Dragen mensen mondkapjes? Toen wij er waren (juli) was het buiten op drukke plekken iig nog verplicht en hield vrijwel iedereen zich er aan.quote:Op zaterdag 4 september 2021 11:46 schreef popje het volgende:
[..]
Ik ben op dit moment op vakantie in Frankrijk en de drukte op het marktplein met terrasjes en de danstent bij de rivier, allemaal zonder controle, doen me denken dat in de uitvoer het allemaal wel meevalt.
Spijt dat ik bij de eerste niet was. Zag er leuk uit, geen gekkies ook.quote:Op zaterdag 4 september 2021 11:40 schreef galantis het volgende:
[..]
11 september weer unmute-us meende ik. Is overigens meer een verkapt festival maar in ieder geval zonder totaalidioten
Waarschijnlijk is burgerlijke ongehoorzaamheid de beste wijze van "protesteren" tegen de testsamenleving voor niet halvegaren. Gewoon vrienden bij je thuis uitnodigen voor een etentje ipv uit eten gaan, bij vrienden in de tuin zitten en speciaalbiertjes proeven ipv het café in te gaan, illegale raves ipv festivals enz.quote:Op zaterdag 4 september 2021 11:34 schreef Scrummie het volgende:
Zijn er ook demonstraties/protesten die niet door die totaalidioten georganiseerd worden? Ik begin steeds meer zin te krijgen.
voor de kroegen telt het nog toch?quote:Op zaterdag 4 september 2021 11:43 schreef dick_laurent het volgende:
Owja de avondklok..... sjeeminee...![]()
Zou die ooit weer ingevoerd gaan worden?![]()
Dat is zo ongeveer de definitie van drang.quote:Op zaterdag 4 september 2021 11:32 schreef speknek het volgende:
Ja je hebt het juist niet voor Jan lul genomen want je kan overal doorlopen in plaats van elke keer plannen wanneer je iets gaat doen en van tevoren een testafspraak maken en betalen.
Toen wij in Parijs waren was het buiten niet verplicht. Enkel voor veel binnen ruimtes. Je zag ze buiten amper, ook niet bij drukke toeristenplekken. Ja, enkele mensen die er mee liepen misschien, maar niet veel meer dan vóór Corona.quote:Op zaterdag 4 september 2021 11:48 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dragen mensen mondkapjes? Toen wij er waren (juli) was het buiten op drukke plekken iig nog verplicht en hield vrijwel iedereen zich er aan.
Dat viel mij ook op toen ik met mijn zoon daar was in juli. Nog best veel ouderen. Toen kon dat nog liggen aan wachten op Jansen.quote:Op zaterdag 4 september 2021 11:20 schreef miss_sly het volgende:
Wij waren vanochtend op een vaccinatielocatie en behalve echt vee jongeren tussen 12 en 17 zat er ook een ouder echtpaar van minstens 70. Toch bijzonder dat deze mensen pas zo laat zijn gaan vaccineren. Ik zou dan zo graag eens even met ze praten om te horen hoe dat zo gelopen is.
Wij zijn toen in Sarlat nog boos door een agent aangesproken buiten op een markt waar het wat drukker was omdat we 'm niet op hadden.quote:Op zaterdag 4 september 2021 12:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Toen wij in Parijs waren was het buiten niet verplicht. Enkel voor veel binnen ruimtes. Je zag ze buiten amper, ook niet bij drukke toeristenplekken. Ja, enkele mensen die er mee liepen misschien, maar niet veel meer dan vóór Corona.
Pff. Blij dat die verplichting er in ieder geval niet was toen wij er waren. Ook in Porto was het vooral een vrijblijvend advies in de buitenlucht. Daar droegen er wel meer mensen eentje though, maar het was tenminste vrije keuze. Wij lopen enorm veel in de buitenlucht; het zou de vakantie wel iets minder hebben gemaakt als we er dan continue eentje op zouden moeten.quote:Op zaterdag 4 september 2021 12:30 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wij zijn toen in Sarlat nog boos door een agent aangesproken buiten op een markt waar het wat drukker was omdat we 'm niet op hadden.
Either way vind ik die dingen killing. En dan heb ik nog heel weinig recht van klagen, want ik denk in de afgelopen anderhalf jaar is het langste dat ik zo'n ding op heb moeten houden misschien een half uur geweest, aangezien ik thuis werk en dus nooit in ov kom en winkels ben ik ook zelden langer dan 20 minuten binnen.quote:Op zaterdag 4 september 2021 12:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Pff. Blij dat die verplichting er in ieder geval niet was toen wij er waren. Ook in Porto was het vooral een vrijblijvend advies in de buitenlucht. Daar droegen er wel meer mensen eentje though, maar het was tenminste vrije keuze. Wij lopen enorm veel in de buitenlucht; het zou de vakantie wel iets minder hebben gemaakt als we er dan continue eentje op zouden moeten.
Nou ja, prima zo'n situatie. Net terug van de markt voor een fietszadel, daar is alles weer helemaal als vanouds op een handjevol mensen na die er met een mondkapje rondlopen. Nou moeten ze zelf weten toch?quote:Op zaterdag 4 september 2021 12:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Pff. Blij dat die verplichting er in ieder geval niet was toen wij er waren. Ook in Porto was het vooral een vrijblijvend advies in de buitenlucht. Daar droegen er wel meer mensen eentje though, maar het was tenminste vrije keuze. Wij lopen enorm veel in de buitenlucht; het zou de vakantie wel iets minder hebben gemaakt als we er dan continue eentje op zouden moeten.
Ja, ik vind ze ook niet echt comfy. Zorgen er ook vaak voor dat m'n bril heel snel beslaat. Langste dat ik hem op heb gehad was ongeveer 7 uur met enkel af en toe een kleine pauze van vijf minuten om even wat te eten en drinken. Dat was toen we met de trein naar Berlijn gingen vorig jaar.quote:Op zaterdag 4 september 2021 12:35 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Either way vind ik die dingen killing. En dan heb ik nog heel weinig recht van klagen, want ik denk in de afgelopen anderhalf jaar is het langste dat ik zo'n ding op heb moeten houden misschien een half uur geweest, aangezien ik thuis werk en dus nooit in ov kom en winkels ben ik ook zelden langer dan 20 minuten binnen.
Echt medelijden met al het personeel dat dik 8 uur op een dag met zo'n ding op heeft moeten staan
Dat er geen andere grote evenementen mogen zijn is gewoon pure onwil van de overheid en OMT meer kan ik er niet van maken. (ook wel te lezen als angst)quote:Op zaterdag 4 september 2021 11:36 schreef maan_man het volgende:
Het grootste probleem met dat hele Zandvoort vs festivals lijkt mij dat de teneur een beetje lijkt te zijn waarom Zandvoort wel i.p.v. waarom festivals niet. Verboden lijken bij veel mensen echt de maatstaf.
Ondanks alle tips, adviezen en zogenaamde wondermiddeltjes her en der kon ik in de winter nooit ergens naar binnen zonder dat m'n glazen minstens gedeeltelijk besloegen.quote:Op zaterdag 4 september 2021 12:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, ik vind ze ook niet echt comfy. Zorgen er ook vaak voor dat m'n bril heel snel beslaat. Langste dat ik hem op heb gehad was ongeveer 7 uur met enkel af en toe een kleine pauze van vijf minuten om even wat te eten en drinken. Dat was toen we met de trein naar Berlijn gingen vorig jaar.
Haha dat van de bril heeft m'n vrouw ook vaker gehad ja (al draagt die tegenwoordig vaker lenzen)quote:Op zaterdag 4 september 2021 12:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, ik vind ze ook niet echt comfy. Zorgen er ook vaak voor dat m'n bril heel snel beslaat. Langste dat ik hem op heb gehad was ongeveer 7 uur met enkel af en toe een kleine pauze van vijf minuten om even wat te eten en drinken. Dat was toen we met de trein naar Berlijn gingen vorig jaar.
Ach men probeert de schijn op te houden dat dit nog te sturen is, en dat het toestaan van dit evenement een soort van logisch is ten opzichte van al het andere dat niet door mocht gaan.quote:Op zaterdag 4 september 2021 12:46 schreef _serial_ het volgende:
Gemeente Zandvoort: Bij drukte extra maatregelen als het nodig is
Natuurlijk jongens, dan stroopt het op een andere plek op. succes
Wel weer een Duits omaatje gered, zo moet je het maar zien.quote:Op zaterdag 4 september 2021 12:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 4 september 2021 12:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wel weer een Duits omaatje gered, zo moet je het maar zien.
Beetje raar. Iemand die gevaccineerd is, kan ook besmet raken en besmettelijk zijn.quote:
In het OV werkt(e) dat anders jaquote:Op zaterdag 4 september 2021 12:46 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Haha dat van de bril heeft m'n vrouw ook vaker gehad ja (al draagt die tegenwoordig vaker lenzen)
En als je in de trein zit, mag je m dan niet af doen? Je zit dan toch "geplaceerd" haha.
Of was dat alleen zo toen met restaurants? Jezus ik ben echt wereldvreemd aan het worden geloof ik
quote:Op zaterdag 4 september 2021 12:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wel weer een Duits omaatje gered, zo moet je het maar zien.
Ja, no shit.quote:Veel cursussen op locatie moesten stoppen door corona, of werden online gegeven. Niet alle laaggeletterden konden echter overweg met het online onderwijs. Vooral mensen met een zeer laag taalniveau en ouderen hadden grote moeite met het volgen van online lessen.
Dit vroegen wij ons onlangs af toen we in het vliegtuig zaten. Iedereen gevaccineerd of negatief getest, maar toch kapjes verplicht. En daarna zo’n bandje over veilig reizen doen we samenquote:Op zaterdag 4 september 2021 12:46 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Haha dat van de bril heeft m'n vrouw ook vaker gehad ja (al draagt die tegenwoordig vaker lenzen)
En als je in de trein zit, mag je m dan niet af doen? Je zit dan toch "geplaceerd" haha.
Of was dat alleen zo toen met restaurants? Jezus ik ben echt wereldvreemd aan het worden geloof ik
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |