abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201219950
Wegens allerlei (mentale) hobbels is het mij niet eerder gelukt mijn loopbaan te ontwikkelen.

Waarschijnlijk kan ik nu dan toch eindelijk bij mijn huidige werkgever vast in dienst komen.

Vanwege bovenstaande had ik afgelopen week een gesprek bij een hypotheekadviseur aangevraagd, ik ben pessimistisch dus had niet veel goede hoop.
Toch vond de hypotheekadviseur mijn salaris niet slecht voor mijn leeftijd, wat opzich positief was.

Het negatieve is dat er met mijn salaris geen appartement te vinden is, ik woon in de randstad (niet een van de grote steden).

Ik heb ook geen pensioenopbouw en vroeg mij af hoe dit op te bouwen, de hypotheekadviseur zei dus dat pensioenopbouw via de aflossingen op het huis gaat, want je woont na aflossing hypotheek vrij en kan men dus in principe met AOW en wat extra's rondkomen.

Ik ben nu 34, voor een hypotheek met 30 jaar aflossen heb ik nog 3 jaar om een woning te vinden want 67 is de AOW leeftijd.

Nou erg somber dus, ook uit artikelen blijken dat singles die in een huurwoning wonen simpelweg vroeg of laat in de armoede belanden.

Ik word heel jaloers op leeftijd- en oud studie genoten die klein zijn begonnen met kopen en nu toevallig door de prijsstijging met hun overwaarde groter wonen.

Alles draait om status en dat heb ik dan nauwelijks, ook geen zelfvertrouwen meer om te daten.
Maar ik moet daten, zelfs al is het om de mogelijkheid te hebben ooit samen te kopen, want anders beland je dus nog meer in de put.

Al deze dingen houden mij 's nachts wakker.

Is dit dan toch eindelijk de man met hamer die mij komt straffen voor mijn ontwijkende en slappe leventje.

Hoe doen andere mannen van 30+ single in een huurhuis dit volhouden?
Wat is de juist mindset?

Ik rook nu een pakje sigaretten per dag omdat ik denk dat het kalmeert, maar het kost geld en ik moet er van hoesten.

Ik trek dit niet meer op deze manier, ik wil gewoon sterven zodat ik eervol de handdoek in de ring kan gooien.
pi_201220030
Gewoon stevig door blijven roken.
  zondag 5 september 2021 @ 01:25:02 #3
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_201220031
Er zijn eindeloos veel singles in een huurhuis. Dat ligt vooral aan de markt.

Je hebt een baan en je kunt jezelf onderhouden, jij bent zeker geen sukkeltje. Dat heb je juist goed voor elkaar.

Waar ben je precies bang voor?
pi_201220037
Je wilt jezelf toch niet echt voor 30 jaar binden aan een hypotheek met rente om een huis te krijgen?
n
  zondag 5 september 2021 @ 01:39:30 #5
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_201220094
Hoezo heb je geen pensioen opbouw?
pi_201220193
quote:
1s.gif Op zondag 5 september 2021 01:01 schreef L_ het volgende:
Alles draait om status en dat heb ik dan nauwelijks, ook geen zelfvertrouwen meer om te daten.
Wie zegt dat alles om status draait?
quote:
Maar ik moet daten, zelfs al is het om de mogelijkheid te hebben ooit samen te kopen, want anders beland je dus nog meer in de put.
Als je alleen maar date om samen iets te kopen dan valt er niks te halen, want je date om een gezellige tijd te beleven met een ander en mogelijk wellicht een relatie. Niet om in te denken dat je 'samen een huis kan kopen'. Misschien wil zij dat wel helemaal niet.

quote:
Al deze dingen houden mij 's nachts wakker.
Maak piekerbriefjes en schrijf op wat je dwarszit. Niets zou jou moeten weerhouden om een goede nachtrust te krijgen.

quote:
Is dit dan toch eindelijk de man met hamer die mij komt straffen voor mijn ontwijkende en slappe leventje.
De enige die jou kan straffen om je 'ontwijkende en slappe leventje' ben jijzelf. Gun je jezelf die kans om het roer om te slaan?

quote:
Hoe doen andere mannen van 30+ single in een huurhuis dit volhouden?
Gewoon, léven. Plezier maken. In welke vorm dan ook (wel binnen de kaders van de wetgeving!)
quote:
Wat is de juist mindset?
Roeien met de riemen die je hebt. Desnoods verbind je jezelf met de waarden van een geloof om tot een moraal te komen waar je iets mee kan en vooruit kan komen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Metalfrost op 05-09-2021 02:06:40 ]
Google is your friend, abuse your friends
  zondag 5 september 2021 @ 02:23:54 #7
338319 ZarB
Piña colada
pi_201220251
Alsof een huurhuis een doorzonde is.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  zondag 5 september 2021 @ 06:35:51 #8
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201220528
Een single in een sociale huurwoning, in uitkering, met schulden, en strafblad, voelt waarschijnlijk nog meer geluk dan jij. Vraag jezelf eens af hoe dat komt.

Ik denk dat hier iemand erg streng is voor zichzelf.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_201220672
Ik heb het ook niet altijd breed, maar uh op de een of andere manier hebben wij altijd meer geld dan mijn halve schoonfamilie bij elkaar.

En die verdienen stuk voor stuk vele malen meer dan wij, tot en met eigen grote zaak aan toe.

Geen koopwoning hier.
Zou het wel willen soms puur dat je meer keus hebt qua ruimte en smaak, maar er zijn ergere dingen in het leven hoor.

Ik zie liever dat 4 nullen bedrag permanent op onze rekeningen staan, deels belegd in crypto’s wat weer enorm is toegenomen zelfs dus hopelijk een keer 5 nullen.

Goeie auto, altijd kleding kunnen kopen als het nodig is.
Altijd goed te eten etc.

Een huis is maar een huis.
pi_201220683
quote:
7s.gif Op zondag 5 september 2021 01:59 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Wie zegt dat alles om status draait?
[..]

Vooral social media tegenwoordig.
  zondag 5 september 2021 @ 07:50:56 #11
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201220693
Als je stopt met roken kun je dat geld straks fijn voor extra aflossingen gebruiken, heb je het appartement een stuk sneller dan in 30 jaar afgelost.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 5 september 2021 @ 08:07:25 #12
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201220758
Waarom ga je dan niet eens een keertje pensioen opbouwen? Met het geld van al die sigaretten gaat dat prima lukken.

Of is dit teveel oplossingsgericht gedacht van me?

[ Bericht 21% gewijzigd door Hexagon op 05-09-2021 08:49:55 ]
  zondag 5 september 2021 @ 08:22:08 #13
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_201220836
quote:
1s.gif Op zondag 5 september 2021 01:01 schreef L_ het volgende:

Ik rook nu een pakje sigaretten per dag omdat ik denk dat het kalmeert, maar het kost geld en ik moet er van hoesten

dit kan ook corona zijn :o :!
pi_201221609
Ik kan hier wel gaan roepen dat het leven niét om status draait, dat je tevreden moet zijn met wat je hebt enzo. Maar ik snap je situatie goed en het is gewoon kut.

Als ik nu om me heen kijk welke leeftijdsgenoten in de mooiste/beste koopwoningen wonen, lijkt het vaak eerder een kwestie van geluk dan wijsheid. Net in de juiste tijd een partner gevonden, waarmee je net weer in de juiste tijd nog voor enigszins redelijke prijs een appartement hebt kunnen kopen, in dat appartement een paar jaartjes meeliften op de stijgende huizenmarkt en op tijd kunnen overstappen naar een hoek- of twee onder een kap woning.

Om nog maar niet te spreken over ''toevallige'' voordelen zoals een rijke (schoon) pa, (schoon) ouders die toevallig de pensioengerechtigde leeftijd bereiken en besluiten te stoppen met hun kunsthandel midden in een pittoresk middeleeuws centrum van een leuk stadje waardoor het pand verbouwd wordt voor dochter en schoonzoon lief om een gezin in te starten. Of opa die net overlijdt als kleindochter en partner een huis zoeken waardoor dat huis ''onderhands'' (en dus zonder overbieden) wordt verkocht binnen de familie.

Ik zie om me heen genoeg mensen struggelen op dit punt. Ook mensen met goede opleidingen en goede banen. Wat ik hiermee zeggen wil : wees ook niet te hard voor jezelf.

Dan over het punt toekomst : in zekere zin heb je het natuurlijk altijd zelf wel voor een deel in de hand. Er is geen oplossing om je hoofd-probleem op een snelle of makkelijke manier op te lossen, maar je kunt wel dagelijks kleine stapjes zetten. Als ik eerlijk mag zijn : je postgeschiedenis ziet er bijvoorbeeld best wel fucked up uit. Ranzige seks dingen enzo. Ik kan me niet voorstellen dat je daar diep van binnen erg trots op bent. Begin daar eens mee. Stop met roken. En stop met andere onzinnige uitgaven die je misschien doet om een kortetermijn genots impuls te krijgen. Ga in plaats daarvan sporten om je gedachten te verzetten. Je wordt fitter, krijgt meer zelfvertrouwen..

Op de lange termijn gaat het toch om veel geld. Misschien zijn er nog andere dingen die je onzeker maken : ga daarmee aan het werk. Dat maakt de stap naar een partner of om assertiever te worden kleiner, en zo kan het balletje gaan rollen...
  zondag 5 september 2021 @ 10:00:45 #15
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_201221918
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 02:23 schreef ZarB het volgende:
Alsof een huurhuis een doorzonde is.
Als single ben je dan wel levenslang veroordeeld tot de bijstandsleef als je minder dan twee keer modaal verdient.

Maar TS ziet het inderdaad wel erg somber allemaal, klinkt niet alsof die mentale problemen volledig verdwenen zijn.
  zondag 5 september 2021 @ 10:03:29 #16
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201221957
Hoe dan ook is een pak sigaretten per dag wegpaffen binnen mijn denkkader nergens een oplossing voor.
pi_201222042
@Autoscooter

Het heeft allemaal een verband met elkaar.

Door onzekerheid en angsten ben ik inderdaad afgegleden naar een ongezonde seksverslaving,als je op mijn enkele van mijn voorgaande posts doelt.
Bovendien zijn er nog wel wat fucked up categorieen van seksuele voorkeuren, dan dat ik heb, maar dat is een andere discussie.

Hierdoor heb ik dus nooit een relatie opgebouwd met een vrouw en daardoor dus alleen blijven huren.

Ik heb gewoon niet genoeg kansen gepakt.

Ik ga praten met professional wat dat betreft.

Behalve roken geef ik al niks uit, maar voor een woning sparen in een huurwoning is bijna niet te doen.
pi_201222245
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 06:35 schreef Harvest89 het volgende:
Een single in een sociale huurwoning, in uitkering, met schulden, en strafblad, voelt waarschijnlijk nog meer geluk dan jij. Vraag jezelf eens af hoe dat komt.

Ik denk dat hier iemand erg streng is voor zichzelf.
Omdat ik mij natuurlijk niet met hen vergelijk, maar met leeftijd- en studiegenoten.
  zondag 5 september 2021 @ 10:32:54 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201222395
quote:
7s.gif Op zondag 5 september 2021 10:00 schreef Nobu het volgende:

[..]
Als single ben je dan wel levenslang veroordeeld tot de bijstandsleef als je minder dan twee keer modaal verdient.

Maar TS ziet het inderdaad wel erg somber allemaal, klinkt niet alsof die mentale problemen volledig verdwenen zijn.
Wat is ‘de bijstandsleef’?
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 5 september 2021 @ 10:33:51 #20
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201222410
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 10:25 schreef L_ het volgende:

[..]
Omdat ik mij natuurlijk niet met hen vergelijk, maar met leeftijd- en studiegenoten.
Dat is een keuze.
pi_201222433
-serieus?-

[ Bericht 96% gewijzigd door Lenny77 op 05-09-2021 17:57:31 ]
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 5 september 2021 @ 10:40:01 #22
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_201222530
Been there. Ik heb afgelopen maart iets gekocht, verdiende 15% boven modaal, en toch had ik tegen de ton aan spaargeld nodig om een appartementje uit de jaren 60 te bemachtigen. Ik heb dit geld bij elkaar kunnen sparen omdat ik 1. altijd deeltijd opleidingen heb gedaan. 2. bij mijn ouders woonde en 3. laatste jaren ploegentoeslag ontvang. Ik had er eerder uit gekunt, maar door het ptss en reizen ontbrak een vast contract en minimaal 3 jaar dienstverband. Toen ik op mijn 27e eindelijk een vast contract kreeg, stegen de huizenprijzen de pan uit.

Het kostte mij 3,5 jaar aan bezichtigingen om aan een woning te komen. Ja ik had mijn horizon kunnen vebreden, maar mijn leven (werk + prive) zijn nu om de hoek, dat is ook wat waard.

Veel sterkte toegewenst, de frustratie is real.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ciclon op 05-09-2021 10:46:34 ]
  zondag 5 september 2021 @ 10:43:38 #23
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_201222609
quote:
1s.gif Op zondag 5 september 2021 10:32 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Wat is ‘de bijstandsleef’?
Nauwelijks iets te besteden hebben, tussen het uitschot wonen en geen enkele hoop dat het ooit beter gaat worden.
  zondag 5 september 2021 @ 10:46:56 #24
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201222685
quote:
7s.gif Op zondag 5 september 2021 10:43 schreef Nobu het volgende:

[..]
Nauwelijks iets te besteden hebben, tussen het uitschot wonen en geen enkele hoop dat het ooit beter gaat worden.
Als je als single minder dan 2x modaal verdient? Jij bent gek.
  zondag 5 september 2021 @ 10:52:24 #25
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_201222811
quote:
1s.gif Op zondag 5 september 2021 10:46 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Als je als single minder dan 2x modaal verdient? Jij bent gek.
40m2 kost minstens 1000 euro exclusief G/W/L als je niet sociaal kunt huren, daarmee is je financiële voorsprong op de bijstand in een keer verdampt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')