SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Het is geen of-of, hè. De conclusie kan ook zijn dat een groot deel van het micromanagement gewoon overbodig is en kan worden geschrapt.quote:Op zaterdag 4 september 2021 09:37 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ok, gaan we vanaf nu verplichte negatieve test of vaccinatiebewijs invoeren voor allerlei dingen in het dagelijks leven. Benieuwd naar de reacties in dit topic.
De Parade werd verboden vanwege de vervoersstromen van en naar het event. Het zou te risicovol zijn. Maar die uittocht door Zandvoort is allemaal prima. Ik vind daar wel wat van.![]()
Dat gaat ten koste van de baanzekerheid van een aantal politici dus dat gaat niet gebeuren.quote:Op zaterdag 4 september 2021 09:52 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is geen of-of, hè. De conclusie kan ook zijn dat een groot deel van het micromanagement gewoon overbodig is en kan worden geschrapt.
De Parade werd verboden vanwege de vervoersstromen van en naar het event. Het zou te risicovol zijn. Maar die uittocht door Zandvoort is allemaal prima. Ik vind daar wel wat van.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Veel van de maatregel zijn overbodig of dienen een ander doel, zoals vaccinatiegraad verhogen. Even heel simpel, zolang de mensen die besmet zijn geraakt in de supermarkt, vaak een drukke plek op bepaalde momenten, niet in rijen dik staan te dringen voor een bed op de ic, lijkt een coronabewijs voor een museum mij klinkklare onzin. Daar is de kans op een besmetting nog vele malen kleiner.quote:Op zaterdag 4 september 2021 09:52 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is geen of-of, hè. De conclusie kan ook zijn dat een groot deel van het micromanagement gewoon overbodig is en kan worden geschrapt.![]()
Is er hier iemand naar de vaccinatie afspraak gegaan zonder de uitnodigingsbrief? Ik ben die brief kwijt.
Denk dat het geen groot probleem is maar ben benieuwd naar ervaringen van anderen..Alpha kenny one![]()
is dat zo? ik meen dat het was omdat de mensen daar niet op 1 plek blijven zittenquote:Op zaterdag 4 september 2021 09:52 schreef Spablauw214 het volgende:
De Parade werd verboden vanwege de vervoersstromen van en naar het event.![]()
Je hebt de uitnodiging ook digitaal toch?quote:Op zaterdag 4 september 2021 10:01 schreef falling_away het volgende:
Is er hier iemand naar de vaccinatie afspraak gegaan zonder de uitnodigingsbrief? Ik ben die brief kwijt.
Denk dat het geen groot probleem is maar ben benieuwd naar ervaringen van anderen..![]()
geen ervaring maar denk dat ze je met open armen ontvangenquote:Op zaterdag 4 september 2021 10:01 schreef falling_away het volgende:
Denk dat het geen groot probleem is maar ben benieuwd naar ervaringen van anderen..![]()
De uitnodigsbrief is de brief van: "jij kan vanaf nu een afspraak maken." Zo ja, dan ik. Zonder problemen.quote:Op zaterdag 4 september 2021 10:01 schreef falling_away het volgende:
Een grote probleem met dat soort dingen is dat jij bent overgeleverd aan de grille van lokale bestuur. Dat zie jij deze zomer ook aan de willekeur in kermisbeleid.quote:Op zaterdag 4 september 2021 09:52 schreef Spablauw214 het volgende:
De Parade werd verboden vanwege de vervoersstromen van en naar het event. Het zou te risicovol zijn. Maar die uittocht door Zandvoort is allemaal prima. Ik vind daar wel wat van![]()
Die foutive 'ik' plaats je ook alleen maar als je een wat gemankeerd zelfbeeld hebt.quote:Op zaterdag 4 september 2021 08:51 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Och deze discussie weer. Als Wouter de DJ is gevaccineerd, wat kunnen hem dan die anderen schelen? Of vertrouwt hij het vaccin niet?
Maar Jan, je mag nog steeds over je eigen lichaam beslissen. Wil je geen vaccin? Dan lekker niet. Maar dan ook geen gevaar/beperking vormen voor mensen die ik wél een vaccin hebben. Want die hebben ook recht op een leuk leven. Dus wegwezen uit kroegen, musea etc.By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna![]()
Ik kon de afspraak gewoon maken met Digid, maar in de bevestigingsmail staat dat je de uitnodigingsbrief mee moet nemen..quote:Op zaterdag 4 september 2021 10:03 schreef Momo het volgende:
[..]
Je hebt de uitnodiging ook digitaal toch?quote:Dit moet je meenemen
Wanneer je naar de vaccinatie-locatie komt, heb je het volgende nodig:
- Mondkapje > de mondkapjesplicht blijft bestaan op de vaccinatielocaties!
- Ben je 14 jaar of ouder? Neem jouw identiteitsbewijs mee. Bijvoorbeeld een paspoort of ID-kaart.
- Deze afspraakbevestiging
- De uitnodigingsbrief om je te laten vaccineren
- Een ingevulde gezondheidsverklaring. Die heb je gekregen bij je uitnodiging. Je kunt zowel de Nederlandstalige als de anderstalige versies van de gezondheidsverklaring downloaden door op deze zin te klikken.Ok bedankt.. zal wel loslopen dan.quote:Op zaterdag 4 september 2021 10:04 schreef maan_man het volgende:
[..]
De uitnodigsbrief is de brief van: "jij kan vanaf nu een afspraak maken." Zo ja, dan ik. Zonder problemen.Alpha kenny one![]()
Dat is een van de redenen waarom ik toch wel wat gefrustreerd ben richting het kabinet. Dat ze de bevolking toch het idee geven dat het nou eenmaal de keuze is tussen gedoe met testen/Corona passen & iets helemaal niet kunnen. Heel veel mensen die 1.5 jaar (pak ‘m beet) bepaalde dingen gemist hebben; de overheid weet best dat de drang om die dingen weer te kunnen doen erg hoog ligt momenteel. Dus ja, de meeste mensen gaan er toch gewoon in mee.quote:Op vrijdag 3 september 2021 23:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dan moeten mensen ook stoppen met massaal gebruik maken van die tvt-toestanden en springen door de hoepels die opgehouden worden. En dat gaat niet gebeuren, want iedereen heeft voor zichzelf wel redenen om voor bepaalde dingen toch mee te doen.
Wij zijn ook rustig twee keer op vakantie gegaan. We hadden met onze principes lekker thuis kunnen blijven, maar de drang om weer te reizen was groter.
Haalt niet weg dat veel dingen ook gewoon zouden kunnen zonder die testsamenleving. Of vaccinatie paspoorten. Maar zolang de bevolking er van uit gaat dat dat geen mogelijkheid is vanwege uitspraken vanaf bovenaf blijven ze gewoon doorgaan met het springen door hoepels. Wat de overheid dan weer kan zien als ‘kijk, kijk, ze vinden het prima’. Ze zien alleen niet in (of juist wel..) dat mensen het alleen maar prima lijken te vinden omdat ze het doen voorkomen alsof er geen beter alternatief is.![]()
You sure about that bro?quote:Op zaterdag 4 september 2021 10:01 schreef maan_man het volgende:
[..]
Veel van de maatregel zijn overbodig of dienen een ander doel, zoals vaccinatiegraad verhogen. Even heel simpel, zolang de mensen die besmet zijn geraakt in de supermarkt, vaak een drukke plek op bepaalde momenten, niet in rijen dik staan te dringen voor een bed op de ic, lijkt een coronabewijs voor een museum mij klinkklare onzin. Daar is de kans op een besmetting nog vele malen kleiner.![]()
![]()
'Populair wijffie die Mona!'quote:Op zaterdag 4 september 2021 10:39 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
You sure about that bro?
[ afbeelding ]
Had ik als onderschrift bij een soortgelijke foto die ik had gemaakt toen ik in het Louvre was![]()
![]()
Heeft Hugo ook al zeggenschap over dat museum? In Nederland heb je misschien de nachtwacht, maar voor de rest zijn het wat stoffige doeken waar af en toe een bejaarde naar komt kijken.quote:Op zaterdag 4 september 2021 10:39 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
You sure about that bro?
[ afbeelding ]![]()
Je realiseert je wel dat er meer musea zijn dan saaie hallen waar schilderijtjes hangen?quote:Op zaterdag 4 september 2021 10:43 schreef maan_man het volgende:
[..]
Heeft Hugo ook al zeggenschap over dat museum? In Nederland heb je misschien de nachtwacht, maar voor de rest zijn het wat stoffige doeken waar af en toe een bejaarde naar komt kijken.
Volgens mij is het Spoorwegmuseum bijvoorbeeld toch aardig goed bezocht door het jaar heen.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Omg! hebben die mensen nog nooit een neger gezien?quote:Op zaterdag 4 september 2021 10:39 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
You sure about that bro?
[ afbeelding ]![]()
quote:Op zaterdag 4 september 2021 10:46 schreef tja77 het volgende:
[..]
Omg! hebben die mensen nog nooit een neger gezien?Haha
![]()
Corona is straks al lang en breed geen probleem meer en dan lopen we nog steeds overal en nergens QR-codes te scannen, je kunt het alweer uittekenen. Eens opgetuigd kom je amper nog van die bureaucratie af.quote:Op zaterdag 4 september 2021 10:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat is een van de redenen waarom ik toch wel wat gefrustreerd ben richting het kabinet. Dat ze de bevolking toch het idee geven dat het nou eenmaal de keuze is tussen gedoe met testen/Corona passen & iets helemaal niet kunnen. Heel veel mensen die 1.5 jaar (pak ‘m beet) bepaalde dingen gemist hebben; de overheid weet best dat de drang om die dingen weer te kunnen doen erg hoog ligt momenteel. Dus ja, de meeste mensen gaan er toch gewoon in mee.
Wij zijn ook rustig twee keer op vakantie gegaan. We hadden met onze principes lekker thuis kunnen blijven, maar de drang om weer te reizen was groter.
Haalt niet weg dat veel dingen ook gewoon zouden kunnen zonder die testsamenleving. Of vaccinatie paspoorten. Maar zolang de bevolking er van uit gaat dat dat geen mogelijkheid is vanwege uitspraken vanaf bovenaf blijven ze gewoon doorgaan met het springen door hoepels. Wat de overheid dan weer kan zien als ‘kijk, kijk, ze vinden het prima’. Ze zien alleen niet in (of juist wel..) dat mensen het alleen maar prima lijken te vinden omdat ze het doen voorkomen alsof er geen beter alternatief is.![]()
Gelukkig zagen een paar users hier dat al niet van mijlenver aankomen.quote:Op zaterdag 4 september 2021 10:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Corona is straks al lang en breed geen probleem meer en dan lopen we nog steeds overal en nergens QR-codes te scannen, je kunt het alweer uittekenen. Eens opgetuigd kom je amper nog van die bureaucratie af.![]()
![]()
Ook ja, maar de vervoerssstroom speelde ook mee. Veel maatregelen zijn destijds genomen om reisbewegingen te voorkomen en dat zie je hier nog wel in terug.quote:Op zaterdag 4 september 2021 10:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
is dat zo? ik meen dat het was omdat de mensen daar niet op 1 plek blijven zitten![]()
Ja, dit. En zeker als je ziet dat er in landen als Frankrijk al wordt geïnvesteerd in zaken als QR-scanners bij de deur, dan suggereert dat niet dat we er over 2 maanden weer vanaf zijn.quote:Op zaterdag 4 september 2021 10:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Corona is straks al lang en breed geen probleem meer en dan lopen we nog steeds overal en nergens QR-codes te scannen, je kunt het alweer uittekenen. Eens opgetuigd kom je amper nog van die bureaucratie af.![]()
Het zou me ook niet verbazen als een groot deel van dit beleid gedreven is door de testaanbieders en de leveranciers van QR-scanners die hun zakken gevuld willen zien.quote:Op zaterdag 4 september 2021 10:59 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ja, dit. En zeker als je ziet dat er in landen als Frankrijk al wordt geïnvesteerd in zaken als QR-scanners bij de deur, dan suggereert dat niet dat we er over 2 maanden weer vanaf zijn.
Complot? Nee. Dom beleid als gevolg van hebzucht? Geloofwaardig.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Dat zijn grotendeels grote hallen (locomotieven zijn geen dingen die je in een klein benauwd kamertje weg kan stoppen), waarvan men de organisatie vorig jaar zomer (toen we, je weet wel, helemaal geen gevaccineerden hadden) al prima op orde had, met van te voren aanmelden om het niet te druk te laten worden, en looproutes op de relevante plekken. Waarom die dan nu nog met TvT zouden moeten gaan werken zie ik vanuit risicoperspectief helemaal niet in.quote:Op zaterdag 4 september 2021 10:44 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Je realiseert je wel dat er meer musea zijn dan saaie hallen waar schilderijtjes hangen?
Volgens mij is het Spoorwegmuseum bijvoorbeeld toch aardig goed bezocht door het jaar heen.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: