SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Het is geen of-of, hè. De conclusie kan ook zijn dat een groot deel van het micromanagement gewoon overbodig is en kan worden geschrapt.quote:Op zaterdag 4 september 2021 09:37 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ok, gaan we vanaf nu verplichte negatieve test of vaccinatiebewijs invoeren voor allerlei dingen in het dagelijks leven. Benieuwd naar de reacties in dit topic.
De Parade werd verboden vanwege de vervoersstromen van en naar het event. Het zou te risicovol zijn. Maar die uittocht door Zandvoort is allemaal prima. Ik vind daar wel wat van.![]()
Dat gaat ten koste van de baanzekerheid van een aantal politici dus dat gaat niet gebeuren.quote:Op zaterdag 4 september 2021 09:52 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is geen of-of, hè. De conclusie kan ook zijn dat een groot deel van het micromanagement gewoon overbodig is en kan worden geschrapt.
De Parade werd verboden vanwege de vervoersstromen van en naar het event. Het zou te risicovol zijn. Maar die uittocht door Zandvoort is allemaal prima. Ik vind daar wel wat van.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Veel van de maatregel zijn overbodig of dienen een ander doel, zoals vaccinatiegraad verhogen. Even heel simpel, zolang de mensen die besmet zijn geraakt in de supermarkt, vaak een drukke plek op bepaalde momenten, niet in rijen dik staan te dringen voor een bed op de ic, lijkt een coronabewijs voor een museum mij klinkklare onzin. Daar is de kans op een besmetting nog vele malen kleiner.quote:Op zaterdag 4 september 2021 09:52 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is geen of-of, hè. De conclusie kan ook zijn dat een groot deel van het micromanagement gewoon overbodig is en kan worden geschrapt.![]()
Is er hier iemand naar de vaccinatie afspraak gegaan zonder de uitnodigingsbrief? Ik ben die brief kwijt.
Denk dat het geen groot probleem is maar ben benieuwd naar ervaringen van anderen..Alpha kenny one![]()
is dat zo? ik meen dat het was omdat de mensen daar niet op 1 plek blijven zittenquote:Op zaterdag 4 september 2021 09:52 schreef Spablauw214 het volgende:
De Parade werd verboden vanwege de vervoersstromen van en naar het event.![]()
Je hebt de uitnodiging ook digitaal toch?quote:Op zaterdag 4 september 2021 10:01 schreef falling_away het volgende:
Is er hier iemand naar de vaccinatie afspraak gegaan zonder de uitnodigingsbrief? Ik ben die brief kwijt.
Denk dat het geen groot probleem is maar ben benieuwd naar ervaringen van anderen..![]()
geen ervaring maar denk dat ze je met open armen ontvangenquote:Op zaterdag 4 september 2021 10:01 schreef falling_away het volgende:
Denk dat het geen groot probleem is maar ben benieuwd naar ervaringen van anderen..![]()
De uitnodigsbrief is de brief van: "jij kan vanaf nu een afspraak maken." Zo ja, dan ik. Zonder problemen.quote:Op zaterdag 4 september 2021 10:01 schreef falling_away het volgende:
Een grote probleem met dat soort dingen is dat jij bent overgeleverd aan de grille van lokale bestuur. Dat zie jij deze zomer ook aan de willekeur in kermisbeleid.quote:Op zaterdag 4 september 2021 09:52 schreef Spablauw214 het volgende:
De Parade werd verboden vanwege de vervoersstromen van en naar het event. Het zou te risicovol zijn. Maar die uittocht door Zandvoort is allemaal prima. Ik vind daar wel wat van![]()
Die foutive 'ik' plaats je ook alleen maar als je een wat gemankeerd zelfbeeld hebt.quote:Op zaterdag 4 september 2021 08:51 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Och deze discussie weer. Als Wouter de DJ is gevaccineerd, wat kunnen hem dan die anderen schelen? Of vertrouwt hij het vaccin niet?
Maar Jan, je mag nog steeds over je eigen lichaam beslissen. Wil je geen vaccin? Dan lekker niet. Maar dan ook geen gevaar/beperking vormen voor mensen die ik wél een vaccin hebben. Want die hebben ook recht op een leuk leven. Dus wegwezen uit kroegen, musea etc.By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna![]()
Ik kon de afspraak gewoon maken met Digid, maar in de bevestigingsmail staat dat je de uitnodigingsbrief mee moet nemen..quote:Op zaterdag 4 september 2021 10:03 schreef Momo het volgende:
[..]
Je hebt de uitnodiging ook digitaal toch?quote:Dit moet je meenemen
Wanneer je naar de vaccinatie-locatie komt, heb je het volgende nodig:
- Mondkapje > de mondkapjesplicht blijft bestaan op de vaccinatielocaties!
- Ben je 14 jaar of ouder? Neem jouw identiteitsbewijs mee. Bijvoorbeeld een paspoort of ID-kaart.
- Deze afspraakbevestiging
- De uitnodigingsbrief om je te laten vaccineren
- Een ingevulde gezondheidsverklaring. Die heb je gekregen bij je uitnodiging. Je kunt zowel de Nederlandstalige als de anderstalige versies van de gezondheidsverklaring downloaden door op deze zin te klikken.Ok bedankt.. zal wel loslopen dan.quote:Op zaterdag 4 september 2021 10:04 schreef maan_man het volgende:
[..]
De uitnodigsbrief is de brief van: "jij kan vanaf nu een afspraak maken." Zo ja, dan ik. Zonder problemen.Alpha kenny one![]()
Dat is een van de redenen waarom ik toch wel wat gefrustreerd ben richting het kabinet. Dat ze de bevolking toch het idee geven dat het nou eenmaal de keuze is tussen gedoe met testen/Corona passen & iets helemaal niet kunnen. Heel veel mensen die 1.5 jaar (pak ‘m beet) bepaalde dingen gemist hebben; de overheid weet best dat de drang om die dingen weer te kunnen doen erg hoog ligt momenteel. Dus ja, de meeste mensen gaan er toch gewoon in mee.quote:Op vrijdag 3 september 2021 23:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dan moeten mensen ook stoppen met massaal gebruik maken van die tvt-toestanden en springen door de hoepels die opgehouden worden. En dat gaat niet gebeuren, want iedereen heeft voor zichzelf wel redenen om voor bepaalde dingen toch mee te doen.
Wij zijn ook rustig twee keer op vakantie gegaan. We hadden met onze principes lekker thuis kunnen blijven, maar de drang om weer te reizen was groter.
Haalt niet weg dat veel dingen ook gewoon zouden kunnen zonder die testsamenleving. Of vaccinatie paspoorten. Maar zolang de bevolking er van uit gaat dat dat geen mogelijkheid is vanwege uitspraken vanaf bovenaf blijven ze gewoon doorgaan met het springen door hoepels. Wat de overheid dan weer kan zien als ‘kijk, kijk, ze vinden het prima’. Ze zien alleen niet in (of juist wel..) dat mensen het alleen maar prima lijken te vinden omdat ze het doen voorkomen alsof er geen beter alternatief is.![]()
You sure about that bro?quote:Op zaterdag 4 september 2021 10:01 schreef maan_man het volgende:
[..]
Veel van de maatregel zijn overbodig of dienen een ander doel, zoals vaccinatiegraad verhogen. Even heel simpel, zolang de mensen die besmet zijn geraakt in de supermarkt, vaak een drukke plek op bepaalde momenten, niet in rijen dik staan te dringen voor een bed op de ic, lijkt een coronabewijs voor een museum mij klinkklare onzin. Daar is de kans op een besmetting nog vele malen kleiner.![]()
![]()
'Populair wijffie die Mona!'quote:Op zaterdag 4 september 2021 10:39 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
You sure about that bro?
[ afbeelding ]
Had ik als onderschrift bij een soortgelijke foto die ik had gemaakt toen ik in het Louvre was![]()
![]()
Heeft Hugo ook al zeggenschap over dat museum? In Nederland heb je misschien de nachtwacht, maar voor de rest zijn het wat stoffige doeken waar af en toe een bejaarde naar komt kijken.quote:Op zaterdag 4 september 2021 10:39 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
You sure about that bro?
[ afbeelding ]![]()
Je realiseert je wel dat er meer musea zijn dan saaie hallen waar schilderijtjes hangen?quote:Op zaterdag 4 september 2021 10:43 schreef maan_man het volgende:
[..]
Heeft Hugo ook al zeggenschap over dat museum? In Nederland heb je misschien de nachtwacht, maar voor de rest zijn het wat stoffige doeken waar af en toe een bejaarde naar komt kijken.
Volgens mij is het Spoorwegmuseum bijvoorbeeld toch aardig goed bezocht door het jaar heen.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Omg! hebben die mensen nog nooit een neger gezien?quote:Op zaterdag 4 september 2021 10:39 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
You sure about that bro?
[ afbeelding ]![]()
quote:Op zaterdag 4 september 2021 10:46 schreef tja77 het volgende:
[..]
Omg! hebben die mensen nog nooit een neger gezien?Haha
![]()
Corona is straks al lang en breed geen probleem meer en dan lopen we nog steeds overal en nergens QR-codes te scannen, je kunt het alweer uittekenen. Eens opgetuigd kom je amper nog van die bureaucratie af.quote:Op zaterdag 4 september 2021 10:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat is een van de redenen waarom ik toch wel wat gefrustreerd ben richting het kabinet. Dat ze de bevolking toch het idee geven dat het nou eenmaal de keuze is tussen gedoe met testen/Corona passen & iets helemaal niet kunnen. Heel veel mensen die 1.5 jaar (pak ‘m beet) bepaalde dingen gemist hebben; de overheid weet best dat de drang om die dingen weer te kunnen doen erg hoog ligt momenteel. Dus ja, de meeste mensen gaan er toch gewoon in mee.
Wij zijn ook rustig twee keer op vakantie gegaan. We hadden met onze principes lekker thuis kunnen blijven, maar de drang om weer te reizen was groter.
Haalt niet weg dat veel dingen ook gewoon zouden kunnen zonder die testsamenleving. Of vaccinatie paspoorten. Maar zolang de bevolking er van uit gaat dat dat geen mogelijkheid is vanwege uitspraken vanaf bovenaf blijven ze gewoon doorgaan met het springen door hoepels. Wat de overheid dan weer kan zien als ‘kijk, kijk, ze vinden het prima’. Ze zien alleen niet in (of juist wel..) dat mensen het alleen maar prima lijken te vinden omdat ze het doen voorkomen alsof er geen beter alternatief is.![]()
Gelukkig zagen een paar users hier dat al niet van mijlenver aankomen.quote:Op zaterdag 4 september 2021 10:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Corona is straks al lang en breed geen probleem meer en dan lopen we nog steeds overal en nergens QR-codes te scannen, je kunt het alweer uittekenen. Eens opgetuigd kom je amper nog van die bureaucratie af.![]()
![]()
Ook ja, maar de vervoerssstroom speelde ook mee. Veel maatregelen zijn destijds genomen om reisbewegingen te voorkomen en dat zie je hier nog wel in terug.quote:Op zaterdag 4 september 2021 10:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
is dat zo? ik meen dat het was omdat de mensen daar niet op 1 plek blijven zitten![]()
Ja, dit. En zeker als je ziet dat er in landen als Frankrijk al wordt geïnvesteerd in zaken als QR-scanners bij de deur, dan suggereert dat niet dat we er over 2 maanden weer vanaf zijn.quote:Op zaterdag 4 september 2021 10:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Corona is straks al lang en breed geen probleem meer en dan lopen we nog steeds overal en nergens QR-codes te scannen, je kunt het alweer uittekenen. Eens opgetuigd kom je amper nog van die bureaucratie af.![]()
Het zou me ook niet verbazen als een groot deel van dit beleid gedreven is door de testaanbieders en de leveranciers van QR-scanners die hun zakken gevuld willen zien.quote:Op zaterdag 4 september 2021 10:59 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ja, dit. En zeker als je ziet dat er in landen als Frankrijk al wordt geïnvesteerd in zaken als QR-scanners bij de deur, dan suggereert dat niet dat we er over 2 maanden weer vanaf zijn.
Complot? Nee. Dom beleid als gevolg van hebzucht? Geloofwaardig.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Dat zijn grotendeels grote hallen (locomotieven zijn geen dingen die je in een klein benauwd kamertje weg kan stoppen), waarvan men de organisatie vorig jaar zomer (toen we, je weet wel, helemaal geen gevaccineerden hadden) al prima op orde had, met van te voren aanmelden om het niet te druk te laten worden, en looproutes op de relevante plekken. Waarom die dan nu nog met TvT zouden moeten gaan werken zie ik vanuit risicoperspectief helemaal niet in.quote:Op zaterdag 4 september 2021 10:44 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Je realiseert je wel dat er meer musea zijn dan saaie hallen waar schilderijtjes hangen?
Volgens mij is het Spoorwegmuseum bijvoorbeeld toch aardig goed bezocht door het jaar heen.![]()
Ik ook niet, maar het was meer een antwoord op de vraag "Waarom zou je naar een museum gaan?" want musea zijn meer dan alleen stoffige beeldende kunst.quote:Op zaterdag 4 september 2021 11:01 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dat zijn grotendeels grote hallen (locomotieven zijn geen dingen die je in een klein benauwd kamertje weg kan stoppen), waarvan men de organisatie vorig jaar zomer (toen we, je weet wel, helemaal geen gevaccineerden hadden) al prima op orde had, met van te voren aanmelden om het niet te druk te laten worden, en looproutes op de relevante plekken. Waarom die dan nu nog met TvT zouden moeten gaan werken zie ik vanuit risicoperspectief helemaal niet in.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Met veiligheid heeft het ook al lang niks meer van doen, het is puur treiteren van niet-gevaccineerden. En wellicht wat Stoney schrijft, wat bevriende bedrijfjes de zakken laten vullen.quote:Op zaterdag 4 september 2021 10:59 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ja, dit. En zeker als je ziet dat er in landen als Frankrijk al wordt geïnvesteerd in zaken als QR-scanners bij de deur, dan suggereert dat niet dat we er over 2 maanden weer vanaf zijn.![]()
Dat heeft De Jonge gisteren ook precies zo gezegd: het breed invoeren van TvT wordt gedaan in een poging de vaccinatiegraad op te krikken.quote:Op zaterdag 4 september 2021 11:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Met veiligheid heeft het ook al lang niks meer van doen, het is puur treiteren van niet-gevaccineerden.![]()
Ja, klopt. Overigens heeft het met gerichte risicoinperking natuurlijk niet veel meer te maken, is gewoon een poging tot het treiteren van ongevaccineerden zodat ze ook braaf gaan doen wat je wilt. Denk alleen niet dat het gaat werken, ik vermoed dat allochtonen in achterstandswijken en strenggelovige takken van het christendom sowieso niet veel behoefte aan het aanschouwen van kunst en het bezoeken van kroegen hebben.quote:Op zaterdag 4 september 2021 11:02 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar het was meer een antwoord op de vraag "Waarom zou je naar een museum gaan?" want musea zijn meer dan alleen stoffige beeldende kunst.![]()
Yep. En hij gaat van een koude kermis thuiskomen.quote:Op zaterdag 4 september 2021 11:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat heeft De Jonge gisteren ook precies zo gezegd: het breed invoeren van TvT wordt gedaan in een poging de vaccinatiegraad op te krikken.![]()
Ik vraag me bij de Jonge altijd af of hij het ter plekke bedenkt en niet voor zich kan houden of dat dit al lang en breed besproken is met Rutte en Grapperhaus.quote:Op zaterdag 4 september 2021 11:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Yep. En hij gaat van een koude kermis thuiskomen.![]()
Het leuke van incompetent zijn is dat je niet kan kiezen wanneer je het wel en niet bentquote:Op zaterdag 4 september 2021 11:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vraag me bij de Jonge altijd af of hij het ter plekke bedenkt en niet voor zich kan houden of dat dit al lang en breed besproken is met Rutte en Grapperhaus.![]()
![]()
Er gebeurt op dat hele Binnenhof niks zonder dat Rutte het weet. En zo wel dan vliegt het servies door het Torentje. Er zijn al zo veel onafhankelijke getuigenissen dat Rutte zo’n enorme controlfreak is. Dit is gewoon afgesproken werk.quote:Op zaterdag 4 september 2021 11:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vraag me bij de Jonge altijd af of hij het ter plekke bedenkt en niet voor zich kan houden of dat dit al lang en breed besproken is met Rutte en Grapperhaus.![]()
Het is een performance artist, denk dat we straks raar opkijken als blijkt dat het gewoon een typetje is van die ene van Baantjer.quote:Op zaterdag 4 september 2021 11:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vraag me bij de Jonge altijd af of hij het ter plekke bedenkt en niet voor zich kan houden![]()
Wij waren vanochtend op een vaccinatielocatie en behalve echt vee jongeren tussen 12 en 17 zat er ook een ouder echtpaar van minstens 70. Toch bijzonder dat deze mensen pas zo laat zijn gaan vaccineren. Ik zou dan zo graag eens even met ze praten om te horen hoe dat zo gelopen is.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Zal wel gewoon een testsamenleving worden ben ik bang. Vaccin heb ik in ieder geval voor jan lul genomen.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Hoezo? Met de huidige plannen is vaccinatie net zo goed als testbewijs, toch?quote:Op zaterdag 4 september 2021 11:25 schreef Discombobulate het volgende:
Zal wel gewoon een testsamenleving worden ben ik bang. Vaccin heb ik in ieder geval voor jan lul genomen.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Ja je hebt het juist niet voor Jan lul genomen want je kan overal doorlopen in plaats van elke keer plannen wanneer je iets gaat doen en van tevoren een testafspraak maken en betalen.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Zolang ze inderdaad de vaccinatie niet 'ongeldig' maken en dus tvt gaan eisen op mensen die gevaccineerd zijn zie ik voor mezelf voorlopig - want gevaccineerd - geen directe issues ontstaan.
Klinkt egoistisch, maar soit.
Hugo en de zijnen weten donders goed dat als je tvt overal gaat invoeren ongeacht vaccinatiestatus, dat praktisch alle mensen die nog niet geprikt zijn dat ook niet meer gaan doen.![]()
Zijn er ook demonstraties/protesten die niet door die totaalidioten georganiseerd worden? Ik begin steeds meer zin te krijgen.![]()
Het grootste probleem met dat hele Zandvoort vs festivals lijkt mij dat de teneur een beetje lijkt te zijn waarom Zandvoort wel i.p.v. waarom festivals niet. Verboden lijken bij veel mensen echt de maatstaf.![]()
Dus met de risico's ter plaatse heeft het dan weinig van doen, nachtclubs e.d. uitgezonderd. Dat wisten we natuurlijk al maar het is in ieder geval al iets dat hij hier kleur bekent.quote:Op zaterdag 4 september 2021 11:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat heeft De Jonge gisteren ook precies zo gezegd: het breed invoeren van TvT wordt gedaan in een poging de vaccinatiegraad op te krikken.I'll give you something to do![]()
Die van de evenementensector waren acceptabel. De rest was bedenkelijk.quote:Op zaterdag 4 september 2021 11:34 schreef Scrummie het volgende:
Zijn er ook demonstraties/protesten die niet door die totaalidioten georganiseerd worden? Ik begin steeds meer zin te krijgen.![]()
Ja eens, alleen ik zoek dan specifiek gericht op vaccinatiedwang/testsamenleving, maar volgens mij zit je dan al vrij snel in de idiotenhoek. Wel lekker voor de regering zo, bij die groep willen mensen zich niet aansluiten, en verder is het vrij stil en rustig.quote:Op zaterdag 4 september 2021 11:37 schreef maan_man het volgende:
[..]
Die van de evenementensector waren acceptabel. De rest was bedenkelijk.![]()
11 september weer unmute-us meende ik. Is overigens meer een verkapt festival maar in ieder geval zonder totaalidiotenquote:Op zaterdag 4 september 2021 11:34 schreef Scrummie het volgende:
Zijn er ook demonstraties/protesten die niet door die totaalidioten georganiseerd worden? Ik begin steeds meer zin te krijgen.
I'll give you something to do![]()
Dat is lekker van de regering en wat ook lekker is voor de regering is het totaal uit de klauwen lopen van de protesten tegen de avondklok en de harde reprimandes. Maakt mensen terughoudender om de straat op te gaan.quote:Op zaterdag 4 september 2021 11:39 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja eens, alleen ik zoek dan specifiek gericht op vaccinatiedwang/testsamenleving, maar volgens mij zit je dan al vrij snel in de idiotenhoek. Wel lekker voor de regering zo, bij die groep willen mensen zich niet aansluiten, en verder is het vrij stil en rustig.![]()
Dat zal dan wel gecombineerd worden met alleen naar buiten mogen bij het kunnen tonen van een bewijsje of negatieve test. En natuurlijk tegen die tijd geen uitzondering meer voor mensen die voor hun werk zo laat nog naar buiten moeten, want ja veiligheid voor je collega-thuisbezorgdtieners enzo.quote:Op zaterdag 4 september 2021 11:43 schreef dick_laurent het volgende:
Owja de avondklok..... sjeeminee...![]()
Zou die ooit weer ingevoerd gaan worden?![]()
![]()
Ik ben op dit moment op vakantie in Frankrijk en de drukte op het marktplein met terrasjes en de danstent bij de rivier, allemaal zonder controle, doen me denken dat in de uitvoer het allemaal wel meevalt.quote:Op zaterdag 4 september 2021 10:59 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ja, dit. En zeker als je ziet dat er in landen als Frankrijk al wordt geïnvesteerd in zaken als QR-scanners bij de deur, dan suggereert dat niet dat we er over 2 maanden weer vanaf zijn.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Dat was het toch altijd al met TvT? Ik zie het verschil niet goed.quote:Op zaterdag 4 september 2021 11:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hoezo? Met de huidige plannen is vaccinatie net zo goed als testbewijs, toch?![]()
Dragen mensen mondkapjes? Toen wij er waren (juli) was het buiten op drukke plekken iig nog verplicht en hield vrijwel iedereen zich er aan.quote:Op zaterdag 4 september 2021 11:46 schreef popje het volgende:
[..]
Ik ben op dit moment op vakantie in Frankrijk en de drukte op het marktplein met terrasjes en de danstent bij de rivier, allemaal zonder controle, doen me denken dat in de uitvoer het allemaal wel meevalt.![]()
Spijt dat ik bij de eerste niet was. Zag er leuk uit, geen gekkies ook.quote:Op zaterdag 4 september 2021 11:40 schreef galantis het volgende:
[..]
11 september weer unmute-us meende ik. Is overigens meer een verkapt festival maar in ieder geval zonder totaalidioten![]()
Waarschijnlijk is burgerlijke ongehoorzaamheid de beste wijze van "protesteren" tegen de testsamenleving voor niet halvegaren. Gewoon vrienden bij je thuis uitnodigen voor een etentje ipv uit eten gaan, bij vrienden in de tuin zitten en speciaalbiertjes proeven ipv het café in te gaan, illegale raves ipv festivals enz.quote:Op zaterdag 4 september 2021 11:34 schreef Scrummie het volgende:
Zijn er ook demonstraties/protesten die niet door die totaalidioten georganiseerd worden? Ik begin steeds meer zin te krijgen.
M'n QR code tonen bij het boarden van een vlucht naar de VS? Geen probleem. Diezelfde QR code moeten tonen wanneer ik op het terras wat wil drinken? Nog niet misschien.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
voor de kroegen telt het nog toch?quote:Op zaterdag 4 september 2021 11:43 schreef dick_laurent het volgende:
Owja de avondklok..... sjeeminee...![]()
Zou die ooit weer ingevoerd gaan worden?![]()
![]()
Dat is zo ongeveer de definitie van drang.quote:Op zaterdag 4 september 2021 11:32 schreef speknek het volgende:
Ja je hebt het juist niet voor Jan lul genomen want je kan overal doorlopen in plaats van elke keer plannen wanneer je iets gaat doen en van tevoren een testafspraak maken en betalen.By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna![]()
Toen wij in Parijs waren was het buiten niet verplicht. Enkel voor veel binnen ruimtes. Je zag ze buiten amper, ook niet bij drukke toeristenplekken. Ja, enkele mensen die er mee liepen misschien, maar niet veel meer dan vóór Corona.quote:Op zaterdag 4 september 2021 11:48 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dragen mensen mondkapjes? Toen wij er waren (juli) was het buiten op drukke plekken iig nog verplicht en hield vrijwel iedereen zich er aan.![]()
Dat viel mij ook op toen ik met mijn zoon daar was in juli. Nog best veel ouderen. Toen kon dat nog liggen aan wachten op Jansen.quote:Op zaterdag 4 september 2021 11:20 schreef miss_sly het volgende:
Wij waren vanochtend op een vaccinatielocatie en behalve echt vee jongeren tussen 12 en 17 zat er ook een ouder echtpaar van minstens 70. Toch bijzonder dat deze mensen pas zo laat zijn gaan vaccineren. Ik zou dan zo graag eens even met ze praten om te horen hoe dat zo gelopen is.
Maar nu nog? Dan toch lang getwijfeld, een zieke in de familie gehad of de dreiging van de Jonge voor willen zijn.![]()
Wij zijn toen in Sarlat nog boos door een agent aangesproken buiten op een markt waar het wat drukker was omdat we 'm niet op hadden.quote:Op zaterdag 4 september 2021 12:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Toen wij in Parijs waren was het buiten niet verplicht. Enkel voor veel binnen ruimtes. Je zag ze buiten amper, ook niet bij drukke toeristenplekken. Ja, enkele mensen die er mee liepen misschien, maar niet veel meer dan vóór Corona.![]()
![]()
Pff. Blij dat die verplichting er in ieder geval niet was toen wij er waren. Ook in Porto was het vooral een vrijblijvend advies in de buitenlucht. Daar droegen er wel meer mensen eentje though, maar het was tenminste vrije keuze. Wij lopen enorm veel in de buitenlucht; het zou de vakantie wel iets minder hebben gemaakt als we er dan continue eentje op zouden moeten.quote:Op zaterdag 4 september 2021 12:30 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wij zijn toen in Sarlat nog boos door een agent aangesproken buiten op een markt waar het wat drukker was omdat we 'm niet op hadden.![]()
Either way vind ik die dingen killing. En dan heb ik nog heel weinig recht van klagen, want ik denk in de afgelopen anderhalf jaar is het langste dat ik zo'n ding op heb moeten houden misschien een half uur geweest, aangezien ik thuis werk en dus nooit in ov kom en winkels ben ik ook zelden langer dan 20 minuten binnen.quote:Op zaterdag 4 september 2021 12:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Pff. Blij dat die verplichting er in ieder geval niet was toen wij er waren. Ook in Porto was het vooral een vrijblijvend advies in de buitenlucht. Daar droegen er wel meer mensen eentje though, maar het was tenminste vrije keuze. Wij lopen enorm veel in de buitenlucht; het zou de vakantie wel iets minder hebben gemaakt als we er dan continue eentje op zouden moeten.
Echt medelijden met al het personeel dat dik 8 uur op een dag met zo'n ding op heeft moeten staan![]()
![]()
Nou ja, prima zo'n situatie. Net terug van de markt voor een fietszadel, daar is alles weer helemaal als vanouds op een handjevol mensen na die er met een mondkapje rondlopen. Nou moeten ze zelf weten toch?quote:Op zaterdag 4 september 2021 12:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Pff. Blij dat die verplichting er in ieder geval niet was toen wij er waren. Ook in Porto was het vooral een vrijblijvend advies in de buitenlucht. Daar droegen er wel meer mensen eentje though, maar het was tenminste vrije keuze. Wij lopen enorm veel in de buitenlucht; het zou de vakantie wel iets minder hebben gemaakt als we er dan continue eentje op zouden moeten.![]()
Ja, ik vind ze ook niet echt comfy. Zorgen er ook vaak voor dat m'n bril heel snel beslaat. Langste dat ik hem op heb gehad was ongeveer 7 uur met enkel af en toe een kleine pauze van vijf minuten om even wat te eten en drinken. Dat was toen we met de trein naar Berlijn gingen vorig jaar.quote:Op zaterdag 4 september 2021 12:35 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Either way vind ik die dingen killing. En dan heb ik nog heel weinig recht van klagen, want ik denk in de afgelopen anderhalf jaar is het langste dat ik zo'n ding op heb moeten houden misschien een half uur geweest, aangezien ik thuis werk en dus nooit in ov kom en winkels ben ik ook zelden langer dan 20 minuten binnen.
Echt medelijden met al het personeel dat dik 8 uur op een dag met zo'n ding op heeft moeten staan![]()
Dat er geen andere grote evenementen mogen zijn is gewoon pure onwil van de overheid en OMT meer kan ik er niet van maken. (ook wel te lezen als angst)quote:Op zaterdag 4 september 2021 11:36 schreef maan_man het volgende:
Het grootste probleem met dat hele Zandvoort vs festivals lijkt mij dat de teneur een beetje lijkt te zijn waarom Zandvoort wel i.p.v. waarom festivals niet. Verboden lijken bij veel mensen echt de maatstaf.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ondanks alle tips, adviezen en zogenaamde wondermiddeltjes her en der kon ik in de winter nooit ergens naar binnen zonder dat m'n glazen minstens gedeeltelijk besloegen.quote:Op zaterdag 4 september 2021 12:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, ik vind ze ook niet echt comfy. Zorgen er ook vaak voor dat m'n bril heel snel beslaat. Langste dat ik hem op heb gehad was ongeveer 7 uur met enkel af en toe een kleine pauze van vijf minuten om even wat te eten en drinken. Dat was toen we met de trein naar Berlijn gingen vorig jaar.![]()
Gemeente Zandvoort: Bij drukte extra maatregelen als het nodig is
Natuurlijk jongens, dan stroopt het op een andere plek op. succes
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Haha dat van de bril heeft m'n vrouw ook vaker gehad ja (al draagt die tegenwoordig vaker lenzen)quote:Op zaterdag 4 september 2021 12:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, ik vind ze ook niet echt comfy. Zorgen er ook vaak voor dat m'n bril heel snel beslaat. Langste dat ik hem op heb gehad was ongeveer 7 uur met enkel af en toe een kleine pauze van vijf minuten om even wat te eten en drinken. Dat was toen we met de trein naar Berlijn gingen vorig jaar.
En als je in de trein zit, mag je m dan niet af doen? Je zit dan toch "geplaceerd" haha.
Of was dat alleen zo toen met restaurants? Jezus ik ben echt wereldvreemd aan het worden geloof ik![]()
![]()
Ach men probeert de schijn op te houden dat dit nog te sturen is, en dat het toestaan van dit evenement een soort van logisch is ten opzichte van al het andere dat niet door mocht gaan.quote:Op zaterdag 4 september 2021 12:46 schreef _serial_ het volgende:
Gemeente Zandvoort: Bij drukte extra maatregelen als het nodig is
Natuurlijk jongens, dan stroopt het op een andere plek op. succes![]()
Wel weer een Duits omaatje gered, zo moet je het maar zien.quote:Op zaterdag 4 september 2021 12:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, ik vind ze ook niet echt comfy. Zorgen er ook vaak voor dat m'n bril heel snel beslaat. Langste dat ik hem op heb gehad was ongeveer 7 uur met enkel af en toe een kleine pauze van vijf minuten om even wat te eten en drinken. Dat was toen we met de trein naar Berlijn gingen vorig jaar.![]()
quote:Op zaterdag 4 september 2021 12:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wel weer een Duits omaatje gered, zo moet je het maar zien.![]()
![]()
Beetje raar. Iemand die gevaccineerd is, kan ook besmet raken en besmettelijk zijn.quote:
Verder valt me op dat juist gevaccineerden zich niet meer houden aan de maatregelen.![]()
In het OV werkt(e) dat anders jaquote:Op zaterdag 4 september 2021 12:46 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Haha dat van de bril heeft m'n vrouw ook vaker gehad ja (al draagt die tegenwoordig vaker lenzen)
En als je in de trein zit, mag je m dan niet af doen? Je zit dan toch "geplaceerd" haha.
Of was dat alleen zo toen met restaurants? Jezus ik ben echt wereldvreemd aan het worden geloof ikquote:Op zaterdag 4 september 2021 12:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wel weer een Duits omaatje gered, zo moet je het maar zien.
Wel weer goed gemaakt door een superspreader te zijn in Portugal en Frankrijk.![]()
https://www.nu.nl/binnenl(...)-tijdens-corona.htmlJa, no shit.quote:Veel cursussen op locatie moesten stoppen door corona, of werden online gegeven. Niet alle laaggeletterden konden echter overweg met het online onderwijs. Vooral mensen met een zeer laag taalniveau en ouderen hadden grote moeite met het volgen van online lessen.![]()
Aan de andere kant: een klant van mij zit in het trainingswereldje en sinds hij volledig online is gaan werken vorig jaar, is z'n business zo ongeveer vertienvoudigd.![]()
Dit vroegen wij ons onlangs af toen we in het vliegtuig zaten. Iedereen gevaccineerd of negatief getest, maar toch kapjes verplicht. En daarna zo’n bandje over veilig reizen doen we samenquote:Op zaterdag 4 september 2021 12:46 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Haha dat van de bril heeft m'n vrouw ook vaker gehad ja (al draagt die tegenwoordig vaker lenzen)
Of was dat alleen zo toen met restaurants? Jezus ik ben echt wereldvreemd aan het worden geloof ik
Voorin de cabine hing een gordijntje, daarachter zag je de stewardessen gewoon met het kapje op de kin lopen. Maar alles voor de beeldvorming.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: