Reversers/reverse thrust.quote:Op maandag 20 december 2021 16:13 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Mooi filmpje man! Van de buitenste motoren kan ie kleppen open zetten ofzo aan de achterzijde, om......?
quote:Op vrijdag 24 december 2021 17:37 schreef spapaars het volgende:
Het ultieme bewijs van zijn bestaan.
[ afbeelding ]
Dit was dan waarschijnlijk het toestel dat ik laatst hoorde overkomen. Flightradar24 gaf geen verdere informatie over het registratienummer of eigenaar.quote:Op maandag 20 december 2021 15:55 schreef Runway28 het volgende:
Hier een film die ik afgelopen week heb gemaakt op Eindhoven van de aankomst van de Silkway IL-76TD
Deze was gewoon te zien op FR24 hoor, met zijn vlucht en serial! Ik denk dat je in de war bent met de tweede IL76 die een week later langskwam. Dit zat ook op FR24, maar indd zonder serial en callsign. Die video moet ik nog verwerken, zal ik wel tzt posten hier als die klaar is! De IL76's zijn altijd semi militaire vluchten vanaf Eindhoven, ze parkeren ook altijd op Mil East of Mil West en heel soms op Hot Cargo. Waar ze allemaal heen vliegen, dat is een schimmige buiseness! Is verder ook niet belangrijk, feit is dat het belachelijk vette vleigtuigen zijn :-Dquote:[b]Op
Was het toevallig een militaire vrachtvlucht naar Oekrane?Want toestellen zoals 747 en 757 mogen niet meer op Eindhoven landen voor passagiersvluchten.
Wtfquote:Op zaterdag 25 december 2021 13:16 schreef Adrie072 het volgende:
[ twitter ]
Door de wind of los geschoten?
Ik wist niet dat er twee langs waren geweest, maar ik had wel direct de indruk dat er veel tijd zat tussen mijn waarneming en jouw opname. Het leek me al raar dat een vliegtuig zo lang stil zou staan.quote:Op zaterdag 25 december 2021 13:35 schreef Runway28 het volgende:
[..]
Deze was gewoon te zien op FR24 hoor, met zijn vlucht en serial! Ik denk dat je in de war bent met de tweede IL76 die een week later langskwam. Dit zat ook op FR24, maar indd zonder serial en callsign. Die video moet ik nog verwerken, zal ik wel tzt posten hier als die klaar is! De IL76's zijn altijd semi militaire vluchten vanaf Eindhoven, ze parkeren ook altijd op Mil East of Mil West en heel soms op Hot Cargo. Waar ze allemaal heen vliegen, dat is een schimmige buiseness! Is verder ook niet belangrijk, feit is dat het belachelijk vette vleigtuigen zijn :-D
Ik ben grondsteward bij 1 van de 2 airlines die de A320 in dienst zal nemen en wat ik heb gehoord van piloten:quote:Op vrijdag 17 december 2021 16:48 schreef flipsen het volgende:
[..]
Antwoord van die vriend van me:
[..]
quote:Ik ben benieuwd hoe het zal vliegen maar ik ben blij als ik niet meer in deze krappe kleine claustrofobische kut cockpit hoef te zitten.
quote:Ik zag het ergens aankomen maar je verwacht niet dat de airline van de ene naar de andere fabrikant overstapt op een hoge schaal met het omscholen van personeel etc.
Geniaal toch. Ook mooi dat het "influencers" zijn.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 19:01 schreef Peterselieman het volgende:
Een groepje Canadezen had lak aan alle (corona)regels in de lucht en nu wil geen enkele Canadese maatschappij hen terugvliegen uit Mexico
https://www.insider.com/c(...)efuse-sunwing-2022-1
Mooi beeldmateriaal.quote:
quote:Op Schiphol is vanochtend een verstekeling gevonden in het landingsgestel van een vrachtvliegtuig. De man heeft de vlucht van Zuid-Afrika naar Schiphol wonderwel overleefd en bleek zelfs nog aanspreekbaar te zijn in de ambulance naar het ziekenhuis. Vermoedelijk zat hij in de neuswielkast van een Cargolux-Boeing 747 die vanuit Johannesburg nog een tussenstop heeft gemaakt in Nairobi.
Een woordvoerder van de marechaussee weet niet of de verstekeling in Johannesburg of de Keniaanse hoofdstad Nairobi in het landingsgestel is geklommen. Grondpersoneel op Schiphol trof de man aan en ging er eerst vanuit dat hij was overleden. Brandweer, ambulance, een traumahelikopter en de Koninklijke Marechaussee zijn met spoed naar het toestel gegaan om zich over het slachtoffer te ontfermen.
Al snel bleek de man toch nog te ademen. In de ambulance heeft de verstekeling zelfs al een beetje kunnen vertellen wat er is gebeurd. Het is nog niet bekend wat hij heeft kunnen verklaren.
Naar omstandigheden maakt de man het goed. De marechaussee doet verder onderzoek naar het incident. "Eerst is het zaak dat de man er weer bovenop komt, daarna wordt de zaak overgedragen aan de vreemdelingenpolitie", aldus de woordvoerder.
Weinig overlevingskans
Dat de man de vlucht in het landingsgestel heeft overleefd, is heel bijzonder. De temperatuur kan daar zakken tot meer dan vijftig graden onder nul.
Vorig jaar werd er ook een verstekeling aangetroffen in een wielkast van een vliegtuig op Schiphol. Toen ging het om een Airbus van KLM. Die man overleefde de vlucht vanuit Lagos (Nigeria) niet. Zeven jaar geleden trof de marechaussee een lijk aan in het landingsgestel van een Emirates-vrachttoestel.
Er zijn nog wel lijnen van KLM te herkennenquote:Op zaterdag 29 januari 2022 18:58 schreef Iemand91 het volgende:
ex-KLM 747-400 PH-BFV (nu VQ-BWM voor Longtail Aviation) - die sinds juni in Sharjah staat, heeft een nieuwe paintjob: https://www.airfleets.net(...)Q-BWM_60016_b747.htm
Dan denk je bij het lezen van "geknald" dat het wel weer schromelijk overdreven zal zijn. En dan kijk je het filmpjequote:Op zondag 30 januari 2022 13:16 schreef Adrie072 het volgende:
CHICAGO - Een Boeing 747 van China Airlines is vrijdagochtend tijdens het taxin tegen een aantal bagagecontainers geknalt.
Of juist zo leuk dat ze er geen genoeg van krijgenquote:Op maandag 31 januari 2022 09:08 schreef Adrie072 het volgende:
https://www.flightradar24.com/KLM1084/2aaa6989
Die vindt dit niet leuk....
Feestje is voor hen voorbij!quote:Op maandag 31 januari 2022 09:15 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Of juist zo leuk dat ze er geen genoeg van krijgen
Zit net sinds een kwartier te kijken en dit is wel heerlijk om naar te kijken hoor!quote:Op maandag 31 januari 2022 10:24 schreef Piles het volgende:
Credits aan @:Starhopper voor de link
Schakelde precies in toen 747 in de go-around ging
En hij peert 'em naar BRU.quote:Op maandag 31 januari 2022 14:05 schreef Adrie072 het volgende:
Nog eentje dan!
https://www.flightradar24.com/ETD48S/2aaa4cd5
quote:WASHINGTON - Boeing heeft maandag de vrachtversie van de 777X, de 777-8 Freighter, onthuld met een grote order van Qatar Airways. De Qatari bestellen 34 exemplaren, met opties op nog 16 toestellen. Ook hebben zij tegelijkertijd een intentieverklaring getekend voor de aanschaf van 25 Boeing 737's van de MAX 10-variant, met opties op nog 25 stuks. Die vervangen de orders voor 50 A321neo’s die door Airbus geannuleerd zijn.
Ik vind het dan wel weer leuk dat ze 5 verschillende kleuren op de staart gaan gebruiken.quote:Op zondag 30 januari 2022 14:47 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Nieuw
[ afbeelding ]
Oud
[ afbeelding ]
En Icelandair is het laatste slachtoffer van het cookiecutter-eurowhite-lowcost uitstraling sjabloon.
Maar die kant willen ze ook op geloof ik.
Leuk voor Boeing.quote:Op maandag 31 januari 2022 21:03 schreef Iemand91 het volgende:
Boeing heeft vandaag officieel de Boeing 777-8 Freighter onthuld met direct 50 orders door Qatar Airways.
En tot 50 737 MAX 10.
BOEING INTRODUCEERT 777-8 FREIGHTER MET GROTE BESTELLING VAN QATAR AIRWAYS
[..]
Boeing hoeft ze geen korting te geven, als Airbus ze geen vliegtuigen wil leverenquote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:41 schreef spapaars het volgende:
[..]
Leuk voor Boeing.
Maar hoeveel korting krijgt Qatar nu, en in de toekomst? Nu Airbus ze niets meer wil leveren.
En is zojuist vanuit Dubai Al Maktoum vertrokken en onderweg naar Maastricht waar ze rond kwart voor 10 vanavond verwacht wordt: https://www.flightradar24.com/LGT6612/2ab784cequote:Op zaterdag 29 januari 2022 18:58 schreef Iemand91 het volgende:
ex-KLM 747-400 PH-BFV (nu VQ-BWM voor Longtail Aviation) - die sinds juni in Sharjah staat, heeft een nieuwe paintjob: https://www.airfleets.net(...)Q-BWM_60016_b747.htm
217k inmiddels, en loopt nog lekker opquote:Op vrijdag 18 februari 2022 13:11 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
>125k nu. Nu een A380, dan een kleinere, dan weer een A380. Ben benieuwd hoe die het doen.
Toch gelukt nuquote:Op vrijdag 18 februari 2022 13:31 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Emirates A380 bij eerste poging geland, de Qatar A380 2x afgebroken, benieuwd of hij hem nog neerzet of divert.
Gelukkig wel ja, de passagiers zullen wel opgelucht zijn, anders waren ze ergens anders geland, wrs buiten de UK, en dat brengt dan een hoop gehannes mee.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 13:59 schreef Piles het volgende:
[..]
217k inmiddels, en loopt nog lekker op
[..]
Toch gelukt nu
Ze kunnen in ieder geval niet zeggen dat Ryanair te weinig extra brandstof meeneemt. Da's ja bijna de dubbele afstand die ze daar doen.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 17:32 schreef Peterselieman het volgende:
ik snap dat het hard waait, maar dit is wel een beetje erg uit de richting
Kist was denk ik getankerd, peut is onwijs duur in Heathrowquote:Op vrijdag 18 februari 2022 18:02 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ze kunnen in ieder geval niet zeggen dat Ryanair te weinig extra brandstof meeneemt. Da's ja bijna de dubbele afstand die ze daar doen.
En in Noorwegen?quote:Op vrijdag 18 februari 2022 18:35 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Kist was denk ik getankerd, peut is onwijs duur in Heathrow
Stansted toch?quote:Op vrijdag 18 februari 2022 18:35 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Kist was denk ik getankerd, peut is onwijs duur in Heathrow
Niet veel goedkoperquote:
I would like 2 tickets 2 toulouse 2.quote:
quote:WUZHOU - In het zuiden van China is maandag een Boeing 737-800 van China Eastern Airlines verongelukt. Vlucht MU5735 was met 132 inzittenden onderweg van Kunming naar Guangzhou, toen het vliegtuig ten zuidoosten van de stad Wuzhou in de regio Guangxi van de radar verdween.
Op videobeelden, gemaakt door de lokale bevolking, is te zien dat het toestel is neergekomen in een bosrijk, bergachtig gebied. De crash veroorzaakte een grote brand. Op de beelden zijn delen van de vleugel van de Boeing 737-800 te zien.
Op basis van ADS-B transpondergegevens van Flightradar24 is op te maken dat het vliegtuig kort voor de crash nog op een hoogte van ruim 29.000 voet vloog en een plotselinge duikvlucht maakte. Het verongelukte toestel, met de registratie B-1791, was in 2015 nieuw vanaf de fabriek aan China Eastern afgeleverd. Onder de inzittenden waren volgens de luchtvaartautoriteiten 123 passagiers en 9 bemanningsleden.
China Eastern, met een vloot van zo'n zeshonderd vliegtuigen n van de drie grootste luchtvaartmaatschappijen van China, heeft qua veiligheid een goede staat van dienst. De maatschappij is aandeelhouder van Air France-KLM (9,6 procent) en partner van KLM binnen SkyTeam.
Maar als die zo'n duikvlucht maakt, zou dan de snelheid niet ook op moeten lopen ?quote:Op maandag 21 maart 2022 13:27 schreef Karstman het volgende:
2,5 minuut scherp naar beneden, dat hebben ze gemerkt. Lijkt me verschrikkelijk. Of er is iets heel erg stuk gegaan aan beide motoren ofzo of het is een herhaling van het Germanwings incident van een paar jaar terug.
Die recovery gaat om minder dan een seconde, dus dat lijkt me een error.quote:Op maandag 21 maart 2022 14:46 schreef Drekkoning het volgende:
Er lijkt ook een kleine recovery in te zitten, maar het is altijd een beetje te vraag hoe betrouwbaar de getallen zijn.
10 seconden toch? Die 3 positieve v/s getallen. Of ik zit verkeerd te kijkenquote:Op maandag 21 maart 2022 21:58 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Die recovery gaat om minder dan een seconde, dus dat lijkt me een error.
Is een beetje de vraag welke speed daar gemeld wordt. Als het de ground speed is dan neemt die niet veel toe onder een stijle hoek.quote:Op maandag 21 maart 2022 21:48 schreef DaMook het volgende:
[..]
Maar als die zo'n duikvlucht maakt, zou dan de snelheid niet ook op moeten lopen ?
Ah ok, het is idd de ground speed. Hier even plaatje van wat ik op FR zie als ik de vlucht terug kijk.quote:Op maandag 21 maart 2022 22:15 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Is een beetje de vraag welke speed daar gemeld wordt. Als het de ground speed is dan neemt die niet veel toe onder een stijle hoek.
Klopt, ik zat verkeerd. Maar om van een -15k vertical speed +3,5k vertical speed te gaan in 5 seconden lijkt me wel sterk, en 10 sec later weer van +8k naar -13k in 5 sec. Er gebeurt wel wat, maar het lijkt me niet dat het vliegtuig daadwerkelijk gestegen is. Op beelden schiet het vliegtuig ook recht naar beneden vlak voor het crasht (aannemende dat dat het vliegtuig was).quote:Op maandag 21 maart 2022 22:12 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
10 seconden toch? Die 3 positieve v/s getallen. Of ik zit verkeerd te kijken
Klopt hoor, is idd niet echt betrouwbaar.quote:Op maandag 21 maart 2022 22:35 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Klopt, ik zat verkeerd. Maar om van een -15k vertical speed +3,5k vertical speed te gaan in 5 seconden lijkt me wel sterk, en 10 sec later weer van +8k naar -13k in 5 sec. Er gebeurt wel wat, maar het lijkt me niet dat het vliegtuig daadwerkelijk gestegen is. Op beelden schiet het vliegtuig ook recht naar beneden vlak voor het crasht (aannemende dat dat het vliegtuig was).
Daar ontbreekt ietsquote:Op dinsdag 22 maart 2022 07:36 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Er wordt geclaimed dat deze foto van de MU5735 is.
https://twitter.com/Triso(...)388847493120/photo/1
[ afbeelding ]
Yep. Als deze foto echt van de MU5735 is, dan weten we in ieder geval waarom hij gecrashed is. Ik kan alleen niet goed zien of zijn horizontal stabilizer ook helemaal weg is. Lijkt wel zo, he?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |