Dat idd. Denk dat weinigen het die mensen misgunnen. Zij maken puur gebruik van de mogelijkheden die er zijn.quote:Op vrijdag 3 september 2021 11:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
Exact. En dan zie je de beelden uit Zandvoort
Ik misgun die F1-fans overigens helemaal niets, laat dat duidelijk zijn. Ik vind het zo sneu voor al die lokale evenementjes die door allerlei ondoenlijke bureaucratische hoepels moeten springen.
Mark en Hugo blijven bemoederen, het is al lang duidelijk dat het virus niet weggaat. Vandaag niet, morgen niet, overmorgen niet. Je kan en mag mensen niet verplichten zich te laten vaccineren. Zeker niet als je je moet vaccineren voor jezelf en je eigen welzijn. Mensen zijn (in veel gevallen) zelf in staat om afwegingen te maken. Ongevaccineerden zullen festivals en drukke gelegenheden mijden, doen ze dat niet, dan weten ze ook wat de consequentie KAN zijn.quote:Op vrijdag 3 september 2021 11:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat zou mijn oplossing ook zijn, helemaal eens, denk alleen dat Mark en Hugo daar niet aan willen
De overheid legt je beperkingen opquote:Op vrijdag 3 september 2021 11:05 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
In dat opzicht ben ik het wel met jou eens. Dacht de overheid ook maar zo. Maar dat is niet zo en daardoor zorgen de ongevaccineerden wel voor beperkingen voor de rest zoals de situatie nu is.
De bijbehorende camping heeft een eigen vergunning dus is het geen meerdaags festival. Gelukkig houdt het virus daar rekening mee.quote:Op vrijdag 3 september 2021 10:59 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Die zijn op weg naar hun meerdaags festival?
Volgens mij niet toch?quote:Op vrijdag 3 september 2021 10:35 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Ik ben misschien te goedgelovig, maar het is wel de planning om per 25 september de anderhalve meter te laten varen.
Klopt. enkel is nu het grootste probleem dat zij dan sneller opd e IC's belanden, en daar hebben we geen plaats voorquote:Op vrijdag 3 september 2021 11:14 schreef tja77 het volgende:
[..]
Mark en Hugo blijven bemoederen, het is al lang duidelijk dat het virus niet weggaat. Vandaag niet, morgen niet, overmorgen niet. Je kan en mag mensen niet verplichten zich te laten vaccineren. Zeker niet als je je moet vaccineren voor jezelf en je eigen welzijn. Mensen zijn (in veel gevallen) zelf in staat om afwegingen te maken. Ongevaccineerden zullen festivals en drukke gelegenheden mijden, doen ze dat niet, dan weten ze ook wat de consequentie KAN zijn.
Nee, daar zorgen de ongevaccineerden niet voor. De ongevaccineerden die besmet raken en opgenomen moeten worden zorgen daarvoor. Dat is een kleine groep van de ongevaccineerden.quote:Op vrijdag 3 september 2021 11:05 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
In dat opzicht ben ik het wel met jou eens. Dacht de overheid ook maar zo. Maar dat is niet zo en daardoor zorgen de ongevaccineerden wel voor beperkingen voor de rest zoals de situatie nu is.
Jawel, en dan de laatste maatregelen (waaronder TvT) per 1 november, maar dat zie ik niet gebeuren.quote:
Goede usecases voor de Corona app!quote:Op vrijdag 3 september 2021 10:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Precies! Laten we het gelijk goed aanpakken en iedereen met een BMI hoger dan 30 een eigen bijdrage van 500 per dag in het ziekenhuis te rekenen. En bij elk bezoek aan de McDonalds krijgen ze een additionele vettax. Natuurlijk ook niet te vergeten iemand die rookt een eigen bijdrage van 1000 euro per dag als diegene met longklachten opgenomen is.
Nu we toch bezig zijn, ik vind een extra belasting op minder dan 3 keer per week naar de sportschool ook wel een goed idee.
quote:
https://www.rijksoverheid(...)nge-13-augustus-2021quote:En dan hopen we per maandag 20 september de volgende stap te kunnen zetten en de anderhalve meter in de hele samenleving los te kunnen laten. Daarmee zouden dan ook de andere beperkingen vervallen, zoals de mondkapjesplicht in het openbaar vervoer en het thuiswerkadvies.
Ik zeg ‘hopen’, want we zullen daar uiterlijk half september een nieuw advies over vragen aan het OMT. Zodat we de ontwikkelingen en de cijfers van dat moment, en ook de eerste effecten van het loslaten van de anderhalve meter in het mbo en hoger onderwijs mee kunnen nemen.
En dan nemen we dat besluit op vrijdag 17 september. Dus met potlood: maandag 20 september, geen zekerheid. We hopen maandag 20 september, maar nogmaals, wij zullen ons baseren op de advisering.
Gisteren waren er toch al allerlei berichten dat 20 september niet ging lukken vanwege wetswijzigingen?quote:Op vrijdag 3 september 2021 11:20 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
[..]
https://www.rijksoverheid(...)nge-13-augustus-2021
Klopt, nu staat de datum tijdelijk op 25 september. Volgens de berichten dan.quote:Op vrijdag 3 september 2021 11:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Gisteren waren er toch al allerlei berichten dat 20 september niet ging lukken vanwege wetswijzigingen?
Same here, kantoor is verbouwd maar heb het, behalve op videoverbinding als de ceo weer eens een presentatie gaf, niet gezien.quote:Op vrijdag 3 september 2021 10:19 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik werk zonder dollen al iets van 1.5 jaar volledig thuis
Hier kwam toevallig net een mail binnen dat we vanaf 13 september weer plek hebben. Onze afdeling heeft 12 plaatsen per dag, op een afdeling van een man of 80. Inschrijven, mondkapje en anderhalve meter blijven verplicht.quote:Verwacht dat ik na 20 sept wel weer een a twee dagen per week naar kantoor zal gaan. Wat ik ook prima vind.
joggingbroek, slippers en net shirt met haren gekamd voor de camera natuurlijkquote:Zal wel ff wennen worden. Sociaal wenselijk gedrag vertonen en niet meer de hele dag in je joggingbroek en slippers rondlopen
Klopt.quote:Op vrijdag 3 september 2021 10:57 schreef Woelwater het volgende:
Maar niet 9 van de 10 ongevaccineerden komen in het ziekenhuis, zelfs niet als ze een besmetting oplopen.
Je mag haar ook gewoon je vrouw noemen hoorquote:Op vrijdag 3 september 2021 10:42 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Niet een eigen barista aan je bureau hebben staan
Dit somt mooi op wat er precies mis is in Nederland.quote:Op vrijdag 3 september 2021 11:27 schreef Glazenmaker het volgende:
https://www.geenstijl.nl/5160872/maks-verfspatten/#more
Politici die zich weer eens niet aan de regeltjes houden als de pers niet mag komen. F1 feestje!
En dan is het nog niet eens herfst.quote:Op vrijdag 3 september 2021 11:40 schreef DireStraits7 het volgende:
En de eerste brief vanuit de OR m.b.t. de aanwezigheidsplicht is er alweer uit hier. Over docenten die zich niet prettig voelen bij fysiek lesgeven, het wel of niet verplichten van mondkapjes in de les etc. Alsmede de vraag die opkomt wat er gebeurt als er (veel) docenten thuis komen te zitten met (griep)klachten.
En dan hebben ze in de grote steden sowieso al een tekort: https://www.nu.nl/binnenl(...)-en-wurgen-open.htmlquote:Op vrijdag 3 september 2021 11:40 schreef DireStraits7 het volgende:
En de eerste brief vanuit de OR m.b.t. de aanwezigheidsplicht is er alweer uit hier. Over docenten die zich niet prettig voelen bij fysiek lesgeven, het wel of niet verplichten van mondkapjes in de les etc. Alsmede de vraag die opkomt wat er gebeurt als er (veel) docenten thuis komen te zitten met (griep)klachten.
Sommigen laten zich echter ook vaccineren om anderen te beschermen.quote:Op vrijdag 3 september 2021 11:14 schreef tja77 het volgende:
[..]
Mark en Hugo blijven bemoederen, het is al lang duidelijk dat het virus niet weggaat. Vandaag niet, morgen niet, overmorgen niet. Je kan en mag mensen niet verplichten zich te laten vaccineren. Zeker niet als je je moet vaccineren voor jezelf en je eigen welzijn. Mensen zijn (in veel gevallen) zelf in staat om afwegingen te maken. Ongevaccineerden zullen festivals en drukke gelegenheden mijden, doen ze dat niet, dan weten ze ook wat de consequentie KAN zijn.
Het blijft ook echt een zooitje zo; zoveel regels joh. Denk dat ons in onze handen mogen knijpen als we in de herfst en winter nog naar enkele landen binnen de EU mogen reizen als gevaccineerden.quote:Op vrijdag 3 september 2021 12:00 schreef Spablauw214 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)ndert-er-dit-weekend
De eerste quarantaineplichten worden alweer ingevoerd, ook voor gevaccineerden. Dat belooft wat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |