projectje wordt.
pi_201343310
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 15:08 schreef Aster1X het volgende:

[..]
Een Fok!-forum CF platform 🤔?!

Volgens mij komen we een heel eind:
- Marktkennis ✔
- IT-kennis ✔
- Ervaring + leergeld betaald ✔
- Capabel ✔
- Investeerdersvermogen ✔
- Weten waar investeerders behoefte aan hebben ✔✔
Roepen dat iemand anders het allemaal kut doet, is iets heel anders dan het zelf goed doen.
pi_201344080
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 13:11 schreef VDF het volgende:
VEB onderzoek naar crowdfunding platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet heel compleet, maar de kritieken kun je zelf op de niet onderzochte platformen plakken.
Ik refereerde er in een eerdere post al aan, maar ik meen dat er juridisch wel een zaak van valt te maken dat platformen, zoals CCF, op hun website de investeerders lekker maken met een hoog rentepercentage, maar daar vervolgens hun eigen kosten nog niet van afgetrokken hebben. Ik vind het misleidend en het artikel van VEB wijst ook die kant op.

[ Bericht 0% gewijzigd door Antropoceen op 13-09-2021 20:39:32 ]
pi_201344213
quote:
14s.gif Op maandag 13 september 2021 12:24 schreef Horsemen het volgende:
Update SiG:
[..]
Helemaal terug naar af dus. Vermoedelijk een veel te late maar goede beslissing.
Zeker veel te laat en als ik hun was zou ik het er ook bij laten en niet meer teruggaan naar Bloqhouse.
Gewoon verder bouwen op het oude platform.
pi_201344380
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 20:29 schreef Antropoceen het volgende:

[..]
Ik refereerde er in een eerdere post al aan, maar ik meen dat er juridisch wel een zaak van valt te maken dat platformen, zoals CCF, op hun website de investeerders lekker maken met een hoog rentepercentage, maar daar vervolgens hun eigen kosten nog niet van afgetrokken hebben. Ik vind het misleidend en het artikel van VEB wijst ook die kant op.
Ik zou hier graag serieuzer over willen praten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')