Wie zegt dat alles om status draait?quote:Op zondag 5 september 2021 01:01 schreef L_ het volgende:
Alles draait om status en dat heb ik dan nauwelijks, ook geen zelfvertrouwen meer om te daten.
Als je alleen maar date om samen iets te kopen dan valt er niks te halen, want je date om een gezellige tijd te beleven met een ander en mogelijk wellicht een relatie. Niet om in te denken dat je 'samen een huis kan kopen'. Misschien wil zij dat wel helemaal niet.quote:Maar ik moet daten, zelfs al is het om de mogelijkheid te hebben ooit samen te kopen, want anders beland je dus nog meer in de put.
Maak piekerbriefjes en schrijf op wat je dwarszit. Niets zou jou moeten weerhouden om een goede nachtrust te krijgen.quote:Al deze dingen houden mij 's nachts wakker.
De enige die jou kan straffen om je 'ontwijkende en slappe leventje' ben jijzelf. Gun je jezelf die kans om het roer om te slaan?quote:Is dit dan toch eindelijk de man met hamer die mij komt straffen voor mijn ontwijkende en slappe leventje.
Gewoon, léven. Plezier maken. In welke vorm dan ook (wel binnen de kaders van de wetgeving!)quote:Hoe doen andere mannen van 30+ single in een huurhuis dit volhouden?
Roeien met de riemen die je hebt. Desnoods verbind je jezelf met de waarden van een geloof om tot een moraal te komen waar je iets mee kan en vooruit kan komen.quote:Wat is de juist mindset?
Vooral social media tegenwoordig.quote:Op zondag 5 september 2021 01:59 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Wie zegt dat alles om status draait?
[..]
dit kan ook corona zijnquote:Op zondag 5 september 2021 01:01 schreef L_ het volgende:
Ik rook nu een pakje sigaretten per dag omdat ik denk dat het kalmeert, maar het kost geld en ik moet er van hoesten
Als single ben je dan wel levenslang veroordeeld tot de bijstandsleef als je minder dan twee keer modaal verdient.quote:
Omdat ik mij natuurlijk niet met hen vergelijk, maar met leeftijd- en studiegenoten.quote:Op zondag 5 september 2021 06:35 schreef Harvest89 het volgende:
Een single in een sociale huurwoning, in uitkering, met schulden, en strafblad, voelt waarschijnlijk nog meer geluk dan jij. Vraag jezelf eens af hoe dat komt.
Ik denk dat hier iemand erg streng is voor zichzelf.
Wat is ‘de bijstandsleef’?quote:Op zondag 5 september 2021 10:00 schreef Nobu het volgende:
[..]
Als single ben je dan wel levenslang veroordeeld tot de bijstandsleef als je minder dan twee keer modaal verdient.
Maar TS ziet het inderdaad wel erg somber allemaal, klinkt niet alsof die mentale problemen volledig verdwenen zijn.
Dat is een keuze.quote:Op zondag 5 september 2021 10:25 schreef L_ het volgende:
[..]
Omdat ik mij natuurlijk niet met hen vergelijk, maar met leeftijd- en studiegenoten.
Nauwelijks iets te besteden hebben, tussen het uitschot wonen en geen enkele hoop dat het ooit beter gaat worden.quote:
Als je als single minder dan 2x modaal verdient? Jij bent gek.quote:Op zondag 5 september 2021 10:43 schreef Nobu het volgende:
[..]
Nauwelijks iets te besteden hebben, tussen het uitschot wonen en geen enkele hoop dat het ooit beter gaat worden.
40m2 kost minstens 1000 euro exclusief G/W/L als je niet sociaal kunt huren, daarmee is je financiële voorsprong op de bijstand in een keer verdampt.quote:Op zondag 5 september 2021 10:46 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als je als single minder dan 2x modaal verdient? Jij bent gek.
Als jij een werkgever hebt, dan zul je via die werkgever toch ook aangesloten zijn bij een pensioenfonds? Dan bouw jij wel pensioen op. Daarnaast zijn er ook andere manieren om (aanvullend) pensioen op te bouwen. Een afbetaalde koopwoning leidt tot lage woonlasten. Dat is natuurlijk altijd prettig; zeker als je met pensioen bent. Maar het is geen vervanging voor je pensioen.quote:Op zondag 5 september 2021 01:01 schreef L_ het volgende:
Ik heb ook geen pensioenopbouw en vroeg mij af hoe dit op te bouwen, de hypotheekadviseur zei dus dat pensioenopbouw via de aflossingen op het huis gaat, want je woont na aflossing hypotheek vrij en kan men dus in principe met AOW en wat extra's rondkomen.
Dat risico is mogelijk groter, maar het is niet gezegd dat het jou ook overkomt. De mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest.quote:Nou erg somber dus, ook uit artikelen blijken dat singles die in een huurwoning wonen simpelweg vroeg of laat in de armoede belanden.
Hoewel het met twee inkomens eenvoudiger is om een eerste stap op de huizenmarkt te zetten, is het feit dat jij een huis wilt kunnen kopen natuurlijk geen goede reden om een relatie met iemand (m/v) aan te gaan. Je hebt nu in elk geval een dak boven je hoofd. En een plek voor jezelf. Hoe zou dat eruit zien als je nu een relatie en een koophuis had en jullie op het punt stonden van elkaar te scheiden?quote:Maar ik moet daten, zelfs al is het om de mogelijkheid te hebben ooit samen te kopen, want anders beland je dus nog meer in de put.
Je bent 34. Jouw leven is nog lang niet voorbij. Dus zie jouw leven onder ogen, en probeer het (in kleine stapjes) te veranderen.quote:Is dit dan toch eindelijk de man met hamer die mij komt straffen voor mijn ontwijkende en slappe leventje.
Ik ben 40, single en woon in een huurwoning. Zou ik willen kopen? Ja. Kan ik dat nu? Nee. Maar dat liever dan een koophuis hebben met een hypotheek die ik niet (meer) kan betalen. Dat levert pas stress op. Zou ik een relatie willen? Ja. Maar liever single dan een liefdeloze giftige relatie. Het punt is: de invloed die ik als mens heb, is beperkt. Ik heb alleen invloed op de keuzes die ik maak. Ik kan kiezen hoe ik met een situatie omga. Ik kan mij openstellen voor een relatie, maar ik kan geen vrouw dwingen verliefd op mij te worden. En wat betreft die koopwoning: voorlopig probeer ik te sparen/beleggen. Ook als ik ¤10.000,- spaar is dat een druppel op een gloeiende plaat, maar het is meer dan niets en elke druppel telt. Mocht de rente ooit stijgen, dan dalen de huizenprijzen en ... dan zien we wel weer. Ondertussen probeer ik die koopwoning en die relatie niet te belangrijk te maken, te kijken naar wat ik wel heb en kan en iets te maken van het leven zoals het nu voor mij ligt. Daar heb ik tenminste (beperkt) invloed op.quote:Hoe doen andere mannen van 30+ single in een huurhuis dit volhouden?
Wat is de juist mindset?
Dan kun je niet rekenen.quote:Op zondag 5 september 2021 10:52 schreef Nobu het volgende:
[..]
40m2 kost minstens 1000 euro exclusief G/W/L als je niet sociaal kunt huren, daarmee is je financiële voorsprong op de bijstand in een keer verdampt.
Is niet altijd het geval. In sectoren waar minder geregeld is moet je vaak zelf actie ondernemen.quote:Op zondag 5 september 2021 10:54 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Als jij een werkgever hebt, dan zul je via die werkgever toch ook aangesloten zijn bij een pensioenfonds? Dan bouw jij wel pensioen op. Daarnaast zijn er ook andere manieren om (aanvullend) pensioen op te bouwen. Een afbetaalde koopwoning leidt tot lage woonlasten. Dat is natuurlijk altijd prettig; zeker als je met pensioen bent. Maar het is geen vervanging voor je pensioen.
Dan is het voor TS misschien een idee om bij zijn werkgever te informeren of daar ook een vrijwillige regeling bestaat. Of het zelf gaan regelen. Punt is: er zijn meer manieren om je pensioen te regelen.quote:Op zondag 5 september 2021 11:17 schreef Hexagon het volgende:
Is niet altijd het geval. In sectoren waar minder geregeld is moet je vaak zelf actie ondernemen.
Bij mijn vorige baan kreeg ik ook niet standaard pensioen. De werkgever bood wel een regeling aan maar je moest echt zelf actie ondernemen om daar aan deel te nemen.
Dat lijkt me inderdaad een verstandiger plan dan je longen zo te asfalteren dat je de leeftijd niet haalt zoals TS>quote:Op zondag 5 september 2021 11:39 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Dan is het voor TS misschien een idee om bij zijn werkgever te informeren of daar ook een vrijwillige regeling bestaat. Of het zelf gaan regelen. Punt is: er zijn meer manieren om je pensioen te regelen.
Lol, dat is toch achterlijk?quote:Op zondag 5 september 2021 10:25 schreef L_ het volgende:
[..]
Omdat ik mij natuurlijk niet met hen vergelijk, maar met leeftijd- en studiegenoten.
En dan denk je niet dat het verstandiger is om dan zelf een fonds te zoeken in plaats van als een konijn in de koplampen van je oude dag te gaan kijken?quote:Op zondag 5 september 2021 12:24 schreef L_ het volgende:
Het is een klein bedrijf dus geen pensioen.
Ik krijg daardoor wel een hoger bruto salaris natuurlijk, in principe is dat gunstig aangezien ik dan eventueel meer kan lenen voor een huis.
Maar het uitschot voldoet niet aan de inkomenseis, dus daar woon je niet tussen.quote:Op zondag 5 september 2021 10:52 schreef Nobu het volgende:
[..]
40m2 kost minstens 1000 euro exclusief G/W/L als je niet sociaal kunt huren, daarmee is je financiële voorsprong op de bijstand in een keer verdampt.
Natuurlijk wel, die wonen gewoon in de sociale hut naast je.quote:Op zondag 5 september 2021 14:34 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Maar het uitschot voldoet niet aan de inkomenseis, dus daar woon je niet tussen.
Vervelend dat je je zo voelt ts. Als ik dit zo lees doe je het niet eens slecht (je hebt werk en een woning), maar kijk je wel erg pessimistisch naar de toekomst.quote:Op zondag 5 september 2021 01:01 schreef L_ het volgende:
Ik heb ook geen pensioenopbouw en vroeg mij af hoe dit op te bouwen, de hypotheekadviseur zei dus dat pensioenopbouw via de aflossingen op het huis gaat, want je woont na aflossing hypotheek vrij en kan men dus in principe met AOW en wat extra's rondkomen.
Ik ben nu 34, voor een hypotheek met 30 jaar aflossen heb ik nog 3 jaar om een woning te vinden want 67 is de AOW leeftijd.
Nou erg somber dus, ook uit artikelen blijken dat singles die in een huurwoning wonen simpelweg vroeg of laat in de armoede belanden.
Ik word heel jaloers op leeftijd- en oud studie genoten die klein zijn begonnen met kopen en nu toevallig door de prijsstijging met hun overwaarde groter wonen.
Alles draait om status en dat heb ik dan nauwelijks, ook geen zelfvertrouwen meer om te daten.
Maar ik moet daten, zelfs al is het om de mogelijkheid te hebben ooit samen te kopen, want anders beland je dus nog meer in de put.
Al deze dingen houden mij 's nachts wakker.
Is dit dan toch eindelijk de man met hamer die mij komt straffen voor mijn ontwijkende en slappe leventje.
Hoe doen andere mannen van 30+ single in een huurhuis dit volhouden?
Wat is de juist mindset?
Ik rook nu een pakje sigaretten per dag omdat ik denk dat het kalmeert, maar het kost geld en ik moet er van hoesten.
Ik trek dit niet meer op deze manier, ik wil gewoon sterven zodat ik eervol de handdoek in de ring kan gooien.
Dit houdt mij 's nachts wakker ja, omdat ik zonder partner dit fixen wil. In je eentje is dat in NL zowat niet te doen.quote:Op zondag 5 september 2021 13:06 schreef FlippingCoin het volgende:
je hebt een huis waar je in woont, dat wordt voor steeds meer mensen onmogelijk. Vergelijk jezelf daar eens met de mensen die nu aan een studie bezig zijn en wees blij dat je niet in hun situatie zit...
Ja mss binnenkort een economische crisis of iets vreselijks en wordt het weer normaal.quote:Op zondag 5 september 2021 21:07 schreef Naardegallemiezen het volgende:
[..]
Dit houdt mij 's nachts wakker ja, omdat ik zonder partner dit fixen wil. In je eentje is dat in NL zowat niet te doen.
En jullie mij hier maar uitlachen vanwege die suikerbaba's, je zou eens moeten weten.
Ga er maar niet van uit. Dit gaat nog zo door tot de volgende verkiezingen en als de VVD nog een keer wordt gekozen nog langer.quote:Op zondag 5 september 2021 21:21 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja mss binnenkort een economische crisis of iets vreselijks en wordt het weer normaal.
Mss een flinke ebola 2.0 uitbraak? Ach een mens mag dromen.quote:Op zondag 5 september 2021 21:34 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ga er maar niet van uit. Dit gaat nog zo door tot de volgende verkiezingen en als de VVD nog een keer wordt gekozen nog langer.
Ik hoop met je mee hoor. Wij willen ook kopen, we huren momenteel. Net zo goed starters dus... Het is zo kansloos... En dan zie je Rutte op tv met zo'n brede glimlach en word ik zo fucking pissigquote:Op zondag 5 september 2021 21:37 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Mss een flinke ebola 2.0 uitbraak? Ach een mens mag dromen.
Ja success iigquote:Op zondag 5 september 2021 21:41 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik hoop met je mee hoor. Wij willen ook kopen, we huren momenteel. Net zo goed starters dus... Het is zo kansloos... En dan zie je Rutte op tv met zo'n brede glimlach en word ik zo fucking pissig![]()
Niet eens in staat om je volk een basisbehoefte op een sociale manier te kunnen geven. Of geen zin, dat kan ook.
Maar verder gaat het goed met Nederland hoor![]()
Voordeel daar wel weer van is dat je je geen zorgen hoeft te maken over je pensioenquote:Op zondag 5 september 2021 12:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat lijkt me inderdaad een verstandiger plan dan je longen zo te asfalteren dat je de leeftijd niet haalt zoals TS>
met dat verhaal; hoe kan je dan claimen dat je het 'niet altijd breed' hebt?quote:Op zondag 5 september 2021 07:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ik heb het ook niet altijd breed, maar uh op de een of andere manier hebben wij altijd meer geld dan mijn halve schoonfamilie bij elkaar.
En die verdienen stuk voor stuk vele malen meer dan wij, tot en met eigen grote zaak aan toe.
Geen koopwoning hier.
Zou het wel willen soms puur dat je meer keus hebt qua ruimte en smaak, maar er zijn ergere dingen in het leven hoor.
Ik zie liever dat 4 nullen bedrag permanent op onze rekeningen staan, deels belegd in crypto’s wat weer enorm is toegenomen zelfs dus hopelijk een keer 5 nullen.
Goeie auto, altijd kleding kunnen kopen als het nodig is.
Altijd goed te eten etc.
Een huis is maar een huis.
Qua inkomen bedoel ik.quote:Op dinsdag 7 september 2021 12:25 schreef Gunner het volgende:
[..]
met dat verhaal; hoe kan je dan claimen dat je het 'niet altijd breed' hebt?
Wat maakt dat je meer status hebt als je in een koopwoning woont?quote:Op zondag 5 september 2021 10:11 schreef L_ het volgende:
@:autoscooter
Het heeft allemaal een verband met elkaar.
Door onzekerheid en angsten ben ik inderdaad afgegleden naar een ongezonde seksverslaving,als je op mijn enkele van mijn voorgaande posts doelt.
Bovendien zijn er nog wel wat fucked up categorieen van seksuele voorkeuren, dan dat ik heb, maar dat is een andere discussie.
Hierdoor heb ik dus nooit een relatie opgebouwd met een vrouw en daardoor dus alleen blijven huren.
Ik heb gewoon niet genoeg kansen gepakt.
Ik ga praten met professional wat dat betreft.
Behalve roken geef ik al niks uit, maar voor een woning sparen in een huurwoning is bijna niet te doen.
Op zich kaart je goede punten aan, maar dit klopt niet. Pensioenopbouw is niet meer zo vanzelfsprekend als het ooit was. Er gaat meer en meer op flexbasis en een uitzendpensioen is zeker geen vetpot. Je krijgt wel AOW, maar dit is niet veel. Voornaamste reden dat er zo gehamerd word op pensioen opbouwen is uiteraard het rendement op rendement effect.quote:Op dinsdag 7 september 2021 11:57 schreef Claudia_x het volgende:
Staar je niet blind op pensioenopbouw. Je krijgt ooit gewoon een basispensioen en als je alleenstaand bent krijg je zelfs wat meer dan iemand die samenwoont. Er zijn meerdere manieren om ervoor te zorgen dat je comfortabel kunt leven als je oud bent. Je pensioen aanvullen is er een van, maar je kunt ook juist zorgen dat je zo goedkoop mogelijk leeft. Tevreden zijn met wat je hebt is misschien zelfs verstandiger dan alsmaar streven naar meer: een duurder huis en meer bezittingen maken dat je steeds meer geld nodig hebt.
Als je geen pensioen krijgt, moet je het zelf regelen: aandelen, of een lijfrente/koopsompolis deal.quote:Op zondag 5 september 2021 12:24 schreef L_ het volgende:
Het is een klein bedrijf dus geen pensioen.
Ik krijg daardoor wel een hoger bruto salaris natuurlijk, in principe is dat gunstig aangezien ik dan eventueel meer kan lenen voor een huis.
Als die er niet zijn.quote:
Je kunt ook stoppen met roken. Scheelt nog veel meer.quote:Op dinsdag 7 september 2021 12:21 schreef NoXia het volgende:
Waarom koop je geen pot shag ipv elke keer een pakje? Scheelt toch weer.
Heb hier ook bijna niks hoor, veel als zzper gewerkt, maar zal mij verder jeuken eigenlijk. Zien over 30 jaar wel wat er nog over is van het pensioen stelselquote:Op zondag 5 september 2021 01:39 schreef Verbodsbord het volgende:
Hoezo heb je geen pensioen opbouw?
jij denkt dat verstand op 0 en huizen bouwen de oplossing is??quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 11:32 schreef HansCojona het volgende:
Daarom moeten Nederlanders samen komenm kom 7 november naar Den Haag Malieveld!
O dat ben ik helemaal met jou eens, maar hier openlijk over spreken zal ons een ban opleveren. Big brother is watching you.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 11:38 schreef hoechst het volgende:
[..]
jij denkt dat verstand op 0 en huizen bouwen de oplossing is??
wat dacht je van mensheid reductie?
Het is gewoon beangstigend als je uitrekent dat 2 oma's en opa's standaard al 15 kleinkinderen heeft.
Zeker niet.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 11:46 schreef HansCojona het volgende:
[..]
O dat ben ik helemaal met jou eens, maar hier openlijk over spreken zal ons een ban opleveren. Big brother is watching you.
Ik herken wel wat in jou hoe ik 35 jaar gelden op situaties reageerde, alleen rookte ik niet.quote:Op zondag 5 september 2021 01:01 schreef L_ het volgende:
Wegens allerlei (mentale) hobbels is het mij niet eerder gelukt mijn loopbaan te ontwikkelen.
Waarschijnlijk kan ik nu dan toch eindelijk bij mijn huidige werkgever vast in dienst komen.
Vanwege bovenstaande had ik afgelopen week een gesprek bij een hypotheekadviseur aangevraagd, ik ben pessimistisch dus had niet veel goede hoop.
Toch vond de hypotheekadviseur mijn salaris niet slecht voor mijn leeftijd, wat opzich positief was.
Het negatieve is dat er met mijn salaris geen appartement te vinden is, ik woon in de randstad (niet een van de grote steden).
Ik ben nu 34, voor een hypotheek met 30 jaar aflossen heb ik nog 3 jaar om een woning te vinden want 67 is de AOW leeftijd.
Nou erg somber dus, ook uit artikelen blijken dat singles die in een huurwoning wonen simpelweg vroeg of laat in de armoede belanden.
Ik word heel jaloers op leeftijd- en oud studie genoten die klein zijn begonnen met kopen en nu toevallig door de prijsstijging met hun overwaarde groter wonen.
Maar ik moet daten, zelfs al is het om de mogelijkheid te hebben ooit samen te kopen, want anders beland je dus nog meer in de put.
Al deze dingen houden mij 's nachts wakker.
Is dit dan toch eindelijk de man met hamer die mij komt straffen voor mijn ontwijkende en slappe leventje.
Hoe doen andere mannen van 30+ single in een huurhuis dit volhouden?
Wat is de juist mindset?
Ik rook nu een pakje sigaretten per dag omdat ik denk dat het kalmeert, maar het kost geld en ik moet er van hoesten.
Ik trek dit niet meer op deze manier, ik wil gewoon sterven zodat ik eervol de handdoek in de ring kan gooien.
Ik zou daar met alle liefde voor ruilenquote:Op donderdag 7 oktober 2021 22:28 schreef Jed1Gam het volgende:
Wees blij dat je niet een burgertrut bent met een kotje voor een half miljoen.
Ik ken 2 mensen die op hun 56 resp. 57 jaar hun eerste koopwoning aanschaften. Hadden wel 30 jaar gespaard (en zich blauw betaald in de vrije sector).quote:Op zondag 5 september 2021 01:01 schreef L_ het volgende:
Ik bouw ook geen pensioen op hier in ierland. Ik heb geen idee hoe ik dat geld ooit terug zou moeten gaan krijgen mocht ik weggaan. Ik vind het veel nuttiger om toch te proberen een koophuis te bemachtigen al is het het laatste wat ik doe voordat ik de pijp uitga op dit tempo.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 07:33 schreef 111210 het volgende:
[..]
Heb hier ook bijna niks hoor, veel als zzper gewerkt, maar zal mij verder jeuken eigenlijk. Zien over 30 jaar wel wat er nog over is van het pensioen stelsel
Ik ben 30 jaar ouder dan jij, en zoals jij denkt, dacht ik 30 jaar geleden ook over pensioenen en AOW.quote:Op maandag 18 oktober 2021 16:36 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik bouw ook geen pensioen op hier in ierland. Ik heb geen idee hoe ik dat geld ooit terug zou moeten gaan krijgen mocht ik weggaan. Ik vind het veel nuttiger om toch te proberen een koophuis te bemachtigen al is het het laatste wat ik doe voordat ik de pijp uitga op dit tempo.
Alle pensioenstelsels, AOWs etc. zijn erop ingericht dat het overgrote merendeel van de ouderen huizenbezitter is. Zoals het er nu naar uit ziet, zal slechts een klein percentage van de mensen van mijn leeftijd (ik ben van 1992) huizenbezitter zijn zodra ze de pensioengerechtigde leeftijd bereiken dus hoe ze dat willen gaan bekostigen? Ik houd er rekening mee dat ik nooit AOW zal ontvangen en nooit pensioen in ieder geval.
En had jij toen jij 28 jaar oud was al een koophuis?quote:Op maandag 18 oktober 2021 16:40 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik ben 30 jaar ouder dan jij, en zoals jij denkt, dacht ik 30 jaar geleden ook over pensioenen en AOW.
Ben nu toch blij dat ik destijds wel heb ingelegd en heb geïnvesteerd.
Yes. Ik kocht toen ik 25 was; iedereen verklaarde me voor kierewiet.quote:Op maandag 18 oktober 2021 16:40 schreef sirdanilot het volgende:
En had jij toen jij 28 jaar oud was al een koophuis?
Wat leuk voor je, toen ik 25 was had ik amper een callcenterbaantje voor niet ver boven minimumloon.quote:Op maandag 18 oktober 2021 16:42 schreef blomke het volgende:
[..]
Yes. Ik kocht toen ik 25 was; iedereen verklaarde me voor kierewiet.
Ik kan overigens ook een lijst maken met dingen die ik voplslagen verkeerd heb gedaan, wellicht hebben anderen daar ook wat aan?
Je uitspraak over "een piepkleine uit mekaar vallende studio kopen" geeft al aan wat je attitude is.quote:Op maandag 18 oktober 2021 16:44 schreef sirdanilot het volgende:
Jij had toen al 3 jaar lang je koophuis afgelost, dan is het logisch dat je naar pensioen gaat kijken. Ik kan als ik geluk heb een piepkleine uit mekaar vallende studio kopen zodra ik 40 ben.
Als jij denkt dat ik een riante villa kan betalen zodra ik 40 ben, terwijl ik momenteel helemaal geen land of huis bezit, dan had je echt wat beter op moeten letten bij Rekenen op de basisschool.quote:Op maandag 18 oktober 2021 16:46 schreef blomke het volgende:
[..]
Je uitspraak over "een piepkleine uit mekaar vallende studio kopen" geeft al aan wat je attitude is.
Nederland is wel uitzonderlijk met bakstenen bezitten. Ik woon al 12+ jaar in het buitenland, verschillende landen gewoond, en nergens is men zo fanatiek in het willen bezitten van een huisje.quote:Op maandag 18 oktober 2021 16:44 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Wat leuk voor je, toen ik 25 was had ik amper een callcenterbaantje voor niet ver boven minimumloon.
Dus ik denk dat je je wel kan voorstellen dat onze financiele situaties op vergelijkbare leeftijd (28 jaar) niet echt vergelijkbaar waren. Jij had toen al 3 jaar lang je koophuis afgelost, dan is het logisch dat je naar pensioen gaat kijken. Ik kan als ik geluk heb een piepkleine uit mekaar vallende studio kopen zodra ik 40 ben.
Ik ben mid 30 en heb ook halverwege mn 20e een koophuis gekocht, heb uiteraard ook het geluk gehad dat we wat betaalbaars konden vinden, maar ben ook vooral vanaf mn 18e gewoon keihard gaan sparen (en had toen ook maar een onderbetaald baantje)quote:Op maandag 18 oktober 2021 16:44 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Wat leuk voor je, toen ik 25 was had ik amper een callcenterbaantje voor niet ver boven minimumloon.
Dus ik denk dat je je wel kan voorstellen dat onze financiele situaties op vergelijkbare leeftijd (28 jaar) niet echt vergelijkbaar waren. Jij had toen al 3 jaar lang je koophuis afgelost, dan is het logisch dat je naar pensioen gaat kijken. Ik kan als ik geluk heb een piepkleine uit mekaar vallende studio kopen zodra ik 40 ben.
Ach voor mijn kist betaal ik geen ene rooie cent dat lost mijn broer tegen die tijd lekker op. Mocht ik mijn broer , mijn enige erfgenaam, overleven , dan houdt het op en wordt het een gemeentelijke begrafenisquote:Op maandag 18 oktober 2021 19:10 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Nederland is wel uitzonderlijk met bakstenen bezitten. Ik woon al 12+ jaar in het buitenland, verschillende landen gewoond, en nergens is men zo fanatiek in het willen bezitten van een huisje.
Hier in Zwitserland (omgeving Zurich) moet je minstens een miljoen neerleggen voor een klein appartementje, in een gehucht verder weg 750k voor 90m2. Een huisje met een tuin, geschakeld, 1.3-1.4Mil . Een leuke vrijstaande bungalow 2MIL + in the middle of nowhere.![]()
Ik ken bijna niemand die een huis bezit (leeftijd 30/40+), ja 1 iemand, maar die verdient tonnen per jaar, steenrijk dus. Ik zie Nederland ook nog wel verder doorstijgen tot zulke absurde bedragen, tot het allemaal keihard in elkaar dondert, want uiteindelijk kan niemand nieuw meer instappen.
In de tussentijd kan je lekker door sparen voor die garagebox, of gelijk doorgaan voor de kist, scheelt in sparen.
Ik heb minder uitgegeven dan mijn vrienden tijdens mijn studenten tijd. Vanwege mijn beperking kon ik lang niet alle studenten baantjes doen helaas , maar wel net aan met moeite genoeg om niet dakloos te raken tijdens mijn studententijd.quote:Op maandag 18 oktober 2021 19:38 schreef 111210 het volgende:
[..]
Ik ben mid 30 en heb ook halverwege mn 20e een koophuis gekocht, heb uiteraard ook het geluk gehad dat we wat betaalbaars konden vinden, maar ben ook vooral vanaf mn 18e gewoon keihard gaan sparen (en had toen ook maar een onderbetaald baantje)
Al mn vrienden gingen ieder weekend uit, meerdere keren op vakantie, concertje hier en een paar keer afhaal per week.
En die hebben nu allemaal nog steeds een huurhuisje.
Respect en bewondering; heel veel respect wat je met deze "burden" al hebt gehaald en gepresteerd!!quote:Op maandag 18 oktober 2021 22:03 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik heb minder uitgegeven dan mijn vrienden tijdens mijn studenten tijd. Vanwege mijn beperking kon ik lang niet alle studenten baantjes doen helaas , maar wel net aan met moeite genoeg om niet dakloos te raken tijdens mijn studententijd.
Met fysieke beperkingen (zeer slecht zicht, dyspraxia ) en ook nog autisme erbij is het vrijwel niet te doen, ben allang blij dat ik nu een baan heb man
Tijdens de vorige crisis daalden de huizenprijzen gemiddeld 21%. Sindsdien zijn ze verdubbeld. Ik denk niet dat bij een eventuele toekomstige crisis de huizen echt veel meer betaalbaar gaan worden.quote:Op maandag 18 oktober 2021 17:30 schreef Aiciu het volgende:
Je moet als starter geen huis willen kopen in deze tijd.
Ik zou nu zoveel mogelijk sparen zodat je kunt instappen zodra de huizenmarkt weer in elkaar klettert.
Ik blijf in iig lekker scheefhuren in mijn sociale huurwoning voor nog geen 500 per maand. Zet ik die andere 1500 die ik overhoud lekker apart.
Denk dat we in Nederland ook die kant op gaan in de grote steden. Is huren in Zwitserland nog wel een beetje betaalbaar?quote:Op maandag 18 oktober 2021 19:10 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Nederland is wel uitzonderlijk met bakstenen bezitten. Ik woon al 12+ jaar in het buitenland, verschillende landen gewoond, en nergens is men zo fanatiek in het willen bezitten van een huisje.
Hier in Zwitserland (omgeving Zurich) moet je minstens een miljoen neerleggen voor een klein appartementje, in een gehucht verder weg 750k voor 90m2. Een huisje met een tuin, geschakeld, 1.3-1.4Mil . Een leuke vrijstaande bungalow 2MIL + in the middle of nowhere.![]()
Ik ken bijna niemand die een huis bezit (leeftijd 30/40+), ja 1 iemand, maar die verdient tonnen per jaar, steenrijk dus. Ik zie Nederland ook nog wel verder doorstijgen tot zulke absurde bedragen, tot het allemaal keihard in elkaar dondert, want uiteindelijk kan niemand nieuw meer instappen.
In de tussentijd kan je lekker door sparen voor die garagebox, of gelijk doorgaan voor de kist, scheelt in sparen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |