Je uitspraak over "een piepkleine uit mekaar vallende studio kopen" geeft al aan wat je attitude is.quote:Op maandag 18 oktober 2021 16:44 schreef sirdanilot het volgende:
Jij had toen al 3 jaar lang je koophuis afgelost, dan is het logisch dat je naar pensioen gaat kijken. Ik kan als ik geluk heb een piepkleine uit mekaar vallende studio kopen zodra ik 40 ben.
Als jij denkt dat ik een riante villa kan betalen zodra ik 40 ben, terwijl ik momenteel helemaal geen land of huis bezit, dan had je echt wat beter op moeten letten bij Rekenen op de basisschool.quote:Op maandag 18 oktober 2021 16:46 schreef blomke het volgende:
[..]
Je uitspraak over "een piepkleine uit mekaar vallende studio kopen" geeft al aan wat je attitude is.
Nederland is wel uitzonderlijk met bakstenen bezitten. Ik woon al 12+ jaar in het buitenland, verschillende landen gewoond, en nergens is men zo fanatiek in het willen bezitten van een huisje.quote:Op maandag 18 oktober 2021 16:44 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Wat leuk voor je, toen ik 25 was had ik amper een callcenterbaantje voor niet ver boven minimumloon.
Dus ik denk dat je je wel kan voorstellen dat onze financiele situaties op vergelijkbare leeftijd (28 jaar) niet echt vergelijkbaar waren. Jij had toen al 3 jaar lang je koophuis afgelost, dan is het logisch dat je naar pensioen gaat kijken. Ik kan als ik geluk heb een piepkleine uit mekaar vallende studio kopen zodra ik 40 ben.
Ik ben mid 30 en heb ook halverwege mn 20e een koophuis gekocht, heb uiteraard ook het geluk gehad dat we wat betaalbaars konden vinden, maar ben ook vooral vanaf mn 18e gewoon keihard gaan sparen (en had toen ook maar een onderbetaald baantje)quote:Op maandag 18 oktober 2021 16:44 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Wat leuk voor je, toen ik 25 was had ik amper een callcenterbaantje voor niet ver boven minimumloon.
Dus ik denk dat je je wel kan voorstellen dat onze financiele situaties op vergelijkbare leeftijd (28 jaar) niet echt vergelijkbaar waren. Jij had toen al 3 jaar lang je koophuis afgelost, dan is het logisch dat je naar pensioen gaat kijken. Ik kan als ik geluk heb een piepkleine uit mekaar vallende studio kopen zodra ik 40 ben.
Ach voor mijn kist betaal ik geen ene rooie cent dat lost mijn broer tegen die tijd lekker op. Mocht ik mijn broer , mijn enige erfgenaam, overleven , dan houdt het op en wordt het een gemeentelijke begrafenisquote:Op maandag 18 oktober 2021 19:10 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Nederland is wel uitzonderlijk met bakstenen bezitten. Ik woon al 12+ jaar in het buitenland, verschillende landen gewoond, en nergens is men zo fanatiek in het willen bezitten van een huisje.
Hier in Zwitserland (omgeving Zurich) moet je minstens een miljoen neerleggen voor een klein appartementje, in een gehucht verder weg 750k voor 90m2. Een huisje met een tuin, geschakeld, 1.3-1.4Mil . Een leuke vrijstaande bungalow 2MIL + in the middle of nowhere.![]()
Ik ken bijna niemand die een huis bezit (leeftijd 30/40+), ja 1 iemand, maar die verdient tonnen per jaar, steenrijk dus. Ik zie Nederland ook nog wel verder doorstijgen tot zulke absurde bedragen, tot het allemaal keihard in elkaar dondert, want uiteindelijk kan niemand nieuw meer instappen.
In de tussentijd kan je lekker door sparen voor die garagebox, of gelijk doorgaan voor de kist, scheelt in sparen.
Ik heb minder uitgegeven dan mijn vrienden tijdens mijn studenten tijd. Vanwege mijn beperking kon ik lang niet alle studenten baantjes doen helaas , maar wel net aan met moeite genoeg om niet dakloos te raken tijdens mijn studententijd.quote:Op maandag 18 oktober 2021 19:38 schreef 111210 het volgende:
[..]
Ik ben mid 30 en heb ook halverwege mn 20e een koophuis gekocht, heb uiteraard ook het geluk gehad dat we wat betaalbaars konden vinden, maar ben ook vooral vanaf mn 18e gewoon keihard gaan sparen (en had toen ook maar een onderbetaald baantje)
Al mn vrienden gingen ieder weekend uit, meerdere keren op vakantie, concertje hier en een paar keer afhaal per week.
En die hebben nu allemaal nog steeds een huurhuisje.
Respect en bewondering; heel veel respect wat je met deze "burden" al hebt gehaald en gepresteerd!!quote:Op maandag 18 oktober 2021 22:03 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik heb minder uitgegeven dan mijn vrienden tijdens mijn studenten tijd. Vanwege mijn beperking kon ik lang niet alle studenten baantjes doen helaas , maar wel net aan met moeite genoeg om niet dakloos te raken tijdens mijn studententijd.
Met fysieke beperkingen (zeer slecht zicht, dyspraxia ) en ook nog autisme erbij is het vrijwel niet te doen, ben allang blij dat ik nu een baan heb man
Tijdens de vorige crisis daalden de huizenprijzen gemiddeld 21%. Sindsdien zijn ze verdubbeld. Ik denk niet dat bij een eventuele toekomstige crisis de huizen echt veel meer betaalbaar gaan worden.quote:Op maandag 18 oktober 2021 17:30 schreef Aiciu het volgende:
Je moet als starter geen huis willen kopen in deze tijd.
Ik zou nu zoveel mogelijk sparen zodat je kunt instappen zodra de huizenmarkt weer in elkaar klettert.
Ik blijf in iig lekker scheefhuren in mijn sociale huurwoning voor nog geen 500 per maand. Zet ik die andere 1500 die ik overhoud lekker apart.
Denk dat we in Nederland ook die kant op gaan in de grote steden. Is huren in Zwitserland nog wel een beetje betaalbaar?quote:Op maandag 18 oktober 2021 19:10 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Nederland is wel uitzonderlijk met bakstenen bezitten. Ik woon al 12+ jaar in het buitenland, verschillende landen gewoond, en nergens is men zo fanatiek in het willen bezitten van een huisje.
Hier in Zwitserland (omgeving Zurich) moet je minstens een miljoen neerleggen voor een klein appartementje, in een gehucht verder weg 750k voor 90m2. Een huisje met een tuin, geschakeld, 1.3-1.4Mil . Een leuke vrijstaande bungalow 2MIL + in the middle of nowhere.![]()
Ik ken bijna niemand die een huis bezit (leeftijd 30/40+), ja 1 iemand, maar die verdient tonnen per jaar, steenrijk dus. Ik zie Nederland ook nog wel verder doorstijgen tot zulke absurde bedragen, tot het allemaal keihard in elkaar dondert, want uiteindelijk kan niemand nieuw meer instappen.
In de tussentijd kan je lekker door sparen voor die garagebox, of gelijk doorgaan voor de kist, scheelt in sparen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |