abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 september 2021 @ 21:08:37 #151
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_201201501
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 20:54 schreef chratnox het volgende:

[..]
Volgens diezelfde redenatie kan ik jou een pistool tegen je hoofd houden om je portemonnee van je af te nemen. Als je me dan je portemonnee geeft heb ik 'm niet van je gestolen maar heb je hem uit vrije beweging aan me gegeven, ik heb 'm namelijk niet zelf uit je zak gepakt.
Volgens de definitie van dwang die de Gezondheidsraad hanteert is dat inderdaad het geval. Van ethiek hebben ze dan ook weinig verstand. Volgens dezelfde definitie kan Hugo overigens ook niet gedwongen worden om op te stappen, alleen gedrongen. Ik snap ook niet dat zo'n ingrijpend voornemen nu weer zo hap-snap wordt aangekondigd. Ik vermoed bijna een epidemie van hersenetende bacteriën aan het Binnenhof, een andere verklaring heb ik niet.
Never explain, never apologize.
pi_201201502
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 21:01 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Juridisch klopt dat dan ook :D dat is afpersing en geen diefstal.
Dom van me om een woordspelletje te spelen met een jurist :P
pi_201201522
Wat een pauperzooi weer... hadden het al wel kunnen voorspellen. Zou met niets verbazen als het gewoon langzaam verder gaat. We volgen Frankrijk wel joh.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 3 september 2021 @ 21:15:59 #154
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201201624
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 21:03 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik zie echt niet hoe het invoeren van testen voor toegang voor de groep die toch al weinig tot niet in de ziekenhuizen terecht komt zo'n groot verschil gaat maken. Er is weinig overlap tussen de groepen die je wilt bereiken omdat ze een verhoogd risico lopen (de niet-westerse arbeidsmigrant) en de groepen die van TVT gebruik maken. Als die elkaar tegen komen is het in de meeste gevallen een heel vluchtig contact in de supermarkt ofzo.

Nog even los ervan dat ze die groep er niet mee gaan bereiken, het lijkt mij juist averechts werken. Mensen die er toch al niet zo'n zin in hadden lijken me nu juist eerder hun hakken in het zand te zetten, op misschien een kleine groep uitzonderingen na.

Dit is vergelijkbaar met met een kanon op een mug schieten. Je zal de mug misschien wel raken, maar je maakt heel veel eromheen ook kapot.
En als de cijfers deze winter goed blijven is het uiteraard dankzij deze geweldige vinding van Hugo en niet ondanks.

Gaat het toch mis dan ligt het uiteraard aan slechte controles en frauderende jongeren en niet aan zijn systeem.
pi_201201661
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 18:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Nee, maar ik heb mijn vaccinatiepaspoort gewoon dus ik heb weinig te vrezen van deze nieuwe maatregelen.
Totdat je een derde prik nodig hebt. Of een vaccin hebt gekregen dat toch opeens niet meer volstaat. Of omdat het te lang is geleden. Denken dat dat opeens voor altijd volstaat is kinderlijk naïef. De doelpalen blijven worden verschoven juist omdat mensen zoals jij het slikken en het de normaalste zaak van de wereld vinden. Dat is het niet. Het is te idioot voor woorden. Het gaat bergafwaarts met de mensheid op deze manier.
pi_201201689
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 21:17 schreef alpeko het volgende:

[..]
Totdat je een derde prik nodig hebt. Of een vaccin hebt gekregen dat toch opeens niet meer volstaat. Of omdat het te lang is geleden. Denken dat dat opeens voor altijd volstaat is kinderlijk naïef. De doelpalen blijven worden verschoven juist omdat mensen zoals jij het slikken en het de normaalste zaak van de wereld vinden. Dat is het niet. Het is te idioot voor woorden. Het gaat bergafwaarts met de mensheid op deze manier.
Dan neem ik toch gewoon een 3e prikje? Waarom zou ik dat vervelend vinden?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_201201694
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 september 2021 19:50 schreef S95Sedan het volgende:

[..]
Zat Hugo laatst ook niet in een voetbalstadion?
Zat? Hij stond er zelfs :s)
pi_201201705
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 21:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
En tot die tijd plus 2 weken inwerktijd opgehokt zitten zeker? Niet kunnen werken. In sommige gevallen dus geen inkomen. Verder alles goed?
pi_201201710
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 20:02 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik kwam deze tweet tegen naar aanleiding van de tweet van @:Haags
[ twitter ]

Die kerel kun je toch niet meer vertrouwen?
Jammer dat onze pers express niet mondig genoeg is om dit onder die lul zijn smoel te houden.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_201201714
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 21:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Het gaat niet om het prikje hè, daar gaat het bijna niemand om. Het punt is dat dan je QR-code gewoon ongeldig wordt en je je mag blijven testen totdat je je derde prik gehad hebt. En je vierde, vijfde, etc.

Dat is in elk geval hoe het in Israël gaat en het voorstel hoe het in de VS moet gaan.
  vrijdag 3 september 2021 @ 21:24:19 #161
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201201753
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 21:21 schreef chratnox het volgende:

[..]
Het gaat niet om het prikje hè, daar gaat het bijna niemand om. Het punt is dat dan je QR-code gewoon ongeldig wordt en je je mag blijven testen totdat je je derde prik gehad hebt. En je vierde, vijfde, etc.

Dat is in elk geval hoe het in Israël gaat en het voorstel hoe het in de VS moet gaan.
Buiten dat, ik weet niet hoe gezond hij is, maar jonge gezonde lijven hebben helemaal niet telkens een prik nodig tegen dit virus dat voor de meeste mensen niet bepaald gevaarlijk is.
pi_201201755
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 21:21 schreef alpeko het volgende:

[..]
En tot die tijd lekker opgehokt zitten zeker?
Er is in Nederland geen sprake van een booster. Laat staan een verplichte booster omdat je anders geen vaccinatiepaspoort krijgt. En als dat ooit wel verplicht zou worden dan gaan ze natuurlijk de burgers de kans geven om die te halen voordat er consequenties aan komen te zitten.

Een hoop what if's en gespeculeer van jouw dat nergens op gebaseerd is.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 3 september 2021 @ 21:26:22 #163
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_201201777
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 20:52 schreef MatthijsDJ het volgende:
Maar wat ik wel blijf vinden, hij moet iets om die vaccinatiegraad omhoog te krijgen. Nu risico's nemen met die groep niet gevaccineerden lijkt me gewoon niet slim.. Maar ja ik wil als gevaccineerde wel gewoon weer dingen ondernemen.

En het is niet zo dat ik bang ben voor een niet gevaccineerde, maar ik zie het al wel gebeuren dat de ziekenhuizen straks weer vol liggen omdat we die groep gewoon los hebben laten gaan.
Ik volg je redenering, maar het punt is dat de situatie zoals die nu is het gevolg is van de politieke keuzes die gemaakt zijn, of juist het gebrek daaraan. En de maatregelen die nog overwogen worden zijn dat ook. En daar kun je ook andere keuzes in maken. Als je de komende maanden nog 3000 mensen op de ic verwacht kun je kiezen hoe je dat aanpakt. Alleen gebeurt dat niet omdat in de zorgsector ook allerlei belangentegenstellingen spelen. Zie bijvoorbeeld het gedoe rondom het opschalen van de testen vorig jaar, waarbij de ziekenhuizen hun testhandeltje niet kwijt wilden aan de grote laboratoria. Datzelfde speelt ook met ic-capaciteit, of met het doorsturen van niet-spoedeisende zorg naar zbc's: de ziekenhuizen willen hun handel niet kwijt maar zijn tegelijkertijd ook niet in staat om te leveren wat nodig is. Voor het kabinet, intussen, is de makkelijkste weg om de bewegingsruimte van de burger in te perken. Dat geeft bestuurlijk en politiek het minste gedoe, ook omdat mensen makkelijk meegaan in dat frame en er een duidelijke zondebok is (de "ongevaccineerden"). En dat maakt corona vooral een politiek probleem.

Vaccineren tegen covid doe je alleen voor jezelf, en niet om een afranseling van Hugo te ontlopen. Want dat is wel waar hij mee dreigt.

Edit: laat ik de vraag eens anders neerleggen. Waarom zou je er als individu niet voor mogen kiezen om een hoger risico te lopen om in het ziekenhuis te komen?

[ Bericht 3% gewijzigd door Lurf op 03-09-2021 21:33:25 ]
Never explain, never apologize.
  vrijdag 3 september 2021 @ 21:29:03 #164
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201201804
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 21:26 schreef Lurf het volgende:

[..]
Ik volg je redenering, maar het punt is dat de situatie zoals die nu is het gevolg is van de politieke keuzes die gemaakt zijn, of juist het gebrek daaraan. En de maatregelen die nog overwogen worden zijn dat ook. En daar kun je ook andere keuzes in maken. Als je de komende maanden nog 3000 mensen op de ic verwacht kun je kiezen hoe je dat aanpakt. Alleen gebeurt dat niet omdat in de zorgsector ook allerlei belangentegenstellingen spelen. Zie bijvoorbeeld het gedoe rondom het opschalen van de testen vorig jaar, waarbij de ziekenhuizen hun testhandeltje niet kwijt wilden aan de grote laboratoria. Datzelfde speelt ook met ic-capaciteit, of met het doorsturen van niet-spoedeisende zorg naar zbc's: de ziekenhuizen willen hun handel niet kwijt maar zijn tegelijkertijd ook niet in staat om te leveren wat nodig is. Voor het kabinet, intussen, is de makkelijkste weg om de bewegingsruimte van de burger in te perken. Dat geeft bestuurlijk en politiek het minste gedoe, ook omdat mensen makkelijk meegaan in dat frame en er een duidelijke zondebok is (de "ongevaccineerden"). En dat maakt corona vooral een politiek probleem.

Vaccineren tegen covid doe je alleen voor jezelf, en niet om een afranseling van Hugo te ontlopen. Want dat is wel waar hij mee dreigt.
Het was ooit, in den beginne, een medische crisis, maar intussen zijn we al lang en breed verzand in een politieke en bureaucratische maatregelencrisis. Zowel nationaal als internationaal.
pi_201201831
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 21:29 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Het was ooit, in den beginne, een medische crisis, maar intussen zijn we al lang en breed verzand in een politieke en bureaucratische maatregelencrisis. Zowel nationaal als internationaal.
Jup, het ligt straks allang niet meer aan het virus.
pi_201201839
Er liggen op dit moment 216 mensen op de IC. Circa 70% is gevaccineerd. De boel moet open.
  vrijdag 3 september 2021 @ 21:35:09 #167
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201201876
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 20:34 schreef trein2000 het volgende:
En kun je ook al afleiden uit het feit dat je nu gewoon naar het terras kan en den niet meer.
Mag ik vast een gokje wagen op het verloop van het debat?

Zestien interrupties en verbolgen reacties over de terrassen, en na een hoop gedoe en gemier doet Hugo de Jonge na de dinerpauze de toezegging TvT niet te laten gelden voor het terras. Met de rest van het voorstel wordt vervolgens door de meeste partijen ingestemd.

Niet dat Hugo ooit van plan was om TvT op het terras in te voeren, maar het is inmiddels een bewezen truc om je oorspronkelijke voorstel in te voeren. Gewoon iets extra's toevoegen wat dermate debiel is dat iedereen er wel over moet vallen, dat leidt mooi de aandacht af.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201201906
Echt bizar hoe veel users die BNW praktijken vorig jaar al voorzien hadden. En constant maar "wappie wappie" gelul van anderen die dachten dat het wel mee zou vallen.
  vrijdag 3 september 2021 @ 21:38:32 #169
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201201925
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 21:37 schreef Discombobulate het volgende:
Echt bizar hoe veel users die BNW praktijken vorig jaar al voorzien hadden. En constant maar "wappie wappie" gelul van anderen die dachten dat het wel mee zou vallen.
Ik geloof niet dat reeds bewezen is dat Bill Gates bezig is met een genocidale campagne om de mensheid dood te vermoorden, hoor.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201201934
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 21:35 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Zestien interrupties en verbolgen reacties over de terrassen, en na een hoop gedoe en gemier doet Hugo de Jonge na de dinerpauze de toezegging TvT niet te laten gelden voor het terras. Met de rest van het voorstel wordt vervolgens door de meeste partijen ingestemd.

Niet dat Hugo ooit van plan was om TvT op het terras in te voeren, maar het is inmiddels een bewezen truc om je oorspronkelijke voorstel in te voeren. Gewoon iets extra's toevoegen wat dermate debiel is dat iedereen er wel over moet vallen, dat leidt mooi de aandacht af.
Zoiets zal het wel worden ja. Treurig eigenlijk.
zie email 27 oktober
pi_201201965
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 21:08 schreef Lurf het volgende:

[..]
Volgens de definitie van dwang die de Gezondheidsraad hanteert is dat inderdaad het geval. Van ethiek hebben ze dan ook weinig verstand. Volgens dezelfde definitie kan Hugo overigens ook niet gedwongen worden om op te stappen, alleen gedrongen. Ik snap ook niet dat zo'n ingrijpend voornemen nu weer zo hap-snap wordt aangekondigd. Ik vermoed bijna een epidemie van hersenetende bacteriën aan het Binnenhof, een andere verklaring heb ik niet.
Omdat er een internationaal georganiseerd beleid is, met alleen verschillen in accent afhankelijk van de nationale eigenaardigheden. Fransen kun je gewoon commanderen, die zijn een centralistische bureaucratie gewend. Duitsers willen graag conformeren, dus die spreek je aan met een puur collectief verhaal.

Nederlanders zijn wat anders, wij laten ons het liefst ergens in rommelen. Werp een proefballonnetje op. Zeg daarbij dat we dat hier nooit gaan doen, het is on-Nederlands. sterker nog, er komt zelfs een wet om het te verbieden. Laat het dan een paar weekjes sudderen, laat mensen er aan de talkshowtafels over debatteren. Dan kom je na een tijdje om de hoek met het bericht dat het er toch gaat komen, als 'epidemiologisch wisselgeld' voor een versoepeling, in dit geval de 1,5m die al niemand meer opvolgt. Ja want we weten nu al dat het afschaffen van de maatregelen per 01-11 niet meer kan of zo. Helaas, helaas, mea culpa. En we hebben van Dansen met Janssen geleerd dat je mensen niet te snel vrij moet laten...
pi_201201979
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 21:35 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

En de rest er makkelijk door heen te laten fietsen.

Doen peppie en kokkie al 1,5 jaar.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 3 september 2021 @ 21:45:11 #173
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201202008
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 21:37 schreef Discombobulate het volgende:
De term wappie wordt te pas en te onpas gebruikt.
Als je uitgaat van je eigen gezonde verstand en je niet te veel laat lijden door angstcampagnes, dan ben je in de ogen van velen al een wappie.
  vrijdag 3 september 2021 @ 21:45:28 #174
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201202010
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 21:38 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik geloof niet dat reeds bewezen is dat Bill Gates bezig is met een genocidale campagne om de mensheid dood te vermoorden, hoor.
Mensen werden natuurlijk al voor veel minder al uitgemaakt voor wappie. In veel zaken krijgen ze ook gelijk. Nu ook weer TvT niet voor eerder open maar om het moeilijker te maken om geen vaccinaties te kiezen.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  vrijdag 3 september 2021 @ 21:45:42 #175
3542 Gia
User under construction
pi_201202014
Ik denk dat het beter is om nu te kiezen voor TvT en toename op de IC voorkomen.
Doen we dat niet, dan loopt de IC vol. Enige wat dan nog mogelijk is, is 'alleen toegang voor gevaccineerden', want die komen zelden op de IC.
  vrijdag 3 september 2021 @ 21:46:39 #176
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201202027
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 21:45 schreef GemMagic het volgende:

[..]
Mensen werden natuurlijk al voor veel minder al uitgemaakt voor wappie. In veel zaken krijgen ze ook gelijk. Nu ook weer TvT niet voor eerder open maar om het moeilijker te maken om geen vaccinaties te kiezen.
Ik word nog altijd liever wappie genoemd dan satanistische bloeddrinkende handelaar in baby's o.i.d.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201202045
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 21:45 schreef Gia het volgende:
Doen we dat niet, dan loopt de IC vol.
Is het zo zwart-wit ja? Er is een prognose van het aantal mensen dat nog op de IC zal belanden, maar men weet niet eens over welke tijdsspanne zulks wordt uitgesmeerd. Uiteraard belandt slechts een kleine minderheid van de ongevaccineerden in het ziekenhuis en al helemaal niet allen tegelijk, dat lijkt men in de discussie soms te vergeten.
  vrijdag 3 september 2021 @ 21:47:50 #178
346939 Janneke141
pi_201202048
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 21:39 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Zoiets zal het wel worden ja. Treurig eigenlijk.
Het zegt een hoop over de staat van onze volksvertegenwoordiging.
pi_201202054
quote:
Ik denk dat het beter is om nu te kiezen voor TvT en toename op de IC voorkomen.
Doen we dat niet, dan loopt de IC vol. Enige wat dan nog mogelijk is, is 'alleen toegang voor gevaccineerden', want die komen zelden op de IC.
Niet tegen jou persoonlijk gericht, maar ik denk dat dat echt naïef is. Het grootste deel van de groep die nu niet gevaccineerd is komt niet op de IC terecht als ze besmet raken of maken geen gebruik van TVT.

Ze gaan de groep die ze willen bereiken echt niet bereiken op deze manier. Sterker nog, volgens de Jonge heeft zo'n 10% van de gevaccineerden onvoldoende werkende antistoffen. Dat zijn 1,4 miljoen mensen.

Dat wordt dan gewoon het volgende argument om niet te versoepelen, want er zijn nog teveel mensen waar het vaccin onvoldoende werkt en we moeten wachten tot zij een derde vaccinatie gehad hebben.

Er is maar één uitweg, additionele bedden in de ziekenhuizen. Covid-19 gaat niet weg.
  vrijdag 3 september 2021 @ 21:49:03 #180
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201202064
quote:
Bron?
pi_201202086
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 21:47 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Is het zo zwart-wit ja? Er is een prognose van het aantal mensen dat nog op de IC zal belanden, maar men weet niet eens over welke tijdsspanne zulks wordt uitgesmeerd. Uiteraard belandt slechts een kleine minderheid van de ongevaccineerden in het ziekenhuis en al helemaal niet allen tegelijk, dat lijkt men in de discussie soms te vergeten.
We kunnen het opzich terugrekenen. Laten we uitgaan van 3400 IC opnames in totaal. 2 miljoen ongevaccineerden + 1,4 miljoen mensen waar de vaccinatie niet of onvoldoende werkt = 3,4 miljoen mensen. Oftewel, 0,01% van die hele populatie.

Als we even teruggaan naar die 2 miljoen en daar de mensen die al antistoffen hebben in meenemen, of mensen die jong en gezond zijn meenemen is de situatie natuurlijk heel anders.

3400 is een soort worst-case schatting waarvan onbekend is hoe ver in de toekomst deze nog gaan komen, zoals jij ook zegt. Daar nu beperkingen voor opwerpen is echt verwerpelijk.
  vrijdag 3 september 2021 @ 21:51:34 #182
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201202091
Die mega complotten krijg ik niet echt mee. Volgens mij is dat ook marge werk.
Het zijn de uitwassen waar men naar wijst om als archetype wappies terwijl de groep die men de mond wil snoeren met het wappie label gewoon redelijke mensen zijn met een kritische kijk op wat er wordt gezegd, beloofd en vervolgens daadwerkelijk gebeurt.
pi_201202094
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 21:49 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Bron?
Hugo: Er zijn 2 keuzes. Of je laat je vaccineren of je wordt ziek.
pi_201202104
Dat racefestival in de duinen van Amsterdam Beach is ook wel gênant overigens...
zie email 27 oktober
pi_201202110
Als we nu geen tweedeling invoeren dan komt er morgen code zwart op de IC door de nieuwe, super-besmettelijke Mu-variant!
pi_201202120
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 21:38 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat zegt ook helemaal niemand hier noch geloven mensen dit. :')

Kap nou eens met de tendens om elke vorm van kritiek als 'wappie' te beschouwen en dat gelijk te stellen aan de meest idiote complottheorrien.
  vrijdag 3 september 2021 @ 21:54:25 #187
346939 Janneke141
pi_201202123
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 21:52 schreef trein2000 het volgende:
Dat racefestival in de duinen van Amsterdam Beach is ook wel gênant overigens...
Het is vooral chanant dat er geen Lowlands was, maar dit wel. Met viruskunde heeft dat in elk geval geen reet te maken.
  vrijdag 3 september 2021 @ 21:55:32 #188
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201202134
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 21:54 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dat zegt ook helemaal niemand hier noch geloven mensen dit. :')

Kap nou eens met de tendens om elke vorm van kritiek als 'wappie' te beschouwen en dat gelijk te stellen aan de meest idiote complottheorrien.
Daar zou ik niet zo zeker van zijn.

Met gefundeerde kritiek is verder niets mis, hoor.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201202136
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 21:54 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Het is vooral chanant dat er geen Lowlands was, maar dit wel. Met viruskunde heeft dat in elk geval geen reet te maken.
Nou ja dat dus, onverkoopbaar wat mij betreft.
zie email 27 oktober
  vrijdag 3 september 2021 @ 21:56:26 #190
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201202146
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 21:55 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Neem die dombo @:EttovanBelgie , precies wat jij zegt, te pas en te onpas maar met 'wappie' gooien.
Geef eens een voorbeeld daarvan.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201202151
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 21:51 schreef GemMagic het volgende:
Die mega complotten krijg ik niet echt mee. Volgens mij is dat ook marge werk.
Het zijn de uitwassen waar men naar wijst om als archetype wappies terwijl de groep die men de mond wil snoeren met het wappie label gewoon redelijke mensen zijn met een kritische kijk op wat er wordt gezegd, beloofd en vervolgens daadwerkelijk gebeurt.
Ik zie de 'grote' complotten meer als het niveautje QAnon. Als je daarnaar kijkt is de schatting dat grote Facebookgroepen over QAnon zo'n 12.000 leden hadden vorig jaar. Laten we even stellen (voor het gemak) dat dat zo'n 10% van het totaal is. Dan heb je dus zo rond de 100.000 mensen die geloven dat graancirkels ontstaan zijn door aliens, dat hagedissenmensen de wereld regeren, dat wereldleiders kinderbloed drinken en dat soort ongein.

Als je dat naar die 2 miljoen doortrekt heb je het echt over een hele kleine minderheid.
  vrijdag 3 september 2021 @ 21:58:01 #192
346939 Janneke141
pi_201202172
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 21:56 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik zie de 'grote' complotten meer als het niveautje QAnon. Als je daarnaar kijkt is de schatting dat grote Facebookgroepen over QAnon zo'n 12.000 leden hadden vorig jaar. Laten we even stellen (voor het gemak) dat dat zo'n 10% van het totaal is. Dan heb je dus zo rond de 100.000 mensen die geloven dat graancirkels ontstaan zijn door aliens, dat hagedissenmensen de wereld regeren, dat wereldleiders kinderbloed drinken en dat soort ongein.

Als je dat naar die 2 miljoen doortrekt heb je het echt over een hele kleine minderheid.
Tot op zekere hoogte zijn religies ook wel te framen als complot :P
pi_201202180
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 21:56 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Nou ja dat dus, onverkoopbaar wat mij betreft.
Ja, maar maakt het nog uit? Het kabinet is demissionair, de TK is al tijden tandeloos, en als de samenleving te kritisch wordt kun je de boel uiteindelijk wel weer afleiden met een nieuwe ontwikkeling. Dat rare gedoe rond de avondklok hoor je nu immers ook niemand meer over.
pi_201202201
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 21:58 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Ja, maar maakt het nog uit? Het kabinet is demissionair, de TK is al tijden tandeloos, en als de samenleving te kritisch wordt kun je de boel uiteindelijk wel weer afleiden met een nieuwe ontwikkeling. Dat rare gedoe rond de avondklok hoor je nu immers ook niemand meer over.
Dit soort ongein doet echt zo ontzettend afbreuk aan mijn vertrouwen in de politiek. En terecht ook.
  vrijdag 3 september 2021 @ 22:01:01 #195
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201202204
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 21:56 schreef chratnox het volgende:

[..]

Zou ik alsnog heel veel vinden voor zoiets.. maar goed, misschien kan ik me onvoldoende inleven dat mensen dat echt zouden gaan geloven. Vaak worden complot theorieën wel opgeklopt met echte stukjes waarheid, maar hé, hagedissen zitten hooguit wat nieuwbouw dwars :)
pi_201202213
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 21:58 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
True, maar dat complot is beschermd door de grondwet. Als je die meerekent kom je een stuk hoger. In 2019 was 46% van de Nederlanders zo'n beetje lid van een kerk (zo rond de 7 miljoen mensen even voor het gemak). In de meeste stromingen hebben mensen geen probleem met vaccinaties, die hebben het vooral in de wat strengere stromingen. Die zijn naar mijn idee flink in de minderheid, maar zal (gok ik) zo rond de 5% van die 7 miljoen in houden, dus zo rond de 350.000 mensen.

Ironisch genoeg zitten daar best veel mensen tussen die een hogere leeftijd en breekbaardere gezondheid hebben, dus daar kun je redelijk wat opnames uit verwachten.
  vrijdag 3 september 2021 @ 22:04:29 #197
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201202227
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 22:02 schreef chratnox het volgende:

[..]
True, maar dat complot is beschermd door de grondwet. Als je die meerekent kom je een stuk hoger. In 2019 was 46% van de Nederlanders zo'n beetje lid van een kerk (zo rond de 7 miljoen mensen even voor het gemak). In de meeste stromingen hebben mensen geen probleem met vaccinaties, die hebben het vooral in de wat strengere stromingen. Die zijn naar mijn idee flink in de minderheid, maar zal (gok ik) zo rond de 5% van die 7 miljoen in houden, dus zo rond de 350.000 mensen.

Ironisch genoeg zitten daar best veel mensen tussen die een hogere leeftijd en breekbaardere gezondheid hebben, dus daar kun je redelijk wat opnames uit verwachten.
Vaak is er ook geen sprake van een complot, maar van incompetentie. Dat, of paniekvoetbal en Cover Your Ass.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201202228
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 22:02 schreef chratnox het volgende:

[..]

De meesten kerkgangers hebben ook geen moeite met vaccinaties, dat is maar een zeer klein gedeelte.
Het leven is daarnaast niet oneindig. Daar kunnen we toch niet eeuwig rekening mee blijven houden?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201202241
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 21:58 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Breek me de bek niet open.
zie email 27 oktober
pi_201202243
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 september 2021 22:04 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Vaak is er ook geen sprake van een complot, maar van incompetentie. Dat, of paniekvoetbal en Cover Your Ass.
Dat geloof ik eigenlijk ook wel. Ik heb het idee dat de Jonge nu overreageert om zijn clusterfuck rondom dansen met Janssen zoveel mogelijk weg te poetsen. Inmiddels denk ik dat de dikke van Dale volgend jaar een foto van de Jonge bij 'incompetentie' heeft staan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')